Ik gebruik nu een paar dagen thunderbird en deze werkt echt helemaal heerlijk. Enige probleempje wat ik altijd heb met andere mail clients dan Outlook is dat ik deze niet kan synchroniseren met mijn SPV. Iemand enig id of er een mogelijkheid is om mijn telefoon met Thunderbird te Synchroniseren
Ik heb thunderbird ook maar ff geinstaleerd maar ik zit met 1 klein probleem -> Waar zit de knop zodat ik alle mail kan checken in 1 keer en niet alle accounts af hoef te lopen.
Nu checkt ie namelijk alleen het geselecteerde account bij get mail. En ik heb 4 accounts dus ik wil het gewoon in 1 keer doen (net zoals in outlook bijvoorbeeld).
Nu checkt ie namelijk alleen het geselecteerde account bij get mail. En ik heb 4 accounts dus ik wil het gewoon in 1 keer doen (net zoals in outlook bijvoorbeeld).
Er zijn 3 extensies waarmee je dat kunt oplossen volgens mij:Reind schreef op 05 mei 2004 @ 11:12:
Ik heb thunderbird ook maar ff geinstaleerd maar ik zit met 1 klein probleem -> Waar zit de knop zodat ik alle mail kan checken in 1 keer en niet alle accounts af hoef te lopen.
http://extensionroom.mozdev.org/more-info/easygetmailbutton
http://extensionroom.mozdev.org/more-info/getall
http://extensionroom.mozdev.org/more-info/getmess
Maar ik heb ze zelf niet getest.
[ Voor 9% gewijzigd door Zpottr op 05-05-2004 11:17 ]
Zoef
http://texturizer.net/thunderbird/extensions/#getall

edit: damn te laat!
edit: damn te laat!
[ Voor 19% gewijzigd door Magic666 op 05-05-2004 11:20 ]
Heeft iemand in TB0.6 ook het probleem dat het junk filter niet wil werken? Ik heb het inmiddels getrained met een paar duizend goed en slecht, maar het werkt helemaal niet. Instellingen zijn correct, althans hetzelfde als in 0.5. Ik heb een nieuw profiel gemaakt, de training.dat is netjes gegroeid naar een paar meg grootte, maar nee.
Komt nog bij dat 90% van mijn mail zeer goed te herkennen is doordat er "Possible SPAM:" in het subject gezet wordt door mijn mailserver. Voor die berichten even een filtertje gemaakt, OK, maar dan blijft er nog 10% over.
Iemand een idee of hetzelfde probleem? Ik heb gisteren in Mozine forums gezocht maar niets kunnen vinden.
Komt nog bij dat 90% van mijn mail zeer goed te herkennen is doordat er "Possible SPAM:" in het subject gezet wordt door mijn mailserver. Voor die berichten even een filtertje gemaakt, OK, maar dan blijft er nog 10% over.
Iemand een idee of hetzelfde probleem? Ik heb gisteren in Mozine forums gezocht maar niets kunnen vinden.
Zoef
Kan TB ondertussen ook automatisch mail ophalen van mijn account terwijl de berichten niet meer als nieuw gemerkt staan, i.e. ik heb ze al op een andere pc gelezen?
The Bat kan dit namelijk wel, die onthoud welke berichten die al kent en geeft in de mail dispatcher (soort ingebouwde mailwasher) weer wat voor hem nieuwe berichten zijn.
Een paar versies geleden kon dit nog niet.
Zou het erg handig vinden als dit kon, omdat ik mijn mail ook vaak op andere plekken check.
(Gebruik POP3 btw)
The Bat kan dit namelijk wel, die onthoud welke berichten die al kent en geeft in de mail dispatcher (soort ingebouwde mailwasher) weer wat voor hem nieuwe berichten zijn.
Een paar versies geleden kon dit nog niet.
Zou het erg handig vinden als dit kon, omdat ik mijn mail ook vaak op andere plekken check.
(Gebruik POP3 btw)
Deze werkt perfect.Zpottr schreef op 05 mei 2004 @ 11:17:
[...]
Er zijn 3 extensies waarmee je dat kunt oplossen volgens mij:
http://extensionroom.mozdev.org/more-info/easygetmailbutton
Thanx
Dat kun je toch bij de mailaccount properties instellen? Hij checkt al mijn accounts in 1x.Reind schreef op 05 mei 2004 @ 11:12:
Yo.
Vreemd... hier werkt het gewoon hoorTimmert schreef op 04 mei 2004 @ 23:37:
Ik heb zojuist ook Thunderbird geïnstalleerd om te kijken of het een waardig vervanger voor Outlook zou zijn, en opzich lijkt het me wel wat. Het enige probleem waar ik tegenaanloop is dat ie geen html mail weergeeft. Message body staat ingesteld op 'original HTML', maar nog kan ik bijvoorbeeld de NRC nieuwsbrief niet lezen. Heel apart.
Heeft iemand hier misschien nog een oplossinkje voor?
Aurë Entuluva!
Ik heb alleen in de browser van de Mozilla Suite het dusdanig ingesteld dat hij gewoon een nieuw venster opent, dat is voor mij voldoende, dat met die tabs heb ik dus niet geprobeerd. Heb het ook niet geprobeerd met Firefox trouwens, ik kan nog steeds niet de bookmarks "sort by name" zoals je dat in de gewone Mozilla browser wel kunt doen. Zolang dat er niet inzit, geen Firefox helaas (of iemand moet daar dan weer een oplossing voor wetenGert-Paul schreef op 04 mei 2004 @ 16:32:
[...]
Er is volgensmij niet iets specifiek voor Thunderbird dat links in een nieuw tab/window opent. Wat je wel kunt doen is Tabbrowser Extensions installeren (in Firefox) en dan deze tip volgen.
In de gewone Mozilla Suite kon je in de browser naar about:config, daarin moest je mail.server.default.abbreviate van true in false veranderen. Dat zul je met Thunderbird dus in de user.js of de prefs.js zetten (ik denk dattie wel in de prefs.js moet).Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 21:49:
Weet iemand misschien hoe je de nieuwsgroepen zonder afkorting kunt weer laten geven?
nl.markt.comp wordt nu weergegeven als n.m.comp
Verder ben ik zeer tevreden met deze client.
Zet er dan het volgende neer:
code:
1
| user_pref("mail.server.default.abbreviate", false); |
Ik heb ook even met Enigmail gespeelt, moest wel mijn PGP vervangen door GPG aangezien Enigmail alleen GPG ondersteund. Dit werkt hartstikke mooi trouwens.
Nog een klein probleempje gevonden. Thunderbird geeft aan dattie nieuwe mail heeft, helaas zie ik die niet in de inbox staan van het desbetreffende account. Nou heb ik ook dat Junk Filter aangezet, zou die de oorzaak kunnen zijn? Junk Filter die eerst gaat zitten checken of iets spam is of niet wat een dusdanige vertraging oplevert waardoor het een tijd duurt voordat je de mail ziet verschijnen in de inbox.
Het maakt ook niet echt uit of je Thunderbird nou herstart of niet. Dit is trouwens bij POP3, IMAP heb ik hier niet.
Staat Automatically Download New Messages wel aangevinkt in je Account Settings > Server Settings? Dan geeft hij idd alleen een melding dat er nieuwe mail is zonder die te downloaden.ppl schreef op 05 mei 2004 @ 14:48:
Nog een klein probleempje gevonden. Thunderbird geeft aan dattie nieuwe mail heeft, helaas zie ik die niet in de inbox staan van het desbetreffende account. Nou heb ik ook dat Junk Filter aangezet, zou die de oorzaak kunnen zijn? Junk Filter die eerst gaat zitten checken of iets spam is of niet wat een dusdanige vertraging oplevert waardoor het een tijd duurt voordat je de mail ziet verschijnen in de inbox.
