[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 25.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Heb het scherm zojuist ontvangen, echter zit links een dode rooie subpixel, hier moet ik maar meeleven neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

als je geen dode pixel garantie hebt denk ik het wel.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 13:56
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:31:
Heb het scherm zojuist ontvangen, echter zit links een dode rooie subpixel, hier moet ik maar meeleven neem ik aan?
Je hebt sowieso 7 dagen 'bedenktijd' door de wet verkoop op afstand. Alleen passen winkels deze verschillend toe. Bij sommige mag je de doos niet eens open gehad hebben (wat tegen de wet in is), bij andere is het geen probleem als je 'm maar onbeschadigd terug stuurt.

Ik ga mijne bij cool-prices bestellen, daar heb ik (behalve dat de voorwaarden uitstekend vermeld staan op de site) nog expliciet een mailtje gestuurd over deze kwestie. Ik ga 'm gewoon bestellen en proberen en kan 'm altijd nog terug sturen. Dat doe ik als ik ontevreden ben (gezien de gemixte reacties hier) en bij kapotte pixels.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Luuk1983 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:31:
[...]

Je hebt sowieso 7 dagen 'bedenktijd' door de wet verkoop op afstand. Alleen passen winkels deze verschillend toe. Bij sommige mag je de doos niet eens open gehad hebben (wat tegen de wet in is), bij andere is het geen probleem als je 'm maar onbeschadigd terug stuurt.

Ik ga mijne bij cool-prices bestellen, daar heb ik (behalve dat de voorwaarden uitstekend vermeld staan op de site) nog expliciet een mailtje gestuurd over deze kwestie. Ik ga 'm gewoon bestellen en proberen en kan 'm altijd nog terug sturen. Dat doe ik als ik ontevreden ben (gezien de gemixte reacties hier) en bij kapotte pixels.
Jij gaat hem daar dus bestellen zonder pixel-garantie?
Ik twijfel er ook aan een te bestellen, maar 50 euro betalen voor pixel-garantie vindt ik n beetje teveel van t goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Kneep schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:37:
[...]

Jij gaat hem daar dus bestellen zonder pixel-garantie?
Ik twijfel er ook aan een te bestellen, maar 50 euro betalen voor pixel-garantie vindt ik n beetje teveel van t goede...
Inderdaad. Pixelgarantie is gewoon de grootste bullshit dat er bestaat. Ik vind het sowieso een defect als er een pixel kapot is. Helaas is de industrie het hier niet mee eens. En de webwinkels zitten hier uiteraard een beetje mee. Ik snap wel dat ze risico lopen als ze monitors terug krijg die volgens de fabrikant goed zijn, maar die ze niet meer als nieuw kunnen verkopen. Maar ik ga niet extra betalen om met zekerheid een goed functionerend apparaat te krijgen.

En gezien de wet verkoop op afstand heb je in principe pixelgarantie ook niet nodig.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
Ik zag ook op hun website dat ze 226bw's verkopen met een defecte pixel :)
Die hebben ze waarschijnlijk ook op die manier teruggekregen.
Zodra ik weer wat geld heb zal ik er ook maar s een aanschaffen..19" CRT neemt een beetje vele ruimte in beslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Luuk1983 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:40:
[...]

En gezien de wet verkoop op afstand heb je in principe pixelgarantie ook niet nodig.
In principe niet, maar er gaapt een levensgroot gat tussen theorie en praktijk. De meeste webshops doen onwijs moeilijk over het terugnemen van TFT-schermen, juist omdat ze op die manier anders helemaal geen pixelgaranties meer zouden verkopen. Dat mag inderdaad niet, het is stout en in strijd met de wet, maar helaas is het wel marktpraktijk.

Ik kreeg destijds ook gezeik, gelukkig heb ik mijn TFT na één telefoontje kunnen terugsturen met volledige cash creditering (handig als je advocaat bent :P) maar je krijgt geheid gezeik en dan is het aan jezelf hoe ver je dat wilt opdrijven. Voor die paar tientjes van zo'n pixelgarantie koop je in ieder geval wel zekerheid - alleen dan niet alleen zekerheid voor dode pixels, maar vooral zekerheid dat je geen ellenlange zeikdiscussies hoeft te voeren.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Maar je wordt niet blij als je op een monitor van 260 euro ook nog eens 60 euro extra mag lappen om niet in de problemen te komen als je een defect product ontvangt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Ik heb de mijne via stagebedrijf, dus ook zonder factuur.

voor 275 euro gekregen, dan kon ik gaan pixelgarantie kopen, maar die ene pixel (ik zal er maar aan moeten wennen).

Verder vind ik de kleuren/contrast fantastisch en hoefde ik helemaal niks aan te passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107298

Ik ben van plan om volgende week twee zo'n 226bw's op te nemen in een shop in Gent, België. Een tijdje geleden had ik op www.hardforum.com gelezen hoe nieuwe eigenaars van zo'n 226BW's niet langer konden zien aan het serienummer over welk panel het ging. Nu heeft een kennis van mij vorig weekend hier in België zo'n 226BW gekocht en bovendien is de indicatie van het panel bij zijn scherm ook vervangen.

Heeft iemand van jullie hier al iets over gehoord? Ik wil uiteraard geen twee schermen kopen en met verschillende panels zitten, laat staan twee 'slechte'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Anoniem: 107298 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:47:
Ik ben van plan om volgende week twee zo'n 226bw's op te nemen in een shop in Gent, België. Een tijdje geleden had ik op www.hardforum.com gelezen hoe nieuwe eigenaars van zo'n 226BW's niet langer konden zien aan het serienummer over welk panel het ging. Nu heeft een kennis van mij vorig weekend hier in België zo'n 226BW gekocht en bovendien is de indicatie van het panel bij zijn scherm ook vervangen.

Heeft iemand van jullie hier al iets over gehoord? Ik wil uiteraard geen twee schermen kopen en met verschillende panels zitten, laat staan twee 'slechte'...
Een pagina terug stond deze reply:

joopvtg in "[TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW /..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens mij slaat die focus op de schermen echt helemaal door.

Ik weet niet eens wat voor panel ik heb want het is gewoon goed. Je zult zien dat jij dat ook hebt als je 226 op je bureau staat. Prima ding gewoon.

En als samsung de indicaties vanaf nu weg laat dan zal je het nooit weten ook. Waarschijnlijk omdat ze toch allemaal door dezelfde kwaliteitscontroles komen en er naast de kleurinstellingen e.d. weinig verschil is.

Wat zouden zij van achter onze pc's vor je kunnen doen....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 19:27
Het klopt inderdaad. Je kan niet meer zien welke versie je krijgt. Ik heb zo'n nieuw scherm waarbij niet meer in het service menu staat welke versie het is en ook geen stikker op de doos/scherm die daar iets over zegt.

Maar het blijft een prima scherm hoor, welk je ook krijgt. Ik heb wel een calibratie van mijn scherm heb uitgevoerd met zo'n Eye-One apparaat, die de kleuren meet (geleend van iemand anders). Hiermee zijn de kleuren een stuk mooier geworden, dan dat ik zelf voor elkaar kreeg uit de losse hand. Maar dat blijft toch een persoonlijk iets, kleuren (en helderheid enzo).

[ Voor 5% gewijzigd door s441558 op 16-06-2007 10:58 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218659

hahaha, wat een hysterie over de panel versies inderdaad
echt onbegrijpelijk dat men zich zo gek laat maken en laat opjutten 8)7
en 99% is volgens mij "van horen zeggen" of "ergens gelezen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Right on.
Voor alle essentiele info die je hier vergaart is er altijd nog een heel groot deel dat je niet weet.
ignorance is bliss.

Al die panels gaan door een kwaliteitinspectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 16:10

Fab1Man

Live life to the fullest

Fab1Man schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:57:
Sry, maar persoonlijk zie ik het nou niet echt in wat het voor nut heeft om te weten wat voor paneel je nou in je beeldscherm hebt zitten. Samsung is echt niet zo dom dat ze er 2 zulke verschillende in zetten dat je het verschil gaat zien en dat dus de contrast waarde die gegeven is, niet meer klopt. Het is nu bekend dat het dus geen ene reet uit maakt of je nu een A of S versie hebt. Zet dat ff in de TS, begrijp dat hele opsommen van ik heb dit nu niet helemaal meer. Lijkt mij voldoende, toch?
Wat ik 1,5 maand geleden ook zei, maar toen gaf niemand er aandacht aan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Anoniem: 218659 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:20:
hahaha, wat een hysterie over de panel versies inderdaad
echt onbegrijpelijk dat men zich zo gek laat maken en laat opjutten 8)7
en 99% is volgens mij "van horen zeggen" of "ergens gelezen"
Zo werkt dat nou eenmaal. Mensen nemen een beslissing na het lezen van reviews en dergelijke.

