Thunderbird, wat vinden we er van?

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.629 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

"Thunderbird now supports a user interface for creating multiple identities per e-mail account. This makes it easy to have several e-mail addresses which end up going into the same account."

w00t ^_^ meteen ff checken of het is wat ik wil :)

edit:

gecheckt :)

het is exact wat ik wil :) _/-\o_
maarrrrrrrrr

kan iemand me het nut van die local folder uitleggen?

want zoals ik het nu bekijk gebruik ik dat ding totaal niet

zou er hooguit het archief van willen maken, zodat alle incoming mail meteen naar de local folders inbox wordt gemoved

[ Voor 45% gewijzigd door Bokkie op 17-06-2004 08:16 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 10:53

Sosabowski

nerd

Ter info:

Mozilla Thunderbird 0.7 release notes
Upgraders: DO NOT install Mozilla Thunderbird into a directory containing program files from a previous version. Overwriting files from a previous release WILL cause problems. To re-use the directory of a previous install, the directory must be deleted and recreated, emptied, moved, or renamed. You should not file bugs in Bugzilla if you choose to ignore this step.

The program directory does not contain profile information; any existing accounts, account settings, options, e-mail, and news messages will remain intact. This release does not require changes to your profile to function properly.
edit:
Voor windows: map c:\program files\mozilla thunderbird leeghalen. 0.7 Installeren en klaar!

[ Voor 7% gewijzigd door Sosabowski op 17-06-2004 15:12 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

-=BoKKiE=- schreef op 17 juni 2004 @ 07:49:
"Thunderbird now supports a user interface for creating multiple identities per e-mail account. This makes it easy to have several e-mail addresses which end up going into the same account."

w00t ^_^ meteen ff checken of het is wat ik wil :)

edit:

gecheckt :)

het is exact wat ik wil :) _/-\o_
Hoe doe ik dat dan? Ik heb 5 e-mail accounts, en ik wil alle mail in 1 inbox.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

VonFoX schreef op 17 juni 2004 @ 16:46:
[...]

Wat je nu kunt instellen is dat je bij 1 account dat mail ontvangt en verzend ook meerdere e-mail adressen kunt hebben. Dat kun je instellen via Tools>AccountSettings>ManageIdentities. Zo kun je dus nieuwe identeiten aanmaken.

Als je echt 5 verschillende mail accounts hebt die gebruik maken van een andere mail/smtp server is het nog niet mogelijk. Het oorspronkelijke idee was dat dit in 0.7 erin zou zitten, maar het werd iets te gewaagd gevonden het er net voor de release in te stoppen. Volgensmij is er in de 'trunk' (voor na Thunderbird 1.0) al wel zoiets ingecheckt en zal dan binnenkort ook wel in de 'branch' komen (voor Thunderbird 0.8, 0.9 en 1.0). In 0.8 kun je het hoop ik wel verwachten...

@Bokkie:
Local Folders heb ik nog een oude backups oid staan. Maar echt veel nut heeft het niet. Ik heb in de MozillaZine forums wel een keer iets over gelezen en dat in een ander topic kort samengevat, de link daarin naar het origineel klopt alleen niet. Je zult het dus met mijn uitleg moeten doen.
In dat topic praten ze trouwens ook over het nut van je LocalFolders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:40
Het opstarten van TB 0.7 duurt vrij lang bij mij, langer dan met 0.6; zijn daar wat tweaks voor ?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

VonFoX schreef op 17 juni 2004 @ 16:46:
[...]

Tools -> Account settings -> jij@domein.tld -> Manage Identities (onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:35

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Anoniem: 12316 schreef op 17 juni 2004 @ 19:10:
[...]

Tools -> Account settings -> jij@domein.tld -> Manage Identities (onderaan)
Maar daar kun je toch geen andere username / passwords definiëren? Ik heb ook meerdere e-mail accounts (3) waarvoor ik dus 3 keer een andere user/password combinatie nodig heb en 2 keer een andere pop server. Dit houdt dan toch gewoon in dat ik 3 accounts aan moet maken?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Magma schreef op 18 juni 2004 @ 06:52:
[...]

Maar daar kun je toch geen andere username / passwords definiëren? Ik heb ook meerdere e-mail accounts (3) waarvoor ik dus 3 keer een andere user/password combinatie nodig heb en 2 keer een andere pop server. Dit houdt dan toch gewoon in dat ik 3 accounts aan moet maken?
Ja, de zult gewoon 3 accounts aan moeten maken. Die Identities zijn er voor extra e-mail adressen waarmee je ook kan antwoorden. En waar je dus dezelfde server voor gebruikt.
In 0.8 zul je waarschijnlijk alle 3 de accounts in 1 postvak binnen kunnen laten komen, maar moet je denk ik nog wel verschillende accounts aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Magma schreef op 18 juni 2004 @ 06:52:
[...]

ja inderdaad :)

er staat ook meerdere identities per e-mail account
een identity is wat anders dan een account :)

maar dat is juist percies wat ik nodig heb
ik heb meerdere bigfoot accounts welke allemaal naar me provider mail gestuurd worden, waarvanuit ik dus ook wil kunnen replyen zonder dat me provider als afzender account staat en dat kan nu *cheerledersmiley hier* :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Dan wacht ik nog maar even met het overgaan. Vooral ook omdat ik nergens een optie kan vinden die achter het account het aantal ongelezen berichten weergeeft. Dit zodat als ik alle accounts ingeklapt laat (ik hou niet zo van al die open accounts, vraag me niet waarom niet) ik wel in een oog opslag kan zien waar ik nieuwe mail heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Goed, ik heb Thunderbird een tijdje geprobeerd maar het bevalt niet echt. Hoe krijg ik nu in godsnaam m'n mail weer terug in Outlook (2k3)? :P

