FireFox 0.8 is inmiddels gereleased!
(voor heen Mozilla FireBird)
Volgens mij heerst er enige drukte op de download server aangezien ik er een tijdje over deed voordat hij wilde beginnen met downloaden. Maar nu heb ik hem lopen en hij ziet er nog vrij hetzelfde uit. Ook in het Options venster heb ik niet erg veel nieuws onder de motorkap kunnen ontdekken. Dus hopelijk bevat het een flink aantal bugfixes en kleine tweaks
Om even naar de mozilla site te kijken:
Een andere download manager. Leuk leuk. Ik zelf gebruik hem vrij weinig aangezien ik niet 10 bestanden te gelijk download. Maar hij ziet er zeker gelikt uit en ik verwacht dat hij z'n werk prima doet.
Bookmarks verbeterd en nu is het mogelijk om ook bookmark folders te maken. Kan aan mij liggen maar volgens mij kon ik dit al
Ik gebruik ze vrij weinig maar toch, ik dacht dat deze feature al aanwezig was. Dit laat ik maar over aan de mensen die er veel gebruik van maken.
Yes nu worden .wma files niet langer als vreemde tekst weergegeven maar geopend door je media player
Erg fijn als je net als ik vaak naar internetradio luisterd. Heb dit nog niet uitgebreid kunnen testen aangezien ik nu op school zit maar bij het luisteren naar radio538 werd keurig de media player geopend en er werd natuurlijk van te voren gevraagd met welke applicatie ik het media bestand wilde openen. Perfect 
Het installeren van thema's is ook vergemakkelijkt. Helaas heb ik dit ook nog niet kunnen testen hier kan ik weer mooi aangevuld worden door mijn mede-tweakers
Net zoals ik de MacOS versie met zijn nieuwe thema hier niet heb kunnen testen.
En last but zeker not least bugfixes. Nou die gaan we aan de tand voelen en of ze zijn gelukt dat zullen we weten over enkele dagen.
Known Issues:
Sommige menus en mappen in de Bookmarks schijnen niet altidj even goed te sluiten.
Sommige thema's worden niet gelijk goed overgenomen en hebben dan een restart van de browser nodig. Ook functioneerd de knop "Use this theme" nog niet helemaal naar behoren en zul je van thema moeten wisselen door naar de Options te gaan en daar naat Themes.
Er kunnen wat problemen voorkomen met het downloads window. Deze heeft afentoe last van trage refresh. Daarvoor staat er op de site dat er een patch is maar de link die daar staat verwijst door naar de zelfde site (de Release Notes). Dit zal na verloop van tijd wel goed komen.
Dingen die mij nu al opvallen:
- de GoT smile staat scheef in Firefox, ik dacht dat dat in Firebird 0.7 niet was.
Download:
Windows: Installer - Mirror
Linux: GTK or GTK2 + XFT (no installer)
MacOS X: Compressed Disk Image
Links:
FireFox Release Notes
FireFox FAQ
FireFox Forums
FireFox Help (deze functioneerde hier niet)
Blijkbaar zijn nog niet alle pagina's voor Firefox af maar dit zal na verloop van tijd wel goed draaien. Heb dus geduld
Commentaar en aanvullingen zijn welkom!
[Edit]
Is net 3 minuten geleden de naam van het oude topic aangepast naar FireFox 0.8. Al m'n werk voor niets
Nou kijk maar met welke we nu verder gaan. Een verse start is misschien wel handig. Anders lock deze maar.
[Edit2]
Ok we gaan hier verder. Laat de discussie maar losbarsten
Volgens mij heerst er enige drukte op de download server aangezien ik er een tijdje over deed voordat hij wilde beginnen met downloaden. Maar nu heb ik hem lopen en hij ziet er nog vrij hetzelfde uit. Ook in het Options venster heb ik niet erg veel nieuws onder de motorkap kunnen ontdekken. Dus hopelijk bevat het een flink aantal bugfixes en kleine tweaks
Om even naar de mozilla site te kijken:
En inderdaad treffen we een Windows installer aan die prima functioneerd en ook gelijk een aantal plugins voor z'n rekening neemt.What's New
Here are the news in this release of Firefox:
* Windows Installer
* Download Manager
* New Add Bookmark Dialog
* Work Offline
* Better Handling of File Types
* New XPInstall Frontend
* New default theme for MacOS X
* Lots of bug fixes and improvements
Een andere download manager. Leuk leuk. Ik zelf gebruik hem vrij weinig aangezien ik niet 10 bestanden te gelijk download. Maar hij ziet er zeker gelikt uit en ik verwacht dat hij z'n werk prima doet.
Bookmarks verbeterd en nu is het mogelijk om ook bookmark folders te maken. Kan aan mij liggen maar volgens mij kon ik dit al
Yes nu worden .wma files niet langer als vreemde tekst weergegeven maar geopend door je media player
Het installeren van thema's is ook vergemakkelijkt. Helaas heb ik dit ook nog niet kunnen testen hier kan ik weer mooi aangevuld worden door mijn mede-tweakers
En last but zeker not least bugfixes. Nou die gaan we aan de tand voelen en of ze zijn gelukt dat zullen we weten over enkele dagen.
Known Issues:
Sommige menus en mappen in de Bookmarks schijnen niet altidj even goed te sluiten.
Sommige thema's worden niet gelijk goed overgenomen en hebben dan een restart van de browser nodig. Ook functioneerd de knop "Use this theme" nog niet helemaal naar behoren en zul je van thema moeten wisselen door naar de Options te gaan en daar naat Themes.
Er kunnen wat problemen voorkomen met het downloads window. Deze heeft afentoe last van trage refresh. Daarvoor staat er op de site dat er een patch is maar de link die daar staat verwijst door naar de zelfde site (de Release Notes). Dit zal na verloop van tijd wel goed komen.
Dingen die mij nu al opvallen:
- de GoT smile staat scheef in Firefox, ik dacht dat dat in Firebird 0.7 niet was.
Download:
Windows: Installer - Mirror
Linux: GTK or GTK2 + XFT (no installer)
MacOS X: Compressed Disk Image
Links:
FireFox Release Notes
FireFox FAQ
FireFox Forums
FireFox Help (deze functioneerde hier niet)
Blijkbaar zijn nog niet alle pagina's voor Firefox af maar dit zal na verloop van tijd wel goed draaien. Heb dus geduld
Commentaar en aanvullingen zijn welkom!
[Edit]
Is net 3 minuten geleden de naam van het oude topic aangepast naar FireFox 0.8. Al m'n werk voor niets
[Edit2]
Ok we gaan hier verder. Laat de discussie maar losbarsten
[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 09-02-2004 23:09 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.