even een vraagje tussen door: Kan ik hier ook vragen naar ervaringen van een bepaald watercooling systeem? Of het zoiezo wel een goed systeempje is?
Bij voorbaat dank
Bij voorbaat dank
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik ben van plan een systeempje te gaan bestellen bij Salland. Tweakers.net Watercooling Systeem heet het. Zoals je ziet is het watergekoeld. Het gaat om deze set: Kingwin Arctic Liquid Cooler System (AWC 01). Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe zit het met dat water, hoe vaak moet je dat verversen?ikman schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:09:
vraag maar raak
[ Voor 48% gewijzigd door ikman op 07-12-2004 22:51 ]
jij hebt een S939 top voor de antartica van asetek gekregen ?Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:09:
Thandor
Ik heb precies het zelfde gaan als jij. Alleen bij mij is het wel goed gegaan en ik heb dus geen last van barsten. ik heb een klein stukje met een ijzer zaag gedaan en de rest weg gevijld.
Nu wil ik overstappen op s939... En heb dus een nieuw Plexi LID nodig. Ik ben al weken in contact met asetek support en na 12 mails met foto's en video opnames etc etc begrepen ze mij eindelijk. Er wordt een nieuw Plexi LID opgestuurd.
Zodra die binnen is mag je die van mij wel hebben. Ik heb eventueel foto's
Verwijderd
Nou ik stuur gemiddeld 6 mails per dag naar asetek en krijg 1 reply. Ik ben zover dat ze er een willen opsturen. Alleen ze zijn nog steeds in de veronderstelling dat het een productie fout is. Zelfs na foto's waar duidelijk te zien is dat ik heb staan zagen en vijlenEvilWhiteDragon schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:47:
[...]
jij hebt een S939 top voor de antartica van asetek gekregen ?Die moet ik nl. binnen kort ook hebben, op mn NF7-S moest ik ook al zagen
Maar dat antartica blok presteerd wel goed : 40C full load op 1,9-1,95V en 2525MHz (mobile batron)
[ Voor 3% gewijzigd door Buntmans op 08-12-2004 00:35 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door ikman op 08-12-2004 12:07 ]
Heeft niet zo heel veel zin. Als het goed is neemt het water de warmte op en wordt de bovenkant dan het wc blok niet echt warm. + het is bijna onmogelijk om het amd koelblok op een ander koelblok te bevestigen en er nog steeds voor te zorgen dat de warmte overdacht goed isVerwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:40:
[afbeelding]
is dit iets waard? dus water stroomt er langs de zijkanten in en uit, en er komt een heatsink van AMD boven op
als er iets inzit ga ik dit verder uitwerken, tips zijn welkom
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Verwijderd
Idd dit is een probleem waar meer mensen mee te maken gaan hebben wanneer ze besluiten over te stappen naar s939/754/940Thandor schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:07:
Ik krijg het LID van Megalomaniac, ik hoop dat de mijne niet verder gaat barsten en het nog even uithoudt.
Wat ik jammer vind, is dat er geen optioneel LID bij het Antartica blok geleverd zit. Een lid speciaal voor Socket A zonder die randen voor S754/S939/S940 er langs.
Ik hoor nl. overal dat mensen er een kant af moeten zagen omdat het niet past o.i.d.
Beetje jammer, met name als Asetek een heel compleet en goed waterkoelings set heeft, op de compatibiliteit van het CPU Koelblok na.
Als ik ga upgraden moet ik dus ook weer een nieuw lid erop hebben... (S940)
Ik heb ook maar een mailtje gestuurd naar asetek, hopelijk gaan ze nu gratis tops versturenVerwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:46:
[...]
Idd dit is een probleem waar meer mensen mee te maken gaan hebben wanneer ze besluiten over te stappen naar s939/754/940
Ik mail Asetek helemaal gek ! Maar ik ben of geblokkeerdof ik word genegeerd
![]()
Wat mij handig lijkt is dat de universele LID opgenomen wordt in hun web-shop. Alle andere denkbare LID's zijn wel beschikbaarAnders moet iedereen dalijk via support van asetek aan een LID komen!
