mensen, ga eerst eens lezen voordat je weer dingen vraagt die al *** keer zijn gevraagd en wat zelfs gewoon in de starttopic te vinden is! netjes en duidelijkMizitras schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:37:
Is het nog altijd mogelijk via dat menu-trucje, om in een geheim menuutje te komen en daar het type af te lezen van het paneel? (Dan ben ik over een paar uur weg naar een paar winkels nog gauw, voor te gaan testen. Ik laat nadien wat weten ook.
En de letter S, A of C staat gewoon naast het modelnummer achteraan op het stickertje? Staat niet op de doos zeker :-/
PS: Mijn twee posts vlak onder elkaar van hierboven, hebben wat info gebundeld. Voor twijfelaars en mensen die over de CW-versie wat meer willen weten, kijk eens effe.
Dus noch sticker of geheime menuutje geven iets prijs? Wat met de productiedatum, kan je die terugvinden? Je zegt minimale BB, 'hoeveel' vertegenwoordigt dit dan? Of komt het overeen met de uitspraak:"Er is achtergrondverlichting, wat logisch/normaal is, en verder is die normaal."V3g3ta schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:32:
Ik heb nu zo'n 5 dagen een 226BW. Na alle verhalen over problemen met verschillende panels uit dit topic toch gewoon de gok genomen en er eentje besteld bij komplett.
Er is niet te zien welk panel er in zit, maar alles lijkt gewoon perfect. Uitstekende kleuren, minimaal BB, geen verschil in kleur tussen onder en bovenkant en geen dode (sub)pixels. Ben er dus gewoon 100% tevreden mee.![]()
ik heb trouwens enkel goede ervaringen met Samsung. Dit is mijn 3rde Samsung, 710T, 940BW en nu dus een 226BW.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Nee, op de sticker staat niks vermeld. Zowel op de monitor zelf als op de doos staat alleen het typenummer gevold door [R]. Het geheime menu geeft ook geen info.. Productiedatum is juni 2007.
Met minimale BB bedoel ik zo'n 5mm aan de boven en onderkant, aan de zijkanten is er geen BB.
Met minimale BB bedoel ik zo'n 5mm aan de boven en onderkant, aan de zijkanten is er geen BB.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
ik weet nu niet of dit nu zo nuttig is of niet maar ik ben met een nieuwe pc bezig en ik twijfel nog tussen het scherm, dit is ofwel de 206BW of de 226BW:/
'k vraag mij zo een beetje af welke de beste prijs/prestatieverhouding heeft
ik wil er wel op gaan gamen dat is duidelijk, videokaart is een XFX 7900GT 256mb DDR3
iemand enige suggesties?
ik wil er wel op gaan gamen dat is duidelijk, videokaart is een XFX 7900GT 256mb DDR3
iemand enige suggesties?
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
226BW is groter, zelfde resolutie, ik zou voor de 226BW gaan. Zelf stond ik ook voor die keuze maar vond de overstap van 17 naar 20 inch net wat te klein.
zit ik ook te denken, en 'k heb een lichte voorkeur voor de 226BW en 356 euro voor dit scherm in belgie zal beslist niet zo duur zijnkeldererik schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:19:
226BW is groter, zelfde resolutie, ik zou voor de 226BW gaan. Zelf stond ik ook voor die keuze maar vond de overstap van 17 naar 20 inch net wat te klein.
De 206BW kost hier in belgie bij tones 273 euro,
als je ze naast elkaar zou zetten, is het verschil in grootte dan merkbaar of niet ?
't is niet zo dringend hoor, maar normaal zou ik er volgende week ergens om gaan
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
Meestal wordt dan de 226BW aangeraden, omdat ie nu eenmaal groter isLemmy18 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:16:
ik weet nu niet of dit nu zo nuttig is of niet maar ik ben met een nieuwe pc bezig en ik twijfel nog tussen het scherm, dit is ofwel de 206BW of de 226BW:/
Ik vind overigens net als hrichard het niet waard om meer geld uit te geven voor enkel het grotere schermoppervlak.
[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 07-08-2007 22:28 ]
And I'm the only one and I walk alone.
tja, voor meer geld krijg je een groter scherm, dat is ook het enige verschil. ik heb zelf voor de 206bw gekozen, omdat ze toch allebij dezelfde resolutie hebben, je hebt welliswaar een groter scherm met de 22inc, maar omdat je dezelfde resolutie hebt is dat toch niet helemaal waar. maar das mijn meningLemmy18 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:16:
ik wil er wel op gaan gamen dat is duidelijk, videokaart is een XFX 7900GT 256mb DDR3![]()
iemand enige suggesties?
Groter scherm oppervlak is het niet waard? Dat zeg je toch ook niet bij een HDTV ? die 2 extra inch is echt wel mooi mee genomen. 2x2.54cm. ...
Het is ook maar mijn mening
. Er zijn genoeg mensen die er heel anders over denken en het zal ook afhangen waar je het scherm voor gaat gebruiken. Misschien dat zo'n groter scherm voor het kijken van films bijvoorbeeld wel echt een meerwaarde heeft.
Overigens is een HDTV niet te vergelijken met een scherm waar je op de pc mee werkt, waarbij ik het nut trouwens ook niet zo inzie van die gigantisch grote HDTV's.
Overigens is een HDTV niet te vergelijken met een scherm waar je op de pc mee werkt, waarbij ik het nut trouwens ook niet zo inzie van die gigantisch grote HDTV's.
waar op de doos staat dat je er 6 meter vanaf moet zitten voor optimaal genotPromoX schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:14:
Het is ook maar mijn mening. Er zijn genoeg mensen die er heel anders over denken en het zal ook afhangen waar je het scherm voor gaat gebruiken. Misschien dat zo'n groter scherm voor het kijken van films bijvoorbeeld wel echt een meerwaarde heeft.
ik zit niet ver van mn scherm, dus voor mij is sowiso 20'' meer dan genoeg. dezelfde resolutie gaf voor mij de doorslag, je hebt groter beeld, maar ook letterlijk groter, niet méér beeld
Een 20" breedbeeld heeft dezelfde hoogte als een gewone 17"monitor, een 22" breedbeeld heeft dezelfde hoogte als een gewone 19" monitor.. Als je dus echt groter wilt na een 17" zou ik voor de 22" 226BW/CW gaan..

in deze uitzending van hardware.info tv hebben ze het ook over widescreens, ook met een mooi grafiekje, alleen dan met resolutie ipv letterlijke oppervlakte.Inflatable schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:38:
Een 20" breedbeeld heeft dezelfde hoogte als een gewone 17"monitor, een 22" breedbeeld heeft dezelfde hoogte als een gewone 19" monitor.. Als je dus echt groter wilt na een 17" zou ik voor de 22" 226BW/CW gaan..
[afbeelding]
Ik heb 3 weken geleden een uitgebreide zoektocht gedaan naar een 206 BW ''S'' paneel.
Na letterlijk 15 dozen te hebben geopend bij verschillende winkels heb ik toch maar een ''A'' paneel meegenomen.
Ik had hem gekocht bij de Mediamarkt hier in enschede dus kon ik 8 dagen ''proberen''.
In eerste instantie dacht ik toch echt WOW wat een verbetering t.o.v mijn 17 inch LITEON crt schermpje
Maar ik ben een persoon die niet snel tevreden is en dus ook waar voor zijn geld wil.
Ik betaal voor een product dan wil ik ook letterlijk DAT product een geen ander paneel
.
Ik heb hem dus geruild!
Maja nu ben ik dus nog steeds op zoek naar een 206 BW ''S'' .
Weet iemand een adressje waar ik gegarandeerd een S paneel kan krijgen misschien met enige bij betaling ofzo?
En hoe zit het met de CW schermen. Komt hier ook nog een 206 versie van of blijft het bij de 226?
Na letterlijk 15 dozen te hebben geopend bij verschillende winkels heb ik toch maar een ''A'' paneel meegenomen.
Ik had hem gekocht bij de Mediamarkt hier in enschede dus kon ik 8 dagen ''proberen''.
In eerste instantie dacht ik toch echt WOW wat een verbetering t.o.v mijn 17 inch LITEON crt schermpje
Maar ik ben een persoon die niet snel tevreden is en dus ook waar voor zijn geld wil.
Ik betaal voor een product dan wil ik ook letterlijk DAT product een geen ander paneel
Ik heb hem dus geruild!
Maja nu ben ik dus nog steeds op zoek naar een 206 BW ''S'' .
Weet iemand een adressje waar ik gegarandeerd een S paneel kan krijgen misschien met enige bij betaling ofzo?
En hoe zit het met de CW schermen. Komt hier ook nog een 206 versie van of blijft het bij de 226?
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
lees de waarschuwing eens onderaan de pagina. niemand kan je ook garanderen waar een s versie te koop is, samsung levert gewoon verschillende versies als 1; de 206bw. dus het is nooit zeker wat een winkel heeft, als je na al dat zoeken nog geen goed scherm hebt gevonden, tja misschien tijd om voor een andere te gaan helaas.dreameater schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:42:
of er van de cw ook een 20'' komt, geen idee, maar als het zo was dan hadden we het vast al wel gehoord
Zo'n post voegt niets toe, zeg dan niets
[ Voor 82% gewijzigd door Pollewob op 10-08-2007 08:28 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ik zit nu te twijfelen tussen een 20 inch en een 22 inch, ik heb al een 17 inch en wil een widescreen als primairy screen en mijn oude samsung syncmaster 710n wil ik gebruiken voor dual-screen functies zoals mega-maps (world in conflict, supreme commander etc.)
Ik vind het zelf erg verwarrend dat beide dezelfde resolutie hebben, heeft dit een verklaarbare reden?
Bij Alternate hebben ze een BW en een CW versie van de 22 inch, ook hier begrijp ik dus weinig van, heeft dit te maken met het soort scherm wat erin zit?
Ik denk verder niet dat een 22 inch + 17 inch dual monitor voor problemen zorgen bij mijn MSI 8800 ULTRA OC (660/1150).
Welke raden jullie aan? Het gaat me vooral om persoonlijke ervaringen, specs kan ik zelf ook opzoeken natuurlijk
Ik vind het zelf erg verwarrend dat beide dezelfde resolutie hebben, heeft dit een verklaarbare reden?
Bij Alternate hebben ze een BW en een CW versie van de 22 inch, ook hier begrijp ik dus weinig van, heeft dit te maken met het soort scherm wat erin zit?
Ik denk verder niet dat een 22 inch + 17 inch dual monitor voor problemen zorgen bij mijn MSI 8800 ULTRA OC (660/1150).
Welke raden jullie aan? Het gaat me vooral om persoonlijke ervaringen, specs kan ik zelf ook opzoeken natuurlijk
Geen idee, dit was ook al zo bij 17" en 19" schermen zo. Je zult zelf moeten bepalen of een groter scherm met dezelfde resolutie voor jou een meerwaarde heeft.MOAW schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:31:
Ik zit nu te twijfelen tussen een 20 inch en een 22 inch, ik heb al een 17 inch en wil een widescreen als primairy screen en mijn oude samsung syncmaster 710n wil ik gebruiken voor dual-screen functies zoals mega-maps (world in conflict, supreme commander etc.)
Dit kun je zelf uitzoeken.Bij Alternate hebben ze een BW en een CW versie van de 22 inch, ook hier begrijp ik dus weinig van, heeft dit te maken met het soort scherm wat erin zit?
Dit is geen wat-moet-ik-kopen topic.Ik denk verder niet dat een 22 inch + 17 inch dual monitor voor problemen zorgen bij mijn MSI 8800 ULTRA OC (660/1150).
Welke raden jullie aan?
Die plaatsen mensen wel als ze ervaringen willen delen.Het gaat me vooral om persoonlijke ervaringen
Kun je opzoeken maar heb je schijnbaar niet gedaan, anders zou je in ieder geval het verschil tussen de CW en de BW wel wetenspecs kan ik zelf ook opzoeken natuurlijk

