[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm bij mij komt de melding als ik ieview wil installeren: unknown format! :? ben redelijk nieuw met FF. kan iemand me op de weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:17
Bij de weg, nu ik hier toch ben...

ik heb een vraagje waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Bij de auto-update functie (onder Tools > Options > Advanced > Software Update) staat dat FF "periodically" checkt of er nog updates zijn.

Weet iemand met welke interval hij dat doet? dagelijks, wekelijks? In about:config heb ik wel gevonden app.update.interval, maar die staat op 86400000. En da snappik nie!

Snapt iemand het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 12:33:
ehm bij mij komt de melding als ik ieview wil installeren: unknown format! :? ben redelijk nieuw met FF. kan iemand me op de weg helpen?
Ik heb geen problemen. Je zou ook kunnen proberen om hem eerst op te slaan op je harde schijf en dan via file > open de extensie kunnen installeren (of kunnen slepen vanuit filemanager naar de extensiemanager.
migchiell schreef op 16 oktober 2004 @ 12:42:
Bij de weg, nu ik hier toch ben...

ik heb een vraagje waar ik maar geen antwoord op kan vinden. Bij de auto-update functie (onder Tools > Options > Advanced > Software Update) staat dat FF "periodically" checkt of er nog updates zijn.

Weet iemand met welke interval hij dat doet? dagelijks, wekelijks? In about:config heb ik wel gevonden app.update.interval, maar die staat op 86400000. En da snappik nie!

Snapt iemand het wel?
Ja, 24 uur.

86400000ms -> 86400 s -> 1440 minuten -> 24 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op 16 oktober 2004 @ 13:29:
1e tip: Je zou ook kunnen proberen om hem eerst op te slaan op je harde schijf en dan via file > open de extensie kunnen installeren

2e tip:of kunnen slepen vanuit filemanager naar de extensiemanager.
de 1e tip was natuurlijk wat ik deed en dan kreeg ik unknown format. de 2e tip werkt vlekkeloos. handig dit. nu kan ik makkelijker switchen. ik wil die poster ff bedanken... d:)b

windowsupdate, die zie ik nergens, hij is wel geinstalleerd door hetzelfde sleepwerk... waar staat ie ergens?

edit: gevind! het is in tool>windowsupdate te vinden :Y)

tip voor mensen die mooie theme zoeken: NOIA 2.0(extreme), heel stijlvol gedaan... https://update.mozilla.org/themes/moreinfo.php?id=72

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11
Ik heb deze week de laatste nightly gedownload, alles van firefox (w/a bookmarks.html) weggekieperd en toen geinstalleerd. Vervolgens mn favo extensions erbij. Java, flash, altQT, altREAL. Dan wat met de GUI slepen, wat in text-files hacken zodat QT ook .mpg afspeeld.
Nu nog zorgen dat ook .avi's dat doen en/of de DownloadWith extension vinden.

Er zijn eigenlijk geen functie's meer die ik mis. (misschien 2 sidebars, of 2 tabs naast elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, we zijn weer wat verder. Allemaal bedankt voor de erg goede tips.

Real-Alt en Q-alt had ik al geinstalleerd voordat ik FF installeerde! Vandaar dat de filmpjes niet speelden! Dus weer die twee opnieuw geinstalleerd en nu werken ze wel!

De IE plugin werkt perfect! Mocht ik er nu niet uitkomen dan klik je gewoon "View in IE" aan.

we gaan vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:17
Gert-Paul schreef op 16 oktober 2004 @ 13:29:

[...]

Ja, 24 uur.

86400000ms -> 86400 s -> 1440 minuten -> 24 uur
Aha. Ik had al zitten rekenen, maar dan met 8640000 seconden. Leek me niet erg waarschijnlijk, elke 24.000 uur een update ;)

Rekenen is nooit mijn sterkste kant geweest.

Elke 24 uur lijkt me meer dan genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door migchiell op 16-10-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik gebruik Firefox sinds 0.6 en ik moet zeggen dat ik tegenwoordig echt 100% (op windowsupdate na) zonder IE kan! Heel veel sites die lastig lijken te doen, functioneren nog net voldoende, of zijn idd niet de moeite waard. Zo kom ik wel veel webshops tegen die niet willen of moeilijk doen. Die zijn op dat moment dus gewoon een klant misgelopen, vind ik dan. Dat is dus niet mijn probleem. (Meestal mail ik ze wel ff)

Ik vind het echt mooi om een klein groen steeltje als firefox 0.6 zo snel te zien groeien tot een zeer mooi stralende en volwassen bloem! :) Niet normaal, hoe snel firefox zich ontwikkeld heeft tot een volwassen browser. Ook moet ik zeggen dat al veel sites echt wat aan hun techniek gedaan hebben om firefox te ondersteunen. Echt mooi gewoon!

Dank voor jullie aandacht :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waar ik af en toe niet goed van wordt. ;(

Heb gisterenavond een nieuwe nightly gedownload, werkt mijn theme weer niet meer. Waarom moet dat nu weer veranderd worden steeds :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Br@m schreef op 17 oktober 2004 @ 11:56:

Heb gisterenavond een nieuwe nightly gedownload, werkt mijn theme weer niet meer. Waarom moet dat nu weer veranderd worden steeds :?
Welk thema gebruik je? Er is de laatste dagen wel wat aan het thema veranderd, maar er zijn volgensmij geen extra knoppen bijgekomen oid.

Verder werkt de nightly build van gisteren bij mij heel erg buggy. Hij is meer gecrashed dan Firefox/bird totaal in het afgelopen jaar bij mij gedaan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Nou, problemen heb ik er nog niet mee met de laatste build, maar ik gebruikte altijd de theme "Qute 2.1.3" Maar die werkt niet meer.

Oh ja, Gmail notifier werkt ook niet meer.. :(

[ Voor 21% gewijzigd door Br@m op 17-10-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Br@m schreef op 17 oktober 2004 @ 11:56:

Omdat Ben het nodig vond om app.extensions.version op te hogen naar 1.0 gok ik. Daarnaast zijn er inderdaad wat themeveranderingen geweest en er zullen nog wat updates aan het default theme uitgevoerd worden de aankomende tijd.
Gert-Paul schreef op 17 oktober 2004 @ 12:07:
Verder werkt de nightly build van gisteren bij mij heel erg buggy. Hij is meer gecrashed dan Firefox/bird totaal in het afgelopen jaar bij mij gedaan heeft...
Hm, bij mij niet. Deze build is niet vaker gecrasht dan eerdere nightly's die ik had :) .
Br@m schreef op 17 oktober 2004 @ 12:12:
Dat is dus op te lossen door in about:config wat te pielen met de versienummers :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Br@m schreef op 17 oktober 2004 @ 12:12:
Nou, problemen heb ik er nog niet mee met de laatste build, maar ik gebruikte altijd de theme "Qute 2.1.3" Maar die werkt niet meer.

Ik vergat eventjes dat deze build als versienummer al 1.0 heeft voor de RC die binnen een aantal dagen verschijnt. Daardoor krijg je een error bij het installeren.
Het maximale FF-versienummer waarin het Thema werkt staat nog op 0.10. Als je vanaf http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/qute.jar het thema download en het dan in de thema manager sleept moet het werken.
Ik heb het net eventjes geprobeerd, maar de find toolbar ziet er niet uit met Qute. Er is een optie 'Match case' toegevoegd en dat ziet er heel raar uit. Verder is de sluiten-knop naar links verplaats en ook daar zie je dezelfde rare iconen verschijnenen (afbeelding met alle iconen die gebruikt worden in de search toolbar)

Welke versie van Gmail Notifier gebruik je? De nieuwste versie (0.3.16) werkt idd niet helemaal super. Ik kan niet op de notificatie klikken en krijg deze notificatie alleen als ik Firefox opstart, niet als er ondertussen Gmail binnenkomt.
Ik weet niet of versie 0.3.3 nog werkt, daar schijnen wel minder problemen mee te zijn.
Gmail Notifier (zowel 0.3.16 als 0.3.3) hebben volgensmij als maximum versienummer al 1.0. Dat zal waarschijnlijk dus niet je probleem zijn.
Harm schreef op 17 oktober 2004 @ 12:16:
Hm, bij mij niet. Deze build is niet vaker gecrasht dan eerdere nightly's die ik had :) .
Vooral het openen van links met Enter, nadat ik ze vond via Find as you Type.

[ Voor 28% gewijzigd door Unverter op 17-10-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Gmail notifier 0.3.13 werkt wel goed _/-\o_

Alleen die theme werkt nog niet, oké. Daar is dan wel weer mee te leven eventje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26
Br@m schreef op 17 oktober 2004 @ 12:23:
Gmail notifier 0.3.13 werkt wel goed _/-\o_

Alleen die theme werkt nog niet, oké. Daar is dan wel weer mee te leven eventje.. :)
em waar vinden we gmail notifier 0.3.13?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26
ty :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 15:57:
OK, we zijn weer wat verder. Allemaal bedankt voor de erg goede tips.

Real-Alt en Q-alt had ik al geinstalleerd voordat ik FF installeerde! Vandaar dat de filmpjes niet speelden! Dus weer die twee opnieuw geinstalleerd en nu werken ze wel!

De IE plugin werkt perfect! Mocht ik er nu niet uitkomen dan klik je gewoon "View in IE" aan.

we gaan vooruit!
Mag ik even heel hard "DuH" roepen B)

Het lijkt mij best wel logisch dat je na elke "FireFox UpDate" alle plugins opnieuw mag installeren, omdat die namelijk gedelete worden als je FireFox uninstalled om vervolgens de nieuwste versie erop te zetten :Y)

Alleen Java hoeft niet dacht ik... weet het niet zeker !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik deinstalleer FF nooit, ik installeer de nieuwere er altijd overheen. Bijna nooit geen problemen mee. Heel af en toe, en dan mik ik heel die map weg, en eventueel een nieuw profiletje, en gaan met die banaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Na paar dagen met firefox, bevalt het me uitstekend. De tab functie is zo handig als wat.

Nu heb ik het volgende probleem met werken in blackboard:
kijk naar die 2 foto's je ziet zelf het verschil. Is het mogelijk om t op te lossen?

Blackboard FireFox
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zhadum/BB%20-%20Firefox.JPG

BB - Internet Explorer Versie
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/zhadum/BB%20-%20IE.JPG

Jullie zien duidelijk het verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Zhadum op 18-10-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Een hoop dingen zullen niet ondersteund worden door Firefox, zoals bijvoorbeeld rechtermuisknop menu's. Een enige goede oplossing is een pakket gebaseerd op java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zhadum schreef op 18 oktober 2004 @ 15:39:
Na paar dagen met firefox, bevalt het me uitstekend. De tab functie is zo handig als wat.

Nu heb ik het volgende probleem met werken in blackboard:
kijk naar die 2 foto's je ziet zelf het verschil. Is het mogelijk om t op te lossen?

Blackboard FireFox
[afbeelding]

BB - Internet Explorer Versie
[afbeelding]

Jullie zien duidelijk het verschil.
Die site gebruikt een niet-firefox compatible embedded-WYSIWYG-html-editor. Deze is dus verouderd, want ze zijn tegenwoordig ook FF compatible te krijgen.
Dat is dus niet een "probleem" van Firefox, maar een probleem van de webmaster.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 18-10-2004 15:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 11:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mozilla heeft wel een eigen rich-text-editor (genaamd "Midas") maar BlackBoard gebruikt die waarschijnlijk niet, je zou contact kunnen opnemen met de makers en hun vragen het te fixen, of gewoon tekst zonder opmaak invoeren, of HTML gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik zal een mail sturen...

[ Voor 95% gewijzigd door Zhadum op 20-10-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Is het niet mogelijk om voor bepaalde websites kiezen voor IE instelling etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Weet iemand een reden waarom je met firefox niet naar port 79 toemag surfen?

En wel met bv IE?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 18 oktober 2004 @ 16:56:
Is het niet mogelijk om voor bepaalde websites kiezen voor IE instelling etc...
Nee dat heeft helaas te maken, met het Document Object Model dat IE hanteerd in dit soort situaties, je kan het proberen door de user agent switcher extensie te installeren en die op IE te zetten, maar ik geef je weinig kans dat je dit aan de praat krijgt. :/

Helemaal met dat soort opmerkingen van zo'n figuur. Het vervelende is dat er steeds meer mozilla compatible varianten verschijnen en dan krijg je zo'n kolere antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LuCarD schreef op 18 oktober 2004 @ 17:20:

En wel met bv IE?
Heb jij toevallig een site waar ik dat kan testen? Ik heb alleen sites op 80 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een plugin dat plaatje sneller laden, dat vind ik opzich wel jammer t.o.v. Internet explorer.Die laad een stuk sneller. Voor de rest vind ik firefox heerlijk :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik kan niet zeggen dat hier plaatjes langzamer worden geladen dan in IE. Al moet ik zeggen dat ik IE heeeeeeeel weinig meer gebruik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:46:
Weet iemand een plugin dat plaatje sneller laden, dat vind ik opzich wel jammer t.o.v. Internet explorer.Die laad een stuk sneller. Voor de rest vind ik firefox heerlijk :d
Probeer dit eens :)

http://hapsnap.e-dentify.nl/CB%20Mozilla%20Optimizer.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

misschien handig om ook even te vermelden wat deze optimizer doet?
Ook al staat dat prima uitgelegd in de readme.txt in het zipje:
readme.txt
Mozilla Optimizer improves the browsing speed in all browsers based on the
Gecko Rendering Engine (GRE) like Mozilla, Phoenix, Mozilla Firebird and
Mozilla Firefox as well as Netscape 6 and Netscape 7. All optimizations can
be applied manually, this tool simply automates this procedure!

This is achieved by activating HTTP Pipelining so that using a single
connection to the webserver up to 8 files can be requested directly after
each other without of having to wait for the delivery of the last file
requested. Furthermore some settings relevant for the actual page display
are optimized.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
user_pref("nglayout.initialpaint.delay", 100);
user_pref("content.notify.ontimer", true);
user_pref("content.notify.interval", 100000);
user_pref("content.notify.backoffcount", 5);
user_pref("network.http.pipelining", true);
user_pref("network.http.proxy.pipelining", true);
user_pref("network.http.pipelining.maxrequests", 8);
user_pref("network.http.max-connections", 32);
user_pref("network.http.max-connections-per-server", 8);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-proxy", 4);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-server", 2);
Meen me te herinneren dat je dit in oude mozilla builds (of in de suite :?) vanuit het prefs menu kon instellen? In elk geval het activeren van pipelining.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 18-10-2004 22:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Via about:config, kan je dit ook allemaal regelen. Maar als je daar niet mee overweg kan, is dit idd wel handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:01

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Vraagje: Ik hoor best vaak dat IE zich niet aan de w3c standaarden houd, en firefox (en opera) wel. Of in ieder geval, een stuk beter. Maar ik kan nergens, ook op de w3c site niet, een overzicht vinden van welke standaarden IE zich precies niet aan houdt, en firefox wel. Is hier een overzicht van ergens?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Hertog schreef op 18 oktober 2004 @ 22:44:
Vraagje: Ik hoor best vaak dat IE zich niet aan de w3c standaarden houd, en firefox (en opera) wel. Of in ieder geval, een stuk beter. Maar ik kan nergens, ook op de w3c site niet, een overzicht vinden van welke standaarden IE zich precies niet aan houdt, en firefox wel. Is hier een overzicht van ergens?
http://www.w3schools.com/ en http://www.quirksmode.org/

Daar kun je dat soort dingen nazoeken enzo :) . Overigens zijn die sites sowieso een enorme informatiebron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hertog schreef op 18 oktober 2004 @ 22:44:
Ach ja, ben je al eens een site tegengekomen waar je daar last van had? Over het algemeen zie ik dat heel veel mensen dit roepen maar dat er maar een handje vol echt weet waar het over gaat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
iemand deze al geprobeerd (rc1) ??
Kwam 'm net tegen en heb 'm maar geinstalleerd :)

http://www.tweakzone.nl/downloads/7204

[ Voor 9% gewijzigd door You-Suk op 18-10-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik zit zelfs alweer een versietje verder ;) . De nightly van vandaag om precies te zijn:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20041018 Firefox/1.0
:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
You-Suk schreef op 18 oktober 2004 @ 23:22:
iemand deze al geprobeerd (rc1) ??
Kwam 'm net tegen en heb 'm maar geinstalleerd :)

http://www.tweakzone.nl/downloads/7204
Zoals ik ook op Tweakzone meldde is dit dus niet de officiële RC. Dit weekend is het versienummer al verhoogd, waardoor mensen denken dat het de echte RC is.

Heb nog eventjes geduld totdat hij op www.mozilla.org komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:51
LuCarD schreef op 18 oktober 2004 @ 17:20:

En wel met bv IE?
Volgens de release notes
For security reasons, Mozilla does not allow connections to certain ports. To override this on a per-port basis, add a comma separated list of ports to defaults/all.js (in your Mozilla installation directory). Note that this pref only works in the all.js file in the Mozilla installation directory and it affects all users of the installation. It does not work if you add it to the prefs.js or user.js files in your personal profile directory. For example, to unblock ports 1, 3, and 7, use the following line: pref("network.security.ports.banned.override", "1,3,7");
Je mag dus naar wel heel veel porten niet... 79 is daar maar eentje van

user_pref("network.security.ports.banned.override", "79");
aan een all.js toevoegen zou het probleem oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Semyon op 19-10-2004 07:40 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18
ben wel benieuwd wanneer de RC1 te downloaden valt :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 18:33

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik had dus een gif animatie gemaakt van 60Kb, 20 vrijwel dezelfde frames
en geupload naar de webserver. Maar als ik het bekijk met FireFox 0.93
loopt de animatie niet meer echt soepel, het scrollen gaat dan ook een beetje traag
maar met IE loopt het wel prima ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Ik merk bij sommige pagina's dat de gifs zelfs sneller gaan draaien. Zelfs zo snel dat ze dol gaan doen. Raar...

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
yonexfreak schreef op 19 oktober 2004 @ 16:41:
ben wel benieuwd wanneer de RC1 te downloaden valt :)
Nog eventjes geduld hebben. Wachten tot http://tinyurl.com/6dnke tot 0 bugs gedaald is (of als er alleen maar de bug voor het verhogen van het versienummer bij staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On November 9th, Firefox 1.0 will take back the web. We want the world to know it. Join us over at SpreadFirefox as we raise funds for the most ambitious launch campaign in open source history. A portion of each donation will go towards taking out a full-page ad in the New York Times celebrating the release. All donors will be listed in the ad, the signatories of a declaration of independence from a monopolized and stagnant web. Will you be a part of the open source legacy?
Bron: http://www.spreadfirefox.com (down atm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 16:18
ow best rap al dus..nog niet eens 3weken meer *D
beterzz

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er onder FF ook een functie die alle tabbladen reload?
Kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Rechtermuisknop op een willekeurige tab: Reload All Tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
En de hoeveelheid mensen die hieraan meehelpen, echt waanzinnig. :) .

Net iets meer dan een hele dag on-air en nu al 2814 deelnemers. Daar schrok ik dus van. Mooi initiatief van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Electronical schreef op 19 oktober 2004 @ 17:25:
Ik merk bij sommige pagina's dat de gifs zelfs sneller gaan draaien. Zelfs zo snel dat ze dol gaan doen. Raar...
Dat ligt aan sommige gif-programma's die een veel te korte tijd instellen voor tussen de frames (like 0,02 seconden)
Internet Explorer past deze te korte tijden aan naar een acceptabele tijd tussen de frames, dat is dus niet standaard maar al die programma's gaan er wel vanuit dat de snelheid wordt aangepast.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Reefer schreef op 20 oktober 2004 @ 16:04:
[...]

Dat ligt aan sommige gif-programma's die een veel te korte tijd instellen voor tussen de frames (like 0,02 seconden)
Internet Explorer past deze te korte tijden aan naar een acceptabele tijd tussen de frames, dat is dus niet standaard maar al die programma's gaan er wel vanuit dat de snelheid wordt aangepast.
Ow zit dat zo, dan is het op zich goed.

Nog over die Ad-campaign van SFX, is de NYT overal te koop hier in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08

FlashBang

Hoi.

Nog 10 dagen en nu al 2814 inschrijvers terwijl er over 10 dagen 2500 waren geschat 8)7 bij de Spread Firefox actie.

Als het zo doorgaat mogen ze wel wat meer pagina's reclame kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Ik heb de advertentie-in-de-NYT-actie even in de t.net newssubmit gegooid. Vind het wel bijzonder dat er zoveel mensen bereid zijn geld te geven, zeker gezien de forse minimumdonaties (30 dollar, 10 dollar voor studenten). :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand, hoe precies die update heeft.
Zodat je met de muis de functie vorige of volgende heeft.
Dit vond ik zelf een hele fijne functie in IE die mis ik behoorlijk.
Het was iets met mouse dacht ik , ben hem alleen kwijt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 17:28:
Weet iemand, hoe precies die update heeft.
Zodat je met de muis de functie vorige of volgende heeft.
Dit vond ik zelf een hele fijne functie in IE die mis ik behoorlijk.
Het was iets met mouse dacht ik , ben hem alleen kwijt :S
mouse gestures

BTW Ik zag net dit op slashdot:

http://secunia.com/advisories/12712/
Secunia Research has discovered two vulnerabilities in Mozilla, Mozilla Firefox, and Camino, which can be exploited by malicious web sites to obtain sensitive information and spoof dialog boxes.

[ Voor 30% gewijzigd door Reefer op 20-10-2004 17:40 ]

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Nummer 2 is al opgelost in de nightlies en was sowieso irritant. Sowieso handelt IE dit op een heel vervelende manier af, kijk maar eens..

Nummer 1 werkt wel, dus daar zouden ze eens naar moeten kijken, maar gaat ook in Opera verkeerd bij mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Unverter op 20-10-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Wildfire

Joy to the world!

Dammit... ben je zelf overgestapt naar Firefox en heb je je vader ook zover gekregen, blijkt Firefox geen instellingen te onthouden. M'n vader klikt op een MP3, Firefox vraagt wat 'ie moet doen.... laat ik m'n vader dus aangeven dat Firefox de keuze voor openen moet onthouden, maar dat doet 'ie mooi niet... :(

Hoe te fixen? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Tweeke schreef op 20 oktober 2004 @ 16:54:
Ik heb de advertentie-in-de-NYT-actie even in de t.net newssubmit gegooid. Vind het wel bijzonder dat er zoveel mensen bereid zijn geld te geven, zeker gezien de forse minimumdonaties (30 dollar, 10 dollar voor studenten). :)
Die melding ben ik onderhand een stuk of tien keer tegen gekomen en ook even zo vaak verwijderd :P . Het is namelijk puur een marketingtruc wat niets meer ten doel heeft dan publiciteit te krijgen. Het is niet echt nieuws zeg maar. Ik gok erop dat de release van Firefox 1.0 dat wel zal zijn :) , dus press coverage krijgt Fx wel :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 20 oktober 2004 @ 18:05:
[...]

Die melding ben ik onderhand een stuk of tien keer tegen gekomen en ook even zo vaak verwijderd :P . Het is namelijk puur een marketingtruc wat niets meer ten doel heeft dan publiciteit te krijgen. Het is niet echt nieuws zeg maar. Ik gok erop dat de release van Firefox 1.0 dat wel zal zijn :) , dus press coverage krijgt Fx wel :*) .
Wat ik begrepen heb mag je ook minder doneren, maar als je wilt dat je naam in de ad vermeldt wordt moet je wil minimaal $10/30 doneren.

Die publiciteit lukt trouwens aardig. C!T nieuwsbrief, Telegraaf, Slashdot en nog veel meer berichtten er over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik firefox nu net 15 min :p

maar ik had een jongen op hszuyd had ik meerde sites in 1 browser zien openen... hoe doe je dat??? want dat lijkt me wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ctrl + t om een nieuwe tab te openen of rechtermuisknop > open link in new tab om een link in een nieuwe tab te openen :)

[ Voor 7% gewijzigd door LifeTecH op 20-10-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LifeTecH schreef op 20 oktober 2004 @ 19:50:
ctrl + t om een nieuwe tab te openen of rechtermuisknop > open link in new tab om een link in een nieuwe tab te openen :)
ahh jah heb het gevonden, dankje wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wildfire schreef op 20 oktober 2004 @ 17:54:
Dammit... ben je zelf overgestapt naar Firefox en heb je je vader ook zover gekregen, blijkt Firefox geen instellingen te onthouden. M'n vader klikt op een MP3, Firefox vraagt wat 'ie moet doen.... laat ik m'n vader dus aangeven dat Firefox de keuze voor openen moet onthouden, maar dat doet 'ie mooi niet... :(

Hoe te fixen? :?
Eerst niet nee maar als je het gewoon een paar keer doet en FireFox overnieuw opstart dan pakt ie het wel op, hier tenminste wel dan he ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ff een vraagje...

hoe stel ik het in dat als ik op een link klik dat ie dan ipv een nieuwe browser opend, een tab opend in de zelfde browser..

help ;)

freakouTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je kan zo'n tab ook krijgen door je scrollwiel in te drukken op een link :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 20:41:
Ik heb ook ff een vraagje...

hoe stel ik het in dat als ik op een link klik dat ie dan ipv een nieuwe browser opend, een tab opend in de zelfde browser..

help ;)

freakouTT
Hoe zorgt ik ervoor dat er een nieuw tab ipv een nieuw window voor externe links geopend wordt?
Installeer een van de tabbrowser extensies onder het volgende kopje!
Zie de FAQ in de startpost, ook voor verdere vragen... ;)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraag (alweer?!?! ja alweer ;)) :

Hebben jullie ook last van hele erge LAG bij counterstrik 1.6 via steam als de firefox browser nog open staat???

ik in ieder geval wel, hij komt niet onder de 100 ping....

met doom3 heb ik daar minder last van,, hij blijft dan hangen op de 50 ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 15:44:
ff een vraag (alweer?!?! ja alweer ;)) :

Hebben jullie ook last van hele erge LAG bij counterstrik 1.6 via steam als de firefox browser nog open staat???

ik in ieder geval wel, hij komt niet onder de 100 ping....

met doom3 heb ik daar minder last van,, hij blijft dan hangen op de 50 ping...
Heb je specifieke sites open staan dan, of doet ie het ook als je een leeg scherm hebt?
Ik heb FF ook wel eens open staan als ik BF1942 speel, maar ik kan me niet herinneren dat ik extreem hoge pings en/of lag heb..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 21 oktober 2004 @ 15:48:
[...]

Heb je specifieke sites open staan dan, of doet ie het ook als je een leeg scherm hebt?
Ik heb FF ook wel eens open staan als ik BF1942 speel, maar ik kan me niet herinneren dat ik extreem hoge pings en/of lag heb..
nee geen specifieke site's ik had gewoon GOT openstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Daar heb ik nog nooit last van gehad met firefox open. Bij mij draait ie dan net zo soepel! (2.6GHz, 512MB, CS:CZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm raar... dan zal het wel aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik heb altijd pech met FireFox :P
Hij gaat op mijn gamebak de laatste tijd heel vaak op de 99% cpu of hij start niet op.
Dan laad ik firefox met -profilemanager op, en dan doet ie het wel :X
Maar goed, voor de rest niks aan het handje, vind het nog steeds een heerlijke snelle browser :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 23:47
2Dutch schreef op 21 oktober 2004 @ 19:51:
Ik heb altijd pech met FireFox :P
Hij gaat op mijn gamebak de laatste tijd heel vaak op de 99% cpu of hij start niet op.
Dan laad ik firefox met -profilemanager op, en dan doet ie het wel :X
Maar goed, voor de rest niks aan het handje, vind het nog steeds een heerlijke snelle browser :)
Dan ligt het dus aan je profiel. Misschien probeer je een extensie te laden die niet geschikt is voor deze versie?

Maak een nieuw profiel, installeer 1 voor 1 de extensies, dan kom je er achter waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:01

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Gert-Paul schreef op 20 oktober 2004 @ 18:12:
[...]
Die publiciteit lukt trouwens aardig. C!T nieuwsbrief, Telegraaf, Slashdot en nog veel meer berichtten er over..
Heb je een linkje naar dat artikel? Op de telegraaf site vond ik als recentste item over firefox een stukje uit september.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eindelijk een krant die het bij het juiste eind heeft!

"Na de nodige bètaversies verscheen onlangs een preview van de in november te lanceren versie 1.0. Firefox is hier te downloaden."

Veel journalisten schrijven dat de final versie van Firefox 1.0 al is verschenen, niets is echter minder waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
De laatste tijd zit er ook elke zaterdag bij de Volkskrant een bijlage met artikelen van de NYT (integraal overgenomen in het Engels, zonder advertenties). Wellicht interessant om de advertentie van de echte NYT ook in die Volkskrant bijlage te zien verschijnen :)

En nee, zelf voel ik me niet geroepen, want ik ben pas 2 weken Firefox aan het testen (nog geen klachten!) en heb nog wat twijfels over hoe OSS Firefox en de Mozilla foundation werkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op 22 oktober 2004 @ 10:10:
en heb nog wat twijfels over hoe OSS Firefox en de Mozilla foundation werkelijk zijn.
que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 16:02:
[...]

nee geen specifieke site's ik had gewoon GOT openstaan....
Gebeurt het vaker of is het maar 1 keer voorgekomen? Heb je het ook geprobeerd met een andere website dan GoT open? Tweakers Frontpage heeft bijvoorbeeld een auto-reload script en dat zou voor wat lag kunnen zorgen bij de reload. Heb je ook verder geen download-programma's open staan?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 16:25

Nietzman

Woei!

Euhmmmmm ik heb de laatste pagina's maar weer even doorgelezen.... Maar is het dan echt nog niemand anders opgevallen dat Single Window mode standaard in de laatste nightly's gebakken zit? *).

[ Voor 4% gewijzigd door Nietzman op 22-10-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
argh help help ;)

op een of andere manier is firefox corrupt, gezeik met mn raid, maar nu zit ik dus in exploder te internetten....

alleen volgens mij is de mozilla pagina down en dus ook de lijst met mirrors, is hier een goede ziel die in link heeft naar de laatste versie van firefox?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Nietzman schreef op 22 oktober 2004 @ 11:30:
Euhmmmmm ik heb de laatste pagina's maar weer even doorgelezen.... Maar is het dan echt nog niemand anders opgevallen dat Single Window mode standaard in de laatste nightly's gebakken zit? *).
Het was de vorige pagina al :) : [rml]Gert-Paul in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV"[/rml]

Gelijk op de dag dat het erin gekomen is en verder staat het ook al in de startpost..
gladiool schreef op 22 oktober 2004 @ 11:41:
argh help help ;)

op een of andere manier is firefox corrupt, gezeik met mn raid, maar nu zit ik dus in exploder te internetten....

alleen volgens mij is de mozilla pagina down en dus ook de lijst met mirrors, is hier een goede ziel die in link heeft naar de laatste versie van firefox?
http://ftp.eu.mozilla.org...refox%20Setup%201.0PR.exe

http://www.mozilla-europe.org is altijd een goede mirror

[ Voor 39% gewijzigd door Unverter op 22-10-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 22 oktober 2004 @ 11:44:
[...]

Het was de vorige pagina al :): [rml]Gert-Paul in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV"[/rml]

Gelijk op de dag dat het erin gekomen is en verder staat het ook al in de startpost..

[...]

http://ftp.eu.mozilla.org...refox%20Setup%201.0PR.exe

http://www.mozilla-europe.org is altijd een goede mirror
O+ mijn redder in nood O+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op 22 oktober 2004 @ 11:17:
[...]
Gebeurt het vaker of is het maar 1 keer voorgekomen? Heb je het ook geprobeerd met een andere website dan GoT open? Tweakers Frontpage heeft bijvoorbeeld een auto-reload script en dat zou voor wat lag kunnen zorgen bij de reload. Heb je ook verder geen download-programma's open staan?
ja ik denk dat dat de fout was... want soms was er even niets en dan was er weer een hoge ping..
Nee ik had ook geen download pregramma's aan staan.

Bedankt :) dan weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maf, ik krijg www.dixons.nl niet aan de praat met Firefox voor de PC. Op OS X doet ie het wel.

Ik dacht: ik zeg het maar effe tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 11:53:
Maf, ik krijg www.dixons.nl niet aan de praat met Firefox voor de PC. Op OS X doet ie het wel.

Ik dacht: ik zeg het maar effe tussendoor.
Werkt hier prima hoor?
Wat zie je wel en wat niet op die Dixons site?

Overigens:
Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 22-10-2004 11:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

In eerdere reactie van mij m.b.t. blackboard op universiteit pagina's, heb ik een mail gestuurd en heb het volgende reactie ontvangen:

Blackboard is een programma dat niet zelf door de universiteit is
gemaakt, maar het programma is aangeschaft bij Blackboard Inc. Het ligt
daarom buiten ons vermogen om direct iets aan dit programma te
veranderen, maar we zullen het wel aankaarten bij Blackboard, want het
is inderdaad niet juist dat deze software alleen Internet Explorer
ondersteunt voor de html-editor.

nu hopen dat hierin snel een verandering komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

wat me trouwens wel opvalt dat firefox langer mdoet over opbuwen van een site dan IE, weten jullie misschien waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 22 oktober 2004 @ 16:45:
wat me trouwens wel opvalt dat firefox langer mdoet over opbuwen van een site dan IE, weten jullie misschien waarom?
Pagina's laden net zo snel zo niet sneller als in IE. Ik vindt dat altijd heel moeilijk te bepalen. Maar goed ik gebruik dan ook al jaren geen IE meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom moet ik een .exe file eerst opslaan? Gewoon openen werkt niet hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:44

Sosabowski

nerd

om te voorkomen dat je met één klik te vaak een irus of wat ook gelijk uitvoerd. Soort zelfbescherming dus.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

PhilipsFan schreef op 21 oktober 2004 @ 22:10:
[...]
Dan ligt het dus aan je profiel. Misschien probeer je een extensie te laden die niet geschikt is voor deze versie?
Maak een nieuw profiel, installeer 1 voor 1 de extensies, dan kom je er achter waar het fout gaat.
Thx voor het advies, maar mijn FireFox draait al sinds de installatie met dezelfde plugins, en hij doet het maar zelden niet goed (dattie dus niet start)
Zal wel een screenie maken als ie crasht, en kijken waar ie mee bezig is voordat ie niet meer start, misschien zit er een patroon in ofzo.
Mijn laptop draait een identieke FireFox plugin config, die werkt tot nu toe vlekkeloos.
Af en toe word je wat 8)7 van sommige rare foutmeldingen ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 23:47
2Dutch schreef op 22 oktober 2004 @ 21:54:
[...]

Thx voor het advies, maar mijn FireFox draait al sinds de installatie met dezelfde plugins, en hij doet het maar zelden niet goed (dattie dus niet start)
Okee, ik had begrepen dat ie het altijd doet. Als het maar heel af en toe is, dan is het volgens mij geen reden tot ongerustheid. Het gebeurt bij mij ook wel eens dat ie om een profiel vraagt (ook al is er maar eentje). Gewoon sluiten en opnieuw openen. Gee n idee waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
De eerste vertaalde Firefox nightlies zijn nu beschikbaar en dat betekent dat ook Firefox 1.0 op dezelfde dag als de Engelse uitkomt.
De versies zijn iedere dag te vinden op ftp://ftp.mozilla.org/pub.../nightly/latest-0.9-l10n/

Keuze uit taalpakket en alle andere standaardformaten waarin Firefox uitgebracht wordt.

Als mensen trouwens het taalpakket geïnstalleerd hebben en snel willen wisselen tussen verschillende talen, dan is de Locale-Switcher extensie interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik ga de Nederlandse versie eens proberen :) .

[edit]
Het valt me nog wel mee eigenlijk. Er zijn een paar woorden die gewoon foutief vertaald zijn IMHO, namelijke Gereedschappen, webstek, Bladwijzers, Hulp. Daarnaast zitten er een aantal zeer duidelijke spelfouten in. Start de updatefunctie maar eens en zie daar staan 'Firefox controleerd nu op updates'. Overigens is mijn downloadspanel in de Opties ook maar gedeeltelijk vertaald. Iemand enig idee waar ik deze dingen kan melden?

Sneltoetsen werken trouwens ook niet meer allemaal. Alt+d om naar de adresbalk te gaan bijvoorbeeld. Ook is het contextmenu van bookmarks op je bookmarkstoolbar stuque.

[ Voor 99% gewijzigd door Harm op 23-10-2004 11:27 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Harm schreef op 23 oktober 2004 @ 11:18:
Ik ga de Nederlandse versie eens proberen :) .

[edit]
Het valt me nog wel mee eigenlijk. Er zijn een paar woorden die gewoon foutief vertaald zijn IMHO, namelijke Gereedschappen, webstek, Bladwijzers, Hulp. Daarnaast zitten er een aantal zeer duidelijke spelfouten in. Start de updatefunctie maar eens en zie daar staan 'Firefox controleerd nu op updates'. Overigens is mijn downloadspanel in de Opties ook maar gedeeltelijk vertaald. Iemand enig idee waar ik deze dingen kan melden?

Sneltoetsen werken trouwens ook niet meer allemaal. Alt+d om naar de adresbalk te gaan bijvoorbeeld. Ook is het contextmenu van bookmarks op je bookmarkstoolbar stuque.
Op het MozBrowser forum loopt hier inmiddels al een topic over. De maker van de Nederlandse vertaling is ook regelmatig op dit forum. Fouten kun je daar dus melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Aangemeld en gereageerd aldaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het neuzen tussen de extensions, maar ligt het nou aan mij of is die extension database een grote puinhoop? Kan niet zoeken, niet sorteren, alleen die nietszeggende categorieën....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 05:52:
Ik ben een beetje aan het neuzen tussen de extensions, maar ligt het nou aan mij of is die extension database een grote puinhoop? Kan niet zoeken, niet sorteren, alleen die nietszeggende categorieën....
Ben het gedeeltelijk met je eens, het is soms best moeilijk om iets te vinden. Er is al een heleboel commentaar op geweest bij bijv. spreadfirefox enzo. Misschien dat ze er ooit nog iets aan doen, want ik denk dat vooral de extensions een zeer groot voordeel zijn van het gebruik van Firefox.

Eén van de oplossingen die werden voorgesteld is dat iemand nu even tijdelijk een recommended-extensions-website maakt. Ondertussen is die dus online: KLIK. Dit is natuurlijk maar een tijdelijke oplossing. Ik vindt dat Mozilla het allemaal wel iets duidelijker kan maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Electronical op 24-10-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 05:52:
Heb je nog wat te zeiken anders?
Alle extensions staan fijn op 1 site ipv verspreid over het hele internet, je kunt wel sorteren per OS en FF-versie zodate je alleen extensions ziet die ook echt werken.
En wat is er in hemelsnaam nietszeggend aan 'tabbed browsing', 'search tools' of 'bookmarks'?
Dat zijn imo duidelijke categorieën, maar omdat je geen fulltext search kan doen is het ineens 'een grote puinhoop'?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.