Vesa wallmount ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb 2 TFT-schermen voor mn PC die ik aan de muur wil bevestigen met een Vesa wall-mount (een 'arm'). Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken, maar ten eerste zijn die dingen allemaal behoorlijk aan de prijs (goedkoopsten 50-100 euro per stuk) en daarbij waren die exemplaren voor zover ik kon nagaan ook niet in hoogte verstelbaar.

Bij Alternate kwam ik zo'n steun van het wereldmerk Sweex tegen (model HA000030), welke de goedkoopste is die ik ben tegengekomen (39 euro, en een simpelere voor 29 euro).
Heeft iemand hier ervaring mee qua stevigheid en mogelijkheden e.d? Of misschien een andere voor een vergelijkbare prijs?

En hebben jullie nog andere tips/ervaringen/dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:01
Bij de Ikea hebben ze die tegenwoordig ook.

En Ikea kennende kosten ze geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Master__R schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:46:
Bij de Ikea hebben ze die tegenwoordig ook.

En Ikea kennende kosten ze geen drol.
inderdaad 17,95 ...voor die prijs kan je het zelfs 'gewoon ff proberen' voordat je aan de dure meuk gaat...

heb ff in de ikea-groningen aan een showmodel incl 26" tv gezeten, en kmoet zegge dat het goed stabiel hangt... uiteraard niet topkwaliteit..maar goed genoeg om je monitor aan op de hange..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Oh, dan ga ik daar ook eens kijken. Niet eens aan gedacht (jammer dat het nu al 9 uur is, anders was ik er nog even langs gegaan).

Maar kun je die van Ikea ook in hoogte verstellen? Want bij bijna alles wat ik tegenkom kan dat niet (alleen kantelen voor de kijkhoek). Op mn werk heb ik ook 2 schermen aan armen die wel in alle mogelijke manieren gedraaid/gekanteld etc. kunnen worden. Maarja, dat zal wel heel duur kantoorspul zijn. Al zoek ik wel zoiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

heeft iemand ook een naam van de IKEA wallmount?
resultaten voor "vesa" in producten
VESSLA
VESSLA, Deksel
:)

bron: www.ikea.nl

[ Voor 10% gewijzigd door schaduw op 26-10-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die sweex dingen heb ik er hier ook 3 van in gebruik. Ik ben niet echt Sweex fan, maar die dingen zijn echt prima (heb aan alle 3 een Dell 2005 20" Widescreen TFT hangen). Het enige dat ruk is zijn de keilboutjes die erbij zitten, maar voor een paar centen heb je prima dingen bij de lokale bouwmarkt (en die dingen komen dan echt niet meer van de muur :D).

dus mocht je bij de Ikea niet slagen dan is dit zeker een goede optie denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ok thanx. Ga ik eerst even naar van Ikea kijken.

Op de site heb ik hem al gevonden, heb naar even een screenshote gamaakt omdat het flash is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9f41b1a4dcbf3c99ba5158bf5dcd41ed/full.png

Zo te zien niet in hoogte verstelbaar, maar voor die prijs zou ik het misschien ook wel kunnen proberen of het zonder hoogteverstelling bevalt.

[edit] Heb ook even een plaatje van die Sweex gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3d1de5db2ff1e5bd7604ce02b0600ea1/full.png

Is deze nou wel in hoogte verstelbaar? (terw_dan? ;)). Het ziet er iig wel geavanceerder uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 26-10-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

de google ads in deze thread leveren de site van Newstar op
http://www.newstar.nl/nl_1producten/wandmontage.html

en die heb ik wel eens bij Paradigit gezien. http://www.paradigit.nl/article2.php?id=8&group=181
Accessoires
10011408 Qware TFT Monitor Arm (wallmount) MA001 € 14, 95 (http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10011408)
10007219 NewStar LCD Muurbeugel FPMA-W50 € 29, 50
10013218 Qware TFT Monitor Arm (deskmount) MA004 € 34, 95
10007220 NewStar LCD Muurbeugel FPMA-W75 € 39, 95
10008550 NewStar LCD Muurbeugel FPMA-W120 € 54, 95
10007217 NewStar LCD Arm FPMA-D600 Wit € 59, 95
10007218 NewStar LCD Arm FPMA-D600 Zwart € 59, 95

de Qware van 15 euro:
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/article/l10011408.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door schaduw op 26-10-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Das idd ook een mooie voor een interessante prijs. Hoogteverstelling is dan iets wat ik misschien beter even kan laten zitten, want bijna geen enkele wallmount heeft dat. Misschien is het ook niet eens echt nodig bedenk ik me nu, aangezien je het scherm toch op een vaste hoogte laat staan als dat goed kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die Sweex gevallen zijn idd niet in hoogste verstelbaar.
Dat heb ik voorals nog niet echt kunenn vinden op een wallmount (tenzij je naar zo'n Vogel-systeem kijkt van €600 voor 2 schermen).

