[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.261 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
even over watergekoelde voedingen

wat een ongelooflijke bullshit. Dat is enkel show. Er zijn _genoeg_ ultrastille (als in: onhoorbare) voedingen waar je veeel minder voor betaald dan voor de watergekoelde varianten

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:09

DaWaN

'r you wicked ??

418O2 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 01:22:
even over watergekoelde voedingen

wat een ongelooflijke bullshit. Dat is enkel show. Er zijn _genoeg_ ultrastille (als in: onhoorbare) voedingen waar je veeel minder voor betaald dan voor de watergekoelde varianten

just my 2 cents
Mee eens, een luchtgekoelde voeding is swieso ook beter omdat je flow door je voeding hebt voor je elco's en bovendien warmt het je water onnodig op

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Vindt het overigens hetzelfde als je harde schijf met water koelen: ook complete onzin. Standaard wordt je hd iets van 34c en met waterkoeling iets van 29c. Alsof 34c te warm is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:58

Snippertje

Light up your life

Anoniem: 86475 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:51:
Vindt het overigens hetzelfde als je harde schijf met water koelen: ook complete onzin. Standaard wordt je hd iets van 34c en met waterkoeling iets van 29c. Alsof 34c te warm is. :?
het staat natuurlijk wel stoer, magoed wel bs ja.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
http://www.engineice.cc nog ergens in Nederland verkrijgbaar? en waar?

kheb al gegoogled, mischien over het hoofd gezien kan altijd. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

ik heb dat bij doe het zelf zaak gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

angelus20 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:19:

Stel dat je nou eerst eens keek bij "distribution" :? :

Netherlands (and all Europe) - T.M.V. - Phone: +31.413.343040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 13:51
En als je hier je postcode invuld vind je de dichtsbijzijnde dealer van T.M.V. (ze leveren alleen aan dealers)
http://www.tmv.nl/script/dealers.cgi?lang=eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51
Anoniem: 86475 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:51:
Als je hdd ergens hangt waar je zogoed als geen flow heb worden hdd's teheet en crashen, wanneer fans dan geen oplossing zijn is waterkoeling een goed alternatief.

[ Voor 10% gewijzigd door eltinio op 27-02-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Enkel zijn HD watercoolers ERG duur. Voor minimaal 45€ voor een oplossing die ook nog niet eens zowel zijkanten als boven en onderkant koelen, vind ik echt wel duur. Voor 2 HD's te koelen (die heeft iedere serieuze WC'er meestal) ben je al meer dan 100€ kwijt met alle bijdehandse accessoires. Hier mag toch eens verandering in komen vind ik. Als hardeschijven ook eens een vlakkere boven/onderkant hadden, was het ook efficiënter. Want warme HDtjes zijn toch niet iets wat ik graag heb. OK, 34° vs 29° is het niet waard. Maar 45° vs 30° is toch alweer de moeite. Maar 50€ per HD ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 16-06 15:26
Phuncz schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:37:
Enkel zijn HD watercoolers ERG duur. Voor minimaal 45€ voor een oplossing die ook nog niet eens zowel zijkanten als boven en onderkant koelen, vind ik echt wel duur. Voor 2 HD's te koelen (die heeft iedere serieuze WC'er meestal) ben je al meer dan 100€ kwijt met alle bijdehandse accessoires. Hier mag toch eens verandering in komen vind ik. Als hardeschijven ook eens een vlakkere boven/onderkant hadden, was het ook efficiënter. Want warme HDtjes zijn toch niet iets wat ik graag heb. OK, 34° vs 29° is het niet waard. Maar 45° vs 30° is toch alweer de moeite. Maar 50€ per HD ? :?
Ik ben het compleet met je eens. Ik heb een cm-stacker, dus aan plaats geen gebrek. maar heb dan wel 4 hdd's als ik die allemaal wil waterkoelen ben ik 200+ euro kwijt. Ook staan mijn schijven bijna vol, en wil ik er dus weer nieuwe bij gaan halen. ben ik dan weer 100+ euro kwijt. en dan moet je je ook nog eens af gaan vragen of je pomp dat wel trekt als ie door zo'n 8 koelbokken (6x hdd, cpu, gpu) heen moet, en dan kun je dus er weer een pomp bij halen.... Lijkt mij allemaal een beetje duur..... Dan toch liever nog 1 hele stille 120mm fans over als die hdd's laten blazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ik zit hier met een probleem zoals je wel kan zien. Zoek een manier om die rotzooi eruit te krijgen zonder de blokken te hoeven openen. Blokken voor dual seup
Afbeeldingslocatie: http://www.2cool2rule.nl/amd762mpx/bah.jpg
Ik zit te twijfelen hoe ik dit het beste aan kan pakken.. Paar nachten met azijn laten doorspoelen of kn ik daarna ook gelijk een pomp weggooien?

[ Voor 4% gewijzigd door Industrial_Life op 27-02-2005 15:12 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 20:51
Industrial_Life schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:11:
Ik zit hier met een probleem zoals je wel kan zien. Zoek een manier om die rotzooi eruit te krijgen zonder de blokken te hoeven openen. Blokken voor dual seup
[afbeelding]
Ik zit te twijfelen hoe ik dit het beste aan kan pakken.. Paar nachten met azijn laten doorspoelen of kn ik daarna ook gelijk een pomp weggooien?
Wrm wil je de blokken niet openmaken? Erg ingewikkeld is het niet en je kunt dan gemakkelijk je blok schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
eltinio schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:36:
[...]

Wrm wil je de blokken niet openmaken? Erg ingewikkeld is het niet en je kunt dan gemakkelijk je blok schoonmaken.
Opendraaien moet wel zie ik om bepaalde plekken echt weg te krijgen.....

