Jup, alles gaat dan in 1 inbox, kennelijk werkt dit alleen voor alle accounts en niet voor een bepaalde selectie. In dat geval zul je met filters moeten werken denk ik.
Ah wacht ff, wat moois gevonden in de knowledgebase van Thunderbird:
Global Inbox
Volgens die link kun je het per account aangeven. Het nadeel blijft dat hij 1 inbox gebruikt, dus alle accounts waarvan je zegt dat ze 1 inbox moeten gebruiken komen dan ook in die ene terecht. Al je mailaccounts van domein a kun je dan niet in inbox a doen en alle mailaccounts van domein b in inbox b, ze komen allemaal in 1 inbox.
Als je een nieuwe email schrijft kan je idd de 'from' veld veranderen. Hiervoor kan je kiezen tussen alle bestaande andere accounts. Maar wat ik wil is ook een email adres invullen waar geen account van bestaat. Is handig, als ik een gloed nieuwe email adres onder mijn systeem naam gebruik om in te schrijven op een forum ofzo. Kan ik een reply sturen op het inschrijving. En daarna gebruik ik die adres bijna nooit meer, daarom wil ik ook geen aparte account voor maken, 1 mail sturen en weer weg gooien.
Een voorbeeld:
webmaster@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
postmaster@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
debian@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
bugzilla@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
<6bone-handle>@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
<naam>@provider.nl, en nog paar.
Voor deze adresen gebruik ik geen appart account ze vallen allemaal onder hetzelfde map. Als ik een reply op, bijvoorbeeld 'bugzilla@' doe moet ik account settings veranderen zodat de 'from' veld het goede email adres bevat, namelijk 'bugzilla@'. Als ik daarna een reply op '<6bone-handle>@' wil doen moet ik de account settings weer veranderen.
En dit geld ook voor paar accounts(ook niet demon) waarvan alle inkomede mails in "Local Folders" komt.
De extension mnenhy (mnenhy.mozdev.org) zou dit moeten kunnen, dan kun je een from field toevoegen en daarin tikken whatever you want. Ik had het toen ook geprobeerd maarrrr, wat ik opmerkte was dat ik nu ineens 2 from fields had. Misschien dat het nu inmiddels op gelost is aangezien mnenhy al wat versies verder is dan toen ik het probeerde
Aangezien je dit toch structureel doet (voor GoT gebruik je een andere naam dan voor overige mail) is het handig om het toch middels die identities te doen (die aliassen zeg maar). Gewoon een identity toevoegen aan dat got/prive account van je waarbij je bij die van got als naam Gondor gebruikt maar wel met exact hetzelfde emailadres.
Het enige wat je dan steeds moet doen is de juiste kiezen wanneer je een mailtje schrijft dat voor got bestemd is (neem ik even voor het gemak dat voor de rest je je echte naam gebruikt en dat die default staat).
[
Voor 3% gewijzigd door
ppl op 07-12-2004 23:57
]