Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.263 views sinds 30-01-2008

• Unverter
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 22:11

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Het grote Mozilla Firefox topic deel 4
http://www.mozilla.org/products/firefox/header.png
Introductie
Welkom bij het Grote Firefox topic deel IV!

Dit topic is gebaseerd op posts uit deel I t/m III en deze startpost is ook samengesteld uit die voorgaande delen. Er is aan bijgedragen door mijzelf (deel 3) BtM909 (deel 2) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij.

Voorgaande delen
The Browser, Reloaded
Wat is er nieuw in 1.0PR (0.10):
  • Live bookmarks Je kan nu RSS feeds in je bookmarks bekijken. Als je een site bezoekt die via een <link> tag zijn RSS-feed aanprijst zie je in de statusbar een RSS icoon. Klik er op deze site toe te voegen aan je bookmarks, zodat je alle recente topics kunt bekijken.
  • Verbeterde zoekfunctie Zoeken is makkelijker met de nieuwe zoekbalk aan de onderkant van je scherm. Deze zoekbalk selecteert automatisch de gevonden tekst terwijl je typt en kan ook alle gevonden items markeren.
  • Verbeterde beveiliging en omgang met ergernissen Geblokkeerde pop-ups kunnen met 1 klik geopend worden, het installeren van extensies van een andere site van update.mozilla.org wordt standaard geblokkeerd. Je kunt sites toevoegen aan een whitelist, maar nooit word er software automatisch geïnstalleerd. Verder is geprobeerd phising te voorkomen en extra duidelijkheid te geven wanneer een site over een beveiligde verbinding verzonden wordt.
  • Betere bookmarks Bookmarks hebben verschillende verbeteren ondergaan, zoals het beter afbeeldingen van favicons en een gespleten panel zodat makkelijk bookmarks verplaatst en bekeken kunnen worden.
  • Sterke encryptie voor wachtwoorden beschikbaar. Wachtwoorden die opgeslagen zijn met de password manager kunnen nu nog beter beveiligd worden met encryptie door het ‘master password’. Als je dit aanmaakt wordt er 1x per sessie gevraagd om dit wachtwoord om wachtwoorden in te vullen bij logins. Dit is vooral handig voor mensen die hun computer delen met anderen en een goede beveiliging willen.
  • Linux:Betere systeemintegratie voor Gnome Firefox is nu als standaardbrowser voor Gnome in te stellen, verder zijn er worden Gnome sneltoetsen overgenomen etc.
  • Veel bug fixes en verbeteringen
  • Uitgebreider overzicht More on new Firefox features en The Bigger Picture
Ok, ik wil Firefox downloaden :?
Let eventueel op de System Requirements.

Windows: Installer (Zip)

Linux: GTK2 + XFT installer of GTK + XFT (no installer)

MacOS X: Compressed Disk Image

NL Versie: http://mozillanl.mozdev.org/

Mirrors: http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Known issues
  • Download windows hebben af en toe last van een trage refresh rate. Klik hier (met Firefox ;)) voor de patch
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt
  • Als Firefox op Mac OS X niet start verwijder dan eerst localstore.rdf uit je profiel
  • De extensiemanager is nog niet goed getest, daar kunnen dus problemen mee zijn die in 1.0b opgelost zullen worden. Verder kan het zijn dat je ziet dat er updates beschikbaar zijn, terwijl dat niet het geval is. Dit is op te lossen door in Options | Advanced uit te schakelen dat Firefox op nieuwe versies moet controleren. Verder zul je nadat je about:config in je adresbalk hebt ingetypt de waarde van update.app.updatesAvailable moeten wijzigen in false. Eventueel ook andre update.app.updates* waardes leegmaken, omdat die aangeven dat er een update klaarstaat. Ook hier is een uitleg te vinden.
Handige Links
Frequently Asked Firefox Questions
  • Hoe kun je meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden?
  • Rabobank internet bankieren werkt niet met Firefox? Op deze manier wel ;)
  • Hoe schakel ik de melding uit dat er nieuwe plugins gevonden zijn
  • Hoe kun er voor zorgen dat sommige extensies niet uitgeschakeld worden (toch kunt installeren) in nightly builds? Verander het Firefox versienummer, waardoor de extensie geen problemen geeft. Dit is te doen door eerst about:config in de adresbalk in te typen en dan de waardes app.version en extensions.lastAppVersion te wijzigen in 0.9.0. Dan kun je weer netjes alle extensies installeren. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies downloaden.
  • Outlook (of ander programmas), snelkoppelingen of IE favorieten openen 2 Firefox venster of geeft een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen :? Dit is een bug in Firefox om zich goed als default browser in te stellen. Op deze pagina vind je een registry bestand die je problemen oplost! In 1.0PR moet dit probleem opgelost zijn.
  • Hoe zorgt ik ervoor dat er een nieuw tab ipv een nieuw window voor externe links geopend wordt? Installeer een van de tabbrowser extensies onder het volgende kopje of download een nightly build. Vanaf 1.0RC1 zit er namelijk tabfunctionaliteit in Firefox. Je kunt de opties dan vinden onder Tools > Options > Advanced > Tabbed Browsing.
Firefox Extension, Themes & Plugins
Hieronder een aantal handige extensies en plugins. Mist er iets belangrijks. Neem dan contact met me op!

Unverter wijzigde deze reactie 20-10-2004 20:59 (19%)

• jurma
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-03 06:43

jurma

simply connecting...

ik gebruik firefox nu een tijdje, maar deze is veel fijner als IE.
veel minder crashes en laad pagina's wat sneller
jammer dat je IE niet helemaal kan weggooien in windows

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• LifeTecH
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
quote:
jurma schreef op 10 september 2004 @ 11:42:
ik gebruik firefox nu een tijdje, maar deze is veel fijner als IE.
veel minder crashes en laad pagina's wat sneller
jammer dat je IE niet helemaal kan weggooien in windows
Soms gebruik ik IE nog wel is, bv als ik iets moet downloaden van Fileplanet. Op een of andere manier wil ie daar niet in de wachtrij komen met Firefox (Als je meteen kan downloaden is er geen probleem though)

• _Mithrandir
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13-03 10:10

_Mithrandir

tOOt TooT

Als ik naar www.mafketels.nl ga met vuurvos dan werken die mooie dropdown menu'tjes niet. (zoals agenda). En als ik met IE er naar toe ga dan doen ze het wel. Iemand een idee hoe ik het in firefox ook kan laten werken ??

At dawn on the fifth day look to the east

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:36

Zoefff

❤ 

Ik heb hier even geen FireFox tot mijn beschikking, dus kan het niet checken, maar waarschijnlijk ga je het niet laten werken in FireFox.

Het is gewoon brak gemaakt waardoor het niet werkt. Enige remedie is misschien een mailtje naar de webmaster sturen, het probleem uitleggen en hopen dat ie er wat aan doet.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 26-03 20:46
Is het een idee om ook in de stratpost te zetten hoe je het beste kan upgraden van oudere naar nieuwere versies? Dus niet alles er gewoon overheen gooien.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• pasta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-10-2019

pasta

Ondertitel

Hmm, ik heb momenteel last van een vreemd probleem onder FireFox. De Ctrl-T toetsencombinatie werkt niet meer. :? Voor de mensen die niet weten wat het doet, het opent een nieuwe tab.

