[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.507 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Het grote Mozilla Firefox topic deel 3
Afbeeldingslocatie: http://www.mozilla.org/products/firefox/header.png
Introductie
Welkom bij het Grote Firefox topic deel III!

Dit topic is gemaakt in overleg met BtM909 en gebaseerd op de inhoud van posts uit deel I en II. Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij per email of msn.

Voorgaande delen
The Browser, Reloaded
Wat is er nieuw in 0.9.1 / 0.9.2 (0.9.2 bevat extra beveiligsupdate voor het windows platform)
  • Nieuw standaard thema
    Een aangepast standaard thema biedt een uniforme verschijning op alle drie de platformen - voor Windows een nieuwe, frisse look. Aanpassingen voor Gnome zullen volgen in volgende versies.
  • Uitvoerige Data Migratie
    Overstappen op Firefox is nog nooit zo makkelijk geweest nu Firefox data als Favorieten, Geschiedenis, Instellingen, Cookies en wachtwoorden uit Internet Explorer importeert. Firefox kan ook importeren uit Mozilla 1.x, Netscape 4.x, 6.x and 7.x en Opera. In toekomstige versies zullen er extra migratiemogelijkheden komen voor browser als Safari, OmniWeb, Konqueror etc op Linux en OS X.
  • Extensie/Thema Manager
    Nieuwe thema en extensie managers bieden een makkelijker manier om je extensies te onderhouden en bij te houden. SmartUpdate informeert je ook bij nieuwe Firefox versies.
  • Kleinere Downloadgrootte
    De Windows versie is nog maar 4,7 MB
  • Help
    Een nieuw online help systeem is beschikbaar.
  • Veel bug fixes en verbeteringen
    Afbeeldingen kopiëren, mogelijkheid om individuele items uit de Autocomplete lijs te verwijderen, SMB/SFTP support voor GNOME via gnome-vfs, betere favorieten, zoekfunctie and veel andere veranderingen voor een betere surfervaring.
  • Special Linux updates
    Er is nu een Linux installer beschikbaar, er is beter integratie met GTK2 thema’s en er is nu ook talkbalk om crashes aan Mozilla te melden.
  • Uitgebreider overzicht
    Firefox 0.9 tour en The Bigger Picture
Ok, ik wil Firefox downloaden :?
Let eventueel op de System Requirements.

Windows: Installer (Zip)

Linux: GTK2 + XFT installer of GTK + XFT (no installer)

MacOS X: Compressed Disk Image

NL Versie: http://mozillanl.mozdev.org/

Mirrors: http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Known issues
  • Sommige menu's en mappen op de Bookmark Toolbar sluiten niet altijd even goed (geldt alleen voor Windows).
  • De knop "Use this theme" werkt nog niet helemaal naar behoren. Je zult van theme moeten wisselen via Tools | Themes.
  • Download windows hebben af en toe last van een trage refresh rate.
    Klik hier (met Firefox ;)) voor de patch
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt
  • Als Firefox op Mac OS X niet start verwijder dan eerst localstore.rdf uit je profiel
  • De extensiemanager is nog niet goed getest, daar kunnen dus problemen mee zijn die in 1.0b opgelost zullen worden. Verder kan het zijn dat je ziet dat er updates beschikbaar zijn, terwijl dat niet het geval is.
    Dit is op te lossen door in Options | Advanced uit te schakelen dat Firefox op nieuwe versies moet controleren. Verder zul je nadat je about:config in je adresbalk hebt ingetypt de waarde van update.app.updatesAvailable moeten wijzigen in false. Eventueel ook andre update.app.updates* waardes leegmaken, omdat die aangeven dat er een update klaarstaat. Ook hier is een uitleg te vinden.
Handige Links
Frequently Asked Firefox Questions
  • Hoe kun je meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden?
  • Rabobank internet bankieren werkt niet met Firefox? Op deze manier wel ;)
  • Hoe kun er voor zorgen dat sommige extensies niet uitgeschakeld worden (toch kunt installeren) in nightly builds?
    Verander het Firefox versienummer, waardoor de extensie geen problemen geeft. Dit is te doen door eerst about:config in de adresbalk in te typen en dan de waardes app.version en extensions.lastAppVersion te wijzigen in 0.9.0. Dan kun je weer netjes alle extensies installeren.
  • Outlook (of ander programmas), snelkoppelingen of IE favorieten openen 2 Firefox venster of geeft een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen :?
    Dit is een bug in Firefox om zich goed als default browser in te stellen. Op deze pagina vind je een registry bestand die je problemen oplost!
  • Hoe zorgt ik ervoor dat er een nieuw tab ipv een nieuw window voor externe links geopend wordt?
    Installeer een van de tabbrowser extensies onder het volgende kopje!
Firefox Extension, Themes & Plugins
Hieronder een aantal handige extensies en plugins. Mist er iets belangrijks. Neem dan contact met me op!

[ Voor 39% gewijzigd door Unverter op 28-08-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb het net in gebruik, het is even wat onwennig en de knippercursor staat ietwat te dicht op de tekst. Maar het is heerlijk in het gebruik, mede doordat hij veel toetscombo's e.d. overgenomen heeft van IE 5.x/6.x en dat maakt de overstap makkelijker. Ook zeker een stuk veiliger daar ik bep. onveilige code kan uitzetten en bep. pop-ups van sites. Heerlijk! MS kan hier een voorbeeld aan nemen.

