[Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was: firebird) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.188 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
FireFox 0.8 is inmiddels gereleased! :D (voor heen Mozilla FireBird)
Volgens mij heerst er enige drukte op de download server aangezien ik er een tijdje over deed voordat hij wilde beginnen met downloaden. Maar nu heb ik hem lopen en hij ziet er nog vrij hetzelfde uit. Ook in het Options venster heb ik niet erg veel nieuws onder de motorkap kunnen ontdekken. Dus hopelijk bevat het een flink aantal bugfixes en kleine tweaks :)

Om even naar de mozilla site te kijken:
What's New

Here are the news in this release of Firefox:

* Windows Installer
* Download Manager
* New Add Bookmark Dialog
* Work Offline
* Better Handling of File Types
* New XPInstall Frontend
* New default theme for MacOS X
* Lots of bug fixes and improvements
En inderdaad treffen we een Windows installer aan die prima functioneerd en ook gelijk een aantal plugins voor z'n rekening neemt.
Een andere download manager. Leuk leuk. Ik zelf gebruik hem vrij weinig aangezien ik niet 10 bestanden te gelijk download. Maar hij ziet er zeker gelikt uit en ik verwacht dat hij z'n werk prima doet.
Bookmarks verbeterd en nu is het mogelijk om ook bookmark folders te maken. Kan aan mij liggen maar volgens mij kon ik dit al :S Ik gebruik ze vrij weinig maar toch, ik dacht dat deze feature al aanwezig was. Dit laat ik maar over aan de mensen die er veel gebruik van maken.
Yes nu worden .wma files niet langer als vreemde tekst weergegeven maar geopend door je media player :) Erg fijn als je net als ik vaak naar internetradio luisterd. Heb dit nog niet uitgebreid kunnen testen aangezien ik nu op school zit maar bij het luisteren naar radio538 werd keurig de media player geopend en er werd natuurlijk van te voren gevraagd met welke applicatie ik het media bestand wilde openen. Perfect :)
Het installeren van thema's is ook vergemakkelijkt. Helaas heb ik dit ook nog niet kunnen testen hier kan ik weer mooi aangevuld worden door mijn mede-tweakers :) Net zoals ik de MacOS versie met zijn nieuwe thema hier niet heb kunnen testen.
En last but zeker not least bugfixes. Nou die gaan we aan de tand voelen en of ze zijn gelukt dat zullen we weten over enkele dagen.

Known Issues:
Sommige menus en mappen in de Bookmarks schijnen niet altidj even goed te sluiten.
Sommige thema's worden niet gelijk goed overgenomen en hebben dan een restart van de browser nodig. Ook functioneerd de knop "Use this theme" nog niet helemaal naar behoren en zul je van thema moeten wisselen door naar de Options te gaan en daar naat Themes.
Er kunnen wat problemen voorkomen met het downloads window. Deze heeft afentoe last van trage refresh. Daarvoor staat er op de site dat er een patch is maar de link die daar staat verwijst door naar de zelfde site (de Release Notes). Dit zal na verloop van tijd wel goed komen.

Dingen die mij nu al opvallen:
- de GoT smile staat scheef in Firefox, ik dacht dat dat in Firebird 0.7 niet was.

Download:
Windows: Installer - Mirror

Linux: GTK or GTK2 + XFT (no installer)

MacOS X: Compressed Disk Image

Links:

FireFox Release Notes
FireFox FAQ
FireFox Forums
FireFox Help (deze functioneerde hier niet)

Blijkbaar zijn nog niet alle pagina's voor Firefox af maar dit zal na verloop van tijd wel goed draaien. Heb dus geduld :)

Commentaar en aanvullingen zijn welkom!

[Edit]
Is net 3 minuten geleden de naam van het oude topic aangepast naar FireFox 0.8. Al m'n werk voor niets :'( Nou kijk maar met welke we nu verder gaan. Een verse start is misschien wel handig. Anders lock deze maar.
[Edit2]
Ok we gaan hier verder. Laat de discussie maar losbarsten ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 09-02-2004 23:09 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 22:04

DizzyWeb

Ondertiteld

Misschien handig om te vermelden dat Mozilla Firefox de nieuwe naam is van Mozilla Firebird. Je verwijst er wel even naar, maar is makkelijk overheen te lezen.

Meer info over de naamswijziging vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 13:07
BtM909 schreef op 09 februari 2004 @ 11:08:
[...]

Ik ga er wel vanuit dat bij een versie 1.x dat de naam definitief wordt / blijft.
Mozilla Firefox moet uiteindelijk de huidige Mozilla browser (codenaam Seamonkey) gaan vervangen. Als ook de Mailclient (Mozilla Thunderbird) is uitontwikkeld, denk ik dat Mozilla Firefox gewoon Mozilla gaat heten en Mozilla Thunderbird Mozilla Mail wordt.
P5ycho schreef op 09 februari 2004 @ 11:20:
0.8 build is langzamer dan 0.7 sse2 build moet ik zeggen. Nieuwe downloadmanager is geinig maar niet bijzonder. Mijn favoriete skin is nog (weer) niet compatible, blijkt. That about sums it up :)
Natuurlijk niet zo heel gek, de standaard build is, in tegenstelling tot de builds van aebrahim, zonder optimalisaties (MMX, SSE, SSE2) omdat het op zoveel mogelijk computers moet werken.

[ Voor 36% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-02-2004 11:30 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
DizzyWeb schreef op 09 februari 2004 @ 11:26:
Misschien handig om te vermelden dat Mozilla Firefox de nieuwe naam is van Mozilla Firebird. Je verwijst er wel even naar, maar is makkelijk overheen te lezen.

