[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.331 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:09:
Ik wil weer een x waterkoeling en ik ben me nu aan het oriënteren.
Voor het CPU blok neem ik waarschijnlijk deze:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1856
[afbeelding]
De Alphacool NexXxoS XP Bold is uitgerust met een massieven koperen kern waardoor zeer goede koelprestaties bereikt worden. Door de transparante kunststof behuizing van de NexXxoS XP Bold is dit waterblok een lust voor het oog.

Het waterblok wordt door middel van schroeven en veren bevestigd. De NexXxoS is geschikt voor 1/4" inschroefverbindingen, deze dienen separaat besteld te worden.

Specificaties:

Afmetingen: 86 x 65,7 x 17 mm.

Gewicht: 193 gram
50 euro

Of:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1855
[afbeelding]
De Alphacool NexXxoS HP is uitgerust met een massieven koperen kern waardoor zeer goede koelprestaties bereikt worden. Door de transparante kunststof behuizing van de NexXxoS HP is dit waterblok een lust voor het oog.

Het waterblok wordt door middel van schroeven en veren bevestigd. De NexXxoS is geschikt voor 1/8" inschroefverbindingen, deze dienen separaat besteld te worden.

Specificaties:
-Afmetingen: 99 x 62 x 13 mm.
-Gewicht: 130 gram
40 euro

Mijn vraag is, welke is beter en is het de 10 euro prijsverschil waard...

Hij komt op een amd64 3000+ en straks op een 3400+.

Alvast bedankt :).
Ja dat is het waard, de nexxxos xp is gewoon beter maar een hp pro is ook niet slecht.
Ik zou altijd voor de XP gaan :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:24:
[...]

Ja dat is het waard, de nexxxos xp is gewoon beter maar een hp pro is ook niet slecht.
Ik zou altijd voor de XP gaan :)
Ok bedankt :)
Is het ook gewoon wel een a-merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:26:
[...]

Ok bedankt :)
Is het ook gewoon wel een a-merk?
Zeker wel, check www.alphacool.de ook eens, zeer uitgebreid gamma :)
(heb zelf een nexxxos xp silver)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op zondag 26 december 2004 @ 20:29:
[...]

Zeker wel, check www.alphacool.de ook eens, zeer uitgebreid gamma :)
(heb zelf een nexxxos xp silver)
Thx voor de link!

Ik heb dit nu samengesteld:
Alphacool NexXxoS XP Bold - Socket 754 / 939 / 940 (schroefbevestiging) á 50 euro
Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 á 45 euro
Black Ice Extreme - 1/4" á 65 euro
Samen: 160 euro :)
(samengesteld bij freezing hardware zodat ik het kan ophalen :P)
Is allemaal 1/4" en dan nog wat slangen en een fan heb ik nog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je eigenlijk nog ergens tygon slang bestellen hier in NL ?

Denk het niet want kan niks vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan de antartica waterblok op socket 939?
WaterChill CPU Cooler Antarctica block supporting Intel P4 S478, AMD Socket A, AMD S754/S940 (AMD 64)

Zie ik staan, maar wil weten als die ook op 939 kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09
Ik zie het al aan je foto je bent blond.....

S754 en s940 zijn qua bevestig ontwerp exact hetzelfde als s939 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0l, dat wist ik niet, tog weer wat geleerd vandaag :Y) danke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:22:
Hey mensen effe een vraagje heb mijn radiator en mijn fans nu binnen en nu wil ik die aan de bovenkant van mijn case instaleren maar wat kan ik dan het beste doen de lucht van buiten in mijn kast blazen of de lucht uit mijn kast naar buiten blazen lijkt mij dat laatste omdat warmelucht opsteigt maar jah even voor de zekerheid.

oh jah heb een Airplex EVO 360 voor degene die denkt dat i dat nodig heeft ;)
Waarom probeer je het niet uit, dan weet je het zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Ach maat van mij heeft een socket a watercoolblok op zijn nieuwe amd64 winchester zitten :D.
blokje was multisocketed maar zonder alle aansluitingen d8 ik. beetje creatief zijn. tygon kopen in nederland ja dat kan oc-shop is volgens mij op de dit moment de enige shop tenminste die ik ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gakkethijs schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:15:
tygon kopen in nederland ja dat kan oc-shop is volgens mij op de dit moment de enige shop tenminste die ik ken
Ja idd vond het gister gelijk bestelt en vandaag al opgestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje, ik wil graag een 5,25" reservoir of een 2x3.5" . Nu is mijn vraag of die nog ergens te verkrijgen is want FH, PS, Aqua computer en Alphacool heeft hem niet.

Ik weet dat TweakStore hem had maar die is dus failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft mischien iemand wat site's voorme met WC kooling faqs / howto's.. ik ben vanplan in mn nieuwe PC, WC te doen , en dat moet natuurlijk ineenkeer vlekkeloos gebeuren..
ikga waarschijnlijk een 1A cooling set nemen (zie: http://www.1a-cooling.de/shop/index_set5z280.htm en topic op tweakers)
maar daartussen willik natuurlijk ook een Drainage kraantje hebben , en waarschijnlijk een extern reservoir , natuurlijk zallik dan het een en ander af moeten weten van de tubing , en aansluitingen etc etc..
ik ben vanplan alles volgend jaar te gaan kopen (februari) en wil tot dan ff alles gaan inprenten kwa WC en PC zelf inelkaar zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:36:
heeft mischien iemand wat site's voorme met WC kooling faqs / howto's.. .
Die heb je al gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:36:
heeft mischien iemand wat site's voorme met WC kooling faqs / howto's.. ik ben vanplan in mn nieuwe PC, WC te doen , en dat moet natuurlijk ineenkeer vlekkeloos gebeuren..
ikga waarschijnlijk een 1A cooling set nemen (zie: http://www.1a-cooling.de/shop/index_set5z280.htm en topic op tweakers)
maar daartussen willik natuurlijk ook een Drainage kraantje hebben , en waarschijnlijk een extern reservoir , natuurlijk zallik dan het een en ander af moeten weten van de tubing , en aansluitingen etc etc..
ik ben vanplan alles volgend jaar te gaan kopen (februari) en wil tot dan ff alles gaan inprenten kwa WC en PC zelf inelkaar zetten..
Neem gewoon zo'n complete set(de SET-5Z280V1 of zo'n Blacklord 240) + Eheim 1048 pomp: Dit zijn namelijk gewoon de best presterende waterkoelingssets die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem de complete set , maar ik wil er waarschijnlijk wel een extern reservoir op , en natuurlijk een drainage kraantje (kwil wel water eruit kunnen halen etc)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
waarom? In de praktijk is het niet nodig. Een reservoir is wel voldoende hoor.

