Ik heb sinds zaterdag de Samsung 206BW, via DVI aangesloten op mijn PC. Ik ben er behoorlijk enthousiast over, de ruimte die ik nu heb is echt een verademing. Op mijn oude 17" TFT zat ik soms echt te pielen om een beetje lekker te kunnen werken. Nu met een resolutie van 1680x1050 heb ik voldoende ruimte om meerdere vensters naast en boven elkaar open te kunnen hebben.
Minpunten zijn er ook, standaard zijn de kleurinstellingen ontzettend bagger.

Na een kwartiertje experimenteren kwamen er al veel betere kleuren uit. De kleurweergave is aardig, maar bij subtiele gradients is er banding zichtbaar. Ook blijf ik een beetje last houden van rood zweem in de donkere gedeeltes. Backlight bleeding is aanwezig, maar niet storend en alleen zichtbaar als het beeld compleet zwart is.
Foto's:

Mijn opstelling, niet echt interessant.
Foto's genomen na het afregelen van de kleuren. De eerste is van de HDTV versie van The Matrix, de anderen van Microsoft WMVHD demo's.

Mijn oude wallpaper, hierop is wat banding zichtbaar al verpest mijn brakke camera dat behoorlijk.
Wat testjes voor de scherpte en convergentie, gedaan met mijn eigen TFT test tool.
Kleurtesten, ook weer gedaan met mijn eigen test tool. De eerste foto laat zwart zien zoals het eruit zag toen ik de monitor nog niet had afgeregeld. De foto daarnaast heb ik genomen na het corrigeren. De rechter foto laat zien hoe groen er op de default instellingen uit zag.
Mijn brakke camera verpest een hoop, maar ik denk dat het zo toch een goede indruk geeft.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.