Thunderbird, wat vinden we er van?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.625 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45
Room42 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:51:
Hey, ucchan, Ik wil je nog even bedanken voor je tutorial over Enigmail! Ik vind em erg duidelijk en helder, en ga dit zeker gebruiken en versprijden! :D

Thanks man! _/-\o_
Dankje :)

Ik ga tzt de t-bird screenshots vervangen door Nederlandstalige in windows gemaakt zodat het wat netter is, misschien ga ik ik WinPT ook vervangen door iets anders in de tutorial dat wel in het Nederlands te krijgen is. Dit op aanraden/verzoek van iemand die ik van mozbrowser.nl ken :) . Vind het trouwens wel leuk te merken dat mensen het lezen, ik dacht dat de belangstelling voor OpenPGP niet zo groot zou zijn :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

ucchan schreef op zondag 28 november 2004 @ 01:48:
[...]

Ik ga tzt de t-bird screenshots vervangen door Nederlandstalige in windows gemaakt zodat het wat netter is, misschien ga ik ik WinPT ook vervangen door iets anders in de tutorial dat wel in het Nederlands te krijgen is. Dit op aanraden/verzoek van iemand die ik van mozbrowser.nl ken :) . Vind het trouwens wel leuk te merken dat mensen het lezen, ik dacht dat de belangstelling voor OpenPGP niet zo groot zou zijn :) .
Mwoah, WinPT is niet eens nodig. Gewoon GPG en Enigmail.
Via Enigmail is ook de hele keyring aan te maken, toch wel zo handig als je het dan toch alleen voor email gebruikt.
Kun je je tutorial daar ook mee uitbreiden aangezien het er nu alleen staat dat het ook zonder WinPT kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hm, daar zit op zich wel wat in... met enigmail kan je (ik) alleen geen keys verwijderen en ze ook niet naar een keyserver sturen. Exporteren kan echter weer wel, dus misschien dat ik het wat omschrijf dat je de ascii armored sleutel copypaste bij een keyserver :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Verdomme, wat een klote programma is Thunderbird!!! :(
Ik check mijn mail zojuist en probeer mijn nieuw binnengekomen mails te openen (zijn normale mails afkomstig van ebay en virusvrij). Openen lukt echter niet, kan een of ander bestand (C:\Documents and Settings\Bart\Application Data\Thunderbird\Profiles\ubkdhx56.default\Mail\Local Folders\nogwat) niet vinden.
Nou ja, vloek vloek, dan maar weer afsluiten en Thunderbird opnieuw starten >> weg AL mijn mails!!!! Doodleuk mijn computer maar meteen ff gescand op virussen, die kon echter niets vinden. Mail is nu echt weg, in de directory waar hij ze opslaat is het betreffende Inbox bestandje dan ook 0 KB.
Ik heb mijn hele computer meteen gecheckt met mijn virusscanner en die kon geen virussen vinden (houd dat altijd goed in de gaten)
Nu ben ik dus alle mail die ik via Thunderbird heb binnengehaald kwijt. Goed programma hoor! :(
Zal al mijn klanten een mail sturen Thunderbird niet te gebruiken (heb geen zin om straks gebeld te worden door een van mijn klanten dat ook ZIJN mail straks foetsie is).
Lang leve webmail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ucchan schreef op zondag 28 november 2004 @ 01:48:
[...]

Van mij mag je het -graag- gewoon engels houden. Maak anders de nederlandse erbij, dat ik gewoon de engelse kan houden :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
duhtje schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:10:
Zal al mijn klanten een mail sturen Thunderbird niet te gebruiken (heb geen zin om straks gebeld te worden door een van mijn klanten dat ook ZIJN mail straks foetsie is).
Lang leve webmail!
Nog nooit van gehoord, dit... nu zal het wel loslopen, maar je herinnert me er wel aan om regelmatig een backup van m'n homedir te maken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

duhtje schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:10:
Verdomme, wat een klote programma is Thunderbird!!! :(
Ik check mijn mail zojuist en probeer mijn nieuw binnengekomen mails te openen (zijn normale mails afkomstig van ebay en virusvrij). Openen lukt echter niet, kan een of ander bestand (C:\Documents and Settings\Bart\Application Data\Thunderbird\Profiles\ubkdhx56.default\Mail\Local Folders\nogwat) niet vinden.
Nou ja, vloek vloek, dan maar weer afsluiten en Thunderbird opnieuw starten >> weg AL mijn mails!!!! Doodleuk mijn computer maar meteen ff gescand op virussen, die kon echter niets vinden. Mail is nu echt weg, in de directory waar hij ze opslaat is het betreffende Inbox bestandje dan ook 0 KB.
Ik heb mijn hele computer meteen gecheckt met mijn virusscanner en die kon geen virussen vinden (houd dat altijd goed in de gaten)
Nu ben ik dus alle mail die ik via Thunderbird heb binnengehaald kwijt. Goed programma hoor! :(
Lang leve webmail!
Doe maar niet, maak je je zelf belachelijk mee...
Stel je virusscanner eens fatsoenlijk in.

Outlook express maakt ook gebruik om per mailbox je mails te bewaren (dus outbox = 1 file, inbox = 1 file, etc.). Outlook (uit office dus) doet er nog een schepje boven op, alles behalve het archief wordt in 1 pst file gedrukt, je zou er maar een virus in hebben en je norton antivirus op de standaardwaarden hebben staan....doei doei mails, maar dan ook werkelijk alle mails, naast afspraken, todo's, etc.

Goed programma? Ja dat zeker, dit is gewoon een kwestie van domme gebruiker.
Kijk eens in je quarantaine gedeelte van je virusscanner als je default actie niet delete infected file is (wat zowiezo ongelooflijk stupide is...).

Lang leve kennis van zaken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

Hmm, ik geef het niet vaak toe, maar idd je hebt gelijk, het lag idd niet aan Thunderbird. Desalniettemin wordt ik niet graag voor 'domme gebruiker' uitgemaakt. Ik neem aan dat je mijn opwelling kan begrijpen als je druk zit te programmeren aan een eigen versie van het tcp-protocol (voor school) en bezig bent met nog een paar andere erg zure zaken en als dan ineens ook het mailprogramma lastig gaat doen, daar zit je dan niet op te wachten en dan sta je dus erg snel met een vaak overdreven conclusie klaar; om daarna weer doodleuk verder te moeten met anderen zaken.
Hoe dan ook, rectivicatie: Thunderbird is prima. :)

Bedankt trouwens voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
duhtje schreef op zondag 28 november 2004 @ 21:21:
Hmm, ik geef het niet vaak toe, maar idd je hebt gelijk, het lag idd niet aan Thunderbird.
Waar lag het dan wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

Het lag idd aan Norton antivirus, precies zoals het eerder in dit topic ook al staat.
Mijn excuses trouwens voor het feit dat ik niet eventjes rustig de laatste 25 posts door had gelezen, normaal doe ik dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
xzoticate schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:49:
Ik gebruik nu Foxmail en daar heb je de mogelijkheid om Yahoo Mail binnen te laten komen, maar ik kan niet zo 1,2,3 terugvinden of dit met TB ook kan. Ik wil bij vrienden namelijk TB installeren en daar een nieuw aan te maken Yahoo account naar toe verwijzen.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Ik denk dat je of MrPostman of FreePops hiervoor moet gebruiken om ze als POP account in Thunderbird uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
Sendr schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:09:
Ik vind Thunderbird echt een zeer complete mailclient geworden , eigenlijk helemaal geen problemen mee, maar er is 1 dingetje wat ik graag nog zou willen. :9
In de webinterface van xsmail.com is het mogelijk om per mailtje aan te geven in welke map een kopietje van het mailtje wordt geplaatst. Dus ipv standaard 'Sent Items' kun je per mailtje gelijk in het compose scherm aangeven waar je dit kopietje hebben wil. Wel zo handig als je zowel uitgaande als inkomende mail van 1 onderwerp/persoon in 1 folder wil hebben. :)
Zoiets zou ik ook wel graag in Thunderbird willen zien... iemand suggesties?

