[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.059 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Ik heb afgelopen week ook een 931bw gekocht. Deze heeft 2 defecte pixels, ik ga hem terug sturen in de ruil voor een nieuwe.
Nu vind ik dat het scherm licht is kwa kleur, heb ik een instelling verkeerd staan?
Ik heb meerdere dingen geprobeerd, contrast omlaag en brigtness ook, en de sport instelling en movie instelling etc.
Als dit normaal is ruil ik hem meteen om voor een CRT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:34

McLambo

MTB Junky

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:31:
[...]

Tjongejonge....
wat een gedoe over de paneelversies
sinds een maand of 2 heb ik een 226 met A paneel, en sinds vorige week staat daar een 226 met S paneel naast op m'n buro
degene die het verschil in beide versies kan zien mag het zeggen.
IK zie het niet, niet in films bekijken, fotoos bekijken, interpretten of wat dan ook
beide panelen staan op Brightness 40 / Contrast 55 en geven dezelfde helderheid weer.
in een blinde test (ik heb een kameraad de panelen laten neerzetten en switchen e.d) zag ik absoluut geen verschil tussen de 1 en de ander.
dus tja, wat MIJ betreft is het een nogal overspannen discussie over de diverse paneelversies.
ik ben met beiden uitermate tevreden, en heb ook nog geen dood pixeltje kunnen ontdekken op m'n buroblad van 3360 x 1050 pixels ;)
Dajuan schreef...
Ik heb uiteindelijk een 226BW gekocht bij Mediamarkt vorige week.. bleek een C panel te zijn, diegene die tentoongesteld stond was een A of S panel.. maar alle dozen een C panel.. uiteraard, beste beeld weergeven. Echt heel veel last van ghosting moet ik zeggen.. en vond hem ook wel erg groot. Net omgeruild voor een 206BW.. mooie grootte zo, een A panel deze keer, maar wat een kwaliteitsverschil moet ik zeggen, echt verbazingwekkend. Ben er nu wel tevreden mee in ieder geval :)

Ik weet niet of ze bij de winkel waar je hem koopt (Als het niet via internet is dan) mag kijken in de doos, welk panel er daadwerkelijk inzit, ipv degene die zn tentoonstellen. Maar dat is wel mijn advies voor diegene die hem van plan zijn te kopen. Ik dacht zelf dat er niet zo veel verschil tussen zou zitten.. maar dus echt wel. Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Ik had trouwens meer rode gloed dan blauwe, in tegenstelling tot wat er geschreven wordt in sommige reviews.
Kijk, dat is precies wat ik bedoel. Continue van deze tegenstrijdige berichten. En het is ook niet zo dat er gelijkwaardige TFT's te krijgen zijn voor deze prijs. In verschillende reviews door vooraanstaande hardware sites komt de Samsung 226BW als heel goed uit de test. Waarschijnlijk dat Samsung daar de 'S' panelen heen stuurt. 8)7 Als je er dus aangespoord door deze goede berichtgeving er ook een wilt aanschaffen, heb je eigenlijk maar 33% kans dat je ook daadwerkelijk met het scherm thuis komt waar de reviewers zo positief over waren. Dat moet toch niet kunnen?? :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:38:
Hoi. Ik heb afgelopen week ook een 931bw gekocht. Deze heeft 2 defecte pixels, ik ga hem terug sturen in de ruil voor een nieuwe.
Nu vind ik dat het scherm licht is kwa kleur, heb ik een instelling verkeerd staan?
Ik heb meerdere dingen geprobeerd, contrast omlaag en brigtness ook, en de sport instelling en movie instelling etc.
Als dit normaal is ruil ik hem meteen om voor een CRT :)
JIj kan dus wel je contrast en alles instellen bij je 931bw ? Ik heb hem ook net aangesloten en ook ik vind um wat licht maar ik kan de helft niet instellen en eigenlijk kan k dus alleen switchen tussen de stnd ingestelde opties.

[ Voor 52% gewijzigd door haakjesluiten op 28-05-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLambo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:00:
[...]

[...]

Kijk, dat is precies wat ik bedoel. Continue van deze tegenstrijdige berichten. En het is ook niet zo dat er gelijkwaardige TFT's te krijgen zijn voor deze prijs. In verschillende reviews door vooraanstaande hardware sites komt de Samsung 226BW als heel goed uit de test. Waarschijnlijk dat Samsung daar de 'S' panelen heen stuurt. 8)7 Als je er dus aangespoord door deze goede berichtgeving er ook een wilt aanschaffen, heb je eigenlijk maar 33% kans dat je ook daadwerkelijk met het scherm thuis komt waar de reviewers zo positief over waren. Dat moet toch niet kunnen?? :X :?
Je moet niet vergeten dat de beeldkwaliteit niet alleen afhangt van hoe je de monitor instelt (dus via het menu van de monitor).
Het gebruikte kleurprofiel en de gamma instelling zijn ook erg belangrijk, er zwerfen verschillende kleurprofielen voor deze monitor op internet en ik heb er een aantal geprobeert.
Het verschil is enorm, zeker in combinatie met hoe je de gamma instelt.
Het standaart (orginele Samsung) profiel is voor mijn C paneel het beste, de gamma op 0.8 gezet in het ati control panel.
Volgens mij krijg je het beste resultaat als je de monitor echt callibreert met een spider bijvoorbeeld.

Ik heb deze monitor (226bw, c panel) nu een paar dagen.
Voor gamen vind ik het een super monitor _/-\o_
Voor het gewone desktop werk moet ik nog erg wennen.
Vooral omdat je te maken hebt met een inkijkhoek wat ik niet gewent ben, mijn oude crt (Iiyama 455, 19 inch) blijf ik ernaast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Sorry voor dit vraagje tussendoor maare kan de 206BW ook op 1680×1050 @ 85?
Omdat ik dat nu gewent ben en het kijkt rustig op m'n oude Dell D1028L [url]http://http://i19.ebayimg.com/02/i/06/3a/38/91_1_sbl.JPG[/url], zeg maar nix..

[ Voor 3% gewijzigd door movo. op 28-05-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:01:
[...]

JIj kan dus wel je contrast en alles instellen bij je 931bw ? Ik heb hem ook net aangesloten en ook ik vind um wat licht maar ik kan de helft niet instellen en eigenlijk kan k dus alleen switchen tussen de stnd ingestelde opties.
Ik weet dat je met een of andere "magiccolour" optie, heel veel dingen ineens niet meer in kunt stellen.
Ik vind het beeld veel te licht, of dat nou normaal is bij TFT schermen weet ik niet. Als dat normaal is, dan hoef ik geen TFT en breng ik hem gewoon terug zeg maar, ik vind het echt bagger als ik eerlijk moet zijn. Het is een prima beeldscherm, op de dode pixels na en de over-brightness :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Ted56 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:36:
Sorry voor dit vraagje tussendoor maare kan de 206BW ook op 1680×1050 @ 85?
Omdat ik dat nu gewent ben en het kijkt rustig op m'n oude Dell D1028L [url]http://http://i19.ebayimg.com/02/i/06/3a/38/91_1_sbl.JPG[/url], zeg maar nix..
Als je even de moeite genomen had om zelf te zoeken, kom je bijvoorbeeld in dit topic deze reactie tegen:
cybersteef in "[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW /..."

Het aantal hertz heeft bij een tft dus helemaal niets te maken met of het beeld rustig is of niet.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:48:
[...]

