Thunderbird, wat vinden we er van?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.620 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 16:56
Ik heb voor m'n e-mail Thunderbird geinstalleerd.
Weet iemand of 't mogelijk is om die te verkleinen tot trayicon, zodat ie om de 10 min op mail checkt? Kun je Thunderbird misschien koppelen aan Firefox?

En ist misschien bij Thunderbird mogelijk om bij 't inlogscherm van WinXP direct te zien of er nieuwe e-mail/ongelezen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Flint schreef op 12 april 2004 @ 17:26:
Ik heb voor m'n e-mail Thunderbird geinstalleerd.
Weet iemand of 't mogelijk is om die te verkleinen tot trayicon, zodat ie om de 10 min op mail checkt? Kun je Thunderbird misschien koppelen aan Firefox?

En ist misschien bij Thunderbird mogelijk om bij 't inlogscherm van WinXP direct te zien of er nieuwe e-mail/ongelezen is?
Je kunt Thundertray installeren: http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1063659252. Dat eerst opstarten en dan Thunderbird.
Bij de instellingen voor je account kun je instellen dat hij iedere X minuten naar nieuwe berichten moet zoeken.

Over de integratie. In v0.9 komt er een mailbutton in (ook al in de huidige nightly builds).

Over die integratie met het inlogscherm: weet niet of dat mogelijk is. Heb ik iig nooit iets over gehoord.

[ Voor 7% gewijzigd door Unverter op 26-09-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Gert-Paul schreef op 12 april 2004 @ 17:36:
[...]

Je kunt Thundertray installeren: http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1063659252. Dat eerst opstarten en dan Thunderbird.
Bij de instellingen voor je account kun je instellen dat hij iedere X minuten naar nieuwe berichten moet zoeken.

Over de integratie. In v0.9 komt er een mailbutton in (ook al in de huidige nightly builds). Dit komt er dan ongeveer zo uit te zien:
[afbeelding]

Over die integratie met het inlogscherm: weet niet of dat mogelijk is. Heb ik iig nooit iets over gehoord.
Thx, werkt perfect :)
Versie 0.9 zal niet meer zolang duren, dus da's ook fijn.

Hopelijk komt die integratie met het inlogscherm ook nog, want 't zou dom zijn als dat alleen bij Outlook kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 14:03

Magic666

No one's neighbour!

Gert-Paul schreef op 12 april 2004 @ 17:36:
[...]
Over de integratie. In v0.9 komt er een mailbutton in (ook al in de huidige nightly builds). Dit komt er dan ongeveer zo uit te zien:
[afbeelding]

Kun je aan die mailbutton elk emailprogramma koppelen?
Ik gebruik n.l. foxmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Magic666 schreef op 15 april 2004 @ 07:58:
[...]

Kun je aan die mailbutton elk emailprogramma koppelen?
Ik gebruik n.l. foxmail
Volgensmij pakt hij gewoon je standaard mail client. Dus lijkt me wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gert-Paul schreef op 15 april 2004 @ 08:01:
[...]

Volgensmij pakt hij gewoon je standaard mail client. Dus lijkt me wel te werken.
Firefox gaat mij steeds beter bevallen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

beetje offtopic maar ik hoop dat jullie hem toch willen/kunnen beantwoorden:

Ik wil ook thunderbird 0.5 hebben maar kan ik met de mail minimaal twee accounts aanmaken?
(en dan het liefst dat ie beide checkt bij het opstarten van TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Magic666 schreef op 19 april 2004 @ 14:28:

Ik wil ook thunderbird 0.5 hebben maar kan ik met de mail minimaal twee accounts aanmaken?
Heb 4 accounts in thunderbird 0.5 en hij checkt ze netjes alle 4 bij het opstarten van thunderbird. Daarmee uw vraag opgelost ? :7

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Magic666 schreef op 19 april 2004 @ 14:28:

Ja je kunt meerdere mail accounts maken en dan heb je per account een andere 'inbox' als je ze allebei wilt checken bij het opstarten moet je bij je account settings (via tools) - Server Settings 'check for new messages at startup' aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ja de vraag is opgelost! Na IE krijgt ook OE de schop!

Gert-jan, bedankt voor de wat uitgebreidere uitleg! _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Magic666 op 19-04-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 19 april 2004 @ 14:34:
[...]

Ja je kunt meerdere mail accounts maken en dan heb je per account een andere 'inbox' als je ze allebei wilt checken bij het opstarten moet je bij je account settings (via tools) - Server Settings 'check for new messages at startup' aanvinken.
En als je ook nog eens zelf af en toe al je accounts wilt checken in één keer, dan kan je deze extensie downloaden en installen. Werkt perfect..

Dit is de extensie: http://texturizer.net/thunderbird/extensions/#getmess

[ Voor 3% gewijzigd door Br@m op 19-04-2004 14:37 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Br@m schreef op 19 april 2004 @ 14:37:
[...]

En als je ook nog eens zelf af en toe al je accounts wilt checken in één keer, dan kan je deze extensie downloaden en installen. Werkt perfect..

Dit is de extensie: http://texturizer.net/thunderbird/extensions/#getmess
Meer dan ik had ik verwacht! Dat ik nu pas FF en TB ontdek zeg........ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik zie hier wat offtopic over thunderbird, dus doe ik ook lekker :P

Ik wil templates gebruiken bij thunderbird net als in The Bat!, zodat er automatisch het aders waar je naartoe mailt wordt ingevuld, en bij beantwoorden de tijd wordt neergezet, en ook weer aan wie het mailtje wordt gericht.

Zijn er al plugins die dit dynamisch kunnen doen, ipv de template optie? Dit is het enige wat mij tegenhoud het snellere thunderbird te installeren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ok, laatste Thunderbid offtopic vraag:
Ik heb nu een nieuwsgroep gekozen maar TB laat alle reply's van elk topic zien.... Is er een instelling of extension die ervoor zorgt dat ik 1 topic zie en die ik dan zelf, eventueel, kan uitklappen om alle replys te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2022
Magic666 schreef op 19 april 2004 @ 17:58:
Ik heb nu een nieuwsgroep gekozen maar TB laat alle reply's van elk topic zien.... Is er een instelling of extension die ervoor zorgt dat ik 1 topic zie en die ik dan zelf, eventueel, kan uitklappen om alle replys te zien?
Natuurlijk :)
Het is te vinden onder: View -> Messages -> Threaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Xanthus schreef op 19 april 2004 @ 18:14:
[...]

Natuurlijk :)
Het is te vinden onder: View -> Messages -> Threaded
_/-\o_

beetje verder kijken kon geen kwaad dus! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Voor de mensen die zich afvragen waarom ik als topicstarter in de lijst sta: ik heb heb deze replies uit [rml][ Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was: firebird)[/rml] gehaald, zodat je voortaan hier verder kan gaan met praten over Thunderbird :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:44

Sosabowski

nerd

Prima!