Bijvullen/aftappen hoeft vrijwel nooit. Alleen in het begin als het lucht nog uit het systeem moet komen

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Ik heb even een vraag:
Ik heb dus mijn (zelf gemaakte) waterkoeling blokjes opgeschuurd naar 2000 grid :), alleen nu wil ik de blokjes polijsten. Ik heb daarvoor speciale koper polijstpasta gehaald (Langsol) ziet er uit als een stuk roze zeep van 10x5x5 (lxbxh). Maar hoe moet je dat spul nou percies gebruiken? De verkoper zei dat je het eerst in water moet leggen.... maar dan gebeurt er vrij weinig. Moet je het direct op het blokje smeren of eerst op de groene *polijstkop* (hoe noem je dat groene, cilinder vormige spul :P )

[Updated spec's]

• Vandread
Terug gaan naar de verkoper, ding teruggeven, geld terug krijgen, naar huis gaan, foto's maken van dat blok voor ons, blok installeren
Oftewel: polijsten heeft amper nut en ik heb geen idee wat je bedoelt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 30-12-2004 17:22 . Reden: hyperbool verwijdert ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Okey, ik doe net als of ik dat niet gelezen heb :+
-----------------------------------------------------------------------

Maar ik heb er nu na veel pijn en moeite dus 2 spiegels bij :) O+ , zal binnenkort de plaatjes wel online zetten. Ik ben een van de weinge digitale-camera loze tweaker en het laten ontwikellen en scannen kost even tijd.

[Updated spec's]

Verwijderd

in het water doen , en er een soort van papje van maken? dus roeren.

Verwijderd

sorry voor de dubbelpost , maar ikga binnenkort een 1A setje kopen , en had hierbij dit idee

pomp > koeling > CPU > opnieuw Koeling > grafische kaarten/HDD's
dat opnieuw koelen , daar haddik dit idee voor.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/koningkaas/ideetje.GIF

aangezien ik toegang heb tot propaan brander, alle soorten koperen buizen en alle soorten messing verbind stukjes, (Installatie techniek opleiding) leek het me leuk om zelf iets inelkaar te knutselen , mijn vraag is , zal dit werken?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52

Epsilon

nauwelijks omdat je vrijwel geen contact oppervlak hebt

Je zou het kunnen gebruiken voor je GPU mits je de buizen tegen de zijkant van je kast maakt.

Op deze manier zal het niet veel helpen :)

Verwijderd

ookniet met koelpasta ofzo op de buizen?
gaat erom dat de buizen worden gekoeld , en daarmee het water.
of een plaatje eronderop vastmaken?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 20:38 ]

• 418O2
Nee

een radiator werkt enkel goed door de lamellen. Deze vergroten het oppervlakte met minimaal een factor 10 denk ik.

• Vandread
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:37:
ookniet met koelpasta ofzo op de buizen?
koelpast koelt niet ofzo trouwens... het geleid alleen en opzich best leuk maar de beste geleiding is direct contact ;)

Verwijderd

ik bedoelde dan dat de Koelpasta de koudelucht zegmaar opnam en het overgaf aan de koperenbuizen

maar wat zijn lamelen? wat moetik me daarbij denken?

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:11:
ik bedoelde dan dat de Koelpasta de koudelucht zegmaar opnam en het overgaf aan de koperenbuizen

maar wat zijn lamelen? wat moetik me daarbij denken?
De koelvinnen van de radiator, waarmee je dus het koeloppervlak enorm vergroot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:11:
Dat doet het dus NIET zoals ik al zei....
het enige wat je op die koelpasta krijgt is veel stof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen mijn Koolance PC2-650 geinstallerd incl CPU en GPU waterkoelblokjes.

pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.half-life-2.nl/tweakers/Foto44.jpg

In het rode kringetje zie je een luchtbel in de koeler zitte (in de 'uitgang' van de cpu koeler). Ik heb hem na het vullen en aanzetten op zijn kopp gehoude waardoor bel weg ging, maar na een paar uur was er alweer een klein belletje terug die dus steeds groter wordt.

Hoe los ik dit op zonder mijn systeem om de 5 dage op zijn kop te moeten houden :X :?
of had ik toevallig de cpu blokje 180 graden moete draaien met installeren (dat de aansluitingen onderop zitten en de slangen dus aan de "bovenkant" waardoor eventuele lucht meteen weer meestroomt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radiator effe open maken als dat kan?(dop eraf dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:18:
Radiator effe open maken als dat kan?(dop eraf dus).
Radiator? het is een CPU blok hoor. Ik denk dat je 'm of anders om erop moet doen of dat je 'm idd een paar dagen op z'n kop moet houden

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik bedoelde het reservior(ben nog wat slaperig van gister).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
der zit een ontluchtings'klepje' op het reservoir...zal die es bekijke, en dan systeem op zijn kop zette...

gebruiksaanwijzing/support afdeling zegt er niks over op site
systeem net op zijn kop gezet, de bel uit cpu koeler ging eruit, en heb daarna water bijgevuld. Wordt vervolgd ;)

[ Voor 113% gewijzigd door DutchTSE op 01-01-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
DutchTSE schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:26:
der zit een ontluchtings'klepje' op het reservoir...zal die es bekijke, en dan systeem op zijn kop zette...

gebruiksaanwijzing/support afdeling zegt er niks over op site
systeem net op zijn kop gezet, de bel uit cpu koeler ging eruit, en heb daarna water bijgevuld. Wordt vervolgd ;)
Dat er een keer een bel in het koelblok blijft zitten kan geen kwaad, die wordt vanzelf een keer 'meegenomen' door de stroming. Waarom heb je het trouwens over een onluchtingsklepje bij het reservoir? in het reservoir moet altijd en beetje lucht blijven zitten ivm het uitzetten van water. Lucht ontsnapt wel door het 'ventiel'. Water kan je daar maar beter niet uit komen zetten als je het systeem compleet ontlucht zou hebben. Er staat immers ook een maximale vulhoogte op het reservoir als ie op de kop staat. ;)

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de corrosie die optreedt als je verschillende metalen gebruikt.