Als er een minpuntje is, de historie en de cache. Waar zijn die precies? Dit is in IE meteen duidelijk, ik moest even zoeken in FF. Klein minpuntje aan mijn kant.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-04 01:56

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik ben erg blij met firefox. dit is echt zo'n stuk beter dan internet explorer. zelfs msn denkt er zo over: http://slate.msn.com/id/2103152/
kvind het iig een stuk makkelijker met tab browsing en zo. en de anti pop up: geweldig gewoon:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:29
* simon is volledig over.. :) Naja, some occasionaly IE work dan. Maar ik vind 't perfect :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
tranztaz schreef op 04 juli 2004 @ 22:13:
Als er een minpuntje is, de historie en de cache. Waar zijn die precies? Dit is in IE meteen duidelijk, ik moest even zoeken in FF. Klein minpuntje aan mijn kant.
In Firefox staat je history in het bestand history.dat in je profiel en je cache staat in de map cache in je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik gebruik 0,9,1 met een extension genaamd "Tabbrowser extension".

Nu heb ik hem zo staan dat als ik een link aanklik dat er een nieuwe tab opent. Maar hij gaat er niet automagisch naartoe. Dat heb ik liever wel. Maar als ik rechtermuisknop open in new tab doe. Moet hij er niet automagisch naartoe gaan. Dus eigenlijk hetzelfde als in IE.
Hoe moet ik hem dan instellen? Want het lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

Reinier

\o/

Ik gebruik geen tabbrowser extensions (laatste ervaring daarmee was dat FF merkbaar trager werd en vreemde foutmeldingen ging geven). Ik heb mezelf aangeleerd om CTRL + klik te doen voor een nieuwe tab en CTRL + SHIFT + klik voor een nieuwe tab die vervolgens níet de focus krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Mooi

Ik ben iig bijzonder blij met deze topics. Ik heb echt DE browser gevonden. Gebruikte altijd Opera.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

UTM

* UTM is totally into FireFox :)

Gewoon stuk fijner/veiliger dan IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Laatst online: 17-04 07:14
Ik gebruik nu een paar weken enkel nog FireFox (soms kom ik nog wel eens een site tegen die het niet doet, dus dan start ik IE op, enkel om er dan achter te komen dat ie het daar ook niet doet :p)

Maar nu begin ik zo aan het klikken met de middelste muis knop te wennen (open link in nieuwe tab/sluit tab/etc) dat ik 't ook op andere plekken in windows probeer te gebruiken (probeer de laatste paar dagen nogal eens om een venster op de taalbalk zo te sluiten 8)7) dat lukt natuurlijk niet, maar voor de rest niets dan lof ;)

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Zijn er ook mensen die gebruik maken van internetbankieren van de postbank icm mozilla? Zoja, werkt die verzendknop ook bij het versturen van een betalingsopdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 13:48
Anoniem: 23844 schreef op 05 juli 2004 @ 00:47:
Zijn er ook mensen die gebruik maken van internetbankieren van de postbank icm mozilla? Zoja, werkt die verzendknop ook bij het versturen van een betalingsopdracht?
Mijn postbank werkt toch helemaal niet met mozilla :? Tenminste bij mij niet :'(

edit:
Inloggen Mijn Postbank.nl

U kunt niet inloggen op Mijn Postbank.nl

Om gebruik te maken van Mijn Postbank.nl, moet u beschikken over:
Â- Windows 95, 98, ME, 2000, NT en XP in combinatie met Internet Explorer 4.01 of hoger of MAC OS 10 in combinatie met Netscape 7.0.

Postbank ondersteunt geen andere systemen. Het is mogelijk dat Mijn Postbank.nl wel werkt onder andere systemen maar Postbank kan echter geen volledig goede werking garanderen.

Heeft een door Postbank ondersteund systeem en toch problemen met inloggen? Neem dan contact op met Klantenservice Mijn Postbank.nl: 0900 - 1958.

[ Voor 49% gewijzigd door jordz. op 05-07-2004 00:50 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, dat werkt inderdaad niet.

Door een fout in de SSL-implementatie van Internet Explorer (jaja) hebben ze een workaround moeten gebruiken om het werkend te krijgen en daarbij zijn tegelijkertijd een groot aantal alternatieve browsers buiten spel gezet. Heel ironisch dus. Mijnpostbank.nl doet het overigens wel met Mozilla-based browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 13:48
Genghis Khan schreef op 05 juli 2004 @ 00:50:
[...]

Nee, dat werkt inderdaad niet.

Door een fout in de SSL-implementatie van Internet Explorer (jaja) hebben ze een workaround moeten gebruiken om het werkend te krijgen en daarbij zijn tegelijkertijd een groot aantal alternatieve browsers buiten spel gezet. Heel ironisch dus. Mijnpostbank.nl doet het overigens wel met Mozilla-based browsers.
Hoe dan? :) Zit nou op SuSE 9.1 (nu nog even Konqueror) maar hoe werkt het dan met Mozilla-based browsers ?

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je 'Mijn Postbank' bedoelt: bij mij doet dat het perfect. In 0.8 nog niet (al zou het ook moeten kunnen geloof ik), maar in 0.9 en dus ook 0.9.1 werkt het gewoon.

Misschien is het een java-probleem.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

De windows download link doet het niet:

ftp://ftp.mozilla.org/pub....1/FirefoxSetup-0.9.1.exe

deze doet het wel:

http://ftp.eu.mozilla.org....1/FirefoxSetup-0.9.1.exe

alweer opgelost, sorry.

