[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.057 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter
BeHardware heeft overigens nog weer een nieuw bericht geplaatst over de verschillende panelen. Er zijn nu ook schermen in omloop waarbij via het service menu niet meer te achterhalen is welk paneel er daadwerkelijk inzit :/.

En Hardware.fr heeft nu ook de C versie getest (Engelse vertaling). Ook in dit geval bieden ze een profiel aan dat de kleurweergave misschien kan verbeteren.

[ Voor 47% gewijzigd door PromoX op 20-05-2007 00:17 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:25
Iets wat niet vermeldt staat in de startpost maar wel van belang is lijkt me het reinigen van het beeldscherm. Er zat een stoffen doekje bij om de glossy rand mooi op te blinken, samen met instructies over hoe je het best wrijft maar daar stopt het ook. Tot nu toe gebruikte ik steeds een spray die in een klein busje zit genaamd Safeclean. Voordat ik die spray ga gebruiken op mijn beeldscherm wil ik wel zekerheid dat de spray niets beschadigd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:48:
[...]
Een dergelijke kabel nooit gezien. Misschien dat het bestaat, maar kleine kans.

Of bedoel je een kabel die en vga en dvi heeft aan beide kanten? Dat lijkt me een nog kleinere kans hebben dat die bestaat.

Wat er meestal wordt gedaan als een videokaart alleen vga aan kan, is een verloopstukje vga-dvi er tussen te plaatsen en dan een dvi kabel te gebruiken. Een verloopstukje is zo rond de 10,-, niet echt duur dus :)
Bedankt voor de tip over het verloopstukje. Ik heb er zo eentje gevonden hier.
Zou ik dan hiermee zo weinig mogelijk verlies hebben van kwaliteit? :+
Misschien nog een kleinigheidje, maar het is wel van belang. Het is een stukje die loopt van DVI naar VGA. Is dit dan ook van VGA naar DVI? Met die 'male' en 'female' |:(
Modbreak:Dit is allemaal offtopic hier en bovendien prima op te zoeken. Zie ook de GoT Huisregels

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Flying schreef op zondag 20 mei 2007 @ 02:01:
Iets wat niet vermeldt staat in de startpost maar wel van belang is lijkt me het reinigen van het beeldscherm. Er zat een stoffen doekje bij om de glossy rand mooi op te blinken, samen met instructies over hoe je het best wrijft maar daar stopt het ook. Tot nu toe gebruikte ik steeds een spray die in een klein busje zit genaamd Safeclean. Voordat ik die spray ga gebruiken op mijn beeldscherm wil ik wel zekerheid dat de spray niets beschadigd ofzo.
Ja hoor die kun je gerust gebruiken daar is het namelijk ook voor :)
Zelf gebruik ik ook zo'n SafeClean spray met een brillendoekje en werkt perfect.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
PromoX schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:00:
BeHardware heeft overigens nog weer een nieuw bericht geplaatst over de verschillende panelen. Er zijn nu ook schermen in omloop waarbij via het service menu niet meer te achterhalen is welk paneel er daadwerkelijk inzit :/.

En Hardware.fr heeft nu ook de C versie getest (Engelse vertaling). Ook in dit geval bieden ze een profiel aan dat de kleurweergave misschien kan verbeteren.
en toch vind ik het vreemd, ik heb die settings die ze voorschrijven geladen en wat blijkt, wat wit hoort te zijn is dan niet meer wit bij mij :S.
ben blij dat ik geen C heb als ik dit zo lees :P

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er schermen die totaal geen last hebben van back light bleeding, of is er altijd wel een beetje?

Ik heb een C-scherm, zodra ik een game ga spelen krijg ik boven en onder last van bleeding......

En ik kan hem nog ruilen, bij MM gekocht dussss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:34:
Zijn er schermen die totaal geen last hebben van back light bleeding, of is er altijd wel een beetje?

Ik heb een C-scherm, zodra ik een game ga spelen krijg ik boven en onder last van bleeding......

En ik kan hem nog ruilen, bij MM gekocht dussss
De meeste schermen hebben altijd wel wat last van BB, de vraag is alleen hoe erg het bij jou is. Is het altijd duidelijk zichtbaar als je spellen speelt of alleen bij spellen waar veel donkere kleurtinten in voorkomen?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
SpaceMarine schreef op zondag 20 mei 2007 @ 09:53:
[...]

en toch vind ik het vreemd, ik heb die settings die ze voorschrijven geladen en wat blijkt, wat wit hoort te zijn is dan niet meer wit bij mij :S.
Heb je ook gecontroleerd in het service menu dat je daadwerkelijk een A versie hebt? Er zijn ook mensen die een A versie hebben (sticker op achterkant), terwijl in het service menu staat dat het een S versie is. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de A versie nu wat beter afgesteld wordt voordat ze de fabriek verlaten. Of je hebt gewoon geluk gehad :).
ben blij dat ik geen C heb als ik dit zo lees :P
De kwaliteit van de C lijkt nogal wisselend te zijn maar er zijn ook weer genoeg mensen die wel blij zijn met hun C versie.

Ik zal de startpost binnenkort weer updaten met de nieuwe info en misschien nog wat toevoegen over safeclean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even een 'heads up' - dit topic is de laatste dagen een bende aan basic vraagjes die niets met de 931BW/206BW/226BW te maken hebben. Ik heb de nodige modbreaks gezet en degenen die herhaaldelijk beziggeweest zijn een PM gestuurd. Gelukkig merk ik dat de 'vaste' topicgasten gewoon op niveau blijven posten en voorzover jullie ingaan op de basic vraagjes dat behulpzaam doen. Hulde daarvoor :)

Maar voor degenen die het nodig vinden om vragen zonder eigen inzet die ook nog eens offtopic zijn te stellen: ik heb de topicwaarschuwing aangepast. Er staat nu in dat dergelijke vragen bij herhaling tot Officiele Waarschuwing zullen leiden. Ik weet dat dit wat kinderachtig overkomt en ik ben er zelf niet blij mee, maar de posts van de afgelopen dagen geven me weinig andere keus. Gelukkig is de 'oplossing' simpel: hou het on-topic en stel geen vragen die niet met minimale eigen zoekwerk te vinden zijn. Dat is niet meer dan in de GoT Huisregels sowieso verwacht wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:42:
[...]

De meeste schermen hebben altijd wel wat last van BB, de vraag is alleen hoe erg het bij jou is. Is het altijd duidelijk zichtbaar als je spellen speelt of alleen bij spellen waar veel donkere kleurtinten in voorkomen?
Alleen bij spellen met donkere kleurtinten bv Half-Live en bv racen vanuit de cockpit dan zijn de kleuren iets valer aan de onder/bovenkant, en dan ga je twijfelen....omruilen nu het nog kan :? Wordt het erger naarmate hij ouder wordt :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13

Koppensneller

winterrrrrr

Loona35 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:46:
kan dat blauwe lampje worden uit gezet van de aan/uitknop?
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Omdat ik ook TV kijk op mijn pc, zet ik hem altijd in de sluimer/sleep stand (Vista), en dan heb ik dus geen zin om mijn bed nog uit te gaan om de monitor uit te zetten. Maar dat irritant knipperende blauwe ledje verlicht wel mijn hele kamer. Uitzetten van de led zou mooi zijn, op een simpele manier verwijderen zou ik ook al genoegen mee nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:12:
[...]

Alleen bij spellen met donkere kleurtinten bv Half-Live en bv racen vanuit de cockpit dan zijn de kleuren iets valer aan de onder/bovenkant, en dan ga je twijfelen....omruilen nu het nog kan :? Wordt het erger naarmate hij ouder wordt :? :?
Ik ben het nog nooit tegengekomen dat het erger kan worden. Maar als je het echt hinderlijk, zou ik 'm gewoon ruilen. In de test van hardware.fr komt ook naar voren dat de C versie er erg last van kan hebben. Zie ook deze foto die ze van het scherm gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:26:
[...]

