Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 02:36:
Geachte tweakers, ik heb onlangs by dixons een 206bw gekocht.
Hij stond daar als showroom model, en zag er goed uit. Dit is mijn eerste tft scherm dus ik heb geen enkele ervaring of referentie. Nu het volgende, ten eerste had ik met mijn slome gezicht geen korting gevraagd omdat het een showroom model betreft. Helemaal erg werd het toen ik in het revisi menuutje keek, waar je menu en dan 5 sec. source indrukt, ik zag tot mijn grote schrik dat het ding al 867 uur had aan gestaan, met 36 cycle aan en uit dus. Damn 867 uur? Ik denk terug dat ding. Ik heb dit scherm pas 5 dagen ofzo, 867 is wel erg veel. ik wens graag enig advies van jullie profs

Moet ie terug, kan ik alsnog korting vragen?
Voor zo ver ik heb kunnen checken is het een redelijk scherm , weinig backliting, geen dode pixels.
Even e.a. op een rijtje zetten, je heb bewust gekozen voor een showroom demomodel, achteraf kom je erachter dat de monitor 867 branduren heeft, met zeg 8 branduren per dag = 108,4 dagen / 6 dagen per week = 18 weken of wel ± 4,5 maand, door jan en alleman (klanten) aan gerommeld en gebruikt, de vraag is of er netjes mee is omgegaan en of het op de juiste wijze is onderhouden cq. schoongehouden? en of de betaalde prijs niet te hoog is.
1. - geldig argument om alsnog af te zien van de koop.
Gebruikerssporen, is het scherm niet ingebrand?, gehele scherm en schermoppervlakte vrij van beschadingen, krassen of vervuiling? (
ook een voorwaarde voor een geldige Samsung garantie)
Als de garantietermijn afwijkt van een nieuw scherm. (
je hebt immers de nieuwprijs betaald)
2. - ander redelijk argument om af te willen van de koop.
Redelijk was geweest als men expliciet had gezegd dat het scherm ongeveer de 4.5 maand in de winkel als demo is gebruikt.
Toelichting: Samsung LCD, MTBF
(Mean Time Between Failures) volgens Samsung specs. ± 50.000 uur, (waarvan we als gebruiker 30% aftrekken omdat vaststaat dat e.a. nogal optimistisch word berekent), dus zeg ± 35.000 uur dan is 867 uur niet meer zoveel, maar is ook niet heel weinig, privé heb je dat waarschijnlijk pas bereikt na 12 maanden.
Voordeel:
Scherm is zonder defekten, ook geen defekte (sub)pixels!
Dit is toch echt wel belangrijk, dit kan een hoop ergenis en tijd besparen en een dure pixelverzekering!
Bij twijfel of spijt, altijd zo snel mogelijk teruggaan naar de winkel en op een rustige manier uitleggen waar de pijn zit, wat je wilt een ruil, korting, geld terug, etc. Met verwijten en ruzie bereik je niets, in een redelijk gesprek moet het mogelijk zijn om alsnog zonder problemen tot een oplossing te komen.
Hopelijk dat je hier wat aan hebt.
PS. ben benieuwd wat je gaat doen, laat dat even weten a.u.b.