Ik weet dat je met een of andere "magiccolour" optie, heel veel dingen ineens niet meer in kunt stellen.
Ik vind het beeld veel te licht, of dat nou normaal is bij TFT schermen weet ik niet. Als dat normaal is, dan hoef ik geen TFT en breng ik hem gewoon terug zeg maar, ik vind het echt bagger als ik eerlijk moet zijn. Het is een prima beeldscherm, op de dode pixels na en de over-brightness :)
Ik heb hie rin huis nog 2 tft's 1 van samsung die geven de kleur wat beter weer(mooier dan een crt). Maar de 931bw een "game" monitor is met een paneel wat snelle reactie tijden heeft maar dat gaat ten kosten van een stukje kleur weergaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb sinds zaterdag de Samsung 206BW, via DVI aangesloten op mijn PC. Ik ben er behoorlijk enthousiast over, de ruimte die ik nu heb is echt een verademing. Op mijn oude 17" TFT zat ik soms echt te pielen om een beetje lekker te kunnen werken. Nu met een resolutie van 1680x1050 heb ik voldoende ruimte om meerdere vensters naast en boven elkaar open te kunnen hebben.

Minpunten zijn er ook, standaard zijn de kleurinstellingen ontzettend bagger. :X Na een kwartiertje experimenteren kwamen er al veel betere kleuren uit. De kleurweergave is aardig, maar bij subtiele gradients is er banding zichtbaar. Ook blijf ik een beetje last houden van rood zweem in de donkere gedeeltes. Backlight bleeding is aanwezig, maar niet storend en alleen zichtbaar als het beeld compleet zwart is.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9b3b87cabc5022b99a62a53893f87638/thumb.jpg
Mijn opstelling, niet echt interessant.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/57cc65cf7430a3d5582424637a5bdd33/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7757dbe852a60c0d48c295960e78ed0/thumb.jpg

Foto's genomen na het afregelen van de kleuren. De eerste is van de HDTV versie van The Matrix, de anderen van Microsoft WMVHD demo's.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f509c1eb777486b4b4f39e71a5e9cff6/thumb.jpg
Mijn oude wallpaper, hierop is wat banding zichtbaar al verpest mijn brakke camera dat behoorlijk. :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/50f36f23755b83f4960e637c618e2112/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/62342225e68a6ce6f6f58737786137fb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7cfc6d4fd918c60c43968b6fc4582710/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0480bbff0c3c12502234bced2c36a571/thumb.jpg

Wat testjes voor de scherpte en convergentie, gedaan met mijn eigen TFT test tool.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/77856d8a6b6f7115508f620a5883fb0d/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a6825f7f282d2c9992ab1a3e748cb6b6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2a7541b4d73cb57638b8652922ac9515/thumb.jpg

Kleurtesten, ook weer gedaan met mijn eigen test tool. De eerste foto laat zwart zien zoals het eruit zag toen ik de monitor nog niet had afgeregeld. De foto daarnaast heb ik genomen na het corrigeren. De rechter foto laat zien hoe groen er op de default instellingen uit zag. :X

Mijn brakke camera verpest een hoop, maar ik denk dat het zo toch een goede indruk geeft. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! Heb net dit scherm! Bevalt me enorm!
Probeer er echter achter te komen welke versie ik heb, maar als ik het service menu in ga, staat er geen panel info, en achterop het scherm is geen sticker te vinden!

Laat maar! Sticker op de doos :P!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:41:
Hoi! Heb net dit scherm! Bevalt me enorm!
Probeer er echter achter te komen welke versie ik heb, maar als ik het service menu in ga, staat er geen panel info, en achterop het scherm is geen sticker te vinden!

Laat maar! Sticker op de doos :P!
En? Laat ons niet langer in spanning! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een C, maar hij is nieuw, dus wellicht een verbeterde C versie (er was tog een 4e?)
Modbreak:Mag ik me afvragen wat wij er aan hebben om te weten dat jij een C versie hebt?
Tot dusver vallen je posts in de categorie "Ik heb hem en wat issie mooj!!" en "Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen.".
Let daar dus even op.

[ Voor 63% gewijzigd door Ultraman op 30-05-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehmmm....
Nog even over de verschillende panelen (sorry mod maar volgens mij is dit wel nuttig in dit topic, zolang het maar niet teveel slowchat is zoals hierboven).
Mischien is er inderdaad een nieuwe versie van het c paneel, of in ieder geval verschillende c panelen.
Ik heb ook een c paneel maar de kleurprofielen die daarvoor gemaakt zijn, alsmede de instellingen die andere ideaal vinden werken bij mij voor geen meter.
het is allemaal veels te rood.
Het orginele icm profiel (gemaakt voor de S versie?) werkt het beste.
Als ik het contrast boven de 50 zet krijg ik steeds meer een roodsweem.
Op 50 dus en de gamma op 0.8 in CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:45:
Ehmmm....
Nog even over de verschillende panelen (sorry mod maar volgens mij is dit wel nuttig in dit topic, zolang het maar niet teveel slowchat is zoals hierboven).
Mischien is er inderdaad een nieuwe versie van het c paneel, of in ieder geval verschillende c panelen.
Ik heb ook een c paneel maar de kleurprofielen die daarvoor gemaakt zijn, alsmede de instellingen die andere ideaal vinden werken bij mij voor geen meter.
het is allemaal veels te rood.
Wat ik nou niet helemaal begrijp is die verschillen in panelen. Ik heb hem sindskort ook en het is echt werleds voor me, van een 19" CRT naar de 226 is een genot. Enkel wat veranderingen in de brightness en hij werkt perfect voor me.

Ik heb geen idee welk paneel ik heb en ik krijg het vermoeden dat het niet zoveel uitmaakt. Ben ik nu te makkelijk hierin of mis ik een stuk perfectie in mijn ogen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Fonzie27 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:45:
[...]

Wat ik nou niet helemaal begrijp is die verschillen in panelen. Ik heb hem sindskort ook en het is echt werleds voor me, van een 19" CRT naar de 226 is een genot. Enkel wat veranderingen in de brightness en hij werkt perfect voor me.

Ik heb geen idee welk paneel ik heb en ik krijg het vermoeden dat het niet zoveel uitmaakt. Ben ik nu te makkelijk hierin of mis ik een stuk perfectie in mijn ogen.... 8)
Dat laatste zal zeker meespelen. Als je niet weet waar je op moet letten valt het ook minder snel op.

De testen van hardware.fr tonen aan dat er wel degelijk verschil is tussen de verschillende typen panelen. Zeker de C versie zou minder goed zijn. Maar in een dergelijke test vallen afwijkingen natuurlijk ook eerder op, doordat ze verschillende monitoren naast elkaar kunnen zetten en gebruik maken van apparatuur om kleurafwijkingen en dergelijke te meten.

Als je tevreden bent over het scherm zou ik me verder ook niet druk maken om welke versie het is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
PromoX schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:25:
[...]

Dat laatste zal zeker meespelen. Als je niet weet waar je op moet letten valt het ook minder snel op.

De testen van hardware.fr tonen aan dat er wel degelijk verschil is tussen de verschillende typen panelen. Zeker de C versie zou minder goed zijn. Maar in een dergelijke test vallen afwijkingen natuurlijk ook eerder op, doordat ze verschillende monitoren naast elkaar kunnen zetten en gebruik maken van apparatuur om kleurafwijkingen en dergelijke te meten.