Heeft er iemand misschien ooit een extensie hiervoor langs zien komen?

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
Sendr schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:49:
[...]

Heeft er iemand misschien ooit een extensie hiervoor langs zien komen?
OK, nevermind, zelf al gevonden :)

Extensie voor het customizen van "From" en customizen van FCC (send a copy to) bij het opstellen van een nieuwe mail is hier te vinden.

Erg handig, mogen ze van mij standaard in TB implementeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door sender op 29-11-2004 18:10 ]

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124208

Ik had ff de vraag of het mogelijk is om verschillende uitgaande mail server instellingen te maken (SMTP).

Het gaat om een account van mij, mijn broer en zusje. Maar als er geen andere SMTP mogelijk is gaan ze mail verzenden op mijn naam niet slim dus
Ik heb al zitten klooien maar volgens mij is het niet mogelijk

Is er een oplossing of misschien een extensie
groet martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Anoniem: 124208 schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:45:
Ik had ff de vraag of het mogelijk is om verschillende uitgaande mail server instellingen te maken (SMTP).

Het gaat om een account van mij, mijn broer en zusje. Maar als er geen andere SMTP mogelijk is gaan ze mail verzenden op mijn naam niet slim dus
Ik heb al zitten klooien maar volgens mij is het niet mogelijk

Is er een oplossing of misschien een extensie
groet martin
Dat hoeft niet, want de SMTP server heeft niks te maken met de From: header die meegestuurd wordt. Als je kijkt onder "Tools" => "Account settings" => "Manage identities" zie je dat je daar extra adressen en namen toe kan voegen.
Bij het opstellen van een email krijg je dan bij From: een drop down menuutje met die namen erin.

Dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://faab.nl/from.jpg

Je kan ook in Account Settings gewoon meerdere SMTP servers toevoegen, en per account een andere default SMTP server instellen. Maar zoals ik al zei, de SMTP server heeft niets te maken met het adres en de bijbehorende naam waar het mailtje vandaan lijkt te komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 29-11-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu komt alle mail in 1 inbox, en dat terwijl hier word gezeurd dat ze alles in 1 inbox willen hebben, ik wil het niet maar gebeurd wel. Tzal wel ergens een instelling zijn maarja waar zit deze nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Anoniem: 124208 schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:11:
Nu komt alle mail in 1 inbox, en dat terwijl hier word gezeurd dat ze alles in 1 inbox willen hebben, ik wil het niet maar gebeurd wel. Tzal wel ergens een instelling zijn maarja waar zit deze nu weer.
Lezen is ook een kunst he? Blader eens door de Thunderbird faq's en forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468 schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:12:
Lezen is ook een kunst he? Blader eens door de Thunderbird faq's en forums.
Kheb dit forum doorzocht, daarna was ik lui 8)7
Mod-break:

Zet je PC uit, geef 'm weg en ga achter de TV zitten ;)
Oftewel: op GoT is dat niet bepaald een excuus om niet te zoeken: vragen is voor als handleidingen, Google, etc. niets opleveren ;)

[ Voor 43% gewijzigd door F_J_K op 29-11-2004 20:18 . Reden: fjk was niet te lui om zomaar deze post te editten O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Sommigen vonden het fijn als ie Nederlandse screenshots had, anderen juist niet. Nu heeft m'n tutorial over Enigmail (zie sig) allebei, veel plezier ermee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hey, weet iemand hoe ik een .IAF (Outlook Express Account Settings) bestand kan importeren/openen met Thunderbird?

Grr, het is gewoon té makkelijk, die quick-reply :) Sorry |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 01-12-2004 00:43 . Reden: Had gewoon ff moeten editen, huh :P ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Yep, heb hem al sinds vanavond. Alleen moest weer wat extentie's en theme's veranderen van 0.9 naar 1.0 :) Maar het werkt weer.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

welke extensies draai jij dan BRAM? bij mij werken ze niet allemaal meer namelijk..

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Br@m schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:04:
[...]

Yep, heb hem al sinds vanavond. Alleen moest weer wat extentie's en theme's veranderen van 0.9 naar 1.0 :) Maar het werkt weer.
Hoe deed je dat trucje ook al weer?

EDIT: nvm, al gevonden: Extensions.rdf bestand openen met texteditor en dan de nodige versienummers die nog op 0.9 staan ophogen (ik heb 1.1 maar gepakt).
Die saven dan Thunderbird opstarten en de extensions weer enablen, weer opnieuw starten van Thunderbird en klaar. Onderstaande extensions doen het op die manier weer.

Ik heb hier namelijk een 4-tal extensions die het nu niet meer doen:
- no new window on double click (0.1.0)
- buttons! (0.49)
- Quote Colors (0.2)
- Enigmail (0.89.0)

[ Voor 28% gewijzigd door ppl op 01-12-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 10:53

Sosabowski

nerd

Mwha ik ben niet echt kappot van de nieuwe plaatjes op de knoppen: delete, junk, forward, reply enz. De vorige waren minder strak zeg maar.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IorGie schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:16:
Mwha ik ben niet echt kappot van de nieuwe plaatjes op de knoppen: delete, junk, forward, reply enz. De vorige waren minder strak zeg maar.
Strak is toch juist goed? :P Ik vind het in ieder geval er wel gelikter uit zien dan eerst. Zeker dingen als een apart icon voor een Saved Search folder (zorgde eerst nog wel eens voor verwarring).

In Thunderbird mis ik in het dagelijks gebruik eigenlijk twee dingen.
- Er zijn te weinig Filters
- Als je mail checkt zou het fijn zijn als in de statusbalk staat welke account hij checkt van de hoeveel. Ik heb 5 accounts + RSS, en ik wil gewoon weten over welke account hij bijvoorbeeld langer dan normaal over aan het doen is.

Lijken me allebei geen super ingewikkelde features (zeker de laatste niet). Hoop dat die er toch nog eens inkomen.

Verder even een vraagje. Op de computer van mijn ouders staat nu Outlook Express 6 geinstalleerd. Er zijn twee profiles (een voor m'n vader + werk, en een voor moeder + familie). Terwijl je in OE zit kan je direct switchen tussen deze profielen. Het werkt niet echt handig (meerdere kliks om te switchen), maar wel voldoende.

Hoe zou ik dit het handigst op kunnen lossen in Thunderbird? Gewoon alles in 1 profiel doen en de huidige scheiding alleen laten zijn in de verschillende accounts en mapjes? Of toch ook via de profilemanager in Thunderbird, al lijkt mij dat voor dit soort situaties niet heel handig en geschikt.

Er zijn zoveel mogelijkheden met Thunderbird (profiles, accounts, Global Inbox, Local folders, filters, Saved search folders, etc)....soms is het moeilijk te overzien wat nou lekker gaat werken en handig is :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het gelijktijdig updaten van meerdere accounts zou nog beter zijn.
En geen error dialogs meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Gert-Paul schreef op maandag 29 november 2004 @ 08:13:
Ik denk dat je of MrPostman of FreePops hiervoor moet gebruiken om ze als POP account in Thunderbird uit te lezen.
Voor het binnenhalen van Yahoo! Mails kan je ook nog gebruik maken van 'Yahoo Pops'. Dit heb ik toentertijd gebruik om middels Thunderbird mijn Yahoo Mails te importeren in GMail. 'k Vond YPops erg goed werken imho. Weet alleen niet of het gebruiksvriendelijk is voor de doelgroep bij wie jij (persoon op wie Gert-Paul reageerde) Thunderbird/e.d. gaat installeren.

http://yahoopops.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Woudloper schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:40:
[...]