Daarbij, wanneer heb je het nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-03 17:32
Palomar schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:06:

[edit] Heb ook even een plaatje van die Sweex gevonden:

[afbeelding]

Is deze nou wel in hoogte verstelbaar? (terw_dan? ;)). Het ziet er iig wel geavanceerder uit.
Hmmm, als je deze 90 graden zou draaien(recht tegen de monitor aan kijkend), dan zou die wel goed in hoogte verstelbaar zijn :9. Maar dan kun je hem niet meer echt naar beneden of boven kantelen.

Edit: Tenzij dat boven aanzicht is.

[ Voor 6% gewijzigd door deCube op 26-10-2006 21:35 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

deCube schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:32:
[...]

Hmmm, als je deze 90 graden zou draaien(recht tegen de monitor aan kijkend), dan zou die wel goed in hoogte verstelbaar zijn :9. Maar dan kun je hem niet meer echt naar beneden of boven kantelen.

Edit: Tenzij dat boven aanzicht is.
Nee, dit is het zij-aanzicht.
je kunt hem idd wel 90C draaien, maar dat is verre van praktisch eigenlijk (gezien je eigenlijk geen zijwaartse beweging meer kan maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:31:
Die Sweex gevallen zijn idd niet in hoogste verstelbaar.
Dat heb ik voorals nog niet echt kunenn vinden op een wallmount (tenzij je naar zo'n Vogel-systeem kijkt van €600 voor 2 schermen).

Daarbij, wanneer heb je het nodig :P
Ws. zullen die dingen die ik bedoel alleen voor zakelijke toepassingen zijn, omdat bijv. op een kantoor vaak verschillende mensen achter een PC zitten met elk hun eigen houding (Arbo-regeltjes etc...). Misschien dat je het daarom op die normale consumentendingetjes niet vindt... Maar idd, waarschijnlijk ben ik het ook helemaal niet nodig. Leek me alleen wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:02
Ik heb wel eens bij die speciaal winkels gekeken...

Een TFT desktop standaard.. 300 Euro |:( En dan is ie in hoogte kijk hoek, en een swing arm af te stellen :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Palomar schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:37:
[...]

Ws. zullen die dingen die ik bedoel alleen voor zakelijke toepassingen zijn, omdat bijv. op een kantoor vaak verschillende mensen achter een PC zitten met elk hun eigen houding (Arbo-regeltjes etc...). Misschien dat je het daarom op die normale consumentendingetjes niet vindt... Maar idd, waarschijnlijk ben ik het ook helemaal niet nodig. Leek me alleen wel handig...
Het zal idd voornamelijk arbo gerelateerd zijn. Goddank hoef je je daar thuis niet aan te houden :P (anders zou mijn setup zeker afgekeurd worden, mijn monitoren hangen veel te hoog namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Ik heb zelf zon ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.newstar.nl/imgbase/portal_219/D600_large.gif

www.newstar.nl

Ooit 50 euro voor betaald geloof ik ( al lang geleden) ; er zit een ding bij zodat je m ook aan de muur kan monteren.

alleen wat jammer is, is dat als je m naar je toe haalt hij automatisch omlaag gaat.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
bratos schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:06:
Ik heb zelf zon ding:
[afbeelding]

www.newstar.nl

Ooit 50 euro voor betaald geloof ik ( al lang geleden) ; er zit een ding bij zodat je m ook aan de muur kan monteren.

alleen wat jammer is, is dat als je m naar je toe haalt hij automatisch omlaag gaat.
Dat is vrij logisch, die arm wordt niet uit zichzelf langer 8)7.

Dit ziet er ook wel netjes uit: http://www.newstar.nl/nl_1producten/lcd-w400_info.html

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij de specs staat dat ie wel in hoogte verstelbaar is. 0 tot 31cm. Dus hoe zou dat dan moeten?
* RoD heeft ook zon ding.

Die D600 van Newstar is trouwens een aanrader. Robuust, stevig ding, je kunt je kabels mooi wegwerken en hij kan alle kanten op :)
Ook omhoog, blijkbaar, maar ik ben er nog niet achter hoe dat werkt.