Ik heb een nieuw profiel geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen, met of zonder extensions installed. Momenteel heb ik de volgende extensies geinstalled:
• DOM Inspector 1.0
• Single Window 1.0
• undoclosetab 20040617
• Plain Text Links 0.2
• Style Sheet Choser 0.1

Het uninstallen van een van de extensies of alle extensies heeft geen nut. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik draai momenteel Windows XP-SP1 (verder helemaal up to date) en
code:
1
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040803 Firefox/0.9.3

pasta wijzigde deze reactie 10-09-2004 13:14 (12%)

Signature

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-03 00:36

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
LifeTecH schreef op 10 september 2004 @ 11:44:
Soms gebruik ik IE nog wel is, bv als ik iets moet downloaden van Fileplanet. Op een of andere manier wil ie daar niet in de wachtrij komen met Firefox (Als je meteen kan downloaden is er geen probleem though)
Werkt hier gewoon hoor : Alleen moet je zelf 1 keer extra clicken dat je in de wachtrij wil ergens onderaan zo'n venstertje dat je tevoorschijn clickt ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SysRq
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-03 19:26
Ik heb nog een ideaal voordeel gevonden--> als ik op Got een nieuw bericht tip, wil ik het versturen met alt-s. Ik pak soms per ongeluk alt-a (active topic). Één klik op back, en de gegevens staan gewoon weer in het formulier. :P Met IE werkt(e) dat niet.

-

• Zoefff
  • Laatst online: 07:36

Zoefff

❤ 

Idd :P

Maar aan de andere kant, als je in IE per ongeluk op Alt+A drukt, gebeurt er geen drol, dus was je ook je formulier niet kwijt geweest, dus maakt het eigenlijk niets uit dat je FF gebruikt ipv IE :+

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Speedener
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:39
quote:
_Mithrandir schreef op 10 september 2004 @ 12:42:
Als ik naar www.mafketels.nl ga met vuurvos dan werken die mooie dropdown menu'tjes niet. (zoals agenda). En als ik met IE er naar toe ga dan doen ze het wel. Iemand een idee hoe ik het in firefox ook kan laten werken ??
mailen naar de webmaster en je probleem uitleggen ;)

Dat doe ik regelmatig, en 9 vd 10 keer krijg ik dan een mailtje terug met: bedankt ik wist niet dat dat zo was, ik zal het verbeteren.

• LifeTecH
  • Niet online
quote:
nero355 schreef op 10 september 2004 @ 13:12:
[...]

Werkt hier gewoon hoor : Alleen moet je zelf 1 keer extra clicken dat je in de wachtrij wil ergens onderaan zo'n venstertje dat je tevoorschijn clickt ;)
bij mij geeft ie dan een error message, dat ik IE6.0 moet gebruiken :?

• nero355

nero355

quote:
LifeTecH schreef op 10 september 2004 @ 14:34:
bij mij geeft ie dan een error message, dat ik IE6.0 moet gebruiken :?
Ja dan krijg je dus zo'n vaag IE achtige ERROR ding en dan moet je dus NOG 1 keer doorclicken :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LifeTecH
  • Niet online
quote:
nero355 schreef op 10 september 2004 @ 14:46:
[...]

Ja dan krijg je dus zo'n vaag IE achtige ERROR ding en dan moet je dus NOG 1 keer doorclicken :)
Hmm, thuis maar ff uitproberen. Want volgens mij had ik dat al een keer geprobeerd maar werkte het toen ook niet...

• De Bij
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

De Bij

Mrs. Stewie!

ik gebruik eigenlij IE en Firefox door elkaar :P het is maar net wel icoontje ik eerst aanklik.
Op mn werk wilde ik graag met firefox gaan werken, maar ons helpdesk/call logging systeem begint dan te mekkeren.
En daarbij komt dat ik IE toch wel lekker vind werken ;)

check mijn webshop!

• LifeTecH
  • Niet online
quote:
De Bij schreef op 10 september 2004 @ 15:24:
ik gebruik eigenlij IE en Firefox door elkaar :P het is maar net wel icoontje ik eerst aanklik.
Op mn werk wilde ik graag met firefox gaan werken, maar ons helpdesk/call logging systeem begint dan te mekkeren.
Het is wel oud en vertrouwd :)

• Marijn_S
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
De Bij schreef op 10 september 2004 @ 15:24:
Ik gebruikte ze ook eerst door elkaar, tot ik tabbed browsing en mouse gestures intensief ging gebruiken. Dan was het elke keer zo frustrerend als ik middelste knop drukte in IE om er dan dus achter te komen dat dat niet werkt :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• Graham
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05-10-2019
Wanneer komt er eigenlijk goede ondersteuning voor navibar met betrekking tot CSS ?

grahamofthewheels.com

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
IorGie schreef op 10 september 2004 @ 13:04:
Is het een idee om ook in de stratpost te zetten hoe je het beste kan upgraden van oudere naar nieuwere versies? Dus niet alles er gewoon overheen gooien.
Kan handig zijn, maar met versie 1.0PR (die maandag/dinsdag uitkomt) moet upgraden geen probleem meer zijn. Als je dan een versie installeert worden sommige bestanden uit de oude programma map verwijderd die misschien problemen kunnen geven. De duidelijk waarschuwing dat je FF niet over een oude installatie moet heen installeren is dan ook verdwenenen uit de voorlopige release notes voor 1.0PR
quote:
Graham schreef op 10 september 2004 @ 17:16:
Wanneer komt er eigenlijk goede ondersteuning voor navibar met betrekking tot CSS ?
Firefox heeft al een goede support voor CSS, dus ik snap echt niet wat je hiermee bedoeld.

• Harm
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Release candidates voor Firefox 0.10 zijn beschikbaar! Pre-releasenotes ook al trouwens: klikplekje.

• Billie
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-03 17:23
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20040910 Firefox/0.10
\o/

Gert-Paul, misschien kun je even je download links voor FF in je startpost wijzigen? 0.9.1 bevat een paar security-holes. (Niet dat ik aan jouw kennis twijfel ofzo. :P)

Is het trouwens bij anderen ook zo dat "Install missing plug-ins" altijd failed teruggeeft? :?

• Graham
quote:
Gert-Paul schreef op 10 september 2004 @ 20:59:
[...]

Firefox heeft al een goede support voor CSS, dus ik snap echt niet wat je hiermee bedoeld.
Dit...

In Firefox
http://www.tweakers.net/ext/f/40910/full.jpg

In IE:
http://www.tweakers.net/ext/f/40911/full.jpg

grahamofthewheels.com

• Harm
  • Niet online
quote:
Billie schreef op 11 september 2004 @ 00:37:
Is het trouwens bij anderen ook zo dat "Install missing plug-ins" altijd failed teruggeeft? :?
Ja, die functie is nog in ontwikkeling. En bedenk ook dat Firefox 0.10 RC niet Firefox 0.10 of Firefox 1.0 is en er dus nog kinderziektes en bugs in kunnen zitten.

• Marijn_S
  • Niet online
quote:
Het aanpassen van de scrollbar komt niet voor in CSS specificaties zover ik weet. Dit is dan ook een eigen uitvinding van Microsoft, al weet ik de precieze historie niet :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• Graham
quote:
Cerberus schreef op 11 september 2004 @ 01:41:
[...]

Het aanpassen van de scrollbar komt niet voor in CSS specificaties zover ik weet. Dit is dan ook een eigen uitvinding van Microsoft, al weet ik de precieze historie niet :)
Mmm ik dacht dat het gewoon ondersteund werdt door CSS...

Maar als ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
scrollbar-track-color: #95B8B4;
    scrollbar-face-color: #426662;
    scrollbar-shadow-color: #000000;
    scrollbar-highlight-color: #FFFFFF;
    scrollbar-3dlight-color: #000000;
    scrollbar-arrow-color: #F0F0F0;
    scrollbar-dark-shadow-color: #000000;

door de W3C CSS Validator gooi dan leverd het idd errors op.