Als je tevreden bent over het scherm zou ik me verder ook niet druk maken om welke versie het is :).
Druk maken doe ik ook zeker niet, ik overigens een S paneel zie ik nu. Neemt niet weg dat ik me eigen afvraag hoe groot die verschillen nu werkelijk zijn, moet ik dan denken aan zuiverhied? kleurweergave e.d.

Ben erg tevreden over het schermpje en hij voldoet aan mijn verwachtingen. Zeker als je CRT gewend bent is dit gewoon vele malen scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 12:56

Jesse99

Everything's Tweakable!

'k Heb net mijn 226BW binnen en moet zeggen dat ik ook heel tevreden ben. 'k Heb de overstap gemaakt van een Iiyama Vision Master Pro 451 (19" CRT) en 't is toch wel scherper, helder beeld met een goeie contrast.
Mijn versie is voorzien van het A paneel en ik zie ook dat groen wat aan de blauwige kant is. Dus vanavond eens kijken naar dat geposte kleurprofiel.
Tot zover overigens ook geen dode pixel kunnen vinden.

Mijn twijfel was voornamelijk of ik de overstap zou maken naar breedbeeld of niet, en eigenlijk helemaal geen spijt van. Voornaamste voordeel vind ik dat ik gewoon lekker ±4:3 kan werken zoals ik gewend ben, maar alle toolbars permanent ernaast open kan laten staan zonder dat ze me in de weg zitten :*)

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Fonzie27 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:35:
[...]

Druk maken doe ik ook zeker niet, ik overigens een S paneel zie ik nu. Neemt niet weg dat ik me eigen afvraag hoe groot die verschillen nu werkelijk zijn, moet ik dan denken aan zuiverhied? kleurweergave e.d.
Zie de reviews van hardware.fr/behardware. Een deel van de resultaten kun je terugvinden op digitalversus: A vs. S en C vs. S.

De A versie is helemaal niet zo heel veel minder. Wat opvalt bij de C versie die ze getest hebben is dat de standaardafstelling erg slecht is en ook moeilijker goed te calibreren is. Daarnaast had ie duidelijk meer last van ghosting en backlight leakage. Maar dit is ook allemaal terug te vinden in de startpost :).

En toch zijn er mensen met een C versie die tevreden zijn, dus de minpunten vallen minder op of de kwaliteit van de C is erg wisselend.

[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 31-05-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
A/S Versie: ?
Monitor On Time: 0Hr
Panel Ch. No: 0
On Time: 0Hr
Cycle: 8

Auto Auto: On
PixelShift: Off
Country: Worldwide

Scaler-MCU: Genesis
Panel Info.: staat er niet
Version: M-ME22W0BDA-1003
Checksum: C329

Welke versie heb ik dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:44:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
A/S Versie: ?
Monitor On Time: 0Hr
Panel Ch. No: 0
On Time: 0Hr
Cycle: 8

Auto Auto: On
PixelShift: Off
Country: Worldwide

Scaler-MCU: Genesis
Panel Info.: staat er niet
Version: M-ME22W0BDA-1003

Welke versie heb ik dan ?
Lees het topic eens door zou ik zeggen. Heb het zelf ook gevraagd een pagina terug en daar is redelijk op gereageerd.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:30:
[...]

Lees het topic eens door zou ik zeggen. Heb het zelf ook gevraagd een pagina terug en daar is redelijk op gereageerd.
ik zie het al. thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:48:
Dat zijn gewoon vooringestelde profielen. Als je die op custom zet zijn alle instellingen zelf te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:45:
Waar heb jij het profiel voor een S versie vandaan? In de bgin post staat alleen voor een A en een C versie het profiel maar niet voor een S versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feep schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:30:
[...]

Waar heb jij het profiel voor een S versie vandaan? In de bgin post staat alleen voor een A en een C versie het profiel maar niet voor een S versie.
Ik gebruik het standaard kleurprofiel dat bij de driver zit (SM226BW.icm - Samsung Natural Color Pro 1.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:01:
[...]

Ik gebruik het standaard kleurprofiel dat bij de driver zit (SM226BW.icm - Samsung Natural Color Pro 1.0).
Ik heb die cd denk ik ooit wel gehad maar kan hem niet meer vinden :$

Kun je dat profiel ergens uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
feep schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:59:
[...]

Ik heb die cd denk ik ooit wel gehad maar kan hem niet meer vinden :$

Kun je dat profiel ergens uploaden?
Op de Samsung site kan je de 226BW driver (14-03-2007) downloaden :+

Na installatie:

Samsung 226BW S paneel
OSD: Custom
Brightness: 89
Contrast: 50
Red: 45
Green: 52
Blue: 34
Gamma en de rest op default.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook zo'n "afschuwelijk" Energy Star stickertje op jullie 226BW. Zo ja hoe haal je zoiets eraf want het zit er precies nogal vast op...? Heb een beetje schrik om de mooie zwarte rand van de monitor te beschadigen als ik iets verkeerd doe bij het eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:47:
Hebben jullie ook zo'n "afschuwelijk" Energy Star stickertje op jullie 226BW. Zo ja hoe haal je zoiets eraf want het zit er precies nogal vast op...? Heb een beetje schrik om de mooie zwarte rand van de monitor te beschadigen als ik iets verkeerd doe bij het eraf halen.
Ik heb dat stickertje er gewoon vanaf getrokken na een hoekje los gehaald te hebben met mijn nagels, er blijven geen lijmresten achter ofzo.

Ik heb de 226BW sinds gister in bezit en ben zeer onder de indruk na mijn Iiyama 22" Vision Master Pro CRT.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:47:
Ik heb hem er gewoon afgetrokken (met mijn vinger) en dan met water schoon gemaakt. Geen plek daarna.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:33:
[...]

Ik heb hem er gewoon afgetrokken (met mijn vinger) en dan met water schoon gemaakt. Geen plek daarna.
Het gaat er inderdaad gemakkelijk af met behulp van je vingernagel. Gelukkig geen plekken :-)

Dankje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 14:28
Een vraagje, ik ben van plan een 226BW te gaan kopen, maar ik wil er ook films en tv op kijken via mn macbook. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee? Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

joopvtg schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:42:
[...]

Na installatie:

Samsung 226BW S paneel

O-)
Zoiets zou ik echt vreselijk graag voor de andere panelen zien ook (of heb ik het gemist?)

Dat Wincolor wil bij mij namelijk niet werken dus ik krijg dat profiel maar niet geinstalleerd en de laatste keer dat ik mijn contrast op 50% zette had ik echt zo iets van waar is mijn beeld dus ik wist echt even niet meer waar ik naar toe moest toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
[...]

Na installatie:

Samsung 226BW S paneel

O-)
merci bien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
[...]

Na installatie:

Samsung 226BW S paneel

O-)
Dat ziet er op mijn S-type echt niet uit. Ik zie het totaalplaatje dan meer als een ietwat groenige kleur.

R/G/B heb ik alledrie op 50 staan en brightness op 85 en contrast op 50.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
MelvinB schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:48:
[...]

Dat ziet er op mijn S-type echt niet uit. Ik zie het totaalplaatje dan meer als een ietwat groenige kleur.

