Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 09 februari 2000

Beetje overspannen reactie van wilhelmstroker om meteen een topic dicht te gooien over microsoft.

Ik probeer een probleem op te lossen (EIO error) waarbij ik notabene op google heb proberen te zoeken, maar er alleen linux dingen uitkwamen. en of ms.com maar de site opende gewoon niet. Maar geen kans heb om nader toe te lichten omdat voor ik een reply in kan tikken wordt ik al voor sufferd uitgemaakt.

Maar goed, ik ga zelf wel lopen kl@#@# want waarom zou ik een antwoord verwachten.

:>

Hop,hop,hop!

\o/ momania \o/

quote:
basset schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:24:
Ik probeer een probleem op te lossen (EIO error) waarbij ik notabene op google heb proberen te zoeken,
En waar staat dat? Of moeten wij dat raden? Die link die de mod je gaf, bekijk die eens, en metname over de startpost, hoe je die moet formuleren.
quote:
maar er alleen linux dingen uitkwamen.
Met de juiste zoektermen krijg je echt geen Linux oplossingen. Je moet ook wel meer dan één poging doen.
quote:
Maar geen kans heb om nader toe te lichten omdat voor ik een reply in kan tikken wordt ik al voor sufferd uitgemaakt.
Niemand maakt je uit voor sufferd. Maar goed, die kans, die jij noemt, die krijg je in je startpost. En die kun je zo lang en uitgebreid maken als je zelf wilt. :)

Voor F_J_K

Officieel moto fan :)

Je werd niet voor sufferd uitgemaakt hoor - maar als wij in Windows Operating Systems topics moeten gaan toestaan van mensen die een van 's werelds grootste website niet kan bereiken, dan mogen we daar wel een apart subforum voor gaan oprichten ;)

Je topic bevatte dan ook niet zo heel veel bruikbare informatie - je roept een kreet ('EIO') maar verdere eigen inzet (Google werkt wel voor je gok ik :P ) ontbreekt, daarnaast is die foutmelding niet terug te vinden in je topic titel (de Windows versie ontbreekt ook), en ontbreekt er erg veel randinformatie (sinds wanneer heb je dit probleem bijvoorbeeld, waar krijg je de error) :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

Man, that's so Brokeback.

quote:
basset schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:24:
Beetje overspannen reactie van wilhelmstroker om meteen een topic dicht te gooien over microsoft.

Ik probeer een probleem op te lossen (EIO error) waarbij ik notabene op google heb proberen te zoeken, maar er alleen linux dingen uitkwamen. en of ms.com maar de site opende gewoon niet. Maar geen kans heb om nader toe te lichten omdat voor ik een reply in kan tikken wordt ik al voor sufferd uitgemaakt.

Maar goed, ik ga zelf wel lopen kl@#@# want waarom zou ik een antwoord verwachten.

:>
offtopic:
Sufferd 8)

Go on, go on and be perfect.

Space is the Place

Het topic was zelfs al gesloten door Blaataaps voordat ik klaar was met typen dus ik zie niet in waarom mijn reactie overspannen was :) Aan je posthistory te zien loop je hier al lang genoeg mee om te weten waar een topicstart aan moet voldoen (wat je zelf al gevonden hebt met google, wat je zelf al gedaan hebt om het op te lossen enzovoort enzovoort) dat als je je topicstart nog eens terugleest je zo ziet wat daar aan ontbreekt. Zie verder de reacties hierboven, behalve die van Rickstar :)

Reg. datum: 09 februari 2000

ok ok

Ik ben een beetje kregelig, maar ik ben al blij als mn verbinding na een paar minuten van 250k down op 30k down blijft hangen ipv dat de router weer vastloopt. (BEFW11s4 router :( )
overigens werkte de ms site bij mij na een paar minuten weer :?

Hop,hop,hop!

waarom moeten die topics nou altijd zo snel dicht, ik vergeet [XP] ervoor (stond wel in mijn topic, kon mod ook wel zelf ervoor editten) en omdat ik er zogenaamd weinig aan gedaan heb meteen slotje. ik heb neergezet dat ik opnieuw formatte, meer wist toen ik toen niet. hoeft het topic toch niet meteen dicht :/

(en nou niet boos worden en topic weer dichtgooien het is belangrijke vraag :9)

Officieel moto fan :)

quote:
YoshiBignose schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:43:
waarom moeten die topics nou altijd zo snel dicht, ik vergeet [XP] ervoor (stond wel in mijn topic, kon mod ook wel zelf ervoor editten) en omdat ik er zogenaamd weinig aan gedaan heb meteen slotje. ik heb neergezet dat ik opnieuw formatte, meer wist toen ik toen niet. hoeft het topic toch niet meteen dicht :/
Nou kijk - ik ga hier niet jouw geschiedenis citeren die je hebt op GoT, maar wij beide weten dat je echt al heel erg vaak er op gewezen bent dat je wel erg gemakkelijk een topic opent waarin je 'vergeet' even te vermelden dat je gedaan hebt, of waarin je 'vergeet' zelf iets te doen.