Als een naar mijn idee betrouwbare site als hardware.fr in dit geval aangeeft dat er verschil tussen de verschillende versies dan ga ik er vanuit dat het zo is. En hoe groot het daadwerkelijke verschil is, is moeilijk te zeggen, zeker als je de verschillende versies niet naast elkaar kunt zien. Veel mensen zien niet dat hun scherm slecht gecalibreerd is.

En kwaliteitsinspectie of niet. Veel schermen die bijvoorbeeld wat meer last hebben van backlight bleeding of slecht gecalibreerd zijn, komen daar gewoon door heen. Die fabrikanten gooien die schermen ook niet weg, wetende dat het percentage klagende consumenten toch niet zo groot is.
Fab1Man schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:02:
[...]

Wat ik 1,5 maand geleden ook zei, maar toen gaf niemand er aandacht aan :P.
Ik heb er toen wel op gereageerd, met een reactie die vergelijkbaar is met bovenstaande, dus ga niet zeggen dat niemand er aandacht aan gaf... Maar de discussie is dus al vaker gevoerd en het wordt een beetje een herhaling van zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door PromoX op 16-06-2007 20:27 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/43/andiftheymadeinthesamewhr2.jpg
t'ja, sommigen kunnen hier ook heel tevreden mee zijn hoor! (beeldspraak) :O
Maar misschien zijn anderen wat minder naïef. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175397

Weet iemand wat ik beter kan kopen een 206 bw of een dell 2007wfp de 2007wfp is maar 47 euro duurder en veel mooier ik wil hem vooral gebruiken voor gamen en films wat zou de besten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Anoniem: 175397 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:23:
Weet iemand wat ik beter kan kopen een 206 bw of een dell 2007wfp de 2007wfp is maar 47 euro duurder en veel mooier ik wil hem vooral gebruiken voor gamen en films wat zou de besten zijn?
Volgens http://tftcentral.co.uk/ heeft de 2007WFP een IPS of PVA paneel. Beter geschikt voor films, maar misschien iets minder voor (snelle) games. De 206BW heeft een TN paneel, waardoor die beter geschikt is voor games, maar weer minder voor films. Het ligt er dan maar net aan welke eisen je stelt en welke spellen je speelt.

Voor de verschillen tussen TN, PVA en IPS het 20" en groter topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Ik heb mijn 206BW nog geen maand uit een shop uit Gent (waarschijnlijk is het dezelfde?) en alles stond nog mooi aangegeven op de sticker. Het is volgens mij afhankelijk van de beschikbaarheid van de schermen. Als de leverancier er nog op stock heeft die geproduceerd zijn voor ze die indicatie weglieten, dan kun je het nog perfect zien. Enige pech die je kunt hebben is als je eentje uit een oude batch en eentje uit een nieuwe batch krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-06 13:05
Ik weet dat TN panelen dit probleem hebben, maar toch valt het me wel erg tegen met de verticale kijkhoek. Als ik aan het gamen ben zie ik erg gauw de bovenkant van het scherm donkerder worden als ik een beetje inzak in mn stoel. Je moet dus echt zorgen dat de bovenkant van het scherm onder je ooglijn zit zeg maar (kijhoek van boven naar beneden is veel beter dan andersom), wat natuurlijk wel irritant is aangezien de onderkant van je scherm dan wel weer erg ver van je vandaan zit. Tja, ik zal er wel aan moeten wennen maar na een maand heb ik nog steeds niet de ideale hoogte gevonden voor dit scherm...(m.b.v. dvd hoesjes :/ )

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223196

Geachte tweakers, ik heb onlangs by dixons een 206bw gekocht.
Hij stond daar als showroom model, en zag er goed uit. Dit is mijn eerste tft scherm dus ik heb geen enkele ervaring of referentie. Nu het volgende, ten eerste had ik met mijn slome gezicht geen korting gevraagd omdat het een showroom model betreft. Helemaal erg werd het toen ik in het revisi menuutje keek, waar je menu en dan 5 sec. source indrukt, ik zag tot mijn grote schrik dat het ding al 867 uur had aan gestaan, met 36 cycle aan en uit dus. Damn 867 uur? Ik denk terug dat ding. Ik heb dit scherm pas 5 dagen ofzo, 867 is wel erg veel. ik wens graag enig advies van jullie profs :)
Moet ie terug, kan ik alsnog korting vragen?

Voor zo ver ik heb kunnen checken is het een redelijk scherm , weinig backliting, geen dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
anathema schreef op zondag 17 juni 2007 @ 01:44:
Tja, ik zal er wel aan moeten wennen maar na een maand heb ik nog steeds niet de ideale hoogte gevonden voor dit scherm... :/ )
Ja typisch TN (Twisted Nematic), als de beperkte kijkhoek je hindert, helpt een iets grotere schermafstand enigzins, maar misschien is een 'VESA' muur of bureau monitorarm een betere oplossing. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Anoniem: 223196 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 02:36:
Hij stond daar als showroom model, en zag er goed uit. Dit is mijn eerste tft scherm dus ik heb geen enkele ervaring of referentie. Nu het volgende, ten eerste had ik met mijn slome gezicht geen korting gevraagd omdat het een showroom model betreft. Helemaal erg werd het toen ik in het revisi menuutje keek, waar je menu en dan 5 sec. source indrukt, ik zag tot mijn grote schrik dat het ding al 867 uur had aan gestaan, met 36 cycle aan en uit dus. Damn 867 uur? Ik denk terug dat ding. Ik heb dit scherm pas 5 dagen ofzo, 867 is wel erg veel. ik wens graag enig advies van jullie profs :)

Voor zo ver ik heb kunnen checken is het een redelijk scherm , weinig backliting, geen dode pixels.
Even e.a. op een rijtje zetten, je heb bewust gekozen voor een showroom demomodel, achteraf kom je erachter dat de monitor 867 branduren heeft, met zeg 8 branduren per dag = 108,4 dagen / 6 dagen per week = 18 weken of wel ± 4,5 maand, door jan en alleman (klanten) aan gerommeld en gebruikt, de vraag is of er netjes mee is omgegaan en of het op de juiste wijze is onderhouden cq. schoongehouden? en of de betaalde prijs niet te hoog is.

1. - geldig argument om alsnog af te zien van de koop.
Gebruikerssporen, is het scherm niet ingebrand?, gehele scherm en schermoppervlakte vrij van beschadingen, krassen of vervuiling? (ook een voorwaarde voor een geldige Samsung garantie)
Als de garantietermijn afwijkt van een nieuw scherm. (je hebt immers de nieuwprijs betaald)

2. - ander redelijk argument om af te willen van de koop.
Redelijk was geweest als men expliciet had gezegd dat het scherm ongeveer de 4.5 maand in de winkel als demo is gebruikt.
Toelichting: Samsung LCD, MTBF (Mean Time Between Failures) volgens Samsung specs. ± 50.000 uur, (waarvan we als gebruiker 30% aftrekken omdat vaststaat dat e.a. nogal optimistisch word berekent), dus zeg ± 35.000 uur dan is 867 uur niet meer zoveel, maar is ook niet heel weinig, privé heb je dat waarschijnlijk pas bereikt na 12 maanden.

Voordeel:
Scherm is zonder defekten, ook geen defekte (sub)pixels!
Dit is toch echt wel belangrijk, dit kan een hoop ergenis en tijd besparen en een dure pixelverzekering!

Bij twijfel of spijt, altijd zo snel mogelijk teruggaan naar de winkel en op een rustige manier uitleggen waar de pijn zit, wat je wilt een ruil, korting, geld terug, etc. Met verwijten en ruzie bereik je niets, in een redelijk gesprek moet het mogelijk zijn om alsnog zonder problemen tot een oplossing te komen.

Hopelijk dat je hier wat aan hebt.

PS. ben benieuwd wat je gaat doen, laat dat even weten a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Anoniem: 223196 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 02:36:

Natuurlijk als je hem terug brengt en een andere vraagt, is het mogelijk dat je een minder goed model krijgt. En 867 uur is helemaal niet zoveel hoor, je zult er nog steeds volop gebruik kunnen van maken. Je kunt natuurlijk proberen alsnog korting te vragen, maar voor zover ik kan opmaken ben je akkoord gegaan om het volle bedrag te betalen goed wetende dat dit een toonzaal model was.