En dit zal misschien niet de reactie zijn waar je op zit te wachten, maar ik word een beetje moe van die simpele vragen en/of vragen die hier niet thuishoren. Het >=20" topic is om die reden gesloten en ik zit er niet op te wachten dat dit topic dezelfde kant op gaat.
Ok, dat laatste snap ik wel, het was iig niet mijn bedoeling om dit topic omlaag te halen. Maar verder schiet ik toch vrij weinig op met die antwoorden. Niet iedereen weet alles evengoed als anderen, daar zouden mensen ook rekening mee moeten houden.
ik ga er wss volgende week om en anders vraag ik ze eens om ze i nde winkel eens 2 van die schermen naast elkaar te plaatsen,:)
hoever ik van het scherm ga zitte nweet ik nog niet echt, mijn pc komt in een kamer met een schuine wand van het dak, en hoop er eig zoals nu een cm of 80 van te kunnen zitten, zodat ik niet met m'n neus op het scherm geplakt zit
maar de kans is groot dat het de 226BW wordt, ik laat jullie wel weten met wat ik volgende week thuiskom
hoever ik van het scherm ga zitte nweet ik nog niet echt, mijn pc komt in een kamer met een schuine wand van het dak, en hoop er eig zoals nu een cm of 80 van te kunnen zitten, zodat ik niet met m'n neus op het scherm geplakt zit
maar de kans is groot dat het de 226BW wordt, ik laat jullie wel weten met wat ik volgende week thuiskom
Tjah, op dit forum ligt het niveau over het algemeen wat hoger. Ik kan best begrijpen dat niet iedereen er evenveel vanaf en als er af en toe een wat simpele vraag tussendoor komt heb ik er niet zo'n moeite mee, maar soms worden het er in korte tijd teveel. En er mag wel verwacht worden dat mensen zelf wat moeite doen om eerst te proberen de vragen die je hebt zelf te beantwoorden.MOAW schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:00:
Ok, dat laatste snap ik wel, het was iig niet mijn bedoeling om dit topic omlaag te halen. Maar verder schiet ik toch vrij weinig op met die antwoorden. Niet iedereen weet alles evengoed als anderen, daar zouden mensen ook rekening mee moeten houden.
Om toch nog even in te gaan op je vragen:
Schermgrootte 20" of 22"; zie bijvoorbeeld deze reacties die onlangs in dit topic geplaatst zijn:
PromoX in "[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/..."
hrichard in "[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/..."
Inflatable in "[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/..."
Verschil tussen de BW en de CW:
Mizitras in "[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/..."
Hier is nog wel wat meer over te vinden als je de zoekt in dit topic op 'CW' (zoekoptie bovenaan de pagina). Ook zijn er al mensen die een CW hebben dus de eerste (user)reviews zullen binnenkort ook wel komen.
Dit zijn zoals je ziet allemaal reacties die (recent) geplaatst zijn in dit topic. Misschien kun je er nog wat mee
[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 08-08-2007 20:19 ]
Bedankt voor de tips enzo, 'k heb ze dan allemaal ok zorgvulgi gelezen, en ook bedankt voor degene die het grafiekje geplaatst heeft
de kans is nu iets van een 95/100 dat het de 226BW gaat worden
het grafiekje heeft volgens mij toch de doorslag gegeven, ik wilde graag de gewone 19" hoogte behouden, al wat er in de breedte bijkwam is mooi meegenomen
de kans is nu iets van een 95/100 dat het de 226BW gaat worden
het grafiekje heeft volgens mij toch de doorslag gegeven, ik wilde graag de gewone 19" hoogte behouden, al wat er in de breedte bijkwam is mooi meegenomen
dat niet iedereen alles evengoed weet als een ander, daar is ook dit topic voor en als je een klein beetje de moeite had gedaan het wat door te lezen, te beginnen met alleen al de topic start, dan wist je de helft van wat je vraagd al. eigenlijk al je vragen, behalve 'wat raden jullie mij aan' en die vraag kunnen wij nou niet echt voor je beantwoorden, ligt er aan wat je zelf wil en wat promox ook al aangeeft, er is eigenlijk alles/genoeg al over gezegd in dit topic.MOAW schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:00:
@Promox, bedankt, heb alles even rustig doorgespit en ben eruit. Binnenkort maar eens een mooie 226CW aanschaffen.
Anoniem: 215247
ik ben sinds vandaag de bezitter van een 206BW.
Nu ondervind ik volgend probleem:
Ik kan maar geen beeld krijgen op de digitale ingang, analoog lukt onmiddellijk.
Ik heb 2 DVI uitgangen geprobeerd (mn gewone pc en laptop), en op beiden geen resultaat.
Nu las ik in Deel2 dat daar nog iemand problemen mee had (ik dacht lostboyz)...
Als ik de DVI kabel niet aansluit en het scherm instel op digitaal, komt er een melding op van de kabel te controleren. Maar vanaf dat de kabel ingestoken wordt, gaat de melding weg en blijft een zwart scherm over ...
Ik heb een oude geforce FX5600, maar mn laptop heeft ook dvi en daar gaat het ook niet mee..
kan iemand mij zeggen wat hier verkeerd gaat ?
Nu ondervind ik volgend probleem:
Ik kan maar geen beeld krijgen op de digitale ingang, analoog lukt onmiddellijk.
Ik heb 2 DVI uitgangen geprobeerd (mn gewone pc en laptop), en op beiden geen resultaat.
Nu las ik in Deel2 dat daar nog iemand problemen mee had (ik dacht lostboyz)...
Als ik de DVI kabel niet aansluit en het scherm instel op digitaal, komt er een melding op van de kabel te controleren. Maar vanaf dat de kabel ingestoken wordt, gaat de melding weg en blijft een zwart scherm over ...
Ik heb een oude geforce FX5600, maar mn laptop heeft ook dvi en daar gaat het ook niet mee..
kan iemand mij zeggen wat hier verkeerd gaat ?
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 215247 op 09-08-2007 01:52 ]
Probeer het eens met een andere DVI kabel, als je die toevallig hebt..
neen, die heb ik momenteel niet ter mijner beschikking.
Het gaat trouwens over een single-link kabel., niet dat dit verschil mag maken...
Ik heb de driver van samsung geïnstalleerd voor de 206bw (digitaal), het rare is dat het analoge werkt en het digitale niet.. ofwel staat die aanduiding van digitaal verkeerd
Ik probeer straks even beide drivers te installeren [analoog en digitaal].
mvg, bert
edit: Hij kiest altijd een driver, beide kan dus niet.. Het beeld blijft zwart...
edit2: Ik las her en der wel over dit probleem, de kabel blijkt inderdaad vaak wel de oorzaak van dit probleem. Ik kan pas binnen een paar dagen naar de pc winkel achter een andere kabel natuurlijk ..
Het gaat trouwens over een single-link kabel., niet dat dit verschil mag maken...
Ik heb de driver van samsung geïnstalleerd voor de 206bw (digitaal), het rare is dat het analoge werkt en het digitale niet.. ofwel staat die aanduiding van digitaal verkeerd
mvg, bert
edit: Hij kiest altijd een driver, beide kan dus niet.. Het beeld blijft zwart...

edit2: Ik las her en der wel over dit probleem, de kabel blijkt inderdaad vaak wel de oorzaak van dit probleem. Ik kan pas binnen een paar dagen naar de pc winkel achter een andere kabel natuurlijk ..

