Thunderbird: filteren op account?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Uit veiligheidsoverwegingen ben ik van Outlook Express overgestapt naar Thunderbird. Dat werkt prima, maar ik mis de optie om te filteren per account. Ik heb namelijk een aantal accounts en wil de mail per account in een subfolder onder de local folders hebben. In OE heb je de mogelijkheid om per account te filteren, maar in Thunderbird kan ik die optie niet ontdekken. Ik kan natuurlijk filteren op to: of cc: veld maar dan mis ik de bcc:-mailtjes.

Iemand een idee? :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Als je meerdere accounts maakt in Thunderbird krijg je toch gewoon per account een eigen inbox? Ik heb ook drie accounts in Thunderbird en die blijven gewoon netjes gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Linchpin schreef op 29 december 2003 @ 19:43:
Als je meerdere accounts maakt in Thunderbird krijg je toch gewoon per account een eigen inbox? Ik heb ook drie accounts in Thunderbird en die blijven gewoon netjes gescheiden.
Ja dat klopt, maar dat ik niet echt handig werken. Ik gebruik liever een zelf gekozen indeling omdat ik ook nog wat andere filters voor subfolders heb. Ik wil dus eerst filteren op account en dan (eventueel) nog op bepaalde tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

filteren op bcc mailtjes ?
Daar kun je , voor zover ik weet, niet op filteren, aangezien die lijst juist niet in het emailtje staat.
Wat je wel zou kunnen doen, is kijken vanaf welke server het komt, maar geen idee of Thunderbird zoiets ondersteund eigenlijk..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar heb je misschien hier iets aan? :

[MozillaZine Forums] Why can't we have one set of boxes for all accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
moto-moi schreef op 29 december 2003 @ 20:03:
filteren op bcc mailtjes ?
Daar kun je , voor zover ik weet, niet op filteren, aangezien die lijst juist niet in het emailtje staat.
Precies, en daarom wil ik op account kunnen filteren :P
Wat je wel zou kunnen doen, is kijken vanaf welke server het komt, maar geen idee of Thunderbird zoiets ondersteund eigenlijk..
Nee, en dat is het probleem nou net. Misschien is het zo duidelijker: je kunt in TB filteren op van alles en nog wat (onderwerp, afzender, bepaalde headers). Ik mis echter de mogelijkheid om aan te geven dat als een mailtje afkomstig is van een bepaald account (pop3.bla.nl ofzo) het dan in een bepaalde folder geplaatst moet worden. Dat kon OE wel en dat was erg handig. Maargoed, ik verzin wel wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wokschotel schreef op 30 december 2003 @ 12:49:
Nee, en dat is het probleem nou net. Misschien is het zo duidelijker: je kunt in TB filteren op van alles en nog wat (onderwerp, afzender, bepaalde headers). Ik mis echter de mogelijkheid om aan te geven dat als een mailtje afkomstig is van een bepaald account (pop3.bla.nl ofzo) het dan in een bepaalde folder geplaatst moet worden. Dat kon OE wel en dat was erg handig. Maargoed, ik verzin wel wat anders ;)
Ehmm..
In de Filter Rules kun je ook op een andere header zoeken dan alleen 'subject, sender, ,date, cc' enzo hoor ?

En als ik kijk naar een gewoon emailtje, zou je volgens mij gewoon moeten filteren op de 'Received'-header. Eventueel op het message-ID, maar dat ligt aan de versturende partij ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ja, ik weet dat deze topic heel oud is, maar voor diegenen die met hetzelfde probleem zaten als ik, hier de oplossing:

Maak een filter aan zoals je gewent bent, maar, ipv to or cc kies je voor Customize..., maak daar een nieuw veld aan met "Delivered-To". Bevestig het venster en selecteer dat veld in het venster Filter Rules. Maak eventueel nog een tweede regel aan met To or cc.

Easy does it :*) 8)

Mocht je toevallig nog meer willen filteren met uncomon headers, kun je je hier verder uitleven. Zo gebruik ik bijvoorbeeld Hotpop om mijn Hotmail accountje toch nog te lezen in Thunderbird. Door X-Hotpop-Folder toe te voegen en te zeggen dat hij moet zoeken naar bulk in de header, laat ik hem de eigenlijke bulk berichten in junk aan komen :*)

* jules is heel blij met het tweak gehalte van Mozilla Thunderbird :*)

[ Voor 30% gewijzigd door jules op 13-04-2004 10:42 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1