[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.178 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ppl schreef op 30 oktober 2004 @ 14:48:
[...]

Ik neem aan dat deze optie in de nieuwe nightlies zit of dat je dit aan je prefs.js moet toevoegen want ik zie het niet tussen de about:config staan in mijn RC1 versie.
Klopt, het zit idd pas in de nightlies van vanavond. Ik zag vanochtend dat ze het veranderd hadden en dacht dat het goed was om te melden omdat mensen deze opties in 1.0 anders niet meer terug konden vinden. Door die instelling toe te voegen zouden de opties wel zichtbaar moeten worden.

Aan de ene kant wel jammer dat het op zo'n manier eruit moet, maar er waren wat crashes gevonden dus ik vind het wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ok dan.
Ik heb wat problemen met Firefox dus besloot hem opnieuw te installeren. Ik uninstall Firefox, en verwijder de complete folder.
Als ik hem daarna opnieuw installeer zitten al mijn bookmarks en extensions en problemen er gewoon nog in. Wat een ranzige zooi zeg...

Hoe kan ik gewoon echt overnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Het kan zijn dat je 'zooi' nog opgeslagen is in de map %root%/Documents and settings/%user%/application data/Mozilla/Mozilla Firefox. Dat was iig bij de oudere versies van FX wel.

Maar als dit niet het geval is is het misschien slim om even te vertellen welke versie je hebt (en misschien welk OS) enzo, dat maakt het een stuk makkelijker.

[ Voor 34% gewijzigd door Electronical op 31-10-2004 10:31 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aikon schreef op 31 oktober 2004 @ 10:19:
Ok dan.
Ik heb wat problemen met Firefox dus besloot hem opnieuw te installeren. Ik uninstall Firefox, en verwijder de complete folder.
Als ik hem daarna opnieuw installeer zitten al mijn bookmarks en extensions en problemen er gewoon nog in. Wat een ranzige zooi zeg...

Hoe kan ik gewoon echt overnieuw beginnen?
Gewoon effe een nieuw profiel aanmaken, dan begin je wel helemaal schoon.. ;)

Oh ja, een nieuw profiel maak je aan door "firefox.exe -p" op te starten

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Electronical schreef op 31 oktober 2004 @ 10:30:
Het kan zijn dat je 'zooi' nog opgeslagen is in de map %root%/Documents and settings/%user%/application data/Mozilla/Mozilla Firefox. Dat was iig bij de oudere versies van FX wel.

Maar als dit niet het geval is is het misschien slim om even te vertellen welke versie je hebt (en misschien welk OS) enzo, dat maakt het een stuk makkelijker.
Kga het even proberen, ik gebruik de standaard 1.0PR versie, geen nightly builds ofzo. Onder XP.

[edit]Ahh, weer een ranzig standaard browser :9 Bedankt.
[edit2]En na het terugzetten van m'n zooi via MozBackup weer dezelfde problemen :(
Br@m schreef op 31 oktober 2004 @ 10:32:
[...]

Gewoon effe een nieuw profiel aanmaken, dan begin je wel helemaal schoon.. ;)

Oh ja, een nieuw profiel maak je aan door "firefox.exe -p" op te starten
Das meer een work-around. Ik vind het schandalig dat er zoveel zooi op m'n pc blijft staan na een un-install. Zeker voor zoiets als Firefox met z'n open-source gedachte enzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 31-10-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Aikon schreef op 31 oktober 2004 @ 10:36:
[...]
Das meer een work-around. Ik vind het schandalig dat er zoveel zooi op m'n pc blijft staan na een un-install. Zeker voor zoiets als Firefox met z'n open-source gedachte enzo.
Vind ik van niet, maar oké worden we niet eens denk ik. Ik vind het wel fijn dat als ik FF eens uninstall (doe ik trouwnes nooit, mik alleen de complete map weg waar FF in staat) dat dan wel mijn profiel map blijft bestaan. Want dat houd in dat ik ook mijn bookmarks kwijt ben. Nee dank je. En ja, daar is ook weer een extentie voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja ok, maar geef dan de keuze om het wel of niet te bewaren. Als je iets uninstalled wil je er toch vanaf lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Aikon schreef op 31 oktober 2004 @ 10:43:
Ja ok, maar geef dan de keuze om het wel of niet te bewaren. Als je iets uninstalled wil je er toch vanaf lijkt me?
Dat zou idd een goeie optie zijn. Maar misschien komt dat er nog wel eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30240

kweet ff niet wat ik hiermee moet.
Een maat van mij vroeg waar hij zn speed ook alweer kon testen.
Ik via msn typen speedtest.nl, wat schertst onze verbazing?
Hij is ingelogd onder mijn naam, mijn account?
ik gebruik Firefox, hij Avant.
Denk dat dit aan firefox ligt ( weet bijna wel zeker) maar hoe kan dat?

WTF

edit > het zou evt kunnen dat ik een x bij hem getest heb onder mijn account en dat de pc dat onthouden heeft.... omdat ik nooit uitgelogd heb.
Maar vind het wel vreemd

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 30240 op 31-10-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Speedtest werkt met cookies en die plaats je echt niet zomaar over met MSN Messenger. Ik denk dat zijn pc idd nog steeds jou inlogcookie heeft en daarom nog steeds jou herkent. Gewoon die cookie verwijderen, dan moet het weer goedkomen.

Het kan iig niet door Firefox komen, want wat zou zijn/haar rol daarbij dan moeten zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:26
Hallo... Ik heb een AG041 ADSL modem router/firewall ding gekocht.

Je kan hier de met admin op inloggen door op port 80 erop te connecten en dan kan je met https alles instellen. Met Konqueror gaat dit allemaal goed, maar als ik met firefox iets verander blijft firefox in een loop vast zitten waarbij hij maar om de http auth blijft vragen... ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door Semyon op 31-10-2004 12:24 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Niks vreemds aan, als jij hebt aangegeven "bewaar paswoord" dan log je de volgende keer gewoon zonder problemen weer in. Ook als er een ander achter zit.
Dit is ook zo bij IE, die niet alleen bij FF. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55
hmm, ik vraag me iets af, met name aan de mensen die nightlies enzo gebruiken:

ik heb debian waarop ik vuurvos draai en normaal zijn die niet zo snel. deze week had ik echter FF 0.10PR (hartstikke leuk, even wat klikklik en alles deed het gelijk weer) en vandaag alweer een upgrade naar 1.0RC. heel veel extentions en themes doen het nu niet meer :'( !!

Afbeeldingslocatie: http://www.seeraamuun.net/extensions.png

wat ik vooral vervelend vind is dat ik het theme littlefox niet meer kan gebruiken, lekker compact enzo...

nu vraag ik me af: worden de specs waaraan een extension/theme moet voldoen al vastgesteld voor de release? het lijkt me vrij vervelend als je echt bleeding edge bezig bent dat je telkens het zonder die dingen moet doen omdat de devvers noodgedwongen achterlopen bij de FF-releases :P

vroeg me af hoe de bleeding edgers dat deden :) ?

(hopelijk tot gauw, littlefox ;( )

[ Voor 5% gewijzigd door Bananenplant op 31-10-2004 16:36 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 16:35:

ik heb debian waarop ik vuurvos draai en normaal zijn die niet zo snel. deze week had ik echter FF 0.10PR (hartstikke leuk, even wat klikklik en alles deed het gelijk weer) en vandaag alweer een upgrade naar 1.0RC. heel veel extentions en themes doen het nu niet meer :'( !!

[afbeelding]

wat ik vooral vervelend vind is dat ik het theme littlefox niet meer kan gebruiken, lekker compact enzo...

nu vraag ik me af: worden de specs waaraan een extension/theme moet voldoen al vastgesteld voor de release? het lijkt me vrij vervelend als je echt bleeding edge bezig bent dat je telkens het zonder die dingen moet doen omdat de devvers noodgedwongen achterlopen bij de FF-releases :P

vroeg me af hoe de bleeding edgers dat deden :) ?

(hopelijk tot gauw, littlefox ;( )
Voor extensies is het vrij simpel. Als je zelf extensies wilt updaten kan dat zoals op http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=973 beschreven wordt. Op die site staan trouwens ook al meer versies van extensies die in 1.0RC werken.
Veel extensies werken daarna gewoon.
Omdat de Firefox code tussen een release veranderd zijn die versienummers in extensies ingevoerd. Zo kan het niet voorkomen dat je een oude extensie installeerd die je hele Firefox sloopt. Dit gebeurd echter niet heel snel. Hij moet dus getest worden in een nieuwe versie en als hij dan werkt kan het nummer ophoog, heel simel!

Voor thema's is het echter een ander verhaal. Als er een nieuwe knop toegevoegd wordt of wat anders aan het standaard thema wijzigt moeten de nieuwe thema's hier vaak ook aan voldoen. Hier moet je dus bij de maker van het thema zijn en kun je zelf bijna niets aan doen. Je kunt ook proberen het versienummer te verhogen, maar er is dan een kans dat Firefox niet meer goed werkt en je in Safe Mode het thema weer moet verwijderen.
Ik heb trouwens LittleFox nog eventjes getest en die werkt goed in 1.0RC nadat ik het versienummer gehoogd heb. Ik heb hem hier ook nog eventjes online voor je gezet.

Ik haal trouwens vaak mijn extensie van extensionsmirror.nl als het versienummer verhoogd wordt (vaak een week voor een release ofzo). Tot die tijd is het enige probleem dat sommige extensies niet meer werken omdat er in Firefox zelf wat veranderd is.

[ Voor 12% gewijzigd door Unverter op 31-10-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
ah, version bumpen dus...

maar wat is hun definitie van "werken" dan :?

ik wacht iig wel even rustig af, de belangrijkste extensions voor mij doen het wel, ik mis m'n theme alleen een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 17:22:
ah, version bumpen dus...

maar wat is hun definitie van "werken" dan :?

ik wacht iig wel even rustig af, de belangrijkste extensions voor mij doen het wel, ik mis m'n theme alleen een beetje :)
Werken is als alles het doet zoals het moet werken. Dit betekent dat alle functies uit de extensie en standaard in Firefox het allemaal nog goed moeten doen.
Kijk trouwens eens naar de link die ik nog gaf in mijn geupdate post! Volgensmij kun je dan weer goed met je theme werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
held _O_

ik heb op firesomething, flash click to view (die nog wel functioneert :? ) en anidisable na alles weer aan de praat \o/

ik was trouwens al bang dat dat de definitie zou zijn van "werken", het lijkt me best irritant werk omdat afdoende te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 16:35:

[afbeelding]
Van "disable targets for download" is versie 0.7 er, die werkt perfecto in rc1.

Wat ik vaak doe is die extensionsmirror.nl, zoals gert-paul al aangeeft, en de homepages van de extensionmakers in de gaten houden op nieuwe versies.
De officiele update.mozilla.org is niet zo snel daarin (komt nog wel want dit is nog maar een beta van de site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hm, zelf een extension bumpen (firesomething, anidisable) is me niet gelukt, ik heb m'n profiel opnieuw moeten maken omdat die dingen aldoor in m'n extension list als "will be uninstalled" bleven staan :/

dus de volgende keer maak ik eerst een backup van m'n profiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 19:18:
dus de volgende keer maak ik eerst een backup van m'n profiel ;)
Kijk hier eens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 13:18

Zoefff

❤ 

Ik heb trouwens een bugje gevonden in FF. Laatst heb ik een poll systeem gemaakt (waar ik overigens erg trots op ben :P ). Om de resultaten weer te geven, gebruik ik 3 plaatjes naast elkaar. Links voor een 'bolling', midden een balk met bepaalde breedte, en rechts ook weer voor een 'bolling'.

Nu zet FF soms een pixel ruimte tussen het eerste en tweede plaatje. Als je het browservenster dan 1 pixel breder maakt, is de ruimte verdwenen, maar maak je hem dan wéér een pixel breder, dan is die tussenruimte er weer.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44340/full.gif

Een voorbeeldpagina met deze poll erop vind je hier.

Vrij storend. Is het in FF 1.0 ook nog zo of niet? Ik gebruik zelf FF 0.9.3

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

FF1.0PR geeft deze bug ook nog Zoeff.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
In de nightly build van gisteren zie ik het niet meer. Ik krijg alleen die ruimte als ik de tekst op de pagina ga vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Is het mogelijk om in Firefox van de zoekbalk & urlbalk één balk te maken zoals ook bij Mozilla het geval is? Ik vind het gebruik van een search & go knop niet storend werken, juist bij Firefox vind ik het vervelend dat je twee aparte balken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 19:18:
hm, zelf een extension bumpen (firesomething, anidisable) is me niet gelukt, ik heb m'n profiel opnieuw moeten maken omdat die dingen aldoor in m'n extension list als "will be uninstalled" bleven staan :/
misschien wat suf dat ik mezelf quote, maar is dat wat ik daar omschrijf normaal gedrag voor iets wat toch niet compatible is of heb ik gewoon een verkrachte xpi gemaakt :/ ?

ik heb het gedaan met (un)zip in linux... aan de andere kant is firesomething best populair volgens mij, ik zal iig die gast van extensionsmirror.nl mailen om te vragen over dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
ucchan schreef op 01 november 2004 @ 00:19:
[...]
misschien wat suf dat ik mezelf quote, maar is dat wat ik daar omschrijf normaal gedrag voor iets wat toch niet compatible is of heb ik gewoon een verkrachte xpi gemaakt :/ ?
Ikzelf heb gisteren ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik installeerde een xpi die niet bedoeld was voor 1.0PR, daar kwam ik tijdens installatie achter. Toch bleef die extension geïnstalleerd staan en als ik 'm wilde verwijderen, bleef ook na diverse malen opnieuw opgestart te hebben, er staan dat die extension uninstalled zou worden bij de volgende herstart. Dus heb ik handmatig in de rdf's zitten kloten, maar dat viel dus zwaarder tegen dan ik dacht. Ik had iets teveel weggehaald, waardoor FX vond dat ie niet meer op hoefde te starten 8)7, want dat deed ie dus niet meer.

Ik heb het gewoon met een clean install opgelost, maar ik moest dus wel een 23-tal extensions opnieuw installeren. En das best veel werk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je zelf gaat klieren in de rdf-bestanden dan moet je niets verwijderen, maar slechts iets aanpassen. Uit mijn hoofd: het aanpassen van de em:maxVersion naar "1.0" of welk versienummer je ook maar nodig hebt is voldoende. Als het dan niet werkt heb je meer veranderd en doe je het dus niet goed :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13-06 13:18

Zoefff

❤ 

Ik heb nu met dezelfde pagina als uit mn vorige post wéér een FF bugje ontdekt. Tenminste, ik denk dat het aan FF ligt.

Als ik m'n pagina hard refresh met Ctrl + F5, dan verschuift er een div waardoor het er verneukt uit ziet. Doe ik normaal F5, dan gaat het wel gewoon goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44353/full.gif

Links is dus slecht, rechts gaat het goed.

Heel merkwaardig. Ik vermoed dat het komt omdat een pagina bij een normale F5 nog in je cache staat, en dat FF hem dan sneller kan opbouwen ofzo. Met een Ctrl + F5 gaat het iig altijd mis.

De desbetreffende pagina.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Zoefff schreef op 01 november 2004 @ 11:40:
Ik heb nu met dezelfde pagina als uit mn vorige post wéér een FF bugje ontdekt. Tenminste, ik denk dat het aan FF ligt.

Als ik m'n pagina hard refresh met Ctrl + F5, dan verschuift er een div waardoor het er verneukt uit ziet. Doe ik normaal F5, dan gaat het wel gewoon goed.

[afbeelding]

Links is dus slecht, rechts gaat het goed.

Heel merkwaardig. Ik vermoed dat het komt omdat een pagina bij een normale F5 nog in je cache staat, en dat FF hem dan sneller kan opbouwen ofzo. Met een Ctrl + F5 gaat het iig altijd mis.

De desbetreffende pagina.
Ik zie idd hetzelfde in 0.9/1.0PR. In een nightly build na RC1 staat de balk zelfs onderaan wat er helemaal niet uitziet. Als ik dan Shift + Reload (of Ctrl+F5) doe zie ik ook wat verschuiven (vooral in het bovenste gedeelte). In Opera staat de balk trouwens ook onderaan en werken de menu's ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Dit lijkt wel de bekende slashdot bug te zijn: bij het laden weet de pagina nog niet de juiste afmetingen van de plaatjes. De tekst wordt dan al gelayout, maar vergeten wordt dat na het laden van de plaatjes de tekst opnieuw moet worden gezet. Met '+' en '-' zal de pagina goed worden getoont (want de plaatjes zijn dan al beschikbaar). linkje. Deze wordt trouwens niet gefixt voor 1.0, want er schenen nogal problemen te zijn met de oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 31 oktober 2004 @ 17:09:
[...]

Ik heb hem hier ook nog eventjes online voor je gezet.
Even een domme vraag, hoe krijg ik deze geinstalleerd? Want als ik het goed had begrepen gaat dat via een xpi bestand of zo? Maar die zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 12-06 22:22

Blauw

De Schreeuw

Ik heb weer last van een oud probleem: hij scrolt nogal langzaam met het scrollwieltje. Nu had ik hiervoor eerst scrollspeed, maar die werkt niet meer in 1.0R. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Br@m schreef op 01 november 2004 @ 12:39:
[...]

Even een domme vraag, hoe krijg ik deze geinstalleerd? Want als ik het goed had begrepen gaat dat via een xpi bestand of zo? Maar die zit er niet in.
wat ik gedaan heb is naar de themespagina gaan de je krijgt met "get more themes", naar een willekeurig theme gaan, daarna de pagina saven, openen in een editor en bij de link 'install now' de url van de jar-file aanpassen. daarna die aangepaste html-file geopend en op 'install now' geklikt en het werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Br@m schreef op 01 november 2004 @ 12:39:
[...]