Wat dat betreft ben ik je moeder niet - misschien dat die vroeger 100 keer aan je vroeg om je kamer op te ruimen, maar zo werkt het op GoT toch echt niet - op een gegeven moment ga ik er van uit dat jij de regels kent (en zoals je via de vele mails die je hebt gehad, weet je dat we daar behoorlijk wat moeite in hebben gestoken) maar dan is het ook klaar.

Als jij niet aan de regels wilt houden, ga ik ook geen moeite meer voor je doen.

Vandaar een slotje :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

[XP] Her-installatie

Mijn topic werd gesloten, hij zegt dubbele topic, maar dat was niet zo.. De titel was hetzelfde, maar het andere bericht was 2 maanden ouder.. En nog eens van mijn andere pc ook nog..

Nightshadow

quote:
nightshadow999 schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:40:
[XP] Her-installatie

Mijn topic werd gesloten, hij zegt dubbele topic, maar dat was niet zo.. De titel was hetzelfde, maar het andere bericht was 2 maanden ouder.. En nog eens van mijn andere pc ook nog..
Het lijkt erop dat de dubbele topic de enige reden was dat je topic werd gesloten; ik heb het dus even andersom gedaan ;) Anders lopen er alsnog 2 discussies door elkaar

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

In navolging van de introductie van dit succesvolle, vernieuwende concept door onze collega's in WOS vindt je nu ook in Software Algemeen een topic waar je je commentaar met betrekking tot moderatoracties waar je je niet in kan vinden kwijt kunt. Dus, zie je een slotje waar je vragen over hebt, wordt je topic gesloten en is het je niet duidelijk waarom, zie je een modbreak, of mis je juist iets? Hier kun je je vragen posten.

Uiteraard worden flames of scheldpartijen niet gewaardeerd en bereik je het meest met een goed onderbouwde post. Reageer dus inhoudelijk met argumenten zodat je ons duidelijk maakt wat je niet duidelijk is, of wat we wellicht kunnen verbeteren. :)
edit:

Behalve voor acties in CSA kun je hier ook je commentaar kwijt op moderaties in Beveiliging & Virussen en Officesuites en -software , en sinds zonet ook Non-Windows Operating Systems! :)

blaataaps wijzigde dit bericht 07-07-2007 19:56 (10%)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

fortes fortuna iuvat
Reg. datum: 14 februari 2004

Wat is het nut van een dergelijk topic hier en in WOS vergeleken met het hiervoor aangemaakte subforum (schop een modje)?

quote:
n1els schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:29:
Wat is het nut van een dergelijk topic hier en in WOS vergeleken met het hiervoor aangemaakte subforum (schop een modje)?
Hier kun je lezen waarom het zeuren over gesloten topics niet wordt gewaardeerd in Schop een Modje. We hebben er bewust voor gekozen om deze discussie openbaar te maken in plaats van dat we dergelijke uitleg per mail verstrekken. We hopen ook dat de drempel wat lager is om te posten in dit topic, dan dat je een mailtje schrijft. Evenwel zijn we benieuwt naar de reacties van users op onze moderatie-acties :)

---

Acties: [view][quote]

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

offtopic:
^^ overigens betekent dit voor de topicstarter wel dat het dus (voor zolang ze willen) openbaar wordt besproken. Een mailtje sturen om het onderling te bespreken kan altijd ook nog. Maar zie dus bijv. het WOS broertje van dit topic om te zien of en hoe het werkt. Ik vindt het zo wel prettig werken, maar dat zullen we per subforum moeten beslissen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

Goede actie, ff iets bedenken om over te zeiken >:)

Goed topic. Ik heb namelijk een klacht.

Waarom wordt mijn topic genaamd: "Movie maker tools?" gesloten?????