Er zit geen import optie in Outlook voor Thunderbird, en geen export optie in Thunderbird... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

Dat gaat via de omweg van outlook express waarin je wel deze formaten kunt im- en exporteren.
Thunderbird formaat is gelijk aan netscape communicator dacht ik of netscape mail v2/v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Magma schreef op 18 juni 2004 @ 09:00:
Dan wacht ik nog maar even met het overgaan. Vooral ook omdat ik nergens een optie kan vinden die achter het account het aantal ongelezen berichten weergeeft. Dit zodat als ik alle accounts ingeklapt laat (ik hou niet zo van al die open accounts, vraag me niet waarom niet) ik wel in een oog opslag kan zien waar ik nieuwe mail heb.
Dit is precies waar ik ook op zit te wachten, alhoewel ik Thunderbird nu wel al gebruik. Ik wacht met nieuwe email accounts te werven tot die functionaliteit erin zit, het wordt te onoverzichtelijk zo. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb ook meerdere accounts en meerdere identities. Wat ik doe is bij elke account een filterregel opnemen (subject does not contain &&(_)#OUILKNJKB(*&) en op die manier laat ik al m'n mail in één folder terechtkomen (of een folder daaronder, bijvoorbeeld Inbox/xs4all-mail of inbox/demon-mail. Werkt prima.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Wokschotel schreef op 30 juni 2004 @ 09:29:Wat ik doe is bij elke account een filterregel opnemen (subject does not contain &&(_)#OUILKNJKB(*&) en op die manier laat ik al m'n mail in één folder terechtkomen (of een folder daaronder, bijvoorbeeld Inbox/xs4all-mail of inbox/demon-mail.
Dat is ook een mogelijkheid waar ik wel aan gedacht heb maar nog niet naar heb gekeken. Zal van het weekend eens even gaan spelen. Maar die filterregel van je "subject does not contain &&(_)#OUILKNJKB(*&) ", wat is daar de preciese gedachte achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Magma schreef op 30 juni 2004 @ 10:00:
[...]

Dat is ook een mogelijkheid waar ik wel aan gedacht heb maar nog niet naar heb gekeken. Zal van het weekend eens even gaan spelen. Maar die filterregel van je "subject does not contain &&(_)#OUILKNJKB(*&) ", wat is daar de preciese gedachte achter?
Die string &&(_)#OUILKNJKB(*&) zal niet snel voorkomen in subjects van mailtjes. Door 'does not contain' te gebruiken zal dus alle mail voldoen aan dat criterium en gefilterd worden richting de gekozen folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Timmert schreef op 29 juni 2004 @ 20:29:
Er zit geen import optie in Outlook voor Thunderbird, en geen export optie in Thunderbird... Iemand enig idee?
Thunderbird slaat z'n mail op in een standaard formaat voor mail (afhankelijk van het programma ook wel "mbox", "unix", "eudora" genoemd). Ik mag toch hopen dat Outlook daar inmiddels een importfilter voor heeft. Zo niet, zou dat meteen de allerbeste reden zijn om niet over te schakelen :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Wokschotel schreef op 30 juni 2004 @ 10:27:
[...]
Die string &&(_)#OUILKNJKB(*&) zal niet snel voorkomen in subjects van mailtjes. Door 'does not contain' te gebruiken zal dus alle mail voldoen aan dat criterium en gefilterd worden richting de gekozen folder.
Hmmmmm, en ik maar weer een paar stappen te ver denken dat deze "code" iets speciaals zou moeten betekenen........ Het is allemaal zo simpel, ik slaap wel weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 00:20
Anoniem: 46765 schreef op 29 juni 2004 @ 20:55:
Dat gaat via de omweg van outlook express waarin je wel deze formaten kunt im- en exporteren.
Thunderbird formaat is gelijk aan netscape communicator dacht ik of netscape mail v2/v3
Nee, volgens mij is het anders dan oude versies van Netscape. Het formaat is volgens mij gelijk aan dat van Mozilla/Netscape 6/7 en dat had nl. altijd een conversie nodig vanaf communicator.

Maar het vreemde is dat het in principe gewoon unix mail files zijn met aparte index bestanden (.msf).

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Netscape Communicator 4.7x mail bestanden kan je (uit eigen ervaring) overzetten (zonder converteren, gewoon kopiëren naar de mail map is voldoende) naar Mozilla/Thunderbird. De indexen worden dan automatisch opnieuw aangemaakt. Het zullen dus (ieg vanaf ns 4.7x) inderdaad wel allemaal unix mail bestanden zijn en alleen de index bestanden zijn in een ander formaat.

Ik meen me te herinneren dat je OE wel moet foppen door naast de Thunderbird mail bestanden ook lege bestandjes met dezelfde naam en de extensie .snm (ns 4.7x indexen) aan te maken voordat je gaat converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Anoniem: 46765 schreef op 30 juni 2004 @ 11:51:
Netscape Communicator 4.7x mail bestanden kan je (uit eigen ervaring) overzetten (zonder converteren, gewoon kopiëren naar de mail map is voldoende) naar Mozilla/Thunderbird. De indexen worden dan automatisch opnieuw aangemaakt. Het zullen dus (ieg vanaf ns 4.7x) inderdaad wel allemaal unix mail bestanden zijn en alleen de index bestanden zijn in een ander formaat.