Meer info over de naamswijziging vind je hier.
Daar geef ik je gelijk in. Ik kan helaas de topicname niet meer veranderen maar ik heb het in de post erbij gezet. Ik ben nu bezig met het zoeken van nog wat nuttige links en ik zal die van jou er ook zeker bij zetten. Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vindt deze startpost wel beter, maar er is al een groter topic over :?

[rml][ Firefox] 0.8: Wat vinden we ervan? (was: Firebird)[/rml]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

De 0.8 milestone is wel duidelijk sneller dan 0.7 milestone, zowel qua opstarttijd als rendering. Ben benieuwd naar de geoptimaliseerde builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16167

F_J_K schreef op 09 februari 2004 @ 11:29:
Een vers topic voor deze build moet best kunnen wat mij betreft, betere topicstart ook :+
Ik verander de naam hier wel weer terug O-)
--> [rml][ FireFox 0.8] Wat vinden we er van?[/rml] <-- dus :P

Ik verplaats de replies hier niet omdat die voor je topicstart zouden komen: niet de bedoeling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmmm. De installer neemt standaard gif, jpg, png en xbm over. Snielief.

Oeh en zie [rml]F_J_K in "[ Firebird 0.7] Wat vinden we ervan?"[/rml] over de eerdere replies. Sowwy, had je maar even moeten aangeven dat je er mee bezig was :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

F_J_K schreef op 09 februari 2004 @ 11:32:

Oeh en zie [rml]F_J_K in "[ Firebird 0.7] Wat vinden we ervan?"[/rml] over de eerdere replies. Sowwy, had je maar even moeten aangeven dat je er mee bezig was :P
Ik was net ook al bezig met een topicstart :( :)

iig TS :: ik heb je ge-add op msn. Wellicht kan je wat van mijn ideetjes overnemen voor de Topicstart O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Werkt perfect, en gelukkig nam Firefox wel het profile van Firebird 0.7 over. In samenwerking met Adblock een geweldige browser die vrijwel geen kinderziektes meer heeft. Nu de tabelbug eruit is (waardoor de layout van een aantal pagina's in de war raakte) werkt elke site tot nu toe ook goed.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
BtM909 schreef op 09 februari 2004 @ 11:35:
[...]

Ik was net ook al bezig met een topicstart :( :)

iig TS :: ik heb je ge-add op msn. Wellicht kan je wat van mijn ideetjes overnemen voor de Topicstart O-)
Hihi was ik je voor ;) Ideeën zijn welkom. Ik zat ook al te denken om nog wat links naar plugin help sites te maken en nog naar wat plaatsen waar thema's te vinden zijn. Dat komt allemaal nog wel. Ik heb op het moment niet erg veel tijd. Maar gaatjes kunnen we wel vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

SigmundFreud schreef op 09 februari 2004 @ 11:37:
Nu de tabelbug eruit is (waardoor de layout van een aantal pagina's in de war raakte) werkt elke site tot nu toe ook goed.
Hey, daar heb ik idd wel eens last van. Met name eigen met PHP gegenereerde (grote) tabellen. Ben benieuwd.

offtopic (insider) : je komt die Freud ook overal tegen ;)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

F_J_K schreef op 09 februari 2004 @ 11:32:
:? Bij mij niet, hoor! Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Anoniem: 21785 schreef op 09 februari 2004 @ 11:54:
[...]

:? Bij mij niet, hoor! Vreemd.
Hier ook niet. Wel geef ie volgens mij pictures z'n eigen icoon maar hij opent niet firefox om files te gaan bekijken. Dat laat ie hier fijn aan windows-voorbeeld over of natuurlijk aan welke applicatie je dat ook gekoppeld hebt.

Hier op school heb ik last van wat performence drops met het uitvoeren van javascripts maar ik denk dat dat aan de school pc's en de Win98 hier ligt. Denk dat ik thuis een iets betere beoordeling kan maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 09-02-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hier starte FF bij dubbelklikken op een PNG. Ik heb trouwens de installer twee keer laten lopen (was aan het experimenteren met m'n bestaande profiel, die ik de tweede keer wel heb laten staan).
Maar na een keer ACDSee vertellen dat hij het baasje is, was het weer zoals het hoort dus ik vind het best :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
O wat ben ik weer blij. Wat werkt tie toch lekker deze nieuwe telg weer. _/-\o_

Alleen één ding vind ik nog steeds jammer, voor echte tabbrowsing, dus een nieuwe tab openen inplaats van een nieuw scherm moet je nog steeds een extentie gebruiken, bv. TabBrowser Extention. Waarom niet er zelf één inbouwen.. :)

Ik weet wel, je kan ook zelf de [ctrl] - link klikken maar das weer zo lastig :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 13:07
Br@m schreef op 09 februari 2004 @ 12:50:
O wat ben ik weer blij. Wat werkt tie toch lekker deze nieuwe telg weer. _/-\o_

Alleen één ding vind ik nog steeds jammer, voor echte tabbrowsing, dus een nieuwe tab openen inplaats van een nieuw scherm moet je nog steeds een extentie gebruiken, bv. TabBrowser Extention. Waarom niet er zelf één inbouwen.. :)

Ik weet wel, je kan ook zelf de [ctrl] - link klikken maar das weer zo lastig :)
Ik gebruik altijd de middelste muisknop (de knop van mijn scrollwieltje). Als je zo een hebt, hoef je niets in te stellen, hij opent gewoon direct een nieuwe tab bij een link, dit is standaardgedrag/

offtopic:
Als ik onverhoopt in Internet Explorer werk, dan probeer ik ook vaak de middelste knop te gebruiken, maar dan krijg ik AutoScroll :P.