Jammer..\

Iemand al de Firefox 1.0 preview release geprobeerd? (zie t.net).

Graham wijzigde deze reactie 11-09-2004 02:14 (8%)

grahamofthewheels.com

• joint_me
  • Laatst online: 27-03 20:53
Een scrollbar is onderdeel van de browser niet van een website, als je een geintegreerde scrollbar wil, gebruik dat de juiste technieken daarvoor.

Steun ook Klimmen tegen MS

• Jaap-Jan
  • Nu online

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

quote:
Graham schreef op 11 september 2004 @ 01:54:
[...]
Mmm ik dacht dat het gewoon ondersteund werdt door CSS...
Volgens de W3 site zijn die zaken niet vastgelegd in de CSS Specificaties:
quote:
Some browsers (IE, Konqueror) have recently started supporting the non-standard properties 'scrollbar-shadow-color', 'scrollbar-track-color' and others. These properties are illegal: they are neither defined in any CSS specification nor are they marked as proprietary (by prefixing them with "-vendor-").
Bron: http://www.w3.org/Style/Examples/007/scrollbars.html

Ook microsoft geeft toe dat het niet vastgelegd is in een publieke standaard.

Ik weet eigenlijk niet wie dit bedacht heeft, maar aangezien IE 5.5 dit als eerste had ben ik geneigd te zeggen dat dit idee van Microsoft afkwam.

Edit: Op de T.net meuktracker is de Mozilla Firefox 1.0 preview release verschenen: meuktracker: Mozilla Firefox 1.0 preview release RC1.

Ik ga hem zo installeren, maar volgens mij zijn de veranderingen niet wereldschokkend.

Ik zie wat cosmetische veranderingen aan de icoontjes (history, bookmarks & downloads, New Window & Go). Tevens wordt bij SSL beveiligde websites de adresbalk geel en komt er daar ook een slotje bij te staan rechts. Ook het slotje in de statusbalk is verhuisd van links naar rechts. Hetzelfde geldt voor het stylesheetswitcher icoon.

In het Options menu is het Web Features onderdeel lichtjes aangepast. Websites die wél pop-ups mogen aanmaken kunnen nu worden toegevoegd via een menu: Allowed Sites. Ook is daar (zoals op de frontpage in de changelogs wordt aangegeven) de optie 'Allow websites to install software' verschenen.

Jaap-Jan wijzigde deze reactie 11-09-2004 02:35 (38%)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Switch
  • Laatst online: 19-03 15:05
Ik heb al eerder de Livemarks uitgeprobeerd (RSS), maar ik was er niet tevreden mee. De feeds opslaan bij je bookmarks zorgt vooral voor verwarring en ongemak, ook het updaten van de feeds moet telkens met de hand. Nee, dan neem ik liever een applicatie wat specifiek voor feeds is gemaakt. (Voor meer info over Livemarks: http://blog.codefront.net...ed-integration-in-firefox server is nu alleen even down :()

En is de style switcher er nu ook écht uit? :)

Switch wijzigde deze reactie 11-09-2004 03:08 (18%)

Is gek.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
Harm schreef op 11 september 2004 @ 00:58:
[...]

Ja, die functie is nog in ontwikkeling. En bedenk ook dat Firefox 0.10 RC niet Firefox 0.10 of Firefox 1.0 is en er dus nog kinderziektes en bugs in kunnen zitten.
Ik heb het op verzoek van de maker een paar dagen geleden eens geprobeerd met Java en dat leverde geen problemen op. Ik had gisteren wel problemen met een andere plugin, misschien omdat het geen flash/java/quicktime was.

Die RC is eigenlijk de nightly van gisteren en zoals het er nu naaruit zien zijn alle bugs gepland voor 1.0PR er in de build van vanavond uit. Verder vind ik de laatste nightly builds veel beter dan bijvoorbeeld de 0.9.0 release.. :D
quote:
Billie schreef op 11 september 2004 @ 00:37:
Gert-Paul, misschien kun je even je download links voor FF in je startpost wijzigen? 0.9.1 bevat een paar security-holes. (Niet dat ik aan jouw kennis twijfel ofzo. :P)
Goed dat je het zegt, ik heb in de vorige post alleen eventjes de getalletjes aangepast toen nieuwe versies verschenen maar ben de download links vergeten..
quote:
Switch schreef op 11 september 2004 @ 03:07:
Ik heb al eerder de Livemarks uitgeprobeerd (RSS), maar ik was er niet tevreden mee. De feeds opslaan bij je bookmarks zorgt vooral voor verwarring en ongemak, ook het updaten van de feeds moet telkens met de hand. Nee, dan neem ik liever een applicatie wat specifiek voor feeds is gemaakt. (Voor meer info over Livemarks: http://blog.codefront.net...ed-integration-in-firefox server is nu alleen even down :()
Livemarks zijn folders van bookmarks die uit een RSS feed gelezen worden. Op dit moment ontbreekt idd de mogelijkheid goed te controleren op updates. Daarom is het gebruik van een aparte RSS applicatie idd beter (bv Sage in Firefox). Er zijn wel verzoeken om bijvoorbeeld het icoontje van de map te laten veranderen als er updates zijn, op dit moment kun je wel zien wat er veranderd is aangezien bekeken entries een eigen favicon krijgen bij mij.
quote:
En is de style switcher er nu ook écht uit? :)
Is er gisteren terug in gestopt en nu met iets minder bugs. Nu zijn veel mensen weer blij, je wilt nl niet weten hoeveel mensen het er niet mee eens waren dat hij eruit ging. Ook offline werken is trouwens weer terug (met nog steeds dezelfde bugs maar daar gaan ze aan werken tot 1.0).
quote:
Japie_17 schreef op 11 september 2004 @ 02:15:
Ik zie wat cosmetische veranderingen aan de icoontjes (history, bookmarks & downloads, New Window & Go). Tevens wordt bij SSL beveiligde websites de adresbalk geel en komt er daar ook een slotje bij te staan rechts. Ook het slotje in de statusbalk is verhuisd van links naar rechts. Hetzelfde geldt voor het stylesheetswitcher icoon.
Uiterlijk is het idd niet veel veranderd, maar er zijn veel bugs opgelost sinds 0.9. Zo worden favicon nu onthouden, heb je beter popup blokkering, kun je standaard geen extensies installeren van andere sites dan update.mozilla.org, extra hulp voor het installeren van plugins en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.
Zie http://www.squarefree.com...-picture.html#newin1.0pr1 voor een uitgebreid overzicht.
Zoals ik hierboven al ergens zei, je merkt dat we 1.0 naderen. Het begint namelijk steeds beter te werken voor mij..

Unverter wijzigde deze reactie 11-09-2004 08:45 (23%)

• Entity
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:47

Entity

9000rpm

Ik ben vandaag over gegaan naar FF 1.0PR versie die nu te downloaden is, maar kom toch een klein probleempje tegen, wat ik echter tot nu toe alleen nog maar met t.net heb gehad: images laden heel traag of laden niet de eerste keer dat ik een pagina oproep. Ik moest deze thread bijvoorbeeld een paar keer refreshen voordat alle images geladen waren. Ik weet niet of dit aan FF lag, of dat de t.net fileserver wat moeilijk deed, maar het viel me op. Het is overigens een schone installatie van FF, dus zowel nieuw profiel als schone install dir, dus daar ligt het niet aan.

Nog iets wat me opviel: ze hebben de sneltoets voor de download manager weer veranderd. Dit is al de 2e keer dat ze dat doen, da's best irritant als je die veel gebruikt... Maar goed, het zal wel weer wennen.