Dus mensen ! heb je ook een s939/754/940 LID nodig mail dan naar :
Mikkel Toftløkke Andersen
support@asetek.com
Als je een 24/7 systeem hebt en een opstelling met powernow ofzo, kan je er voor kiezen om bij lage load (nachts?) de fans/ (en pomp?) uit te zetten, dan heb je met een hybride blok mogelijk nog net genoeg koeling. Ook als je Pomp uitvalt (die dingen slijten nou eenmaal) is geeft het je wat meer tijd om alles koel te houden. Maar in een volledig draaiende en werkende waterkoeling setup is het niet zinvol.ikman schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:07:
nee dat heeft niet zoveel zin. je kan beter een goed wc block maken dan zo'n hybride block.
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Verwijderd
Ja ze wilde mijn oude blok voor onderzoek hebbenEvilWhiteDragon schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:12:
[...]
Ik heb ook maar een mailtje gestuurd naar asetek, hopelijk gaan ze nu gratis tops versturen![]()
Ookal vind ik het prima om er voor te gaan betalen.
Verwijderd
Nu ben ik naar de asetek website gegaan... En daar een account aangemaakt en moet nu via een vage service fee het LID bestellen. Maar ik kan nergens aangeven welk product ik van hen verwachtHi Alexander,
Ahhhhhhhhhhhhhhhh...NOW I get it. You need a replacement lid, as you wish to
install the block on Socket 754/939/940. Stupid me, could've read that in the
very first mail...
You can go to the web shop in the section Merchandise - Service & Support and
order 2 service fees. Then we will ensure that the lid is sent to you when the
order goes through.
Sorry for the mistake.
Niet goed?Vandread schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:04:
[...]
Waarom heb jij altijd van die bijdehandte opmerkingen....
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
het is nog erger 39 euro bij atro.nlThandor schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:00:
Hmm, slecht van AseTek.
Zo'n Socket A lid kost € 28,- excl. verzend.
Ze hebben verder alleen maar Socket A en Socket T LID's
S940 ontbreekt dus
Jammer dat Asetek dat zo slecht voor elkaar heeft, ik kan me nauwelijks voorstellen dat zo'n in voor gevormt plastic ding 28 piek moet kosten
De AseTek Antartica kost bij iComputers.nl 44 euro. Bij AseTek webshop betaal je 82![]()
Dat snap ik niet, zo'n LID zou gewoon 10 euro moeten kosten o.i.d.
Ook stom dat ze geen los Socket A LID bij het WaterChill pakket van dik over de 200 € hebben zitten...
Het zou nog verstandiger zijn om een heel nieuw heatsink te kopen, dan ben je bijna niets duurder uit, die verzendkosten van de Webshop van AseTek lijken me niet al te laag...
Het oude heatsink zou je kunnen verkopen of modden om hem ergens anders voor te gebruiken.
Ben ik ook op zoek naar geweest.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:05:
Stadswerkplaats
Misschien wel interessant voor tweakertjes in Amsterdam west: http://www.xs4all.nl/~bwpwst/ en dan vooral dit: http://www.xs4all.nl/~bwpwst/werkplaatsen/metaal.htm
Volgens mij de enige mogelijkheid voor een particulier om tegen lage kosten professionele machines te kunnen gebruiken. Maak je eigen waterblokje!
Ook in Groningen: http://www.stadswerkplaats.nl/root/menu.htm (geen frees?) en Harderwijk: http://members.lycos.nl/volksuniversiteit1/newpage2.html
Kennen jullie nog meer van dit soort werkplaatsen?
