[TFT] Samsung SyncMaster 931/206/226 BW/CW - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 19.671 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Mizitras schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:37:
[...]

En wat zegt het kritische oog? BB leaking, kleuren, resultaten in games en met films, ... ? En iets wat meerdere zal boeien: Is het powerknopje (het lampje) 'zeer aanwezig' of is de intensiteit best wel redelijk?
Dat mensen over dat ledje kunnen zeveren vind ik echt zeer belachelijk. Ik zie het nog niet eens, het valt echt totaal niet op bij mijn 226CW
Verder is de BB echt zéér minimaal!, kleuren zijn makkelijk in te stellen met het menu'tje in het scherm en een filmpje ziet er ook zeer nice uit.
Enigste minpuntje is toch wel een klein verschilletje met boven en onder, dat de bovenste helft ietsjes donkerder is.. Maarja je kunt niet alles hebben he. Ben er tevreden over.

[ Voor 12% gewijzigd door Blanco88 op 17-08-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lzandman schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:13:
Waarom staat die 226CW nog niet op Samsung.nl?
Omdat de 245BW er ook nog niet op staat.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Blanco88 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:22:
Dat mensen over dat ledje kunnen zeveren vind ik echt zeer belachelijk. Ik zie het nog niet eens, het valt echt totaal niet op bij mijn 226CW
Tja, ik werk vaak 's avonds in een donkere kamer, waarbij het enige licht dus van mijn monitor komt. Toen ik die 226BW's probeerde, had ik direct last van dat blauwe licht. Het is best fel en ik vond het irritant en afleiden van het monitorbeeld.
Verder is de BB echt zéér minimaal!, kleuren zijn makkelijk in te stellen met het menu'tje
Dat verschilt dus heel erg per model. Ik was ontevreden over beide 226BW's die ik getest heb, maar ik ben denk ik wel iets kritischer als de gemiddelde consument. Zoals je op de foto's die ik gepost heb kunt zien hadden beide 226BW's last van BB. Opvallend was dat de tweede wel heel erg veel BB had. De andere was nog enigszins acceptabel.

Dat die kleuren makkelijk in te stellen zijn via het menuutje zegt niet zoveel. Er zijn berichten van schermen, waarbij een bepaalde kleurzweem er gewoon niet uit te krijgen is m.b.v. de controls op de monitor. Ik heb mijn beide schermen hardwarematig gecalibreerd (m.b.v. een Spyder Pro 2) en daarbij moest de rood iets opgeschroefd worden, de groen iets terug en de blauw kon op 50% blijven.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 11:41
Wat ik niet begrijp is dat ze het BB niet kunnen oplossen bij de fabrikage... zo moeilijk moet dat toch niet zijn lijkt me.

Ik heb nu 3 226-BW's gehad en allemaal flink last van BB .... dus allemaal weer terrug-gebracht.

En dat blauwe led is ook flink irritant.... welke idioot dat ontworpen heeft weet ik ook niet :)

Wacht nu op de 2232-BW/CW ... ik hoop dat dit model beter is anders stop ik ermee... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Komt dat tegen! Ik heb net in een winkel, achterin mogen gaan kijken naar een 226BW. Maar, niet zomaar één 226BW. Ik had het namelijk met de verkoper over glossy panelen, en dat Samsung met hun 2232Gw ook meer die kant opgaat. En zij zegt me, dat het voor de 226BW ook bestaat, ... Huh? Blijkt achterin de winkel, waarvoor haar man zat te werken, die de voorkeur gaf aan glossy, een Samsung 226BW stond, mét glossy paneel. (Dus volgens Samsungs terminologie, 226GW eigenlijk, maar bon...)

Heeft iemand anders die 226BW al gezien mét glossy paneel??? Ik vond het hoogst merkwaardig, omdat er nergens anders bericht van staat.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22

Koppensneller

winterrrrrr

Daar heb ik (en waarschijnlijk meerderen met mij) nog nooit van gehoord. Weet je zeker dat het een 226BW was?

En over het ledje: ik heb onlangs voor 15 euro een master/slave stekkerdoos aangeschaft, die er voor zorgt dat de monitor geen stroom meer krijgt als de pc uit gaat. Eindelijk verlost van het blauwe knippermonster 's nachts in mijn slaapkamer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 10:49
Gewoon op het knopje drukken om de monitor uit te zetten is te veel werk voor jou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207337

Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die last hebben van dat power ledje op de 226BW. Zitten die mensen soms op ooghoogte met die led?
Ik vind het storender dat er onderin en bovenin van het scherm zoveel kleurverschil zit. Ik heb hem dus teruggestuurd naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

C@SP schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:26:
Heeft er iemand hier ervaring met de Samsung 245BW? Ik wil mogelijk dit scherm aanschaffen, maar kan er nauwelijks gebruikerservaringen over vinden.

Wellicht heb ik geluk in dit topic.
Heb 'm nu 2 weken en mij bevalt hij uitstekend, makkelijk ook dat de voorgedefinieerde profielen onder één knop meteen te bereiken zijn.

Het scherm is makkelijk in hoogte, achter- of voorover te verstellen zodat je een optimale kijkhoek hebt.