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 215247 op 09-08-2007 11:14 ]
mm, ik heb niet eens drivers geinstalleerd en hij pakt alles gelijk. probeer het inderdaad eens met een andere kabel of misschien is de aansluiting van je scherm niet goed. verder weet ik het ook nietAnoniem: 215247 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:51:
neen, die heb ik momenteel niet ter mijner beschikking.
mvg, bert
Ik denk dat ik mijn bestelling voor de 226CW toch maar ga annuleren. Er is nog erg weinig over de monitor te vinden, maar ik heb al twee mensen zien mopperen over het roodwaas dat de monitor weergeeft. En als ik dan de foto's zie, kan ik moeilijk zeggen dat 'ie zeurt: http://www.hardforum.com/...1031329541&postcount=2175
Die gozer is volgens mij veel te critisch... hij heeft een punt bereikt waarmee hij met niks tevreden is. no offense maar ik vind het sterk overdreven.I really wish the color was more correct on the Samsung because the gloss on the HP gives me a headache over long periods of time.
idd, i agree.
Je moet de prijs/kwaliteit wat afwegen, en de samsung is voor die prijs een prachtig scherm.
Sommige mensen zijn met niets tevreden buiten perfectie, koop dan ook geen scherm van 250€ maar van 700 en + ..
Ik krijg op geen manier mn scherm werkend met een dvi kabel. Ik ga er maar eens mee naar de winkel achter een ander kabeltje en daar is laten testen...
Je moet de prijs/kwaliteit wat afwegen, en de samsung is voor die prijs een prachtig scherm.
Sommige mensen zijn met niets tevreden buiten perfectie, koop dan ook geen scherm van 250€ maar van 700 en + ..
Ik krijg op geen manier mn scherm werkend met een dvi kabel. Ik ga er maar eens mee naar de winkel achter een ander kabeltje en daar is laten testen...
1) Monitor kopen bij Mediamarkt en thuis zelf is zien of de roodwaas hier, een paar duizend kilometer van de Amerikanen op HardOCP-forum, anders is? Je kan altijd proberen hé.Phobophile schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:31:
Ik denk dat ik mijn bestelling voor de 226CW toch maar ga annuleren. Er is nog erg weinig over de monitor te vinden, maar ik heb al twee mensen zien mopperen over het roodwaas dat de monitor weergeeft. En als ik dan de foto's zie, kan ik moeilijk zeggen dat 'ie zeurt: http://www.hardforum.com/...1031329541&postcount=2175
2) De gloss van de HP-monitor waarover ie moppert, is dat de glazen plaat of reflecterende film over het panneel zelf? Want ja, dat heb je graag of niet. Maar tenzij je veel direct zonlicht krijgt op je scherm, lijtk me dat geen al te groot probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door Mizitras op 09-08-2007 17:33 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Dat spreekt voor zich. Maar als Samsung gewoon iedereen een 226BW met S-paneel zou doen toekomen, zou er weinig gezeurd worden. Probleem is dat ze verwachtingen gekweekt hebben met die S-panelen, dat is de kwaliteit die iedereen voor z'n €350,- wil hebben.Anoniem: 215247 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:20:
idd, i agree.
Ik ben best tevreden met het schermpje van m'n macbook qua kleuren voor fotobewerking... de maat is alleen wat minder. Nu lees je overal dat fotografen niet met minder dan een mva of ander duur paneel genoegen moeten nemen... maar zo'n dell 20" of 24" vind ik eigelijk nog wat te duur... en het scherm van m'n macbook voldoet eigelijk qua kwaliteit.
Heeft iemand ervaring met de nieuwe macbook en de samsung 226bw? Ik ben benieuwd hoe die twee zich tot elkaar verhouden qua kleurweergave. Als er weinig verschil te merken is, dan ga ik mooi voor zo'n lekker goedkope samsung. Dat voldoet voor mij dan ook wel
Heeft iemand ervaring met de nieuwe macbook en de samsung 226bw? Ik ben benieuwd hoe die twee zich tot elkaar verhouden qua kleurweergave. Als er weinig verschil te merken is, dan ga ik mooi voor zo'n lekker goedkope samsung. Dat voldoet voor mij dan ook wel
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik ben dus ook zwaar aan de twijfel. Ik had een Iiyama HM903DTA en heb nu 2 jaar een 930BF met 4ms.
Ik wil mijn scherm aan mijn vader geven en mezelf trakteren op een nieuwe, maar ben huiverig voor het breedbeeld effect, omdat ik het alleen gebruik om te gamen.
Ik heb geen zin in uitgerekt beeld of extra zwarte balken. Ik ben altijd 4:3 gewend...
Dus ik stel min of meer deze eisen:
- 4ms of lager
- 20" scherm of hoger
- 4:3, dus 1600x1200
- in hoogte verstelbaar.
Ik heb een oog laten vallen op de 204B, die deels aan mijn eisen voldoen. Maar is qua contrast toch duidelijk minder.
De 226BW is echt HET scherm, alleen breedbeeld
Een nadeel is wel dat je nooit zeker bent of je een S, A of C scherm krijgt.
En waarom o waarom worden deze schermen zoals de 226BW nou niet geleverd dat je ze in hoogte kunt verstellen???
Ik wil mijn scherm aan mijn vader geven en mezelf trakteren op een nieuwe, maar ben huiverig voor het breedbeeld effect, omdat ik het alleen gebruik om te gamen.
Ik heb geen zin in uitgerekt beeld of extra zwarte balken. Ik ben altijd 4:3 gewend...
- 4ms of lager
- 20" scherm of hoger
- in hoogte verstelbaar.
Ik heb een oog laten vallen op de 204B, die deels aan mijn eisen voldoen. Maar is qua contrast toch duidelijk minder.
En waarom o waarom worden deze schermen zoals de 226BW nou niet geleverd dat je ze in hoogte kunt verstellen???
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Standaard staan de kleuren idd niet helemaal lekker (althans niet op mijn 226BW), daarom moet je ook een kleurenkalibratie doen, daarna is het prima imho.. Als je een Nvidia videokaart hebt kun je dit doen via de Nvidia ControlPanel/Configuratiescherm m.b.v. de beeldschermoptimalisering-wizard.. Om het beeldscherm donkerder te maken wil het verlagen van de gamma bij 'bureaubladkleurinstellingen' goed helpen, die heb ik van de standaard 9% op 3% staan nu..Phobophile schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:31:
Heb je dat allemaal goed ingesteld dan moet je 226BW prima kleuren weergeven, de mijne iig wel..
Anoniem: 207337
Als dat je enige probleem is dat hij niet in de hoogte is te verstellen, je kunt er altijd een andere voet bij kopen die dat wel kan.Deathchant schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:37:
Ik ben dus ook zwaar aan de twijfel. Ik had een Iiyama HM903DTA en heb nu 2 jaar een 930BF met 4ms.
- 4ms of lager
- 20" scherm of hoger
- in hoogte verstelbaar.
ik heb dit hele topic nu ook doorgelezen, en ik ga voor de 226CW.
Geen zin in die 226BW taferelen van s of c schermen.
Maar serieus. ze moeten die Tn panelen ook in hoogte verstelbaar maken.
Edit:ik had eens gevraagd her en der hoe ik zeker kon zijn van de S-versie...
Geachte heer,
Helaas is dit voor ons op voorhand niet te checken.
Deze informatie staat namelijk niet op te buitenkant van de doos, en het openmaken van de doos om de kijken welke versie er aanwezig is, is ook geen optie.
Wij kunnen u dus niet vertellen welke versie van het scherm wij aan u kunnen leveren.
Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV
Eric Perdijk
Technische ondersteuning
Klantenservice
+31 (0)10 - 519 16 66 (Algemeen)
+31 (0)10 - 519 16 65 (Helpdesk direct)
+31 (0)10 - 519 16 61 (Fax)
helpdesk@informatique.nl
www.informatique.nl
Geen zin in die 226BW taferelen van s of c schermen.
Maar serieus. ze moeten die Tn panelen ook in hoogte verstelbaar maken.
Geachte heer,
Helaas is dit voor ons op voorhand niet te checken.
Deze informatie staat namelijk niet op te buitenkant van de doos, en het openmaken van de doos om de kijken welke versie er aanwezig is, is ook geen optie.
Wij kunnen u dus niet vertellen welke versie van het scherm wij aan u kunnen leveren.
Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV
Eric Perdijk
Technische ondersteuning
Klantenservice
+31 (0)10 - 519 16 66 (Algemeen)
+31 (0)10 - 519 16 65 (Helpdesk direct)
+31 (0)10 - 519 16 61 (Fax)
helpdesk@informatique.nl
www.informatique.nl
[ Voor 65% gewijzigd door Deathchant op 10-08-2007 09:46 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De versie is alleen nog te achterhalen door de monitor open te maken. De versie staat niet meer op een sticker of in het 'geheime' menu.Deathchant schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:35:
Het viel me op, dat sommige winkels de CW versie slechts 5-euro duurder plaatsen als de BW-versie, die ze ook nog in stock hebben.
De prijzen voor België heb ik gisteren geupdated (aangezien in de pricewatch voornamelijk, en zeker voor de BW en CW, Nederlandse winkels staan). Voor zij van het Mechelse, kan je hem vinden aan 389-euro (CW). Ah, en wie nabij Duitsland woont, heb ik ook nieuwe prijzen. Zie vele posts terug
Iemand die in Nederland de prijs weet van de CW bij de mediamarkt? Of eens wil bellen?
De prijzen voor België heb ik gisteren geupdated (aangezien in de pricewatch voornamelijk, en zeker voor de BW en CW, Nederlandse winkels staan). Voor zij van het Mechelse, kan je hem vinden aan 389-euro (CW). Ah, en wie nabij Duitsland woont, heb ik ook nieuwe prijzen. Zie vele posts terug
Iemand die in Nederland de prijs weet van de CW bij de mediamarkt? Of eens wil bellen?
dit topic gaat niet over prijzen, dat staat ook duidelijk in de waarschuwing. als je per se de prijzen wilt weten kun je de betreffende winkel bellen of mailen.Mizitras schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:48:
Het viel me op, dat sommige winkels de CW versie slechts 5-euro duurder plaatsen als de BW-versie, die ze ook nog in stock hebben.
ik heb me na al die zeik over de 226BW de 226CW besteld. Gegarandeerd een samsung scherm, 10watt minder stroomverbruik en ze claimen betere kleuren te hebben....afwachten dus...
zodra ik het heb zal ik een post maken met een kleine review
