[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.858 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Het grote Mozilla Firefox topic
Afbeeldingslocatie: http://www.mozilla.org/products/firefox/h-ff-dl.png
Introductie
Welkom bij het Grote Firefox topic deel II!

Dit topic is gemaakt in overleg met cybersteef en gebaseerd op de inhoud van posts uit deel I. Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij per email of msn.

Voorgaande delen
The Browser, Reloaded
What's new:
  • Windows Installer
    Firefox now comes with an installer for Windows. Aside from making the installation process smoother, the installer also solves some common plug-in problems.
  • Download Manager
    The new streamlined download manager keeps your downloads organized without getting in your way. Select Tools > Downloads or press Ctrl+E to see it or change its behavior.
  • New Add Bookmark Dialog
    The Add Bookmark dialog has been enhanced and now allows the creation of new bookmark folders.
  • Work Offline
    It's now possible to view Web pages you've previously visited without being connected to the Internet.
  • Better Handling of File Types
    Binary files (e.g. .wma and .rar files) served by servers incorrectly sending text/plain should no longer be displayed as garbage in the browser, rather they should be appropriately handled.
  • New XPInstall Frontend
    The dialog that appears when installing themes and extensions has been redesigned and is easier to use.
  • New default theme for MacOS X
    The Pinstripe theme integrates better on MacOS X than the Qute theme, used on Windows and Linux.
  • Lots of bug fixes and improvements
    Disabling of form auto-completion is now working, the address bar now remembers the edited text across tab switching, among many other bug fixes.
Ok, ik wil Firefox downloaden :?
Let eventueel op de System Requirements.

Windows: Installer

Linux: GTK of GTK + XFT

MacOS X: Compressed Disk Image

NL Versie: http://mozillanl.mozdev.org/

Mirrors: http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Known issues
  • Sommige menu's en mappen op de Bookmark Toolbar sluiten niet altijd even goed (geldt alleen voor Windows).
  • Een aantal thema's vereisen een restart van de browser.
  • De knop "Use this theme" werkt nog niet helemaal naar behoren. Je zult van theme moeten wisselen via Options | Themes.
  • Download windows hebben af en toe last van een trage refresh rate.
    Klik hier (met Firefox ;)) voor de patch.
Handige Links
Firefox Extension, Themes & Plugins
Het lijkt me handig om hieronder een overzicht van handige Extensions, Themes & Plugins neer te zetten.

Geef in dit topic aan welke add-ins je gebruikt, dan maak ik aan de hand daarvan een lijst!

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 14-05-2004 16:52 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Aangezien deze post interessant is, heb ik hem in dit nieuwe deel nog eenmaal gequote :)
Nietzman schreef op 14 mei 2004 @ 16:25:
Ik kan iedereen aanraden om maar vooral niet de meest recente nightly te installeren, je raakt bijna al je extensies kwijt, en op het moment ziet FF de XPI's niet eens meer, dus je kunt ze niet meer opnieuw installeren.

Even wachten tot ze die extension manager werkend hebben dus. *).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

BtM909 schreef op 14 mei 2004 @ 16:47:
Aangezien deze post interessant is, heb ik hem in dit nieuwe deel nog eenmaal gequote :)

[...]
En toch komen ze volgens hun roadmap binnen twee weken met een stable 0.9 release ;). Mooie startpost overigens weer!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij of zitten in de laatste nightlies een bug in de renderer van Firefox? Het lijkt wel of bepaalde pagina's (vooral met velden) niet in een keer helemaal goed worden weergegeven. De nieuwste nightly voor Windows (die van 13 mei @ http://ftp.mozilla.org/pu...9-trunk/Firefox-win32.zip) is qua gevoel een stuk vooruitgegaan dan de voorgaande, op de renderbug na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmz, ik heb al mijn extensies nog gewoon hoor. Wat ik wel heb moeten doen was ze opnieuw enablen, maar dat is beduidend minder werk dan ze opnieuw te installeren. En ja, ik draai de nightly van gisteren: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8a) Gecko/20040513 Firefox/0.8.0+.

[edit]
Robin: http://bugzilla.mozilla.o...on=show_bug&bug_id=243066 en http://bugzilla.mozilla.o...on=show_bug&bug_id=242856. Het is dus een bekende renderbug, maar het oplossen is niet zo gemakkelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Harm op 14-05-2004 16:53 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 10:50

klokop

swiekie swoeng

Qua plugins: deze twee zijn erg handig als je aan het ontwikkelen bent.
ViewIE - de huidige pagina in IE bekijken
edit CSS - direct de css van een pagina aanpassen, zonder F5

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0E99FP5UO31F

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vraag me af wat jullie doen als je een nieuwe versie installeert? Hoe doe je dat met plug-ins zoals Flash, Shockwave, Java, Quicktime / Real Alternative, etc? :)

Ik deed het met Mozilla (en waarschijnlijk straks met Firefox 0.9) als volgt: eerst verwijder ik de plug-ins (in mijn geval: Flash, Shockwave, Java, Quicktime en Real Alternative) en daarna Firefox / Mozilla zelf. Daarna installeer ik de nieuwe Firefox / Mozilla en vervolgens de bovenstaande plug-ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik geloof overigens niet dat Firefox 0.9 eind mei uit gaat komen. De extension manager is nog niet eens volledig af en als die ook nog getest moet gaan worden, dan hebben we wel iets meer nodig dan twee weken lijkt me. Ik gok dus eerder op begin juni eigenlijk :) .

[edit]
Blazer schreef op 14 mei 2004 @ 16:57:
Ik vraag me af wat jullie doen als je een nieuwe versie installeert? Hoe doe je dat met plug-ins zoals Flash, Shockwave, Java, Quicktime / Real Alternative, etc? :)
Ik installeer gewoon geen plugins :D . Ik heb dus geen Flash/Shockwave geinstalleerd en je wil niet weten wat voor heerkijk rustige browse-ervaringen dat is :) .

[ Voor 45% gewijzigd door Harm op 14-05-2004 16:59 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Je kan ook de inhoud van de Firefox-directory deleten behalve de map met plugins, daarna unzip je de nieuwe versie in de Firefox-folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 16:55

Nietzman

Woei!

Harm schreef op 14 mei 2004 @ 16:52:
Hmz, ik heb al mijn extensies nog gewoon hoor. Wat ik wel heb moeten doen was ze opnieuw enablen,
En hoe doe je dat?

Ik heb er nog een paar (Vier van de tien ofzo.) in mijn optionsvenster staan, maar die doen stuk voor stuk niets.

