[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Magic666 schreef op 06 juli 2004 @ 14:08:
[...]

damn! Nooit geweten :) Thanx!
Of CTRL + "+" danwel "-". Geef maar toe dat je de FF help niet gelezen hebt :)
Increase Text Size

Displays the text one size larger on the web page. You can also do this with the mouse by holding down the Ctrl key while using the scroll wheel or by pressing + or - to increase or decrease the text size. To restore the text size to the default, press Ctrl+0.
Uit het vorige deel, er kwamen geen reacties op:
Reinier schreef op 23 juni 2004 @ 03:24:
Ik vind het naar dat deze bug nog niet gefixt is. Hij is al behoorlijk oud (Phoenix 0.3 of 0.4 had hem i.i.g. al), en in FF 0.9 zit hij nog steeds...
Weet iemand daar een workaround ofzo voor? Het enige wat ik kan verzinnen is een bookmark maken naar een pagina met daarop een link naar de password protected pagina. Maar dat is een vieze oploosing.

En dan nóg iets: Ik heb per ongelukt in FF op een extension geklikt die voor Thunderbird bedoeld is |:( Hoe verwijder ik die weer uit de FF extension manager? Disable lukt wel, maar uninstall niet :(
Okee, zelf heb ik de help óók niet gelezen. Daar staat het dus gewoon :X

[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 06-07-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Wat ook wel leuke features zijn:

F7 - Caret browsing... selecteren met zo'n typestreepje 8)7
/ - Find as you type... eerst / en dan het woord dat je wilt zoeken. erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Pred schreef op 06 juli 2004 @ 14:49:
Wat ook wel leuke features zijn:

F7 - Caret browsing... selecteren met zo'n typestreepje 8)7
/ - Find as you type... eerst / en dan het woord dat je wilt zoeken. erg handig!
Klopt, leuke features. De tweede is net genoemd in dit topic ;) (zoek maar op dikkeluldriebier).

Ik heb net handmatig een extension verwijderd, wat nog een hele klus was omdat de manier die in de help beschreven staat niet klopte (extension settings staan wél in je profiel en juist níet in de install-dir). Alleen kan ik het nu niet meer nazoeken want m'n help is verdwenen. Heb alleen nog de realease notes en about :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb nu Firedfox 0.9.1 (de neiuwste) ziet er allemaal ngo wel goed, maar als ik nu ga postbank telebankieren, gaat dat allemaal goed maar als ik dan de opdrachten wil versturen.
moet ik een zogehete TAN code invullen, die vul ik in en dan krijg ik een java applet foutmelding.
dit had ik bij 0.8 niet.

ik heb wel de flash plugin, moet ik nu ook nog een java plugin?

(ik die postbank nu weer via IE, maar kom ik altijd pas weer achter als ik de opdrachten wil versturen :( )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24
Cerberus schreef op 06 juli 2004 @ 12:32:
[...]

Die links worden allemaal door JavaScript aangemaakt en afgehandeld. Het is niet echt een gewoon nieuw scherm wat hij opent maar een JavaScript popup geloof ik.
is er hiervoor ook misschien een work-around ?
zou nl wel erg prettig zijn _/-\o_

voor de rest niets dan lof van deze browser..werkt heerlijk hiero :Y)
(wel 1 zonder shift/control in te drukken ;))

[ Voor 6% gewijzigd door yonexfreak op 06-07-2004 15:52 ]

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ondersteunt Firefox nou wel of niet volledig CSS2.0 ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Reinier schreef op 06 juli 2004 @ 14:23:
[...]

Of CTRL + "+" danwel "-". Geef maar toe dat je de FF help niet gelezen hebt :)
Ja tuurlijk kon ik die combo wel maar een button of rechtermuisknop vindt ik makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:39

krvabo

MATERIALISE!

DoRRoN schreef op 06 juli 2004 @ 16:04:
Ondersteunt Firefox nou wel of niet volledig CSS2.0 ????
Wel, maar IE niet.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
krvabo schreef op 06 juli 2004 @ 17:23:
[...]

Wel, maar IE niet.
Niet. Firefox ondersteunt CSS2 beter dan IE, maar ook niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ben schreef op Tue 6th Jul 2004 12:00pm:
I have updated the Firefox 1.0 roadmap with details about our release schedule. To summarize:

- Firefox 1.0 release date targeted at 9/14
- 1.0+ Bug list broken down into two sections: Those with high complexity/risk and localization impact, and those with less risk and no/low localization impact.
- Bugs in the former category targeted to be fixed by 8/10 for Firefox 1.0 RC1
- Bugs in the latter category targeted for 1.0RC2 (8/31)

There is a new bugzilla nomination flag - blocking-aviary1.0RC1. We are now going to be fairly tight fisted about approvals here since we prefer to hit our target dates than become sidetracked. We would like to keep the bug list as similar in length to or shorter than what it is now. Basically we are trying to maintain feasibility. This may mean that your pet bug may be minused. This is an unfortunate consequence of project management, but if you can produce a patch and make a case for your fix, it may be allowed in.

Also note that a class of fixes may be approved for RC1 but not for RC2, etc - we want to have a localization freeze at some point between RC1 and RC2 so are targeting RC1 as preliminary localization freeze, also we may be willing to take some bugs now, further from the 1.0 date that are riskier, but we may be less interested in taking them closer to the release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
grappig hoe ik goed gezind word door gewoon de roadmap te lezen :)

OUT for 1.0:
Font Options UI (die is idd graflelijk)
Bookmarks Manager UI (mocht idd ook wat aan gedaan worden)
any sweeping Help System Engine changes (mjah, dat mag altijd, dat heb ik wel niet zo nodig maja)
Security UI update (geen idee)
Page Info Dialog UI (ja! eindelijk, verlost, iedereen moet toch toegeven dat die page info dialog helemaal niet in firefox paste, en het zit vol met bugs (sleep maar eens zo'n splitter wat naar beneden))
Default Extension Bundles (hopelijk voegen ze er wat handige extensions bij, dan moet ik ze niet bij elke install opnieuw moet downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 21:58
Ik heb een probleem. Ik heb een Logitech Bluetooth muis met twee toetsen erop voor een pagina naar voren en voor een pagina terug. Als ik dit toepas in Firefox hoor ik een irritante geluid, een soort hoge toon piep. Dat heb ik niet als ik pijltje naar voren of pijltje naar achter klik, alleen met mijn muis. Ik heb overal gekeken maar nergens staat hoe ik dit geluid kan uitschakelen. Weet iemand hier misschien hoe ik dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
wow, dat F7 is echt goddelijk :P
eindelijk eens websurfen als mijn muisleeg id :D

