[Emtec Moviecube] Tweaking MovieCube -R

Pagina: 1
Acties:
  • 41.032 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31

MovieCube Tweaking

Afbeeldingslocatie: http://www.materiel.net/live/33130.jpg

Er is nu een Wiki pagina met alle tweaks up-to date klik hier and be amazed

Inhoud
  1. Root access met PuTTY
  2. De desktop aanpassen
  3. Zelf een desktop maken of een bootscreen
  4. Samba functionaliteit
  5. FTP functionaliteit
  6. Torrent functionaliteit
  7. Streaming Tv/video in
  8. ...etc
  9. links

Root access met PuTTY

Download “PuTTY” hier. Kijk in je moviecube op welk adres hij in het netwerk zit. Voer dit netwerkadres in in putty en kies "telnet" (poort 23). Kies "Open". Er springt een zwart inlogscherm in beeld en voer hier als user "root" in.
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/9683/001puttypo7.jpg

Je hebt nu root acces er draait busybox linux en de meeste (alle?) commando's werken. bijvoorbeeld:
  • ls –all toont inhoud van huidige directory
  • cd dir_name ga naar een niet nader gespecificeerde directory :P
  • cd .. ga 1 directory terug
  • cd // ga terug naar de root directory
  • mkdir dir_name maak een directory met een niet nader gespecificeerde naam

De desktop aanpassen

Standaard komt de emtec met 6 desktops. ze zitten verstopt maar ze zijn éénvoudig te activeren. Om dingen later makkelijk te maken kopieren we de volledige inhoud van de omgeving naar de toegankelijke FAT32 partitie. Maak via Telnet contact met de cube en voer na het inloggen dit in:
mkdir /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1/sys
cp /usr/local/bin/Resource/* /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1/sys

Als je de FAT32 partitie benaderd via netwerk of USB2 dan zie je in de map "sys" als het goed is allemaal bestanden staan. Zoek de file "swconfig.ini" op en bekijk deze file, onder "sustom_id" zie je een overzicht van de beschikbare desktops. (je kan de swconfig met notepad aanpassen en het terugkopieeren naar de "Resource"map).

We gaan swconfig aanpassen met behulp van "Vi" een texteditor uit 1976. Ga terug naar putty en geef het volgende commando:
vi /usr/local/bin/Resource/swconfig.ini
  • Beweeg de cursor naar de regel “sustom_id = 1”
  • ga naar de “1”
  • druk op “A”
  • druk op “4” bijvoorbeeld (keuze van 0 tot en met 5)
  • druk op “esc”
  • druk op “:”
  • type in “wq”
  • gevolgd door “Enter”
reboot de cube

Meer informatie over Vi (eng)

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/3958/circledesktopko6.jpg
sustom_id=4 (circle desktop)meer

Zelf een desktop maken of een bootscreen

De reden voor de volledige kopie van "Resource" in "sys" op de FAT32 partitie is het feit dat je nu alle bitmaps van de menu's en de dekstops tot je beschikking hebt. Kopieer de map naar je pc en bekijk de benamingen van de bitmaps. Als je bijvoorbeeld een desktop wil bouwen op basis van het "Circle" schema kopieer je alle bitmaps beginnende met "circle" naar een werkmap.

Let op, de oorspronkelijke "emtec desktop" mist een belangrijke bitmap waardoor je bij deze altijd een blauwe informatie balk in beeld hebt, de green chilli desktop is echter qua structuur identiek dus neem deze hiervoor.

Ik gebruik zelf "Gimp" voor het aanpassen van de bitmaps. De reden hiervoor is dat het gratis is en dat je de mogelijkheid hebt de bitmaps in het formaat “16bit R5G6B5” op te slaan. Om het pakket compleet te maken kopieer je ook de file "swconfig.ini" naar de werkmap en pas de setting aan op basis van de door jouw gekozen basisstructuur (circle, vertical of horizontal). Test het pakket en zip het zodat we het hier kunnen delen :)

Ik heb een twee voorbeelden gemaakt om het uit te proberen waarvan ikzelf de laatste poging het meest geslaagd vond.

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/902/desktopredjf5.jpg
file custom desktop red: custom desktop red

Als je de zipfile download en uitpakt moet je nog wel de swconfig ini toevoegen en aanpassen (slordig ja...) pas sustem_id aan naar optie 5. Kopieer het pakket naar een map op de EMC-R (bijvoorbeeld "new") en open een Telnet sessie. Kopieer nu de inhoud van map New naar de Resource map:
cp /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1/new/* /usr/local/bin/Resource/

boot plaatje aanpassen
Het plaatje dat zichtbaar is tijdens het booten kan aangepast worden maar het moet voldoen aan een aantal eisen:
  • 24 bit bitmap
  • 720x576 pixel
  • 4 kleuren
Als je een geschikt plaatje gemaakt vervang dan het bestand "logo_pal.bmp" in een gedownload firmware pakket. Als je deze aangepaste firmware flasht naar de cube dan heb je een eigen plaatje bij de volgende boot.

Samba functionaliteit

Voorafgaande zou ik graag refereren naar het oorspronkelijke topic waarvan dit hoofdstuk een samenvatting/vertaling is:link
  • download deze file link. (file door Mediastar (Forumlid van Gulli))
  • kopieer de file naar de FAT32 partition (bv de map conf).
  • open een Telnet sessie
  • geef het commando:
cp /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1/conf/smb.conf /usr/lib/
  • - Nu nog schrijfrechten geven met dit commando
chmod 777 -R /usr/local/etc/hdd/dvdvr

en reboot...

In Windows kun je connectie maken met een derde netwerk schijf met hierop de opgenomen programma's

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/1139/002sambaaccessrecjp9.jpg
Zoals je ziet heet de netwerkschijf "DVDR Aufnahmen" maar dit kun je aanpassen naar believen door de file (smb.conf) aan te passen

bogy: De bestanden staan in het zgn .VRO formaat, een camcorder formaat. Je kan de files zonder probleem hernoemen naar .mpg, er is geen conversie nodig.

Root zichtbaar maken als Samba Share
• Voeg het volgende toe aan smb.conf:
[root]
guest ok = yes
comment = root partition
path = /
writable = yes
read only = no

• Nu nog schrijfrechten geven met dit commando
chmod 777 -R /

USB mounts als Samba Share
• Voeg het volgende toe aan smb.conf:
[USB & SD] 
guest ok = yes 
comment = USB 
path = /mnt/usbmounts 
writable = yes 
read only = no

• Nu nog schrijfrechten geven met dit commando
chmod 777 -R /mnt/usbmounts

FTP functionaliteit

Voorafgaande zou ik graag refereren naar het oorspronkelijke topic waarvan dit hoofdstuk een samenvatting/vertaling is:link Dank aan Mediastar voor het delen van files en kennis.
  • kopieer de files naar een partitie op de EMC-R (bijvoorbeeld FTP)
  • open een telnet session
mkdir /var/tmp 
cp /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD2/FTP/* /var/tmp/ 
cd /var/tmp 
chmod +x bftpd 
./bftpd -d -c /var/tmp/bftpd.conf
  • init het startscript
cp /usr/local/etc/hdd/volumes/HDD2/FTP/S50* /etc/init.d
cd /etc/init.d
chmod +x S50bftpd
  • reboot

Torrent functionaliteit

Dit hoofdstuk is een vertaling van de post van atrotign. Dank aan atrotign voor het delen van de kennis en de files :)

HOWTO cTorrent met CTCS installeren (HTML control center)

Op de PC :
1) Download the zip package van één van deze locatie's:2) Unzip the ctorrent_package op de PC
de mappen die je in de package ziet zijn de mappen waar het heen zal worden gekopieerd

3) Maak een gewone netwerkverbinding met de MovieCube
  • Kopieer de "ctorrent_package" directory op de MovieCube part 1
  • Maak een "TORRENT" directory
  • Maak een "DOWNLOADS" directory
Op de MovieCube :

1) Connect via telnet met de MovieCube

2) mount cube part1 :
mkdir /hdd 
mount /dev/hda7 /hdd 

3) Kopieer de package file
cd /hdd/ctorrent_package 
cp -r * / 

4) Configure dctcs zodat het gestart wordt als de Cube gestart wordt (In standby mode blijft het proces draaien)
Voeg "/usr/local/bin/dctcs" toe aan het einde van de "/etc/init.d/rcS1" file

Gebruik "Vi" voor het editten van de file:
vi /etc/init.d/rcS1

Ga naar het einde van het bestand met de pijltjes toetsen
  • toets "A"
  • type in "/usr/local/bin/dctcs"
  • toets "esc"
  • toets ":"
  • type in "wq"
  • toets "enter"
  • Reboot
Testen :

1) Als je via Telnet “ctorrent” typt zou de ctorrent help getoond moeten worden.

2) Als je via Telnet typt :
dctcs 
ps | grep dctcs

Als je vermeldingen als "699 root 36S dctcs" ziet dan is het ok.

3) Op de pc type je [url=http://movicube_ip_adress:18000]http://movicube_ip_adress:18000[/url] in de internet explorer
Het "DCTCS" login screen wordt getoond
  • login: kite
  • pwd: kite
Warning :
If you don't use DHCP server detection on your moviecube, you will have to change the /etc/resolv.conf file each time you wake up the movicube.