[ Voor 4% gewijzigd door bredend op 08-12-2004 23:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door bredend op 14-12-2004 00:09 ]
R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE
kom er net achter dat de blokken niet zo makkie open te bikken zijn, heeft iemand misschien ergens een linkje hoe ze van binnen zijn??1nsane schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:32:
ik ben de gelukkige (?) eigenaar van een kingwin waterkoelingset leuk ding hoor, presteerd nou niet echt denderend (48 stressed ofzo) maar daar wil ik dus wat aan gaan veranderen, nu zit die 5,25" bay interface mooi vrij met zowel boven als onder een vrije bay, nu wil ik zowiezo een andere ventilator erop gaan bouwen zowel op de aparte radiator als op de radiator die in de interface zit maar er zijn een aantal dingetjes die ik wil weten:
-zijn die koelblokken wel efficient? (heeft iemand ze wel eens vanbinnen gezien en gekeken of er een koelprofiel inzit)
-heeft het zin om de ventilatoren op de radiatoren te vervangen, of is de pomp te zwak? (t is btw ook voor stilte want die fan op de interface maakt een verschikkelijke rotherrie als je de fanregelaar over de helft zet)
Adjust non olet, plerumque...
Dat is lappen en voor de onderkant.M-spec schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:33:
@ augustus, om een koperblokje mooi glad te krijgen kun je ook een glasplaat pakken, tape er vervolgens een velletje schuurpapier op vast. Haal daar het blokje overheen. Eerst met grof, P120 bv, dan P240 en schuur het laatste stukje glad op P800, wordt zo glad als een spiegel als dat is wat je wilt. Heb ik laatst nog met een koelblok gedaan die niet helemaal zuiver was, dan alleen met P800 wel te verstaan.
Verwijderd
Dat was ik.... stond laatst een puike 2e hands te koopkram335 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:53:
Ik meen me te herinneren dat er laatst hier iemand rondposte die heel erg hard op zoek was naar Iwaki pompen...
Weet niet of degene dat nog steeds is, maar ik liep perongeluk tegen dit adres op:
http://www.iwaki.nl/index.php
Lijkt me het juiste adres om aan zo'n pomp te komen.
Verder vond ik dit adres ook nog:
http://www.marinedepot.co...nese_american.asp?CartId=
Hier zou je dus wel iets meer moeten overhebben om zo'n pomp in huis te halen. Wat zijn die krengen trouwens vreselijk duur en lelijk, snap niet dat iemand ze zoekt voor in de PC, maar ach... Ieder z'n smaak...
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ohh... Das minder dan. Ik wist dat die krengen zo duur waren ja... maar 200 euro gaat wel erg ver vind ik persoonlijk voor een pompje in je PC. En als ze in de VS goedkoper zijn, maar je hebt nog een omvormer nodig, dan ben je ook net zo duur uit, jammer...Vandread schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:38:
[...]
Dat was ik.... stond laatst een puike 2e hands te koopals die nou es iets eerder was. Als je bij Iwaki NL koopt ben je meer dan 200 euro kwijt dus in de vs kopen valt nog mee, nadeel uit de VS is dus 110volt... moet je weer converter erbij zetten etcetc dus dat werkt voor geen meter.
De pompen zijn gewoon supergoed en beresterk (hoge opvoer)
jij hebt dus geen waterkoeling maar wel een processor van 22 graden? Volgens mij is dat onmogelijk. Ik denk dat jou sensor een beetje brak is of dat je even een nieuwe bios moet downloadenwesleytjuh schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:06:
ik heb paar dagen geleden een nieuwe case gekocht , pc erin gezet en als ik nu gewoon op got bezig heb ik temps van :
hdd : 22 C
case: 23 C
cpu na arctic 5 erop smeren 22 C
kamer temp ligt rond de 18 C.
nou nog stressed testen.
wat zijn mijn temps als ik een wc setje als bigwater hierop doe ?
[ Voor 25% gewijzigd door Fed-Ex op 15-12-2004 11:08 . Reden: toevoeging ]
Soms zit het mee, Soms zit het tegen.
Das idd knap ja, je proc op 22 graden krijgen met lucht van 23 graden uit je casewesleytjuh schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:06:
ik heb paar dagen geleden een nieuwe case gekocht , pc erin gezet en als ik nu gewoon op got bezig heb ik temps van :
hdd : 22 C
case: 23 C
cpu na arctic 5 erop smeren 22 C
kamer temp ligt rond de 18 C.
nou nog stressed testen.
wat zijn mijn temps als ik een wc setje als bigwater hierop doe ?