Ik ben het nog nooit tegengekomen dat het erger kan worden. Maar als je het echt hinderlijk, zou ik 'm gewoon ruilen. In de test van hardware.fr komt ook naar voren dat de C versie er erg last van kan hebben. Zie ook deze foto die ze van het scherm gemaakt hebben.
Ok Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

SpaceMarine schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:32:
Ik heb dus ook het "beruchte" A paneel en heb gewoon nergens last van.
Het zou kunnen dat Samsung eens geluisterd heeft naar zijn klanten want ik heb dus helemaal geen last van een blauwe gloed op mijn scherm met de standaard instellingen!
De fabrikage datum is April 2007 van mijn monitor dus echt nog vers van de pers.
Idem, heel tevreden over het resultaat, - ironisch - na het zien van "Blue Dragon" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:17
Ik heb via de webshop dit

Manu Part # LS22MEWSFV/EDC

Iemand die weet of je hieruit het soort paneel kan aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
DaYwaLkUr schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:58:

Waarschijnlijk niet, aangezien dit het productnummer is. Zie ook deze foto. Hierop staat op beide stickers (A en S versie) hetzelfde nummer. In de artikelen van hardware.fr komt ook steeds naar voren dat je het pas kunt aan de sticker en in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
A/S Versie: A
Monitor On Time: 0Hr
Panel Ch. No: 0
On Time: 0Hr
Cycle: 23

Auto Auto: On
PixelShift: Off
Country: English

Scaler-MCU: Genesis
Version: M-ME22W0BLA-1002
Checksum: D03D

ik weet niet of het iets uitmaakt maar zie een verschil met eerder geposte A versies dat ik de 1002 heb en een paar andere mensen de 1001 versie. ook de checksum is anders maar weet niet waar die voor staat.

Het is dus wel degelijk de A versie

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
DaYwaLkUr schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:58:

Je kan je de betreffende shop natuurlijk altijd ff mailen met de vraag of ze het type paneel (A/C/S) aan je kunnen doorgeven voordat je bij die shop eentje bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb een vraagje over de 2Ms response tijd, je hebt niet echt ghosting heb ik gelezen, maar heb je ook geen last van smearing? Dit is mijn (minder prettige) ervaring met TFT schermen. vooral als je een topdown RPG speelt dan word alles 1 blur. ik werd er op den duur gewoon beroerd van.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat tegen woordig met 2ms is (ik had een 12ms) omdat mn Flatron eigenlijk tegen het einde begint te lopen (en ik wil absoluut geen vissenkom beeld) en aangezien de Flatrons niet meer te krijgen zijn, en 100% vlakke CRT's moeilijk te vinden zijn, zal ik er toch weer aan moeten geloven om TFT te nemen. (waar blijft oled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12
Ik heb sinds zaterdag ook een 226bw, prima beeld.
Het is wel een C paneel, maar aangezien ik geen referentie heb met een S paneel zou ik niet weten of deze beter of slecter is :P

Heb gelijk wel even aan het contrast/kleuren/gamma gesleuteld en binnen windows ziet het er naar mijn mening wel goed uit. Bij een volledig donkere kamer met een volledig zwart scherm heb je wel wat bleeding met name aan de bovenkant en mindere mate aan de onderkant, maar daar heb ik niet zoveel last van. Kijk nooit films op m'n monitor en kijk vrijwel nooit tegen een volledig zwart scherm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles leuk en aardig met die 226 BW, heb hem nu drie maanden maar deze week is er uit het niets een dode pixel verschenen.

Ik dacht dat het vuil was, netjes poetsen, poetsen, gaat niet weg, goed gekeken, geen vuil.

Ik balen. Maar viel wel mee, want ik heb 3 jaar Garantie dus ik was nog niet in paniek geraakt.

Vanmiddag gebeld naar Samsung, krijg ik vrolijk de melding dat ik mijn LCD niet kan opsturen omdat de garantie pas ingaat vanaf 3 dode pixels. |:(

Dus ik heb gewoon pech? "Eeh ja meneer u heeft gewoon pech".

Nou daaaag Samsung, ik doe dus nooit meer zaken met dat kutmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:28:
Alles leuk en aardig met die 226 BW, heb hem nu drie maanden maar deze week is er uit het niets een dode pixel verschenen.

Ik dacht dat het vuil was, netjes poetsen, poetsen, gaat niet weg, goed gekeken, geen vuil.

Ik balen. Maar viel wel mee, want ik heb 3 jaar Garantie dus ik was nog niet in paniek geraakt.

Vanmiddag gebeld naar Samsung, krijg ik vrolijk de melding dat ik mijn LCD niet kan opsturen omdat de garantie pas ingaat vanaf 3 dode pixels. |:(

Alle andere merken hanteren soortgelijke garantievoorwaarden hoor, dus chances are dat dit je laatste TFT wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

ParadoXygen, dat is heel normaal onder een bepaald kwaliteitsnorm waaraan de meeste fabrikanten voldoen.

Ik zou zelfs geen fabrikant kunnen op noemen die wél bij 1 pixel een scherm terug neemt.

Enige wat je nog zou kunnen proberen is via de winkel waar je het scherm hebt gekocht, maar ik schat in de kans klein is dat het daar wel geruild wordt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:38:
ParadoXygen, dat is heel normaal onder een bepaald kwaliteitsnorm waaraan de meeste fabrikanten voldoen.

Ik zou zelfs geen fabrikant kunnen op noemen die wél bij 1 pixel een scherm terug neemt.

Enige wat je nog zou kunnen proberen is via de winkel waar je het scherm hebt gekocht, maar ik schat in de kans klein is dat het daar wel geruild wordt.
Ik begrijp jullie rationele antwoord, maar waar het mij daarnaast om gaat, is dat er op de website niks over hun pixelbeleid te lezen is. Het enige wat ik lees, is dat ik met mijn LCD monitor 3 jaar VOLLEDIGE garantie heb. Ik vind het in dit geval misleidend en het mag explicieter vermeld worden wat hun beleid is mbt dit soort zaken.

Bedankt voor jullie suggestie, ik zal het inderdaad bij de winkel proberen.

Neem me niet kwalijk dat mn merkbeleving tov Samsung nu erg naar de klote is, in tegenstelling tot de afgelopen 3 maanden.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:51:
[...]

Ik begrijp jullie rationele antwoord, maar waar het mij daarnaast om gaat, is dat er op de website niks over hun pixelbeleid te lezen is. Het enige wat ik lees, is dat ik met mijn LCD monitor 3 jaar VOLLEDIGE garantie heb. Ik vind het in dit geval misleidend en het mag explicieter vermeld worden wat hun beleid is mbt dit soort zaken.

Neem me niet kwalijk dat mn merkbeleving tov Samsung nu er magertjes geworden is, in tegenstelling tot de afgelopen 3 maanden.

Groeten.
Samsung geeft op zijn site aan wel tot welk kwaliteitsklasse het product behoort. Dit is gekoppeld aan een (dacht ik) ISO standaard die weer voorschrijft hoeveel dode pixels een scherm mag bevatten van die kwaliteit.
Ook geven veel sites (o.a. Salland) aan hoe de pixelpolicy in elkaar zit, dit is dus ook de reden dat veel bedrijven grof geld verdienen aan "pixel-garantie".
Philips heeft dacht ik een 0 deadpixel policy, maar die zijn weer iets "minder" van kwaliteit

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:28:

Kan je fijn dat merk kwalijk nemen maar dit is gewoon standaard in de industrie hoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheace schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:17:
[...]

Kan je fijn dat merk kwalijk nemen maar dit is gewoon standaard in de industrie hoor :O
Jij kan ook totaaaal niet begrijpen dat ik simpelweg behoorlijk baal he? ;)

Pheace springt zelf zeker een gat in de lucht als ie een dode pixel ontdekt bij een apparaat waar die 385 euro voor betaald heeft. :)

Ik heb het gewoon over merkbeleving man, neem verder niemand iets kwalijk. Dus gaap lekker wat je wil. Als ik in het vervolg geen zaken meer met Samsung wil doen is dat lekker mijn eigen keuze toch? Regels zijn regels - dat weet ik ook heus wel en als het via BCC niet gaat lukken, jammer dan, dan leg ik me erbij neer.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
[...]

Neem me niet kwalijk dat mn merkbeleving tov Samsung nu erg naar de klote is, in tegenstelling tot de afgelopen 3 maanden.
Ik vind het zeker in het geval van Samsung geen misleiding, aangezien de link naar de pixelgarantie vrij duidelijk op de productpagina staat. Dit zal vast niet bij alle fabrikanten zo zijn. Daarnaast is pixelgarantie vaak genoeg ter sprake gekomen, zowel in losse topics als in de tft topics.