Ik ben blij dat ik over gestapt ben naar firefox, wat een verademing dat tabbed browsen.

[ Voor 5% gewijzigd door newpegasus op 05-07-2004 00:57 ]

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Dat verklaart een hoop. Verder werkt mozilla prima met mijnpostbank op het versturen van betalingsopdrachten na dus. Dat ook weer opgelost. thx!

edit: 0.8 hier nog :X.. ga gelijk ff upgraden.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 23844 op 05-07-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
joRDzz schreef op 05 juli 2004 @ 00:52:
[...]

Hoe dan? :) Zit nou op SuSE 9.1 (nu nog even Konqueror) maar hoe werkt het dan met Mozilla-based browsers ?
Ik zou het niet weten, zo is het mij ooit verteld. Zelf heb ik het niet. Maar nu lees ik dit: http://www.postbank4all.tk/ en: nieuws: Postbank internetbankieren met Mozilla onder Linux.

Nu weet ik het dus ook niet meer zeker... Maar voor Mijnpostbank.nl staat er hoe je het aan de praat kunt krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Genghis Khan op 05-07-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:41
Gert-Paul schreef op 04 juli 2004 @ 22:07:
Hieronder een aantal handige extensies en plugins. Mist er iets belangrijks. Neem dan contact met me op!
http://downloadstatusbar.mozdev.org/ :Y)

Onmisbaar imho. 10x beter dan de standaard download manager.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Ik heb het sinds gisteren.. Werkt heerlijk! :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 06-03 06:40
Ik gebruik het al een paar maanden, en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben :) Een ruim jaar geleden had ik Mozilla geprobeerd maar dat vond ik toen minder en ik ben toen weer met IE verder gegaan. Dat geeft toch wel aan dat ze grote stappen voorwaarts maken. Het ziet er allemaal professioneel en degelijk uit nu (en ook eindelijk mooie naam Mozilla -> Firefox en veel mooiere icon) :) Soms nog wel ff wennen dat als je meerdere tabs open hebt dat je niet je browser afsluit ;)

[ Voor 10% gewijzigd door kutkip op 05-07-2004 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Even over de downloadmanager. Ik merk dat in 0.9 (en 0.9.1) de downloadsnelheid in het begin vaak compleet verkeerd wordt ingeschat. Dan download ik zogenaamd met een snelheid van 1MB per seconde (wat niet mogelijk is). Vervolgens zakt hij langzaam terug naar de echte snelheid maar dat duurt vaak zelfs langer dan de downloadtijd :)

In 0.8 had ik hier helemaal geen last van. Ik gebruik de extension 'Download Manager Tweak' trouwens, maar op een andere PC doet hij hetzelfde zonder die extension. Herkennen andere mensen dit probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 25-04 23:53
Ik gebruik nu nog 0.8 maar zal morgen 0.9.1 wel even installeren :)
Opzich heb ik geen problemen met IE, maar Firefox is veiliger, en ik vind de geïntegreerde Downloadmanager en het surfen met tabbladen erg prettig :)

Heb nog wel een klein vraagje:
Als ik in MSN Messenger naar m'n hotmail inbox ga doet hij dit nog in IE.
Iemand een idee hoe je dit kan veranderen?

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:24

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Misschien ook wel interessant om even melding te maken van alternatieve FireFox builds.

De builds van mmoy zijn zeer snel en maken speciaal gebruik van de geavanceerde instructiesets in nieuwe processors.

Dus mensen met een P4 of AMD 64 zouden eens een kijkje moeten nemen bij:
http://www.pryan.org/mozilla/firefox/mmoy/?M=D

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-12-2024
weet iemand eigelijk hoe je meer dan 2 downloads kan hebben? ik heb wel "abour:config" (optie menu) gekeken, maar het enige wat ik kan vinden is:
browser.download.manager.retention
die staat op 2 maar als ik daar 3 van maak gebeurt er niks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
ixl85 schreef op 05 juli 2004 @ 02:57:
weet iemand eigelijk hoe je meer dan 2 downloads kan hebben? ik heb wel "abour:config" (optie menu) gekeken, maar het enige wat ik kan vinden is:
browser.download.manager.retention
die staat op 2 maar als ik daar 3 van maak gebeurt er niks :?
In het vorige topic is dit een paar keer langsgekomen :)

Om het maar even hier ook te vermelden voordat meer mensen het vragen:
Gert-Paul schreef op 18 juni 2004 @ 21:52:
[...]

Weet niet hoe veel connecties Firefox standaard per server maakt, maar als je de volgende dingen wijzigt zal het waarschijnlijk wel werken:
code:
1
2
3
4
user_pref("network.http.max-connections", 60);
user_pref("network.http.max-connections-per-server", 32);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-proxy", 16);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-server", 8);

Dit kun je in je user.js plaatsen (locatie op die pagina klopt nog niet: map Phoenixp --> map Mozilla/Firefox). Je kunt ook about:config intikken in de location bar en dan de opties zoeken die hierboven gegeven zijn tussen de haken. De getallen achter de komma zijn de waarden die je dan moet invullen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Cerberus schreef op 05 juli 2004 @ 03:04:
[...]

In het vorige topic is dit een paar keer langsgekomen :)

Om het maar even hier ook te vermelden voordat meer mensen het vragen:

[...]
Heb ff een sectie met FAFQ gemaakt, zodat het makkelijker gezien wordt.
Maverick schreef op 05 juli 2004 @ 01:00:
[...]

http://downloadstatusbar.mozdev.org/ :Y)

Onmisbaar imho. 10x beter dan de standaard download manager.
Heb die ook eventjes toegevoegd, samen met een andere download extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04 21:45

krvabo

MATERIALISE!

kutkip schreef op 05 juli 2004 @ 01:29:
Ik gebruik het al een paar maanden, en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben :) Een ruim jaar geleden had ik Mozilla geprobeerd maar dat vond ik toen minder en ik ben toen weer met IE verder gegaan. Dat geeft toch wel aan dat ze grote stappen voorwaarts maken. Het ziet er allemaal professioneel en degelijk uit nu (en ook eindelijk mooie naam Mozilla -> Firefox en veel mooiere icon) :) Soms nog wel ff wennen dat als je meerdere tabs open hebt dat je niet je browser afsluit ;)
Daar heb je ook een plugin voor.. heb ik ook.
"this window contains 33 tabs, close it anyway? Yes - No"
het heet tabwarning

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
krvabo schreef op 05 juli 2004 @ 07:50:
[...]

Daar heb je ook een plugin voor.. heb ik ook.
"this window contains 33 tabs, close it anyway? Yes - No"
het heet tabwarning
en zit nu standaard ook in Firefox 0.9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 23:16

NoTimeRemains

I know

vraagje kan ik ook instellen dat ik meerdere startpagina's heb en die allemaal netjes in een eigen tab geopend worden zodra ik t vosje open?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ze bij Tools -> Options -> General - Home Page scheiden met "|" :)

edit:
Dat teken is btw niet de letter L, maar het teken dat je krijgt d.m.v Shift + \ op je keyboard te doen.

[ Voor 64% gewijzigd door Joni op 05-07-2004 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25
Ben firefox toch ook maar eens aan het proberen. Het bevalt tot nu toe erg goed. Ik mis alleen twee dingen:
1. Bij de tabjes moet ik eerst rechtsklikken op een tab om hem te sluiten. Als MyIE surfer werkt dat niet lekker. Ben gewent om op een tabje te dubbelklikken om te sluiten.
2. "Boss functie". Bij MyIe kon je met alt ` de hele browser onzichtbaar maken. Gebuikte ik nogal eens voor het copy/pasten.

Overigens weerhoudt het mij niet om firefox te gebruiken hoor, maar het viel me eventjes op :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
SysRq schreef op 05 juli 2004 @ 11:16:
Ben firefox toch ook maar eens aan het proberen. Het bevalt tot nu toe erg goed. Ik mis alleen twee dingen:
1. Bij de tabjes moet ik eerst rechtsklikken op een tab om hem te sluiten. Als MyIE surfer werkt dat niet lekker. Ben gewent om op een tabje te dubbelklikken om te sluiten.
De extensie Close Tab on Double Click biedt uitkomst.
2. "Boss functie". Bij MyIe kon je met alt ` de hele browser onzichtbaar maken. Gebuikte ik nogal eens voor het copy/pasten.
Is bij mijn weten geen extensie voor.
Overigens weerhoudt het mij niet om firefox te gebruiken hoor, maar het viel me eventjes op :)
Veel plezier nog met firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:41
SysRq schreef op 05 juli 2004 @ 11:16:
)
Probeer de middlemousebutton eens ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 07:18
Ben ook sinds kort van Opera naar Firefox overgestapt, vind firefox een stuk lichter en is met meer pagina's compatible. Ook de plugins zijn zeer handig. Hier dus ook een tevreden firefox gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik ben net een week overgestapt en ben zeer tevreden.
- simpele interface , wysiwyg
- lekker snel
- Toch wel fijne IE achtige besturing.
- Javascript console!

Het enige nadeeltje op dit moment vind ik , dat ik niet direct naar bijvoorbeeld de D: kan browsen vanuit mijn browser.
Dit vond ik zelf altijd wel prettig van IE, je Iexplorer gebruiken als explorer (verkenner).

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
troyk schreef op 05 juli 2004 @ 11:35:
Het enige nadeeltje op dit moment vind ik , dat ik niet direct naar bijvoorbeeld de D: kan browsen vanuit mijn browser.
Dit vond ik zelf altijd wel prettig van IE, je Iexplorer gebruiken als explorer (verkenner).
Als ik d: intype, dan werkt dat prima hoor. Ik krijg gewoon netjes de mappen te zien op die harde schijf :) . Wat bedoel je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25
Maverick schreef op 05 juli 2004 @ 11:32:
[...]

Probeer de middlemousebutton eens ;)
:* bedankt, dat werkt...

Op de boss-key na werkt alles zo: :P :9

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Dat is vreemd, ik was echt in de veronderstelling dat ik niet naar mijn schijven kon browsen. Maar inderdaad , het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ik ben erg blij met firefox. dit is echt zo'n stuk beter dan internet explorer. zelfs msn denkt er zo over: http://slate.msn.com/id/2103152/
kvind het iig een stuk makkelijker met tab browsing en zo. en de anti pop up: geweldig gewoon :D
LOL In het begin is die gast best sceptisch over Mozilla als pakket maar dan wordt ie helemaal wild van Firefox uiteindelijk >:) :+ en nog weirdoer : Hij had het over GooGle als searchsite 8)7

Die gast is niet echt Fan of iets dergelijks van zijn werkgever zo te zien :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik vind Firefox niet zo super. Misschien te lang IE gebruikt maar als ik normaal de gat... indruk wil gathering.tweakers.net zien en dat niet handmatig hoeven intypen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

HerbyNL schreef op 05 juli 2004 @ 14:56:
Ik vind Firefox niet zo super. Misschien te lang IE gebruikt maar als ik normaal de gat... indruk wil gathering.tweakers.net zien en dat niet handmatig hoeven intypen.
ga + pijltje naar beneden is voor mij genoeg...