R/G/B heb ik alledrie op 50 staan en brightness op 85 en contrast op 50.
Dat werkt bij mij ook niet (S-paneel) Ik heb R/G/B op 50 staan, brightness op 93 en contrats op 80.
Ik heb dit getest met de Joe Kane DVD. Met deze DVD kun je precies je helderheid en contrast afstellen. Er staan speciale screentests op de DVD voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Klinkt haast alsof die bedoeld is voor het A-paneel dan, gezien daar vooral blauw en ook rood 'n beetje sterk aanwezig zijn. Lijkt me zowiezo stug dat 't voor alle panelen werkt als er zoveel zichtbaar verschil in zit... Ik ga 'm op mijn A-paneel in ieder geval eens testen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb uit de reviews kunnen opmaken dat het scherm niet naar voren kantelbaar is en daardoor de inkijkhoek van onder uit slecht is. Dit geeft een probleem bij mij vermits ik lager zit als ik film kijk.

Daarom zou ik graag weten hoe het zit met het evenwicht van het scherm indien je er achteraan iets onderlegt zodat het lichtjes naar voren helt. Is dit een mogelijkheid tot oplossen van mijn probleem of niet haalbaar wegens te onstabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Modbreak:Wat was er ookalweer niet interessant? Owja, voorraden en paneelversies...
Laat dat gewoon, dat is totaal niet boeiend voor de discussie

[ Voor 81% gewijzigd door Ultraman op 03-06-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

McLambo schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:34:
[modbreak]Wat was er ookalweer niet interessant? Owja, voorraden en paneelversies...
Laat dat gewoon, dat is totaal niet boeiend voor de discussie[/modbreak]
Met alle respect; wie bepaalt of dat interressant is of niet? Aangezien in dit topic voortdurend vragen worden gesteld over de verschillende panelen, instelling en kleuren profielen van de verschillende panelen worden uitgewisseld, lijkt mij dat het juist zeer actueel en interresant is.. ?

Als je de waarschuwing onderaan deze pagina leest, dan zou ik bijna niet weten waar je het wel over (mag) moet hebben wat betreft de Samsung schermen? :?
Modbreak:Als je commentaar hebt over de moderatie, neem dan contact op met moderator in kwestie en ga niet offtopic lopen blaten zoals hierboven :o

on-topic: Ik ben de afgelopen week in een aantal shops wezen kijken naar de verschillende grootten van deze schermen, en ik kan het totaal niet relativeren met mijn bureau thuis. Okay, als je ze alle 3 naast elkaar ziet staan, dan denk je al snel " De grootste, hebbe hebbe", maar als ik sommige foto's hier zie denk ik dat de 20" groot zat is voor mijn bureau.

Toch jammer dat je er niet eentje kan 'lenen' van een shop om te kijken hoe die staat .

Is er hier iemand al met een spyder bezig geweest op de Samsung schermen? Ik ben benieuw of de resultaten schokkend anders zijn vergeleken met de fabrieksinstellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 05-06-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
McLambo schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:18:
[...]
on-topic: Ik ben de afgelopen week in een aantal shops wezen kijken naar de verschillende grootten van deze schermen, en ik kan het totaal niet relativeren met mijn bureau thuis. Okay, als je ze alle 3 naast elkaar ziet staan, dan denk je al snel " De grootste, hebbe hebbe", maar als ik sommige foto's hier zie denk ik dat de 20" groot zat is voor mijn bureau.

Toch jammer dat je er niet eentje kan 'lenen' van een shop om te kijken hoe die staat .
Ik had precies hetzelfde.. nu ik toch bezig ben een om een nieuw scherm aan het kopen en je betaalt al zon bedrag, wat maakt dat kleine beetje meer nou uit. Maar had ook het gevoel dat 22" te groot zou zijn, maar ja.. ik wilde die toch liever.
Daarom heb ik er voor gekozen om meer te betalen (normale winkel vs. internet winkel), maar dan wel met "niet goed, geld terug" oid. Omruilen binnen 14 dagen na aanschaf, dat kan sowieso bij Mediamarkt en bij Mycom (mycom heeft een zelfde soort regeling, weet alleen niet of het ook 14 dagen is minder), en waarschijnlijk ook nog wel bij andere winkels.
Uiteindelijk bleek de 22" toch te groot, omgeruild en heb nu de 20" waar ik wel heel tevreden over ben. Ik weet niet hoe mycom het doet, maar bij mediamarkt krijg je gewoon je geld terug en niet een tegoedbon die je ook daar moet besteden. 22" was 369, 20" 299.. dus toen ik hem omruilde kreeg ik de 70 euro cash en de 206bw.

Als je er niet zeker van bent of de 22" te groot is of niet.. er gewoon iets meer voor betalen, zodat je zeker weet dat het is wat je zoekt. Of je kan zelfs de 22" uitproberen, is hij te groot, dan breng je hem terug en koop je de 20" goedkoper via internet, of alsnog de 22" via internet, zodat je goedkoper uit bent, het is een manier, maar niet mijn manier ;)

Succes ermee

[ Voor 5% gewijzigd door dajuan op 03-06-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
dajuan schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:41:
[...]

Als je er niet zeker van bent of de 22" te groot is of niet.. er gewoon iets meer voor betalen, zodat je zeker weet dat het is wat je zoekt. Of je kan zelfs de 22" uitproberen, is hij te groot, dan breng je hem terug en koop je de 20" goedkoper via internet, of alsnog de 22" via internet, zodat je goedkoper uit bent, het is een manier, maar niet mijn manier ;)

Succes ermee
Zelf ging ik ook eerst voor de 22" gaan, komend van een 17" monitor. Nu had ik gezien dat de afmetingen van alle monitoren op de Samsung website vermeld stonden, dus heb ik maar een meter genomen en alles afgemeten. De grootte van de 17" uiteindelijk vergeleken met de grootte van zowel de 20" als 22" en dan tot de conclusie gekomen dat de 22" een te grote verandering was voor zowel mij als mijn bureau.

Dus mensen die niet het extra geld willen investeren om te zien als de 22" te groot is of niet, kunnen even de meter uithalen en kijken wat het scherm zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

McLambo schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:18:
Is er hier iemand al met een spyder bezig geweest op de Samsung schermen? Ik ben benieuw of de resultaten schokkend anders zijn vergeleken met de fabrieksinstellingen.
Ja ik gebruik een Spyder voor het afstellen van mijn monitor en het is echt schokkend anders nadat ie een profiel gemaakt heeft ... maar wel een positieve schok ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Weakling schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:13:
[...]

Ja ik gebruik een Spyder voor het afstellen van mijn monitor en het is echt schokkend anders nadat ie een profiel gemaakt heeft ... maar wel een positieve schok ...
Kan je die settings posten?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Blacksnak schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:32:
Ik heb uit de reviews kunnen opmaken dat het scherm niet naar voren kantelbaar is en daardoor de inkijkhoek van onder uit slecht is. Dit geeft een probleem bij mij vermits ik lager zit als ik film kijk.
Het scherm is kantelbaar naar achteren, rechtop is echter de meest naar voren gekantelde stand. Ik zou het voor je nek overigens sterk afraden het scherm zo hoog neer te zetten.
Het scherm staat zeer stabiel, maar wel op een ronde voet. Zet je er van achteren iets onder staat ie dus niet zo stabiel meer, zeker niet met het paneel naar voren hellend.
Wil je het toch zou een wallmount misschien een betere optie zijn indien de mogelijkheid er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Laatst online: 12-07 14:13
Weakling schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:13:
[...]

Waar koop je zo'n Spyder? Of heb je hem geleend?

