[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.327 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:32
even een vraagje tussen door: Kan ik hier ook vragen naar ervaringen van een bepaald watercooling systeem? Of het zoiezo wel een goed systeempje is?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

vraag maar raak

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor

Ik heb precies het zelfde gaan als jij. Alleen bij mij is het wel goed gegaan en ik heb dus geen last van barsten. ik heb een klein stukje met een ijzer zaag gedaan en de rest weg gevijld.

Nu wil ik overstappen op s939... En heb dus een nieuw Plexi LID nodig. Ik ben al weken in contact met asetek support en na 12 mails met foto's en video opnames etc etc begrepen ze mij eindelijk. Er wordt een nieuw Plexi LID opgestuurd.

Zodra die binnen is mag je die van mij wel hebben. Ik heb eventueel foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
Ik ben van plan een systeempje te gaan bestellen bij Salland. Tweakers.net Watercooling Systeem heet het. Zoals je ziet is het watergekoeld. Het gaat om deze set: Kingwin Arctic Liquid Cooler System (AWC 01). Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe zit het met dat water, hoe vaak moet je dat verversen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

de prestaties zijn niet zo denderend van die set.
review hier reviews: De Kingwin AWC-1 waterkoelingset getest
kan je beter even bij V&A kijken voor tweede hands spullen die beter presteren.

edit
het voordeel is dat het een complete set is die simpel te gebruiken is.
maar je heb niet veel uitbreidings,upgrade mogelijkheden.

[ Voor 48% gewijzigd door ikman op 07-12-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
ja maar het is een heel systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:09:
Thandor

Ik heb precies het zelfde gaan als jij. Alleen bij mij is het wel goed gegaan en ik heb dus geen last van barsten. ik heb een klein stukje met een ijzer zaag gedaan en de rest weg gevijld.

Nu wil ik overstappen op s939... En heb dus een nieuw Plexi LID nodig. Ik ben al weken in contact met asetek support en na 12 mails met foto's en video opnames etc etc begrepen ze mij eindelijk. Er wordt een nieuw Plexi LID opgestuurd.

Zodra die binnen is mag je die van mij wel hebben. Ik heb eventueel foto's
jij hebt een S939 top voor de antartica van asetek gekregen ? _/-\o_ Die moet ik nl. binnen kort ook hebben, op mn NF7-S moest ik ook al zagen :| Maar dat antartica blok presteerd wel goed : 40C full load op 1,9-1,95V en 2525MHz (mobile batron) })

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:47:
[...]

jij hebt een S939 top voor de antartica van asetek gekregen ? _/-\o_ Die moet ik nl. binnen kort ook hebben, op mn NF7-S moest ik ook al zagen :| Maar dat antartica blok presteerd wel goed : 40C full load op 1,9-1,95V en 2525MHz (mobile batron) })
Nou ik stuur gemiddeld 6 mails per dag naar asetek en krijg 1 reply. Ik ben zover dat ze er een willen opsturen. Alleen ze zijn nog steeds in de veronderstelling dat het een productie fout is. Zelfs na foto's waar duidelijk te zien is dat ik heb staan zagen en vijlen 8)7 Ze wilde dat ik de oude LID terug zou sturen naar asetek voor onderzoek LOL.

Het zijn scandinaviers en engels is niet hun sterkste punt. Dus ik wil gewoon netjes een nieuwe LID bestellen en daarvoor betalen. Alleen die is niet te verkrijgen in de web-shop. Ik heb thandor al beloofd dat zodra ik mijn nieuwe LID binnen heb, hij de mijne gratis mag hebben.

Nu heb ik niet al te veel haast want ik wacht al een tijdje op die #%$#@$^ nforce 4 moederborden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb besloten ook maar aan de waterkoeling te gaan. Ben dus al allerlei mooie spulletjes bijeen aan het zoeken. Nu heb ik een vraag, welke blokjes wil ik ? Sowieso een CPU-blok en een GPU blokje komt wel bij de volgende videokaart upgrade (heb nu passief gekoelde 9600), maar chipset cooler ? wil ik dat? wat is het extra voordeel daarvan? wanneer wordt dit belangrijk met overclocken ? Ik heb nu een passief blokje erop zitten. Dus voor de herrie hoeft het niet.

config: athlon 64 3400+ in een Abit kv8-pro.

[ Voor 3% gewijzigd door Buntmans op 08-12-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Laatst online: 21:59

Rayzman

+31 Rayzman

@Buntmans Een chipsetblokje is handig omdat je waarschijnlijk veel minder airflow in je kast krijgt door de waterkoeling en je passief blokje dan wel een stuk warmer kan worden.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

Ik krijg het LID van Megalomaniac _/-\o_ , ik hoop dat de mijne niet verder gaat barsten en het nog even uithoudt.

Wat ik jammer vind, is dat er geen optioneel LID bij het Antartica blok geleverd zit. Een lid speciaal voor Socket A zonder die randen voor S754/S939/S940 er langs.
Ik hoor nl. overal dat mensen er een kant af moeten zagen omdat het niet past o.i.d.

Beetje jammer, met name als Asetek een heel compleet en goed waterkoelings set heeft, op de compatibiliteit van het CPU Koelblok na.

Als ik ga upgraden moet ik dus ook weer een nieuw lid erop hebben... (S940)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/clb/tweakers.jpg

is dit iets waard? dus water stroomt er langs de zijkanten in en uit, en er komt een heatsink van AMD boven op

als er iets inzit ga ik dit verder uitwerken, tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

nee dat heeft niet zoveel zin. je kan beter een goed wc block maken dan zo'n hybride block.

[ Voor 94% gewijzigd door ikman op 08-12-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:40:
[afbeelding]

is dit iets waard? dus water stroomt er langs de zijkanten in en uit, en er komt een heatsink van AMD boven op

als er iets inzit ga ik dit verder uitwerken, tips zijn welkom
Heeft niet zo heel veel zin. Als het goed is neemt het water de warmte op en wordt de bovenkant dan het wc blok niet echt warm. + het is bijna onmogelijk om het amd koelblok op een ander koelblok te bevestigen en er nog steeds voor te zorgen dat de warmte overdacht goed is

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op woensdag 08 december 2004 @ 11:07:
Ik krijg het LID van Megalomaniac _/-\o_ , ik hoop dat de mijne niet verder gaat barsten en het nog even uithoudt.

Wat ik jammer vind, is dat er geen optioneel LID bij het Antartica blok geleverd zit. Een lid speciaal voor Socket A zonder die randen voor S754/S939/S940 er langs.
Ik hoor nl. overal dat mensen er een kant af moeten zagen omdat het niet past o.i.d.

Beetje jammer, met name als Asetek een heel compleet en goed waterkoelings set heeft, op de compatibiliteit van het CPU Koelblok na.

Als ik ga upgraden moet ik dus ook weer een nieuw lid erop hebben... (S940)
Idd dit is een probleem waar meer mensen mee te maken gaan hebben wanneer ze besluiten over te stappen naar s939/754/940

Ik mail Asetek helemaal gek ! Maar ik ben of geblokkeerd 8)7 of ik word genegeerd |:(

Wat mij handig lijkt is dat de universele LID opgenomen wordt in hun web-shop. Alle andere denkbare LID's zijn wel beschikbaar |:( Anders moet iedereen dalijk via support van asetek aan een LID komen!

Dus mensen ! heb je ook een s939/754/940 LID nodig mail dan naar :

Mikkel Toftløkke Andersen
support@asetek.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:46:
[...]

Idd dit is een probleem waar meer mensen mee te maken gaan hebben wanneer ze besluiten over te stappen naar s939/754/940

Ik mail Asetek helemaal gek ! Maar ik ben of geblokkeerd 8)7 of ik word genegeerd |:(

Wat mij handig lijkt is dat de universele LID opgenomen wordt in hun web-shop. Alle andere denkbare LID's zijn wel beschikbaar |:( Anders moet iedereen dalijk via support van asetek aan een LID komen!

Dus mensen ! heb je ook een s939/754/940 LID nodig mail dan naar :

Mikkel Toftløkke Andersen
support@asetek.com
Ik heb ook maar een mailtje gestuurd naar asetek, hopelijk gaan ze nu gratis tops versturen :9~ _/-\o_ Ookal vind ik het prima om er voor te gaan betalen.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

ikman schreef op woensdag 08 december 2004 @ 12:07:
nee dat heeft niet zoveel zin. je kan beter een goed wc block maken dan zo'n hybride block.
Als je een 24/7 systeem hebt en een opstelling met powernow ofzo, kan je er voor kiezen om bij lage load (nachts?) de fans/ (en pomp?) uit te zetten, dan heb je met een hybride blok mogelijk nog net genoeg koeling. Ook als je Pomp uitvalt (die dingen slijten nou eenmaal) is geeft het je wat meer tijd om alles koel te houden. Maar in een volledig draaiende en werkende waterkoeling setup is het niet zinvol.
Het nadeel van een hybride setup is zelfs dat je een deel van je warmte in de kast afstoot (okay, niet veel) Hierdoor worden de overige elementen in de kast warmer. Indien je met externe radiator het water (veel) koeler krijgt dan je case, geldt dit natuurlijk weer precies anderzom

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:12:
[...]

Ik heb ook maar een mailtje gestuurd naar asetek, hopelijk gaan ze nu gratis tops versturen :9~ _/-\o_ Ookal vind ik het prima om er voor te gaan betalen.
Ja ze wilde mijn oude blok voor onderzoek hebben :P Maar ik vind dat niet eerlijk want ik heb immers zelf het stukje er af gezaagd. Het moet gewoon opgenomen worden in de web-shop. Is makkelijker voor de tweakers en hun worden niet meer gek gemaild :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Alexander,

Ahhhhhhhhhhhhhhhh...NOW I get it. You need a replacement lid, as you wish to
install the block on Socket 754/939/940. Stupid me, could've read that in the
very first mail...

You can go to the web shop in the section Merchandise - Service & Support and
order 2 service fees. Then we will ensure that the lid is sent to you when the
order goes through.

Sorry for the mistake.
Nu ben ik naar de asetek website gegaan... En daar een account aangemaakt en moet nu via een vage service fee het LID bestellen. Maar ik kan nergens aangeven welk product ik van hen verwacht 8)7

Kan is groot dat ze me bijv 10 meter slang toe sturen of zo |:(

bovendien kan er alleen betaald worden via paypal of een credit card ;(

Ik ga nog maar een keer vragen of ze het gewoon willen opnemen in de normale web shop :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:36
Vandread schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:04:
[...]

Waarom heb jij altijd van die bijdehandte opmerkingen.... }:O
Niet goed?

En het is ook niet altijd :( :9 maar soms vragen ze er gewoon om B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey guys,

weet iemand iets meer over dit blokje voor socket 939?

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1862

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hmm, slecht van AseTek.

Zo'n Socket A lid kost € 28,- excl. verzend 8)7.
Ze hebben verder alleen maar Socket A en Socket T LID's
S940 ontbreekt dus :X

Jammer dat Asetek dat zo slecht voor elkaar heeft, ik kan me nauwelijks voorstellen dat zo'n in voor gevormt plastic ding 28 piek moet kosten

De AseTek Antartica kost bij iComputers.nl 44 euro. Bij AseTek webshop betaal je 82 8)7
Dat snap ik niet, zo'n LID zou gewoon 10 euro moeten kosten o.i.d.

Ook stom dat ze geen los Socket A LID bij het WaterChill pakket van dik over de 200 € hebben zitten...

Het zou nog verstandiger zijn om een heel nieuw heatsink te kopen, dan ben je bijna niets duurder uit, die verzendkosten van de Webshop van AseTek lijken me niet al te laag...
Het oude heatsink zou je kunnen verkopen of modden om hem ergens anders voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd Thandor

Maar als we met ze alle blijven mailen dat we de Socket 939/940/754 Lid in de web-shop willen hebben dan komt hij er wil in .... ooit...misschien...eventueel...waarschijnlijk niet :|

Ik vind het dom van Asetek. Want van mij weten ze nu wat ik moet hebben omdat ik ze al 3254235 keer gemaild hebt. Maar iemand anders die 2 support Fee's ( what ever the fuck that may be ) besteld kan net zo goed 10 meter slang binne krijgen |:(

En het is ook veel makkelijker voor Asetek als ie gewoon in de webshop staat. Als ze al die meeltjes gaan beantwoorden en behandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen effe een vraagje heb mijn radiator en mijn fans nu binnen en nu wil ik die aan de bovenkant van mijn case instaleren maar wat kan ik dan het beste doen de lucht van buiten in mijn kast blazen of de lucht uit mijn kast naar buiten blazen lijkt mij dat laatste omdat warmelucht opsteigt maar jah even voor de zekerheid.

oh jah heb een Airplex EVO 360 voor degene die denkt dat i dat nodig heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Thandor schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:00:
Hmm, slecht van AseTek.

Zo'n Socket A lid kost € 28,- excl. verzend 8)7.
Ze hebben verder alleen maar Socket A en Socket T LID's
S940 ontbreekt dus :X

Jammer dat Asetek dat zo slecht voor elkaar heeft, ik kan me nauwelijks voorstellen dat zo'n in voor gevormt plastic ding 28 piek moet kosten

De AseTek Antartica kost bij iComputers.nl 44 euro. Bij AseTek webshop betaal je 82 8)7
Dat snap ik niet, zo'n LID zou gewoon 10 euro moeten kosten o.i.d.

Ook stom dat ze geen los Socket A LID bij het WaterChill pakket van dik over de 200 € hebben zitten...

Het zou nog verstandiger zijn om een heel nieuw heatsink te kopen, dan ben je bijna niets duurder uit, die verzendkosten van de Webshop van AseTek lijken me niet al te laag...
Het oude heatsink zou je kunnen verkopen of modden om hem ergens anders voor te gebruiken.
het is nog erger 39 euro bij atro.nl
voor dat geld ga ik dan misschien zelfs wel proberen om mn videokaart daar mee te koellen :P

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:05:
Stadswerkplaats

Misschien wel interessant voor tweakertjes in Amsterdam west: http://www.xs4all.nl/~bwpwst/ en dan vooral dit: http://www.xs4all.nl/~bwpwst/werkplaatsen/metaal.htm
Volgens mij de enige mogelijkheid voor een particulier om tegen lage kosten professionele machines te kunnen gebruiken. Maak je eigen waterblokje! :)
Ook in Groningen: http://www.stadswerkplaats.nl/root/menu.htm (geen frees?) en Harderwijk: http://members.lycos.nl/volksuniversiteit1/newpage2.html

Kennen jullie nog meer van dit soort werkplaatsen?
Ben ik ook op zoek naar geweest.
In Utrecht heb je er alleen 1 voor hout.
Gelukkig heb je hier wel de Metaalmarkt en Pijper Ijzerwaren waar je plastic ringetjes per stuk kan kopen! _/-\o_
Ik zou graag zo'n tent zien te vinden in (de buurt van) Utrecht!

[ Voor 4% gewijzigd door bredend op 08-12-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik meen me te herinneren dat er laatst hier iemand rondposte die heel erg hard op zoek was naar Iwaki pompen...

Weet niet of degene dat nog steeds is, maar ik liep perongeluk tegen dit adres op:

http://www.iwaki.nl/index.php

Lijkt me het juiste adres om aan zo'n pomp te komen.

Verder vond ik dit adres ook nog:

http://www.marinedepot.co...nese_american.asp?CartId=

Hier zou je dus wel iets meer moeten overhebben om zo'n pomp in huis te halen. Wat zijn die krengen trouwens vreselijk duur en lelijk, snap niet dat iemand ze zoekt voor in de PC, maar ach... Ieder z'n smaak...

Ik heb m'n MCP-650 al liggen thuis, wacht alleen nog op m'n BI extreme II :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig een online-metaalbewerkingscursus (Nederlands, Engels, Duits) te vinden?
Ik dacht aan iets zoals ze dat op de LTS Metaal zouden geven. Ik kan echter alleen inschrijvingsformulieren voor zulke cursussen vinden.
Leerboeken zijn (te) duur: 50 euro - en dat voor slechts 'n déél van het leergebied, dus een volledige serie zou 300 euro kosten, of zoiets - zelfs tweedehands. Bestaat er trouwens een overzichtswerk dat alles behandelt - in één kaft?

Waarmee kun je een koperblokje bijslijpen (vijlen) - als je geen zin hebt in een vijl? Met zo'n dual-slijpschijfcombinatieapparaat van de bouwmarkt - en dan tegen de zijkant van die schijf douwen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01

Epsilon

Ik doe dat met een dremel

Er zijn stukjes te krijgen waar je ruw schuurpapier op kan doen (vaak al bijgeleverd). Dat schuurpapier gaat superhard door koper heen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heet zo'n apparaat met twee van die schijven naast de centrale motor? O.a. om boren te slijpen.

Ik heb wat dikke koperplaten 'op maat gezaagd' - zwaar werk met een handzaag (want mijn decoupeerzaag komt er bijna niet door) - maar dan is het absoluut niet recht. En die ogenschijnlijke kleine afwijkingen wegvijlen is ook heel veel werk... Dus dacht ik: ik douw het tegen zo'n slijpschijf:
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/670/slijpschijf0mk.gif
Zal dat werken, of gebruiken ze daar een ander 'schuur'-apparaat voor?
Een dremel is wat te klein voor vlakke stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

@ augustus
Ik denk dat je dan beter zo'n schuurapparaat kunt gebruiken, die hebben wij op school, ongeveer het zelfde idee als dat ding dat jij hebt getekend (mooie tekening btw :P). Alleen dan met een schuurschijf, ik denk dat je daar een beter en gladder resultaat mee krijgt als met zo'n grove slijpsteen (die volgens mij ook meestal een relatief laag toerental heeft).

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
De bovenste 3 Proxxon apparaten op deze foto zou ik maar wat graag willen hebben. Mooi zagen, boren/freezen en dan netjes schuren...
Helaas zijn erg geen andere lintzagen waarmee je ook door metalen kunt (figuur)zagen. Moet nog eens kijken of er metaallinten zijn die op simpele lintzagen van marktplaats kunnen...
mooi plaatje

Ik denk dat je voor het schuren van koper beter geen beitelslijper kan gebruiken. Een haakse slijper zal beter werken. (platte kant)
Of iets als dit: http://home.wxs.nl/~viss1212/assets/images/Mvc-182f.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door bredend op 14-12-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@ augustus, om een koperblokje mooi glad te krijgen kun je ook een glasplaat pakken, tape er vervolgens een velletje schuurpapier op vast. Haal daar het blokje overheen. Eerst met grof, P120 bv, dan P240 en schuur het laatste stukje glad op P800, wordt zo glad als een spiegel als dat is wat je wilt. Heb ik laatst nog met een koelblok gedaan die niet helemaal zuiver was, dan alleen met P800 wel te verstaan. ;)

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
1nsane schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:32:
ik ben de gelukkige (?) eigenaar van een kingwin waterkoelingset leuk ding hoor, presteerd nou niet echt denderend (48 stressed ofzo) maar daar wil ik dus wat aan gaan veranderen, nu zit die 5,25" bay interface mooi vrij met zowel boven als onder een vrije bay, nu wil ik zowiezo een andere ventilator erop gaan bouwen zowel op de aparte radiator als op de radiator die in de interface zit maar er zijn een aantal dingetjes die ik wil weten:

-zijn die koelblokken wel efficient? (heeft iemand ze wel eens vanbinnen gezien en gekeken of er een koelprofiel inzit)
-heeft het zin om de ventilatoren op de radiatoren te vervangen, of is de pomp te zwak? (t is btw ook voor stilte want die fan op de interface maakt een verschikkelijke rotherrie als je de fanregelaar over de helft zet)
kom er net achter dat de blokken niet zo makkie open te bikken zijn, heeft iemand misschien ergens een linkje hoe ze van binnen zijn??

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
M-spec schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:33:
@ augustus, om een koperblokje mooi glad te krijgen kun je ook een glasplaat pakken, tape er vervolgens een velletje schuurpapier op vast. Haal daar het blokje overheen. Eerst met grof, P120 bv, dan P240 en schuur het laatste stukje glad op P800, wordt zo glad als een spiegel als dat is wat je wilt. Heb ik laatst nog met een koelblok gedaan die niet helemaal zuiver was, dan alleen met P800 wel te verstaan. ;)
Dat is lappen en voor de onderkant.
Niet afwerken van de zijkant.

Ik heb ook uit 1cm koper 8cm moeten zagen. Heb het uit ellende maar over 2 dagen uitgespreidt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bredend: het scheelt soms als je wat (machine-)olie op het zaagblad druppelt. Dan gaat het vaak twee keer zo soepel.

# Als ik toch eens rijk was, diedeldiedeldiedeldiedeldiedeldiedeldiedeldom...#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
kram335 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:53:
Ik meen me te herinneren dat er laatst hier iemand rondposte die heel erg hard op zoek was naar Iwaki pompen...
Weet niet of degene dat nog steeds is, maar ik liep perongeluk tegen dit adres op:
http://www.iwaki.nl/index.php
Lijkt me het juiste adres om aan zo'n pomp te komen.
Verder vond ik dit adres ook nog:
http://www.marinedepot.co...nese_american.asp?CartId=
Hier zou je dus wel iets meer moeten overhebben om zo'n pomp in huis te halen. Wat zijn die krengen trouwens vreselijk duur en lelijk, snap niet dat iemand ze zoekt voor in de PC, maar ach... Ieder z'n smaak...
Dat was ik.... stond laatst een puike 2e hands te koop :'( als die nou es iets eerder was. Als je bij Iwaki NL koopt ben je meer dan 200 euro kwijt dus in de vs kopen valt nog mee, nadeel uit de VS is dus 110volt... moet je weer converter erbij zetten etcetc dus dat werkt voor geen meter.
De pompen zijn gewoon supergoed en beresterk (hoge opvoer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
ik heb paar dagen geleden een nieuwe case gekocht , pc erin gezet en als ik nu gewoon op got bezig heb ik temps van :
hdd : 22 C
case: 23 C
cpu na arctic 5 erop smeren 22 C 8)

kamer temp ligt rond de 18 C.
nou nog stressed testen. >:)
wat zijn mijn temps als ik een wc setje als bigwater hierop doe ?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Vandread schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:38:
[...]

Dat was ik.... stond laatst een puike 2e hands te koop :'( als die nou es iets eerder was. Als je bij Iwaki NL koopt ben je meer dan 200 euro kwijt dus in de vs kopen valt nog mee, nadeel uit de VS is dus 110volt... moet je weer converter erbij zetten etcetc dus dat werkt voor geen meter.
De pompen zijn gewoon supergoed en beresterk (hoge opvoer)
Ohh... Das minder dan. Ik wist dat die krengen zo duur waren ja... maar 200 euro gaat wel erg ver vind ik persoonlijk voor een pompje in je PC. En als ze in de VS goedkoper zijn, maar je hebt nog een omvormer nodig, dan ben je ook net zo duur uit, jammer...

Ik las trouwens op dat forum van Extreme systems dat er erg veel mensen daar zijn die gewoon 2 pompen in serie zetten... Dat moet een bijna twee x zo grote opvoerhoogte opleveren, 2 pompen parallel moet een 2x zo groot debiet opleveren las ik... Is dat geen idee voor jou?
2 sterke swiftechs of zo in serie, ben je dezelfde plaats kwijt als zo'n grote iwaki... (zit je wel weer bijna aan die 200 euro als je voor een MCP-650 gaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
wesleytjuh schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:06:
ik heb paar dagen geleden een nieuwe case gekocht , pc erin gezet en als ik nu gewoon op got bezig heb ik temps van :

jij hebt dus geen waterkoeling maar wel een processor van 22 graden? Volgens mij is dat onmogelijk. Ik denk dat jou sensor een beetje brak is of dat je even een nieuwe bios moet downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

Lol @ wesleytjuh :) zit jij in een kamer van 5 graden en een pentium 3 1ghz ?
Maja boejoe.

Ik had ff vraagje ;) ik wil een nieuw NB blokje hebben alleen ik heb intel chipset met van die haakjes waar je het blokje mee vast maakt. Weet iemand een blokje met 1/2" aansluiting en die normaal vast is te maken. ennuh niet met tighrips (of hoe je dat typt, zo zeg je het iig).

Ik heb nu een asetek Waterchill blokje maar ik vind het maar niks om dat vast te maken met tighrips

Ik wil ook graag een goed reservoir, heb zelf geprobeerd 1 te maken maar ik heb geen zin in nog een keer lekkerij :( weten jullie daar toevallig nog een adresje voor want ik zit te denken aan een bay reservoir maar niemand heeft dat meer. het moet iig ook 1/2" aansluiting zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Fed-Ex op 15-12-2004 11:08 . Reden: toevoeging ]

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

wesleytjuh schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:06:

Das idd knap ja, je proc op 22 graden krijgen met lucht van 23 graden uit je case ;)

brakke sensor idd.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

@Fed-ex, Bij Alphacool hebben ze blokjes met een bevestigings systeem van 2 oogjes met schroefdraad en daarop een veertje met moer. Die ogen zitten met een soort van splitpen aan de ogjes op je moederboard. Ik heb zelf de splitpen door een boutje met moertje vervangen omdat die steeds los schoot bij het aandraaien. Maar ik denk dat je zo'n bevestiging ook wel aan je asetek blokje kan maken. zie ook link alphacool link

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
Fed-Ex schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:44:
Ik wil ook graag een goed reservoir, heb zelf geprobeerd 1 te maken maar ik heb geen zin in nog een keer lekkerij :( weten jullie daar toevallig nog een adresje voor want ik zit te denken aan een bay reservoir maar niemand heeft dat meer. het moet iig ook 1/2" aansluiting zijn.
Ja ik ook, als ik ga googlen dan vind ik alleen maar sluitende inkoopacties en voor de rest niks :/ . Tweakstore is dicht(tijdelijk?) en voor de rest heeft niemand fatsoenlijke/ niet al te dure bay reservoirs.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine vraag:

is er een verschil tss:

Aquatube
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer.de/prodimg/nd_products/at_silber_500.jpg

en

Fass-o-Matic

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/fass1_517.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/fass_517.jpg

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

de aansluitingen zitten ergens anders en de één heeft een schroef meer dan de ander ;)
das alles

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft die aquatube geen aansluitingen onderaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:50:
heeft die aquatube geen aansluitingen onderaan?
Goh jij hebt ook al van die ogen he? ja valt me ook op :P
(sorry maar tis nogal duidelijk? :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf bezig met het bouwen/ontwerpen van waterkoeling.
Ik heb laatst ook nog wat gelezen over heat-pipes.
Nou was het mijn idee om deze twee te combineren.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ewoudvos/Water-heatpipe.JPG
De CPU zit dus onder het "koperen" voetje.
De blauwe pijl(en) zijn het water wat langs de heatpipe stroomt.
De rode pijl is de waterdamp in de heatpipe.

Zou deze opstelling goede resultaten geven?
Zijn er nog dingen die ik zou kunnen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
EwoKên schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:48:
Zou deze opstelling goede resultaten geven?
Nee
Zijn er nog dingen die ik zou kunnen verbeteren?
Doordat je nog een tussenstap gebruikt verslechter je de performance
Probeer een Storm G4 blok na te maken :P
http://www.procooling.com...waterblock_review_-_1.php

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 20-12-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:54:
[...]

Nee

[...]

Doordat je nog een tussenstap gebruikt verslechter je de performance
Probeer een Storm G4 blok na te maken :P
http://www.procooling.com...waterblock_review_-_1.php
Zoiets was ik eerst ook van plan,
maar de enige plek waar ik koper kan krijgen in de buurt is Salomons Metalen (Groningen).
Daar kost n stukkie koper van 80x50x10 15euro
En dat vindik teveel.

Bovendien lijkt het maken van zo'n heatpipe me ook wel lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een koperen kraan presteert nog beter dan wat jij wil maken :P
en een echte heatpipe maken lijkt me zowiezo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
lemming_nl schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:37:
[...]

jij hebt dus geen waterkoeling maar wel een processor van 22 graden? Volgens mij is dat onmogelijk. Ik denk dat jou sensor een beetje brak is of dat je even een nieuwe bios moet downloaden
mijn sensor geeft van begin al zo aan en ik heb ook nog een aparte sensor erin zitten die ongeveer hetzelfde aangeeft. ik snap er zelf ook nix van :? maar als ik spel speel word hij wel 50 - 60 C dus dat zit wel goed :P

ik draai trouwens op een pentium 4 2.66 ghz

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:25

s3mt3x

I choose not to know...

Well, ook ik ga overstag van air > liquid ;-) Heb de laatste 3 deeltjes doorgewerkt, maar heb toch nog wat vraagjes....
Ik wil in eerste instantie alleen mn beide procs koelen. Pas als ik mijn videokaart ga vervangen (en dat kan even duren, ben geen gamer) zal ik ook een gpu blokje er tussen gaan hangen. NB koelen vind ik niet nodig, die is af fabriek passief, en ik ben van plan mijn 80mm intake fan te behouden.
Heb ik voldoende aan een single rad? Vrijwel alle dual rads die ik zie, zijn net iets te groot om lekker te passen op de plaats waar ik dat gepland had in mijn kast. Dus als een enkele voldoende is...Alvast bedankt!

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
een enkele rad zal opzich wel voldoende zijn, alleen denk ik dat je met 2 cpu's wel een redelijk hoge temperatuur zal krijgen, ik schat zo rond de 40 graden

ik heb zelf ook een single fan rad met momenteel alleen cpu gekoelt, en mijn temps liggen ook redelijk hoog, zo'n 38 graden full load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:05:
Een koperen kraan presteert nog beter dan wat jij wil maken :P
en een echte heatpipe maken lijkt me zowiezo moeilijk?
Een echte heatpipe maken lijkt me ook vrij moeilijk.
Ik denk echter met een paar tuts kan je toch wel wat redelijks in elkaar zetten.
Het bovenste uiteinde wordt dat heet en onderin koud (als het goed is)
ALs je dat bovenste deel dat waterkoelt zou dat toch prima moeten koelen.
Ook al heb je dubbele overgang van materialen i.v.m. traditionele waterkoeling.

Bovendien lijkt mij dat de resultaten sowieso beter zullen zijn dan heatsink met luchtkoeling.

En hoe wil je een koperen kraan op je CPU plakke :P
Heb ik nog geen koppelstukjes van gezien bij de gamma :P

Een belangrijke reden voor dit ontwerp is de prijs.
Dit ontwerp kost me zeker veel minder dat dat koper bij de metaalhandel.
2 koppelstukjes en 20cm buis.

------
Edit:
Is er geen gek die dit ontwerp al es geprobeerd heeft?
Theorie is allemaal leuk en aardig, maar praktijk is toch nog het belangrijkste:P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

@Pilatus: 40 graden? Da's zo'n 10 tot 15 graden lager dan ik nu heb, en ongeveer 20 a 30 graden minder dan wat ik had voordat ik de koelprut op deze xp's verving. Bovendien zie ik dat je klokt. Ik ben vergeten te vertellen dat ik voor stilte ga, niet voor de klok. Stabiliteit is hier heilig, dit is mijn workstation ;-) Maar bedankt voor je antwoord in ieder geval!
Het ziet er naar uit dat ik dan op dit moment het beste voor de single rad oplossing ga. Nu nog beslissen over welk type pomp precies, en vooral welke (betaalbare) cpu-blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als pomp kan je de eheim 1048 erg goed aanbevelen, heb zelf de 1046 die geeft de helft minder flow, maar is nogsteeds een erg goede pomp

voor blokjes kan ik je de swiftech blokken wel aanbevelen, die koelen prima en zien er (vind ik) erg mooi uit

zelf heb ik deze setup gekocht voor de stilte, dat ik er ook mee kan oc'en is mooi meegenomen maar daar doe ik het niet speciaal voor

zet op die radiateur een 120mm fan op 7 volt en je kan zeker gaan genieten van een lekker stil systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
EwoKên schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:14:
[...]
En hoe wil je een koperen kraan op je CPU plakke :P
Heb ik nog geen koppelstukjes van gezien bij de gamma :P
Als je goed zoekt vind je iemand die heeft gewoon zo'n koperen wandkoppelstuk oid (zo'n plat vlak aan de achterkant) met de platte op de cpu gezet en door een hold mechanisme gewoon op z'n cpu geklemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Kwa blokken gaat het idd tussen de Swiftech MCW5000 of 6002, of evt. de blokken van Frigus. De Eheim 1048, daar kan ik toch wel op voortbouwen in de toekomst dacht ik zo. Kwa rad zal het dan wel een Blackice (Extreme, Pro, moet nog even kijken en vergelijken). Bij mn kast (Enermax CS5190AL) werd een regelbare 120mm transparante (Enermax) fan meegeleverd. Die kan ik mooi vanaf de voorkant regelen en is van prima kwaliteit. Ben van plan bij CSdelft alles in een keer te kopen. Heb al genoeg tijd in research zitten ;-), dan wacht ik liever niet een paar weken totdat alle onderdelen gearriveerd zijn. Thanks so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:47:
[...]

Als je goed zoekt vind je iemand die heeft gewoon zo'n koperen wandkoppelstuk oid (zo'n plat vlak aan de achterkant) met de platte op de cpu gezet en door een hold mechanisme gewoon op z'n cpu geklemd :)
Die heb ik al es voorbij zien komen jah.
Het leek mij dan n lollig idee op daarop n heatpipe te zetten,
en die dan weer te koelen.
De prestaties zullen hierdoor wel minder worden,
maar het ziet er wel veel meer 1337 uit, vind ik.
Dat verschil in prestaties valt volgens mij ook nog wel mee.

Bovendien, die wandstukjes zijn niet zo duur.
Koop dr wel 2, kijken hoeveel verschil t maakt.

-----
Edit:
Ik heb ook nog geen pomp, ik heb mn oog laten vallen op de Hydor L20.
Ik heb veel goede ervaringen met aquacomputers gehoord.
Nou ben ik geen echte kei in Duits, en ik weet niet zeker wat ik bestellen moet:
Pomp-shop :P
Hydor L20 staat helemaal onderaan.
Maar moet ik er ook van die adapters bijkopen?
Bij het product overzicht staat namelijk:
Technische Daten Hydor L20
Abmessungen
Länge 128mm, Höhe 126mm, Breite 52mm
Spannung
230V AC, 14W
Leistung
700 l/h
Förderhöhe
1.35 mWs
Gewicht
ca. 515 g

Anschlüsse
Druckseite G1/2"-Gewinde, Achtung: Adapter wird benötigt !
Saugseite G1/2"-Gewinde, Achtung: Adapter wird benötigt !
Plug en cool moet ik sowieso niet hebben.
Pneumatik-verschraubung lijkt me een verkleining van de diameter, dus da hoef ik ook niet.
Blijfven de Schlaugtüllen over, maar wat zijn dit???

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

~**~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb tegenwoordig veel lucht in me waterkoeling systeem zitten. De vulslang is helemaal vol. Daar kan het dus niet aan liggen. Ik heb nu al bijna een jaar lang het zelfde water :P In de kerst vakantie ga ik het maar eens verversen. Ik gebruik geen waterwetter oid. Zit alleen een hoop glowmotion in en er schijnt een blacklite ccfl op. Kan het zijn dat er toch algen in zijn gekomen en dat die zorgen dat er lucht in het systeem komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
E-jey schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:22:
Ik heb tegenwoordig veel lucht in me waterkoeling systeem zitten. De vulslang is helemaal vol. Daar kan het dus niet aan liggen. Ik heb nu al bijna een jaar lang het zelfde water :P In de kerst vakantie ga ik het maar eens verversen. Ik gebruik geen waterwetter oid. Zit alleen een hoop glowmotion in en er schijnt een blacklite ccfl op. Kan het zijn dat er toch algen in zijn gekomen en dat die zorgen dat er lucht in het systeem komt?
Als er niets groens in je slangen of in je koelblok zit lijkt het mij niet dat je algen hebt. Misschien is de slang niet helemaal lucht dicht en komt er langzaam lucht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
lemming_nl schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:33:
[...]

Als er niets groens in je slangen of in je koelblok zit lijkt het mij niet dat je algen hebt. Misschien is de slang niet helemaal lucht dicht en komt er langzaam lucht in.
mja het is groen van de glowmotion :P Ik zie geen slierten ofzo :P Hoe kan er lucht door een slang komen? Als dat kan zou er toch ook water doorheen moeten kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

E-jey schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:43:
[...]

mja het is groen van de glowmotion :P Ik zie geen slierten ofzo :P Hoe kan er lucht door een slang komen? Als dat kan zou er toch ook water doorheen moeten kunnen :?
Geloof het of niet, maar het water gaat er inderdaad gewoon dwarsdoorheen. Het verdampt door de slangen heen. Dat is ook de reden waarom de slangen naar verloop van tijd ook UV reactief worden :P En op jaarbasis gaat er toch redelijk wat water uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Exigence schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:03:
[...]

Geloof het of niet, maar het water gaat er inderdaad gewoon dwarsdoorheen. Het verdampt door de slangen heen. Dat is ook de reden waarom de slangen naar verloop van tijd ook UV reactief worden :P En op jaarbasis gaat er toch redelijk wat water uit denk ik.
Klopt, zal ook wel maken te hebben met de kwaliteit van de slang :) Bij mij verdampt er iig niet echt veel water...Bij mn thermaltake aquarius 2 setje moest ik om de x weken bijvullen :s Daar zat cheap ass siliconenslang bij...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
s3mt3x schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:17:
Well, ook ik ga overstag van air > liquid ;-) Heb de laatste 3 deeltjes doorgewerkt, maar heb toch nog wat vraagjes....
Ik wil in eerste instantie alleen mn beide procs koelen. Pas als ik mijn videokaart ga vervangen (en dat kan even duren, ben geen gamer) zal ik ook een gpu blokje er tussen gaan hangen. NB koelen vind ik niet nodig, die is af fabriek passief, en ik ben van plan mijn 80mm intake fan te behouden.
Heb ik voldoende aan een single rad? Vrijwel alle dual rads die ik zie, zijn net iets te groot om lekker te passen op de plaats waar ik dat gepland had in mijn kast. Dus als een enkele voldoende is...Alvast bedankt!
Ik heb ook een sigle rad. Airlex Evo.... http://prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=10837

Ideale radiator. Ik heb mijn CPU (P4 3.0 @ 3.6) en mijn NB gekoelt. Met de temps van idle 34 en stressed 40 ben ik dik tevreden. Ik gebruik ook een Eheim 1048 Pomp en ik heb koelblokken van Dangerden: Maze 4 cpu en Z-chip NB...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik ben op zoek naar van die snelkoppelingen voor mijn to-be setupje. Weet iemand waar ik die kan krijgen? (15mm en 1/2") Ik zoek ook een verloopstukje van 15mm naar 1/2". Iemand enig idee waar ik die kan vinden. En heeft iemand misschien ook ervaring met bepaalde koppelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fed-Ex
  • Laatst online: 08-08 22:25

Fed-Ex

Hakuna Matata

s3mt3x schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:17:
Hey ik zou toch maar NB gaan koelen of een blazertje er op of WC.
Ik had het eerst ook gewoon zonder NB koeling maar dan word ie heeet! ai.
Wel een opgevallen dat de koeler van je Proc over je NB heen blaast (eerst je proc en daarna NB) tenminste zo zit ie bij mij. Dat koelt wel weer een stuk.
Als je het niet doet dan ga je je vingertjes branden aan je NB (eigen ervaring dus)
Als je niet gaat OC'en lijkt een single rad me wel voldoende.

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Legris connectoren gaan maar tot 14mm buitendiameter zag ik op hun site. Andere heb ik zo snel niet kunnen vinden. Ik denk dat je dan toch beter slangpilaren kan gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Rayzman op 22-12-2004 19:23 ]

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje! Die kon ik dus niet vinden :?
Laatste vraagje voor ik ga bestellen:
Is het aan te raden deze stukjes erbij te bestellen?
Of zijn de standaard aansluitingen bij de L20 ook prima??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Hmm dan zal ik me slangen ook maar vervangen. Waterkoeling is heel leuk, maar ik heb totaal geen zin om alles te vervangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
EwoKên schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:46:
[...]

Is het aan te raden deze stukjes erbij te bestellen?
Of zijn de standaard aansluitingen bij de L20 ook prima??
Ik weet niet wat voor aansluitingen er standaard bij zitten, als dat plaatje van de L20 op die site klopt lijkt het me dat je geen extra aansluitingen nodig hebt. (maar waarom er dan "Achtung: Adapter wird benötigt !" staat is me niet helemaal duidelijk)

~**~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de koolance systemen stil zijn? Het liefst zou ik het weten van deze

http://www.koolance.com/s..._info.php?products_id=166

maar alle andere ervaringen met koolance cases zou ik ook graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de flow-discussie weer een beetje aanzwengelen! Heb vandaag de pomp vervangen in m'n server. Onderdelen: Daihatsu Jumbo rad, DD Maze2 CPU en DD Radeon GPU. In de oude situatie gebruikte ik een Eheim 1046, welke gisteren ermee stopte. Vandaag een 1048 aangeschaft en de temp is zo'n 3 graden gedaald, terwijl een Maze2 geen hoge head of flow nodig heeft. Geen enkel onderdeel uit de setup is van z'n plaats geweest, dus montage en pasta spelen geen enkele rol. Conclusie: Blijkbaar doet flow er wel degelijk toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
  • Laatst online: 11-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:09:
Even de flow-discussie weer een beetje aanzwengelen! Heb vandaag de pomp vervangen in m'n server. Onderdelen: Daihatsu Jumbo rad, DD Maze2 CPU en DD Radeon GPU. In de oude situatie gebruikte ik een Eheim 1046, welke gisteren ermee stopte. Vandaag een 1048 aangeschaft en de temp is zo'n 3 graden gedaald, terwijl een Maze2 geen hoge head of flow nodig heeft. Geen enkel onderdeel uit de setup is van z'n plaats geweest, dus montage en pasta spelen geen enkele rol. Conclusie: Blijkbaar doet flow er wel degelijk toe!
maar wel nieuw water? en hoelang heb je dat getest...?

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:09:
Conclusie: Blijkbaar doet flow er wel degelijk toe!
Flow doet er zekers toe alleen loopt dit niet linear met de temparatuur. Boven een bepaald punt heeft een nog hogere flow geen zin meer. Kennelijk zat je nog niet op die 'maximale' flow-rate.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Een maze2 is btw best wel een flow restrictive blok als ik het me goed herinner. Nu nog een swiftech mcp650/iwaki oid kopen om te kijken wat er dan gebeurd ;) Op een gegeven moment heeft de flow minimale invloed meer.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hempje: Heb de kast omgekeerd, zodat de pomp op het hoogste punt zat. Heb water dus ook niet vervangen. Wel een beetje bijgevuld, maar dat heeft nog nooit verschil gemaakt in de temp.
@M-spec: Met een Eheim 1046 zit je nooit op optimale flowrate, maar de discussie hier op GoT was altijd dat de flowrate niks uitmaakte bij ouderwetse blokjes.
@aramdin: Heb in m'n andere PC een RBX. Daar hing eerst de 1046 aan en daar was het verschil veeeel groter. Daar zit trouwens een MCP600-II in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Iwaki :D ik heb er in januari waarschijnlijk een *vandread is blij*
Tegen die tijd heb ik een Eheim 1250 te koop. ;) gloedje nieuw amper gebruikt...

@ Lemming, een beetje 1/2 slang kan je gewoon lekker warm maken en krijg je wel over die 15 mm heen. Grote snelkoppelingen zijn niet leverbaar voor zover ik weet.
Gebruik gewoon normale koppelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:58:
@aramdin: Heb in m'n andere PC een RBX. Daar hing eerst de 1046 aan en daar was het verschil veeeel groter. Daar zit trouwens een MCP600-II in.
Sta ik niet van te kijken :) De swiffie heeft een veel grotere head vergeleken met de 1046. De RBX berust op waterturbulentie zoals alle trouwe lezers wel weten, de swiffie is daar veel beter in :)

Heb die pomp ook, erg fijn vergeleken met mn eheim 1048

Instagram / YouTube

• Vandread
Vooral de MCP600, die is beter dan de mcp650 (ja vreemd)
de mcp650 dumpt meer warmte in je water en heeft lager head.

• Buntmans
ff kort vraagje: weet iemand of tygon 3/8" slangen passen op 10mm (pushon) aansluitingen? Het is in half mm'tje korter maar maakt dat uit ? Wel handig om te weten voor ik er een paar meter van bestel..

[ Voor 4% gewijzigd door Buntmans op 23-12-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als ik het goed heb...
Tygon slangen zijn 3/8" Inside Diameter & 5/8" Outside Diameter
in centimeters:
0.95 centimeter binnendiameter 1.58 cm buitendiameter (10 mm)
Dus uhm.... zeg het maar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Tygon is wel heel dik he, ik weet niet of dat lekker werkt met je pushon koppelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
418O2 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:04:
Tygon is wel heel dik he, ik weet niet of dat lekker werkt met je pushon koppelingen
Is er niet iemand die 3cm oid van dat spul overheeft en mij zou willen toesturen zodat ik het kan proberen. Ik vergoed uiteraard de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 dagen klussen, wc setup veranderd en klaar, van
hydor l20 met cpu, nb, standaard asetek rad naar eheim 1250, cpu, nb, videoblokje (kan ik morgen ophalen) standaard asetek rad en black ice extreme.

Cpu 26 graden volgens aerogate, asus probe zegt 29
MB 25 graden.

Beide 12cm fans op de rad's @ 900 rpm O+

Moet wel nog iets vinden op het resoneren van de pomp, staat nu op grote rubberen ringen maar werkt niet echt goed, als ik mijn hand op de kast leg trilt de hele kast door de pomp kast van 20kg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Buntmans schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:22:
[...]

Is er niet iemand die 3cm oid van dat spul overheeft en mij zou willen toesturen zodat ik het kan proberen. Ik vergoed uiteraard de kosten.
heb je innovatek koppelingen? Dat past sowieso nevernooitniet (geprobeerd)

ik heb wel een paar cm voor je over, contact me maar @ maxkeyner at gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Gelukkige kerstdagen...... :(

M'n CPU blok is verder gaan barsten dus heb ik hem als voorzorg maar verwijderd. Dus luchtkoeling op de CPU en de rest als waterkoeling, niet dus. De slang kan niet over de CPU koeler om vervolgens naar de Northbridge te gaan omdat die slang te kort is :/ .

Nou, dan maar een ander moederbord & grafische kaart erin omdat ik die waterkoeling nodig heb voor de NB en de GFX die er eerst in zaten.

Dat wordt dus een ECS K7S6A met een 3dfx Interactive Inc. Voodoo 5 5500 AGP. Leuk, de hardeschijven moeten iets naar boven geplaatst worden omdat anders de Voodoo 5 niet past.
Ik raak een heleboel snelheid kwijt omdat de EPoX 8RDA + Waterkoeling beter oc'ed en sowieso al sneller is....

Als laatste blijkt er een dopje/kussentje van m'n muis te missen, deze is er tussendoor afgevallen.. :( .
Ik heb nu maar een nieuw CPU blok besteld omdat ik niet 3 maanden of zelfs langer met deze setup wil zitten. Kost me nog meer geld :/

Wat ik alleen niet snap, hoe kan dat plastic LID van het CPU koelblok nou zomaar barsten :?. Het is niet alleen gebarsten aan de randen ofzo, maar ook in het midden van het plastic. Een barst in het plastic dat niet eens aan de buitenkant zit. Dat zou toch niet zomaar mogen kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
blijft kunstof en er staat best veel druk op..

shit happens, het is mij ook al eens gebeurt, daarom heb ik nu een coppertop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
Thandor schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:57:
Dat wordt dus een ECS K7S6A met een 3dfx Interactive Inc. Voodoo 5 5500 AGP. ...blablabla...
_/-\o_ :9~ O+
Wat ik alleen niet snap, hoe kan dat plastic LID van het CPU koelblok nou zomaar barsten :?. Het is niet alleen gebarsten aan de randen ofzo, maar ook in het midden van het plastic. Een barst in het plastic dat niet eens aan de buitenkant zit. Dat zou toch niet zomaar mogen kunnen :?
Nou zomaar, je hebt er wel een stuk uitgezaagd; dan haal je toch een stuk stevigheid weg. Maar het is inderdaad wel raar dat hij in het midden is begonnen.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 02:50:
Na 2 dagen klussen, wc setup veranderd en klaar, van
hydor l20 met cpu, nb, standaard asetek rad naar eheim 1250, cpu, nb, videoblokje (kan ik morgen ophalen) standaard asetek rad en black ice extreme.

Cpu 26 graden volgens aerogate, asus probe zegt 29
MB 25 graden.
Vind altijd leuk als mensen komen met hun lage temps :) Nog leuker als ze geen system specs erbij zetten, weten we nog niet of het nou goed is of niet :X

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden kwam ik met het volgende ontwerp,
om m'n CPU te gaan koelen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ewoudvos/Water-heatpipe.JPG

Vandaag heb ik een eerste impressie van het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ewoudvos/Real.JPG
Op deze foto is nog nix gelijmd, soldeerd e.d.
Het is alleen een plaatje van hoe het geheel eruit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

ben benieuwd hoe het gaat werken, en of het gaat werken... :)
ik hoop het wel voor je, maar lage temps zul je hier denk ik niet erg gauw mee halen...

Maarja, dat is mijn mening he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:26:
ik hoop het wel voor je, maar lage temps zul je hier denk ik niet erg gauw mee halen...

T gaat niet alleen om de temps, tgaat ook om de looks :P
Verder blijkt het deel wat op de CPU komt niet te werken zoals het op de foto staat.
Daarom moet ik op zoek naar een blokje koper van minimaal 30x30x10.
Als iemand nog iets over heeft, mail me at ewoudvos at hotmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

EwoKên schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:57:
Een tijdje geleden kwam ik met het volgende ontwerp,
om m'n CPU te gaan koelen:
[afbeelding]

Vandaag heb ik een eerste impressie van het eindresultaat:
[afbeelding]
Op deze foto is nog nix gelijmd, soldeerd e.d.
Het is alleen een plaatje van hoe het geheel eruit komt te zien.
Is dat middelste ding een heatpipe? Ziet er wel grappig uit, maar presteren zou het denk niet echt goed :D

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:26:

dan kan je dit toch moeilijk in een case gaan bouwen niet want het moet altijd verticaal staan.
Zou wel leuk zijn moest je de cilinder in doorzichtige plexi maken dan zou je het water zien koken op dat koper blokje >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:51:
[...]

dan kan je dit toch moeilijk in een case gaan bouwen niet want het moet altijd verticaal staan.
Zou wel leuk zijn moest je de cilinder in doorzichtige plexi maken dan zou je het water zien koken op dat koper blokje >:)
Ik heb zo'n kast die zo: |_____| staat.
Dus het hele geval staat altijd verticaal ;)
Plexi buis drom heen hebbik ook aan gedacht,
kon het alleen niet vinden bij de plaatselijke bouwmarkten.
Als iemand nog een adres drvoor weet,
keep me informed :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil weer een x waterkoeling en ik ben me nu aan het oriënteren.
Voor het CPU blok neem ik waarschijnlijk deze:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1856
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1856-1855.jpg
De Alphacool NexXxoS XP Bold is uitgerust met een massieven koperen kern waardoor zeer goede koelprestaties bereikt worden. Door de transparante kunststof behuizing van de NexXxoS XP Bold is dit waterblok een lust voor het oog.

Het waterblok wordt door middel van schroeven en veren bevestigd. De NexXxoS is geschikt voor 1/4" inschroefverbindingen, deze dienen separaat besteld te worden.

Specificaties:

Afmetingen: 86 x 65,7 x 17 mm.

Gewicht: 193 gram
50 euro

Of:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1855
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1855-1854.jpg
De Alphacool NexXxoS HP is uitgerust met een massieven koperen kern waardoor zeer goede koelprestaties bereikt worden. Door de transparante kunststof behuizing van de NexXxoS HP is dit waterblok een lust voor het oog.

Het waterblok wordt door middel van schroeven en veren bevestigd. De NexXxoS is geschikt voor 1/8" inschroefverbindingen, deze dienen separaat besteld te worden.

Specificaties:
-Afmetingen: 99 x 62 x 13 mm.
-Gewicht: 130 gram
40 euro

Mijn vraag is, welke is beter en is het de 10 euro prijsverschil waard...

Hij komt op een amd64 3000+ en straks op een 3400+.

Alvast bedankt :).
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.