En als er al geen dode pixels op zitten na 867 uur te draaien dan kun je al relatief zeker zijn dat er geen dode pixels zullen verschijnen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik ging vandaag de doos van mn 206BW weggooien, maar zag gelukkig op het laatste moment nog wat papieren en kabels erin zitten. Echter ook de driver.. het werkt eigenlijk ook prima zonder die driver, gewoon handmatig op 1680x1050 gezet en dat is eigenlijk alles. Wat is eigenlijk het echte voordeel van de driver nog? Mn beeld is perfect zo, waarom zou ik alsnog die driver installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

Royz

Kleurenblind!!

Ik zit in dezelfde situatie, mijn scherm is ook een toonscherm geweest bij dixons. Ik heb dus wel 30 euro korting gehad maar nu was ik benieuwd wat mijn waardes zouden zijn, bij bijv aantal uren branden. Heel vreemd, maar die staat op 0 uur? Dat kan nooit goed zijn, aangezien ik het scherm nu precies een week heb en meer dan 1 uur aan heb staan.

Het gaat om een A-scherm overigens

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ben de afgelopen dagen de stad in gegaan, op zoek naar deze schermen. Ik heb dus de 226, 206 en de 931 gezien. Nou vind ik de 226 een beetje té groot, en dat zal vooral problemen geven met de kijkhoek bij een kleine afstand; vergelijk het met een 1080P LCD op 1 meter afstand. Je moet dus zoeken terwijl je gamed, lijkt me niets.
De 931 vind ik weer te klein, en aangezien er een grote kast naast mijn pc komt te staan, is de 206 de beste optie voor mij. Hij is goedkoper dan de 226, en scherper. Ik heb op een aantal andere forums gelezen dat ze de 226 te grote pixels vinden hebben, en daarom hebben gekozen voor een 206 omdat die zo scherp was.

Ervaren jullie dit?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121806

nare man schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:16:
[...]

In principe niet, maar er gaapt een levensgroot gat tussen theorie en praktijk. De meeste webshops doen onwijs moeilijk over het terugnemen van TFT-schermen, juist omdat ze op die manier anders helemaal geen pixelgaranties meer zouden verkopen. Dat mag inderdaad niet, het is stout en in strijd met de wet, maar helaas is het wel marktpraktijk.

Ik kreeg destijds ook gezeik, gelukkig heb ik mijn TFT na één telefoontje kunnen terugsturen met volledige cash creditering (handig als je advocaat bent :P) maar je krijgt geheid gezeik en dan is het aan jezelf hoe ver je dat wilt opdrijven. Voor die paar tientjes van zo'n pixelgarantie koop je in ieder geval wel zekerheid - alleen dan niet alleen zekerheid voor dode pixels, maar vooral zekerheid dat je geen ellenlange zeikdiscussies hoeft te voeren.
Is het echt in strijd met de wet? Ik bedoel, een winkel mag volgens mij best spullen verkopen waarop mogelijkerwijs een mankement kan zitten, mits de klant daarvan op de hoogte is. Je ziet dat bijvoorbeeld ook vaak bij licht beschadigde meubels die tegen een gereduceerd tarief verkocht worden. Dus een verkoper zou kunnen zeggen dat de prijs van TFT + garantie de normale prijs van het product is, en een TFT zonder garantie is een goedkopere aanbieding vanwege mogelijk mankement. En mochten er dan geen dode pixels in zitten dan heb je mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49
He mensen check dit checm:

Samsung SyncMaster 225UW breedbeeld LCD monitor, vet design en specs!!!!

Linkje:

http://www.hardware.info/nl-NL/news/ym%2Bcl5qSwpya/Samsung_brengt_SyncMaster_225UW_op_de_markt/

Wanneer komt die uit in NEDERLAND????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217433

Ik weet niet of dit al eerder gepost is in deze topic, maar voor de mensen die zich erg zorgen maken over de 'C' panel moeten dit eens lezen: http://www.andrewswihart....samsung-226bw-lcd-c-panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
nare man schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:16:
[...]

Klopt, daarom vraag ik eerst EXPLICIET in een mailtje hoe de webshops hier mee omgaan. Ik schrijf dan een paar goede webshops aan waarmee ik goede ervaringen heb en die hier op tweakers goed te boek staan, zoals cool-prices, azerty en salland automatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 22:49

Jesse99

Everything's Tweakable!

dajuan schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:26:
het werkt eigenlijk ook prima zonder die driver, gewoon handmatig op 1680x1050 gezet en dat is eigenlijk alles. Wat is eigenlijk het echte voordeel van de driver nog? Mn beeld is perfect zo, waarom zou ik alsnog die driver installeren?
Als 't werkt naar behoren, niet moeilijk doen en lekker eraf blijven :P
Zou de driver wel bewaren.
Zelf heb ik 'm geïnstalleerd omdat ik 'm zonder niet op 1680x1050 ingesteld kreeg :?
Royz schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:28:
Heel vreemd, maar die staat op 0 uur? Dat kan nooit goed zijn, aangezien ik het scherm nu precies een week heb en meer dan 1 uur aan heb staan.

Het gaat om een A-scherm overigens
Mijn 226BW scherm met A-paneel staat na weken gebruik ook nog steeds op 0 branduren... Software die dat bijhoudt zal wel niet helemaal deugen lijkt me, maar ik lig er niet wakker van. Het scherm is prima en geen dode pixels dus 'k ga niet klagen ;)
salimrmaf schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:39:
Ik heb op een aantal andere forums gelezen dat ze de 226 te grote pixels vinden hebben, en daarom hebben gekozen voor een 206 omdat die zo scherp was.

Ervaren jullie dit?
Te grote pixels? Dat hoor ik nu eens voor 't eerst, maar mijn 226BW heeft toch prima scherp beeld. 't Zou kunnen dat je modellen hebt gezien met een verschillend paneel en daardoor verschillen kon opmerken of de een aanmerkelijk beter vond dan de ander.

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Waarschijnlijk mensen die van een 17" afkwamen dan is de dotpitch inderdaad groter.
Van 19" en 22" is de dotpitch gelijk net zoals 17" en 20" zelfde dotpitch hebben.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
psychoclown schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:52:
Waarschijnlijk mensen die van een 17" afkwamen dan is de dotpitch inderdaad groter.
Van 19" en 22" is de dotpitch gelijk net zoals 17" en 20" zelfde dotpitch hebben.
Dat lijkt me toch niet. De 226BW en de 206BW hebben dezelfde resolutie bij een groter paneel. Ik neem dan aan dat de dotpitch dan toch echt groter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Luuk1983 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:08:
[...]

Dat lijkt me toch niet. De 226BW en de 206BW hebben dezelfde resolutie bij een groter paneel. Ik neem dan aan dat de dotpitch dan toch echt groter is!
Lees mijn post eens goed?
Als je even verder denkt dan staat er precies wat jij net zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:08

Koppensneller

winterrrrrr

Luuk1983 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:08:
[...]

Toch niet hoor. 19" heeft normaal gesproken een resolutie van 1440x900, 22" heeft 1680x1050...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Laatst online: 21:23
Ehm ik lees ineens iets over een Samsung 245BW. Is die niet van dezelfde generatie als deze schermen gezien het design? En hoe presteert ie in vergelijking met deze schermen?
Ik vind het namelijk wel een heeeeel interessante optie voor iets minder dan 500 euro, en het is 24" wat betekent dat je dus 1920x1200 native hebt:

* Productbeschrijving: Samsung SyncMaster 245B - vlak scherm - TFT - 24"
* Type apparaat: Vlak scherm / TFT actieve matrix
* Kleur: Zwart
* Afmetingen (BxDxH): 56 cm x 25 cm x 44.5 cm
* Gewicht: 8.4 kg
* Diagonale afmeting: 24" - breedscherm
* Dot Pitch / Pixel Pitch: 0.27 mm
* Max. resolutie: 1920 x 1200
* Kleurondersteuning: 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
* Responstijd: 5 ms
* Beeldhelderheid: 400 cd/m2
* Beeldcontrastverhouding: 1000:1 / 3000:1ziet er hetzelfde uit als de 206 en 226 schermen?
* Digitale videonorm: Digitale Visuele Interface (DVI)
* Interface: DVI, VGA (HD-15)
* Conformiteitsnormen: TCO '03, CE, TUV GS, DDC-2B, EPA Energy Star, ISO 13406-2, NUTEK, TCO '99, RoHS
* Energieverbruik tijdens gebruik: 100 Watt

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/images/im_1_pl72__20070228192130.jpg

Is dit dus een redelijk nieuw scherm of zit er helemaal naast? :?
Hij is niet te zien op de Nederlandse Samsung site maar wel op de internationale site.