I didn't find a workaround til now...
Configuratie:
/etc/dctcs.conf => configuratie file van "dctcs"

screenshot

Streaming Tv/video in

Dit is een vertaling van www.hBox.pl auteur: koczis Dzięki ty dobrobyt <- dank u wel in het pools, hoop ik
  • Download Mplayer met windows frontend
  • Login via Telnet
  • geef dit commando:
ln -s /usr/local/etc/hdd/livepause /var/www/stream

In de EMC-R ga naar de video-in mode
  • Druk op "Timeshift" op de remote-control
  • Druk na een paar seconden op "play"
Open mPlayer op de pc.
  • open "file"
  • click op "load URL"
http://ip_cube/stream/DVD_RTAV/VR_MOVIE.VRO

waar [ip_cube] het ip adres van de Cube is

...etc

externe add-ons
Sommige DVB-T sticks en Wifi zouden werken (wifi is bevestigd).
  • DVB-T Realtek 2830
  • WLAN Realtek 8187
De werkende USB WiFi stick . Getest door "Gwilherm" in deze post.
  • Een externe USB dvd-rom heb ik nog niet werkend gekregen.
Files >4GB
Wanneer je files groter als 4GB wil uploaden naar de cube krijg je een foutmelding. Dat wordt veroorzaakt door de 4GB FAT32 limiet. Je kan twee dingen doen om de file toch spelend te krijgen:
  • converteer de media partitie naar NTFS, hierdoor kan de box alleen nog maar lezen van die partitie en niet meer schrijven
  • Kopieer het bestand naar de Recorded partitie (UDF) en speel het af vanaf hier
Playlists, locatie's etc
Playlist:
/usr/local/etc/dvdplayer/playlist

geen goede edit mogelijkheden tot nu toe voor playlists

Fat32 partitie's:
/usr/local/etc/hdd/volumes/HDD1
/usr/local/etc/hdd/volumes/HDD2

Links

ReviewsFoto's van hardwareSpecificaties MIPS cpuOfficiele Emtec firmwareOfficiele Me1000s MM firmwareUser ManualsTweaksTools
  • GIMP gratis fotobewerken, je kan hiermee bitmaps van 24 bit op R5G6B5 formaat opslaan (voor desktops)
  • Image Analyzer Gratis programma voor bitmap analyse.
  • Total Commander hernoem multiple files.
  • HjSplit multiple file joiner.
Bootscreens
Vervang logo_pal.bmp in de gedownloade firmware en flash het nieuwe pakket naar de emtec.
als je zelf een bootscreen maakt: de afbeelding moet een bitmap zijn op 24bit en je moet 4 kleuren gebruiken!Desktops onder sustem_idCustom desktopsForums en websitesOndersteunde Codecs
  • TomsHardware heeft een codectest uitgevoerd waarvan de resultaten zijn samengevat in deze tabel.
Als je tips hebt of tweaks laat het ons weten :)
Als je een desktop of een bootscreen wil delen :) graag

[ Voor 255% gewijzigd door DeDooieVent op 04-04-2008 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 19:53

Sebazzz

3dp

Even semi offtopic: Is de source van dit systeem op internet beschikbaar, dit zou namelijk wel moeten want het is Linux (GPL).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
nou zover ik heb gezien kan je alleen de firmware downloaden als install pakket. Ik heb al geprobeerd het geleverde image te openen maar ik gebruik of de verkeerde software of het is niet mogelijk.

Ik zou idd graag de source zien, maar googlen op linux venus levert niet gek veel op.

edit:
is er een locatie waar source's beschikbaar gemaakt worden (sourceforge ofzoiets?). Ik heb net weer gegoogled maar ik kan in iedergeval niets vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door DeDooieVent op 27-01-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nou, aanklagen dan maar hè >:) De source van op Linux gebaseerde besturingssystemen (de kernel in ieder geval) hoort gratis beschikbaar te zijn.

Heb je trouwens al uitgezocht wat de architectuur is van dat processortje? Mogelijk hebben hun zelf een hele lichte kernel gemaakt en dan voor alleen die architectuur gebouwd. Wat voor SATA harddisk zit er trouwens in? (het is toch SATA?)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Sebazzz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:19:
Nou, aanklagen dan maar hè >:) De source van op Linux gebaseerde besturingssystemen (de kernel in ieder geval) hoort gratis beschikbaar te zijn.

Heb je trouwens al uitgezocht wat de architectuur is van dat processortje? Mogelijk hebben hun zelf een hele lichte kernel gemaakt en dan voor alleen die architectuur gebouwd. Wat voor SATA harddisk zit er trouwens in? (het is toch SATA?)
Ja het is een seagate SATA schijf, een normaal desktop exemplaar

Ja wat ik heb kunnen uitzoeken qua architectuur is dat het een MIPS32 processor is van de famile 4k

verder hoopte ik dat de foto's een bijdrage konden leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:36
Sebazzz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:19:
Als ze iets hebben aangepast wel ja, maar anders is het al beschikbaar en hoeven ze het dus niet zelf ook nog te publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
orillion schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:26:
[...]

Als ze iets hebben aangepast wel ja, maar anders is het al beschikbaar en hoeven ze het dus niet zelf ook nog te publiceren.
maar hoe zou ik de source dan kunnen vinden? en zou het mogelijk zijn om het image aan te passen dat ze erbij leveren?

en hoe open ik een image? :| 1 gek kan meer vragen..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Een image kan je mounten. Normaal worden die dingen in het geheugen geladen als ramdisk bij het opstarten.

Met zoiets zou je hem moeten kunnen mounten:
mkdir /mnt/image
mount image.img /mnt/image -o loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Sebazzz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:09:
Een image kan je mounten. Normaal worden die dingen in het geheugen geladen als ramdisk bij het opstarten.

Met zoiets zou je hem moeten kunnen mounten:
mkdir /mnt/image
mount image.img /mnt/image -o loop
maar kan ik een image ook openen in bijvoorbeeld windows? verder waar ik steeds tegenaan loop is nogal vanzelfsprekend, als ik probeer het systeem te vervangen door bijvoorbeeld open embedded valt de verbinding op telnet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
[...]

In principe moet dat wel, aangezien zij de binaries versprijden: "Section three of the license requires that programs distributed as pre-compiled binaries are accompanied by a copy of the source code, a written offer to distribute the source code via the same mechanism as the pre-compiled binary or the written offer to obtain the source code that you got when you received the pre-compiled binary under the GPL."

Hoe wil je hem eigenlijk via de TV bedienen? Waar is dat originele firmwarebestand eigenlijk te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
begintmeta schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:01:
offtopic:
[...]

In principe moet dat wel, aangezien zij de binaries versprijden: "Section three of the license requires that programs distributed as pre-compiled binaries are accompanied by a copy of the source code, a written offer to distribute the source code via the same mechanism as the pre-compiled binary or the written offer to obtain the source code that you got when you received the pre-compiled binary under the GPL."

Hoe wil je hem eigenlijk via de TV bedienen? Waar is dat originele firmwarebestand eigenlijk te vinden?
als het goed is klik je op deze link dan download je de firmware.

kale link http://www.emtec-internat...m_moviecube_r_v0.9.15.zip

edit:
gaat in de startpost

edit2:
in eerste instantie zou ik hem natuurlijk het liefst via de tv bedienen, met de AB maar ik zou al blij zijn met de functionaliteiten zoals beschreven en dan een bediening via telnet (onze laptops staan meestal aan)

[ Voor 9% gewijzigd door DeDooieVent op 27-01-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:49
Die MIPS processor stelt niet zoveel voor, die dingen vind je ook in routers. Ook 58MB (zal waarschijnlijk een chipje zijn van 64MB en een paar MB gereserveerd als videogeheugen) is niet geweldig.

Het decoden van video is behoorlijk cpu intensief en volgens mij kan dat nooit in real-time gedaan worden door een 200MHz MIPS processor. Ik denk dat er ofwel een losse chip zorgt voor videodecoding of dat de RTD1261PA deze mogelijkheid heeft. Alleen zijn de foto's nogal vaag en kan ik de typenummers van die chips niet lezen.

Al met al denk ik dat je niet veel meer kan verwachten dan iets als Damn Small Linux. Een full-blown Linux distributie kun je vergeten, daar is veel te weinig geheugen voor.

Maargoed, ik kan de source niet vinden op de site van Emtec, dus dit lijkt me een zaak voor http://gpl-violations.org. :P Zonder source kun je het sowieso wel schudden om zelf iets te bakken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-01-2008 13:30 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Jaap-Jan schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:24:
Die MIPS processor stelt niet zoveel voor, die dingen vind je ook in routers. Ook 58MB (zal waarschijnlijk een chipje zijn van 64MB en een paar MB gereserveerd als videogeheugen) is niet geweldig.

Het decoden van video is behoorlijk cpu intensief en volgens mij kan dat nooit in real-time gedaan worden door een 200MHz MIPS processor. Ik denk dat er ofwel een losse chip zorgt voor videodecoding of dat de RTD1261PA deze mogelijkheid heeft. Alleen zijn de foto's nogal vaag en kan ik de typenummers van die chips niet lezen.

Al met al denk ik dat je niet veel meer kan verwachten dan iets als Damn Small Linux. Een full-blown Linux distributie kun je vergeten, daar is veel te weinig geheugen voor.

Maargoed, ik kan de source niet vinden op de site van emtec, dus dit lijkt me een zaak voor http://gpl-violations.org. :P
:) dus ik moet een klacht indienen daar? Sorry voor de foto's als er echt behoefte is zal ik aan mijn vriendin vragen of ze wat mooie foto's wil maken (zij heeft zo'n spiegel reflex ding die ik ook al niet snap :( ) (ik mag er ook niet aanzitten, aan die camera dan he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
DeDooieVent schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:30:
[...]

:) dus ik moet een klacht indienen daar?
Yup.

Een quote uit hun FAQ:
The gpl-violations.org project keeps track of reported GPL violations in its internal request tracking system. If you want to report an alleged violation, please write to license-violation@gpl-violations.org, and make sure to ``enable --verbose mode'', i.e. include as much details as possible.
Ik heb nog niks kunnen vinden over gpl-violations vs. Emtec, dus dit kon wel eens een nieuw geval zijn. :)
Sorry voor de foto's als er echt behoefte is zal ik aan mijn vriendin vragen of ze wat mooie foto's wil maken (zij heeft zo'n spiegel reflex ding die ik ook al niet snap :( ) (ik mag er ook niet aanzitten, aan die camera dan he ;) )
Tss, een tweaker die niet met techniek mag spelen. :+ :P

[ Voor 29% gewijzigd door Jaap-Jan op 27-01-2008 13:41 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Ik heb een klacht ingediend :| al ben ik nooit zo van het indienen, maar goed.

Dus zonder source ben ik sowieso kansloos, al word ik morgen wakker als linux guru?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nee, hoor, maar dat zal het wel lastiger maken, je zult dan ook een beetje een reverse-engineer en hardware-guru moeten zijn. Ik had emtec overigens ook al gemaild waar de source te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
begintmeta schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:58:
Nee, hoor, maar dat zal het wel lastiger maken, je zult dan ook een beetje een reverse-engineer en hardware-guru moeten zijn. Ik had emtec overigens ook al gemaild waar de source te vinden is.
ja nou ik heb wel ervaring met C en met exotische hardware (ik maak spelletjes voor de casio fx9860g, met simcity heb ik dit apparaat gewonnen :+ ) maar en linux guru en reverse-engineer lijkt me qua leertraject de levensduur van dit apparaat overstijgen ;)

Zou ik een commandline mp3 player via telnet kunnen instaleren? en aansturen? en zou die player dan automatisch de hardware van het apparaat goed kunnen aanspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

DeDooieVent schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:48:
met simcity heb ik dit apparaat gewonnen :+
Dus je hebt een heel brak spel gemaakt, wil je zeggen? :+

Hoeveel stroom gebruikt dat ding eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-06 12:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

39 watt staat in zijn review.
Vind het wel een interessant apparaat, ben benieuwd wat eruit te persen is kwa performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Sebazzz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:16:
[...]

Dus je hebt een heel brak spel gemaakt, wil je zeggen? :+

Hoeveel stroom gebruikt dat ding eigenlijk?
hey :'( wehehehe jah eigenlijk wel....Ik denk ik vertel ook eens wat :z

ja ik meen ergens 39 watt te hebben gelezen maar ik kan geen bron meer vinden
Mr_gadget schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:25:
39 watt staat in zijn review.
Vind het wel een interessant apparaat, ben benieuwd wat eruit te persen is kwa performance.
je kan ze ook exclusief harddisk kopen, als je nog ergens een sata hebt liggen een optie, wat ik heel mooi vind is dat je twee usb harddisks eraan kan hangen en zo een aardige fileserver kan bouwen. Wat ik nog moet proberen is een hub eraan hangen :)

[ Voor 39% gewijzigd door DeDooieVent op 27-01-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlijn85
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Het gaat allemaal lekker offtopic, maar ik zal proberen te toch van wat nuttige antwoorden te voorzien wat betreft je linux install.

Allereerst heb je helemaal geen sudo nodig, je bent al als root ingelogd op het apparaat. Ten tweede ben ik van mening dat er niet zoiets bestaat als een 'linux-guru'. Met een beetje technische kennis en wat geduld kan je prima alles lezen en begrijpen en dus ook alles voor elkaar krijgen. Een gevorderde linux gebruiker heeft dus gewoon veel gelezen ;-)

Als je tijd teveel hebt is het wel leuk om te proberen om je eigen distributie erop te zetten. Er zijn voor zover ik weet niet veel distributies die MIPS supporten en zeker niet die dan een media center ervan maken. Je komt dan al snel uit bij Gentoo en dan kan je ook helemaal alles inrichten naar jou wensen. Je zal dan sowieso moeten gaan crosscompilen, het makkelijkst doe je dat door gewoon linux virtueel te gaan draaien (of het natuurlijk gewoon op je desktop te zetten).

Je kan dan gaan kiezen of je hun software wilt blijven gebruiken voor de weergave, of dat je er een 'echte' desktop van wilt gaan maken. Plaatsen van de image kan op een hele hoop manieren, het makkelijkste lijkt me om de schijf in een andere pc te plaatsen en daar dan even een linux livecd te booten. Backup maken is dan ook gelijk makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
UItvinden hoe de (waarschijnlijk aanwezige) hardware-decoders enzo worden aangestuurd is wellicht het grootste probleem, maar ik verwacht eerlijk gezegd dat er vrij weinig niet-standaard-componenten inzitten (dus dat maakt het makkelijker). Heeft iemand al gelijkende OEM-bordjes ergens gevonden? Daar kun je eventueel ook verder komen met software.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 27-01-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 21:17
Je kan misschien dat ding proberen te funpluggen of te chrooten. Voor beide zul je moeten crosscompilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
merlijn85 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:52:
Het gaat allemaal lekker offtopic, maar ik zal proberen te toch van wat nuttige antwoorden te voorzien wat betreft je linux install.

Allereerst heb je helemaal geen sudo nodig, je bent al als root ingelogd op het apparaat. Ten tweede ben ik van mening dat er niet zoiets bestaat als een 'linux-guru'. Met een beetje technische kennis en wat geduld kan je prima alles lezen en begrijpen en dus ook alles voor elkaar krijgen. Een gevorderde linux gebruiker heeft dus gewoon veel gelezen ;-)
aha nu snap ik waarom sudo niet werkt :+ , ok ja ik ben echt een noob zeg maar, ik kijk al lang naar linux maar nooit echt een reden gehad om ermee bezig te zijn. Nu heb ik dat wel maar ik merk dat het echt iets heel anders is als ik gewend ben. Ik zal wel zien waar het strand.
Als je tijd teveel hebt is het wel leuk om te proberen om je eigen distributie erop te zetten. Er zijn voor zover ik weet niet veel distributies die MIPS supporten en zeker niet die dan een media center ervan maken. Je komt dan al snel uit bij Gentoo en dan kan je ook helemaal alles inrichten naar jou wensen. Je zal dan sowieso moeten gaan crosscompilen, het makkelijkst doe je dat door gewoon linux virtueel te gaan draaien (of het natuurlijk gewoon op je desktop te zetten).
Ok dus Gentoo is een goede uitgangsdistributie, dit bijvoorbeeld en zou ik dan op mijn desktop ook een gentoo versie moeten draaien? Of maakt dat niet uit.
Je kan dan gaan kiezen of je hun software wilt blijven gebruiken voor de weergave, of dat je er een 'echte' desktop van wilt gaan maken. Plaatsen van de image kan op een hele hoop manieren, het makkelijkste lijkt me om de schijf in een andere pc te plaatsen en daar dan even een linux livecd te booten. Backup maken is dan ook gelijk makkelijk.
die eerste zin, hoe bedoel je dat? er zit een composiet en een rgb uitgang op, dus ik denk dat ik sowieso hun drivers moet gebruiken, bedoel je dat? Dat plaatsen in een pc lijkt mij ook het best en makkelijkst.
Candymirror schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:43:
Je kan misschien dat ding proberen te funpluggen of te chrooten. Voor beide zul je moeten crosscompilen.
erm...funpluggen? dat klinkt kinky ;)

maar dat is dus via telnet een "hack" uitvoeren begrijp ik. Is een "hack" uitvoeren zoiets als een programma installeren? En waarom moet ik dan alsnog crosscompilen? ik ga nu googlen op chrooten... maar ik had ook gehoopt op wat meer toelichting van jouw kant :+

edit:
ok ik heb gezocht op chroot, en blijkbaar kan ik daarmee een programma kopieeren en draaien vanuit een andere directory, dus als ik bijvoorbeeld op een windows pc chroot c:\windows to d:\recyclebin dan draai ik ineens windows vanuit de d:\recyclebin terwijl de oorspronkelijke windows nog wel bestaat.

Zou ik dus via telnet een chroot opdracht kunnen geven zodat ie het draait vanaf een directory op mijn desktop pc? of snap ik er niets van en moet ik eerst wat meer lezen?

[ Voor 84% gewijzigd door DeDooieVent op 28-01-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Ik was zelf op zoek naar een complete multimediarecorder/speler en was deze ook tegengekomen (ben nu meer aan het kijken naar de Ellion HMR 700A vanwege de hdmi-aansluiting).
Hij zag er vrij compleet uit (opnemen, NAS e.d.) maar nadat ik contact had opgenomen met Emtec's support afdeling voor dit apparaat, bleek deze vooralsnog geen HD formaten/codecs (H264/X264 WM9 of MKV) te ondersteunen.
Weet iemand hier of de processor of hardware decoder op dit apparaat wel voldoende krachtig is om dit te kunnen na een eventuele softwarematige wijziging zoals een ander OS, als eerder geopperd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Anoniem: 38342 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:08:
Ik was zelf op zoek naar een complete multimediarecorder/speler en was deze ook tegengekomen (ben nu meer aan het kijken naar de Ellion HMR 700A vanwege de hdmi-aansluiting).
Hij zag er vrij compleet uit (opnemen, NAS e.d.) maar nadat ik contact had opgenomen met Emtec's support afdeling voor dit apparaat, bleek deze vooralsnog geen HD formaten/codecs (H264/X264 WM9 of MKV) te ondersteunen.
Weet iemand hier of de processor of hardware decoder op dit apparaat wel voldoende krachtig is om dit te kunnen na een eventuele softwarematige wijziging zoals een ander OS, als eerder geopperd?
De CPU is zeker weten niet krachtig genoeg. Zoals ik al eerder zei heeft dat ding de processorkracht van een willekeurige huis-tuin-en-keuken router. De Realtek RTD1261 doet het decodeerwerk. Dit baseer ik op de site van DivX, die deze chip vermeldt. Voor de rest zijn er geen datasheets of andere informatie te vinden van wat die chip allemaal kan decoderen, dus je bent aangewezen op Emtec of Realtek voor je informatie over wat voor formaten er allemaal gedecodeerd kan worden.

Daaraan toegevoegd, op de site van Emtec zelf staat wel dat ze MPEG-4 supporten. Daar valt in principe H.264 ook onder, maar in feite is het erg nietszeggend, aangezien ze niets zeggen over de profielen die ze ondersteunen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-01-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlijn85
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
DeDooieVent:

Die gentoo link is een goed uitgangspunt, ik kan je helaas niet helpen bij een MIPS specifieke install (heb wel een aantal andere alternative archs draaien), maar je zou een heel eind moeten komen met dat handbook (en ik zou de normale x86 er ook bijhouden, omdat die misschien iets vollediger is). Let erop dat dit er waarschijnlijk vanuit gaat dat je direct op de machine zelf gaat installeren, dat kan maar verwacht dat je minstens een week aan het compilen bent met zo'n kastje. Je kan dus zoals je zelf al had genoemd met crosscompiling een image klaarmaken op een gewone (snelle) pc. Welke distributie je hiervoor gebruikt is in principe irrelevant.

Veel nuttige info over o.a. crosscompiling kan je vinden op http://www.gentoo.org/proj/en/base/embedded/handbook/

Met mijn stukje over de interface bedoelde ik het scherm dat je op je tv krijgt te zien (en dus met de afstandbediening beheerd?) Van de plaatjes uit je review kon ik niet herleiden welk stukje software dit is, dus denk ik dat het custom made is. Dat wil waarschijnlijk zeggen dat er niets aan te veranderen is, dus je kan dit wel blijven gebruiken, maar functionaliteit zoals een mp3 speler kan je niet toevoegen. Je kan dus wel het al bestaande overzetten naar die gentoo install en gebruiken, maar je kan ook gaan voor een desktop omgeving zoals Xfce waar je dingen opstart (dan wel met een muis). Ik ga ervan uit dat de drivers van de grafische chip wel opensource verkrijgbaar zijn en die zal je dus bij je image moeten zetten.

Chroot (change root) betekend niets meer dan dat je jezelf (of een applicatie) vastzet in een bepaalde directory. Ik ga geen vergelijkingen met windows hierover maken omdat het fundamenteel anders is, maar het komt erop neer dat als ik dit doe: `chroot /mnt/gentoo /bin/bash` dan start ik een nieuwe instantie op van bash, en die kent niet de hele directory structuur, die zal wat in het echte systeem /mnt/gentoo/ is zien als zijn /. Dit is handig bijvoorbeeld om heel erg hard ervoor te zorgen dat men niets meer kan buiten die directory, maar wordt ook gebruikt om een installatie voor te bereiden.

