[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.056 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:03

HugoBoss1985

Xenotech

Beste mensen,

Sinds kort ben ik van een 940bf overgestapt op een 226bw.
Ik heb vooral met Stalker erg last van de donkerheid van het scherm, ik heb alle instellingen hetzelfde als op de 940bf maar deze heeft echt veel helderder beeld.

Met de 940bf heb ik altijd op een geforce 7 gegamed, en ik heb nu een geforce 8.

Kan dat ook iets uitmaken?

Ik heb namelijk nooit de instellingen van 940bf hoeven veranderen, de kleuren enzo waren altijd naar wens.

Maggicolor lijkt op de 226bw niet zo'n groot verschil uit te maken als op de 940bf. Bij de demo zie ik wel dat er een verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ben net in het bezit van mijn nieuwe 226 monitor (C paneel). Wat is het een huge ass ding _/-\o_

Net GridMove geinstalleerd en dat werkt echt super. Het enige wat ik me eigenlijk afvraag is of je het 3-part grid kan spiegelen? Ik wil dus graag het grootste scherm links en de kleinere twee aan de rechterkant.

Een minpunt: Als ik scroll op een pagina met een ruitjes achtergrond, dan flikkert(refreshed) het beeld. Hebben andere mensen dit ook als ze op de volgende pagina scrollen:
http://www.overclockerson...e=articles&num=931&pnum=3

[ Voor 28% gewijzigd door GandalfTheGrey op 11-05-2007 00:08 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de 226BW (A paneel :/ ) gekocht bij MM, daar netjes laten uitpakken om te testen door de verkoper.
Alles in orde, eenmaal thuis gelijk aangesloten en een DVD opgestart om het scherm eens goed te bekijken. Het beeld zag er niet uit!! :'( korrelig beeld, vage kleuren (lijkt soms wel 16 bits kleuren) en zeker geen scherp beeld bij snelle bewegingen. Ik heb Magic Tune 2.5 gedownload van de site, maar die wou niet opstarten (laadt alleen maar en daarna... niets), ik zie net dat er nog een versie is van Magic Tune, die probeer ik vanmiddag even. Kijken of die wat kan veranderen, want het beeld zoals het nu is is om te huilen ;( .

Het scherm is (analoog) aangesloten op een oude ATI Radeon 7200 (32MB). Ik sluit het scherm overdag wel even aan op mijn PC dmv DVI, kijken of dat een verschil maakt.

Valt dit op te lossen of moet ik het scherm gewoon omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17
Ik heb, als het even kan, jullie hulp nodig ;). Ik werk zelf bij Dynabyte en toevallig zaten wij gisteren even uitgebreid naar de 206 BW te kijken hier. Wat ons enorm opviel was dat het dynamische contrast echt storend is. Als je bijvoorbeeld een zwarte windows achtergrond neemt, en dan word opent, krijg je in een klap een super helder en contrastrijk beeld. Als je word dan sluit, verandert het contrast zo erg, dat zelfs de taakbalk 3 x zo 'dof' wordt. Het mooie is dat je dit dynamische contrast ook niet uit kan zetten...

Wij zijn heel benieuwd of dat nu ligt aan dit exemplaar, of hebben alle 206/226's hier last van? Of is het toch ergens in te stellen/uit te zetten? In dit topic is er in ieder geval niemand te vinden die er over klaagt. Het zou ons daarom ook zeer verbazen en teleurstellen. Ik ben benieuwd naar het antwoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49

Koppensneller

winterrrrrr

Requiem19 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:34:
Ik heb, als het even kan, jullie hulp nodig ;). Ik werk zelf bij Dynabyte en toevallig zaten wij gisteren even uitgebreid naar de 206 BW te kijken hier. Wat ons enorm opviel was dat het dynamische contrast echt storend is. Als je bijvoorbeeld een zwarte windows achtergrond neemt, en dan word opent, krijg je in een klap een super helder en contrastrijk beeld. Als je word dan sluit, verandert het contrast zo erg, dat zelfs de taakbalk 3 x zo 'dof' wordt. Het mooie is dat je dit dynamische contrast ook niet uit kan zetten...

Wij zijn heel benieuwd of dat nu ligt aan dit exemplaar, of hebben alle 206/226's hier last van? Of is het toch ergens in te stellen/uit te zetten? In dit topic is er in ieder geval niemand te vinden die er over klaagt. Het zou ons daarom ook zeer verbazen en teleurstellen. Ik ben benieuwd naar het antwoord :).
Op mijn 226BW kan ik Dynamisch Contrast toch echt wel uitzetten. Het lijkt me erg sterk dat dat bij jullie 206BW niet mogelijk is.

Druk eens (zonder dat je het OSD open hebt) op de toets met het driehoekje naar beneden. Dan kun je een aantal kleur/contrast profielen kiezen. De onderste daarvan is Dynamic Contrast, als je hem op een van de andere (Sport, Movie, Text etc.) zet heb je er geen last mee van als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
@GandalfTheGrey

Ik heb een S paneel en ik heb op die site geen beeld wat flikkert (refresh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
bokkow schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:20:
[...]

Heb je al geprobeerd om de brightness (naar 40% oid) terug te schroeven, die staat standaard namelijk veel te hoog imo?
ja heb ook die settings die eerder vermeld stonden geprobeerd.. maar helaas bleef het backlight bleeding. De andere schermen hebben dit ook...

Als je dynamisch contrast aanzette, was het wel wat minder... maar nog steeds aanwezig. Ik heb de hoop opgegeven met dit scherm. Ben nu op zoek naar een betere... Dell Ultrascharp ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

_AcS_ schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:34:
@GandalfTheGrey

Ik heb een S paneel en ik heb op die site geen beeld wat flikkert (refresh).
Drama. Is er nog iets aan settings wat dit kan veroorzaken? Heb dus alleen een flikker op iets met een ontzettende geblokte achtergrond (Niet met egale kleuren of grotere blokken) In games e.d. ook geen last vooralsnog (Call of Duty, CNC3 heb ik geen ghosting of iets dergelijks).

Ik vind de totaal kleur van de monitor wel een beetje mat (Dynamic Contrast, lost dit op :))

[ Voor 25% gewijzigd door GandalfTheGrey op 11-05-2007 13:16 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:00
En welke resolutie gebruik je? Het gaat er namelijk om dat de lijnen die flikkeren precies tussen twee pixels in zitten. LCD schermen hebben er vaker last van.
Als je op de native resolutie draait? Heb je er dan ook nog last van?
Heb je er op andere resolutie last van?

Ik heb zelf ook wel eens eens een site gemaakt waarbij de achtergrond op die manier flikkerde, nogmaals de pixels van de lijnen staan gewoon te dicht op elkaar en je scherm kan het met de huidige resolutie niet lekker weergeven. Het flikkeren komt doordat het scherm de pixels eerst op de ene rij zet en dan op de rij eronder. Dit gebeurt dus bij een niet native resolutie. Ik zie het namelijk op mijn werk regelmatig voorbij komen op schermen die op 1024x768 draaien ipv 1280x1024 waarvoor ze eigenlijk bedoeld zijn. Maar ja, sommige mensen kunnen het dan weer niet lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 11-05-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik draai 1680x1050 op 60Hz

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:43:
Vergeet mijn vorige post, ik zie dat het nu wel werkt... de monitor gaat wel RMA.

Het zijn nu zelfs een aantal dode pixels, er zijn een paar subpixels bij gekomen.

Laat dit een lesje zijn voor mensen die pixelgarantie "geldklopperij" vinden.
Daarom koop ik bij zaken die een "geen-gezeik-meteen-geld-terug-geven" return policy hebben. MM is daar eentje van.

Pixelgarantie is gewoon geldklopperij, net als een bonus-malus zekering voor je autoverzekering. In beide gevallen is het een verzekering op een verzekering.

Maar goed, wie kan mij zeggen wat ik fout doe. Ik kan nl. niet het service menu naar voren krijgen, ipv daarvan gaat mijn beeld om de 5 sec knipperen als ik de stap doe, waar ik de source-knop ingedrukt moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Zijn er nog meer mensen met een C-paneel? Zouden deze mensen hun instellingen willen doorgeven?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
GandalfTheGrey schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 00:03:
Ben net in het bezit van mijn nieuwe 226 monitor (C paneel). Wat is het een huge ass ding _/-\o_

Net GridMove geinstalleerd en dat werkt echt super. Het enige wat ik me eigenlijk afvraag is of je het 3-part grid kan spiegelen? Ik wil dus graag het grootste scherm links en de kleinere twee aan de rechterkant.