Sinds de ontdekking van FireFox ben ik helemaal verkocht aan Mozilla.
-FireFox heeft MS Internet Explorer vervangen
-Filezilla heeft MS IE vervangen
-FileZilla Server heeft Bulletproof FTP Server vervangen

Nu net Thunderbird geinstalleerd en het ziet er veelbelovend uit! Ik was al verbaast hoe makkelijk al mijn mail uit outlook2003 geimporteerd werden. Ik blijft dit en het Firefox topic goed volgen!

edit:
foutje, dank je Cybarite

[ Voor 7% gewijzigd door Sosabowski op 20-04-2004 17:15 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Ben ik nu ineens de topicstarter? :+
Het is idd beter om 2 aparte topics te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

Ik gebruik ook Mozilla Thunderbird.

Alleen de compositiemogelijkheden vallen nog wat tegen...

Zo kan ik geen e-mails in RTF opstellen, althans niet zichtbaar, en worden stijlkenmerken van tekst vern-aggeld wanneer ik de optie HTML format kies.

Tips zijn welkom... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IorGie schreef op 20 april 2004 @ 16:06:
Prima!

Sinds de ontdekking van FireFox ben ik helemaal verkocht aan Mozilla.
-FireFox heeft MS Internet Explorer vervangen
-Filezilla heeft MS IE vervangen
-FileZilla Server heeft Bulletproof FTP Server vervangen

Nu net Thunderbird geinstalleerd en het ziet er veelbelovend uit! Ik was al verbaast hoe makkelijk al mijn mail uit outlook2003 geimporteerd werden. Ik blijft dit en het Firefox topic goed volgen!
FileZilla heeft niets van doen met Mozilla, alhoewel het ook een fantastisch programma is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:33

Entity

9000rpm

Ik gebruik al een flinke poos Thunderbird, daarvoor Mozilla Mail en dáárvoor Outlook en Outlook Express. Maar dat is al een jaar of wat geleden :)

Thunderbird is lekker licht, eenvoudig in gebruik en als je meerdere accounts gebruikt, krijg je meedere inboxen, ook erg handig. Bovendien is de IMAP ondersteuning beter dan in Outlook Express. Ik ben helemaal aan Thunderbird gewend geraakt en ik wil absoluut niet meer terug.

De combinatie Thunderbird + Firefox is in mijn ogen stukken beter dan OE + IE. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk vrienden en kennissen hiertoe over te halen. Het enige irritante is dat niet alle sites in Firefox goed werken, maar dat is doorgaans de schuld van die luie webmasters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Mozilla Thunderbird heeft sinds de nightlies van 20 april nieuw artwork. Meer informatie is terug te vinden in deze blog: redemption in a blog: New Thunderbird artwork checked in :) .

Afbeeldingslocatie: http://blog.codefront.net/archives/screenshots/tb-new-icon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Harm schreef op 20 april 2004 @ 20:18:
Mozilla Thunderbird heeft sinds de nightlies van 20 april nieuw artwork. Meer informatie is terug te vinden in deze blog: redemption in a blog: New Thunderbird artwork checked in :) .

[afbeelding]
Hm beetje vaag logo hoor. Ik zie het nu voor het eerst en ik dacht eerst dat het een getekend hoofd was met blauw haar :D

Grote variant vind ik wel mooi :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 11:46

Nietzman

Woei!

[afbeelding]
Tof, mocht tijd worden!

Fijn om te zien dat ze nou ook TB onder handen genomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Vooral de grotere vesies vind ik erg mooi. Daarnast pas het ook beter bij het logo van FireFox.

complimenten voor het Mozilla team!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

Sander Prinsen schreef op 20 april 2004 @ 17:55:

Thunderbird is lekker licht, eenvoudig in gebruik en als je meerdere accounts gebruikt, krijg je meedere inboxen, ook erg handig. Bovendien is de IMAP ondersteuning beter dan in Outlook Express. Ik ben helemaal aan Thunderbird gewend geraakt en ik wil absoluut niet meer terug.
definieer licht maar eens.
ken genoeg mensen die slechts mailen en een beetje briefjes tikken en browsen
(en MSN) en daardoor aan een antieke computer zoals bv een Pentium 100Mhz genoeg hebben.
Dan wordt het toch wel enigszins belachelijk om te zien hoeveel RAM een email-client in bezit kan nemen (27MB op mijn eigen win2000 systeem).

(ja, slechts 1 POP3 box, niks geavanceerds dus).

motivatie hierbij is om toch wat onderdelen veiliger te maken, ofwel pleite met Outlook (Express).

Win98 en Office97 draait op zo'n systeempje.
(geen denken aan om OpenOffice te proberen, en ook FireFox is traag, maar ja, IE ook)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1148 op 20-04-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Nieuwe logo is echt een stuk beter!!!

Ook mijn complimenten voor het ontwikkel team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zit er in Thunderbird ook ondersteuning in voor certificaten :?

In een vrij oude versie van Thunderbird die ik had zat het niet. In Mozilla zelf wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

wwillem schreef op 20 april 2004 @ 21:16:
Zit er in Thunderbird ook ondersteuning in voor certificaten :?

In een vrij oude versie van Thunderbird die ik had zat het niet. In Mozilla zelf wel overigens.
Ik heb net ff voor je gekeken en in deze nieuwe build (van vandaag) zit het wel, in de 0.5 volgensmij nog niet. Dus of nightly downloaden, of wachten op 0.6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online

[afbeelding]
Op deze site kun je nalezen wat er ten grondslag heeft gelegen aan het nieuwe icoon en hoe men tot dit icoon en deze art is gekomen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik gebruik Thunderbird wel, maar vind het eigenlijk geen fijne client. Ik gebruikte altijd Sylpheed Claws onder FreeBSD, maar helaas krijg ik die niet aan de praat onder OS X. Twee (imho grote) problemen die ik tegen kom:

• Threaden gaat (ook) op subject, is niet uit te zetten. Volgens mij wel door de code wat aan te passen met een onofficiele patch, maar Thunderbird wil hier niet compilen dus daar heb ik atm niets aan.
• Standaard wordt de HTML versie van mailtjes getoond, die wil ik niet zien... Linkje om die eventueel te openen in een browser is genoeg.

Verder werkt het wel redelijk leuk, maar zodra Sylpheed fatsoenlijk geport wordt ga ik meteen weer over :)
Als iemand toch toevallig de oplossing voor (een van) deze twee problemen weet hoor ik het graag natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

oVRoM schreef op 20 april 2004 @ 21:52:
• Threaden gaat (ook) op subject, is niet uit te zetten. Volgens mij wel door de code wat aan te passen met een onofficiele patch, maar Thunderbird wil hier niet compilen dus daar heb ik atm niets aan.
• Standaard wordt de HTML versie van mailtjes getoond, die wil ik niet zien... Linkje om die eventueel te openen in een browser is genoeg.
Je kunt threaden zowieso uitzetten (view - sort by - threaded/untreaded) .Je kan volgensmij niet aanpassen dat hij op iets anders sorteert, als je dat bedoelt.

