op www.ve3d.com zag ik net een link staan naar:
http://www.octools.com/in...ver/deluxe/coolriver.html
een review van de "CoolRiver Deluxe Watercooling Kit"

Na de review gelezen te hebben (hij is er zeer positief over) ben ik zeer geintresseerd geraakt in dit kitje
ik begon dus op got en pricewatch enzo te zoeken,
maar in pricewatch komt ie nog nergens voor (kan em wel in .FR vinden enzo)
en op got staat er ook nog niets over geschreven
ik had wel wat reacties gevonden of de standard coolriver watercooling kit, deze waren hoofdzakelijk negatief (pompje van 70l/u te zwak enzo), maar in het grote watercooling ervaring topic vond ik een reactie van iemand die met dit standard kitje na wat herordenen ook zeeeer mooie temps haalde
de specs van het setje:
* Universal for AMD & P4
* Pump with tank
* Pre-installed and filled with
* Patented non-conductive liquid
* All-in-one complete set of cooling blocks (made of copper) for CPU, VGA and M/B chip
* Pump can be directly connected with 3pin M/B fan connector
de prijs:
ik heb het in .FR voor 135 euro gevonden en in .DE voor 95 euro
minpunten van de review:
* hij beweert dat de fan op de radiator 1650rpm draait, terwijl op de coolriver site (www.coolriver.de) er gesproken wordt over een 2500rpm regelbare 20-25dB fan
* hij test enkel met cpu block, terwijl dit een setje is van cpu,gpu en nb
ik vraag me dan ook een beetje af hoe hard ik deze review kan vertrouwen....
ik weet wel wat ik leuk vind aan dit setje:
* de prijs (135 euro, tov 210 euro voor vergelijkbaar asetek setje)
* de stilte (de reviewer kon het bijna niet horen, mag ook wel met een 70l/u pompje
) (perfect voor in mijn stille stacker case
)
* de eenvoudigheid (het zit al helemaal in mekaar, nix prullen met water vullen, lucht eruit krijgen ,etc... gewoon alles ff vastvijzen/klikken en klaar is kees)
en de nadelen:
* prolly niet de beste cooling ever (maar nog steeds veel beter dan beste aircooling en dus ook nog ?geschikt? voor overclocken)
* aangezien alles al op voorhand in mekaar steekt (met water en al erin) en VERMOED ik ook niet gemaakt is om uit mekaar te halen (ik denk dat je zelfs geen water kan bijvullen ofzo) denk ik dat het wel eens zeer moeilijk kan zijn om dit kitje uit te breiden, of om stukken te vervangen
* tekeningen in handleiding zijn alles behalve duidelijk
eigelijk vind ik dit al bij al nog een zeer intressant kitje voor op mijn toekomstige systeem (nforce4, gf6600gt, winchester 3200@????)
ik vind dat asetek spul nl veel te duur...
zie ik nog iets over het hoofd nu? (waardoor hij toch niet intressant zou zijn, of een ander kitje gewoon op alle vlakken beter is (dus ook prijs))
weet iemand of waar je hem kan kopen (desnoods in het buitenland als de prijs dan nog meevalt)
en weet iemand of ie ooit nog in NL/BE verkocht gaat worden?
http://www.octools.com/in...ver/deluxe/coolriver.html
een review van de "CoolRiver Deluxe Watercooling Kit"

Na de review gelezen te hebben (hij is er zeer positief over) ben ik zeer geintresseerd geraakt in dit kitje
ik begon dus op got en pricewatch enzo te zoeken,
maar in pricewatch komt ie nog nergens voor (kan em wel in .FR vinden enzo)
en op got staat er ook nog niets over geschreven
ik had wel wat reacties gevonden of de standard coolriver watercooling kit, deze waren hoofdzakelijk negatief (pompje van 70l/u te zwak enzo), maar in het grote watercooling ervaring topic vond ik een reactie van iemand die met dit standard kitje na wat herordenen ook zeeeer mooie temps haalde
de specs van het setje:
* Universal for AMD & P4
* Pump with tank
* Pre-installed and filled with
* Patented non-conductive liquid
* All-in-one complete set of cooling blocks (made of copper) for CPU, VGA and M/B chip
* Pump can be directly connected with 3pin M/B fan connector
de prijs:
ik heb het in .FR voor 135 euro gevonden en in .DE voor 95 euro
minpunten van de review:
* hij beweert dat de fan op de radiator 1650rpm draait, terwijl op de coolriver site (www.coolriver.de) er gesproken wordt over een 2500rpm regelbare 20-25dB fan
* hij test enkel met cpu block, terwijl dit een setje is van cpu,gpu en nb
ik vraag me dan ook een beetje af hoe hard ik deze review kan vertrouwen....
ik weet wel wat ik leuk vind aan dit setje:
* de prijs (135 euro, tov 210 euro voor vergelijkbaar asetek setje)
* de stilte (de reviewer kon het bijna niet horen, mag ook wel met een 70l/u pompje
* de eenvoudigheid (het zit al helemaal in mekaar, nix prullen met water vullen, lucht eruit krijgen ,etc... gewoon alles ff vastvijzen/klikken en klaar is kees)
en de nadelen:
* prolly niet de beste cooling ever (maar nog steeds veel beter dan beste aircooling en dus ook nog ?geschikt? voor overclocken)
* aangezien alles al op voorhand in mekaar steekt (met water en al erin) en VERMOED ik ook niet gemaakt is om uit mekaar te halen (ik denk dat je zelfs geen water kan bijvullen ofzo) denk ik dat het wel eens zeer moeilijk kan zijn om dit kitje uit te breiden, of om stukken te vervangen
* tekeningen in handleiding zijn alles behalve duidelijk
eigelijk vind ik dit al bij al nog een zeer intressant kitje voor op mijn toekomstige systeem (nforce4, gf6600gt, winchester 3200@????)
ik vind dat asetek spul nl veel te duur...
zie ik nog iets over het hoofd nu? (waardoor hij toch niet intressant zou zijn, of een ander kitje gewoon op alle vlakken beter is (dus ook prijs))
weet iemand of waar je hem kan kopen (desnoods in het buitenland als de prijs dan nog meevalt)
en weet iemand of ie ooit nog in NL/BE verkocht gaat worden?
[ Voor 7% gewijzigd door Mastakilla op 30-11-2004 14:16 ]