Ik heb al heel lang (meerdere jaren) waterkoeling in m'n pc. Bestaande uit een Dangerdan Maze 2 blokje van koper (geloof ik) en een 1300L/uur pompje (Sicce geloof ik) en natuurlijk een radiator, een koperen uit een Suzuki Swift.

Zo af en toe vul ik eens wat water bij, en meer doe ik er niet aan. Laatste tijd maakte de pomp echter wat geluid, dus heb ik zojuist ff de boel schoongemaakt. Het water had een vrij roestige kleur, en onder het reservoir lagen wat stukjes roest, niet bijzonder veel ofzo.
Nou lijkt het mij duidelijk waar het vandaan komt:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/fckok/waterpomp_roest.jpg

Ik gebruik demi-water zonder toevoegingen.

Dit staat normaliter dus onder water. Maar kan dit nu kwaad? Roest dat geval gewoon, of is ook mijn koperblokje of rad verrot aan het gaan (met mogelijke lekkage als gevolg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:51
Heeft iemand ervaringen met watergekoelde voedingen? Of is iemand bekend met watergekoelde voedingen? Ik wil namelijk overgaan op een watergekoelde voeding met een vermogen van iig 400W en heb tot dusver nog maar heel weinig kunnen vinden via de GoT search en o.a. GooGle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Aikon schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:43:
Ik heb een vraagje over de corrosie die optreedt als je verschillende metalen gebruikt.

Ik heb al heel lang (meerdere jaren) waterkoeling in m'n pc. Bestaande uit een Dangerdan Maze 2 blokje van koper (geloof ik) en een 1300L/uur pompje (Sicce geloof ik) en natuurlijk een radiator, een koperen uit een Suzuki Swift.

Zo af en toe vul ik eens wat water bij, en meer doe ik er niet aan. Laatste tijd maakte de pomp echter wat geluid, dus heb ik zojuist ff de boel schoongemaakt. Het water had een vrij roestige kleur, en onder het reservoir lagen wat stukjes roest, niet bijzonder veel ofzo.
Nou lijkt het mij duidelijk waar het vandaan komt:
[afbeelding]

Ik gebruik demi-water zonder toevoegingen.

Dit staat normaliter dus onder water. Maar kan dit nu kwaad? Roest dat geval gewoon, of is ook mijn koperblokje of rad verrot aan het gaan (met mogelijke lekkage als gevolg)?
Het roest gewoon. Zo te zien staan het resevoir open aan de buitenlucht en dan is het demi water na een tijdje niet demi meer, en dan gaan metalen roesten.

-edit-
M-spec schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:49:
[...]

Dat er een keer een bel in het koelblok blijft zitten kan geen kwaad, die wordt vanzelf een keer 'meegenomen' door de stroming. Waarom heb je het trouwens over een onluchtingsklepje bij het reservoir? in het reservoir moet altijd en beetje lucht blijven zitten ivm het uitzetten van water. Lucht ontsnapt wel door het 'ventiel'. Water kan je daar maar beter niet uit komen zetten als je het systeem compleet ontlucht zou hebben. Er staat immers ook een maximale vulhoogte op het reservoir als ie op de kop staat. ;)
Het probleem van die luchtbel is dat ie juist niet meegenomen wordt door de stroming tenzij je een sterke pomp hebt die sneller pompt dan dat de lucht op wil stijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door lemming_nl op 02-01-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
lemming_nl schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:14:
[...]

Het roest gewoon. Zo te zien staan het resevoir open aan de buitenlucht en dan is het demi water na een tijdje niet demi meer, en dan gaan metalen roesten.
Ja, ok het roest, zover was ik al :D
Normaal gesproken staat de pomp wat dieper in het water en is het afgesloten met simpel plastic folie :+
Dus in principe zit het wel dicht, hoef vrijwel nooit bij te vullen.

Maar het is dus niet zo dat 1 v/d koperen onderdelen aan het vergaan is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik krijg luchtbellen er meestal uit door de kast een beetje heen en weer te bewegen terwijl de pomp draait, even op zijn kant leggen of tegen de kast slaan helpt wel (niet te hard natuurlijk)

En dat roest kan ook gewoon corrosie zijn, ik weet het niet, zou me er ook niet te druk over maken. Overweeg anders kunststof slangklemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 12:10
Ik wil waterkoeling gaan inbouwen in een cooler master stacker, ik heb het een en ander gelezen en bekeken en heb binnen mijn budget (ongeveer 160 euro) twee opties gevonden, ter info, ik wil alleen mijn cpu koelen en het gat me niet om stilte maar om een zo laag mogelijke temp. Processor is een AMD 64 3400+ op een dfi lanparty ut mobo.

Optie 1:
http://www.1acooling.de/shop/index.htm
Van deze firma de 5 1/4 bay unit

Optie 2:
een aantal asetek componenten
Asetek CPU Cooler Antarctica DYO-CPU01/A 10mm
Asetek Pump DYO Hydor L20/220V with 10mm fitting
Asetek Radiator RDT02 120mm Dual with 10mm fitting
Asetek Reservoir DYO-RSV02 with 2x10 mm fitting

totaal 148 euro exclusief toebehoren (slang e.d.) bij http://atro.nl/

Welke optie is de beste en zijn er nog andere/ betere opties binnen mijn budget waar ik overheen gekeken heb?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij optie 2 moeten er ook nog 2 fan's bij. Optie 1 lijkt mij het beste kwa prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
lemming_nl schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:14:Het probleem van die luchtbel is dat ie juist niet meegenomen wordt door de stroming tenzij je een sterke pomp hebt die sneller pompt dan dat de lucht op wil stijgen.
Zo af en toe zit er bij mij ook wel een luchtbel in maar die gaat op den duur wel weg, maarja het is alleen 'irritant' dat er een luchtbelletje blijft zitten en maakt verder ook niet uit voor de koeling. Het zou een ander verhaal worden als er veel lucht in de radiator zou blijven zitten.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:02:
Bij optie 2 moeten er ook nog 2 fan's bij. Optie 1 lijkt mij het beste kwa prestaties.
Optie 1 is besteld, nu hopen dat het snel geleverd wordt, samen met mijn stacker dan kan ik gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img116.exs.cx/img116/7880/koelprofielsk11fischerelektron.png