Weet iemand trouwens wat voor schroefjes er in gaan? Ik las op internet dat het M4x10 schroefjes zijn, maar zeker weet ik het niet. (ik heb geen schroefjes, dus die moet ik nog gaan kopen, vandaar :P )

Klein kickje trouwens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RoD schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:56:
Bij de specs staat dat ie wel in hoogte verstelbaar is. 0 tot 31cm. Dus hoe zou dat dan moeten?

Die D600 van Newstar is trouwens een aanrader. Robuust, stevig ding, je kunt je kabels mooi wegwerken en hij kan alle kanten op :)

Weet iemand trouwens wat voor schroefjes er in gaan? Ik las op internet dat het M4x10 schroefjes zijn, maar zeker weet ik het niet. (ik heb geen schroefjes, dus die moet ik nog gaan kopen, vandaar :P )

Als ik met niet vergis zijn die M4 dingen standaard voor VESA dingen en zitten vaak zelfs al achterin de monitor of zitten erbij (mocht je er nodig hebben, mail me dan ofzo, heb er hier nog zat liggen).
Aan de andere kant kun je gewoon keilbouten gebruiken voor beste kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, ik wist niet dat ze al achterin de monitor zaten.. Monitor moet ik nog kopen, maar ik had niet gedacht dat je die bij de monitor zou krijgen, maar juist bij de armsteun. Maargoed, bedankt voor de bevestiging, en bedankt voor je aanbod, ik zal het in gedachten houden, mochten ze niet bij de monitor zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RoD schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:29:
Hmm, ik wist niet dat ze al achterin de monitor zaten.. Monitor moet ik nog kopen, maar ik had niet gedacht dat je die bij de monitor zou krijgen, maar juist bij de armsteun. Maargoed, bedankt voor de bevestiging, en bedankt voor je aanbod, ik zal het in gedachten houden, mochten ze niet bij de monitor zitten :)
Tja, ik kreeg ze zowel in de monitor als de wallmount. Vandaar dat ik er nog een zut heb liggen van een Sweex Wallmount (dat is ook gewoon M4 spul namelijk).

Mocht je wat nodig hebben, mijn e-mail staat gewoon in mijn profiel enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
RoD schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:56:

Waar zie jij dat staan? Link

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie het daar toch echt staan hoor:
Hoogteverstelling: ja (0 - 31cm)
Terw_Dan schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:31:

Mocht je wat nodig hebben, mijn e-mail staat gewoon in mijn profiel enzo ;)
Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
Ok, ik heb niks gezegd. :X Het lijkt me nu wel een mooie arm! d:)b

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb net 2 van die beugels van Ikea gehaald. Zagen er wel degelijk uit en ook genoeg verstelmogelijkheden (alleen niet in hoogte dus). Er zitten alleen geen schroeven bij om hem aan de muur te bevestigen. Iemand een idee hoe lange schroeven ik hiervoor moet gebruiken? Ik doe ze eigenlijk zo kort mogelijk, omdat ik niet zeker weer waar alle leidingen hier door de muur lopen :X Zouden schroeven van zo'n 3-4 cm lang genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je goede pluggen gebruikt, hoeft dat zeker geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb maar even bij de Gamma een paar betere kwaliteit schroeven+pluggen gehaald (4cm) en alles hangt nu :)

Vesa mount Samsungs
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69706c43e9117aa5706bc61a1f65326e/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2637e819f6ff6fbe19fa72121a10d976/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e9018362e4cf417fbee4d212fc62dab0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e3ccbea0c7cf8c2e68964d4d66ca53da/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5baaf7126330b361d535fabdd958ae8f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8a0de99dc4172d851d3356d8b584d9ab/thumb.jpg

Zie hier de 2 Ikea-beugels van 17,95 per stuk :)

Omdat ik 2 (verschillende) schermen heb was het nog redelijk complex om de mounts precies goed te plaatsen zodat ik de schermen mooi naast elkaar kan krijgen. Mede vanwege het ontbreken van goed gereedschap op mn studentenkamer. Uiteindelijk heb ik mn huisgenoot de schermen maar laten vasthouden en ze gewoon op het oog afgetekend en opgehangen ;). Ik ben redelijk tevreden over het resultaat, alleen als ik de schermen naast elkaar wil hebben staan ze nu wat ver naar voren. Misschien dat ik de boel tzt. daarom nog eens ga verzetten. Het ging me er in eerste instantie even om of het uberhaupt wat is, en dat is het zeker wel :) Ook lekker veel ruimte op mn bureau op de plaats waar eerst de 2 voeten van die schermen stonden.