Het maakt ook niet echt uit of je Thunderbird nou herstart of niet. Dit is trouwens bij POP3, IMAP heb ik hier niet.
Ah, bij account 1 stond dit er wel, bij 2 en 3 niet. Ik merkte het eigenlijk alleen op bij 3.Gert-Paul schreef op 05 mei 2004 @ 14:57:
[...]
Staat Automatically Download New Messages wel aangevinkt in je Account Settings > Server Settings? Dan geeft hij idd alleen een melding dat er nieuwe mail is zonder die te downloaden.
Maar goed, tot dusver is dat dus ook weer opgelost
Ja ja, stapje voor stapje strijken we alle "bugs" e.d. er wel uit
Thunderbird: --> tools --> accountsetting --> advanced --> imaptab --> use idle commandppl schreef op 05 mei 2004 @ 14:48:
[...]
Ik heb alleen in de browser van de Mozilla Suite het dusdanig ingesteld dat hij gewoon een nieuw venster opent, dat is voor mij voldoende, dat met die tabs heb ik dus niet geprobeerd. Heb het ook niet geprobeerd met Firefox trouwens, ik kan nog steeds niet de bookmarks "sort by name" zoals je dat in de gewone Mozilla browser wel kunt doen. Zolang dat er niet inzit, geen Firefox helaas (of iemand moet daar dan weer een oplossing voor weten)
[...]
En voor sorteren bookmarks

(manage folder --> view)
[ Voor 11% gewijzigd door letatcest op 05-05-2004 15:53 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Dit is voor imap en ik heb pop3, de oplossing die Gert-Paul aangaf werkt, gewoon stomeweg een vinkje vergeten.Letatcest schreef op 05 mei 2004 @ 15:52:
[...]
Thunderbird: --> tools --> accountsetting --> advanced --> imaptab --> use idle command
Nee, dan sorteert hij dus NIET zoals Mozilla Browser dat doet. Dit is domme sortering door alles (losse links en folders) op alfabetische volgorde te gooien, dat is niet fijn en werkt onoverzichtelijk vind ik. Mozilla Browser is daarin slimmer, netzoals IE. Eerst alle folders (uiteraard alfebetisch gesorteerd) en daaronder de losse links (ook alfabetisch gesorteerd). Zolang Firefox dat niet kan dan gebruik ik het ook gewoon niet.
Iemand anders misschien een beter idee, een bookmark plugin die dit mogelijk maakt ofzo?
Misschien werkt dit: http://texturizer.net/firefox/extensions/#sortbookmarks ?ppl schreef op 05 mei 2004 @ 16:32:
Iemand anders misschien een beter idee, een bookmark plugin die dit mogelijk maakt ofzo?
Sorry, verkeerd om gelezenppl schreef op 05 mei 2004 @ 16:32:
[...]
Dit is voor imap en ik heb pop3, de oplossing die Gert-Paul aangaf werkt, gewoon stomeweg een vinkje vergeten.
En van die 'domme' sortering, ik snap nu wat je bedoelt, vond het ook al raar, zat niet op zo'n onduidelijke plaats
Ik heb ook Thunderbird opgehaald.
Maar krijg de mail niet aan de praat. @home werkt. Maar krijg de rest niet meer werkend. Ze hebben een andere smtp server. En zodra ik die bij uitgaande invul werk er niets meer. Ik moet voor elk adres hun eigen smtp instellen. Maar dan springen ze allemaal op die ene. Ben al een poos bezig maar het lukt niet.
Wat doe ik fout?.
Maar krijg de mail niet aan de praat. @home werkt. Maar krijg de rest niet meer werkend. Ze hebben een andere smtp server. En zodra ik die bij uitgaande invul werk er niets meer. Ik moet voor elk adres hun eigen smtp instellen. Maar dan springen ze allemaal op die ene. Ben al een poos bezig maar het lukt niet.
Wat doe ik fout?.
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Tools --> account settings --> outgoing SMTP server --> server name: mail.home.nl port 25 --> secure connection: no --> advanced --> mail.home.nl [set as default]
Daarna even bij alle mailadressen checken of de default aanstaat als SMTP-server via serversettings --> advanced --> [tab] SMTP (tijdje geleden ook ruzie mee gehad ineens, vond toen die tab SMTP niet zo snel, langs heen gekeken)
(eventueel andere SMTP servers verwijderen, maar dat lijkt me logisch, en als het dan werkt kun je er eventueel weer meerdere bijzetten)
Daarna even bij alle mailadressen checken of de default aanstaat als SMTP-server via serversettings --> advanced --> [tab] SMTP (tijdje geleden ook ruzie mee gehad ineens, vond toen die tab SMTP niet zo snel, langs heen gekeken)
(eventueel andere SMTP servers verwijderen, maar dat lijkt me logisch, en als het dan werkt kun je er eventueel weer meerdere bijzetten)
[ Voor 19% gewijzigd door letatcest op 05-05-2004 21:05 ]
Thunderbirds, gave film. Oh dit is de e-mail client 
Nou ik heb hem gisteren geinstalleerd. Maar IMAP is erg traaaaag met ophalen.
Met (F)outLook Express gaat het namelijk snel of wel meteen.
Zou dit mischien komen doordat TB de hele mailtjes soms ophaald ipv alleen de headers
Heb er verder nog niet echt naar gekeken.
Nou ik heb hem gisteren geinstalleerd. Maar IMAP is erg traaaaag met ophalen.
Met (F)outLook Express gaat het namelijk snel of wel meteen.
Zou dit mischien komen doordat TB de hele mailtjes soms ophaald ipv alleen de headers
[ Voor 7% gewijzigd door eth0 op 05-05-2004 21:08 ]
Sorry maar die had ik al gevonden. Het punt is dat ik die in kan stellen wat ik wil. Krijg alleen Home aan de praat.
Nu blijkt dat je bij het andere adres wat ik gebruik je 2 wachtworden moet instellen. Een soort extra controlle.
Kom er net achter dat ik alleen mail kan ontvangen daar.
Ben even bij securety modules and device aan het kijken. Maar daar kom ik helemaal niet uit
Nu blijkt dat je bij het andere adres wat ik gebruik je 2 wachtworden moet instellen. Een soort extra controlle.
Kom er net achter dat ik alleen mail kan ontvangen daar.
Ben even bij securety modules and device aan het kijken. Maar daar kom ik helemaal niet uit
[ Voor 14% gewijzigd door ikkes op 05-05-2004 21:24 ]
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Zag het ook al staan. Mja, nogal erg vage werking van het ding eerlijk gezegd.Gert-Paul schreef op 05 mei 2004 @ 16:52:
[...]
Misschien werkt dit: http://texturizer.net/firefox/extensions/#sortbookmarks ?
De plugin zelf is nergens terug te vinden in het programma. Het lijkt er op alsof hij alleen het menu dat direct onder "bookmarks" zit sorteert alla IE, de dingen die onder submenus staan zijn nog steeds zo rommelig gesorteerd. Nouja, we zoeken wel verder in het Firefox topic
Zo af en toe krijg ik foutmeldingen over een procedure entry point die niet gevonden kan worden in de dll xpcom_compat.dll. Dit na installatie van extensions (niet altijd, maar soms), zag dat er wat mensen op de frontpage van t.net dezelfde foutmelding kregen. Die mensen hebben een upgrade gedaan, ik heb hier nog nooit eerder Thunderbird opgezet, frisse install dus.
Verder doet Thunderbird wel gewoon normaal, geen rare dingen ofzo, erg vaag.
In de directory van Thunderbird staan wat .exe bestandjes, waaronder regxpcom.exe en xpicleanup.exe. Run je regxpcom.exe dan geeft hij ook dezelfde entry point error.
In het forum van mozillazine.org heb ik het volgende gevonden:
XPCOM.dll error starting 0.6
Komt er op neer dat hij de boel opnieuw geinstalleerd heeft en dat het toen weg was.
Zal eens kijken wat er gebeurd wanneer ik die chrome directory weg haal.
[update] Het draaien van regxpcom.exe geeft nog steeds die error, maar eens zien wat hij verder doet met extensions en zo sporadisch opstarten...
[ Voor 32% gewijzigd door ppl op 05-05-2004 21:40 ]
@ ikkes: Vreemd, ik heb volgens mij hetzelfde gehad met een waarschuwingsscherm en al in beeld dat ie niet kan connecten en zo, maar nadat ik gedaan heb wat ik net beschreef was het probleem verholpen (gebeurde nadat we een router geinstalleerd hadden dat je niet meer kon connecten met 'mail' dus dat het 'mail.home.nl' moest worden)
@ eth0: dan heb je waarschijnlijk offline berichten lezen ingesteld en als je dan eerst 1000 mailtjes moet binnenhalen ipv. alleen de headers.....
@ eth0: dan heb je waarschijnlijk offline berichten lezen ingesteld en als je dan eerst 1000 mailtjes moet binnenhalen ipv. alleen de headers.....
Is er ook een manier om de ipaqs aan te passen zodat ze deze kalender enzo gebruiken?.
Heb nu outlook voor de ipaqs en outlook expres voor de mail.
Wil ze beide kwijt.
Heb nu outlook voor de ipaqs en outlook expres voor de mail.
Wil ze beide kwijt.
Live long and prosper.
Is dit een bekende bug?
Als je een mailtje composet met attachments. 6 stuks.
Dan zie je ze rechtsboven in dat vakje, maar door de grootte van het vakje zag ik er maar 4. Dus ik klik dat aan en ga met pijltje omlaag. Als ik naar 1 van de niet zichtbare kom, dan wordt de bovenste regel wit, nog 1 verder en de tweede regel ook.
Bij 8 attachments krijg ik een scrollbar en treedt het niet op, maar de onderste 2 komen nooit in beeld. Je selectiebalkje gaat dan uit beeld, zonder dat er naar beneden wordt gescrolled.
Heeft iemand anders dit ook?
edit:
-O ja, van nieuwe mail zie ik niet dat er een attachment aanzit. paperclipje wordt pas zichtbaar als ik de mail aanklik.
- kan je ook de kolommen instellen? Ik wil graag zien hoe groot de mailtjes zijn?
Dan zie je ze rechtsboven in dat vakje, maar door de grootte van het vakje zag ik er maar 4. Dus ik klik dat aan en ga met pijltje omlaag. Als ik naar 1 van de niet zichtbare kom, dan wordt de bovenste regel wit, nog 1 verder en de tweede regel ook.
Bij 8 attachments krijg ik een scrollbar en treedt het niet op, maar de onderste 2 komen nooit in beeld. Je selectiebalkje gaat dan uit beeld, zonder dat er naar beneden wordt gescrolled.
edit:
-O ja, van nieuwe mail zie ik niet dat er een attachment aanzit. paperclipje wordt pas zichtbaar als ik de mail aanklik.
- kan je ook de kolommen instellen? Ik wil graag zien hoe groot de mailtjes zijn?
[ Voor 19% gewijzigd door bartware op 05-05-2004 21:56 ]
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Dat is vreemd, dat viel me dus ook al op, althans van die attachments dat ie die pas weergeeft nadat je de mail aanklikt!
Maar dus even zitten klooien en ik had hem 'gewoon' over 0.5 heen geinstalleerd, nadat ik de chrome folder verwijderd had, zoals stond bij de downloadpagina van thunderbird, en het versienummer bleef op 0.5 staan, terwijl het build-nr. wel veranderd was.
Nu net toch maar even de hele tbird folder verwijderd en opnieuw geinstalled (je prefs staan daar toch niet in en je mail ook niet): et voilá --> probleem weg
kolommen instellen --> helemaal rechts in de classic mail view zit onder de knop [clear] een dingetje waar je op kunt klikken en je kolommen kun je daar aanpassen
edit
Helaas.. ik dacht dat het dus werkte, maar van die attachments dat je ze niet kunt zien als je ze composed blijft
Maar dus even zitten klooien en ik had hem 'gewoon' over 0.5 heen geinstalleerd, nadat ik de chrome folder verwijderd had, zoals stond bij de downloadpagina van thunderbird, en het versienummer bleef op 0.5 staan, terwijl het build-nr. wel veranderd was.
Nu net toch maar even de hele tbird folder verwijderd en opnieuw geinstalled (je prefs staan daar toch niet in en je mail ook niet): et voilá --> probleem weg
kolommen instellen --> helemaal rechts in de classic mail view zit onder de knop [clear] een dingetje waar je op kunt klikken en je kolommen kun je daar aanpassen
edit
Helaas.. ik dacht dat het dus werkte, maar van die attachments dat je ze niet kunt zien als je ze composed blijft
[ Voor 27% gewijzigd door letatcest op 05-05-2004 22:11 ]
Jup, heb het hier ook. Heb gewoon een tig aantal attachments toegevoegd. Je kunt beetje aan het resizen aan gaan van dat venster en het venstertje waar die attachments in staan en dan zie je vanzelf dat er ineens nog wat meer aan attachments staan.bartware schreef op 05 mei 2004 @ 21:53:
Is dit een bekende bug?
Dat heb ik ook hier, pas na aanklikken verkrijg je dat paperclipje, komt dat misschien omdat Thunderbird alleen de header leest en pas bij openen van mailtje de rest ook opent en daardoor pas de attachments ziet?edit:
Tools -> Options -> Advanced -> General Settings (collapsen desnoods) en daaronder staat "Show expanded..." en dat moet je vinken. Opties saven.- kan je ook de kolommen instellen? Ik wil graag zien hoe groot de mailtjes zijn?
Dan ga je naar een map en klik op dat kleine knopje met een icoontje wat lijkt op een tabel. Zie daar een lijst van kolommen die je kunt laten zien door ze te vinken.
Hoort idd eigenlijk in het FF toppic, maar kan het niet laten toch ff te reageren hoe die extensie werkt.ppl schreef op 05 mei 2004 @ 21:22:
Zag het ook al staan. Mja, nogal erg vage werking van het ding eerlijk gezegd.
De plugin zelf is nergens terug te vinden in het programma. Het lijkt er op alsof hij alleen het menu dat direct onder "bookmarks" zit sorteert alla IE, de dingen die onder submenus staan zijn nog steeds zo rommelig gesorteerd. Nouja, we zoeken wel verder in het Firefox topic
Als je seperators tussen je bookmarks hebt staan, kan een folder niet standaard daarboven gesorteerd worden door deze extensie. Een aantal opties kun je instellen in Options > Extensions > Options. Dat biedt misschien voor jou uitkomst?
Hij sorteert bij mij ook goed buiten de hoofdmap.
Speel dus eens met die instellingen, maar kopiër eerst maar ff je bookmarks.html uit je profiel. Straks moet je alles weer opnieuw instellen.
2 adressen werken nu. Beide met @home als smtp. Nu nummer 3 nog. Maar die heeft een ander smtp. En dat lukt dus niet. 
En waar kan ik instellen dat hij als ik regeer op een mailtje ik bovenaan ga tikken?.
En waar kan ik instellen dat hij als ik regeer op een mailtje ik bovenaan ga tikken?.
Live long and prosper.
Tools --> account settings -->composition & addressing --> automatically quote the original bla bla bla then, aangeven wat je wiltikkes schreef op 07 mei 2004 @ 19:28:
Thanks. 
Morgen verder puzelen.
Morgen verder puzelen.
Live long and prosper.
Andere SMTP is makkelijk.ikkes schreef op 07 mei 2004 @ 19:28:
2 adressen werken nu. Beide met @home als smtp. Nu nummer 3 nog. Maar die heeft een ander smtp. En dat lukt dus niet.
In je account settings snot je de outgoing (SMTP) op. Wat daar ingevuld staat is de standaard SMTP server. Druk je op advanced dan kun je nog meer SMTP servers toevoegen. Je kunt er dan ook voor kiezen om een andere SMTP server als default te maken. Als je dat gedaan hebt switch je naar de account waar je een andere smtp server voor wilt hebben. Van dat account ga je naar de server settings. Daar zit ook een advanced knop die je moet hebben. Selecteer nu uit het pulldown menu de gewenste SMTP server voor dat account.
Ik heb inmiddels nu 4 accounts (3x pop3 en 1x imap) en alle 4 hebben een eigen smtp server die ik dus op bovenstaande manier heb toegevoegd.
IMHO hoort het zo dat je reply begint onder het oude bericht waar je op antwoordt.En waar kan ik instellen dat hij als ik regeer op een mailtje ik bovenaan ga tikken?.
Dat bericht verknip je dusdanig dat alleen het stuk waar je op wilt reageren overblijft (dus alleen het nodige). Zo behoort het ook op nieuwsgroepen.
Ik weet niet hoe jij geleerd hebt te lezen maar iedere Nederlander die hier naar school is geweest heeft geleerd om van links naar rechts en van boven naar beneden te lezen en te schrijven. Als jij nu bovenaan een reply gaat zitten tikken verbreek je dat dus en werkt het "onnatuurlijk". Probeer over 3 maanden een mail waarin op die manier heen en weer is gereplied nog maar eens te lezen en maak er dan maar iets begrijpbaars van.....zeer moeilijke opgave waarvan het nog maar de vraag is of het je gaat lukken (en dat is de ervaring die hier spreekt).
Sommige mensen willen de boel echter zo instellen dat ze bovenaan beginnen om vervolgens onderaan te eindigen, hun reply staat dus ook onderaan maar ze spitten het bericht van boven naar beneden door. Voor die mensen heeft Thunderbird een oplossing in de vorm van "start my reply above the quote" die je kunt vinden in het pulldown menu dat staat op Composition & Adressing deel van de settings van je account.
Voor meer info over quoting e.d. zie: http://www.leerquoten.nl
Ik heb Thunderbird intussen al 3x opnieuw geinstalleerd en zo'n beetje alle settings gehad, maar nog wil ie geen html mailtjes weergeven. Echt heel raarTimmert schreef op 04 mei 2004 @ 23:37:
Ik heb zojuist ook Thunderbird geïnstalleerd om te kijken of het een waardig vervanger voor Outlook zou zijn, en opzich lijkt het me wel wat. Het enige probleem waar ik tegenaanloop is dat ie geen html mail weergeeft. Message body staat ingesteld op 'original HTML', maar nog kan ik bijvoorbeeld de NRC nieuwsbrief niet lezen. Heel apart.
Heeft iemand hier misschien nog een oplossinkje voor?
Bij jullie werkt dit gewoon in 1x probleemloos neem ik aan?
Bij mij oa werkt het idd heel goed en directTimmert schreef op 09 mei 2004 @ 15:41:
[...]
Ik heb Thunderbird intussen al 3x opnieuw geinstalleerd en zo'n beetje alle settings gehad, maar nog wil ie geen html mailtjes weergeven. Echt heel raar
Is dit niet het probleem dan weet ik ook effe niet wat het probleem is bij jou..

[Klik voor groter beeld]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Kijk hier eens, misschien lost dat je problemen op..Timmert schreef op 09 mei 2004 @ 15:41:
[...]
Ik heb Thunderbird intussen al 3x opnieuw geinstalleerd en zo'n beetje alle settings gehad, maar nog wil ie geen html mailtjes weergeven. Echt heel raar
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=74380
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=74153
Nope, helaas... Ik heb m'n profiel ook helemaal gedelete, maar dat mocht allemaal niet baten. Junk filter staat helemaal uit, alle opties die m'n html zouden aan kunnen passen ook...Gert-Paul schreef op 09 mei 2004 @ 15:54:
[...]
Kijk hier eens, misschien lost dat je problemen op..
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=74380
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=74153
Ik ga 0.5 es proberen, kijken of die nog ergens te vinden is
http://ftp.mozilla.org/pu...thunderbird/releases/0.5/Timmert schreef op 09 mei 2004 @ 16:02:
[...]
Ik ga 0.5 es proberen, kijken of die nog ergens te vinden is
Thanks!
Maar.... Schiet mij maar lek... 0.5 doet t net zo min als 0.6
Dan heb ik geen idee, je kan nog eens kijken naar de volgende optie:Timmert schreef op 09 mei 2004 @ 16:22:
[...]
Thanks!
Maar.... Schiet mij maar lek... 0.5 doet t net zo min als 0.6

Die staat op 'original html'...Br@m schreef op 09 mei 2004 @ 16:27:
[...]
Dan heb ik geen idee, je kan nog eens kijken naar de volgende optie:
[afbeelding]
Hmm.. om even terug te komen op het topic
Ik vind deze release:
- voor mijn gevoel trager qua opstarten
- trager met retrieven van mail dan 0.5 (zie meerdere posts hierover in dit topic)
- heeft wat kleine storende foutjes, bijvoorbeeld het attachen van meer dan 6 items waarbij het laatste item niet goed zichtbaar is
- verder geen ervaring met POP3, alleen Imap.
Er zijn vast nog wat meer dingetjes die mij niet zijn opgevallen, maar als je geen problemen met 0.5 ondervindt, dan is upgraden volgens mij niet direct het verstandigste.
Eh.. my 2 cents for today
Ik moet toch zeggen dat deze 0.6-release volgens mij niet helemaal zo soepeltjes loopt in vergelijking met 0.5 om up te graden (buiten dat het Tbird logo helemaal fantastisch is)Thunderbird, wat vinden we ervan?
Ik vind deze release:
- voor mijn gevoel trager qua opstarten
- trager met retrieven van mail dan 0.5 (zie meerdere posts hierover in dit topic)
- heeft wat kleine storende foutjes, bijvoorbeeld het attachen van meer dan 6 items waarbij het laatste item niet goed zichtbaar is
- verder geen ervaring met POP3, alleen Imap.
Er zijn vast nog wat meer dingetjes die mij niet zijn opgevallen, maar als je geen problemen met 0.5 ondervindt, dan is upgraden volgens mij niet direct het verstandigste.
Eh.. my 2 cents for today
Net Thunderbird geinstalleerd; heel netjes programma.. Ik mistte echter 1 ding wat ik niet in dit topic kon vinden. Toen ik het net vond bedacht ik dat dit wellicht ook voor jullie handig is. Het is een patch om handmatig meerdere from-addressen aan 1 account te hangen 
Je doet het als volgt. Open je prefs.js; en zoek naar
Maak daarvan
Vervolgens kopieer je de items daaronder die beginnen met user_pref("mail.identity.id1
naar een nieuw blok waarvan alles begint met user_pref("mail.identity.id2
. Handmatig even useremail aanpassen en het werkt
Je doet het als volgt. Open je prefs.js; en zoek naar
user_pref("mail.account.account1.identities", "id1");
Maak daarvan
user_pref("mail.account.account1.identities", "id1,id2");
Vervolgens kopieer je de items daaronder die beginnen met user_pref("mail.identity.id1
naar een nieuw blok waarvan alles begint met user_pref("mail.identity.id2
. Handmatig even useremail aanpassen en het werkt
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Mocht je op mij reageren; ik heb het over from addressen, dit valt dus niet op te lossen met BCC's. Het ging mij erom dat ik verschillende afzenders aan 1 account kon hangen aangezien ik een aantal verzamelmailboxen heb waarvanuit ik met meerdere mailaccounts wil kunnen mailenWebgnome schreef op 13 mei 2004 @ 12:48:
Als je in het mail venster na het typen van het adres op enter drukt dan zul je toch meer e-mail adressen in kunnen voeren. (ok zijn dan wel bcc's maar dat maakt voor de verzending toch niks uit)
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik zag dat in de nightlies van vandaag er een optie is toegevoegd om dit binnen TB/Mozilla Mail te regelen. In TB 0.7 kunnen we hier dus een UI voor verwachten.Spider.007 schreef op 13 mei 2004 @ 14:48:
[...]
Mocht je op mij reageren; ik heb het over from addressen, dit valt dus niet op te lossen met BCC's. Het ging mij erom dat ik verschillende afzenders aan 1 account kon hangen aangezien ik een aantal verzamelmailboxen heb waarvanuit ik met meerdere mailaccounts wil kunnen mailen
Het ziet er ongeveer zo uit: http://bugzilla.mozilla.o...cgi?id=147929&action=view
Is er toenvallig al een mogelijkheid tot het maken van mooie variabele templates gekomen voor thunderbird, net zoals bij The bat?
Mmm jammer, je kunt dus nog niet per map een identity toewijzen. Dat kan bij The Bat wel, en das best handig als je een aantal forwarders naar een adres hebt. Zo mail je altijd met de goede identity terug. Nu moet je die nog zelf selecteren bovenin en dat kan je wel eens vergeten, waardoor mensen een mailadres van je hebben dat ze niet horen te hebbenGert-Paul schreef op 13 mei 2004 @ 16:10:
[...]
Ik zag dat in de nightlies van vandaag er een optie is toegevoegd om dit binnen TB/Mozilla Mail te regelen. In TB 0.7 kunnen we hier dus een UI voor verwachten.
Het ziet er ongeveer zo uit: http://bugzilla.mozilla.o...cgi?id=147929&action=view

Heeft thunderbird een optie dat hij bijv. om de 10 min. cehckt of je mail hebt, en zoja: een geluid oid speelt?
leoaq.fm // Jeune Loop
[Options] en dan [general] onderaanleokennis schreef op 16 mei 2004 @ 21:21:
Heeft thunderbird een optie dat hij bijv. om de 10 min. cehckt of je mail hebt, en zoja: een geluid oid speelt?
Heb je uberhaupt de applicatie bekeken voor je dit vroeg? Of vraag je dit voor je hem gaat installeren?leokennis schreef op 16 mei 2004 @ 21:21:
---
Natuurlijk. Ben jij de afgelopen 10 jaar of zo een mail client tegen gekomen die dat niet doetleokennis schreef op 16 mei 2004 @ 21:21:
code:
1
2
3
4
5
6
| Tools -> Options -> General When new message arrives [v] Show an alert [v] Play a sound (o) System new mail sound ( ) Custom .wav file [ ] |
Zoef
Ik heb die optie heus wel gezien hoor...alleen nogal vaag want Outlook Express heeft zoiets ook, maar die geeft ook alleen maar een melding als het aanstaat.
Ik wil dus dat ie ook een melding geeft als Thunderbird NIET gëopend is, en of ie dat doet met deze optie aan? geen idee...
Ik wil dus dat ie ook een melding geeft als Thunderbird NIET gëopend is, en of ie dat doet met deze optie aan? geen idee...
leoaq.fm // Jeune Loop
leokennis schreef op 16 mei 2004 @ 22:23:
Hoe kan Thunderbird nu een geluid geven als die niet is opgestart? En anders start je hem op en minimaliseer je hem.
Of Thundertray downloaden, dan staat Thunderbird gelijk in je systemtray..Br@m schreef op 16 mei 2004 @ 22:33:
[...]
Hoe kan Thunderbird nu een geluid geven als die niet is opgestart? En anders start je hem op en minimaliseer je hem.
Hey, die kende ik nog niet. Ja ik weet het stomGert-Paul schreef op 16 mei 2004 @ 22:47:
[...]
Of Thundertray downloaden, dan staat Thunderbird gelijk in je systemtray..
[edit]
Werkt ook niet echt lekker geloof ik. Want als ik TB min. dan staat tie nog steeds in de taakbalk. Of doe ik wat verkeerd?
Ik gebruik de laatste nightly build, misschien dat het daardoor komt..
[ Voor 27% gewijzigd door Br@m op 16-05-2004 23:06 ]
Het is niet het meest gebruiksvriendelijke progje, maar je zou EERST Thundertray moeten opstarten (vanuit dezelfde map als thunderbird, daar dus extracten) en dan Thunderbird minimaliseren. Heb het met 0.5 wel eens geprobeerd en dat werkte toen goed..Br@m schreef op 16 mei 2004 @ 22:55:
[...]
Hey, die kende ik nog niet. Ja ik weet het stom
[edit]
Werkt ook niet echt lekker geloof ik. Want als ik TB min. dan staat tie nog steeds in de taakbalk. Of doe ik wat verkeerd?
Ik gebruik de laatste nightly build, misschien dat het daardoor komt..
Je zou dus eigenlijk een batch bestand moeten maken om ze na elkaar op te laten starten en altijd van de functionaliteit gebruik te kunnen maken.
DMV een background-proces ofzo...net zoals een virusscanner ook de hele tijd scant zonder dat je hem als programma hebt draaien.Br@m schreef op 16 mei 2004 @ 22:33:
[...]
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Ik heb ook iets raars. Check: Voor de 56k'ers
Iemand enig idee hoe dat komt? Bug?
Iemand enig idee hoe dat komt? Bug?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 22:42 ]
Ja, probeer je standaard theme maar eens. Kijk dan eens of tie wel goed werkt.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 22:41:
Ik heb ook iets raars. Check: Voor de 56k'ers
Iemand enig idee hoe dat komt?
Verwijderd
Zelfde verhaal, screen res is btw 1400x1050. dat zal het probleem wel zijn denk ikBr@m schreef op 18 mei 2004 @ 22:44:
[...]
Ja, probeer je standaard theme maar eens. Kijk dan eens of tie wel goed werkt.
Nee dat zal het probleem niet zijn, want op mijn laptop heb ik die resolutie ook, en daar werkt het ook goed. Wat je kan proberen is om een schoon profiel aan te maken, doormiddel van "firefox -p"Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 00:54:
[...]
Zelfde verhaal, screen res is btw 1400x1050. dat zal het probleem wel zijn denk ik
Gebruikte mozilla al een jaar ofzo, ben nu overgestapt op Firefox, maar voor mijn mails gebruikte ik altijd The Bat!. Maar wil nu daarvoor thunderbird gaan gebruiken. Maar:
Hoe kan ik mijn mails van The Bat! naar Thunderbird krijgen?