@Pred: De tabbalk zit standaard in Mozilla Firefox, net zogoed als dat het ook in Mozilla zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-02-2004 13:05 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

Die GTK2 + XFT build waar in de op naar gelinkt wordt is eigenlijk een link naar Thunderbird 0.5 ;)

(viel me ook al op in de release notes op mozilla.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12
Br@m schreef op 09 februari 2004 @ 12:50:
Kijkend naar mezelf kan ik daar wel een antwoord op geven.

Ik vind tabs maar niets... ik gebruik daar gewoon de functie van Windows voor (taakbalk). Dus ik zou het zonde vinden als dat ingebouwd zou worden en daardoor standaard geheugen zou vreten. Een extensie is dus perfect. Uberhaupt zijn Extensies perfect. FireFox is de basis en die kun je uitbreiden met extensies (en dus ook geheugen). Ik ben erg blij met FireFox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62046

Ik vind de downloadmanager toch echt crap :|
als je meerdere bestanden download dan staat er in de taakbalk het gemiddelde percentage van alle downloads (bijv: één download is 10 % en de andere 40% dan staat er dus 25%). Ik zou liever zien dat elke download een tab zou zijn, en dat het percentage in de taakbalk gebasseerd is op de de download die je geselcteerd hebt.

Ook vind ik het jammer dat als je een download op pauze zet en je start je PC opnieuw op dat je dan niet meer verder kan gaan met downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:34

Nietzman

Woei!

Afbeeldingslocatie: http://www.mozilla.org/products/firefox/buttons/getfirefox_large.png

O+.

Ik wil een eps. Om posters te drukken. Manman, wat is dat icoon geil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Goed, in 1 woord, slick :)

Allereerst, op deze W98 bak start t ding sneller op, k hoef niet langer 20 seconden te wachten alvorens te surfen(hoewel t venster wel al open staat). Heel af en toe had ik weleens een layout-ver******ing, da's nu ook weg :). De naam vind ik niks, maargoed, t gaat om t product :). Page rendering gaat idd ook sneller. Helaas, maar de menuutjes op tnet knipperen nog steeds. Meer eigenlijk niet te zeggen, gewoon topbrowser :)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 09 februari 2004 @ 13:12:
Goed, in 1 woord, slick :)

Helaas, maar de menuutjes op tnet knipperen nog steeds. Meer eigenlijk niet te zeggen, gewoon topbrowser :)
Hoe bedoel je "knipperen"? Hier niks aan de hand in ieder geval (Windows XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Anoniem: 62046 schreef op 09 februari 2004 @ 13:07:
Ik vind de downloadmanager toch echt crap :|
als je meerdere bestanden download dan staat er in de taakbalk het gemiddelde percentage van alle downloads (bijv: één download is 10 % en de andere 40% dan staat er dus 25%). Ik zou liever zien dat elke download een tab zou zijn, en dat het percentage in de taakbalk gebasseerd is op de de download die je geselcteerd hebt.

Ook vind ik het jammer dat als je een download op pauze zet en je start je PC opnieuw op dat je dan niet meer verder kan gaan met downloaden...
Wees niet getreurd! Er komen (of zijn) vast nog wel extensions!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo ver als ik weet was er geen extensions voor FB0.7 dat je een download kon 'resumen' als je de PC opnieuw opstartte... achja we zien wel

Wat me wel opviel is dat als je Shokwave/flash installeerd dat de installer dan meteen detecteerd dat je FireFox hebt. Dit was toch niet zo met Fb.07?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16379

Anoniem: 62046 schreef op 09 februari 2004 @ 13:35:
zo ver als ik weet was er geen extensions voor FB0.7 dat je een download kon 'resumen' als je de PC opnieuw opstartte... achja we zien wel

Wat me wel opviel is dat als je Shokwave/flash installeerd dat de installer dan meteen detecteerd dat je FireFox hebt. Dit was toch niet zo met Fb.07?
Dat laatste had ik ook en daarna kreeg ik de volgende error:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/23345/full.png

Toen nog een keer gedaan en zelf de map geselecteerd. error was weg, maar nog steeds geen flash..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred

Viel mij ook al op ja... maar aangezien bij mij in het lijste ook "FireBird 0.7+" stond, neem ik aan dat dat in de laatste builds al is ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

prachtig. leuk icoontje nu ziet er veel leuker uit. naam is ok verder niks mis mee.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben ik de enige die zijn scrollbars kwijt is? verder liggen de extensions er compleet uit en ik wil mijn google toolbar terug... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:01
Geinstalleerd. Eerste indruk: niet veel veranderingen (zichtbaar dan) t.o.v. 0.7
Bookmarks toolbar doet nog steeds wat raar: ik zet 'm tussen de adresbalk en het google zoekertje in en zit dan nog steeds met een lege regel eronder. Het uitzetten van de bookmark toolbar haalt die lege regel weg, maar de toolbar blijft zichtbaar. Dit is wat ik wil :) maar toch wat raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Anoniem: 16379 schreef op 09 februari 2004 @ 13:37:
Dat laatste had ik ook en daarna kreeg ik de volgende error:
[afbeelding]

Toen nog een keer gedaan en zelf de map geselecteerd. error was weg, maar nog steeds geen flash..
Toen niet per ongeluk aan het 'spelen' geweest met je user agent? Maar goed, nu gaat het iig. goed :P

Meer dan een paar uurtjes geduld lijkt me vwb de extensions wel op z'n plaats trouwens, die worden (hopelijk :P ) vanzelf wel geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
MetHod schreef op 09 februari 2004 @ 13:40:
Geinstalleerd. Eerste indruk: niet veel veranderingen (zichtbaar dan) t.o.v. 0.7
Bookmarks toolbar doet nog steeds wat raar: ik zet 'm tussen de adresbalk en het google zoekertje in en zit dan nog steeds met een lege regel eronder. Het uitzetten van de bookmark toolbar haalt die lege regel weg, maar de toolbar blijft zichtbaar. Dit is wat ik wil :) maar toch wat raar.
Al problemen gehad met pagina positionering na het klikken op Vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Voor de liefhebbers om te weten, TBE werkt (nog) niet met 0.8 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

* RSpliet smijt de Tabbrowser extentie eroverheen... MFF openen, en *clunck*Error launching browser window: no XBL binding for browser

Heej, wat zullen we nou krijgen, ligt dat aan die extentie :?