Alle specs zijn gelijk (inc view angle) behalve natuurlijk het gewicht, het verbruik en een hogere response time maar dat is logisch en 5ms is een overkomelijk feit...

[ Voor 17% gewijzigd door bokkow op 18-06-2007 17:16 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ontstof ik mijn 226BW zojuist ff met bijgeleverde doekje, raak ik met het randje van mijn nagel lichtjes de rand van het scherm, met als resultaat dat daar nu een klein krasje zit. Ik wist niet dat de lak zo kwetsbaar is?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-06 21:09
Na lang dit topic te hebben doorgelezen toch besloten mijn 19 inch samsung 940 bf in te ruilen voor een 226bw. Ik heb geen moment spijt gehad. Een wereld van een verschil al zeg ik zelf. In word gewoon twee documenten naast elkaar is geweldig.

Mijn xbox 360 er ook op aangesloten en als resolutie 1360 x 768 ingesteld. Geen last meer van zwarte balken!!!!!!!!!!

Ik ben er heel blij mee en heb geen enkele dode pixel. Het is wel aan te raden geen speakers of iets op de monitor te plaatsen, want hij is nogal kras gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

bokkow schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:10:
Ehm ik lees ineens iets over een Samsung 245BW. Is die niet van dezelfde generatie als deze schermen gezien het design? En hoe presteert ie in vergelijking met deze schermen?
Ik vind het namelijk wel een heeeeel interessante optie voor iets minder dan 500 euro, en het is 24" wat betekent dat je dus 1920x1200 native hebt:

* Productbeschrijving: Samsung SyncMaster 245B - vlak scherm - TFT - 24"
* Type apparaat: Vlak scherm / TFT actieve matrix
* Kleur: Zwart
* Afmetingen (BxDxH): 56 cm x 25 cm x 44.5 cm
* Gewicht: 8.4 kg
* Diagonale afmeting: 24" - breedscherm
* Dot Pitch / Pixel Pitch: 0.27 mm
* Max. resolutie: 1920 x 1200
* Kleurondersteuning: 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
* Responstijd: 5 ms
* Beeldhelderheid: 400 cd/m2
* Beeldcontrastverhouding: 1000:1 / 3000:1ziet er hetzelfde uit als de 206 en 226 schermen?
* Digitale videonorm: Digitale Visuele Interface (DVI)
* Interface: DVI, VGA (HD-15)
* Conformiteitsnormen: TCO '03, CE, TUV GS, DDC-2B, EPA Energy Star, ISO 13406-2, NUTEK, TCO '99, RoHS
* Energieverbruik tijdens gebruik: 100 Watt

.. plaatje..

Is dit dus een redelijk nieuw scherm of zit er helemaal naast? :?
Hij is niet te zien op de Nederlandse Samsung site maar wel op de internationale site.

Alle specs zijn gelijk (inc view angle) behalve natuurlijk het gewicht, het verbruik en een hogere response time maar dat is logisch en 5ms is een overkomelijk feit...
Zie ook \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20 qua specs ziet het er wel ok uit. Ook is de prijs natuurlijk erg aangenaam maar bedenk wel dat het een TN paneel is vandaar de 'lage' prijs. Dat betekent dat de kijkhoeken niet super zijn en het is een 24" dus dat kan qua kijkhoeken problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
psychoclown schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:07:
[...]

Zie ook \[url=\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20][20" TFT en groter] De Ultieme TFT[/url qua specs ziet het er wel ok uit. Ook is de prijs natuurlijk erg aangenaam maar bedenk wel dat het een TN paneel is vandaar de 'lage' prijs. Dat betekent dat de kijkhoeken niet super zijn en het is een 24" dus dat kan qua kijkhoeken problemen geven.
Maakt het veel uit ten opzichte van de 22"schermen in dit topic? Die hebben ook allemaal 160 graden kijkhoek en aangezien ik er neit veel meer mee van plan ben dan er recht voorzitten lijkt dit scherm voor mij een perfect scherm
aangezien het sowieso een vooruitgang is tov wat ik nu heb (een HP1730 uit het jaar 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 19:55

vr6-only

Blub Blub

Ook ik heb mijn 226bw inmiddels 4 dagen in huis.
Ongeveer 2 maanden geleden had ik er al één besteld voor mijn ouders en blijkbaar hebben hun de S versie en ik de "C" :(

Ik dacht eerst "het zal heus wel mee vallen" (en ik ben echt geen photo geek of zo)
Ik heb voor de grap is die mijn ouders naast die van mij gelegd.
Verschil is wel duidelijk te zien en niet in de positieve zin....
Anoniem: 217433 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 01:33:
Ik weet niet of dit al eerder gepost is in deze topic, maar voor de mensen die zich erg zorgen maken over de 'C' panel moeten dit eens lezen: http://www.andrewswihart....samsung-226bw-lcd-c-panel
Geprobeerd en het werd er iets beter op, maar voor als nog is de S versie stukken beter en ik heb daar niet eens aan gezeten. Ben behoorlijk pisnijdig erover. Eerst 3 weken erop wachten en 16 euro meer betalen (dan mijn ouders), om vervolgens tegen een k*t paneel aan te kijken |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Heb hier heel wat Samsung spullen liggen en allemaal degelijk en zien er gelikt uit. Maar ik ga voortaan beter opletten, als ik een Samsung product in huis wil halen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
vr6-only schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:14:
Ongeveer 2 maanden geleden had ik er al één besteld voor mijn ouders en blijkbaar hebben hun de S versie en ik de "C" :(

Ik dacht eerst "het zal heus wel mee vallen" (en ik ben echt geen photo geek of zo)

[...]

Geprobeerd en het werd er iets beter op, maar voor als nog is de S versie stukken beter en ik heb daar niet eens aan gezeten. Ben behoorlijk pisnijdig erover. Eerst 3 weken erop wachten en 16 euro meer betalen (dan mijn ouders), om vervolgens tegen een k*t paneel aan te kijken |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Heb hier heel wat Samsung spullen liggen en allemaal degelijk en zien er gelikt uit. Maar ik ga voortaan beter opletten, als ik een Samsung product in huis wil halen.
Stiekem die van je ouders wisselen met de joue...je ouders zullen msschien niet zo kieskeurig zijn qua beeldkwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ik kan niet meer zien of ik nou een a.b.c. scherm heb. Dit boeit mij anzich ook eigenlijk geen ene zak want ik vind het beeld prima. (staat niet meer op die sticker, en die service OSD werkt niet meer (staat alleen nog osd verzienr))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-06 23:25

aex351

I am the one

vr6-only schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:14:

[...]

Heb je dit gechecked via het service menu? Aangezien dat stickertje niet alles zegt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 19:55

vr6-only

Blub Blub

Op het sticker van mijn scherm staat (R) achter model nummer

service menu erbij gehaald en toen zag ik CMO...... :'(
Ik baal er echt van. Mijn oude TFT, een samsung 940BW, had ook veel last van blacklight leakage en die van mijn ouders niet zoveel. Maar die van mij is zelfs erger dan de 940BW..
In een bepaalde hoek zie je zelfs rood ipv alleen witachtig licht. :X

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

Hallo mensen, ik heb net de 226 BW binnen gekregen, maar wat is dat ding groot zeg, tjonge.
Daar moet ik wel flink aan wennen hoor, verder is het beeld echt enorm goed.

Zijn er ook anderen die uit ervaringen een beetje "schrikken" van de grootte van het scherm?

Heeft iemand het misschien gezien naast een 206BW, scheelt die enorm in zijn afmetingen of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
Anoniem: 193799 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:57:
Hallo mensen, ik heb net de 226 BW binnen gekregen, maar wat is dat ding groot zeg, tjonge.
Daar moet ik wel flink aan wennen hoor, verder is het beeld echt enorm goed.

Zijn er ook anderen die uit ervaringen een beetje "schrikken" van de grootte van het scherm?