Verder ben ik erg tevreden, hij lijkt nog sneller geworden te zijn en de kleine cosmetische veranderingen hier en daar (nieuw "sluiten" knopje bij tabs bijvoorbeeld) zien er goed uit!

Xbox One (Forza Horizon 4): EntityNL

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
Sander Prinsen schreef op 11 september 2004 @ 09:23:
Ik ben vandaag over gegaan naar FF 1.0PR versie die nu te downloaden is, maar kom toch een klein probleempje tegen, wat ik echter tot nu toe alleen nog maar met t.net heb gehad: images laden heel traag of laden niet de eerste keer dat ik een pagina oproep. Ik moest deze thread bijvoorbeeld een paar keer refreshen voordat alle images geladen waren. Ik weet niet of dit aan FF lag, of dat de t.net fileserver wat moeilijk deed, maar het viel me op. Het is overigens een schone installatie van FF, dus zowel nieuw profiel als schone install dir, dus daar ligt het niet aan.
Heb ik helemaal geen last van, kan zijn dat het dus idd aan T.net ligt.
quote:
Nog iets wat me opviel: ze hebben de sneltoets voor de download manager weer veranderd. Dit is al de 2e keer dat ze dat doen, da's best irritant als je die veel gebruikt... Maar goed, het zal wel weer wennen.
Je hebt gelijk dat het een beetje vervelend is. Eerst hadden ze Ctrl + E maar dat is toen veranderd naar Ctrl + Y omdat je met Ctrl + E makkelijk naar Ctrl + W greep. Ctrl + Y is alleen ook Redo, dus dat kan problemen geven in invoer velden, daarom is dus nu weer naar Ctrl + J gezet.

• tweak_dude
  • Laatst online: 28-03 21:25
quote:
Gert-Paul schreef op 11 september 2004 @ 09:31:
[...]

Heb ik helemaal geen last van, kan zijn dat het dus idd aan T.net ligt.

[...]

Je hebt gelijk dat het een beetje vervelend is. Eerst hadden ze Ctrl + E maar dat is toen veranderd naar Ctrl + Y omdat je met Ctrl + E makkelijk naar Ctrl + W greep. Ctrl + Y is alleen ook Redo, dus dat kan problemen geven in invoer velden, daarom is dus nu weer naar Ctrl + J gezet.
En Ctrl J is weer page info :/ Kan die ook weer opgeschoven worden :X

• --MeAngry--
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 28-03 19:33

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb hem vannacht geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik vooral blij dat ze het probleem met het openen van twee firefox-vensters + foutmelding gefixt hebben. Kwam nogal vaak voor als ik een URL opende vanuit een extern programma. :)

• Harm
  • Niet online
quote:
Gert-Paul schreef op 11 september 2004 @ 08:18:
[...]

Livemarks zijn folders van bookmarks die uit een RSS feed gelezen worden. Op dit moment ontbreekt idd de mogelijkheid goed te controleren op updates. Daarom is het gebruik van een aparte RSS applicatie idd beter (bv Sage in Firefox). Er zijn wel verzoeken om bijvoorbeeld het icoontje van de map te laten veranderen als er updates zijn, op dit moment kun je wel zien wat er veranderd is aangezien bekeken entries een eigen favicon krijgen bij mij.
Hm, ik heb volgens mij geen last van refreshproblemen bij mijn live bookmarks eigenlijk.
quote:
Gert-Paul schreef op 11 september 2004 @ 08:18:
[...]

Is er gisteren terug in gestopt en nu met iets minder bugs. Nu zijn veel mensen weer blij, je wilt nl niet weten hoeveel mensen het er niet mee eens waren dat hij eruit ging. Ook offline werken is trouwens weer terug (met nog steeds dezelfde bugs maar daar gaan ze aan werken tot 1.0).
De Burning Edge meldt weliswaar dat stylesheets persisten als je een andere keuze maakt, maar dat werkt hier op GoT (en op die CSS-pagina's van het W3C) toch maar mooi niet. Is dat ook zo bij jullie?

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
tweak_dude schreef op 11 september 2004 @ 11:00:
[...]

En Ctrl J is weer page info :/ Kan die ook weer opgeschoven worden :X
Sneltoets voor pagina info is nu weggehaald, daarom kan het nu wel. Ik gebruikte het iig nooit dus ik heb er geen problemen mee.
quote:
Harm schreef op 11 september 2004 @ 11:22:
Hm, ik heb volgens mij geen last van refreshproblemen bij mijn live bookmarks eigenlijk.
Ik bedoelde aangeven wanneer er nieuwe feed is. Refrehsen werkt wel goed.
quote:
De Burning Edge meldt weliswaar dat stylesheets persisten als je een andere keuze maakt, maar dat werkt hier op GoT (en op die CSS-pagina's van het W3C) toch maar mooi niet. Is dat ook zo bij jullie?
Ik heb eventjes geprobeerd, maar het werkt idd niet. Ik wist niet eens dat ze ook dat fixed hadden. In ieder geval zie je hem nu minder vaak, omdat er echt twee styles moeten zijn waar je uit kunt kiezen. Dat is het belangrijkste wat volgensmij opgelost is.

• Graham
quote:
Japie_17 schreef op 11 september 2004 @ 02:15:
[...]

Volgens de W3 site zijn die zaken niet vastgelegd in de CSS Specificaties:

[...]
Bron: http://www.w3.org/Style/Examples/007/scrollbars.html

Ook microsoft geeft toe dat het niet vastgelegd is in een publieke standaard.

Ik weet eigenlijk niet wie dit bedacht heeft, maar aangezien IE 5.5 dit als eerste had ben ik geneigd te zeggen dat dit idee van Microsoft afkwam.
Heb jij mijn post half gelezen of zo?

Ik was eigenlijk al zelf tot deze conclusie gekomen ;) (zie mijn post).

grahamofthewheels.com

• anandus
  • Niet online
Ik heb FF 0.9.3 met extensions.
Kan ik 0.10 gewoon eroverheen unzippen?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
anandus schreef op 11 september 2004 @ 12:01:
Ik heb FF 0.9.3 met extensions.
Kan ik 0.10 gewoon eroverheen unzippen?
Ik zou als je een zip gebruikt voor de zekerheid eerst de oude map weggooien. Misschien dat er problemen komen als sommige bestanden nog bestaan etc.

De installer moet nu wel files verwijderen die voor problemen kunnen zorgen, het enige wat dan alleen nog fout kan gaan met de installer is dat je hem twee keer in je lijst met geïnstalleerde software ziet.

• anandus
  • Niet online
Er zijn trouwens een hoop extensions die niet 1.0 compatible zijn... :/

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• joint_me
oi, ik heb sage geinstalleerd voor RSS, maar nu wou ik even iets sjekken, dus ram ik op alt+s in dit window, merk ik toch een conflict op :D

krijg ik iets met: " Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevoerd."-pagina van gathering :{

joint_me wijzigde deze reactie 11-09-2004 13:03 (16%)

• Harm
  • Niet online
Tsja, de Alt+S is op GoT de sneltoets voor Verstuur bericht. Dat is uit te schakelen of te veranderen in je Instellingen.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

iemand enig idee hoe het precies zit met die mail functie in FF 1.0 preview RC1?
Dan heb ik het dus over Tools -> Read Mail (x new)

Dit opent bij mij thunderbird,maar ik kreeg na wat proberen het idee dat die x new verwijst naar het aantal hotmail wat er nieuw is (match met de melding die msn geeft van aantal nieuw in postvak in).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 01:02

Chakotay

Lick here to continue

Klopt het dat links only bij find as you type opeens default uit staat, en ook uit het advanced opties menu gehaald is in 1.0PR? Het is nog wel in about:config aan te zetten, maar handig is anders imo... Ik gebruik find as you type erg vaak, linkjes aanklikken ipv intypen doe ik vooral op fora bijna nooit meer, en dat werkt niet echt lekker als er ook opeens op normale text gezocht word.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
Orion84 schreef op 11 september 2004 @ 20:07:
iemand enig idee hoe het precies zit met die mail functie in FF 1.0 preview RC1?
Dan heb ik het dus over Tools -> Read Mail (x new)

Dit opent bij mij thunderbird,maar ik kreeg na wat proberen het idee dat die x new verwijst naar het aantal hotmail wat er nieuw is (match met de melding die msn geeft van aantal nieuw in postvak in).
Het zou het aantal nieuwe berichten in je postvak in weer moeten geven, maar ik weet niet hoe hij achter die gegevens komt..
quote:
Chakotay schreef op 11 september 2004 @ 20:48:
Klopt het dat links only bij find as you type opeens default uit staat, en ook uit het advanced opties menu gehaald is in 1.0PR? Het is nog wel in about:config aan te zetten, maar handig is anders imo... Ik gebruik find as you type erg vaak, linkjes aanklikken ipv intypen doe ik vooral op fora bijna nooit meer, en dat werkt niet echt lekker als er ook opeens op normale text gezocht word.
In 1.0PR is het standaard zoekvenster vervangen door een zoekbar onderin. Find as you type is daardoor standaard uitgeschekeld maar kan via Tools > Options > Advanced > Accessiblity > Turn on Find as you Type aangezet worden. Dit is echter wel de normale text mode, er is volgensmij geen instelling meer om standaard alleen op links te zoeken. Als je een / (voor tekst) of ' (voor links) intikt kun je ook van fayt gebruik maken, maar automatisch is idd veel makkelijker :D

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:01
hm, wat lees ik nu van een find toolbar? Waars dat voor nodig, was er mis met find as you type? Overigens heb ik na lezen van dit topic Sage geinstalled, best fijn die rss feeds. heb nog steeds FF0.93 btw, dus kan het niet vergelijken met livemarks.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
Maverick schreef op 11 september 2004 @ 21:59:
hm, wat lees ik nu van een find toolbar? Waars dat voor nodig, was er mis met find as you type? Overigens heb ik na lezen van dit topic Sage geinstalled, best fijn die rss feeds. heb nog steeds FF0.93 btw, dus kan het niet vergelijken met livemarks.
Find as you type werkte idd goed, maar om de developers maar even te citeren: "FAYT is te cool om het diep in firefox verstopt te laten zitten" (vrij vertaald). Door de toolbar hopen ze dat meer mensen er gebruik van gaan maken. In het begin was het een regelrechte ramp, omdat fayt helemaal niet werkte. Nu heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee, ik kan nog steeds doen wat ik eerst ook deed.

• LifeTecH
  • Niet online
Om even terug te komen op het fileplanet gedoe. Ook als ik door klik werkt het nog niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Unable to install the FilePlanet Download Control!

Possible Reasons...

* The control requires Internet Explorer 5 or higher running on Windows 9x/NT4/2000/XP
    * If you are running NT, XP or 2000 you must have Administrator privileges
    * Your Internet security settings do not allow ActiveX plugins to be downloaded
    * You declined to install the control on the previous screen

deze melding krijg ik dus, en als ik op submit klik weer deze melding.

edit:

lol, als je "don't ask this again" aanvinkt doet hij het wel 7(8)7. Dit is dus opgelost

LifeTecH wijzigde deze reactie 11-09-2004 22:39 (9%)

• nero355

nero355

quote:
LifeTecH schreef op 11 september 2004 @ 22:38:
Om even terug te komen op het fileplanet gedoe. Ook als ik door klik werkt het nog niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Unable to install the FilePlanet Download Control!

Possible Reasons...

* The control requires Internet Explorer 5 or higher running on Windows 9x/NT4/2000/XP
    * If you are running NT, XP or 2000 you must have Administrator privileges
    * Your Internet security settings do not allow ActiveX plugins to be downloaded
    * You declined to install the control on the previous screen

deze melding krijg ik dus, en als ik op submit klik weer deze melding.

edit:

lol, als je "don't ask this again" aanvinkt doet hij het wel 7(8)7. Dit is dus opgelost
Dat bedoel ik, gewoon negeren :)

• spatje
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-02-2007
Ik hou van firefox :> Bij wijze van dan

Gebruik het sinds januari van dit jaar. En heb vandaag voor het eerst sindsdien ad-aware en diverse andere van zulke programma's gedraaid. En er was maar 1 infected object, een registry object. Daarvoor IE altijd gebruikt en iedere week was het weer raak. Het programma is zo betrouwbaar. Zo hoort een browser te zijn. In combinatie met admuncher ( http://www.admuncher.com ) is het gewoon weer plezierig om te internetten.

Maar enkele kleine probleempjes ben ik wel tegen gekomen, eentje waar ik me aan irriteer is, dat je bijvoorbeeld met plaatjes opslaan altijd moet wachten tot de hele site is geladen. Ik had er nog een paar maar ik kom er niet 1,2,3 op.

Dus mozilla keep up the good work

war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength

• BasieP
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 22:47
wat ik heel vervelend vind is het volgende:

als ik naar een website ga die niet bestaat (bijv. tweakers.nt, typo)
dan veranderd mijn addressbar in:

chrome://global/content/netError.xhtml?e=dnsNotFound&u=http%3A//www.tweakers.nt/
&d=www.tweakers.nt%20could%20not%20be%20found.%20Please%20check%20the%20
name%20and%20try%20again.

is leuk dat ze de melding variabel maken, en dat je dus ook zelf fouten kan intypen in je adresbalk, maar ik vind het zwaar klote dat ik dan weer 90% van die regel weg moet gaan halen ipv dat ik even een 'e' toevoeg en weer op enter druk

edit: ff paar enters tussen die regel gezet om layout verneuking te voorkomen

BasieP wijzigde deze reactie 12-09-2004 12:48 (12%)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
BasieP schreef op 12 september 2004 @ 12:45:

chrome://global/content/netError.xhtml?e=dnsNotFound&u=http%3A//www.tweakers.nt/
&d=www.tweakers.nt%20could%20not%20be%20found.%20Please%20check%20the%20
name%20and%20try%20again.

is leuk dat ze de melding variabel maken, en dat je dus ook zelf fouten kan intypen in je adresbalk, maar ik vind het zwaar klote dat ik dan weer 90% van die regel weg moet gaan halen ipv dat ik even een 'e' toevoeg en weer op enter druk

Standaard staat browser.xul.error_pages.enabled op false en krijg je een popupje als een site niet bereikbaar is. Als je die echter op true zet krijg je idd dit.

Zal vast wel een bug voor gefiled zijn, maar het kan opgelost worden door deze extensie: http://www.extensionsmirr...ndex.php?showtopic=578&hl=

• Harm
  • Niet online
quote:
Gert-Paul schreef op 11 september 2004 @ 21:07:
[...]

Het zou het aantal nieuwe berichten in je postvak in weer moeten geven, maar ik weet niet hoe hij achter die gegevens komt..
Die worden uit je register gehaald waar iedere mailapplicatie ze zelf heen kan schrijven.

• spatje
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-02-2007
vreemd, gebeurt bij mij niet. krijg alleen zo een pop-up met text dat de link niet bestaat oid

war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength

• iRs
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
BasieP schreef op 12 september 2004 @ 12:45:

&d=www.tweakers.nt%20could%20not%20be%20found.%20Please%20check%20the
%20name%20and%20try%20again.

Bij mij geeft hij toch mooi het ingetypte adres weer.

http://home.hccnet.nl/a.slager/Sid/xul.jpg

Echter, als ik m'n router disconnect en dan probeer te browser, geeft hij wel die message in de adresbalk

FireFox 0.10PR (maar dat was dan weer een PR RC als ik het goed heb begrepen :P)

iRs wijzigde deze reactie 12-09-2004 15:25 (2%)
Reden: lay-out fix

• Nietzman
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 27-03 14:05
Ben ik de enige met gedonder met stylesheets in de 0.10 PR-PR?

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20040911 Firefox/0.10

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
Nietzman schreef op 12 september 2004 @ 17:57:
Ben ik de enige met gedonder met stylesheets in de 0.10 PR-PR?

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; rv:1.7.3) Gecko/20040911 Firefox/0.10
Wat voor gedonder? Bij mij werkt het op de meeste sites gewoon goed. Er zijn al wel een aantal bugs gevonden, maar dat waren dingen die daarvoor er ook al inzaten maar niet ondekt waren. Bij normaal gebruik werkt het gewoon goed en krijg je nu alleen een melding als er echt twee stylesheets zijn.
quote:
iRs schreef op 12 september 2004 @ 15:24:
[...]
Bij mij geeft hij toch mooi het ingetypte adres weer.

http://home.hccnet.nl/a.slager/Sid/xul.jpg

Echter, als ik m'n router disconnect en dan probeer te browser, geeft hij wel die message in de adresbalk

FireFox 0.10PR (maar dat was dan weer een PR RC als ik het goed heb begrepen :P)
Er is idd wel iets aan gedaan, bij tweakers.net heb ik het namelijk ook niet. Voor sommige dingen werkt het nog niet goed, maar nu volgensmij wel als het adres niet bestaat.
quote:
spatje schreef op 12 september 2004 @ 13:37:
vreemd, gebeurt bij mij niet. krijg alleen zo een pop-up met text dat de link niet bestaat oid
Standaard is dat idd zo, via browser.xul.error_pages.enabled --> true krijg je een errorpagina ipv een error popup te zien.

• Semyon
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10:40
Is er iets mis met deze site
http://www.comp.mq.edu.au...tutorials/tutorial07.html? Of ligt het aan firefox.
Als ik het probeer te printen krijg ik altijd maar een pagina. Een print-preview verraadt waarom:
http://www.ics.mq.edu.au/~szwarts/FirefoxScreencomp248.gif
Hij gaat gewoon door na een pagina einde...

Is firefox in de fout? Zie zo gauw niets in de html-source en nu moet ik IE opstarten, want die print het wel goed.
Houdt Firefox er misschien niet van dat de hele pagina in een table zit gewrapt?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Padvinder
  • Laatst online: 10:22

Padvinder

doet z&#039;n best

Ik moet wel zeggen dat ik de tabbrowser extensions mis in de nieuwe 1.0PR... hoop dat ze snel uitkomen :P

Heeft iemand anders misschien tips of extensions om alles in 1 window te doen. Alle externe links moeten in nieuwe tabs, alle bookmarks ook, eigenlijk alleen links binnen hetzelfde (sub)domein mogen in dezelfde tab geopend worden...

En ik mis de functie van middleclick == reload tab, double click == close tab

Verder wel ok, geen noemenswaardige problemen kunnen ontdekken...

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; rv:1.7.3) Gecko/20040912 Firefox/0.10

• joint_me
probeer tabbrowser preferences, ik vind het veel sneller makkelijker en veeeeeeel minder bloat

http://www.extensionsmirr....php?showtopic=112&hl=tbp

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:10
ik gebruik alweer een tijdje firefox (overigens een hele fijne browser..).

Maar nu wil ik het helemaal verwijderen van mijn systeem, dus echt verwijderen. Dat als ik het dus weer herinstalleer dat ik weer met een schone lij begin.

Is er niet een Firefox destroyer ofzo die dat klusje voor mij kan klaren ofzo?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• ScuL
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:49
ik vind het helemaal niet erg als een browser een keer crashed maar ik word er echt helemaal PARA van dat ie iedere keer dat dat gebeurt mijn TEMP-internet files wegpleurt. :(

vervolgens moet ie alles dus weer opnieuw cachen.. :{

iemand een oplossing?
[ff0.9.3]

ProMods ETS2 uitbreiding

• k7of9
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 06-03 00:39
quote:
rozndaal schreef op 13 september 2004 @ 17:23:
ik gebruik alweer een tijdje firefox (overigens een hele fijne browser..).

Maar nu wil ik het helemaal verwijderen van mijn systeem, dus echt verwijderen. Dat als ik het dus weer herinstalleer dat ik weer met een schone lij begin.

Is er niet een Firefox destroyer ofzo die dat klusje voor mij kan klaren ofzo?
Je kan hem toch gewoon uninstallen en je profiel weggooien :? Ik weet niet of Fx registersleutels laat staan als je hem deinstalleert, maar als dat het geval is even met een progje het register opschonen. Of bedoel je wat anders?

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

quote:
joint_me schreef op 13 september 2004 @ 17:04:
probeer tabbrowser preferences, ik vind het veel sneller makkelijker en veeeeeeel minder bloat

http://www.extensionsmirr....php?showtopic=112&hl=tbp
hmmm... thanks! Ik had alleen op update.mozilla.org gekeken, en deze daar niet gevonden. ik dacht dat ie nog niet beschikbaar was voor 1.0PR

* Padvinder gaat ff testen :P

edit:
ok, het werkt :)

Niet helemaal zoals ik gewend was, maar dat went wel... alleen even onthouden dan middleclick nu closetab is, ipv reloadtab :X

En ik moet m'n bookmarks nu ook openen met middleclick ipv leftclick om ze in een nieuwe tab te openen, maar da's eigenlijk ook veel logischer :P

Padvinder wijzigde deze reactie 13-09-2004 19:11 (27%)

• Jassy
  • Laatst online: 10:10
quote:
k7of9 schreef op 13 september 2004 @ 17:35:
[...]

Je kan hem toch gewoon uninstallen en je profiel weggooien :? Ik weet niet of Fx registersleutels laat staan als je hem deinstalleert, maar als dat het geval is even met een progje het register opschonen. Of bedoel je wat anders?
ja, zo bedoelde ik dat ;)

dus een uninstall moet gewoon voldoende zijn.. gaan we daar eens mee aan de gang :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

quote:
rozndaal schreef op 13 september 2004 @ 19:40:
[...]

ja, zo bedoelde ik dat ;)

dus een uninstall moet gewoon voldoende zijn.. gaan we daar eens mee aan de gang :)
Nee.. je moet ook je profiel weggooien :P

Maar wat is je probleem, want als je Firefox opstart met firefox.exe -p (toch?) kan je je profiel ook deleten. Dan hoef je FF niet opnieuw te installeren.

Niet dat het veel meer/minder tijd kost om een nieuwe nightly oid te installeren... :)

• tweak_dude
  • Laatst online: 28-03 21:25

• Pretorian_
  • Laatst online: 14-11-2018

Pretorian_

It's time to burn

uhm dat wisten we toch allang?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Gophlin
  • Laatst online: 27-03 23:53
quote:
Pretorian_ schreef op 14 september 2004 @ 15:41:
uhm dat wisten we toch allang?
Nee, we wisten dat 0.10PR RC uit was, maar sinds kort staat daar ook 0.10PR bij op de server: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/

majime-it.nl

• Maverick
PR staat voor :?

• jejeh
  • Nu online
quote:
public release denk ik.

rc= release candidate.

correct me if i,m wrong.