/Spuit 7 :9

[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 09-02-2004 13:50 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16379

F_J_K schreef op 09 februari 2004 @ 13:48:
[...]

Toen niet per ongeluk aan het 'spelen' geweest met je user agent? Maar goed, nu gaat het iig. goed :P

Meer dan een paar uurtjes geduld lijkt me vwb de extensions wel op z'n plaats trouwens, die worden (hopelijk :P ) vanzelf wel geupdate.
*kuch, zit er dik in ja...

Maarja flash werkt nog steeds niet. probeer het later wel even.

Laat maar alles werkt al :P
Waarschijnlijk zat er nog een plugin te bokken.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16379 op 09-02-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 09 februari 2004 @ 13:50:
* F_J_K smijt de Tabbrowser extentie eroverheen... MFF openen, en *clunck*Error launching browser window: no XBL binding for browser
Inderdaad. Even 0.7 terugpakken, extension disablen en weer 0.8 opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
ik vind het wel erg jammer dat ze de about:mozilla pagina niet hebben aangepast.
Vooral met een nieuwe naam (Firefox ipv Firebird) slaat die about:mozilla pagina nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Br@m schreef op 09 februari 2004 @ 13:49:
Voor de liefhebbers om te weten, TBE werkt (nog) niet met 0.8 :'(
Bij mij werkt het wel. Werkte eerst niet tijdens de eerste nightly builds. Paar weken geleden een keer een update van TBE en toen werkte het wel met 0.8+ en niet meer met 0.7.

Sinds update naar FF 0.8 werkt het nog steeds goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 10:16
Nou het begint alweer goed. Na de options ff goedgezet te hebben deed de ok-knop het weer niet :/. Nog een keer alles aangepast, maar nu per onderdeel op ok geklikt: geen probleem :?. Net bij het afsluiten ging hij ook al voor de eerste keer op zijn plaat :/.

En ik was nog wel zo netjes met een helemaal schoon profiel begonnen zonder dingen te kopieren... naja kijken hoe hij zich de rest van de dag blijft gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Laatst online: 05-05 10:50

klokop

swiekie swoeng

Prima beesje.
Install ging prima, nam settings van firebird over.
Ik zie alleen absoluut geen verschil (okeeee, het logo) met de nightly firebird van een week geleden... En dat viel me ook op: ik kan geen 'nightly builds' vinden van firefox. Tot nu toe update ik de browser 1x per week naar de laatste build. Misschien ZIJN er nog geen nightly builds, omdat dit de eerste is? Morgen weer ff op de ftp kijken.

Beste browser die er is.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter

Wel. Dit ligt denk ik ook aan de manier hoe je firebird 0.7 geinstalleerd hebt. Ik heb dat dmv een installer gedaan en toen detecteerde hij firebird wel automatisch. Toen ik hem gewoon geupzipped had niet. Hij detecteerd hem dmv registrykeys volgens mij. En aangezien FireFox standaard een installer heeft is dit nu wel fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:42

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik wil wel graag een Windows versie zonder installer zodat ik hem gewoon op school kan gebruiken.

Maar op het moment krijg ik geen verbinding met de Mozilla FTP server :(

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 09-06 20:52
Johnny schreef op 09 februari 2004 @ 14:15:
Ik wil wel graag een Windows versie zonder installer zodat ik hem gewoon op school kan gebruiken.

Maar op het moment krijg ik geen verbinding met de Mozilla FTP server :(
als er bij jullie op school iets van WINRAR ofzo opzit kan je de installer zo uitpakken :)

tenminste met winrar lukt dit prima

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 16:43
heeft er iemand toevallig een link die wel werkt? :P

ik probeer nu al zo'n 20 minuten om op de moz FTP te komen maar het wil maar niet lukken.

ik wil em HEEL graag uitproberen aangezien FB 0.7 me perfect bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 10:16
Oh, TBE doet het hier ook niet.

Krijg die XBL-binding error, terwijl ik met een leeg profiel begonnen ben :? (kan ze dus ook niet disabelen). Ik heb nog wel 0.8+ erop staan, maar die staat in een eigen map en heeft een eigen profiel. Disabelen van TBE in dit profiel maakt ook niks uit.

Ik heb dus release 0.8 en TBE 1.10.2004020801.
Gert-Paul schreef op 09 februari 2004 @ 13:57:
[...]

Bij mij werkt het wel. Werkte eerst niet tijdens de eerste nightly builds. Paar weken geleden een keer een update van TBE en toen werkte het wel met 0.8+ en niet meer met 0.7.

Sinds update naar FF 0.8 werkt het nog steeds goed!
Welke TBE gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Ik heb hem geinstalleerd.

Bij de installatie kon ik "Additional Browser enhancements" niet aanvinken terwijl hij er wel gewoon bij stond.

Vorvolgens kreeg ik de melding dat ik draaiden versies van Mozilla FireFox moest afsluiten, vervolgens sluit hij mijn Mozilla Suite af!