Ik word een beetje zenuwachtig van mijn op het moment niets uithalende gemousegesture. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Harm schreef op 14 mei 2004 @ 16:58:
Ik installeer gewoon geen plugins :D . Ik heb dus geen Flash/Shockwave geinstalleerd en je wil niet weten wat voor heerkijk rustige browse-ervaringen dat is :) .
is flash click to view dan niet iets, voor als je toch een flashsite wilt bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 20:33
Blazer schreef op 14 mei 2004 @ 16:57:

Ik deed het met Mozilla (en waarschijnlijk straks met Firefox 0.9) als volgt: eerst verwijder ik de plug-ins (in mijn geval: Flash, Shockwave, Java, Quicktime en Real Alternative) en daarna Firefox / Mozilla zelf. Daarna installeer ik de nieuwe Firefox / Mozilla en vervolgens de bovenstaande plug-ins.
Wat ik heb gedaan is de map van Firefox ff renamen, daarna die nieuwe uitpakken en dan de plugins naar de juiste map kopieren. Voor java heb ik gebruik gemaakt van een of andere .reg filetje, is wel te vinden op de help pagina van firefox, omdat ik niet de installer maar gewoon een zip versie van Firefox gebruik. Bevalt het je niet dan kun je nog terug naar je vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Nietzman schreef op 14 mei 2004 @ 17:05:
[...]

En hoe doe je dat?

Ik heb er nog een paar (Vier van de tien ofzo.) in mijn optionsvenster staan, maar die doen stuk voor stuk niets.

Ik word een beetje zenuwachtig van mijn op het moment niets uithalende gemousegesture. :{.
Via m'n options inderdaad. En dan Enable Extension voor die bepaalde extension. Als dat niet werkt zou ik inderdaad teruggaan naar een eerdere nightly. Ik ben niet gehecht aan m'n extension, maar ik heb er dan ook maar drie geinstalleerd (editCSS die het al een tijdje niet meer doet in mn nightly, View in IE, CuteMenus). Maar als die het niet doen vind ik dat niet heel erg.
PrisonerOfPain schreef op 14 mei 2004 @ 17:05:
[...]

is flash click to view dan niet iets, voor als je toch een flashsite wilt bekijken ;)
Nah, dan wordt ik ineens heel principieel :P . Als een site per se iets in Flash wil aanbieden, dan is het bij voorbaat al niets denk ik dan. Pech voor de site dus. Overigens, in IE zijn beide plugings er wel ;) , dus als ik het toch wil zien gebruik ik IE wel.
Robin Vreuls schreef op 14 mei 2004 @ 16:59:
Je kan ook de inhoud van de Firefox-directory deleten behalve de map met plugins, daarna unzip je de nieuwe versie in de Firefox-folder.
Dat zou voor mij teveel werk zijn :D . Daar heb ik geen zin in namelijk. Ik download de nightly en kopieer die gewoon integraal over mijn oude map heen. Niets moeilijk doen met eerst zelf een map verwijderen enzo. Ik weet het, dit is helemaal fout, maar het is wel het gemakkelijkste en het werkt prima :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08-06 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Over Extenties voor in de lijst:
Ik vind de downloadstatusbar een enorme verbetering t.o.v. de standaard downloadmanager, en ik gebruik sinds vorige week link toolbar. Dat is nog ff wennen, maar lijkt me wel handig.
Ik zag net nog in de gauwigheid jumplink waarmee je redirect links kan omzeilen en rechtstreeks de link kan volgen die je wil (zodat je bijv. niet de balk met 'sluit dit venster om terug te gaan naar Hotmail' te zien krijgt, maar een link in een hotmailbericht gewoon geopend wordt). Die lijkt me ook een uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Extentie voor de lijst:
Ik vind de Web Developer-extentie echt onmisbaar. Superhandige functies voor de webdevelopers onder ons.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Cerberus schreef op 14 mei 2004 @ 21:49:
Extentie voor de lijst:
Ik vind de Web Developer-extentie echt onmisbaar. Superhandige functies voor de webdevelopers onder ons.
Idd echt een vet handige extensie, heb ik ook geïnstalleerd en werkt goed.

Daarnaast een aantal anderen, maar degene die ik toch echt niet kan missen zijn Tabbrowser preferences en ConQuery.
Tabbrowser preferences zorgt ervoor dat links die normaal in een nieuw window geopend zouden worden, nu in een nieuwe tab verschijnen. Dit maakt het tabbed browsen helemaal af.
ConQuery bied een extra optie in het contextmenu om snel woordenboeken en andere sites met formulieren te benaderen (werkt met POST en GET).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 07:52
Ik heb helaas op www.routenet.nl, dat als ik de printversie opvraag en deze vervolgens ook daadwerkelijk wil afdrukken, dat Firebird crasht. Helaas is mijn vader hier ook niet zo blij mee aangezien ik hier in het netwerk verplicht Firebird gebruik :P.

Heeft iedereen hier last van? Ik neem aan dat dit een bug is maar heb geen flauw idee hoe je dit kunt rapporteren of dat het überhaupt aan Firebird ligt. Ik draai onder Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 23:03
Pfff, ik gebruik de nightlies en begin daar nu spijt van te krijgen. Hoewel ik hem veel beter vind dan 0.8, ben ik door de bugs weer ff naar opera geswitched.

Jammer maar adblock is waarschijnlijk het probleem, ff kijken of ik hem uit mijn profiel kan verwijderen. Ach, zit ook wel weer een voordeel aan, nu is opera tenminste ook zo veel mogelijk naar "mijn" perfectie afgesteld :D

Maar toch hij haalt het niet bij firefox :P

p.s. viewIE werkt niet in nightlies :'(

[ Voor 7% gewijzigd door joint_me op 15-05-2004 10:50 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Iemand een theme dat precies op IE6 lijkt?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:02
Ik heb net ook maar ff Firefox gedownload.
Ben toch wel grotendeels een IE gebruiker, alhoewel ik Opera ook gebruik.
Maar Firefox bevalt me wel.
Alle functies zitten niet opvallend in beeld. Ik had het gevoel dat de balken aan boven en onderkant kleiner waren dan in IE maar dat valt eigenlijk wel mee.
Daardoor leek het mij, dat je een groter beeld hebt op de webpagina. Wat natuurlijk erg fijn is.
Verder zijn de themes ook leuk, en erg makkelijk.
Al mijn IE bookmarks zitten er nog in wat het een stuk makkelijker maakt om hier ook goed mee te surfen.

Ik vind de extras ook handig, ik heb ze nog niet goed bekeken maar wat ik gezien heb is wel leuk.

Maar wat zijn nou echt de kwaliteiten van firefox dan? Wat doet ie beter dan andere browsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

joint_me schreef op 15 mei 2004 @ 10:50:
Pfff, ik gebruik de nightlies en begin daar nu spijt van te krijgen. Hoewel ik hem veel beter vind dan 0.8, ben ik door de bugs weer ff naar opera geswitched.
Switch dan terug naar een stable...
p.s. viewIE werkt niet in nightlies :'(
Wat wel? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17264

Gijsh schreef op 15 mei 2004 @ 11:59:

Maar wat zijn nou echt de kwaliteiten van firefox dan? Wat doet ie beter dan andere browsers?
Ik vindt het totaal wat Firefox gewoon bied beter als IE.