Hier een koelprofiel van Fischer Elektronik. Hoeveel ie kost weet ik niet. Ik schat 20 euro per meter. Volgens mij wordt deze gebruikt in die passieve koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hij is te breed ;) de kunst van een thumbnail is dat het een klein piccie is die verwijst naar een grotere. Daarbij wordt niet gekeken naar de bestandsgrootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Ik vind het gemekker over de layout absurd!
Plaatjes van slechts 5KB die zakelijk en informatief zijn moeten gewoon geplaatst kunnen worden! GoT moet zich wél druk maken over lieden die een topic vullen met wazige plaatjes van soms hele MB's groot; plaatjes die het surfen en scrollen merkbaar vertragen - zeker voor modemmers. Maar daar maken de mods zich vreemdgenoeg niet druk om.
Ik vind dat plaatjes groter dan zeg 100KB getumbnaild moeten worden, en vooraf ook netjes gecropt en geresized, zodat het onderwerp op de foto het beeld helemaal vult (en ook scherp a.u.b.). ...al die wazige 1MB foto's van dekbedden waarop vaaglijk een piepklein PC-onderdeel zichtbaar is... GRRR!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik ben het met je eens, maar post het in een daarvoor geschikt forum als je wil dat het veranderd

ik moet je helaas weinig kans geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:17:
offtopic:
Ik vind het gemekker over de layout absurd!
Plaatjes van slechts 5KB die zakelijk en informatief zijn moeten gewoon geplaatst kunnen worden! GoT moet zich wél druk maken over lieden die een topic vullen met wazige plaatjes van soms hele MB's groot; plaatjes die het surfen en scrollen merkbaar vertragen - zeker voor modemmers. Maar daar maken de mods zich vreemdgenoeg niet druk om.
Ik vind dat plaatjes groter dan zeg 100KB getumbnaild moeten worden, en vooraf ook netjes gecropt en geresized, zodat het onderwerp op de foto het beeld helemaal vult (en ook scherp a.u.b.). ...al die wazige 1MB foto's van dekbedden waarop vaaglijk een piepklein PC-onderdeel zichtbaar is... GRRR!!
offtopic:
Dat script kijkt simpelweg naar de resolutie v/h plaatje, dus dit is gewoon een uitzondering. Maak je niet zo druk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
DutchTSE schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:05:
Hoe los ik dit op zonder mijn systeem om de 5 dage op zijn kop te moeten houden :X :?
of had ik toevallig de cpu blokje 180 graden moete draaien met installeren (dat de aansluitingen onderop zitten en de slangen dus aan de "bovenkant" waardoor eventuele lucht meteen weer meestroomt..)
Yep, hij zit verkeerd om :) Kijk maar in de handleiding.
Viel me gelijk al op toen ik het zag: ik heb zelf een koolance case met het zelfde cpu blokje.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:46:
[...]

offtopic:
Dat script kijkt simpelweg naar de resolutie v/h plaatje, dus dit is gewoon een uitzondering. Maak je niet zo druk zeg.
offtopic:
Ik erger mij aan mensen die grote vage foto's posten - soms wel tien van elk meer dan 500KB groot - en die zijn dan natuurlijk altijd onscherp.
Ik heb dit al meerdere keren ter sprake gebracht - ook in de Mod-topic -, maar niemand maakt zich er druk om. Echter: als de layout afwijkt grijpt men direct in. Daarvoor maakt men zelfs een scriptje!

Ik ben VOOR thumbnails, maar alleen als het om plaatjes van meer dan 100 KB gaat. Een plaatje van 5KB ga je niet thumbnailen - omdat het de layout aantast.

case closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb me een Asetek Waterchill L30 setje gehaald, maar de vraag is nu, of eerder de discussie met mijn vader: als de radiator als hoogste element in de WC-setup staat, zal deze na een tijd lucht gaan herbergen ? Hier dient normaal het reservoir voor zegt hij, maar ik zeg dat het niet is dat er binnen de maand al een aanzienlijke hoeveelheid lucht inzit, zodat ik heel de boel moet loshalen om te ontluchten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
hm das vreemd. ik heb m ook maar geen lucht. waar staat je radiator dan tov de rest van de setup?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nu voorlopig nergens :D De bedoeling is dat hij aan de bovenkant van mijn case komt en het reservoir onderaan bij de pomp, zoals de installatiegids het aanraad. Maar is dat zo goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vader heeft gelijk. Lucht is lichter dan water, dus lucht gaat naar het hoogste punt. Bovendien vindt lucht het leuker om in een radiator te gaan zitten, dan in een klein reservoir. Heb hier m'n reservoir bovenin en m'n radiator onderin, maar door de kracht van de pomp wordt de lucht telkens m'n radiator in gepompt en wil daar vervolgens niet meer weg. De enige oplossing is zorgen dat er geen lucht meer in je systeem zit. Dan maakt het niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga deze week beginnen met me eerste waterkoeling-project :P ,
Heb een 6002 socket 775 blokje , een mcw50 voor de vga , en een mcw20 voor me chipset , en de mcp600 pomp ;) heb een black ice extreme 2 rad , met 2 keer een 120mm papst fan .
Ik ben benieuwd naar de prestaties , iemand meer ervaringen met een swiftech setje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemmand een goed blok voor socket 939 met 13mm aansluitingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
er is nog niet veel keus he? Maar in principe kan je de meeste blokken wel naar 13mm modden geloof ik, gewoon ff uitzoeken wat voor schroefdraad er op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:45:
Weet iemmand een goed blok voor socket 939 met 13mm aansluitingen?
Swiftech MCW5000-64 kan geleverd worden met 13mm aansluitingen (kheb dit blok zelf gehad icm 13mm slangen ;))

Koelt best aardig :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen.

Dit is voor het eerst dat ik een Wc setje ga bouwen.
Ik heb al veel dingen gelezen hoe je ze moet aansluiten nzo,alleen weet ik niet wat er in de wereld van water koeling goed en slecht is.

Ik heb bij Freezinghardware een paar dingen gezien die ik wil gaan kopen voor mijn watercooling.
Alleen mijn vraag is:
Is het goed allemaal?
Past het allemaal bij elkaar?
En wat kan beter ?

Mijn Specs:
P4 2,6 Ghz
Radeon 9600XT
512 Mb

De prijs maakt niets uit,ik wil gewoon iets goed kopen waar ik een paar jaar verder mee kan.

Ik zal even de dingen posten die ik zou willen kopen.Plaatjes dus..

CPU koelblok:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1861-1860.gif

Pomp:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/287-316G.JPG

Radiator:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1575-1565.gif
Mijn vraag bij deze Radiator is,ik wil hem boven in mijn case zetten.
Maar ik zie dat de aansluitingen aan de bovenkant van de radiator zitte,dus dan kan ik niet bijvoorbeeld hem tegen de boven kant van mijn kast bevestigen?
Want wil 2x 120 mm fans erop zetten,zodat ze de lucht naar buiten blazen.

Reservoir:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1348-1310.gif

Slang:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/302-331G.JPG

Dit is zo een begin waar ik mee wil beginnen.
Wat mis ik enz?
Thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:25

s3mt3x

I choose not to know...

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee,sorry..:)
Was wel aan het zoeken,alleen kon het niet vinden..

maar ik heb ook problemen met wat voor slangen is moet kopen en als ze passen of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zet dit topic wel ff in het grote waterkoelingstopic :)

Merged

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja thnx.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 22:26

Thandor

SilverStreak

Je mist nog antialgen spul o.i.d.
Je moet opletten dat de gebruikte onderdelen van hetzelfde materiaal zijn.

In de FAQ staat ook het één en het ander aan informatie.
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Ik heb laatst bij ATRO Computers een nieuw AseTek Antartica koelblok gekocht omdat de vorige stuk was/is. Daar heb ik meteen nieuw anti-algen spul bijgekocht.

Het betreft : Asetek Anti Alga Fluid 25ml, t.w.v. 4 €.
Voldoet voor mijn hele setup, that is : CPU, NB, VGA, Reservoir, slangen, pomp & radiator.

[ Voor 79% gewijzigd door Thandor op 13-01-2005 00:03 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Misschien is het handig als je de spullen die je wilt kopen, ook even bij naam noemt. Zo van de plaatjes af is erg lastig.

Die radiator is volgens mij een black ice micro 2 (aan de relatieve grootte van de aansluitstukken te zien) terwijl je het over 120mm fans hebt.
En ik hoor niets over aansluitverbingen, als ik me goed herinner staat die site van freezinghardware daar vol mee. Ook die slang, ja welke slang is dat nou in dat plaatje. Iets duidelijker met de specs en dan kunnen we je wellicht goed helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22
Even een andere vraag... Ik heb een asetek waterchill setje op mijn huidige Asus A7N8X zitten die vast zit met bouten in het moederbord. Bij de NF-4 borden zie ik geen gaten zitten. Weet iemand of dit wel past? Van asetek heb ik al bevestigd gekregen dat het koelblok op S939 past. Heeft iemand een dergelijk setje i.c.m. een NF-4 bord? Of weet iemand hoe het zit?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Na het installeren van een Asetek KT12A-L30 Waterchill setje dacht ik eens te proberen wat verder te OC'en. Mijn Athlon XP "AIHUB" 2400+ Thoroughbred-B (133MHz x 15) klokte al met gemak naar Athlon XP 3200+ Barton (200MHz x 12) snelheden zonder enige onstabiliteit of rare dingen. Nu is het zo als ik bv. multiplier 13 pak, gaat mijn Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0 vaak naar de BootBlock, aka het programma dat opstart als de BIOS checksum niet correct is. Dat is dus bedoeld om foute flashes te recoveren. Nu ja, als hij éénmaal geboot is op die snelheid, is er geen probleem en is hij stabiel. Is er een manier om die BIOS checksum error te vermijden ? Waardoor zou deze veroorzaakt worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zijn er nu eigenlijk nog mensen die zelf een setje in elkaar knutselen? Dus naar de sloop voor een rad enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
zat mensen die dat doen, mijn rad is ook van sloop (na tijdje in zoutzuur (gamma) is ie wel schoon) zelfontworpen koelblok is heb ik zaterdag hoop ik binnen en dan heb ik zondag mijn setupje hopelijk geinstalleerd 8) als ik tenminste de klem af heb voor waterblok :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:22:
Zijn er nu eigenlijk nog mensen die zelf een setje in elkaar knutselen? Dus naar de sloop voor een rad enzo. :)
Idd mensen genoeg die dat nog doen. Denk alleen dat die vaker bij CME te vinden zijn.
Dr loopt sowieso een Cip/Wip van mij en dr is dr ook net één afgerond van peddro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
EwoKên schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:36:
[...]
Idd mensen genoeg die dat nog doen. Denk alleen dat die vaker bij CME te vinden zijn.
De zelfbouwers zijn juist DOC want de CME vinden zelfbouw niet mooi genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Vandread schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:33:
[...]

Ik mag altijd graag in CME ronddwalen, en ik heb alles zelfgebouwd...

- Blokje
- Kast waar het in moet.
- Radiator van de sloop.
- Reservoir van de Xenos (een vaas)
- enz...

het eindbedrag kwam niet voor niets uit op 78,50 pleuro... :D

WC-IP van EwoKên
WC-IP van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:33:
[...]

Ik denk juist dat zelfbouw in CME meer respect zal opleveren, dan een kant en klaar setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij past zelfbouw beter in CME dan in DOC. Gewone waterkoeling wordt niet meer gezien als 'die hard overclocking', ook al heb je het zelf gebouwd. Het is daarentegen wel een klassieke casemod.

En mooi of niet, dat is meer iets waar de maker de hand in heeft. Je kunt echt een schitterende waterkoeling zelf bouwen hoor, als je er maar de tijd voor neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:49:
Volgens mij past zelfbouw beter in CME dan in DOC. Gewone waterkoeling wordt niet meer gezien als 'die hard overclocking', ook al heb je het zelf gebouwd. Het is daarentegen wel een klassieke casemod.
Ja, das ook zo natuurlijk. Het is tegenwoordig redelijk gemeengoed. :)
En mooi of niet, dat is meer iets waar de maker de hand in heeft. Je kunt echt een schitterende waterkoeling zelf bouwen hoor, als je er maar de tijd voor neemt.
Ja zeker, stukken beter dan kant-en-klare setjes als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vergeet even niet het feit dat zelfbouw en DIY wel ver uit elkaar liggen als je geen ervaring met waterkoeling hebt. Ook tijdsgebrek kan wel van bepalende aard zijn. Zelf heb ik gekozen voor een Asetek set omdat ik wist dat het allemaal goede componenten zijn voor een redelijke prijs. Ik hoef niet rekening te houden met factoren als electrolyse, met goede afdichting, met berekeningen of de flow wel voldoende gaat zijn, dat de fittingen gaan passen, etc. Daar heb ik niet echt de tijd voor. Het mag dan wel meer respect afdwingen, het wil nog niet zeggen dat die zelfbouwsets voor lozers zijn en dat ze niets waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Ik heb gisteren mijn waterkoelingssetje geïnstalleerd, mijn oog was gevalen op het 5 1/4 setje van 1a-cooling (http://www.1a-cooling.de). Ik heb de 10mm aansluitingen gekozen, het HV2-blokje en de eheim 1046 pomp. Het geheel is gemonteerd op mijn AMD 64 3400+ en koelt alleen de processor, dit doordat ik een VGA silencer op mijn X800XT-PE heb en daardoor ook meteen niet meer bij de Nvidia chip kom op mijn DFI lanparty.