Het zit verder ook goed stevig. Al ging het boren wel erg makkelijk in de broze muren van dit oude huis. Dus ik laat er de eerste nacht voor de zekerheid even een kussen onder liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zo, kheb er 2 gehaald in barendrecht, voor 4 tientjes kun je niet moeilijk doen een gemiddeld ander merk is al snel 40 euro per stuk, kwaliteit is boven verwachting.

Nu nog mijn andere kamer afmaken en kabels trekken dan ga ik het hele zooitje ophangen/aansluiten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan de schermen dus horizontaal en verticaal 'verdraaien" als ik zo bovenstaande foto's bekijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ze kunnen een slagje draaien maar geloof niet dat de steun het mogelijk maakt em in Pivot te draaien. Durf het niet met zekerheid te zeggen want die dingen zijn haast niet te bewegen zonder extra gewicht en bevestiging.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Je kunt ze idd wel een eind draaien, maar op een gegeven punt zit er een nokje, waardoor ze niet in pivot-positie kunnen. Ik denk dat het vnl. bedoeld is om het scherm toch volledig horizontaal te krijgen als je hem aan de muur niet helemaal recht hebt gemonteerd.

Heb overigens geen idee of je die nokjes niet gewoon ongestraft weg kunt vijlen... Want dan kan ie wel volledig draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 15-03-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Je kan natuurlijk ook het scherm zelf een slag draaien bij het monteren op de Vesa plaat (als dat al zo heet) mocht je veel gebruik maken van de Pivot stand. En ik denk wel dat je de nokjes kunt verwijderen weet alleen niet wat dit voor effect heeft. Denk dat dit meer voor de kabels gedaan is om niet teveel stres op de connectors uit te oefenen maar dit kun je door een beetje met de lengte van je kabel te spelen en wat tywraps wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb die nokjes met een dremel binnen een minuut (elk) weggekregen. Maar daar zit één groot nadeel aan. Als je hem namelijk in delen uit elkaar haalt, is het zeer moeilijk om de Observator weer goed en vooral stevig vast te krijgen. En de moeren moeten keihard vastzitten, anders draait hij telkens naar beneden wanneer je monitor er eenmaal aan hangt!

(kortom; het kan wel, maar let hier goed op!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ziet er wel beter uit dan met een voet.
Misschien nog een kabelgootje door het midden?
Kan je die kabels ook nog mooi wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

Hebben ze ook een bureau arm variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Newstar heeft wel een paar goede bureau-armen. Ik heb er zelf ook eentje van en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

*Subtiel kickje*

Sinds ik toch ook graag mijn bureau vrij wil hebben en ik een Ikea JERKER serie heb met een plank boven mijn werkblad, dacht ik: Daar kunnen toch mooi een paar AL1715's aan hangen! :+

Ik ben alleen nog aan het zoeken naar een geschikte steun. Liefst heb ik ze deskmount, zodat ik de steun (op z'n kop) aan het bovenblad kan hangen met de monitors eraan vast. Verstelopties zijn niet echt nodig, ze zullen altijd in dezelfde positie blijven hangen, ik zat er zelfs over te denken om de monitors met 2en aan een gezamelijke rails te schroeven. Maar ik wil wel iets hebben wat gegarandeerd stevig is zodat ik niet het risico loop dat mijn schermen naar beneden donderen als er ook maar even tegen de tafel aan gestoten wordt. Op de Ikea site heb ik al gekeken voor de steunen (dan koop ik er gewoon 2) maar niet veel kunnen vinden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
:')

Overigens zag ik een paar dagen geleden in een folder van Praxis of Karwei (oid) een vrij goedkope deskmount staan. 20 euro oid. Kan hem alleen niet terugvinden op de sites van een van die bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Palomar schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:00:
:')

Overigens zag ik een paar dagen geleden in een folder van Praxis of Karwei (oid) een vrij goedkope deskmount staan. 20 euro oid. Kan hem alleen niet terugvinden op de sites van een van die bedrijven.
op pagina 10 van de folder staat er eentje voor 30 euro... (en een eenvoudige wallmount voor 9,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 13:51
Je krijgt deze dingen ook bij de Gamma.
Daar heb ik er een gehaald voor 45 euro om mijn 26" aan de muur te hangen.
De prijzen beginnen daar ook bij de 17 euro voor de eenvoudige uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

schaduw schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:35:
[...]

op pagina 10 van de folder staat er eentje voor 30 euro... (en een eenvoudige wallmount voor 9,99)
Jep, ik heb nu die van 30 euro 2 staan. Goed stevig, verstelbaar en hij ziet er uit alsof ie een behoorlijk scherm kan hebben.