Opslaan op je harde schijf en dan naar je theme manager slepen. Installeren via een pagina als http://texturizer.net/firefox/themes/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Bedankt ucchan en Gert-Paul. De methode van Gert-Paul werk het beste.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379 schreef op 31 oktober 2004 @ 21:34:
Is het mogelijk om in Firefox van de zoekbalk & urlbalk één balk te maken zoals ook bij Mozilla het geval is? Ik vind het gebruik van een search & go knop niet storend werken, juist bij Firefox vind ik het vervelend dat je twee aparte balken hebt.
Heeft echt niemand een oplossing voor mij? Dit, evenals de gebrekkige Thunderbird integratie, houdt mij toch tegen om van Mozilla op Firefox over te stappen. Toch zou ik het wel graag willen, Firefox voelt net iets sneller aan en er zijn meer extensions verkrijgbaar.

Mozilla:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/Systeem/mozilla.gif

Firefox:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/Systeem/firefox.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 7379 op 01-11-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
wat ik weet is dat je op verschillende fora requests kunt doen voor extensions die zulke dingen doen :)

ik vraag me trouwens af hoe moeilijk het is, extensions maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Met het risico om afgeschoten te worden: ik zoek een IE skin voor Firefox 1.0

Tot nu toe heb ik niks anders gevonden dan skins voor oude versies van Mozilla, maar ik zou mijn medegebruiker op de computer ook graag laten Firefoxen, en dat gaat het beste als er zo min mogelijk wijzigingen zijn t.o.v. wat ze gewend is...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Anoniem: 7379 schreef op 01 november 2004 @ 13:14:
[...]
Heeft echt niemand een oplossing voor mij? Dit, evenals de gebrekkige Thunderbird integratie, houdt mij toch tegen om van Mozilla op Firefox over te stappen. Toch zou ik het wel graag willen, Firefox voelt net iets sneller aan en er zijn meer extensions verkrijgbaar.
IK ken het niet. Er is wel een extensie die een zoekknop aan de zoekbar toevoegt, maar ik weet niet of die ook de adresbalk als inputbox accepteert.
ucchan schreef op 01 november 2004 @ 15:18:
wat ik weet is dat je op verschillende fora requests kunt doen voor extensions die zulke dingen doen :)
Idd en vooral dit forum: http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=19
ik vraag me trouwens af hoe moeilijk het is, extensions maken.
Ik heb trouwens net mijn eerste extensie geschreven. Niet dat het iets boeiends is. Ik heb eerst deze tutorial gelezen en die heb ik aangepast zodat er verschillende talen ondersteund werden en ik die tekst die getoond werd kon aanpassen.
Meer info: http://home.hccnet.nl/e.v...mijn-eerste-extensie.html.

Ik ben wel van plan om dit uit te werken tot een tutorial.. Stay tuned! :)
Sherlock schreef op 01 november 2004 @ 15:40:
Met het risico om afgeschoten te worden: ik zoek een IE skin voor Firefox 1.0

Tot nu toe heb ik niks anders gevonden dan skins voor oude versies van Mozilla, maar ik zou mijn medegebruiker op de computer ook graag laten Firefoxen, en dat gaat het beste als er zo min mogelijk wijzigingen zijn t.o.v. wat ze gewend is...
Bijvoorbeeld http://www.intraplanar.net/project/luna/ of
http://firefoxie.net/

[ Voor 16% gewijzigd door Unverter op 01-11-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gert-Paul schreef op 01 november 2004 @ 15:43:
[...]
IK ken het niet. Er is wel een extensie die een zoekknop aan de zoekbar toevoegt, maar ik weet niet of die ook de adresbalk als inputbox accepteert.
Bedankt! :)

Ik heb deze extension net gevonden en het werkt ook perfect met de urlbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Anoniem: 7379 schreef op 01 november 2004 @ 16:06:
[...]
Bedankt! :)

Ik heb deze extension net gevonden en het werkt ook perfect met de urlbalk.
Dat was precies de extensie die ik bedoelde :)

Fijn dat het nu werkt!

[ Voor 5% gewijzigd door Unverter op 01-11-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
Harm schreef op 01 november 2004 @ 11:07:
Als je zelf gaat klieren in de rdf-bestanden dan moet je niets verwijderen, maar slechts iets aanpassen. Uit mijn hoofd: het aanpassen van de em:maxVersion naar "1.0" of welk versienummer je ook maar nodig hebt is voldoende. Als het dan niet werkt heb je meer veranderd en doe je het dus niet goed :+ .
Ja ik had dus niet het probleem dat de versie niet goed was, maar ik wilde gewoon die extensie verwijderd hebben, want de goede variant van de extensie had ik naderhand wel gevonden. Maar omdat een of andere [extensionnaam]_pass.xpi niet weg wilde gaan, wilde ik 'm gaan verwijderen uit de rdf. Dit was me ooit al eerder gelukt, maar nu dus niet meer. :/ Ik heb nu gewoon mijn hele 'application data' map als backup opgeslagen, dus in het vervolg zet ik die map gewoon weer terug.

Misschien een idee voor een extension die dit allemaal @auto voor me doet, misschien als ik tijd heb dat ik er dan eens naar ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoort de zoekbalk zo hoog te zijn? En waar zijn die extra dingen voor? Of kijk ik nu oog-in-oog met een errortje?
(Het kan van een extension zijn, overigens)
Draai RC1, overigens, dus dacht dat het misschien een nieuwe feature was ofzo?

Voorbeeld

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 01-11-2004 22:57 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
welk theme is dat :) ?

overigens zit ik met een lastig probleempje: omdat vrij veel banners in de filename 123x23 ofzo hebben staan heb ik dat met een regex afgevangen, maar ik krijg nu ook best veel false positives :/

is het ook mogelijk om een negatie van een regex te maken?

code:
1
/\D\d{2,3}x\d{2,3}\D/

als ik daar nu van maak:

code:
1
/~(.*tweakers.net|.*ebay)\D\d{2,3}x\d{2,3}\D/

met ~ als negatie-operator, bestaat zoiets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Die theme staat 5 posts boven je :>

Ook wel bekend als IE ;) :P

Oh, en verder heb ik op mijn computer de Mac OS X skin :P

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 01-11-2004 23:42 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Zo, vette zoek balk heb jij zeg ;) Ik merk pas sinds RC1 (op Debian) dat ik een zoekbalk krijg, en die is maar 1 regel hoog. Eigenlijk wil ik 'm helemaal kwijt. Weet iemand hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
anandus schreef op 01 november 2004 @ 22:56:
Hoort de zoekbalk zo hoog te zijn? En waar zijn die extra dingen voor? Of kijk ik nu oog-in-oog met een errortje?
(Het kan van een extension zijn, overigens)
Draai RC1, overigens, dus dacht dat het misschien een nieuwe feature was ofzo?

Voorbeeld
Ligt aan het thema. Die moet nog geupdate worden voor 1.0. De sluitknop van de zoekbalk is naar links verplaats wat deze problemen veroorzaakt.
Sendy schreef op 02 november 2004 @ 00:33:
Zo, vette zoek balk heb jij zeg ;) Ik merk pas sinds RC1 (op Debian) dat ik een zoekbalk krijg, en die is maar 1 regel hoog. Eigenlijk wil ik 'm helemaal kwijt. Weet iemand hoe?
Misschien door in de source te duiken. Verder bestaat er volgensmij geen extensie oid om het weer op de oude manier te doen. De meeste mensen, waaronder ik, vinden het een verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Ja, zoiets bedoelde ik! Ik ga het eens proberen, bedankt!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nou, gefeliciteerd Mozilla, van het weekend de PC opnieuw geinstalleerd en de Firefox / Thunderbird combinatie tot standaard verheven. Bevalt tot nu toe prima. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er nu al een dutch language pack voor Firefox?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:02

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-06 15:29
Bij oudere versies zat altijd een optie dat je een tab "terug" kon krijgen nadat je hem had gesloten.
Zover ik weet had ik daar nooit een extensie voor geinstalleerd en neem ik dus aan dat die functie er standaard in zat.
Maar tegenwoordig zit hij er niet meer in en kan ik 'm ook nergens vinden en mis deze optie toch wel behoorlijk.
Weet iemand misschien of hier een extensie voor is oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The Real Falcon schreef op 02 november 2004 @ 10:29:
Is er nu al een dutch language pack voor Firefox?
op de FTP van Mozilla.org staan ook een heleboel vertaalde versies, waaronder de Nederlandse versie

Wel vreemd dat er nu allemaal zipjes staan, ik heb er vorige week een .exe vanaf getrokken :?

Ander vraagje: ik had een tijdje terug een Tab-extensie waarbij in elke tab een X zat om hem af te sluiten. Ik heb nu Tabbrowser Extensions, maar daarbij zie ik die optie niet. Weet iemand welke extensie die mogelijkheid wel heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 02-11-2004 13:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
M@NIC schreef op 02 november 2004 @ 12:30:
Bij oudere versies zat altijd een optie dat je een tab "terug" kon krijgen nadat je hem had gesloten.
Zover ik weet had ik daar nooit een extensie voor geinstalleerd en neem ik dus aan dat die functie er standaard in zat.
Maar tegenwoordig zit hij er niet meer in en kan ik 'm ook nergens vinden en mis deze optie toch wel behoorlijk.
Weet iemand misschien of hier een extensie voor is oid ?
Ik kan me niet herrinneren dat dit ooit in Firefox gezeten heeft. Deze extensie zal je iig helpen: UndoCloseTab
gwystyl schreef op 02 november 2004 @ 13:00:
op de FTP van Mozilla.org staan ook een heleboel vertaalde versies, waaronder de Nederlandse versie

Wel vreemd dat er nu allemaal zipjes staan, ik heb er vorige week een .exe vanaf getrokken :?
Onderaan de pagina's kan ik gewoon de .exe versie vinden hoor. Misschien niet goed genoeg gekeken?
Ander vraagje: ik had een tijdje terug een Tab-extensie waarbij in elke tab een X zat om hem af te sluiten. Ik heb nu Tabbrowser Extensions, maar daarbij zie ik die optie niet. Weet iemand welke extensie die mogelijkheid wel heeft?
Tab X (of hier een geupdate versie)

[ Voor 5% gewijzigd door Unverter op 02-11-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 20:42
Weet iemand hoe ik messenger en windows update ook standaard in firefox kan laten opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Macros4 schreef op 02 november 2004 @ 14:00:
Weet iemand hoe ik messenger en windows update ook standaard in firefox kan laten opstarten?
WindowsUpdate zal niet werken omdat het gebruik maakt van ActiveX. Dit kan soms misschien handig zijn, maar het is vooral onveilig. Dat is waarom Firefox het niet ondersteunt.

Verder is het voor MSN het makkelijkste om het te vervangen door Miranda IM/GAIM/Trillian etc., maar als je toch MSN wilt blijven gebruiken moet je eerst MSN Plus installeren (opletten bij de installatie ;)) en dan de plugin StuffPlug-NG erbij installeren. In de opties van die plugin kun je instellen dat hotmail in je standaardbrowser geopend moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gert-Paul schreef op 02 november 2004 @ 13:53:

[...]

Onderaan de pagina's kan ik gewoon de .exe versie vinden hoor. Misschien niet goed genoeg gekeken?

[...]
Dat zou kunnen ja :). Had 'm ff snel opgezocht, niet goed gekeken wat er precies stond.
Tab X (of hier een geupdate versie)
Hmm die werkt niet goed. Op een gegeven moment kon ik hem wel opslaan met 'save link as', en installeren door FireFox af te sluiten en de xpi te openen, maar het enige dat er gebeurde was dat het X-je geheel rechts ook verdween :(; er kwamen geen kruisjes in de Tabs voor terug.
volgens mij zat het in Tabbrowser Preferences? Maar die is nog niet compatible met 1.0RC1

[edit] Hmmm die optie zat dus wel gewoon in Tabbrowser Extensions, maar dan bij Appearance --> Tab --> Closebox in Tab ipv bij General --> Close Tab.
Ben duidelijk niet helemaal wakker vandaag :o

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 02-11-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 11:29

crisp

Devver

Pixelated

ActiveX in Moz kan gewoon: http://www.iol.ie/~locka/mozilla/mozilla.htm (hoewel ik het niemand zou aanraden ;) )

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik kreeg net een melding, dat er updates aanwezig waren [rechtsonder en schuifende rechthoek] Voordat ik erop kon klikken was ie weg, hoe kan ik het terugvinden?

P.S.
quote: Gert-Paul
Tab X (of hier een geupdate versie
Is het mogelijk om zn kruisje te krijgen op ieder tab en niet alleen aan de rechterkant?

[ Voor 34% gewijzigd door Zhadum op 02-11-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
crisp schreef op 02 november 2004 @ 15:08:
ActiveX in Moz kan gewoon: http://www.iol.ie/~locka/mozilla/mozilla.htm (hoewel ik het niemand zou aanraden ;) )
Ik het er idd wel iets over gelezen, maar ik vraag me altijd of dat precies hetzelfde is als in IE. HEt kan iig gebruikt worden om Mozilla op afstand te besturen (bijv in een programmatje dat websites in verschillende browsers naast elkaar toont), maar of daardoor ook WindowsUpdate en andere sites (online virusscanners etc.) het gaan doen?
Zhadum schreef op 02 november 2004 @ 15:10:
Ik kreeg net een melding, dat er updates aanwezig waren [rechtsonder en schuifende rechthoek] Voordat ik erop kon klikken was ie weg, hoe kan ik het terugvinden?
Via Tools > Options > Advanced > Software Update kun je door op Check Now te klikken op updates controleren.
Is het mogelijk om zn kruisje te krijgen op ieder tab en niet alleen aan de rechterkant?
Dat moet dus met die extensie kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja inderdaad... lees ff mijn vorige post :). Je kan met Tabbrowser Extension (hier Ver.1.11.2004101901) een kruisje in elk tabblad krijgen, of bijvoorbeeld dubbelklikken op de tab toewijzen aan tab sluiten
Appearance --> Tab --> Closebox in Tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
naar aanleiding van een hk-topic over usb-sticks heb ik een goedkope aangeschaft en voorzien van portable firefox :)

alle plugins en extensions er even ingestopt en een andere skin gegeven en het gaat als een tiet :) . handig voor zouteloze school/unicomputers waar je miniscule quota hebt en waar alleen IE opstaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
ucchan schreef op 02 november 2004 @ 21:00:
naar aanleiding van een hk-topic over usb-sticks heb ik een goedkope aangeschaft en voorzien van portable firefox :)

alle plugins en extensions er even ingestopt en een andere skin gegeven en het gaat als een tiet :) . handig voor zouteloze school/unicomputers waar je miniscule quota hebt en waar alleen IE opstaat :P
Heel handig ja, zo gebruik ik FX ook, want onze sysadmin mocht FX niet installeren van de overkoepelende organisatie (die ook zegt dat onze school per sé Server 2003 Enterprise Edition moet draaien, legaal uiteraard, voor die paar pc's 8)7 ). Dus moet ik het maar zo doen.

Ik vindt het wel jammer dat Firefox zo nog langzamer opstart, maar het is niet anders. Alles beter dan IE bij ons op school die zo ziek is dat de toolbars moeten dringen om er allemaal op te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24491

Ik denk dat een bedankje naar Gert-Paul wel op z'n plaats is hier, je neemt alle tijd om alle vragen zo goed mogenlijk te beantwoorden, bij deze Gert-Paul! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 24491 op 03-11-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Gert-Paul schreef op 02 november 2004 @ 15:47:
[...]

Ik het er idd wel iets over gelezen, maar ik vraag me altijd of dat precies hetzelfde is als in IE. HEt kan iig gebruikt worden om Mozilla op afstand te besturen (bijv in een programmatje dat websites in verschillende browsers naast elkaar toont), maar of daardoor ook WindowsUpdate en andere sites (online virusscanners etc.) het gaan doen?
[...]
Wellicht niet alles; ik heb 'm een keer geprobeerd om te kijken of ik zonder plugins het geluid in mijn DHTML lemmings via de media-player ActiveX control kon laten afspelen, en dat werkte.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 13-06 22:50

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Anoniem: 24491 schreef op 03 november 2004 @ 10:13:
Ik denk dat een bedankje naar Gert-Paul wel op z'n plaats is hier, je neemt alle tijd om alle vragen zo goed mogenlijk te beantwoorden, bij deze Gert-Paul! _/-\o_
Tik ook even m'n hand aan m'n hoed,
Jouw hulp hier, Gert-Paul, is bere goed.
Draadje staat daarom in bookmarks hier,
En lees je post met zeer veel plezier.