Mijn bericht en de reactie van de moderator was als volgt:

Weet iemand waar leuke filmpjes kan downloaden om in movie maker te gebruiken??
Ik bedoel dus filmpjes als intro's van films (intro Warner Brothers, universal, enz.)
En van dat soort filmpjes dat je zo'n ouderwetse teller terug ziet tellen naar 0

waarop ik van moderator spider 007 de volgende reactie kreeg:

zoeken bij google naar 'movie samples' Veel plezier ermee Zoek voortaan zelf even voor je een topic opent; en lees dit even door om erachter te komen dat opsomtopics sowieso niet zo worden gewaardeerd

Er wordt hier dus tegen mij gezegt dat ik zelf niet zoek, en dat ik dat eerst maar moet zoeken voordat ik hier een vraag stel...
Ik kom niet vaak op tweakers, maar ik ken echt de regels wel. Ik ga echt zelf eerst wel zoeken voordat ik hier een vraag post. Ik heb ook gezocht op de 'tip' die spider mij gaf, maar daar ook niets kunnen vinden... movie samples is nogal breed genomen he...
Ten eerste vind ik dus de sluiting van mijn topic onterecht, omdat ik nu nog geen steek verder ben gekomen. Ik zoek al een hele tijd.
Ten tweede vind ik dit een zeer onprofessionele reactie van spider. Het gaat hier op iemand die een vraag/probleem heeft, en andere internetgebruikers om hulp vraagt. Dan vind ik een reactie dat ik eerst maar lekker ff beter moet zoeken zeer slecht. Ik zoek, om maar een voorbeeld te noemen, van dat soort filmpjes dat je zo'n ouderwetse teller terug ziet tellen naar 0. Weet ik veel hoe zoiets heet!!! En aangezien ik niet weet hoe dat heet, in het engels, noch in het nederlands, roep ik dus de hulp in van anderen... ik zou dus graag zien dat dit topic heropend wordt...

Reg. datum: 16 november 2001

Omdat je niet verteld wat je zelf al gedaan hebt en alleen de vraag hier "dumpt" komt het over alsof je zelf geen moeite wil doen en een ander het maar wil laten oplossen. Nou zijn mensen hier niet te beroerd om een probleem op te lossen, maar gaan er wel van uit dat de topic-starter de meest voor de hand liggende opties al heeft uitgeprobeerd (googlen) en wanneer dit geen succes bood waar hij dan op gezocht heeft. Wil je een succesvol topic openen, bedenk dan een duidelijke titel, vermeld je probleem en de al geprobeerde oplossingen en wat er mis ging, en dan zal hij niet zomaar dichtgegooid worden.

Ik snap dat het onduidelijk was wat ik zoal geprobeerd had om het te vinden... maar dan kan dat toch gevraagt worden?? Ik was even vergeten te posten dat ik al verschrikkelijk lang via google heb gezocht... en via google weer op sites waar ik naar doorverwezen werd.. Een topic hoeft toch niet meteen gesloten te worden.. vergissen/vergeten is menselijk, en ik was vergeten te posten waar ik al gezocht had...
En na zo'n antwoord van een moderator denk ik toch: waarom geeft hij uberhaubt een tip??? want op google zoeken naar "movie samples" heeft natuurlijk geen zin... ik heb het wel gedaan.. maar kwam er al gauw achter dat dat een te algemene zoekterm was...

Dadennis408 wijzigde dit bericht 30-11-2005 00:47 (26%)

Reg. datum: 16 november 2001

quote:
Dadennis schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:27:
Ik was even vergeten te posten dat ik al verschrikkelijk lang via google heb gezocht... en via google weer op site waar ik naar doorverwezen werd..
Als je dát nou had vermeldt dan had het topic niet op de moderator overgekomen als een "ik-ben-lui-zoeken-jullie-maar-voor-mij"-topic, dát is het punt :)

haha.. nou bij deze dan :D Ik zou ook erg tevreden zijn als het topic weer geopend kon worden :)

quote:
want op google zoeken naar "movie samples" heeft natuurlijk geen zin... ik heb het wel gedaan.. maar kwam er al gauw achter dat dat een te algemene zoekterm was...
Sorry hoor, maar ik wil me even mengen in deze discussie. Als 'movie samples' een te brede zoekterm is, ga je toch iets specifieker zoeken, zoals ongetwijfeld ook in de Google Help vermeld wordt. Ga eerst eens nadenken wat je wilt hebben en zoek hier een goede, engelse (= meer aanbod) vertaling voor. Of doe eens helemaal gek en gebruik een andere zoekmachine? Bijvoorbeeld Altavista, deze zoekengine laat je ook op 'movies' (en music) zoeken, ipv alleen op images. Zo hád je bijvoorbeeld kunnen zoeken op de term 'movies countdown'. Je had dan op de 2e pagina een filmpje gevonden die je zocht. Moraal van dit verhaal: leer goed zoeken. Dit zou je kunnen vinden door bijvoorbeeld op 'how to use search engines' te zoeken.