Je kunt eventueel nog proberen om het probleem op te lossen met één van de suggesties op deze site, mocht je er met de winkel niet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

[...] Ik begrijp jullie rationele antwoord, maar waar het mij daarnaast om gaat, is dat er op de website niks over hun pixelbeleid te lezen is. Het enige wat ik lees, is dat ik met mijn LCD monitor 3 jaar VOLLEDIGE garantie heb. Ik vind het in dit geval misleidend en het mag explicieter vermeld worden wat hun beleid is mbt dit soort zaken.
Allereerst, zeer spijtig om te horen dat je na 3 maanden een dode pixel heb gekregen. Maar deze dingen kunnen helaas gebeuren. En dit gebeurt niet alleen bij samsung.
Ik heb de pixelbeleid hier eerder geplaatst, zal het nog maar een keer doen. Blijkbaar heb je overheen gelezen:

Vic Vega in "[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW /..."

Ik plaats het nog maar een keer: niet om het in te wrijven, maar ook om anderen erop te attenderen.

zie ook de reactie boven mij

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Vic Vega schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:50:
[...]

Allereerst, zeer spijtig om te horen dat je na 3 maanden een dode pixel heb gekregen. Maar deze dingen kunnen helaas gebeuren. En dit gebeurt niet alleen bij samsung.
Ik heb de pixelbeleid hier eerder geplaatst, zal het nog maar een keer doen. Blijkbaar heb je overheen gelezen:

Vic Vega in "[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW /..."

Ik plaats het nog maar een keer: niet om het in te wrijven, maar ook om anderen erop te attenderen.
Er staat ook een stukje over in de startpost en in het vorige deel ook al (maar startposts worden ook niet altijd goed gelezen helaas). Ik had daarbij ook de link naar het betreffende document toegevoegd. Wel zal ik het stukje misschien gaan herschrijven en duidelijk aangeven dat de standaard fabrieksgarantie pas geldt bij meerdere defecte pixels.

Er was trouwens nog iemand met een 226BW die pas na langere tijd ineens een defecte pixel had dacht ik. Dat is iets waar de omruilgarantie van een Mediamarkt of BCC je ook niet tegen beschermt, evenals de extra pixelgarantie van webshops dat niet doet. Alternate is volgens mij één van de weinige winkels die een pixelgarantie van een jaar aanbiedt en dat ook nog 's voor een redelijke prijs.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de reactie van BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:36:
[...]

Jij kan ook totaaaal niet begrijpen dat ik simpelweg behoorlijk baal he? ;)

Pheace springt zelf zeker een gat in de lucht als ie een dode pixel ontdekt bij een apparaat waar die 385 euro voor betaald heeft. :)

Ik heb het gewoon over merkbeleving man, neem verder niemand iets kwalijk. Dus gaap lekker wat je wil. Als ik in het vervolg geen zaken meer met Samsung wil doen is dat lekker mijn eigen keuze toch? Regels zijn regels - dat weet ik ook heus wel en als het via BCC niet gaat lukken, jammer dan, dan leg ik me erbij neer.
Dat je heel erg baalt snap ik wel maar dat je Samsung daar dan voor aansprakelijk gaat houden is toch wel een beetje belachelijk naar mijn idee. Het was gewoon een misverstand met het wel begrijpelijke "Volledige" garantie maar jij wist toch ook wel voordat je zo'n ding kocht van pixels af mag ik hopen?
Het is niet voor niets dat daar in zoveel threads en op zoveel manieren moeilijk om wordt gedaan dus dan had je kunnen verwachten dat "volledige garantie" van een fabrikant dat niet zo simpel zou bevatten, waarom doen we anders zo moeilijk en kopen we niet allemaal Samsung? ;)

Maar goed, ik begrijp wel dat je baalt, ik hoop voor je dat de pixel niet al te storend geplaatst is of dat je succes hebt met de garantie bij BCC ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

PromoX schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:45:
[...]

Er staat ook een stukje over in de startpost en in het vorige deel ook al (maar startposts worden ook niet altijd goed gelezen helaas). Ik had daarbij ook de link naar het betreffende document toegevoegd. Wel zal ik het stukje misschien gaan herschrijven en duidelijk aangeven dat de standaard fabrieksgarantie pas geldt bij meerdere defecte pixels.
oops, blijkbaar hoor ik ook tot die categorie... :)
anders had ik zeker naar de TS gelinkt, en niet naar m'n eigen stuk. m'n excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik sta op het punt om ook een 226BW te kopen.. eerlijk gezegd zelfs 2. Zijn er winkels die nog een soort van korting geven bij het leveren bij aanschaf van 2 van die monitoren?

Daarnaast zit ik nog even met de grootte van het scherm.. op hoeveel cm afstand van het scherm moet je ongeveer zitten voor een 22" WS? Dat zou mij namelijk kunnen overwegen om voor de 20" WS te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
volgens mij geld er voor LCD/TFT geen minimum afstand, het beeld is veel rustiger.
Ik heb het ook bij mijn TV toen ik mn xbox360 nog had ging ik wel eens 1 meter vanaf de TV zitten (Samsung LCD) en had nergens last van. Dat moet je niet bij een normale TV proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Bij winkels als BCC en Mediamarkt kun je altijd onderhandelen. In ieder geval, het is het proberen waard. En vaak lukt het ook wel als je meerdere producten koopt, of 1 heel duur product.

Volgens mij is er ook geen minimale afstand.
Meet thuis de afstand tussen waar het scherm komt te staan, en waar je gaat zitten. Ga daarna even naar de winkel, en ga er recht ervoor staan. Meet het afstand in de winkel ook op, i.p.v. het te schatten. Bepaal daarna welke je het prettigst vind op die afstand. En kies dan wat je het prettigst vindt. De ene vindt juist de 20" heel prettig voor de ogen, en de ander juist 22".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
Tis meer dat ik niet met mn hoofd van links naar rechts wil bewegen als tijdens een tenniswedstrijd :) Merk het namelijk soms dat bij de LCD tv beneden ik vooral bij teletekst echt te dichtbij zit.. of bij ondertiteling. Tzou zonde zijn als ik zo'n duur scherm.. 2 schermen dan dus zou kopen en ik achteraf toch spijt heb niet 1 maatje kleiner genomen te hebben. Kweet ook wel dat er geen minimum afstand voor is.. vroeg me alleen af hoever jullie er ongeveer vanaf zaten zonder "problemen" te ondervinden.

Bij een Mediamarkt of BCC zijn ze over het algemeen sowieso al veel duurder.. met korting waarschijnlijk nog steeds duurder dan via internet.

En voor die DVI kabels, single of dual zone, maakt dat nou echt een wezenlijk verschil uit? Of voor die paar euro meer gewoon die dual zone nemen?

[ Voor 9% gewijzigd door dajuan op 21-05-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
dajuan schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:59:
Tis meer dat ik niet met mn hoofd van links naar rechts wil bewegen als tijdens een tenniswedstrijd :) Merk het namelijk soms dat bij de LCD tv beneden ik vooral bij teletekst echt te dichtbij zit.. of bij ondertiteling. Tzou zonde zijn als ik zo'n duur scherm.. 2 schermen dan dus zou kopen en ik achteraf toch spijt heb niet 1 maatje kleiner genomen te hebben.
Ik denk dat je hierbij vergeet dat een 20" een kleiner beeldoppervlak heeft met dezelfde resolutie, dus daar zal alles wat kleiner op zijn. Hierdoor zul je geneigd zijn een 20" eerder dichterbij te zetten, waardoor het "voordeel" van het kleinere beeldoppervlak wegvalt.
En voor die DVI kabels, single of dual zone, maakt dat nou echt een wezenlijk verschil uit? Of voor die paar euro meer gewoon die dual zone nemen?
Ik denk dat je single/dual link bedoelt? Zo ja, zie deze link uit de startpost. Het is al een oude reactie met betrekking tot 19", maar voor 20" en 22" schermen gaat het ook op. Ik zou, gezien het geringe prijsverschil een dual link kabel kopen zodat deze in de toekomst ook voor hogere resoluties gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Op de site van samsung en verschillende webshops staat dat de 931BW 2000:1 contrast heeft ipv 3000:1 zit daar veel verschil in?