De skin (Smoke) die ik gebruike in versie 0.7 is meteen standaard ingesteld, maar helaas ziet hij er lelijk uit bij het zoekveld van 0.8.

Ook heb ik geen scrollbar. :( Dat had ik met versie 0.7 ook eens op een andere Windows 2000 PC, opnieuw installeren hielp toen.

Edit: Nadat ik de default theme had aangezet en opnieuw opgestart doet mijn scrollbar het weer, het zoekvakje is ook weer normaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Johnny op 09-02-2004 14:58 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Ik gebruik versie 1.10.2004013002.
Kheldar schreef op 09 februari 2004 @ 14:22:
Oh, TBE doet het hier ook niet.

Krijg die XBL-binding error, terwijl ik met een leeg profiel begonnen ben :? (kan ze dus ook niet disabelen). Ik heb nog wel 0.8+ erop staan, maar die staat in een eigen map en heeft een eigen profiel. Disabelen van TBE in dit profiel maakt ook niks uit.

Ik heb dus release 0.8 en TBE 1.10.2004020801.
[...]
Welke TBE gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Pred schreef op 09 februari 2004 @ 13:48:
[...]

Al problemen gehad met pagina positionering na het klikken op Vorige?
ja dat is ook zoiets, is nog niet opgelost. Er moet nog wel wat gesleuteld worden voordat 't 1.0 mag heten ;)

Het gaat er dus om dat als je op "back" klikt, hij dan weer de positie inneemt zoals je geklikt had. Dus niet de top van de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
MetHod schreef op 09 februari 2004 @ 15:09:
[...]

ja dat is ook zoiets, is nog niet opgelost. Er moet nog wel wat gesleuteld worden voordat 't 1.0 mag heten ;)

Het gaat er dus om dat als je op "back" klikt, hij dan weer de positie inneemt zoals je geklikt had. Dus niet de top van de pagina.
Is zoiets niet website gebonden?

Want als ik op www.f1racing.nl zit dan werkt dit namelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Wat ik ook erg irritant vind, is dat wanneer ik op een forum direct naar een post wil (dus met #[posted]) hij eerst naar de post gaat en vervolgens alle plaatjes laadt, waardoor de hele pagina weer verschuift en ik de post kwijt ben. Of dit netjes op te lossen is, weet ik niet, maar ik vind het best irritant.

Verder ben ik overigens erg tevreden over Firefox.

[ Voor 9% gewijzigd door Entity op 09-02-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Is er eigenlijk ook een Nederlandse taalmodule voor Firefox?

Ik heb mijn oom een tijdje geleden al Mozilla 1.4 aangesmeerd, vind 'ie helemaal geweldig, maar het duurt een halve eeuw om Mozilla te starten (P200MMX ;)).
Het lijkt mij dat Firefox / Thunderbird voor hem dan een betere optie is, maar dan moet het wel Nederlandstalig zijn, anders wordt ie helemaal gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Tooltips gaan ook niet goed, soms verschijnen ze niet, of nog erger, te laat, als je al een pagina verder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
highking schreef op 09 februari 2004 @ 15:21:
Er is wel een NL versie van versie 0.7. Van 0.8 zal nog wel niet denk ik, maar die zal er best wel komen... Ik kan je effe geen linkje geven van die 0.7 versie, want ik kom niet op de website van Mozilla bijna..

[ Voor 30% gewijzigd door Br@m op 09-02-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:34

Nietzman

Woei!

highking schreef op 09 februari 2004 @ 15:21:

Ik heb mijn oom een tijdje geleden al Mozilla 1.4 aangesmeerd, vind 'ie helemaal geweldig, maar het duurt een halve eeuw om Mozilla te starten (P200MMX ;)).
Het lijkt mij dat Firefox / Thunderbird voor hem dan een betere optie is, maar dan moet het wel Nederlandstalig zijn, anders wordt ie helemaal gek :P
Voor een P200 is het misschien een beter idee om eens naar K-meleon te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

MetHod schreef op 09 februari 2004 @ 15:22:
Tooltips gaan ook niet goed, soms verschijnen ze niet, of nog erger, te laat, als je al een pagina verder bent.
Yep, het niet verschijnen ben ik ook al een aantal maal tegengekomen. Het op een andere pagina verschijnen nog niet :P

[ Voor 26% gewijzigd door Fulcrum2000 op 09-02-2004 15:31 ]

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heeft of weet iemand toevallig een mirror want mozilla.org is beetje langzaam en die downloads doen het nu helemaal niet meer :/
8)7 hoe kan ik dáár nou weer overheen lezen 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Winnetou op 09-02-2004 16:07 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
alwinh schreef op 09 februari 2004 @ 15:35:
Heeft of weet iemand toevallig een mirror want mozilla.org is beetje langzaam en die downloads doen het nu helemaal niet meer :/
Een paar reactie terug staat tie... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:39
Die downloads doen het wel, alleen dan moet je de http:// vervangen door ftp://.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Lees de draad voor (etc.) ;)
[rml]Br@m in "[ Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was..."[/rml] dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hmm, net firefox geinstalleerd, start em op, heerlijk snel, zie dat m'n startpagina is overgenomen uit firebird, maar als ik mijn bookmarks open dan is ie leeg. open ik vervolgens de manage bookmarks dan zie ik daar wel alees staan wat ik in firebird had. open ik vervolgens weer het bookmarks menu dan staat alles er wel, maar reageert niet op klikken :?

heb firefox in een apparte folder geinstalleerd, en firebird gewoon nog even laten staan (voor dit soort situatuies). Exporteren van de bookmarks vanuit ffirebird en dan importeren vanuit firefox helpt ook niks :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 09-02-2004 15:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Orion84 schreef op 09 februari 2004 @ 15:41:
hmm, net firefox geinstalleerd, start em op, heerlijk snel, zie dat m'n startpagina is overgenomen uit firebird, maar als ik mijn bookmarks open dan is ie leeg. open ik vervolgens de manage bookmarks dan zie ik daar wel alees staan wat ik in firebird had. open ik vervolgens weer het bookmarks menu dan staat alles er wel, maar reageert niet op klikken :?
Even je bookmark.htm uit je FireBird profiel dir. kopieren naar je profiel dir. van FireFox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

mja, ze staan er dus wel (en handmatig exporteren en importeren dus al geprobeerd), maar klikken erop werkt nie. en steeds als ik de browser opnieuw start is het hele menu ook leeg, behalve de twee bovenste opties (add en manage)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:22
Zojuist geinstalleerd! Perfecte browser.
Het enige wat ik vaag vindt, is het feit dat er heel veel mensen zijn met problemen die ik dus totaal niet tegenkom.
Het enige wat mij opvalt is dat de uitlijning van het forum niet helemaal 100% is, aangezien het ondergesneeuwde GOT plaatje (zie bovenin forum) niet helemaal goed staat.
Voor de rest totaal geen problemen. Alles werkt tot nu toe gewoon goed.
Bookmarks uit Firebird zijn goed meegenomen. Extensions werken nog steeds.

NOTE: heb firebird map gewoon verwijderd, niet deinstall gedaan. Vervolgens Firefox geïnstalleerd. In hoeverre het niet deinstalleren van Firebird er mee te maken heeft...

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Net even opnieuw geinstalled (firefox eerst gedeinstalleerd).
Nu eerst de firebird map weggegooid (program files/mozilla.org/mozillafirebird
toen firefox installer gestart en daarin een nieuwe map gemaakt (program files/mozilla.org/mozillafirefox) en daarin geinstalled.

maar nogsteeds werken de bookmarks nie.
bookmark toolbar is leeg terwijl er volgens de manager wel iets in staat, en bookmark menu is ook leeg totdat ik de manager een keer geopend heb. maar dan staan ze er wel (toolbar nog steeds leeg), maar er gebeurt dus niks als ik er op klik. Wel als ik in de manager dubbelklik op een bookmark. bovendien, als ik op de home knop klik naast de adres balk wil ie naar een of anddere mozilla firefox pagina, terwijl ik got als start pagina heb (of is dat niet etzelfde?? startpagina en homebutton).

Profile kopieren vanuit de profile folder van firebird snap ik nie helemaal, in de application data staat bij mij alleen een map phoenix met een profile erin (de bookmarks daaruit kloppen met wat ik in firebird had.) ik zie geen apparte map van de firebird instaal, en van de firefox install :?

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 09-02-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar worden die extensions eigenlijk opgeslagen?
ik heb nu namelijk nog extentions staan van FB en die werken niet onder FF, dan gooi ik ze er dus liever uit...
edit: Site al gevonden, is helaas down

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 62046 op 09-02-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Laatst online: 20-05 01:14
Kewl, ik heb net FireFox geïnstalleerd op mijn RedHat 9 systeempje en hij start een stuk sneller! Net als zaagmans kom ik eigenlijk geen errors tegen, nix tooltips die niet verschijnen ofzo. Alles werkt perfect :) Ik heb ook gewoon Firebird 0.7 getrashed en de Firefox map in de plaats gezet, werkt snel & prima.

Alleen moet het GTK2 + XFT linkje in de TS wel ff gefixed :( Zit ik ineens met Thunderbird opgescheept :p
offtopic:
Leegt Zaagmans zijn cache nooit ofzo? Bij mij is de sneeuwberg met de upgrade naar de nieuwe react al gesmolten...

[ Voor 26% gewijzigd door Mac_Cain13 op 09-02-2004 16:07 . Reden: Stond nog wget in de url tag 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ugh, kreeg al weer een spontane afsluiter van Firebird. Fox. Whatever. 8)7

Maar daar had ik bij de laatste paar 0.7 nightlies al last van, dat ie na het klikken van een link gewoon alle vensters afsluit, en nu deed ie dat weer. Ziet er vrij random uit, hebben meer mensen hier last van?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:22
[b]Mac_Cain13 schreef op 09 februari 2004 @ 16:03:
offtopic:
Leegt Zaagmans zijn cache nooit ofzo? Bij mij is de sneeuwberg met de upgrade naar de nieuwe react al gesmolten...
Hehehe ok, na een cache schoonmaak zie ik inderdaad ook geen sneeuw meer ;)

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03

crisp

Devver

Pixelated

Sander Prinsen schreef op 09 februari 2004 @ 15:21:
Wat ik ook erg irritant vind, is dat wanneer ik op een forum direct naar een post wil (dus met #[posted]) hij eerst naar de post gaat en vervolgens alle plaatjes laadt, waardoor de hele pagina weer verschuift en ik de post kwijt ben. Of dit netjes op te lossen is, weet ik niet, maar ik vind het best irritant.