Voor het binnenhalen van Yahoo! Mails kan je ook nog gebruik maken van 'Yahoo Pops'. Dit heb ik toentertijd gebruik om middels Thunderbird mijn Yahoo Mails te importeren in GMail. 'k Vond YPops erg goed werken imho. Weet alleen niet of het gebruiksvriendelijk is voor de doelgroep bij wie jij (persoon op wie Gert-Paul reageerde) Thunderbird/e.d. gaat installeren.

http://yahoopops.sourceforge.net/
Maar als ik het goed begrijp zijn er geen plugins (heb ze in elk geval nog niet zelf kunnen vinden) voor Thunderbird om dit rechtsstreeks binnen te laten komen (wat in Foxmail wel lukt). Een extern programma is hiervoor benodigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik gebruik ook yahoo mail en kan gewoon via pop mijn mail binnenhalen. Ik heb net nog een nieuw account aangemaakt en dit ook even getest. Het werkt gewoon.

/edit
Ik heb het op moment niet gebruikt met thunderbird(zit op mijn werk). Thuis kan ik echter gewoon met native thunderbird inlezen en versturen. het nieuwe account dat ik net bekeken heb zitten de standaard functies nog gewoon die in mij oude ook zitten. Maw. het zou volgens mij moeten werken.

[ Voor 50% gewijzigd door Cramthabam op 02-12-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Cramthabam schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:31:
Ik gebruik ook yahoo mail en kan gewoon via pop mijn mail binnenhalen. Ik heb net nog een nieuw account aangemaakt en dit ook even getest. Het werkt gewoon.
Heb je daarvoor een extern programma gebruikt of kan dat native met Thunderbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73778

Is er ook een manier om makkelijk thebat mails te importeren ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 73778 op 02-12-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

xzoticate schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:37:
Heb je daarvoor een extern programma gebruikt of kan dat native met Thunderbird?
Ik denk dat hij dan toch beschikt over een betaal account van Yahoo ,want als je de help ook leest zie je dat je alleen maar gebruik kan maken van pop3 als je een premium account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Woudloper schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:28:
[...]

Ik denk dat hij dan toch beschikt over een betaal account van Yahoo ,want als je de help ook leest zie je dat je alleen maar gebruik kan maken van pop3 als je een premium account hebt.
Nee ik heb een gratis account bij yahoo. Ik zei ook al eerder ik heb nog even getest heb en een nieuw account heb aangemaakt en daar staan de pop3 instellingen en keuzes nog steeds in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Reinier

\o/

Anoniem: 73778 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:07:
Is er ook een manier om makkelijk thebat mails te importeren ?
In The Bat! kan je mailboxen exporteren naar standaard mbox formaat. De files die dan aangemaakt worden kan je gewoon in je Thunderbird maildirectory plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Cramthabam schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:40:
[...]

Nee ik heb een gratis account bij yahoo. Ik zei ook al eerder ik heb nog even getest heb en een nieuw account heb aangemaakt en daar staan de pop3 instellingen en keuzes nog steeds in.
Kun jij dan aangeven hoe jij dat voor elkaar gekregen hebt. Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik zou wel ff een plaatje willen posten of zo maar geen idee hoe ik dat zo voor mekaar krijg. Zit namelijk op mijn werk. Maar ik wil je password wel even geven van het test account. stuur ff een mailtje naar testvanmij@yahoo.co.uk(dit is het testaccount). Ik zal hiermee wel ff een mail terugsturen zodat je erbij kunt. Dan inloggen en dan onder mail optoins staat pop acces en forwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Een extentie of Theme die nog niet geschikt is voor Versie 1.x kan je op de volgende manier geschikt maken voor deze nieuwe versie.

Open met bv Winrar het bewuste theme.jar of extentie.jar bestand, extract dan het bestand install.rdf
Daar staat als het goed is een beetje half in het volgende:

code:
1
2
      <em:minVersion>0.8</em:minVersion>
      <em:maxVersion>0.9</em:maxVersion>

Verander daar <em:maxVersion>0.9</em:maxVersion> in <em:maxVersion>1.0</em:maxVersion>

Sla dit bestand weer op en voeg het weer in je bewuste theme of extentie bestand. bv theme.jar

[ Voor 14% gewijzigd door Br@m op 02-12-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

Als ik mijn gmail wil ophalen dan vraagt hij elke keer om mijn wachtwoord. maakt niet uit of ik op opslaan klik of niet. Als ik in de lijst van wachwoorden klik dan staat hij er wel gewoon (en goed)

Heb hem al eens verwijderd, hielp ook niet

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Iemand enige idee wanneer 1.0 uitkomt? En ook wat de verschillen gaan zijn tussen 0.9 en 1.0?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:43:
Iemand enige idee wanneer 1.0 uitkomt? En ook wat de verschillen gaan zijn tussen 0.9 en 1.0?
Zie http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=175076 voor de verschillen (njah, vernieuwingen en verbeteringen).

Als het goed is komt 1.0 volgende week uit:
We'll let the RC sit out there for a week and if nothing bad comes up we'll declare final bits the 2nd week of December. (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik heb een klein "probleempje" dat ik niet opgelost krijg in Thunderbird 1.0 RC1. Ik heb 2 mail accounts (1x IMAP, 1xPOP) met hun eigen folders. Voorheen (versie 0.9 en eerder) stonden beide folder lijsten "uitgeklapt" na het starten van Thunderbird, in versie 1.0 RC1 alleen nog maar de eerste. Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?

Edit: 't is nog vreemder. Als ik Thunderbird start, de folders van het tweede account uitklap (klikken op + ervoor), Thunderbird afsluit en weer start dan staat het nog goed (uitgeklapt). Als ik daarna echter nogmaals Thunderbird afsluit en weer start dan is de folder lijst weer ingeklapt. Raar...

[ Voor 33% gewijzigd door Stamgastje op 03-12-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Stamgastje schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:18:
Ik heb een klein "probleempje" dat ik niet opgelost krijg in Thunderbird 1.0 RC1. Ik heb 2 mail accounts (1x IMAP, 1xPOP) met hun eigen folders. Voorheen (versie 0.9 en eerder) stonden beide folder lijsten "uitgeklapt" na het starten van Thunderbird, in versie 1.0 RC1 alleen nog maar de eerste. Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?

Edit: 't is nog vreemder. Als ik Thunderbird start, de folders van het tweede account uitklap (klikken op + ervoor), Thunderbird afsluit en weer start dan staat het nog goed (uitgeklapt). Als ik daarna echter nogmaals Thunderbird afsluit en weer start dan is de folder lijst weer ingeklapt. Raar...
Ik had dit probleem eerst ook met de nightly voor RC1 (30 november dus). Daarbij waren dezelfde 2 e-mail accounts soms ingeklapt na het openen van Thunderbird. Met RC1 had ik het niet meer gemerkt, maar tijdens het typen van dit bericht test ik nog een keer en gebeurt weer hetzelfde :D Ik had al eerder wel gelezen dat andere mensen deze bug ook hebben dus ik hoop dat hij bekend en gefixt is binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik weet dat je reply header in Thunderbird kan wijzigen:
// Change the reply header
// 0 - No Reply-Text
// 1 - "[Author] wrote:"
// 2 - "On [date] [author] wrote:"
// 3 - User-defined reply header. Use the prefs below in conjuction with this:
user_pref("mailnews.reply_header_type", 3);

// If you set 3 for the pref above then you may set the following prefs.
user_pref("mailnews.reply_header_authorwrote", "%s said the following");
user_pref("mailnews.reply_header_ondate", "on %s");
user_pref("mailnews.reply_header_separator", " ");
user_pref("mailnews.reply_header_colon", ":");
// The end result will be [authorwrote][separator][ondate][colon]
Helaas gebruikt ondate/[date] de Amerikaanse datum notatie: maand/dag/jaar. Graag zou ik de Nederlandse notatie hebben, iemand een idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
mmedia schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:42:
Ik weet dat je reply header in Thunderbird kan wijzigen:
[...]
Helaas gebruikt ondate/[date] de Amerikaanse datum notatie: maand/dag/jaar. Graag zou ik de Nederlandse notatie hebben, iemand een idee hoe?
Bij mij staat er gewoon in het overzicht de Nederlandse notatie en ook bij een Reply staat er "On 3-12-2004 13:02, Truus wrote:".

Waarschijnlijk moet je je Windows Regio instellen op Dutch (Netherlands) nog (als je Windows gebruikt), want daar haalt Thunderbird je datum instelling vandaan.