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

vooghel

Cunning linguist

Ik heb nu ineens een probleem met FF. Ik heb de oude installatie weggehaald en ook in het register alles opgeschoond. De installatie van 0.9.1 loopt zonder problemen, maar als ik daarna FF opstart krijg ik alleen dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36309/full.gif

Wat kan dit probleem veroorzaakt hebben? De vorige versie (0.9rc) werkte gewoon, maar als ik die nu installeer krijg ik hetzelfde schermpje. Ik draai overigens XP SP1, Pentium M, 1Gb RAM.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remenic schreef op 05 juli 2004 @ 20:46:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem op een Windows XP machine! Tijdens het laden van tweakers.net bevriest FF gewoon een aantal (5 tot 10) seconden, waarbij de CPU 100% gebruikt. En als ie eenmaal geladen is dan gaat het scrollen echt vreselijk langzaam.

Zowel Firefox 0.9 als 0.9.1 hebben hier last van onder Windows XP. Onder Linux werkt het wel gewoon goed.

Als iemand weet hoe dat komt, dan hoor ik het graag :)
Heb je zeker toevallig een Flash banner op je scherm staan, deze kunnen de boel gigantisch vertragen, dat is ook waarom ik om die "click-to-play flash" tool vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dinand schreef op 06 juli 2004 @ 20:24:
Ik heb een probleem. Ik heb een Logitech Bluetooth muis met twee toetsen erop voor een pagina naar voren en voor een pagina terug. Als ik dit toepas in Firefox hoor ik een irritante geluid, een soort hoge toon piep. Dat heb ik niet als ik pijltje naar voren of pijltje naar achter klik, alleen met mijn muis. Ik heb overal gekeken maar nergens staat hoe ik dit geluid kan uitschakelen. Weet iemand hier misschien hoe ik dit kan aanpassen?
Ik heb een of ander gek maar best wel fijn wekrend Typhoon muisje bij de LIDL vandaan en die heeft ook 2 van die knoppies en zonder ook maar 1 driver of wat dan ook werken ze gewoon :)

Probeer als Driver "Microsoft PS/2 Compatible" ofzo te gebruiken ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een oplossing om de IEview extension aan het werk te krijgen onder firefox 0.91 :? http://ieview.mozdev.org/installation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 05:29:
iemand een oplossing om de IEview extension aan het werk te krijgen onder firefox 0.91 :? http://ieview.mozdev.org/installation.html
Ik heb er helemaal geen problemen mee. Maar wat is eigenlijk het probleem? Als je meer info geeft kunnen we beter zien waar het probleem ligt: Verschijnt er wel een installatie Windows, als hij geïnstalleerd is een melding in de Extensie manager dat je Firefox opnieuw moet opstarten als de extensie wilt gebruiken, staat hij na de restart er nog steeds en kun je de opties openen. Verschijnt er een melding in het contextmenu?

Een nieuw profiel (firefox met de optie -p opstarten) zal zowieso werken, alleen moet je al je data even overzetten. Eventueel maak je in dat geval eerst met Mozilla Backup een backup van je profiel die je daarna weer makkelijk kunt importeren.
vooghel schreef op 06 juli 2004 @ 20:38:
Ik heb nu ineens een probleem met FF. Ik heb de oude installatie weggehaald en ook in het register alles opgeschoond. De installatie van 0.9.1 loopt zonder problemen, maar als ik daarna FF opstart krijg ik alleen dit:

[afbeelding]

Wat kan dit probleem veroorzaakt hebben? De vorige versie (0.9rc) werkte gewoon, maar als ik die nu installeer krijg ik hetzelfde schermpje. Ik draai overigens XP SP1, Pentium M, 1Gb RAM.
Heb je ook je profiel weggegooid? Dat kan bijv. beschadigd raken door het installeren van sommige (verkeerd geschreven) extensies etc. Start firefox dus op met de optie -p, maak een nieuw profiel aan. Ik verwacht dat het dan verholpen is.
Mayco schreef op 06 juli 2004 @ 18:25:
grappig hoe ik goed gezind word door gewoon de roadmap te lezen :)
...
Ik weet niet of dit ook in 1.0 komt, maar Ben heeft op zn site veel documentjes staan die met Firefox te maken hebben. Zo ook deze. Daar is geprobeerd nieuwe opties te maken en dateert van eind maart.

[ Voor 42% gewijzigd door Unverter op 07-07-2004 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Gert-Paul schreef op 07 juli 2004 @ 07:37:

Heb je ook je profiel weggegooid? Dat kan bijv. beschadigd raken door het installeren van sommige (verkeerd geschreven) extensies etc. Start firefox dus op met de optie -p, maak een nieuw profiel aan. Ik verwacht dat het dan verholpen is.
Hey, bedankt! Ik ga dat vanavond thuis meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vooghel schreef op 07 juli 2004 @ 07:56:
[...]

Of start Firefox met de safe-mode switch:

firefox.exe -safe-mode

Er worden dan geen extensions geladen. Als je de laatst geinstalleerde extensie weggooit moet het probleem verholpen zijn en kun je je oude profiel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die toch weer terug naar Internet Explorer 6 willen:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyb3r-d.com/temp/ie6.jpg

|:( Ow en deze is NIET gesjopped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

SkyStreaker

Move on up!

LOL @ Cyber-D :D

Hoe kan ik in vredesnaam FF in het Nederlands krijgen, het is niet voor mij, maar voor de PC beneden. Het help-bestand of de site van FireFox zelf geeft mij geen tot
weinig inzicht hoe dit te bewerkstelligen.

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 07-07-2004 10:23 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
tranztaz schreef op 07 juli 2004 @ 10:22:
LOL @ Cyber-D :D

Hoe kan ik in vredesnaam FF in het Nederlands krijgen, het is niet voor mij, maar voor de PC beneden. Het help-bestand of de site van FireFox zelf geeft mij geen tot
weinig inzicht hoe dit te bewerkstelligen.
Ga naar de website van Mozilla-NL en download de laatste vertaalde versie (0.8).

De nederlandse testversie van 0.9 komt over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik weet niet of iemand dit al is opgevallen, maar ik heb het idee dat FIreFox op het moment dat je een pagina refreshed eerst de pagina checked wat er allemaal nieuw is en dan pas de content refreshed. Dit in tegenstelling tot IE die gewoon de hele pagina refreshed?

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Is er eigenlijk een oplossing om de Toolbar, net zoals bij IE, per onderdeel te verplaatsen. Dus bijvoorbeeld dat je ze naast elkaar kan plaatsen.

Zou namelijk wel interessant zijn, mocht je toch de Googlebar willen gebruiken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

SkyStreaker

Move on up!

Boomerang schreef op 07 juli 2004 @ 10:32:
[...]

Ga naar de website van Mozilla-NL en download de laatste vertaalde versie (0.8).

De nederlandse testversie van 0.9 komt over een paar dagen.
[maffe bui]

Okidokididdliedee :D

[/maffe bui]

Dan wacht ik ff een weekje, zo slecht in Engels zijn ze ook weer niet :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
kheb een probleempje met mijn FF... vandaag upgrade gedaan naar 0.9.1 (gewoon overheen geinstalled zoals oude geen probs tot op heden omdat ik ook niet echt extensions gebruik :P)

maar als ik nu FF op wil starten kan ik geen gebruik maken van de url toolbar evenals ik kan geen enkele menu openklappen? oftewel heel FF is gewoon onbruikbaar omdat ik er niet mee kan surfen :/

iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ja. Firefox helemaal verwijderen, zoals de release notes ook zeggen, en dan opnieuw installeren. Verder je profiel verwijderen (vergeet niet je settings te backupen) en dan opnieuw beginnen met een nieuw profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
dat het zo makkelijk zou zijn :o dat ik dat niet kon bedenken of nagelezen heb ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Cerberus schreef op 06 juli 2004 @ 11:29:
In het rijtje van handige extensies hoort wat mij betreft zeker de WebDeveloper extensie thuis. Deze extensie is ideaal voor, zoals de naam al zegt, web developers. Het is een toolbar waarin vele acties zitten die je uit kan voeren zoals je browser window resizen naar een standaard grootte, pagina validaten, cookies clearen, bepaalde tags highlighten, etc.

Alleen daarom al is Firefox beter dan IE ;)
Heb de startpost aangepast met deze en ook nog DownloadWith. Zijn allebei erg goede extensies. Verder heb ik Mozilla Backup toegevoegd.

Niet dat het handig is, je gebruikt waarschijnlijk firefox toch de hele tijd ;), maar voor IE heb ik ook wel eens zoiets gezien: http://www.nils.org.au/ais/web/resources/toolbar/
Hij haalt het volgensmij niet bij WebDeveloper maar komt wel een beetje in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

adblock hoort ook in de OP

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Reefer schreef op 07 juli 2004 @ 19:44:
adblock hoort ook in de OP
done

Er is trouwens vandaag een 'search toolbar' toegevoegd in Firefox.

Ik heb eventjes 2 screenshots gemaakt:
De nieuwe searchbar losstaand
De nieuwe searchbar 'in actie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafkeez schreef op 05 juli 2004 @ 02:31:

Als ik in MSN Messenger naar m'n hotmail inbox ga doet hij dit nog in IE.
Iemand een idee hoe je dit kan veranderen?
Volgens mij kun je dat niet veranderen. Zelfs als IE niet de standaard browser is, blijft MSN IE gebruiken voor Hotmail.

Heeft Firefox eigenlijk geen mail/news-client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 07 juli 2004 @ 20:32:
[...]

done

Trunk of branch? Ik zie hem namelijk niet in mijn trunkbuild van vandaag.

[edit]
Plaatjes had ik al gezien trouwens op MF ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 07-07-2004 21:38 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 21:24:
Heeft Firefox eigenlijk geen mail/news-client?
Nee. Er is wel Thunderbird, de mail- en nieuwsclient van Mozilla :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 07 juli 2004 @ 21:34:
[...]

Trunk of branch? Ik zie hem namelijk niet in mijn trunkbuild van vandaag.
Alleen branch tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

vooghel schreef op 07 juli 2004 @ 07:56:
[...]

Geprobeerd en: het werkt! :) _/-\o_ Gert-Paul :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Hoe kan ik er voor zorgen dat externe links ook getabbed worden geopend ipv. ik weer een nieuw Firefox venster krijg ? Ik heb een extension gedownload waarbij ik elke nieuwe url al als nieuwe tab krijg, maar externe links opent hij nog niet in een tab.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Wom schreef op 07 juli 2004 @ 22:09:
Hoe kan ik er voor zorgen dat externe links ook getabbed worden geopend ipv. ik weer een nieuw Firefox venster krijg ? Ik heb een extension gedownload waarbij ik elke nieuwe url al als nieuwe tab krijg, maar externe links opent hij nog niet in een tab.
Welke extensie gebruik je?

Met Single Window mode moet het in te stellen zijn door de optie 'Open external links in new tabs' aan te vinken. Zodat ipv windows tabs worden geopend voor links.

Als externe links in je huidige tab openen moet je in about:config kijken naar de optie advanced.system.supportDDEExec . Die moet je dan op false staan.

Als je TBP gebruikt let er dan op dat Load external links in *New Tab* ingesteld staat en dat 'Enable Window DDE..' UIT staat gevinkt.

EDIT: en bij Tabbrowser Extensions moet je ergens naar DDE zoeken. Ik gebruik het al lang niet meer en zou niet weten waar in ergens in die vloed van opties te vinden is...

[ Voor 11% gewijzigd door Unverter op 07-07-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Gert-Paul schreef op 07 juli 2004 @ 22:21:
[...]

Welke extensie gebruik je?

Met Single Window mode moet het in te stellen zijn door de optie 'Open external links in new tabs' aan te vinken. Zodat ipv windows tabs worden geopend voor links.

Als externe links in je huidige tab openen moet je in about:config kijken naar de optie advanced.system.supportDDEExec . Die moet je dan op false staan.

Als je TBP gebruikt let er dan op dat Load external links in *New Tab* ingesteld staat en dat 'Enable Window DDE..' UIT staat gevinkt.

EDIT: en bij Tabbrowser Extensions moet je ergens naar DDE zoeken. Ik gebruik het al lang niet meer en zou niet weten waar in ergens in die vloed van opties te vinden is...
De extensie heet Url2newtab maar dat werkt alleen voor url's die je zelf intikt. Ik zal wel eens opzoek gaan naar DDE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Wom schreef op 07 juli 2004 @ 22:25:
[...]

De extensie heet Url2newtab maar dat werkt alleen voor url's die je zelf intikt. Ik zal wel eens opzoek gaan naar DDE :)
Sorry, maar dan zul je een andere extensie moeten downloaden. Dat kan url2newtab niet.

Misschien is in jouw geval TBP wel het makkelijkste. Die biedt ook de functionaliteit van url2newtab, alleen dan nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Bedankt Gert-Paul, hij werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik had nog ff een klein vraagje. Ik wil plaatjes die niet op een site staan blokken, en die optie zit heel mooi in Firefox (heb nu 0.9.1) alleen bij permissions kun je geen sites toevoegen waarvan je wél wilt dat die plaatjes van een andere site mogen weergeven.. hoe fix ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

[quote]kutkip schreef op 07 juli 2004 @ 23:22:
Ik had nog ff een klein vraagje. Ik wil plaatjes die niet op een site staan blokken, en die optie zit heel mooi in Firefox (heb nu 0.9.1) alleen bij permissions kun je geen sites toevoegen waarvan je wél wilt dat die plaatjes van een andere site mogen weergeven.. hoe fix ik dit?[/quote]

LOL Als ik je goed begrijp dan hoef je daar dus niks voor te doen ;)
Alleen blokken doe je zelf rest gaat automatisch !!!

Zeg dat dan 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 08-07-2004 00:06 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik wil alleen dat bij pagina's waar ik niks voor ingesteld heb de plaatjes worden geblocked, en alleen excepties maken voor de sites die wel plaatjes vanaf andere sites mogen openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Graham schreef op 07 juli 2004 @ 13:19:
Is er eigenlijk een oplossing om de Toolbar, net zoals bij IE, per onderdeel te verplaatsen. Dus bijvoorbeeld dat je ze naast elkaar kan plaatsen.

Zou namelijk wel interessant zijn, mocht je toch de Googlebar willen gebruiken.
Iemand?

En ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is om je favorieten te laten synchroniseren met die in je Documents and Settings (aka die van IE)? Eventueel met een plugin. Zodat je niet elke keer met import moet werken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Enige punt van (minimale) ergernis is nog wel dit:
Als ik een link open in outlook, dan opent firefox wel, maar dan opent er ook nog een "open with.." dialog scherm, waar ik dus een programma moet selecteren waarmee hij die link moet openen...

Voor de rest echt top :)
Ook goede extensions verkrijgbaar.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 01-09 01:13
Wat bedoel je precies? Als je wil kan je de menubar, toolbar, bookmarksbar allemaal naast elkaar zetten. Alle onderdelen van de toolbaar kan je ook verplaatsen.
En ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is om je favorieten te laten synchroniseren met die in je Documents and Settings (aka die van IE)? Eventueel met een plugin. Zodat je niet elke keer met import moet werken.
Bookmark Bridge

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

\o/ Heb net m'n moeder aan de Firefox gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Reinier schreef op 08 juli 2004 @ 11:13:
\o/ Heb net m'n moeder aan de Firefox gekregen :)
Lucky you.. mijn moeder vindt Firefox "maar een raar venster" 8)7 :(

Iemand nog tips om de familie aan de Firefox te helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Boomerang schreef op 08 juli 2004 @ 11:49:
[...]

Wat een kieskeurige en veeleisende moeder heb jij zeg!!! :D Heb net Firefox bij mijn moeder ook standaardbrowser gemaakt... kijken hoe ze reageert.
_/-\o_ import _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Misschien is het al vaker langsgekomen, maar ik vind 'aliases' een hele handige functie:

- Maak een bookmark van een favoriete site
- Ga naar de bookmark-manager en open de properties van de site
- Vul bij keyword een handige afkorting in (bv 'tw' voor www.tweakers.net)

Je kan nu door de afkorting in de adresbar te typen meteen naar de site toe!
Op deze manier kun je altijd met 2/3 letters naar de juiste site. Ik weet wel dat er een hoop meuk in je adresregel blijft staan die ook verschijnt na een paar letters typen, maar vaak genoeg moet je nog naar onder scrollen. Plus als je je history leegt is het weg.

Het is vast een belegen tip, maar wel erg handig. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
zwippie schreef op 08 juli 2004 @ 12:12:
Misschien is het al vaker langsgekomen, maar ik vind 'aliases' een hele handige functie:

Op deze manier kun je altijd met 2/3 letters naar de juiste site. Ik weet wel dat er een hoop meuk in je adresregel blijft staan die ook verschijnt na een paar letters typen, maar vaak genoeg moet je nog naar onder scrollen. Plus als je je history leegt is het weg.

En als je in de url %s ergens tussen zet, dan maakt ie van de %s alles wat je achter je keyword hebt getyped... bijv:

code:
1
http://www.google.nl/search?q=%s&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=

[ Voor 4% gewijzigd door Pred op 08-07-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Laatst online: 26-01-2024
Prachtig programma dat firefox.

Ik heb alleen een probleem met flash. Nadat ik de flash player heb geinstalleerd kan ik geen flash animaties afspelen. Waarschijnlijk gaat er ergens iets mis in de installatie. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het kan verhelpen?

Ik ga er vanuit dat er ergens een registry key verkeerd staat of niet ingevuld is. Maar ja welke.... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Donderwolk op 08-07-2004 13:23 ]

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
k7of9 schreef op 08 juli 2004 @ 11:11:
[...]

Wat bedoel je precies? Als je wil kan je de menubar, toolbar, bookmarksbar allemaal naast elkaar zetten. Alle onderdelen van de toolbaar kan je ook verplaatsen.

[...]

Bookmark Bridge
Aha....je moet eerst naar View > Toolbar > Customize gaan omdat te kunnen... :D

En ik ga effe kijken naar die bookmarkbridge.....

Thx k7of9 ;)
[...]

done

Komt dat er dan in de nieuwe versie in of hoe zit dat?

Oh en ik heb een probleempje als ik quicktime wil installeren, ik ga naar de quicktime site om het te installeren en vervolgens als ik op Download Quicktime click hangt ie op dit....

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36621/thumb.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Graham op 08-07-2004 14:11 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Graham schreef op 08 juli 2004 @ 13:39:
[...]

Komt dat er dan in de nieuwe versie in of hoe zit dat?
Ja, iedere dag komt er een nightly build uit. Dan kun je zien hoe ver ze gevorderd zijn en deze worden ook gebruikt om bugs op te sporen die er misschien ingeslopen zijn.

Dit zul je kunnen verwachten in Firefox 1.0 RC1 (de eerste public release). Als je zo'n build wilt downloaden kun je iedere dag in deze directory kijken. Verder is hier (even kijken naar de tread van de juiste datum) te vinden wat er iedere dag veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 01-09 01:13
Boomerang schreef op 08 juli 2004 @ 11:49:
[...]

Ik begrijp het echt niet hoe sommige mensen zo hardnekkig aan IE kunnen blijven vasthouden hoor :? Zeker als er alleen maar basic dingen mee gedaan worden. Alsof de werking totaal verschillend is van IE :?

Ik heb al een aantal mensen succesvol laten overstappen op Firefox (en Thunderbird) en zij zijn er gewoon heel enthousiast over. Met name de verlossing van popups is voor hen een verademing.

Ik zou zeggen, leg haar duidelijk uit wat de voordelen zijn, installeer desnoods een IE skin, stel de interface zoveel mogelijk in als IE. Als iemand echt niet wil houd het op natuurlijk maar ik begrijp er niets van.
[...]

Aha....je moet eerst naar View > Toolbar > Customize gaan omdat te kunnen... :D
Of rechtermuisknop op de toolbar > customize :)

[ Voor 13% gewijzigd door k7of9 op 08-07-2004 14:21 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
k7of9 schreef op 08 juli 2004 @ 14:20:
[...]

Ik begrijp het echt niet hoe sommige mensen zo hardnekkig aan IE kunnen blijven vasthouden hoor :? Zeker als er alleen maar basic dingen mee gedaan worden. Alsof de werking totaal verschillend is van IE :?

Ik heb al een aantal mensen succesvol laten overstappen op Firefox (en Thunderbird) en zij zijn er gewoon heel enthousiast over. Met name de verlossing van popups is voor hen een verademing.

Ik zou zeggen, leg haar duidelijk uit wat de voordelen zijn, installeer desnoods een IE skin, stel de interface zoveel mogelijk in als IE. Als iemand echt niet wil houd het op natuurlijk maar ik begrijp er niets van.

[...]

Iedere browser doet in feite hetzelfde... alleen die kleine onzichtbare extra's vind ik de doorslag om te kiezen voor Firefox. Echt ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Jeuh, er komt een 0.9.2-versie van Firefox :) :
Firefox 0.9.2 and Thunderbird 0.7.2 Branch Created

A new branch has been created for Firefox 0.9.2 and Thunderbird 0.7.2. We assume that this will be a security fix release. At this stage, the only changes appear to be to the useragent, and to disable the shell protocol handler by default.

View Branch Checkins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind hem erg fijn werken, ook met de tabbladen enzo, alleen vind ik het jammer dat als je bijvoorbeeld de lijst van Ebay door aan het spitten bent en je klikt op een product en je gaat daarna weer terug dmw. "vorige", dan centraliseert hij niet de link waar ik op geklikt heb, maar staat hij gewoon weer bovenaan de pagina... iemand een oplossing hiervoor??

Edit... Hij heeft het niet overal. Bij deze pagina gaat hij dus wel terug naar het stuk waar ik naartoe gescrolled heb, maar bij de Ebay site dus niet (e.a.)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
k7of9 schreef op 08 juli 2004 @ 14:20:

[...]

Jammer dat je dat niet kunt met de gehele googlebar :( Maar je kunt ook die icontjes daarvan niet verkleinen. Dus de googlebar is weer history bij mij.

Zo te zien komt die highlight functie er gewoon standaard in dus nu hopen dat die searchbar te verslepen is.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Harm schreef op 08 juli 2004 @ 15:05:
Jeuh, er komt een 0.9.2-versie van Firefox :) :
[...]
WoHoo ik zoek een reden om mijn Firefox mappen helemaal te slopen en opnieuw te installen wegens het welbekende extensions probleem en dit wordt hem dan :Y)

Verder alles OK :)

Ik heb trouwens erg soepele ouders wat betreft "effe een ander programmatje voortaan gebruiken" alleen Firefox : No way :/

[ Voor 16% gewijzigd door nero355 op 08-07-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Leuk hé, 0.9.2 heb ik hier al.. :P :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36661/full.jpg

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Br@m schreef op 08 juli 2004 @ 18:35:
Leuk hé, 0.9.2 heb ik hier al.. :P :)

[afbeelding]
As in... photoshop?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:02
ftp://ftp.mozilla.org/pub...htly/2004-07-08-01-0.9.2/

Hmm.. even testen. :)

edit:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040707 Firefox/0.9.2 \o/

[ Voor 19% gewijzigd door Billie op 08-07-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Nee, echt niet hoor, hij is er als branch, als ik het goed zeg..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opera heeft een hele mooie rss reader, eigenlijk zoek ik ook zoiets voor firefox. Ik had al een plugin gevonden, maar die is lang niet zo mooi. (sage) Ik wil een popup krijgen wanneer er een nieuw bericht geplaatst wordt, en het moet allemaal automatisch gaan, ik wil niet iedere keer moeten klikken op tweaker feed om laatste nieuwtjes te krijgen. Is er een extension die voldoet aan mn eisen?

edit:
Ok, ik heb bij de bookmark in kunnen stellen dat ie een alert geeft wanneer er iets nieuws is

Het enige wat ik irritant vind is dat ie niet automatisch bij het opstarten de tweakers feed start en dat ik er eerst nog op moet klikken

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik gebruik hem nu ongeveer 2 maanden en kvind hem echt veel beterder dan IE.
maar ik vind wel dat hij meer van je geheugen vraagt dan IE.
niet dat dat een ramp is maar anders had ik niks om kritiek op tegeven :P

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
Donderwolk schreef op 08 juli 2004 @ 13:20:
Prachtig programma dat firefox.

Ik heb alleen een probleem met flash. Nadat ik de flash player heb geinstalleerd kan ik geen flash animaties afspelen. Waarschijnlijk gaat er ergens iets mis in de installatie. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het kan verhelpen?

Ik ga er vanuit dat er ergens een registry key verkeerd staat of niet ingevuld is. Maar ja welke.... :)
Heb je de installatie procedure gevolgd als beschreven in -> hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Wom >
De makkelijkste manier om target=_blank pagina's te stoppen is door in about:config
code:
1
browser.block.target_new_window := TRUE

te zetten. Dan openen die 'externe' pagina's met een gewone klik in hetzelfde window (zoals iedere andere gewone klik), en als je middelklikt in een tab. Dan krijg je tenminste ook geen nieuwe tabs als je dat niet wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Sendy op 08-07-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de tab browser extension geinstalleerd zodat elk nieuw windows in een tab wordt geopend. Waar zit de instelling dat ie de progress van het laden van een pagina niet laat zien, ziet er niet echt mooi uit. Verder, weet iemand hoe je Sage automatisch een bepaalde feed kan laten starten als je firefox start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 14:46
De highlight button!! _/-\o_ Die miste ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Oh en ik heb een probleempje als ik quicktime wil installeren, ik ga naar de quicktime site om het te installeren en vervolgens als ik op Download Quicktime click hangt ie op dit....

[afbeelding]
Al opgelost door gewoon effe naar de source te kijken en de installer zo te d/l

Heb nog een andere probleempie....

...als ik wat upload naar bv een forum of op mijn fotoalbum dan duurt het vaak erg lang, dat is in IE wel een stuk korter. Is dit een bekent probleem?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Sybr_E-N schreef op 08 juli 2004 @ 19:07:
[...]

Heb ik wel gedaan maar ook ik heb geen flash.
Ook als ik een .swf bestand naar Firefox sleep heb ik geen flash.

Overigens ben ik voorderest een zeer tevreden firefox gebruiker. Al vanaf de firebird releases :P
Dus op de vraag, wat vinden we ervan: Geweldig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Defspace schreef op 08 juli 2004 @ 22:32:
[...]

Heb ik wel gedaan maar ook ik heb geen flash.
Ook als ik een .swf bestand naar Firefox sleep heb ik geen flash.

Overigens ben ik voorderest een zeer tevreden firefox gebruiker. Al vanaf de firebird releases :P
Dus op de vraag, wat vinden we ervan: Geweldig :+
[edit]
Ik gebruik overigens 0.9.1 maar met 0.9.0 had ik hetzelfde.

en about:plugins zegt er het volgende over:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Shockwave Flash

File name: NPSWF32.dll
    Shockwave Flash 7.0 r19

MIME Type                   Description              Suffixes   Enabled
application/x-shockwave-flash Macromedia Flash movie   swf       Yes
application/futuresplash      FutureSplash movie      spl        Yes

NPSWF32.dll staat ook gewoon in mijn plugins directory.

[edit2]
Oeps :) Quote gebruikt ipv edit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Defspace op 08-07-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

zwippie schreef op 08 juli 2004 @ 12:12:

Maar dit kan je ook opvangen door gewoon tweakers in je address-bar in te tikken. Kom je ook uit bij tweakers.net. Okay, zul je nu denken wat is daar zo bijzonder aan. Nou, tik maar eens in rijksdienst voor het wegverkeer... waar kom je uit. Juist, bij de rdw.nl :)

Heel erg makkelijke functie vind ik dat. Soort van I'm feeling lucky alleen dan geintregreerd in je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

DoRRoN schreef op 09 juli 2004 @ 00:19:
[...]
Heel erg makkelijke functie vind ik dat. Soort van I'm feeling lucky alleen dan geintregreerd in je browser.
Dat is de Google I Feel Lucky search, te veranderen in keyword.URL via about:config, overigens al genoemd in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Even een vraagje:
Ik heb nu firefox 0.9.2 geinstalleerd maar rechts onder in mijn scherm blijft firefox aangeven dat er nog critical update(s) beschikbaar zijn.
Is dit uit te zetten?
Ik heb geprobeerd om het in option/advanced/software update uit te zetten maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Idd een goede vraag. Beetje storend als er iedere keer om "gezeurd" wordt.
Nog een andere opmerking waar iemand misschien wat aan heeft: ik heb totnutoe altijd een user.js bestand gehad met optimalisaties erin, die her en der op de fora en websites werden aangeraden. Echter, sinds 0.9 heb ik vaak last van "lag" tijdens het surfen. En na de "optimalisaties" eruit te hebben gehaald draait Firefox een stuk soepeler! Misschien een ideetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
idioteque schreef op 09 juli 2004 @ 12:29:
Even een vraagje:
Ik heb nu firefox 0.9.2 geinstalleerd maar rechts onder in mijn scherm blijft firefox aangeven dat er nog critical update(s) beschikbaar zijn.
Is dit uit te zetten?
Ik heb geprobeerd om het in option/advanced/software update uit te zetten maar dat mocht niet baten.
Uit de startpost:
De extensiemanager is nog niet goed getest, daar kunnen dus problemen mee zijn die in 1.0 RC1 opgelost zullen worden. Verder kan het zijn dat je ziet dat er updates beschikbaar zijn, terwijl dat niet het geval is.
Dit is op te lossen door in Options | Advanced uit te schakelen dat Firefox op nieuwe versies moet controleren. Verder zul je nadat je about:config in je adresbalk hebt ingetypt de waarde van update.app.updatesAvailable moeten wijzigen in false. Eventueel ook andre update.app.updates* waardes leegmaken, omdat die aangeven dat er een update klaarstaat. Ook hier is een uitleg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Bedankt had het niet gevonden.
Het werkt nu weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Laatst online: 26-01-2024
Sybr_E-N schreef op 08 juli 2004 @ 19:07:
[...]