Helaas heeft ook niet elke game 1680x1050 als resolutie en vaak wel 1440x900
Dit weegt ook af van mijn keuze om voor de 19" of de 20" te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Bulls-NL schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 03:39:
Op de site van samsung en verschillende webshops staat dat de 931BW 2000:1 contrast heeft ipv 3000:1 zit daar veel verschil in?

Helaas heeft ook niet elke game 1680x1050 als resolutie en vaak wel 1440x900
Dit weegt ook af van mijn keuze om voor de 19" of de 20" te gaan.
Volgens mij kun je bij vrijwel iedere game 1680x1050 draaien.. misschien staat het niet in de opties maar dan kun je de bij de snelkoppeling toch RESOLUTION 1680x1050x32 zetten. Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij werkt dat vrijwel altijd. Ik doe het momenteel i.i.g. bij Fifa en wat andere verouderde games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Loona35 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:21:
[...]

Volgens mij kun je bij vrijwel iedere game 1680x1050 draaien.. misschien staat het niet in de opties maar dan kun je de bij de snelkoppeling toch RESOLUTION 1680x1050x32 zetten. Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij werkt dat vrijwel altijd. Ik doe het momenteel i.i.g. bij Fifa en wat andere verouderde games.
maar daarbij ben ik ook fan van hoge graphics instellingen en ik draai nu ook niet op 1600x1200 maar op 1280x960, dus daar ligt 1440x900 wat dichter bij in de buurt.
Maar de 20" heeft ook weer een kleinere dotpitch (dilemma dilemma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Bulls-NL schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:48:
[...]

maar daarbij ben ik ook fan van hoge graphics instellingen en ik draai nu ook niet op 1600x1200 maar op 1280x960, dus daar ligt 1440x900 wat dichter bij in de buurt.
Maar de 20" heeft ook weer een kleinere dotpitch (dilemma dilemma)
True.. als je niet wil investeren in een dure high end videokaart met veel geheugen (320mb GTS is volgens mij niet echt voldoende voor hoge resolutie + high graphic settings).. dan kun je beter ook een kleiner scherm nemen i guess. Als het om gamen gaat tenminste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:34

McLambo

MTB Junky

[...]

Groeten.
In de startpost staat een link naar het Pixel-defect beleid van Samsung: http://www.samsung.com/nl/etc/images/samsung_pixelpolicy.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Loona35 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:17:
[...]

True.. als je niet wil investeren in een dure high end videokaart met veel geheugen (320mb GTS is volgens mij niet echt voldoende voor hoge resolutie + high graphic settings).. dan kun je beter ook een kleiner scherm nemen i guess. Als het om gamen gaat tenminste..
Ik heb nu een x1900xtx dus is ruim voldoende, op 1600x1200 draait het nog wel maar word snel te klein (letters) maar bij de nieuwste games kan ik zelfs op 1280 niet eens alles meer hoog zetten, Ik denk dat het toch de 19" wordt

maar ik wil ook nog steeds bevestiging over 2 ms, heb je daarbij ook dat kleuren inelkaar smeeren? (zoals groene bomen tegen blauwe lucht word geel gesmeerd als je heen en weer kijkt)

[ Voor 13% gewijzigd door Bulls op 22-05-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
Vanmiddag ff bij de MyCom en Mediamarkt geweest in Utrecht.. maar ik begin echt te twijfelen of die 22" niet te groot is.. ik weet dat mycom een regeling heeft, niet tevreden.. geld terug of omruilen. Geld die ook voor internet winkels? Of bij overige winkels? Of is dit echt iets van Mycom.. als het me niet bevalt.. er dus achter kom dat 22" echt te groot is, dan zou ik hem omruilen voor de 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
dajuan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:56:
Vanmiddag ff bij de MyCom en Mediamarkt geweest in Utrecht.. maar ik begin echt te twijfelen of die 22" niet te groot is.. ik weet dat mycom een regeling heeft, niet tevreden.. geld terug of omruilen. Geld die ook voor internet winkels? Of bij overige winkels? Of is dit echt iets van Mycom.. als het me niet bevalt.. er dus achter kom dat 22" echt te groot is, dan zou ik hem omruilen voor de 20"
Mycom en Mediamarkt bieden in ieder geval dergelijke omruilgarantie. Andere winkels die volgens mij een soortgelijke regeling hebben zijn BCC en Paradigit. Voor de precieze voorwaarden is het natuurlijk altijd verstandig om er van te voren naar te informeren hoe het precies zit.

Bij webshops kun je eventueel terugvallen op de wet kopen-op-afstand, maar dat is sowieso al wat lastiger vanwege het terugsturen van het scherm en zorgen dat je je geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
dajuan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:56:
Gewoon bij Mycom kopen zo'n scherm. Internet winkels doen erg lastig over omruilen. Check hun policy's maar eens. Als je zeker weet dat je niet gaat omruilen dan kun je enkele euro's besparen via een webshop. Ik betaalde bij Mycom 40 euro meer voor mijn 226BW dan bij Zercom. Daar staat wel een fatsoenlijke garantie tegenover. Als je de policy van Zercom leest dan begrijp je wel wat ik bedoel. (Zercom is maar een voorbeeld.. 4Launch en andere webshops .. tis allemaal van hetzelfde wat betreft policy's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
bij 4launch heb ik niet echt slechte ervaringen, ik had een keer een 19"CRT besteld maar toen bleek dat hij niet 100% vlak was (buitenplaat wel maar binnen beeld niet) toen heb ik die zonder problemen terug kunnen sturen met geld retour. Ook een keer een videokaart RMA na meer dan een jaar, die is toen gecrediteerd tegen dagwaarde, en voor dat geld heb ik makkelijk een betere kunnen kopen dan dat ik had. prima shop hoor

[ Voor 9% gewijzigd door Bulls op 23-05-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:14
McLambo schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:44:
[...]

In de startpost staat een link naar het Pixel-defect beleid van Samsung: http://www.samsung.com/nl/etc/images/samsung_pixelpolicy.doc
Je kunt met een electrische vliegenmepper er voor zorgen dat je dure tft ineens wel aan de eisen van de samsung garantie voldoet. Heb het niet zelf hoeven te doen, mijn 226 BW was (en is na 1 maand) dode pixel vrij _/-\o_
Voor de volledigheid: Deze natuurkundige tip rondom statische electriciteit gaat niet vergezeld van enige garantie noch legaliteit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Bulls-NL schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:58:
bij 4launch heb ik niet echt slechte ervaringen, ik had een keer een 19"CRT besteld maar toen bleek dat hij niet 100% vlak was (buitenplaat wel maar binnen beeld niet) toen heb ik die zonder problemen terug kunnen sturen met geld retour. Ook een keer een videokaart RMA na meer dan een jaar, die is toen gecrediteerd tegen dagwaarde, en voor dat geld heb ik makkelijk een betere kunnen kopen dan dat ik had. prima shop hoor
True, ze hebben ook een goede reputatie.. sla de shopsurvey er maar op na. Same counts for Zercom. Maar als je hun garantie bekijkt op de website en daarop vertrouwt dan is die natuurlijk een stuk minder dan die van Mycom bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 22:52
Ik overweeg ook om een 226BW te halen, maar ik twijfel nog een beetje.

Als ik hem zou halen is het vooral voor gaming. En ik vroeg me dan ook af of iemand een 226BW i.c.m. een xbox 360 gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld nog steeds last van zwarte balken?

Momenteel heb ik namelijk een syncmaster 940bf, maar helaas heb ik soms zwarte balken bij spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit weer met een probleem!
Ik maak al een tijdje gebruik van de 931bw en was tot nog toe dik tevreden.. Maar nadat ik gisteren mijn nieuwe videokaart, de 8800 gts, binnen kreeg en geinstalleerd heb is het beeld onscherp en absoluut niet meer zo mooi als eerst met de good old 7600 gs. Nu kan ik zelfs tweakers niet meer fatsoenlijk lezen.. Ik heb al de driver van de graka geinstalleerd en wat aan de instellingen van het scherm geklungeld maar tot nu toe zonder resultaat. Maar het volgende viel me op. In het menuutje dat je krijgt m.b.v. de knoppen op het scherm, staat bij 'info' de resolutie op 1280 x 1024 (Digital, 80.0 KHz 75Hz PP 1280 x 1024) en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dat zou ook de onscherpte kunnen veroorzaken lijkt mij.
Maar het rare is dat ik gewoon 1440 x 900 heb ingesteld bij de beeldscherm eigenschappen! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 15:45

Coldcat

HODL

Heb net de 226BW ontvangen, C paneel, maar wat een slecht beeld zeg. Ik kan amper de letters lezen. Even kijken of er iets aan te doen is anders is het wel heel erg weinig prestatie voor dit geld.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonzzzz
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Edit,
Modbreak:Die topicwaarschuwing kun je prima lezen *VOOR* je post, ipv achteraf beetje laf weg te editen...