Control Panel -> Regional and Language Options (of het Nederlandse equivalent daarvan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Cerberus schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:57:
[...]
Bij mij staat er gewoon in het overzicht de Nederlandse notatie en ook bij een Reply staat er "On 3-12-2004 13:02, Truus wrote:".

Waarschijnlijk moet je je Windows Regio instellen op Dutch (Netherlands) nog (als je Windows gebruikt), ...
Gebruik Fedora Core 3. Ik ben al een tijdje opzoek waar ik mijn regio kan veranderen, tot nu toe nog niet gevonden.... Bedankt voor de tip iig.

[ Voor 4% gewijzigd door mmedia op 04-12-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 12:39

tazzman

a real boardmonkey

Omdat Outlook gewoon niet instaat was grote hoeveelheden mailinglist items met attachments te verwerken, ben ik overgestapt op The Bat!. The Bat is veel sneller, stabieler en plaatst ook alle attachments in een aparte directory, ipv alles in 1 PST file op te slaan.

Zou Thunderbird voor mij interesant zijn? Ik lees veel over Thunderbird vs Outlook/Outlook Express maar weinig over Thunderbird vs The Bat. Nu zijn er hier enkele the Bat gebruikers die zijn overgestapt.. zouden die wellicht meer kunnen vertellen over waarom, en wat de voordelen zijn van TB?

Ik wil best wel overstappen naar Thunderbird - het spreekt mij wel aan, alleen heb ik er weinig zin in om alles over te gooien en er dan achter te komen dat het toch niet zo goed is als ik dacht ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
IK heb laatste thunderbird 1.0rc1 geinstalleerd. Ik wilde dus me mailtjes van me vorige profiel terug plaatsen. De bestanden Inbox.msf en inbox kopieer ik netjes. Thunderbird lijkt dat niet door te hebben ofzo want ik zie maar geen oude mailtjs in me inbox staan :? Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
mmedia schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 13:21:
[...]

Gebruik Fedora Core 3. Ik ben al een tijdje opzoek waar ik mijn regio kan veranderen, tot nu toe nog niet gevonden.... Bedankt voor de tip iig.
Misschien heb je aan deze link wel wat: Mozilla FAQ: Change the Date Format.

tazzman: Op zich is hoef je natuurlijk niet snel te switchen als The Bat! je goed bevalt (als is The Bat! niet gratis dacht ik en TB wel natuurlijk). Thunderbird slaat de attachments in hetzelfde bestand op als de berichten zelf, al heb ik er wel eens een extensie voor zien langskomen, geloof ik. Verder kan ik er zelf weinig over zeggen.

En E-jey: Mozilla FAQ: Backing Up and Restoring - wellicht kan je daar meer informatie vinden. Als dat niet lukt, dan moet je iets duidelijker zijn wat je precies geprobeerd hebt enzo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marijn_S op 04-12-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
E-jey schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:08:
IK heb laatste thunderbird 1.0rc1 geinstalleerd. Ik wilde dus me mailtjes van me vorige profiel terug plaatsen. De bestanden Inbox.msf en inbox kopieer ik netjes. Thunderbird lijkt dat niet door te hebben ofzo want ik zie maar geen oude mailtjs in me inbox staan :? Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Je moet eens kijken bij [Tools] [Account settings] en dan [Server settings] zie je onderaan "Local Directory" staan. Kijk eens welke welke Directory daar in staat.. Dan weet je in ieder geval dat je de mailjes naar de juiste map hebt gekopieerd. Want ik krijg het vermoeden dat je naar de verkeerde profiel kopieerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:35
@tazzman: Ik heb heel lang (3-4 jaar) The Bat! gebruikt. Een tijdje geleden overgestapt naar Thunderbird. Het reden was simpel, The Bat! draait niet op linux, helaas. Anders was ik gewoon The Bat! blijven gebruiken.

Ik vind The Bat! een hele flexibele mailclient. Naar mijn menig het enige wat met meerdere accounts van evt. diverse ISP's goed om kan gaan.

Ik had onder The Bat! stuk of 6-7 account zonder enige probleem of ergernis, super was het. Nu heb ik onder Thunderbird ook stuk of 6-7 account zonder enige probleem maar wel met vrij veel ergernis. (ik kan wat voorbeelden geven)

Dit is natuurlijk zo vanwege het manier hoe ik mijn emailclient (wil) gebruik(en). Dat hoeft niet zo voor jou te zijn natuurlijk.

Voor mij zou The Bat! het beste keuze zijn onder windows en onder linux is dat Thunderbird. Natuurlijk icm meerdere account.

En natuurlijk is alles ^^ IMHO O-)

edit: dat 'aparte directory' is ook geen punt onder Thunderbird.

[ Voor 5% gewijzigd door Gondor op 06-12-2004 16:23 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gondor schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:22:
maar wel met vrij veel ergernis. (ik kan wat voorbeelden geven)
Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
Je kan maar een(1) smtp server gebruiken. Wat in het algemeen handig kan zijn. Maar als je meerdere niet gratis email accounts hebt is dat niet handig omdat je dan beide smtp-servers kan gebruiken in tegenstelling tot niet gratis mail aanbieders.

Deze mogelijkheid gebruikte ik om te voorkomen dat er niet zonder er bij stil te staan mail verstuurt kan worden vanuit accounts waar meerdere afzenders gebruikt kunnen worden.

Ik gebruik 1 van mijn email adressen: voor GoT, t.net en voor prive mailtjes. Ik wil niet dat naast mijn email-adres 'Gondor' staat ipv reallife naam als ik een mail stuur naar een kennis, en vice versa (hoe je dat ook schrijft) En ik heb meerdere email adressen wat ik op deze manier gebruik.

Ik heb demon. Dit betekent dat ik oneindig veel email adressen kan gebruiken. Ik gebruik best veel verschillende email adressen. Voor paar van deze adressen wil/heb ik geen aparte account, ze komen allemaal in een map/groep en hebben 1 setting.

Nu wil ik uiteraard dat hetzelfde email-adres in de 'from' gedeelte staat, als ik een reply stuur op een mail.

Met TBat! kan je dit, bij elk email die je stuurt, "on de fly" het 'from' veld (en meer) veranderen, zonder je account settings te veranderen. Met TBird kan je niet anders dan je account settings veranderen. Of, voor elk aparte adres en adres-naam combinatie een apart account maken. Maar dan wordt het zeer onoverzichtelijk omdat ik dan richting 15-20 accounts ga.

En verder van die kleine dingetjes allemaal.

Maar goed, Tbird is nog niet eens versie 1, ik gebruik versie 0.8 (debian), dus er is nog grote kans en hoop dat het goed komt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gondor op 06-12-2004 22:18 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Gondor schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:16:
Je kan maar een(1) smtp server gebruiken. Wat in het algemeen handig kan zijn. Maar als je meerdere niet gratis email accounts hebt is dat niet handig omdat je dan beide smtp-servers kan gebruiken in tegenstelling tot niet gratis mail aanbieders.
Kwestie van dit topic doorlezen en even verder kijken dan je neus lang is. Thunderbird kan zoveel smtp servers aan als dat jij erin wilt hebben en je kunt ze nog allemaal aan een account koppelen ook. Druk eens op de knop "advanced"....
Per account kun je dus gewoon een smtp server naar keus instellen. Zo gaat hier gmx over de gmx smtp server en mail van @home over die van @home.
Ik gebruik 1 van mijn email adressen: voor GoT, t.net en voor prive mailtjes. Ik wil niet dat naast mijn email-adres 'Gondor' staat ipv reallife naam als ik een mail stuur naar een kennis, en vice versa (hoe je dat ook schrijft) En ik heb meerdere email adressen wat ik op deze manier gebruik.
Account settings en dan je naam aanpassen die je bij de mails wilt zien? Of bedoel je hier wat anders?
Ik heb demon. Dit betekent dat ik oneindig veel email adressen kan gebruiken. Ik gebruik best veel verschillende email adressen. Voor paar van deze adressen wil/heb ik geen aparte account, ze komen allemaal in een map/groep en hebben 1 setting.
Gebruik maken van aliassen of zijn dit emailadressen met elk weer een eigen username/password combinatie? Dan moet je eerder gebruik maken van de single inbox mogelijkheid.
Nu wil ik uiteraard dat hetzelfde email-adres in de 'from' gedeelte staat, als ik een reply stuur op een mail.
M.a.w. hetzelfde emailadres waarmee je stuurt moet ook in de reply-to header staan?
Met TBat! kan je dit, bij elk email die je stuurt, "on de fly" het 'from' veld (en meer) veranderen, zonder je account settings te veranderen. Met TBird kan je niet anders dan je account settings veranderen. Of, voor elk aparte adres en adres-naam combinatie een apart account maken. Maar dan wordt het zeer onoverzichtelijk omdat ik dan richting 15-20 accounts ga.
Bij het maken van een bericht heb je een pulldown menu waaruit je een account of alias kunt kiezen die je in thunderbird gezet hebt.