Heeft iemand het misschien gezien naast een 206BW, scheelt die enorm in zijn afmetingen of valt dat wel mee?
Ik ben eerst bij mycom en mediamarkt gaan kijken.. daar staan ze naast elkaar, vervolgens toch de 226 gehaald.. maar mede doordat het een C panel was (veel last van ghosting o.a.) en ik hem toch wel te groot vond heb ik hem teruggebracht en geruild voor een 206, A panel en qua grootte is ie precies goed. 22" is wat mij betreft, in mijn opstelling hier, te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:13
Ik zit zelf nu te denken aan die 24" en de 22".
Denk dat ik ga voor de 226BW. Misschien dat ik nog zoiets als die spyder ga halen om mijn scherm in te stellen. Misschien een idee om dit bij onze HDtv's ook te doen.
Alleen die 5ms zit ik dan weer mee omdat ik graag game.
Nou zal het wel los lopen aangezien mijn vriendin een Hercules heeft van een groot aantal jaartjes uit welke ook niet echt ghosting geeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 19-06-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg

Overzicht: Monitor Diagonaal - Aspect Ratio - Resolutie - Dot Pitch

Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/1258/lesnumeriquessizeofthepri8.gif

Meer concreet voorbeeld: Tekst Arial 18

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/6396/lesnumeriquestextarial1tw9.gif

Bron: Hardware.fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Om even door te zagen over de 245BW (die overigens naar mijn inziens ook in dit topic thuis gaat horen) ik vind dat het een erg mooi scherm is voor die prijs en ik heb de review doorgelezen van een link die gegeven werd in het 20+" ultieme scherm topic. En daar kwam ik de viewangle in plaatjes tegen en die valt helemaaaaaaal niet tegen vind ik: klik
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersonline.net/images/articles/samsung/245bw/small/angle1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersonline.net/images/articles/samsung/245bw/small/angle2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersonline.net/images/articles/samsung/245bw/small/angle4.jpg
:o
Ik moet dit scherm hebben haha ik vind de meerwaarde boven de 226BW te groot om daar 175 euro voor uit te sparen, want je krijgt:
1)Een groter scherm
2)Een (niet altijd vanzelfsprekende) hogere resolutie (1920x1200)
3)Dezelfde specs op de repsonse time na (3ms --> 5ms ik ben toch scheel wat dat betreft :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

bokkow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:08:
Om even door te zagen over de 245BW (die overigens naar mijn inziens ook in dit topic thuis gaat horen)
Die hoort bij de 2x5 serie en niet de 2x6 serie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
aex351 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:25:
[...]

Die hoort bij de 2x5 serie en niet de 2x6 serie. ;)
En toch heeft het design meer weg van de 2x6 serie dan van de 2*5 serie en zijn de specs gelijk aan die van de 2x6 serie. Bijkomend feit is dat ie later is uitgebracht dan alle 2x6 serie modellen en er geen echte 24" voorloper is geweest in de 2x5 serie (ja hij wordt nu 245 genoemd maar eig vind ik dat onterecht omdat ie makkelijk met de 2x6 serie mee kan..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
Nou kom ik vandaag thuis, druk de pc aan gevolgd door de monitor....
bzzzzz, bzzzz, bzzz, knetter knetter...baf uit.

gelijk die gasten van Salland gebeld, maak maar RMA aan dat ding komt er woensdag aan.

Kutzooi, ding is nog geen 2 weken oud.
lekker wat geld voor neergelegd, gaat ie zo kapot.

Heb wel gelijk gezegd, dit is een A paneel als jullie een nieuwe bestellen kunnen jullie dan een S paneel bestellen? 'Ja hoor, geen probleem'

heb ook nog wel een filmpje van mijn drama...

Monitor dood filmpje

Update:
krijg ik een mailtje van Salland Automatisering, dat Samsung niet kan zien of er een A of S paneel inzit...kortom ik ben een beetje genaaid, want wie zegt dat dit niet weer gebeurd.
En ze willen em repareren...maar dat wil ik niet...ik wil gewoon een nieuwe...de manier waarop hij kapot ging is gewoon niet gezond.

Ik baal echt

[ Voor 22% gewijzigd door MCRoadkill op 19-06-2007 16:07 ]

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tuurlijk dat hij kapot is gegaan ligt aan je soort panel. 8)7

Het is 1 monitor met 1 specificatie. Niet 1 monitor met 3 verschillende specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

bokkow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:54:
[...]

En toch heeft het design meer weg van de 2x6 serie dan van de 2*5 serie en zijn de specs gelijk aan die van de 2x6 serie. Bijkomend feit is dat ie later is uitgebracht dan alle 2x6 serie modellen en er geen echte 24" voorloper is geweest in de 2x5 serie (ja hij wordt nu 245 genoemd maar eig vind ik dat onterecht omdat ie makkelijk met de 2x6 serie mee kan..).
En toch hoort die bij de 2x5bw serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 18-06 23:10
MCRoadkill schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:05:
Monitor dood filmpje

Update:
krijg ik een mailtje van Salland Automatisering, dat Samsung niet kan zien of er een A of S paneel inzit...kortom ik ben een beetje genaaid, want wie zegt dat dit niet weer gebeurd.
En ze willen em repareren...maar dat wil ik niet...ik wil gewoon een nieuwe...de manier waarop hij kapot ging is gewoon niet gezond.

Ik baal echt
Klopt dit is niet te zien. Sterker nog, tegenwoordig kan je het HELEMAAL niet zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Sypher op 19-06-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
aex351 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:26:
[...]

En toch hoort die bij de 2x5bw serie.
Jaja maar is er echt geen uitzondering mogelijk :p ? Dit is gemaakt in de tijd van de 2x6 serie ffs :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

dajuan schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:05:
[...]

Ik ben eerst bij mycom en mediamarkt gaan kijken.. daar staan ze naast elkaar, vervolgens toch de 226 gehaald.. maar mede doordat het een C panel was (veel last van ghosting o.a.) en ik hem toch wel te groot vond heb ik hem teruggebracht en geruild voor een 206, A panel en qua grootte is ie precies goed. 22" is wat mij betreft, in mijn opstelling hier, te groot.
Oke, zo jij hebt hem dus omgeruild, met dezelfde reden als mij (Eventueel).

Maar schelen de 20" en de 22" zoveel, wat betreft de grootte?

Effectief is het 38 mm in de breedte en 28 mm in de hoogte.
Dan blijft het toch nog steeds vrij fors.
Of had je wel het idee dat het bij jou een wereld van verschil was, met de afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-06 02:14
Heb nu 3 weken de 226BW,en ben er nu zeer tevreden mee. Het is een c versie. De eerste 2 weken behoorlijk gestoeid met de kleur balans, gamma enz..Dan vond ik de kleuren in de game tewarm, dan weer te koud, dan was het weer te licht,dan weer te donker enz enz.. Had voor iedere game, windows een apart profiel. Dit probleem had ik niet bij mijn 940BF... Maar nu,na 3 weken heb ik nog maar 1 profiel, waar ik tevreden mee ben. Het duurt even en je hebt het nodige geduld nodig.. Nu weet ik ook niet hoe het eruit ziet op een S panel.. En dat maakt me ook niet uit! Heb geen last van gosting en ben zeer tevreden met m'n C panel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:13
Mooi verhaal, ach jah... gelukkig zijn die monitoren zo schaars dat het voor geen enkele winkel een probleem is om eraf te komen... ongeacht of het nou een A C S of X versie is ;)

[ Voor 70% gewijzigd door stylezzz op 20-06-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13041

dominator schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:10:
Mooi verhaal, ach jah... gelukkig zijn die monitoren zo schaars dat het voor geen enkele winkel een probleem is om eraf te komen... ongeacht of het nou een A C S of X versie is ;)
Ik heb een [R] versie!... :p Welke is dat? (ben er overigens zeer tevreden mee, ongeacht welk scherm het ook moge zijn.... )

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 13041 op 20-06-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Anoniem: 13041 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:30:
[...]

Ik heb een [R] versie!... :p Welke is dat?
Wilde gok: de [R] versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
ja nou dat stond er bij mij dus ook achter op het scherm 226BW [R]
das dan heb ik een R versie gehad en niet een A? dacht dat je de A ergens anders vandaan moest halen, nou goed...als het een A is dan is het moeilijk te zijn. De [R] staat bij mij gewoon achter Modelnr.: 226BW

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 17:46
Zie hier 2 voorbeelden van stickers achterop de 226BW:
(Die [R] achter 226BW staat er bij IEDEREEN achter)

http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/19/IMG0019702.jpg

edit:

Ik denk dan dat jij zoiets hebt??