Verder ben ik overigens erg tevreden over Firefox.
alt-q indrukken als de plaatjes geladen zijn ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 09-06 21:59
Ik heb nu nog een nightly van 2 februari en ik zie geen reden om de stable te gaan gebruiken. Hij is nog nooit vastgelopen ;). TBE doet het btw bij mij wel gewoon. Verder heb ik ook geen klachten. Het enige wat mij echt opvalt is de veel hogere snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 09:58
Firefox begint steeds beter te worden :)
Zelf kom ik alleen het probleem tegen dat scrollen niet echt lekker werkt. Soms draai ik aan m'n muiswieltje, maar scrollt hij niet. Zelfs als ik vervolgens echt op de pagina klik en daarna scroll, gebeurt er soms niks. Een stukje tekst selecteren en daarna scrollen werkt wel prima.
Beetje vaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDaNo
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik WIL gewoon helemaal geen Windows installer, ik wil gewoon een .zip die ik unzip en dan gelijk kan gebruiken...Als ze die ook zouden leveren (naast een windows installer voor de computer-leeks) zou het nóg beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Geen grote verschillen op het eerste gezicht :D Wel fijn dat die Mozilla skin nu verdwenen is uit het lijstje; die moest ik er altijd handmatig uitslopen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Laatst online: 20-05 01:14
DaNo2002 schreef op 09 februari 2004 @ 16:30:
Ik WIL gewoon helemaal geen Windows installer, ik wil gewoon een .zip die ik unzip en dan gelijk kan gebruiken...Als ze die ook zouden leveren (naast een windows installer voor de computer-leeks) zou het nóg beter zijn
Je kunt dan toch gewoon de source compilen :?
Of is die Linux only, hmm dat zou dan idd minder zijn. Ik vind het iig ook erg jammer dat ze van een zipje voor de Windows afgestapt zijn. Een installer voor de n00bs naast een zipje is natuurlijk alleenmaar aan te prijzen, maar het zipje vervangen door een installer. Nee, liever niet :(

Gelukkig gebruik ik steeds meer Linux, veel minder last van al die rare installers ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mac_Cain13 op 09-02-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik draai al een tijdje een 0.8 build, ik vind die download manager alleen wat tegen vallen. Hij vraagt niet van te voren waar ik me bestanden neer wil zetten, het downloaden begint gewoon gelijk. Er hadden ook wel wat meer opties bij mogen zitten. Firefox is iig wel iets sneller geworden met opstarten :) Eigenlijk heb ik verder nog weinig verschillen kunnen ondekken. Behalve dat me themes ed niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Ze hebben mijn favoriete browser hernoemt naar mijn oude mooie Malaguti Firefox f15 :D

Meteen even downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

E-jey schreef op 09 februari 2004 @ 16:36:
Ik draai al een tijdje een 0.8 build, ik vind die download manager alleen wat tegen vallen. Hij vraagt niet van te voren waar ik me bestanden neer wil zetten, het downloaden begint gewoon gelijk. Er hadden ook wel wat meer opties bij mogen zitten. Firefox is iig wel iets sneller geworden met opstarten :) Eigenlijk heb ik verder nog weinig verschillen kunnen ondekken. Behalve dat me themes ed niet werken.
Je had ook iets verder kunnen kijken dan je neus lang is. Dat van die downloads kan je gewoon instellen onder tools -> options -> downloads

[ Voor 3% gewijzigd door Brakkie op 09-02-2004 16:41 ]

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Dit beesje werkt nog sneller dan m'n firebird nu.. Mis nu alleen een update van my theme en de scrollbars ( en ik kan niet scrollen in een overflow div met m'n mouswheel :( )

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 23:03
Ik vind hem perfect. Nog geen echte verschillen ontdekt met 0.7
Tabs zijn als heerlijk als altijd en alle settings/bookmarks netjes overgenomen van de oude.

Een pluim is op zijn plaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb maar ff nieuw profile aangemaakt en dan bookmarks geimporteerd en cookies gecopieerd, nu werkt et weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 16:38

xces

To got or not to got..

Lol, klik op de volgende url...

Google naar: mozilla firefox logo
6e result link rockt.. Go Femme Go Femme

2e lol ding:
Tjek dit plaatje: (bereikbaar via Help->About Mozilla Firefox->Credits)
Afbeeldingslocatie: http://www.derechter.com/insert_motto_here.png

[ Voor 39% gewijzigd door xces op 09-02-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2326

E-jey schreef op 09 februari 2004 @ 16:36:
Behalve dat me themes ed niet werken.
dat heb ik sinds 0.7 al dat geen enkele theme normaal werkt. De icons veranderen wel maar kleurenpalette blijft boring grijs. En ja ik weet dat de theme engine verandert is in 0.7 maar ook 0.7 compatible themes doen het niet goed. firebird gereinstalled, profile weg etc hielp niks :(
Voor de rest geen klachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 14:52

Tarin

Just plain weird.

Humz, ik gebruik hem momenteel ook, maar op het moment is m'n scrollbalk plotseling verdwenen :/.

clicky:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/23348/thumb.png

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 09-02-2004 17:01 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Tarin schreef op 09 februari 2004 @ 17:00:
Humz, ik gebruik hem momenteel ook, maar op het moment is m'n scrollbalk plotseling verdwenen :/.
Als je hier een beetje gelezen had, dan had je kunnen lezen dat de huidige Themes niet zo lekker werken met de nieuwe 0.8 :) Dus terug gaan naar de standaard Theme.

[ Voor 20% gewijzigd door Br@m op 09-02-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 14:52

Tarin

Just plain weird.

Br@m schreef op 09 februari 2004 @ 17:02:
[...]

Als je hier een beetje gelezen had, dan had je kunnen lezen dat de huidige Themes niet zo lekker werken met de nieuwe 0.8 :) Dus terug gaan naar de standaard Theme.
Hij heeft het wel gedaan.. vreemd. Maar goed, back to boring standard themes :P.
Br@m schreef op 09 februari 2004 @ 17:10:
[...]

Persoonlijk vind ik die standaard ook niet echt super. Maar bij gebrek aan beter (voorlopig) zal het wel moeten. Of anders terug naar 0.7 of 0.6 :? Nee echt nie :*)
Al is het alleen maar om het geile nieuwe logootje :).

