ppl schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:18:
Kwestie van dit topic doorlezen en even verder kijken dan je neus lang is. Thunderbird kan zoveel smtp servers aan als dat jij erin wilt hebben en je kunt ze nog allemaal aan een account koppelen ook. Druk eens op de knop "advanced"....
Per account kun je dus gewoon een smtp server naar keus instellen. Zo gaat hier gmx over de gmx smtp server en mail van @home over die van @home.
Hmm, idd die advanced heb ik over het hoofd gezien.
Account settings en dan je naam aanpassen die je bij de mails wilt zien? Of bedoel je hier wat anders?
Dit is juist wat ik niet wil.
Gebruik maken van aliassen of zijn dit emailadressen met elk weer een eigen username/password combinatie? Dan moet je eerder gebruik maken van de single inbox mogelijkheid.
Het zijn geen aliassen. Ze hebben ieder een ander username en behalve paar hebben de rest hetzelfde password. single inbox? Bedoel je dat alles naar Local Folder gaat?
M.a.w. hetzelfde emailadres waarmee je stuurt moet ook in de reply-to header staan?
[...]
Bij het maken van een bericht heb je een pulldown menu waaruit je een account of alias kunt kiezen die je in thunderbird gezet hebt.
Als je een nieuwe email schrijft kan je idd de 'from' veld veranderen. Hiervoor kan je kiezen tussen alle bestaande andere accounts. Maar wat ik wil is ook een email adres invullen waar geen account van bestaat. Is handig, als ik een gloed nieuwe email adres onder mijn systeem naam gebruik om in te schrijven op een forum ofzo. Kan ik een reply sturen op het inschrijving. En daarna gebruik ik die adres bijna nooit meer, daarom wil ik ook geen aparte account voor maken, 1 mail sturen en weer weg gooien.
Een voorbeeld:
webmaster@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
postmaster@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
debian@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
bugzilla@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
<6bone-handle>@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
<naam>@provider.nl, en nog paar.
Voor deze adresen gebruik ik geen appart account ze vallen allemaal onder hetzelfde map. Als ik een reply op, bijvoorbeeld 'bugzilla@' doe moet ik account settings veranderen zodat de 'from' veld het goede email adres bevat, namelijk 'bugzilla@'. Als ik daarna een reply op '<6bone-handle>@' wil doen moet ik de account settings weer veranderen.
En dit geld ook voor paar accounts(ook niet demon) waarvan alle inkomede mails in "Local Folders" komt.
Over die andere voorbeeld:
Het email adres wat in mijn profiel staat, gebruik ik ook voor prive mailtjes. Het email adres blijft hetzelfde, maar wat onder 'Your Name' staat (in account settings) daar moet 'Gondor' staan als ik het voor GoT gebruik, en mijn echte voornaam(en soms ook achternaam) als ik het niet voor GoT gebruik. Iedere keer moet ik dat in de account settings veranderen.
Je kan toch zelf bepalen wat je in het 'To' veld zet. "naam <email-adres>" of "naam2 <email-adres>" maakt niet uit. Op hetzelfde manier kon het 'from' veld bewerken met tbat, zeer handig. En graag zou ik dat ook met tbird willen. Op het 'from' veld klikken en typen wat ik ook maar wil. Netals je het kan doen in 'to' of 'cc' of 'bcc'.
Heb je uberhaupt wel eens in de settings e.d. en in de knowledgebase van Thunderbird gekeken want die indruk krijg ik nu bepaald niet.
Die knowledgebase is heel erg handig daar staat heel veel aan tips en trucs in en die vindt je hier: Thunderbird Knowledgebase
Ik heb wel wat gelezen in dit topic en ook wat online 'manuels' (als je ze zo mag noemen)
Maar naar die Knowledgebase ga ik zeker kijken.
BTW upgraden naar versie 0.9 is opzich wel handig die heeft denk ik net de nodige verbeterde features die jij zoekt.
Heb ik ook paar keer aan zitten denken, maar niet gedaan, in de hoop dat debian met updates zal komen.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-