Weet iemand of je apparaten zoals spyders kan huren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
Naar aanleiding van de positieve reviews ben ik daarnet een SyncMaster 931BW gaan kopen in de Carrefour.

Na het aansluiten van de dvi-kabel aan mijn desktop is het eerste dat ik te zien kreeg een constant grijs-wit scherm. Aanvankelijk dacht ik dat dit aan mijn videokaart moest liggen aangezien ik verschillende kabels had geprobeerd.

Vervolgens heb ik het scherm aangesloten aan mijn laptop via de analoge kabel, en ook hier krijg ik steeds een grijs-witachtig scherm voor mijn neus. (Ook met verscheidene kabels getest)

Het is het enige dat ik kan zien. Ik kan zelfs het menu van het scherm niet bekijken. Drukken op de source-knop laat het beeld knipperen maar daar blijft het ook bij. Drukken op de brightness knop maakt het grijsachtig scherm iets lichter.

Iemand ervaring mee? Ik heb nog niemand gevonden die met hetzelfde probleem te kampen had.

Dat wordt dus morgen teruggaan voor een nieuw scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Laatst online: 07-08-2024
Auw! Die grijsgestreepte achtergrond van de nieuwe Tweakers site vloekt, alsof je naar een 60Hz CRT kijkt. Maar als ik MagicColor aanzet, is het rustig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dav- schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:01:
Auw! Die grijsgestreepte achtergrond van de nieuwe Tweakers site vloekt, alsof je naar een 60Hz CRT kijkt. Maar als ik MagicColor aanzet, is het rustig. :?
Tis idd niet echt lekker aan de ogen.. Btw, mocht iemand interesse hebben in een 931bw, bij Computerland geven ze ze weg voor €169... (Alleen in Zaandam en als openingsstunt, 30 stuks op voorraad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Jesse99 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:55:
[...]

Het scherm is kantelbaar naar achteren, rechtop is echter de meest naar voren gekantelde stand. Ik zou het voor je nek overigens sterk afraden het scherm zo hoog neer te zetten.
Het scherm staat zeer stabiel, maar wel op een ronde voet. Zet je er van achteren iets onder staat ie dus niet zo stabiel meer, zeker niet met het paneel naar voren hellend.
Wil je het toch zou een wallmount misschien een betere optie zijn indien de mogelijkheid er is.
Een wallmount is jammer genoeg geen optie.

Heb ondertussen beslist om de 226BW te laten voor wat ie is en te gaan voor de 215TW. Is wel een pakje duurder maar wil er zeker van zijn dat ik een goed beeld heb in alle omstandigheden, dus ook bij het filmkijken. Doordat ik meestal op (in :?) de poef verzeild geraak om relaxed te kijken zit ik lager dan normaal op m'n bureaustoel. Daarom is het belangrijk dat ik geen last heb van een slecht beeld door de kijkhoek van onderen uit.

Afgaande op de reviews denk ik dat ik geen spijt ga krijgen van m'n beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

De reviews van de 226BW zijn toch over het algemeen lovend?
Afgezien van euvels die je bij de meeste flatscreens tegen gaat komen?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Dinictus208 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:31:
De reviews van de 226BW zijn toch over het algemeen lovend?
Afgezien van euvels die je bij de meeste flatscreens tegen gaat komen?
Dat spreek ik ook niet tegen :) Was eigenlijk al helemaal verliefd op die 226BW. Maar één van de belangrijke punten voor mij was de inkijkhoek. En vanonder uit is deze volgens de reviews redelijk slecht (logisch, want is een TN-paneel). Dat deed mij enorm twijfelen omwille van de rede die ik hierboven reeds heb aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-09 10:45
Ik kan niet helemaal achterhalen of je de 226BW wel of niet in hoogte kan verstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:46
MaZe schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:08:
Ik kan niet helemaal achterhalen of je de 226BW wel of niet in hoogte kan verstellen?
Als je een beetje moeite had gedaan, had je dat wel kunnen vinden. Maar, nee, dat kan die niet.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 07:34
Even een vraagje.. volgensmij heb ik het wel goed begrepen;

ik heb een videokaart met een DVI en een VGA uitgang.. ik wil 2 van deze schermen hier bestellen (tot morgen 20.00 goedkoper)..

1tje kan dus aan de DVI.. en die andere kan gewoon aan de VGA?? of moet ik per se een videokaart hebben met 2 keer DVI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Laatst online: 17-12-2024
Gamepie56 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:18:
Even een vraagje.. volgensmij heb ik het wel goed begrepen;

ik heb een videokaart met een DVI en een VGA uitgang.. ik wil 2 van deze schermen hier bestellen (tot morgen 20.00 goedkoper)..

1tje kan dus aan de DVI.. en die andere kan gewoon aan de VGA?? of moet ik per se een videokaart hebben met 2 keer DVI..
Er word een VGA en een DVI kabel meegeleverd, je kunt dus gewoon je eigen videokaart houden. :)
Blacksnak schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:54:
[...]

Dat spreek ik ook niet tegen :) Was eigenlijk al helemaal verliefd op die 226BW. Maar één van de belangrijke punten voor mij was de inkijkhoek. En vanonder uit is deze volgens de reviews redelijk slecht (logisch, want is een TN-paneel). Dat deed mij enorm twijfelen omwille van de rede die ik hierboven reeds heb aangehaald.
Behalve als je er echt haast recht onder zit, is het beeld voor mij erg goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Neoptolemos op 06-06-2007 21:26 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Gamepie56 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:18:
Dit kan prima. Hou er alleen rekening mee dat er verschil kan zijn in beeld (kleuren en misschien een licht kwaliteitsverschil) doordat de ene via VGA is aangesloten.

Edit: en dat van die kabels is volgens mij niet altijd zo. In vorige delen waren er mensen waarbij er helemaal geen DVI kabel bijzat.

[ Voor 14% gewijzigd door PromoX op 06-06-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
PromoX schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:25:
[...]
Edit: en dat van die kabels is volgens mij niet altijd zo. In vorige delen waren er mensen waarbij er helemaal geen DVI kabel bijzat.
Oh, ik kreeg 2 kabeltjes bijgeleverd. Ging ervan uit dat dit standaard was.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
PromoX schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:25:
[...]

Dit kan prima. Hou er alleen rekening mee dat er verschil kan zijn in beeld (kleuren en misschien een licht kwaliteitsverschil) doordat de ene via VGA is aangesloten.

jah ik ken het verschil tussen DVI en VGA kwaliteit :) VGA is ietsjes minder. maar wat mij betreft altijd nog goed genoeg.. bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:35:
[...]