Ja ik ook, als ik ga googlen dan vind ik alleen maar sluitende inkoopacties en voor de rest niksFed-Ex schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:44:
Ik wil ook graag een goed reservoir, heb zelf geprobeerd 1 te maken maar ik heb geen zin in nog een keer lekkerijweten jullie daar toevallig nog een adresje voor want ik zit te denken aan een bay reservoir maar niemand heeft dat meer. het moet iig ook 1/2" aansluiting zijn.
Goh jij hebt ook al van die ogen he? ja valt me ook opVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:50:
heeft die aquatube geen aansluitingen onderaan?
Verwijderd
NeeEwoKên schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:48:
Zou deze opstelling goede resultaten geven?
Doordat je nog een tussenstap gebruikt verslechter je de performanceZijn er nog dingen die ik zou kunnen verbeteren?
[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 20-12-2004 16:54 ]
Verwijderd
Zoiets was ik eerst ook van plan,Vandread schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:54:
[...]
Nee
[...]
Doordat je nog een tussenstap gebruikt verslechter je de performance
Probeer een Storm G4 blok na te maken
http://www.procooling.com...waterblock_review_-_1.php
mijn sensor geeft van begin al zo aan en ik heb ook nog een aparte sensor erin zitten die ongeveer hetzelfde aangeeft. ik snap er zelf ook nix vanlemming_nl schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:37:
[...]
jij hebt dus geen waterkoeling maar wel een processor van 22 graden? Volgens mij is dat onmogelijk. Ik denk dat jou sensor een beetje brak is of dat je even een nieuwe bios moet downloaden
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
Verwijderd
Een echte heatpipe maken lijkt me ook vrij moeilijk.Vandread schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:05:
Een koperen kraan presteert nog beter dan wat jij wil maken
en een echte heatpipe maken lijkt me zowiezo moeilijk?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 19:16 ]
Als je goed zoekt vind je iemand die heeft gewoon zo'n koperen wandkoppelstuk oid (zo'n plat vlak aan de achterkant) met de platte op de cpu gezet en door een hold mechanisme gewoon op z'n cpu geklemdEwoKên schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:14:
[...]
En hoe wil je een koperen kraan op je CPU plakke
Heb ik nog geen koppelstukjes van gezien bij de gamma
Verwijderd
Die heb ik al es voorbij zien komen jah.Vandread schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:47:
[...]
Als je goed zoekt vind je iemand die heeft gewoon zo'n koperen wandkoppelstuk oid (zo'n plat vlak aan de achterkant) met de platte op de cpu gezet en door een hold mechanisme gewoon op z'n cpu geklemd
Plug en cool moet ik sowieso niet hebben.Technische Daten Hydor L20
Abmessungen
Länge 128mm, Höhe 126mm, Breite 52mm
Spannung
230V AC, 14W
Leistung
700 l/h
Förderhöhe
1.35 mWs
Gewicht
ca. 515 g
Anschlüsse
Druckseite G1/2"-Gewinde, Achtung: Adapter wird benötigt !
Saugseite G1/2"-Gewinde, Achtung: Adapter wird benötigt !
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:43 ]
http://www.aquacomputer.d...d_products/10t_14_500.jpgEwoKên schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:13:
Blijfven de Schlaugtüllen over, maar wat zijn dit???
~**~
Als er niets groens in je slangen of in je koelblok zit lijkt het mij niet dat je algen hebt. Misschien is de slang niet helemaal lucht dicht en komt er langzaam lucht in.E-jey schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:22:
Ik heb tegenwoordig veel lucht in me waterkoeling systeem zitten. De vulslang is helemaal vol. Daar kan het dus niet aan liggen. Ik heb nu al bijna een jaar lang het zelfde waterIn de kerst vakantie ga ik het maar eens verversen. Ik gebruik geen waterwetter oid. Zit alleen een hoop glowmotion in en er schijnt een blacklite ccfl op. Kan het zijn dat er toch algen in zijn gekomen en dat die zorgen dat er lucht in het systeem komt?
mja het is groen van de glowmotionlemming_nl schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:33:
[...]
