Helaas is Thunderbird niet altijd de snelste, maar het lijkt of het wel steeds ietsje sneller gaat met iedere versie.Rukapul schreef op 03 oktober 2004 @ 21:09:
Na jaren Outlook Express gebruikt te hebben (in 98 begonnen met Eudora) en een mailarchief van >1GB ben ik op zoek naar een vervanger.
Grootste argumenten om van OE weg te willen:
- betere filtermogelijkheden (op headervelden etc.)
- sneller openen van folders met een hoop berichten
- veiliger (default geen externe plaatjes, maar niet dat ik zoals nu m'n anti-spamprog die links er maar hard uit laat halen)
Eisen bij migratie:
- alle mail moet behouden blijven en moet ook terug naar OE / Outlook gemigreerd kunnen worden. Vooralsnog heb ik wel wat gevonden op het web, maar het klonk me allemaal nogal krakkemikkig in de oren doordat het eerst naar individuele eml files gezet moet worden wat niet handig is met folders met >80.000 berichten! Heeft iemand hier inmiddels betere ervaringen mee?
Inmiddels heb ik Thunderbird geinstalleerd en m'n oude mail geimporteerd. Ik haal mail nog echter niet op met Thunderbird omdat ik eerst wil proberen of het aan m'n eisen voldoet.
Helaas merk ik dat Thunderbird ook bij het openen van folders met veel berichten nog een vertraging heeft. De allereerste keer is het echt rampzalig omdat hij dan een summary file aanmaakt, maar ook daarna duurt het in een folder met meer dan 30.000 berichten al gauw 1 a 2 seconden voor hij het geladen heeft. Dit is al veel sneller dan OE die vele seconden nodig heeft maar nog steeds niet ideaal.
Ik heb nooit mijn mail vanuit TB naar outlook express teruggexporteerd en dat zou ik ook niet eens willen..
Ik denk wel dat dit antwoord op het forum van MozBrowser je kan helpen om het te doen, als het om wat voor reden dan ook nodig is.
Verder ben je voor het 1e en het 3e punt helemaal bij Thunderbird thuis. Je kunt namelijk berichtregels maken op iedere header (ook is hij niet standaard in de lijst aanwezig) en met TB 0.8 worden automatisch afbeeldingen van buitenaf geblokkeerd die je dan met 1 druk op de knop weer te zien krijgt. Verder kun je zorgen dat dit niet geldt voor mensen uit je adresboek.