Voor levertijden: contacteer winkel naar keuze

Een andere vraagje dan,
Mn neefje heeft de 931 gehaald. Alleen hij zegt dat de standaard instellingen van de TFT heel erg fel is( en heel licht) klopt dit? Ben nog niet langs geweest.. maar een beetje kloten met de tft instellingen komt het toch wel goed?
Modbreak:Doe even de moeite de topicstart te lezen. Daar staat in wat nodig is. Het is echt niet teveel gevraagd om te topicstart te lezen. Toch?

[ Voor 104% gewijzigd door dion_b op 23-05-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:34:
Ik maak al een tijdje gebruik van de 931bw en was tot nog toe dik tevreden.. Maar nadat ik gisteren mijn nieuwe videokaart, de 8800 gts, binnen kreeg en geinstalleerd heb is het beeld onscherp en absoluut niet meer zo mooi als eerst met de good old 7600 gs. Nu kan ik zelfs tweakers niet meer fatsoenlijk lezen.. Ik heb al de driver van de graka geinstalleerd en wat aan de instellingen van het scherm geklungeld maar tot nu toe zonder resultaat. Maar het volgende viel me op. In het menuutje dat je krijgt m.b.v. de knoppen op het scherm, staat bij 'info' de resolutie op 1280 x 1024 (Digital, 80.0 KHz 75Hz PP 1280 x 1024) en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Maar het rare is dat ik gewoon 1440 x 900 heb ingesteld bij de beeldscherm eigenschappen! :?
Heb je wel je driver van de 7600GS eerst gedeinstalleerd, daarna een reboot en dan de driver van de 8800gts geinstalleerd? Lijkt me niet echt een probleem van je scherm maar meer door je videokaart namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

dragonzzzz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:15:
Heb je hem via internet besteld?? Als je dat hebt gedaan, wanneer had je hem besteld?
Want ik wacht nu al 2 weken op de 226bw en ze blijven maar zeggen dat ie slecht leverbaar is :(

Any1 idea's?!?
Ik heb hem via NoRRoD besteld, alle garantie erbij inbegrepen 349,- (30 euro eraf gepraat :+). Ze zeiden tegen mij dat er vrijdag weer een nieuwe lading aan zou komen. Een paar uur later kreeg ik bericht dat ik de monitor af kon halen :)

Verder heb ik nu wat instellingen verandert en het ziet er al een stuk beter uit, straks dit topic nog even doorspitten voor instellingen omtrent de monitor.

Hoe kan ik die .icc laden/openen?

En hebben jullie er ook last van dat de muis aan de rechterkant uit het beeld kan vliegen?

[ Voor 41% gewijzigd door Coldcat op 23-05-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:34:
Misschien helpt het als je de drivers helemaal verwijderd en opnieuw (de nieuwste) installeert samen met de monitor drivers? Ik kan niet opmaken uit je verhaal of je dat geprobeerd hebt (edit: wat sajoku zegt dus).

En misschien helpt het als je de 'Auto' knop 's indrukt? Dit heeft bij iemand in het vorige deel ook geholpen om het beeld goed te krijgen.
dragonzzzz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:15:
Heb je hem via internet besteld?? Als je dat hebt gedaan, wanneer had je hem besteld?
Want ik wacht nu al 2 weken op de 226bw en ze blijven maar zeggen dat ie slecht leverbaar is :(

Any1 idea's?!?
Mijn idee is dat je het hier niet over levertijden etc. moet hebben. De topicwaarschuwing lijkt me duidelijk genoeg en die is er echt niet voor niets.
Coldcat schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:27:
Hoe kan ik die .icc laden/openen?
Zie deze reactie en dit artikel van BeHardware waarbij ik er even vanuit ga dat het met een icc bestand hetzelfde werkt. Voor XP heb je dus WinColor nodig. De kans is met een C paneel overigens wat kleiner dat de kleuren echt verbeteren.

[ Voor 27% gewijzigd door PromoX op 23-05-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:19:
[...]

Heb je wel je driver van de 7600GS eerst gedeinstalleerd, daarna een reboot en dan de driver van de 8800gts geinstalleerd? Lijkt me niet echt een probleem van je scherm maar meer door je videokaart namelijk.
Heb ik nog maar eens gedaan en nu is alles weer perfect! :)
Het probleem zat er denk ik in dat ik eerst met drivercleaner de ouwe troep eraf heb geschopt en toen meteen zonder reboot de nieuwe drivers heb geinstalleerd. Bedankt voor de tip! ;)

Edit: Auto Adjust werkt niet (meer) hier.. Als ik op het knopje druk krijg ik de melding 'Auto Adjustment not available'.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:14:
[...]

Heb ik nog maar eens gedaan en nu is alles weer perfect! :)
Het probleem zat er denk ik in dat ik eerst met drivercleaner de ouwe troep eraf heb geschopt en toen meteen zonder reboot de nieuwe drivers heb geinstalleerd. Bedankt voor de tip! ;)

Edit: Auto Adjust werkt niet (meer) hier.. Als ik op het knopje druk krijg ik de melding 'Auto Adjustment not available'.
Ik las ergens dat auto adjust of alleen met D-Sub werkt of alleen met DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Bulls-NL schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Normaal werkt de knop enkel met D-Sub, maar bij de reactie die ik aanhaalde, loste de 'Auto' toets een probleem met het beeld op, terwijl het scherm aangesloten zou zijn via DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bulls-NL schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Alleen met D-Sub als het goed is. Bij mijn scherm geprobeerd (Philips TFT D-Sub) en daar doet auto-adjust het wel. Omdat het bij DVI niet nodig is omdat het dan sowieso goed staat. Vraag me niet de precieze reden maar ik dacht omdat het digitaal is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Oke, heb de monitor nu twee uur aan staan. Voor iedereen die deze monitor gaat bestellen is het geen overbodige luxe om goede instellingen te zoeken. De standaard instellen zijn echt heel erg mager, ziet er nu allemaal stukken mooier uit. Misschien een idee voor de TS om aanbevolen instellingen weer te geven.

Daarnaast zeer nette monitor, ziet er goed uit. Vergeleken met mijn 19" CRT monitor verbruikt hij zeer weinig energie en er zit ook een lelijk energie labeltje op, een sticker naast de 2ms en 3000:1 contrast (bij meer mensen zo?). Van het lampje heb ik nog geen last gehad en ook dode pixels heb ik nog niet weten te ontdekken.

Hebben ook meer mensen last van dat je muis uit het scherm kan vliegen. Er zit zeg maar geen stop aan de rechterkant van het beeld. Daardoor kan je echt heel irritant je pointer kwijtraken :(

hmm, kleuren zijn nog niet echt goed, na het bekijken van http://campertrip.web-log.nl/ krijg ik een soort ghosting voor mijn ogen

[ Voor 20% gewijzigd door Coldcat op 23-05-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Dat stickertje heb ik er direct afgehaald. Heb een hekel aan stickers op mooi spul. ;)

Verder dat van die muisaanwijzer: check je driver-instellingen es op meerdere monitoren die er worden aangegeven of een optie als bureaublad uitspreiden over meerdere monitoren o.i.d. Zoiets veroorzaakt het probleem namelijk, niet de monitor zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Wat die instellingen betreft. Ik wil best instellingen opnemen in de startpost, het probleem is alleen dat er niet zoiets bestaat als de ideale instellingen. Iedereen heeft z'n eigen voorkeuren, tussen dezelfde type monitoren zit soms verschil en de videokaart kan ook nog een rol spelen. Dat zie je ook bij die ICM profielen van hardware.fr. Die geven ook niet bij iedereen het gewenste resultaat. Dat is ook de reden dat er tools als de ColorVision Spyder bestaan.