zodra ik het heb zal ik een post maken met een kleine review
Ik ben toevallig langs geweest gister en dezelfde vraag gesteld. De 226BW kost in onze mediamarkt 359. Ze wisten nog niks over de CW helaas. Waarschijnlijk rond de 379 euroMizitras schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:48:
Trouwens over die zogenaamde roodwaas (reacties hierboven), dat is natuurlijk heel makkelijk op te lossen door de kleuren zelf aan te passen..vind je het te rood gooi je wat meer blauw en of groen er tegenaan, net zolang tot je een gelijkwaardig effect hebt. Natuurlijk zijn de kleuren van 2 verschillende monitoren anders. Is toch ook logisch dat bijv HP niet zijn schermen gelijk afsteld met Samsung. (om maar een voorbeeld te noemen).
De CW is gewoon op voorraad bij Mycom ( Rotterdam Hoogstraat ) ondanks dat ik eigenlijk voor de BW versie ging omdat de CW als " geen voorraad " op de website stond .
Ik heb hem natuurlijk gelijk meegenomen en net aangesloten dus behalve met dtp nog niet helemaal kritisch kunnen testen , het eerste wat me opviel was dat ie fabrieks uit al meer dan behoorlijk afgesteld staat al zit er een cd bij met software waaronder magic tune die ik later ga proberen .
Geen dode of hangende ( sub ) pixels gelukkig al maakt dat bij Mycom niet uit omdat je hem zo kan ruilen zonder pixel garantie gezeik , dat had ik van tevoren ook afgesproken met de verkoper al had ik hem sowieso binnen 8 dagen kunnen terug brengen zonder reden .
Blacklight bleeding is bij deze echt minimaal , alleen op de onderste halve cm zie je als je heel kritisch kijkt een iets lichter randje maar dan heb ik het over mieren neuken en echt goed kijken , ik kan ook geen vlekken ontdekken in een geheel egaal gekleurd beeld of verschil in helderheid van het onderste deel t.o.v. het bovenste deel .
Ik ga later nog een beetje met de bijgeleverde software spelen maar al met al ben ik meer dan tevreden over dit scherm want behalve de beeldkwaliteit is het natuurlijk ook een pracht monitor om te zien .
Ik heb hem natuurlijk gelijk meegenomen en net aangesloten dus behalve met dtp nog niet helemaal kritisch kunnen testen , het eerste wat me opviel was dat ie fabrieks uit al meer dan behoorlijk afgesteld staat al zit er een cd bij met software waaronder magic tune die ik later ga proberen .
Geen dode of hangende ( sub ) pixels gelukkig al maakt dat bij Mycom niet uit omdat je hem zo kan ruilen zonder pixel garantie gezeik , dat had ik van tevoren ook afgesproken met de verkoper al had ik hem sowieso binnen 8 dagen kunnen terug brengen zonder reden .
Blacklight bleeding is bij deze echt minimaal , alleen op de onderste halve cm zie je als je heel kritisch kijkt een iets lichter randje maar dan heb ik het over mieren neuken en echt goed kijken , ik kan ook geen vlekken ontdekken in een geheel egaal gekleurd beeld of verschil in helderheid van het onderste deel t.o.v. het bovenste deel .
Ik ga later nog een beetje met de bijgeleverde software spelen maar al met al ben ik meer dan tevreden over dit scherm want behalve de beeldkwaliteit is het natuurlijk ook een pracht monitor om te zien .
ik wacht je review af en ben erg benieuwd hoe het scherm je bevalt. Ga jij ook zo'n VESA 100 arm kopen zodat je em in hoogte kunt verstellen? Of knal je gewoon een zooi boeken eronder en klaar?
[ Voor 48% gewijzigd door Deathchant op 11-08-2007 20:27 ]
Alhoewel het geen vragen zijn, wat niet mocht in dit topic, hebben sommige mensen er toch wel wat aan hopelijk:
226BW op dit moment bij mediamarkt Belgie: 359-euro
Wel opgelet, het is geen S-paneel, geen worst-case C, maar wel een A-paneel.
226CW nog niet verkoopbaar voor minimaal 7-dagen. Bij andere winkels (To...) sijpelen ze al binnen.
Bij de 226CW stond bij, "swivel". Echter, de 226BW heb ik zitten vertrekken naar links en rechts. Swivelt langs geen kanten. De 226CW was toch ook een non-swivel (kantel) model hé?
Over de slecht afgestelde kleuren van de 226BW: Er worden heel wat kleurprofielen bijgeleverd op een cd-rom, heeft niemand daar dan wat aan?
226CW nog niet verkoopbaar voor minimaal 7-dagen. Bij andere winkels (To...) sijpelen ze al binnen.
Bij de 226CW stond bij, "swivel". Echter, de 226BW heb ik zitten vertrekken naar links en rechts. Swivelt langs geen kanten. De 226CW was toch ook een non-swivel (kantel) model hé?
Over de slecht afgestelde kleuren van de 226BW: Er worden heel wat kleurprofielen bijgeleverd op een cd-rom, heeft niemand daar dan wat aan?
het zijn dan misschien geen vragen, maar het is wel irritant en ik denk ook niet de bedoeling. als iedereen maar gaat posten wat waar hoeveel kost... dat schiet niet op natuurlijk, overigens zijn volgende week de prijzen alweer anders, om maar te zwijgen over de andere versies omdat ze een volgende levering hebben gekregen..Mizitras schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:59:
Alhoewel het geen vragen zijn, wat niet mocht in dit topic, hebben sommige mensen er toch wel wat aan hopelijk:
Heb al een maand of 4 een Samsung 206BW, en een zeer contente eigenaar. Tot ik de discussie over de S, A, C en later zelfs W panel versies las die mijn tweakers drang weer los maakte.
Ik blijk dus een A versie te hebben, zowel bevestigd op de sticker als in het infomenu.
Na het lezen van honderden reacties op diverse forums als het artikel op hardware.fr ben ik toch niet echt overtuigd van het probleem.
Mijn A panel zou meer last hebben van blacklight bleeding. Ik heb daar helemaal geen last van. Ik heb twee calibratie tools gedownload en als mijn scherm volledig zwart is, is hij ook echt mooi zwaart en zie ik geen blacklight bleeding boven en onder (of aan de zijkanten). Heb het voor deze posting nog gecheckt.
Mijn A palen zou de kleuren niet goed weergeven, maar door goede calibratie kan het zeer dicht bij een S panel komen. Ik vind dat de kleuren harstikke goed zijn, en heb helemaal geen last van een rode of blauwe waas, ofdat grijs meer blauw zou zijn. Maar proberen kan geen kwaad.
Het opmerkelijk is dat in Vista "Samsung - natural color pro (v1.0) ICM" ICC profiel geladen is (SM206BW.icc) waarvan ik me niet kan herinneren die ooit geinstalleerd te hebben; wel heeft vista mijn monitor herkend en speciale drivers gedownload, wellicht met dit ICC profiel erbij is geinstalleerd. Hoewel in de titel (v1.0) staat, staat er bij eigenschappen dat dit versie 2.0.0 is van dit profiel.
Ik heb van hardware.fr het "Samsung SyncMaster 226BW A Internet icm" ICC profiel geladen, maar ik zie absoluut geen verschil met het "natural color pro" profiel. Heb het getest met mijn kleurrijke achtergrond en dan wisselen tussen de twee profielen met het achtergrond zichtbaar. Niets werd in kleur donkerder of lichter. Heb daarop besloten om het "natural color pro" ICC profiel als de standaard ICC profiel te behouden.
Mischien dat de 206BW anders dan de 226BW minder last heeft van de kleuren verschil tussen de A en de S panel. In principe zit er toch weer een andere A panel in de 206BW in dan in de 226BW.
Anyway, blijf dik tevreden over de monitor.
Hoogstens dat ik vind dat hij standaard iets te veel contrast heeft (pijn aan je ogen), maar dat kun je makkelijk omlaag brengen.
Ik blijk dus een A versie te hebben, zowel bevestigd op de sticker als in het infomenu.
Na het lezen van honderden reacties op diverse forums als het artikel op hardware.fr ben ik toch niet echt overtuigd van het probleem.
Mijn A panel zou meer last hebben van blacklight bleeding. Ik heb daar helemaal geen last van. Ik heb twee calibratie tools gedownload en als mijn scherm volledig zwart is, is hij ook echt mooi zwaart en zie ik geen blacklight bleeding boven en onder (of aan de zijkanten). Heb het voor deze posting nog gecheckt.
Mijn A palen zou de kleuren niet goed weergeven, maar door goede calibratie kan het zeer dicht bij een S panel komen. Ik vind dat de kleuren harstikke goed zijn, en heb helemaal geen last van een rode of blauwe waas, ofdat grijs meer blauw zou zijn. Maar proberen kan geen kwaad.
Het opmerkelijk is dat in Vista "Samsung - natural color pro (v1.0) ICM" ICC profiel geladen is (SM206BW.icc) waarvan ik me niet kan herinneren die ooit geinstalleerd te hebben; wel heeft vista mijn monitor herkend en speciale drivers gedownload, wellicht met dit ICC profiel erbij is geinstalleerd. Hoewel in de titel (v1.0) staat, staat er bij eigenschappen dat dit versie 2.0.0 is van dit profiel.
Ik heb van hardware.fr het "Samsung SyncMaster 226BW A Internet icm" ICC profiel geladen, maar ik zie absoluut geen verschil met het "natural color pro" profiel. Heb het getest met mijn kleurrijke achtergrond en dan wisselen tussen de twee profielen met het achtergrond zichtbaar. Niets werd in kleur donkerder of lichter. Heb daarop besloten om het "natural color pro" ICC profiel als de standaard ICC profiel te behouden.
Mischien dat de 206BW anders dan de 226BW minder last heeft van de kleuren verschil tussen de A en de S panel. In principe zit er toch weer een andere A panel in de 206BW in dan in de 226BW.
Anyway, blijf dik tevreden over de monitor.
Idd, goed punt. Je hebt gelijk, 't zou hier een zooi worden en weinig extra informatie geven over het scherm zelf. Alhoewel dat als één iemand één keer zegt dat het scherm reeds beschikbaar is, en binnenkomt bij de winkels te België, lijkt me dat nog geen zonde voor berecht te worden aan de guilotine.hrichard schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:29:
[...]
het zijn dan misschien geen vragen, maar het is wel irritant en ik denk ook niet de bedoeling. als iedereen maar gaat posten wat waar hoeveel kost... dat schiet niet op natuurlijk, overigens zijn volgende week de prijzen alweer anders, om maar te zwijgen over de andere versies omdat ze een volgende levering hebben gekregen..