Heb je uberhaupt wel eens in de settings e.d. en in de knowledgebase van Thunderbird gekeken want die indruk krijg ik nu bepaald niet.
Die knowledgebase is heel erg handig daar staat heel veel aan tips en trucs in en die vindt je hier: Thunderbird Knowledgebase

BTW upgraden naar versie 0.9 is opzich wel handig die heeft denk ik net de nodige verbeterde features die jij zoekt.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 06-12-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16275

Magic666 schreef op maandag 19 april 2004 @ 14:35:
Ja de vraag is opgelost! Na IE krijgt ook OE de schop!

Gert-jan, bedankt voor de wat uitgebreidere uitleg! _/-\o_
Nu pas. :X gebruik als sinds jaar en dag Calypso van Rose city software, dat is naar mijn smaak pas echt relaxed, geen gekut met backup files profielen etc, dit zit namelijk verborgen in 1 file die je overal meenaar toe kan nemen ff Calypso downloaden instaleren je eigen .box openen (ligt aan grote van floppy thumbdrive of cd/dvdrom hoe je hem transporteerd) en je kan gewoon je eigen mail overal ter wereld lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
ppl schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:18:
Kwestie van dit topic doorlezen en even verder kijken dan je neus lang is. Thunderbird kan zoveel smtp servers aan als dat jij erin wilt hebben en je kunt ze nog allemaal aan een account koppelen ook. Druk eens op de knop "advanced"....
Per account kun je dus gewoon een smtp server naar keus instellen. Zo gaat hier gmx over de gmx smtp server en mail van @home over die van @home.
Hmm, idd die advanced heb ik over het hoofd gezien.
Account settings en dan je naam aanpassen die je bij de mails wilt zien? Of bedoel je hier wat anders?
Dit is juist wat ik niet wil.
Gebruik maken van aliassen of zijn dit emailadressen met elk weer een eigen username/password combinatie? Dan moet je eerder gebruik maken van de single inbox mogelijkheid.
Het zijn geen aliassen. Ze hebben ieder een ander username en behalve paar hebben de rest hetzelfde password. single inbox? Bedoel je dat alles naar Local Folder gaat?
M.a.w. hetzelfde emailadres waarmee je stuurt moet ook in de reply-to header staan?
[...]
Bij het maken van een bericht heb je een pulldown menu waaruit je een account of alias kunt kiezen die je in thunderbird gezet hebt.
Als je een nieuwe email schrijft kan je idd de 'from' veld veranderen. Hiervoor kan je kiezen tussen alle bestaande andere accounts. Maar wat ik wil is ook een email adres invullen waar geen account van bestaat. Is handig, als ik een gloed nieuwe email adres onder mijn systeem naam gebruik om in te schrijven op een forum ofzo. Kan ik een reply sturen op het inschrijving. En daarna gebruik ik die adres bijna nooit meer, daarom wil ik ook geen aparte account voor maken, 1 mail sturen en weer weg gooien.

Een voorbeeld:
webmaster@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
postmaster@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
debian@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
bugzilla@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
<6bone-handle>@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
<naam>@provider.nl, en nog paar.
Voor deze adresen gebruik ik geen appart account ze vallen allemaal onder hetzelfde map. Als ik een reply op, bijvoorbeeld 'bugzilla@' doe moet ik account settings veranderen zodat de 'from' veld het goede email adres bevat, namelijk 'bugzilla@'. Als ik daarna een reply op '<6bone-handle>@' wil doen moet ik de account settings weer veranderen.

En dit geld ook voor paar accounts(ook niet demon) waarvan alle inkomede mails in "Local Folders" komt.

Over die andere voorbeeld:
Het email adres wat in mijn profiel staat, gebruik ik ook voor prive mailtjes. Het email adres blijft hetzelfde, maar wat onder 'Your Name' staat (in account settings) daar moet 'Gondor' staan als ik het voor GoT gebruik, en mijn echte voornaam(en soms ook achternaam) als ik het niet voor GoT gebruik. Iedere keer moet ik dat in de account settings veranderen.

Je kan toch zelf bepalen wat je in het 'To' veld zet. "naam <email-adres>" of "naam2 <email-adres>" maakt niet uit. Op hetzelfde manier kon het 'from' veld bewerken met tbat, zeer handig. En graag zou ik dat ook met tbird willen. Op het 'from' veld klikken en typen wat ik ook maar wil. Netals je het kan doen in 'to' of 'cc' of 'bcc'.
Heb je uberhaupt wel eens in de settings e.d. en in de knowledgebase van Thunderbird gekeken want die indruk krijg ik nu bepaald niet.
Die knowledgebase is heel erg handig daar staat heel veel aan tips en trucs in en die vindt je hier: Thunderbird Knowledgebase
Ik heb wel wat gelezen in dit topic en ook wat online 'manuels' (als je ze zo mag noemen)
Maar naar die Knowledgebase ga ik zeker kijken.
BTW upgraden naar versie 0.9 is opzich wel handig die heeft denk ik net de nodige verbeterde features die jij zoekt.
Heb ik ook paar keer aan zitten denken, maar niet gedaan, in de hoop dat debian met updates zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Gondor schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:58:
[...]

Heb ik ook paar keer aan zitten denken, maar niet gedaan, in de hoop dat debian met updates zal komen.
Bij debian unstable zit ie wel... ik kan op apt-get.org helaas ook geen backports vinden :( . Zou wel een uitkomst zijn eigenlijk... maar ik draai zelf unstable en heb er dus geen last van ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gods Lonely Man
  • Laatst online: 19-02-2024

Gods Lonely Man

A sidekick's sidekick

ik wil versie 1 er nu wel opzetten, kan ik hem er gewoon overheen installeren?
en mocht dat niet kunnen kan worden mijn settings automatisch nog bewaard?

It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.

If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

PsychoBoy schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:37:
ik wil versie 1 er nu wel opzetten, kan ik hem er gewoon overheen installeren?
en mocht dat niet kunnen kan worden mijn settings automatisch nog bewaard?
Als je hem er overheen installeert, is het enige wat je overhoud 2 vermeldingn in je configuratiescherm>software. In TB zelf zullen geen problemen optreden.

Als je TB zou verwijderen en daarna 1.0 willen installeren. Dan blijft je mail etc. ook bewaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70608

Kan iemand me zeggen of de import van outlook 2003 mails nu wel goed werkt, of moet je nog altijd via outlouk expres passeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik heb het een half jaar geleden wel gedaan. ging prima...
heb wel eens problemen gehoord echter. ik zou zeggen: backup alles met outlook eerst en probeer het dan even.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je een nieuwe email schrijft kan je idd de 'from' veld veranderen. Hiervoor kan je kiezen tussen alle bestaande andere accounts. Maar wat ik wil is ook een email adres invullen waar geen account van bestaat.
Voor het merendeel van de email checks is dat volgens mij niet nodig. Je hoeft alleen maar email te kunnen ontvangen op een bepaald adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Is het mogelijk om in Thunderbird the adressbook te integreren in de standaard view. Bijvoorbeeld onder mijn folders, ipv in een aparte pop-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
is dacht ik wel een extension voor zodat het lijkt op OutlookExpress, ff zoeken dus

ok dan omdat ik lief ben vandaag, en hij lastig te vinden is:

http://jpeters.no-ip.com/....php?page=tb_cs_downloads

[ Voor 45% gewijzigd door KnoppenSpook op 07-12-2004 12:14 ]

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 08:32
Thunderbird 1.0 is uit :)

Ik wil graag m'n ouders hier ook mee laten werken in plaats van OE. Wat mijn moeder echter mist, zijn de HTML templates zoals die in OE zitten, voor mailtjes met een mooie achtergrond en dergelijke (zonnebloemen bijvoorbeeld, of een verjaardagtemplate), die ze soms wil gebruiken.