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/4107/p1010045zb2.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door SmiGueL op 20-06-2007 23:56 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joopvtg schreef op zondag 17 juni 2007 @ 08:15:
[...]

Even e.a. op een rijtje zetten, je heb bewust gekozen voor een showroom demomodel, achteraf kom je erachter dat de monitor 867 branduren heeft, met zeg 8 branduren per dag = 108,4 dagen / 6 dagen per week = 18 weken of wel ± 4,5 maand, door jan en alleman (klanten) aan gerommeld en gebruikt, de vraag is of er netjes mee is omgegaan en of het op de juiste wijze is onderhouden cq. schoongehouden? en of de betaalde prijs niet te hoog is.

1. - geldig argument om alsnog af te zien van de koop.
Gebruikerssporen, is het scherm niet ingebrand?, gehele scherm en schermoppervlakte vrij van beschadingen, krassen of vervuiling? (ook een voorwaarde voor een geldige Samsung garantie)
Als de garantietermijn afwijkt van een nieuw scherm. (je hebt immers de nieuwprijs betaald)

2. - ander redelijk argument om af te willen van de koop.
Redelijk was geweest als men expliciet had gezegd dat het scherm ongeveer de 4.5 maand in de winkel als demo is gebruikt.
Toelichting: Samsung LCD, MTBF (Mean Time Between Failures) volgens Samsung specs. ± 50.000 uur, (waarvan we als gebruiker 30% aftrekken omdat vaststaat dat e.a. nogal optimistisch word berekent), dus zeg ± 35.000 uur dan is 867 uur niet meer zoveel, maar is ook niet heel weinig, privé heb je dat waarschijnlijk pas bereikt na 12 maanden.

Voordeel:
Scherm is zonder defekten, ook geen defekte (sub)pixels!
Dit is toch echt wel belangrijk, dit kan een hoop ergenis en tijd besparen en een dure pixelverzekering!

Bij twijfel of spijt, altijd zo snel mogelijk teruggaan naar de winkel en op een rustige manier uitleggen waar de pijn zit, wat je wilt een ruil, korting, geld terug, etc. Met verwijten en ruzie bereik je niets, in een redelijk gesprek moet het mogelijk zijn om alsnog zonder problemen tot een oplossing te komen.

Hopelijk dat je hier wat aan hebt.

PS. ben benieuwd wat je gaat doen, laat dat even weten a.u.b.
Flying schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:05:
[...]

Natuurlijk als je hem terug brengt en een andere vraagt, is het mogelijk dat je een minder goed model krijgt. En 867 uur is helemaal niet zoveel hoor, je zult er nog steeds volop gebruik kunnen van maken. Je kunt natuurlijk proberen alsnog korting te vragen, maar voor zover ik kan opmaken ben je akkoord gegaan om het volle bedrag te betalen goed wetende dat dit een toonzaal model was.

En als er al geen dode pixels op zitten na 867 uur te draaien dan kun je al relatief zeker zijn dat er geen dode pixels zullen verschijnen ook ;)
Bedank voor jullie input, Ik moest echt wennen aan dit scherm na 6 jaar een crt.
Maar nu ziet het er erg goed uit. Ik heb die argumenten gebruikt in mijn beredenering en
op al die punten ziet het er positief uit. Als je achter die feiten komt dat het scherm al zolang aan heeft gestaan is je eerste impuls "terug brengen dat ding", maar het heeft ook een voordeel, dat je inderdaad zeker weet dat je geen dode pixels hebt, heel goed argument. Ik ben alleen een beetje paranoide over het feit van het inbrand verhaal, dus elke zoveel menuten denk ik ohja even het beeld veranderen zodat die shit niet inbrand, overdreven of niet?
Anywayz hartelijk bedankt allebij , en ik ga dit scherm gewoon houden. Ik ben tevreden, Ik hoop dat dit zo blijft en niet alsnog gezeik krijg later :p we zullen zien. Gegroet, Tabé.

P.S.
Dit is overigens een A paneel, ik heb geen referentie maar het ziet er in ieder geval voldoende uit.
Migreren van crt naar tft, grootste punt dat opvalt zijn de kleuren, is dit normaal?
En backlighting(in kleine mate) met name als het donker is bij games of bij films, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajuan
Anoniem: 193799 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:55:
[...]

Oke, zo jij hebt hem dus omgeruild, met dezelfde reden als mij (Eventueel).

Maar schelen de 20" en de 22" zoveel, wat betreft de grootte?

Effectief is het 38 mm in de breedte en 28 mm in de hoogte.
Dan blijft het toch nog steeds vrij fors.
Of had je wel het idee dat het bij jou een wereld van verschil was, met de afmetingen.
Ik had inderdaad dezelfde twijfels als jij, ik dacht eerst ook niet dat het veel zou uitmaken.. maar ik ben toch blij met mn 20" nu. Ik had bij de 22" toch een soort van tenniswedstrijd idee, ik moest mn hoofd/ogen teveel bewegen om van links onder naar rechtsboven te gaan bij wijze van spreke. Te lang achter mn monitor zitten deed op een gegeven moment ook pijn aan mn ogen en vooral bij gamen had ik daar erg last van. Maar tis natuurlijk ook afhankelijk hoe je bureauopstelling is, hoever zit je er vanaf.
Ik ben achteraf blij dat ik er destijds voor gekozen heb om iets meer te betalen voor mn scherm (mediamarkt ipv via internet), zodat ik hem kon ruilen, zonder problemen en geld terugkreeg ipv een tegoedbon (er zullen ook webwinkels zijn waar je het geld terugkrijgt).

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik heb nu een 22" maar ik zou nu zonder problemen willen overstappen naar 24" of groter. 22" is dus niet te groot tenzij je er echt veels te dicht op zit :). Bij mij zit er ongeveer een arm ruimte afstand tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
aex351 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:43:
Ik heb nu een 22" maar ik zou nu zonder problemen willen overstappen naar 24" of groter. 22" is dus niet te groot tenzij je er echt veels te dicht op zit :). Bij mij zit er ongeveer een arm ruimte afstand tussen.
Precies hetzelfde hier. Opzich is het wel zo dat ik mn hoofd iets moet bewegen om van de ene kant naar de andere kant van het scherm te komen met mn ogen, maar dit ervaar ik niet als hinderlijk. Ik vind de extra ruimte wel handig om te kunnen multitasken. 20" vind ik te klein om 2 browserschermen naast elkaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Anoniem: 217433 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 01:33:
Ik opperde het al een paar pagina's geleden (pagina 16 of 17), en had daarbij de vraag of het nou veel zin had om het kleurenprofiel op die site te gebruiken? Ik bedoel, er zijn nu dus CMO en CPT "C" panelen, en met geen mogelijkheid te zien welk paneel je hebt (afgezien dat ik van de winkel weet dat het een C paneel is), dus in hoeverre is het nog zinvol om die kleurenprofielen te gebruiken (zeker als je ziet dat die reviewer een 9800pro graka heeft, wel heel erg verouderd vergeleken met m'n 1900XTX'je)?

Dus hierbij BUMP ik m'n vraagje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

dajuan schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:38:
[...]

Ik had inderdaad dezelfde twijfels als jij, ik dacht eerst ook niet dat het veel zou uitmaken.. maar ik ben toch blij met mn 20" nu. Ik had bij de 22" toch een soort van tenniswedstrijd idee, ik moest mn hoofd/ogen teveel bewegen om van links onder naar rechtsboven te gaan bij wijze van spreke. Te lang achter mn monitor zitten deed op een gegeven moment ook pijn aan mn ogen en vooral bij gamen had ik daar erg last van. Maar tis natuurlijk ook afhankelijk hoe je bureauopstelling is, hoever zit je er vanaf.
Ik ben achteraf blij dat ik er destijds voor gekozen heb om iets meer te betalen voor mn scherm (mediamarkt ipv via internet), zodat ik hem kon ruilen, zonder problemen en geld terugkreeg ipv een tegoedbon (er zullen ook webwinkels zijn waar je het geld terugkrijgt).