En gebruik ajb geen telnet meer, maar ssh (als de huidige linux install dat heeft iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

deadinspace

The what goes where now?

DeDooieVent schreef op zondag 27 januari 2008 @ 08:24:
tja...in het allerbeste geval zou ik er het liefst een linux versie op draaien die mij een desktop biedt, ondersteuning biedt voor een muis en tobo (via de 2 usb hosts). Daarnaast wil ik diverse media applicaties kunnen draaien, een internet radio applicatie, een mp3 player met medialibrary en een movieplayer.
Het is al eerder gezegd, maar die CPU en vooral die 64 MB geheugen is niet erg veel om een beetje desktopsoftware te draaien. Verwacht dus niet teveel van de snelheid. Video is alleen haalbaar als je die hardware decoder aan de praat krijgt.
tips, waar moet ik beginnen, moet ik sowieso een poging doen of moet je een echte guru zijn voor zoiets (geen echte linuxervaring)
Hangt er nogal van af. Als er andere mensen zijn die images voor dit apparaat gemaakt hebben die je erop kunt flashen, en die images voldoen aan je eisen, dan kan het behoorlijk makkelijk zijn.

Als dat soort images er niet zijn, of je wil meer dan die images bieden, dan komt het er waarschijnlijk op neer dat je zelf meer moeite zult moeten doen om er iets op te installeren. Dat kan veel meer werk zijn en veel meer kennis vereisen, zeker als de fabrikant van die dingen niet meewerkt.

Het is in ieder geval belangrijk uit te zoeken hoe je een image of iets anders naar die moviecube geschreven krijgt, en om een image van de originele software achter de hand te houden, zodat je je moviecube altijd weer naar de originele staat kunt terugbrengen.

Merk op dat bij sommige van zulk soort apparaten de mogelijkheid tot flashen afhangt van de software op het apparaat; als je de software op zo'n apparaat goed verknoeit, dan verspeel je daarmee ook de mogelijkheid om weer iets dat wel werkt erop te flashen (dit is volgensmij zo bij sommige handhelds).

Heb je deze blog al gezien?
Jaap-Jan schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:24:
Maargoed, ik kan de source niet vinden op de site van Emtec, dus dit lijkt me een zaak voor http://gpl-violations.org
Een beetje laat, maar is het niet handiger om eerst contact op te nemen met Emtec? Alsin, hen vragen hoe het zit en of je de source kunt krijgen of dat die ergens online staat?

Sowieso, DeDooieVent, wat zat er aan papierwerk en software bij dat apparaat? Als ze het netjes volgens de regels doen, dan moet OF de source meegeleverd zijn, OF een aanbod voor de source. Kun je zoiets vinden op het papierwerk of de CDs die erbij zaten?
Er zijn voor zover ik weet niet veel distributies die MIPS supporten en zeker niet die dan een media center ervan maken. Je komt dan al snel uit bij Gentoo ...
Of Debian, dat scheelt ook weer een hoop crosscompilen.

Maar het is misschien handiger om een distributie uit te zoeken die wat meer gericht is op dit soort apparaatjes (zoals bijvoorbeeld het OpenEmbedded dat in die blog link van mij genoemd staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
deadinspace schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:04:

(...)
Een beetje laat, maar is het niet handiger om eerst contact op te nemen met Emtec? Alsin, hen vragen hoe het zit en of je de source kunt krijgen of dat die ergens online staat?

Sowieso, DeDooieVent, wat zat er aan papierwerk en software bij dat apparaat? Als ze het netjes volgens de regels doen, dan moet OF de source meegeleverd zijn, OF een aanbod voor de source. Kun je zoiets vinden op het papierwerk of de CDs die erbij zaten?

(...)
Ik was inderdaad een beetje haastig, vond ik zelf ook eigenlijk wel achteraf. :$ Maar begintmeta had na mijn opmerking ook al gemaild begintmeta in "Linux op een MIPS 4KEC (EMTEC moviecube)", maar nog niets gehoord. En zo praat ik het weer goed voor mezelf. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Ik wil dit weekeind weer serieus kijken naar het apparaat maar ik wilde met deze post vooral melden dat de firmware is vernieuwd naar versie 2.0.4 waar een PDF is toegevoegd over hoe je moet booten over een usb stick. (link in startpost toegevoegd).

Het lijkt mij dus dat het apparaat sowieso kan booten over een USB stick wat het testen met bijvoorbeeld DSL-embedded voor een n00b als ik wat makkelijker moet maken :)

Eerst ga ik de nieuwe firmware natuurlijk testen :).

Ik ga zo even de originele disks opzoeken om jullie vragen te beantwoorden (ik zal dat in deze post editten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Emtec heeft overigens nog niets laten weten via de mail.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 02-02-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
[edit]
zie startpost

[ Voor 105% gewijzigd door DeDooieVent op 08-03-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
zie starttopic

[ Voor 97% gewijzigd door DeDooieVent op 08-03-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
EMTEC heeft mij overigens nog steeds niets laten weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

begintmeta, EMTEC hoeft jou ook helemaal niets te laten weten.

Wanneer ze de software aanpassingen/uitbreidingen die ze hebben gemaakt aanbieden aan de Linux community via de normale kanalen, en hun klanten de mogelijkheid geven over de source te beschikken (kan via een al dan niet open download, maar bv. ook op CD na aanvraag met evt een handling fee) dan voldoen ze aan de GPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 14829 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:37:
begintmeta, EMTEC hoeft jou ook helemaal niets te laten weten.

Wanneer ze de software aanpassingen/uitbreidingen die ze hebben gemaakt aanbieden aan de Linux community via de normale kanalen, en hun klanten de mogelijkheid geven over de source te beschikken (kan via een al dan niet open download, maar bv. ook op CD na aanvraag met evt een handling fee) dan voldoen ze aan de GPL.
Klopt, maar doen ze dat dan? Dat heb ik dan over het hoofd gezien. Ze hoeven mij ook niets te laten weten, maar over het algemeen is het normaal beschaafd gedrag even te antwoorden op een vraag, al is het maar: 'we hebben geen zin om te antwoorden' of 'u heeft over het hoofd gezien dat in onze documentatie is beschreven dat de source daar en daar verkrijgbaar is'.

AFAIK is een voorwaarde in de GPL dat compiled source (binaries dus) horen te worden vergezeld door hun sourcecode of een aanbieding de source tegen onkostenvergoeding te kunnen verkrijgen. Tenzij ik iets heel erg over het hoofd zie is dat bij EMTEC niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Startpost aangepast :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Titlechange op verzoek TS :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Ik wil heel graag een USB DVD rw drive mounten...als ik "dmesg" in type zie ik:

code:
1
2
3
  Vendor: HL-DT-ST  Model: DVDRRW GSA-2166D  Rev: 1.01
  Type:   CD-ROM                             ANSI SCSI revision: 00
usb-storage: device scan complete

onder "lsmod" zie ik:
code:
1
2
3
4
5
6
Module                  Size  Used by    Not tainted
ohci_hcd               24080  0
ehci_hcd               43104  0
cifs                  298624  0
ide_cd                 48528  0
cdrom                  45664  1 ide_cd

ik heb geen /dev/cd-rom of een /dev/hdc

een usb stick wordt automatisch gemount, een usb harddisk ook, maar dit dus niet, wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Inmiddels is er een soort van contact geloof ik met Realtek. Tenminste ik kreeg een email adres. Tevens is deze post een verkapte schop, de startpost is bijgewerkt enzo.... O+

[ Voor 3% gewijzigd door DeDooieVent op 13-03-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is de mediapartitie inderdaad beperkt tot ntfs of fat32? Anders kom je met ext2/3 of reiserfs of nog wat anders misschien wel aan grotere files met schijfmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
begintmeta schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:37:
Is de mediapartitie inderdaad beperkt tot ntfs of fat32? Anders kom je met ext2/3 of reiserfs of nog wat anders misschien wel aan grotere files met schijfmogelijkheid.
Ja er zijn gebruikers die de partitie hebben omgezet naar ext3 met alle voordelen van dien :)

Ik heb zelf een extra NTFS partitie gemaakt (ca 20gb) voor gorte iso files. Maar nu de torrentapplicatie loopt zou ext3 toch interassanter worden. Even afwachten....

Ik heb trouwens een usb hub aangesloten op dat ding. Heb nu 8 usb poorten, hij herkent gewoon schijven en sticks die erop aangesloten worden. wel grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Via deze post lukt het mij om een debian distro te chroot -en en zo....

Ik snap er nog niet veel van maar het belooft wel wat :) apt-get install werkt _/-\o_ ik wou dat ik linux snapte :( }:O

[edit]
Mocht iemand dit lezen, zou het mogelijk zijn om een soort hibryde te maken? Ik bedoel dan kun je drivers extracten van een linux kernel? of zo iets?

[ Voor 47% gewijzigd door DeDooieVent op 18-03-2008 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Ok ik heb wat email contact over en weer gehad en wilde dit topic niet onnodig kicken, maar nu heb ik wel jullie hulp nodig, want ik ben nog net zo'n n00b als in post 1...
Dear Menno,
Thanks for your mail.
We have many requests for such open resource and we are also thinking about this.
As you know, the software is very important asset for the company like us. so we need to know more details before we can move ahead.
1.Can you give me more information about yourself and your relationship with this Forum?
2. How many persons like you are in the loop of developing?
3. Could you please send me detailed list of things you want to have?
3. What kind of support do you need from us if we start the cooperation?
4. How can we cooperate?
Thanks!

Brian Xia

Deputy General Manager¨
het gehele topic is hier (ik wil niet spammen, maar om nu dat allemaal hier te pasten)

als het goed is bestaat er een SDK, dat weet ik via realtek

er zijn ook reference drivers

Wat moet ik zeker vragen? als iemand tijd en/of zin heeft...help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 15:00
weet iemand waar ik de werkende wifi-stick kan kopen? Ik vind hem wel op een aantal nederlandse sites maar geen enkele verstuurd naar Belgie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257652

Even een hardwarevraag:

Achterin de Movie Cube zit een fan, maar die zit niet rechtstreeks ergens op te blazen (of te zuigen).
Zou het kwaad kunnen om deze eruit te vijzen en de warme lucht vanzelf door de opening te laten ontsnappen?
Want dan zou hij een pak stiller zijn, maar misschien zit die fan er wel voor een reden...

groeten van de kersverse Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Anoniem: 257652 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:58:
Even een hardwarevraag:

Achterin de Movie Cube zit een fan, maar die zit niet rechtstreeks ergens op te blazen (of te zuigen).
Zou het kwaad kunnen om deze eruit te vijzen en de warme lucht vanzelf door de opening te laten ontsnappen?
Want dan zou hij een pak stiller zijn, maar misschien zit die fan er wel voor een reden...

groeten van de kersverse Tweaker
Ja natuurlijk zit die fan er met een reden ;) als het voor het mooie was had ie wel aan de voorkant gezeten wehehehehehe

Het is ook de harddisk die je hoort

en resonantie, als je de bijgeleverde standaard gebruikt is de resonantie al een stuk minder.

Als je echt perse wil kun je natuurlijk de fan vervangen door een temperatuur gestuurde fan. Maar wat je ook kan doen is de fangril eruitslopen (wordt de fan ook stiller van)

Ik wilde ook graag even verwijzen naar mijn mooie wiki pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257925

Anoniem: 38342 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:08:
hoi,
>
> las op tweakers dat jij bent bezig geweest met het eventueel aan schaffen van
> de Ellion HMR 700A mediaspeler.
>
> Nu heb ik van het weekend de FREECOM MP-450 besteld (kan er nog onder uit).
>
> Hoe zijn jou ervaringen met de Ellion HMR 700A of heb je hem nog niet besteld?
>
> ik weet nu niet meer welke ik eigenlijk moet kiezen, voordeel van de ellion is scart dus
> kun je vanaf upc digital decoder opnemen, voordeel freecom is wifi......?
>
> Heb jij nog tips?
>
> dank je,
>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257652

DeDooieVent schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 06:27:
[...]

Ja natuurlijk zit die fan er met een reden ;) als het voor het mooie was had ie wel aan de voorkant gezeten wehehehehehe

Het is ook de harddisk die je hoort

en resonantie, als je de bijgeleverde standaard gebruikt is de resonantie al een stuk minder.

Als je echt perse wil kun je natuurlijk de fan vervangen door een temperatuur gestuurde fan. Maar wat je ook kan doen is de fangril eruitslopen (wordt de fan ook stiller van)

Ik wilde ook graag even verwijzen naar mijn mooie wiki pagina ;)
Het roostertje eruitbreken vond ik wat dratisch ivm garantie enz. Wat ik wel heb gedaan is de hele achterplaat eruitgehaald, inclusief fan.
Intussen draait hij al bijna een maand op die manier zonder warmteproblemen.
Kortom: een aanrader wanneer je vindt dat je fan te lawaaierig is!

En ja: de wiki pagina is inderdaad een waar "MovieCube-Mekka" dat alle onduidelijkheid over het toestel de wereld uithelpt, waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Dank :) Wel een idee, als je wil mag je je stil maak methode toevoegen aan de FAQ ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252574

Eindelijk tijd gevonden om de desktop aan te passen. Ik heb jouw instructies op Tweaking Movie Cube ([Emtec Moviecube] Tweaking MovieCube -R) gevolgd. Daarbij is blijkbaar iets mis gegaan, omdat de MC nu geen verbinding meer kan krijgen met de TV. Ik heb waarschijnlijk voor desktop 6 gekozen en het lijkt erop dat ie die niet kan vinden. Ik kan nergens vinden hoe ik 'm op een andere desktop krijg, omdat ik via putty geen verbinding meer krijg. Hopelijk weet iemand raad anders kan de MC met de vuilnis mee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
:) Relax .. het komt heus wel goed, ik dat ding zo vaak zo ver over de zeik gehad, komt altijd weer goed.

Ten eerste, geen beeld op de tv kan liggen aan het volgende: Als je je tv hebt aangesloten via de composiet kun je alleen PAL en NTSC weergeven, via component kun je alle resoluties weergeven.

Als de speler via component zit aangesloten druk dan eens een aantal maal (met lange tussen pauzes) op de knop "tv system"op de AB. je schakelt dan tussen de verschillende beeld instellingen.

Wat ook gebeurt kan zijn is dat je een corrupte bitmap ertussen hebt zitten, je hebt zelf nog iets aangepast aan de bitmap? of heb je het pakket gedownload en geinstalleerd? Als je iets hebt aangepast dan zou het kunnen dat het niet is opgeslagen in het juiste formaat, dan krijg je inderdaad ook geen toegang meer via putty.

Anyway, je kan altijd flashen via een USB stick. Volg de methode waar je je media schijven niet formateerd.

enne sorry, maar je bent 1 van de eersten die dit overkomt, ik hoop dat het goed komt...

btw welke desktop heb je geprobeerd? of heb je alleen de swconfig.ini aangepast? en hoe heb je deze aangepast? via VI of via notepad en weer terug geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
ooooow no je hebt desktop 6 gekozen _O- en welke firmware heb je? wehehehehehehe wahahahahahaha ow sorry..... :X ?

desktop 6 is pas beschikbaar vanaf firmware 2.09UP

:| stond dat er niet bij?

8)7 sorry

edit:
hier in tweakers heb ik het over desktop 0 tm 5. Dat zijn idd 6 desktops, maar de eerste heet 0. Pas vanaf firmware 2.0.9UP (onofficieel, zie wiki) is ook instelling id=6 beschikbaar (het PeekBox Theme). Echt het spijt me dat ik daar niet helemaal duidelijk over ben geweest |:(

edit2:
uit de startpost:
DeDooieVent schreef op zondag 27 januari 2008 @ 08:24:• druk op “4” bijvoorbeeld (keuze van 0 tot en met 5)
Ik moet deze startpost inderdaad eens een keer updaten, maar er is zo ontzettend weinig animo hier op tweakers (ik sta waarschijnlijk ook in het verkeerde forum (historie van de post :( ) zodat het eigenlijk de moeite niet waard is aangezien de wiki ook vernerlandst wordt...

Ik zou je dan ook graag daar uitnodigen (SPAM alert ;) ) er is inmiddels weer het één en ander uitgezocht en gemaakt, een mp3 playlist generator onder windows bijvoorbeeld. Ook vind je daar een FAQ waarin laatst weer een aantal dingen zijn toegevoegd qua extern ondersteunde hardware (Sd-card test en een test met een externe cardreader).

De wiki is zo groot aan het worden dat vertalen en hier posten te veel werk is.... de wiki vind je door "rtd1261" in te typen in google, of de eerste zin van de eerste post te lezen....

De wiki is het meest up to date, een samenwerking tussen nl,de,pl,fr,be,sp,gb etc etc

[ Voor 94% gewijzigd door DeDooieVent op 04-05-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om te beginnen: hartelijk dank voor de snelle reactie!

Ten eerste, geen beeld op de tv kan liggen aan het volgende: Als je je tv hebt aangesloten via de composiet kun je alleen PAL en NTSC weergeven, via component kun je alle resoluties weergeven.

Heb de Emtec via scart aan de TV aangesloten. Ik zal dit eens proberen.

Wat ook gebeurt kan zijn is dat je een corrupte bitmap ertussen hebt zitten, je hebt zelf nog iets aangepast aan de bitmap? of heb je het pakket gedownload en geinstalleerd? Als je iets hebt aangepast dan zou het kunnen dat het niet is opgeslagen in het juiste formaat, dan krijg je inderdaad ook geen toegang meer via putty.

Ik heb niets aangepast (ben nog maar beginneling en doe dus alleen de dingen die er makkelijk uit zien). Ik heb ook niets gedownload, heb gekozen voor 'optie 6' zie hieronder.

Anyway, je kan altijd flashen via een USB stick. Volg de methode waar je je media schijven niet formateerd.

Ik zal die methode opzoeken en uitproberen.

enne sorry, maar je bent 1 van de eersten die dit overkomt, ik hoop dat het goed komt...
ik hoop het ook ;)

btw welke desktop heb je geprobeerd? of heb je alleen de swconfig.ini aangepast? en hoe heb je deze aangepast? via VI of via notepad en weer terug geladen?

heb (volgens mij) alleen de swconfig.ini aangepast. Zie volgende bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ooooow no je hebt desktop 6 gekozen _O- en welke firmware heb je? wehehehehehehe wahahahahahaha ow sorry..... :X ?
dit klinkt niet best... is het echt zo erg?
Ik heb eerst via VI andere desktops geprobeerd. En toen koos ik voor 6... en deed ie niets meer.

desktop 6 is pas beschikbaar vanaf firmware 2.09UP
:| stond dat er niet bij?
Jawel, dat stond er keurig bij! En ik heb die firmware ook, daarom begrijp ik ook niet waarom het niet werkt.

edit:
hier in tweakers heb ik het over desktop 0 tm 5. Dat zijn idd 6 desktops, maar de eerste heet 0. Pas vanaf firmware 2.0.9UP (onofficieel, zie wiki) is ook instelling id=6 beschikbaar (het PeekBox Theme). Echt het spijt me dat ik daar niet helemaal duidelijk over ben geweest |:(
Volgens mij heb je het heel helder opgeschreven.

Ik moet deze startpost inderdaad eens een keer updaten, maar er is zo ontzettend weinig animo hier op tweakers (ik sta waarschijnlijk ook in het verkeerde forum (historie van de post :( ) zodat het eigenlijk de moeite niet waard is aangezien de wiki ook vernerlandst wordt...

Ik zou je dan ook graag daar uitnodigen (SPAM alert ;) ) er is inmiddels weer het één en ander uitgezocht en gemaakt, een mp3 playlist generator onder windows bijvoorbeeld. Ook vind je daar een FAQ waarin laatst weer een aantal dingen zijn toegevoegd qua extern ondersteunde hardware (Sd-card test en een test met een externe cardreader).

De wiki is zo groot aan het worden dat vertalen en hier posten te veel werk is.... de wiki vind je door "rtd1261" in te typen in google, of de eerste zin van de eerste post te lezen....

De wiki is het meest up to date, een samenwerking tussen nl,de,pl,fr,be,sp,gb etc etc
[/quote]

Ik zal (al) het bovenstaande zsm proberen. (De tv is nu 'bezet' ;( ) En ik zal ook eens kijken naar de wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:17
Heeft er iemand al ervaring met de Emtec MovieCube Q120?
Deze beschikt over HDMI, wat mijn enige reden was om de vorige niet te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) Jippie! Het is gelukt. Firmware update uitgevoerd en gekozen voor de optie dat alle info op de mediaplayer blijft staan. Nu voor een ander optstartscherm gekozen en alles draait weer als een zonnetje.
Hartelijk dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Anoniem: 252574 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:00:
:) Jippie! Het is gelukt. Firmware update uitgevoerd en gekozen voor de optie dat alle info op de mediaplayer blijft staan. Nu voor een ander optstartscherm gekozen en alles draait weer als een zonnetje.
Hartelijk dank _/-\o_
Dacht ik wel :)

:) ik heb gemerkt dat je hem bijna niet stuk kan maken door met de software te kloten, je krijgt hem daarintegen wel snel over de zeik. Als je echt gaat klooien met de software zorg dan wel dat je geen unieke data op dat ding hebt staan (!)

Die cTorrent is ook een aanrader, echt handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 18:14
Ik heb net een MovieCube Q120 gekocht en dat ding werkt perfect. Ik zou echter graag die (nutteloze) NTFS-partitie eraf smijten en samenvoegen met mijn FAT32-partitie. Ik weet hoe ik het moet doen (firmware flash en part.txt aanpassen), maar het probleem is dat ik nergens firmware voor de Q120 kan vinden (ook niet op de Emtec-site).

Daarom dacht ik om de bestaande firmware die erop staat, te backuppen en die te wijzigen. Alleen heb ik geen flauwi dee hoe ik die firmware eraf moet krijgen :-) . Zou iemand mij hierbij kunnen helpen met een stap-voor-stap how-to? Ik heb al alle MovieCube-fora afgezocht, maar ik vind nergens een antwoord hierop.

Bedankt he!

[edit]

Laat maar, ondertussen is er al een firmware verschenen op de support-site. Ik heb de ntfs-partitie niet kunnen verwijderen (de cube herkende m'n hdd toen niet meer), maar door part.txt aan te passen (zat bij de firmware) heb ik wel het percentage van die partitie kunnen reduceren tot 1% van de totale schijfruimte. Nu heb ik toch zo'n dikke 700gb in fat32, daarmee kan ik al iets doen :-) .

[ Voor 23% gewijzigd door jeronantropis op 19-05-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Emtec bevalt wel, want kan heel veel tegelijk (backup storage, foto's bekijken op tv, video kijken en mp3 afspelen.

Maar wat achteraf een beetje tegenvalt is de user interface (mp3's staan in mappen onder elkaar en als je mapje Tina Turner wilt hebben, moet je helemaal naar beneden 'lopen') en het feit dat de TV of PC aan moet om muziek op te starten en naar een ander nummer te gaan (TV aan...TV uit...TV aan).

Ik heb al een beetje zitten zoeken op dit forum en wat verwijzingen, maar ik kan het niet echt vinden. Hier http://www.tl-it.de/media/pages/visualmr.php?lang=e kwam ik bijvoorbeeld tegen dat je via een PocketPC kan 'navigeren', maar ik weet niet of dat op de Emtec werkt.

Weet jij/iemand een (niet te dure) oplossing waarmee ik alle mp3's op de Emtec prettiger kan afspelen en makkelijker (en het liefst ook nog een beetje mooier ) kan navigeren.

PS 1 Ja, ik las al dat playlist etc. ook al op jouw wishlist staat, maar ik sta op het punt om een dvd recorder te kopen en als het met de Emtec niet werkt moet het er één met een 'music server' of juke box worden.

PS 2 Is dit nu de plek voor vragen/berichten of moet ik het onder de review zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:17
jeronantropis schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:28:
Ik heb net een MovieCube Q120 gekocht en dat ding werkt perfect....
Waar heb je deze gekocht als ik mag vragen?
Staat namelijk niet in de Pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Anoniem: 252574 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:42:
De Emtec bevalt wel, want kan heel veel tegelijk (backup storage, foto's bekijken op tv, video kijken en mp3 afspelen.

Maar wat achteraf een beetje tegenvalt is de user interface (mp3's staan in mappen onder elkaar en als je mapje Tina Turner wilt hebben, moet je helemaal naar beneden 'lopen') en het feit dat de TV of PC aan moet om muziek op te starten en naar een ander nummer te gaan (TV aan...TV uit...TV aan).

Ik heb al een beetje zitten zoeken op dit forum en wat verwijzingen, maar ik kan het niet echt vinden. Hier http://www.tl-it.de/media/pages/visualmr.php?lang=e kwam ik bijvoorbeeld tegen dat je via een PocketPC kan 'navigeren', maar ik weet niet of dat op de Emtec werkt.

Weet jij/iemand een (niet te dure) oplossing waarmee ik alle mp3's op de Emtec prettiger kan afspelen en makkelijker (en het liefst ook nog een beetje mooier ) kan navigeren.

PS 1 Ja, ik las al dat playlist etc. ook al op jouw wishlist staat, maar ik sta op het punt om een dvd recorder te kopen en als het met de Emtec niet werkt moet het er één met een 'music server' of juke box worden.

PS 2 Is dit nu de plek voor vragen/berichten of moet ik het onder de review zetten?
Er is een playlist generator gemaakt, je kan hem op de wiki downloaden

Ik verwacht een nieuwe firmware met meer opties voor mp3 omdat de klachten uit alle hoeken van de wereld komen (heel veel cloons)

Die pocket pc toepassing ken ik en is een droom voor dit apparaat maar ik verwacht niet dat de officiele firmware dit gaat ondersteunen.... misschien een alternatieve firmware ooit, maar ik wacht nog steeds op antwoor dvan mele.cn (ik ga dus nooit meer iets horen ;) )

Ik heb zelf ook meer als 300 artiesten op mp3 en de enige manier waarop het scrollen sneller gaat is mappen aanmaken, a,b,c,d,e etc en daar de artiesten in die beginnen met die letter...

dan heb je nog maar 26 mappen om door te scrollen, maar ik ben met je eens dat het een waardeloze oplossing is...voorlopig is de player niet meer dan een opname en weergave apparaat van video materiaal die ook nog wat ondersteuning biedt voor jpg en mp3...

Ik heb zelf mijn HTPC weer in ere hersteld, werkt toch beter.... de emtec hangt eraan als Harddisk ;) wachtende op de nieuwe firmware...

De review is niet echt de plaats voor discussie denk ik, er zijn een aantal fora op internet waar meer bezitters van RTD1261 gebaseerde spelers samenkomen...kijk voor een overzicht op de wiki onder friends

Ik probeer dagelijks alle fora te checken op nieuwtjes en nieuwe vragen, sorry dat ik zo laat pas reageer op de twee laatste posts hier.
Ken G schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:37:
[...]

Ik zou het eens proberen op www.moviecube.biz, de r700 is ook interessant, deze is identiek aan de r100 maar heeft hdmi (en een niet verlicht frontpaneel (beter))

zo komt er toch nog leven in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
Ken G schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:37:
[...]

Bij Makro (ik woon in België) hebben ze de volledige collectie Moviecube's.

Als ik een van de volgende weken tijd heb, schrijf ik er een review over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harakiri
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05-2008
Niet echt het volledige gamma: ik ben er geweest en ze hadden nog geen R700's. Had me dan maar een Q120 meegenomen maar heb er van afgezien aangezien die enkel player was (had daar niet meteen bij stil gestaan). Ze zijn trouwens redelijk duur bij Makro.
Heb me nu een R700 bij Tape and Media besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

speelt deze moviebox standaard divx en allerhande videoformaten af? (afgehaalde films..)

of heb je daar de custom software voor nodig..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driver666
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09-2024
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit de juiste methode is om even een vraagje te stellen, maar goed.
Ik heb zelf onlangs ook een Moviecube Q120 gekocht en heb geprobeerd om de 2e partitie ook op 1% te krijgen door het bestandje aan te passen, maar zonder succes!
Ook vind ik het vreemd dat de 2e partitie read only is dat ik ook niet kon wijzigen via een laptop.
Even contact gezocht met Emtec die in eerste het verhaal deden dat de 2e partitie voor Time shift opnames is van de televisie.
Daar de Q120 alleen maar een player is en geen recorder (en dus alleen maar video out heeft) heeft dit dus geen zin.
Volgens Emtec leek het er nu op dat er een fout gemaakt is met het partitioneren.
Dit zou het systeem zijn dat bij de R serie nodig is.
Op zich vind ik het niet zo erg dat er 2 partities zijn en ook niet dat het NTFS is ( is ook nog wel handig voor films in ISO formaat daar de FAT32 partitie iso's boven 4Gb niet kan lezen.
Emtec komt hier binnenkort nog even op terug.
Maar misschien zou jij mij kunnen vertellen hoe jij het tekstbestandje hebt aangepast waarmee je de 2e partitie op 1% hebt gekregen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Antoine
mailto:a.bongiovanni@quicknet.nl
jeronantropis schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:28:
Ik heb net een MovieCube Q120 gekocht en dat ding werkt perfect. Ik zou echter graag die (nutteloze) NTFS-partitie eraf smijten en samenvoegen met mijn FAT32-partitie. Ik weet hoe ik het moet doen (firmware flash en part.txt aanpassen), maar het probleem is dat ik nergens firmware voor de Q120 kan vinden (ook niet op de Emtec-site).

Daarom dacht ik om de bestaande firmware die erop staat, te backuppen en die te wijzigen. Alleen heb ik geen flauwi dee hoe ik die firmware eraf moet krijgen :-) . Zou iemand mij hierbij kunnen helpen met een stap-voor-stap how-to? Ik heb al alle MovieCube-fora afgezocht, maar ik vind nergens een antwoord hierop.

Bedankt he!

[edit]

Laat maar, ondertussen is er al een firmware verschenen op de support-site. Ik heb de ntfs-partitie niet kunnen verwijderen (de cube herkende m'n hdd toen niet meer), maar door part.txt aan te passen (zat bij de firmware) heb ik wel het percentage van die partitie kunnen reduceren tot 1% van de totale schijfruimte. Nu heb ik toch zo'n dikke 700gb in fat32, daarmee kan ik al iets doen :-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
MikeVM schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:20:
speelt deze moviebox standaard divx en allerhande videoformaten af? (afgehaalde films..)

of heb je daar de custom software voor nodig..
Alle Moviecubes (R100, R700, Q100 en Q120) spelen standaard af:

MPEG 2 & 4, AVI, VOB, DAT, MP4, DIVX; XVID

Dus ja: ook "afgehaalde films". Het enige minpuntje is dat ze geen HD-films kunnen afspelen (x264, .mkv-containers), maar de klassieke .avi's dus wel.