:)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 18:57

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Zeker Gert-Paul doet veel en goed werk.
Maar we moeten Harm en Crisp en nog een aantal anderen ook niet vergeten.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• je_oen
  • Laatst online: 26-11-2021

je_oen

Tijd voor Cowfee

great! kom net dit topic tegen. ben firefox gebruiker sinds paar weken, misschien inmiddels maandje. lekker browser (trouwens thunderbird mail ook erg tevreden over)
topic ff in de gaten houden dus voor handige tips :)

Kalfjes wijsheid: Als je je koplampen laat branden, heb je ze niet uitgezet.
LPC wie is er niet groot mee geworden?
La Petite Cows | Get Firefox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkrain schreef op 03 november 2004 @ 11:17:
true true, maar crisp krijgt al genoeg veren in z'n kont in /13 :P ,Harm verdient ook zeker een ferme schouderklop ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Respect voor die jongens, alle 3 hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
en vergeet de firefox developers niet :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Graag gedaan allemaal, doe het ook met veel plezier. Als je er veel mee bezig bent is het makkelijker anderen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Thanks :) . Firefox is een prachtige browser waar ik gaarne op deze wijze mijn steentje aan wil bijdragen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Thanks 2 :)

FireFox is een webdevver's must-have :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik ben nu al een tijdje helemaal verslaafd aan Firefox. Heb IE uit het huis verbannen ":+ Maar nu zit ik toch nog met een klein vraagje. Is het mogelijk om Firefox zo in te stellen dat als je naar de vorige pagina gaat, dat hij dan weer op de gelijke hoogte staat waar je op de link drukte?
Net zoals in IE dus, vond dat altijd wel handig. Nu moet je helemaal wee rnaar beneden scrollen, en als je meerdere links van 1 site wilt bekijken, werkt het niet echt lekker.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11:06
reuzekind schreef op 04 november 2004 @ 09:28:
Ik ben nu al een tijdje helemaal verslaafd aan Firefox. Heb IE uit het huis verbannen ":+ Maar nu zit ik toch nog met een klein vraagje. Is het mogelijk om Firefox zo in te stellen dat als je naar de vorige pagina gaat, dat hij dan weer op de gelijke hoogte staat waar je op de link drukte?
Net zoals in IE dus, vond dat altijd wel handig. Nu moet je helemaal wee rnaar beneden scrollen, en als je meerdere links van 1 site wilt bekijken, werkt het niet echt lekker.
Dat hele spring gedrag is niet lekker/random in FF:
- regelmatig als ik een pagina refresh op bv GoT dan springt hij helemaal naar boven zodat ik weer naar beneden moet scrollen om de nieuwe reply's te zien
- als je onderaan een pagina staat te lezen, gaat naar boven (scroll of home) en refresht dan springt hij weer helemaal naar beneden
- etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gebeurd bij mij idd ook, het verschilt per pagina, kan me herrineren dat het niet altijd zo geweest is, zal dus wel een regression zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Na een aantal maanden Opera gebruikt te hebben ben ik nu ook overgestapt naar Firefox, versie 1.0 PR.
Over de snelheid tegenover Opera/IE ben ik zeer te spreken, en het werken met de tabbladen(dmv. Tabbrowser Preferences Extension) bevalt me ook erg goed. Het enige wat me nu soms nog irriteert, is dat soms plaatjes wat later/langzamer laden, en dat ik soms zomaar een time-out krijg na op een link gedrukt te hebben, nog een keer druk en het dan wel goed. Ook heeft hij soms problem met inloggen op GoT, weet niet of dat aan de cookies lag ofzo, maar dat gaat nu iig goed.
Eigenlijk alleen maar lof over deze browser, nu nog een goede manier zien te vinden om alle favorieten compleet uit Opera in Firefox te krijgenNa het legen van de trashcan v/d favorieten in Opera leek het wel goed te gaan...

[ Voor 6% gewijzigd door cooolkast op 04-11-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Mensen ik heb RC2 gevonden.

http://ftp26moz.newaol.co.../firefox/releases/1.0rc2/

Veel plezier ermee.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Of update volgens de instructies van http://www.mozilla.org/pr...ox/qa/softwareupdate.html

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Dat wist ik niet.
Vandaar dat ik die update al niet kreeg als ik op check now klikte.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Ik ben nu al een tijdje helemaal verslaafd aan Firefox. Heb IE uit het huis verbannen " :+
Helaas heb je IE nog wel nodig voor Windows Update en andere MS zaken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Let op: ik heb dit net geprobeerd vanuit de Preview Release. Resultaat was een harde Fx crash, en het in onbruikbare toestand achterlaten van Fx (crasht meteen bij opstarten, ook in safe mode). Ik post dit ff snel vanuit Opera voor ik de schade ga herstellen). Zometeen maar even naar Bugzilla :)

Edit: ter geruststelling: het er domweg overheen installeren van de .exe versie van mozilla.org lost alle problemen op. Alleen nog even kijken of ik een aantal extensies (miniT, LastTab, Linky, TB Prefs, text/plain en undoclosetab) zover kan krijgen dat ze willen installeren in deze versie.

[ Voor 23% gewijzigd door Zpottr op 04-11-2004 12:27 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
En op de officiële Mozilla FTP staat hij ook:
ftp://ftp.mozilla.org/pub.../firefox/releases/1.0rc2/

Ik heb geprobeerd te updaten via de ingebouwde update (en in about:config die variabelen aangepast ja), maar hij bleef bij het updaten hangen op de Html Validator extension. Ongeveer 5 minuten gewacht maar deed verder weinig meer. Kon wel gewoon Cancel drukken.

Ik ga zo maar eens RC2 proberen via zip :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Gewoon eroverheen installeren via de .exe van de ftp: ging goed
Adblock 0.5 en All in One Gestures 0.12.4 werken allebei
Googlebar werkt (nog) niet
edit:

Deze bug: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=247884 (upgrading verwijderd oude entries niet uit add-remove prgrms) zou opgelost zijn, maar bij mij staan de oude versies er nog in...

[ Voor 44% gewijzigd door letatcest op 04-11-2004 13:12 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hmm, het lukt me niet om wikipedia als search engine toe te voegen rechtsboven :/

(en "save tab session" _O_ om uit te proberen of herstarten hielp en verder te gaan waar ik gebleven was :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Rukapul schreef op 04 november 2004 @ 09:33:
[...]