Een minpunt: Als ik scroll op een pagina met een ruitjes achtergrond, dan flikkert(refreshed) het beeld. Hebben andere mensen dit ook als ze op de volgende pagina scrollen:
http://www.overclockerson...e=articles&num=931&pnum=3
Heb de S-type (1680x1050 @ 60hz) en tijdens het scrollen zie ik inderdaad ''dubbele lijntjes'' tijdens het scrollen aan de linker -en rechterzijde. Het middengedeelte, met een egaal grijze kleur, blijft gewoon normaal.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer heeft zijn 360 op zijn 931BW aangesloten. Hij heeft met de monitor zitten spelen en nu kun je in de menu sommige dingen niet veranderen, zoals sharpness en color reset. Het beeld ziet er nu heel lelijk uit. Hoe kan ik toch toegang krijgen tot bij sharpness en color reset? Is er mischien een herstel naar fabrieksinstellingen mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

MelvinB schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:50:
[...]

Heb de S-type (1680x1050 @ 60hz) en tijdens het scrollen zie ik inderdaad ''dubbele lijntjes'' tijdens het scrollen aan de linker -en rechterzijde. Het middengedeelte, met een egaal grijze kleur, blijft gewoon normaal.
Ok. Ik heb exact hetzelfde

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Niet online
hassanjassan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:44:
[...]

Daarom koop ik bij zaken die een "geen-gezeik-meteen-geld-terug-geven" return policy hebben. MM is daar eentje van.

Pixelgarantie is gewoon geldklopperij, net als een bonus-malus zekering voor je autoverzekering. In beide gevallen is het een verzekering op een verzekering.

Maar goed, wie kan mij zeggen wat ik fout doe. Ik kan nl. niet het service menu naar voren krijgen, ipv daarvan gaat mijn beeld om de 5 sec knipperen als ik de stap doe, waar ik de source-knop ingedrukt moet houden.
Lamaar, ik heb het al gevonden en ik heb idd het goede S panel (zie rechts op het plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 226bw met een C paneel, ik heb een probleem alles wat bovenin het scherm donkervan kleur is wordt aan de onderzijde van het scherm lichter van kleur:(

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er wat tegen te doen of moet dit scherm terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb een C-panel en hier geen last van. Is het altijd zo? Of alleen in games, films, windows?
Wat heb je al geprobreerd aan kleurinstellingen etc?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 10:55:
Heb een 226bw met een C paneel, ik heb een probleem alles wat bovenin het scherm donkervan kleur is wordt aan de onderzijde van het scherm lichter van kleur:(

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er wat tegen te doen of moet dit scherm terug?
Volgens mij heb je dan de monitor te hoog staan (qua hoogte dus). Dus kijk je meer tegen de onderkant aan, welke dan meer oplicht tov de bovenkant. Ga maar es wat meer boven je monitor hangen, dan zal de bovenkant meer oplichten tov de onderkant, welke wat donkerder wordt.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:10:
[...]

Volgens mij heb je dan de monitor te hoog staan (qua hoogte dus). Dus kijk je meer tegen de onderkant aan, welke dan meer oplicht tov de bovenkant. Ga maar es wat meer boven je monitor hangen, dan zal de bovenkant meer oplichten tov de onderkant, welke wat donkerder wordt.
Maakt niets uit, of ik nu hoger of lager kijk het kleur verschil blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een nieuwe windows install het volgende probleem:
Als ik naar 1280x800 schakel voor games dan werkt de auto adjust niet meer. Het scherm wordt alleen in de breedte uitgelijnd maar in lengte niet (en zodoende mis ik 2cm onderaan het scherm).

Enig idee wat er aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik overweeg deze monitor, maar ik ben verwend, want ik heb nu een Lacie 22 inch Electron Blue (CRT) en dat is echt een onwijs mooi scherm. Maar ik wil toch graag een plat scherm, en breedbeeld lijkt me ook wel prettig voor films e.d. (en die Lacie vertoond kuren met een schokkerig beeld zo nu en dan).

Wat is jullie inschatting, vergeleken met de Lacie, is dit dan een stap terug qua beeldkwaliteit?

En een andere vraag is: wat is de afmeting (in centimeters) van het beeldscherm zonder de plastic rand, dus de binnenkant van het plastic als het ware?

Bedankt (ook voor dit goede topic)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Welke van de drie schermen die besproken worden in dit topic ben je in geïnteresseerd?
Denk dat als je de 226BW bedoeld dat de maat van het scherm zelf zonder plastiek rand 22inch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
ondanks de prijs van € 389 bij MM rijswijk, toch maar gekocht omdat het scherm vorige 2 weken bijna nergens meer te krijgen was. Zelf ook goede ervaringen met MM en terugbrengen van defect spul.

Ik speel Lineage2 en het beeld is gewoon erg mooi. mijn andere LG1915 valt echt de diepte in.

Ik heb ook geprobeerd divx en DVD af te spelen en mis inderdaad wat scherpte.
Ik moet even nog een orginele DVD proberen om te kijken hoe dit eruit ziet.
Denk zelf dat het aan de resolutie kan liggen.

Maar voor het spel dat ik speel is het zeker de moeite waard.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 13:01
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 00:22:
Alles in orde, eenmaal thuis gelijk aangesloten en een DVD opgestart om het scherm eens goed te bekijken. Het beeld zag er niet uit!! :'( korrelig beeld, vage kleuren (lijkt soms wel 16 bits kleuren) en zeker geen scherp beeld bij snelle bewegingen. Ik heb Magic Tune 2.5 gedownload van de site, maar die wou niet opstarten (laadt alleen maar en daarna... niets), ik zie net dat er nog een versie is van Magic Tune, die probeer ik vanmiddag even. Kijken of die wat kan veranderen, want het beeld zoals het nu is is om te huilen ;( .
Ik denk dat het verschil in de type "DVD" die gebruikt is ;)

net een orginele LOTR DVD erin gedaan en het beeld is gewoon goed

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:49:
Hallo, ik overweeg deze monitor, maar ik ben verwend, want ik heb nu een Lacie 22 inch Electron Blue (CRT) en dat is echt een onwijs mooi scherm. Maar ik wil toch graag een plat scherm, en breedbeeld lijkt me ook wel prettig voor films e.d. (en die Lacie vertoond kuren met een schokkerig beeld zo nu en dan).

Wat is jullie inschatting, vergeleken met de Lacie, is dit dan een stap terug qua beeldkwaliteit?

En een andere vraag is: wat is de afmeting (in centimeters) van het beeldscherm zonder de plastic rand, dus de binnenkant van het plastic als het ware?

Bedankt (ook voor dit goede topic)!
van crt naar een TN panel TFT is ALTIJD een stap terug. zeker van een LaCie af, als ik moet geloven dat vooral de LaCie's gemaakt zijn voor optimale kleurweergave.

vwb de rand plastic, die is denk ik zo'n 1,5cm rondom, maar aan de onderkant een cm of 5. Voor de rest kan je dnek ik gewoon rekenen dat het 22" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Moet zeggen da tik als ik wat langer achter deze monitor zit ik ontzettend koppijn krijg. Felheid in combinatie met de glossy rand die veel licht terugkaatst?! Heb nu de brightness van 90 naar 60 teruggeschroeft en het contrast ook een stuk lager. Hopen dat het verdwijnt.

edit:
Ik heb dit ook gehad toen ik over ging van CRT naar TFT, maar toen in veel mindere mate

[ Voor 21% gewijzigd door GandalfTheGrey op 15-05-2007 00:28 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:26:
Moet zeggen da tik als ik wat langer achter deze monitor zit ik ontzettend koppijn krijg. Felheid in combinatie met de glossy rand=! Heb nu de brightness van 90 naar 60 teruggeschroeft en het contrast ook een stuk lager. Hopen dat het verdwijnt.
De meeste mensen zetten contrast en brightness ook een stuk lager omdat een TFT over het algemeen veel te fel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Ik heb vandaag mijn versie met C-paneel teruggebracht naar de BCC en mijn geld teruggekregen. Ik vond hem veel te blauw en de backlight bleeding was echt te erg. Er was zelfs precies in het midden een wazige vlek te zien als het scherm voor de rest helemaal donker was. Ik heb toch maar een 215TW besteld, hopelijk bevalt die beter... :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:34

McLambo

MTB Junky

Bluppy2 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:29:
Ik heb vandaag mijn versie met C-paneel teruggebracht naar de BCC en mijn geld teruggekregen. Ik vond hem veel te blauw en de backlight bleeding was echt te erg. Er was zelfs precies in het midden een wazige vlek te zien als het scherm voor de rest helemaal donker was. Ik heb toch maar een 215TW besteld, hopelijk bevalt die beter... :)
Jeetje!! Er is hier een groep mensen die het scherm de hemel in prijst, en een groep die zo ontevreden is dat ze het scherm zelfs terugbrengen! :X
Wat dat betreft is er niet echt een pijl op te trekken of dit scherm nu wel of niet aantrekkelijk is om aan te schaffen.