De montage van de CPU houder was niet eenvoudig aangezien de maat schroeven die bijgeleverd worden veel te kort zijn en het een niet standaard nederlandse maat betreft. Gelukkig heb ik dit kunnen oplossen doordat ik nog een backplate van een oude koeler had liggen en ik heb zelf twee schroeven met boutjes gehaald bij een welbekende doe het zelf zaak.(niet die van Freek-Willem) Het volgende probleem deed zich voor doordat de 4mm schroeven te dik waren en niet door de houder gingen, dus ben ik voor de 3mm gegaan. Opnieuw een probleem, de 4 cm was net te kort en de 5 cm net te lang. Uiteindelijk toch maar voor de 5 cm gegaan en heb de schroeven aan de onderkant geïsoleerd met tape omdat ze nu de kast raken. Ik wist niet of dit noodzakelijk was maar ik had geen zin in kortsluiting.

De 5 1/4 bay past perfect qua breedte, alleen de gaten de erin zitten zijn weer geen standaard maten, daardoor past ie niet in het kliksysteem dat mijn Stacker heeft en kon ik alleen de vier schroeven aan de achterkant vast schroeven. Voorlopig is dit sterk genoeg.

De prestaties van het systeem zijn zoals verwacht, het susteem wordt niet ijskoud, maar onder full-load @2700Mhz (ik heb een slechte proc, wil niet harder) en 1,75 volt wordt de processor niet warmer dan 39 graden. Dit is met de prime torture test waarmee de meeste hitte gegenereerd wordt. Idle zijn mijn temps rond de 30 graden.

Wat erg fijn is, is dat je de ventilatoren op twee standen kunt laten fungeren, op de langzaamste stand zijn ze nagenoeg onhoorbaar en het scheelt ongeveer 3 graden @load.

Conclusie
Een goed presterende set voor een redelijke prijs en het is makkelijk weg te bouwen in je kast, je zit niet met een onhandige radiotor te werken. De set is zeer compleet met algenvloeistof en slangen. De bevestiging van de slangen is super eenvoudig en het is bijna onmogelijk dat er iets gaat lekken. Set heb ik binnen 10 minuten in elkaar gezet en daarna 48 uur buiten de pc laten lopen, maar bleef kurkdroog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buntmans schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 02:16:
[...]

Misschien is het handig als je de spullen die je wilt kopen, ook even bij naam noemt. Zo van de plaatjes af is erg lastig.

Die radiator is volgens mij een black ice micro 2 (aan de relatieve grootte van de aansluitstukken te zien) terwijl je het over 120mm fans hebt.
En ik hoor niets over aansluitverbingen, als ik me goed herinner staat die site van freezinghardware daar vol mee. Ook die slang, ja welke slang is dat nou in dat plaatje. Iets duidelijker met de specs en dan kunnen we je wellicht goed helpen!
Cape KC42-X2 Pro - Socket 478 (schroefbevestiging)
Eheim 1048
Black Ice Extreme II - 1/4"
Innovatek Fass-O-Matic
Siliconen slang 10 mm. (10x2) - 1 meter
Blue UV-Sensitive Fan - 120 x 120 x 25 mm.
Aansluitadapter voor ingang Eheim 1046 / 1048 - 8x1
Aansluitadapter voor uitgang Eheim 1048 - 8x1
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1

Nou heb even een lijst gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:11:
[...]

Cape KC42-X2 Pro - Socket 478 (schroefbevestiging)
Eheim 1048
Black Ice Extreme II - 1/4"
Innovatek Fass-O-Matic
Siliconen slang 10 mm. (10x2) - 1 meter
Blue UV-Sensitive Fan - 120 x 120 x 25 mm.
Aansluitadapter voor ingang Eheim 1046 / 1048 - 8x1
Aansluitadapter voor uitgang Eheim 1048 - 8x1
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1

Nou heb even een lijst gemaakt :)
Misschien een rare vraag, maar je hebt overal 8x1 aansluitingen. Waarom dan een 10x2 slang ?

Een belangrijke vraag is altijd, wat wil je met het systeem bereiken, de laagste temperaturen of de meeste stilte?

De eheim is voor beide doeleinden goed geschikt: voor 1 koelblokje is hij krachtig genoeg en hij is erg stil. Ik zou persoonlijk fans van papst nemen die zijn het stilst, maar zonder uv-lampje, maar dat ligt eraan of je dus voor stilte gaat of niet.

Het reservoir heb ik geen ervaring mee, maar ik begrijp hij gemonteerd kan worden zodat je van de buitenkant van je kast het water erin kan zien zitten, da's wel leuk natuurlijk. Ik weet niet of het een handig ding is om bij te vullen/ontluchten, zoek dat even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buntmans schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:52:
[...]

Misschien een rare vraag, maar je hebt overal 8x1 aansluitingen. Waarom dan een 10x2 slang ?

Een belangrijke vraag is altijd, wat wil je met het systeem bereikt, de laagste temperaturen of de meeste stilte?

De eheim is voor beide doeleinden goed geschikt: voor 1 koelblokje is hij krachtig genoeg en hij is erg stil. Ik zou persoonlijk fans van papst nemen die zijn het stilst, maar zonder uv-lampje, maar dat ligt eraan of je dus voor stilte gaat of niet.

Het reservoir heb ik geen ervaring mee, maar ik begrijp hij gemonteerd kan worden zodat je van de buitenkant van je kast het water erin kan zien zitten, da's wel leuk natuurlijk. Ik weet niet of het een handig ding is om bij te vullen/ontluchten, zoek dat even uit.
Ja dat zag ik al van die slang,die is inmiddels al veranderd. :)

Wat ik er mee wil bereiken is,dat hij gewoon goed koelt,die herrie maakt mij niet uit.
Maar de prestatie wel.. :)

Maar als ik straks ook mijn NB en VGA wil gaan watercoolen,dan is die Eheim niet krachtige genoeg?
Wat voor pomp zou jij mij aanraden?