[ Voor 28% gewijzigd door Industrial_Life op 27-02-2005 15:51 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Is dat nu corrosie of algengroei ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Industrial_Life schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:11:
[afbeelding]
Wat heb je in je water zitten? Welke toevoegingen doel ik dan op...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Phuncz schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:24:
Is dat nu corrosie of algengroei ?
Dat is corrosie/koperaanslag. Het fijne van koper is dat het niet kan oxideren, en dus kan die makkelijk weg gehaald worden... Bijvoorbeeld koperpoets oid zou hier heel erg goed moeten werken. Je moet dan wel je blokken opendraaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
Deze blokken ( foto boven) hebben 3/4 jaar in me kast gelegen, weet niet meer wat ik precies erin had zitten.. was iig niet fris
Volgens mij heb een een 1 maand een testopstelling laten draaien met "gewoon" water... dom dus

Heb een andere pc draaien. ook watergekoeld, setup draait nu 1,5 jaar, antivries als water. Temps: 28c idle, 36 full load xp2000 @ stock

Afbeeldingslocatie: http://www.2cool2rule.nl/nforce2/inside.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.2cool2rule.nl/nforce2/voorkant.jpg
Let niet op het stof :)

[ Voor 45% gewijzigd door Industrial_Life op 27-02-2005 18:35 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Probeer eens met ketchup. Ik weet dat dat een dof uitgeslagen bodem weer laat glanzen, misschien helpt het wel tegen het probleem (valt allicht te proberen he :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Probleem is echter dat de bodem niet dof aangeslagen is. Maar er een compleet groen laagje/vlekjes op gekomen is/zijn. Dat kun je echt niet verkomen of verbeteren/weghalen met ketchup. daar heb je toch wel betere middelen voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129961

angelus20 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:19:

www.oc-shop.com ;)

Ik heb zelf demi water met 1:20 waterwetter , ben er heel tevreden mee , al heb ik nooit anders getest maar vind me temps uitstekend :9

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 129961 op 28-02-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
Ik heb de onderkanten weleens met ketchup behandeld.

* Industrial_Life houdt van Heinz

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Kan me iemand uitleggen wat nut ketchup heeft op koper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 12:26
Ik weet niet hoe het in zijn werk gaat maar het zal wel een chemische reactie op gang zetten waardoor je koper gaat blinken :)

* Is er een chemicus in da house?

[ Voor 13% gewijzigd door Pakjebakmeel op 28-02-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het gaat zich hier om een probleem dat er aanslag op koper is gekomen. Dit komt door reactie met water en lucht op het koper. Het is geen corrosie, maar dus gewoon aanslag. Tegen die aanslag helpt ketchup niet. Die werkt alleen als het direct op het koper gebruikt wordt, en aangezien er nog een laagje op het koper zit, doet ketchup helemaal niets.

Gewoon de blokjes openschroeven en met koperpoets aan de slag gaan, werkt het beste... Ik heb het zelf ook al vaker gedaan, en ook an koperpoets gaan die koperblokjes weer mooi glimmen en spiegelen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 31-05 19:40
mhh maar wat doet ketchup dan met koper?

en ff een kleine vraag, de ingang vande 1048 aan de bovenkant, is dat de in of de uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 15:27
uit... is nogal logisch aangezien aan de voorkant de boel ook als dompel gebeuren met filter kan worden gebruiken en die pompen worden gebruikt voor fonteintjes enzo.... en die spuiten niet opzij ;)

Use the freaking gray stuff in yur head :+

[ Voor 106% gewijzigd door Vandread op 28-02-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107572

Ik wil graag dingen zoals corrosie en aanslag voorkomen , nu hebbik al 3 flessen Demi water gehaald (intotaal 3 liter) is dit samen met een Waterkleur toevoeging (en spul dattik bij mn WC set krijg) genoeg om dat tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Ik probeer engine ice morgen te bemachtige, tis duur maar tegenover aanslag en tempratuur heb ik het er echt wel voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Vandread schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:12:
Use the freaking gray stuff in yur head :+
Leave me alone you.... you..... boewoe :'( :'( :'( :+

Tja nu je het zegt en ik de layout van dat pompje in mn hoofd zet is het idd simpel te bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116544

ixl85 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:09:
mhh maar wat doet ketchup dan met koper?
[rml][ wc] schoonmaken van koper met ketchup ?[/rml]

Als je tussen alle grappen over curry en mayo doorleest, lees je dat het tomatenzuur een bepaalde ph-waarde heeft dat aanslag (geen algen!!) van koper verwijderd. Ook het azijn dat ik ketchup zit, helpt een handje. De reslutaten zijn echter wisselend. Cola is ook een favoriet bij velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik wil binnenkort (lees: wanneer ik er het geld voor heb) mijn pc gaan watercoolen. Heb niet echt een grote kast (3R systems R101) Ik wil niet een kant en klare setup kopen maar zelf eentje samenstellen naar míjn eisen.

Ik had het volgende idee, alleen weet ik niet of het mogenlijk is (fear my paint skills :*))

Afbeeldingslocatie: http://www.najgeetsrev.com/uploads/waterkoelopstelling.JPG

Legenda:

1 - Pomp (Eheim 1048 oid), heb voor het gemak het reservoir er uit gelaten, zit aan de zijkant van de kast
2 - Slang gebeuren
3 - 12CM fan (standaard, redelijk stil, komen dan misschien Papst fans in)
4 - 12 CM radiator, black ice of die van Watercool oid
5 - Graka (ATI Radeon 9800 PRO)
6 - Asetec Waterchill WC-CPU-01-A
7 - Watercooler voor de gpu, ook iets dergelijks
8 - Optische drieves
9 - PSU
10 - staaaaat NIET op de kaart... vergeten er in te tekenen, heb ik tussen de optische drives geplant in een geluidsdempende/koelend ding, past wel

Okay, denk dat een beetje naardere uitleg misschein nodig is, want dit is mijn idee.

Pomp pompt water naar 1e radiator (die ook de koudste lucht krijgt), die radiator pomt het water naar de cpu koeler, deze heeft 3 ports. Een uitgang gaat richting de gpu koeler (die van mij is meestal ver onder geklokt (draait nu lekker op 250/250) alleen als ik wat ga kamen gaat hij weer op stock of op xt speeds.) van uit de gpu wordt hij weer gekoppeld middels een y-stukje met de tweede uitgang van de cpu. Daarvanuit gaan ze naar de tweede radiator en daarvandaan weer naar het reservoir.

Zal dit enig positief effect hebben? Voor mijn gevoel wel, in princiepe wordt er nu meer water niet verwarmt door de gpu (die meestal beneden stock draait, maar ik wil er wel veel uithalen als het nodig is).