Yup, toch werkt het nog steeds niet. Zal firefox wel even helemaal opnieuw installeren. Dat verhelpt alle problemen vast wel. :)

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:13
iemand nog meer hyet probleem dat downloadstatus bar niet werkt met ff0.9.2 :? ;(

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Jup, idem... vreemd, raar, echter gelukkig werkt de 'time remaining' nog :)

[edit] hij werkt wel trouwens, hij is alleen grijs en de balk die erin volloopt is donkergrijs...

[ Voor 45% gewijzigd door letatcest op 09-07-2004 14:30 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Hmm.. ik ben nog beetje FireFox noob, heb em gister
geinstalleerd (0.9.1)

Maar als ik wil patchen naar 0.9.2.. start ie de update .xpi
maar vervolgens kan hij de DOM Inspector niet vinden
en updaten :(

Wat moet ik veranderen of installeren?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Download en installeer dan gewoon versie 0.9.2 van de Fx-site :) . Heb je hetzelfde bereikt tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

oke.. al onderweg :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Hmmm ben altijd een grote fan van Avant Browser, vanwege zijn enorme mogelijkheden.
Nu even firefox aan het proberen, eerder heb ik het een keer aan de kant gegooid.
Maar ik moet zeggen dat de huidige versie lekker loopt en zeer snel is.

Is er overigens nog een mogelijkheid om Flash zooi op een enkele site te blokkeren?

Nu eens kijken of ik hem ook nog onder OS/2 _/-\o_ (ECS 1.1) aan de praat krijg. nja strange want de IBM Webbrowser 2.0 (Mozilla versie 1.4 ofzo) draait wel als een trein.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
OkselFris schreef op 09 juli 2004 @ 22:12:Is er overigens nog een mogelijkheid om Flash zooi op een enkele site te blokkeren?
Jup, zie de startpost (adblock) ;)

Is er al een ieview uit die met de nieuw FF werkt? of enige nieuws hierover?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Graham schreef op 09 juli 2004 @ 22:45:
[...]
Is er al een ieview uit die met de nieuw FF werkt? of enige nieuws hierover?
Zoek in je about:config even app.version en maak daar 0.9.0 van, zoek ook extensions.lastAppVersion en maak daar ook 0.9.0 van :) . Dan kun je weer netjes alle exensions installeren.

Mag dit ook in de TS onder het kopje FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 08:01
Ben eve Firefox aan het testen als alternatief voor IE maar er zit me toch iets heel erg dwars.
In IE ben ik gewend om webpagina's te openen door CTRL+O uit te voeren en dan de url in te typen.
Bij Firefox is dat "open file". Is er een manier om er voor te zorgen dat ik door middel van CTRL+O gewoon webpagina's kan openen ?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Harm schreef op 10 juli 2004 @ 01:15:
[...]

Zoek in je <code>about:config</code> even <code>app.version</code> en maak daar <kbd>0.9.0</kbd> van, zoek ook <code>extensions.lastAppVersion</code> en maak daar ook <kbd>0.9.0</kbd> van :) . Dan kun je weer netjes alle exensions installeren.
Thx....moest nog wel effe ieview opnieuw installeren (dus uninstall > exit en install > exit) doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Graham op 10-07-2004 01:45 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Scorperito schreef op 08 juli 2004 @ 10:59:
Enige punt van (minimale) ergernis is nog wel dit:
Als ik een link open in outlook, dan opent firefox wel, maar dan opent er ook nog een "open with.." dialog scherm, waar ik dus een programma moet selecteren waarmee hij die link moet openen...

Voor de rest echt top :)
Ook goede extensions verkrijgbaar.
Dit probleem heb ik ook gehad. Heb je 0.9 over 0.8 heen geïnstalleerd misschien? Na een uninstall van Firefox en een reinstall werkte did allemaal prima. Settings en Bookmarks en dergelijke werden allemaal bewaard, al had ik daar niet op gerekend :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ik heb momenteel de laatste nightly build geïnstalleerd:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040709 Firefox/0.9.0+
Op GoT surf ik altijd met 100 replies per pagina. In zulke lappen tekst ben ik dan altijd gewend om CTRL-F te gebruiken om bepaalde woorden te zoeken. Dat werkt nog steeds in deze versie uiteraard, maar wat ik nu voor het eerst zie en wat dus volgens mij dus nu voor het eerst erin zit (omdat ik CTRL-F toch heel vaak gebruik op een dag) is dat er in plaats van een pop-up een extra werkbalkje direct boven de tabs verschijnt. Daar kun je dan je zoekterm invullen en daar zit ook een heel mooie highlight functie bij. Het mooie is dat als je een andere pagina in een nieuwe tab opent, zonder je zoekterm uit dat tekstveldje te verwijderen, ook in die nieuwe pagina die zoekterm direct gehighlight wordt. Ik weet niet of deze feature ook al in Fx 0.9.2 zit, dus het kan zijn dat ik totaal geen nieuwe dingen loop te vertellen... maar ik ben er erg tevreden mee in ieder geval. Beter dan zo'n pop-upje over je pagina's heen én een zeer praktische highlightfunctie! :)

Screenie is klikkubol:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36717/thumb.png

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik draai sinds gisteren ook weer nigthly's van de branch om het simpele feit dat de Fx-developers ongeveer niets aan de trunk doen :( . Dat vind ik niet leuk, maar goed, daar hebben we niets aan :P . Die rare nieuwe feature: ik maak veel gebruik van find-as-you-type en die functie werkt met dat nieuwe zoekding _erg_ ongemakkelijk zo vind ik. Ik kan ineens niet meer eenvoudig zoeken in tekstvelden op webpagina's en daar ben ik niet blij mee. Overigens, vind ik het ook erg onhandig dat het nu in een werkbalk zit die niet automatisch weggaat. Ik heb liever een venstertje dat ik zelf kan verplaatsen en overal neer kan zetten waar ik het wil.