Hij houdt volgens mij bij hoevaak je waar bent geweest en zet die site boven aan...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

HerbyNL schreef op 05 juli 2004 @ 14:56:
:? Ik open net een nieuwe tab en bij de g krijg ik al GoT te zien met daaronder andere sites die met een g beginnen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 03:13

Nitai

Live the life you love.

same here...werkt vlekkeloos :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Zoals al eerder hierboven beschreven vind ik FF super maar ik baal een beetje van
de lange opstart-tijd. Ik hoor mijn bakje flink ratelen, dit deed IE niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:24

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

troyk schreef op 05 juli 2004 @ 15:27:
Zoals al eerder hierboven beschreven vind ik FF super maar ik baal een beetje van
Niet zo gek aangezien Internet Explorer nogal geintegreerd is met Windows.

Probeer ipv de standaard build van Mozilla.org ook eens een geoptimaliseerde build uit van een van de posters op:
http://www.pryan.org/mozilla/forums/viewforum.php?f=3

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
troyk schreef op 05 juli 2004 @ 15:27:
IE is in Windows geïntegreerd en start mee als je Windows start, daarom is het moeilijk zo snel op te starten als IE. Hoewel ik op mijn 2000+ maar max 2 sec moet wachten voordat FF opgestart is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Geinig die builds..

Ik ga dat FF forum even goed in de pijling houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gert-Paul schreef op 05 juli 2004 @ 15:45:
[...]

IE is in Windows geïntegreerd en start mee als je Windows start, daarom is het moeilijk zo snel op te starten als IE. Hoewel ik op mijn 2000+ maar max 2 sec moet wachten voordat FF opgestart is!
Kan wel alleen dan met zo'n ehm.... preload dingetje uit de gewone Mozilla (Suite) dat al een beetje Mozilla in je RAM gooit tijdens de Boot van Windows netals Windows zelf doet met IE :)

* nero355 dacht dat er een plug-in versie was voor Firefox :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Top browser! Ik heb één web applicatie die niet werkt met Mozilla, de RemoteModerator web client van GFI MailSecurity.

MyIE kan wat mij betreft fietsen! Met de extensions 'Super Drag and go' en 'Single Window' heeft het alle handige MyIE functies die ik gebruik!

Waarin worden trouwens de bookmarks bewaard? In IE kan je de shell folder favorites op het netwerk zetten, waardoor je overal in kan loggen met behoud van Favorieten (ZONDER zwervende profielen!)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 19-02 23:57
collin schreef op 05 juli 2004 @ 15:57:
Waarin worden trouwens de bookmarks bewaard? In IE kan je de shell folder favorites op het netwerk zetten, waardoor je overal in kan loggen met behoud van Favorieten (ZONDER zwervende profielen!)
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\profielding\bookmarks.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 07:53
nero355 schreef op 05 juli 2004 @ 15:53:
[...]

Kan wel alleen dan met zo'n ehm.... preload dingetje uit de gewone Mozilla (Suite) dat al een beetje Mozilla in je RAM gooit tijdens de Boot van Windows netals Windows zelf doet met IE :)

* Speedener is daar zeer geinteresseerd in!! :)

Weet iemand waar ik die plug in vandaan kan halen?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98889

Ben ik de enigste persoon waar de site van Tweakers (en andere met grote javascripts) enorm traag werken ? Zelfs mijn muis blijft haperen als ik ze beweeg.

Met Mozilla of Opera allemaal geen probleem. Enkel Firefox 9.1 heeft dit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-04 20:28

Nietzman

Woei!

nero355 schreef op 05 juli 2004 @ 15:53:
Is er niet. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nou ja OK geen plug-in maar wel een soort toevoeging/workaround ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Ik heb nog geen antwoord op mij vorige vraag maar ondertussen heb ik er een nieuwe bij. :D

Hoe kan je ervoor zorgen dat als je view-source doet dat hij het in een andere editor doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18165

nero355 schreef op 05 juli 2004 @ 18:53:
Ja precies, daar heb ik zelf ook wel oren naar :)
Ik bedoel, als het met K-Meleon kan, waarom FF dan niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Grmbl ik word wel een beetje moe van dat de icons bovenin bij iedere versie veranderen

2 weken terug 0.9 erop gezet, andere dan bij 0.8. En van de week 0.9.1 geinstalleerd en weer andere icontjes. Van mij mogen ze die van 0.9 gaan gebruiken, lekker strak zagen die dr uit. Die van 091 zijn beetje achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 15831 schreef op 05 juli 2004 @ 19:31:
Hoe kan je ervoor zorgen dat als je view-source doet dat hij het in een andere editor doet?
Bv, met http://mozex.mozdev.org/ . Dit soort zaken kun je echt makkelijk zelf vinden op de verschillende extensiesites trouwens.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 105758 schreef op 05 juli 2004 @ 20:15:
Grmbl ik word wel een beetje moe van dat de icons bovenin bij iedere versie veranderen