Succes ermee!
Klopt, daar heb ik ook last van. Het is vooral het breedbeeld waar ik aan moet wennen maar ook de grote van het scherm in zijn geheel. Ik speel heel veel FPS online en vooral bij Day Of Defeat doe ik het een stuk slechter dan op mijn 17inch CRT. Het is gewoon wennen dat ik nu een stuk breder moet kijken naar vijanden. In het midden geen probleem maar langs de zijkanten is mijn reactietijd een stuk lager. Voordeel is wel dat ik als het goed is een grotere kijkhoek heb, maar zelfs dat is soms eerder een nadeel. Omdat het zo'n groot beeld is draai ik instictief ook al een stuk minder rond als op mijn CRT.

Ook heb ik meer last van page tearing problemen. Op 100hz op een CRT zie je dat minder snel als op 60hz TFT. Gelukkig heb ik een 8800 GTX dus V sync staat meestal aan. Behalve bij Oblivion.
Dat spel is zo ontzettend zwaar ik haal met moeite 40 frames. (ff wachten tot de 8800 onder de 300 euro is en dan koop ik een tweede en dan ga ik lekker lopen SLIeën )

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
Anoniem: 223196 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:39:

Bedank voor jullie input, .......
Ik ben alleen een beetje paranoide over het feit van het inbrand verhaal, dus elke zoveel menuten denk ik ohja even het beeld veranderen zodat die shit niet inbrand, overdreven of niet?
.............. Gegroet, Tabé.

P.S.
Dit is overigens een A paneel, ik heb geen referentie maar het ziet er in ieder geval voldoende uit.
...............
LCD en inbranden is bij normaal gebruik geen issue, maar in extreme gevallen b.v. als voor lange tijd een zelfde (stilstaand) plaatje wordt getoond, of logo's die niet van plaats wisselen (kwam nogal eens voor na een relatief korte inbrandtijd met Plasma schermen) en dat voor lange duur > 8 uur.

Samsung zegt er dit over: Protectie tijdens normaal gebruik:
TFT-LCD monitors are subject to screen burn-in (image retention). Consequently, you should never keep a still image on your screen for extended periods of time. If you must keep your monitor on, use a screen saver. If you can, set your monitor to drop into standby or suspend mode after twenty or thirty minutes of non-use.
If you do see image retention on your screen, unplug the monitor for 48 hours. This usually corrects the problem.
(bron: Samsung faq)

Als je een beetje kritisch bent, of op amateur niveau, zo nauwkeurig mogelijke kleurweergave wilt, b.v. voor foto en film's bewerkingen etc. even dit:
De standaard rendering van de Samsung 226BW met A paneel is gemiddeld dE = 6.5 (S paneel gemiddeld 2.x) na de installatie van het A paneel kalibratie profile een gemiddelde van dE van 0.8 met Vista + GeForce 7950 GTX configuration.
Ja en met een dE lager dan 1.0 is het scherm buitengewoon geschikt voor professional kleurbewerken, buitengewoon :) ...... maar helaas dit is één aspect. :$
De 226BW met TN (Twisted Nematic) paneel heeft wat beperkingen zoals: 6 bit per kleur (d.m.v. dithering 8 bits) i.p.v. de echte 8 bits per kleur, de te kleine kijkhoek, in mindere mate de beperkte kleurschaal (72% van NTSC kleurschaal) en beperkte aansluitingen, geen verstelbare voet .... vormen o.a. de bottlenecks.
(Professionals gebruiken daarom andere schermen, kosten ook een veelvoud!)

Als je van je Samsung 226BW met A paneel meer wilt weten, resultaten met andere systeem configuraties etc. en de met professionele apparatuur gekalibreerde driver (profile) van het A paneel wilt downloaden en instructies hoe deze te installeren enz. breng dan hier een bezoekje.

En voor het naadje van de kous betreffende de Samsung 226BW (b.v. over een 226BW P 8)7 paneel) kijk dan hier waar alle commotie is ontstaan (event. vertalen met Google van Frans naar (grappig) Engels :+, naar Nederlands kan ook, maar daar is dan geen touw meer aan vast te knopen :S)

Interview met Franck Philippé sales manager van Samsung Frankrijk, betreffende 226BW, over de verschillende panelen, het waarom, het verwijderen van paneel info in het verborgen menu, .. en de
nieuwe Samsung 22" schermen met NU uitsluitend Samsung's panelen (TV voet!) :*), lees dat hier.

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/7623/samsungsyncmaster2232wguf9.jpg

Veel 226BW lees plezier :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Laatst online: 29-06-2023
aex351 schreef:
Ik heb nu een 22" maar ik zou nu zonder problemen willen overstappen naar 24" of groter. 22" is dus niet te groot tenzij je er echt veels te dicht op zit :)
Verkoop je 22" en dan schaf je de 245BW aan van samsung, (495€) en je hebt een prachtscherm! (voor dat geld) of een 27" samsung maar die zitten rond de 1000€ .. :/

mijn Acer 2423Ws (24") bevalt me prima, maar zou wel een stapje hoger willen.. 27" is perfect (kwa pixelgrootte fijner persoonlijk..) maar die dingen zijn op het moment nogal prijzig..

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Laatst online: 29-06-2023
bokkow schreef:
Ik moet dit scherm hebben haha (245BW)
haha! dat kan ik me heel goed voorstellen, heb het scherm gezien op de Cebitbeurs geweldig scherm! (maar toen had ik al mijn 2423Ws van acer) maar als ik geen 24" zou hebben dan werd het zonder enige twijfel de 245BW :)

ps: heb je hem al besteld bokkow?

sorry voor de dubbele post nie gezien

[ Voor 7% gewijzigd door MauSS op 21-06-2007 09:04 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
MauSS schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:03:
[...]

haha! dat kan ik me heel goed voorstellen, heb het scherm gezien op de Cebitbeurs geweldig scherm! (maar toen had ik al mijn 2423Ws van acer) maar als ik geen 24" zou hebben dan werd het zonder enige twijfel de 245BW :)

ps: heb je hem al besteld bokkow?

sorry voor de dubbele post nie gezien
Zie het 20"+ topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
SmiGueL schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:53:
Zie hier 2 voorbeelden van stickers achterop de 226BW:
(Die [R] achter 226BW staat er bij IEDEREEN achter)

http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/19/IMG0019702.jpg

edit:

Ik denk dan dat jij zoiets hebt??
Ja klopt, maar hoe kan ik nou zien wat voor paneel ik heb?
Ik heb er nog een foto van, ff zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

MCRoadkill schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:32:
[...]

Ja klopt, maar hoe kan ik nou zien wat voor paneel ik heb?
Ik heb er nog een foto van, ff zoeken....
Dat kun je niet meer. Die R staat op elke sticker. Het was juist een aantal spacies daar achter dat er een S of een A of een C stond. Maar samsung is daar mee gestopt, waarschijnlijk omdat er zoveel commotie was rond de verschillend type schermen. In het service menu kon je ook al een tijdje niet meer zien welk scherm je had en nu helemaal niet meer. Maar volgens een poster hier boven levert Samsung nu alleen nog maar eigen S schermen.

En dat kan wel kloppen. Ik heb gisteren voor de derde keer mijn scherm terug gehad. Bij cool-prices hebben ze dat scherm in dual monitor naast een S type gezet en ze konden geen verschil zien. En inderdaad... het scherm is weer zo mooi als mijn eerste S scherm. En .... nog altijd geen pixeldefecten ! Eindelijk! Er is nog wel een beetje backlight bleeding langs de randen maar da's alleen te zien bij egaal zwart. Dan schijnt er namelijk blauw doorheen. Maar dit is minimaal en een stuk minder aanwezig als bij mijn C scherm.