[ Voor 17% gewijzigd door PromoX op 23-05-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Coldcat schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:06:

hmm, kleuren zijn nog niet echt goed, na het bekijken van http://campertrip.web-log.nl/ krijg ik een soort ghosting voor mijn ogen
Sorry dat ik het zeg, maar die site doet op mijn laptop of 17" TFT (die vrijdag vervangen word door een 206BW 8)) ook pijn aan mijn ogen. De kleurencombinatie is niet bepaald goed voor de leesbaarheid.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb sinds een tijd de Samsung 226BW monitor en deze heeft een probleem.

Via VGA krijg ik een groene gloed. (Via DVI is er geen enkel probleem) Deze groene gloed krijg ik dus bij verschillende pcs, dus het probleem ligt echt aan de monitor.
Het beeld is verder wel scherp, alleen overheerst groen enorm. Niet om aan te zien dus. Ook lijken de kleuren wat uit te lopen naar rechts. (zoals de teksten hier)
Nogmaals via DVI ziet alles er picobello uit, dus aan het panel/pixels ligt het niet lijkt me.

Is dit een foute instelling(ik heb reeds het menu compleet doorgelopen en vanalles veranderd) of is er iets echt niet goed aan de monitor?

Ik heb gezocht in de vorige topics, maar heb er niets over kunnen vinden. Zijn er meer mensen die er last van hebben/hadden?

Terwijl ik mn post nog eens doorlas schoot me dus tebinnen dat ik niet even een andere kabel heb geprobeerd!
Jahoor, na aansluiten andere VGA kabel is het beeld perfect.
De bijgeleverde kabel van Samsung was dus een beetje rot :)

[ Voor 32% gewijzigd door Kurios op 25-05-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin van deze thread wordt voorgesteld om een ander color profile te gebruiken voor het type A. Ik heb dit eens uitgeprobeerd maar moet zeggen dat ik het originele profile veel beter vind. Bij het voorgestelde profile is het rood te dominant vind ik. Nog iemand die deze ervaring heeft?

Maar ben uiteindelijk heel tevreden over deze monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:02:
In het begin van deze thread wordt voorgesteld om een ander color profile te gerbuiken voor het type A. Ik heb dit eens uitgeprobeerd maar moet zeggen dat ik het originele profile veel beter vind. Bij het voorgestelde profile is het rood te dominant vind ik. Nog iemand die deze ervaring heeft?

Maar ben uiteindelijk heel tevreden over deze monitor!
Bij dat nieuwe color profile eerst even rebooten en je monitor uit en aanzetten. Dan gaat dat dominante rood weg. Stond er ook ergens bij als t goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Ja! Ik was vandaag bij Media Markt in Arnhem en daar geprobeerd in het Service Menu te achterhalen welk panel erin zit en..... die éne regel was dus NIET meer zichtbaar! :-( Heel fijn, want ik was aan het overwegen deze Samsung te kopen een dezer dagen, maar door het lezen van dat gedoe met de A en S versie twijfel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er werd hierboven aangegeven dat het mischien handig is om in de start topic te laten zien hoe je het scherm moest calibreren, De topic starter gaf aan dat er te veel verschillende smaken zijn , verschillen tussen montioren , videokaarten etc.. Heeft hij gelijk in , echter als hij dat wel in de start topic zou zetten heb je wel een algemene richtlijne die een ander zelf kan bijstellen , cq gebruiken ! Dus het heeft denk ik wel degelijk nut !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Laatst online: 02-03 16:57
Modbreak:Anders lees je de topicwaarschuwing of de topicstart even :z

[ Voor 79% gewijzigd door Pollewob op 25-05-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens komt er een nieuwe monitor uit van Samsung ook 22 inch !

Ik citeer maar even de bron ! (c) Hardware.info !!
Samsung heeft haar nieuwe SyncMaster 225UW breedbeeld LCD monitor aangekondigd, een monitor die volgens Samsung ondersteuning biedt aan Microsoft's ‘Unified Communications‘ techniek. Het 22" scherm beschikt over een ingebouwde 2.0 MegaPixel hoge resolutie webcam, speakers en een dual-array microfoon. Deze functies zouden het mogelijk moeten maken dat de gebruiker nooit meer een telefoon hoeft vast te pakken.
samsung_syncmaster_225uw_01
De monitor biedt een resolutie van 1680 x 1050,een 16:10 aspect ratio, 5 milliseconden (Grey To Grey) responstijd, 700:1 contrastratio (1000:1 dynamisch) en een helderheid van 300cd/m2. De nieuwe SyncMaster geeft de gebruiker bovendien een horizontale kijkhoek van 170 graden en een verticale kijkhoek van 160 graden. De 225UW beschikt ten slotte over een 2-poorts USB hub en duale DVI-D en Analoge input.

Over de prijs en de beschikbaarheid van de Samsung SyncMaster 225UW is nog niets bekend.

Kenmerken:

* Ingebouwde 2.0 MP hoge resolutie webcam

* Ingebouwde dual-array microfoon en speakers

* 2-poorts USB hub, DVI-D en Analoge input

* 1680 x 1050 resolutie, 16:10 aspect ratio

* 5 ms responstijd (GTG)

* 700:1 contrastratio, 1000:1 dynamisch contrastratio

* 300cd/m2 helderheid
mischien iets om hier bij toe te voegen in het starters topic ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:22:
[...]

Da's het type paneel dat er inzit. Als je tevreden bent met het scherm, niet iets om je druk over te maken.

[...]

Heb je ook de drivers van je videokaart al 's opnieuw geïnstalleerd of een driver upgedate geprobeerd?

[...]

Zie de startpost (die is er niet voor niets) voor waar je het ICM profiel kunt downloaden en hoe je deze kunt gebruiken. In het behardware artikel staat ook hoe je handmatig je scherm kunt aanpassen. Dit kan een een verbetering van het beeld geven. Verder is er niet zoiets als de beste instellingen. Dit ligt helemaal aan je eigen voorkeuren.
Hoi PromoX,

Bedankt voor je reactie. Ik heb heb het allemaal al uitgeprobeerd, voordat ik mijn reactie hier op het forum heb gezet, maar het helpt helaas niets. Ik heb de drivers gedownload, directX gedownload, windows update, op de site van Samsung gekeken, driver beeldscherm opnieuwe geinstalleerd enz. Maar goed, moet ik maar wachten op de nieuwe unreal en GTA, als tie al op de pc uitkomt.

Wat het scherm betreft, daar ik had ik geen problemen mee, heb toch dat ICM profiel geinstalleerd en tja ik laat het er gewoon opstaan.

In ieder geval bedankt voor de reactie. Ik zal nog iets laten weten als ik het wel verholpen krijg.

Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

is er al iemand geweest die heeft geprobeerd het blauwe ledje uit te schakelen? ik stoor me enorm aan dat ding. Misschien dat er nog wat tips zijn met betrekking tot het uitvoeren van een dergelijke actie, ik zou er bij voorkeur niet een permanente oplossing van maken met garantie enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:02

aex351

I am the one

Coldcat schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:58:
Heb net de 226BW ontvangen, C paneel, maar wat een slecht beeld zeg. Ik kan amper de letters lezen. Even kijken of er iets aan te doen is anders is het wel heel erg weinig prestatie voor dit geld.
Cleartype aanzetten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Heb het al opgelost, heb een paar posts terug de oplossing geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb net ff op dat menu gekeken en bij mij staat het volgende.

S Versie
Monitor on Time : 728hr
Panel Ch No. : 0
On Time : 728 Hr
Cycle: 413
Auto Auto: ON
Pixelshift: OFF
Country: Worldwide
Scaler-MCU: Genesis
Panel Info : AMLCD 220M1
Version: M_ME22W0BAa_1001
Checksum: FBC6

maar toen ik uit het menu probeerde te komen hield ik de menu knop 5 seconden in en toen werd de monitor time gereset en kwam er bij panel ch no 1 te staan. Ik hoop dat dat niet erg is :?

ik weet ook niet hoe het kan dat er bij cycle 413 stond want ik zet de monitor nooit uit alleen de stroom er af gebruik de aan\uit knop nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

feep schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:49:
ik weet ook niet hoe het kan dat er bij cycle 413 stond want ik zet de monitor nooit uit alleen de stroom er af gebruik de aan\uit knop nooit.
Dan gaat ie toch ook uit? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
lol das waar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
Nog steeds heel tevreden over deze monitor, zit alleen wel met 1 vraag.

het beeld lijkt een heel klein beetje te zijn gekanteld :S

in Vista zie ik bv linksonder het rondje niet helemaal rond maar wordt dit aan de onderkant afgekapt. en rechtsboven wordt in bv internet exploerer het rode vierkantje niet helemaal weergegeven.

heeft iemand hier een oplossing voor ??