2 weken terug 0.9 erop gezet, andere dan bij 0.8. En van de week 0.9.1 geinstalleerd en weer andere icontjes. Van mij mogen ze die van 0.9 gaan gebruiken, lekker strak zagen die dr uit. Die van 091 zijn beetje achterhaald.
Tsja, Firefox is nog geen 1.0 en dus is nog immer in ontwikkeling. Zolang dat nog het geval is, is het inderdaad mogelijk dat deze zaken wijzigen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

hopelijk komen ze dan snel bij 1.0

en niet 0.9.2 t/m 0.9.9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vraagje, ik had al 0.9.1, ik zeg ik download weer eens een nightly. Is dat weer 0.8.0+ Moet dat dan geen 0.9.0+ zijn dan :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

nero355 schreef op 05 juli 2004 @ 18:53:
Er schijnen wel mensen te zijn die de firefox-directories naar /dev/null catten om ze zo te cachen. Ik heb geen idee of dat echt nut heeft trouwens, en onder Windows zal het je al helemaal niet helpen. De eerste versies van Fx (toen nog Fb) reageeren trouwens wel nog op de -turbo switch, als ik het me goed herinner.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 105758 schreef op 05 juli 2004 @ 20:33:

Bij de ontwikkeling van de Suite is er zelfs voor gewaarschuwd dat die 0.9.10, 0.9.11, 0.9.12 zou kunnen worden :D
Is gelukkig niet gebeurd trouwens.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 105758 schreef op 05 juli 2004 @ 20:33:

Half september komt Firefox 1.0 geloof ik.
Br@m schreef op 05 juli 2004 @ 20:36:
Vraagje, ik had al 0.9.1, ik zeg ik download weer eens een nightly. Is dat weer 0.8.0+ Moet dat dan geen 0.9.0+ zijn dan :?
Dan heb je een trunk nightly gedownload. De branch nightly's zijn netjes 0.9.0+ :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op 05 juli 2004 @ 20:39:
[...]

Half september komt Firefox 1.0 geloof ik.
[...]

Dan heb je een trunk nightly gedownload. De branch nightly's zijn netjes 0.9.0+ :) .
En waar staan die dan? Nee, ik ben niet blond.. ;) (of toch wel? :))

La maar, al gevonden. Ik heb altijd al de verkeerde gedownload denk ik.. :o

[ Voor 20% gewijzigd door Br@m op 05-07-2004 21:39 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 20:40
Anoniem: 98889 schreef op 05 juli 2004 @ 18:25:
Ben ik de enigste persoon waar de site van Tweakers (en andere met grote javascripts) enorm traag werken ? Zelfs mijn muis blijft haperen als ik ze beweeg.

Met Mozilla of Opera allemaal geen probleem. Enkel Firefox 9.1 heeft dit nu.
Ik heb precies hetzelfde probleem op een Windows XP machine! Tijdens het laden van tweakers.net bevriest FF gewoon een aantal (5 tot 10) seconden, waarbij de CPU 100% gebruikt. En als ie eenmaal geladen is dan gaat het scrollen echt vreselijk langzaam.

Zowel Firefox 0.9 als 0.9.1 hebben hier last van onder Windows XP. Onder Linux werkt het wel gewoon goed.

Als iemand weet hoe dat komt, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik vind firefox een zeer fijne browser maar er zijn 2 dingen die ik graag anders zou zien:
1. Gewoon aparte downloadvenstertjes zodat ik in mijn taakbalk voor iedere download een percentage zie. (Of als ze dan per se die imo gare downloadmanager willen houden in ieder geval een auto "clean up" optie er in maken).
2. Als je een niet bestaande url intypt veranderd de url in zoiets:
code:
1
2
3
chrome://global/content/netError.xhtml?e=dnsNotFound&u=http%3A//www.twe
eekers.net/&d=www.tweeekers.net%20could%20not%20be%20found.%20Please%2
0check%20the%20name%20and%20try%20again.

Terwijl ik liever nog zou zien staan wat ik zelf intypte zodat ik die ene letter die ik verkeerd typte kan verbeteren in plaats van heel de url opnieuw te moeten intypen of uit de mismaakte url moet halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Alphega op 05-07-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remenic
  • Laatst online: 16-04 20:40
nevermind...drukte per ongeluk op quote ipv edit 8)7

[ Voor 162% gewijzigd door Remenic op 05-07-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alphega schreef op 05 juli 2004 @ 20:47:
1. Gewoon aparte downloadvenstertjes zodat ik in mijn taakbalk voor iedere download een percentage zie. (Of als ze dan per se die imo gare downloadmanager willen houden in ieder geval een auto "clean up" optie er in maken).
Zoals al eerder gezegd is Download Statusbar daar een goede extensie voor.
Auto cleanup zit er standaard al in:
Tools->Options->Privacy, Download manager history->Upon successful download.
code:
1
2
3

Terwijl ik liever nog zou zien staan wat ik zelf intypte zodat ik die ene letter die ik verkeerd typte kan verbeteren in plaats van heel de url opnieuw te moeten intypen of uit de mismaakte url moet halen.
Vreemd, heb ik geen last van. Hier laat ie de url met rust en verschijnt er netjes een apart venster met die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 23-04 17:16
Verrek, dit is handig type maar eens dikkeluldriebier dan kiest hij autmatisch deze text. Niet meer zoek up en down. Knap werken hoor!!!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 12:36
blogbuster schreef op 05 juli 2004 @ 22:07:
Verrek, dit is handig type maar eens dikkeluldriebier dan kiest hij autmatisch deze text. Niet meer zoek up en down. Knap werken hoor!!!
Dan moet je wel eerst "/" indrukken of moet die "dikkeluldriebier" een link zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Laatst online: 27-01 19:01
Is er ook iets dat de status bar (onderin) een beetje een upgrade geeft, zodat hij een beetje lijkt op die van Oprah?