Ik meen me te herinneren dat je OE wel moet foppen door naast de Thunderbird mail bestanden ook lege bestandjes met dezelfde naam en de extensie .snm (ns 4.7x indexen) aan te maken voordat je gaat converteren.
Voor elk los mailtje een bestand met dezelfde naam en de extensie .snm maken dus? Of per folder oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet voor elk los mailtje maar voor elk mailbestand (dat als map in thunderbird wordt weergegeven). Dus bijv voor het bestand Inbox maak je een bestandje Inbox.snm, Voor Sent maak je Sent.snm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
Ik heb onderstaande methode gebruikt en deze werkt prima

http://home.arcor.de/dama...rodukte/mboxdiver_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 17:33

Shedman

Met het hart op de goede plek

Geldt dat ook voor Thunderbird dan?
Lezen is ook een vak :X

[ Voor 8% gewijzigd door Shedman op 09-07-2004 09:40 ]

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik zat zo eens wat te spelen met thunderbird, wat ik net een paar dagen heb maar nu al een prachtig programma vind. outlook mag weg.....

het enige probleempje was dat je je mail van hotmail niet meer op kunt halen. (heb ik voor msn en ik gebruik het voor aanmeldingen op websites en dergelijke)

nu zat ikwat te zoeken en kwam hierop uit: http://2mod2.com/mohot/
ik heb het nog niet geprobeerd , het is nogal een werkje geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Pretorian_ op 10-07-2004 14:19 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Pretorian_ schreef op 10 juli 2004 @ 14:18:
ik zat zo eens wat te spelen met thunderbird, wat ik net een paar dagen heb maar nu al een prachtig programma vind. outlook mag weg.....

het enige probleempje was dat je je mail van hotmail niet meer op kunt halen. (heb ik voor msn en ik gebruik het voor aanmeldingen op websites en dergelijke)

Ik gebruik ook mister postman en ik heb niet zo moeilijk gedaan als op die pagina staat. Zorg er eerst voor dat je Java applications op je PC kunt draaien, door het Java Runtime Environment van sun.com te halen. Daarna kun je de Mr Postman installer draaien en staat er gewoon een koppeling in je start menu. Daar kun je dan instellen hoe je het wilt hebben en op welke poort je mr postman wilt laten draaien. Vergeet ook niet de snelkoppeling in bijvoorbeeld de map opstarten te zetten. Anders moet je hem iedere keer handmatig opstarten..
In Thunderbird moet je dan een nieuw e-mail account aanmaken met als server adres localhost en zorgen dat de poort om mail op te halen ook de poort van mr postman is. Dan kun je bij username en password je hotmail gegevens neerzetten en dan moet het werken (vink wel automatically download new messages aan oid..)

Eventueel kun je ook nog een oude versie van HotmailPopper gebruikt (toen het nog freeware was) downloaden. Ik weet echter niet hoe goed dat nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 18-06 15:35

Magic666

No one's neighbour!

Pretorian_ schreef op 10 juli 2004 @ 14:18:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=47212
staan een aantal proggies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Als ik TB opstart laadt hij soms de folders niet :? Ik bedoel de tree-view in het linkergedeelte van het scherm. Na een paar keer opnieuw opstarten van TB werkt het weer wel, erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Gert-Paul schreef op 10 juli 2004 @ 14:31:
[...]

Ik gebruik ook mister postman en ik heb niet zo moeilijk gedaan als op die pagina staat. Zorg er eerst voor dat je Java applications op je PC kunt draaien, door het Java Runtime Environment van sun.com te halen. Daarna kun je de Mr Postman installer draaien en staat er gewoon een koppeling in je start menu. Daar kun je dan instellen hoe je het wilt hebben en op welke poort je mr postman wilt laten draaien. Vergeet ook niet de snelkoppeling in bijvoorbeeld de map opstarten te zetten. Anders moet je hem iedere keer handmatig opstarten..
In Thunderbird moet je dan een nieuw e-mail account aanmaken met als server adres localhost en zorgen dat de poort om mail op te halen ook de poort van mr postman is. Dan kun je bij username en password je hotmail gegevens neerzetten en dan moet het werken (vink wel automatically download new messages aan oid..)

Eventueel kun je ook nog een oude versie van HotmailPopper gebruikt (toen het nog freeware was) downloaden. Ik weet echter niet hoe goed dat nog werkt.
ik vind dat eigenlijk net zo'n lang verhaal als het mijne, :P

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

Reinier

\o/

Enig idee of er een equivalent van "Kill Dupes" (zoals in The Bat!) voor Thunderbird te vinden is? Ik heb wat foutjes gemaakt bij het importeren van m'n mailfiles |:( en nu heb ik nogal wat mailtjes dubbel. Niet handig!

En ook zoek ik de mogelijkheid om custom headers toe te voegen (zodat ik weer een X-face heb). Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Voor wie nieuwsgierig is naar wat we allemaal in Thunderbird 0.8 kunnen verwachten:
http://blog.codefront.net...ozilla_thunderbird_08.php

[ Voor 3% gewijzigd door Unverter op 24-07-2004 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
And yes! The much missed "Get All Mail" functionality will be in Thunderbird 0.8.
Eindelijk want dat vind ik dus echt k*t dat dat nu niet werkt :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Reind schreef op 24 juli 2004 @ 23:07:
[...]
Eindelijk want dat vind ik dus echt k*t dat dat nu niet werkt :)
Nouja, je kan nogal simpel met 1 enkel extensiontje een Get All Mail knop aan je toolbar toevoegen :)
Maar inderdaad handig als het by default al kan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

waar heb je die extension vandaan dan?
ik kan hem niet vinden nl...

of bedoel je "Easy Get Mail Button 0.2"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9927

Mozilla Thunderbird opstarten duurt op mijn computer hier en op mijn werk een stuk langer dan Outlook Express. Ben ik hier de enige in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Anoniem: 9927 schreef op 31 juli 2004 @ 22:50:
Mozilla Thunderbird opstarten duurt op mijn computer hier en op mijn werk een stuk langer dan Outlook Express. Ben ik hier de enige in?
Nee, bij mij duurt het ook langer. Maar wat is daar erg aan? Bij mij draait Thunderbird gewoon continu (geldt ook voor Firefox), dus wat maakt de opstarttijd in het begin dan uit?