écht on-topic terug: In een review vergeleek iemand de 226BW met een gelijkaardige NEC. En zei:"The Samsung is fine, it's all-round best. But compared to the NEC, with the Samsung you always know you're watching a monitor, while with the NEC you really experienced it as you were there. I can't express it, but it just felt more juicy."
En bij zijn conclusie zei ie ook, dat alhoewel de Samsung beter was op kleuren en ditjes en datjes, het toch om de 'juicyness' was dat hij de NEC hield, en de Samsung terugbracht.
Ik vraag me dan toch nog steeds af, als je films bekijkt in het donker, of het dan écht ja dan nee, iets uitmaakt of je met een glossy scherm zit of niet. Bij TV's ishet zo goed als allemaal, en bij laptopschermen ook meer en meer. Alhoewel ik daar niet altijd zo blij mee ben, maar bon, zonder reflecties vergroten ze de kijkhoek precies ook wel wat. Maar los van dat, want thuis zit je meestal toch niet onder 130° te kijken naar je film en met een 500Watt halogeen lamp reflecterend in het beeld, vroeg ik mij af, wat de auteur juist bedoelde en of het dus toch merkbaar blijft. Iemand die het beter onder woorden kan brengen of kan verduidelijken?
In de review die je aanhaalt wordt de monitor vergeleken met de HP W2207, niet met de NEC. Waarom die gozer begin juni de 226CW al in de Best Buy kon vinden, ongaat me trouwens. De review is imho volslagen waardeloos, wat moet je in godsnaam met dit soort geneuzel:
Eerlijk gezegd vind ik het gepiep over het noemen van prijzen stukken irritanter dan het noemen van de prijzen zelf. Alsof een willekeurige voorbijganger een zelfgeschreven bon onder je ruitenwisser doet wegens fout parkeren o.i.d.
[/off topic]
[off topic]It also is very beautiful to look at, the colors are AMAZING. However, it lacks that certain "I-don't-know-what" that I described about the HP that really immerses you into games, that sucks you into it's juicy world and won't let go.... the Samsung looks great, but doesn't do that.
For games, the Samsung is flawless, but without character. Like an A+ student who lacks personality, I cannot find any fault with this monitor, I cannot cite a weak area with it. But my "gut" tells me I'm not "WOWed" by it.
Eerlijk gezegd vind ik het gepiep over het noemen van prijzen stukken irritanter dan het noemen van de prijzen zelf. Alsof een willekeurige voorbijganger een zelfgeschreven bon onder je ruitenwisser doet wegens fout parkeren o.i.d.
[/off topic]
Anoniem: 229324
Ik zit zelf al enkele weken volop te zoeken naar een opvolger voor mijn LG 17" CRT die het stilaan aan het begeven is. Ik heb tal van reviews gelezen, forums, noem maar op. Uiteindelijk veel nieuwe dingen geleerd wat betreft TFT's. Vooral over die ideale resolutie, waar ik voordien nog geen idee van had dat dit bij TFT schermen klaarblijkelijk zo belangrijk is. Mijn oog viel dan ook uiteindelijk op de Samsung 206 en 226. Aangezien deze topic mij het meest geschikt leek, stel ik mijn vragen dan ook maar hier.
Tot nog toe heb ik dus enkel ervaring met wat betreft mijn 17" CRT die lange tijd op 1024*768 heeft gedraaid en de laatste jaren op 1152*864. Voor mij zijn deze resoluties dan ook ideaal om mee te werken. Nu heb ik echt moeite om in te schatten hoe dit met een widescreen van 20" of 22" zit. In vele reviews heb ik gelezen dat tekst bijvoorbeeld op resolutie 1680*1050 op deze 206BW klein is. Maar klein is natuurlijk relatief en heb absoluut zelf geen idee waar ik dit kan plaatsen tegenover mijn huidige resolutie.
1. Iemand die wel enig ervaring heeft met het plaatsen van deze ideale resolutie van zowel de 206 & 226 tegenover mijn 17" ? Want als die bij de 206 werkelijk veel kleinere tekst geeft dan mijn huidige, kan ik misschien toch beter kiezen voor de 226.
2. Hoe belangrijk is het om in de praktijk die ideale resolutie te gebruiken ? In sommige reviews lees ik dat er weinig verschil merkbaar is, anderen zeggen dan weer da de tekst onscherp wordt,... Daar kom ik dus uiteindelijk weinig verder mee.
Tot nog toe heb ik dus enkel ervaring met wat betreft mijn 17" CRT die lange tijd op 1024*768 heeft gedraaid en de laatste jaren op 1152*864. Voor mij zijn deze resoluties dan ook ideaal om mee te werken. Nu heb ik echt moeite om in te schatten hoe dit met een widescreen van 20" of 22" zit. In vele reviews heb ik gelezen dat tekst bijvoorbeeld op resolutie 1680*1050 op deze 206BW klein is. Maar klein is natuurlijk relatief en heb absoluut zelf geen idee waar ik dit kan plaatsen tegenover mijn huidige resolutie.
1. Iemand die wel enig ervaring heeft met het plaatsen van deze ideale resolutie van zowel de 206 & 226 tegenover mijn 17" ? Want als die bij de 206 werkelijk veel kleinere tekst geeft dan mijn huidige, kan ik misschien toch beter kiezen voor de 226.
2. Hoe belangrijk is het om in de praktijk die ideale resolutie te gebruiken ? In sommige reviews lees ik dat er weinig verschil merkbaar is, anderen zeggen dan weer da de tekst onscherp wordt,... Daar kom ik dus uiteindelijk weinig verder mee.
nou, je moet je voorstellen dat de 206BW qua hoogte identiek is aan een 17" TFT scherm. Je gaat alleen qua breedte vooruit.
widescreen/normalscreen/inchverhouding loopt in de hoogte op met 3.
17" normal screen is qua hoogte gelijk aan een 20" widescreen
19" normal screen is qua hoogte gelijk aan een 22" widescreen
21" normal screen is qua hoogte gelijk aan een 24" widescreen.
Aangezien ze zeggen dat een 17" CRT scherm ongeveer gelijk staat aan een 15"TFT, denk ik dat je in jouw voorbeeld inderdaad genoeg hebt met een 20" of 22" widescreen.
Het aantal pixels is hetzelfde bij de 206BW en 226BW, alleen heb je meer beeldoppervlak bij de 226BW.
Ik denk dat het goed is om reviews te lezen, maar ik denk dat je met beide schermen geen probleem zult hebben. 1680x1050 is geen geschreven regel he, dus je kunt altijd lager mocht je dit willen.
Probeer het eens in een winkel uit, met 2 schermen naast elkaar. En dan kijk je eens.
Ikzelf "worstel" ook met die resolutie omdat ik hoofdzakelijk game en ook nog veel oude games als redalert, UTclassic en ghost recon speel. Ik stapte over van Iiyama HM903DTA CRT naar Samsung 930BF en nu wil ik een 226CW. Je krijgt helaas geen 4:3 scherm met 2ms voor zo'n prijzen. Anders had ik zeker weten een 4:3 scherm gekocht.
Al met al ben ik overstag gegaan met de 226CW als vervanging van mijn 930BF.
widescreen/normalscreen/inchverhouding loopt in de hoogte op met 3.
17" normal screen is qua hoogte gelijk aan een 20" widescreen
19" normal screen is qua hoogte gelijk aan een 22" widescreen
21" normal screen is qua hoogte gelijk aan een 24" widescreen.
Aangezien ze zeggen dat een 17" CRT scherm ongeveer gelijk staat aan een 15"TFT, denk ik dat je in jouw voorbeeld inderdaad genoeg hebt met een 20" of 22" widescreen.
Het aantal pixels is hetzelfde bij de 206BW en 226BW, alleen heb je meer beeldoppervlak bij de 226BW.
Ik denk dat het goed is om reviews te lezen, maar ik denk dat je met beide schermen geen probleem zult hebben. 1680x1050 is geen geschreven regel he, dus je kunt altijd lager mocht je dit willen.
Probeer het eens in een winkel uit, met 2 schermen naast elkaar. En dan kijk je eens.
Ikzelf "worstel" ook met die resolutie omdat ik hoofdzakelijk game en ook nog veel oude games als redalert, UTclassic en ghost recon speel. Ik stapte over van Iiyama HM903DTA CRT naar Samsung 930BF en nu wil ik een 226CW. Je krijgt helaas geen 4:3 scherm met 2ms voor zo'n prijzen. Anders had ik zeker weten een 4:3 scherm gekocht.
Al met al ben ik overstag gegaan met de 226CW als vervanging van mijn 930BF.
[ Voor 58% gewijzigd door Deathchant op 13-08-2007 08:16 ]
niet met 17'' wel met 15. ik ben van mijn 15'' laptopscherm1024x768 naar de 20'' van de 206bw 1680x1050 gegaan. ik heb totaal geen last van kleinere letters ofzo, het is 'precies' even groot als dat ik gewend was. maar als ik jou was zou ik gewoon lekker een winkel binnen stappen om het zelf te bekijken.Anoniem: 229324 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:27:
[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 13-08-2007 23:02 ]
1: Op je oude monitor heb je ongeveer een dotpitch van 0.28 (hoogte of breedte in cm delen door het aantal pixels) als je dit fijn vindt kijken zou je dus een lcd moeten zoeken met een zelfde dotpitch.Anoniem: 229324 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:27:
Dus kom je uit op de 226BW of de 931BW
2: Kort samengevat: HEEL belangrijk. als je namelijk op een andere resolutie dan naitive gaat draaien ziet alles er erg onscherp uit. nu valt dit bij bewegende beelden nog wel mee, maar met text lezen is dit zeer storend. je zult dan onscherpe lijnen en letters krijgen.
Weet iemand of het ook mogelijk is het LED'je van de aan/uit knop permanent uit te zetten? (Softwarematig he
) Ik heb de manual en het OSD menu doorgespit maar heb het niet kunnen vinden.
Heeft er iemand hier ervaring met de Samsung 245BW? Ik wil mogelijk dit scherm aanschaffen, maar kan er nauwelijks gebruikerservaringen over vinden.
Wellicht heb ik geluk in dit topic.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Ik ben opzoek naar deze monitor, maar niemand heeft hem ... de importeur heeft hem ook nietC@SP schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:26:
Heeft er iemand hier ervaring met de Samsung 245BW? Ik wil mogelijk dit scherm aanschaffen, maar kan er nauwelijks gebruikerservaringen over vinden.
Hij is ongeveer 100 euro duurder .... en verder qua specs bijna hetzelfde als de 226BW.
Alleen de 245BW is 24inch
[ Voor 4% gewijzigd door RoaDHouse op 13-08-2007 11:36 ]
je kunt ook een VESA 100 kopen. Deze is voor de 226bw/cw geschikt, dan kun je je 226 tenminste ook in hoogte verstellen. Ik snap niet wat dat is he, ELK scherm in hoogte verstelbaar, alleen die echte game-schermen (zo noem ik het maar even) niet. Waarom is dat toch?
De 245bw heeft 5ms, geen 2ms...
De 245bw heeft 5ms, geen 2ms...
[ Voor 54% gewijzigd door Deathchant op 13-08-2007 11:40 ]
Hoe mensen erbij komen dat niemand 'm heeft en dat er nauwelijks ervaringen te vinden snap ik niet. Op de site van tweakers zelf zijn al 2 productreviews te vinden en deze zijn ook makkelijk te vinden via google: Productreviews: Samsung Syncmaster 245BW.C@SP schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:26:
En hier is nog een review te vinden van overclockersonline.net.
@ hieronder: het lijkt me dan handig als je al aangeeft wat je gevonden hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 13-08-2007 14:03 ]
De bronnen die je aangeeft had ik al gevonden. Dat zijn ook meteen de enige relevante resources die ik erover kan vinden. Verder weinig info op fora en dergelijke...PromoX schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:08:
[...]
Hoe mensen erbij komen dat niemand 'm heeft en dat er nauwelijks ervaringen te vinden snap ik niet. Op de site van tweakers zelf zijn al 2 productreviews te vinden en deze zijn ook makkelijk te vinden via google: Productreviews: Samsung Syncmaster 245BW.
En hier is nog een review te vinden van overclockersonline.net.
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
De 931 is nieuwer ja, geloof dat de 931 bij de 2x6 serie hoort. Na de 930 was de 940 ook nog uit gekomen, de 931 is qua specificaties een opvolger van de 940.Anoniem: 164338 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:43:
[...]
Hoi sorry,
Ik heb een Samsung SyncMaster 930BF ( neem aan dat de 931 de opvolger is ?)
< dit stukje webruimte is te huur >
had even samsung gemaild, maar dit geloof je gewoon niet;Glitch schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:15:
Weet iemand of het ook mogelijk is het LED'je van de aan/uit knop permanent uit te zetten? (Softwarematig he) Ik heb de manual en het OSD menu doorgespit maar heb het niet kunnen vinden.
mijn vraag;
hallo,
bij de 206bw/226bw heb je bij de aan/uitknop een blauwe led. is het mogelijk om deze uit te schakelen? in sommige gevallen is het namelijk storend.
groeten,
het antwoord;
Geachte heer ,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de 206BW en 226BW.
Als u de monitor uitzet dan is het blauwe ledje ook uit.
Voor verdere productspecifieke vragen, beschikbaarheid en gedetailleerde informatie verzoek ik u vriendelijk om op internet te kijken www.samsung.nl of bij www.samsung.com Daarnaast kunt u ook contact opnemen met uw dealer. Via de dealer database (http://www.samsung.com/nl/support/saleslocations/index.asp) kunt u een dealer bij u in de buurt zoeken.
Omdat wij een breed scala aan producten ondersteunen isde ondersteuning onderverdeeld in verkoop en technische vragen. De dealers behandelen de verkoop vragen en wij de technische vragen.
Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragenheeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Michaëla
Samsung Electronics
R
toch té dom voor woorden