Thunderbird gebruikt het UNIX formaat als opslag. Via Tools > Export Messages > Unix Mailbox kun je de mails naar dat formaat overzetten. Deze berichten moet je dan in de map Mail zetten in je thunderbird profielJanspj schreef op 23 mei 2004 @ 14:01:
Gebruikte mozilla al een jaar ofzo, ben nu overgestapt op Firefox, maar voor mijn mails gebruikte ik altijd The Bat!. Maar wil nu daarvoor thunderbird gaan gebruiken. Maar:
bron
Die site had ik ook al gevonden via google. Maar snap het nog niet helemaal. Hoe werkt dat unix mailbox opslaan precies dan? Als ik daar voor kies in The Bat! dan vraagt hij in wat voor extensie ik het wil opslaan.. Moet ik het soms in een bepaalde dir opslaan?
Ik heb zelf nooit The Bat! gebruikt, maar als ik het goed begrijp moet je het volgende doen:
1. Exporteer je bestanden naar Unix formaat. Hierbij hoef je geen extensie op te geven, geef ze bijvoorbeeld de naam van de map waar het vandaan kwam. Volgensmij moet het dus wel per map die je hebt, hopelijk heb je die dus niet te veel..
Sla het op in een map die makkelijk toegankelijk is.
2. Ga naar de map waar je al die bestanden neergezet hebt en kopieer ze naar de map mail in je thunderbird profiel: (C:\Documents and Settings\Username\)Application Data/Thunderbird/profiles/profile name/letters en cijfer reeks/mail. Zet hem in de map van het juiste account dat je aangemaakt hebt, of andere gewoon je local folders.
3. Thunderbird maakt dan nog per box een extra bestand aan en als het goed is werkt alles dan!
1. Exporteer je bestanden naar Unix formaat. Hierbij hoef je geen extensie op te geven, geef ze bijvoorbeeld de naam van de map waar het vandaan kwam. Volgensmij moet het dus wel per map die je hebt, hopelijk heb je die dus niet te veel..
Sla het op in een map die makkelijk toegankelijk is.
2. Ga naar de map waar je al die bestanden neergezet hebt en kopieer ze naar de map mail in je thunderbird profiel: (C:\Documents and Settings\Username\)Application Data/Thunderbird/profiles/profile name/letters en cijfer reeks/mail. Zet hem in de map van het juiste account dat je aangemaakt hebt, of andere gewoon je local folders.
3. Thunderbird maakt dan nog per box een extra bestand aan en als het goed is werkt alles dan!
Waarom start ie me Outlook op als ik op een "mailto" linkje klik. Terwijl ik in TB echt wel aangevinkt heb dat dat de default mail client moet zijn?

Misschien staat het nog in je Windows instellingen dat Outlook je standaard mail client is.Flint schreef op 28 mei 2004 @ 09:10:
Waarom start ie me Outlook op als ik op een "mailto" linkje klik. Terwijl ik in TB echt wel aangevinkt heb dat dat de default mail client moet zijn?
Bij Set Program Access and Defaults (in je software menu) kan je dat veranderen.
[ Voor 6% gewijzigd door Marijn_S op 28-05-2004 14:04 ]
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Ow, shit, dat scherm zie ik voor de aller eerste keer nuCerberus schreef op 28 mei 2004 @ 14:03:
[...]
Misschien staat het nog in je Windows instellingen dat Outlook je standaard mail client is.
Bij Set Program Access and Defaults (in je software menu) kan je dat veranderen.

Kewl, daar ga ik thuis eens naar kijken. Thx
Kan iemand mij vertellen hoe ik muziek in een mailtje kan zetten?.
Kan het namelijk nergens vinden.
Live long and prosper.
Je bedoelt als bijlageikkes schreef op 29 mei 2004 @ 20:53:
Kan iemand mij vertellen hoe ik muziek in een mailtje kan zetten?.
Nee. Ik moet een bewerkt mailtje naar een groep sturen. Dus met achtergrond en geluid.
Met outlook express pakte ik gewoon een script of scrippy en zette daar alles in.
Kan dus nu ook geen kant en klare stationary's gebruiken. Altands ik krijg het niet gevonden.
Met outlook express pakte ik gewoon een script of scrippy en zette daar alles in.
Kan dus nu ook geen kant en klare stationary's gebruiken. Altands ik krijg het niet gevonden.
Live long and prosper.
Verwijderd
Ik heb de paden naar de local en user mail folders van Thunderbrid al gevonden.
Maar waar is het pad naar het adres boek. Ik wil deze directory's namelijk op het netwerk zetten.
Maar waar is het pad naar het adres boek. Ik wil deze directory's namelijk op het netwerk zetten.
In je Thunderbird profiel is het bestand abook.mab voor je adresboek. Die file dus sharen als je je adresboek ook wilt delen.Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 20:38:
Verwijderd
Ik heb nog een andere vraag. Als ik een html mail krijg dan geeft Mozilla de html code weer en niet de opmaak.
Hoe kan ik dit activeren. Kan hier ook per bericht voor kiezen. Ik vindt het namelijk wel zo veilig.
Hoe kan ik dit activeren. Kan hier ook per bericht voor kiezen. Ik vindt het namelijk wel zo veilig.
Via View > Message Body as > Original/plain html / plain text kun je instellen hoe een bericht weergegeven moet worden. Bij plain text, geeft hij bij mij alleen geen html code weer. Alle HTML elementen worden weggelaten.Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 06:37:
Ik heb nog een andere vraag. Als ik een html mail krijg dan geeft Mozilla de html code weer en niet de opmaak.
Ik het ook de Buttons! extensie geinstalleerd, waardoor ik een extra button HTML! heb. Zo kan ik het in en uitschakelen, als ik dat wil.
Ik heb sinds vandaag ook Thunderbird (met 5 imap en 2 pop3 accounts erin) en thundertray. Vanmorgen eerst getest met 1 account. Toen werkte thundertray goed, dus als ik minimaliseerde dan ging het venster weg en als ik dan op de systray op de enveloppe klikte dan ging hij weer open. Maar nu werkt dat niet meer. als ik minimaliseer dan blijft TB op de taakbalk staan. En de tray geeft ook aan dat hij inactive is 
Wheeelp
Edit: en wat ik heel irri vind van TB is dat het mogelijk is TB meerdere malen te openen.
Edit 2: En hoe selecteer ik goed welke imap mappen ik wel en niet wil zien?
Wheeelp
Edit: en wat ik heel irri vind van TB is dat het mogelijk is TB meerdere malen te openen.
Edit 2: En hoe selecteer ik goed welke imap mappen ik wel en niet wil zien?
[ Voor 18% gewijzigd door Speedener op 03-06-2004 13:09 ]
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Start je EERST thundertray op? Dat moet namelijk wel. Maak dus eventueel een batch bestand aan met beide en dat thundertray als eerste.Speedener schreef op 03 juni 2004 @ 12:44:
Ik heb sinds vandaag ook Thunderbird (met 5 imap en 2 pop3 accounts erin) en thundertray. Vanmorgen eerst getest met 1 account. Toen werkte thundertray goed, dus als ik minimaliseerde dan ging het venster weg en als ik dan op de systray op de enveloppe klikte dan ging hij weer open. Maar nu werkt dat niet meer. als ik minimaliseer dan blijft TB op de taakbalk staan. En de tray geeft ook aan dat hij inactive is
Als je nu dubbel klikt op een map, opent hij die idd nog een keer. Dit is op te lossen door een extensie te installeren: http://texturizer.net/thunderbird/extensions/#nonewwindowEdit: en wat ik heel irri vind van TB is dat het mogelijk is TB meerdere malen te openen.
Heb geen ervaring met imap, dus dat zullen anderen moeten beantwoorden..Edit 2: En hoe selecteer ik goed welke imap mappen ik wel en niet wil zien?
Mja ik start TB op via Thundertray. Dus thundertray als eerst.Gert-Paul schreef op 03 juni 2004 @ 17:14:
Start je EERST thundertray op? Dat moet namelijk wel. Maak dus eventueel een batch bestand aan met beide en dat thundertray als eerste.