Is dit puur afhankelijk van welke versie je krijgt? Dan zou je kunnen zeggen dat het een soort van bingo is als je er een bestelt, en dat risico moet uitsluitbaar zijn.

Dus bij de shop scherm uit de doos, is het geen s-versie. pak maar weer in, en trek maar een andere doos open! Ik zelf heb dit scherm ook op mijn vervanglijstje staan, maar gezien het risico moet ik ben ik bang uitwijken naar een ander merk/type. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door McLambo op 15-05-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Topicstarter
McLambo schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:52:
[...]

Jeetje!! Er is hier een groep mensen die het scherm de hemel in prijst, en een groep die zo ontevreden is dat ze het scherm zelfs terugbrengen! :X
Wat dat betreft is er niet echt een pijl op te trekken of dit scherm nu wel of niet aantrekkelijk is om aan te schaffen.

Is dit puur afhankelijk van welke versie je krijgt?
Niet puur afhankelijk van welke versie je krijgt. Er zijn ook mensen die wel tevreden zijn met hun A of C paneel. Het hangt ook af van je eisen en verwachtingen natuurlijk. En die zijn voor ieder persoon weer anders.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
phew als ik dit zo lees meot ik iig besluiten hem niet via een webshop te kopen want dan is terugbrengen haast onmogelijk (hoewel dat volkomen ontwettelijk is natuurlijk wat die webshops doen..)

bij mycom hebben ze alleen de 225BW :( ... en weken wachten op een 226BW heb ik geen zin in.
is dat verschil wezenlijk?

/edit
heb er een kunnen kopen via mycom.. de 226BW.
Wel wat duurder dan Zercom maar dan heb ik iig de mogelijkheid hem gewoon terug te brengen als hij me niet lekker zit

[ Voor 21% gewijzigd door Loona35 op 15-05-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
haha moet nog week w88 op de 226bw :) al zeggen een paar andere winkels dat ze hem binnen 3 dagen kunnen leveren wat ik dus niet geloof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 00:03
Ik heb zo net m'n Samsung 206BW binnen gekregen. Ik schrok een beetje dat er een A op de achterkant stond, maar het is echt prachtig beeld. :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
wat het verschil tussen A en S is ik zou het niet weten in de zou een ander scherm geplaatst zijn ofzo ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 09:00
Ik draai de 226BW nu een week op mn radeon 9800pro ( echt een prachtig ding zeg :) )
Echter heb ik 1 minpuntje de monitor draaid op 60hz.
Ik draai de laatste driver versie met het oude control center. Ik ga liever niet over op de nieuwere drivers , maar weet iemand of je met de nieuwe drivers wel op 75hz kan draaien of mis ik een instelling ?
Ik heb de drivers voor de monitor geinstalleerd.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sc0tTy schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:15:
Ik draai de 226BW nu een week op mn radeon 9800pro ( echt een prachtig ding zeg :) )
Echter heb ik 1 minpuntje de monitor draaid op 60hz.
Ik draai de laatste driver versie met het oude control center. Ik ga liever niet over op de nieuwere drivers , maar weet iemand of je met de nieuwe drivers wel op 75hz kan draaien of mis ik een instelling ?
Ik heb de drivers voor de monitor geinstalleerd.
Hij ondersteund maximaal 60hz op 1680x1050.

Weet niet hoe het zit op lagere resoluties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 13:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Sc0tTy, je vraag is echt een basic vraag en wordt prima beantwoord in Vraagjes over Geforce 6200, en nog stel je hem hier nog een keer.
Lees je wel wat wordt geantwoord?
Bijvoorbeeld:
Palomar schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:49:
Bij TFT's moet je helemaal niet naar de refreshrate kijken, omdat het beeld niet constant ververst hoeft te worden. 60Hz is prima en hoger hoeft niet. Neem daarbij dat een 9800pro nog stukken sneller is dan een 6200 en je hoeft dus helemaal geen nieuwe kaart te kopen. 6200 is nl. een budgetkaart voor mensen die geen games spelen. Wil je iets snellers dan zul je minimaal een 7600/8600GT moeten nemen.
Meer dan 60Hz is niet nodig bij TFTs, je ziet het niet. Tenzij je een kaart hebt met brakke filters waarvan het beeld er op 75Hz beter uit ziet dan op 60Hz.
En als je DVI-D gebruikt is er al helemaal geen verschil.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 09:00
hmm dan heb ik over dat stukje gelezen , mijn excuses , ik wist niet dat hij niet hoger kont als 60hz , omdat het beeld toch anders is als mijn 930BF, maar dan zal ik nog wel wat aan de instellingen moeten verranderen

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 12:44
Er zijn dus meerdere mensen met een wazige vlek op hun 226BW. Ik heb er zelf ook last van,maar geen idee of samsung hier wat aan wilt doen als je hem ter reperatie terugstuurd. Dat word dus wachten tot iemand hem durft te sturen. Ik zou het opzich willen proberen,alleen zit ik dan zonder scherm.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
pingkiller schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:56:
Er zijn dus meerdere mensen met een wazige vlek op hun 226BW. Ik heb er zelf ook last van,maar geen idee of samsung hier wat aan wilt doen als je hem ter reperatie terugstuurd. Dat word dus wachten tot iemand hem durft te sturen. Ik zou het opzich willen proberen,alleen zit ik dan zonder scherm.
Ik dacht dat je bij Samsung, wanneer je gebruik maakt van de on-site garantie, tijdelijk een ander (brak) scherm krijgt?

Daarnaast vraag ik me ook wel af of Samsung er echt wat aan kan/wil doen. De kans is ook aanwezig dat je vervolgens een scherm krijgt dat er nog erger last van heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 15-05-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29
Mensen, wat ik graag zou willen weten van mensen die al ervaringen hebben met breedbeeldschermen:

Ik vind de Samsung 206BW een hardstikke mooi scherm. Alleen ik ga ook veel gamen en ik heb al veel gelezen over dat sommige spellen het slecht ondersteunen, sommige spellen redelijk en een aantal spellen goed. Indien een spel het slecht ondersteund, kan je ervoor kiezen om alsnog het beeld 4:3 weer te geven, dus met zwarte randen links en rechts? Heeft dit te maken met dat pixel mapping dat in de TS staat?

Alvast bedankt!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:20:
Mensen, wat ik graag zou willen weten van mensen die al ervaringen hebben met breedbeeldschermen:

Ik vind de Samsung 206BW een hardstikke mooi scherm. Alleen ik ga ook veel gamen en ik heb al veel gelezen over dat sommige spellen het slecht ondersteunen, sommige spellen redelijk en een aantal spellen goed. Indien een spel het slecht ondersteund, kan je ervoor kiezen om alsnog het beeld 4:3 weer te geven, dus met zwarte randen links en rechts? Heeft dit te maken met dat pixel mapping dat in de TS staat?

Alvast bedankt!
Je kan het niet op de monitor instellen. Maar met je nvidia drivers kun je het wel instellen. Bij platte beeldbuis instellingen (of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
feep schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:55:
[...]

