[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.326 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
op www.ve3d.com zag ik net een link staan naar:
http://www.octools.com/in...ver/deluxe/coolriver.html

een review van de "CoolRiver Deluxe Watercooling Kit"
Afbeeldingslocatie: http://www.octools.com/articles/coolriver/deluxe/coolriver6.jpg

Na de review gelezen te hebben (hij is er zeer positief over) ben ik zeer geintresseerd geraakt in dit kitje

ik begon dus op got en pricewatch enzo te zoeken,
maar in pricewatch komt ie nog nergens voor (kan em wel in .FR vinden enzo) :(
en op got staat er ook nog niets over geschreven

ik had wel wat reacties gevonden of de standard coolriver watercooling kit, deze waren hoofdzakelijk negatief (pompje van 70l/u te zwak enzo), maar in het grote watercooling ervaring topic vond ik een reactie van iemand die met dit standard kitje na wat herordenen ook zeeeer mooie temps haalde

de specs van het setje:
* Universal for AMD & P4
* Pump with tank
* Pre-installed and filled with
* Patented non-conductive liquid
* All-in-one complete set of cooling blocks (made of copper) for CPU, VGA and M/B chip
* Pump can be directly connected with 3pin M/B fan connector

de prijs:
ik heb het in .FR voor 135 euro gevonden en in .DE voor 95 euro

minpunten van de review:
* hij beweert dat de fan op de radiator 1650rpm draait, terwijl op de coolriver site (www.coolriver.de) er gesproken wordt over een 2500rpm regelbare 20-25dB fan
* hij test enkel met cpu block, terwijl dit een setje is van cpu,gpu en nb

ik vraag me dan ook een beetje af hoe hard ik deze review kan vertrouwen.... :?

ik weet wel wat ik leuk vind aan dit setje:
* de prijs (135 euro, tov 210 euro voor vergelijkbaar asetek setje)
* de stilte (de reviewer kon het bijna niet horen, mag ook wel met een 70l/u pompje ;)) (perfect voor in mijn stille stacker case :p)
* de eenvoudigheid (het zit al helemaal in mekaar, nix prullen met water vullen, lucht eruit krijgen ,etc... gewoon alles ff vastvijzen/klikken en klaar is kees)

en de nadelen:
* prolly niet de beste cooling ever (maar nog steeds veel beter dan beste aircooling en dus ook nog ?geschikt? voor overclocken)
* aangezien alles al op voorhand in mekaar steekt (met water en al erin) en VERMOED ik ook niet gemaakt is om uit mekaar te halen (ik denk dat je zelfs geen water kan bijvullen ofzo) denk ik dat het wel eens zeer moeilijk kan zijn om dit kitje uit te breiden, of om stukken te vervangen
* tekeningen in handleiding zijn alles behalve duidelijk

eigelijk vind ik dit al bij al nog een zeer intressant kitje voor op mijn toekomstige systeem (nforce4, gf6600gt, winchester 3200@????)
ik vind dat asetek spul nl veel te duur...

zie ik nog iets over het hoofd nu? (waardoor hij toch niet intressant zou zijn, of een ander kitje gewoon op alle vlakken beter is (dus ook prijs))
weet iemand of waar je hem kan kopen (desnoods in het buitenland als de prijs dan nog meevalt)
en weet iemand of ie ooit nog in NL/BE verkocht gaat worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Mastakilla op 30-11-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
ik durf te wedden dat een thermalright heatsink + delta high rpm fan beter koelt, maar wel met een hoop herrie

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Mastakilla schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:30:

weet iemand of waar je hem kan kopen (desnoods in het buitenland als de prijs dan nog meevalt) en weet iemand of ie ooit nog in NL/BE verkocht gaat worden?
In Duitsland kost de CoolRiver deLuxe 95 euro (www.reichelt.de). Eigenlijk is het een postorderbedrijf maar ze hebben ook een afhaalbalie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12

*knip*

ik weet wel wat ik leuk vind aan dit setje:
* de prijs (135 euro, tov 210 euro voor vergelijkbaar asetek setje)

*knip*

en de nadelen:
* prolly niet de beste cooling ever (maar nog steeds veel beter dan beste aircooling en dus ook nog ?geschikt? voor overclocken)
* aangezien alles al op voorhand in mekaar steekt (met water en al erin) en VERMOED ik ook niet gemaakt is om uit mekaar te halen (ik denk dat je zelfs geen water kan bijvullen ofzo) denk ik dat het wel eens zeer moeilijk kan zijn om dit kitje uit te breiden, of om stukken te vervangen
*knip*
de prijs ..... is imho veel te hoog voor wat je waarschijnlijk krijgt. Omdat je beter een sp aircooler van thermalright kunt kopen , die is vrijwel zeker beter dan de cool river ( de sp van een vrend van me kon bijna vergeleken worden met mn slechte watercooling (asetek) een paar manden terug )

Het is dus zeker niet beter dan aircooling.
Uitbereiden kan natuurlijk altijd, kwestie van een koelblok met de juiste diameter slangpilaren er bij kopen. Al denk ik wel dat je flowdan helemaal weg is met een 70 L/u pompje :r . Hel bijvullen kon ook nog wel eens lastig zijn maar zeker niet onmogelijk

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
lol

ik weet niet of je het doorhad, maar ik til behoorlijk aan het geluidsniveau, als je me dus een cooler voorsteld met een 5500rpm delta fan, dan ben ik daar dan ook niets mee....

moest deze thermalright cooler met een 12cm 1600rpm fan nu ook cooler zijn dan die watercooling was het misschien nog intressant geweest, maar ik denk niet dat dat het geval is

dat ik zei dat ie beter is dan de beste aircooling kan dan misschien wel verkeerd zijn, maar eigelijk beschouw ik zo'n straaljager als die thermalright niet als bruikbare cooling...
ik denk dat het meer nut heeft dit setje te vergelijken met stille luchtcoolers, goedkope watercooling setjes (asetek L20 setjes of die poseidon ofzo), dan met 5500rpm luchtcoolers of de beste watercooling...

wat je zegt over de prijs snap ik al helemaal niet.... als wat hierboven gezegt is waar is (95 euro voor heel het setje) dan kan er denk ik niets op de prijs aangemerkt worden (voor alle duidelijkheid: dit setje cooled niet alleen de cpu, maar ook nb en gpu... zelfs met luchtcooling (zalman shit op gpu en nb, en stille cooler op cpu) kom je al zo goed als aan hetzelfde bedrag)

en als je iets wil zeggen over de degelijkheid, of het slechte coolen van dit setje, dan mag dat zeker, maar zeg het dan wel op basis van iets eh ;) (ervaring, review ergens, etc)
en niet gewoon omdat dat vorige setje zo hard suckte of omdat je goeie maat denkt dat deze hard sucked....

[ Voor 18% gewijzigd door Mastakilla op 30-11-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Mastakilla schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:40:
lol

ik weet niet of je het doorhad, maar ik til behoorlijk aan het geluidsniveau, als je me dus een cooler voorsteld met een 5500rpm delta fan, dan ben ik daar dan ook niets mee....

moest deze thermalright cooler met een 12cm 1600rpm fan nu ook cooler zijn dan die watercooling was het misschien nog intressant geweest, maar ik denk niet dat dat het geval is

dat ik zei dat ie beter is dan de beste aircooling kan dan misschien wel verkeerd zijn, maar eigelijk beschouw ik zo'n straaljager als die thermalright niet als bruikbare cooling...
ik denk dat het meer nut heeft dit setje te vergelijken met stille luchtcoolers, goedkope watercooling setjes (asetek L20 setjes of die poseidon ofzo), dan met 5500rpm luchtcoolers of de beste watercooling...

wat je zegt over de prijs snap ik al helemaal niet.... als wat hierboven gezegt is waar is (95 euro voor heel het setje) dan kan er denk ik niets op de prijs aangemerkt worden (voor alle duidelijkheid: dit setje cooled niet alleen de cpu, maar ook nb en gpu... zelfs met luchtcooling (zalman shit op gpu en nb, en stille cooler op cpu) kom je al zo goed als aan hetzelfde bedrag)

en als je iets wil zeggen over de degelijkheid, of het slechte coolen van dit setje, dan mag dat zeker, maar zeg het dan wel op basis van iets eh ;) (ervaring, review ergens, etc)
en niet gewoon omdat dat vorige setje zo hard suckte of omdat je goeie maat denkt dat deze hard sucked....
ik heb alleen gezegd dat een asetek wc set bij mij net iets beter werkt als eenn thermalright aircooler , ik heb hier thius ook een thermal right (voorloper sp-97) en die is met een 92*92mm papst fan echt niet meer te horen. Het eige wat ik in die kast hoor is de case fans.

DAt setje van jou heeft waarschijnlij k een 80 of 92 mm fan en vast geen papst dus zal (zeker bij 80mm) slechter koelen terwijl hij eigenlijk meer koel moet houden. IMHO is het een waardeloos setje, ik zou dan dit kopen dat zal zeker beter koelen alleen er zit NOG geen gpu/northbridge koeling bij. Nu vind ik het watercoolen van de northbridge zoiezo nutteloos omdat je met een passieve heatsink van zalman net zo goed uitbent Als je er een beetje airflow over hebt) alleen een stuk goedkoper

Edit:
kijk nou zelf even naar de grotes van die radiatoren, ik geloof dat de asetek L20 de grootste heeft en het beste is uit te breiden. In ieder geval heeft het de beste naam. Beide andere setjes staan over het algemeen bekend als minder goed tot gewoon zonde van je geld

[ Voor 6% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 30-11-2004 13:40 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
ik weet niet of je het een beetje gelezen hebt....

maar dat setje heeft een evengrote radiator als de asetek L20 reeks (12cm fan past er dus op, en geen 80 of 92 mm kutding)

er zit standaard een muisstille 1600rpm (of 2500rpm, daar bennik nog ni helemaal uit) 12cm fan bij van titan

ook het coolen van de northbridge zal zeker zijn nut hebben bij de nforce 4, aangezien alle mobo fabrikanten er tegenwoordig al een actieve kutcooler moeten opzetten, anders wordt ie te warm...

en met een vergelijkbaar asetek setje ben je zeker 200 euro kwijt (wat dus het fuckin dubbele is eh!)

mij maakt het niet uit dat dat asetek spul een paar graden kouder is, het enige wat ik verwacht van een kitje als die coolriver is dat ie werkt en blijft werken (niet dat pompje binnen het jaar kapot gaat), dat ie redelijk koelt voor een watercooling (maw beter dan de gemiddelde luchtcooling en goed genoeg voor een redelijke overclock), en dat ie stil is en stil blijft

[ Voor 35% gewijzigd door Mastakilla op 30-11-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Mastakilla schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:52:
ik weet niet of je het een beetje gelezen hebt....

maar dat setje heeft een evengrote radiator als de asetek L20 reeks (12cm fan past er dus op, en geen 80 of 92 mm kutding)

er zit standaard een muisstille 1600rpm (of 2500rpm, daar bennik nog ni helemaal uit) 12cm fan bij van titan

ook het coolen van de northbridge zal zeker zijn nut hebben bij de nforce 4, aangezien alle mobo fabrikanten er tegenwoordig al een actieve kutcooler moeten opzetten, anders wordt ie te warm...

en met een vergelijkbaar asetek setje ben je zeker 200 euro kwijt (wat dus het fuckin dubbele is eh!)

mij maakt het niet uit dat dat asetek spul een paar graden warmer is, het enige wat ik verwacht van een kitje als die coolriver is dat ie werkt en blijft werken (niet dat pompje binnen het jaar kapot gaat), dat ie redelijk koelt voor een watercooling (maw beter dan de gemiddelde luchtcooling en goed genoeg voor een redelijke overclock), en dat ie stil is en stil blijft
dat asetek spul is koeler niet warmer... :P Edit: moet jij niet gaan editten he? :P

en met de nforce 4 zit er idd vaak een KLEINE active koeler op omdat een grote passieve niet pas (je waterkoel blok dan dus ook niet). De nforce 4 is waarschijnlijk minder warm dan een nforce 2 op 2,2 V ( die ik gekoelt heb gehad met een zalman northbridge koeler en een beetje airflow, werd 30-35 graden, zonder airflow 40-45)

Als je serieus met waterkoeling aan de slag wil gaan is dit IMHO geen optie, zeker omdat je vrijwel niet kan uitbreiden/upgraden zonder direct alles te vervangen. Tevens heb ik je al vertelt waarom ik denk dat de thermalright waarschijnlijk beter of vergelijkbaar koelt terwijl het waarschijnlijk net zo stil is, misschien is het slim om dat nog eens goed door te lezen want het _LIJKT_ er op dat je dat niet gedaan hebt

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb een vraag die ik volgens mij al eerder gesteld heb en die vast al veel vaker langs is gekomen maar met de antwoorden die ik heb gekregen wil het nog niet echt. Ik heb dus een koperen radiator. Die wil ik van binnen schoon hebben. Het liefst echt goed schoon. Nu las ik in andere topics over azijn (wat dus niet werkt, koper reageert fantastisch met azijn) of over gootsteen ontstopper. Nu heb ik die gootsteen ontstopper nog niet geprobeerd aangezien ik niet echt weet wat het doet. Is gootsteen gewoon een soort zuur dat zo'n beetje alles oplost of werkt het anders? Verder dacht ik aan een zuur zoals zoutzuur maar ik heb geen idee of dat ook koper aantast en of het een beetje te verkrijgen is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
als ik het goed heb zit er in azijn zoutzuur, maar dat weet ik niet zeker. En dat gootsteen onstopper kan ook een base zijn, maar dat weet ik niet.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:07:
[...]

dat asetek spul is koeler niet warmer... :P Edit: moet jij niet gaan editten he? :P

en met de nforce 4 zit er idd vaak een KLEINE active koeler op omdat een grote passieve niet pas (je waterkoel blok dan dus ook niet). De nforce 4 is waarschijnlijk minder warm dan een nforce 2 op 2,2 V ( die ik gekoelt heb gehad met een zalman northbridge koeler en een beetje airflow, werd 30-35 graden, zonder airflow 40-45)

Als je serieus met waterkoeling aan de slag wil gaan is dit IMHO geen optie, zeker omdat je vrijwel niet kan uitbreiden/upgraden zonder direct alles te vervangen. Tevens heb ik je al vertelt waarom ik denk dat de thermalright waarschijnlijk beter of vergelijkbaar koelt terwijl het waarschijnlijk net zo stil is, misschien is het slim om dat nog eens goed door te lezen want het _LIJKT_ er op dat je dat niet gedaan hebt
dat over de chipset (dat er niets groters op past) is idd een goede opmerking waar ik zeker mee rekening moet houden...
ik hoop dan ook dat er nog een boardje uitkomt waar je dit probleem niet zo hard hebt (voor alle duidelijkheid, sli wordt het al sowieso niet voor mij, gewoon de nforce4ultra)
ik heb toch nog een beetje mijn twijfels ook over zo'n northbridge passief te coolen, maakt het echt zo weinig uit tov een waterblokje erop zetten?

wat bedoel je trouwens als je spreekt over "serieus met waterkoeling aan de slag willen gaan"? het is mijn bedoeling nl dat mijn systeem muisstil is en een mooie stress temp heeft na een leuke overclock (dan bedoel ik niet noodzakelijk 30°C, maar eerder 40-45°C (kouder mag natuurlijk wel altijd eh ;)))

over je thermalright spul:
ik zal hieronder proberen een vergelijking te maken

ik ga dit dan wel doen met de Thermalright XP-120, aangezien ik absoluut van niemand ooit zou geloven dat een 80-92mm fan stil kan zijn en nog goed kan performen (misschien het 1e half jaar, maar als er beetje stof in geraakt is, gaat iedere kleine kutfan, hoe duur of papst ie ook mag zijn, meer/teveel herrie maken omdat ie gewoon meer rpm moet doen om zelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen)
ik ben dan ook volledig anti kleine-kutfans ;)

optie 1:
Coolriver Deluxe Watercooling Set: 95 euro
Zalman ZM-RHS1 (VGA Coolers): 8 euro
totaal: 103 euro

optie 2:
thermalright xp-120: 57 euro
papst stille 120mm fan: 20 euro
zalman ZM80D-HP GPU cooler: 27 euro
Zalman ZM-NB47J Northbridge cooler: 3 euro
totaal: 97 euro

knelpunten voor optie 1:
* past nb koelblok er wel op?
* is het kitje van redelijke kwaliteit (en zoiets kan je niet zeggen door alleen de naam en foto te gezien te hebben)
* hoe goed cooled ie echt? (dus met vga en nb blokje ook installed) (kan je weerom alleen zeggen dmv ervaring, en niet omdat je de naam coolriver stom klinken vind)

knelpunten voor optie 2:
* past nb koelblok er wel op?
* past de cpu cooler er wel op? (zeer groot probleem denk ik)
* weegt die cpu cooler niet veeeeeel te zwaar? (heb geen zin om iedere keer als ik pc verhuis, hem helemaal uit mekaar te halen en nadien terug in elkaar te steken)
edit: lees net dat die xp-120 volledig alluminium is en "maar" 370g weegt, dus dit valt al bij al nog wel mee
* cooled die passieve vga cooling wel goed genoeg? (en zeg aub niet om er nog een extra fan op te zetten, dan kan ik al evengoed hem standaard laten) (normaalgezien is er ook wel voldoende airflow in mijn kast dmv 2 of 3 stille 12cm fans in mijn stacker case)
hij zal vermoed ik dus wel goed genoeg coolen, maar of mijn gpu zo dezelfde temp gaat halen als met een simpel el cheapo waterblokje betwijfel ik ten zeerste

maw:
* qua prijs scheelt het bijna niets vgl met een state-of-the-art luchtcooling oplossing
* qua compabiliteit denk ik dat het watercoolingkitje toch op veeeeel meer pcs zal passen (ivm die enorme cpu cooler)
* qua zekerheid dat ie goed cooled scored optie 2 idd veel beter (maar dit is vooral omdat er zo goed als GEEN ervaringen zijn met deze kit)
* qua degelijkheid van het materiaal scored optie 2 prolly ook wel beter (maar dit is eveneens omdat er zo goed als GEEN ervaringen zijn met deze kit)

maw: ik wil ervaringen + reviews zien!! :p

[ Voor 4% gewijzigd door Mastakilla op 30-11-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een complete kit hier even kijken: http://www.1a-cooling.de/
Die scoort zeer goed als complete kit, en ook goed als los blokje.
Ziet er veel degelijker uit dan alternatieven voor 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
tis zeker een mooie set maar hij heeft gen gpu en northbrigde koelr , en aangezien hij dat allemaal wil voor 100 euro :X

@mastakilla
als je het over het inet in NL koopt heb je recht om het na 7 dagen nog terug te doen (optie ?)

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
thx 4 de link augustus

op die site vond ik nl een link naar een www.overclockers.com page

en hier staat dit coolriver setje dus ook tussen! (CoolWave Stormcool III = Coolriver Deluxe)
http://www.overclockers.com/articles1062/

de conclusion:
When I opened up the kit, I was pre-disposed to expect "entry level kit performance" - something on the order of 0.40 C/W. I stand corrected. Overall, the CoolWave Stormcool III Kit is a very good price/performance buy - MSRP is about $100.

kga nu op die site ff wat vergelijken met die andere kitjes

[ Voor 6% gewijzigd door Mastakilla op 30-11-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
ik zag net een c/w waarde van 0.27 en ik hab vandaag in een zalman 7000 koeler topic gelezen dat die waarschijnlijk een c/w heeft van 0.20. Mijn WC set heeft volgens sisoft sandra een c/w waarde van 0.11 dus ..... (is een asetek antartica set)

enne dit :
The CoolWave Stormcool III was tested on the CPU Die Simulator which gives results that are unaffected by motherboard influences. For this test, I only tested the CPU waterblock; I insulated the other two waterblocks to isolate their influence on results. However, with all three waterblocks installed, performance could be somewhat worse than indicated here. View the test results below as "Best Case".

[ Voor 48% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 30-11-2004 22:03 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Dat ie niet zo goed cooled dan jou asetek was wel te verw88 (dat blokje scored nl bijna het beste van ALLE blokjes ever op die site)

maar als je kijkt naar de andere kitjes blijkt ie toch zeer redelijk te performen...

wat ik wel raar vind is dat je zegt dat die zalman 20C/M heeft

dan zou die dus beter moeten coolen dan ALLE geteste kitjes behalve die van 1a-cooling??

dat ie idd weeral niet getest is met alle blokjes installed is idd zeer jammer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
http://www.overclockers.com/articles373/wbsum.asp
daar staan iig maar 2 die het slechter of gelijk doen als de zalman (volgens deze post iig : klik). Maargoed ze zeggen ook dat je het niet met test van anderen mag vergelijken, waar ze wel gelijk in hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 30-11-2004 22:42 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik ga morgen wat zoutzuur halen (gewoon supermarkt spul dus zo'n 10%) en kijken of ik daar mijn radiator schoon mee kan krijgen. Zijn er nog mensen hier die iets weten wat ik niet weet waardoor het mis kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

je moet het niet opdrinken, het smaakt niet zo lekker (schijnt) 8)7
ketchup schijnt vanwege alle zuren die daar in zitten ook te werken, helaas is de scheikunde een beetje weggezakt mbt redox reacties, dus als iemand de theorie van het schoonmaken zou kunnen uitleggen zou ik dat wel aardig vinden :)

post je ervaringen als je wat uitgeprobeerd hebt want ik ben zelf van plan om een (kleine) autoradiator te gaan gebruiken en die zal ook wel niet zo schoon zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
lemming_nl schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:53:
Ik ga morgen wat zoutzuur halen (gewoon supermarkt spul dus zo'n 10%) en kijken of ik daar mijn radiator schoon mee kan krijgen. Zijn er nog mensen hier die iets weten wat ik niet weet waardoor het mis kan gaan?
Draag handschoenen & bri;, hoewel verdund is het sterk genoeg om je huid en ogen te beschadigen.

Als je het sterker wilt hebben dan zul je het moeten indampen...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
lemming_nl schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:53:
Dude, checkd it topic ook eens, daar staan genoeg ervaringen in wat betreft het schoonmaken van een kachelradiator. Ik heb er helaas geen evaring mee, heb gewoon een nieuwe gekocht :)

[rml][ WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's[/rml]

Suc6!
Lang verhaaltje over Coolriver met ook nog eens veel vragen :p
Volgens mij heb je een zoekcursus nodig ;) >> pricewatch: Eastar CoolRiver Standard (CPU/VGA/NB, Socket A/478/370/754/775/939/940, set)

Daarnaast zou ik je liever aanraden om wat anders (lees: degelijker) te kopen. Het zal prolly best leuk werken, maar denk ook eens aan betrouwbaarheid. Hoe betrouwbaar is de pomp van dit setje? Heel het setje (en dus jouw systeem met cpu, nb, vga) berust op dat kleine pompje dat 70l/u wegpompt...In de praktijk zal dat nog wat lager liggen ivm hoogteverschillen in je systeem.

Ik heb zelf een Thermaltake Aquarius II gehad, die vergelijkbaar is in performance. Het was een leuk setje, maar uiteindelijk heb ik em snel weer verkocht! Check mn specs in sig als je wil zien wat ik nu heb ;)

[edit]
Woops hehe :) Signing up now...

Je moet maar ff het Thermaltake Aquarius II draadje opzoeken in het DOC gedeelte van het forum (waar we nu zitten). Het pompje was vergelijkbaar en had ook te kampen met een hoge uitval :( Had daar zelf gelukkig geen last van.

[ Voor 53% gewijzigd door aramdin op 01-12-2004 15:55 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
aramdin schreef op woensdag 01 december 2004 @ 01:38:

[...]

Volgens mij heb je een zoekcursus nodig ;) >> pricewatch: Eastar CoolRiver Standard (CPU/VGA/NB, Socket A/478/370/754/775/939/940, set)

Daarnaast zou ik je liever aanraden om wat anders (lees: degelijker) te kopen. Het zal prolly best leuk werken, maar denk ook eens aan betrouwbaarheid. Hoe betrouwbaar is de pomp van dit setje? Heel het setje (en dus jouw systeem met cpu, nb, vga) berust op dat kleine pompje dat 70l/u wegpompt...In de praktijk zal dat nog wat lager liggen ivm hoogteverschillen in je systeem.

Ik heb zelf een Thermaltake Aquarius II gehad, die vergelijkbaar is in performance. Het was een leuk setje, maar uiteindelijk heb ik em snel weer verkocht! Check mn specs in sig als je wil zien wat ik nu heb ;)
dan heb jij volgens mij een "leren lezen" cursus nodig ;)

dat is nl de standard edition van het setje

er is nu ook een deluxe versie die veel beter zou moeten coolen
maar die is dus nog niet in de benelux te vinden :( (waarom moeten wij hier gvd toch altijd zo fuckin veel achter staan?)

en de betrouwbaarheid van het pompje is idd ook wel een groot knelpunt, maar aangezien het zo'n zwak pompje is, is het dan niet veel minder beinvloed door slijtage? (minder beweging enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Rey Nemaattori schreef op woensdag 01 december 2004 @ 00:11:
[...]

Draag handschoenen & bri;, hoewel verdund is het sterk genoeg om je huid en ogen te beschadigen.

Als je het sterker wilt hebben dan zul je het moeten indampen...
dat hangt af van hoevel molaiar het is, 0,10 mol/l of 0,01mol/l is niet echt iets waar je je druk over hoeft te maken. maar ik weet niet precies hoe je het mol/l uit kunt rekenen, iets dat ik wel zou moeten kunnen :X . Maar iig 0,10 of 0,01 mol/l hebben we vaak genoeg zonder probs op school (vwo5) gebruikt en is nooit iets mis mee gegaan

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Zoutzuur blijkt in mijn buurt zo'n beetje niet te krijgen zijn maar ik ga proberen vanavond mijn vader over te halen om even langs de gamma te rijden want daar verkopen ze het gewoon puur. Weet hier toevallig iemand of zoutzuur verdampt? En is het beter om het puur of opgelost te gebruiken? Ik las ergens op zo'n factsheet dat dat het puur reageert met legeringen maar niet met metalen. Opgelost zou het roest kunnen veroorzaken. Weet iemand hier daar wat meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
lemming_nl schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:25:
Zoutzuur blijkt in mijn buurt zo'n beetje niet te krijgen zijn maar ik ga proberen vanavond mijn vader over te halen om even langs de gamma te rijden want daar verkopen ze het gewoon puur. Weet hier toevallig iemand of zoutzuur verdampt? En is het beter om het puur of opgelost te gebruiken? Ik las ergens op zo'n factsheet dat dat het puur reageert met legeringen maar niet met metalen. Opgelost zou het roest kunnen veroorzaken. Weet iemand hier daar wat meer van?
puur word echt niet zomaar aan een particulier verkocht, en al helemaal niet bij een winkel als de gamma (nofi). Dus waarschijnlijk is het wel gewoon verdunt.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Vanmiddag kreeg ik dan mn pakketje binnen :)

Inhoud: Little River Cascade })

Excuseer me voor de "crappy" fotos; slechte belichting is een killer ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/Pics/WC/Cascade01.jpg
De gepantenteerde 2 laags Poly top in al zn glorie :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/Pics/WC/Cascade02.jpg
De beruchte koperen bodemplaat...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/Pics/WC/Cascade03.jpg
De "jet"kanaaltjes in de poly top (Pure craftsmanship dit, seriously peeps! :9~ )

Alle pics zijn klikbaar : 400x300 > 1027x768

Ik heb em nog niet ingebouwd, ik moet ff tijd ervoor maken. Daarnaast moet ik ff kijken of het wel gaat lukken met de aanwezige tygon die ik nu heb.

[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 01-12-2004 16:38 . Reden: Extra Info ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lemming_nl schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:25:
Als ik jou was zou ik even erg ver van zoutzuur wegblijven. duidelijk geef je aan, dat je eigenlijk weinig afweet van zuren.
Als update: zoutzuur verdampt, deze damp inademen, doet ongeveer t zelfde met je longen, als met je legering. je wil ook niet de mensen zien die het over zich heen hebben gekregen. het reageert ook erg goed met je ogen b.t.w. zoutzuur is gewoon erg gevaarlijk spul, en daar moet je dus niet mee gaan klooien. laat dat soort dingen doen door mensen die er verstand van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:34:
[...]

puur word echt niet zomaar aan een particulier verkocht, en al helemaal niet bij een winkel als de gamma (nofi). Dus waarschijnlijk is het wel gewoon verdunt.
degene die ik aan de telefoon had wist zeker dat het puur is, maarja ze kunnen het mis hebben. Ik merk het wel als ik daar ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
aramdin schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De "jet"kanaaltjes in de poly top (Pure craftsmanship dit, seriously peeps! :9~ )

Ik heb em nog niet ingebouwd, ik moet ff tijd ervoor maken. Daarnaast moet ik ff kijken of het wel gaat lukken met de aanwezige tygon die ik nu heb.
Mág ik vragen waar je die gekocht hebt _/-\o_ en voor hoeveel, want die is sirieus mooi...
* Silent Hunter moet ook zoiets hebben

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Ik vraag me af of het zelf ook mogelijk is om zo'n afsluitsysteem te maken als bij de cascade, dus als je zeg maar een koperen blok hebt met een plexiglas/polycarbonaat top je het goed waterdicht hebt als je er een rubberen ring tussen klemt... Iemand die dit al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Silent Hunter schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:52:
[...]

Mág ik vragen waar je die gekocht hebt _/-\o_ en voor hoeveel, want die is sirieus mooi...
* Silent Hunter moet ook zoiets hebben
Tuurlijk mag dat ;) Ik heb em 2de hands gekocht. Deze blokken zijn een beetje moeilijk te krijgen, de maker ervan is gestopt met de productie van de Cascades. Ik verkoop mn eigen blokje nu...Als je interesse hebt moet je maar ff mailen :)

Betreft de D-tek Whitewater Poly top voor AMD (Socket A), 13mm slangpilaren

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb wat zoutzuur gehaald. @ Damusic2me ik weet dat het gevaarlijk is maar als jij wat van zoutzuur had afgeweten (had ik ook kunnen weten) kan je geen puur zoutzuur hebben omdat dat een gas is. Het moet dus wel opgelost zijn. Het vedampt trouwens ook bijna niet. Ik heb nu mijn rad in zo'n 3% zoutzuur zitten (met al het water erbij) en het sist lekker dus het doet wel wat. Ik post later nog om te vertellen of het heeft gewerkt

-edit-

Ik heb het er nu een uurtje in gehad en ik moet zeggen dat het best wel wat doet. Het water was zwart geworden dus er is best wel wat opgelost. Ik heb helaas nog geen pomp waarmee ik de rad goed door kan spoelen. (als je in de buurt van oegstgeest woont en je hebt een pomp te leen... :)) Zover ik het tot nu toe heb gezien werkt dat spul dus goed. De messing (ofzo) toplaag is er wel af waardoor de zijkanten ipv goud nu weer koper kleurig zijn geworden.

[ Voor 42% gewijzigd door lemming_nl op 01-12-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

hey mannen

kunnen jullie wat feedback geven op deze watercool setup die ik in mijn hoofd heb?

ga voor performence.. niet voor looks of prijs..

AquaExtreme 50Z 12v pomp
DangerDen Dual HeaterCore + 2 x Panaflow 120mm
DangerDen TDX cpu block
DangerDen GF6800 gpu block
1/2" (12mm) slangen
geen reservoir maar een T-line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aramdin:

Steken die buisjes nou IN de gaten in de bodemplaat, of stoppen ze er net boven?
En hoe dik is die bodemplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik had ff een vraagje over de Black Ice Extreme III en de Black Ice pro III. De pro is 30mm dik en de Extreme 47mm. Nou snap ik dat dat verschil maakt in koelprestaties, maar waar moet ik ongeveer aan denken?

En is de versie met 3x120mm veeeeel beter dan de 2x120mm versie?

Ik heb nu nog een lucht gekoelt systeem en weet nog niet veel over WC. Wil in mijn volgende systeem zeker WC toepassen. Ben nu een beetje aan het onrienteren wat er allemaal is enz.

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een vraag wlke van de volgende radjes zijn beter een Airplex EVO 360 of een Black ICE Xtreme III.

Technische gegevens:

Airplex EVO 360
405 mm x 132 mm x 51 mm
Gewicht: ca. 1400 Gramm
buizen: koper
lamellen: verzinkt staal
€69,90

Black ICE Xtreme III
400x135x45mm
Lamellen uit koper
Gewicht: 1350g
€89,90

welke advieseren jullie mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ligt aan je overige plannen.
Staat er nergens wat de radjes aan warmte kwijt kunnen?
qua prijs zou ik zeggen de Airplex
qua prestaties zou ik zeggen een Dangerden Dual heatercore... eigenlijk ook qua prijs :P
(ja ik ben eigenwijs :+)

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 02-12-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ze presteren alle bij ongeveer het zelfde.
alleen bij de black ice is er minder flow restrictie dan bij de airplex. dus beter voor zwakkere pomps.

als je het aan mij vraagt word het de airplex presteert net zo goed voor minder.

wat wil je er ergenlijk mee koelen of ga je voor de stilte(3 zeer stille, weinig cfm, papst, nois blokkers)

[ Voor 43% gewijzigd door ikman op 02-12-2004 20:07 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou mijn processor koelen, NB, GPU en mischien in de toekomst nog een keer mijn HD's
Ik heb nog een aantal enermaxxen liggen 120mm met pot-meter dus zo laag mogelelijk DB's met een zo goed mogelijke temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

dat gaat wel werken, had je al een paar bloken op het oog.

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah niet echt ik dacht als cpu die van Zalman en de GPU en NB ben ik nog niet helemaal overuit.
P.s. is die Zalman een beetje wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
aramdin schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice :9~ Ben benieuwd naar het resultaat!

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:42

Epsilon

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:21:
Jah niet echt ik dacht als cpu die van Zalman en de GPU en NB ben ik nog niet helemaal overuit.
P.s. is die Zalman een beetje wat?
Je kan beter voor ander merken gaan. Zalman is meer hype dan een superieur merk.

Ga voor dangerden, swiftech of asetek.

Ik ben zelf altijd fan geweest van dangerden. Voor CPU zijn er echter wel meer spelers op het moment (zoals de cascade). Maar ik zeg zelfs nu nog steeds: Dangerden RBX of een vergelijkbaar blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Epsilon schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:09:
[...]

Je kan beter voor ander merken gaan. Zalman is meer hype dan een superieur merk.

Ga voor dangerden, swiftech of asetek.

Ik ben zelf altijd fan geweest van dangerden. Voor CPU zijn er echter wel meer spelers op het moment (zoals de cascade). Maar ik zeg zelfs nu nog steeds: Dangerden RBX of een vergelijkbaar blokje
Alphacool blokjes of andere duitse blokjes (aquacomputer etc) zijn goedkoop en goed.
Er zijn hier al diverse users op GoT met alphacool blokjes (waaronder ik) en ze zijn allemaal tevreden :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Vooral Alphacool dan tbh, geven bv uitstekende performance, beetje WW/cascade/storm design en dat werkt gewoon goed ^_^

Alphacool NexXxoS HP Pro :
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//high/12908_1.jpg

Lekker bezig met verschillende ontwerpjes die jongens daar in duitsland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine vraag die vast en zeker iemand kan beantwoorden.
Ik ben op zoek naar een waterkoel blockje voor op een amd Athlon 64 bit 3000+ !! met een 939 socket !! Welke blokjes met een fitting van 13 mm (buitenmaat) zijn hiervoor geschikt?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stadswerkplaats

Misschien wel interessant voor tweakertjes in Amsterdam west: http://www.xs4all.nl/~bwpwst/ en dan vooral dit: http://www.xs4all.nl/~bwpwst/werkplaatsen/metaal.htm
Volgens mij de enige mogelijkheid voor een particulier om tegen lage kosten professionele machines te kunnen gebruiken. Maak je eigen waterblokje! :)
Ook in Groningen: http://www.stadswerkplaats.nl/root/menu.htm (geen frees?) en Harderwijk: http://members.lycos.nl/volksuniversiteit1/newpage2.html

Kennen jullie nog meer van dit soort werkplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Cooltek Liquidfreezer Dual Radiator (120 mm)
pricewatch: Cooltek Liquidfreezer Dual (Radiator)
58 euro

heeft iemand ervaring met deze radiator?

hij nl wel wat goedkoper dan die van blackice (90 euro)

en hij is nog dikker ook (5cm ipv 4cm)

ik wou een niet te krachtige (stille) pomp gebruiken (eheim 1048 ofzo) en ik wou er cpu, gpu en nb mee coolen...
hij mag dus niet al te veel weerstand bieden aan het water denk ik...

[ Voor 10% gewijzigd door Mastakilla op 03-12-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
ik heb trouwens een stacker case, en wou de radiator onderaan plaatsen

aan de onderkant van mijn kast zit nl een gat van 29.3cm op 9cm

momenteel staat mijn kast nog op de rubberen pootjes, waardoor de kast zelf maar 0.5cm boven de grond hangt... ik kan er eventueel ook wielen onder zetten waardoor ie wat hoger komt

ik wou 2 stille 12cm fans bovenop de radiator zetten en deze de lucht naar beneden uit de kast laten blazen...

nu vraag ik me af of dit goed gaat gaan, aangezien:
1) het gat onderaan in de kast maar 9cm breed is (minder breed dan een 12cm fan)
2) er maar 0.5cm ruimte onder de kast is waardoor al die lucht moet kunnen ontsnappen

de ventilators lucht in de kast laten zuigen lijkt me alvast geen goed idee, aangezien hij op een stoffen vloerbedekking staat en er onderaan geen stoffilter zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mastakiller: Ja het zie er goed uit, het enige waar je je druk om hoeft te maken is die 1/4 schroefverbinding, ik heb gehoord dat die erg zeldzaaam zijn en je moet ze bovendien ook nog dichtkitten. Een hoop nadelen ten opzichte van gewoon siliconenslang erover heen schuiven lijkt me.
Zelf heb ik een Thermaltake aqua II En ga daar binnenkort ook mijn GPU op aansluitne. Ben benieuwd hoe deze lelijke eend het zal presteren velen watten aan hitte te verplaatsen! Ik wordt er warm van! Mmh ja, ok... Maar in ieder geval iemand die een WC setje wil gaan bouwen, ipv die eikels die niet snappen hoe een fan werkt...

Afbeeldingslocatie: http://www.pctoyland.com/ProductImages/THTK-A1983.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
damn

had ik helemaal nog ni op gelet dat dat 1/4 inch was die aansluitingen...

is dat niet veel te klein?

meeste pompjes en bloksjes zijn toch 1/2 inch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
De meeste blokjes hebben 1/4 NPT of 1/4 BSP (G) aansluitingen.
Die 1/4 is overigens NIET de diameter van de aansluiting, die is ~3/8 inch ID, ~1/2inch OD

~**~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:34:
Even een kleine vraag die vast en zeker iemand kan beantwoorden.
Ik ben op zoek naar een waterkoel blockje voor op een amd Athlon 64 bit 3000+ !! met een 939 socket !! Welke blokjes met een fitting van 13 mm (buitenmaat) zijn hiervoor geschikt?

alvast bedankt
:D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frigus heeft een kant en klare oplossing voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Niels_0 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 20:55:
De meeste blokjes hebben 1/4 NPT of 1/4 BSP (G) aansluitingen.
Die 1/4 is overigens NIET de diameter van de aansluiting, die is ~3/8 inch ID, ~1/2inch OD
Waar vind ik dat soort dingen? Ik ben (nog steeds) bezig met mijn blokje en daar wil ik 1/2" fittingen op zetten maar als dat niet de binnen en ook niet de buiten diameter is wat is het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik wilde zojuist mijn WC wat bijvullen.

Ik heb 2 flessen gedistelleerd water;
- eentje puur
- eentje gemixt met Koolance waterwetter

Ik heb beide flessen gekocht en de ene gemixt ongeveer 12 maanden terug.
Blijkt dat in de fles met de water wetter allemaal grijze troep (alg?) zit.
Zou de watterwetter dit veroorzaakt hebben, ik kan niets anders bedenken??

[ Voor 12% gewijzigd door bombadil op 04-12-2004 10:48 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:33:
[...]

Alphacool blokjes of andere duitse blokjes (aquacomputer etc) zijn goedkoop en goed.
Er zijn hier al diverse users op GoT met alphacool blokjes (waaronder ik) en ze zijn allemaal tevreden :)
gelukkig vandaag mijne binnengekregen AlphaCool NexXxos XP. Zodra ik me pompje binneheb kan ik ook gaan knutselen.

op de bevestingsklem (links) zit een raar randje, dat is plastic om te beschermen, en dat gaat er dus nog af voordat je hem erop zet ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ralph.straus/i/waterblockset.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ralph.straus/i/waterblock_bottom%20plate.jpg
zo issie dus MAAR de plastic bescherm laag zit er nog op ! (over de koperen plaat dus)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:33
oh, ik dacht op de cam... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08 09:45
Ik als volledige waterkoelings noob wil toch maar eens mijn P4 530 (775) gaan waterkoelen omdat de herrie mij teveel wordt en de giga zalman 7700 koeler past niet. Nu is mijn vraag, waar moet ik op letten als ik echt voor stilte ga (zoals hierboven de 3x120mm rads?) en wat is nu eigenlijk een leuk blokje voor de 775 socket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Waarom heb jij altijd van die bijdehandte opmerkingen.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:24:
[...]

gelukkig vandaag mijne binnengekregen AlphaCool NexXxos XP. Zodra ik me pompje binneheb kan ik ook gaan knutselen.

op de bevestingsklem (links) zit een raar randje, dat is plastic om te beschermen, en dat gaat er dus nog af voordat je hem erop zet ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
zo issie dus MAAR de plastic bescherm laag zit er nog op ! (over de koperen plaat dus)
* El Snorro heeft ook een NexXxos Xp :)
Ik moet alleen nog ff wachten op een a64 clip :P
En moet nodig een nieuwe pomp want met dit 400l/u sicce pompje werkt het niet echt lekker.
(blokje houd van hoge flow/head)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:25:
[...]

* El Snorro heeft ook een NexXxos Xp :)
Ik moet alleen nog ff wachten op een a64 clip :P
En moet nodig een nieuwe pomp want met dit 400l/u sicce pompje werkt het niet echt lekker.
(blokje houd van hoge flow/head)
ja dat had ik al door. Ik heb Sicce nova (800 L/u) en die moet het volgens mij wel gaan trekken. Irri is alleen dat die pomp als eerste besteld was en nu nog niet binnen is en de rest wel :( . AlphaCool trouwens goeie levering, snel en dat vanuit duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
lemming_nl schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:46:
[...]

Waar vind ik dat soort dingen? Ik ben (nog steeds) bezig met mijn blokje en daar wil ik 1/2" fittingen op zetten maar als dat niet de binnen en ook niet de buiten diameter is wat is het dan wel?
niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Buitendiameter is 13mm afaik :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Syngrow schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:45:
[...]

Buitendiameter is 13mm afaik :)
Van de slang of van de slangpilaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

lemming_nl schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:56:
[...]

Van de slang of van de slangpilaar?
Je vraagt om de maat van een pilaar, pilaar dus ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen is er iemand die een winkel weet waar ze bay reservoirs verkopen??
En geen tweakstore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel ik :) is het gasdraad ? vaak genoteerd als g1/2" ? dit zegt iets over aanluiting de schroefdraad en de diameter. Dit is gewoon een industrie standaard en veel te krijgen. Ik moest ook een g1/4" slangpilaar hebben, kan je veel plaatsen krijgen. Ik heb ze bij een service bedrijf van Eriks http://www.Eriks.nl gekocht. maar je kunt ze ook vaak bij werf-winkels (boten enzo) krijgen (daar heb ik ze in alle maten gezien). Waarschijnlijk heb jij ook een g1/2" en daar is niet moeilijk aan te komen.
Je hebt ze dus ook in verschillende maten ;) dus diameter van de slangpilaar. de G1/2"zegt dus alleen iets over het schroefstuk.

in mijn plaatje zie je 2 messing g1/4" 11mm slangpilaar

iemand trouwes enige id waar ik Zerex Super Racing Coolant kan krijgen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:33
ik ben de gelukkige (?) eigenaar van een kingwin waterkoelingset leuk ding hoor, presteerd nou niet echt denderend (48 stressed ofzo) maar daar wil ik dus wat aan gaan veranderen, nu zit die 5,25" bay interface mooi vrij met zowel boven als onder een vrije bay, nu wil ik zowiezo een andere ventilator erop gaan bouwen zowel op de aparte radiator als op de radiator die in de interface zit maar er zijn een aantal dingetjes die ik wil weten:

-zijn die koelblokken wel efficient? (heeft iemand ze wel eens vanbinnen gezien en gekeken of er een koelprofiel inzit)
-heeft het zin om de ventilatoren op de radiatoren te vervangen, of is de pomp te zwak? (t is btw ook voor stilte want die fan op de interface maakt een verschikkelijke rotherrie als je de fanregelaar over de helft zet)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Syngrow schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:02:
[...]

Je vraagt om de maat van een pilaar, pilaar dus ;)
tnx, dan ga ik maar eens op zoek naar die slangpilaartjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Ben weer even bezig geweest met mn blokje

Afbeeldingslocatie: http://www.zydell.net/images/waterblok_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
ziet er goed uit, afgezien van die afgerondde randen ;( Waarom boort iedereen eigenlijk gaten? Kan je geen frees bitje op een boor zetten en die er gewoon doorheen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:42

Epsilon

lemming_nl schreef op maandag 06 december 2004 @ 07:37:
ziet er goed uit, afgezien van die afgerondde randen ;( Waarom boort iedereen eigenlijk gaten? Kan je geen frees bitje op een boor zetten en die er gewoon doorheen halen?
try it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
het zou dan in een kolomboor moeten (heb ik) en ik heb het ook geprobeerd... het ging niet :P een boormachine draait veel te langzaam volgens mij... een freesmachine heeft een veel hogere toeren tal dan een boormachine... bij mij is het iig niet gelukt... ik heb bij mij gewoon gaten geboord en doorverbonden met de dremel,... hij is na 4 maanden bijna klaar :+

edit:
hier een plaatje hoe mijn koelblok er uit zag: Afbeeldingslocatie: http://img45.exs.cx/img45/3503/cpu-block.jpg hij is nu wel anders, de sleuven zijn dieper,die ronde randen zijn er af, die plexi plaat zit er niet meer op die is vervangen door een koper plaatje en hij is nu dicht gesoldeerd :)

[ Voor 19% gewijzigd door Xevox op 06-12-2004 09:13 ]

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
in mijn ogen vraagt dat dan dus nu ook om foto's van het blok in huidige staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Ach het is nog steeds een prototype, als deze goed werkt gebruik ik hem gewoon maar ik heb gelukkig nog wat blokjes koper liggen :) Ik heb de gaten geboord met een kolomboor, als je maar een goed bitje gebruikt wil dit heel goed, ga niet uit de vrije hand aan de gang want je bitje knapt dan gewoon (ervaring :P) De gaten zijn verbonden mbv een Ferm (dremel cloon) en dat gaat een stuk makkelijker dan ik verwacht had (stand 3 ofzo gebruikt), helaas had ik geen standaard of houder ofzo dus heb ik alles uit de vrije hand moeten doen en dat is best lastig... Frees bitjes op je boor zetten leek me niet zo'n goed idee, een boormachine maakt nog geen 10000 toeren en een frees makkelijk het 5-voudige, wees vrij om het te proberen though

[ Voor 10% gewijzigd door Zydell op 06-12-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komen jullie eigenlijk aan die koperblokjes? waar jullie de koelblokken van maken.

Ik heb al gezocht maar ik kan ze nergens vinden....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Ik heb ze gratis kunnen krijgen van Peddro (alle lof naar hem), die bij toeval in de buurt woont en wiens vader het gratis mee neemt als afval van zn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

haha, ja...

Maar die vader, kan dat niet al te vaak doen, dus Zydell is een van de weinigen :)

maar hij is wel heel gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Zydell schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:23:
[...]

Ach het is nog steeds een prototype, als deze goed werkt gebruik ik hem gewoon maar ik heb gelukkig nog wat blokjes koper liggen :) Ik heb de gaten geboord met een kolomboor, als je maar een goed bitje gebruikt wil dit heel goed, ga niet uit de vrije hand aan de gang want je bitje knapt dan gewoon (ervaring :P) De gaten zijn verbonden mbv een Ferm (dremel cloon) en dat gaat een stuk makkelijker dan ik verwacht had (stand 3 ofzo gebruikt), helaas had ik geen standaard of houder ofzo dus heb ik alles uit de vrije hand moeten doen en dat is best lastig... Frees bitjes op je boor zetten leek me niet zo'n goed idee, een boormachine maakt nog geen 10000 toeren en een frees makkelijk het 5-voudige, wees vrij om het te proberen though
jammer maarja, maakt voor mij niet uit, ik gebruik een computergestuurde frees. Gaat wat makkelijker :P en is veel nouwkeuriger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell

Zydell

* * * * *

Dat het nauwkeuriger is klopt zeer zeker maar je moet er wel over beschikken, en ik beschik over pappa's gereedschap :P en wat ik zelf aanschaf (cnc frees ligt buiten het budget ;)). Overigens denk ik dat je met een dremel kloon op statief wel zoiets zou kunnun maken (onderste blok dan)

Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/slaterspeed-cpu3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan na de examens mij toch ook maar eens een wc aan te schaffen maar kzit nog te twijfelen over het gpu blok. Ik twijfel tussen de maze 4-1 gpu (http://www.dangerdenstore...oductid=134&cat=47&page=1)
of de cool-matic (http://www.highspeedpc.co...ategory_Code=CoolmaticATi)
type 1 en type 2 (voor en achterkant).
Wat geeft de beste koel/oc prestaties op een 9800xt? De maze heeft een pelt en is 1/2" maar ik heb gehoord dat die 80W bijna geen verschil geeft op een 9800xt, op andere bronnen zie ik dat ze temps van 15°C halen. Ik zou dit kunnen upgraden naar een 172 watt maar dan moet ik 24v extra psu kopen die me toch te duur uitkomt.
Ook wordt mijn ram dan niet gekoeld. De coolmatic coolt ram + gpu maar is slechts 1/4". Deze is bij aanschaf wel duurder maar het bespaart me ramsinks en een retedure voeding. Nog een nadeel van de coolmatic is dat die niet meer op een volgende graka zou passen. Bij de maze ga ik die wss ook niet op een andere kaart krijgen vanwege teveel warmte productie door de kaart. Dan wordt ik verplicht 172watt te kopen (wat me dan weer brengt bij een voeding van 200dollar). KHeb veel reviews gelezen maar ik kan niet kiezen. Iemand die hier misschien iets meer ervaring mee heeft of mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Zydell schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:15:
Dat het nauwkeuriger is klopt zeer zeker maar je moet er wel over beschikken, en ik beschik over pappa's gereedschap :P en wat ik zelf aanschaf (cnc frees ligt buiten het budget ;)). Overigens denk ik dat je met een dremel kloon op statief wel zoiets zou kunnun maken (onderste blok dan)

[afbeelding]
is dat nu een echte dtek whitewater of een kloon???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
El Snorro schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:55:
[...]

is dat nu een echte dtek whitewater of een kloon???
Kloon, de maker van dit blok is wel op procooling te vinden. Hij heeft het als ik het goed heb gezaagd met een soort dremel. iig niet gevreesd.
Je ziet ook dat hij is uitgeschoten en dat hij weer een stukje dicht gesoldeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:19:
Ik ben van plan na de examens mij toch ook maar eens een wc aan te schaffen maar kzit nog te twijfelen over het gpu blok. Ik twijfel tussen de maze 4-1 gpu (http://www.dangerdenstore...oductid=134&cat=47&page=1)
of de cool-matic (http://www.highspeedpc.co...ategory_Code=CoolmaticATi)
type 1 en type 2 (voor en achterkant).
Wat geeft de beste koel/oc prestaties op een 9800xt? De maze heeft een pelt en is 1/2" maar ik heb gehoord dat die 80W bijna geen verschil geeft op een 9800xt, op andere bronnen zie ik dat ze temps van 15°C halen. Ik zou dit kunnen upgraden naar een 172 watt maar dan moet ik 24v extra psu kopen die me toch te duur uitkomt.
Ook wordt mijn ram dan niet gekoeld. De coolmatic coolt ram + gpu maar is slechts 1/4". Deze is bij aanschaf wel duurder maar het bespaart me ramsinks en een retedure voeding. Nog een nadeel van de coolmatic is dat die niet meer op een volgende graka zou passen. Bij de maze ga ik die wss ook niet op een andere kaart krijgen vanwege teveel warmte productie door de kaart. Dan wordt ik verplicht 172watt te kopen (wat me dan weer brengt bij een voeding van 200dollar). KHeb veel reviews gelezen maar ik kan niet kiezen. Iemand die hier misschien iets meer ervaring mee heeft of mij hiermee kan helpen?
koop een 172W'r en sluit die aan op 12V ;)
Dat bespaard je de 24V voeding en toch presteerd het geheel beter dan de 80W'r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men psu (pc power and cooling 510 deluxe) moet dat nog wel kunnen trekken é. Ik heb er al een vapo xe, 9800xt, paar hdd's, paar optical drives op aangesloten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:45:
men psu (pc power and cooling 510 deluxe) moet dat nog wel kunnen trekken é. Ik heb er al een vapo xe, 9800xt, paar hdd's, paar optical drives op aangesloten.
Heb je daar ook een lijstje van de spex van de psu, met name over de 12V lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'+5V @ 40A
+12V @ 34A, 38A pk
-5V @ 0.3A
-12V @ 2A
+3.3V @ 30A
+5VSB @ 3A
power<510W
peak power<650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag jongens,
ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord op de vraag welke waterkoel blokjes geschikt zijn voor socket 939.
Kan ik daar gewoon blokjes voor gebruiken welke geschikt zijn vor socket 754?
of kan iemand mij anders vertellen welke blokjes daar op dit moment geschikt voor zijn?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 07:27:
Dag jongens,
ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord op de vraag welke waterkoel blokjes geschikt zijn voor socket 939.
Kan ik daar gewoon blokjes voor gebruiken welke geschikt zijn vor socket 754?
of kan iemand mij anders vertellen welke blokjes daar op dit moment geschikt voor zijn?
alvast bedankt
- Asetek Waterchill antarctica
- Dangerden RBX
- Dangerden TDX
- Dangerden Maze 4
- ...

Koelblokjes met hopen voor socket 939, kijk eens in de pricewatch of op google, daar vind je zeker wel een online shop die ze verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img37.exs.cx/img37/6361/r2ngatenblokje0001.jpg

Een lastige vraag voor flow-deskundigen. ;)
Als je nu een eenvoudig 'gatenblokje' maakt, en je zet er één dikke waterstraal op, loodrecht op het midden, zal dan het water ook tegen de bodem van de putjes stromen? Of misschien maar net halverwege, zodat er verhit water in de putjes blijft hangen, zodat je slecht koelt?
En als je de straal onder een hoek op de putjes richt? Houd je dan 'hot spots' in de putjes?

Je kunt de putjes natuurlijk onderling verbinden m.b.v. een slijpschijf - dan kan het water echt stromen - maar werkt het niet met enkel putjes?
(De methode met één straalbuisje per putje is niet te doen voor hobbyisten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje van mn huisgenoot. Zijn pc ligt uit elkaar en gaat hem opnieuw weer opbouwen. Hij heeft ook zo'n eheim 1048 en hij wil weten of hij dat ding ook los in zn kast kan zetten of dat ie echt goed vastgemaakt moet zitten? Hij denkt dat door de mogelijke trillingen dit vast moet worden gezet maar wil dus weten of dit echt nodig is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:19:
Ik heb een vraagje van mn huisgenoot. Zijn pc ligt uit elkaar en gaat hem opnieuw weer opbouwen. Hij heeft ook zo'n eheim 1048 en hij wil weten of hij dat ding ook los in zn kast kan zetten of dat ie echt goed vastgemaakt moet zitten? Hij denkt dat door de mogelijke trillingen dit vast moet worden gezet maar wil dus weten of dit echt nodig is.....
Kan wel, maar idd trillingen met pompjes heb je heel gauw :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

augustus

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.makkink/wc.JPG

ik denk wel dat er stroming zal zijn in de putjes in het midden waar de straal boven staat, maar hoe verder van de center hoe minder recht de stroming op de putjes staat en aan de randen van het blok zal het water haaks op de putjes stromen.
bij stroming onder een schuine hoek zal je al een dood punt hebben waar het water stil blijft staan en als het water er haaks langsstroomt dan hebben die putjes al helemaal geen zin meer.

Dus alleen putjes onder de straal en verder gewoon massief, lijkt me dan een betere oplossing.

tot zover mijn 2 cents ;)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Beetje afgezaagde vraag maar wat is nou het beste design dat te vinden is op het internet, dus echt een ontwerp! Niet het bloktype want dan weet ik het zelf ook wel en aangezien ik nog nooit in enig ontwerp programma heb gewerkt en ook de tijd daar niet voor heb kan ik ook geen blok designen dat bv op de storm g4 lijkt.
Wat ik namelijk wel kan is een blok laten maken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
arnoman schreef op maandag 06 december 2004 @ 11:19:
in mijn ogen vraagt dat dan dus nu ook om foto's van het blok in huidige staat :D
paar foto's :
http://img61.exs.cx/img61/9229/h9ydsc01884.jpg
http://img66.exs.cx/img66/9489/o9cdsc01885.jpg
http://img66.exs.cx/img66/8955/e5zdsc01886.jpg
http://img66.exs.cx/img66/5659/o1sdsc01887.jpg
http://img66.exs.cx/img66/3807/v0zdsc01888.jpg

blokje moet nog geschuurd worden,gelapt en af gewerkt enzo :) de totale kosten: 0,- euro :) koper had ik nog in de kelder liggen, pompje is een oude vijfer pomp, resevoir is een pvc buisje, ik heb alleen een nog een radiator nodig en dan ben ik klaar :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
LJ LIGHTNING schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:36:
[...]

paar foto's :
http://img61.exs.cx/img61/9229/h9ydsc01884.jpg
http://img66.exs.cx/img66/9489/o9cdsc01885.jpg
http://img66.exs.cx/img66/8955/e5zdsc01886.jpg
http://img66.exs.cx/img66/5659/o1sdsc01887.jpg
http://img66.exs.cx/img66/3807/v0zdsc01888.jpg

blokje moet nog geschuurd worden,gelapt en af gewerkt enzo :) de totale kosten: 0,- euro :) koper had ik nog in de kelder liggen, pompje is een oude vijfer pomp, resevoir is een pvc buisje, ik heb alleen een nog een radiator nodig en dan ben ik klaar :)
Hoe maak je dat blok aan je socket vast? Heb je een of andere klem daarvoor of maak je er zelf een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:20

Thandor

SilverStreak

Ik heb sinds 3 september 2004 waterkoeling. Een Asetek Waterchill KT12-L20.

Bij dat setje zit zo'n mooi anti-algen flesje :
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/3382/y1lvloeisel.jpg

Nu heb ik een aantal vragen:
1: Ik heb het hele flesje anti-algenspul in het systeem zitten, moet ik nu mijn water nog vervangen :?

2: Als tweede wil ik binnenkort de setup iets veranderen, zodoende gaat al het water eruit en komt er iets meer slang in de setup.
Kan ik gewoon het "oude" water er weer terug indoen + een beetje nieuw gedemineraliseerd water bijdoen :?. Of moet er dan nog weer extra anti-algen spul bij ?.

3: Als laatste, omdat het Antartica koelblok te groot was voor mijn EPoX 8RDA (Socket A) had ik er toen die tijd een stuk afgezaagd :X . De condensator heel iets gebogen en hij past er nu op. Echter zie ik nu een aantal barstjes die er in het begin niet waren.
Het heatsink heb ik voor de zekerheid héél ietsje minder strak gedraaid.
Ik heb een 3 tal foto's gemaakt waarop het één en het ander te zien is.

Een klik op één van de foto's zal een grotere versie tevoorschijn toveren. :)
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/6853/p1bgezaagd.jpgAfbeeldingslocatie: http://img77.exs.cx/img77/6073/a8lgezaagdenbarst.jpgAfbeeldingslocatie: http://img77.exs.cx/img77/2940/v8fgezaagdenbarst2.jpg
Gezaagde stukje / Gezaagde stukje & barst / Gezaagde stukje en andere barst
Volgens mij is dit niet goed of wel ? 8)7 .
Ik heb voor 2005 een Dual Opteron in de planning staan. Daar zou ik sowieso 2 nieuwe koelblokken voor moeten halen, omdat er 1 CPU extra is én 1 blok een gaatje mist, zodoende is hij niet S940 compatible meer :X

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Thandor schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:23:
Ik heb sinds 3 september 2004 waterkoeling. Een Asetek Waterchill KT12-L20.

Bij dat setje zit zo'n mooi anti-algen flesje :
[afbeelding]

Nu heb ik een aantal vragen:
1: Ik heb het hele flesje anti-algenspul in het systeem zitten, moet ik nu mijn water nog vervangen :?

2: Als tweede wil ik binnenkort de setup iets veranderen, zodoende gaat al het water eruit en komt er iets meer slang in de setup.
Kan ik gewoon het "oude" water er weer terug indoen + een beetje nieuw gedemineraliseerd water bijdoen :?. Of moet er dan nog weer extra anti-algen spul bij ?.

3: Als laatste, omdat het Antartica koelblok te groot was voor mijn EPoX 8RDA (Socket A) had ik er toen die tijd een stuk afgezaagd :X . De condensator heel iets gebogen en hij past er nu op. Echter zie ik nu een aantal barstjes die er in het begin niet waren.
Het heatsink heb ik voor de zekerheid héél ietsje minder strak gedraaid.
Ik heb een 3 tal foto's gemaakt waarop het één en het ander te zien is.

Een klik op één van de foto's zal een grotere versie tevoorschijn toveren. :)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Gezaagde stukje / Gezaagde stukje & barst / Gezaagde stukje en andere barst
Volgens mij is dit niet goed of wel ? 8)7 .
Ik heb voor 2005 een Dual Opteron in de planning staan. Daar zou ik sowieso 2 nieuwe koelblokken voor moeten halen, omdat er 1 CPU extra is én 1 blok een gaatje mist, zodoende is hij niet S940 compatible meer :X
1. zou ik niet weten

2. lijkt mij dat het gewoon kan. zolang je maar 1:33 houd voor dat anti algen spul dus op 10ml van dat spul max 330ml water. zolang je je daar aan houd lijkt mij dat het gewoon werkt.

3. goed lijkt mij het niet. Ik zou in de gaten houden of die scheuren niet groter worden voor het geval dat je blokje ineens uitelkaar valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
lemming_nl schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:21:
[...]

Hoe maak je dat blok aan je socket vast? Heb je een of andere klem daarvoor of maak je er zelf een?
als de zijkanten mooi recht zijn geschuurd komt er een plexi glas plaatje over de bovenkant en zo komt ie op het socket :)

BramBoterham

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.