Tis idd niet echt lekker aan de ogen.. Btw, mocht iemand interesse hebben in een 931bw, bij Computerland geven ze ze weg voor €169... (Alleen in Zaandam en als openingsstunt, 30 stuks op voorraad.)
Wat is je bron? Gebeld maar bleek Computerland kan dit niet bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 15:51
als dit 'W' 'GH22WS; en /EDC op de doos staat houd dit in dat het een s tft moet wezen.wil namelijk ook de 226bw kopen. maar wil natuurlijk wel waar voor mij geld hebben dus heb ff het bedrijf gemaild waar ik hem wel kopen.zij konden dit alleen op de doos vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Nee, je kunt op de doos niet speciaal zien welk model het is.
Je moet hiervoor echt in het service menu kijken. Zelfs op de achterkant van het scherm is het nog geen zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
oke dan weet ik dat dan bestel ik hem maar gewoon en dan is het hopen dat ik een s krijg.anders word het heen weer sturen van zo tft tot dat ik een goeie heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb een 226BW gekocht bij cool-prices.nl. Binnen de week gelevert en het is een S scherm. Tot zo ver alles goed. Maar er zat een defecte pixel op. Gelukkig had ik een pixel garantie afgesloten. Dus scherm terug gestuurt via de belgische post. Duurde 1,5 week voordat het aankwam. Daarna hebben ze meteen een nieuw scherm gestuur maar dit keer een C scherm ook al had ik expleciet gevraagt voor een S scherm. De kwaliteit is echt aanzienlijk minder. Bij egaal zwart scherm heb ik een blauwe gloed lang alle kanten van het scherm. De kleur is ook een stuk minder. Heb een mailtje naar hun gestuurd. Ze hebben hun geexcuseert. Heb het scherm weer terug gestuurt. Nu krijg ik hopelijk weer een S scherm maar ik durf te wedden dat die ook wel een defecte pixel zal hebben na een paar dagen. Hoe kun je zoiets voorkomen? De kans op één dood pixeltje is gewoon zo groot da's onvermijdelijk. Afwachten dus.... als mijn derde scherm nu een S scherm is dan hou ik het gewoon, ga het niet voor de 3de keer terug sturen ookal heeft het een dode pixel.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vind het al raar dat je een type panel kan eisen. Zou eigenlijk wel eens mijn C (althans het zou een verbeterde C versie zijn...is nogal onduidelijk) naast een S panel willen zien. Ik heb namelijk helemaal geen last van de problemen die jij aangeeft met een C panel

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Kain_niaK schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:59:
Ik heb een 226BW gekocht bij cool-prices.nl. Binnen de week gelevert en het is een S scherm. Tot zo ver alles goed. Maar er zat een defecte pixel op. Gelukkig had ik een pixel garantie afgesloten. Dus scherm terug gestuurt via de belgische post. Duurde 1,5 week voordat het aankwam. Daarna hebben ze meteen een nieuw scherm gestuur maar dit keer een C scherm ook al had ik expleciet gevraagt voor een S scherm. De kwaliteit is echt aanzienlijk minder. Bij egaal zwart scherm heb ik een blauwe gloed lang alle kanten van het scherm. De kleur is ook een stuk minder. Heb een mailtje naar hun gestuurd. Ze hebben hun geexcuseert. Heb het scherm weer terug gestuurt. Nu krijg ik hopelijk weer een S scherm maar ik durf te wedden dat die ook wel een defecte pixel zal hebben na een paar dagen. Hoe kun je zoiets voorkomen? De kans op één dood pixeltje is gewoon zo groot da's onvermijdelijk. Afwachten dus.... als mijn derde scherm nu een S scherm is dan hou ik het gewoon, ga het niet voor de 3de keer terug sturen ookal heeft het een dode pixel.
Volgens mij zijn er niet heel veel mensen die last hebben van dode pixels.

Je had bij dat c paneel ook een ander profiel kunnen laden dan was het beeld vast wel beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi,
ik heb gisteren mijn 226BW binnen gekregen
heb direct even de Driver geinstalleert ( v3.0)
magic bright op gaming gezet
maar nu wil ik "fine aanzetten" maar dat lukt niet echt want dan zegt ie "not availible(SP)"

weet iemand hoe ik dat wel aan kan zette ?

bedankt

W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:35:
hi,
ik heb gisteren mijn 226BW binnen gekregen
heb direct even de Driver geinstalleert ( v3.0)
magic bright op gaming gezet
maar nu wil ik "fine aanzetten" maar dat lukt niet echt want dan zegt ie "not availible(SP)"

weet iemand hoe ik dat wel aan kan zette ?

bedankt

W
Zat er een DVI kabel bij?

Edit: volgens mij heb je nu een standaard profiel gekozen, dit moet naar handmatig, als ik het goed heb?

[ Voor 11% gewijzigd door DaYwaLkUr op 07-06-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaYwaLkUr schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:49:
[...]
Zat er een DVI kabel bij?

Edit: volgens mij heb je nu een standaard profiel gekozen, dit moet naar handmatig, als ik het goed heb?
jah, heb de DVI aansluiting gebruikt
ik doet het ook handmatig
Menu>>> Image>>> Fine
dan doet ie het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

feep schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Volgens mij zijn er niet heel veel mensen die last hebben van dode pixels.

Je had bij dat c paneel ook een ander profiel kunnen laden dan was het beeld vast wel beter geweest.
Heb ik ook gedaan, ik heb dat profiel van die franse site die in te OP staat geladen maar backlight bleeding los je daar niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de SyncMaster 226bw, maar begin erg te balen van het contrast. Tussen 100%, 90% en 80% zwart zit gewoon helemaal geen verschil, waardoor al mijn beeld veel te donker lijkt. Wat kan ik hier aan doen? (ik heb al via het beeldscherm menu brightness en contrast aan proberen te passen, maar dit helpt niet echt. Hopelijk weet iemand de oplossing voor mij.
Met vriendelijke groet,
Ilse de Vries
ilsedevries2000@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:42:
Ik heb de SyncMaster 226bw, maar begin erg te balen van het contrast. Tussen 100%, 90% en 80% zwart zit gewoon helemaal geen verschil, waardoor al mijn beeld veel te donker lijkt. Wat kan ik hier aan doen? (ik heb al via het beeldscherm menu brightness en contrast aan proberen te passen, maar dit helpt niet echt. Hopelijk weet iemand de oplossing voor mij.
Met vriendelijke groet,
Ilse de Vries
Ik heb 't contrast op 40% staan en de brightness op 100%. Maar voor zover ik kan lezen in deze topic heeft iedereen andere instellingen nodig, zelfs met dezelfde versies. Je zult dus gewoon een beetje moeten prutsen met de brightness, contrast, kleuren en gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Met vriendelijke groet,
Ilse de Vries
Is voor iedereen weer persoonlijk, pasklaar advies geven gaat helaas niet maar het is een beetje spelen met de knoppen zeg maar om het naar wens te krijgen. Ben zelf ook een tijd bezig geweest om het juist te krijgen en voor mijn gevoel staat hij nu goed maar nogmaals, dat is voor iedereen weer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt al een heeeele tijd bezig met die knoppen... maar als ik het contrast omlaag doe word het veeeeel te donker en brightnes kan dan niet hoger. Is er geen andere manier? bijvoorbeeld door middel van bepaalde software ofzo?
Ilse
Fonzie27 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:14:
[...]

Is voor iedereen weer persoonlijk, pasklaar advies geven gaat helaas niet maar het is een beetje spelen met de knoppen zeg maar om het naar wens te krijgen. Ben zelf ook een tijd bezig geweest om het juist te krijgen en voor mijn gevoel staat hij nu goed maar nogmaals, dat is voor iedereen weer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:36:
Ik ben echt al een heeeele tijd bezig met die knoppen... maar als ik het contrast omlaag doe word het veeeeel te donker en brightnes kan dan niet hoger. Is er geen andere manier? bijvoorbeeld door middel van bepaalde software ofzo?
Ilse

[...]
Heb je magic bright al geprobeerd? Ik heb nu op internet staan met contrast op 75, is wel licht maar ik vindt het prettig werken. Sowftware matige oplossingen zijn er naar mijn weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik heb nu een Neo-Flex van Ergotron icm Samsung 226BW..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/319ec76dc5a165d24e59aa2052c3e5a7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e27b61e079a3ee7cc914ec2f78f5af6c/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/099c549416d57012c6f6c0eedceed88a/thumb.jpg

Dacht ik deel het even. Erg fijn ding en makkelijk te installeren.