Ik zat aan zo'n setup te denken of, als ik het geld er voor heb; voor een setup met de Innovatek Konvekt-O-Matic of de Innovatek Konvekt-O-Matic Maxi (http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1473) alleen weet ik niks van die koel eigenschappen (= kan geen reviews vinden). Maar als die het een beetje redelijk doen dan hoeven mijn interne fans maar minimaal (onhoorbaar) te draaien.

Ik zie al dat ik weer veels te veel heb getypt, en ik zit echt te popelen om er mee bezig te gaan, maar ik ben bang dat ik het deze maand even wat zuiniger moet aandoen. Heb net een ASUS A8V/AMD 3200+/1GB combi gekocht, dus het wordt even wachten op meneer IBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Het is mogelijk ja, maar ik weet niet of je hier nou zoveel winst mee gaat halen...

een blokje met 3 aansluitingen is er meestal voor gemaakt dat het water er in het middin in gaat, dus gericht op de core. :)

en ik snap niet waarom je de 2e radiator er in doet, dat de pomp koude lucht krijgt?
het water wordt wel een beetje warm in de pomp maar niet veel, dan zou ik de 2e radiator direct achter de eerste radiator...

voor jouwn opstelling geld een beetje: Doe maar gewoon, doe je al gek genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

Rayzman

+31 Rayzman

Ik denk dat je GPU block het niet lekker gaat doen, want het water neemt de weg van de minste weerstand en gaat dus rechtstreeks naar radiator2 ipv eerst door je GPU blokje.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Waarom niet zo?

Afbeeldingslocatie: http://www.angelus.cistron.nl/waterkoelopstelling.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45427

Ik heb een flesje Innovatek Protect Pro en Cooltek watertoevoeging blauw. Ze zijn beide algendodend en ik heb de Cooltek watertoevoeging aangeschaft om te zien of het water loopt in het systeem, maar ik hoor allerlei signalen dat blauwe watertoevoegingen niet echt geweldig zijn omdat het over in gaat zitten.

Kan iemand bevestigen of het beter is om alleen maar het flesje Innovatek Protect Pro te gebruiken of dat het ook samen kan met de Cooltek watertoevoeging blauw ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

dit is een goede opstelling, ik zou voor deze gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
peddro schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 09:42:
l, dan zou ik de 2e radiator direct achter de eerste radiator...
Dat is ook effectief wat ik doe, alleen zit de pomp er toevallig tussen. En ik doe er twee rads in omdat eentje te weinig is denk ik.
Ja, waarom eigenlijk niet. Ziet er goed uit, ik denk dat ik voor die opstelling ga. Thx. :).
Waarom heb ik het niet zelf bedacht. :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Laatst online: 17:08
kan iemand me helpen ?

Ik ben d'r sinds kort achter dat er iets goed verkeerd gaat met m'n Frigus blok:
Afbeeldingslocatie: http://img155.exs.cx/img155/3694/dsc015996pz.th.jpg

Ik heb géén idee wat er gebeurd maar het is ongelovelijk scheef ;(

Zelf ben ik er WEL achtergekomen dat het een soort of zout vormt, en dit komt dan in m'n blok tussen m'n ribben te zitten. ( En ik weet dat een zout gevormd wordt uit een Metaal en niet metaal, hier dus wellicht Al+ en nog iets ).
Ik snap alleen niet hoe dit kan... k gebruik zelf Demiwater met 1\10 Koelvloeistof.

Is het koelvloeistof miss de schuldige ?

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Das niet zo mooi, het lijkt erop dat je anodisering los laat (blauwe laag) dit betekend ook dat je koper en aluminium in een circulatie zitten. Wat dus weer corrosie tot gevolg heeft.
Ik denk dat je even contact op moet nemen met Frigus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongensss , mijn watercooling is nu aan het testrunnen! :D

Alles is lek vrij tot nu toe :D

Is het beter om er alvast wat van die anti algen spul erin te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net m'n waterkoeling een kleine 2 weken draaien. Moet er dus nog een beetje in thuis raken. Ik draai met demi-water zonder toevoeging.
Hebben mensen die al langere tijd met puur demi-water draaien ook last van algen?
Ben ik wel benieuwd naar, aangezien ik geen fan ben van additieven zoals koelvloeistof, waterwetter en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Zo lang ik waterkoeling heb (2 jaar ofzo) draai ik gewoon demiwater of kraanwater ('t hangt er maar vanaf of ik te lui ben om demiwater op te halen). Nooit problemen gehad, altijd zonder toevoegingen gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Silent Hunter schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:03:
kan iemand me helpen ?

Ik ben d'r sinds kort achter dat er iets goed verkeerd gaat met m'n Frigus blok:
[afbeelding]

Zelf ben ik er WEL achtergekomen dat het een soort of zout vormt, en dit komt dan in m'n blok tussen m'n ribben te zitten. ( En ik weet dat een zout gevormd wordt uit een Metaal en niet metaal, hier dus wellicht Al+ en nog iets ).
Ik snap alleen niet hoe dit kan... k gebruik zelf Demiwater met 1\10 Koelvloeistof.

Damn ik mag toch hopen dat het niet door de blokken zelf komt (/me heeft hier een gpu+nb block van frigus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 107572 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:34:
Jongensss , mijn watercooling is nu aan het testrunnen! :D

Alles is lek vrij tot nu toe :D

Is het beter om er alvast wat van die anti algen spul erin te doen?
Owww nice :)
hoelang laat je het nou draaien?

Ik weet zeker dat ik me over een tijdje ook zo happy ga voelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb een tijdje ook waterkoeling in mijn systeem gehad, maar dat ging niet echt goed. Had een Black Ice Micro II, en die kon het niet bijhouden om een P4 2,8 Ghz en een Ati Radoen 9800 xt te koelen. Mijn PC viel wel eens uit en mijn Aerogate piepte altijd dat de VGA kaart te heet was.

Ik ga nu binnenkort een nieuwe radiator halen, en dan hoop ik dat dit probleem opgelost is. Dan ga ik ook zeker weer heel erg blij zijn, want dan heb ik weer een extreem stil systeem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

trancesetter schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:19:
Ik heb een tijdje ook waterkoeling in mijn systeem gehad, maar dat ging niet echt goed. Had een Black Ice Micro II, en die kon het niet bijhouden om een P4 2,8 Ghz en een Ati Radoen 9800 xt te koelen. Mijn PC viel wel eens uit en mijn Aerogate piepte altijd dat de VGA kaart te heet was.

Ik ga nu binnenkort een nieuwe radiator halen, en dan hoop ik dat dit probleem opgelost is. Dan ga ik ook zeker weer heel erg blij zijn, want dan heb ik weer een extreem stil systeem :D
Check maar eens dat de blokken goed zitten dan. Ik had zelf er een temp sensor tussen en deze zorgde ervoor dat het slecht contact maakte. PC wou nog niet meer booten.

Bij de ATI's zitten die irritante ringen op de core, bij mijn 9500 was dat gelukkig geen probleem (0,1mm lager dan de core gelukkig), maar bij velen steekt ie boven de core uit. Dan moet je die verwijderen. Hier houdt een dual 120mm radiator een overgeklokte 2400+ (3200+) en overgeklokte 9500 (@ 9700 Pro @ 395/290) met northbridge koel, CPU is 35° ofzo. En videokaarten kunnen over het algemeen probleemloos 60° aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 01-03-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik eigenlijk bedoelde was of de mensen die met puur demi draaien ook nog last hebben van algen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Freezing hardware heeft de volgende radiator te koop: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2159 de Watercool MO-RA 2 Core. Het is echt een bakbeest, groter nog dan de Innovatek Konvekt-O-Matic Maxi. Maar die laatste is gebouwt of passief koelen, kan de Watercool MO-RA 2 Core wel passief koelen denken jullie? Of moet er een of meerdere fans op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil mijn Eheim 1048 gaan modden zodat hij op mn voeding aangesloten kan worden, is hier een tutorial voor die iemand weet?

Igg alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Naj_Geetsrev schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:21:
Freezing hardware heeft de volgende radiator te koop: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2159 de Watercool MO-RA 2 Core. Het is echt een bakbeest, groter nog dan de Innovatek Konvekt-O-Matic Maxi. Maar die laatste is gebouwt of passief koelen, kan de Watercool MO-RA 2 Core wel passief koelen denken jullie? Of moet er een of meerdere fans op?
Ligt er denk aan wat voor systeem je erop aansluit. Als je er een 3500+, x800 en de NB op aansluit zal je eerder nog wat airflow nodig hebben dan dat je alleen een cpu wil koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Anoniem: 107572 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:21:
Ik wil mijn Eheim 1048 gaan modden zodat hij op mn voeding aangesloten kan worden, is hier een tutorial voor die iemand weet?

Igg alvast bedankt!
Kijk hier eens:
http://www.procooling.com...e_to_wiring_pumps_-_p.php

Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/articles/assets/images/pwg-ph-plugs.gif

Daar staat een complete guide.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zow, hier begrijp ik dus geen fuck van :o
Ik koop wel een kant en klare, igg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Ik ben ook een redelijke fan van watercooling geworden. Ik krijg dezer dagen uitbreidingen op mn Aquagate systeem binnen om het geheel wat stiller en koeler te krijgen :)

nieuw idee van mij (feel free to comment :)) :

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=53066&format=full&ext=.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 20:09

DaWaN

'r you wicked ??

LosserNL schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:05:
Ik ben ook een redelijke fan van watercooling geworden. Ik krijg dezer dagen uitbreidingen op mn Aquagate systeem binnen om het geheel wat stiller en koeler te krijgen :)

nieuw idee van mij (feel free to comment :)) :

[afbeelding]
Ik zou die Auqagate eruit halen, heb je niets aan in zo'n setup, gewoon een lekker sterke pomp erop en een mooi blokje kopen :)

edit: ik dacht dat die innovatek een resevoir was 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door DaWaN op 02-03-2005 15:27 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Die Aquagate is dan inderdaad een beetje overbodig maar vind m wel handig als beveiliging mocht de temperatuur teveel oplopen en als reservoir, omdat ik daar maar weinig plek voor heb in mn Lian Li PC-65 :(

Ook zijn beide pompen 600L/h volgens mij dus qua drukverschil zal het wel meevallen :)

[ Voor 20% gewijzigd door LosserNL op 02-03-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 107572 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:12:
[...]

Zow, hier begrijp ik dus geen fuck van :o
Ik koop wel een kant en klare, igg bedankt.
Wat is hier zo moeilijk aan? :?
Je sluit gewoon de 220V stekker van de pomp (die normaal in je stopcontact zit) aan op de 220 stekkeringang van je voeding die met het stopcontact verbonden is met een eigen aan/uit schakkelaar ertussen.

Maar als elektronica niet jouw ding is zou ik ook voor een kant-en-klare oplossing gaan.
Bij Freezing Hardware hebben ze een relais voor Eheim pompen. PC aan ->dan ook je pomp automatisch aan.PC uit -> pomp uit. Zo'n 16 euro ofzo

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:45:
[...]
Wat is hier zo moeilijk aan? :?
Je sluit gewoon de 220V stekker van de pomp (die normaal in je stopcontact zit) aan op de 220 stekkeringang van je voeding die met het stopcontact verbonden is met een eigen aan/uit schakkelaar ertussen.

Maar als elektronica niet jouw ding is zou ik ook voor een kant-en-klare oplossing gaan.
Bij Freezing Hardware hebben ze een relais voor Eheim pompen. PC aan ->dan ook je pomp automatisch aan.PC uit -> pomp uit. Zo'n 16 euro ofzo
Ik kan best wat met elektronica, maar ik begrijp niks van schema's, dat is het probleem , maar een vriend van me doet elektrotechniek , ik zal hem om hulp vragen
Zelf maken is natuurlijk leuker dan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Anoniem: 107572 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:08:
[...]

Ik kan best wat met elektronica, maar ik begrijp niks van schema's, dat is het probleem , maar een vriend van me doet elektrotechniek , ik zal hem om hulp vragen
Zelf maken is natuurlijk leuker dan kopen.
Dan moet je er wel uit komen, zelf maken is inderdaad veel leuker :)
In dat schema is groen 'aarde'. Zwart en wit zijn 'nul' en 'fase' draden.
Die driepunt aansluiting is gewoon het stekkercontact dat achter op je voeding zit. Je sluit de draad vanuit je pomp aan de binnnenkant van de voeding aan op het stekkercontact. Dan gooi je er een switch tussen zodat je de pomp aan en uit kan zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-03-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeh , dat maakt alles al een beetje duidelijker (niet sarcastisch bedoeld)
Bedankt , morgen ff naar de lokale elektro boer.

Hier een paar pics van de WC

[img=500]]http://www.rose-online.nl/image/watercooling/100_0103.JPG[/img]

Afbeeldingslocatie: http://www.rose-online.nl/image/watercooling/100_0089.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rose-online.nl/image/watercooling/100_0098.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.rose-online.nl/image/watercooling/100_0088.JPG

Alles is lekvrij gebleven troughout the night :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 107572 op 02-03-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 15:27
LosserNL schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:05:
meteen die Aquagate retour sturen, als je echt een wc fan bent begrijp je me wel....

Beveiliging voor de tempratuur? Daar heb je toch een mainboard voor met bios opties ;)
Reservoir geen ruimte? aquagate eruit en een 5,25 inch bayreserervoir?

[ Voor 18% gewijzigd door Vandread op 02-03-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:37
Hoi, ik wil over een tijdje ook waterkoeling gaan aanschaffen. Ik ben nu aan het rondkijken wat er allemaal te krijgen is, hoe je kunt koelen, hoe het werkt, etc. Maar ik zit nog steeds met dingen die ik niet helemaal begrijp of niet zeker weet. Ik zit nu met goede luchtkoeling, maar ik wil het spul stiller en vooral koeler hebben. Ik heb ook gekeken naar phase-change en al die andere extreme koelmethodes. Maar ik wil het gewoon simpel houden, om zo onnodige risico's uit te sluiten. En het hoef ook niet onder het vriespunt gekoeld te worden. Daarom wil ik 'normale' waterkoeling en is mijn "wenslijstje" als volgt:

- Het moet stil zijn.
- Het moet goed koelen met (zover mogelijk) lage temperaturen.
- Het moet een redelijke overklok aankunnen.

Mijn doel is, of wat ik ermee wil doen:
- Overklokken. Ik heb een mooi bord met zo'n heethoofd Prescott, ook het geheugen is mooi. Dat alles kan makkelijk op 250MHz lopen, zelfs nu: alleen de temperaturen zijn dan niet echt mooi. Naast mijn CPU en geheugen over te klokken wil ik ook mijn 6800GT een leuke vooruitgang geven. Minimaal Ultra-snelheden oid.
En dat moet dan gewoon normaal en stil lopen zonder gekheid op leuke lage temperaturen als het kan.

De prijs maakt niet echt heel veel uit, ik zoek gewoon goed spul dat mijn systeem op een laag pitje houdt. En ik ga dus niet kijken op een paar Euro's, maar superhoge bedragen hoeft ook niet eigenlijk.

Mijn systeem draait nu met ongeveer de volgende temperaturen:
CPU: 43 graden idle; 49 graden load
NB: 29 graden idle; 32 graden load
GPU: 55 graden idle; 69 graden load

Mijn systeem:
Moederbord: Asus P4C800-E Deluxe S478
Processor: Intel Pentium 4 3.2GHz Prescott SL7B8 (103W)
Geheugen: Corsair Twinx1024-4000Pro
Videokaart: XFX GeForce 6 6800GT 256MB DDR3

Nu wil ik met waterkoeling mijn processor, northbridge en videokaart gaan koelen. Ik wil het reservoir en radiator buiten mijn kast houden, scheelt een hoop kastruimte en het is wat makkelijker te maken. Ik wil dan het reservoir(gewoon een simpel aquariumpje uit de dierenwinkel) en de radiator op een plank monteren op wieltjes buiten de kast. Ik dacht dan aan de volgende spullen: (prijzen geschat/afgerond)

Reservoir: Een standaard aquariumbak vierkant/rechthoekig €45?
Pomp: Eheim 1048 600l/h €45
Radiator: MO-RA 2 Pro met fanhouder €165
CPU-blok: HeatKiller CPU S478 Rev2.5 4-LH €50
NB-blok: HeatKiller NB Rev2.0 2-LH €40
GPU-blok: HeatKiller GPU-X Rev2.0 GF6800 U/GT €65
Aansluitingen: Legris 1/4" 10mm Push-In €30?
Slangen: PUR slangen 10mm buiten/8mm binnen €30?
(totaalprijs circa €470)

Alles te vinden op:
Website Watercool

MO-RA 2 Pro:
Afbeeldingslocatie: http://212.227.231.249/watercool/cms/shop_pics/20310.jpg

HK CPU blok:
Afbeeldingslocatie: http://212.227.231.249/watercool/cms/shop_pics/10023.jpg

HK NB blok:
Afbeeldingslocatie: http://212.227.231.249/watercool/cms/shop_pics/10200.jpg

HK GPU blok:
Afbeeldingslocatie: http://212.227.231.249/watercool/cms/shop_pics/10106.jpg

Over HeatKiller vind ik vrij weinig ervaringen, de spullen zijn dan ook niet echt lang op de markt volgens mij. Maar mij lijkt het goed solide spul, alles wat contact maakt met het water is van koper. Vooral de radiator spreekt mij aan omdat dit in mijn ogen een gigantisch geval is van 40cm bij 40cm. Heeft een leuke koeloppervlakte toch? Verder zijn het CPU-blok en NB-blok volledig koper en hebben een solide uitstraling. Ook het GPU-blok spreekt mij erg aan, dit is ook van koper en koelt ook het geheugen gelijk en ook spanningstoevoer.

Het reservoir lijkt mij in ieder geval goed, ook het GPU-blok heb ik niet echt twijfels over. Alleen zit ik met het CPU-blok en NB-blok, zou ik die misschien vervangen door iets van Asetek? En misschien past een pomp van Asetek er ook wel goed bij dan? Of is er betere kwaliteit voor dezelfde prijs?
Ik dacht van Asetek aan:
CPU-blok: Asetek WaterChill Antartica
NB-blok: Asetek WaterChill NB
Pomp: Asetek Hydor L30

Ik heb nu dus één grote vraag:
- Zal mijn waterkoelset (zoals een stukje hierboven met alles HeatKiller) genoeg zijn om mijn systeem te koelen?

Ok, dan nu mijn vragenlijst: (vooral over aansluitingen)
1. Wat is de normale maat voor aansluitingen? 1/4" met 10mm(8mm binnenin)?
2. Is een 10mm(8mm binnenin) waterkoelingsysteem goed genoeg qua koelvermogen?
3. Die Legris Push-In aansluitingen zijn goede aansluitingen?
4. Hoe sluit ik die Eheim pomp aan met 10mm(8mm binnenkant) slangen?
5. Welke soort slangen gebruik ik PUR (siliconen?)?
6. Die Eheim pomp kan onder water (toch?), die Hydor L30 ook?
7. Is die Eheim 1048 sterk genoeg of is de 1250 beter? (ivm de grote radiator)

Zoals je ziet een hoop vragen over die aansluitingen, want die HeatKiller spullen komen allemaal kaal. Dus zonder aansluitingen, die Legris aansluitingen zijn best goed volgens mij. Alleen zijn ze 10mm(8mm binnenin), dat is groot genoeg of vormt dat een knelpunt? Ze zijn 1/4", dat is ook de standaard voor schroefdraad toch? Die Legris aansluitingen werken namelijk alleen met PUR slangen 10mm(8mm binnenin).

Ik heb trouwens de WC-FAQ al (een aantal keer) doorgelezen, maar met deze vragen blijf ik toch zitten of wil ik graag meer duidelijkheid over. Bedankt voor het lezen van m'n verhaal en hopelijk wordt ik wat wijzer.

Edit: ik heb nog wat gevonden, namelijk een nog grotere radiator. De Airplex Evo 1800(60cm bij 40cm):
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer.de/prodimg/nd_products/ap_1800_500.jpg
Zinvol om deze te nemen?

[ Voor 11% gewijzigd door Freaky Maus op 02-03-2005 19:38 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 107572 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:40:
Oeh , dat maakt alles al een beetje duidelijker (niet sarcastisch bedoeld)
Bedankt , morgen ff naar de lokale elektro boer.

Hier een paar pics van de WC

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alles is lekvrij gebleven troughout the night :D
zet ff bij de tag voor je plaatje [ img = 500]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gedaan :D

Hey kan iemand mij vertellen op Shine Up Blauwe watertoevoeging ook echt Shined bij UV licht?

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 22:55

Animal_X

Rodin

Freaky Maus schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:11:
Hoi, ik wil over een tijdje ook waterkoeling gaan aanschaffen.

...
...

Zinvol om deze te nemen?
He Freaky Maus, thanx voor je post! Ik ben zelf ook opzoek naar de beste waterkoel setup die momenteel te krijgen is. Ik heb al wat aan research kunnen doen, maar jou post heeft me zeker al goed op weg geholpen.

Ook ik zit met de zelfde vragen als jou en het probleem dat ik niet weet wat nou precies het beste materiaal is aangezien er zo'n overvloed aan is... Misschien dat iemand hier iets over kan vertellen. Wat zou dus de beste setup zijn voor max 500 euro waarbij iig de radiator buiten de kast wordt gehangen? (i.v.m. groote).

Overigens ben ik persoonlijk niet van plan om mijn GPU met water te koelen aangezien hierdoor volgens mij het water te veel zou verwarmen en daardoor de CPU een bepaalde overclock zou mislopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Animal_X op 02-03-2005 22:44 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Anoniem: 107572 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:12:
Gedaan :D

Hey kan iemand mij vertellen op Shine Up Blauwe watertoevoeging ook echt Shined bij UV licht?

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1253
Die shined echt ja! FF kijken of ik er nog pics van heb..... [processing]...... Gevonden :D:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Sensation011.jpg

Let er alleen wel op. Na een maand is die kleurstof compleet in je slangen getrokken (was bij mij zo). En dan werkt je shine-up niet meer. En dan zijn je slangen helemaal blauw... Ik zal iig geen waterkleurstoffen meer gebruiken. teveel nadelen...

Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

[ Voor 36% gewijzigd door TranceSetter op 02-03-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
mhh dat suckt dat het in je slangen gaat zitten...
kan je dus beter UV-slangen pakken...
achja ze zijn toch even duur :D

/edit
nette case van binnen btw :9 ...
vind ik zelf ook zeer belangrijk

[ Voor 25% gewijzigd door ixl85 op 03-03-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik vind het wel meevallen hoe netjes het is. Maargoed. Ik heb ondertussen al een nieuwe kast (de CM Stacker) En daar heb ik nog meer ruimte in. Dus binnenkort komt er een Bix3 bij, en dan kan ik weer eens eindelijk iets aan mijn kast gaan modden. Het is echt te erg dat wc-spul allemaal zo duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm mischien dattik dan idd die voorgekleurde tubing neem..

Afbeeldingslocatie: http://www.rose-online.nl/image/watercooling/waterkoeling.JPG
Zo gaat de opstelling op mn kast staan met een soort van doos van zink eromhheen (behalve bij de fans ofcourse)
Maar wat is nu het beste voor de fans, laten zuigen (dus van onder naar boven/vanuit de doos) of laten blazen (van boven naar onder/over het rad) het is ook mogelijk om onder op de rad de fans te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je kan het best de lucht uit die kast zuigen. Maar het werkt zo niet, want je krijgt onderdruk. Je zuigt alleen lucht uit die kast, maar blaast er niets in

Ken je een ander forum waar je op woensdagnacht om kwart over 3 binnen 10 minuten een reactie krijgt? :9

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 03-03-2005 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 03:13:
je kan het best de lucht uit die kast zuigen. Maar het werkt zo niet, want je krijgt onderdruk. Je zuigt alleen lucht uit die kast, maar blaast er niets in

Ken je een ander forum waar je op woensdagnacht om kwart over 3 binnen 10 minuten een reactie krijgt? :9
duss... uhm....??
moetik het nou laten zuigen of kan dat niet doordie onderdruk?
Mischien eentje zuigen en eentje blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nou dat is ook niet zo'n goed idee.

als je zorgt dat bij die slangopeningen een beetje ruimte over is, zodat er lucht door kan stromen, moet je de fans de lucht UIT de kast laten blazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 03:22:
nou dat is ook niet zo'n goed idee.

als je zorgt dat bij die slangopeningen een beetje ruimte over is, zodat er lucht door kan stromen, moet je de fans de lucht UIT de kast laten blazen
Ik maak wel een roostertje..

Afbeeldingslocatie: http://www.rose-online.nl/image/dump/waterkoeling.JPG

Zoiets , en dan aan 1 kant..
Zou dat genoeg zijn?
of komt erdan weer teveel lucht it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Vreemd hoor, ik hoor allemaal spookverhalen hier dat UV additives in je slangen trekken. Ik weet niet welke spullen die mensen gebruiken, maar ik gebruik al sinds dag 1 van m'n waterkoeling de slangen die je op Frigus kan bestellen (ook al voordat Frigus zelf al bestond via een IA) en het eerste jaar gerbukte ik UV additive van PC Cooling.de en sinds anderhalf jaar UV Additive van Aqua.de.
Nu heb ik zo'n twee en een half jaar waterkoeling en ik heb nog nooit problemen gehad dat UV prut in m'n slangen trekt. Ja, na een jaar zijn de slangen niet meer kraakhelder, maar doorspoelen met warme azijn voor zo'n 3 drie dagen en ze zijn alweer een stuk helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:26
[quote]Ken je een ander forum waar je op woensdagnacht om kwart over 3 binnen 10 minuten een reactie krijgt? :9[/quote]
pff, kwart over 3 kan wel, maar 5 minuten later niet? :+

Het kan zo wel, maar zorg wel dat je ergens anders in je kast een fan naar binnen hebt blazen, liefst in het vooronder, of iig ergens in de kast een gat waardoor de lucht naar binnen gezogen kan worden.

Aaah, nog een pagina 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Donald op 03-03-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Vandread schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:57:
[...]

meteen die Aquagate retour sturen, als je echt een wc fan bent begrijp je me wel....

Beveiliging voor de tempratuur? Daar heb je toch een mainboard voor met bios opties ;)
Reservoir geen ruimte? aquagate eruit en een 5,25 inch bayreserervoir?
Je hebt helemaal gelijk...Als de aquagate eruit is dan heb ik ruimte zat om bovenin de kast een mooie Innovatek Fass-O-Matic te installeren die de boel op peil houdt :) Het bijvullen wordt dan wel erg makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 16:39
Silent Hunter schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:03:
kan iemand me helpen ?

[afbeelding]

Ik heb met mijn blokje net zoiets alleen in een minder vergevorderd stadium. De corrosie heb ik al wat weggeschraapt en dan kijk je op het aluminium.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zelhorst/DSCF0966%20klein.JPG

Ps. Jij hebt waarschijnlijk een nieuwere versie, te zien aan de richel van de O-ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:57
Anoniem: 107572 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 03:31:
[...]

Ik maak wel een roostertje..

[afbeelding]

Zoiets , en dan aan 1 kant..
Zou dat genoeg zijn?
of komt erdan weer teveel lucht it?
Zolang er maar een vrije opening is om lucht aan te zuigen, of dat nou is door middel van een gepforeerde plaat of een aantal kleinere (ronde) gaatjes maakt niet uit. De achtergrond gedachte is dat wanneer je het zelfde vrije oppervlakte hebt waar je aanzuigt als daar waar je uitblaast is er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Weet er misschien iemand waar er in Nederland Tygon slang te koop is?
Of anders ergens in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Anoniem: 81481 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:07:
OC-Shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 81481 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:07:
Mail ff naar info@bytesatwork.be
die kunnen er snel aankomen (via alphacool, zelfde prijzen)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55629

Ik heb een vraagje.

Ik gebruik nu demi water met als toevoeging UV Fluid van alphacool.
Is het nou ook nodig om daat bv AC-Fluid aan toe te voegen
of heeft dat helemaal geen zin, betere bescherming tegen corrossie, lagere temperaturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
ik d8 dat die uv toevoeging alleeen uv toevoeging was, dus geen corrosie protect....

heeft iemand hier btw ervaring met die alphacool(eheim) pomp stations (de 1000 en 600) volgens watercoolplanet had die 1000 best een lekker flow.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Anoniem: 55629 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:52:
Ik heb een vraagje.

Ik gebruik nu demi water met als toevoeging UV Fluid van alphacool.
Is het nou ook nodig om daat bv AC-Fluid aan toe te voegen
of heeft dat helemaal geen zin, betere bescherming tegen corrossie, lagere temperaturen??
UV=UV, AC=Anti Corosie. Die laatste moet je dus toevoegen om je systeem te beschermen. Corosie heeft invloed op je temps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Kewl, die kende ik nog niet, thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 44203 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:44:
[...]

UV=UV, AC=Anti Corosie. Die laatste moet je dus toevoegen om je systeem te beschermen. Corosie heeft invloed op je temps...
Corrosie heeft invloed op je waterblokken en radiator :P Of beter gezegd: het zwakkere metaal (koper, alu, staal, etc.) in de keten zal langzaam aan verdwijnen en troep in je keten maken. Dat zorgt idd voor mindere prestaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:44:
[...]

Oke Thx ik wist het niet meer zeker,
had het wel kunnen bedenken zelf AC = Anti ...... 8)7

Maar gaat de temp ook omlaag met AC-fluid?
Mijn temp is nu +/- 30 graden idle ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 21:58
Slitch schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:18:
ik d8 dat die uv toevoeging alleeen uv toevoeging was, dus geen corrosie protect....

heeft iemand hier btw ervaring met die alphacool(eheim) pomp stations (de 1000 en 600) volgens watercoolplanet had die 1000 best een lekker flow.... 8)
Ik heb zelf het alphacool pomp station 600. Werkt hier goed. ook lekker stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baumans schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:27:
[...]

Ik heb zelf het alphacool pomp station 600. Werkt hier goed. ook lekker stil
Die pomp heb ik er ook in hangen en is zeker goed en lekker stil.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Ik wil gedeeltelijk een nieuw systeem aanschaffen en daarbij de benodige WC-spullen.