Een tip: álles is te vinden op internet. Je moet alleen even weten hoe je het kunt vinden. Dit kun je heel goed zelf uit te zoeken, aangezien het door alle zoekmachines tot in detail beschreven wordt.

nog een tip: je hebt waarschijnlijk meer succes als gebruik maakt van p2p-programma's.

LoneGunman wijzigde dit bericht 30-11-2005 00:54 (11%)

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

je kan me nou zo af gaan zitten zeiken.... jij vind sommige dingen dus, die ik niet kan vinden, omdat ik niet weet waar ik precies naar moet zoeken... dáárom stel ik mijn vraag hier... daar is een forum voor bedoeld... het probleem was namelijk dat ik niet wist naar welke steekwoorden ik precies moest zoeken!!!!! dus dan moet je niet met zo'n afzeikend antwoord gaan komen... maar toch bedankt... ;)

Dadennis408 wijzigde dit bericht 30-11-2005 00:56 (15%)

quote:
Dadennis schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:56:
je kan me nou zo af gaan zitten zeiken.... jij vind sommige dingen dus, die ik niet kan vinden, omdat ik niet weet waar ik precies naar moet zoeken... dáárom stel ik mijn vraag hier... daar is een forum voor bedoeld... het probleem was namelijk dat ik niet wist naar welke steekwoorden ik precies moest zoeken!!!!! dus dan moet je niet met zo'n afzeikend antwoord gaan komen... maar toch bedankt... ;)

Goh, ietwat gefrustreerd als je (terecht) op je fouten wordt gewezen? Als de basisbeginselen van internetgebruik in het algemeen (of sterker nog: nadenken) niet eens snapt of wil snappen, moeten mensen op een tech-forum je maar helpen met iets basaals als het zoeken van een filmpje? Je geeft zelf immers al aan dat je geen moeite wil doen:

quote:
want op google zoeken naar "movie samples" heeft natuurlijk geen zin... ik heb het wel gedaan.. maar kwam er al gauw achter dat dat een te algemene zoekterm was...
Dus? Als jij iemand in het telefoonboek zoekt die Jansen heet geef je het ook maar op als je 400 vermeldingen ziet? Of ga je vervolgens kijken naar voorletter, straatnaam of nummer? Mijn punt is (en ook dat van de mod denk ik): je doet zelf geen moeite om tot een gewenst resultaat te komen.

Google Help al gelezen inmiddels?

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

quote:
LoneGunman schreef op woensdag 30 november 2005 @ 01:06:
[...]

Goh, ietwat gefrustreerd als je (terecht) op je fouten wordt gewezen? Als de basisbeginselen van internetgebruik in het algemeen (of sterker nog: nadenken) niet eens snapt of wil snappen, moeten mensen op een tech-forum je maar helpen met iets basaals als het zoeken van een filmpje? Je geeft zelf immers al aan dat je geen moeite wil doen:

[...]

Dus? Als jij iemand in het telefoonboek zoekt die Jansen heet geef je het ook maar op als je 400 vermeldingen ziet? Of ga je vervolgens kijken naar voorletter, straatnaam of nummer? Mijn punt is (en ook dat van de mod denk ik): je doet zelf geen moeite om tot een gewenst resultaat te komen.

Google Help al gelezen inmiddels?

Ik ga hier allemaal niet eens op reageren... Tjongejonge.. wat een onzin... ik stel hier gewoon een vraag omdat ik iets niet kan vinden.. reden > Ik wist niet precies naar welke steekwoorden ik moest zoeken...

Maar ik zal geen vragen meer stellen hier.. want uit jou reactie blijkt wel dat mensen die een wat simpelere vraag hebben (te simpel voor sommige forumleden iig) hier niet welkom zijn, en afgezeken worden omdat ze niet zoveel weten als sommige andere forumgebruikers...

Theezak er maar in

Doen we wel een beetje netjes tegen elkaar? :)
Dadennis,

Hoe ik het opmaak is je thread gesloten omdat je geen eigen inzet toonde. Zoals je in de Policy: Alle regels die op het forum gelden kunt lezen als 2e puntje onder Een topic openen:
quote:
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
Je TS bestond uit 3 zinnen. Dat noemen we op GoT geen uitgebreide startpost. Als je bijv. al aangegeven had dat zoeken bij google naar 'movie samples' te wazige resultaten had gegeven, dan hadden we iig al gezien dat je zelf gezocht had. Nu is het nogal gissen naar wat je geprobeerd hebt, en krijgen we de indruk dat je gewoon met een makkelijk zoekvraagje komt. ;)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws