[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.229 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:23
nou dat is ook niet zo'n goed idee.

als je zorgt dat bij die slangopeningen een beetje ruimte over is, zodat er lucht door kan stromen, moet je de fans de lucht UIT de kast laten blazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107572

418O2 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 03:22:
nou dat is ook niet zo'n goed idee.

als je zorgt dat bij die slangopeningen een beetje ruimte over is, zodat er lucht door kan stromen, moet je de fans de lucht UIT de kast laten blazen
Ik maak wel een roostertje..

Afbeeldingslocatie: http://www.rose-online.nl/image/dump/waterkoeling.JPG

Zoiets , en dan aan 1 kant..
Zou dat genoeg zijn?
of komt erdan weer teveel lucht it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
Vreemd hoor, ik hoor allemaal spookverhalen hier dat UV additives in je slangen trekken. Ik weet niet welke spullen die mensen gebruiken, maar ik gebruik al sinds dag 1 van m'n waterkoeling de slangen die je op Frigus kan bestellen (ook al voordat Frigus zelf al bestond via een IA) en het eerste jaar gerbukte ik UV additive van PC Cooling.de en sinds anderhalf jaar UV Additive van Aqua.de.
Nu heb ik zo'n twee en een half jaar waterkoeling en ik heb nog nooit problemen gehad dat UV prut in m'n slangen trekt. Ja, na een jaar zijn de slangen niet meer kraakhelder, maar doorspoelen met warme azijn voor zo'n 3 drie dagen en ze zijn alweer een stuk helderder.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05 22:42
[quote]Ken je een ander forum waar je op woensdagnacht om kwart over 3 binnen 10 minuten een reactie krijgt? :9[/quote]
pff, kwart over 3 kan wel, maar 5 minuten later niet? :+

Het kan zo wel, maar zorg wel dat je ergens anders in je kast een fan naar binnen hebt blazen, liefst in het vooronder, of iig ergens in de kast een gat waardoor de lucht naar binnen gezogen kan worden.

Aaah, nog een pagina 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Donald op 03-03-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:38
Vandread schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:57:
[...]

meteen die Aquagate retour sturen, als je echt een wc fan bent begrijp je me wel....

Beveiliging voor de tempratuur? Daar heb je toch een mainboard voor met bios opties ;)
Reservoir geen ruimte? aquagate eruit en een 5,25 inch bayreserervoir?
Je hebt helemaal gelijk...Als de aquagate eruit is dan heb ik ruimte zat om bovenin de kast een mooie Innovatek Fass-O-Matic te installeren die de boel op peil houdt :) Het bijvullen wordt dan wel erg makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 09:40
Silent Hunter schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:03:
kan iemand me helpen ?

Ik ben d'r sinds kort achter dat er iets goed verkeerd gaat met m'n Frigus blok:
[afbeelding]

Ik heb géén idee wat er gebeurd maar het is ongelovelijk scheef ;(

Zelf ben ik er WEL achtergekomen dat het een soort of zout vormt, en dit komt dan in m'n blok tussen m'n ribben te zitten. ( En ik weet dat een zout gevormd wordt uit een Metaal en niet metaal, hier dus wellicht Al+ en nog iets ).
Ik snap alleen niet hoe dit kan... k gebruik zelf Demiwater met 1\10 Koelvloeistof.

Is het koelvloeistof miss de schuldige ?
Ik heb met mijn blokje net zoiets alleen in een minder vergevorderd stadium. De corrosie heb ik al wat weggeschraapt en dan kijk je op het aluminium.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zelhorst/DSCF0966%20klein.JPG

Ps. Jij hebt waarschijnlijk een nieuwere versie, te zien aan de richel van de O-ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:51
Anoniem: 107572 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 03:31:
[...]

Ik maak wel een roostertje..

[afbeelding]

Zoiets , en dan aan 1 kant..
Zou dat genoeg zijn?
of komt erdan weer teveel lucht it?
Zolang er maar een vrije opening is om lucht aan te zuigen, of dat nou is door middel van een gepforeerde plaat of een aantal kleinere (ronde) gaatjes maakt niet uit. De achtergrond gedachte is dat wanneer je het zelfde vrije oppervlakte hebt waar je aanzuigt als daar waar je uitblaast is er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Weet er misschien iemand waar er in Nederland Tygon slang te koop is?
Of anders ergens in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 13:38
Anoniem: 81481 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:07:
OC-Shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 81481 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:07:
Mail ff naar info@bytesatwork.be
die kunnen er snel aankomen (via alphacool, zelfde prijzen)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55629

Ik heb een vraagje.

Ik gebruik nu demi water met als toevoeging UV Fluid van alphacool.
Is het nou ook nodig om daat bv AC-Fluid aan toe te voegen
of heeft dat helemaal geen zin, betere bescherming tegen corrossie, lagere temperaturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
ik d8 dat die uv toevoeging alleeen uv toevoeging was, dus geen corrosie protect....

heeft iemand hier btw ervaring met die alphacool(eheim) pomp stations (de 1000 en 600) volgens watercoolplanet had die 1000 best een lekker flow.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Anoniem: 55629 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:52:
Ik heb een vraagje.

Ik gebruik nu demi water met als toevoeging UV Fluid van alphacool.
Is het nou ook nodig om daat bv AC-Fluid aan toe te voegen
of heeft dat helemaal geen zin, betere bescherming tegen corrossie, lagere temperaturen??
UV=UV, AC=Anti Corosie. Die laatste moet je dus toevoegen om je systeem te beschermen. Corosie heeft invloed op je temps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Kewl, die kende ik nog niet, thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Anoniem: 44203 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:44:
[...]

UV=UV, AC=Anti Corosie. Die laatste moet je dus toevoegen om je systeem te beschermen. Corosie heeft invloed op je temps...
Corrosie heeft invloed op je waterblokken en radiator :P Of beter gezegd: het zwakkere metaal (koper, alu, staal, etc.) in de keten zal langzaam aan verdwijnen en troep in je keten maken. Dat zorgt idd voor mindere prestaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:44:
[...]

Oke Thx ik wist het niet meer zeker,
had het wel kunnen bedenken zelf AC = Anti ...... 8)7

Maar gaat de temp ook omlaag met AC-fluid?
Mijn temp is nu +/- 30 graden idle ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
Slitch schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:18:
ik d8 dat die uv toevoeging alleeen uv toevoeging was, dus geen corrosie protect....

heeft iemand hier btw ervaring met die alphacool(eheim) pomp stations (de 1000 en 600) volgens watercoolplanet had die 1000 best een lekker flow.... 8)
Ik heb zelf het alphacool pomp station 600. Werkt hier goed. ook lekker stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Baumans schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:27:
[...]

Ik heb zelf het alphacool pomp station 600. Werkt hier goed. ook lekker stil
Die pomp heb ik er ook in hangen en is zeker goed en lekker stil.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Ik wil gedeeltelijk een nieuw systeem aanschaffen en daarbij de benodige WC-spullen.

Complete hardware zoals het komt er uit te zien:
AMD64 3500+ Winchester
1x XFX Videokaart PCI-e GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 2xDVI/TV (voorlopig geen SLI)
DFI Lanparty nF4 SLI-DR, nForce4 Ultra
OCZ 1024MB PC3200 EL Gold VX Dual Channel (2x512MB)
1x Western Digital Raptor WD740GD, 73GB
2x Maxtor DiamondPlus 9 120GB
1x IBM 60 GB
Lian Li V-2000

Wat wil ik gaan koelen met WC:
processor
videokaart
chipset moederbord
harde schijven

Ik heb een kachelradiator van een Suziki Swift ong. 170mmx170mm. Ik dacht om hier een 120mm fan voor te plaatsen. Een Eheim 1048. Verder heb ik al blokken voor me harde schijven. Wat ik dus nog nodig heb is een blok voor de processor, videokaart en chipset moederbord.
Welke blokken zijn hier geschikt voor? Het liefst allemaal bij 1 winkel te koop. Ik ben al aan het zoeken geweest maar ik kom nooit bij 1 winkel alles tegen en ik zie het ook niet zo om 3x verzendkosten te gaan betalen.

Mijn vragen zijn dan ook is de radiator voldoende om toch redelijke temperaturen te halen met het oog op mogelijk overclocken en daarbij ook rekening houdende met een SLI opstelling? En welke fan is nou een goed merk? Dus veel luchtverplaatsing en toch stil, eventueel op 7 volt.

Wie o wie heeft nuttig advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor stille fans:
http://gathering.tweakers...le+fan&where=GoT#hitstart

Bedenk wel dat stilte relatief is, dus ga niet op de mening van 1 iemand af (zeker niet op die van een febrikant). De Sunon die bij mijn Waterchill zat was ook "stil". Prima, maar dat vond ik dus niet... ;)

Ik heb nu een Zalman 120mm fan, die ik niet hoor @ ongeveer 11 volt bij volle belasting (gamen).

Over die blokken: misschien is het handig om op zoek te gaan naar een complete set? Dan weet je zeker dat alles bij elkaar past. Bepaal eerst je budget, en ga aan de hand daarvan op zoek naar een geschikte set. Voor iedere beurs is wel iets te vinden, zeker als je de kosten van een rad niet meer hoeft te maken.

Succes :) Lees BTW de TS nog eens, staat veel interressante info in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
RoamoR schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 20:49:
[...]

Voor stille fans:
http://gathering.tweakers...le+fan&where=GoT#hitstart

Bedenk wel dat stilte relatief is, dus ga niet op de mening van 1 iemand af (zeker niet op die van een febrikant). De Sunon die bij mijn Waterchill zat was ook "stil". Prima, maar dat vond ik dus niet... ;)

Ik heb nu een Zalman 120mm fan, die ik niet hoor @ ongeveer 11 volt bij volle belasting (gamen).

Over die blokken: misschien is het handig om op zoek te gaan naar een complete set? Dan weet je zeker dat alles bij elkaar past. Bepaal eerst je budget, en ga aan de hand daarvan op zoek naar een geschikte set. Voor iedere beurs is wel iets te vinden, zeker als je de kosten van een rad niet meer hoeft te maken.

Succes :) Lees BTW de TS nog eens, staat veel interressante info in.
Ik had al de search gebruikt maar ik dat nu ik toch een vraag stel stel ik meteen ook die vraag, misschien komt er nog wel iets onverwachts bovendrijven. Verder is een complete set niet handig aangezien ik al een pomp, resevoir en andere materialen heb, enkel de blokken ontbreken nog. Kosten let ik niet zo op, anders moet je niet aan WC beginnen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Paul Hewson schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:27:
[...]
Kosten let ik niet zo op, anders moet je niet aan WC beginnen vind ik.
Zeg dat hier maar niet te hard :P

Verder gewoon het standaardverhaal; veel reviews lezen, zorgen dat je overeenkomstige aansluitingen (desnoods adapters) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
idd veel revieuws lezen...
maar ik snap niet waarom je een kachel radi gebruikt voor zon mooie (dure) setup....
verder enk ik niet dat dat echt koel blijft, 1 120 mm fan + radi voor ongeveer 7 koelblokken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Slitch schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:26:
idd veel revieuws lezen...
maar ik snap niet waarom je een kachel radi gebruikt voor zon mooie (dure) setup....
verder enk ik niet dat dat echt koel blijft, 1 120 mm fan + radi voor ongeveer 7 koelblokken.....
Daar ben ik ook een beetje bang voor. De radiator heb ik gratis gekregen dus vandaar dat ik dat voorstelde. Alleen een dual 120 mm radiator zou niet veel beter zijn gezien qua oppervlakte van de radiator. Ga eens goed uitdenken hoe ik een dual 120 mm radiator zou kwijt kunnen, vereist namelijk wel enige interne aanpassing aan me V-2000, was namelijk de bedoeling om het onderste gedeelte te gebruiken voor de opstelling van de radiator en pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
@Paul Hewson
Probeer voor bv een Dual heatercore setup te gaan. Dan ga je zeker wel de goede kant op :)

Kleine status update van mijn kant:

Kheb sinds kort een vervanging gekocht voor mn DFI Infinity, namelijk de Abit AN7. Doet het op het 1ste gezicht ook lekker :) Loop nu op een "rustige" 11 x 220 @ 1.7v. Icm mn nieuwe Cascade :D (ik had em nog niet kunnen gebruiken toen ik em monteerde, toen ging mn mobo dood argh!)

Temps
Idle : 34
Stressed : 38

Case : 30

Dit zijn nog voorlopige temps, moet mn sys nog ff optimizen :)

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 14-03-2005 10:50 . Reden: Editz ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 10:18

ReseTTim

Chocolate addicted

als je een grote radiator wil moet je ook ffies bij innovatek kijken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/ultraalle_517.jpg
de achterste is 60 x 37 x 5,5 cm

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
ReseTTim schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:27:
als je een grote radiator wil moet je ook ffies bij innovatek kijken :)

[afbeelding]
de achterste is 60 x 37 x 5,5 cm
Moet ook gaan passen. Moet vooral niet teveel kijken met me impulsieve koopdwang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

en we gaan dus weer verder in het linkje wat peddro geeft :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.