Die reservoir komt boven op mijn kast,dus lijkt mij geen probleem om hem bij te vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:37:
[...]
Maar als ik straks ook mijn NB en VGA wil gaan watercoolen,dan is die Eheim niet krachtige genoeg?
Jammer dat je niet op 13mm slang loopt, anders had ik gezegd de Swiftech MCP600 of 650 (of je zou met verloopjes moeten werken...In jouw situatie kan je denk ik het beste kijken naar een Hydor L30 of Eheim 1250 (data over de pompen in Topicstart).

Good luck!

[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 15-01-2005 00:53 . Reden: Typo ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Laatst online: 05-04 15:42
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:37:
[...]

Ja dat zag ik al van die slang,die is inmiddels al veranderd. :)

Wat ik er mee wil bereiken is,dat hij gewoon goed koelt,die herrie maakt mij niet uit.
Maar de prestatie wel.. :)

Die reservoir komt boven op mijn kast,dus lijkt mij geen probleem om hem bij te vullen...
Ik kan je beter aanraden om op http://www.aqua-computer.de/ te kijken. Op deze site is hetzelfde reservoir en alles erop en eraan in één set te koop, en volgens mij is het goedkoper dan al deze losse onderdelen.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
RoamoR schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:46:
[...]Ik denk juist dat zelfbouw in CME meer respect zal opleveren, dan een kant en klaar setje.
Respect :X Als je het daarvoor doet ben je beetje kneusje imho..
*i win teh leet respect* lol
In DOC wil je geen respect je wilt gewoon een dikke overclock realiseren door een goed ontworpen blokje :P De CME topics vind ik toch om de combinatie budget, waterkoeling en behuizing draaien.

Blokken zoals in dit topic zijn wel bruut (respect man :+ )
http://forums.procooling.....php?goto=lastpage&t=9263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Ik schiet al lekker op met m'n nieuwe aquacomputer.de watercooling setup, maar heb nog een vraagje:

Maakt het uit of je de fans boven of onder de radiator plaatst bij interne montage. Dus blazen t.o.v. zuigen respectivelijk onder t.o.v. boven?

Meestal wordet de fans boven de radiator geplaatst en onder de grill, maar dit zou me niet goed uitkomen qua ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Vandread schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:29:
[...]

Respect :X Als je het daarvoor doet ben je beetje kneusje imho..
*i win teh leet respect* lol
In DOC wil je geen respect je wilt gewoon een dikke overclock realiseren door een goed ontworpen blokje :P De CME topics vind ik toch om de combinatie budget, waterkoeling en behuizing draaien.
:?

DOC is juist om met budgettair lichte middelen er zoveel mogelijk uit te halen, niet in CME dus.

Dus je beweerd dat je zelf een beter blokje in elkaar kan schroeven dan de grote fabrikanten als Asetek? Geloof ik niets van (uitzonderingen daargelaten.)

Met respect bedoelde ik dat het "raar"staat als je enorm veel werk maakt van je behuizing en er dan een standaard WC in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
RoamoR schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:14:
[...]
:?
DOC is juist om met budgettair lichte middelen er zoveel mogelijk uit te halen, niet in CME dus.

Dus je beweerd dat je zelf een beter blokje in elkaar kan schroeven dan de grote fabrikanten als Asetek? Geloof ik niets van (uitzonderingen daargelaten.)

Met respect bedoelde ik dat het "raar"staat als je enorm veel werk maakt van je behuizing en er dan een standaard WC in stopt.
We verschillen blijkbaar van idee, daarom besteed ik om budgetaire redenen zeker totaal meer dan 400 euro aan koeling terwijl jij zit te klooien met van die blokjes :P Lijkt mij meer een budget kwestie. In CME moet het toch ook mooi zijn en die thuis gebrouwen blokjes die ik in die 2 topics zag vond ik nou niet echt "wow"

Jou kennis van WC is blijkbaar ook niet denderend aangezien je denkt dat Asetek een wereldmerk is ofzo terwijl de meest simpele blokjes van frigus net zo goed werken ;) *review*

Blijkbaar heb je ook niet naar de Procooling link gekeken die ik gaf want als je de talloze zelfbouw blokken van jaydee116 bekijkt weet je gewoon wel dat een deel van die blokken wel uitstekend moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid (omdat ik het gevoel hebben dat we langs elkaar heen praten), volgens mij hebben we in principe hetzelfde idee over DOC. Namelijk dat een goede koeling van belang is. Ik heb bijvoorbeeld voor Asetek gekozen omdat ik dit bij een vriend goed zag presteren.

Ik beweer niet dat ik alwetend ben ;) , maar vind, gebaseerd op mijn eigen ervaringen Asetek een goed merk. (wel zelf gelapt etc, maar dat doe je standaard bij vrijwel alle merken neem ik aan)

Deze (toen relatief dure, ik had ook voor een Thermaltake oid kunnen gaan) koeloplossing stelde mij in staat om op de processor (goedkoopste C stepping) en VGA te besparen, omdat door OC toch hogere prestaties te behalen vielen. Dus budget op de juiste plaatsen besteden.

Die link heb ik zeker bekeken, daarom zeg ik ook "uitzonderingen daargelaten". Grote bedrijven kunnen echter veel meer research in het ontwerp steken, hence betere blokken kunnen maken.

En als laatste /me hijg :), denk ik toch dat CME gaat om het afwijkende karakter dat een mod de moeite waard maakt. Dus zelfgemaakt zal (bij mij in ieder geval) meer indruk wekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Roamor op 16-01-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een silencer op mijn vga zitten, waardoor mijn nforce chip knal onder die fan zit ... Nu ik wil overstappen naar wc vroeg ik me af of er wc blokjes zijn die onder de silencer kunnen ? De aansluitingen zouden sowieso opzij moeten zitten.

Zou deze op een msi K8N Neo2 kunnen ? En zo ja, naar welke kant kunnen de uitgangen dan zitten ?

http://www.hw-center.com/...rtikel.php?id=138&test=42

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:24:
Heb een silencer op mijn vga zitten, waardoor mijn nforce chip knal onder die fan zit ... Nu ik wil overstappen naar wc vroeg ik me af of er wc blokjes zijn die onder de silencer kunnen ? De aansluitingen zouden sowieso opzij moeten zitten.