Vond het altijd wel handig om wat extra info te hebben over het laden van de pagina..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuss! schreef op 05 juli 2004 @ 22:14:
Dan moet je wel eerst "/" indrukken of moet die "dikkeluldriebier" een link zijn ;)
Ook dit is in te stellen :)
Tools->Options->Advanced, Accessibility en dan het vinkje weghalen bij "to search links only". Dan werkt het meteen na het laden van de pagina, zonder "/" in te drukken :)
Mensen, loop die Options toch es door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 12:36
Anoniem: 18165 schreef op 05 juli 2004 @ 22:18:
[...]
Ook dit is in te stellen :)
[...]
Mensen, loop die Options toch es door!
Yups dat weet ik wel, maar standaard doet hij het dus niet.. En da's wat ik opmaakte uit blogbuster z'n post..

Ik vind eigenlijk wel dat Adblock op de 1st post bij plugins mag staan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Fuss! op 05-07-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 22:36

UTM

Mischien lees ik er helemaal over heen, maar ik kan nergens de oplossing op mijn probleem vinden :/

Wanneer ik FF 0.9.1 installeer, en vervolgens naar bijvoorbeeld GoT wil dan krijg ik de volgende foutmelding:
The connection was refused when attempting to contact gathering.tweakers.net
Wat heb ik al geprobeerd :?
Alles van FF eraf en vervolgens deze versie geinstalled. Ook nu krijg ik de foutmelding.
De vorige versie van FF (0.8) deed het gewoon naar behoren.
Andere map geinstalleerd :+
Rond gesnuffeld op i-net en GoT

Iemand een oplossing? :P

[ Voor 6% gewijzigd door UTM op 05-07-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Alphega schreef op 05 juli 2004 @ 20:47:
code:
1
2
3

Voor een fatsoenlijke foutafhandeling:
# Installeer http://extensionroom.mozdev.org/more-info/showfailedurl
# Set browser.xul.error_pages.enabled to true (this can be done via about:config, prefs.js or user.js)
Onbegrijpelijk dat dit nog steeds niet standaard is... Dadelijk trouwens even checken of deze nog werkt met de laastste Fx :?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45027

Waar ik me enorm aan erger is dat wanneer je 2 vensters open hebt, en het ene venster is bezig met een site op te vragen, en in het andere venster ben je een site aan het bekijken.
Dan is het zo dat als het venster dat die site aan het opvragen was een time-out geeft, dan wordt dat hele venster op de voorgrond gebracht, terwijl ik liever het venster met de site die ik aan het bekijken was op de voorgrond houd.
Het lijkt wel een popup ofzo! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 45027 schreef op 05 juli 2004 @ 23:31:
(...) Dan is het zo dat als het venster dat die site aan het opvragen was een time-out geeft, dan wordt dat hele venster op de voorgrond gebracht, terwijl ik liever het venster met de site die ik aan het bekijken was op de voorgrond houd. (...)
Zie mijn vorige post, die extensie + config setting werkt hier ook prima tegen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
* geez is helemaal tevreden en gebruikt nu 99,9% firefox..
die 0.01% omdat sommige sites een hekel aan niet-IE browsers hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45027

Zpottr schreef op 05 juli 2004 @ 23:34:
[...]

Zie mijn vorige post, die extensie + config setting werkt hier ook prima tegen.
Tnx, werkt idd perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Anoniem: 18165 schreef op 05 juli 2004 @ 22:05:
[...]
Zoals al eerder gezegd is Download Statusbar daar een goede extensie voor.
Dat is niet wat ik zoek, ik wil ze in mijn taakbalk hebben staan zodat ik zien hoe ver de individuele downloads zijn ook al zit ik niet meer in mijn browser maar bijvoorbeeld in word iets te typen. Gewoon aparte venstertjes dus, net zoals in IE.
Auto cleanup zit er standaard al in:
Tools->Options->Privacy, Download manager history->Upon successful download.
Bedankt dit werkt idd.
Zpottr schreef op 05 juli 2004 @ 23:06:
[...]

Voor een fatsoenlijke foutafhandeling:
# Installeer http://extensionroom.mozdev.org/more-info/showfailedurl
# Set browser.xul.error_pages.enabled to true (this can be done via about:config, prefs.js or user.js)
Onbegrijpelijk dat dit nog steeds niet standaard is... Dadelijk trouwens even checken of deze nog werkt met de laastste Fx :?
Bedankt, nu krijg ik idd weer gewoon de url te zien ipv dat verminkte ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Alphega op 06-07-2004 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Zelf vind ik deze extensies fijn:

OpenBook: Opent je gehele bookmark tree bij het bookmarken van een pagina.

DownloadWith: Makkelijk aangeven dat een download door een download accelerator moet worden gedownload (Er zitten standaard erg veel download accelerators in zoals FlashGet, Getright, DAP en ook nog Shareaza). Je kunt hem zetten op alleen handmatig, alle of alleen files met bepaalde extensies.