Complete hardware zoals het komt er uit te zien:
AMD64 3500+ Winchester
1x XFX Videokaart PCI-e GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 2xDVI/TV (voorlopig geen SLI)
DFI Lanparty nF4 SLI-DR, nForce4 Ultra
OCZ 1024MB PC3200 EL Gold VX Dual Channel (2x512MB)
1x Western Digital Raptor WD740GD, 73GB
2x Maxtor DiamondPlus 9 120GB
1x IBM 60 GB
Lian Li V-2000

Wat wil ik gaan koelen met WC:
processor
videokaart
chipset moederbord
harde schijven

Ik heb een kachelradiator van een Suziki Swift ong. 170mmx170mm. Ik dacht om hier een 120mm fan voor te plaatsen. Een Eheim 1048. Verder heb ik al blokken voor me harde schijven. Wat ik dus nog nodig heb is een blok voor de processor, videokaart en chipset moederbord.
Welke blokken zijn hier geschikt voor? Het liefst allemaal bij 1 winkel te koop. Ik ben al aan het zoeken geweest maar ik kom nooit bij 1 winkel alles tegen en ik zie het ook niet zo om 3x verzendkosten te gaan betalen.

Mijn vragen zijn dan ook is de radiator voldoende om toch redelijke temperaturen te halen met het oog op mogelijk overclocken en daarbij ook rekening houdende met een SLI opstelling? En welke fan is nou een goed merk? Dus veel luchtverplaatsing en toch stil, eventueel op 7 volt.

Wie o wie heeft nuttig advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Voor stille fans:
http://gathering.tweakers...le+fan&where=GoT#hitstart

Bedenk wel dat stilte relatief is, dus ga niet op de mening van 1 iemand af (zeker niet op die van een febrikant). De Sunon die bij mijn Waterchill zat was ook "stil". Prima, maar dat vond ik dus niet... ;)

Ik heb nu een Zalman 120mm fan, die ik niet hoor @ ongeveer 11 volt bij volle belasting (gamen).

Over die blokken: misschien is het handig om op zoek te gaan naar een complete set? Dan weet je zeker dat alles bij elkaar past. Bepaal eerst je budget, en ga aan de hand daarvan op zoek naar een geschikte set. Voor iedere beurs is wel iets te vinden, zeker als je de kosten van een rad niet meer hoeft te maken.

Succes :) Lees BTW de TS nog eens, staat veel interressante info in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
RoamoR schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 20:49:
[...]

Voor stille fans:
http://gathering.tweakers...le+fan&where=GoT#hitstart

Bedenk wel dat stilte relatief is, dus ga niet op de mening van 1 iemand af (zeker niet op die van een febrikant). De Sunon die bij mijn Waterchill zat was ook "stil". Prima, maar dat vond ik dus niet... ;)

Ik heb nu een Zalman 120mm fan, die ik niet hoor @ ongeveer 11 volt bij volle belasting (gamen).

Over die blokken: misschien is het handig om op zoek te gaan naar een complete set? Dan weet je zeker dat alles bij elkaar past. Bepaal eerst je budget, en ga aan de hand daarvan op zoek naar een geschikte set. Voor iedere beurs is wel iets te vinden, zeker als je de kosten van een rad niet meer hoeft te maken.

Succes :) Lees BTW de TS nog eens, staat veel interressante info in.
Ik had al de search gebruikt maar ik dat nu ik toch een vraag stel stel ik meteen ook die vraag, misschien komt er nog wel iets onverwachts bovendrijven. Verder is een complete set niet handig aangezien ik al een pomp, resevoir en andere materialen heb, enkel de blokken ontbreken nog. Kosten let ik niet zo op, anders moet je niet aan WC beginnen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Paul Hewson schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:27:
[...]
Kosten let ik niet zo op, anders moet je niet aan WC beginnen vind ik.
Zeg dat hier maar niet te hard :P

Verder gewoon het standaardverhaal; veel reviews lezen, zorgen dat je overeenkomstige aansluitingen (desnoods adapters) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
idd veel revieuws lezen...
maar ik snap niet waarom je een kachel radi gebruikt voor zon mooie (dure) setup....
verder enk ik niet dat dat echt koel blijft, 1 120 mm fan + radi voor ongeveer 7 koelblokken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Slitch schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:26:
idd veel revieuws lezen...
maar ik snap niet waarom je een kachel radi gebruikt voor zon mooie (dure) setup....
verder enk ik niet dat dat echt koel blijft, 1 120 mm fan + radi voor ongeveer 7 koelblokken.....
Daar ben ik ook een beetje bang voor. De radiator heb ik gratis gekregen dus vandaar dat ik dat voorstelde. Alleen een dual 120 mm radiator zou niet veel beter zijn gezien qua oppervlakte van de radiator. Ga eens goed uitdenken hoe ik een dual 120 mm radiator zou kwijt kunnen, vereist namelijk wel enige interne aanpassing aan me V-2000, was namelijk de bedoeling om het onderste gedeelte te gebruiken voor de opstelling van de radiator en pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
@Paul Hewson
Probeer voor bv een Dual heatercore setup te gaan. Dan ga je zeker wel de goede kant op :)

Kleine status update van mijn kant:

Kheb sinds kort een vervanging gekocht voor mn DFI Infinity, namelijk de Abit AN7. Doet het op het 1ste gezicht ook lekker :) Loop nu op een "rustige" 11 x 220 @ 1.7v. Icm mn nieuwe Cascade :D (ik had em nog niet kunnen gebruiken toen ik em monteerde, toen ging mn mobo dood argh!)

Temps
Idle : 34
Stressed : 38

Case : 30

Dit zijn nog voorlopige temps, moet mn sys nog ff optimizen :)

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 14-03-2005 10:50 . Reden: Editz ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

als je een grote radiator wil moet je ook ffies bij innovatek kijken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/ultraalle_517.jpg
de achterste is 60 x 37 x 5,5 cm

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
ReseTTim schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:27:
als je een grote radiator wil moet je ook ffies bij innovatek kijken :)

[afbeelding]
de achterste is 60 x 37 x 5,5 cm
Moet ook gaan passen. Moet vooral niet teveel kijken met me impulsieve koopdwang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

en we gaan dus weer verder in het linkje wat peddro geeft :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.