Zou deze op een msi K8N Neo2 kunnen ? En zo ja, naar welke kant kunnen de uitgangen dan zitten ?

http://www.hw-center.com/...rtikel.php?id=138&test=42
Ehh begrijp ik je goed je wil wel je northbridge gaan koelen maar je vid niet ? Dat is niet echt handig hoor, zeker niet omdat je de northbirdge ook wel met goede passieve koeling koel kan houden (wel een beetje airflow natuurlijk). Ik zou op je CPU en VID een wc block zetten, northbridge heeft geen haast imho.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:20:
[...]

Ehh begrijp ik je goed je wil wel je northbridge gaan koelen maar je vid niet ? Dat is niet echt handig hoor, zeker niet omdat je de northbirdge ook wel met goede passieve koeling koel kan houden (wel een beetje airflow natuurlijk). Ik zou op je CPU en VID een wc block zetten, northbridge heeft geen haast imho.
Wordt deze niet heet bij het oc'en ? Indien niet nodig laat ik het standaard fannetje erop aan 2500 rpm, dan hoor je het ook nagenoeg niet ... Kan ik in speedfan de temp van de northbridge uitlezen, en indien ja, hoe warm mag deze worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben deze week ook begonnen met mijn eerste watergekoelde pc , en heb daarbij gekozen voor swiftech en alles met 1/2 ich aansluitingen .
heb de gekozen voor het volgende :

mcp600 pomp (700lph)
mcw50 vga block
mcw20chipset
black ice extreme 2 rad met 2 papst fannen
en tygon slangen
moet alleen nog kijken of ik het reservoir zelf maak of er 1 koop :?

Ik hoop met deze set goede temps te halen en het geluidsniveau laag tot zeer laag te houden :P
iemand nog enige tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:58:
Ik ben deze week ook begonnen met mijn eerste watergekoelde pc , en heb daarbij gekozen voor swiftech en alles met 1/2 ich aansluitingen .
heb de gekozen voor het volgende :

mcp600 pomp (700lph)
mcw50 vga block
mcw20chipset
black ice extreme 2 rad met 2 papst fannen
en tygon slangen
moet alleen nog kijken of ik het reservoir zelf maak of er 1 koop :?

Ik hoop met deze set goede temps te halen en het geluidsniveau laag tot zeer laag te houden :P
iemand nog enige tips ?
Reservoir is niet nodig, je kan ook met een T-stuk setup werken om te vullen :) Ik mis alleen je cpu blokje? Zelf heb ik een 5.25" bayres, lekker makkelijk als je moet bijvullen oid en is ook voor de visual eyecandy :D

Wet niet welke papst fans je hebt, maar je kan die ook op 7v laten lopen, scheelt weer iets in geluidsproductie.

Schiet een pic als je alles hebt ingebouwd, zijn we hier altijd benieuwd naar :) !!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja ik heb het mcw6002-775 block van swiftech ;) helemaal vergeten...
en twijfel nog tussen 12 en 7 volt , want 12 volt produceert aardig wat herrie :(
waar is dat reservoir te koop waar jij het over hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
Wat zag ik hierboven staan? Iemand die zegt dat de Eheim 1048 Waterpomp wel voor 1 koelblokje genoeg is? Dan op moet gaan passen???

Dat ding heeft een flowrate van 600lph en kan water tot een hoogte van 1,75m duwen. De pomp heeft veel meer kracht dan de meeste andere waterkoelingpompjes die er beschikbaar zijn. Ook is de pomp ook nog eens heel erg stil als je er ff de silence-mod mee uitvoert (meer dan een klein stukje teflontape heb je niet nodig).

Ik vraag me af of diegene die dit gezegd heeft wel eens wat pompen vergeleken heeft oid, want de eheim is absoluut een aanrader. Zelfs als je 3 koelblokken hebt.

Je moet wel even kijken of de koelblokken de flowrate blokkeren of er genoeg ruimte is voor het water om weg te komen.

Zelf heb ik 2 nextcool koelbokken, en deze hebben absoluut geen flowrate-blokkering, aangezien ze grote aansluitingen (10x1) en een groter 'waterkamer' hebben. De blokken zijn dan wel absoluut niet goedkoop, en houd hier rekening mee. Meestal staat er wel op de site van de fabrikant de technische gegevens en de max en aanbevolen flowrate van de koelblokken.

iig veel Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je krijgt sowieso niet snel prob's met je pomp. Het is onderzocht en aangetoond dat de flow weinig uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
418O2 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:12:
je krijgt sowieso niet snel prob's met je pomp. Het is onderzocht en aangetoond dat de flow weinig uitmaakt
dat hangt heel erg van je block af hoor. Het is niet mogelijk om te zeggen dat het totaal onbelangrijk is

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
RoamoR schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:11:
Die link heb ik zeker bekeken, daarom zeg ik ook "uitzonderingen daargelaten". Grote bedrijven kunnen echter veel meer research in het ontwerp steken, hence betere blokken kunnen maken.
Dan is het toch grappig dat een heel klein bedrijfje juist de best WC blokken ter wereld maakt >:)
Namelijk : Little River Water Blocks
Die recent de Storm reeks heeft uitgebracht die in deze review, welke gemaakt is door een hoog gewaardeerde reviewer, als beste eruit komt ;) Zelfs beter dan de vorige blokken van die firma die van zilver waren gemaakt ;)

Ik zeg trouwens niet dat asetek een slecht merk is, het is gewoon een erg commercieel merk dat leuke producten maakt, vooral voor de beginnende wc-er (naar mijn mening)

[ Voor 11% gewijzigd door Vandread op 17-01-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 11:22
Ik heb sinds vandaag mijn AseTek Kt12a-l30 setje gemonteerd zoals beschreven in de bijgeleverde manual en ook de Anti Algen vloeistof toegevoegd.. :

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/kt12l30.jpg

Verder heb ik gedestilleerd water gebruikt, GEEN demi water...

Echter zit er in het reservoir aan de rand een beetje witte vettige aanslag. Als ik hier met mijn vinger langsga kun je het er echt afhalen . Ziet er ook uit als vet, nu zit deze aanslag ook in hele lichte mate in mijn CPU blokje aan de ribbeltjes onder de inlet...

Is dit normaal ? Temps zijn wel verder ok...

edit:
Idle 36 Load 44. Met NB cooler en een VGA cooler op een X800pro

Zie ook : [rml][ AseTek Kt12a-l30] Witte vettige aanslag?[/rml]

StartPost hier naartoe verplaatst..

[ Voor 9% gewijzigd door Pakjebakmeel op 17-01-2005 13:43 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.