Je kan het niet op de monitor instellen. Maar met je nvidia drivers kun je het wel instellen. Bij platte beeldbuis instellingen (of zoiets)
Maar is het dan zo dat elke keer als je een spel doet die het niet ondersteund dat weer moet aanpassen? Of is dat onderdeel van een profiel, m.a.w. dat je het dus per spel kan aanpassen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij heeft het te maken met een profiel die je dan kunt koppelen aan een executable van dat betreffende spel.
Tja, als je het spel net hebt en de instellingen krijg je niet goed, dan kun je hier een profiel voor maken en deze automatisch in laten stellen wanneer dat spel (die executable) wordt gestart.
Maar verwacht dat de meeste spellen wel de juiste resolutie kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:53:
[...]

Maar is het dan zo dat elke keer als je een spel doet die het niet ondersteund dat weer moet aanpassen? Of is dat onderdeel van een profiel, m.a.w. dat je het dus per spel kan aanpassen?
Je moet het 1 keer instellen. Als je dan een spel start met een 4:3 verhouding dan krijg je dus balken aan de zijkant. Maar als je een resolutie neemt die breedbeeld is is het wel beeldvullend.

Misschien kun je met een programma als nhancer wel instellen bij welk spel wel en niet maar dat heb ik nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
feep schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:04:
[...]

Je moet het 1 keer instellen. Als je dan een spel start met een 4:3 verhouding dan krijg je dus balken aan de zijkant. Maar als je een resolutie neemt die breedbeeld is is het wel beeldvullend.

Misschien kun je met een programma als nhancer wel instellen bij welk spel wel en niet maar dat heb ik nooit getest.
Ok bedankt :) Spellen zijn namelijk het enige echte bezwaar wat ik heb om geen breedbeeld scherm te nemen. Als een spel het goed ondersteund voegt het ook ECHT wat toe, je hele gezichtsveld is namelijk in de breedte natuurlijk :) Maar ik moet natuurlijk niet hebben dat verhoudingen van spellen verkeerd gaan. Sorry dat ik beetje als een n00b overkom, maar dit soort dingen zijn erg moeilijk te vinden op google, alleen al omdat het vinden van de juiste zoekwoorden erg moeilijk is ;)

Gelukkig hebben we de experts hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Ik heb vorige week een SyncMaster 931BW gehaald. Ik ben er op zich wel blij mee. Alleen veel felheid maar daar hebben meerdere mensen ook al last van. Bij mij wordt het scherm echter aan de bovenste rand echt uiterst heet. Als ik contrast en brightness helemaal omlaag haal is het wel "normaal" warm. Het rare is, dat ik in dit geval geen backlight bleeding heb. Maar als ik een spel speel en ik die twee dingen weer omhoog doe wordt hij dus heet, en heb ik ineens last van backlight bleeding aan de bovenkant. Nou ja last.. gewoonlijk zie je het niet en als het heet wordt een dun randje. Het is niet echt storend. Als hij weer afkoelt, gaat het weer weg. Is dit normaal?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Luuk1983 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:14:
[...]

Ok bedankt :) Spellen zijn namelijk het enige echte bezwaar wat ik heb om geen breedbeeld scherm te nemen. Als een spel het goed ondersteund voegt het ook ECHT wat toe, je hele gezichtsveld is namelijk in de breedte natuurlijk :) Maar ik moet natuurlijk niet hebben dat verhoudingen van spellen verkeerd gaan. Sorry dat ik beetje als een n00b overkom, maar dit soort dingen zijn erg moeilijk te vinden op google, alleen al omdat het vinden van de juiste zoekwoorden erg moeilijk is ;)

Gelukkig hebben we de experts hiero :)
Elke recent spel ondersteunt ws resoluties dus games is geen argument om geen ws scherm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Laatst online: 10-09 04:49
aval0ne schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 18:02:
[...]

Elke recent spel ondersteunt ws resoluties dus games is geen argument om geen ws scherm te kopen.
En als je nou geen recente spellen speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snirpo schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:10:
[...]

lijkt me sterk dat je over 3 jaar nog steeds die spellen speelt :) en anders neem je dat uitgerekte beeld wel voor lief. Vaak merk je het niet eens. Bf2 op mijn laptop, stoor ik me er bijvoorbeeld totaal niet aan. Enige verschil wat echt waarneembaar is is dat het wapen iets is uitgerekt en de map bovenin ovaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
(Srry ik kon met zoeken niet zien of jullie het hier al eens over hebben gehad...)

Heeft iemand al de Playstation 3 werkend op de 226BW gezien? En als dat zo is werkt hij nou echt alleen met 720p? Want ik wil graag een nieuwe monitor en als GTA4 komt PS 3 kopen, maar wil dan wel in volle 1080p kunnen spelen :*) Maar merk je uberhaupt veel verschil tussen 720p en 1080p op zo'n 'klein' scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dunc schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:35:
(Srry ik kon met zoeken niet zien of jullie het hier al eens over hebben gehad...)

Heeft iemand al de Playstation 3 werkend op de 226BW gezien? En als dat zo is werkt hij nou echt alleen met 720p? Want ik wil graag een nieuwe monitor en als GTA4 komt PS 3 kopen, maar wil dan wel in volle 1080p kunnen spelen :*) Maar merk je uberhaupt veel verschil tussen 720p en 1080p op zo'n 'klein' scherm?
1080p kan lijkt mij niet op een 22" (of 20") want je hebt immers maar een resolutie van 1680x1050
en niet 1920x1200.
Je zou dan eigenlijk bij een 24" scherm moeten kijken ofja 720p willen spelen (1280x720).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

psychoclown schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:45:
[...]

1080p kan lijkt mij niet op een 22" (of 20") want je hebt immers maar een resolutie van 1680x1050
en niet 1920x1200.
Je zou dan eigenlijk bij een 24" scherm moeten kijken ofja 720p willen spelen (1280x720).
1080p wordt wel ondersteund door de 226BW. Het word alleen teruggeschaalt naar 1680x1050. 720p wordt (uiteraard) ook ondersteund en ook dat wordt geschaald naar 1680x1050.

Ik heb er hier een PS3 op aangesloten. Detail: 1080I wordt niet ondersteund. Blu-Ray films zul je op deze monitor dus altijd op 1080P moeten kijken.

Er is wel wat verschil tussen 1080p en 720p maar dat is bij de games die ik op 1080P heb gespeeld op de 226BW nauwelijks zichtbaar (ik heb alleen RR7 en GT HD op 1080p gespeeld).

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 17-05-2007 11:28 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Snirpo schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:10:
[...]

Widescreengamingforum.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
puddinkie schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:32:
haha moet nog week w88 op de 226bw :) al zeggen een paar andere winkels dat ze hem binnen 3 dagen kunnen leveren wat ik dus niet geloof
Had em bij digitique na 1 dag ;)
Modbreak:Anders lees je de topicwaarschuwing voordat je post... :/

Overigens ben ik zeer tevreden met mijn 226BW, met name de ruimte die ik er gewoon bij heb gekregen, zat hiervoor op een 17" crt schermpje, echt wereld van verschil _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 18-05-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

GandalfTheGrey schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:26:
Moet zeggen da tik als ik wat langer achter deze monitor zit ik ontzettend koppijn krijg. Felheid in combinatie met de glossy rand die veel licht terugkaatst?! Heb nu de brightness van 90 naar 60 teruggeschroeft en het contrast ook een stuk lager. Hopen dat het verdwijnt.

edit:
Ik heb dit ook gehad toen ik over ging van CRT naar TFT, maar toen in veel mindere mate
Zit er over na te denken om de monitor te retourneren. Nog steeds koppijn. Misschien is de monitor te groot voor mij óf weerkaatst teveel licht in combinatie met de glossy rand..

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Creepy schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:21:
[...]

1080p wordt wel ondersteund door de 226BW. Het word alleen teruggeschaalt naar 1680x1050. 720p wordt (uiteraard) ook ondersteund en ook dat wordt geschaald naar 1680x1050.

Ik heb er hier een PS3 op aangesloten. Detail: 1080I wordt niet ondersteund. Blu-Ray films zul je op deze monitor dus altijd op 1080P moeten kijken.