Bij view - Message body as - original/simple html of plain text kun je instellen hoe Tbird om moet gaan met HTML-mail. Weergave wordt dan anders. Bij simple houdt hij tabellen etc. nog vast, maar plaatjes niet meer. Volgensmij standaard geen link naar de browser, als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 15:29

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Flint schreef op 12 april 2004 @ 17:26:
Dat inlogscherm laat toch alleen maar de niet gelezen berichten zien die je al gedownload heb, is dus mega nutteloos. (tenzij je al ingelogd bent, dan user wisselen..en dan naar inlogscherm kijken..dan zie je als je je mail client draaiende heb nieuwe mail binnenkomen..maar ja wie wil dat nou. op die manier...

[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 21-04-2004 07:59 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
MaxBurn schreef op 21 april 2004 @ 07:58:
[...]

Dat inlogscherm laat toch alleen maar de niet gelezen berichten zien die je al gedownload heb, is dus mega nutteloos. (tenzij je al ingelogd bent, dan user wisselen..en dan naar inlogscherm kijken..dan zie je als je je mail client draaiende heb nieuwe mail binnenkomen..maar ja wie wil dat nou. op die manier...
Ik :+ Doordat er meerdere gebruikers van de Pc gebruik maken, en hij 24 uur per dag aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014

[afbeelding]
Waarom lijkt het design van dit icoon zo sprekend op deze rechter icoon:

Afbeeldingslocatie: http://www.kde-look.org/content/pre1/10685-1.jpg
http://www.kde-look.org/content/show.php?content=10685

Welke
- Al maanden en maanden op internet staat
- Gemaakt is door Jairo Boudewyn en niet Jon Hicks
- Veel en veel mooier is

Komt het toevallig bij hetzelfde persoon vandaan (wat me stug lijkt) of is het een rip-off?

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 21 april 2004 @ 07:48:
[...]

Je kunt threaden zowieso uitzetten (view - sort by - threaded/untreaded) .Je kan volgensmij niet aanpassen dat hij op iets anders sorteert, als je dat bedoelt.
Threaden hoort imo op de In-reply-to en Refences headers te gaan, niet op subject. Ik wil dus wel dat 'ie op die headers sort, maar niet op subject :)
Bij view - Message body as - original/simple html of plain text kun je instellen hoe Tbird om moet gaan met HTML-mail. Weergave wordt dan anders. Bij simple houdt hij tabellen etc. nog vast, maar plaatjes niet meer. Volgensmij standaard geen link naar de browser, als je dat wilt.
Hmmm heb ik daar dan echt telkens overheen gekeken? Zou best kunnen, zal vanavond ff kijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Mmm blijkbaar gaat het importeren van mail toch niet zoals het hoort.

Met hulp van Import Outlook Mail naar Evolution (of andere mail) heb ik nu al mijn mail in de Mozilla Mail client. Maar hoe krijg ik het nou ik Thunderbird? Iemand een idee?

Thunderbird FAQ help je om de laatste stap te maken.

Door middel van deze 2 linkjes kan je probleemloos je mail uit outlook importeren MET behoud van je email bijlagen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sosabowski op 21-04-2004 15:26 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ecco schreef op 21 april 2004 @ 08:38:
[...]

[afbeelding]

Welke
- Veel en veel mooier is

Komt het toevallig bij hetzelfde persoon vandaan (wat me stug lijkt) of is het een rip-off?
Ik heb werkelijk waar geen idee. Je zou het eens na kunnen vragen op de Mozillazine-forums, via de mailinglists of via de nieuwsgroepen. Het is overigens de eerste keer dat ik dat KDE-icoon zie en de overeenkomst is inderdaad wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 12:08
Ecco schreef op 21 april 2004 @ 08:38:

[afbeelding]

Welke
- Veel en veel mooier is

Ten eerste vind ik deze twee iconen (nieuwe Thunderbird en de rechter) sowiezo niet echt veel op elkaar lijken en het lijkt mij erg duidelijk dat het rechter icoon is ontworpen voor Mac OS X. Aangezien Thunderbird niet lauter voor Mac OS X is gemaakt vind ik het vrij logisch dat men een icoon heeft ontworpen wat veel beter past bij Firefox.

Over smaak valt niet te twisten maar ik vind het rechtericoon toch echt niet mooi en het nieuw ontworpen Thunderbird logo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2326

Anoniem: 1148 schreef op 20 april 2004 @ 21:10:
[...]

definieer licht maar eens.
ken genoeg mensen die slechts mailen en een beetje briefjes tikken en browsen
(en MSN) en daardoor aan een antieke computer zoals bv een Pentium 100Mhz genoeg hebben.
Dan wordt het toch wel enigszins belachelijk om te zien hoeveel RAM een email-client in bezit kan nemen (27MB op mijn eigen win2000 systeem).
..
http://home.ubalt.edu/abento/pinemail/pinemail.html

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 2326 op 21-04-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385 schreef op 20 april 2004 @ 16:56:
Ik gebruik ook Mozilla Thunderbird.

Alleen de compositiemogelijkheden vallen nog wat tegen...

Zo kan ik geen e-mails in RTF opstellen, althans niet zichtbaar, en worden stijlkenmerken van tekst vern-aggeld wanneer ik de optie HTML format kies.

Tips zijn welkom... ;)
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 21 april 2004 @ 07:48:
[...]
Thanks, dit werkt inderdaad. Ik had alleen in de opties gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
ddc schreef op 21 april 2004 @ 15:03:
[...]

Ten eerste vind ik deze twee iconen (nieuwe Thunderbird en de rechter) sowiezo niet echt veel op elkaar lijken en het lijkt mij erg duidelijk dat het rechter icoon is ontworpen voor Mac OS X. Aangezien Thunderbird niet lauter voor Mac OS X is gemaakt vind ik het vrij logisch dat men een icoon heeft ontworpen wat veel beter past bij Firefox.

Over smaak valt niet te twisten maar ik vind het rechtericoon toch echt niet mooi en het nieuw ontworpen Thunderbird logo wel.
Ten eerste had ik het eerder over het design van het nieuwe icoon, die iets teveel op de andere gebaseerd lijkt te zijn. Al lijkt het resultaat er ook wel erg veel op. Ten tweede, sinds wanneer worden Mac OS X iconen op kde-look.org geplaatst?

Anyway, het kan toeval zijn. Maar ik heb voor de zekerheid een meeltje gestuurd naar de auteur van het rechter icoon, dan ziet hij maar wat hij ermee doet. Overigens wordt zijn icoon vrij veel gebruikt, ook op mozillazine fora is hij wel bekend.