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9927

SigmundFreud schreef op 01 augustus 2004 @ 13:38:
[...]

Nee, bij mij duurt het ook langer. Maar wat is daar erg aan? Bij mij draait Thunderbird gewoon continu (geldt ook voor Firefox), dus wat maakt de opstarttijd in het begin dan uit?
Nou ik draai het niet constant, ik check mijn mail, sluit het programma af en check het een half uurtje later weer bijvoorbeeld.

Ik snap gewoon niet dat zo'n programma dat zelf zo simpel mogelijk wil zijn zo zwaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Is er trouwens een manier om je mail uit Thunderbird te backuppen maar dan wel zodat ik hem ook in outlook kan importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Reind schreef op 01 augustus 2004 @ 14:09:
Is er trouwens een manier om je mail uit Thunderbird te backuppen maar dan wel zodat ik hem ook in outlook kan importeren?
De Thunderbird mail staat al in een zeer standaard formaat (mbox, unix mail format) op je harde schijf. Ik neem toch aan dat Outlook dat kan importeren, al is het maar omdat de meerderheid van de mailprogramma's (ook bv. Eudora) ermee werkt. Kijk even in de C:\Documents and Settings\Reind\Application Data\Thunderbird\Profiles directory voor de files.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Anoniem: 9927 schreef op 01 augustus 2004 @ 13:44:
[...]

Nou ik draai het niet constant, ik check mijn mail, sluit het programma af en check het een half uurtje later weer bijvoorbeeld.

Ik snap gewoon niet dat zo'n programma dat zelf zo simpel mogelijk wil zijn zo zwaar moet zijn.
Thunderbird is niet zwaar. Je moet gewoon goed vergelijken. Outlook express maakt gebruik van een heel deel libraries enzo die deel uit maken van windows. Dus die dingen moeten allemaal niet meer opgestart worden. Hetzelfde geldt trouwens voor Internet Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zpottr schreef op 01 augustus 2004 @ 14:43:
[...]

De Thunderbird mail staat al in een zeer standaard formaat (mbox, unix mail format) op je harde schijf. Ik neem toch aan dat Outlook dat kan importeren, al is het maar omdat de meerderheid van de mailprogramma's (ook bv. Eudora) ermee werkt. Kijk even in de C:\Documents and Settings\Reind\Application Data\Thunderbird\Profiles directory voor de files.
Nope wil niet.

Had ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is er voor thunderbird een functie dat ik alle mail, attachments, etc.. met één klik op een knop kan back-uppen naar een bestand of map?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Reind schreef op 02 augustus 2004 @ 21:25:
Nope wil niet.

Had ik al geprobeerd.
Vreemd hoor. Dat is wel een enorme misser van MS. mbox is het meest gerbuikte formaat dat er is.

Nou ja, een snelle google-actie (was jou ook nog wel gelukt):
http://www.brianlukoff.co...ing-mail-from-mozilla.asp

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 22:54
Even een klein vraagje ik maak nu al 2 dagen gebruik van Thunderbird maar het probleem is als ik iets wil versturen vraagt ie om password voor me smtp? :S ik heb smtp.speedxs.nl maar als ik dus verstuur in OUTLOOK EXPRESS vraagt ie om niks .. wat heb ik over het hoofd gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

artec schreef op 02 augustus 2004 @ 22:16:
Even een klein vraagje ik maak nu al 2 dagen gebruik van Thunderbird maar het probleem is als ik iets wil versturen vraagt ie om password voor me smtp? :S ik heb smtp.speedxs.nl maar als ik dus verstuur in OUTLOOK EXPRESS vraagt ie om niks .. wat heb ik over het hoofd gezien ?
* Dit kun je toch gewoon 1 keer invullen en laten onthouden (probeer hetzelfde pw als voor je POP/IMAP)?
* Zo niet: in account settings "Use username and password" uitvinken misschien?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Uitvinken inderdaad.
Heb bij mijn ouders enorm lopen zoeken waarom het niet werkte. Wist zeker dat ik het goede username/password opgaf.

Uiteindelijk uitgevinkt, en tralala we konden mailen.... :+
Echt stom dat ik daar niet eerder aan dacht |:(

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 14-06 11:46

Nietzman

Woei!

Heeft er hier iemand een idee hoe ik mijn mail en settings kan migreren van een Trunk naar een Branch build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het enige goede aan outlook vind ik dat het pop-up schermpje dat laat zien dat je nieuwe mail hebt, ook de eerste paar regels en het subject van de mail laat zien. Iemand enig idee hoe ik dat in Thunderbird zo kan krijgen?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Laatst online: 31-12-2020
Is er een mogelijkheid dat junk mail standaard gemarkeerd als gelezen komt te staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

waarom zou je dat willen?
je kunt het wel direct naar een junkmap laten verplaatsen, heb je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Is iemand bekend met onderstaande foutmelding? Ik krijg hem bij het opstarten van TB. Na een paar keer proberen werkt het wel, maar ik vind het een tikkie vreemd.

Overigens kom ik er nu ook achter dat ik die melding vaker krijg bij het opstarten van programma's. Geen TB-only probleem dus.