Er is wel wat verschil tussen 1080p en 720p maar dat is bij de games die ik op 1080P heb gespeeld op de 226BW nauwelijks zichtbaar (ik heb alleen RR7 en GT HD op 1080p gespeeld).
Ok dat wist ik niet maar dan heb ik nog wel een vraagje.
Als die 1080p dan terug geschaald wordt naar 1680x1050 kun je het dan nog wel 1080p of Full-HD noemen? Je gebruikt immers niet 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook binnen :D Na 2 dagen bij Cool-prices :) 2 stuks zonder dode pixels,weg 50euro:(

http://85.12.41.250/IMG_1535
Modbreak:Voegt dit iets toe :? Nee he... daarom staat ook in de topicwaarschuwing dat posts als dit ongewenst zijn :o

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 18-05-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Soms heb ik echt het idee in dit topic.. Waar maken sommige zich druk om? :/
Zoals: "de bovenste rand is wel erg heet" of "het beeld is wel erg licht!".. Sowieso zou ik me nooit druk maken of dat ding warm wordt aan de bovenkant. Mooi kacheltje moet je dan maar denken. Zolang hij het doet, zie ik het probleem niet. En ook Brightness is gewoon in te stellen. Voortaan maar gewoon over problemen praten, waar je van te voren ook bij nagedacht hebt van: 'Hmmz?.. Is dat echt zo erg, of, kan ik dat zelf echt niet oplossen?'.. Zo hoef ik niet meer moedeloos sommige berichten door te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:25
Ik snap niet dat er zoveel mensen klagen over dit scherm. Hij lijkt toch echt wel goed hoor mijn 206BW. Tot nu toe geen dode pixels en echt super. Brightness staat te hoog by default maar dat heb ik wat lager gezet. Verder zie ik er echt geen problemen in.

Afbeeldingslocatie: http://www.substruction.com/dump/newpc1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.substruction.com/dump/newpc5.JPG

Ik ben er in ieder geval al tevreden van! Overigens zoals je ook ziet op de pics 59/60fps wat door Vsync komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Flying op 18-05-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Laatst online: 07-09 12:56
Kben vanzin een laptop te kopen maar die heeft geen DVI poort. Alleen HDMI, VGA en SVIDEO
Nu wil ik de laptop aan mijn samsung kunnen hangen met (uiteraard) een goede beeld kwaliteit.
VGA is dus al uitgesloten. Is het mogelijk om mijn laptop dan via HDMI aan de samsung 226BW te hangen ? Is de kwaliteit goed dan ?
Modbreak:Wat de overeenkomsten en verschillen zijn tussen DVI en HDMI is hier totaal offtopic en bovendien zeer simpel te vinden (http://en.wikipedia.org/wiki/hdmi bijvoorbeeld...).

GoT is er voor de vragen waar je met zulk simpel zoekwerk niet uit kunt komen. Daarnaast is het sowieso de bedoeling om on-topic te blijven :o

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Flying schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:01:
Ik snap niet dat er zoveel mensen klagen over dit scherm. Hij lijkt toch echt wel goed hoor mijn 206BW. Tot nu toe geen dode pixels en echt super. Brightness staat te hoog by default maar dat heb ik wat lager gezet. Verder zie ik er echt geen problemen in.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben er in ieder geval al tevreden van! Overigens zoals je ook ziet op de pics 59/60fps wat door Vsync komt.
Zelfde monitor, zelfde boxen.. Ik heb alleen (een) ander bureaulampje. :P

Afbeeldingslocatie: http://download-v5.streamload.com/c6981b54-6e26-4db2-ae9c-c21b371a8c9c/froggle/Hosted/resizer-nl3fceae11f4a3576.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download-v5.streamload.com/c6981b54-6e26-4db2-ae9c-c21b371a8c9c/froggle/Hosted/resizer-nlf03e9f386d54403.jpg

Verder ben ik ook erg tevreden over dit scherm, ondanks dat het een A-paneel is. De kleuren zijn gewoon goed. :) Nu staat alles op m'n bureaublad, zoals het hoort. Nu de kast nog, die ik ergens verborgen heb in een hoekje naast m'n bureau, omdat die nog wit is.. :$

[ Voor 11% gewijzigd door Froggle op 18-05-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Laatst online: 12-07 14:13
Ik heb de 226BW eindelijk eens gezien bij de Mediamarkt.. (Weeeken uitverkocht hier..)

Ben ik de enige die de zwarte plastic rand, die spiegelt, echt :r lelijk vind?

Nu ga ik toch weer twijfelen of ik niet beter de 225 kan nemen. Is er een groot kleurverschil tussen de 225 en 226? Of is alleen de snelheid een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
jeroen84 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:01:
Ik heb de 226BW eindelijk eens gezien bij de Mediamarkt.. (Weeeken uitverkocht hier..)

Nu ga ik toch weer twijfelen of ik niet beter de 225 kan nemen. Is er een groot kleurverschil tussen de 225 en 226? Of is alleen de snelheid een verschil?
Volgens mij is de 225 donkerder. Als je die zwarte 226 oer lelijk vind, kun je beter de 225 nemen. Snelheid is uiteraard wel een verschil, maar ik weet niet hoe snel jou ogen zijn, of ze dat kunnen zien.

Ik heb die 206 juist genomen, omdat ie zwart is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
jeroen84 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:01:

Kleurverschil weet ik niet, maar ik kan je al wel vertellen dat de 225 geen last van ghosting heeft. Hiervoor had ik een SyncMaster 910T (PVA) met een snelheid van 25 ms. Hierop is duidelijk ghosting te zien, maar de 225 heeft er m.i. totaal geen last van. Voor de snelheid zou ik het dus niet laten!

Ook ik heb in plaats van de 226 de 225 genomen omdat ik de zwarte, glimmende rand spuuglelijk vind. Daarnaast is de 225 in hoogte verstelbaar EN 60 euro goedkoper. In combinatie met mijn 910T (die ik nu in dualscreen modus draai) lijkt het trouwens ook mooi, aangezien beide schermen een dunne, zilveren rand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boktor schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:53:
[...]

Kleurverschil weet ik niet, maar ik kan je al wel vertellen dat de 225 geen last van ghosting heeft. Hiervoor had ik een SyncMaster 910T (PVA) met een snelheid van 25 ms. Hierop is duidelijk ghosting te zien, maar de 225 heeft er m.i. totaal geen last van. Voor de snelheid zou ik het dus niet laten!

Ook ik heb in plaats van de 226 de 225 genomen omdat ik de zwarte, glimmende rand spuuglelijk vind. Daarnaast is de 225 in hoogte verstelbaar EN 60 euro goedkoper. In combinatie met mijn 910T (die ik nu in dualscreen modus draai) lijkt het trouwens ook mooi, aangezien beide schermen een dunne, zilveren rand hebben.
Hoe is de kleur weergave van de 225 in vergelijking met de 910T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

psychoclown schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:59:
[...]

Ok dat wist ik niet maar dan heb ik nog wel een vraagje.
Als die 1080p dan terug geschaald wordt naar 1680x1050 kun je het dan nog wel 1080p of Full-HD noemen? Je gebruikt immers niet 1920x1080.
Het is geen FULL-HD nee, maar dat neemt niet weg dat een 1080P signaal een scherper beeld oplevert dan een 720P signaal omdat de resolutie wel hoger ligt dan die van 720P :P.
Aan verticale beeldlijnen verlies je er maar 30 en horizontaal zijn het er 240.

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 18-05-2007 17:19 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een C scherm en zie precies hetzelfde. En ook boven en onderkant bleeding.....dus ga ik hem omruilen...heb bij de Mediamarkt gehaald... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik kom nooit op forums en ik heb al helemaal weinig verstand van technische specificaties. Mijn excuses als ik sommige dingen niet begrijp. Ik heb een 226BW gekocht en voor mij is het gewoon een 226BW, ik heb dat testje gedaan wat er stond en volgens mij is het een C, wat dat ook mag betekenen.

Maar ik ben er erg tevreden mee, maar toch zit ik met een probleem wat ik maar niet kan vinden op het internet. Ik heb unreal tournament 2004 en gta san andreas geinstalleerd en gespeeld. Bij unreal krijg ik het volgende:

Op ongeveer 4 cm vanaf links komt er een doorzichtige balk over het beeldscherm. Het zijn 2 verticale, witte lijnen met daartussen in een groene balk die heen en weer beweegd van boven naar beneden vanuit het midden zeg maar. Wat ik ook doe ik krijg het niet weg. Van anlog naar digital, van hele hoge naar hele lage resolutie, directx opnieuw installeren enz.