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik vind die twee iconen ook niet echt op elkaar lijken maar ja.....

Maar om de auteur daarover een mail te sturen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Magic666 schreef op 22 april 2004 @ 09:37:
Ik vind die twee iconen ook niet echt op elkaar lijken maar ja.....

Maar om de auteur daarover een mail te sturen... :/
De auteur van het oude icoon ja. En een wereldbol met een brief erin en met een vogel die eroverheen hangt vindt je niet op elkaar lijken? Misschien vind de auteur ook van niet, dan is er toch niets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 11-06 20:43

EraZor

Don't mention the war

Ik krijg het alleen maar voor elkaar om bestanden in plain tekst te versturen, ook al stel ik ze in als html... zie ik iets over het hoofd ofzo? Ontvangen gaat prima...bij het composeren ziet het er ook uit als html maar bij het ontvangen in Outlook is het gewoon weer plain tekst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ecco schreef op 22 april 2004 @ 09:52:
[...]

De auteur van het oude icoon ja. En een wereldbol met een brief erin en met een vogel die eroverheen hangt vindt je niet op elkaar lijken? Misschien vind de auteur ook van niet, dan is er toch niets aan de hand?
In het oude icoon zie je een wereldbol, in het nieuwe niet.
In het oude icoon zit de vogel rechts, in het nieuwe hangt ie er met beide vleugels overheen. Nee dat vindt ik niet op elkaar lijken.

Maar goed om dan te "klikken" vindt ik ook wel wat ver gaan. Maar als ie er zelf geen problemen mee heeft is er idd niks aan de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

EraZor schreef op 22 april 2004 @ 10:15:
Ik krijg het alleen maar voor elkaar om bestanden in plain tekst te versturen, ook al stel ik ze in als html... zie ik iets over het hoofd ofzo? Ontvangen gaat prima...bij het composeren ziet het er ook uit als html maar bij het ontvangen in Outlook is het gewoon weer plain tekst....
Check eens of je instellingen goed staan. Tools - Options - Composition - Send options (rechts onderaan). Dan kun je bij text format aangeven hoe je mail verstuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 11-06 20:43

EraZor

Don't mention the war

Ik heb 't lettertje std op Verdana gezet en geconfigged dattie sowieso HTML moet sturen naar alle domeinen. Dan gaat 't goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb Thunderbird al lang draaien voor nieuwsgroepen, maar de vorige versie klapte er nogal eens uit als ik daar mail mee wilde ophalen/verzenden.
Je kunt nu prima importeren vanuit Outlook 2003, iets waar ik al erg lang op zat te wachten. Echter werkt Outlook 2003 fijn zonder bugs, en aangezien ik 30mb aan (belangrijke) mail heb liggen, stap ik liever niet klakkeloos over. Wat ik dus nu doe, is mijn niet zo belangrijke e-mailadressen in Thunderbird zetten en lekker lang testen :) Wie weet stap ik ook over, ben ik compleet aan de Mozilla :P Handige plugins/extensies zijn trouwens de kalender en de post its. Het is dat die kalender niet snapt dat als iets begint op vrijdag 19:00 en eindigt op zondag 16:00, het niet elke dag om 19:00 (weer) begint..maar ja, boeit niet zo: gebruik toch Rainlendar voor kalenderwerk :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:45
Ik heb ook nog een vraagje: ik gebruik het adaptive spamfilter, maar die scant alleen mail die in mijn inbox terecht komt. Mijn tweakers.net-mailadres wordt geforward naar dit mailadres en wordt met een filter meteen in een tweakers.net map gemikt. De spam die hierin terecht komt wordt echter pas als spam aangemerkt als ik deze map selecteer om te kijken wat erin staat. Het lijkt er dus op dat de volgorde (mijns inziens) verkeerd is. Mail wordt eerst gefilterd en gaat dan pas door het spamfilter, terwijl andersom mij logischer lijkt (kan ook nergens aangegeven worden volgens mij).

Weet iemand of dit in versie 0.5 op te lossen is of dat het misschien in een (werkbare) nightly verwerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

2Dutch schreef op 23 april 2004 @ 11:18:
Je kunt nu prima importeren vanuit Outlook 2003, iets waar ik al erg lang op zat te wachten. Echter werkt Outlook 2003 fijn zonder bugs, en aangezien ik 30mb aan (belangrijke) mail heb liggen, stap ik liever niet klakkeloos over. Wat ik dus nu doe, is mijn niet zo belangrijke e-mailadressen in Thunderbird zetten en lekker lang testen
Ik ben overgestapt met 250 MB aan mail en bijlagen. Tot nu toe draait het allemaal stabiel en zonder problemen. De *.pst bestanden van outlook heb ik op cd gezet zodat ik altijd mijn oude mail kan terug lezen. Van de Thunderbird bestanden maak ik af en toe een backupje, just in case. Ik heb ze nog niet nodig gehad. Ik ben verkocht aan Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Kheldar schreef op 27 april 2004 @ 13:40:
De spam die hierin terecht komt wordt echter pas als spam aangemerkt als ik deze map selecteer om te kijken wat erin staat. Het lijkt er dus op dat de volgorde (mijns inziens) verkeerd is. Mail wordt eerst gefilterd en gaat dan pas door het spamfilter, terwijl andersom mij logischer lijkt (kan ook nergens aangegeven worden volgens mij).

Weet iemand of dit in versie 0.5 op te lossen is of dat het misschien in een (werkbare) nightly verwerkt is?
Ik heb het eens zitten proberen, maar volgens mij is dit opgelost in de laatste Nightly builds van TB.
Want als ik een html mailtje verstuur naar mij zelf en door een filter in een andere map laat verplaatsen, dan staat er in die map toch dat het spam is. Dus ook als het niet de inbox is geeft tie aan dat het spam is.

Alleen wat ik niet helemaal snap is, dat als ik een mailtje krijg van iemand die ik aanmerkt als GEEN Junk, de volgende keer geeft tie weer aan dat het spam is :? Dat zou ik toch maar één keer aan moeten geven dat het geen Junk mail is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17264

Misschien kan ik dit beter in NOS vragen maar toch.

Is het mogelijk om de mail tussen Window XP met Thunderbird en Linux met Thunderbird te delen? Bijvoorbeeld door een gezamelijke map met e-mail op een fat 32 partitie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Anoniem: 17264 schreef op 30 april 2004 @ 10:55:

Is het mogelijk om de mail tussen Window XP met Thunderbird en Linux met Thunderbird te delen? Bijvoorbeeld door een gezamelijke map met e-mail op een fat 32 partitie te maken?
Dit moet kunnen als de maildatabase bestanden het zelfde zijn. Ik zou eigenlijk zo niet weten waarom dat op Linux anders zou moeten (ingedeeld) zijn dan op Windows.
Give it a try :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Laatst online: 12-06 20:49
Anoniem: 17264 schreef op 30 april 2004 @ 10:55:

http://texturizer.net/thunderbird/share_mail.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:45
Br@m schreef op 30 april 2004 @ 10:21:
[...]

Ik heb het eens zitten proberen, maar volgens mij is dit opgelost in de laatste Nightly builds van TB.
Want als ik een html mailtje verstuur naar mij zelf en door een filter in een andere map laat verplaatsen, dan staat er in die map toch dat het spam is. Dus ook als het niet de inbox is geeft tie aan dat het spam is.
Is het meteen spam, of moet je eerst die map selecteren? Want hier markeert hij het pas als spam als ik de map selecteer, vervolgens verplaatst hij de berichten wel meteen naar de junk-map. Ook in de nightly van 29042004, dus 0.6RC1, doet hij dit nog :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb net even thunderbird geïnstalleerd (de nightly van 02052004). Is het ook mogelijk om de map 'local folders' uit te schakelen? Beetje loos als er geen mail inkomt om dat zo te laten staan...

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Ja, dat is mogelijk. Je moet alleen wel lekker ingewikkeld gaan doen.

Mijn oplossing gevonden in dit topic op MozillaZine: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=70706.

Wat moet je doen?

Ga naar prefs.js in je profiel.
Verander "mail.accountmanager.localfoldersserver""server1" in "mail.accountmanager.localfoldersserver""server2"
Ik moest juist 2 in 1 veranderen. Probeer dat dus ook even.

en "mail.server.server2.type"none" in "mail.server.server2.type"" (None dus verwijderen en de quotes laten staan)

Maar, maak eerst een backup van je profiel, zodat je altijd terug kan als er iets misgaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Unverter op 02-05-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Misschien wel ff leuk om te melden, versie 0.6 is uit! Te downloaden vanaf de FTP van Mozilla(ftp://ftp.mozilla.org/pub...thunderbird/releases/0.6/) of van de Mozilla Thunderbird project site.

Kijk hier voor de releasenotes.
De belangrijkste verandering zijn iig verbeterde junkmail herkenning, een windows installer, nieuw logo en een ander thema voor Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
Hij is goed, ik heb net even geinstalleerd en hij nam mijn instellingen en alles gewoon over.. het logo is ook erg relaxed :) maar daar doe je het natuurlijk niet voor.

btw wat me opvalt is dat er nog steeds geen fatsoenlijke export functie inzit :(

[ Voor 20% gewijzigd door Webgnome op 03-05-2004 12:43 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Webgnome schreef op 03 mei 2004 @ 11:52:
en hij nam mijn instellingen en alles gewoon over..
Die staat in een andere map, Application Data/Thunderbird. Daarom onthoudt hij alles.

Ik had trouwens ff problemen toen ik 0.6 voor de eerste keer opstarte. Het scherm zat er een beetje raar uit(overstap van rc2 naar 0.6). Als je dat ook hebt moet je de map chrome uit je profiel verwijderen. Dat ben je wel al je extensies kwijt, maar daarna zou het probleem verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

vanavond ff instaleren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

't Is een mooi programma alleen kan ik er slecht tegen dat de cursor / caret bij bijv. het schrijven van een e-mail niet helemaal aan het einde van de tekst die je typt staat maar over de laatste letter heen knippert waardoor die onduidelijk wordt.
Ik zie in Bugzilla (http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=98564) dat hier al heel lang over geklaagd wordt en dat er af en toe een fix is verschenen maar die zit niet in de builds die ik getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik draai hier naar (bijna) volle tevredenheid al een tijdje 0.6+, maar hij weigert te onthouden dat een notify mailtje dat er een nieuwe reactie op een forum is gepost geen junk is, ook al heb ik dit minstens 9x aangegeven :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56

MJV

Na eerst van IE naar Mozilla Firefox overgeschakelt te zijn nu ook van OE naar Thunderbird.

Ik vind het lekker werken tot nu toe. Geweldig dat je de mappen voor e-mail zo makkelijk kunt verplaatsen!
Het is nog even wennen, maar mijn mening is erg positief tot nu toe. Heerlijk overzichtelijk ook alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
M a a r t e n schreef op 03 mei 2004 @ 12:47:
Ik draai hier naar (bijna) volle tevredenheid al een tijdje 0.6+, maar hij weigert te onthouden dat een notify mailtje dat er een nieuwe reactie op een forum is gepost geen junk is, ook al heb ik dit minstens 9x aangegeven :?.
Klein vraagje... zijn deze problemen bekend bij mozilla zelf?

Bekijk dit is even op je gemak: http://www.mozilla.org/quality/bug-writing-guidelines.html

Mocht dit probleem niet bekend zijn bij de makers dan kun je ze hierop wijzen.
Vergeet dus niet dat we het hebben over versie 0.6 en niet over OE 6.xx, het is allemaal nog in ontwikkelingsfase dus als je een probleem hebt, schroom niet en kijk of deze bug bekend is zo niet report deze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:40

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Net geinstalleerd en settings/mail/address book van OE geimporteerd. Nog niet uitgebreid getest, maar dat komt nog, lijkt me wel geinig zover toe. Was al van MSIE naar Firefox overgestapt (MSIE als backup voor bepaalde sites die MSIE-only zijn, stelletje aso's), en nu ga ik eens zien of ik de overstap van OE naar Thunderbird echt aandurf. Is wel heerlijk als het echt allemaal gaat werken zoals ik hoop, want ik wou altijd al een hele tijd een standalone client voor mijn email.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:45

krvabo

MATERIALISE!

Ook net geïnstalleerd, werkt meteen prima! ik werkte nog op de .4, maar alles werkt :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het logo is ubercool :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/227J6SUV22TP/picserver.png

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door VonFoX op 03-05-2004 17:34 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hoe zit dat nu precies met installen? Ik heb de 0.5 versie maar ik mag 0.6 niet in dezelfde dir installen?

Momenteel staat TB in D:\thunderbird, welke stappen moet ik nu wel en niet doen?
Voordat ik weer te snel wat doe en alles weggooi :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98590

Ik heb 0.6 gewoon in de zelfde dir gezet als 0.5, alle instellingen worden netjes overgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Magic666 schreef op 03 mei 2004 @ 17:49:
hoe zit dat nu precies met installen? Ik heb de 0.5 versie maar ik mag 0.6 niet in dezelfde dir installen?

Momenteel staat TB in D:\thunderbird, welke stappen moet ik nu wel en niet doen?
Voordat ik weer te snel wat doe en alles weggooi :|
Upgraders: DO NOT install Mozilla Thunderbird into a directory containing program files from a previous version. Overwriting files from a previous release WILL cause problems. To re-use the directory of a previous install, the directory must be deleted and recreated, emptied, moved, or renamed. You should not file bugs in Bugzilla if you choose to ignore this step.

The program directory does not contain profile information; any existing accounts, account settings, options, e-mail, and news messages will remain intact. This release does not require changes to your profile to function properly.

Important: If you used a prior version of Thunderbird and installed themes OR extensions, you need to do the following or Thunderbird may NOT run properly. Find your profile directory. There should be a sub directory called chrome. Remove everything in chrome. This will not affect your mail data or preferences.

Zolang je dus je profiel folder niet weggooid is er niks aan de hand, die staat ook trouwens niet in de map c:\program files maar ergens in de map documents en settings. Ook op frontpage meuktracker vind je de nodige info bij de reacties. Beetje uitzoek werk kan in het vervolg geen kwaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hmm, ik vind het wel geinig eigenlijk, elke email account hun eigen inbox enzo. Maar wat ik iets minder vind is dat de hele zut (sent items, draft, trash) erbij zit, en dat je dan de folders moet openklappen om te zien of er unread messages zijn in inbox. Is er een extensie of optie dat in de root zelf al laat zien hoeveel unreads er zijn? Ik heb't nog niet kunnen vinden. Met veel accounts wordt het een beetje te onoverzichtelijk met allemaal opengeklapte folders.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Miki schreef op 03 mei 2004 @ 17:55:
[...]

Upgraders: DO NOT install Mozilla Thunderbird into a directory containing program files from a previous version. Overwriting files from a previous release WILL cause problems. To re-use the directory of a previous install, the directory must be deleted and recreated, emptied, moved, or renamed. You should not file bugs in Bugzilla if you choose to ignore this step.

The program directory does not contain profile information; any existing accounts, account settings, options, e-mail, and news messages will remain intact. This release does not require changes to your profile to function properly.

Important: If you used a prior version of Thunderbird and installed themes OR extensions, you need to do the following or Thunderbird may NOT run properly. Find your profile directory. There should be a sub directory called chrome. Remove everything in chrome. This will not affect your mail data or preferences.

Zolang je dus je profiel folder niet weggooid is er niks aan de hand, die staat ook trouwens niet in de map c:\program files maar ergens in de map documents en settings. Ook op frontpage meuktracker vind je de nodige info bij de reacties. Beetje uitzoek werk kan in het vervolg geen kwaad...
ondanks alles kreeg ik nog steeds foutmeldingen.....
Complete uninstall en verse install deed wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik heb het hier al meer gevraagd volgens mij, maar geen antwoord op gekregen. :)

Die spam control in TB, is best wel leuk, niet dat ik veel "echte" spam binnen krijg, maar als ik vandaag een mailtje krijg (omroep.nl bv) en ik geef aan dat het geen spam is, maar de volgende dag kan ik weer aan geven dat het geen spam is. Kan dat niet anders? Want dit schiet niet op natuurlijk.
Ik kan even niet vinden wat ik eventueel in kan stellen of veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Trinsec schreef op 03 mei 2004 @ 18:39:
Hmm, ik vind het wel geinig eigenlijk, elke email account hun eigen inbox enzo. Maar wat ik iets minder vind is dat de hele zut (sent items, draft, trash) erbij zit, en dat je dan de folders moet openklappen om te zien of er unread messages zijn in inbox. Is er een extensie of optie dat in de root zelf al laat zien hoeveel unreads er zijn? Ik heb't nog niet kunnen vinden. Met veel accounts wordt het een beetje te onoverzichtelijk met allemaal opengeklapte folders.
misschien is dit iets?
http://texturizer.net/thu...nsions/#easygetmailbutton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Nee, dit is het niet. Ik heb geen problemen met alle email in 1x te checken. Ik heb problemen met alle folders gesloten en dan in 1x kunnen zien welke folders unread mails in hun inboxen hebben zonder die folders te moeten openvouwen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Trinsec schreef op 03 mei 2004 @ 18:50:
[...]

Nee, dit is het niet. Ik heb geen problemen met alle email in 1x te checken. Ik heb problemen met alle folders gesloten en dan in 1x kunnen zien welke folders unread mails in hun inboxen hebben zonder die folders te moeten openvouwen.
Dat kan je toch zien aan de vet gedrukte map naam, zo kan je zien dat er mail in staat wat nog niet gelezen is. Of begrijp ik je niet helemaal? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30820/full.jpg

Solly, dit is niet wat je bedoelt.. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 03-05-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Maar, maar.. mijn root mappen zijn altijd vetgedrukt? :?

Edit:
Oh, nee nee.. Je hebt je folders OPENGEKLAPT. Ik wil ze dicht hebben. Zie je. :)

Wat in je geval:
+ xs4all.nl
+ amd64
+ Andere hosts

Zou wezen. Niet opengeklapt. In die toestand wil ik dus in 1x kunnen zien of het waard is om die open te klappen om unread mails te lezen.

[ Voor 89% gewijzigd door Trinsec op 03-05-2004 19:07 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Trinsec schreef op 03 mei 2004 @ 19:05:

Edit:
Oh, nee nee.. Je hebt je folders OPENGEKLAPT. Ik wil ze dicht hebben. Zie je. :)

Wat in je geval:
+ xs4all.nl
+ amd64
+ Andere hosts

Zou wezen. Niet opengeklapt. In die toestand wil ik dus in 1x kunnen zien of het waard is om die open te klappen om unread mails te lezen.
Ja, ik snap wat je nu bedoelt, maar dat krijg ik niet voor elkaar eigenlijk. Maar bij mij staan ze altijd allemaal open. Dus nooit naar gezocht naar een extensie. Als die er zal weze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Eigenlijk zou ik het niet zo erg vinden om ze open te klappen.. als ik die andere zut dingen erin kan verwijderen, zoals draft, templates enzo. Maar dat kan ik niet. Ik vind de hele boel gewoon teveel ruimte innemen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Ik vind thunderbird een best fijne client en gebruik hem nu al een dik 3 maanden.
Ik werk alleen met IMAP op het moment en dat is nog niet helemaal lekker in thunderbird.

Ik heb 2 computers (1 op kamers en 1 bij me ma thuis) en het gebeurd veel dat als ik een imap map aanmaak op PC A dat ie niet verschijnt bij PC B in thunderbird en omgekeerd.
Maar als ik dan map lijst opvraag (subcripe) staat ie er wel bij.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/X04U71L5V2N2/picserver.jpeg

Jammer van de layout, dit is toch niet heel erg (anders maak ik er wel een link van)

[ Voor 19% gewijzigd door Weezer-DC op 03-05-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 09-06 19:50
Ziet er goed uit, alleen jammer dat tie standaard geen Hotmail ondersteunt :)

dr is wel een programmatje voor: http://www.fitsoftware.com/hotpop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Sir_Killalot schreef op 03 mei 2004 @ 19:26:

Kijk, das fijn!

Ik ben trouwens zeer tevree over RC2. Ik weet niet of het al in eerdere .6 nighlies zat (ik kom van .5final) maar eindelijk kan ik bij een quote/forward bovenaan beginnen met typen. Vind ik wel zo handig :) Ook ben ik zeer te spreken over de Nederlandse vertaling extensie. Die is veel beter dan die van FireFox.

Top mailclient! Ik gebruik hem al sinds 0.1.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Sir_Killalot schreef op 03 mei 2004 @ 19:26:

Dat is wel shareware, bij 100 berichten houdt hij er mee op. Er is ook nog Mr Postman. dit is wel een java application, maar is wel gratis. Zie http://mrpostman.sourceforge.net/ voor meer info.

@Bram: hoe lang heb je het volgehouden? Thunderbird gebruikt zogenaamde 'Bayesian filter'. Het duurt wel een tijdje voordat helemaal goed werkt.
Wat zowieso werkt is als het van 1 e-mail adres komt: toevoegen aan je adresboek en dan tools - junk mail controls. Onder 'White list' kun je kiezen dat adressen uit je adresboek niet als junk gezien worden.
Anders misschien je training data resetten: weer junk mail controls - tabblad adaptive filter - reset training data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 03 mei 2004 @ 20:55:
[...]

@Bram: hoe lang heb je het volgehouden? Thunderbird gebruikt zogenaamde 'Bayesian filter'. Het duurt wel een tijdje voordat helemaal goed werkt.
Wat zowieso werkt is als het van 1 e-mail adres komt: toevoegen aan je adresboek en dan tools - junk mail controls. Onder 'White list' kun je kiezen dat adressen uit je adresboek niet als junk gezien worden.
Anders misschien je training data resetten: weer junk mail controls - tabblad adaptive filter - reset training data.
Toch wel weer al een tijdje, alleen nu ik er bij nadenk heb ik de laatste tijd nogals eens een nieuwe build geinstallleer. En ook wel eens een nieuw profiel. Dus dan ben ik dat kwijt natuurlijk.
Ik probeer het gewoon een tijdje nog zo, en anders zet ik het adres wel in mijn adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Heej, new mail notification in OS X! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30839/full.png
maar eindelijk kan ik bij een quote/forward bovenaan beginnen met typen. Vind ik wel zo handig
Dat kon toch al in 0.5? Kan overigens geen enkele reden bedenken om bovenaan te gaan typen, maar dat zal wel aan mij liggen :)

[ Voor 57% gewijzigd door oVRoM op 03-05-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
oVRoM schreef op 03 mei 2004 @ 22:58:
Dat kon toch al in 0.5? Kan overigens geen enkele reden bedenken om bovenaan te gaan typen, maar dat zal wel aan mij liggen :)
Nope kon nog niet (of ik heb poep in mn ogen :P). Reden is dat ik dan niet bij ieder gericht naar beneden moet scrollen om het nieuwste te lezen (wel zo handig als het nieuwste bovenaan staat) en verder doet bijna iedereen doet (OE kan alleen maar bovenaan).

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 04-05-2004 08:35 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Breepee schreef op 04 mei 2004 @ 08:34:
[...]

Nope kon nog niet (of ik heb poep in mn ogen :P). Reden is dat ik dan niet bij ieder gericht naar beneden moet scrollen om het nieuwste te lezen (wel zo handig als het nieuwste bovenaan staat) en verder doet bijna iedereen doet (OE kan alleen maar bovenaan).
Ik had het idee dat het ook al kon. In 0.5 kan ik iig instellen bij de Server Settings - Composition dat ik boven of beneden de quote wil typen.

Maar misschien heb jij het ergens anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Ik heb nu sinds gister Thunderbird 0.6 geinstalleerd. Had eerst Pegasus Mail en heb de hele riedel aan mail kunnen omzetten naar Mozilla formaat door het programmaatje Mailconv. Alles mooi meegenomen inclusief de nodige attachments. _/-\o_

Klein vraagje...

Sommige mails bevatten een link, als ik daarop klik met rechtermuisknop dan krijg je zo'n mooi contextmenu waarin het alleen mogelijk is om die link te openen of de locatie te kopieren, het zelfde als wat Outlook Express dus ook doet.
Nou ben ik de Mozilla Suite gewend en dus mis ik de optie om een link in een nieuwe tab of venster te openen (voor dat laatste is er een extensie las ik).
Hoe is nou de integratie met Firefox, heb ik dan weer de mogelijkheid om links in nieuwe tabs te openen of niet? Dat is namelijk toch wel de meest gebruikte functie, ik wil niet steeds nieuwe vensters open hebben of steeds op "back" moeten klikken omdat hij vensters hergebruikt. Het later rustig door kunnen nemen van de geopende links vind ik superhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

ppl schreef op 04 mei 2004 @ 16:17:
Nou ben ik de Mozilla Suite gewend en dus mis ik de optie om een link in een nieuwe tab of venster te openen (voor dat laatste is er een extensie las ik).
Hoe is nou de integratie met Firefox, heb ik dan weer de mogelijkheid om links in nieuwe tabs te openen of niet?
Er is volgensmij niet iets specifiek voor Thunderbird dat links in een nieuw tab/window opent. Wat je wel kunt doen is Tabbrowser Extensions installeren (in Firefox) en dan deze tip volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

tip gevolgd (want ik zit ook met dat "probleem") maar het werkt niet.

Ik heb een programma (newsleecher) en daar zit een button in die verwijst naar het NLforum.
Helaas opent die de pagina gewoon in het bestaande tabblad.
Hetzelfde met een link in Thunderbird, wordt ook gewoon geopend in het bestaande tabblad!

damn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Laatst online: 13-06 23:03
Magic666 schreef op 04 mei 2004 @ 18:30:
tip gevolgd (want ik zit ook met dat "probleem") maar het werkt niet.

Ik heb een programma (newsleecher) en daar zit een button in die verwijst naar het NLforum.
Helaas opent die de pagina gewoon in het bestaande tabblad.
Hetzelfde met een link in Thunderbird, wordt ook gewoon geopend in het bestaande tabblad!

damn....
Probeer dit eens:
http://texturizer.net/firefox/tips.html#beh_reuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hehehe die tip bedoelde ik! ;)

mijn userfile:
// Disable Bookmark Icons
user_pref("browser.chrome.site_icons", true);
user_pref("browser.chrome.favicons", true);

// Stop reusing active windows:
user_pref("advanced.system.supportDDEExec", false);

En zoals de tip dan aangeeft heb ik ook alle settings in TBE zo staan. Maar helaas.....