Sorry voor de crappy pics

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:53:
[...]

jah, heb de DVI aansluiting gebruikt
ik doet het ook handmatig
Menu>>> Image>>> Fine
dan doet ie het niet
Klopt! :*) werkt alleen als het scherm op de D-Subminiature is aangesloten, Coarse, Fine, H-Position en V-position hebben ook geen nut met een DVI (Digital Visual Interface) aansluiting. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Met vriendelijke groet,
Ilse de Vries
Is helemaal afhankelijk van het type paneel,
S (Samsung) paneel, de standaard driver (profile) is erg goed en deze S is helemaal te corrigeren via het OSD (On Screen Display) b.v. de keus via MagicBright - Internet is al heel goed.
Voor een nog nauwkeuriger TrueColor, (zie mijn eerdere post), de 226BW S instelling is direkt in te stellen in het OSD Custom e.a. gevonden met de professionele Colorimeter Gretag MacBeth Eye-One-Display en i-Colour Software van Quatographic (Bron: PRAD.DE).

Niet voor iedereen!, maar voor de wat meer eisende gebruiker is voor een van de overige 226BW panelen een speciaal daarvoor gecalibreerd profile een must, de standaard op CD meegeleverde, of de bij Samsung te downloaden driver (profile) voldoet immers alleen voor het S paneel.

Professionele testers welke de 226BW S vs. A (AU Optronics) paneel, vs.C (Chi Mei Optoelectronics) paneel en vs. 2e C (CPT Chunghwa Picture Tubes) paneel verschillen hebben aangetoond, de betreffende testen en calibratie profiles zijn ter beschikking gesteld aan de 226BW gebruikers, ook de uitleg hoe e.a. geinstalleerd moet worden, deze informatie is te vinden in de diverse links in de Openingspost - Verschillende versies 226BW. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
als het scherm in standby staat..en je beweegt de muis.. hoelang duurt het voordat ie aan is?

want bij de acer schermpjes van m'n ouders (20 inch) duurt het echt lang.. terwijl m'n eigen 17 inch schermen gewoon binnen 1 a 2 seconde aan staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Gamepie56 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:50:
als het scherm in standby staat..en je beweegt de muis.. hoelang duurt het voordat ie aan is?

want bij de acer schermpjes van m'n ouders (20 inch) duurt het echt lang.. terwijl m'n eigen 17 inch schermen gewoon binnen 1 a 2 seconde aan staan..
Ik heb er geen stopwatch bij gehouden maar volgens mij maar een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Nickman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-07 21:06
Wat is nou eigenlijk de gang van zaken als je bijvoorbeeld een 226BW C versie thuisgestuurd krijgt. Mag je deze dan terugsturen en vragen om een S of is het een beetje een loterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Gamepie56 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:50:

Dat hoeft niet aan het scherm te liggen. Je pc moet eerst een signaal sturen en dat kan lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

The_Nickman schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:23:
Wat is nou eigenlijk de gang van zaken als je bijvoorbeeld een 226BW C versie thuisgestuurd krijgt. Mag je deze dan terugsturen en vragen om een S of is het een beetje een loterij?
Hangt van de shop af en of je het van te voren heb gevraagd. Als je het van te voren expliciet hebt gevraagt om het type even na te kijken dan zal een goede shop niet moeilijk doen als je het scherm terugstuurt. Zeker als je een pixelgarantie hebt afgesloten want dan is de kans zowiezo al een stuk groter dat de winkel het scherm terug krijgt. Ik had eerst een S scherm en heb het terug gestuurd omdat er een pixel defect was dus ik heb dan ook recht op een S type. Maar zoals gezegt het hangt echt van de shop af. Cool-prices heeft voor mij in ieder geval zijn best gedaan, snelle afhandeling en zo, ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb al eerder gepost dat mijn beeldscherm niet kon tippen aan mijn CRT, vanwege de brightness die zo hoog was.
Nu heb ik met het programma dat op de CD staat, het toch nog netjes aan kunnen passen, en nu is het een stuk beter! Het kan beter, ik heb niet mijn best gedaan en er de tijd voor genomen.
Ik heb ook de monitor gewisseld bij Salland, en nu heb ik *tot nu toe* 0 dode pixels, netjes he?
Als iemand problemen heeft met de kleuren, raad ik hem/haar aan het programma te gebruiken!
Het gaat om een Syncmaster 931bw

Heeft iemand enig idee hoeveel mijn CRT verbruikt?
Input 100 - 230V 1,5 Ampere, ik heb gedaan
1,5A *100V = 150Watt
als ik dit bij de syncmaster doe klopt het wel, dan kom ik uit op 70Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:43:
Zo, ik heb al eerder gepost dat mijn beeldscherm niet kon tippen aan mijn CRT, vanwege de brightness die zo hoog was.
Nu heb ik met het programma dat op de CD staat, het toch nog netjes aan kunnen passen, en nu is het een stuk beter! Het kan beter, ik heb niet mijn best gedaan en er de tijd voor genomen.
Ik heb ook de monitor gewisseld bij Salland, en nu heb ik *tot nu toe* 0 dode pixels, netjes he?
Als iemand problemen heeft met de kleuren, raad ik hem/haar aan het programma te gebruiken!
Het gaat om een Syncmaster 931bw

Heeft iemand enig idee hoeveel mijn CRT verbruikt?
Input 100 - 230V 1,5 Ampere, ik heb gedaan
1,5A *100V = 150Watt
als ik dit bij de syncmaster doe klopt het wel, dan kom ik uit op 70Watt.
in de start post staat dat een 931 bw max 42 watt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 08:47
Ik heb deze week mijn scherm ontvangen en moet zeggen dat het scherm prima is met standaard instellinge, ik heb maar heel weinig hoeven wijzigen; was een ietsje te blauw, maar niet veel. Ook nog geen dead pixels kunnen ontdekken.
Let erop, dat je niet te hoog zit bijvoorbeeld. Het scherm is vrij laag op zn voet en niet in hoogte te verstellen, dit is dan ook het enige minpuntje dat ik kon ontdekken.
Er is een ietsje black light bleeding met volledig zwart scherm, maar dit zie je normaal echt niet, alleen als je scherm compleet zwart is, absoluut geen punt bij standaard gebruik.

Volgens service menu heb ik scherm version M-ME22WOBDA-1003

Lijkt op een weer nieuwere versie vergeleken met anderen hier.

Ik ben zeer teverden met het scherm. Volgens mij zijn mensen gewoon verschillende kleurinstellingen gewend. Als iemand bijvoorbeeld zijn scherm perfect heeft ingesteld en een ander zou het scherm krijgen dan zou hij weer niet tevreden zijn en de instellingen veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkTemple op 09-06-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Naja... soms zit het inderdaad in je hoofd. Als je eerste scherm een A of C scherm is dan zul je wel niet zo veel merken omdat je dan niet kunt vergelijken. Maar ik heb het S en C scherm goed kunnen vergelijken en er is echt merkbaar verschil in kleur maar vooral in backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Laatst online: 31-07 18:10
Ikheb nu een samsung 931C

Iemand wilt deze met mij ruilen voor een 226bw A versie

en 75 euro extra bij betalen?

goeie deal of zeggen jullie van nee?