Bij GTA San Andreas heb ik een horziontale dunnen streep door het beeld lopen, ook hier helpt niets.

Hitman bloodmoney speelt geweldig, geen problemen. Bij Rainbow six las vegas heb ik alleen in de hoogste resolute problemen, alsof je door muren heen kan lopen en je bent te ver een muur in gelopen zeg maar. Maar tandje minder en dan is het opgelost. Geen groene streep in ieder geval.

Ik heb nog meerdere spellen geprobeerd, maar ik heb niet echt de tijd gehad om echt alle spellen te proberen. Volgens mij heb ik het vooral bij de wat oudere spellen. Maar gta san andreas lijkt me niet zo oud. Ook heb ik er geen last van bij die gratis spelletjes.

Alle spellen zijn legaal en heb de orginele cd/dvd. Daar kan het niet aan liggen. Weten jullie misschien waar het aan ligt en hoe ik het op kan lossen? Ik zou graag mijn oude spellen willen blijven spelen. Bijv. bij virtual pool 3 heb ik er geen last van. Alleen alles is nou wat breder :P .

Ik hoop dat jullie mijn kunnen en willen helpen hiermee.

Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
hmmz leuk scherm waar moet ik op letten als ik het scherm ophaal ????

bleeding
dode pixels

en misschien nog meer dingen ????
Modbreak:Misschien dat het posten van vragen zonden eigen inzet of nadenkwerk ongewenst is. Dit topic staat nota bene vol met exact de info die je vraagt. Lees anders en bepaal op basis daarvan je eigen checklist...

[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Zo, sinds 3 weken in backorder bij de MM, vandaag bestelling geannuleerd en bij Alternate opgehaalt (was wel grappig, stonden 2 mensen voor mij te wachten op hun spullen die ook deze monitor hadden gekocht).

Hetr zal hier vast ergens staan, maar kan het jammer genoeg niet vinden, Die beste instellingen van het A paneel waar vind ik die?

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
silentkiller schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:44:
Kben vanzin een laptop te kopen maar die heeft geen DVI poort. Alleen HDMI, VGA en SVIDEO
Nu wil ik de laptop aan mijn samsung kunnen hangen met (uiteraard) een goede beeld kwaliteit.
VGA is dus al uitgesloten. Is het mogelijk om mijn laptop dan via HDMI aan de samsung 226BW te hangen ? Is de kwaliteit goed dan ?
iemand ? :+
Modbreak:In tegenstelling tot wat je schijnt te denken is GoT niet een helpdesk waar je zonder eigen inzet vragen kunt stellen en dan ook nog recht hebt op onmiddellijk antwoord :o

Zoals ik hierboven al aangaf is je vraag sowieso offtopic en iets wat je makkelijk zelf kunt vinden. Binnen 24u je vraag nogmaals onder de aandacht brengen is sowieso asociaal. Als niemand replyt op je vraag kun je je beter afvragen waarom dat is, misschien omdat je niet duidelijk genoeg bent (hier niet van toepassing) of omdat je iets op de verkeerde plek vraagt en/of betrekkelijk evident is...

[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te twijfelen.

Ik zou graag een 206BW willen kopen, maar game nog wel is. Ik draai nu op 1024 bij 768, en speel veel spellen op hoge detail, maar ben bang dat m'n FPS naar beneden zal gaan warneer ik overstap naar een resolutie van 1680 bij 1050.

Iemand een idee hoeveel FPS dit mij gaat kosten, met BF2, TDU, etc.

Systeem:

AMD 4000+
1.5GB @ 400MHZ
250GB 16MB
ASUS AX800PRO
Modbreak:Deze vraag is hier volstrekt offtopic. Het gaat hier over een monitor, niet over framerates op verschillende resoluties. Lees daarvoor benchmarks of ervaringen van anderen. Deze vraag mist sowieso eigen inzet :o

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik weet niet wat je huidige FPS is, maar je gaat er sowieso een heel stuk op achteruit, als je nu 100 FPS haalt maakt het niet uit, maar als je nu "maar" 50 fps haalt zal je het detail iets omlaag moeten schroefen. Maar het is je eigen keuze: beeld dat zeker 2 keer zo mooi is, of op volledige snelheid spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:25:
Ik kom nooit op forums en ik heb al helemaal weinig verstand van technische specificaties. Mijn excuses als ik sommige dingen niet begrijp. Ik heb een 226BW gekocht en voor mij is het gewoon een 226BW, ik heb dat testje gedaan wat er stond en volgens mij is het een C, wat dat ook mag betekenen.
Da's het type paneel dat er inzit. Als je tevreden bent met het scherm, niet iets om je druk over te maken.
Maar ik ben er erg tevreden mee, maar toch zit ik met een probleem wat ik maar niet kan vinden op het internet. Ik heb unreal tournament 2004 en gta san andreas geinstalleerd en gespeeld. Bij unreal krijg ik het volgende:

Op ongeveer 4 cm vanaf links komt er een doorzichtige balk over het beeldscherm. Het zijn 2 verticale, witte lijnen met daartussen in een groene balk die heen en weer beweegd van boven naar beneden vanuit het midden zeg maar. Wat ik ook doe ik krijg het niet weg. Van anlog naar digital, van hele hoge naar hele lage resolutie, directx opnieuw installeren enz.
Heb je ook de drivers van je videokaart al 's opnieuw geïnstalleerd of een driver upgedate geprobeerd?
SpaceMarine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:31:
Hetr zal hier vast ergens staan, maar kan het jammer genoeg niet vinden, Die beste instellingen van het A paneel waar vind ik die?
Zie de startpost (die is er niet voor niets) voor waar je het ICM profiel kunt downloaden en hoe je deze kunt gebruiken. In het behardware artikel staat ook hoe je handmatig je scherm kunt aanpassen. Dit kan een een verbetering van het beeld geven. Verder is er niet zoiets als de beste instellingen. Dit ligt helemaal aan je eigen voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:22

Coldcat

HODL

Ik heb even een vraagje. Bestel binnenkort een pc bij Cool Prices. Nou heb ik onverhoopt ook een nieuwe monitor nodig. Zelf de 226 al bij een andere zaak gekocht.

Het zal de 931BW worden. Is de BW achter het typenummer hinderlijk. Daarmee bedoel ik, is de hoogte van een 19" scherm groot genoeg om Breedbeeld te gaan draaien? Of kan ik beter een 19" zonder BW gaan kopen. Daarnaast nog het dilemma met pixelgarantie. Moet ik er 30 euro bij leggen om er zeker van te zijn dat er geen dode pixels in zitten of zijn de 8 dagen die je hebt als je iets online besteld voldoende?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Coldcat schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:29:
Ik heb even een vraagje. Bestel binnenkort een pc bij Cool Prices. Nou heb ik onverhoopt ook een nieuwe monitor nodig. Zelf de 226 al bij een andere zaak gekocht.