Als er niets groens in je slangen of in je koelblok zit lijkt het mij niet dat je algen hebt. Misschien is de slang niet helemaal lucht dicht en komt er langzaam lucht in.
Geloof het of niet, maar het water gaat er inderdaad gewoon dwarsdoorheen. Het verdampt door de slangen heen. Dat is ook de reden waarom de slangen naar verloop van tijd ook UV reactief wordenE-jey schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:43:
[...]
mja het is groen van de glowmotionIk zie geen slierten ofzo
Hoe kan er lucht door een slang komen? Als dat kan zou er toch ook water doorheen moeten kunnen
Klopt, zal ook wel maken te hebben met de kwaliteit van de slangExigence schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:03:
[...]
Geloof het of niet, maar het water gaat er inderdaad gewoon dwarsdoorheen. Het verdampt door de slangen heen. Dat is ook de reden waarom de slangen naar verloop van tijd ook UV reactief wordenEn op jaarbasis gaat er toch redelijk wat water uit denk ik.
Ik heb ook een sigle rad. Airlex Evo.... http://prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=10837s3mt3x schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:17:
Well, ook ik ga overstag van air > liquid ;-) Heb de laatste 3 deeltjes doorgewerkt, maar heb toch nog wat vraagjes....
Ik wil in eerste instantie alleen mn beide procs koelen. Pas als ik mijn videokaart ga vervangen (en dat kan even duren, ben geen gamer) zal ik ook een gpu blokje er tussen gaan hangen. NB koelen vind ik niet nodig, die is af fabriek passief, en ik ben van plan mijn 80mm intake fan te behouden.
Heb ik voldoende aan een single rad? Vrijwel alle dual rads die ik zie, zijn net iets te groot om lekker te passen op de plaats waar ik dat gepland had in mijn kast. Dus als een enkele voldoende is...Alvast bedankt!
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Hey ik zou toch maar NB gaan koelen of een blazertje er op of WC.s3mt3x schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:17:
Well, ook ik ga overstag van air > liquid ;-) Heb de laatste 3 deeltjes doorgewerkt, maar heb toch nog wat vraagjes....
Ik wil in eerste instantie alleen mn beide procs koelen. Pas als ik mijn videokaart ga vervangen (en dat kan even duren, ben geen gamer) zal ik ook een gpu blokje er tussen gaan hangen. NB koelen vind ik niet nodig, die is af fabriek passief, en ik ben van plan mijn 80mm intake fan te behouden.
Heb ik voldoende aan een single rad? Vrijwel alle dual rads die ik zie, zijn net iets te groot om lekker te passen op de plaats waar ik dat gepland had in mijn kast. Dus als een enkele voldoende is...Alvast bedankt!
Soms zit het mee, Soms zit het tegen.
Verwijderd
Dankje! Die kon ik dus niet vinden
Ik weet niet wat voor aansluitingen er standaard bij zitten, als dat plaatje van de L20 op die site klopt lijkt het me dat je geen extra aansluitingen nodig hebt. (maar waarom er dan "Achtung: Adapter wird benötigt !" staat is me niet helemaal duidelijk)EwoKên schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:46:
[...]
Is het aan te raden deze stukjes erbij te bestellen?
Of zijn de standaard aansluitingen bij de L20 ook prima??
~**~
Verwijderd
Verwijderd
maar wel nieuw water? en hoelang heb je dat getest...?Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:09:
Even de flow-discussie weer een beetje aanzwengelen! Heb vandaag de pomp vervangen in m'n server. Onderdelen: Daihatsu Jumbo rad, DD Maze2 CPU en DD Radeon GPU. In de oude situatie gebruikte ik een Eheim 1046, welke gisteren ermee stopte. Vandaag een 1048 aangeschaft en de temp is zo'n 3 graden gedaald, terwijl een Maze2 geen hoge head of flow nodig heeft. Geen enkel onderdeel uit de setup is van z'n plaats geweest, dus montage en pasta spelen geen enkele rol. Conclusie: Blijkbaar doet flow er wel degelijk toe!