[ Voor 17% gewijzigd door Alphega op 06-07-2004 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Alphega schreef op 06 juli 2004 @ 02:51:
OpenBook: Opent je gehele bookmark tree bij het bookmarken van een pagina.
Deze extensie is geweldig :) . Dat zou echt standaardgedrag moeten zijn van Firefox IMHO. Thanks :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
In het rijtje van handige extensies hoort wat mij betreft zeker de WebDeveloper extensie thuis. Deze extensie is ideaal voor, zoals de naam al zegt, web developers. Het is een toolbar waarin vele acties zitten die je uit kan voeren zoals je browser window resizen naar een standaard grootte, pagina validaten, cookies clearen, bepaalde tags highlighten, etc.

Alleen daarom al is Firefox beter dan IE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 19:57
heb single windows plugin geinstalleerd maar als ik ga naar
http://novell.pagina.nl ga en een willekeurige link open dan opent ie een nieuwe mozilla browser ipv een tab

dit zou die single mode plugin toch juist moeten verhelpen :? :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
yonexfreak schreef op 06 juli 2004 @ 11:55:
heb single windows plugin geinstalleerd maar als ik ga naar
http://novell.pagina.nl ga en een willekeurige link open dan opent ie een nieuwe mozilla browser ipv een tab

dit zou die single mode plugin toch juist moeten verhelpen :? :)
Die links worden allemaal door JavaScript aangemaakt en afgehandeld. Het is niet echt een gewoon nieuw scherm wat hij opent maar een JavaScript popup geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118061

Alphega schreef op 06 juli 2004 @ 02:23:
[...]

Dat is niet wat ik zoek, ik wil ze in mijn taakbalk hebben staan zodat ik zien hoe ver de individuele downloads zijn ook al zit ik niet meer in mijn browser maar bijvoorbeeld in word iets te typen. Gewoon aparte venstertjes dus, net zoals in IE.
Dan kun je ook gewoon IE gebruiken :)

1. Installeer extension "Downloadwith" ( http://downloadwith.mozdev.org/ )
2. Voeg Internet Explorer toe bij de options:
Settings:
identification: Internet Explorer
label: Internet Explorer
command: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
arguments: [URL]

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 118061 op 06-07-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Laatst online: 27-01 19:01
Als ik nu met FireFox GOT of een ander forum wil openen, duurt het ongelofelijk lang en meestal staan de plaatjes ook nog eens op de verkeerde plaats....

Heeft iemand misschien een idee waar dat aan kan liggen?

(Als ik alle extensions uit zet blijft het probleem zichtbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Wild_Snake schreef op 06 juli 2004 @ 12:42:
Als ik nu met FireFox GOT of een ander forum wil openen, duurt het ongelofelijk lang en meestal staan de plaatjes ook nog eens op de verkeerde plaats....

Heeft iemand misschien een idee waar dat aan kan liggen?
Nee. Al een nieuw profiel geprobeerd enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
geez schreef op 05 juli 2004 @ 23:38:
Hier precies hetzelfde. Rabo telebankieren heeft helaas IE nodig, maar goed, daarvoor wil ik IE er wel bij pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 21-04 13:21
geez schreef op 05 juli 2004 @ 23:38:
User Agent Switcher zou een uitkomst zijn... maar niet ideaal hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

We Are Borg schreef op 06 juli 2004 @ 12:56:
[...]

Hier precies hetzelfde. Rabo telebankieren heeft helaas IE nodig, maar goed, daarvoor wil ik IE er wel bij pakken :)
ik kan gewoon rabo telebankieren met firefox 0.8 en 0.9.1 hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 27-04 13:04

Magic666

No one's neighbour!

is het eigelijk mogelijk om de opties increase en decrease textsize in je context menu te hebben of in je toolbar als buttons?

Rabo werkt perfect als je de website bij allow popups zet :) (net als bankieren.rabobank.nl)

[ Voor 28% gewijzigd door Magic666 op 06-07-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Magic666 schreef op 06 juli 2004 @ 13:43:
Rabo werkt perfect als je de website bij allow popups zet :) (net als bankieren.rabobank.nl)
oja, dat was ik vergeten te vermelden, sorry! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 07:53
Pred schreef op 06 juli 2004 @ 12:58:
[...]

User Agent Switcher zou een uitkomst zijn... maar niet ideaal hoor...
Die is er, sterker nog die kwam ik net tegen, http://www.chrispederick.com/work/firefox/useragentswitcher/.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 21-04 13:21
Magic666 schreef op 06 juli 2004 @ 13:43:
is het eigelijk mogelijk om de opties increase en decrease textsize in je context menu te hebben of in je toolbar als buttons?

Je kunt ook CTRL-scrolwieltje doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
De Nederlandstalige versie van Firefox 0.9(.1) komt eraan: http://www.mozbrowser.nl/node/view/733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 27-04 13:04

Magic666

No one's neighbour!

Pred schreef op 06 juli 2004 @ 14:01:
[...]

Je kunt ook CTRL-scrolwieltje doen...
damn! Nooit geweten :) Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20
Gebruikte een tijdje Opera en heb daarna Mozilla gebruikt. Toen kwam Firefox en gebruikte dat af en toe, maar sinds mijn IE raar doet (laad af en toe de pictures niet) ben ik Firefox wat meer gaan gebruiken.

* Graham is happy with Firefox :D

grahamofthewheels.com

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.