Het zal de 931BW worden. Is de BW achter het typenummer hinderlijk. Daarmee bedoel ik, is de hoogte van een 19" scherm groot genoeg om Breedbeeld te gaan draaien? Of kan ik beter een 19" zonder BW gaan kopen.
Ligt eraan waar je het scherm voor wilt gebruiken en of breedbeeld daarbij een meerwaarde kan hebben. Games spelen op bv 1280x1024 gaat niet lukken.
Daarnaast nog het dilemma met pixelgarantie. Moet ik er 30 euro bij leggen om er zeker van te zijn dat er geen dode pixels in zitten of zijn de 8 dagen die je hebt als je iets online besteld voldoende?
Deze zijn niet voldoende. Je mag juridisch gezien misschien wel sterk staan, maar als een shop moeilijk gaat doen wordt het een lastig verhaal. Dertig euro vind ik dan overigens nog niet zo heel erg veel; er zijn shops (salland, azerty) die veel meer vragen. De kans op defecte pixels is overigens niet meer zo groot als vroeger; er zijn ook genoeg mensen die het risico wel nemen en een scherm kopen zonder extra garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Heb je uberhaupt wel de moeite genomen om te zoeken?
http://www.allekabels.nl/...OWt9rv7mYwCFQrlQgodHVqM6w

Hdmi is bijna dvi, daar zijn zat converters voor te kopen. Hou wel in de gaten dat dvi-d telkens wordt genoemd, er was dacht ik ook nog een andere versie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Nou ik heb mijn 226BW ook binnen..

de instelling die ie nu heeft zijn echt hoofdpijn instellingen dus ik moet nog flink even knutsellen.. heb iig die ICM geïnstalleerd die in de TS staat gegeven (van hardware.fr)

maar veel verschil zie ik nog niet..

ik las laatst dat iemand problemen had met letters.. deze werden vaag vertelde de poster. vraag ik me af of ie uberhaupt wel de software heeft geïnstalleerd? want dat loste dat probleem bij mij direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Loona35 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:22:

de instelling die ie nu heeft zijn echt hoofdpijn instellingen dus ik moet nog flink even knutsellen.. heb iig die ICM geïnstalleerd die in de TS staat gegeven (van hardware.fr)

ik las laatst dat iemand problemen had met letters.. deze werden vaag vertelde de poster. vraag ik me af of ie uberhaupt wel de software heeft geïnstalleerd? want dat loste dat probleem bij mij direct op.
Die gast zal wel z'n resolutie niet aangepast hebben, want nadat ik de resolutie op 1680x1050 had gezet, waren alle letters duidelijk te lezen. Ook handig dat ik Word 2 pagina's naast elkaar kunnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:25
Heb je het over de standaard bijgeleverde software of ook over dat ICM profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Flying schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:55:
[...]

Heb je het over de standaard bijgeleverde software of ook over dat ICM profiel?
ik heb het over die standaard software.. maar het heeft met die resolutie te maken. Ik kon zonder die software niet de juiste resolutie draaien. Daardoor krijg je die vage lettertjes overal. Maar als je die software van de cd installeerd en de resolutie een flinke schop omhoog geeft zijn die problemen weg. Dus diegene die dat poste heeft wel heel weinig moeite genomen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik heb onlangs mijn Syncmaster 226bw eindelijk ontvangen, de bestelling ging niet zonder z'n probleempjes en de implementatie blijkbaar ook niet. Men zei dat het model ideaal was om een videogameconsole aan te sluiten, dus heb ik ook een "VGA HD AV Cable" gekocht voor "XBOX360". De VGA aansluiting is geen probleem maar ik heb nog twee extra kabeltjes voor audio maar op de monitor zelf is er geen audio aansluiting, betekent dit dat ik zal beroep moeten doen op externe luidsprekers?

Als dat zo zou mogen zijn, dan zou ik graag een aanrader willen voor een economische prijs en die compatibel is. Ook zou ik dit scherm gebruiken voor extern scherm op m'n laptop, maar ik sluit m'n externe verouderde luidsprekers noodgedwongen aan op de poort voor m'n hoofdtelefoon met als gevolg dat het bijzonder stil is. Ik heb echter bluetooth mogelijkheden voor audio op deze laptop. Enige suggesties, liefst in het verlengde van bovenstaand probleem aangezien ik liefst geen twee afzonderlijke luidsprekers kopen wil, maar om te duidelijk te zijn, het geluid van m'n XBOX360 primeert, dus vooral voor dit zou ik graag een oplossing zien. Hartelijk dank van een onwetende ziel!
Modbreak:Als je ook maar een minimale blik op de specs van het scherm geworpen had voor je bestelde, zou opgevallen zijn dat er geen speakers in zitten...

Wil je geen losse speakers, dan zul je een scherm moeten nemen met speakers. Welke dat zijn? Doe even de moeite *wel* de specs te bekijken, dan kom je er snel genoeg achter :o

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
KS1987 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:24:
Ik heb onlangs mijn Syncmaster 226bw eindelijk ontvangen, de bestelling ging niet zonder z'n probleempjes en de implementatie blijkbaar ook niet. Men zei dat het model ideaal was om een videogameconsole aan te sluiten, dus heb ik ook een "VGA HD AV Cable" gekocht voor "XBOX360". De VGA aansluiting is geen probleem maar ik heb nog twee extra kabeltjes voor audio maar op de monitor zelf is er geen audio aansluiting, betekent dit dat ik zal beroep moeten doen op externe luidsprekers?
Het scherm zelf heeft ze niet, dus dan zul je inderdaad gebruik moeten maken van externe speakers.
Als dat zo zou mogen zijn, dan zou ik graag een aanrader willen voor een economische prijs en die compatibel is. Ook zou ik dit scherm gebruiken voor extern scherm op m'n laptop, maar ik sluit m'n externe verouderde luidsprekers noodgedwongen aan op de poort voor m'n hoofdtelefoon met als gevolg dat het bijzonder stil is. Ik heb echter bluetooth mogelijkheden voor audio op deze laptop. Enige suggesties, liefst in het verlengde van bovenstaand probleem aangezien ik liefst geen twee afzonderlijke luidsprekers kopen wil, maar om te duidelijk te zijn, het geluid van m'n XBOX360 primeert, dus vooral voor dit zou ik graag een oplossing zien. Hartelijk dank van een onwetende ziel!
Aangezien dit topic hoofdzakelijk over de Samsung schermen gaat, kun je voor alternatieven beter in \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19 terecht. En als je daar je vraag opnieuw wilt stellen is het niet verkeerd zelf alvast wat schermen op een rijtje te zetten die aan je eisen voldoen. En kijk dan naar de specs om te zien of een scherm aan je eisen voldoet, in plaats van er achteraf pas achter te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 19-05-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

PromoX schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:36:
Aangezien dit topic hoofdzakelijk over de Samsung schermen gaat, kun je voor alternatieven beter in \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 19 terecht. En als je daar je vraag opnieuw wilt stellen is het niet verkeerd zelf alvast wat schermen op een rijtje te zetten die aan je eisen voldoen. En kijk dan naar de specs om te zien of een scherm aan je eisen voldoet, in plaats van er achteraf pas achter te komen.
Kijk, gedane zaken nemen geen keer. Ik vind een fantastisch scherm, ik zoek gewoon een oplossing voor m'n audioprobleem. Bedankt.

UPDATE: momenteel zou ik gaan voor de Logitech Z-2300

[ Voor 4% gewijzigd door KS1987 op 19-05-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Heb hetzelfde profiel en krijg er ook letterlijk hoofdpijn van. Heb je al betere settings? Hoe kan ik die ICM weer deinstalleren?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al lange tijd verliefd op de 226bw :9 . Maar ik zit te twijfelen. :'( Ik zou het scherm alleen kunnen aansluiten via VGA aansluiten. De resolutie die ik dan zou draaien is 1680*1050, het maximum dus. Is er dan geen kwaliteitverlies met die stomme VGA-aansluiting? Zoja, bestaan er geen alternatieven, zoals een kabel die een VGA-uiteinde heeft en een DVI-uiteinde, of blijft het dan gelijk qua kwaliteit als een normale VGA-kabel?
Modbreak:VGA is een analoog signaal. DVI-A (of analoog over DVI-I) ook, de stekker maakt betrekkelijk weinig uit. En bovenstaande had je kunnen vinden door zelf minimale moeite te doen (Wikipedia of Google is je vriend).

Misschien overweeg ik wel om dan een laptop te kopen met DVI aansluiting. Of kan dit ook met HDMI? :?
Modbreak:Allereerst is dit wederom een vraag die je makkelijk op kunt zoeken, maar daarnaast verwachten we dat je de moeite doet om even andermans post door te lezen voor je zelf post (of in een groot topic de in-topic search te gebruiken). In dit geval staat een tiental posts boven de jouwe letterlijk een antwoord op dit vraag. Is het zoveel gevraagd om zelf te zoeken voor je post... :?