Zijn hier templates voor beschikbaar? Ergens gratis te downloaden?

[ Voor 15% gewijzigd door DeadMetal op 07-12-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leuk hoor, die nieuwe versie steeds... Alleen een beetje jammer dat heel veel extensions niet meer werken nu :S Hoe doen jullie dat? Want ik mis toch echt mn tray ding...

Heb de nieuwste geinstalleerd trouwens, 1.0 final :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:17

vooghel

Cunning linguist

sOidivUs schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:44:
Leuk hoor, die nieuwe versie steeds... Alleen een beetje jammer dat heel veel extensions niet meer werken nu :S Hoe doen jullie dat? Want ik mis toch echt mn tray ding...)
Br@m in "Thunderbird, wat vinden we er van?"

Het werkt iig voor MinimizeToTray en GetAllMailButton :).

[ Voor 8% gewijzigd door vooghel op 07-12-2004 15:05 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik weet dat je met de volgende code de layout van je replies aanpast:
// Change the reply header
// 0 - No Reply-Text
// 1 - "[Author] wrote:"
// 2 - "On [date] [author] wrote:"
// 3 - User-defined reply header. Use the prefs below in conjuction with this:
user_pref("mailnews.reply_header_type", 3);

// If you set 3 for the pref above then you may set the following prefs.
user_pref("mailnews.reply_header_authorwrote", "%s said the following");
user_pref("mailnews.reply_header_ondate", "on %s");
user_pref("mailnews.reply_header_separator", " ");
user_pref("mailnews.reply_header_colon", ":");
// The end result will be [authorwrote][separator][ondate][colon]
Maar wat ik me afvroeg.
Blijft dit altijd alleen op deze manier instelbaar? in een .js bestandje? Of zijn dit soort instellingen tijdelijk alleen zo in te stellen, en zullen die in de toekomst in een schermpje instelbaar worden?

Het probleem is namelijk dat je zo ontzettend veel kan instellen waar je geen weet van hebt als je er niet gericht naar zoekt, en dat vind ik eigenlijk jammer van dit pakket (en ook van FireFox).
In Firefox heb je wel de about:config, maar dat vind ik ook niet echt de naam 'instelscherm' waardig..

Weet iemand dus of ze dit ooit nog gaan veranderen? (het gaat me dus niet specifiek om deze instellingen, maar om instellingen in het algemeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

DeadMetal schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:49:
Thunderbird 1.0 is uit :)

Ik wil graag m'n ouders hier ook mee laten werken in plaats van OE. Wat mijn moeder echter mist, zijn de HTML templates zoals die in OE zitten, voor mailtjes met een mooie achtergrond en dergelijke (zonnebloemen bijvoorbeeld, of een verjaardagtemplate), die ze soms wil gebruiken.

Zijn hier templates voor beschikbaar? Ergens gratis te downloaden?
Je kunt via Format/Opmaak > Paginakleuren en achtergrond een achtergrond instellen. Door deze als Draft/Concept op te slaan kun je hem later weer oproepen.
Dit gaat echter nog niet zo makkelijk als OE en ik ken ook geen extensie die daar voor zorgt.
JozyDaPozy schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:03:
Ik weet dat je met de volgende code de layout van je replies aanpast:
Maar wat ik me afvroeg.
Blijft dit altijd alleen op deze manier instelbaar? in een .js bestandje? Of zijn dit soort instellingen tijdelijk alleen zo in te stellen, en zullen die in de toekomst in een schermpje instelbaar worden?

Het probleem is namelijk dat je zo ontzettend veel kan instellen waar je geen weet van hebt als je er niet gericht naar zoekt, en dat vind ik eigenlijk jammer van dit pakket (en ook van FireFox).
In Firefox heb je wel de about:config, maar dat vind ik ook niet echt de naam 'instelscherm' waardig..

Weet iemand dus of ze dit ooit nog gaan veranderen? (het gaat me dus niet specifiek om deze instellingen, maar om instellingen in het algemeen)
Ik denk dat dit niet gaat veranderen. Voor sommige instellingen zal misschien een UI komen, maar voor veel ook niet. Vaak gebruik je die extra opties helemaal niet en Firefox en Thunderbird waren gemaakt om simpel in gebruik te zijn.
Dit betekent niet hele lijsten met opties, om de juiste er tussenuit te vissen. Als je weet wat je wilt kun je het veranderen, terwijl voor veel mensen de standaardinstellingen goed genoeg zijn.
sOidivUs schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:44:
Leuk hoor, die nieuwe versie steeds... Alleen een beetje jammer dat heel veel extensions niet meer werken nu :S Hoe doen jullie dat? Want ik mis toch echt mn tray ding...

Heb de nieuwste geinstalleerd trouwens, 1.0 final :)
Wel eens van de extensionsmirror.nl gehoord? Zeker voor Firefox vind je daar altijd de nieuwste extensies die met de nieuwste versie werken. Soms door gebruikers aangepast, soms door de maker. Voor Thunderbird gaat het aanpassen door gebruikers wat minder snel, maar de laastste updates staan daar altijd bij elkaar!
Directe link: http://www.extensionsmirr...php?showtopic=643&hl=tray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
Je kunt via Format/Opmaak > Paginakleuren en achtergrond een achtergrond instellen. Door deze als Draft/Concept op te slaan kun je hem later weer oproepen.
Dit gaat echter nog niet zo makkelijk als OE en ik ken ook geen extensie die daar voor zorgt.
Ik heb bij mijn IMAP accountje een "Templates" folder die Thunderbird zelf wou aanmaken. Misschien dat je daar op kan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Gert-Paul schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:42:
Wel eens van de extensionsmirror.nl gehoord? Zeker voor Firefox vind je daar altijd de nieuwste extensies die met de nieuwste versie werken. Soms door gebruikers aangepast, soms door de maker. Voor Thunderbird gaat het aanpassen door gebruikers wat minder snel, maar de laastste updates staan daar altijd bij elkaar!
Directe link: http://www.extensionsmirr...php?showtopic=643&hl=tray
Nope had ik niet :) Gebruik Opera nmlk ipv FireFox. Maar nu ken ik m wel ;) Bedankt, ga m bookmarken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Het zijn geen aliassen. Ze hebben ieder een ander username en behalve paar hebben de rest hetzelfde password. single inbox? Bedoel je dat alles naar Local Folder gaat?
Jup, alles gaat dan in 1 inbox, kennelijk werkt dit alleen voor alle accounts en niet voor een bepaalde selectie. In dat geval zul je met filters moeten werken denk ik.
Ah wacht ff, wat moois gevonden in de knowledgebase van Thunderbird:
Global Inbox

Volgens die link kun je het per account aangeven. Het nadeel blijft dat hij 1 inbox gebruikt, dus alle accounts waarvan je zegt dat ze 1 inbox moeten gebruiken komen dan ook in die ene terecht. Al je mailaccounts van domein a kun je dan niet in inbox a doen en alle mailaccounts van domein b in inbox b, ze komen allemaal in 1 inbox.
Als je een nieuwe email schrijft kan je idd de 'from' veld veranderen. Hiervoor kan je kiezen tussen alle bestaande andere accounts. Maar wat ik wil is ook een email adres invullen waar geen account van bestaat. Is handig, als ik een gloed nieuwe email adres onder mijn systeem naam gebruik om in te schrijven op een forum ofzo. Kan ik een reply sturen op het inschrijving. En daarna gebruik ik die adres bijna nooit meer, daarom wil ik ook geen aparte account voor maken, 1 mail sturen en weer weg gooien.