Dat hele spring gedrag is niet lekker/random in FF:
- regelmatig als ik een pagina refresh op bv GoT dan springt hij helemaal naar boven zodat ik weer naar beneden moet scrollen om de nieuwe reply's te zien
- als je onderaan een pagina staat te lezen, gaat naar boven (scroll of home) en refresht dan springt hij weer helemaal naar beneden
- etc.
dit vind ik ook erg irritant, IE onthoud waar je stond in de pagina, en na een refresh springt ie daar weer naartoe, maar in Firefox dus niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Exocet schreef op 04 november 2004 @ 14:40:
[...]

dit vind ik ook erg irritant, IE onthoud waar je stond in de pagina, en na een refresh springt ie daar weer naartoe, maar in Firefox dus niet :'(
Klopt, erg vervelend gedrag en het meest vervelende is dat er geen pijl op te trekken is wanneer het wel of niet voorkomt. Ik heb ergens het idee dat voornamelijk goed gevormde sites, die gebruikmaken van correcte HTML, minder last hebben van dit probleem. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen ;) . Wat een idee is, is om een bug te filen over dit probleem. Voor onder andere eBay en de NYT zijn dit soort bugs namelijk wel gefixt. Overigens, in de nieuwe lay-out van GoT heb ik het probleem trouwens nog niet gehad, maar dat zegt natuurlijk nog niks, want ondanks veel testen heb ik die lay-out nog niet in de gewone werkomgeving meegemaakt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hm, wat ik nog wel een beetje vervelend vind soms is dat ik ineens geen cursor meer kan krijgen in de adresbalk todat ik FF opnieuw start. nu weet ik niet of dat door FF komt of GTK (linux gebruik ik het op :) ), maar soms is het wel irritant :P

als ik even wat meer tijd heb ga ik misschien eens neuzen of het probleem bekend is en waar het aan kan liggen, het is wel de enige GTK-app die er last van heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

xtr3me schreef op 14 oktober 2004 @ 15:29:
[...]

Bij mij gebeurt et vrij vaak bij: fok.nl en bij flabber.nl
Same hier nog steeds :/

FF 0.10.1 crashed gewoon erg vaak als ik nieuws lees op Fok!
Zowel onder Linux als Windows!!

Jammer dit zeg :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Weten jullie nog wat leuke extensions die ook werken met RC1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dutchmega schreef op 04 november 2004 @ 16:42:
Anders probeer je het even. Bij de extension pagina staat ook tot welke versie ze ondersteunen en anders kijk je even op de website van de extension maker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zpottr schreef op 04 november 2004 @ 11:59:
Alleen nog even kijken of ik een aantal extensies (miniT, LastTab, Linky, TB Prefs, text/plain en undoclosetab) zover kan krijgen dat ze willen installeren in deze versie.
En dit probleem is opgelost door extensionsmirror.nl .Alles werkt weer 100% naar behoren!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 04 november 2004 @ 15:38:
[...]

Klopt, erg vervelend gedrag en het meest vervelende is dat er geen pijl op te trekken is wanneer het wel of niet voorkomt. Ik heb ergens het idee dat voornamelijk goed gevormde sites, die gebruikmaken van correcte HTML, minder last hebben van dit probleem. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen ;) . Wat een idee is, is om een bug te filen over dit probleem. Voor onder andere eBay en de NYT zijn dit soort bugs namelijk wel gefixt. Overigens, in de nieuwe lay-out van GoT heb ik het probleem trouwens nog niet gehad, maar dat zegt natuurlijk nog niks, want ondanks veel testen heb ik die lay-out nog niet in de gewone werkomgeving meegemaakt ;) .
Er is al wel een bug voor. Kan hem zo snel niet meer vinden, ik dacht dat ik ervoor gevote had maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
ucchan schreef op 04 november 2004 @ 14:26:
hmm, het lukt me niet om wikipedia als search engine toe te voegen rechtsboven :/

(en "save tab session" _O_ om uit te proberen of herstarten hielp en verder te gaan waar ik gebleven was :D )
Wat gaat er fout? Ik heb er nooit problemen mee gehad een searchplugin te installeren.
Dutchmega schreef op 04 november 2004 @ 16:42:
Heel veel. Bekijk www.extensionsmirror.nl eens en dan vooral deze lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Tijd voor een nieuw Topic.
Zullen we de eer maar weer aan Gert-Paul laten?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
darkrain schreef op 04 november 2004 @ 17:12:
Tijd voor een nieuw Topic.
Zullen we de eer maar weer aan Gert-Paul laten?
Was al begonnen :D

We gaan dus verder in [rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[zwaar offtopic sorry...]
crisp schreef op 03 november 2004 @ 10:33:
Wellicht niet alles; ik heb 'm een keer geprobeerd om te kijken of ik zonder plugins het geluid in mijn DHTML lemmings via de media-player ActiveX control kon laten afspelen, en dat werkte.
Nou je het er toch over hebt : Wanneer komt er een "final" versie van ?? volgens mij heb je er al een hele tijd niks aan gedaan of wel ??

* nero355 vindt het een leuk projectje :Y)
[/zwaar offtopic sorry...]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109978

Iemand enig idee hoe het kan dat al mijn favorieten weg zijn ?
gewoon restart gedaan en toen waren al mn favorieten weg..., ben wel bezig met mn lokale netwerk(niet netwerkprofielen of zo, allen ip 3x aangepast), draai XP

Mn favorieten staan ook niet in bookmarks.html of *.bak

Baal als een stekker eigenlijk, was net een voorstander van mozilla aan t worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 12-06 09:13
Anoniem: 109978 schreef op 04 november 2004 @ 20:02:
Iemand enig idee hoe het kan dat al mijn favorieten weg zijn ?
gewoon restart gedaan en toen waren al mn favorieten weg..., ben wel bezig met mn lokale netwerk(niet netwerkprofielen of zo, allen ip 3x aangepast), draai XP

Mn favorieten staan ook niet in bookmarks.html of *.bak

Baal als een stekker eigenlijk, was net een voorstander van mozilla aan t worden.
Dit probleem ook gehad, kon het alleen oplossen door een nieuw profiel aan te maken en mijn bookmarks te importeren. Want elke keer dat ik ze importeerde was het bij de volgende restart weer weg. 8)7

ow en je kunt gewoon oude profiel over nieuwe profiel copieren, geeft geen problemen, snap niet waarom het zo werkt 8)7

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oeps, vergeet ik het slotje :D

---> [rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V[/rml] <---

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.