Nog een ander vraagje. Ik zie dat de dot pitch van de 206bw wat lager ligt dan die van de 226bw. Merk je dit en is er terug wat meer kwaliteitsverlies? O-)
Modbreak:Zoe even op wat dot pitch betekent (Wikipedia...), dan weet je wat dit verschil inhoudt. Zoek vervolgens even voorbeelden van beide waardes en oordeel zelf. Met "kwaliteitsverlies" heeft het niets te maken :o

[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 20:50:
Ik ben al lange tijd verliefd op de 226bw :9 . Maar ik zit te twijfelen. :'( Ik zou het scherm alleen kunnen aansluiten via VGA aansluiten. De resolutie die ik dan zou draaien is 1680*1050, het maximum dus. Is er dan geen kwaliteitverlies met die stomme VGA-aansluiting? Zoja, bestaan er geen alternatieven, zoals een kabel die een VGA-uiteinde heeft en een DVI-uiteinde, of blijft het dan gelijk qua kwaliteit als een normale VGA-kabel?

Misschien overweeg ik wel om dan een laptop te kopen met DVI aansluiting. Of kan dit ook met HDMI? :?
Zie Motrax in "[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW /..." en diverse andere posts op GoT (zelf even zoeken mag ook wel natuurlijk). Dit zou via een converter dus prima moeten werken.
Nog een ander vraagje. Ik zie dat de dot pitch van de 206bw wat lager ligt dan die van de 226bw. Merk je dit en is er terug wat meer kwaliteitsverlies? O-)
De pixels op de 226BW zijn wat groter, maar waarschijnlijk zal dit niet opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
GandalfTheGrey schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:42:
[...]

Heb hetzelfde profiel en krijg er ook letterlijk hoofdpijn van. Heb je al betere settings? Hoe kan ik die ICM weer deinstalleren?
Ik ben er tevreden mee.. heb je ook geprobeert daarnaast nog met de normale contrast en kleur instelling te rotzooien? (daar doet die ICM toch niets aan of wel?) ik heb er wel mee lopen prutsen iig (zie onder de /edit)

de ICM deinstalleren kan via

rechtermuisknop "eigenschappen" > instellingen > geadvanceerd > kleurbeheer .. daar kun je zonder windows color management programma je oude standaard ICM selecteren of die andere toevoegen.

/edit
ik heb die ICM uit de TS
de volgende instellingen van de monitor zelve dus

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
brightness 90
contract 75

magicColor aan
color tone: warm
color control: red 37
                    green 30
                    blue 8

gamma mode 3

je kunt het eens proberen.. hij is nog wel erg fel maar iig al beter.

[ Voor 25% gewijzigd door Loona35 op 19-05-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Motrax schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:59:
[...]
Heb je uberhaupt wel de moeite genomen om te zoeken?
http://www.allekabels.nl/...OWt9rv7mYwCFQrlQgodHVqM6w

Hdmi is bijna dvi, daar zijn zat converters voor te kopen. Hou wel in de gaten dat dvi-d telkens wordt genoemd, er was dacht ik ook nog een andere versie.
uiteraard, die had ik al wel gevonden. Maar is de kwaliteit dan goed ? Is het zoals ik gewoon mijn DVI poort zou aansluiten ? Of is er over HDMI een andere optie om goed en mooi beeld te krijgen

offtopic:
tweakers heeft een top forum, kvind het soms wel rot dat mensen direct beginnen te flamen 8)7

Modbreak:Wie is hier aan het flamen :?

Flamen is het ononderbouwd op de man spelen. Daar is geen sprake van in de post die je aanhaalt.

Motrax merkt terecht op dat het erop lijkt dat je geen moeite gedaan hebt zelf je vraag te beantwoorden voordat je hier post. Zie de GoT Huisregels voor wat GoT is en wat we van je posts verwachten. Als je op GoT-niveau post krijg je geen reacties als die waar je blijkbaar een probleem mee hebt. Het probleem heb je echter zelf geschapen en de oplossing heb je ook geheel in eigen hand.

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
kan dat blauwe lampje worden uit gezet van de aan/uitknop?

[ Voor 36% gewijzigd door Loona35 op 19-05-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:24:
[...]

Zie Motrax in "[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW /..." en diverse andere posts op GoT (zelf even zoeken mag ook wel natuurlijk). Dit zou via een converter dus prima moeten werken.

[...]

De pixels op de 226BW zijn wat groter, maar waarschijnlijk zal dit niet opvallen.
In de eerste plaats ben ik op zoek naar een kabeld ie VGA en DVI combineert. En dit vind ik niet op die site, zal waarschijnlijk wel niet bestaan |:(
Modbreak:Wat is DVI-I anders :?

Wederom, doe even de moeite je in te lezen, dan wordt een en ander een stuk duidelijker (en bespaar je ons deze voor anderen niets toevoegende posts)

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Voor mensen die twijfelen over de VGA aansluiting, ik heb het scherm op zowel een notebook als een "next-gen" videogameconsole aangesloten. Beide leverden een fantastisch beeld. Ik zag praktisch geen verschil tussen de weergave op deze monitor en een high end oplossing. Ik gebruik deze monitor echter wel op een afstand, x aantal meter afstand tussen mij en het scherm. Want van dichtbij vind ik de kwaliteit minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
silentkiller schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:42:
[...]

uiteraard, die had ik al wel gevonden. Maar is de kwaliteit dan goed ? Is het zoals ik gewoon mijn DVI poort zou aansluiten ? Of is er over HDMI een andere optie om goed en mooi beeld te krijgen
Het is beide digitaal en HDMI gebruikt ook nog 's hetzelfde signaal dan DVI; de kwaliteit zou gewoon goed moeten zijn.
offtopic:
tweakers heeft een top forum, kvind het soms wel rot dat mensen direct beginnen te flamen 8)7
offtopic:
Als je vragen stelt, waarop het antwoord gemakkelijk te vinden is, kun je dat verwachten op dit top forum :). Er wordt over het algemeen verwacht dat je het antwoord dan ook zelf opzoekt. Dit houdt topics veel interessanter ipv dat steeds maar weer dezelfde (simpele) vragen gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:17
Ik wil het scherm (226 BW) aanschaffen, maar nu lees ik veel reacties, A,C,S Panelen?

Zover ik begrijp is het S-Paneel het beste? en dit heeft alleen te maken met calibratie instellingen?

waar zitten de grote verschillen nu in, ikzelf zal het verschil niet eens zien volgens mij :P

Graag simpele uitleg :D
Modbreak:Gaarne de topicstart lezen. Zoals hieronder opgemerkt staat het er simpel genoeg. Of *jij* het verschil zult zien kun alleen jij bepalen, dat kan een ander niet voor je...

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 20-05-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:15:
Ik wil het scherm (226 BW) aanschaffen, maar nu lees ik veel reacties, A,C,S Panelen?

Zover ik begrijp is het S-Paneel het beste? en dit heeft alleen te maken met calibratie instellingen?

waar zitten de grote verschillen nu in, ikzelf zal het verschil niet eens zien volgens mij :P

Graag simpele uitleg :D
Zie de startpost. Daar staat het, met relevante links, duidelijk genoeg in uitgelegd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:52:
[...]

In de eerste plaats ben ik op zoek naar een kabeld ie VGA en DVI combineert. En dit vind ik niet op die site, zal waarschijnlijk wel niet bestaan |:(
Een dergelijke kabel nooit gezien. Misschien dat het bestaat, maar kleine kans.

Of bedoel je een kabel die en vga en dvi heeft aan beide kanten? Dat lijkt me een nog kleinere kans hebben dat die bestaat.

Wat er meestal wordt gedaan als een videokaart alleen vga aan kan, is een verloopstukje vga-dvi er tussen te plaatsen en dan een dvi kabel te gebruiken. Een verloopstukje is zo rond de 10,-, niet echt duur dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Motrax op 19-05-2007 22:49 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik heb ook even die links bekeken/gelezen uit de TS.
Al met al valt het nog wel mee met die verschillende panelen.
Tuurlijk is het minder als je een A panel hebt maar met wat moeite is die al een stuk beter.
Maar dat maakt het er niet minder erg op want het is nog steeds een vieze streek imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Ik heb dus ook het "beruchte" A paneel en heb gewoon nergens last van.
Het zou kunnen dat Samsung eens geluisterd heeft naar zijn klanten want ik heb dus helemaal geen last van een blauwe gloed op mijn scherm met de standaard instellingen!
De fabrikage datum is April 2007 van mijn monitor dus echt nog vers van de pers.

nope geen signature

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!