Snap niet waarom het niet werkt.
edit: een voorbeeld van het probleem
Whoei! dat helptAls je nu dubbel klikt op een map, opent hij die idd nog een keer. Dit is op te lossen door een extensie te installeren: http://texturizer.net/thunderbird/extensions/#nonewwindow
Je kan alleen nog wel 2 keer TB opstarten
[ Voor 9% gewijzigd door Speedener op 03-06-2004 17:55 ]
Ook in zelfde map geïnstalleerd?Speedener schreef op 03 juni 2004 @ 17:41:
[...]
Mja ik start TB op via Thundertray. Dus thundertray als eerst.
Snap niet waarom het niet werkt.
Daar heb ik nooit last van gehad. Raar dat het niet bij jou zo werkt. Als ik TB open als ie al openstaan, krijgt TB gewoon weer focus.Whoei! dat helpt
Je kan alleen nog wel 2 keer TB opstarten
Ja in dezelfde mapGert-Paul schreef op 03 juni 2004 @ 17:54:
Ook in zelfde map geïnstalleerd?
een plaatje wat ik in vorige post er later bij edite
Ik herriner me nu opeens wel dat nog een ander verschil is met de vorige keer dat ik testte. Mijn profile map staat nu niet meer op C maar heb ik aangemaakt op D (dmv de profile manager)
Mja ik kan gewoon 2 keer openen dusDaar heb ik nooit last van gehad. Raar dat het niet bij jou zo werkt. Als ik TB open als ie al openstaan, krijgt TB gewoon weer focus.

bewijs :+ "Its not a bug! Its a feature :P"
[ Voor 10% gewijzigd door Speedener op 03-06-2004 18:12 ]
Heb zelf Thunderbird-Tray nu geïnstalleerd en dat werkt goed. Gebruik het normaal nooit, maar toch.
Je kunt het hier halen. Schijnt doorontwikkeling van Thundertray te zijn. Zou best kennen dat die niet meer met 0.6 werkt.
Je kunt het hier halen. Schijnt doorontwikkeling van Thundertray te zijn. Zou best kennen dat die niet meer met 0.6 werkt.
Die doet het welGert-Paul schreef op 03 juni 2004 @ 18:40:
Heb zelf Thunderbird-Tray nu geïnstalleerd en dat werkt goed. Gebruik het normaal nooit, maar toch.
Alleen nu nog dat multi TB probleem heb ik dan.
Edit: Het is ook wel jammer dat er in het adresboek niet onderliggende mappen gemaakt kunnen worden... Zodat je alles een beetje kan indelen. Alleen maar mailinglists
[ Voor 22% gewijzigd door Speedener op 03-06-2004 19:06 ]
*Eventjes een schopje*
Samenvatting van probleem: Ik kan TB meerdere keren opstarten. Wat leid tot vage situaties met mail binnenhalen.
Samenvatting van probleem: Ik kan TB meerdere keren opstarten. Wat leid tot vage situaties met mail binnenhalen.
Verwijderd
Oplossing: IMAP gebruiken i.p.v. POP. Met IMAP kun je meerdere clients tegelijk draaien zonder vage problemen en hoef je nooit meer je BAT mailtjes naar TBIRD te exporteren...Speedener schreef op 04 juni 2004 @ 20:14:
*Eventjes een schopje*
Ik gebruik al Imap (en pop3)Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 20:17:
[...]
Oplossing: IMAP gebruiken i.p.v. POP. Met IMAP kun je meerdere clients tegelijk draaien zonder vage problemen en hoef je nooit meer je BAT mailtjes naar TBIRD te exporteren...
En ik wil TB maar 1 keer kunnen openen gewoon... Ik hoorde van andere mensen dat als zij nog een keer op de snelkoppeling klikken dat het, al openstaande venster van TB gewoon weer opende. Ik krijg daarintegen gewoon een 2e keer TB.
Opgelost, ik ging ervanuit dat de key op mijn toetsenbord direct linkte naar thunderbird.exe. maar hij linkte naar 'standaard e-mail programma'. Blijkbaar start hij dan meerdere keren op...
[ Voor 15% gewijzigd door Speedener op 05-06-2004 16:50 ]
Verwijderd
Ik ben nu een paar dagen aan het testen met de nieuwe vrienden Thunderbird en Firefox. Al dat gelees over die programma's kost een hoop tijd, maar wel leerzaam! Wat ik na het uitlezen van dit topic en wat faqs nog niet helemaal op een rijtje heb zijn de "nadelen" voor mensen die van standaard IE en OE over zouden stappen. Heeft iemand wel eens een opsomming gezien van gemiste functionaliteit en dergelijken in Th. tegenover OE?
Kleine noot: Thunderbird (0.6) verwerkt e-mail in het Japans en Koreaans fantasties en beter dan OE! Bij Outlook zijn het vooral de headers waar ie problemen heeft om meerdere niet-westerse talen weer te geven, Thunderbird gaf mijn proefmeeltjes (een in Kor, een in Jap) perfect weer inclusief de koppen! Feest (ik woon in Japan, vandaar.... wel een NL XP hoor!)
Nu hopen dat er in de toekomst iemand gaat searchen op "Thunderbird Japan Korea", dan is mijn dag gemaakt
Kleine noot: Thunderbird (0.6) verwerkt e-mail in het Japans en Koreaans fantasties en beter dan OE! Bij Outlook zijn het vooral de headers waar ie problemen heeft om meerdere niet-westerse talen weer te geven, Thunderbird gaf mijn proefmeeltjes (een in Kor, een in Jap) perfect weer inclusief de koppen! Feest (ik woon in Japan, vandaar.... wel een NL XP hoor!)
Nu hopen dat er in de toekomst iemand gaat searchen op "Thunderbird Japan Korea", dan is mijn dag gemaakt
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 15:05 ]
Mijn vriendin en ik maken nu nog allebei gebruik van Outlook Express vanwege de mogelijkheid van de verschillende identiteiten. Ieder heeft zo zijn eigen adresboek, accounts en mailinstellingen. Heeft Thunderbird ook zo'n functionaliteit in huis?
Je kan met de Profile Manager (zit standaard bij TB) ook gewoon meerdere identiteiten maken.jfeelders schreef op 07 juni 2004 @ 10:48:
Mijn vriendin en ik maken nu nog allebei gebruik van Outlook Express vanwege de mogelijkheid van de verschillende identiteiten. Ieder heeft zo zijn eigen adresboek, accounts en mailinstellingen. Heeft Thunderbird ook zo'n functionaliteit in huis?
Hmmz, ik krijg mn Tweakdsl mail niet aan de gang, de eerste keer doet ie t wel, maar de tweede keer geeft ie een foutmelding mbt fout wachtwoord. Andere accounts doen het wel, dus ik denk dat het aan de username van Tweak ligt: naam@subdomein.tweakdsl.nl. Meer mensen die hiermee problemen hebben?
edit: opgelost
edit: opgelost
[ Voor 4% gewijzigd door wagenveld op 08-06-2004 11:18 ]
Verwijderd
Het werkte bij mij prima, totdat ik opeens mijn emailberichten niet meer kon openen. De lijsten in de mappen (inbox etc) waren wel netjes. Maar bij het openen van de mailtjes werd er geen inhoud weergegeven.