[ Voor 63% gewijzigd door LuNaTiC op 23-12-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Wokschotel schreef op 31 augustus 2004 @ 20:08:
Is iemand bekend met onderstaande foutmelding? Ik krijg hem bij het opstarten van TB. Na een paar keer proberen werkt het wel, maar ik vind het een tikkie vreemd.

[afbeelding]
Ik krijg een foutmelding te zien bij het openen van die link. Kijk eens of er niets mis is met je plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Wokschotel schreef op 31 augustus 2004 @ 20:08:

Overigens kom ik er nu ook achter dat ik die melding vaker krijg bij het opstarten van programma's. Geen TB-only probleem dus.
Heb jij toevallig iets van zonealarm als firewall op je pc staan?
Zo ja, eraf gooien en een echte goede firewall nemen. Dankzij zonealarm krijg je dus deze meldingen. Die varieren overigens van programma: de ene keer is het thunderbird, de andere keer is het msn, etc.

Zo niet, dan is er wat anders aan de hand.

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 31-01-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Nietzman schreef op 24 augustus 2004 @ 19:50:
Heeft er hier iemand een idee hoe ik mijn mail en settings kan migreren van een Trunk naar een Branch build?
:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Waarom kan dit nog automatisch, je kunt toch hetzelfde profiel gebruiken (of geeft dat problemen?)

Anders zou je met een tools als MozillaBackup je mail/adresboeke etc. kunnen backuppen en later weer terub kunnen zetten in een ander profiel dat je dan bv voor de trunk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
gebruik nu ook al een tijdje Thunderbird ipv OE, en 't werkt wel lekker moet ik zeggen 8)

Waar ik me alleen wel aan erger: hier op GoT (en zelfs in OE) kun je de sneltoets ALT-S gebruiken om je bericht te verzenden. Alleen werkt dit in Thunderbird niet :( Is er een mogelijkheid om dit wel te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

The Evil Brain schreef op 01 september 2004 @ 18:09:
gebruik nu ook al een tijdje Thunderbird ipv OE, en 't werkt wel lekker moet ik zeggen 8)

Waar ik me alleen wel aan erger: hier op GoT (en zelfs in OE) kun je de sneltoets ALT-S gebruiken om je bericht te verzenden. Alleen werkt dit in Thunderbird niet :( Is er een mogelijkheid om dit wel te laten werken?
Misschien dat je het met keyconfig kunt veranderen.

Anders zul je jezelf ctrl + enter aan moeten leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

The Evil Brain schreef op 01 september 2004 @ 18:09:

[ctrl]-[enter] werkt hiervoor. Wie weet kun je een extensie vinden waarmee je dit kunt veranderen?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Ik heb nu op de mailserver het wachtwoord van een imap account veranderd. Alleen hoe stel ik dat dan in in TB ? want het loopt nu alleen maar te klagen dat hij niet kan inloggen. Maar veranderen, ho maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Speedener schreef op 04 september 2004 @ 21:44:
Ik heb nu op de mailserver het wachtwoord van een imap account veranderd. Alleen hoe stel ik dat dan in in TB ? want het loopt nu alleen maar te klagen dat hij niet kan inloggen. Maar veranderen, ho maar...
Via Tools > Options > Advanced > Manage Stored Passwords kun je bij de passwords komen en het wachtwoord voor het account verwijderen. Als je dan opnieuw je mail ophaalt zal om je nieuwe wachtwoord gevraagd worden.

Het zit idd aardig ver weggestopt en ik moest zelf ook zoeken waar het zat (want ik wist dat er een plek was om ze te beheren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Gert-Paul schreef op 04 september 2004 @ 21:51:
[...]

Via Tools > Options > Advanced > Manage Stored Passwords kun je bij de passwords komen en het wachtwoord voor het account verwijderen. Als je dan opnieuw je mail ophaalt zal om je nieuwe wachtwoord gevraagd worden.

Het zit idd aardig ver weggestopt en ik moest zelf ook zoeken waar het zat (want ik wist dat er een plek was om ze te beheren)
Dat mogen ze wel gewoon bij profiles onderbrengen. :(

Iig bedankt voor de snelle reactie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Ik loop tegen nog een probleem aan, waar een kennis ook al last van heeft. Na het installeren van SP2 komt het regelmatig voor dat de IMAP mailboxen niet meer gecontroleerd (kunnen) worden. We weten zeker dat er nieuwe mail is (gechecked via webmail) maar hij haalt het niet binnen in TB.

Hebben nog meer mensen er last van en een idee hoe dit opgelost zou kunnen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik vind het zo suf dat ik soms een pop-upje en een icoontje in m'n notification area (systray) krijg met "Reinier has 0 new messages". Dit gebeurt als mail door het junkmail filter verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Thunderbird 0.8 is uit!
download windows setup

[ Voor 4% gewijzigd door bartware op 14-09-2004 13:28 ]

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Upgraders: DO NOT install Mozilla Thunderbird into a directory containing program files from a previous version. Overwriting files from a previous release WILL cause problems. To re-use the directory of a previous install, the directory must be deleted and recreated, emptied, moved, or renamed. You should not file bugs in Bugzilla if you choose to ignore this step.

The program directory does not contain profile information; any existing accounts, account settings, options, e-mail, and news messages will remain intact. This release does not require changes to your profile to function properly.
Linux: GTK2 + XFT (no installer)
Mac OS X: Compressed Disk Image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27270

Jup ook net gedaan, zoekbalkje vind ik minder mooi en nog steeds geen ingebouwde minimize naar systray :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

daar heb je thundertray voor! (Staat wel ergens in dit topic een link)
werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ligt het aan mij of staan de 0.8 files niet meer op de FTP server??

Lijkt er inmiddels al weer op te staan 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Jeldert op 14-09-2004 16:57 ]

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 10:06
Valt er ook doormiddel van een normale manier te updgraden of moet je eerst uninstallen en daarna weer installen.

Of is er een andere manier van upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Tundreq schreef op 14 september 2004 @ 16:48:
Valt er ook doormiddel van een normale manier te updgraden of moet je eerst uninstallen en daarna weer installen.

Of is er een andere manier van upgraden?
Ik dacht dat het ook in Thunderbird zat, maar Firefox kun je iig makkelijk over een andere versie heen installeren (alleen blijft je nog met een dubbele vermelding in je software lijst zitten. Aangezien de waarschuwing er nog staat zou ik eerst 0.7 verwijderen en daarna 0.8 installeren. Als het goed is blijft al je mail bewaard, dus dat is het probleem ook niet. Het kost alleen een paar xtra klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hmm, volgens de release page van Thunderbird hoort er ook RSS support in te zitten, althans dat wordt hier gezegd.
RSS Integration

Thunderbird now features a built in RSS reader which allows you to easily subscribe to and read news and weblogs that support RSS.
Alleen ik kan het nergens vinden. :?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

pasta schreef op 14 september 2004 @ 17:03:
Hmm, volgens de release page van Thunderbird hoort er ook RSS support in te zitten, althans dat wordt hier gezegd.
[...]
Alleen ik kan het nergens vinden. :?
Tools > Account Settings > Add Account > RSS News and Blogs. Ik neem tenminste aan dat je niet de custum installatie hebt gekozen en hem hebt uitgevinkt..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik had het al gevonden. :)

Verder, het icoontje om naar de Thunderbird homepage te gaan vind ik nogal vreemd. Het ziet er uit als een gewone linux pinguin. Ik gebruik version 0.8 (20040913) op Windows XP + Service Pack 2. Ik zal zo een screenshot posten
Nevermind, dat lag aan mn theme, Mostly Cristal (link ontgaat me nu zo 1,2,3)

[ Voor 97% gewijzigd door pasta op 15-09-2004 23:55 ]

Signature

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27
De RSS feed mogelijkheid is volgens mij nog een grote bug. Als ik 20x op f5 ram dan krijg ik 20x hetzelfde bericht in mijn feedlist.
Als ik een feed toevoeg maar alle andere vensters van tb afsluit dan voegt hij het wel toe maar
komt het niet in de lijst te staan?

Zijn er mensen trouwens ook met het volgnede probleem? Thunderbird controleert wel of er mail is , geeft ook aan dat er mail is maar haalt deze vervolgens dan niet automagisch van de server.

[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 17-09-2004 07:12 ]

Strava | AP | IP | AW

• Reinier

Reinier

\o/

Het interesseert misschien niemand, aangezien ik geen reacties kreeg op mijn vraag/opmerking over duplicaten in je mailbox, maar hier is een oplossing die goed werkt:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=121791
Compact utility for MBOX files - delete duplicate emails.
Copyright (c) 2004 Boguslaw Brandys under GPL license.

Original file renamed to : zooi.bak
Processing zooi (size:228 MB) ...
Email no.: 9210 duplicates: 4352 suspected(empty): 6
Finished.
_o_

[ Voor 39% gewijzigd door Reinier op 18-09-2004 14:41 ]

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Als er mensen Thunderbird 0.8 in het Nederlands willen gebruiken: http://thunderbirdnl.mozdev.org/. Deze is vandaag verschenen.

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

er is een nieuwe versie van thundertray, Thunderbird-Tray genaamd
KLIK!

op dezelfde site staat ook een uitleg over het spamfilter van Thunderbird
KLIK!

[ Voor 6% gewijzigd door Pretorian_ op 18-09-2004 15:09 ]

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Pretorian_ schreef op 18 september 2004 @ 15:07:
er is een nieuwe versie van thundertray, Thunderbird-Tray genaamd
KLIK!
Hij bestaat al een hele tijd (het programma is ondertussen al bij v0.4), maar de link kan handig zijn voor mensen die er nog niet van gehoord hadden. Het programma zorgt ervoor dat Thunderbird zichzelf naar de systemtray kan minimaliseren.

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Gert-Paul schreef op 18 september 2004 @ 15:14:
Hij bestaat al een hele tijd (het programma is ondertussen al bij v0.4), maar de link kan handig zijn voor mensen die er nog niet van gehoord hadden. Het programma zorgt ervoor dat Thunderbird zichzelf naar de systemtray kan minimaliseren.
Iets waar ook al een tijdje een hele kekke extension voor is. :').

• Copycat
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ok ben nu thunderbird ook maar eens aan het testen heb alle noobs ook al aan de firefox en dat gaat prima. Maar ik denk dat ik met thunderbird meer problemen krijg.

De optie om je contacts onder je folders te krijgen ontbreekt nl. of zie ik iets over het hoofd :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Copycat schreef op 18 september 2004 @ 20:38:
Ok ben nu thunderbird ook maar eens aan het testen heb alle noobs ook al aan de firefox en dat gaat prima. Maar ik denk dat ik met thunderbird meer problemen krijg.

De optie om je contacts onder je folders te krijgen ontbreekt nl. of zie ik iets over het hoofd :?
Nee, standaard kan dat idd niet. De volgende extensie lost het voor je op:
http://www.extensionsmirr...showtopic=276&hl=contacts.

Eerst downloaden naar je harde schijf en via Tools > Extensions > Install kun je hem dan installeren.

• Copycat
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Kijk nou krijg ik ze d'r vast wel aan. Als het er uiterlijk maar hetzelfde uitziet is het nooit zo'n probleem ;)

Ben er zelf ook wel tevreden mee behalve het opstarten duurt zoals al gemeld wat langer maar ik heb in elk geval iedereen niet meer dubbel in m'n contacts staan omdat je die domme MSN adressen er niet uit kunt flikkeren met OE

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDeWee
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 17:18
Er is volgens mij nog een ander probleem met de nieuwe Thunderbird 0.8: het lezen van de Tweakers RSS feed.

Als je de ingebouwde RSS functie gebruikt krijg je weer van die witte vlakken over de berichten. Als ik Javascript aanzet dan zijn de witte vlekken weg.

In de vorige was RSS een extension die je zo kon configureren dat je dit probleem niet had.

Is er iemand die weet hoe je de RSS feed goed kunt krijgen?

BTW, alleen Tweakers heeft problemen. Alle andere RSS feeds gaan prima. Het zou toch niet aan Tweakers liggen ????

JdW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Nietzman schreef op 18 september 2004 @ 20:02:
[...]

Iets waar ook al een tijdje een hele kekke extension voor is. :').
klopt, maar thunderbird-tay geeft je heel wat opties die je maar 1 keer hoeft vast te leggen in je snelkoppeling

ik zie zo bij die extension niet echt wat nou de opties of iets dergelijks zijn... erg vaag gepost daar.

edit: ik zat zelf eens even rond te browsen op mozilla zine en vond dit:
http://minimizetotray.mozdev.org/
nog beter!

[ Voor 27% gewijzigd door Pretorian_ op 20-09-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Is er ook een extension beschikbaar om een agenda in Thunderbird te krijgen? Ik heb er naar gezocht maar kan er geen vinden, en ik vind het wel handig om me schoolrooster/huiswerk ed in te zetten zonder outlook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Er is een eigen calender, Sunbird. http://www.mozilla.org/projects/calendar/sunbird.html

De integratie met Thunderbird en FireFox laat helaas op sommige vlakken nog wel iets te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 17-04 15:37
Ik heb net sunbird getest maar mijn laptop vond dat niet zon goed idee, 100% cpu belasting en een process (sunbird.exe) wat door me proccesses venster heen en weer sprong.
Daar kijk ik wel weer een keer naar als het wat verder ontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OSwimmer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 21:28
Kben ook net overgestapt van Outlook naar Thunderbird. Het enige dat ik niet kan vinden (en dat een handige optie was in Outlook) is om alle mijn mails te groeperen per afzender. Zodanig dat je eerst een afzender moet 'openklikken' alvorens je de mails ziet.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Greetz, OSwimmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WOW! Net 0.8 gedownload (laat, he? Dacht ook eigenlijk dat ik dat al lang gedaan had :)) Maar ik ben heeeel blij! Want ik had altijd problemen met mijn Mercury/32 IMAP server en attachements. Deze kwamen namelijk zo goed als nooit 100% binnen bij thunderbird.

Dat is nu opgelost! Dat was echt het allerlaatste waar ik nog mee zat bij het werken met deze master-blaster-super-ruige-mailclient. :)

Ik ben een gelukkig mens, mogen jullie weten!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
OSwimmer schreef op 19 september 2004 @ 20:40:
Kben ook net overgestapt van Outlook naar Thunderbird. Het enige dat ik niet kan vinden (en dat een handige optie was in Outlook) is om alle mijn mails te groeperen per afzender. Zodanig dat je eerst een afzender moet 'openklikken' alvorens je de mails ziet.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Wat bedoel je precies?
Je kan natuurlijk klikken op 'sender'. Anders via de searchbar de naam intypen, zie je alleen nog maar mail van die afzender. Of je kunt filteren op naam natuurlijk als je alles in mapjes wilt. Zoeken in meerdere (IMAP) mailaccounts kan volgens mij trouwens (nog) niet. Misschien met extension wel.

Vraagje: is het iemand gelukt om het pad naar de 'Local Folders' aan te passen? Voor al mijn mailaccounts werkt dit, maar deze folders blijven hardnekkig in 'C:\Documents and Settings\\[..]\Local Folders staan... En juist backup mail mag niet op C.... iemand?

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sender
  • Niet online
jeee ... de oplossing :)
Blijkbaar slikt TB0.8 dit om een of andere reden niet via options, maar wel als je je prefs.js edit. Voor iedereen die zich afvraagt hoe dan precies:

There are two lines to be changed to redirect Local Folders:

1) user_pref("mail.server.server#.directory", "C:\\Documents and Settings\\(username)\\Application Data\\Mozilla\\Profiles\\Default User\\xxxxxxxx.slt\\Mail\\Local Folders");
2) user_pref("mail.server.server1.directory-rel", "[ProfD]Mail/Local Folders");

The actual number of the server may vary. Change these, using the following as a guide:

1) user_pref("mail.server.server2.directory", "E:\\MailNews\\Mail\\Local Folders");
2) user_pref("mail.server.server2.directory-rel", "[ProfD]../../../../../../../../E:/MailNews/Mail/Local Folders");

Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Sendr schreef op 28 september 2004 @ 03:57:
jeee ... de oplossing :)
Blijkbaar slikt TB0.8 dit om een of andere reden niet via options, maar wel als je je prefs.js edit. Voor iedereen die zich afvraagt hoe dan precies:

There are two lines to be changed to redirect Local Folders:

1) user_pref("mail.server.server#.directory", "C:\\Documents and Settings\\(username)\\Application Data\\Mozilla\\Profiles\\Default User\\xxxxxxxx.slt\\Mail\\Local Folders");
2) user_pref("mail.server.server1.directory-rel", "[ProfD]Mail/Local Folders");

The actual number of the server may vary. Change these, using the following as a guide:

1) user_pref("mail.server.server2.directory", "E:\\MailNews\\Mail\\Local Folders");
2) user_pref("mail.server.server2.directory-rel", "[ProfD]../../../../../../../../E:/MailNews/Mail/Local Folders");
Om het forum van mozbrowser.nl loopt hier nu ook een vraag over en iemand had een bugnummer gepost. Zie ik ineens dat ze dat nu juist toevallig vandaag gefixed hebben in de nightly builds. TB 0.9 zal dit probleem dus niet meer hebben.