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

SpaceMarine schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:33:
Nog steeds heel tevreden over deze monitor, zit alleen wel met 1 vraag.

het beeld lijkt een heel klein beetje te zijn gekanteld :S

in Vista zie ik bv linksonder het rondje niet helemaal rond maar wordt dit aan de onderkant afgekapt. en rechtsboven wordt in bv internet exploerer het rode vierkantje niet helemaal weergegeven.

heeft iemand hier een oplossing voor ??
Heb je je driverinstellingen al nagelopen? En heb je het scherm via DVI of VGA aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
KoppenSneller schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:48:
[...]

Heb je je driverinstellingen al nagelopen? En heb je het scherm via DVI of VGA aangesloten?
via DVI (zit geen VGA op mijn 8800GTX :S).

weet niet echt waar ik zou moeten kijken, heb al in het menu de optie gezien om het scherm in totaal te roteren maar dat is het niet, het is net een paar milimeter verschil maar genoeg om het te zien :S

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

SpaceMarine schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:33:
in Vista zie ik bv linksonder het rondje niet helemaal rond maar wordt dit aan de onderkant afgekapt.
Dat is geen rondje, het is een afgekapt rondje :*)
Modbreak:Het is hier geen HK...

Post inhoudelijk on-topic of post niet.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 27-05-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
heb sinds vndaag een C , ben er tevreden over, maar mijn eisen zijn niet echt hoog (kom van 17" CRT) , is de C nu de slechste of hoe ?? heb em van mediamarkt, dus ik denk niet dat ze moeilijk zullen doen , als die een slechte is.

et klint mss stom, maar ik wil niet de kracht en kleuren missen van een A of een S (als die beter zijn)

dank bij voorbaat , voor alle hulp en info die jullie gegeven hebben.

ook staat er die maximaal maar 59 of 60 hz kan hebben , terwijl ik meen ergens gelezen te hebben dat ie 75 kan hebben ???

en hoe komt het dat ik bij css bij 16:10 enkel 1680x1040 kan pakken ? en niets lager ? bij een laptop kan dat, waarom bij een desktop dan niet ?? 1680 is te zwaar, maar 800x600 is helemaal uitgerokken !

totnogtoe ben ik alles behalve tevreden, en denk ik erover hem trg te doen naar de mediamarkt, want dit zuigt echt !
Modbreak:De voertaal op GoT is leesbaar Nederlands. We verwachten geen literaire hoogstandjes a la Hugo Claus, maar dingen als "et klint mss stom" en "trg te doen" zouden misschien in een SMS niet misstaan, maar hier ergeren anderen zich eraan. Verzorg je posts een beetje..

[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 27-05-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Qurius schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:51:
heb sinds vndaag een C , ben er tevreden over, maar mijn eisen zijn niet echt hoog (kom van 17" CRT) , is de C nu de slechste of hoe ?? heb em van mediamarkt, dus ik denk niet dat ze moeilijk zullen doen , als die een slechte is.

et klint mss stom, maar ik wil niet de kracht en kleuren missen van een A of een S (als die beter zijn)

dank bij voorbaat , voor alle hulp en info die jullie gegeven hebben.

ook staat er die maximaal maar 59 of 60 hz kan hebben , terwijl ik meen ergens gelezen te hebben dat ie 75 kan hebben ???

en hoe komt het dat ik bij css bij 16:10 enkel 1680x1040 kan pakken ? en niets lager ? bij een laptop kan dat, waarom bij een desktop dan niet ?? 1680 is te zwaar, maar 800x600 is helemaal uitgerokken !

totnogtoe ben ik alles behalve tevreden, en denk ik erover hem trg te doen naar de mediamarkt, want dit zuigt echt !
Je kan ook nog met zo'n kleurprofiel in TS (of dat staat ergens in de comments) voor C panel proberen.

1680x1050 is de native resolutie van de 226BW dat is de optimale resolutie.
Neem je een lagere resolutie zal het uitrekken (hoe lager hoe meer uitgerekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stretchpit666
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-04 12:57
Hallo,

Weet iemand of er 22" monitoren zijn die een hogere verversingsfrequentie hebben dan 60 Herz bij de optimale resolutie van 1680x1050 en zoja welke?
Ik heb nl de Samsung 226BW gekocht en hij valt me vreselijk tegen, omdat ik na een uurtje (gamen DTM3) behoorlijk last van mijn ogen krijg, zo onrustig is het beeld.(aangesloten via DVI op een Radeon 1950XTX) De produktiedatum van de monitor is Mei 2007. Het valt me verder op dat er heel veel gesproken wordt over Ms, helderheid en dat soort zaken maar verder hoor ik weinig mensen over de refreshrate. Mijn oude monitor, een Samsung 930BF, bevalt me veel beter wat dat betreft.

Misschien wordt dit beschouwd al een simpele of stomme vraag maar ik heb me het schompes gezocht op internet maar nergens op fabrikantensites wordt het aantal herz in de specificaties gekoppeld aan de resolutie.

Bern erg benieuwd of iemand van jullie hier iets zinnigs over kan zeggen.

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
59/60hz staat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Een vraagje voor de gebruikers van de 22inch 226bw, hebben jullie ook een last een witte gloed boven- en onderaan het scherm? Ik heb een gebruiker al erover horen klagen bij het zien van heel donkere beelden, maar het is toch zichtbaar bij mij iets donkere beelden. Normaal zou ik hem nog kunnen terugbrengen bij Mediamarkt maar dan zal ik opnieuw mogen lang wachten (de vorige keer was het 4 weken), ik weet niet of dit uitmaakt maar mijn monitor is een A-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Hier even een fototje tussendoor van mijn opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/3264/052707114546lh5.jpg

Je ziet twee keer 206BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

KS1987 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:37:
Een vraagje voor de gebruikers van de 22inch 226bw, hebben jullie ook een last een witte gloed boven- en onderaan het scherm? Ik heb een gebruiker al erover horen klagen bij het zien van heel donkere beelden, maar het is toch zichtbaar bij mij iets donkere beelden. Normaal zou ik hem nog kunnen terugbrengen bij Mediamarkt maar dan zal ik opnieuw mogen lang wachten (de vorige keer was het 4 weken), ik weet niet of dit uitmaakt maar mijn monitor is een A-model.
Ik denk dat je bleeding bedoelt er is dan enige lichtlekkage.
Vrijwel elke TFT heeft hier wel een beetje last van, van totaal niet storend (dat heb ik met mijn 930BF) tot redelijk veel (dat had ik bij mij 940BF die ik gelijk heb omgeruild voor de 930BF).
Wel is zo dat A panels er iets meer last van hebben dan de S panels maar hoe erg is het bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

psychoclown schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:35:Ik denk dat je bleeding bedoelt er is dan enige lichtlekkage.
Vrijwel elke TFT heeft hier wel een beetje last van, van totaal niet storend (dat heb ik met mijn 930BF) tot redelijk veel (dat had ik bij mij 940BF die ik gelijk heb omgeruild voor de 930BF).
Wel is zo dat A panels er iets meer last van hebben dan de S panels maar hoe erg is het bij jou?
Bedankt voor de snelle reactie, het is toch aanzienlijk storend. Op andere sites heb ik gelezen dat sommige het slechts op de onderkant hebben, dat het bij sommige verwaarloosbaar was maar op mijn scherm neemt het toch 0,75 cm boven- en onderkant in beslag. Bovenop dit, gebruik ik het spel vooral voor films en games, die ook redelijk donker zijn en dus ervaar ik iedere keer de backlight bleeding tenvolle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik zou graag willen weten welke versie ik nu heb. Ben het typenummer nog niet eerder tegengekomen:

Scaler-MCU : Genesis
Version: M-ME22W0BDA-1003
Checksum: C329

Heb twee van deze schermen met allebij deze code achterop staat dat ik een C versie zou hebben. Echter meermaals al gelezen dat het stikkertje achterop niet altijd de juiste is. De code lijkt enigzins op die van iemand met een S versie: M_ME22W0BAa_1001

Ben verder vooralsnog tevreden over de schermen. Echte rare kleuren zie ik momenteel niet, ben blijkbaar niet heel veeleisend. Enige minpuntje is dat wanneer ik echt volledig zwarte schermen heb dat wat bloed te constateren is.