Films zie er ook goed uit, alleen met meerdere personen kijken zal problematisch worden vanwegen de inkijkhoek, nu is mijn monitor ingebouwd in een computerbureau dus zou dat ziezo niet gaan :)

Gamen is wat wennen omdat bv in WoW de buttonbars rechts nu wel erg ver weg zitten, in vergelijking met mijn oude 4:3 21" crtmonitor.

Maar de monitor is zijn geld zeker waard, helemaal omdat je voor een grotere inkijkhoek al gauw 400 euro meer betaald, net niet het dubbele dus van deze.
Maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22

Koppensneller

winterrrrrr

1shot1kill schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:46:
Gewoon op het knopje drukken om de monitor uit te zetten is te veel werk voor jou? :P
Ik kijk ook TV op mijn pc (met Media Center), en dan vind ik het wel prettig om gewoon mijn pc uit te zetten met de afstandsbediening, zonder dat ik daarna nog eens uit bed hoef om de monitor apart uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

KoppenSneller schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:12:
[...]

Ik kijk ook TV op mijn pc (met Media Center), en dan vind ik het wel prettig om gewoon mijn pc uit te zetten met de afstandsbediening, zonder dat ik daarna nog eens uit bed hoef om de monitor apart uit te zetten :)
Daar is een term voor: luiheid :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb een paar week geleden (23-07) mn 206BW terug gestuurd naar Alternate voor een pixel defect (met garantie) maar dat laat naar mijn idee veel te lang op zicht wachten, 10 dagen geleden hebben ze nog een mail beantwoord dat ze er naar streven het die week af te handelen. maar die week is ook al dubbel om. En het zou tot 14 dagen kunnen duren maar het is nu al bijna het dubbele om.

Dus laat je niet voor de gek houden met hun 1 jarige en goedkope pixel garantie, want wat je ervoor betaald krijg je er ook voor. Als ik mn monitor terug ontvangen heb ga ik zeker weten een survey invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06 12:28
Ik heb vandaag mijn Samsung 206BW-scherm ontvangen en ik ben er heel tevreden van. De resolutie is echt fantastisch om mee te werken en de kleuren zijn, naar mijn normen, heel goed.
Waarom zijn al die sites zo klein gemaakt? :P

In de topicstart staat er dat er ook 2 verschillende versies van de 206BW bestaan. Maar ik heb hier niet direct informatie over gevonden, of zijn deze verschillen heel miniem?

En sommige mensen klagen dat de schermkleuren standaard niet al te best zijn, en caliberen het scherm dan. Ik heb daar helemaal geen verstand van, dus zouden enkele mensen hun persoonlijke settings kunnen neertypen?(Indien het van belang is, ik heb de 206BW-versie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225682

Heeft iemand al wat informatie over de kwaliteit van de 931BW´s zonder versienummer? Of zijn het gewoon ook de S, A en de C schermen maar dan zonder sticker / menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Asgaro schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:13:En sommige mensen klagen dat de schermkleuren standaard niet al te best zijn, en caliberen het scherm dan. Ik heb daar helemaal geen verstand van, dus zouden enkele mensen hun persoonlijke settings kunnen neertypen?(Indien het van belang is, ik heb de 206BW-versie.)
Als jij niets vreemd opmerkt zijn je kleuren misschien beter als bij anderen. Speel wat in het OSD totdat alles er goed uitziet. Dat is eigenlijk ook calibratie ;-)
Settings die andere mensen gebruiken zijn vaak kleurprofielen, opgeslagen in .ICC of .ICM bestanden, die je moet toewijzen onder Windows. Als je een uur later weer iets verandert via je OSD, zijn die eigenlijk al nutteloos, omdat die niet dynamisch mee veranderen. (Kort gezegd)

Even iets anders (daarmee maak ik ook geen aparte post hoor), bij sommige schermen lukte het niet om de maximum/native resolutie te selecteren in Windows. Dit ging om Samsung schermen, aangesloten via VGA. Zelfs de control panel van NVIDIA liet het niet toe. Wat valt hier aan te doen en is de reden?

[ Voor 15% gewijzigd door Mizitras op 19-08-2007 17:40 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Mizitras schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:39:
[...]

Even iets anders (daarmee maak ik ook geen aparte post hoor), bij sommige schermen lukte het niet om de maximum/native resolutie te selecteren in Windows. Dit ging om Samsung schermen, aangesloten via VGA. Zelfs de control panel van NVIDIA liet het niet toe. Wat valt hier aan te doen en is de reden?
Er is al 's over gepost op GoT dacht ik; ik zou in eerste instantie denken aan een driverprobleem. Ik zal nog 's kijken of ik daar wat over terug kan vinden.

En er is een nieuw deel: [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 5.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Veel vragen zijn al eerder gesteld, lees voor de wat kortere vragen dus zeker deze en de voorgaande delen door.

Wat we ook niet willen zien zijn o.a. dingen als:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Hoe zijn de prijzen en waar kan ik er een halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)
- Omruiltaktieken of problemen. Dat past in een ander subforum.

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!