ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 16:35:
hmm, ik vraag me iets af, met name aan de mensen die nightlies enzo gebruiken:
ik heb debian waarop ik vuurvos draai en normaal zijn die niet zo snel. deze week had ik echter FF 0.10PR (hartstikke leuk, even wat klikklik en alles deed het gelijk weer) en vandaag alweer een upgrade naar 1.0RC. heel veel extentions en themes doen het nu niet meer

!!
[
afbeelding]
wat ik vooral vervelend vind is dat ik het theme littlefox niet meer kan gebruiken, lekker compact enzo...
nu vraag ik me af: worden de specs waaraan een extension/theme moet voldoen al vastgesteld voor de release? het lijkt me vrij vervelend als je echt bleeding edge bezig bent dat je telkens het zonder die dingen moet doen omdat de devvers noodgedwongen achterlopen bij de FF-releases
vroeg me af hoe de bleeding edgers dat deden

?
(hopelijk tot gauw, littlefox

)
Voor extensies is het vrij simpel. Als je zelf extensies wilt updaten kan dat zoals op
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=973 beschreven wordt. Op die site staan trouwens ook al meer versies van extensies die in 1.0RC werken.
Veel extensies werken daarna gewoon.
Omdat de Firefox code tussen een release veranderd zijn die versienummers in extensies ingevoerd. Zo kan het niet voorkomen dat je een oude extensie installeerd die je hele Firefox sloopt. Dit gebeurd echter niet heel snel. Hij moet dus getest worden in een nieuwe versie en als hij dan werkt kan het nummer ophoog, heel simel!
Voor thema's is het echter een ander verhaal. Als er een nieuwe knop toegevoegd wordt of wat anders aan het standaard thema wijzigt moeten de nieuwe thema's hier vaak ook aan voldoen. Hier moet je dus bij de maker van het thema zijn en kun je zelf bijna niets aan doen. Je kunt ook proberen het versienummer te verhogen, maar er is dan een kans dat Firefox niet meer goed werkt en je in Safe Mode het thema weer moet verwijderen.
Ik heb trouwens LittleFox nog eventjes getest en die werkt goed in 1.0RC nadat ik het versienummer gehoogd heb. Ik heb hem
hier ook nog eventjes online voor je gezet.
Ik haal trouwens vaak mijn extensie van extensionsmirror.nl als het versienummer verhoogd wordt (vaak een week voor een release ofzo). Tot die tijd is het enige probleem dat sommige extensies niet meer werken omdat er in Firefox zelf wat veranderd is.
[
Voor 12% gewijzigd door
Unverter op 31-10-2004 17:19
]