Ik dacht eerst om mijn schermen van boven aan de plank te hangen, maar dat werkte niet goed met deze steunen. Van achter de armen bevestigd aan het bureaublad, nu geen lelijke voeten meer, ik kan mijn kabels makkelijker kwijt en alles is makkelijker schoon te maken :)

Enige minpuntje waar ik aan kan denken zijn het gewicht (standaard is redelijk zwaar, maar voor stevige belasting is dat juist goed) en de M4 boutjes die er bij zitten doen ietwat klein aan. Maar mijn schermen hangen goed stevig dus daar maak ik me niet zo druk om.

Verstellen is wel even puzzelen, omdat de bouten waarmee de scharnieren in elkaar zitten soms een beetje speling hebben. Is eventueel wel op te lossen door er andere bouten in te draaien (het zijn nu gewone M8 slotbouten, je zou er bouten met van die draaiknoppen op kunnen zetten)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Kun je ook een foto maken? Ben wel benieuwd hoe het er uitziet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 29-05-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 22:17
Hé, dat is geeneens een erg grote schop. :P

Ik zoek een muurbevestiging voor mijn monitor (20"). Die zijn op zich wel te vinden, want heel veel eisen heb ik niet. Eigenlijk is op 1 eis na zo'n plaatje-op-plaatje 7,95 geval al mooi zat. Maar, inderdaad: nog 1 eis. Mijn vriendin heeft heel erg veel minder pindakaas gegeten in haar jeugd dan ik in de mijne, dus het zou fijn zijn (eig.: het is een must) als het geval in hoogte verstelbaar is. Ik denk dat een afstand van 20-30 cm verschuiving afdoende is. Nu zie ik wel allerlei mooie armconstructies (o.a. de hierboven door bratos gememoreerde Newstar), maar mijn bureau is vrij ondiep, dus in mijn levendige fantasie kwam ik tot iets wat een beetje lijkt op zo'n douchestang, al dan teniet met een of andere contragewicht of veringsconstructie. Nou ben ik best handig, maar niet handig genoeg om zoiets te knutselen, dus vroeg ik me af of iemand wel eens zo'n ding gezien heeft of ervan gehoord heeft.
(Zoeken is vrij kansloos, "hoogte" of "horizontaal" is niet selecterend, omdat bij iedere specificatie de hoogte wordt vermeld. :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Die zijn er dergelijk wel. Wallmounts die in hoogte verstelbaar zijn doormiddel met een tandrails. Heb ze wel eens gezien bij ons in audio/cinema winkel (parijs) maar dat is meer voor wat grotere lcd schermen tot 22kg. Maar ik zou kunnen kijken of ze dingen ook voor kleinere lcd's verkopen.
Misschien moet je eens kijken bij de grotere webshops zoals pixmania in die geest.

o iets gevonden voor je.
http://www.pixmania.nl/nl...evestiging-lcd-scher.html

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 15-06-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 22:17
Dank voor de tip. Die Vogel is niet in hoogte verstelbaar (wel kantelbaar). Dat zwarte stuk is voor een stevigber montage aan de muur. :(
Wel deze gevonden: Neo-Flex™ Wall Mount Lift, die voor 35-50 euro goed verkrijgbaar is. :) Lijkt erop alsof ik gewoon iets meer zoekgeduld moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14932

Al erg oud deze thread, maar nog steeds actueel...
Ik kan nergens op de Ikea website vinden of dit een VESA 75 of 100 mount is....
Ik wil mijn Samsung 26" er namelijk aan ophangen maar deze heeft een VESA MIS-E (100x200mm) verhouding en dus is er een verloopje nodig....

Ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen wat voor VESA standaard dit ding is zodat ik de passende verloop kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik weet niet exact wat vesa 100 inhoudt, maar mijn ikea wallmounts hebben een maximale afstand van 10cm tussen de schroefgaten, dus neem aan dat het dan vesa 100 is? Ik heb iig mijn samsung 2333HD en samsung 203B er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vesa 100 is 100x100mm ophanging.
Pagina: 1