[ Voor 25% gewijzigd door RemcoR op 27-05-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
RemcoR schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:50:
Ik zou graag willen weten welke versie ik nu heb. Ben het typenummer nog niet eerder tegengekomen:

Version: M-ME22W0BDA-1003
Checksum: C329

Heb twee van deze schermen met allebij deze code achterop staat dat ik een C versie zou hebben. Echter meermaals al gelezen dat het stikkertje achterop niet altijd de juiste is. De code lijkt enigzins op die van iemand met een S versie: M_ME22W0BAa_1001

Ben verder vooralsnog tevreden over de schermen. Echte rare kleuren zie ik momenteel niet, ben blijkbaar niet heel veeleisend. Enige minpuntje is dat wanneer ik echt volledig zwarte schermen heb dat wat bloed te constateren is.
Ik heb precies dezelfde versie sinds gisteren (vriend van mij ook). En vraag me ook af wat voor versie het dus eigenlijk is.

Geen dode(sub)pixels en ben er tevreden over. Volgens mij is een beetje bleeding wel normaal het moet alleen niet overdreven zijn.

Zal nog wel wat foto's maken en posten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Monitor On Time : 3Hr
Panel Ch. No.: 0
On Time 3Hr
Cycle : 11
Auto Auto: On
PixelShift: Off
Country : English
Version : M-ME22W0BDA-1003
Checksum : C329

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 27-05-2007 14:56 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:47:
overigens komt er een nieuwe monitor uit van Samsung ook 22 inch !

Ik citeer maar even de bron ! (c) Hardware.info !!

[...]

mischien iets om hier bij toe te voegen in het starters topic ???
Misschien dat het topic in de toekomst wel uitgebreid gaat worden met andere schermen. Wel zal het dan beperkt blijven tot Samsung breedbeeldschermen en dan waarschijnlijk enkel de populairste schermen. Voor overige schermen zijn er dan altijd nog de andere TFT topics.

Ik heb nu ook het stuk over de verschillende panelen herschreven en daarnaast een link toegevoegd naar een artikel van BeHardware over dode pixels en garantie.

Wat het instellen van de monitor betreft twijfel ik nog of ik daar een aparte sectie voor toevoeg. Wat de A en C versie betreft zijn instellingen terug te vinden in de artikelen van Hardware.fr/BeHardware.
Graham schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:54:
[...]
Ik heb precies dezelfde versie sinds gisteren (vriend van mij ook). En vraag me ook af wat voor versie het dus eigenlijk is.

code:
1
2
3
Version : M-ME22W0BDA-1003
Checksum : C329
De regel 'Panel Info' ontbreekt in het menu. Jullie hebben beide een scherm, waarbij de versie ook niet meer te achterhalen is via het servicemenu.

[ Voor 43% gewijzigd door PromoX op 27-05-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:34

McLambo

MTB Junky

Worden er op dit moment uberhaubt nog wel 's' panelen uitgeleverd door Samsung?

Ik wilde ook graag een 226BW, maar denk toch dat het de 931BW wordt. Ik vind het echt ongehoord dat je voor een scherm van pakweg 350 euro niet verzekerd bent van gegarandeerde kwaliteit! :(

Daar heb ik gewoon geen 350 euro voor over! Ik heb dat geld bij elkaar moeten schrapen, en ik weet gewoon dat ik ontroostbaar zou zijn als ik een 'verkeerde' zou krijgen.
Een collega van mij had ook een 226 besteld en ontvangen via de post. Ding heeft het 3 dagen gedaan voordat hij er compleet mee ophield.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb sinds enkele dagen de SyncMaster 206BW aangeschaft, maar er blijkt een probleempje te zijn om de maximale resolutie 1680x1050 @ 75Hz met 32-bit kleuren te halen met mijn 'old-skool' GeForce2 MX400. Die kaart zou tot 2048x1536 @ 75Hz moeten kunnen halen. Maar blijkbaar is het enkel mogelijk om 1680x1050 te draaien met 16-bit kleuren. Dus nu zit ik hier schoon met mijn syncmaster :-) Kan ik nu ook achter een nieuwe videokaart, want ik wil toch mijn 'true colors' behouden :-)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nuttig: ik draai de GeForce2 MX400 met een driver van Nvidia:
Windows XP/2000
Version: 45.23
Release Date: August 13, 2003
WHQL Certified

en dat onder Windows XP/SP1a...

Ik heb geprobeerd om een nieuwere driver te installeren, zoals 'Version: 53.03', maar dat lukt blijkbaar niet. De installatie geeft geen fouten, maar na 't rebooten is er geen spoor te vinden van een nieuwe driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:56:
Misschien nuttig: ik draai de GeForce2 MX400 met een driver van Nvidia:
Windows XP/2000
Version: 45.23
Release Date: August 13, 2003
WHQL Certified

en dat onder Windows XP/SP1a...

Ik heb geprobeerd om een nieuwere driver te installeren, zoals 'Version: 53.03', maar dat lukt blijkbaar niet. De installatie geeft geen fouten, maar na 't rebooten is er geen spoor te vinden van een nieuwe driver.
Is er niet een veel nieuwere versie van die driver? En als je 'm installeert zou ik sowieso eerst de oude versie deïnstalleren. Verder zijn specifieke videokaartproblemen en vragen hier redelijk off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aight, 'k zal met mijn vragen naar een ander topic gaan, gien probleem ;-)

Om toch even te antwoorden op je vraag over een nieuwere versie. Er zijn idd nog veel nieuwere versies, maar ik deze blokkeren steeds als ik ze installeren wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLambo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:23:
Worden er op dit moment uberhaubt nog wel 's' panelen uitgeleverd door Samsung?

Ik wilde ook graag een 226BW, maar denk toch dat het de 931BW wordt. Ik vind het echt ongehoord dat je voor een scherm van pakweg 350 euro niet verzekerd bent van gegarandeerde kwaliteit! :(

Daar heb ik gewoon geen 350 euro voor over! Ik heb dat geld bij elkaar moeten schrapen, en ik weet gewoon dat ik ontroostbaar zou zijn als ik een 'verkeerde' zou krijgen.
Een collega van mij had ook een 226 besteld en ontvangen via de post. Ding heeft het 3 dagen gedaan voordat hij er compleet mee ophield.. :|
Tjongejonge....
wat een gedoe over de paneelversies
sinds een maand of 2 heb ik een 226 met A paneel, en sinds vorige week staat daar een 226 met S paneel naast op m'n buro
degene die het verschil in beide versies kan zien mag het zeggen.
IK zie het niet, niet in films bekijken, fotoos bekijken, interpretten of wat dan ook
beide panelen staan op Brightness 40 / Contrast 55 en geven dezelfde helderheid weer.
in een blinde test (ik heb een kameraad de panelen laten neerzetten en switchen e.d) zag ik absoluut geen verschil tussen de 1 en de ander.
dus tja, wat MIJ betreft is het een nogal overspannen discussie over de diverse paneelversies.
ik ben met beiden uitermate tevreden, en heb ook nog geen dood pixeltje kunnen ontdekken op m'n buroblad van 3360 x 1050 pixels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
Ik heb uiteindelijk een 226BW gekocht bij Mediamarkt vorige week.. bleek een C panel te zijn, diegene die tentoongesteld stond was een A of S panel.. maar alle dozen een C panel.. uiteraard, beste beeld weergeven. Echt heel veel last van ghosting moet ik zeggen.. en vond hem ook wel erg groot. Net omgeruild voor een 206BW.. mooie grootte zo, een A panel deze keer, maar wat een kwaliteitsverschil moet ik zeggen, echt verbazingwekkend. Ben er nu wel tevreden mee in ieder geval :)

Ik weet niet of ze bij de winkel waar je hem koopt (Als het niet via internet is dan) mag kijken in de doos, welk panel er daadwerkelijk inzit, ipv degene die zn tentoonstellen. Maar dat is wel mijn advies voor diegene die hem van plan zijn te kopen. Ik dacht zelf dat er niet zo veel verschil tussen zou zitten.. maar dus echt wel. Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Ik had trouwens meer rode gloed dan blauwe, in tegenstelling tot wat er geschreven wordt in sommige reviews.

[ Voor 6% gewijzigd door dajuan op 28-05-2007 18:27 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!