Nee, dan de livefeedfunctie :) . Dat je RSS-feeds als bookmarks kan toevoegen die dan automatisch bijgewerkt worden waardoor je in je browser op de hoogte kan blijven van wijzigingen in RSS-feeds. Dat vind ik handiger :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 10 juli 2004 @ 02:12:
[...]
Ik draai sinds gisteren ook weer nigthly's van de branch om het simpele feit dat de Fx-developers ongeveer niets aan de trunk doen :( . Dat vind ik niet leuk, maar goed, daar hebben we niets aan :P .
Eerst moet 1.0 gereleased worden (uit de branch), waarom al verder kijken :P
Die rare nieuwe feature: ik maak veel gebruik van find-as-you-type en die functie werkt met dat nieuwe zoekding _erg_ ongemakkelijk zo vind ik. Ik kan ineens niet meer eenvoudig zoeken in tekstvelden op webpagina's en daar ben ik niet blij mee. Overigens, vind ik het ook erg onhandig dat het nu in een werkbalk zit die niet automatisch weggaat. Ik heb liever een venstertje dat ik zelf kan verplaatsen en overal neer kan zetten waar ik het wil.
Ik vind het ook vervelend dat ik nu eerst / of ' moet gebruiken voor FAYT. Gelukkig zie ik net bij de toevoegingen aan de Firefox code dat er vanavond een optie inzit om fayt te starten als je begint met typen. Zo wordt de nieuwe zoekbalk misschien toch wat. Bij mij verdwijnt die balk trouwens ook uit beeld na een tijdje.. (als ik niet s meer doe)
Nee, dan de livefeedfunctie :) . Dat je RSS-feeds als bookmarks kan toevoegen die dan automatisch bijgewerkt worden waardoor je in je browser op de hoogte kan blijven van wijzigingen in RSS-feeds. Dat vind ik handiger :)
Het lijkt me opzich wel handig om te gebruiken. Het is op dit moment ook wel erg buggie. Bij mij laat hij Firefox redelijk vaak crashen... En ook het toevoegen van nieuwe feeds gaat vaak niet goed.
Harm schreef op 10 juli 2004 @ 01:15:
Mag dit ook in de TS onder het kopje FAQ?
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik heb sinds kort ruzie met flash-animaties die blijkbaar niet geheel goed geïmplementeerd zijn. Waarom weet ik niet, want de code lijkt wel te kloppen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
  codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,42,0"
  id="Movie1" width="168" height="168">
  <param name="movie" value="http://www.dizkartes.nl/images/ehbbq.swf">
  <param name="quality" value="high">
  <param name="base" value="http://www.dizkartes.nl/images/">
    <embed name="Movie2" src="Movie1.swf"
     quality="high" base="http://www.dizkartes.nl/images/"  swLiveConnect="true"
     width="168" height="168"
     type="application/x-shockwave-flash"
     pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
 </object>

Dit is achter een logingebeuren, dus kan je niet even zien.
Wat ook vaag is, is dat flash etc. wel goed werkt op bv. http://3voor12.vpro.nl.
maar ook zelfs al tegengekomen dat FX helemaal vast loopt :'(
Dit is zo sinds... eh.. 0.9, althans, daarvoor is het me of niet opgevallen, of zat ik niet op foute-code sites ;)

[edit]bv. www.djdear.nl ... flashanimaties laden niet, maar zou het liggen aan de WMP-implementaties?

[edit 2] het ligt dus gvd aan Zonealarm!!! (ok, de flashmovies laden nog steeds niet, maar het vastlopen door de streams die erin staan dus wel)

[edit 3] helaas, ligt toch niet aan ZA :|

[ Voor 49% gewijzigd door letatcest op 10-07-2004 10:32 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 10 juli 2004 @ 09:10:
[...]

Eerst moet 1.0 gereleased worden (uit de branch), waarom al verder kijken :P
Omdat het eigenlijk zo zou moeten zijn dat in de trunk ontwikkeling plaatsvindt en dat de branch er alleen maar is om bugs te fixen. Dat is het beleid al maanden en daar wordt nu vanaf geweken door Mozilla en dat vind ik vreemd, hoewel ik het ook wel weer op een bepaalde manier kan begrijpen. Overigens draaide ik ook trunk omdat The Burning Edge tot voor kort trunk-changes aangaf. Dat is sinds kort ook branch en dus kon ik ook wel switchen aangezien dan al mijn informatiebronnen branch doen :) .
[...]

Ik vind het ook vervelend dat ik nu eerst / of ' moet gebruiken voor FAYT. Gelukkig zie ik net bij de toevoegingen aan de Firefox code dat er vanavond een optie inzit om fayt te starten als je begint met typen. Zo wordt de nieuwe zoekbalk misschien toch wat. Bij mij verdwijnt die balk trouwens ook uit beeld na een tijdje.. (als ik niet s meer doe)
Ik las het inderdaad net. Ik hoop eigenlijk gewoon op een feature waarmee je alles weer in de oude staat kan krijgen, maar wie weet werkt dit inderdaad ook wel goed en vind ik het dan alsnog prima :) .
[...]

Het lijkt me opzich wel handig om te gebruiken. Het is op dit moment ook wel erg buggie. Bij mij laat hij Firefox redelijk vaak crashen... En ook het toevoegen van nieuwe feeds gaat vaak niet goed.
Ik heb het met één feed geprobeerd en die ging goed (feed van TBE was dat). Maar de feature an sich vind ik erg leuk en nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:22

Magic666

No one's neighbour!

hele gave winamp extension:
http://www.grendosa.com/temp/xpi.php?xpi=foxamp_0.3.4.xpi
Is nog beta maar werkt als een trein!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.