Beide TFT geen defecte pixels/luie pixels etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De vraag is natuurlijk, waarom wil iemand zijn grote monitor ruilen voor een veel kleinere? Bij mij gaan er dan al waarschuwingslampjes branden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Laatst online: 31-07 18:10
AtleX schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:34:
De vraag is natuurlijk, waarom wil iemand zijn grote monitor ruilen voor een veel kleinere? Bij mij gaan er dan al waarschuwingslampjes branden.
Omdat hij bepaald vliegspel doet F16 en dat die geen widescreen ondersteunt zegt ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
ik heb mijn samsung 226bw vandaag ontvangen wat een verschil met mijn oude 17 inch crt.maar heb direct ff de pixel tester er op losgelaten geen dooie pix en alleen een klein beetje back light bleeding.dit is wat ik in het service menu kon vinden m-me22w0bda-1002
checksum d313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Ik heb dit scherm ook sinds een aantal dagen, maar start net voor 't eerst Photoshop op om ff wat te testen met banding enzo, en het is echt extreem gewoon.

Vooral bij grijstinten en donkere kleuren is het HEEL erg aanwezig, bij lichtere kleuren minder. Het rare is dat ik het tot nu toe nog niet echt heb gemerkt in games of films.

Is er iemand die hier ook last van heeft (gehad) en een oplossing weet? Ik heb de C versie met Version: M-ME22W0BDA-1003 Checksum: C329.

Ik weet dat de Dell 24" ooit ook een zelfde probleem had, maar dat kon softwarematig verholpen worden.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Verder een heerlijk scherm!

Edit: MagiColor uitgezet, dat scheelt al een boel, maar is nog steeds niet helemaal top. Daarnaast is hij wat blauwig, waardoor ook rood meer paarsig wordt. Ik heb het blauw al wat omlaag gezet, maar echt lekker is het nog niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Plague op 10-06-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

joopvtg schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 04:36:
[...]

S (Samsung) paneel, de standaard driver (profile) is erg goed en deze S is helemaal te corrigeren via het OSD (On Screen Display) b.v. de keus via MagicBright - Internet is al heel goed.
Misschien een gekke vraag, maar waar vind ik de MagicBright optie? Niet in het Menu van het beeldscherm zelf namelijk. Is het additionele software?

(niks over te vinden verder in de OP ook trouwens)

[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 10-06-2007 23:19 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Royz schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:08:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar waar vind ik de MagicBright optie? Niet in het Menu van het beeldscherm zelf namelijk. Is het additionele software?

Ik denk dat het in verschillende firmwares anders heet: het zit namelijk (een soortgelijk iets althans) onder het tweede menu van boven: MagicColor. Ik gok dat dat hetzelfde is, alleen een andere naamgeving.

Ik raad je echter aan dit niet te gebruiken, omdat het kleuren en gradients echt vernachelt.

Edit: Helemaal verkeerd dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Royz schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:08:
[...]

Ohhh :?, even in de handleiding kijken, rechts naast de MENU toets zit de MagicBright toets. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Plague schreef op maandag 11 juni 2007 @ 00:10:
[...]

Ik denk dat het in verschillende firmwares anders heet: het zit namelijk (een soortgelijk iets althans) onder het tweede menu van boven: MagicColor. Ik gok dat dat hetzelfde is, alleen een andere naamgeving.

Ik raad je echter aan dit niet te gebruiken, omdat het kleuren en gradients echt vernachelt.
Goed lezen! alleen gebruiken met een S paneel :O
Edit: MagicColor is geen MagicBright, dat is totaal iets anders.
joopvtg schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 04:36:
[...]

Voor een nog nauwkeuriger TrueColor, (zie mijn eerdere post), de 226BW S instelling is direkt in te stellen in het OSD Custom e.a. gevonden met de professionele Colorimeter Gretag MacBeth Eye-One-Display en i-Colour Software van Quatographic (Bron: PRAD.DE).
.......
Met de A (AUO), C (Chi Mei) en C (CPT) panelen is het eerder een verslechtering, dat klopt dus. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door joopvtg op 11-06-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
Plague schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:31:
Ik heb dit scherm ook sinds een aantal dagen, maar start net voor 't eerst Photoshop op om ff wat te testen met banding enzo, en het is echt extreem gewoon.

Vooral bij grijstinten en donkere kleuren is het HEEL erg aanwezig, bij lichtere kleuren minder. Het rare is dat ik het tot nu toe nog niet echt heb gemerkt in games of films.

Is er iemand die hier ook last van heeft (gehad) en een oplossing weet? Ik heb de C versie met Version: M-ME22W0BDA-1003 Checksum: C329.

Ik weet dat de Dell 24" ooit ook een zelfde probleem had, maar dat kon softwarematig verholpen worden.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Verder een heerlijk scherm!

Edit: MagiColor uitgezet, dat scheelt al een boel, maar is nog steeds niet helemaal top. Daarnaast is hij wat blauwig, waardoor ook rood meer paarsig wordt. Ik heb het blauw al wat omlaag gezet, maar echt lekker is het nog niet.
Ik heb hetzelfde scherm als jij, maar bij mij is rood echt gewoon mooi rood en niet paarsachtig. Zou het niet aan de videokaart/cq combinatie windows versie kunnen liggen?
Ik gebruik een 8800 GTS icm Windows Vista 64 bit, aangesloten op digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb het probleem dat MagicTune mijn monitor niet pakt. Ik heb eerst de drivers geinstalleerd vanaf de CD. Bij mijn beeldscherm eigenschappen staat idd de Samsung 226BW. Vervolgens MagicTune Premium gedownload en geinstalleerd, herstart maar vervolgens zegt MagicTune dat het programma niet compatible is met de monitor :?

Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn? MagicTune heb ik al opnieuw geinstalleerd, nieuwe drivers gedownload van de samsung website maar dit wil niet baten.

Ik heb mijn Samsung 226BW via een DVI kabel aangesloten op een Ati 2900 XT

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
Mavvie schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:24:
Ik heb het probleem dat MagicTune mijn monitor niet pakt. Ik heb eerst de drivers geinstalleerd vanaf de CD. Bij mijn beeldscherm eigenschappen staat idd de Samsung 226BW. Vervolgens MagicTune Premium gedownload en geinstalleerd, herstart maar vervolgens zegt MagicTune dat het programma niet compatible is met de monitor :?

Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn? MagicTune heb ik al opnieuw geinstalleerd, nieuwe drivers gedownload van de samsung website maar dit wil niet baten.

Ik heb mijn Samsung 226BW via een DVI kabel aangesloten op een Ati 2900 XT
Volgens mij staat de 226BW ook niet bij implemented models op de samsung site.
Je videokaart trouwens ook niet bij Compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
DarkTemple schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:30:
[...]

Volgens mij staat de 226BW ook niet bij implemented models op de samsung site.
Je videokaart trouwens ook niet bij Compatibility.
Toch had ik hem werkend op mijn oude pc op een GF TI4400! En misschien staat de videokaart nog niet bij de lijst van compatible kaarten omdat deze kaart nog vrij nieuw is. Het lijk me sterk dat hij hem niet zou accepteren.

Nog iemand anders die deze combinatie heeft? Anders ga ik even Samsung mailen

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feep schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:46:
[...]

in de start post staat dat een 931 bw max 42 watt gebruikt.
Maar ik vroeg hoeveel mijn CRT verbruikt :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!