Nu gebruik ik weer Outlook Express. Het maakt me allemaal niet zoveel uit eigenlijk
Nu gebruik ik weer Outlook Express. Het maakt me allemaal niet zoveel uit eigenlijk
Ik denk dat ik liever een opsomming zou zien van de verschillende opties en wat de verschillende oplossingen tussen beide programma's daarvoor zijn. Ik werk al heel lang met mozilla-mail clients (eerst de mozilla-suite, nu Th en FF) dus ik zou niet meer weten wat de 'voordelen' van OE zijn, zeker omdat het programma al jaren niet meer echt ontwikkeld is.Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 14:55:
Ik ben nu een paar dagen aan het testen met de nieuwe vrienden Thunderbird en Firefox. Al dat gelees over die programma's kost een hoop tijd, maar wel leerzaam! Wat ik na het uitlezen van dit topic en wat faqs nog niet helemaal op een rijtje heb zijn de "nadelen" voor mensen die van standaard IE en OE over zouden stappen. Heeft iemand wel eens een opsomming gezien van gemiste functionaliteit en dergelijken in Th. tegenover OE?
Ik kan me voorstellen dat het handig zou kunnen zijn voor overstappers om een soort van simpele guide te hebben waarbij standaard OE-functies naar Th. functies worden uitgelegd, maar aan de andere kant: zo moeilijk zit het programma ook weer niet in elkaar, mijn moeder snapt het zelfs
Verwijderd
@Letatcest:
Ik bedoelde inderdaad iets in die richting: een "in OE doe ik dit, werkt dat in ... ook?" lijstje.
Een van de muren waar mensen natuurlijk tegenaan lopen bij het overstappen naar andere software is de onzekerheid of ze kunnen blijven werken zoals ze nu doen. Misschien werkt dit nog wel sterker bij centrale functies als mail en internet.
Bij Thunderbird op dit moment trouwens geen klachten over functionaliteit hoor. Bij Firefox is het slechts even wennen dat ie die script-achtige dingen niet uitvoert en pagina's dus een klein beetje anders weergegeven worden soms.
Het ging dus niet om angst voor verlies van functionaliteit, maar voor verandering van "werk"omgeving...
edit: Letatcests naam verminkt...
Ik bedoelde inderdaad iets in die richting: een "in OE doe ik dit, werkt dat in ... ook?" lijstje.
Een van de muren waar mensen natuurlijk tegenaan lopen bij het overstappen naar andere software is de onzekerheid of ze kunnen blijven werken zoals ze nu doen. Misschien werkt dit nog wel sterker bij centrale functies als mail en internet.
Bij Thunderbird op dit moment trouwens geen klachten over functionaliteit hoor. Bij Firefox is het slechts even wennen dat ie die script-achtige dingen niet uitvoert en pagina's dus een klein beetje anders weergegeven worden soms.
Het ging dus niet om angst voor verlies van functionaliteit, maar voor verandering van "werk"omgeving...

edit: Letatcests naam verminkt...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 01:34 ]
Klopt het dat Send Email in Trillian (pro2) niet werkt? Ligt dat aan Trillian of aan Thunderbird? Thunderbird staat wel als standaard mail client ingesteld, maar Trillian opent een OE venstertje
.
Is er toevallig weet waar Thunderbird zijn mail in op slaat?
Ik ben namelijk van plan de hele zooi weer is een keer leeg te tyfen op de pc maar wil dus niet alle mail kwijt.
Ik ben namelijk van plan de hele zooi weer is een keer leeg te tyfen op de pc maar wil dus niet alle mail kwijt.
Daar kan ik je Mozilla Backup wel voor aanbevelenReind schreef op 15 juni 2004 @ 23:30:
Is er toevallig weet waar Thunderbird zijn mail in op slaat?
Als je attachments koppelt, kun je standaard niet zien wat de grootte is die je meestuurt. Pas als je verstuurd hebt, kun je in je sent-folder (of welke dan ook) zien hoeveel kb/mb/gb
je hebt mee gestuurd.
Iemand enig idee? of staat dat nog op de lijst van toevoegingen voor in de toekomst? (of bestaat er een extentie voor die ik heb gezocht met een naam die ik niet alszodanig herkend heb of zo)
Iemand enig idee? of staat dat nog op de lijst van toevoegingen voor in de toekomst? (of bestaat er een extentie voor die ik heb gezocht met een naam die ik niet alszodanig herkend heb of zo)
kee ik heb ff een vraagje, heb al tijden 0.5 gedownload maar nooit geinstalleerd omdat ik een nogal ingewikkelde structuur gebruik (of mischien juist niet)
uitleg
ik heb maar 1 mail account bij mijn provider Chello
maar ik maak gebruik rond de 15 bigfoot.com accounts, welke mijn mail dus forwarden naar mijn chello account.
momenteel gebruik ik outlook 2003
daarin heb ik dus 15 verschillende accounts die allemaal dezelfde mail server gebruiken, maar waar alleen het 'from' e-mail adres anders is omdat ik dus verschillende mail adressen van bigfoot.com gebruik
mijn vraag is dus of het mogelijk is om op een simpele manier vanuit Firebird mail te verzenden waar enkel het "from"field variabel is
ik wil dit dus vanuit 1 profiel kunnen doen, als soort van de "send using..." optie in Outlook 2003
edit:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=84314
hmmz iets anders wat ik ook wil kan dus 'nog' niet dan nog maar even niet over
hoewel het ook een leuke optie zou zijn om te kunnen kiezen voor de mogelijkheid de inbox van je verschillende accounts onder je personal folders te laten hangen
zodat het er als volgt uit zou zien
en dan maar 1 draft, send items, trash
eingelijk dus dat ie automatisch al regels aanmaakt op basis van account
uitleg
ik heb maar 1 mail account bij mijn provider Chello
maar ik maak gebruik rond de 15 bigfoot.com accounts, welke mijn mail dus forwarden naar mijn chello account.
momenteel gebruik ik outlook 2003
daarin heb ik dus 15 verschillende accounts die allemaal dezelfde mail server gebruiken, maar waar alleen het 'from' e-mail adres anders is omdat ik dus verschillende mail adressen van bigfoot.com gebruik
mijn vraag is dus of het mogelijk is om op een simpele manier vanuit Firebird mail te verzenden waar enkel het "from"field variabel is
ik wil dit dus vanuit 1 profiel kunnen doen, als soort van de "send using..." optie in Outlook 2003
edit:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=84314
hmmz iets anders wat ik ook wil kan dus 'nog' niet dan nog maar even niet over

hoewel het ook een leuke optie zou zijn om te kunnen kiezen voor de mogelijkheid de inbox van je verschillende accounts onder je personal folders te laten hangen
zodat het er als volgt uit zou zien
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Personal folder | - Inbox | - Inbox Account 1 | - Inbox Account 2 | - Inbox Account |
en dan maar 1 draft, send items, trash
eingelijk dus dat ie automatisch al regels aanmaakt op basis van account
[ Voor 31% gewijzigd door Bokkie op 16-06-2004 11:19 ]
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
0.7 is uit!
ftp://ftp.mozilla.org/pub...thunderbird/releases/0.7/
Hmm, meteen een probleem, de 'send now' knop is weg, ik zie alleen 'send later'
ftp://ftp.mozilla.org/pub...thunderbird/releases/0.7/
Hmm, meteen een probleem, de 'send now' knop is weg, ik zie alleen 'send later'
edit:
Dit zou op te lossen moeten zijn door online te gaan, die keuze zie ik alleen niet ?
Dit zou op te lossen moeten zijn door online te gaan, die keuze zie ik alleen niet ?
edit:
Blijkbaar wordt de offline extension niet meer standaard geinstalleerd? Het werkt nu weer wel
Blijkbaar wordt de offline extension niet meer standaard geinstalleerd? Het werkt nu weer wel
[ Voor 87% gewijzigd door VonFoX op 16-06-2004 20:41 ]
Yo.
Dit topic is gesloten.