Ook de ondersteuning voor externe ondertitels (.srt ...) is echt fantastisch. Geen enkele klassieke dvd-speler met divx-ondersteuning kan hieraan tippen. Zeker voor films is het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
driver666 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:01:
Ik heb zelf onlangs ook een Moviecube Q120 gekocht en heb geprobeerd om de 2e partitie ook op 1% te krijgen door het bestandje aan te passen, maar zonder succes!
Ook vind ik het vreemd dat de 2e partitie read only is dat ik ook niet kon wijzigen via een laptop.
Even contact gezocht met Emtec die in eerste het verhaal deden dat de 2e partitie voor Time shift opnames is van de televisie.
Daar de Q120 alleen maar een player is en geen recorder (en dus alleen maar video out heeft) heeft dit dus geen zin.
Volgens Emtec leek het er nu op dat er een fout gemaakt is met het partitioneren.
Dit zou het systeem zijn dat bij de R serie nodig is.
Op zich vind ik het niet zo erg dat er 2 partities zijn en ook niet dat het NTFS is ( is ook nog wel handig voor films in ISO formaat daar de FAT32 partitie iso's boven 4Gb niet kan lezen.
Emtec komt hier binnenkort nog even op terug.
Maar misschien zou jij mij kunnen vertellen hoe jij het tekstbestandje hebt aangepast waarmee je de 2e partitie op 1% hebt gekregen?
Je moet dus het bestandje part.txt aanpassen (staat onder de \usb\ folder in de firmware-zip), zodat je volgende code krijgt (voor een Q120):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
udf:1
ext3:512
ext3(2):150
swap:256
udf2:1
fat32:res
ntfs:1%
volume1:MULTIMEDIA1
volume2:MULTIMEDIA2
option:install

Merk op dat de laatste code op "option:install" staat. Dat betekent dat de volledige schijf wordt geformateerd volgens de indeling die je erboven hebt ingegeven. Als je in de toekomst een nieuwe firmware upgrade wil doen, maar niet alles opnieuw wil formateren (logisch, lijkt me), moet je opnieuw part.txt aanpassen met "ntfs:1%", maar dan wel als argument "option:upgrade" meegeven.

Het kan ook zijn dat je "ntfs:0.1%" ofzo kan ingeven, zodat het nog kleiner wordt, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Verder moet je gewoon de .pdf volgen die bij de firmware zit (installatie via usb-stick). Works like a charm :-) .

Je kan de ntfs partitie niet volledig verwijderen, noch als fat32 formateren. Ik heb het geprobeerd, maar dan detecteert de Cube de hdd niet meer :-) . Die 1% ntfs-partitie zal altijd read-only blijven, omdat de Moviecube op een Linux OS draait zonder ntfs-ondersteuning. Je kan er dus enkel films opzetten door de Cube rechtstreeks via usb aan je laptop te hangen. Aangezien je die ntfs partitie echter op 1% hebt gezet, is die zo klein dat je er eigenlijk niets meer aan hebt en je best volledig de fat32 partitie gebruikt.

De reden dat die ntfs-partitie erop staat, is dat ze voor de Q-serie eigenlijk gewoon de firmware van de R-serie (met opnamefunctie) hebben genomen (het toppunt van luiaardij). Daarom kan je die ntfs-partitie ook niet volledig verwijderen (wat ik persoonlijk het liefst zou doen), maar enkel in grootte wijzigen. Wie weet wordt dat ooit nog aangepast in een nieuwe firmware-versie ...

[ Voor 7% gewijzigd door jeronantropis op 21-06-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265795

Hoi,

Leuk om hier ervaringen met de movie cube te kunnen delen.

Heb sinds een paar dagen de Q100 in huis. Heb ook de WiFI dongle erbij gekocht, de MC hangt nu in m'n draadloze netwerk, ging helemaal perfect. Het is goed om te weten dat als je van WEP gebruik maakt dat je de key in hexadecimaal formaat invoert, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82284

Ik heb sinds een paar weken een HMC-3902, en ik ben er voorzichtig mee aan het tweaken geslagen. Wat ik graag wil is dat ik mijn mp3 verzameling die hier op staat via mijn thuisnetwerk kan benaderen op mijn PS3. De meeste NASsen lijken hier Twonky voor te gebruiken als DLNA media server, maar ik kan hier voor apparaatjes die gebaseerd zijn op de RTD1261 niets over vinden.

Dat verbaast me een beetje omdat er best veel informatie is over hoe dit apparaat te tweaken. Hopelijk betekent dit dat het zo eenvoudig is dat niemand de moeite heeft genomen om het te posten;)

Mocht iemand hier weten hoe dit moet of waar ik hier meer informatie over kan vinden dan hou ik me aanbevolen! De manual van Twonky heb ik al gelezen, maar ik snapte niet zo veel van het verhaal over de linux installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronantropis
Wanneer een film speelt met de moviecube en je drukt op de "subtitle" knop op de afstandsbediening, dan verschijnt er een menuutje waar je verschillende subtitle-opties kan aanpassen. Wanneer ik in dit menu "synchronize subtitles" selecteer, heb ik verder geen idee wat ik moet doen. In de linkerbovenhoek van mijn tv verschijnt een groene tekst met "synchronisation", maar meer niet. Wanneer ik op de afstandsbediening op de pijltjes naar links, rechts, boven of onder druk (dus de knoppen die rond de "enter" knop staan), gebeurt er niets (ik zou verwachten dat daarmee de tekst wordt verlaat of vervroegd).

Heeft iemand een idee hoe ik deze synch-optie moet gebruiken?

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239799

Hey mensen,

Ik heb sinds vandaag de emtec movie cube Q-100. op het eerste zicht allemaal ok, maar ik zit toch met een probleempje. als ik iets op de HD plaats kan ik dit afspelen maar als ik iets wil wissen krijg ik altijd de melding Delete fail! :( .

Als ik alles op de HD wis via PC komt er op dat de HD leeg is maar de verbruikte capaciteit blijft staan (198Gb/200Gb bijvoorbeeld ook al is alles gedeleted).

Als ik de HD terug aanzet krijg ik nu een mapje /$RECYCLE.BIN/ en daar staat alles in wat ik gewist heb.
Ik heb deze map ook al proberen te verwijderen maar steeds Delete fail! :(

Iemand een idee ?

ALvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 00:27
Leuk dat EMtec Linux als basis gebruikt, maar dit staat me echt niet aan.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gertvdijk schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:31:
Leuk dat EMtec Linux als basis gebruikt, maar dit staat me echt niet aan.
niuewste firmware staat er al op maar ook niks :( heb me al zot gezocht en vind niks terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Anoniem: 239799 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:33:
niuewste firmware staat er al op maar ook niks :( heb me al zot gezocht en vind niks terug
Als er echt niks bijgeleverd was bij het apparaat (documentatie, CD-ROM, o.i.d.) en je kan ook echt niks vinden op de website en je krijgt geen antwoord van Emtec dan moet je dat even melden op de legal mailinglist van gpl-violations.org. Daar is al een thread lopende over het apparaat. Dit is echt werkelijk schandalig. Gratis en vrij beschikbare software gebruiken en het vervolgens verkopen zonder de source code erbij te geven. :|

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 26-10-2008 11:47 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Anoniem: 229967

ook leuk om te melden

de q120 bied ook ondersteuning om .iso af te spelen vanaf de hdd en vanaf t netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184257

Wanneer komen ze met een model dat HD formaat ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250059

Ik heb sinds gisteren een probleem dat de cube niet meer wil opnemen,,,,.....
GGRRRRRRRRR..

Ik laat hem als het onrustig is in de straat een camera opnemen, (zodat ik de volgende dag kan terugkijken hoe of wat als ik schade heb etc.)
Nu kan ik in het afspeelmenu ---> Playback wat record is.
Totaal niets meer vinden.....

Als ik video in selecteer & op opname druk gaat het beeld op zwart & na 3 a 4 sec. komt deze weer terug op het menu.

Heb hem nu 2 dagen spanningsloos laten staan,.. Maaar,.. helaas..
Via windows kan ik alleen de 2 hd formateren die aanspreekbaar zijn.
Helaas dus niet de opname schrijf...
Wat moet ik in hemelsnaam doe, zodat dat cuby weer kan opnemen>?

Echter timeshift blijft wel werken....

Snap er nix meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287136

Ik heb sinds 2 weken de moviecube Q120 incl. de usb dongle voor de wifi verbinding.
De moviecube werkt prima alleen het netwerk verhaal werkt niet. Ik kan wel via de movie cube op mijn
computer komen maar niet vanuit de pc op de movie cube (om er bestanden naar toe te kopieeren)
Om deze reden had ik juist voor deze mediaplayer gekozen om via het netwerk bestanden op de movie cube
te kunnen zetten. Ik heb al geprobeerd de firmware die op de site van emtec te krijgen is, te installeren maar ook dat werkt niet, verschijnt een error als ik de updat wil starten.
Heeft iemand enig idee hoe ik het aan de praat kan krijgen dat ik de moviecube vanuit mijn pc kan benaderen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122000

Weet iemand of er andere firmware gebruikt kan worden op de R700, ik zat te hopen op een firmware update zodat hij bluray (mkv) kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Ik heb onlangs een Plextor MediaX PX-MX500WL en ik ben erachter gekomen dat deze dezelfde systeemeigenschappen heeft als die MovieCube's

Dus ook telnetten ernaar, zelfde partities maar alleen kan ik er amper informatie over vinden..
Dit is alle info die ik heb verzameld. Als iemand mij kan zeggen dit is exact diezelfde speler als de Emtec *** of dat dan weet ik welke richting ik uit moet.

Kan gerust ook beginnen te ontwikkelen of hacks zelf gaan maken vermits ik wel met Linux bezig ben dus hopelijk krijgen we hier wat meer uit!