• Maverick
quote:
jejeh schreef op 14 september 2004 @ 15:52:
[...]

public release denk ik.

rc= release candidate.

correct me if i,m wrong.
de rc was toch ook gewoon public?
Maar is dit nu gewoon DE 1.0 release? Of niet?

• N2O
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 24-02-2005

N2O

You kicked the shit, brother!

Is PR geen pre-release? :9

speks
Join het GoT Pulse-Team!
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier! Proost!

• Gophlin
  • Laatst online: 27-03 23:53
quote:
Preview/pre-release. Afgelopen woensdag is dus de Release Candidate Preview/pre-release van 1.0 uitgekomen en nu de echte Preview.
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij steekt het zo in elkaar :Y)

Gophlin wijzigde deze reactie 14-09-2004 15:59 (4%)

majime-it.nl

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
quote:
Gophlin schreef op 14 september 2004 @ 15:58:
[...]

Preview/pre-release. Afgelopen woensdag is dus de Release Candidate Preview/pre-release van 1.0 uitgekomen en nu de echte Preview.
Ik kan er naast zitten, maar volgens mij steekt het zo in elkaar :Y)
Zo steekt het idd. 1.0PR staat voor Preview Release voor 1.0. In deze release vind je dus de features die we in FF1.0 terug zullen vinden. In de komende maanden staan er nog ong 200 bugs openen om opgelost te worden (vooral kleine dingetjes).

• Pretorian_
  • Laatst online: 14-11-2018

Pretorian_

It's time to burn

Ik lees op meerdere sites dat veel extensions niet meer zouden werken, maar als ik kijk op http://update.mozilla.org/ dan zie ik dit staan:

Firefox 1.0 Preview Release Extensions
Browse extensions (87 available)

volgens mij zijn er dus al heel wat extensions weer compatible met 1.0PR?
of moet ik het zien als het feit dat je meer kans hebt dat je de extensions opnieuw moet installeren? (waarna ze wel weer werken in je 1.0PR)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• LifeTecH
  • Niet online
Kun je eigenlijk met Firefox ook "doel opslaan als" doen? want ik zie eigenlijk niet waar dat moet, en om nou elke keer die link naar IE te openen is ook weer zoiets 7(8)7

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 28-03 21:56
Save Link As... bedoel je denk ik?

Edit: weet ff niet hoe dit in NL heet. zal wel Link Opslaan Als... zijn.

DJTimo wijzigde deze reactie 14-09-2004 16:45 (55%)

• LifeTecH
  • Niet online
quote:
DJTimo schreef op 14 september 2004 @ 16:43:
save Link As... bedoel je denk ik?
|:( Half uur geleden deed hij dat niet. Probeer ik het nu weer, doet ie het wel 7(8)7 Komt denk ik omdat ik net een codec pack heb geinstalleerd.

mijn firefox is in het engels ;)

LifeTecH wijzigde deze reactie 14-09-2004 16:46 (6%)

• DJTimo
Eigenlijk wel een kromme benaming, want je wilt helemaal die link niet opslaan. Je wilt het bestand waar de link naar verwijst opslaan. Maarja, FF die net als IE "Save Target As..." gebruikt kan natuurlijk niet!! 8)7

• MORA
  • Niet online

MORA

Eppur si muove...

quote:
Maverick schreef op 14 september 2004 @ 15:53:
de rc was toch ook gewoon public?
Ja, die P staat voor Preview.
quote:
Maar is dit nu gewoon DE 1.0 release? Of niet?
Nee.

Je had 0.9.x. Daarna was het allang de bedoeling dat er nog een 0.10 zou komen, voordat men werkelijk op versie 1.0 over zou stappen. Alleen snappen veel mensen de logica daarvan niet, omdat ze dit lezen als 0,10, niet als "uitgave 10 van versie 0". Maar ja: "1.0 beta" zou ook verwarrend zijn, omdat 0.10 beter en stabieler is dan 0.9, en die laatste werd ook geen beta genoemd.

Vandaar dat ze dus bedacht hebben dat versie 0.10 dan naar buiten toe maar als "1.0 Preview Release" moest worden gepresenteerd. Maar het interne versienummer is gewoon 0.10 (zie help > about).

Dus van 0.9.x zijn we nu terechtgekomen bij 0.10, a.k.a. "1.0 PR". DE versie 1.0 komt pas aan het eind van het jaar uit; in de laatste roadmap is ie geloof ik gepland voor november. Voor die tijd komen er ongetwijfeld nog één of meerdere Release Candidates. Qua functionaliteit zal hij nauwelijks verschillen van 0.10, alleen zullen er nog diverse bugs uitgefilterd gaan worden.

MORA wijzigde deze reactie 14-09-2004 17:16 (3%)

Fear is a weapon of mass destruction

• WimB
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04-11-2015
Heeft er iemand wat meer info over de Nederlandstalige 1.0? Zoals ik hier kan lezen, lijkt dit vlotter te moeten gaan dan de vorige versies omdat vertalingen nu ondersteund worden vanuit Mozilla zelf:
quote:
We had picked an ambitious target release date for Firefox 1.0 - 9/14 that proved un-attainable if we were going to achieve the quality our users demand. Hitting our new target date, 10/11, is still going to be a difficult task. In order to hit this date and meet our goals for stability and localization, we are targeting a Preview Release in early September by which time the most risky/complex/localization impacting changes will have been made. Localization teams should be able to begin translating shortly after this point (the exact date of the localization freeze has not yet been set - we will post information about this closer to the time) and we will do two more release candidates focusing on stability and polish before the 1.0 release. We will be requiring extra discipline and vigilance on the branch to keep things stable and ensure quick turnaround for releases so as not to slow down the schedule.

• Ibex
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-03 14:43

Ibex

^^ met stom.

Ik ben net van Firefox 0.9 naar Firefox 1.0PR gegaan en voor de eerste minuten valt me niet echt zoveel nieuws op.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over Firefox, het werkt lekker snel, en het is in mijn ogen de beste browser onder Linux. Enkel vind ik het jammer dat in de Bookmark Toolbar de icoontjes van de websites niet direct zichtbaar zijn, hier staat enkel bij GoT de sleutel standaard, bij alle andere websites staat er een wit vierkantje tot ik er eens naar toe ga.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Betaalbare open-source domotica - Komt uit .be

• IbexGirl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-08-2016

IbexGirl

Love Ibex forever

Firefox is toch wel de beste browser die ik tot nu toe heb gebruikt hoor (na internet explorer en opera overgeschakeld naar firefox). Tenminste geen gezeur met irritante popups en het is wat sneller en het tabbed browing is zo zalig :)

Blog! · Specs! - I may not always be right, but I'm never wrong.

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:43

darkrain

Geniet

Is er al een TBP voor 1.0PR??
Ik kon hem niet vinden op update.mozilla.org.

edit:
Ik zie dat er een melding op bovenstaande site staat dat het niet werkt (nog).

darkrain wijzigde deze reactie 14-09-2004 20:36 (39%)

Leef en laat leven...

• DaannO
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 24-08-2018
ik heb een klein probleempje. Wat wel jammer is van versie 1.0(previeuw versie) is dat je volgens mij nieuwe links niet in een tab automatisch kan openen! misschien dat het nog een bug is die ze eruit moeten halen misschien licht het ook aan mij!! dat denk ik. als je naar tool en options en dan onder advanced en aanvinkt dat `select new tabs opend from links ` dan doet hij t ook niet!! of moet ik een plugin downloaden want bij 0.9 deed hij t wel maar toen ik deze instaleerde zij hij dat hij een plugin singelwindows versie 1.4 moest hebben!! dus ik ben bang dat het niet kan!! klopt dat of kan het toch!? :?

