[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.605 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76512

Iemand bekend mee als je op een dag (vandaag dus :( ) Firefox opstart hij opeens naar een user gaat vragen? (waarbij je niet default mag en kunt kiezen en dus al je instellingen kwijt bent!)

Wat ik me vooral ook afvraag is wat deze gebeurtenis geinitieerd heeft???

----Oplossing gevonden (oorzaak nog steeds onbekend)

Maak indien hij om een user keuze vraagt en je de "default" niet kunt kiezen een nieuwe user aan, SLUIT daarna Firefox en ga naar start--> uitvoeren en toets in

firefox.exe -ProfileManager

Kies hier weer gewoon de default.
Hierna heb je gewoon weer al je settings, plugins en bookmarks terug

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 76512 op 03-09-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan is firefox niet (goed) afgesloten. Kijk in de taskmanager en kap daar het actieve firefox.exe proces af.
Edit: Ja, dat is de nette manier :+

Een probleem dat ik heb is dat firefox na een tijd niet actief gebruik heeeel erg traag uit het virtuele geheugen geladen wordt. Hij kan dan echt ruim een minuut staan te lezen van de harde schijf. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Overigens kan dit ook zomaar voor komen op een willekeurige andere site tijdens het browsen, maar dat kan dan denk ik wel te maken hebben met flash of java. Maar dat blijft mijn grootste hekelpunt aan firefox, terwijl ik verder voor het eerst weer eens verliefd ben :P

Edit: Hoewel... ik had het nu ook hier. Daar staat niet veel spannends, maar hij kan dan toch heel lang op veel schijf-activiteit staan te wachten. Ik snap er niets van.

Kan het liggen aan Adblock of mijn aanzienlijke lijst cookie execptions?

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 03-09-2004 01:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Exirion schreef op 02 september 2004 @ 23:23:
Waar ik nu steeds meer van begin te balen is dat die download manager in Firefox retetraag en irritant is. Soms duurt het tien seonden (!!!) na het typen van Ctrl-Y voordat dat pokkeding verschijnt. Vaak als er meerdere windows open staan en je opent de download manager dan duurt het een hele tijd en uiteindelijk blijft alles hangen. Ik heb net 0.9.3 ipv 0.9 geinstalleerd en het probleem blijft bestaan. Op meerdere computers. Erg zwak puntje, want ik snap niet waar ie al die tijd mee bezig is als je dat ding opent :{
Dit ervaar ik ook. Zeker bij meerdere downloads. Dan is de CPU usage 100%! Dat vind ik ook erg vaag. Ook zonde vind ik daarom dan dat ze de downloads in laten faden. Kost alleen maar tijd, en je ziet niet wat ie doet.
Ook het cancellen van een download gaat niet altijd. Dan klik je cancel, maar omdat ie dan weer te laat reageert, is ie ondertussen al klaar met downloaden en wordt het bestand toch stug uitgevoerd of opgeslagen.

Ik hoop idd dat ze de downloadmanager nog fixen voor 1.0.

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 03-09-2004 01:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Gezien de problemen hierboven met de downloadmanager kan dit misschien nuttig zijn:
quote: Release Notes
Firefox releasenotes schreef:
Some users have experienced performance problems with the Downloads window - if the Downloads window experiences slow painting, try installing this patch.

[ Voor 3% gewijzigd door Unverter op 03-09-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Gert-Paul schreef op 03 september 2004 @ 09:49:
Gezien de problemen hierboven met de downloadmanager kan dit misschien nuttig zijn:
Straks even proberen, thanks! :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 10-06 23:26
weet niet of het al langs gekomen is, maar ik heb al een tijdje niet meer mee gelezen.

Ik heb problemen met de tweakers.net frontpage, tijdens het scrollen, dan begint ie te horten en te stoten en schiet de load omhoog ;(

Terwijl ik daar voorheen nooit last van had :?

Dus heeft iemand hier last van, iemand daar een oplossing voor en als het niet teveel gevraagd is mij niet te vierendelen ;)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Ik gebruik een recente optimized build van Moox (die van 29 augustus), en daar scrollt de tweakers.net homepage prima in...

(let op: als je een "te nieuwe" versie pakt, krijg je problemen met je themes en extensions omdat de versies vanaf 1 september een ander intern versienummer hebben)

[ Voor 34% gewijzigd door PommeFritz op 04-09-2004 12:23 ]

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93647

http://www.tapouillo.com/firefox_extension/ << Deze plug in geeft een balkje dat de pagerank(Google) aangeeft weer.

Trouwens die Nokia theme (staat op 1e plaats @ moz web site) is gelikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
http://www.asetek.com/
doet het niet bij mij.. meer mensen last van?
Wel met IE overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door Pkunk op 05-09-2004 23:31 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Daar heb ik ook last van, tsjah nix aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Anoniem: 12592 schreef op 05 september 2004 @ 23:42:
Daar heb ik ook last van, tsjah nix aan te doen...
Er wordt gewoon naar de user agent gekeken.

Er bestaat een extension waarmee je de user agent mee kunt veranderen in FF. Zo kun je verschillende sites komen die je voorheen alleen met IE kon bezoeken.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:12

sniek

Got root?

Ben ook inderdaad bijzonder blij met Firefox. Ik draai echter windows2k sp4 en hij wil nog wel is gewoon uitvallen. Dat gebeurt vaak wanneer een pagina niet snel genoeg laadt en ik op herladen druk. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb al geprobeerd al mijn plugins te verwijderen en hem opnieuw te installeren.

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28446

Een goedemorgen,

Ik heb het een en ander doorgelezen over FF. In eerste instantie lijkt het een grote verbetering t.o.v. IE. Maar dit geldt volgens mij vooral voor de thuisgebruiker hier.
Mijn vraag is dan ook of iemand ervaring heeft in het bedrijfsleven met Mozilla FF. Of een implementatie aan te raden is, of niet (waarom niet/wel??) Ik begrijp dat 0.93 een redelijk stabiele versie is die veel vervelende popups en spyware blokt. En dat is een beetje de hoofdreden. ook is het positief dat FF veel persoonlijke instelllingen van IE kan overnemen.

Maar aan de andere kant, gebruikers houden niet van verandering. Vandaar de vraag of iemand hier al ervaring mee heeft, zodat ik een idee krijg hoe gebruikers het oppakken...

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:51
Ik zou hem niet graag in een bedrijfsomgeving implementeren, aangezien het beta software is. Firefox heeft op dit moment gewoonweg teveel issues en er is vrijwel geen ervaring ermee in het bedrijfsleven. Deze browser is nog in ontwikkeling.

Verder is het zo dat een te groot aantal websites niet goed wordt weergegeven. Met Internet Explorer weet je tenminste dat websites goed worden weergegeven en dat er bijvoorbeeld geen spontane mutaties in de data optreedt (totaal willekeurig voorbeeld, maar wie zegt dat Firefox dat niet doet? Er is immers geen/nauwelijks ervaring in professionele netwerken), om maar eens een van de vele nachtmerries van een systeembeheeerder op te noemen.

Ik weet niet waarom je dit vraagt, maar als je van plan bent om Firefox uit te zetten in een live omgeving, zou ik je dringend adviseren eerst goed te testen en na te denken of de voordelen wel opwegen tegen de nadelen. En bedenk dat je met goede policy's en systeemconfiguraties alle PC's ook hufter proof kunt krijgen. Systeembeheerders moeten Firefox niet gebruiken alleen maar omdat ze niet weten hoe ze Iexplore moeten inperken.

Firefox is leuk om thuis een beetje aan te klooien, maar nog niet geschikt voor professioneel gebruik. Ik huiver bij de gedachte dat Firefox gebruikt zou worden door de mensen op een financiele administratie. Al was het alleen maar omdat jij als systeembeheerder dan verantwoordelijk (let op: niet aansprakelijk) bent voor alle financiele schade die het gebruik van Firefox kan veroorzaken (en terecht!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28446

Dat ben ik geheel met je eens, maar mijn opdrachtgever wil graag dat ik het een en ander uitzoek m.b.t. tot het veiliger maken van internet op de werkplek, zodat er minder onderhoud voor de beheerder is. en meer productiviteit van de werknemer.
Aangezien ik een goed beeld wil schetsen van de vele verschillende mogelijkheden, moet ik natuurlijk ook kunnen beargumenteren waarom ik een bepaald product juist niet wil nemen :)

deze vraag heb jij grotendeels beantwoord in je post. Dus bedankt daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
sniek schreef op 06 september 2004 @ 08:47:
Ben ook inderdaad bijzonder blij met Firefox. Ik draai echter windows2k sp4 en hij wil nog wel is gewoon uitvallen. Dat gebeurt vaak wanneer een pagina niet snel genoeg laadt en ik op herladen druk. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb al geprobeerd al mijn plugins te verwijderen en hem opnieuw te installeren.
Nope, nooit last van. Heb je voorbeelden van sites waar dit probleem optreedt of gebeurt het overal?
oheng schreef op 06 september 2004 @ 10:37:
Ik zou hem niet graag in een bedrijfsomgeving implementeren, aangezien het beta software is. Firefox heeft op dit moment gewoonweg teveel issues en er is vrijwel geen ervaring ermee in het bedrijfsleven. Deze browser is nog in ontwikkeling.
Alle software is en blijft in ontwikkeling. Over een maandje of twee komt Firefox 1.0 uit en die versie is meer dan stabiel genoeg om binnen bedrijfs/ of schoolnetwerken ingezet te worden. Het feit dat Firefox nu nog een 'technology preview' is, wil niet zeggen dat het in de nabije toekomst niet stabiel genoeg zou zijn.
Verder is het zo dat een te groot aantal websites niet goed wordt weergegeven. Met Internet Explorer weet je tenminste dat websites goed worden weergegeven en dat er bijvoorbeeld geen spontane mutaties in de data optreedt (totaal willekeurig voorbeeld, maar wie zegt dat Firefox dat niet doet? Er is immers geen/nauwelijks ervaring in professionele netwerken), om maar eens een van de vele nachtmerries van een systeembeheeerder op te noemen.
Mutatie in data? Waar heb je het over? :? Dat sites in IE altijd goed weer worden gegeven en in Firefox niet, dat is op te vangen door te onderzoeken welke sites bekeken moeten kunnen worden, denk aan een intranet, corporate website of sites van leveranciers. Als die sites goed worden weergegeven is er niets aan de hand. Als daar wel problemen zijn, dan zal daar rekening meegehouden moeten worden. Ik ken overigens maar weinig sites van grotere bedrijven die in Firefox helemaal niet werken.
Ik weet niet waarom je dit vraagt, maar als je van plan bent om Firefox uit te zetten in een live omgeving, zou ik je dringend adviseren eerst goed te testen en na te denken of de voordelen wel opwegen tegen de nadelen. En bedenk dat je met goede policy's en systeemconfiguraties alle PC's ook hufter proof kunt krijgen. Systeembeheerders moeten Firefox niet gebruiken alleen maar omdat ze niet weten hoe ze Iexplore moeten inperken.
Dat laatste vind ik een goed argument. Maar daar kan tegenover gesteld worden dat Firefox ook andere voordelen heeft die IMHO de productiviteit, mits goed toegepast, kunnen verhogen. Overigens is Firefox prima toepasbaar binnen bedrijfsnetwerken aangezien de ondersteuning voor de benodigde applicaties/toepassingen voldoende aanwezig is AFAIK.
Firefox is leuk om thuis een beetje aan te klooien, maar nog niet geschikt voor professioneel gebruik. Ik huiver bij de gedachte dat Firefox gebruikt zou worden door de mensen op een financiele administratie. Al was het alleen maar omdat jij als systeembeheerder dan verantwoordelijk (let op: niet aansprakelijk) bent voor alle financiele schade die het gebruik van Firefox kan veroorzaken (en terecht!).
Waarom is Firefox niet geschikt voor professioneel gebruik? De core van Firefox is de Gecko-engine en die is meer dan voldoende doorontwikkeld en daarvan moge toch bekend zijn dat hij gewoon goed is. Ik zie echt niet waarom het gebruik van Firefox (of de Mozilla suite) al deze problemen zou veroorzaken die jij hier voor ons schetst. Er zijn voldoende voorbeelden te vinden van bedrijven en scholen die inmiddels Firefox of Mozilla gebruiken. Als er inderdaad zoveel problemen zijn als jij verwacht, dan zou je toch verwachten dat de Gecko-browsers minder toegepast worden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek

sniek

Got root?

Nope, nooit last van. Heb je voorbeelden van sites waar dit probleem optreedt of gebeurt het overal?
Nee inderdaad. gebeurt zomaar overal en ik heb het idee dat het niet uitmaakt welke site ik bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek

sniek

Got root?

Haha, en dit is gebasseerd op welke feitelijke waarheden? Ik kan niet anders zeggen dat Firefox een fijn en (doorgaans) zeer stabiele browser is. Welke professionele IE functionaliteiten mist hij dan? Ik ben nu wel erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

wat is er zo geweldig aan FF dan? ik heb altijd 1 of ander probleem ermee... toegegeven als het gepatchd moet worden is FF veel vlotter dan MS maar verder is ie niet zo geweldig en kan hij helemaal nix extra dan de IE zelf. popupblokker zit nu ook in SP2.

het irritante vind ik dat ik steeds moet switchen tussen IE en FF omdat een site het niet goed doet op FF. ik gebruik FF alleen maar op warez sites waar erg veel popups zijn want googletoolbar laat van alles door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 01-06 17:26
Gebruik nu, sinds kort, FF en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Vooral het openen in Tabs vind ik erg prettig, heb alleen een paar probleempjes.

Probeerde gisteravond nieuwe firmware voor m'n liteon op te halen, maar dat ging dus niet. De pagina werd alleen gerefreshed :?
Gaat om deze site:
meuktracker: Lite-On LDW-811S 0R

En ik kan niet meer inloggen op de girotel pagina, blijft maar op een neer springen(maar dat zal wel aan een java instelling liggen), moet nog goed naar de instellingen kijken (tenzij iemand de oplossing zo kan ophoesten :))

Verder vind ik het een lekkere browser :)

Thnx voor de tips, ga zo ff kijken (ben nog aan het werk ;))

[ Voor 6% gewijzigd door You-Suk op 06-09-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

snelle oplossing : http://ieview.mozdev.org/ ;)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 23:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

You-Suk schreef op 06 september 2004 @ 15:23:
En ik kan niet meer inloggen op de girotel pagina, blijft maar op een neer springen(maar dat zal wel aan een java instelling liggen), moet nog goed naar de instellingen kijken (tenzij iemand de oplossing zo kan ophoesten :))

Verder vind ik het een lekkere browser :)
Voor Postbank gebruik ik nu www.mijnpostbank.nl wat prima werkt met Firefox. Girotel is zo 2003. :) Nouja, is een tip. Mijnpostbank kan precies hetzelfde als niet meer dan girotel, en kan 24 uur per dag ipv om 11 uur gesloten te zijn.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Brickman schreef op 06 september 2004 @ 08:44:
[...]

Er wordt gewoon naar de user agent gekeken.

Er bestaat een extension waarmee je de user agent mee kunt veranderen in FF. Zo kun je verschillende sites komen die je voorheen alleen met IE kon bezoeken.
Wat is zo'n user agent precies dan?

//edit laat maar. :X al gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Pkunk op 06-09-2004 20:00 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:10
Harm schreef op 06 september 2004 @ 11:30:
Over een maandje of twee komt Firefox 1.0 uit en die versie is meer dan stabiel genoeg om binnen bedrijfs/ of schoolnetwerken ingezet te worden. Het feit dat Firefox nu nog een 'technology preview' is, wil niet zeggen dat het in de nabije toekomst niet stabiel genoeg zou zijn.
Pffft, dit wordt ook maar steeds uitgesteld zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14037

Ik heb een probleem met Firefox want hij laat (na vast lopen) tweakers.net heel raar zien. De layout van de pagina klopt helemaal niet en de hele sidebar is er niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.otctennis.com/firefox-tweakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Laatst online: 06:47

Tux

Laat hij dit na een harde refresh nog steeds zo zien?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Dennis schreef op 06 september 2004 @ 20:04:
[...]

Pffft, dit wordt ook maar steeds uitgesteld zeg.
Officieel nog steeds 11 oktober, maar de PR wijkt al een week af van de roadmap (zoals het nu gaat zal dat wel eind deze week worden) . We kunnen trouwens beter een 1.0 release hebben die een beetje goed is, dan een die afgeraffeld is.

En nog wat deprimerender nieuws:
Ik vraag me af hoe men hieraan komt, maar op de Mozillazine forums had iemand het zelfs al over februari als releasedatum van 1.0..
Tux schreef op 06 september 2004 @ 20:13:
Laat hij dit na een harde refresh nog steeds zo zien?
Shift + Refresh als dat niet duidelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Waarom kom ik met de volgende link bij Microsoft uit ? :? :?
[url=http://http://www.google.nl]http://http://www.google.nl[/]

Ik had van de week zo'n soort link te pakken, en toevallig kwam mijn moeder vandaag met een site (soort startpagina achtig, iets van mijnfavorietje.nl ofzo. waanzinnige bagger site) waarvan de link die zij wou volgen niet werkte. Op dezelfde manier. Het was een wazig doorlink script waar uiteindelijk url=http://http://www. etc stond. En dus vrolijk naar ms.

YMMV. Dit was overigens wel op windows machines. (XP, XP en 98)
Oh, en hier met IE6, XP krijg ik gewoon zo'n melding dat the page not can be displayed. ;)

(Overigens, mijn ouders zitten ook al ruim een half jaar aan de FF. Werkt prachtig. Als een site niet werkt surfen ze verder. :) )

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja na een hard refresh is het ook dezelfe ellende. Alleen in Safe Mode laat hij het wel goed zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
bartware schreef op 06 september 2004 @ 21:50:
Waarom kom ik met de volgende link bij Microsoft uit ? :? :?
[url=http://http://www.google.nl]http://http://www.google.nl[/]
Heeft te maken dat het eerste resultaat in een Google search naar 'http' microsoft.com is en aangezien Firefox gebruikt maakt van de Google Lucky Search, als je een word intypt in de adresbalk, kom je dus daar terecht.
Het zou alleen wel netjes zijn als ze het mechanisme zo aanpassen dat het dubbele gebruik van http:// een error geeft, net als ze met localhost gedaan hebben. Tot v0.8, als ik me herriner, ging Firefox ook zoeken naar localhost in Google als je lokale server offline was..
Anoniem: 14037 schreef op 06 september 2004 @ 21:53:
Ja na een hard refresh is het ook dezelfe ellende. Alleen in Safe Mode laat hij het wel goed zien!!
Welke extensies heb je geïnstalleerd. Toevallig TBE? Zet die dan eventjes uit. Als het dan opgelost is kun je eerst kijken of er een update voor TBE is en anders moet je bv opzoek naar alternatieven (Zie link in de startpost)

[ Voor 16% gewijzigd door Unverter op 07-09-2004 07:36 . Reden: Nu leesbaar gemaakt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee Tabbrowser heb ik niet geinstalleerd! Bedankt voor de hulp maar ik denk dat ik maar op 1.0 wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119128

Ik huiver bij de gedachte dat Firefox gebruikt zou worden door de mensen op een financiele administratie. Al was het alleen maar omdat jij als systeembeheerder dan verantwoordelijk (let op: niet aansprakelijk) bent voor alle financiele schade die het gebruik van Firefox kan veroorzaken (en terecht!).
Wat een onzin. Firefox is een web-browser en een web-browser dient ervoor om html,css code om te zetten naar leesbare pagina's. En dat doet hij erg goed. Hoe kan een webbrowser data vern**ken op het lokale systeem????

Ik ontwikkel een web-applicatie front-end en gebruik daarvoor firefox om te testen. Ondersteuning van firefox voor de huidige w3c standaarden is misschien nog niet perfect, maar stukken beter dan IE.
En ik huiver zelf bij de gedachte internet explorer aan te moeten bevelen als standaard browser. Als browser functioneerd IE doorgaans vrij redelijk, maar de te diepe integratie binnen het windows besturingssysteem is een grote ontwerpfout geweest waardoor we nu opgezadeld zitten met grote service packs.

Bedenk verder dat IE al iets van 4 jaar niet meer verder ontwikkeld is, en het feit dat sommige sites het alleen maar doen met IE is kortzichtigheid van de site-bouwers die verlekkerd hebben gekeken naar IE-mogelijkheden en niet naar W3C standaarden. (waar gelukkig wel verbetering in komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 02-06 09:10

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Misschien kan iemand me helpen;

Op me eigen pc is er niks mis met firefox, op die van mn pa echter wel..het duurt echt onacceptabel lang voor firefox open is(tussen de 1 en 2 minuten vind ik erg lang), eenmaal open is hij loeisnel. Iemand bekend met dit probleem?

PC heeft geen spyware e.d, overbodige visuele dingen staan al uit, overbodige services staan uit, er draait alleen NortonAV 2004 naast verder totaal NIKS.

IE opent wel snel (i know..kan mooi loaden tijdens xp opstarten)

edit: alle goden...voor het eerst dat ik me eigen vraag direct beantwoord...
autoprotect uit in NAV en het is snel..zal wel voor andere problemen gezorgd hebben ook :) Toch maar eens herinstalleren dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 07-09-2004 00:11 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gert-Paul schreef op 06 september 2004 @ 21:58:
Heeft te maken dat het http google result naar microsoft links en aangezien gebruik maakt van de Google Lucky Search..
Het zou alleen wel netjes zijn als ze dit eruit filtereren, net als ze met localhost gedaan hebben. Tot v0.8 als ik me herrineren ging het met Google naar localhost zoeken als je eigen servertjes offline was.
heb je haastig of zo? dit moest ik 3 keer herlezezen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
heb je haastig of zo?
Dat is anders ook geen nederlands. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joh, je meent ut? herlezezen wel? ;) als je het nu nog niet begrijpt vrees ik het ergste voor je... :P

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 07-09-2004 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Anoniem: 99760 schreef op 07 september 2004 @ 00:54:
[...]

heb je haastig of zo? dit moest ik 3 keer herlezezen... :+
8)7 Het was idd bijna geen Nederlands meer en ik had erg snel getypt gisteren avond en niet meer doorgelezen... 8)7
Nu eventjes aangeapst zodat het wel leesbaar is..
Anoniem: 14037 schreef op 06 september 2004 @ 22:19:
Nee Tabbrowser heb ik niet geinstalleerd! Bedankt voor de hulp maar ik denk dat ik maar op 1.0 wacht
Misschien dat een andere extensie het probleem was. Maar ja, als je wilt wachten is dat ook goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ben sinds gisteren op Firefox overgestapt, na een paar jaar een IE aanhanger te zijn geweest :P. Moet zggen dat het er allemaal wat frisser uitziet en het browsen ook een stuk prettiger gaat. Wel is het ff wennen aan allerlei nieuwe dingen zoals hoe het downloadne gaat enz.

Heb alleen en vraagje. Als ik naar een site als http://www.packetnews.com ga en ik klik op zo'n packetnumbet, start start normaliter mirc op en hoef ik alleen ctr+v gevolgd door enter te doen om de download opdracht in te voeren. Alleen staat er nu niks onder ctrl+v :? Iemand enig idee wat hier aan te doen :?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88114

1) Start Mozilla or Mozilla Firefox.
2) Type about:config into the address bar and press enter.
3) Once the page has loaded, type signed into the filter box.
4) You should now see one setting on the list, signed.applets.codebase_principal_support.
5) Double-click the line of that setting and change its value to true.
6) Restart your browser and go to the search page on packetnews.com.
7) Type the name of whatever it is you are looking for in the search box and submit.
8) Press any of the IRC links on the results page.
9) An Internet Security box should appear. Read what it says, check the Remember box and press Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Notna schreef op 07 september 2004 @ 07:48:
Ben sinds gisteren op Firefox overgestapt, na een paar jaar een IE aanhanger te zijn geweest :P. Moet zggen dat het er allemaal wat frisser uitziet en het browsen ook een stuk prettiger gaat. Wel is het ff wennen aan allerlei nieuwe dingen zoals hoe het downloadne gaat enz.

Heb alleen en vraagje. Als ik naar een site als http://www.packetnews.com ga en ik klik op zo'n packetnumbet, start start normaliter mirc op en hoef ik alleen ctr+v gevolgd door enter te doen om de download opdracht in te voeren. Alleen staat er nu niks onder ctrl+v :? Iemand enig idee wat hier aan te doen :?
Ff de properties van zo'n linkje opvragen en in daar handmatig de /msg-enzovoort tekst selecteren :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 88114 schreef op 07 september 2004 @ 08:07:
1) Start Mozilla or Mozilla Firefox.
2) Type about:config into the address bar and press enter.
3) Once the page has loaded, type signed into the filter box.
4) You should now see one setting on the list, signed.applets.codebase_principal_support.
5) Double-click the line of that setting and change its value to true.
6) Restart your browser and go to the search page on packetnews.com.
7) Type the name of whatever it is you are looking for in the search box and submit.
8) Press any of the IRC links on the results page.
9) An Internet Security box should appear. Read what it says, check the Remember box and press Yes.
Jij bent een schat :>

Thnx :D :> :>

/me Notna kan nu weer snel gaan downloaden :P ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 07-09-2004 08:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Gatverdamme wat is dit nu weer :S
Van Firefox 0.8 --> 0.9.3 en ik krijg nergens meer inlog schermpjes met username/password(jaja php inlogjes werken :)), ik krijg gewoon meteen "Not Authorized" meldingen etc. Bijvoorbeeld .htaccess logins. Ik kwam er achter toen ik niet meer op mn router kon inloggen...

Geprobeerd:
- https sites werken wel, daar heeft het niets mee te maken (SSL1,2,etc)
- alle temp dingen wissen (passwords,history,cookies,etc)
- Firefox herinstalleren

Niks werkt tot nu toe :(
Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.
De standaard "je moet een username/pass invoeren lullo" melding dus.

Nog iets:

Als ik op Certificate beheer klik hangt Firefox (ook nooit eerder gehad??)
Anders maar weer terug naar 0.8 hoor..dit is nou niet echt een verbetering :(

edit: ik heb het dus op 2 pc's nu zie ik.
Beide WinXP SP2, lekker dan....ziet er dus niet erg compatible uit, IE werkt wel gewoon goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Max|Burn op 07-09-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ok, het lijkt er sterk op dat het een bug is in de NL versie van 0.9.3
In de Engelse versie heb ik NERGENS last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 11:00

KroeT

[...]

Bij alle websites gaat mijn FF scherm na enkele minuten (of eerder) trillen. Het hele scherm, vanaf en inclusief de 'File-Edit-View-etc-balk' en tot (exclusief) de Statusbalk onderin, inclusief scrollbalk dus, en exclusief de bovenste balk met het kruisje etc.

Duidelijk? Neh :)

Ik heb een paar verschillende branches geprobeerd, waaronder de Moox versie die ik hierboven zag staan, en uiteraard allemaal geinstalleerd na een volledige deïnstallatie van de oude versie, maar het maakt allemaal geen klap uit :/

Ik denk wel dat ik origineel ben met mijn probleem, ik heb hem iig nog nergens zien staan :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sorry die van mij is helaas origineler :(
Het probleem van jou staat gewoon in de Firefox FASQ

The browser window bounces/shakes/jumps etc.
The solution
--------------------------------------------------------------
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=113117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 11:00

KroeT

[...]

Dit was dus de laatste keer dat ik probeer origineel te zijn :P

Mijn bookmarks toolbar was hidden, en ik gebruik de standaard theme, maar na een check en uncheck van de bookmarks toolbar was het toch opgelost. Hij was dus hidden in het menu, maar stiekum toch ook weer niet denk ik.

Merci :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ben niet echt snel vandaag...

[ Voor 98% gewijzigd door Unverter op 07-09-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

Weet iemand hoe je de submitting post data again popup kan uitschakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

FlashBang

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Reefer schreef op 07 september 2004 @ 17:21:
Weet iemand hoe je de submitting post data again popup kan uitschakelen ?
Welke popup? :? Ik snap namelijk niet welke je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

Harm schreef op 07 september 2004 @ 19:04:
[...]

Als je in een searchengine bijvoorbeeld op een result klikt, en dan daarna een backbutton doet, dan krijg je een waarschuwing over het feit dat je nogmaals post data submit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Deze
Afbeeldingslocatie: http://rotzorg.org/~sgr/GoT/postdata.png
waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 07 september 2004 @ 19:04:
[...]

Hij bedoeld de waarschuwingen die je krijgt bij het verlaten/bezoeken van een site met een beveilide verbinding.

Kijk om het op te lossen eens naar de volgende instellingen in about:config en dat ze alledrie op false:
security.warn_entering_secure
security.warn_leaving_secure
security.warn_submit_insecure

EDIT: dit gaat vooral over beveiligde sites. Ik zal nog eventjes verder zoeken voor die andere meldingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Unverter op 07-09-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien niet helemaal het goede topic, maar hoe kun je zien waar Thunderbird je post opslaat? Ik wil windows reinstallen en dus mn mailbox backuppen. In Outlook Express kwam je erachter door met rechts op postvak in te klikken en op eigenschappen, bij Thunderbird werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 20:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Beter zoeken, het staat gewoon onder account settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
* Glitch schopt zichzelf

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 08:55
Weet iemand hoe je snelkoppelingen naar programma's maakt zoals in deze afbeelding die ik gephotoshopped heb, het maakt mij niet zoveel uit waar die iconen geplaatst worden.

Is dit mogelijk?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yanik001/ff.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nightwalker schreef op 07 september 2004 @ 23:21:
Weet iemand hoe je snelkoppelingen naar programma's maakt zoals in deze afbeelding die ik gephotoshopped heb, het maakt mij niet zoveel uit waar die iconen geplaatst worden.

Is dit mogelijk?

[afbeelding]
w00t Goed idee !!! Heb er zojuist ChatZilla neergezet :Y) Ook een IRC Client

Echter programmas lukt niet .... moet denk ik wel kunnen op de een of andere manier :?

/EDIT : Ik heb dat soort dingen trouwens in een IE/Windows balk in mijn ehm.... Taakbalk toch ?? (Je weet wel, dat ding beneden aan in Windows :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 07-09-2004 23:27 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Nightwalker schreef op 07 september 2004 @ 23:21:
Ik heb 'm zelf niet gebruikt, maar je kunt de External Application Buttons-extensie proberen. Overigens zijn dit soort dingen toch prima zelf te vinden als je even door de verschillende extensies heen bladert?

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 07-09-2004 23:44 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 08:55
Thanx man het werkt fantastisch. Ik heb ook door de extension lijst doorgebladerd, maar ik wist niet hoe het genoemd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 15:13

Sosabowski

nerd

PCM heeft goed nieuws te melden over het gebruik van Firefox!
Hoewel nog ruim 70 procent van de gebruikers het internet bezoekt met de Internet Explorer 6 van Microsoft, surft inmiddels bijna 15 procent van de computeraars met Firefox over het web.
http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=361552

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

IorGie schreef op 08 september 2004 @ 01:12:

[...]

"We got the power!" :)

Maar serieus, als die cijfers kloppen zal het toch uiteindelijk allemaal komen door de adviezen van mensen met verstand aan het leek.

Vind 15 procent wel erg veel :?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ultimateb schreef op 08 september 2004 @ 01:23:
[...]

"We got the power!" :)

Maar serieus, als die cijfers kloppen zal het toch uiteindelijk allemaal komen door de adviezen van mensen met verstand aan het leek.

Vind 15 procent wel erg veel :?
Jammergenoeg klopt het ook niet helemaal. Het komt van een website waar veel websitemakers komen, het echte marktaandeel van Firefox verwacht ik rond de 5%.
Meer info: http://www.mozbrowser.nl/node/view/959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sterker nog het klopt helemaal niet :)
Alle mozilla browsers samen halen wel 5%.

[ Voor 37% gewijzigd door Max|Burn op 08-09-2004 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Gert-Paul schreef op 06 september 2004 @ 21:58:
Heeft te maken dat het eerste resultaat in een Google search naar 'http' microsoft.com is en aangezien Firefox gebruikt maakt van de Google Lucky Search, als je een word intypt in de adresbalk, kom je dus daar terecht.
Het zou alleen wel netjes zijn als ze het mechanisme zo aanpassen dat het dubbele gebruik van http:// een error geeft, net als ze met localhost gedaan hebben. Tot v0.8, als ik me herriner, ging Firefox ook zoeken naar localhost in Google als je lokale server offline was..
Klopt inderdaad. Dan kwam je op http://localhost.be uit. Die heeft zelfs een melding voor al het aldus verkregen bezoek :)
Workaround is dus in about:config de keyword.enabled op false zetten, of de keyword.URL van "Lucky Search" afhalen en op normaal Google search zetten (zie: Tips&Tricks)

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 08 september 2004 @ 07:34:
[...]

Jammergenoeg klopt het ook niet helemaal. Het komt van een website waar veel websitemakers komen, het echte marktaandeel van Firefox verwacht ik rond de 5%.
Meer info: http://www.mozbrowser.nl/node/view/959
Als ik het goed had, was die site die jij bedoelt, W3schools.com. Daar is het inderdaad zo dat 15 procent gebruikmaakt van Gecko-browsers, maar to be honest vind ik dat nu niet echt een representatieve site :P . Ik hecht dan meer waarde aan Google ofzo, en daar komt inderdaad een marktaandeel van rond de 5 procent uit. Weinig, maar wel groeiend. Dát is overigens wel duidelijk te zien aan de statistieken van W3schools.com, een groei van de Gecko-browsers en dat is natuurlijk alleen maar goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 10-06 23:26
Nu heb ik eindelijk een functie bedacht voor de "bookmarks toolbar folder" en voor de bookmark toolbar, ik donder daar mijn RSS feeds in. Nu ben ik vast scheel en blind, maar ik dacht dat tweakers.net ook een RSS feed had.

Ik kan hem alleen niet vinden, iemand zin om mij ff te assisteren en aan te wijzen hoe ik dat ding in mijn Firefox RSS krijg :)

Pff, kijken is ook een vak, ik heb hem er nu in, maar hoe kan ik in de RSS van de firefox nightly's aangeven, dat ik er maar 10 nieuws items erin wil :?

[ Voor 21% gewijzigd door joint_me op 08-09-2004 16:27 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Niet, die optie heb je niet. Je ziet alle items die aangeboden worden via de RSS-feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93647

Anoniem: 14037 schreef op 06 september 2004 @ 20:10:
Ik heb een probleem met Firefox want hij laat (na vast lopen) tweakers.net heel raar zien. De layout van de pagina klopt helemaal niet en de hele sidebar is er niet.

[afbeelding]
Adblock ff anders afstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
en ja! vandaag is de nieuwe plugin installer ingecheckt! (http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=253046), voor screenshots: http://www.nexgenmedia.net/ff/screenshots/

helaas natuurlijk, ingecheckt @ 15:52 en gecompiled @ 15:29. nog 24 uur wachten dus.

(de windows-users hebben mss meer geluk, er is nog geen build voor hen beschikbaar... dus als er een komt, dan bevat het wss de plugin-installer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

FlashBang

Hoi.

IorGie schreef op 08 september 2004 @ 01:12:

[...]

:'( :'( Ik had dat allang gezegd maar iedereen leest er over heen : [rml]Devilion in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
oohw, net een een goede hint ontvangen, als je plugin.default_plugin_disabled op true zet, en ff je browser herstart, dan heb je ook de nieuwe pluginmanager! zalig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik heb die niet in m'n about:config staan.
of draai je geen windows?

en wat kun je met die installer? is dat nieuw?

(snap best veel van firefox....maar dit even niet..)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Die hint van Mayce werkt alleen als een recente nightly geïnstalleerd hebt. Jij hebt dat klaarblijkelijk niet ;) . Overigens, als je de nightly van vandaag installeert, die nog niet uit is volgens mij, staat die functie standaard aan. De installer is niet nieuw, die is er al een release of twee à drie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 08 september 2004 @ 21:30:
Die hint van Mayce werkt alleen als een recente nightly geïnstalleerd hebt. Jij hebt dat klaarblijkelijk niet ;) . Overigens, als je de nightly van vandaag installeert, die nog niet uit is volgens mij, staat die functie standaard aan. De installer is niet nieuw, die is er al een release of twee à drie geloof ik.
Ik zie net dat de branch nu ook uit is, maar ik had daarvoor al een sweetlou build gedownload die ook alle fixed zou bevatten die in de échte nightly zitten.
Daar moest ik die pref zelf toevoegen om het nieuwe te zien. Om het te laten werken heb je idd wel een nightly build nodig en om het goed te laten werken de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Hm, ik meende ergens (ik lees teveel dus ik weet weer eens niet waar :P , volgens mij op MZF) gelezen te hebben dat de switch automatisch omging met de nieuwe build. Maar dan download ik nu de nightly wel en dan eens zien wat het is geworden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

LOL Dit is best grappig :

http://www.clubcomputers.nl/index_noie.php <= IE Verplicht :/

Maar dan doe ik dit : http://www.clubcomputers.nl/index.php en ik krijg gewoon een site met weliswaar rare lay-out maar het werkt wel :D

* nero355 zal nooit never niet IE opstarten voor zoiets >:)

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 08-09-2004 23:13 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Room42
  • Niet online
Hehe ja dat heb ik ook. Als een shop niet op Firefox werkt, lopen ze mooi een klant mis. Ze willen toch verkopen? Dan moeten ze maar zorgen voor een degelijke site :)

Meestal stuur ik ze ook wel een mailtje.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

nero355 schreef op 08 september 2004 @ 23:13:
* nero355 zal nooit never niet IE opstarten voor zoiets >:)
Ik dus wel, maar dat is puur en alleen omdat 80% vd online Hardware shops op dezelfde tool draaien, waarbij je dus een inlog vak(username, pass) heb waar je niks in kan vullen (erg vaag)

edit: ok vreemd die tool deed het in 0.8 niet en in 0.9.3 wel..zal wel een instelling geweest zijn dan :D

[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 09-09-2004 00:50 ]

Anoniem: 91634

Sorry hoor maar Opera vindt ik toch beter/handiger dan mozilla. Is echt alles in één programma. mail client, kladblok popup killer, enz standaart in gebouwd. Het emailen gaat zelfs makelijker dan bij outlook.

Ik heb het geinstaleer bij wat computer noobs en die kunne er blikbaar harstikke goed mee overweg op dat opera zo van zelf sprekend is ^_^. Echt geweldig. Ook is de mail makelijk te backuppen en je kan het gewoon naar HTML expoteren. EN ik hoef maar één programmatje te instaleren in de plaats van losse mail client, pop killer, andere plugins, enz. Sins de nieuwe Opera versie 7.54 ben ik nog geen één site tegen gekomen die probleme geeft bij opera. Ze hebben hun bugs er goed wete op te lossen.

• Reefer

Reefer

madness

Jammer dat opera niet gratis is he..

25287

Anoniem: 91634 schreef op 09 september 2004 @ 01:01:
Sorry hoor maar Opera vindt ik toch beter/handiger dan mozilla. Is echt alles in één programma. mail client, kladblok popup killer, enz standaart in gebouwd. Het emailen gaat zelfs makelijker dan bij outlook.

Ik heb het geinstaleer bij wat computer noobs en die kunne er blikbaar harstikke goed mee overweg op dat opera zo van zelf sprekend is ^_^. Echt geweldig. Ook is de mail makelijk te backuppen en je kan het gewoon naar HTML expoteren. EN ik hoef maar één programmatje te instaleren in de plaats van losse mail client, pop killer, andere plugins, enz. Sins de nieuwe Opera versie 7.54 ben ik nog geen één site tegen gekomen die probleme geeft bij opera. Ze hebben hun bugs er goed wete op te lossen.
Grappig, want ik ben juist _niet_ op zoek naar een browser, mailprogramma, kladblok, koffiezetapperaat, vaatwasser en afstandbediening. Ik wil een programma van maximaal 1.5mb waarmee ik kan surfen. Voor mailen installeer ik wel zelf iets.

En ik heb ook geen zin in een banner in me browser zoals bij opera wel het geval is als je niet betaald. Daarnaast kan ik niet meer zonder plugins en die heeft Opera ook niet, dat ze er geld voor durfen te vragen is mij een raadsel.

uuuh die mozzila heeft toch zo een pakketje waar browser, mail en weet ik wat allemaal in 1 pakketje zit. dus wat is dan nog het verschil tussen opera en FF behalve de irrie banner en de onlogisch in mekaar gezette indeling/overzicht van opera?

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

mozilla != firefox.... Mozilla 1.7 is inderdaad wel een compleet setje, Firefox is alleen de browser. Zie mozilla.org

[ Voor 20% gewijzigd door ma9ma op 09-09-2004 06:53 ]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 23:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Yah, ik gebruik niet die volledige Mozilla pakket maar Mozilla Firefox. Ik ga niet me een hele zut installeren om alleen maar te browsen, he? :) Vergelijk het maar met MS Suite en MS Word.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• sniek

sniek

Got root?

Afbeeldingslocatie: http://www.moeilijk.com/~tpit/ff.gif

Dit gebeurt nu wel erg vaak! :-(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is de laatste wijziging in je systeem geweest?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Harm
  • Niet online
En heb je al een nieuw profiel geprobeerd? En, heb je het al eens zonder extensions geprobeerd? Dat is iets van firefox.exe -safemod of iets dergelijks.

• bartware

bartware

@jabber.org

Anoniem: 91634 schreef op 09 september 2004 @ 01:01:

Ik heb het geinstaleer bij wat computer noobs en die kunne er blikbaar harstikke goed mee overweg op dat opera zo van zelf sprekend is ^_^. Echt geweldig. Ook is de mail makelijk te backuppen en je kan het gewoon naar HTML expoteren.
[...nog meer gare tekst ]
Nu alleen nog een ingebouwde spelling- en grammaticachecker die alles wat je intypt corrigeert.... :P

De een wil nu eenmaal een programma dat alles kan, de ander liever voor alles een apart programma wat is geoptimaliseerd voor een bepaalde taak. Firefox is zo'n programma zonder toeters en bellen (al kun je er een heleboel bellen aanhangen met de extensions). En ook n00bs kunnen er mee overweg, want mijn ouders gebruiken het ook zonder problemen.

Heb ik me begrepen?

• Harm
  • Niet online
bartware schreef op 09 september 2004 @ 12:07:
[...]
Nu alleen nog een ingebouwde spelling- en grammaticachecker die alles wat je intypt corrigeert.... :P
Is een extensie voor ;) .

• nero355

nero355

Draai je toevallig NetLimiter ?? En dan ehm... minder legaal O-)

Die geeft dat soort fouten weleens bij sommige programmas, best vaag.... ik had het met GrabIT :/

• Sendy
  • Niet online
Ik poste trouwens daarnet op de tweakers.net pagina. Na de popup in te vullen en 'Reactie plaatsen' te klikken, refreshte de pagina waarop ik gereageerd heb, zodat ik een paginaatje met alleen mijn reactie en haar parent te zien kreeg.
Het vervelende was dat mijn backknop dit niet snapte en ik dus niet makkelijk naar de vorige pagina (die ik aan het lezen was!) te gaan :( Ik heb de instelling dat firefox geen nieuwe pagina's en tabs mag openen (behalve als ik het wil door te klikken). Zou het hierdoor komen, of door gare javascript op de tweakers.net frontpage?

• Harm
  • Niet online
Ik heb dat probleem even getest op de FP en het is een foutje van de Frontpage. Omdat die de pagina refresht via Javascript komt er geen nieuwe entry bij in je history en dus werkt je backknop niet goed. Als je dit wil melden op Devtrack, dan kan er door een devver naar gekeken worden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek

sniek

Got root?

Nee ik draai geen netlimiter. Mijn laatste wijziging is het installeren van i-touch software van logitech bij mijn nieuwe keyboard. That is it.... zucht,... Ik ga inderdaad is safemode draaien.

edit:

offtopic, is het mogelijk mozilla email bestanden te importeren in mozilla thunderbird? Ben er nog niet achter,... ik heb de profile map bewaard en dacht het daarmee te kunnen shizzlen,..

[ Voor 33% gewijzigd door sniek op 10-09-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40426

Lekker lichtgewicht browsertje, maar dat ie het juiste/div/frame niet wiel-scrollt als je je muis erover houdt maakt hem af en teo haast onbruikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 10-06 15:13

Sosabowski

nerd

hier geen last van hoor. FF 0.9.3 en een logitech muisje.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

sniek schreef op 10 september 2004 @ 00:51:offtopic, is het mogelijk mozilla email bestanden te importeren in mozilla thunderbird? Ben er nog niet achter,... ik heb de profile map bewaard en dacht het daarmee te kunnen shizzlen,..
De profiles zijn compatible met elkaar. Ik ben ook van Mozilla naar Firefox overgegaan en het leverede geen problemen op. Hier is een linkje met de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
We zitten aan de duizend postst dus ik heb al een nieuw topic aangemaakt: [rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV[/rml].
Vanaf nu gaan we dus daar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^^ I'm with him :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.