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Flow doet er zekers toe alleen loopt dit niet linear met de temparatuur. Boven een bepaald punt heeft een nog hogere flow geen zin meer. Kennelijk zat je nog niet op die 'maximale' flow-rate.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:09:
Conclusie: Blijkbaar doet flow er wel degelijk toe!
R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE
Verwijderd
Sta ik niet van te kijkenVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:58:
@aramdin: Heb in m'n andere PC een RBX. Daar hing eerst de 1046 aan en daar was het verschil veeeel groter. Daar zit trouwens een MCP600-II in.
[ Voor 4% gewijzigd door Buntmans op 23-12-2004 20:46 ]
Is er niet iemand die 3cm oid van dat spul overheeft en mij zou willen toesturen zodat ik het kan proberen. Ik vergoed uiteraard de kosten.418O2 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:04:
Tygon is wel heel dik he, ik weet niet of dat lekker werkt met je pushon koppelingen
Verwijderd
heb je innovatek koppelingen? Dat past sowieso nevernooitniet (geprobeerd)Buntmans schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:22:
[...]
Is er niet iemand die 3cm oid van dat spul overheeft en mij zou willen toesturen zodat ik het kan proberen. Ik vergoed uiteraard de kosten.
Thandor schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:57:
Dat wordt dus een ECS K7S6A met een 3dfx Interactive Inc. Voodoo 5 5500 AGP. ...blablabla...
Nou zomaar, je hebt er wel een stuk uitgezaagd; dan haal je toch een stuk stevigheid weg. Maar het is inderdaad wel raar dat hij in het midden is begonnen.Wat ik alleen niet snap, hoe kan dat plastic LID van het CPU koelblok nou zomaar barsten. Het is niet alleen gebarsten aan de randen ofzo, maar ook in het midden van het plastic. Een barst in het plastic dat niet eens aan de buitenkant zit. Dat zou toch niet zomaar mogen kunnen
Vind altijd leuk als mensen komen met hun lage tempsVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 02:50:
Na 2 dagen klussen, wc setup veranderd en klaar, van
hydor l20 met cpu, nb, standaard asetek rad naar eheim 1250, cpu, nb, videoblokje (kan ik morgen ophalen) standaard asetek rad en black ice extreme.
Cpu 26 graden volgens aerogate, asus probe zegt 29
MB 25 graden.
Verwijderd
Verwijderd
T gaat niet alleen om de temps, tgaat ook om de lookspeddro schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:26:
ben benieuwd hoe het gaat werken, en of het gaat werken...![]()
ik hoop het wel voor je, maar lage temps zul je hier denk ik niet erg gauw mee halen...
Maarja, dat is mijn mening he
Is dat middelste ding een heatpipe? Ziet er wel grappig uit, maar presteren zou het denk niet echt goedEwoKên schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:57:
Een tijdje geleden kwam ik met het volgende ontwerp,
om m'n CPU te gaan koelen:
[afbeelding]
Vandaag heb ik een eerste impressie van het eindresultaat:
[afbeelding]
Op deze foto is nog nix gelijmd, soldeerd e.d.
Het is alleen een plaatje van hoe het geheel eruit komt te zien.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
dan kan je dit toch moeilijk in een case gaan bouwen niet want het moet altijd verticaal staan.peddro schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:26:
ben benieuwd hoe het gaat werken, en of het gaat werken...![]()
ik hoop het wel voor je, maar lage temps zul je hier denk ik niet erg gauw mee halen...
Maarja, dat is mijn mening he
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 16:51 ]
Verwijderd
Ik heb zo'n kast die zo: |_____| staat.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:51:
[...]
dan kan je dit toch moeilijk in een case gaan bouwen niet want het moet altijd verticaal staan.
Zou wel leuk zijn moest je de cilinder in doorzichtige plexi maken dan zou je het water zien koken op dat koper blokje
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 18:34 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq