Thunderbird, wat vinden we er van?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.628 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Rukapul schreef op 03 oktober 2004 @ 21:09:
Na jaren Outlook Express gebruikt te hebben (in 98 begonnen met Eudora) en een mailarchief van >1GB ben ik op zoek naar een vervanger.

Grootste argumenten om van OE weg te willen:
- betere filtermogelijkheden (op headervelden etc.)
- sneller openen van folders met een hoop berichten
- veiliger (default geen externe plaatjes, maar niet dat ik zoals nu m'n anti-spamprog die links er maar hard uit laat halen)

Eisen bij migratie:
- alle mail moet behouden blijven en moet ook terug naar OE / Outlook gemigreerd kunnen worden. Vooralsnog heb ik wel wat gevonden op het web, maar het klonk me allemaal nogal krakkemikkig in de oren doordat het eerst naar individuele eml files gezet moet worden wat niet handig is met folders met >80.000 berichten! Heeft iemand hier inmiddels betere ervaringen mee?

Inmiddels heb ik Thunderbird geinstalleerd en m'n oude mail geimporteerd. Ik haal mail nog echter niet op met Thunderbird omdat ik eerst wil proberen of het aan m'n eisen voldoet.

Helaas merk ik dat Thunderbird ook bij het openen van folders met veel berichten nog een vertraging heeft. De allereerste keer is het echt rampzalig omdat hij dan een summary file aanmaakt, maar ook daarna duurt het in een folder met meer dan 30.000 berichten al gauw 1 a 2 seconden voor hij het geladen heeft. Dit is al veel sneller dan OE die vele seconden nodig heeft maar nog steeds niet ideaal.
Helaas is Thunderbird niet altijd de snelste, maar het lijkt of het wel steeds ietsje sneller gaat met iedere versie.

Ik heb nooit mijn mail vanuit TB naar outlook express teruggexporteerd en dat zou ik ook niet eens willen.. :P
Ik denk wel dat dit antwoord op het forum van MozBrowser je kan helpen om het te doen, als het om wat voor reden dan ook nodig is.

Verder ben je voor het 1e en het 3e punt helemaal bij Thunderbird thuis. Je kunt namelijk berichtregels maken op iedere header (ook is hij niet standaard in de lijst aanwezig) en met TB 0.8 worden automatisch afbeeldingen van buitenaf geblokkeerd die je dan met 1 druk op de knop weer te zien krijgt. Verder kun je zorgen dat dit niet geldt voor mensen uit je adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben heeeeel lang een tevreden gebruiker geweest van Eudora, wat ik toch nog steeds een hele goeie e-mail client vind. Maar de laatste tijd gebruik ik toch alleen nog maar Thunderbird. Het werkt gewoon heel lekker en fijn. Wil niet zeggen dat het perfect is, maar das Eudora ook niet om even met deze te vergelijken.

En nog gratis ook.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Room42 schreef op 28 september 2004 @ 02:33:
WOW! Net 0.8 gedownload .... etc.
Ik heb te vroeg gejuigd. :(

Kennen jullie dat probleem dat via IMAP van een Mercury/32-server de bijlages corrupt gedownload worden? Het lijkt eigenlijk alsof ze half gedownload worden.
Ik zal wel even wat screenshots plaatsen, maar ik moet even slapen :)

Tot straks! Graag hoor ik jullie ervaringen met Thunderbird en IMAP. En dan vooral als je problemen hebt gehad en deze op hebt kunnen lossen. :)
jozy2002 schreef op 29 september 2004 @ 22:29:
Ik heb bij een bepaald mailtje dat deze soms 'niet werkt'.

[...]
Ja, dat is precies wat ik ook heb, echter helpt bij mij het herstarten niet. Mijn mailserver staat overigens lokaal. Dat is op 100mbit.

Edit: Krijg nou de hik. Inderdaad, na het herstarten van firefox doen de mailtjes het wel, ik moet ze echter wel al bekeken hebben, anders wil ie niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 04-10-2004 01:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
IS er nog een nieuwere versie dat hij in je tray checked. Zodat je niet elke keer hoeft te gaan kijken?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:35
Nog even wat verder getest, maar niet allemaal even positieve ervaringen.

Voor een OSS product biedt Thunderbird weinig instelmogelijkheden, maar eerder een kopie van de OE interface met wat extra opties.

Zo lijkt het niet mogelijk om in threaded view een collapsed thread dmv bold te laten aangeven dat er nog ongelezen berichten tussen zitten. De icoontjes die nu voor een thread worden weergegeven zijn eigenlijk maar priegelig en niet direct duidelijk.

Tevens lijkt het niet mogelijk om de gekleurde balken van de qoute eenvoudigweg in '>' te laten staan. Hoewel de huidige methode wel overzichtelijk is en ik er wel aan zal kunnen wennen.

Verder had ik toch wel gehoopt op een slimme quote functionaliteit: selecteer een stuk tekst in een bericht, druk op reply en dat dan alleen dat gequote wordt.

Verder heb ik denk ik een bug gevonden, want als ik op 'get mail' klik dan gebeurt er niets, terwijl hij pas mail gaat checken als ik 'get mail->get all new messages' klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Rukapul schreef op 04 oktober 2004 @ 21:51:
Nog even wat verder getest, maar niet allemaal even positieve ervaringen.

Voor een OSS product biedt Thunderbird weinig instelmogelijkheden, maar eerder een kopie van de OE interface met wat extra opties.
Thunderbird (en Firefox) zijn lichtgewicht applicaties, die door middel van extentions zijn uit te breiden met gewenste functionaliteit.
Daarbij komt dat ik het niet eens ben met je stelling. 6 pagina's met opties is kwa kwantiteit niet veel, maar de opties die ze bieden zijn mijn inziens behoefte dekkend. De overige opties staan namelijk in de account settings.
Zo lijkt het niet mogelijk om in threaded view een collapsed thread dmv bold te laten aangeven dat er nog ongelezen berichten tussen zitten. De icoontjes die nu voor een thread worden weergegeven zijn eigenlijk maar priegelig en niet direct duidelijk.
Als een thread nieuwe mailtjes bevat, wordt deze thread onderstreept. Das nog geen bold, maar meer dan alleen zo'n groen pijltje. :)
Tevens lijkt het niet mogelijk om de gekleurde balken van de qoute eenvoudigweg in '>' te laten staan. Hoewel de huidige methode wel overzichtelijk is en ik er wel aan zal kunnen wennen.

Verder had ik toch wel gehoopt op een slimme quote functionaliteit: selecteer een stuk tekst in een bericht, druk op reply en dat dan alleen dat gequote wordt.
Dat zou echt iets zijn voor een extentie. Dan hoef je het niet met de installatie-package mee te slepen. :)
Ik mis het bijvoorbeeld namelijk niet. Je kunt de ongewenste tekst toch ook zelf weghalen?
Verder heb ik denk ik een bug gevonden, want als ik op 'get mail' klik dan gebeurt er niets, terwijl hij pas mail gaat checken als ik 'get mail->get all new messages' klik.
Dat is geen bug. Zo werkt de knop nou eenmaal.
Pff ik kan even een exacte uitleg van de knop niet vinden, maar als je hem klikt, checkt ie alleen het geselecteerde account. Om alle accounts te controleren moet je idd "Get all new messages" klikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 05-10-2004 00:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hebben jullie ook dat het icoontje voor attachments pas wordt weergegeven als je het bericht geopend hebt? Ik vind dit vrij irritant. Ik zie ook nergens een instelling om dit te wijzigen.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Palomar schreef op 05 oktober 2004 @ 18:00:
Hebben jullie ook dat het icoontje voor attachments pas wordt weergegeven als je het bericht geopend hebt? Ik vind dit vrij irritant. Ik zie ook nergens een instelling om dit te wijzigen.

Iemand een oplossing hiervoor?
Ja, deze 'feature' vind ik ook vrij vervelend, maar dit is naar mijn weten gewoon niet geimplementeerd.. Ik heb ook geen idee of ze dit nog ooit gaan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

jozy2002 schreef op 05 oktober 2004 @ 18:09:
[...]

Ja, deze 'feature' vind ik ook vrij vervelend, maar dit is naar mijn weten gewoon niet geimplementeerd.. Ik heb ook geen idee of ze dit nog ooit gaan maken..
Dat kun je natuurlijk altijd voorstellen in het forum van Thunderbird:
http://forums.mozillazine...8feb3bf4e82a77966ad7bf9fc
:)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48706

Ik heb nu al op drie pc's met versie 0.8 een heel vervelend probleem.
Namelijk dat thunderbird vaak 1 soms meerdere emails ophaald en dan ermee stopt. Het lijkt alsof hij nog verder gaat met de overige mails maar dan moet ik het programma overnieuw starten en komt de volgende binnen en dan weer... en dan weer. En bij 1 pc blijft de e-mail zelfs op de server staan en zorgt dit dus voor veel problemen. Iemand dit ooit gehad? Want 3 pc's kan geen toeval meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:24
Thunderbird vind ik wel oké, maar er moet echt nog een hoop aan gebeuren. Voor nieuwsreader gebruik ik hem in ieder geval niet meer, da's een ramp en het lijkt erop dat ze ook niet van plan zijn dit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 792

Ik heb zojuist dondervogel geinstalled en mijn outlook zooi geimporteerd maar ik ben ALLE attachments kwijt ?????

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 792 op 13-10-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 15-06 10:53

Sosabowski

nerd

zoek ff in dit of het vorige topic. Het kwam er op neer dat je het eerst naar OE moet exporteren en dan naar Thunderbird.

edit:
Dit en dit linkje moeten genoeg oplossingen bieden. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Sosabowski op 13-10-2004 23:42 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IorGie schreef op 13 oktober 2004 @ 23:37:
zoek ff in dit of het vorige topic. Het kwam er op neer dat je het eerst naar OE moet exporteren en dan naar Thunderbird.
Heb zojuist gelezen en eerst vanuit outlook 2003 een pst betand ge-exporteerd en daarna import gedaan maar helaas nog geen attachments

bedankt voor je links!

gaat het eerst ff naar OE converteren! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 792 op 13-10-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt IorGie! :)

Outlook 2003 users:

Eerst in Outlook Express importeren en dan in THunderbird importeren!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Happy Thunderbirding! 8)

edit:
Misschien deze linkjes opnemen in de startpost?

[ Voor 54% gewijzigd door Sosabowski op 13-10-2004 23:57 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

DeadMetal schreef op 12 oktober 2004 @ 19:37:
Thunderbird vind ik wel oké, maar er moet echt nog een hoop aan gebeuren. Voor nieuwsreader gebruik ik hem in ieder geval niet meer, da's een ramp en het lijkt erop dat ze ook niet van plan zijn dit te verbeteren.
Juist dat deel vind ik prima werken hoor, beter dan ieder ander client die ik gebruikt heb (OE, Agent, Grafity, dialog).

Wel leuk dat je dat even meldt, maar onderbouw het dan op z'n minst, dit soort reacties blijven erg loze reacties en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117290

Hey,

Wegens de verschrikkelijke lay-out van The-Bat overgestapt op Mozilla Thunderbird. Ik mis alleen één optie..

Als er nieuwe mail binnenkomt, speelt ie alleen een geluidje af, maar er verschijnt geen melding in de systemtray (outlook) en ook geen balkje wat over je scherm loopt (The-Bat). Is hier een optie of een programma voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Als het goed is, moet je rechts onder in je beeld een melding krijgen dat er e-mails zijn.

Even bij [options] en dan [general] kijken of er een vinkje staat bij "Show an alert" onderaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Br@m op 18-10-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 117290 schreef op 18 oktober 2004 @ 11:34:
Hey,

Wegens de verschrikkelijke lay-out van The-Bat overgestapt op Mozilla Thunderbird. Ik mis alleen één optie..

Als er nieuwe mail binnenkomt, speelt ie alleen een geluidje af, maar er verschijnt geen melding in de systemtray (outlook) en ook geen balkje wat over je scherm loopt (The-Bat). Is hier een optie of een programma voor?
Kijk eens in de opties waar ook dat deel staat voor geluid, staat het erbij :)

Tools -> options -> general -> onderaan een vinkje zetten bij "show an alert".
Dan krijg je een mooi balkje bij je systray en een envelopje in de systray, exact de 2 dingen die jij wil.

[edit] ARGH, veel te laat o psubmit gedrukt dus :P

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 18-10-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Br@m schreef op 18 oktober 2004 @ 12:44:
Als het goed is, moet je rechts onder in je beeld een melding krijgen dat er e-mails zijn.

Even bij [options] en dan [general] kijken of er een vinkje staat bij "Show an alert" onderaan.
Dat vinkje staat wel aan, maar er verschijnt bij mij niets.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 117290 schreef op 18 oktober 2004 @ 13:26:
[...]

Dat vinkje staat wel aan, maar er verschijnt bij mij niets.. 8)7
idd vreemd, ik heb hier de laatste nightly build, en ik krijg ook geen meldingen meer... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Br@m schreef op 18 oktober 2004 @ 13:28:
[...]

idd vreemd, ik heb hier de laatste nightly build, en ik krijg ook geen meldingen meer... :?
hum.. foutje van mozilla dan waarschijnlijk.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik heb eens effe zitten spelen, en ik krijg alleen een melding als hij zelf om de zoveel tijd de maill ophaald. Dus niet als ik handmatig de mail ophaal. Dus het werkt wel goed, maar alleen als Thunderbird de mail zelf ophaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Br@m schreef op 18 oktober 2004 @ 13:39:
Ik heb eens effe zitten spelen, en ik krijg alleen een melding als hij zelf om de zoveel tijd de maill ophaald. Dus niet als ik handmatig de mail ophaal. Dus het werkt wel goed, maar alleen als Thunderbird de mail zelf ophaald.
Zelfs dan doet ie het bij mij niet. Thunderbird staat ingesteld op elke minuut mail binnenhalen.. maar ik krijg dan geen melding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:22
Anoniem: 117290 schreef op 18 oktober 2004 @ 13:46:
[...]

Zelfs dan doet ie het bij mij niet. Thunderbird staat ingesteld op elke minuut mail binnenhalen.. maar ik krijg dan geen melding :?
Staat in je account settings ook de optie 'Automatically download new messages' aangevinkt (bij Server Settings). Dat zou het wel eens het probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ipje schreef op 18 oktober 2004 @ 15:13:
[...]

Staat in je account settings ook de optie 'Automatically download new messages' aangevinkt (bij Server Settings). Dat zou het wel eens het probleem kunnen zijn.
Ook dat staat aan.. en nog steeds geen melding :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44741

Ik vind thunderbird echt super prettig werken, gebruikte ook altijd mail ding van netscape enzo :) Maar ik erger me nog steeds aan het feit dat je mailbox oneindig hard gaat groeien.... Ookal verwijder je messages uit je inbox je trash etc ding blijft maar groeien is hier ook een oplossing voor?
Weet iig dat met worddocumenten je ook dit probleem hebt/had omdat die al die wijzigingen ging opslaan die er gemaakt werden, zodat het steeds net ietjes groter werd. Is zoiets ook met thunderbird aan de hand? en zoja is dit oplosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Kies eens voor [compact folders] :)

[ Voor 19% gewijzigd door Br@m op 18-10-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
DeadMetal schreef op 12 oktober 2004 @ 19:37:
Wat ik ervan begrepen heb is dat het doel is om de primaire toepassing van Thunderbird, dat wil zeggen een mailclient, te optimaliseren tot de 1.0 versie uitkomt. Na het bereiken van deze "volwassenstatus" zal het newsreader gedeelte meer aandacht krijgen. Na de 1.0 release dus.

[ Voor 4% gewijzigd door k7of9 op 18-10-2004 18:32 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95449

Ik ben overgestapt op Firefox, en ik wil ook Thunderbird wel proberen. 1 probleempjes, ik gebruik geen Outlook Express, maar the Bat! dus hij lijkt mijn oude mail niet te kunnen importeren.
Ik kan in het mail porgramma wat ik nu gebruik de mailtjes opslaan als .msg of .eml bestanden, iemand een idee hoe ik die in thunderbird kan krijgen?

Het zou eventueel met die .eml bestanden via Outlook Express kunnen gaan, maar da's wel een ietsje pietsje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 95449 schreef op 19 oktober 2004 @ 17:55:
Ik ben overgestapt op Firefox, en ik wil ook Thunderbird wel proberen. 1 probleempjes, ik gebruik geen Outlook Express, maar the Bat! dus hij lijkt mijn oude mail niet te kunnen importeren.
Ik kan in het mail porgramma wat ik nu gebruik de mailtjes opslaan als .msg of .eml bestanden, iemand een idee hoe ik die in thunderbird kan krijgen?

Het zou eventueel met die .eml bestanden via Outlook Express kunnen gaan, maar da's wel een ietsje pietsje omslachtig.
Dit is beschreven in Gert-Paul in "Thunderbird, wat vinden we er van?"
Het is een tikje omslachtig, maar werkte bij mij prima :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vooghel schreef op 19 oktober 2004 @ 18:05:
[...]

Dit is beschreven in Gert-Paul in "Thunderbird, wat vinden we er van?"
Het is een tikje omslachtig, maar werkte bij mij prima :).
Ok, thanks. Omslachtig, maar minder omslachtig dan rondgaan slepen met .eml bestanden, en dan weer importeren uit OE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Anoniem: 117290 schreef op 18 oktober 2004 @ 13:46:
[...]

The same here, maar volgens mij is het een bug. Kan er alleen niks over vinden :?

Hoe kun je trouwens al je instellingen backuppen? Dus niet de emails, filters, etc. maar de je configuratie van Thunderbird.

[ Voor 18% gewijzigd door Ruzor op 19-10-2004 18:30 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101527

Anoniem: 95449 schreef op 19 oktober 2004 @ 18:08:
Ok, thanks. Omslachtig, maar minder omslachtig dan rondgaan slepen met .eml bestanden, en dan weer importeren uit OE.
Je zou toch eens IMAP moeten proberen, heb je dat soort problemen nooit meer. Beter nog je kunt meerdere mailclients tegelijk naast elkaar gebruiken.

Gratis accounts bij fastmail.fm. Ik heb een enhanced account op eigen domein ($34/jaar), dan heb je eigenlijk gewoon alles... :)

edit:

Ik val in herhalingen zie ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 101527 op 19-10-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27270

Nu ik een lekkere telefoon met bluetooth heb vraag ik me af of er de mogelijkheid is om mijn telefoon te synchronizeren met thundebird. Er is wel de mogelijkheid voor palms maar ook voor sony ericssons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 14:17

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar goed niet iedereen heeft zoveel vriendinnen en vrienden als jouw natuurlijk.... omg wie heeft er nou zoveel mails ... kom op zeg! En het ook nog vreemd vind dat het dan 1 of 2 seconden duurt....

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Thunderbird 0.9 is uit met betere sorteerfunctie en virtuale mappen! Zie ook http://www.mozilla.org/products/thunderbird/releases/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij versie 0.8 stond deze waarschuwing er nog:

Upgraders: DO NOT install Mozilla Thunderbird into a directory containing program files from a previous version.

Iemand enig idee of dat ook geldt voor versie 0.9? Of installeert die automatisch over de vorige versie heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Anoniem: 95449 schreef op 04 november 2004 @ 13:49:
Bij versie 0.8 stond deze waarschuwing er nog:

Upgraders: DO NOT install Mozilla Thunderbird into a directory containing program files from a previous version.
Waarom eigenlijk niet? Ik heb dat sinds 0.7 gewoon steeds gedaan, werkt prima behalve dat er nu 4 TB's in m'n Add or Remove Programs lijstje staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:16

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Reinier schreef op 04 november 2004 @ 13:52:
[...]

Waarom eigenlijk niet? Ik heb dat sinds 0.7 gewoon steeds gedaan, werkt prima behalve dat er nu 4 TB's in m'n Add or Remove Programs lijstje staan :+
En die krijg je er ook niet weg.

Je kunt gewoon uninstallen en dan de directory weggooien, wordt gevraagd op het eind, en daarna opnieuw installeren.
Je bent dan niets kwijt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Ruzor schreef op 19 oktober 2004 @ 18:28:
Hoe kun je trouwens al je instellingen backuppen? Dus niet de emails, filters, etc. maar de je configuratie van Thunderbird.
MozBackup al geprobeerd?

edit:
Is het een idee om een nieuwe Thunderbird topic te starten met geile gave startpost zoals in het Firefox topic?

Gert-Paul?

[ Voor 29% gewijzigd door Sosabowski op 04-11-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Reinier schreef op 04 november 2004 @ 13:52:
[...]

Bij mij start TB na upgraden van 0.8 naar 0.9 anders niet meer goed op. Heeft misschien iets met de skin te maken? Ik heb geen menu of knoppenbalk en onderin opeens een grote grijze balk met rode letters... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

oude versie eerst verwijderd/un-installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Laatst online: 16-05 15:00
IorGie schreef op 04 november 2004 @ 15:20:
Nope, maar als je de windows installer gebruikt hoeft dat ook niet (volgens TB-Forum)

Maar ik heb het intussen al opgelost. Even chrome.rdf hernoemd en opstarten lukte weer. Overbodige extensies/theme's even verwijderd/disabled en hij start weer op (met default theme en zonder extensies). Raar genoeg wordt chrome.rdf niet opnieuw aangemaakt, en werkten de extensies en thema's pas weer nadat ik chrome.rdf weer naar de oude naam hernoemd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
IorGie schreef op 04 november 2004 @ 15:20:
Hier heb ik hem gewoon over 0.6 heen gesmeten. En geen problemen (tot nu toe)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

IorGie schreef op 04 november 2004 @ 14:14:
edit:
Is het een idee om een nieuwe Thunderbird topic te starten met geile gave startpost zoals in het Firefox topic?

Gert-Paul?
Ik wil hier best naar kijken als een mod het niet erg vind als hier een nieuw topic voor wordt geopend.

Ik had een klein beetje problemen met upgraden omdat ik in 0.8 nog het NL taalpakket geïnstalleerd had en de menu's niet werkten en ik onderin een aantal errors te zien kreeg.
Door via de commandline de opties -contentLocale EN -UILocale en-US mee te geven kon ik Thunderbird weer goed in het Engels gebruiken en de vertaling verwijderen. Nu werkt alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:40
Mozilla Calendar werkt helaas neit meer als ik update. Dus ik wacht nog eventjes...

Helaas :'(

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Laatst online: 01-01-2022
JeroenG33 schreef op 04 november 2004 @ 15:13:
Bij mij start TB na upgraden van 0.8 naar 0.9 anders niet meer goed op. Heeft misschien iets met de skin te maken? Ik heb geen menu of knoppenbalk en onderin opeens een grote grijze balk met rode letters... :(
Dat probleem heb ik ook, onderin staat dan in een grijs vlak de volgende roodgekleurde tekst:
code:
1
2
3
4
<menuitem id="menu_close" label=&closeCmd.abel;" key="key_close" accesskey="closeCmd.accesskey;"
--------------------------------^
<key id="key_groupBySort" key="&groupBySortCmd.key;" oncommand="MsgGroupBySort();"/>
-------------------------------^
(het pijltje staat beide keren precies onder de eerste &)

chrome.rdf weghalen helpt niet. Verder heb ik gezocht naar bestanden waarin de tekst voorkomt en dat zijn browser.jar en mail.jar uit resp. de Mozilla Firefox en Thunderbird directory's.
Mozilla Thunderbird 0.8 werkt wel prima, maar 0.9 dus totaal niet. HELP! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90096

hier het zelfde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Probeer eens om 0.8 te deinstallen, en dan 0.9 weer te installen. Ikzelf gooi meestal gewoon heel de map [\program files\Mozilla Thunderbird] weg. En installeer dan een nieuwe versie.
En anders eens proberen om een nieuw profiel aan te maken door [thunderbird -p]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90096

bedankt!

Voor de rest:
Ik weet niet wat precies geholpen heeft. Maar ik heb een uninstall gedaan en de hele map weggegooid. Daarna een nieuw profiel aan gemaakt door bij start->uitvoeren/run 'thunderbird -p'(zonder haakjes) in te vullen, het profiel weg te gooie en een nieuwe aan te maken.
En eventueel wat bij mij het geval was thunderbird weer engels te maken ipv nederlands bij start->uitvoeren/run 'thunderbird -contentLocale EN -UILocale en-US' in te vullen.
Als hij het dan nog niet doet even weer uninstallen en toen deed hij het bij mij wel na een nieuwe install.

Hoop dat het jullie die het ook niet lukte nu wel lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook of je ergens kunt instellen dat ie bij reply's NIET automatisch de attachments mee terugstuurt. Dit vind ik echt een overbodige feature (wat moet de afzender nou met zn eigen attachments?) en het is me al een paar keer gebeurd dat ik er even niet op lette waardoor een reply-mail met 1MB aan foto's terug ging naar de afzender :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Palomar schreef op 05 november 2004 @ 13:47:
Weet iemand ook of je ergens kunt instellen dat ie bij reply's NIET automatisch de attachments mee terugstuurt.
Denk dat je dan toch [forward] gebruikt inplaats van [reply] Want dat heb ik nog nooit gehad hoor. :) En ik gebruik al heel lang Thunderbird ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Br@m op 05-11-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zeg ik ben niet debiel ofzo ;) Maar aangezien ik toch even twijfelde hierover ben ik het nog een keer gaan testen. Het gebeurt volgens mij alleen met plaatjes. Word bestanden e.d. zet ie niet in de reply zie ik nu. Maar toch is dit best vervelend, want ik krijg regelmatig foto's toegestuurd en a;s ikd an ff snel reply blijken al die foto's er nog aan te hangen... Heb al geexperimenteerd met send in HTML aan/uit etc. maar dat mag niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Palomar schreef op 05 november 2004 @ 14:34:
Zeg ik ben niet debiel ofzo ;) Maar aangezien ik toch even twijfelde hierover ben ik het nog een keer gaan testen. Het gebeurt volgens mij alleen met plaatjes. Word bestanden e.d. zet ie niet in de reply zie ik nu. Maar toch is dit best vervelend, want ik krijg regelmatig foto's toegestuurd en a;s ikd an ff snel reply blijken al die foto's er nog aan te hangen... Heb al geexperimenteerd met send in HTML aan/uit etc. maar dat mag niet baten.
Ik neem ook niet aan dat je debiel bent.. ;)
Maar nu ik er over na denk zou het kunnen dat het verstuurd is met Outlook Express :X en die foto's echt in het bericht zitten, en niet als bijlage zijn verstuurd. Want anders kan het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
nouja, ik kan ze wel handmatig eruit verwijderen natuurlijk, maar dat vergeet je snel.

Ik denk dat ze dit doen omdat sommige mensen kleine plaatjes in hun mail zetten om het wat op te vrolijken (achtergrondjes, lijntjes enzo). Dan is het niet zo'n probleem om het weer terug te sturen in de reply. Maar bij grote afbeeldingen heeft zoiets geen nut meer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Palomar schreef op 05 november 2004 @ 14:45:
nouja, ik kan ze wel handmatig eruit verwijderen natuurlijk, maar dat vergeet je snel.

Ik denk dat ze dit doen omdat sommige mensen kleine plaatjes in hun mail zetten om het wat op te vrolijken (achtergrondjes, lijntjes enzo). Dan is het niet zo'n probleem om het weer terug te sturen in de reply. Maar bij grote afbeeldingen heeft zoiets geen nut meer natuurlijk.
Hij zal het inderdaad als 'opmaak' van je mail zien, en dus meezenden, is vrij weinig aan te doen lijkt mij. Is opzich een logische actie.

Handmatig verwijderen dus..

Misschien kun je wel ergens instellen dat je altijd je reply's als plain-text wilt versturen, misschien dat je het hiermee kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
outlook express doet dit anders niet

en plain-text maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128123

ik weet niet zeker of het hier al ergens heeft gestaan maar ik net thunderbird geianstaleerd en het ziet er allemaal heel goed uit net als firefox.

maar nu probeer ik een bericht regel toe te passen dat een mail met een bepaalt onderwerp word door gestuurd naar meerdere mensen maar ik kan het niet echt vinden.
ik heb het bij de filter geprobeerd maar daar lukte het niet ik denk dat ik helemaal verkeerd zit te kijken of misschien is het niet mogelijk wie kan mij helpen hiermee?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Laatst online: 18-06 01:00
Ik heb net Thunderbird 0.9 en werkt lekker!

Ik heb ook wat filters ingesteld, maar het lijkt wel alsof ze niet automatisch worden uitgevoerd. Ik moet ze steeds uitvoeren als mijn mail binnen is (zorgt ervoor dat de mail in de juiste mapjes komt).
Doe ik soms iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Palomar schreef op 05 november 2004 @ 14:34:
Mail moet je niet in html willen doen, is verder totaal nutteloos.
View -> Display attachments inline uitzetten, is ook wat beter vanwege de veiligheid enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:56

FlashBang

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Daar zijn nog wat problemen mee. Ik adviseer iedereen nog een aantal dagen te wachten. De vertaler van Thunderbird, is de afgelopen dagen ook druk geweest met de Firefox vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128123 schreef op 05 november 2004 @ 15:30:
ik weet niet zeker of het hier al ergens heeft gestaan maar ik net thunderbird geianstaleerd en het ziet er allemaal heel goed uit net als firefox.

maar nu probeer ik een bericht regel toe te passen dat een mail met een bepaalt onderwerp word door gestuurd naar meerdere mensen maar ik kan het niet echt vinden.
ik heb het bij de filter geprobeerd maar daar lukte het niet ik denk dat ik helemaal verkeerd zit te kijken of misschien is het niet mogelijk wie kan mij helpen hiermee?.
gert-paul weet jij hier misschien een antwoord op ik vindt het programma perfect werken maar wat ik probeer bovenstaande vraag krijg ik nog niet voor elkaar alvast bedankt bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 128123 schreef op 08 november 2004 @ 23:29:
gert-paul weet jij hier misschien een antwoord op ik vindt het programma perfect werken maar wat ik probeer bovenstaande vraag krijg ik nog niet voor elkaar alvast bedankt bas.
Standaard kan Thunderbird dit niet. Bij de filters is dit imo de enige optie die ontbreekt.

IK heb wel eens een extensie gezien dat uitgebreidere filters kon uitvoeren en ik denk dat het daar wel bijzat. Ik weet aleen niet meer welke extensie dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:45
ik gebruik het sinds gisteren ipv pine en heb net alles in m'n mailboxen gezet... nu schrik ik even als ik zie wat hier staat over incompatible profielen, ik ga m'n mail toch niet kwijtraken :/ ?

en hoe snel leert dat spamfilter :) ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het valt mij op dat er voor TB weinig extensions te vinden zijn of ik kijk verkeerd dat kan ook.
en ben dus deze ook nog nergens tegen gekomen wel jammer dat TB het niet standaard kan want nu draai ik naast TB nog steeds OE |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Iemand hier hetzelfde probleem (gehad?):
Na upgrade naar versie 0.9 kan m'n POP3 mail nie meer opgehaald worden. Melding:
Sending of password did not succeed. Mail server mail.achappey.nl responsed: Mailbox already locked.
Op het TB forum hebben zich inmiddels nog enkele slachtoffers gemeld (zonder result tot op heden), maar maybe dat er een slimme tweakert al een oplossing gevonden heeft :)

[ Voor 3% gewijzigd door achappey op 09-11-2004 23:32 ]

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou nog een keer vragen of iemand het volgende probleem kent en eventueel een oplossing weet. Ik heb het hele forum van thunderbird gelezen en ook dit topic en veel gezocht maar kan niks vinden over dit probleem; wel heel veel over het niet kunnen ophalen van mail.

Mijn probleem is echter dat op 2 pcs met thunderbird 0.8 en 0.9 alle mails na de eerste extreem langzaam worden opgehaald. Denk aan enkele minuten per mail. En de 1e gaat dus heel snel. Als ik dus de 1e ophaal en dan weer afsluit en opstart is de 2e binnen en dan weer afsluiten en ophalen zorgt voor de 3e. Maar ik snap echt niet waardoor dit komt. Als ik nu dus thunderbird aan laat staan met 30 nieuwe mailtjes kan ik gerust een uur wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 48706 op 10-11-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 48706 schreef op 10 november 2004 @ 00:26:
Ik wou nog een keer vragen of iemand het volgende probleem kent en eventueel een oplossing weet. Ik heb het hele forum van thunderbird gelezen en ook dit topic en veel gezocht maar kan niks vinden over dit probleem; wel heel veel over het niet kunnen ophalen van mail.

Mijn probleem is echter dat op 2 pcs met thunderbird 0.8 en 0.9 alle mails na de eerste extreem langzaam worden opgehaald. Denk aan enkele minuten per mail. En de 1e gaat dus heel snel. Als ik dus de 1e ophaal en dan weer afsluit en opstart is de 2e binnen en dan weer afsluiten en ophalen zorgt voor de 3e. Maar ik snap echt niet waardoor dit komt. Als ik nu dus thunderbird aan laat staan met 30 nieuwe mailtjes kan ik gerust een uur wachten.
Ik ken het probleem niet, maar het is wel vreemd dat het op allebei de PC's gebeurt. Heb je misschien ooit het profiel gekopieerd van de een naar de ander, of een extension die je bij allebei hebt geinstalleerd? Probeer in ieder geval even met een schoon profiel wat testmailtjes op te halen, om te zien of dat dan beter gaat.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

achappey schreef op 09 november 2004 @ 23:04:
Iemand hier hetzelfde probleem (gehad?):
Na upgrade naar versie 0.9 kan m'n POP3 mail nie meer opgehaald worden. Melding:

[...]

Op het TB forum hebben zich inmiddels nog enkele slachtoffers gemeld (zonder result tot op heden), maar maybe dat er een slimme tweakert al een oplossing gevonden heeft :)
Problem fixed! Mochten mensen hetzelfde probleem tegen komen: het installeren van de laatste nightly build hielp me uit de brand....

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Laatst online: 18-06 01:00
chielsen schreef op 05 november 2004 @ 16:24:
Ik heb net Thunderbird 0.9 en werkt lekker!

Ik heb ook wat filters ingesteld, maar het lijkt wel alsof ze niet automatisch worden uitgevoerd. Ik moet ze steeds uitvoeren als mijn mail binnen is (zorgt ervoor dat de mail in de juiste mapjes komt).
Doe ik soms iets verkeerd?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cerberus schreef op 10 november 2004 @ 01:07:
[...]

Ik ken het probleem niet, maar het is wel vreemd dat het op allebei de PC's gebeurt. Heb je misschien ooit het profiel gekopieerd van de een naar de ander, of een extension die je bij allebei hebt geinstalleerd? Probeer in ieder geval even met een schoon profiel wat testmailtjes op te halen, om te zien of dat dan beter gaat.
Nee, zijn 2 pcs met andere provider en heb thunderbird vanaf versie 0.7 of 0.6 en de andere pc staat 200 km verderop. Daarop stond 0.8 op. Nu staat op beide 0.9, niet dat dat iets oplost. Net weer 6 minuten over 2 mailtjes. Toen maar weer overniew tb opgestart en laatste binnen 1 seconde binnen

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 48706 op 10-11-2004 14:36 ]

• je_oen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

je_oen

Tijd voor Cowfee

install 0.9 over 0.8 gaf bij mij geen problemen met download van afgelopen maandag (of dinsdag dat weet ik niet meer :+ )

Kalfjes wijsheid: Als je je koplampen laat branden, heb je ze niet uitgezet.
LPC wie is er niet groot mee geworden?
La Petite Cows | Get Firefox!

• Balachmar
  • Laatst online: 14-06 19:00

Balachmar

The truth is out there

ok, weet iemand hier hoe je kan instellen dat hij de mail van de server haalt, zodra je de mailtjes verwijdert uit de prullenbak?

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Geen idee. Je kan wel installen dat hij ze van de server haalt zodra het mailtje naar de prullbak is verplaatst. Lijkt me ook veel logischer,

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

IorGie schreef op 11 november 2004 @ 17:16:
Geen idee. Je kan wel installen dat hij ze van de server haalt zodra het mailtje naar de prullbak is verplaatst. Lijkt me ook veel logischer,
En hoe doe je dat?

• Br@m
  • Niet online
Goede antwoord:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44981/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Br@m op 11-11-2004 17:58 ]

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Br@m schreef op 11 november 2004 @ 17:52:
[...]

Eeuh, opties effe nalopen? :)

[empty trash on exit] aan vinken, bij de account opties.
Volgens mij verwijderd dat niks van de server.
Ik denk dat dat een andere optie is.

Tools -> account settings -> server settings -> leave messages on server until i delete them from inbox aanvinken!!

[ Voor 18% gewijzigd door darkrain op 11-11-2004 17:58 ]

Tweakers Discord

• Br@m
  • Niet online
darkrain schreef op 11 november 2004 @ 17:56:
[...]

Volgens mij verwijderd dat niks van de server.
Ik denk dat dat een andere optie is.
Je hebt helemaal gelijk. Zit verkeerde te kijken. Hier heb je wat je aan moet vinken:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44981/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

uhm, ik zie dat niet... Ligt dat misschien aan het feit dat ik IMAP gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 13:46

André

Analytics dude

Hebben sommige mensen ook bij mailtjes groter dan 50k (ongeveer) dat ze op een gegeven moment stoppen met laden? Ik kan dan wel 5 keer mail opvragen, en 5 keer probeert hij het ook maar op een gegeven moment stopt hij gewoon. Ik moet dan via webmail het mailtje weggooien en dan kan de rest pas weer binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bedoel je dan van IMAP of POP3, André? Ik heb namelijk nog steeds wel het probleem dat met IMAP de berichten niet afgemaakt worden en dat bijlages dus corrupt zijn.
Als ik vervolgens Tb herstart, komen de bijlagen wel goed binnen. Ik moet een mailtje dus wel een keer bekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 13:46

André

Analytics dude

Pop3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
hmm nee nooit last van :P
Echter heb ik weer weinig ervaring met grotere mailtjes via pop3 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 12-11-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 00:20
Balachmar, kun je bij IMAP in je opties niet ergens "expunge" aanvinken dan?

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Feanaro schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:29:
Balachmar, kun je bij IMAP in je opties niet ergens "expunge" aanvinken dan?
Ja, dat heb ik nu gedaan, tja hoe moet ik nu weten wat expunge betekent???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

Hey allemaal. :)

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb wat gezeuld met mijn mailbox over diverse partities e.d., en heb prefs.js correct ingesteld.

Alles werkt naar behoren (de prefs.js-file is erg ordentelijk, dat is het dus niet), alleen ik wordt bestormd met "nieuwe e-mails" die massaal binnenstromen maar waar ik intussen al tig kopieen van heb ontvangen. Ik heb Thunderbird zo ingesteld dat mijn deletes ook op de mailserver worden doorgevoerd, heb alle e-mails keer op keer gemerkt als zijnde "gelezen", en ik heb via de webmail-interface van mijn provider de e-mails bekeken en als gelezen gemerkt. In die webmail-interface zie ik trouwens niet die ladingen kopieeen verschijnen, dus het ligt ook niet aan eventuele problemen op de mailserver(s) van mijn provider oid.

Ik had dit vroeger ook al eens na een soortgelijke mailbox-backupoperatie, maar toen was Thunderbird ook nog niet zo uitontwikkeld als nu, dus ik heb het maar gelaten voor wat het was en na een tijdje hield het op ofzo.

Wie heeft hier een remedie tegen? :?

P.S.:
Uiteraard heb ik al wat geschakeld aan de relevante opties, dat biedt tot op heden geen soelaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

Ik ben gisteren overgestapt van Outlook Express naar Thunderbird. Ik vind het erg fijn werken, maar ik mis 1 optie.
Ik wil graag mijn mail filteren op account waarmee het binnengehaald is.
Ik heb hierover wel een vraag gevonden op GoT, namelijk: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/854094. Maar dit deed het niet voor mij.
Tijdens mij zoektocht naar bruikbare headers in emailberichten kwam ik X-Account-Key tegen. Hierachter staat "account" en dan een nummer. Geeft dit een account aan? Kan ik dit ergens terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:08

Nitai

Live the life you love.

Cyberneer, ik heb zelf seperate accounts binnen Thunderbird. Bedoel je dat? Ze zijn alle visueel als fysiek gescheiden.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

Nitai schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:09:
Cyberneer, ik heb zelf seperate accounts binnen Thunderbird. Bedoel je dat? Ze zijn alle visueel als fysiek gescheiden.
Ik wil ze allemaal op 1 hoop gooien, zeg maar. Per account moeten alle berichten gefilterd worden naar een eigen map.
In Outlook Express ging dat met de berichtregel "Als het bericht gestuurd is naar account 'pop3.blabla.nl' verplaats het dan naar de map 'huppeldepup'".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor mij is thunderbird weer wat kompleter geworden wat mij met hotmail popper niet lukte lukte met mr postmen wel nu komen mijn hotmail berichten gellukig ook in TB binnen.
nu is het voor mij enkel nog een extensie vinden dat ik net als in OE bericht regels kan toepassen zodat email met een bepaald onderwerp ook doorgestuurd kunnen worden naar bepaalde personen.
weet misschien iemand van jullie waar ik deze kan vinden daar zouden jullie me heel erg mee helpen en OE eindelijk aan de kant gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft verder niemand hier het probleem wat ik in vorige posts heb beschreven met het ophalen van meer dan 1 mailtje via pop3. Dit is namelijk echt heel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En niemand dat wat ik heb beschreven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:25:
En niemand dat wat ik heb beschreven? :?
Ik heb de oplossing min of meer bij toeval gevonden. :)

Zie: deze webpagina.
Dit kan ook helpen voor jou, Sid_6.8!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 73385 op 17-11-2004 19:12 . Reden: URL-fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 16223 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:35:
[...]

Ik wil ze allemaal op 1 hoop gooien, zeg maar. Per account moeten alle berichten gefilterd worden naar een eigen map.
In Outlook Express ging dat met de berichtregel "Als het bericht gestuurd is naar account 'pop3.blabla.nl' verplaats het dan naar de map 'huppeldepup'".
Gewoon een mail filter aanmaken. Zo heb ik van 1 account een alias, het origineel laat ik door thunderbird labelen zodat ik het verschil zie tussen de 2 aliassen.

http://kb.mozillazine.org...nderbird_:_FAQs_:_Filters
Lees dat eens door, dat gaat over het maken van die mail filters. Sowieso is het handig om die knowledgebase eens door te nemen, daar staat veel info.

http://www.nidelven-it.no...oduction_to_thunderbird_7
Ook bovenstaande link gaat over het maken van die mail filters, ditmaal met screenshots.

Die mailfilters (of in OE berichtregels genoemd) zijn van het zelfde niveau als die in OE.

BTW de accounts kun je allemaal op 1 hoop gooien door gebruik te maken van de Global Inbox feature die in Thunderbird zit. Ook daar zal wel het e.e.a. in de knowledgebase te vinden zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door ppl op 17-11-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:59

chromeeh

the Gnome

Nu vraag ik me het volgende af....
Ik heb het volgende ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcbrummer/naamloos.jpg

Alleen m'n Junk Mail folder wordt niet netjes geleegd, in de zin van dat Junk Mail die 2 dagen of ouder is automatisch weggegooid wordt....
Hebben meer mensen hier last van of heeft iemand hier een oplossing voor :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ik heb dat ook en ik heb geen oplossing.
Misschien dat iemand anders het weet.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.