Een voorbeeld:
webmaster@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
postmaster@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
debian@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
bugzilla@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
<6bone-handle>@<mijnsysteemnaam>.demon.nl,
<naam>@provider.nl, en nog paar.
Voor deze adresen gebruik ik geen appart account ze vallen allemaal onder hetzelfde map. Als ik een reply op, bijvoorbeeld 'bugzilla@' doe moet ik account settings veranderen zodat de 'from' veld het goede email adres bevat, namelijk 'bugzilla@'. Als ik daarna een reply op '<6bone-handle>@' wil doen moet ik de account settings weer veranderen.

En dit geld ook voor paar accounts(ook niet demon) waarvan alle inkomede mails in "Local Folders" komt.
De extension mnenhy (mnenhy.mozdev.org) zou dit moeten kunnen, dan kun je een from field toevoegen en daarin tikken whatever you want. Ik had het toen ook geprobeerd maarrrr, wat ik opmerkte was dat ik nu ineens 2 from fields had. Misschien dat het nu inmiddels op gelost is aangezien mnenhy al wat versies verder is dan toen ik het probeerde :)

Aangezien je dit toch structureel doet (voor GoT gebruik je een andere naam dan voor overige mail) is het handig om het toch middels die identities te doen (die aliassen zeg maar). Gewoon een identity toevoegen aan dat got/prive account van je waarbij je bij die van got als naam Gondor gebruikt maar wel met exact hetzelfde emailadres.
Het enige wat je dan steeds moet doen is de juiste kiezen wanneer je een mailtje schrijft dat voor got bestemd is (neem ik even voor het gemak dat voor de rest je je echte naam gebruikt en dat die default staat).

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 07-12-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=1319
Is een extension genaamd virtual identity, lijkt de gewenste plugin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
ppl schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:52:
[...]
Jup, alles gaat dan in 1 inbox, kennelijk werkt dit alleen voor alle accounts en niet voor een bepaalde selectie. In dat geval zul je met filters moeten werken denk ik.
Global Inbox

Volgens die link kun je het per account aangeven. Het nadeel blijft dat hij 1 inbox gebruikt, dus alle accounts waarvan je zegt dat ze 1 inbox moeten gebruiken komen dan ook in die ene terecht. Al je mailaccounts van domein a kun je dan niet in inbox a doen en alle mailaccounts van domein b in inbox b, ze komen allemaal in 1 inbox.
In mijn Thunderbird kan ik voor inkomende mail per account aangeven in welke map het bezord moet worden. Dit is te vinden in het tabblad "Pop" achter de knop "Geavanceerd" in het menu "Serverinstellingen" van je emailaccount. Daar kan je kiezen om de mail te bezorgen in Global inbox, maar ook iedere andere (sub) map is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:06

pmeter

Poes!

Probleem: sinds ik 1,0 heb geïnstalleerd wil Thunderbird geen e-mail meer ophalen! Er staat 'receiving message 1 of 4' waarna het downloadbalkje eindeloos blijft lopen.

Om te testen heb ik een ander account aangemaakt van een ander e-mail adres, deze werkt wel. Mijn eigen account werkt wel op een andere pc. Het probleem zit 'm dus misschien in het feit dat dit account bestond onder Thunderbird 0.9. Nu, onder 1.0 werkt het downen dus niet meer :|

Uninstallen en herinstallen werkte niet... Wat nu?

[ Voor 58% gewijzigd door pmeter op 08-12-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
ppl schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:52:
[...]
Global Inbox
Zo gebruik ik het ook. Twee accounts waarvan de Inbox(en rest) in Local Folders zit en 1 account wat dmv filters naar Local folders gestuurd wordt.
De extension mnenhy (mnenhy.mozdev.org) zou dit moeten kunnen, dan kun je een from field toevoegen en daarin tikken whatever you want. Ik had het toen ook geprobeerd maarrrr, wat ik opmerkte was dat ik nu ineens 2 from fields had. Misschien dat het nu inmiddels op gelost is aangezien mnenhy al wat versies verder is dan toen ik het probeerde :)

Aangezien je dit toch structureel doet (voor GoT gebruik je een andere naam dan voor overige mail) is het handig om het toch middels die identities te doen (die aliassen zeg maar). Gewoon een identity toevoegen aan dat got/prive account van je waarbij je bij die van got als naam Gondor gebruikt maar wel met exact hetzelfde emailadres.
Het enige wat je dan steeds moet doen is de juiste kiezen wanneer je een mailtje schrijft dat voor got bestemd is (neem ik even voor het gemak dat voor de rest je je echte naam gebruikt en dat die default staat).
Die "manage Identities" had ik gevonden. Is niet precies wat ik zoek maar het is idd wel wat beter.

Ik ga die mnenhy zeker proberen.

ps. Ik zit met smart op upgrade naar van 1.0 :9~ te wachten via debian. Bij FireFox heeft het 1 a 2 weken geduurd voordat debian met update kwam, naar 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Gondor schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:17:
ps. Ik zit met smart op upgrade naar van 1.0 :9~ te wachten via debian. Bij FireFox heeft het 1 a 2 weken geduurd voordat debian met update kwam, naar 1.0
Euhm, er is toch gewoon een Linux source code verkrijgbaar die je dan zelf heel makkelijk kan compilen onder Linux? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
sOidivUs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:33:
Euhm, er is toch gewoon een Linux source code verkrijgbaar die je dan zelf heel makkelijk kan compilen onder Linux? Of niet?
Dat is wel zo. Op die manier heb ik ook firefox versie 1.0 gebruikt tot debian met die update kwam. Maar nu wacht ik liever ivm extentions die misschien niet werken, of dat helemaal niks werkt.

En het is ook niet lang wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:23
Nou, ik ben "over". M'n tere email is nu volledig in de handen van Thunderbird 1.0.

Toch nog een paar zaken tegengekomen die ik met m'n kleine test nog niet was tegengekomen:
- ophalen van mail is trager dan met OE. Toch jammer aangezien ik al twee vertragers in de loop heb zitten: Kaspersky en Spampal. Ik heb het idee dat het voornamelijk in diskaccess zit, want bij elk mailtje hoor ik de harde schijf en aangezien hij voornamelijk schrijft naar hele grote spamfolders...
- filters stel je in per account of per local folders, wat niet echt fijn is als Spampal het subject aanpast en je daar voor ieder account dezelfde filter voor moet maken

Tot zover verder heerlijk. Lekker met toetsenbord bediening door de ongelezen berichten door mailinglists bladeren in threaded display :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Rukapul schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:51:
Nou, ik ben "over". M'n tere email is nu volledig in de handen van Thunderbird 1.0.

Toch nog een paar zaken tegengekomen die ik met m'n kleine test nog niet was tegengekomen:
- ophalen van mail is trager dan met OE. Toch jammer aangezien ik al twee vertragers in de loop heb zitten: Kaspersky en Spampal. Ik heb het idee dat het voornamelijk in diskaccess zit, want bij elk mailtje hoor ik de harde schijf en aangezien hij voornamelijk schrijft naar hele grote spamfolders...
- filters stel je in per account of per local folders, wat niet echt fijn is als Spampal het subject aanpast en je daar voor ieder account dezelfde filter voor moet maken

Tot zover verder heerlijk. Lekker met toetsenbord bediening door de ongelezen berichten door mailinglists bladeren in threaded display :9
Thunderbird heeft ook zelf een spam filter die volgens een bayesian filter werkt. Die zou je ook kunnen gebruiken, haal je al 1 vertragende factor weg en heb je ook geen gedoe met die subjects. Je kunt ook de subjects aanpassen in spampal, je kunt bijvoorbeeld ipv het subject veranderen ook een header kunnen plaatsen en daarop gaan filteren en er is een mogelijkheid om helemaal niks te doen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn: Mozilla Thunderbird is sinds donderdagavond ook in het Nederlands beschikbaar. Op mozilla.org en mozilla-europe.org staan nog geen links naar deze versie (terwijl hij al wel op de Mozilla FTP server staat), maar op http://thunderbirdnl.mozdev.org/download.html kun je ze downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Moet je een filter per account maken, heb nu namelijk alle filters op "Local folders" staan, maar dit lijkt niet echt te werken, alle berichten blijven in mijn inbox tot dat ik "Run filters on folders" heb gedaan.