- Geitegreerde Zoekbar (standaard Google.com, heb ik veranderd naar google.nl)
- De popup blocker
- De mooie thema's
- Het tabblad browsen. En het feit dat je dit niet opgedrongen krijgt. Als je het niks vindt gebruik je het gewoon niet.
- De extensies
- En last but zeker not least de geweldige communitie support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

leokennis schreef op 15 mei 2004 @ 11:56:
Iemand een theme dat precies op IE6 lijkt?
Check de laatste pagina van het vorige topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 08-06 19:59

Magic666

No one's neighbour!

Gijsh schreef op 15 mei 2004 @ 11:59:
- sneller dan IE
- nagenoeg geen spyware meer

(de rest is al genoemd ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik snap het niet :P . Twee van mijn drie extensions werken nog gewoon, alleen editCSS levert een lege sidebar op en daar kan ik dus niets mee. Maar Cute Menus en IE view doen het nog gewoon; gelukkig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 07-06 23:03
Nietzman schreef op 15 mei 2004 @ 12:23:
[...]

Switch dan terug naar een stable...

[...]

Wat wel? :P.
pff terug switchen naar stable, klinkt niet echt verlijdelijk ;)

Heb nu profiel gewist en adblock buiten mijn nieuwe profiel gelaten, alles werkt, maar geen viewIE, tabbrowser preferences(vertik het om bloated tabbrowser extension te gaan gebruiken)

Voorlopig valt hier allemaal wel mee te leven :D

Wou trouwens jullie nog wijzen op deze extensie

[ Voor 13% gewijzigd door joint_me op 15-05-2004 13:31 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Harm schreef op 15 mei 2004 @ 13:24:
Ik snap het niet :P . Twee van mijn drie extensions werken nog gewoon, alleen editCSS levert een lege sidebar op en daar kan ik dus niets mee. Maar Cute Menus en IE view doen het nog gewoon; gelukkig :) .
Web developer doet het bij mij inmiddels wel weer, en daar zit ook een editCSS-mogelijkheid in. (Deze is fijner dan de EditCSSplugin zelf...) Dus mocht je het nog nodig hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

joint_me schreef op 15 mei 2004 @ 13:28:
[...]

pff terug switchen naar stable, klinkt niet echt verlijdelijk ;)

Heb nu profiel gewist en adblock buiten mijn nieuwe profiel gelaten, alles werkt, maar geen viewIE, tabbrowser preferences(vertik het om bloated tabbrowser extension te gaan gebruiken)

Voorlopig valt hier allemaal wel mee te leven :D

Wou trouwens jullie nog wijzen op deze extensie
Heb net nog in "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8a) Gecko/20040510 Firefox/0.8.0+" IEView geïnstalleerd en als je dat in je profiel werkte dat gewoon. De eerste keer in de application directory niet. Ook met Tabbrowser Preferences en Web Developer geen problemen.

Wat misschien een optie is om toch van de nieuwe functionaliteit gebruik te maken, alleen wel met minder bugs etc. van moz 1.8a erbij. Dan kun je proberen om Onofficiële Branch builds gebruiken. Dit is eigenlijk hoe FF 0.9 er straks uit gaat zien, met wat extra dingen er natuurlijk bij. Alle fixes voor mozilla 1.8a zitten hier niet bij en deze veroorzaken ook al die fouten. Ze bevatten alleen niet het officiële icon, voor de rest lijkt het er wel op..

@Nietzman: Die editCSS mogelijkheid van WebDveloper werkt idd goed. Gebruik ik zelf ook wel eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08-06 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nietzman schreef op 15 mei 2004 @ 12:24:
[...]

Check de laatste pagina van het vorige topic...
En die worden notabene genoemd nav een vraag van Leokennis (over een IE 5/6 skin)... zie deze post in deel 1 van het Firefox topic.

@Leokennis: als je een vraag stelt, kijk dan ook ff of die beantwoord wordt voor je hem opnieuw stelt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Firefox is geweldig, gebruik het vanaf 0.2 al, maar...

Ik heb sinds een tijdje een probleempje, en ik kan er maar niet achter komen waar het aan ligt.

Ik kan namelijk niet meer copy/pasten met de muis. Ik selecteer een tekst, doe rechtermuisklik op de tekst. Vervolgens kan ik het niet pasten, de optie paste is dan ook niet beschikbaar in het menu. (staat er wel, maar is inactive zeg maar). Dit geldt overigens alleen voor tekst in pagina's, copy/paste van de adresbalk bijvoorbeeld werkt wel.

Ik heb het met alle builds die ik uitprobeer (milestones, nightlies maakt niet uit)

Met CTRL-C/V lukt het wel.

Ik heb alle extensies uitgeschakeld om conflicten uit te sluiten, helpt ook niet.

Iemand enig idee, of heeft iemand anders dit ook?

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58862

Weet iemand of er een "Cookie Manager" en "Popup Manager" voor Firefox is, zoals bij Mozilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Anoniem: 58862 schreef op 15 mei 2004 @ 14:50:
Weet iemand of er een "Cookie Manager" en "Popup Manager" voor Firefox is, zoals bij Mozilla?
Volgensmij niet. Waarom wil je het eigenlijk. Volgensmij zijn de opties hetzelfde, alleen de UI is iets anders, toch? In Firefox via opties, in Mozilla via Tools, dacht ik. Ik gebruik al een tijd de Mozilla Suite niet meer, daarom weet ik het niet precies.

Mozilla UI was een beetje vol, daarom hebben ze dat geprobeerd met Firefox te reduceren zodat je er makkelijker mee om kunt gaan.

In Firefox kun je het btw hier vinden:
Firefox cookie opties zitten in Tools> Options>Privacy Cookies. Je hebt dan volgensmij 2 losse venster, terwijl Mozilla van daar van tabs gebruikmaakt.
Pop up blocker opties zijn te vinden in Web features van je opties.

@k7of9: Als ik tekst selecteer zie ik ook geen Paste staan. Lijkt me eigenlijk ook we l logisch, waarom zou je in een normale pagina tekst willen plakken? Of heb je het over een tekstveld? Ik snap niet echt wat je bedoelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Unverter op 15-05-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Kan iemand hier nog even naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ddc schreef op 15 mei 2004 @ 18:17:
Kan iemand hier nog even naar kijken?
ddc schreef op 14 mei 2004 @ 23:28:
Ik heb helaas op www.routenet.nl, dat als ik de printversie opvraag en deze vervolgens ook daadwerkelijk wil afdrukken, dat Firebird crasht. Helaas is mijn vader hier ook niet zo blij mee aangezien ik hier in het netwerk verplicht Firebird gebruik :P.

Heeft iedereen hier last van? Ik neem aan dat dit een bug is maar heb geen flauw idee hoe je dit kunt rapporteren of dat het überhaupt aan Firebird ligt. Ik draai onder Windows XP.
Hier geen probleem met Ff 0.8 / 20040206.

Of het aan Ff ligt: probeer andere printer / printerdriver. Probeer een andere Ff build, leeg je profiel. Wat gebeurt er dan? :)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 15-05-2004 18:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Gert-Paul schreef op 15 mei 2004 @ 15:18:
[...]
@k7of9: Als ik tekst selecteer zie ik ook geen Paste staan. Lijkt me eigenlijk ook we l logisch, waarom zou je in een normale pagina tekst willen plakken? Of heb je het over een tekstveld? Ik snap niet echt wat je bedoelt.
Misschien omschrijf ik het een beetje onduidelijk. Als ik een tekst in een webpagina selecteer kan ik gewoon "copy" kiezen, maar als ik het daarna bijvoorbeeld in de googlebar of bijvoorbeeld in notepad wil pasten, dan is de optie "paste" in het context menu niet beschikbaar. CTR-V werkt dan ook niet. Gebruik ik CTRL-C om te kopieren dan werken CTRL-V of paste in het contextmenu wel.

Tekst die ik uit de adresbalk of googlebalk kopieer (dus uit de UI van firefox zelf) kan ik wel pasten waar ik wil.
Tekst uit forms en tekstvelden kan ik ook niet c/p en

Zo duidelijker omschreven hoop ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door k7of9 op 15-05-2004 18:31 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ddc schreef op 14 mei 2004 @ 23:28:

Je zegt dat je Firebird gebruikt. Is dat serieus of haal je gewoon de namen van Firefox (de nieuwste versie, namelijk 0.8) en Firebird (eerdere versies, namelijk 0.7 en 0.6) door elkaar? Ennieweej, in mijn nightly werkt het afdrukken volgens mij prima. Ik kan het nu niet controleren omdat de printer uitstaat en ik geen zin heb om de printserver aan te zetten. Maar het opvragen van de printversie van de pagina, levert een popup met printdialoogvenster op en dat werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Klein probleempje:

ik heb hier op een PIII 800Mhz, Windows XP prof. zónder SP1 firefox geïnstalleerd en hij geeft geen scrollbalken weer...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
leokennis schreef op 15 mei 2004 @ 18:28:
Klein probleempje:

ik heb hier op een PIII 800Mhz, Windows XP prof. zónder SP1 firefox geïnstalleerd en hij geeft geen scrollbalken weer...
Dan ga je weer het standaardthema gebruiken in plaats van een niet-standaardthema zoals de release notes zeggen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dan gaat ie het nog niet weergeven :)

BTW, dit theme gebruik ik ook op een andere computer (Luna theme), en daar geeft ie wél scrollbalke weer...

[ Voor 66% gewijzigd door sjaakaq op 15-05-2004 18:37 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ja, het printvenster komt gewoon, je kan ook de printer selecteren, maar zodra je op afdrukken drukt en hij geeft de progressbar crasht Firefox keihard. En zoals je inderdaad ziet haalde ik per ongeluk de namen door elkaar. Mijn excuses :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
leokennis schreef op 15 mei 2004 @ 18:33:
Dan gaat ie het nog niet weergeven :)

BTW, dit theme gebruik ik ook op een andere computer (Luna theme), en daar geeft ie wél scrollbalke weer...
Probeer het dan eens met een schoon profiel? firefox.exe -p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:23

JJJ

Wat ik me ook afvraag is wanneer die page redraw zut eens verbeterd gaat worden met Firefox. Ik hoef maar 1 babetopic open te hebben in een tab, en ik kan niet eens meer fatsoenlijk switchen naar een andere tab omdat de inhoud niet ververst wordt. Dit vind ik een erg vervelend probleem (heeft (of had?) IE ook altijd last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

JJJ schreef op 15 mei 2004 @ 21:28:
Wat ik me ook afvraag is wanneer die page redraw zut eens verbeterd gaat worden met Firefox. Ik hoef maar 1 babetopic open te hebben in een tab, en ik kan niet eens meer fatsoenlijk switchen naar een andere tab omdat de inhoud niet ververst wordt. Dit vind ik een erg vervelend probleem (heeft (of had?) IE ook altijd last van).
Hier ergerde ik me al aan vanaf het moment dat ik indertijdnog Phoenix gebruikte, maar heck: volgens mij is het in de nieuwste nightly's opgelost.

Ik heb op het moment een stuk of vijftien B&H topics van FOK openstaan, en heb er geen last van. _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 12:12
gebruik hem nu al een tijdje en ben zeer tevreden.
vind vooral de tabs beter werken dan voorheen.
en hij is gewoon lekker snel en customizable in een aantal dingen.

[img]http://www.danasoft.com/sig/eppo666.jpg[/img]

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 16-05-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Erg mooie topicstart BtM909. Mijn complimenten. Daar is wat tijd in gaan zitten ;)

Ik zelf gebruik hier Firefox 0.8 nog steeds in volle tevredenheid. En Firefox verspreid zich hier snel. Mijn broertje gebruikt nu ook Firefox. Mijn vriendin heb ik ook Firefox laten zien en die wilde der ook gelijk mee aan de slag want popups en spyware wilde ze vanaf. Op school heb ik het geïnstalleerd en de setup op een duidelijke plaats op de netwerkschijf gezet. En ik zie steeds meer PC's met Firefox erop. Hulde aan Firefox! _/-\o_

Iemand ook al ervaringen met "normale" pc gebruikers die Firefox gaan gebruiken? Strax staan we gelijk met IE kwa grootte van de gebruikersgroep, maar daarvoor hebben we nog een heeeele lange weg te gaan.
* Ultraman denkt te ver vooruit :P

CyberSteef out & keep the flaming fox alive :D

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 21:56
Ik heb sinds gisteren ook het vuurvosje geïnstalleerd op men pctje ,maar is er erges een goede faq ,waar alles staat uitgelegd ivm Nightly's (wat zijn er goede :? ) e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:02
Nou ik ben nu bijna een volle dag aant internetten met Firefox en hij bevalt me steeds beter. Geen irritante pop-ups meer, waarin ik me erg kon ergeren met IE.
En hij ziet er beter uit dan bv Opera en tja, het oog wil ook wat hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

geemfriek schreef op 16 mei 2004 @ 10:49:
Ik heb sinds gisteren ook het vuurvosje geïnstalleerd op men pctje ,maar is er erges een goede faq ,waar alles staat uitgelegd ivm Nightly's (wat zijn er goede :? ) e.d.
Dit topic en z'n voorganger :P
Check vooral ook het stukje onder Handige Links
http://texturizer.net/firefox/download.html geeft de samenvatting.
http://forums.mozillazine.org/index.php?c=4 (en hier) voor bespreking van de nightlies
etc.
Zoiets? :P

Trouwens welkom bij de club, dat het je maar goed mag bevallen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
F_J_K schreef op 16 mei 2004 @ 11:10:
[...]

Dit topic en z'n voorganger :P
Check vooral ook het stukje onder Handige Links
http://texturizer.net/firefox/download.html geeft de samenvatting.
http://forums.mozillazine.org/index.php?c=4 (en hier) voor bespreking van de nightlies
etc.
Zoiets? :P

Trouwens welkom bij de club, dat het je maar goed mag bevallen :Y)
Hye F_J_K heel hartelijk bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

geemfriek schreef op 16 mei 2004 @ 10:49:
Ik installeer elke week de laatste nightly, nog nooit problemen gehad. :)

En wanneer je problemen hebt installeer je toch de op-één-na-laatste nightly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Laatst online: 21:41
Ik heb een probleempje met de link naar de liveplayer op de site van 3fm(www.3fm.nl), ligt dit aan mijn install of ? (Gecko/20040206 Firefox/0.8) En ook met de liveplayer zelf http://3fm.omroep.nl/cgi/radio3/liveplayer.php?id=live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
creative8500 schreef op 16 mei 2004 @ 11:34:
[...]

Ik installeer elke week de laatste nightly, nog nooit problemen gehad. :)

En wanneer je problemen hebt installeer je toch de op-één-na-laatste nightly?
En dan te bedenken dat er iedere dag een nieuwe nightly is :P . Thunderbird levert voor zover ik weet iedere week een nighlty af, maar Firefox iedere dag :) .
harry64 schreef op 16 mei 2004 @ 11:44:
Ik heb een probleempje met de link naar de liveplayer op de site van 3fm(www.3fm.nl), ligt dit aan mijn install of ? (Gecko/20040206 Firefox/0.8) En ook met de liveplayer zelf http://3fm.omroep.nl/cgi/radio3/liveplayer.php?id=live
Bij mij doet deze het gewoon. Wat gaat er mis? Wat doet het niet? Wat is je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op 16 mei 2004 @ 11:49:
[...]

Thunderbird levert voor zover ik weet iedere week een nighlty af .
Thunderbird ook bijna iedere dag.. ;)
Bij mij doet deze het gewoon. Wat gaat er mis? Wat doet het niet? Wat is je probleem?
Hier kom ik er wel op, maar kan geen connect krijgen met het medium, ook niet via IE. Dus zal wel aan 3FM (of aan mijn xs4all ;)) liggen mijn inziens.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ddc schreef op 15 mei 2004 @ 19:26:
Ja, het printvenster komt gewoon, je kan ook de printer selecteren, maar zodra je op afdrukken drukt en hij geeft de progressbar crasht Firefox keihard.
Je bent iig niet de enige met dit probleem, m'n moeder had laatst het zelfde probleem.

Edit:
Plaatjes in je .sig zijn niet toegestaan, 't is dan niet de bedoeling dat je ze in de post zelf gaat zetten lijkt me :|

[ Voor 32% gewijzigd door oVRoM op 16-05-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op 16 mei 2004 @ 11:52:
[...]

Thunderbird ook bijna iedere dag.. ;)
Nice :) . Dat wist ik dan weer niet. Maar goed ik gebruik dan ook geen Thunderbird :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Heb ik me probleem niet uitgelegd :(
Het venster is helemaal vervormt ik kan bijv de afspeeltijd niet zien, en de knoppen niet maar ik kan wel luisteren. Ik heb gewoon java van sun geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
harry64 schreef op 16 mei 2004 @ 12:45:
Heb ik me probleem niet uitgelegd :(
Het venster is helemaal vervormt ik kan bijv de afspeeltijd niet zien, en de knoppen niet maar ik kan wel luisteren. Ik heb gewoon java van sun geinstalleerd.
Ik hoor wel de muziek, maar ik zie inderdaad geen knoppen zoals je die in IE wel ziet. Ik weet niet wat ze er doen, maar het kan maar zo zijn dat ze gebruikmaken van een IE-only stukje ActiveX en daar kan Fx dan niet zoveel mee. Als je het verandert wil hebben zou ik contact opnemen met 3FM en daar je probleem voorleggen en uitleggen wat er beter is aan de manier die jij voorstelt (waardoor je dus wel knopjes enzo hebt, hoe je aan die manier komt weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Cerberus schreef op 14 mei 2004 @ 21:49:
Extentie voor de lijst:
_/-\o_ das een blijvertje... damn wat handig. Moet toch eens wat vaker die extensions nakijken of er wat bruikbaars tussenzit. Dit gaat me een hoop tijd schelen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Even mailtje gestuurd naar 3fm, antwoord.

Hoihoi

In september komt een nieuwe versie van de 3FM site online waarmee we
met dit soort dingen rekening houden. Nog ff vervelend dus en dan is het
hopelijk opgelost

Netjes en snel antwoord gehad, maar is nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
De 1.0-branch voor Firefox is gecreëerd sinds vandaag zo is te lezen in de nieuwsgroepen. Opvallend dat 1.0 er al is terwijl 0.9 nog niet uit is. Ennieweej, het is mooi dat deze branch er is want dat betekent dat er serieus gewerkt gaat worden aan 1.0 en de bugs/feats die daarin respectievelijk af- en aanwezig moeten zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zo heel raar is het niet, want volgens mij gebruiken ze 0.9 als een soort beta voor 1.0 (of beter: zowel 0.9 als 1.0 worden opdezelfde branch gebaseerd).
correct me if i'm wrong

[ Voor 5% gewijzigd door Jake op 17-05-2004 16:37 . Reden: 'niet' vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Jake schreef op 17 mei 2004 @ 15:37:
Zo heel raar is het, want volgens mij gebruiken ze 0.9 als een soort beta voor 1.0 (of beter: zowel 0.9 als 1.0 worden opdezelfde branch gebaseerd).
correct me if i'm wrong
Klopt, FF 0.9 en 1.0 zullen allebei op Mozilal 1.7 gebaseerd zijn en komen allebei van dezelfde branch.

FF 0.9 zal 'feature complete' zijn, waardoor in de periode tussen 0.9 en 1.0 ze kunnen werken aan de stabiliteit van Firefox en het fixen van bugs. Zodat FF 1.0 erg stabiel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 17 mei 2004 @ 16:08:
[...]

FF 0.9 zal 'feature complete' zijn, waardoor in de periode tussen 0.9 en 1.0 ze kunnen werken aan de stabiliteit van Firefox en het fixen van bugs. Zodat FF 1.0 erg stabiel wordt.
Nog stabieler? :*) Vind hem al heel stabiel eigenlijk, hij klapt er hier nooit uit in ieder geval.
Nog wel een paar bugjes in, maar daar is nog wel mee te leven, en dat komt best goed met de volgende build's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

is er eigelijk bekend of ze wat aan de "back button" bug hebben gedaan?
(back button indrukken en je komt weer boven aan de pagina terecht ipv de plek waar je gebleven bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Magic666 schreef op 17 mei 2004 @ 19:44:
(back button indrukken en je komt weer boven aan de pagina terecht ipv de plek waar je gebleven bent)
Nee, is niets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

jammer............ hopelijk in de toekomst wel

Stoort jullie dat dan niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Magic666 op 17-05-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Laatst online: 24-04 09:27
Ik heb zonet een paar dingen aan m'n slackware linux current installatie geupgrade :
OA deze 2: (de hele lijst kan ik ook nog wel posten)
j2sdk-1_4_2_04-i586-2 to j2sdk-1_4_2_04-i586-3
qt-3.3.1-i486-2 to qt-3.3.2-i486-1
Zodra ik firebird nu start krijg ik de volgende error:
INTERNAL ERROR on Browser End: No manager for initializing factory?

System error?:: Success
Mozilla 1.6 doet het wel gewoon.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is enw at ik er aan kan doen?

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Magic666 schreef op 17 mei 2004 @ 20:00:

mij wel ,maar voor de rest niets aan te merken op deze Fox _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

geemfriek schreef op 17 mei 2004 @ 20:25:
[...]

mij wel ,maar voor de rest niets aan te merken op deze Fox _/-\o_
hehehehe nee voor de rest totaal niks aan te merken!
Alleen die ene bug....... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
ik controleer dagelijks deze pagina: http://www.squarefree.com/burningedge/
waneer er een build komt met weinig echte fouten, dan haal ik nog eens een nieuwe versie af, heb nu nog steeds een van eind maart, gewoon omdat deze stabiel is, de nieuwe versies hebben allemaal die renderbugs enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
zeikstraal schreef op 17 mei 2004 @ 20:09:
Ik heb zonet een paar dingen aan m'n slackware linux current installatie geupgrade :
OA deze 2: (de hele lijst kan ik ook nog wel posten)
j2sdk-1_4_2_04-i586-2 to j2sdk-1_4_2_04-i586-3
qt-3.3.1-i486-2 to qt-3.3.2-i486-1
Zodra ik firebird nu start krijg ik de volgende error:

[...]

Mozilla 1.6 doet het wel gewoon.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is enw at ik er aan kan doen?
Vraag dat maar even in NOS, we zitten hier in SA en hebben dus minder kennis van Linux cs. gok ik zo.
Magic666 schreef op 17 mei 2004 @ 20:00:

Je leert ermee leven. Maar het stoort inderdaad wel, maar het vreemde is dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet. Dus dat snap ik ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 18:09

GieltjE

Niks te zien...

Harm schreef op 17 mei 2004 @ 15:31:
De 1.0-branch voor Firefox is gecreëerd sinds vandaag zo is te lezen in de nieuwsgroepen. Opvallend dat 1.0 er al is terwijl 0.9 nog niet uit is. Ennieweej, het is mooi dat deze branch er is want dat betekent dat er serieus gewerkt gaat worden aan 1.0 en de bugs/feats die daarin respectievelijk af- en aanwezig moeten zijn :) .
Deze link loopt alleen vast in de laatste nightly build mijn eerste crash in mijn jaren met firefox/mozilla :'(

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Magic666 schreef op 17 mei 2004 @ 19:44:
Of ik snap je probleem niet of hij is eruit, maar als ik bv. ergens half op een pagina op een link klik, en volg die link. Druk dan op de [back] knop dan kom ik toch echt op de plek waar ik gebleven was.. Dus of hij is er nu uit (Build van 17-mei, net gedownload)), of ik snap hem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
GieltjE schreef op 17 mei 2004 @ 21:04:
[...]

Deze link loopt alleen vast in de laatste nightly build mijn eerste crash in mijn jaren met firefox/mozilla :'(
Er wordt volgens mij een SSL-certificaat geladen en daar zijn fouten mee gemeld AFAIK. Maar in de build van vandaag gaat het gewoon prima eigenlijk en zijn er geen fouten op die pagina.

[edit]
Br@m schreef op 17 mei 2004 @ 21:11:
[...]

Of ik snap je probleem niet of hij is eruit, maar als ik bv. ergens half op een pagina op een link klik, en volg die link. Druk dan op de [back] knop dan kom ik toch echt op de plek waar ik gebleven was.. Dus of hij is er nu uit (Build van 17-mei, net gedownload)), of ik snap hem niet :)
De bug is er niet uit. Ik heb het net weer geprobeerd en het gaat gewoon verkeerd, zoals het altijd verkeerd ging.

[edit 2]
Mijn useragentstringdinggeval: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8a) Gecko/20040517 Firefox/0.8.0+

[ Voor 47% gewijzigd door Harm op 17-05-2004 21:13 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op 17 mei 2004 @ 21:11:
[...]

De bug is er niet uit. Ik heb het net weer geprobeerd en het gaat gewoon verkeerd, zoals het altijd verkeerd ging.
Dan zal ik hem idd niet snappen. Geef eens een voorbeeld wat ik doen moet dan. Want dan zal het wel aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op 17 mei 2004 @ 21:15:
[...]

Dan zal ik hem idd niet snappen. Geef eens een voorbeeld wat ik doen moet dan. Want dan zal het wel aan mij liggen :)
1) Open een nieuw Fx-venster;
2) Open daarin [rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II[/rml];
3) Druk op End en dan weer een keer of drie op Page Up zodat je ergens middenin de pagina uitkomt;
4) Gan dan naar Software Algemeen door de betreffende URL in de adresbalk te zetten en daarheen te gaan;
5) Druk dan op de Back-knop;
6) Zie daar: je komt bovenaan de pagina uit en niet op dezelfde plek als waar je wegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Nou, ik moet je toch teleur stellen, maar ik kom precies terug op de plek waar ik gebleven ben hoor.. :?

Ik gebruik wel [tab browser preferences] misschien dat dat uit maakt?

[edit]
Dus het lag toch niet aan mij ;) 8)

[edit2]
Op de frontpage doet tie het weer niet goed.., zal wel opgelost worden binnenkort :)

[ Voor 59% gewijzigd door Br@m op 17-05-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op 17 mei 2004 @ 21:30:
Nou, ik moet je toch teleur stellen, maar ik kom precies terug op de plek waar ik gebleven ben hoor.. :?

Ik gebruik wel [tab browser preferences] misschien dat dat uit maakt?
Probeer het eens met een schoon profiel? Dan doe ik dat ook :) .

[edit]
Weird, als ik het met een schoon profiel probeer dan gaat het wel goed bij mijn test. Maar op diezelfde pagina gaat het nu alsnog weer goed. Ennieweejs, ik moet toch binnenkort een nieuw profiel aanmaken met de intro van 0.9, dan ga ik er wel weer eens goed naar kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Harm op 17-05-2004 21:37 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hehehe

Ik heb TBP ook en toch gaat het 9 van de 10 keer niet goed. Zo nu en dan, meestal op het mozilla forum, gaat het wel goed! :?

Als ik op b.v. op tweakers zit en ik scroll halverwege een pagina, klik op een willekeurige aanwezige link en klik vervolgens weer terug kom ik steevast boven aan de pagina uit ipv halverwege.

Maar waarom het bij de een wel gaat en bij de ander niet is mij ook een raadsel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65976

Ik zie dit topic en ik dacht: grappig, laat ik dat ook eens proberen...

Dus geinstalleerd en de melding : connection refused. Dat moet een instelling zijn... Er is geen help bestand meegeinstalleerd. Het enige wat je kan kiezen is een directe verbinding of manual proxy configuration... Nu hang ik direct via kabel aan het internet...

misschien een enorme noob vraag maar ik weet het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Anoniem: 65976 schreef op 17 mei 2004 @ 21:50:
Ik zie dit topic en ik dacht: grappig, laat ik dat ook eens proberen...

Dus geinstalleerd en de melding : connection refused. Dat moet een instelling zijn... Er is geen help bestand meegeinstalleerd. Het enige wat je kan kiezen is een directe verbinding of manual proxy configuration... Nu hang ik direct via kabel aan het internet...

misschien een enorme noob vraag maar ik weet het echt niet.
Als je internetinstellingen in Windows goed zijn, dan moet het ook in Fx goed gaan. Als het niet werkt dan is er wat anders aan de hand gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65976

Heel vreemd.. Ik browse gewoon via IE maar zodra ik firefox opstart krijg ik een "connection refused when attempting to contact www...." terwijl ik de firewall even heb uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

geen probs met sygate firewall...... FF erop gezet en loopt naast IE.
(IE alleen voor de rabosite nog ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:58
Enige wat ik naast sommige websites die niet werken nog echt mis is Download Accelerator Integratie want ik vind de downloader echt MEGA crap (vooral met mediafiles). Zit je op zo'n troll site als IGN die een rotte server hebt. Wat doet de downloader dan: zet ie het bestand in WMP waardoor je met 1 lijntje van 5KB/sec. een filmpje moet streamen: echt zwaar onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Robkazoe schreef op 18 mei 2004 @ 11:26:
Enige wat ik naast sommige websites die niet werken nog echt mis is Download Accelerator Integratie want ik vind de downloader echt MEGA crap (vooral met mediafiles). Zit je op zo'n troll site als IGN die een rotte server hebt. Wat doet de downloader dan: zet ie het bestand in WMP waardoor je met 1 lijntje van 5KB/sec. een filmpje moet streamen: echt zwaar onmogelijk...
Dat het meteen mplayer opent kan je eenvoudig uitschakelen in options-downloads :)
offtopic:
En de server is vast niet voor niets gecapt op 5 KB/s, geduld is een schone zaak en als te veel mensen "vals spelen" en een half dozijn connecties openen is er op een gegeven moment opeens geen server meer als bandbreedte te duur wordt ;)

Een mirror search zou daarentegen wel erg handig zijn.

Maar goed, integratie met DAP is er wel in de vorm van een extentie: http://texturizer.net/firefox/extensions/#downloadwith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:58
True, maar het vreemde is als ik gewoon opsla met DAP 1 lijntje gaat het wel snel. Het ligt blijkbaar aan WMP. IIG, bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Is er al iets bekend wanneer versie 0.9 uitkomt? Ik las eerder in dit topic dat het begin deze maand zou zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
nu heb ik een vraagje over het werken met meerdere trunks. Als er nu een bug gefixt word in de eerste trunk, moeten dan alle andere trunks handmatig worden aangepast? of gebeurt zoiets automatisch met een dif? wat als er dan files bijkomen? etc... Kan iemand mij dat eens uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Mayco schreef op 18 mei 2004 @ 18:54:
nu heb ik een vraagje over het werken met meerdere trunks. Als er nu een bug gefixt word in de eerste trunk, moeten dan alle andere trunks handmatig worden aangepast? of gebeurt zoiets automatisch met een dif? wat als er dan files bijkomen? etc... Kan iemand mij dat eens uitleggen?
De trunk is eigenlijk de 'stam' als je het in het NL vertaald. Deze loopt dus heel de tijd door en er bestaat maar 1 trunk. Daarnaast heb je verschillende branches, dit zijn soort van takken die uit de stam komen.

In de trunk worden nieuwe features toegevoegd (soort van alpha), wat gepaard kan gaan met regressions (dingen die eerst wel werkten maar dan niet meer). Een tijd voor een release komt er een branch waarin vooral fixes worden gedaan en er wordt geprobeerd het geheel stabiel te krijgen.

Als er fixes zijn die ook voor de branch belangrijk zijn (zoals fixes voor crashes
etc.), dan worden ze in beide toegepast.

Als je trouwens beeetje Engels kan, dan heb je hier misschien nog wat aan:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=77077

@ddc: ze proberen de eerste week van juni te halen volgens het laatste statusraport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ddc schreef op 18 mei 2004 @ 18:47:
Is er al iets bekend wanneer versie 0.9 uitkomt? Ik las eerder in dit topic dat het begin deze maand zou zijn :).
Begin juni volgens de laatste berichten.
Mayco schreef op 18 mei 2004 @ 18:54:
Er is maar één trunk en er zijn meerdere branches. De trunk is er voor het development voor na 1.0 en dat is ook de plek die op dit moment het minst lekker werk, meeste bugs/regressions enzo. De branch (waar 0.9 en 1.0 op gebaseerd gaan zijn) is er voor het feature-af en bug-schoon maken van de aanstaande releases. Dat is gedaan zodat de branch niet lijdt onder het ontwikkelwerk dat ondertussen gedaan wordt aan de trunk. Een patch die dus op de trunk wordt ingechecked moet apart ook voor de branch ingechecked worden en andersom. Meer info staat ook in dit topic op MozillaZine Forums: Firefox Builds FAQ.

[edit]
Hi Gert-Paul :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Werken met Firefox als je jarenlang IE gewend bent, is toch wel erg rustig, lekker en snel! :9
Ik zit alleen met 1 probleem... synchroniseren van bookmarks.

Er is veel informatie te vinden over bookmarks in Firefox, gezien de ruim 30 hits op 'book' in 't vorige topic. Geen van alle posts daarover, gaf mij wat ik wilde.

Omdat ik het zat ben dat ik de ene bookmark wel op de ene pc, maar niet op de andere en andersom heb, wilde ik gaan synchroniseren tussen server, pc & laptop, zodat overal dezelfde bookmarks staan.

In de veronderstelling dat men gewoon met .lnk bestanden zou werken, heb ik een tooltje gedownload om die bestanden heen en weer te kunnen kopieren (synchroniseren), maar firefox werkt met 1 .html bestand. Deze kan handmatig geexporteerd/geimporteerd worden óf zelfs handmatig gemerged. Ook is er een plugin die automatisch een backup kan maken van je huidige bookmarks.html.

Dat is geen oplossing. Wat ik in zo'n geval namelijk kan doen: op computer1 de backup maken... deze laten overschrijven op computer2 en computer3, maar waar zijn nu de bookmarks die wel op 2, maar niet op 1 stonden? Weg ja.

Is er een oplossing voor wat ik wil? :X

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthus
  • Laatst online: 13-09-2022
PromWarMachine schreef op 18 mei 2004 @ 22:02:
Ik zit alleen met 1 probleem... synchroniseren van bookmarks.

http://bookmarkbridge.sourceforge.net/ helpt misschien. Al moet je het misschien doen icm met een ander script oid. Ik heb synchroniseren ooit geprobeerd, alleen niet meer nodig, sinds ik na 1 keer importeren alles in firefox doe ;)

Trouwens, in dit en het vorige topic zijn wel eens mensen ontevreden over hun nightlies, de oplossing hiervoor is simpel: http://www.squarefree.com/burningedge/
Daar staan de laatste paar nightlies, plus welke bugs erbij zijn gekomen en zijn gefixed. Dan moet je gewoon even eentje kiezen met weinig rood ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Xanthus op 18-05-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
PromWarMachine schreef op 18 mei 2004 @ 22:02:
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het mogelijk is om de bookmarkslocatie van Firefox aan te passen. Je kunt dan zelf een locatie aangeven waar je bookmarks.html opslaat, maar waar je dat kunt aanpassen weet ik ook zo 1-2-3 niet meer. Daar komt bij dat ik niet meer weet waar en wanneer ik het gelezen heb; ik lees gemiddeld 10 blogs over Firefox per dag, dus dan vergeet je wel eens wat ;) .
Xanthus schreef op 18 mei 2004 @ 22:20:
Trouwens, in dit en het vorige topic zijn wel eens mensen ontevreden over hun nightlies, de oplossing hiervoor is simpel: http://www.squarefree.com/burningedge/
Daar staan de laatste paar nightlies, plus welke bugs erbij zijn gekomen en zijn gefixed. Dan moet je gewoon even eentje kiezen met weinig rood ;)
Ik vind de "Official Win32 $date [Trunk] build is out." van [norml]Peter(6)[/] op MozillaZine Forums eigenlijk beter dan TBE :P . de forumthreads geven veel meer info dan TBE doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthus
  • Laatst online: 13-09-2022
Harm schreef op 18 mei 2004 @ 22:36:
[...]

Ik vind de "Official Win32 $date [Trunk] build is out." van [norml]Peter(6)[/] op MozillaZine Forums eigenlijk beter dan TBE :P . de forumthreads geven veel meer info dan TBE doet.
Daarom staat er op TBE altijd een link naar het forumtopic :P (bij discussion)
TBE is wat overzichtelijker en dat vind ik wel fijn, en waarschijnlijk meer mensen met mij :)

[ Voor 12% gewijzigd door Xanthus op 18-05-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Harm schreef op 18 mei 2004 @ 22:36:
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het mogelijk is om de bookmarkslocatie van Firefox aan te passen. Je kunt dan zelf een locatie aangeven waar je bookmarks.html opslaat, maar waar je dat kunt aanpassen weet ik ook zo 1-2-3 niet meer. Daar komt bij dat ik niet meer weet waar en wanneer ik het gelezen heb; ik lees gemiddeld 10 blogs over Firefox per dag, dus dan vergeet je wel eens wat ;) .
Volgensmij gaat het om deze tip uit de Firefox help.

Wat trouwens ook kan helpen is het gebruik maken van een online bookmarkmanager. In een van de laaste Mozilla Nieuwsbrieven is hier wat over te lezen. Of gebruik de bookmarks synchroniszer extensie!
Die vind ik ook handiger dan TBE en komt ook nog eens eerder uit. Kun je 's avonds gelijk de nieuwste builds proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Ik open nogal eens een nieuwe site door in de adresbalk de URL te typen en dan met ALT-ENTER te openen in een nieuwe tab.
Wat me de laatste tijd opvalt: dat in de oude tab dan de ingetypte URL (zonder http://) blijft staan.

Hebben meer mensen daar last van?

FF 0.8 standaard, geen TBE. Zowel met theme (thuis: Noia2) als zonder theme (op mijn werk)

* bartware houdt niet van nightlies en wacht ongeduldig op 0.9

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

bartware schreef op 24 mei 2004 @ 22:12:
Ik open nogal eens een nieuwe site door in de adresbalk de URL te typen en dan met ALT-ENTER te openen in een nieuwe tab.
Wat me de laatste tijd opvalt: dat in de oude tab dan de ingetypte URL (zonder http://) blijft staan.

FF 0.8 standaard, geen TBE. Zowel met theme (thuis: Noia2) als zonder theme (op mijn werk)

* bartware houdt niet van nightlies en wacht ongeduldig op 0.9
Ik heb zelfde probleem in 0.8 en ook in de nightly van vandaag is het nog niet opgelost.
Bij mij blijft trouwens http:// wel staan als ik dat eerst ook intype, als ik dat niet deed (zoals gewoonlijk) dan gewoon zonder. Dus precies wat ik ingetypt had.

IK zal eens ff kijken of ik snel een bugreport kan vinden..

EDIT: is gewoon bekend hoor --> http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=227826

[ Voor 6% gewijzigd door Unverter op 24-05-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
bartware schreef op 24 mei 2004 @ 22:12:

Same here. Ik zal eens een balletje opgooien op MZ Forums.

[edit]
Done :) en nu wachten op reactie :P .

[edit 2]
Ok, dat maakt mijn message daar overbodig :P . Bug# daar ook maar gemeld en gevoted :) .

[ Voor 16% gewijzigd door Harm op 24-05-2004 22:41 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

OK dan! Afwachten maar.
Bij mij overigens ook letterlijk wat ik type, maar ik type eigenlijk nooit http:// :P

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73726

oke, ff snel mijn mening over firefox :)

tis wel een aardige browser, k ben um nu al een weekje aan ut gebruiken... maar tis nog geen 100% overstap van IE -> firefox

vooral de tabladen functie (mozilla) spreekt mij zeer aan :)

maar wat me tegenvalt als ik iets wil downloaoden kan ik alleen maar openen of opslaan naar een voor gedefineerde map, en soms wil ik die graag categoriseren op me pc waardoor ik bij ut downloaden al aangeef in welke map ik um wil hebben staan
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.