Of ik zie wat over hoofd...... bij jullie werkt het wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

Weet iemand misschien hoe je de nieuwsgroepen zonder afkorting kunt weer laten geven?
nl.markt.comp wordt nu weergegeven als n.m.comp
Verder ben ik zeer tevreden met deze client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wees niet ongerust het lezen duurt langer dan het uitvoeren. >:)

@ trinsec
Ook voor mensen die liever net als in outlook van alle mailaccounts de nieuwe mail in 1 inbox willen hebben.
Ook voor mensen die niet per definitie alle foldertjes van de mail accounts
meteen bij het starten open willen hebben.
Ook voor mensen die in hun "Local Folders" de trashcan automatisch willen kunnen laten legen bij het afsluiten.

Dit vereist het modden van je "prefs.js"
(maak een backup van deze file voordat je hier aan begint)
Die staat op (moet je wel even bij folder options , "show hidden files" aanvinken)
"C:\Documents and Settings\(jouw user naam)\Application Data\Thunderbird\Profiles\default\*.slt\prefs.js"
Die file kan je openen met wordpad , notepad enz.

Thunderbird maakt nl een beetje een rommeltje van je prefs na het installeren
nl. als je Tbird hebt geinstalleerd vraagt hij meteen of je je "1e-email" adres wilt instellen , nadat je dat gedaan hebt maakt hij pas je "Local Folders" aan.
In je "prefs.js" is je "Local Folders"-"account" dus deze
nl "user_pref("mail.account.account2.server", "server2");"

ik heb 2 email adressen dus zag ik dit in mijn prefs staan
(Als je maar 1 email adres hebt heeft het volgende niet zoveel nut , als je e nog meer hebt wel)

user_pref("mail.account.account1.identities", "id1");
user_pref("mail.account.account1.server", "server1");
user_pref("mail.account.account2.server", "server2");
user_pref("mail.account.account3.identities", "id2");
user_pref("mail.account.account3.server", "server3");

"account3" zat dus bij mij aan "id2" en "server3"

Ik heb toen een regeltje toegevoegd en er dit van gemaakt

user_pref("mail.account.account1.identities", "id1");
user_pref("mail.account.account1.server", "server1");
user_pref("mail.account.account2.identities", "id2"); <-- deze dus
user_pref("mail.account.account2.server", "server2");
user_pref("mail.account.account3.identities", "id3"); <-- 2 in een 3 veranderd
user_pref("mail.account.account3.server", "server3");

daarna alle regels waarbij "mail.identity.id2" voorkomt de 2 veranderen in een 3
dan heb je dus
"account1" = je eerste email adres
"account2" = Local Folders
"account3" = je tweede email adres
Als je nog meer email adressen hebt zal je nog meer corresponderend moeten maken.
daarna heb ik nog een regeltje toegevoegd nl
user_pref("mail.identity.id2.valid", true);

Dit zorgt ervoor dat je bij je "Local Folders"-"account" ook alle account opties krijgt net als je echte email accounts. Dus je kan nu je trashcan automatisch laten legen
bij het afsluiten.

Dan door bij
user_pref("mail.accountmanager.defaultaccount", "account2");
user_pref("mail.accountmanager.localfoldersserver", "server2");
het nummer te veranderen in een 2 , zorg je ervoor dat
het account "Local Folders" bovenaan komt te staan en als enige opengeklapt wordt als je TBird opstart.

Dan om het outlook-effect pas helemaal compleet te maken kan je aan al je (echte)emailaccounts in het programma een filter toevoegen dat alle op die account binnenkomende mail doorverwijst naar de inbox van je
"Local Folders"-"account" door bv <Date> <isn`t> <1-1-1111>
en dan "Move to folder" aanvinken
en verwijzen naar "Inbox on Local Folders" in te stellen.
Of bv elk mailadres naar een afzonderlijke subfolder van je Inbox van
Local Folders te dirigeren.

En tot slot natuurlijk deze plugin te installeren zodat als je op de "Get Mail" knop drukt hij alle accounts leegslurpt.
http://www.chandler.demon.co.uk/ezgetmail/ezgetmail.xpi

Dan merk je als je een mailtje gaat sturen dat je altijd gevraagd wordt via welke account je dat wil doen.
Als je dan binnen je "prefs.js"
user_pref("mail.identity.id2.fullName", "afzendernaam van je fav account");
user_pref("mail.identity.id2.smtpServer", "smtp1");
user_pref("mail.identity.id2.useremail", "favaccount@provider.nl");
deze 3 lijntjes aanpast naar de gegevens van je favoriete email account dat je binnen local folders altijd meteen een geldig emailadres te pakken hebt.

Na dit gedaan te hebben is er voor mij geen enkele reden meer om ooit terug te gaan naar Outlook(express). _/-\o_

[ Voor 106% gewijzigd door enchion op 04-05-2004 23:41 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb zojuist ook Thunderbird geïnstalleerd om te kijken of het een waardig vervanger voor Outlook zou zijn, en opzich lijkt het me wel wat. Het enige probleem waar ik tegenaanloop is dat ie geen html mail weergeeft. Message body staat ingesteld op 'original HTML', maar nog kan ik bijvoorbeeld de NRC nieuwsbrief niet lezen. Heel apart.

Heeft iemand hier misschien nog een oplossinkje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ppl schreef op 04 mei 2004 @ 16:17:Sommige mails bevatten een link, als ik daarop klik met rechtermuisknop dan krijg je zo'n mooi contextmenu waarin het alleen mogelijk is om die link te openen of de locatie te kopieren, het zelfde als wat Outlook Express dus ook doet.
Hoe is nou de integratie met Firefox, heb ik dan weer de mogelijkheid om links in nieuwe tabs te openen of niet? Dat is namelijk toch wel de meest gebruikte functie, ik wil niet steeds nieuwe vensters open hebben of steeds op "back" moeten klikken omdat hij vensters hergebruikt. Het later rustig door kunnen nemen van de geopende links vind ik superhandig.
Update:
Ik heb opnieuw TBE gedownload (na de oude eerst geuninstalled te hebben), dat bleek een nieuwere versie te zijn dan ik had! Nu heb ik Ver. 1.10.2004050101

In de user.js file die code van tips&tricks gezet en ook de instelling daarvan in TBE.
Helaas weer het probleem dat een link in dezelfde tab wordt geopend! :(

Op het FF-forum is het probleem ook al besproken maar daar komt steeds dezelfde oplossing naar voren die bij mij dus niet werkt.... :?

Nu staat er in de nieuwe TBE onder de Advanced use categorie de optie Any page-load from other applications

Die heb ik eens aangevinkt en dan krijg je eoa melding, gewoon yes aanklikken en wat schets mijn verbazing? De link naar het forum in het newsleecherprogramma wordt netjes in een nieuwe tab geopend!

Nieuwschierig als ik ben natuurlijk heb ik die code uit de user.js file gehaald en het werkt nog steeds! :)

Misschien heb je hier wat aan, mits het nog niet werkte natuurlijk! ;)

Of het ook werkt met een link uit een mail kan ik op mijn werk niet testen.....
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.