Zou wel lekker onhandig zijn om per account de zelfde filters aan te moeten maken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurdy
  • Laatst online: 31-05 11:09
Vandaag is het me eindelijk gelukt mijn palmtop adressenlijst met Thunderbird te synchronizeren. Nu wilde ik meteen voor met kerstkaartenlijst een print maken van mijn adresboek vanuit Thunderbird, maar de opmaak van de lijst is lang niet zoals ik dat zou willen. Is het mogelijk om het template van de printout aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

hoe heb je die adressen gesynct?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

palmsync.xpi heet het filetje, die staat nog wel ergens online. In het forum van mozillazine.org vindt je de link. Je kunt daarmee dus je adressenboek synchroniseren en meer niet.
Door het installeren van die xpi wordt je conduit vervangen. Normaal synchroniseert de palmadressen met palmdesktop, dat wordt nu vervangen door Mozilla Thunderbird.
Als het niet werkt, kun je moeilijk de oude situatie weer herstellen. Geloof dat je dan palmdesktop of alleenhotsync opnieuw moest installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:02

Reinier

\o/

Als je een nieuwsgroep account selecteert wordt (soms) een random thread geopend. Althans, volgens mij is het enigszins random. Ik vind dat maar vreend. Snapt iemand wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is het volgende een bekend probleem? Dit treedt bij mij op met Thunderbird 1.0 op WinXP

Als ik een folder (folder1) hernoem naar folder2 dan blijft de directory folder1.sbd bestaan. Dit is niet zo'n probleem, maar als je dan folder2 weer terug naar folder1 wil hernoemen, dan is folder1 in Thunderbird leeg! Op de harde schijf is hij nog wel gevuld.
Sluit je TB af en open je hem weer heb je folder1 (leeg) en folder2 (gevuld) terwijl op de harde schijf het file van folder1 gevuld is en het file van folder2 leeg.
Als je folder2 weggooit dan wordt op de harde schijf de file folder1 en directory folder1.sbd weggegooid, en dan zijn je mailtjes natuurlijk wel weg.
Gek genoeg heb je in TB dan een folder1 en op de harde schijf een folder2

Volgens mij is dit best een serieuze bug.

[edit]
Ik heb inmiddels ook een bug (275094) aangemeld die min of meer een duplicate blijkt te zijn van bug 65303. Bug 65303 lijkt te zijn heropend door mijn bugreport en het is een bug die origineel in januari 2001 al is gemeld 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Maasluip op 22-12-2004 08:03 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

Ik heb ff een vraagje, Ik kon dit niet zo snel vinden hier.

Hoé kan ik eenvoudig de grootte van een mailtje bekijken. Ik outlook xpress kan ik eenvoudig een rechterklik doen en de eigenschappen opvragen. Daar staat dan de grootte van het desbetreffende mailtje. Maar hoe oh hoe doe ik dit nu in Thunderbird?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

beerns schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:05:
Ik heb ff een vraagje, Ik kon dit niet zo snel vinden hier.

Hoé kan ik eenvoudig de grootte van een mailtje bekijken. Ik outlook xpress kan ik eenvoudig een rechterklik doen en de eigenschappen opvragen. Daar staat dan de grootte van het desbetreffende mailtje. Maar hoe oh hoe doe ik dit nu in Thunderbird?
De bron van een bericht kan je achterhalen door het bericht te selecteren en CTRL-U te gebruiken. Hier staat echter niet de grootte in. Wat wel kan is in het overzicht van je e-mails boven de scrollbar (naast het kopje datum/date, indien dit nog standaard staat ingesteld) op het kleine knopje te drukken waar twee kolommen in staan en 'grootte'/'size' te selecteren. Nu zie je voor elk bericht de grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 08:50

beerns

it is I, Leclerc

Anoniem: 92587 schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:16:
[...]

De bron van een bericht kan je achterhalen door het bericht te selecteren en CTRL-U te gebruiken. Hier staat echter niet de grootte in. Wat wel kan is in het overzicht van je e-mails boven de scrollbar (naast het kopje datum/date, indien dit nog standaard staat ingesteld) op het kleine knopje te drukken waar twee kolommen in staan en 'grootte'/'size' te selecteren. Nu zie je voor elk bericht de grootte.
Jups, gewoon een balkje activeren waarmee je de grootte van een mailtje direct ziet. ZOOW simpel, zow effectief en zooow niet goed gekeken. Tenx zeg!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:23
Kent iemand een extension die de optie 'ignore thread' toevoegt? Ik zou graag voor mailingslists aan kunnen geven dat ik niet geinteresseerd ben in reacties op een bepaalde thread en dat die dan standaard als gelezen getoond worden ipv als ongelezen.

Op high-volume mailingslists is het met N (next unread message) al bijna geen doen en zo wil ik dat process wat optimaliseren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 20-12-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is er trouwens een plugin tevinden die emails plus bijbehorende replies á la Gmail kan bewaren, dus dat je niet losse mails krijgt, maar 'gesprekken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

anandus schreef op woensdag 22 december 2004 @ 07:59:
Is er trouwens een plugin tevinden die emails plus bijbehorende replies á la Gmail kan bewaren, dus dat je niet losse mails krijgt, maar 'gesprekken'?
Als je zorgt dat ze allebei in dezelfde map komen te staan, kun je met Conversaties/Threading de mails op onderwerp bij elkaar sorteren.
De starten door op het spreekballonnetje links naar afzender/onderwerp te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gert-Paul schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:09:
[...]

Als je zorgt dat ze allebei in dezelfde map komen te staan, kun je met Conversaties/Threading de mails op onderwerp bij elkaar sorteren.
De starten door op het spreekballonnetje links naar afzender/onderwerp te klikken.
Ah, bedankt d:)b

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zit met een probleempje met de klassieke manier van quoten (met > ).
Ik heb deze tip gelezen en ik heb die aanpassingen gemaakt. Bij het weergeven van mails staan quotes nu fijn met > ervoor, maar als ik ga replyen op een mail wordt de tekst niet voorafgegaan door >'s. Ze worden wel weergegeven in het verzende mailtje, maar dus niet tijdens het editten.
Is hier iets voor?

Is er verder een mogelijkheid om meerdere indents niet als >>> maar als > > > (dus met een spatie ertussen) te laten zien?

[ Voor 42% gewijzigd door Maasluip op 23-12-2004 20:52 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Is dan nergens een normale help beschikbaar voor thunderbird? Dat vind ik toch wel minder. Het enige wat ik kan vinden is zijn die pagina's op texturizer.net, maar als je 5 minuten met thunderbird werkt weet ook alles wat daar te vinden is. Ik zou toch graag een zo diepgaand mogelijke feature reference zien.

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om afzonderlijke email adressen te blokkeren. Dus dat van die adressen geen mail meer opgehaald wordt. En als het even kan direct retour wordt gestuurd naar de persoon die het mailtje stuurde. Is dit mogelijk? Ik kan het nergens vinden, maar het lijkt me toch wel een standaard feature voor een mail client.

[ Voor 21% gewijzigd door Michali op 25-12-2004 18:27 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Je zou kunnen werken met een filter, dat mail vanaf dat adres gelijk van de pop-server wordt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

IorGie schreef op donderdag 04 november 2004 @ 14:14:
Is het een idee om een nieuwe Thunderbird topic te starten met geile gave startpost zoals in het Firefox topic?

Gert-Paul?
Het heeft lang geduurd, maar hij is er..

Leef je uit: [rml][ Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel II[/rml]

Suggesties zijn altijd welkom, het liefste in het nieuwe topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^^

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.