ROFLOLhrichard schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:08:
toch té dom voor woordenhoewel hij wel antwoord op mijn vraag geeft natuurlijk
![]()

Ik vond dat lichtje ook heel irritant. Wat fabrikanten bezield om constant zo'n blauw stoorlicht aan te zetten... Weer een minpunt van de 226BW. Ben nog steeds blij dat ik ze beiden teruggebracht heb.
What's the speed of Dark?
Anoniem: 225396
Wat een onfelofelijk gevat antwoord . Die kerel weet van aanpakken !
Ben ik de enige die dat blauwe lichtje helemaal niet storend vind ?
Nope, helemaal niet storend..Anoniem: 225396 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:36:
Je hebt helemaal gelijk ..... ZEER IRRITANT dat blauwe ledje .... ze denken niet na daar bij SamSung..... dat blauwe led penetreert je recht in het oogAnoniem: 225396 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:36:
je zou toch denken dat een persoon met een beetje verstand het wel begrijpt, voor een leek zou je het misschien nét wat beter moeten formulieren, maar een medewerker van samsung..Xander2000 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:27:
Sorry, maar ik vind je vraag ook niet bijster intelligent.
maar om toch te kijken hoe de reactie is als de vraag beter geformuleerd is en omdat ik het gewoon super grappig vind, zal ik samsung nog een mailtje sturen
ik vind het ook niet echt storend, maar vroeg het me af, ook vroeg Glitch er naar.Anoniem: 225396 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:36:
volgens mij weten die samsungmedewerkers van nl sowiso bar weinig. ze verwijzen maar wat graag naar de website voor informatie.. ook toen ik vroeg wat het verschil tussen de 226bw en cw was[zie paar pagina's terug] kreeg ik zo'n vaag antwoord waar het eigenlijk op neer kwam; kijk maar op de site.
[ Voor 7% gewijzigd door hrichard op 13-08-2007 20:15 ]
Wat een antwoord van die helpdesk
Bij gewoon computerwerk vind ik hem zeker niet storend, maar bij het kijken van films met gedimde verlichting vind ik em teveel aanwezig, en het zou daarom fijn zijn als je hem softwarematig uit kan zetten.
Bij gewoon computerwerk vind ik hem zeker niet storend, maar bij het kijken van films met gedimde verlichting vind ik em teveel aanwezig, en het zou daarom fijn zijn als je hem softwarematig uit kan zetten.
Die reply van Samsung dat is nog eens humor.
Ik heb geen last van de blauwe led in mijn 226bw, maar dat komt misschien omdat ik gewent ben aan mijn kast die er naast staat met een blauw verlichte 14cm fan voorin.
Ik heb geen last van de blauwe led in mijn 226bw, maar dat komt misschien omdat ik gewent ben aan mijn kast die er naast staat met een blauw verlichte 14cm fan voorin.
Mijn God .... alweer een nieuwe .... zo blijf je aan de gangAnoniem: 109361 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:07:
wordt dit topic straks ook bestemd voor het nieuwe type de 2232bw?
Kan het blauwe led ook uit bij dit scherm LOL .... mail SamSung wel even
Hier weer zo'n reactie waar niemand iets aan heeft. Post nuttig of post gewoon niet.
[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 14-08-2007 17:52 ]
Anoniem: 109361
hij is over 2 week leverbaar in nederland volgens de bedrijven die hem aanbieden en al in de pricewatch staan.. ik heb hem al besteld..
hij is even duur.. ongeveer..
hij is even duur.. ongeveer..
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 109361 op 14-08-2007 12:11 ]
Anoniem: 147312
ff offtopic
Ik heb een 226CW sinds 2 weken. Nu heb ik problemen in photoshop CS3 (hij verkleurt de plaatjes als ik opsla-blauwe goed)
Ik heb al gespeeld met de color settings (een paar instellingen gebruikt die op google te vinden waren), maar niet het gewenste effect
voorbeeld:

(tweaker frontpage)
dit is een jpg opgeslagen met quality 100
volgende voorbeeld:

save for web
1 - orginal: als ik deze optie kies als opslaan krijg ik alsnog een jpg met een blauwe gloed.
2,3,4, - spreekt voor zich, blauwe gloed (die weg moet)
Ik heb dit effect ook met gifjes
Iemand hier ook tegen aan gelopen? Ik hoor het graag kan ik verder met mijn website
Ik heb een 226CW sinds 2 weken. Nu heb ik problemen in photoshop CS3 (hij verkleurt de plaatjes als ik opsla-blauwe goed)
Ik heb al gespeeld met de color settings (een paar instellingen gebruikt die op google te vinden waren), maar niet het gewenste effect
voorbeeld:

(tweaker frontpage)
dit is een jpg opgeslagen met quality 100
volgende voorbeeld:
save for web
1 - orginal: als ik deze optie kies als opslaan krijg ik alsnog een jpg met een blauwe gloed.
2,3,4, - spreekt voor zich, blauwe gloed (die weg moet)
Ik heb dit effect ook met gifjes
Iemand hier ook tegen aan gelopen? Ik hoor het graag kan ik verder met mijn website
antwoord van samsung gehad
vraag;
bij de 206bw en de 226bw schermen zit achter de aan/uit knop een blauwe led. is het mogelijk om deze blauwe led uit te schakelen terwijl je gewoon je beeldscherm aan hebt? dus dat je gewoon het scherm gebruikt zonder dat je de blauwe led gebruikt. in sommige gevallen kan het blauwe licht namelijk storend zijn.
met vriendelijke groeten,
antwoord;
Helaas is het niet mogelijk om deze knop uit te schakelen als u het toestel aan heeft staan.
Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn.. Indien u verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
zozo, een keer een écht antwoord van samsung, verbaasd mij; er kwam niet eens een lap tekst achteraan dat je info op die en die website en bla bla bla
vraag;
bij de 206bw en de 226bw schermen zit achter de aan/uit knop een blauwe led. is het mogelijk om deze blauwe led uit te schakelen terwijl je gewoon je beeldscherm aan hebt? dus dat je gewoon het scherm gebruikt zonder dat je de blauwe led gebruikt. in sommige gevallen kan het blauwe licht namelijk storend zijn.
met vriendelijke groeten,
antwoord;
Helaas is het niet mogelijk om deze knop uit te schakelen als u het toestel aan heeft staan.
Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn.. Indien u verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
zozo, een keer een écht antwoord van samsung, verbaasd mij; er kwam niet eens een lap tekst achteraan dat je info op die en die website en bla bla bla
Post over de aangekondigde Samsung SyncMaster 223BW / 2232BW / 2232GW.
(De namen worden precies door elkaar gebruikt. Spec-verschillen heb ik nog niet gevonden)
Nee serieus, ik ben nu op zoek naar review/specificaties. De eerste dingen die ik vond:
2232BW lijkt goedkoper als de CW over het algemeen. Dus misschien dat er niet het paneel inzit met het bredere colorgamut, maar ik zie wel dat bij de 2232BW er '5ms' wordt opgegeven (soms 5ms) bij 226BW en CW is dit 2ms.
Het scherm heeft dezelfde colorgamut als de 226BW, en niet die als bij de 226CW, waar Samsung nadrukkelijk spreekt van "wide-gamut". Dus het 'Samsung swan' (~'wine glass') design is het meest zichtbare dat anders is:
- Zilvere/aluminium rand onderaan is weg
- Voetje is ronder geworden
- Eerste indruk, van andere gebruikers is dat de plastic nog glimmender is :-/
edit:
- Bij het nieuwere model stond ook weleens de dot pitch bij: 0.276 mm itt 0.282 (226CW)
- Het paneel heeft een "Glare Panel" en geniet van Samsung's MagicClear coating voor een,
'helderder en scherper' beeld. Betekent dit een glossy-paneel?!?!?
- 223(2)BW heeft een kijkhoek van 170°H 170°V itt 160°H 160°V voor de 226BW en CW
Foto 2232BW:

Dat geeft Samsung nóg wat ruimte om nóg een model te brengen, met de specs van de CW (gamut 97%) en de snellere tijd van het 2232BW paneel. :-/
Samsung press release
(De namen worden precies door elkaar gebruikt. Spec-verschillen heb ik nog niet gevonden)
Misschien dat na de vele mailtjes, Samsung besloot om weer C-panelen erin te steken, onder de naam 226CW, maar nu wel mogelijk heeft gemaakt om de lichtentensiteit via het OSD te regelen voor het powerLED'je.RoaDHouse schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:45:
[...]
Mijn God .... alweer een nieuwe .... zo blijf je aan de gang...... die rommel is ook nix waard.
Kan het blauwe led ook uit bij dit scherm LOL .... mail SamSung wel even
Nee serieus, ik ben nu op zoek naar review/specificaties. De eerste dingen die ik vond:
2232BW lijkt goedkoper als de CW over het algemeen. Dus misschien dat er niet het paneel inzit met het bredere colorgamut, maar ik zie wel dat bij de 2232BW er '5ms' wordt opgegeven (soms 5ms) bij 226BW en CW is dit 2ms.
Het scherm heeft dezelfde colorgamut als de 226BW, en niet die als bij de 226CW, waar Samsung nadrukkelijk spreekt van "wide-gamut". Dus het 'Samsung swan' (~'wine glass') design is het meest zichtbare dat anders is:
- Zilvere/aluminium rand onderaan is weg
- Voetje is ronder geworden
- Eerste indruk, van andere gebruikers is dat de plastic nog glimmender is :-/
edit:
- Bij het nieuwere model stond ook weleens de dot pitch bij: 0.276 mm itt 0.282 (226CW)
- Het paneel heeft een "Glare Panel" en geniet van Samsung's MagicClear coating voor een,
'helderder en scherper' beeld. Betekent dit een glossy-paneel?!?!?
- 223(2)BW heeft een kijkhoek van 170°H 170°V itt 160°H 160°V voor de 226BW en CW
Foto 2232BW:

Dat geeft Samsung nóg wat ruimte om nóg een model te brengen, met de specs van de CW (gamut 97%) en de snellere tijd van het 2232BW paneel. :-/
Samsung press release
[ Voor 43% gewijzigd door Mizitras op 16-08-2007 02:15 . Reden: ben alle gevonden info heir aan het bundelen over de 2232BW ]
De CW heeft als respons tijd 2MS , staat zelfs op de rand van het scherm rechtsboven .
Zet het color management van Adobe 's uit (als deze optie ook beschikbaar is in die versie van photoshop), misschien dat dit het probleem oplost.Anoniem: 147312 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:14:
ff offtopic
<knip>
Mocht dit geen oplossing zijn, is het waarschijnlijk verstandig om er een apart topic voor te openen en dan in één van de software/design fora (als je niet weet waar je topic het beste past kun je het beste even contact opnemen met een van de mods). Dit verhoogt ook meteen de vindbaarheid via de search als iemand anders in de toekomst ook tegen een dergelijk probleem aanloopt. Daarnaast is dit is geen problemen-topic en je zegt het zelf al; het is offtopic
De mijne staat alweer ruim een week in bestelling bij Euromaxi. Helaas kunnen zij hem ook niet leveren, de importeur weet ook niet wanneer deze binnen gaan komen helaas. Als iemand meer informatie weet over levertijden en waarom het ding niet leverbaar is dan zou ik daar ook graag van op de hoogte gesteld worden aangezien Euromaxi er schijnbaar zelf ook niet achter kan komen.RoaDHouse schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:34:
[...]
Ik ben opzoek naar deze monitor, maar niemand heeft hem ... de importeur heeft hem ook niet
Hij is ongeveer 100 euro duurder .... en verder qua specs bijna hetzelfde als de 226BW.
Alleen de 245BW is 24inch5ms ..... en is in hoogte verstelbaar. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de 245BW.
Voornaamste reden om te kiezen voor dit scherm is de resolutie (1920x1200), de grootte (24 inch) en de soberheid van de behuizing. M.a.w. weinig rand en geen boxen (wie wil dat nou). Ook een heel voorname reden is de in hoogte verstelbare voet welke inderdaad op veel gamer monitoren gewoon ontbreekt (met uitzondering van de 226BW).
Verder heb ik gezien in de reviews (de plaatjes) dat het scherm nogal dik is, is dat normaal bij een scherm van dat formaat ? Vergeleken met mijn huidige 17" scherm van Dell is hij bijna dubbel zo dik.
De 226-BW heeft geen verstelbare voet ..... niet in hoogte verstelbaar.redfoxert schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:42:
[...]
De mijne staat alweer ruim een week in bestelling bij Euromaxi. Helaas kunnen zij hem ook niet leveren, de importeur weet ook niet wanneer deze binnen gaan komen helaas. Als iemand meer informatie weet over levertijden en waarom het ding niet leverbaar is dan zou ik daar ook graag van op de hoogte gesteld worden aangezien Euromaxi er schijnbaar zelf ook niet achter kan komen.
Voornaamste reden om te kiezen voor dit scherm is de resolutie (1920x1200), de grootte (24 inch) en de soberheid van de behuizing. M.a.w. weinig rand en geen boxen (wie wil dat nou). Ook een heel voorname reden is de in hoogte verstelbare voet welke inderdaad op veel gamer monitoren gewoon ontbreekt (met uitzondering van de 226BW).
Verder heb ik gezien in de reviews (de plaatjes) dat het scherm nogal dik is, is dat normaal bij een scherm van dat formaat ? Vergeleken met mijn huidige 17" scherm van Dell is hij bijna dubbel zo dik.
Blijkbaar was ik in de war met de 225BW die wel in hoogte verstelbare voet heeftRoaDHouse schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:58:
[...]
De 226-BW heeft geen verstelbare voet ..... niet in hoogte verstelbaar.
Over de leveringsproblemen van de 245BW: Een vriend van me met toegang tot de website van Techdata en Ingram (2 grote distributeurs/groothandels/importeurs) heeft voor me gekeken naar de 245BW en die zijn bij hen ook niet op voorraad (echt waar !
Hmm, nu komt er weer een 2232BW aan. Al ga ik morgen toch maar een 226CW halen. Het enigste pluspuntje van de 2232BW is 170 tov 160 kijkhoek..
waar ga je dan die 226cw halen? Heb iedere webshop van de pricewatch gechecked en niemand had hem op voorraad

Voor wie (net als mij) door de bomen het bos niet meer ziet omdat Samsung elke week wel een nieuwe monitor introduceert, heb ik (schaamteloos
) een vergelijking gejat van kieskeurig.nl
24-inch: 245BW
22-inch: 223BW, 226BW, 226CW, 2232BW, 225MW, 225UW
20-inch: 2032BW, 206BW, 2032MW
19-inch: 931BW, 961BW, 931CW, 932MW
Van 19" waren er eigenlijk teveel om hier allemaal op te noemen, dus heb ik de belangrijkste maar genomen.
Wat ik ondertussen begrepen heb:
BW = standaard widescreen
CW = wide color gamut
GW = glossy coating
MW = ingebouwde tv-tuner en speakers
UW = ingebouwde tv-tuner en speakers + 2.0 megapixel webcam + 2 microfoons
Spijtig genoeg staan de 932GW, 2032GW en de 2232GW hier nog niet bij, ook weet ik niet of alle informatie wel volledig klopt.

Van 19" waren er eigenlijk teveel om hier allemaal op te noemen, dus heb ik de belangrijkste maar genomen.
CW = wide color gamut
GW = glossy coating
Spijtig genoeg staan de 932GW, 2032GW en de 2232GW hier nog niet bij, ook weet ik niet of alle informatie wel volledig klopt.
Zojuist gehaald bij MyCom 's Hertogenbosch. Wel iets duurder als de normale webshop maar bij eventuele kapotte pixel kan je gewoon teruggaan.Djarune schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:48:
waar ga je dan die 226cw halen? Heb iedere webshop van de pricewatch gechecked en niemand had hem op voorraad
Ze hadden er nog 3.
Nu maar afwachten totdat de Samsung SyncMaster 2863203262BCGMUWYv3z schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:36:
CW = wide color gamut
GW = glossy coating
[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 15-08-2007 13:52 ]
Is deze monitor geschikt om films te kijken? Of is het echt een gamingmonitor en is het overkill voor een filmliefhebber? Het gaat over de 226BW.
[ Voor 9% gewijzigd door Artbij op 16-08-2007 11:40 ]
Met gestrekt been.
artbij schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:10:
Is deze monitor geschikt om films te kijken? Of is het echt een gamingmonitor en is het overkill voor een filmliefhebber?

en over welke monitor heb je het uberhaut??
Voor zover ik weet is GoT geen forum van Samsung; ik denk dat je deze vraag dus beter aan Samsung zelf kunt stellenlzandman schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:13:
Waarom staat die 226CW nog niet op Samsung.nl?
Ik denk dat als je als filmliefhebber, ook de moeite neemt om wat met het contrast en helderheid te spelen, om je film in optimale omstandigheden te zien, kortom ook een verduisterde ruimte, dat je dan zeker evengoed af bent met de LG L222WS. En die zal je tov de 226BW ongeveer zo'n 100 euro uitsparen.artbij schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:10:
Is deze monitor geschikt om films te kijken? Of is het echt een gamingmonitor en is het overkill voor een filmliefhebber? Het gaat over de 226BW.
Via Samsung.com word ik altijd geredirect naar de be-site, en nadien naar de benelux-site, denk ik. Alleszins, waar ik ook probeer te komen, ik zie de CW OF nergens, OF zeker zonder de 2232B/GW schermen. Maar laat me jou de moeite besparen, foto's staan hier en op google. En de enigste verschillen in specificaties zijn/is, het kleurengamut.lzandman schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:13:
Waarom staat die 226CW nog niet op Samsung.nl?
[ Voor 31% gewijzigd door Mizitras op 16-08-2007 12:40 ]
de foto's moet je alleen bekijken voor het uiterlijk van het scherm zelf, de afbeelding op het scherm is hoogstwaarschijnlijk er later ingeshopt.Mizitras schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:37:
[...]
Maar laat me jou de moeite besparen, foto's staan hier en op google. En de enigste verschillen in specificaties zijn/is, het kleurengamut.
Ik zit vanaf nu door mijn 226CW te kijken 
Heerlijk schermpje
Heerlijk schermpje
En wat zegt het kritische oog? BB leaking, kleuren, resultaten in games en met films, ... ? En iets wat meerdere zal boeien: Is het powerknopje (het lampje) 'zeer aanwezig' of is de intensiteit best wel redelijk?Blanco88 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:55:
Ik zit vanaf nu door mijn 226CW te kijken
Heerlijk schermpje
ja inderdaad. wil je geen reviewtje schrijven hier?
Owja nog 1 verschil is dat de CW 45 watt verbruikt en de BW 50 tot 55watt
Owja nog 1 verschil is dat de CW 45 watt verbruikt en de BW 50 tot 55watt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Veel vragen zijn al eerder gesteld, lees voor de wat kortere vragen dus zeker deze en de voorgaande delen door.
Wat we ook niet willen zien zijn o.a. dingen als:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Hoe zijn de prijzen en waar kan ik er een halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)
- Omruiltaktieken of problemen. Dat past in een ander subforum.
"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!
Post nuttig of post gewoon niet!
Veel vragen zijn al eerder gesteld, lees voor de wat kortere vragen dus zeker deze en de voorgaande delen door.
Wat we ook niet willen zien zijn o.a. dingen als:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Hoe zijn de prijzen en waar kan ik er een halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)
- Omruiltaktieken of problemen. Dat past in een ander subforum.
"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!