Wat ik trouwens ook nog mis is de ondersteuning voor de scrollmogelijkheden van het touchpad van m'n laptop (synaptics dingetje). Als je aan de zijkant van het pad gaat hangen werkt het als scrollbalk, best ideaal, maar niet in Moz dus..

[ Voor 45% gewijzigd door Tarin op 09-02-2004 17:14 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Tarin schreef op 09 februari 2004 @ 17:08:
[...]

Hij heeft het wel gedaan.. vreemd. Maar goed, back to boring standard themes :P.
Persoonlijk vind ik die standaard ook niet echt super. Maar bij gebrek aan beter (voorlopig) zal het wel moeten. Of anders terug naar 0.7 of 0.6 :? Nee echt nie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op 09 februari 2004 @ 17:10:
[...]

Ik vind de standaard theme dus juist wel mooi :P . Juist omdat hij zoveel overeenkomsten vertoont met het thema van IE en dus IMHO mooi aansluit bij de standaard Windows XP-thema's :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Uhu, de kleuren e.d. sluiten erg fijn aan met mijn XP theme, maar de icoontjes zijn wel erg lelijk. Kun je die apart vervangen, die mogen imo een stuk minder happy happy :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Harm schreef op 09 februari 2004 @ 17:17:
[...]

Ik vind de standaard theme dus juist wel mooi :P . Juist omdat hij zoveel overeenkomsten vertoont met het thema van IE en dus IMHO mooi aansluit bij de standaard Windows XP-thema's :) .
Ik dacht dat Harm Linux fan was :? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Het moet gewoon makkelijker worden om Themes te maken, iemand moet een theme builder maken waarmee je gewoon een aantal PNG afbeeldingen kunt selecteren (die je eerst zelf maakt), op de knop drukken en klaar is je theme.

Voor versie 0.7 waren er ook al zo weinig themes beschikbaar, omdat het met iedere versie weer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

HMM, vond die oude download sidebar fijner werkendan zo'n los schermpje van de nieuwe download manager. Bovendien heeft die imho ook geen nieuwe functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 16:06
bij mij download hij helemaal niet :?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op 09 februari 2004 @ 17:19:
[...]

Ik dacht dat Harm Linux fan was :? :o
Neuh, ik ben eerder Microsoft- en Windows-fan dan Linux-fan eigenlijk. Linux is voor mij te ingewikkeld en ik moet teveel uitzoeken om ervan gebruik te maken. Maar waar baseer je je idee op? * Harm is wel benieuwd :P .
edit:
Doe jij overigens ook aan ICQ?
Johnny schreef op 09 februari 2004 @ 17:19:
[/ME]
Het moet gewoon makkelijker worden om Themes te maken, iemand moet een theme builder maken waarmee je gewoon een aantal PNG afbeeldingen kunt selecteren (die je eerst zelf maakt), op de knop drukken en klaar is je theme.

Voor versie 0.7 waren er ook al zo weinig themes beschikbaar, omdat het met iedere versie weer veranderd.
Op zich wel een idee ja :) . Gooi een balletje op, op de MZ Forums en kijk eens wat men er daarvan denkt :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Harm op 09-02-2004 17:32 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Wat betreft de Download manager, ik vond die zijbalk ook fijner. Maar nog veel liever heb ik gewoon een los venstertje. Ik moet nog even uitzoeken in de opties waar ik dat in kan stellen, want het kan vast wel ergens. En wat betreft dat ie zelf een locatie kiest, dat kun je zoals eerder gezegd gewoon instellen in de opties. Ik had het ig zo gevonden.
Webgnome schreef op 09 februari 2004 @ 17:21:
Wat niet? Firefox niet? Dat had ik namelijk ook. Tis nogal druk op die server lijkt me. Gewoon blijven proberen. Hier is het gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73385

Mensen, ik heb iets vreemds.

Ik heb die Athlon XP optimized final 0.8 build gedownload, en mijn About venster heeft nog gewoon het Firebird logo :? ?

Verder ziet de GUI er ook precies hetzelfde uit als in 0.7, alleen ik heb wel het juiste versienummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Topicstarter
Wat betreft de Download manager, ik vond die zijbalk ook fijner. Maar nog veel liever heb ik gewoon een los venstertje. Ik moet nog even uitzoeken in de opties waar ik dat in kan stellen, want het kan vast wel ergens. En wat betreft dat ie zelf een locatie kiest, dat kun je zoals eerder gezegd gewoon instellen in de opties. Ik had het ig zo gevonden.

Zoals iemand al opmerkte, de link naar de GTK2 file is ThunderBird 0.5. De link is inmiddels geupdate op de mozilla site. Ik zal hem gelijk bijwerken.
Webgnome schreef op 09 februari 2004 @ 17:21:
Wat niet? Firefox niet? Dat had ik namelijk ook. Het is op moment poepdruk op de mozilla site of die jongens hebben iets verkloot maar gewoon blijven proberen. Op gegeven moment lukt het.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 09-02-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
cybersteef schreef op 09 februari 2004 @ 17:30:
Download Manager is toch een los venstertje? Of wil je iedere download apart; de manier waarop IE het doet? Dat vind ik dus weer vervelend omdat dan mijn taakbalk volstroomt met programma's :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
De Themes voor FireFox staan hier: http://texturizer.net/firefox/themes
Kijk hier ook eens, staat wel wat bruikbare tips en info in: http://www.mozilla.org/products/firefox/releases/0.8.html

En mijn twee favoriete Themes doen het ook :P

[ Voor 13% gewijzigd door Br@m op 09-02-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 16:06
nee idd, firefox wil niet downen van de website van mozilla.. die site is trouwens ook een bietje onbereikbaar nu :'(

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.