Anoniem: 19902

Ik ben sinds vandaag ook overgestopt op Thunderbird, ik gebruikte Outlook2003. Echter heb ik nog 1 vraagje. Ik heb een ASUS laptop en daarop zit een soort van 'you've got mail' lampje, een blauw lampje dat aangaat bij het ontvangen van een nieuwe mail.

Je gebruikt er een programma genaamd ChkMail voor. Wellicht dat iemand van jullie dit ook heeft en het aan de praat krijgt? Mij is het nog niet gelukt.

Alvast bedankt.

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik heb bij een bepaald mailtje dat deze soms 'niet werkt'.

Als je het mailtje bekijkt zie je gewoon een leeg wit vlak, en ook het attachment is niet zichtbaar (hij geeft dus aan geen attachment te hebben)

Als ik de source bekijk (CTRL+U) dan zie ik dit staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
*****blablablabla*****
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
    boundary="----=_NextPart_000_002C_01C4A25C.568F4F60"
X-Priority: 3 (Normal)
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook IMO, Build 9.0.2416 (9.0.2910.0)
Importance: Normal
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2742.200
X-Virus-Scanned: by XS4ALL Virus Scanner
X-Hops: 1

This is a multi-part message in MIME format.

------=_NextPart_000_002C_01C4A25C.568F4F60
Content-Type: text/plain;
    charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 7bit

laat ff weten als er iets onduidelijk is
------=_NextPart_000_002C_01C4A25C.568F4F60
Content-Type: application/msword;
    name="Notulen 16 september.doc"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Disposition: attachment;
    filename="Notulen 16 september.doc"

0M8R4KGxGuEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAPgADAP7/CQAGAAAAAAAAAAAAAAABAAAARAAAAAAAAAAA
EAAARgAAAAEAAAD+////AAAAAEMAAAD/////////////////////////////////////////////
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////s
*****blablablabla*****

Ik dacht, toen ik dit mailtje kreeg dat het blijkbaar een soort formaat is dat thunderbird gewoon (nog) niet ondersteund ofzo, maar na een paar keer herstarten (weet niet precies wat nou hetgene was dat het 'm deed) 'deed' het mailtje het opeens wel..

Ik zag gewoon de body ("laat ff weten als er iets onduidelijk is") en thunderbird gaf ook aan dat er een attachment was, wat ik ook kon openen..

Echter na een nieuwe herstart zie ik weer gewoon het lege bericht.
Frapant is wel, dat in het berichtenoverzicht wel een paperclipje bij dit mailtje staat, maar het mailtje zelf is weer zo leeg en attachmentloos als eerst.

mijn specs:

Windows XP pro
Mozilla Thunderbird 0.8
mail-systeem: IMAP (zou dit hier nog iets mee te maken kunnen hebben??)

p.s. in outlook kan ik het mailtje (dus ook vanaf de imap-server) gewoon probleemloos bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27
--- laat maar hier stond onzin ---

[ Voor 88% gewijzigd door Webgnome op 02-10-2004 13:08 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104732

Weet er iemand hoe je met thunderbird local kan posten in nieuwsgroepen?
Voor de rest is thunderbird wel een uitstekend proggie als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 104732 schreef op 02 oktober 2004 @ 14:09:
Weet er iemand hoe je met thunderbird local kan posten in nieuwsgroepen?
Voor de rest is thunderbird wel een uitstekend proggie als je het mij vraagt.
Wat bedoel je hier met local eigenlijk?
Gewoon posten in nieuwsgroepen is makkelijk, zelfde als mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:27
Na jaren Outlook Express gebruikt te hebben (in 98 begonnen met Eudora) en een mailarchief van >1GB ben ik op zoek naar een vervanger.

Grootste argumenten om van OE weg te willen:
- betere filtermogelijkheden (op headervelden etc.)
- sneller openen van folders met een hoop berichten
- veiliger (default geen externe plaatjes, maar niet dat ik zoals nu m'n anti-spamprog die links er maar hard uit laat halen)

Eisen bij migratie:
- alle mail moet behouden blijven en moet ook terug naar OE / Outlook gemigreerd kunnen worden. Vooralsnog heb ik wel wat gevonden op het web, maar het klonk me allemaal nogal krakkemikkig in de oren doordat het eerst naar individuele eml files gezet moet worden wat niet handig is met folders met >80.000 berichten! Heeft iemand hier inmiddels betere ervaringen mee?

Inmiddels heb ik Thunderbird geinstalleerd en m'n oude mail geimporteerd. Ik haal mail nog echter niet op met Thunderbird omdat ik eerst wil proberen of het aan m'n eisen voldoet.

Helaas merk ik dat Thunderbird ook bij het openen van folders met veel berichten nog een vertraging heeft. De allereerste keer is het echt rampzalig omdat hij dan een summary file aanmaakt, maar ook daarna duurt het in een folder met meer dan 30.000 berichten al gauw 1 a 2 seconden voor hij het geladen heeft. Dit is al veel sneller dan OE die vele seconden nodig heeft maar nog steeds niet ideaal.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.