/usr/local/bin/Resource # dmesg
%%%%
TX_ABRT,(target = 58)
%%%%%%%%%%%%

i2c_adapter i2c-0: tx abort(target=58)
=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*
req: 48000, get: 80000
reclaim size: 20000
req: 30000, get: 40000
reclaim size: 10000
req: 24000, get: 40000
UDF partition "hda3" is mounted with recovery option. Store the super block.
kjournald starting. Commit interval 5 seconds
EXT3 FS on hda6, internal journal
EXT3-fs: recovery complete.
EXT3-fs: mounted filesystem with ordered data mode.
======================================2==========================
======================================3==========================
======================================4==========================
NTFS volume version 3.1.
=============================0==============================
req: 24000, get: 40000
req: d8000, get: 100000
[USB] NOT Setup GPIO yet, platform_info.board_id = 0x20008!!!
[cfyeh] usb_hcd_rbus_probe before setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG01 = 0x00400040
[cfyeh] usb_hcd_rbus_probe before setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG03 = 0x00000000
[cfyeh] usb_hcd_rbus_probe after setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG01 = 0x01000040
[cfyeh] usb_hcd_rbus_probe after setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG03 = 0x00000001
[usb_param] usbphy reg 32, set sh = 0x5, get sh = 0x5, 4bit
[usb_param] usbphy reg 35, set src = 0x7, get src = 0x7, 3bit
[usb_param] usbphy reg 36, set senh = 0xd, get senh = 0xd, 4bit
ehci_hcd ehci_hcd: EHCI Host Controller
ehci_hcd ehci_hcd: new USB bus registered, assigned bus number 1
ehci_hcd ehci_hcd: irq 2, io mem 0xb8013000
[cfyeh] ehci_reset before setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG01 = 0x01000040
[cfyeh] ehci_reset before setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG03 = 0x00000001
[cfyeh] ehci_reset after setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG01 = 0x01000040
[cfyeh] ehci_reset after setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG03 = 0x00000001
ehci_hcd ehci_hcd: park 0
ehci_hcd ehci_hcd: USB 0.0 initialized, EHCI 1.00, driver 10 Dec 2004
hub 1-0:1.0: USB hub found
hub 1-0:1.0: 1 port detected
hub : individual port power switching
hub : individual port over-current protection
[cfyeh] set PPE = 0
ohci_hcd: 2004 Nov 08 USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver (PCI)
[USB] NOT Setup GPIO yet, platform_info.board_id = 0x20008!!!
[cfyeh] usb_hcd_rbus_probe before setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG01 = 0x01000040
[cfyeh] usb_hcd_rbus_probe before setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG03 = 0x00000001
[cfyeh] usb_hcd_rbus_probe after setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG01 = 0x01000040
[cfyeh] usb_hcd_rbus_probe after setting VENUS_USB_EHCI_INSNREG03 = 0x00000001
[usb_param] usbphy reg 32, set sh = 0x5, get sh = 0x5, 4bit
[usb_param] usbphy reg 35, set src = 0x7, get src = 0x7, 3bit
[usb_param] usbphy reg 36, set senh = 0xd, get senh = 0xd, 4bit
ohci_hcd ohci_hcd: OHCI Host Controller
ohci_hcd ohci_hcd: new USB bus registered, assigned bus number 2
ohci_hcd ohci_hcd: irq 2, io mem 0xb8013400
hub 2-0:1.0: USB hub found
hub 2-0:1.0: 1 port detected
hub : no power switching (usb 1.0)
hub : no over-current protection
usb 1-1: new high speed USB device using ehci_hcd and address 2
hub 1-1:1.0: USB hub found
hub 1-1:1.0: 4 ports detected
hub : ganged power switching
hub : global over-current protection
[cfyeh] Disable ports' power w/o port one (2-4) of Hub on board by port power control OK !
usb 1-1.2: new high speed USB device using ehci_hcd and address 3
ieee80211_crypt: registered algorithm 'NULL'
[cfyeh] Enable ports' power w/o port one (2-4) of Hub on board by port power control OK !

Linux kernel driver for RTL8187/RTL8187B based WLAN cards
Copyright (c) 2004-2005, Andrea Merello
rtl8187: Initializing module
rtl8187: Wireless extensions version 17
rtl8187: Initializing proc filesystem
rtl8187: Reported EEPROM chip is a 93c46 (1Kbit)
rtl8187: EEPROM ID 8129
rtl8187: Card MAC address is 00:02:72:7b:f5:0e
rtl8187: EEPROM VID:0xda0b ,EEPROM DID:0x8981
rtl8187: PAPE from CONFIG2: 0
End of initendpoints
rtl8187: Driver probe completed

usbcore: registered new driver rtl8187
Hardware version is 8187B_E
WIRELESS_MODE_G
Algorithmics/MIPS FPU Emulator v1.5
enabling WPA
enabling WPA
Linking with V-Wifi
@@@ ieee80211 associate procedure wq 1 @@@
Linking with V-Wifi
Associated successfully
Using G rates
ieee80211_crypt: registered algorithm 'TKIP'
enabling WPA
Linking with V-Wifi
Linking with V-Wifi
Associated successfully
Using G rates
enabling WPA
Linking with V-Wifi
Linking with V-Wifi
Associated successfully
Using G rates
enabling WPA
disabling WPA
Linking with V-Wifi
rtl8187: RX process 14 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 15 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 0 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 1 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 2 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 3 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 4 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 5 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 6 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 7 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 8 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 9 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 10 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 11 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 12 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: RX process 13 aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
rtl8187: Mangement RX process aborted due to explicit shutdown (fffffffe)(-2)
Hardware version is 8187B_E
WIRELESS_MODE_G
Linking with V-Wifi
Associated successfully
Using G rates
enabling WPA
enabling WPA
Linking with V-Wifi
Linking with V-Wifi
Associated successfully
Using G rates
enabling WPA
Linking with V-Wifi
Linking with V-Wifi
Associated successfully
Using G rates
req: 5e13b, get: 80000
rtl8187: Mangement RX process aborted due to explicit shutdown (ffffffb9)(-71)

/usr/local/bin/Resource # cat /proc/cpuinfo
system type : Realtek Venus
processor : 0
cpu model : MIPS 4KEc V6.4
BogoMIPS : 202.34
wait instruction : yes
microsecond timers : yes
tlb_entries : 16
extra interrupt vector : yes
hardware watchpoint : yes
ASEs implemented :
VCED exceptions : not available
VCEI exceptions : not available

/usr/local/bin/Resource # cat /proc/meminfo
MemTotal: 58524 kB
MemFree: 7708 kB
Buffers: 3808 kB
Cached: 9972 kB
SwapCached: 0 kB
Active: 6268 kB
Inactive: 10768 kB
HighTotal: 0 kB
HighFree: 0 kB
LowTotal: 58524 kB
LowFree: 7708 kB
SwapTotal: 160672 kB
SwapFree: 160672 kB
Dirty: 0 kB
Writeback: 0 kB
Mapped: 7980 kB
Slab: 4108 kB
CommitLimit: 189932 kB
Committed_AS: 7372 kB
PageTables: 344 kB
VmallocTotal: 1048560 kB
VmallocUsed: 716 kB
VmallocChunk: 1047700 kB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Ik ga deze topic nog eens ophalen :)

Mijn vorige problemen zijn allemaal opgelost met de movie cube. maar nu blijf ik een aanslepend probleem te hebben. misschien dat iemand hiermee kan helpen.

als ik tijdens de film mijn ondertiltels wil selecteren krijg ik een handje met een streep erdoor. Dus dit lukt nooit ik moet wachten tot alle trailers enzo geladen om dan pas in het hoofdmenu aan te passen. dit is niet echt het probleem, maar je mag ook geen scenes doorspoelen of op pauze zetten want dan ben ik ze terug kwijt. Ook als ik een ISO wil bekijken werkt hij perfect maar terug de ondertitels doen de das om.
firmware 2.0.9FO(204)
Al meerde forums doorzocht maar nog niemand met een gelijkaardig probleem gezien.

Alvast bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 15:10

Underworld

+1 Inzichtvol

Even een vraagje tussendoor...

Het lukt me met geen mogelijkheid het file system te remounten naar rw. (het is namelijk nog read only) ik probeer namelijk het thema te veranderen maar via "mount -o remount,rw /" lukt het me niet...

Iemand een idee wat ik moet doen?

Is het ook niet mogelijk om het in de Vi editor de rechten te veranderen? Daar kom ik namelijk gewoon in alleen tja hij zegt dus steeds dat het read only is... :(

Alvast thanks!

evt. de firmware updaten, weet namelijk niet of het bij de nieuwste versie veranderd is?
heb zelf SW 62.126.240(750) volgens mij

Via NAS de file veranderen lukt ook niet trouwens :S
En de Emtec via usb benaderen lukt me ook niet, maar misschien is dit logisch?

[ Voor 24% gewijzigd door Underworld op 23-06-2009 19:44 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Underworld schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:03:
Het lukt me met geen mogelijkheid het file system te remounten naar rw. (het is namelijk nog read only) ik probeer namelijk het thema te veranderen maar via "mount -o remount,rw /" lukt het me niet...
Wat is de foutmelding dan?
En misschien op het idee gekomen om eerst een filesystem check te doen voordat je rw mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312052

Underworld schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:03:

Iemand een idee wat ik moet doen?
Sommige types (zoals mijn Q120) laden hun filesystem vanuit een squashfs "zip" image. Zelfs al kon je dus de read-only status omzeilen, de volgende keer dat het ding opstart, zouden alle wijzigingen terug weg zijn. De enige oplossing is om alles op de harde schijf te zetten, en de firmware eenmalig aan te passen zodat ook je eigen programma's gestart worden. Dan Zie http://www.mpcclub.com/mo...&highlight=emtec&start=15.

Ik heb gisteren zo'n aangepaste firmware gemaakt, maar toen alles klaar was en ik het wilde testen, moest ik vaststellen dat ik er niet in slaag om de firmware van mijn Q120 te updaten via USB key. Hij doet het gewoon niet :'( Zelfs de originele firmware wil hij ook niet "updaten" (mijn toestel heeft reeds de laatste versie, dus het is niet echt updaten). Ik doe de hele procedure zoals het hoort, dus de 6 bestanden op usb stick, en power on met standby knop 6 sec ingehouden. De USB stick begint te knipperen voor een aantal seconden, en gaat dan weer uit. Op de TV blijft het Emtec Q120 opstartscherm staan, en er gebeurt verder helemaal niets meer. De power-led op de unit is blauw, alsook een led in de vorm van een muzieknoot.

Iemand enig idee waarom mijn firmware update niet werkt?

Groeten,
Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229967

Anoniem: 312052 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:14:
[...]

Sommige types (zoals mijn Q120) laden hun filesystem vanuit een squashfs "zip" image. Zelfs al kon je dus de read-only status omzeilen, de volgende keer dat het ding opstart, zouden alle wijzigingen terug weg zijn. De enige oplossing is om alles op de harde schijf te zetten, en de firmware eenmalig aan te passen zodat ook je eigen programma's gestart worden. Dan Zie http://www.mpcclub.com/mo...&highlight=emtec&start=15.

Ik heb gisteren zo'n aangepaste firmware gemaakt, maar toen alles klaar was en ik het wilde testen, moest ik vaststellen dat ik er niet in slaag om de firmware van mijn Q120 te updaten via USB key. Hij doet het gewoon niet :'( Zelfs de originele firmware wil hij ook niet "updaten" (mijn toestel heeft reeds de laatste versie, dus het is niet echt updaten). Ik doe de hele procedure zoals het hoort, dus de 6 bestanden op usb stick, en power on met standby knop 6 sec ingehouden. De USB stick begint te knipperen voor een aantal seconden, en gaat dan weer uit. Op de TV blijft het Emtec Q120 opstartscherm staan, en er gebeurt verder helemaal niets meer. De power-led op de unit is blauw, alsook een led in de vorm van een muzieknoot.

Iemand enig idee waarom mijn firmware update niet werkt?

Groeten,
Ronny
hier exact het zelfde verhaal.
blijft knipperen maakt komt niets verder, kan ook niet updaten ook al pas ik het txt bestandje aan naar update, install of wat dan ook maar. hij doet er niets mee
Pagina: 1