• anandus
  • Niet online

• 112681
  • Laatst online: 16-05-2009
Ik gebruik Firefox sinds ik een gmail account heb, ik vind het een goed browser, alleen heb 1 probleem, firefox blijft vast zitten als ik devolgende website opstart www.f1competitie.nl, weet iemand wat er aan de hand is?

edit: www.f1competitie.nl, ligt even uit de lucht

112681 wijzigde deze reactie 14-09-2004 20:30 (11%)

• Ibex
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-03 14:43

Ibex

^^ met stom.

quote:
anandus schreef op 14 september 2004 @ 20:28:
[...]

[...]
offtopic:
Wat is Ibex eigenlijk? :?
Mijn nickname 8)7

Mijn sterrenbeeld is Steenbok, en als je het dier (niet het sterrenbeeld) in het engels vertaald, kom je op Ibex :). En Ibex_Girl is mijn vriendin :*). Mijn vriendin heeft wel een ander sterrenbeeld, maar soit :p

Ibex wijzigde deze reactie 14-09-2004 21:01 (9%)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Betaalbare open-source domotica - Komt uit .be

• Zpottr
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

quote:
LifeTecH schreef op 14 september 2004 @ 16:35:
Kun je eigenlijk met Firefox ook "doel opslaan als" doen? want ik zie eigenlijk niet waar dat moet, en om nou elke keer die link naar IE te openen is ook weer zoiets 7(8)7
[alt]-klik werkt ook wel makkelijk, het bestand wordt dan opgeslagen in de directory in te stellen in Tools > Options > Downloads.

Zoef

• 112681
  • Laatst online: 16-05-2009
ik heb de nieuwe firfox geinstaleerd, en nou heb ik niet meer dat rpobleem met die website

• Serum
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14-07-2017
quote:
DJTimo schreef op 14 september 2004 @ 17:01:
Eigenlijk wel een kromme benaming, want je wilt helemaal die link niet opslaan. Je wilt het bestand waar de link naar verwijst opslaan. Maarja, FF die net als IE "Save Target As..." gebruikt kan natuurlijk niet!! 8)7
Dat is een instelling bij 'preferences'. ;)

• Semyon
Niemand die mijn probleem van maandag 13 september 2004 06:06 kan bevestigen of verklaren? IE doet dat namelijk wel goed...

• DJTimo
quote:
Serum schreef op 15 september 2004 @ 09:01:
[...]

Dat is een instelling bij 'preferences'. ;)
Bedoel je nu 'options' of de 'about:config' ofzo? :) Kan geen 'preferences' vinden.

In het vorige deel was er sprake van een inlog scherm bij sommigen, met name op bedrijfsnetwerken, elke keer wanneer je FF opstart. Zie post DJTimo in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III"

Tot mijn grote vreugd krijg ik dit venster niet meer na 1.0PR te hebben geinstalleerd! :Y) _/-\o_

• Keizer
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Hoe kan ik dat irritante auto-aanvullen eigenlijk uitzetten, bijvoorbeeld steeds wanneer ik ik google iets intik krijg ik al mijn oude searches te zien. :(
Voor de rest een prima browser :)

Always outnumbered, never outgunned!

• Semyon
quote:
Keizer schreef op 15 september 2004 @ 09:31:
Hoe kan ik dat irritante auto-aanvullen eigenlijk uitzetten, bijvoorbeeld steeds wanneer ik ik google iets intik krijg ik al mijn oude searches te zien. :(
Voor de rest een prima browser :)
Tools -> Options -> Saved Form information -> uncheck

best logisch eigenlijk toch?

• Garyu
  • Laatst online: 01:16
quote:
Semyon schreef op 13 september 2004 @ 06:06:
Is er iets mis met deze site
http://www.comp.mq.edu.au...tutorials/tutorial07.html? Of ligt het aan firefox.
Als ik het probeer te printen krijg ik altijd maar een pagina. Een print-preview verraadt waarom:
[afbeelding]
Hij gaat gewoon door na een pagina einde...

Is firefox in de fout? Zie zo gauw niets in de html-source en nu moet ik IE opstarten, want die print het wel goed.
Houdt Firefox er misschien niet van dat de hele pagina in een table zit gewrapt?
Dit lijkt me een wat slechte implementatie van CSS. Ik heb hetzelfde al eens eerder gezien bij het proberen te printen van een pagina. Dit ging mis omdat een divje blijkbaar volgens Firefox op één pagina moet passen. Als er dus een flinke lap tekst in die div staat, wordt de tekst onderaan de pagina afgekapt. In IE gaat dat wel goed (stel je voor!). Foutje?

Edit: in de pagina die je als voorbeeld geeft gaat het blijkbaar om een grote tabel ipv een div. Als ook dát verkeerd gaat, dan ligt 't echt aan FF. Bug-report?

Garyu wijzigde deze reactie 15-09-2004 10:08 (8%)

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:43

darkrain

Geniet

quote:
darkrain schreef op 14 september 2004 @ 20:25:
Is er al een TBP voor 1.0PR??
Ik kon hem niet vinden op update.mozilla.org.

edit:
Ik zie dat er een melding op bovenstaande site staat dat het niet werkt (nog).
Ik heb inmiddels de goeie versie gevonden.
Je moet TBP 0.6.10 hebben die werkt bij FF 1.0PR.

Leef en laat leven...

• joint_me
TBP 0.6.10 is een beta, dus vergeet dan niet je reacties te posten op het mozilla forum ;).

Stukje terug heb ik een link gepost, welke naar een versie van TBP verwijst die ook onder 1.0PR werkt. Deze is recompiled, om onder 1.0PR wel te werken.

Ok ik zat vout: TBP 0.6.11 gereleased

joint_me wijzigde deze reactie 15-09-2004 15:29 (31%)

• nero355

nero355

quote:
DJTimo schreef op 14 september 2004 @ 17:01:
Ik vond dit wel een mooie die in een of andere tussenversie zat die ik per ongeluk zat te draaien : "Save to disk" :)

Want ja... dat wil je ook tenslotte en hij gaat meteen naar je vooraf ingestelde pad/naam downloaden, lekker makkelijk !!!

• marzzzz
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

marzzzz

Break My Day

Ik mis nog steeds een aantal belangrijke zaken in Firefox 1.0 PR, terwijl Mozilla dit al lang wel heeft.

Als designer maak ik veel gebruik van "View Page Source" om de html code te bekijken. (Het liefst laat ik dit helemaal door TexdPad afhandellen.) Als ik de code op wil slaan blijkt "Save Page As..." grijs te zijn.

[Hier stond een plaatje met de (grijze) tekst; "Save Page As..."]

Een ander punt is de "Password Manager" deze kan niet met meerdere user accounts overweg!. Firefox heeft geen "Select User" zoals Mozilla!

[Hier stond een plaatje met de tekst; "Select a username to be entered on this form"]

Firefox heeft alleen deze prompt, die helaas maar 1 user onthoud. Andere users worden niet onthouden door Firefox.

[Hier stond een plaatje met de tekst; "Enter username and password for 'Basic 3' at http://www.nedstatbasic.net"]

En tot slot een bug/feature.
Klik terwijl je SHIFT indrukt, dubbel op een stuk tekst! :D

[Hier stond een plaatje ZONDER tekst van GoT]

Toch blijft het mijn favoriete browser.

marzzzz wijzigde deze reactie 04-10-2004 10:54 (45%)
Reden: http://gathering.tweakers.net/upload.cgi NOT EXISTING

// Specs // Album Covers for Winamp v1.15 //

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True