Ik ben in ieder geval super tevreden met de service van Cool-Prices. Echt een klasse shop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06 01:23
Dus bij Cool-Prices kunnen ze zeggen dat ze S schermen leveren?? Dan ga ik wel heel erg twijfelen tussen een 206BW, een 226BW en een Dell 20'' Breedbeeld. Wat raden jullie aan??
Modbreak:**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? geldt ook hier hoor ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 22-06-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
ok das mooi, want voor mij bestellen ze nu een nieuw scherm, dus dikke kans dat ik al een S paneel had...maar dan straks zeker...we zullen het wel zien...als die kapot gaat dan gaat ie net zo hard terug :P

@Killzone -> bigger is better...ga voor de 22" breedbeeld van Samsung of de 22" breedbeeld van Dell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Niet altijd; duurder, stroomslurpender, grotere pixels, en de kijkhoekkleur veranderingen zijn in het nadeel... :+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Is er eigenlijk iemand die absoluut geen last heeft van backlight bleeding? En dan bedoel ik als je het scherm op egaal zwart zet of je dan langs de randen een blauwe gloed ziet. Volgens mij hebben zelfs de beste S schermen daar nog last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217433

Ik heb mijn 226BW 'C' versie in ieder geval net binnen (van EncyShop, die alleen nog maar de 'C' versie verkopen), en ben er na wat gepruts dik tevreden mee. Geen dode pixel te bekennen en minimala backlight bleed aan onder en bovenkant (die ook bij de S versie aanwezig is), en ghosting is ook nergens te zien. Wat een fenomaal schermpje is dit zeg :) Ik moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste TFT is na jaren een CRT gebruikt te hebben (wel een kwalitief hoogwaardige CRT). Half-Life 2 never looked better in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kain_niaK schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:03:
Is er eigenlijk iemand die absoluut geen last heeft van backlight bleeding? En dan bedoel ik als je het scherm op egaal zwart zet of je dan langs de randen een blauwe gloed ziet. Volgens mij hebben zelfs de beste S schermen daar nog last van.
Ik heb een S versie en absoluut geen last van blacklight bleeding. Nog helemaal niet gezien. Het is gewoon helemaal zwart. Een top schermpie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Nu online
Kain_niaK schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 01:03:
Niks te zien van backlight bleeding. Geen sprankeltje. Ik heb een A versie afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ja, mischien is bigger wel better, maar ik wil niet zometeen de hele tijd met m'n nek gaan draaien :S . Ik zit dus nu achter een 17 inch, en wil inderdaad een grotere. Maar ik denk dat ik maar eens naar een zaak ga waar ze het kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 18-06 23:10
Killzone schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:21:
Ja, mischien is bigger wel better, maar ik wil niet zometeen de hele tijd met m'n nek gaan draaien :S . Ik zit dus nu achter een 17 inch, en wil inderdaad een grotere. Maar ik denk dat ik maar eens naar een zaak ga waar ze het kunnen laten zien.
Hoe ver zit je er vanaf dan?

Ik zit er zelf niet zo gek ver vanaf, en nek draaien is er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

feep schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:07:
[...]

Ik heb een S versie en absoluut geen last van blacklight bleeding. Nog helemaal niet gezien. Het is gewoon helemaal zwart. Een top schermpie *O*
Ik wil graag een afbeelding zien, als dat mogelijk is :)
Zodat ik een referentie heb van een goed scherm. Ik heb onlangs namelijk een 206bw A paneel,
en ik zie wel backlight bleeding. Ik kan er vooralsnog wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 12:11
MCRoadkill schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:16:
ok das mooi, want voor mij bestellen ze nu een nieuw scherm, dus dikke kans dat ik al een S paneel had...maar dan straks zeker...we zullen het wel zien...als die kapot gaat dan gaat ie net zo hard terug :P

@Killzone -> bigger is better...ga voor de 22" breedbeeld van Samsung of de 22" breedbeeld van Dell ;)
die van dell is toch veel duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Gamepie56 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:21:
[...]

die van dell is toch veel duurder?
Sinds wanneer heeft del een 22"? De 20" kost ong 300 euro toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Nee, die Dell 22 inch valt denk ik af, maar die Dell 20 inch Ultrasharp kost nu 350 euro, dus dat is mischien mooi.

Als ik nu m'n arm strek, dan kan ik het scherm niet raken. Ik denk dat ik voor de Samsung 226BW ga. Maar het duurt nog eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12

geerttttt

Manisch positief

Ik heb de Samsung 226BW, Prima qua vormgeving, prima qua inkijkhoek en weet ik wat. Maarrrrr, ik vind de kleuren echt vreselijk slecht momenteel. ik heb het type [R] zoals het op de achterkant vermeld staat (geen C of S of wat dan ook...), en het betreft vooral rood. rood is aardig roze ipv rood... Iemand met een oplossing? een kleurenschema of weet ik wat?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
geerttttt schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:26:
Ik heb de Samsung 226BW, Prima qua vormgeving, prima qua inkijkhoek en weet ik wat. Maarrrrr, ik vind de kleuren echt vreselijk slecht momenteel. ik heb het type [R] zoals het op de achterkant vermeld staat (geen C of S of wat dan ook...), en het betreft vooral rood. rood is aardig roze ipv rood... Iemand met een oplossing? een kleurenschema of weet ik wat?
Staat in de topicstart ffs!
Om de kleuren handmatig te verbeteren kunnen deze instellingen gebruikt worden.
En dan ook nog eens dubbelposten (hier en in het 20"+topic..) zoek ns een keer mensen heel handig die functie echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

bokkow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:13:
[...]

[...]

En dan ook nog eens dubbelposten (hier en in het 20"+topic..) zoek ns een keer mensen heel handig die functie echt!
Ja, vergeten te melden. die link hebi k al bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
bokkow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:13:
[...]

Om de kleuren handmatig te verbeteren kunnen deze instellingen gebruikt worden.
Dat is voor een A paneel, gaat op zijn monitor dus niet werken :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

joopvtg schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:15:
[...]

[...]

Dat is voor een A paneel, gaat op zijn monitor dus niet werken :N
Precies. Het vervelende is dat schijnbaar de [R] type nog weer nieuwer is. het service menu is ook iets anders met onderin qua nummer geen 1001 op het einde maar 1003.

Hoe dan ook ,rood heb ik al iets weten te tweaken, maar blauw is nog een beetje blauw/paarsig . Het is me nog niet echt gelukt die goed te krijgen.

Ook zit ik nog steeds met een soort interlacing probleem, de helft van de beeldlijnen horizontaal (om en om) flikkeren 1 px naar rechts. oftewel het beeld 'trilt' 1 px heen en weer. erg vervelend en ook niet wat je graag wilt.
Ik heb hem als noodzaak met vga aangesloten, want hij zit op een laptop. Nu is de kans aanwezig dat mijn laptop niet zo'n grote resolutie kan voeren qua stroom oid... maar toch is het vervelend.

Op mijn computer met DVI heb ik geen probleem (maarja, das natuurlijk digitaal signaal...).

Iemand een tip? andere(dikkere) kabel heb ik al geprobeerd zonder resultaat helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvtg
geerttttt schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:39:
[...]

Precies. Het vervelende is dat schijnbaar de [R] type nog weer nieuwer is. het service menu is ook iets anders met onderin qua nummer geen 1001 op het einde maar 1003.

Hoe dan ook ,rood heb ik al iets weten te tweaken, maar blauw is nog een beetje blauw/paarsig . Het is me nog niet echt gelukt die goed te krijgen.
[R] type is géén paneel type aanduiding en ook 'ME22W0BDA-1003' is géén paneel type, lees voor meer info mijn eerdere post:
'linkje naar pagina met: Samsung heeft besloten alle paneel informatie te verwijderen' :+

Ga ook naar mijn post van één pagina terug, kan je lezen dat ook jouw paneel binnenkort getest wordt en het scherm word gekalibreerd, de profile/driver voor het NoName paneel komt dan ook t.z.t. beschikbaar, over de kwaliteit van deze NoName valt nu nog niks te zeggen.
De handmatig instellingen kan je daar binnenkort ook vinden, een met hand ingesteld scherm via het OSD (OnScreenDisplay) geeft natuurlijk altijd mindere resultaten dan met een (professioneel) kalibratie profile. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En dicht :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Post nuttig of post gewoon niet!
Vragen die mogelijk al eerder gesteld zijn post je dan ook liever niet maar zoek dan eerst de voorgaande delen door, want in elk deel wordt wel vaker dezelfde vraag gesteld.

Verder zien we liever niet posts waar enkel in staat:
- "Ik heb er ook x besteld!"
- "Wat kosten die dingen hedendaags en waar kun je ze halen?" Daarvoor is de Pricewatch, en ook vragen als "Waar hebben ze de 'S' of 'A' versie?" vallen daar onder, neem dan gewoon contact op met de shop.
- "Ik heb hem en wat issie mooj!!" Maak dan bij voorkeur een ProductSurvey aan op de frontpage, als je verder hier uitgebreid verslag wilt doen mag, maar ik bedoel met uitgebreid ook wel uitgebreid.
- Paneelstatistieken zijn leuk om zelf te bekijken, niet om het topic mee te spammen. Gerichte vragen over de inhoud er van zijn wel toegestaan mits ze niet te simpel zijn :)

"Simpele" vraagjes zijn ook niet gewenst. Dit topic is er voor discussie over de monitor in kwestie, niet voor algemene oneliners over DVI kabels of FPS impact van resolutie. Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren!