Tools > Options... > Downloads en daar dan onder 'Download folder' wat settings wijzigenAnoniem: 73726 schreef op 24 mei 2004 @ 23:47:
maar wat me tegenvalt als ik iets wil downloaoden kan ik alleen maar openen of opslaan naar een voor gedefineerde map, en soms wil ik die graag categoriseren op me pc waardoor ik bij ut downloaden al aangeef in welke map ik um wil hebben staan
Anoniem: 73726
idd ik had ut net gevonden hehe, ben ondertussen ook bezig met die plugins, daar zitten ook wel leuke dingen in 
voornamelijk de google bar, deze gebruik ik veel ook in IE
wat heeft die google-bar voor meerwaarde, boven de searchbarAnoniem: 73726 schreef op 25 mei 2004 @ 08:00:
idd ik had ut net gevonden hehe, ben ondertussen ook bezig met die plugins, daar zitten ook wel leuke dingen in
Je kan zelf google-images of whatever toevoegen, voor de popup blocker hoef je het ook niet te doen, wat wil je nog meer eigenlijk.
Hello fellow humans
Anoniem: 87541
Ik heb nu al een tijdje Firefox, En vind het echt veel beter. Jammer dat een paar sites het niet goed doen, Maar verder is het top!. Alleen gebruik ik de tabs bijna niet. Hoe kan je instellen dat als je een link opent meteen in een tab komt? Dat lijkt me veel fijner.. Kon hem nl. niet zo 123 vinden...
Tab Browser Extension installeren.Anoniem: 87541 schreef op 25 mei 2004 @ 13:20:
Ik heb nu al een tijdje Firefox, En vind het echt veel beter. Jammer dat een paar sites het niet goed doen, Maar verder is het top!. Alleen gebruik ik de tabs bijna niet. Hoe kan je instellen dat als je een link opent meteen in een tab komt? Dat lijkt me veel fijner.. Kon hem nl. niet zo 123 vinden...
http://gathering.tweakers...message/20823666#20823666
ik vindt mozilla firefox ook de beste browser, ik weet geen betere, en mozilla wordt elke dag hard aan verbeterd, en blijft up-to-date met alles ondersteunen.
ik zou niet weten wat ik mis in firefox.
oke, een paar sites werkt alleen in IE, maar dat komt omdat die gare micro$oft standaarden gebruikt, terwijl er goede 'alternatieven' zijn, en dan volgens de standaard.
het zal dan meestal geen goede webmasters waarvan de website alleen in IE werkt, mogen wel even meer op de hoogte zijn van alle standaarden.
(b.v. rabobank site werkt niet in moz, heel irri)
ik vindt mozilla firefox ook de beste browser, ik weet geen betere, en mozilla wordt elke dag hard aan verbeterd, en blijft up-to-date met alles ondersteunen.
ik zou niet weten wat ik mis in firefox.
oke, een paar sites werkt alleen in IE, maar dat komt omdat die gare micro$oft standaarden gebruikt, terwijl er goede 'alternatieven' zijn, en dan volgens de standaard.
het zal dan meestal geen goede webmasters waarvan de website alleen in IE werkt, mogen wel even meer op de hoogte zijn van alle standaarden.
(b.v. rabobank site werkt niet in moz, heel irri)
Een beter internet begint bij jezelf...
Als je niet een vaste instelling wilt voor alle linkjes waar je op klikt, kun je proberen met je scrollwheel te klikken. Of CTRL-LMB.Anoniem: 87541 schreef op 25 mei 2004 @ 13:20:
Alleen gebruik ik de tabs bijna niet. Hoe kan je instellen dat als je een link opent meteen in een tab komt? Dat lijkt me veel fijner.. Kon hem nl. niet zo 123 vinden...
Dan opent de link in een nieuwe tab.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
heb jullie ook last ervan dat als je op een pagina komt waar veel plaatjes op staan dan firefox na een tijdje het niet meer bij houd? Je kunt niet meer andere tabs/windows bekijken, scrollen werkt niet alleen taak beëindigen werkt dan nog... Ik heb het bevoorbeeld als ik in het 'wat is je huidige desktop achtergrond' topic ben...
aan mijn pc zal het niet liggen denk ik:
Windows XP
1024 MB ram
2700+
Firefox zonder theme en zonder extenties....
aan mijn pc zal het niet liggen denk ik:
Windows XP
1024 MB ram
2700+
Firefox zonder theme en zonder extenties....
Inderdaad, in de nightlys is het er ook al uit. Was een probleem wat me vanaf 0.1 irriteerde. Ben blij dat het er uit is.Harm schreef op 27 mei 2004 @ 22:17:
@X-Rey: dat probleem is bekend en zal opgelost zijn versie 0.9.

Ik heb ff een tijdje geleden geinstalleerd, maar gebruik het niet veel. O.a. de intranet site van mijn bedrijf is niet goed te bekijkken. Ie is hier standaard en vanwege de grootte van het bedrijf is daar weinig aan te doen.
Op zich wel jammer want er zitten wel wat mooie features in.
Op zich wel jammer want er zitten wel wat mooie features in.
Dan werkt eindelijke het leukste HK topic goedHarm schreef op 27 mei 2004 @ 22:17:
@X-Rey: dat probleem is bekend en zal opgelost zijn versie 0.9.
verder een über browser, zou niet meer zonder willen
[ Voor 43% gewijzigd door X-Rey op 28-05-2004 15:51 ]
Waarom doet het vraagteken het niet meer bij? Dit werkt enkel niet meer bij een flash chat. De andere toetsen werken perfect, maar als ik op het vraagteken druk krijg ik '<'
[link naar flashsite]
Is anders een prima browser (beter dan IE)
[link naar flashsite]
[ Voor 28% gewijzigd door Spider.007 op 29-05-2004 19:51 ]
Als het alleen niet werkt bij die ene specifieke chat ligt het daar dus aan en niet aan Firefox. Ik heb geen zin en ik kan het niet testen omdat ik geen Flash heb geïnstalleerd in Firefox. Maar het zou me werkelijk waar niet verbazen als het aan die site ligt.kokorico schreef op 29 mei 2004 @ 02:14:
Waarom doet het vraagteken het niet meer bij? Dit werkt enkel niet meer bij een flash chat. De andere toetsen werken perfect, maar als ik op het vraagteken druk krijg ik '<'
Speciale tekens werken zowel in Firefox als in IE niet in die Flash applicatie (zoals Harm al vermoed).kokorico schreef op 29 mei 2004 @ 02:14:
[link naar flashsite]
edit:
Oh, dat werkt alleen bij mij niet voor het Nickname vakje. Verder werkt alles... Ahum, weet alleen niet of die chatlink zo gepast is hier op GoT
Oh, dat werkt alleen bij mij niet voor het Nickname vakje. Verder werkt alles... Ahum, weet alleen niet of die chatlink zo gepast is hier op GoT
[ Voor 24% gewijzigd door Spider.007 op 29-05-2004 19:53 ]
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Anoniem: 113511
Ik gebruik ook Firefox. De grootste reden is dat Firefox gewoon veel veiliger dan IE is.
ik gebruik ook al weer een tijdje firefox en heb hiervoor ook al firebrid gebruikt.
hij bevalt heel goed op twee dingetjes na pdf openen duurt erg lang voor dat adobe reader is opgestart (<is hier een alternatief voor oid).
En dat als je wat gedownload hebt is die download manager wel heel erg handig alleen heb ik het probleem dat wanneer dat popupje rechts onder in verschijnt dat ie klaar dat ik daar op wil klikken dat ik meteen naar mijn download toe ga/opent in explorer oid/programma dat je er aan kan koppelen
hij bevalt heel goed op twee dingetjes na pdf openen duurt erg lang voor dat adobe reader is opgestart (<is hier een alternatief voor oid).
En dat als je wat gedownload hebt is die download manager wel heel erg handig alleen heb ik het probleem dat wanneer dat popupje rechts onder in verschijnt dat ie klaar dat ik daar op wil klikken dat ik meteen naar mijn download toe ga/opent in explorer oid/programma dat je er aan kan koppelen
No signature found
Probeer eens http://www.softpedia.com/public/cat/4/2/4-2-60.shtmlSchapie schreef op 29 mei 2004 @ 17:38:
ik gebruik ook al weer een tijdje firefox en heb hiervoor ook al firebrid gebruikt.
Klopt, maar volgensmij gebeurt er niets als je daarop klikt en kun je daar niets voor instellen. Zou je idd wel verwachten en neem aan dat ze er nog eens iets aan gaan doen.En dat als je wat gedownload hebt is die download manager wel heel erg handig alleen heb ik het probleem dat wanneer dat popupje rechts onder in verschijnt dat ie klaar dat ik daar op wil klikken dat ik meteen naar mijn download toe ga/opent in explorer oid/programma dat je er aan kan koppelen
Het ? werkt vroeger wel in Internet Explorerkokorico schreef op 29 mei 2004 @ 02:14:
[link naar flashsite]
[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 29-05-2004 19:52 ]
Je wil er op kunnen klikken omdat er een blauwe hyperlink in lijkt te zitten. Well, dat blauwe is verwijderd al redelijk snel na de release van Firefox 0.8 en het is nu gewoon een melding geworden. Je kunt er verder niets meeGert-Paul schreef op 29 mei 2004 @ 19:21:
[...]
Klopt, maar volgensmij gebeurt er niets als je daarop klikt en kun je daar niets voor instellen. Zou je idd wel verwachten en neem aan dat ze er nog eens iets aan gaan doen.
Als je daarover twijfelt kun je een TR aanmaken zodat een moderator er even naar kan kijken.Cerberus schreef op 29 mei 2004 @ 12:14:
[...]
edit:
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
In mijn branch build van vandaag zie ik daar iig niets van. Gewoon blauw onderstreept en nog steeds klikbaar. Alleen ander icoontje, maar dat ligt aan thema veranderingen.Harm schreef op 29 mei 2004 @ 19:46:
[...]
Je wil er op kunnen klikken omdat er een blauwe hyperlink in lijkt te zitten. Well, dat blauwe is verwijderd al redelijk snel na de release van Firefox 0.8 en het is nu gewoon een melding geworden. Je kunt er verder niets mee.
Hmz, probeer dan eens een trunk-build van vandaag of gisteren? Bij mij is dat probleem namelijk al tijden niet meer voorgekomen en ik gebruik gewoon het standaard thema.Gert-Paul schreef op 29 mei 2004 @ 22:09:
[...]
In mijn branch build van vandaag zie ik daar iig niets van. Gewoon blauw onderstreept en nog steeds klikbaar. Alleen ander icoontje, maar dat ligt aan thema veranderingen.
Ik gebruik FF nu een week ofzo, iets langer geloof ik, en ik heb IE maar buiten de deur gezet.
Het is echt een wereld die open gaat lijkt het wel. Geen irritante spyware en popups. Laatst zat ik met IE nog te internetten en toen op een bepaalde site 'POP' en dat bij elke subpagina die je opent.
Toen ik later in FF daarheen ging helemaal niks.
Ik gebruik nu 0.8 en alles werkt bij mij perfect, nog geen sites tegengekomen die het niet doen.
Het is echt een wereld die open gaat lijkt het wel. Geen irritante spyware en popups. Laatst zat ik met IE nog te internetten en toen op een bepaalde site 'POP' en dat bij elke subpagina die je opent.
Ik gebruik nu 0.8 en alles werkt bij mij perfect, nog geen sites tegengekomen die het niet doen.
Anoniem: 115159
Idd, ik zelf gebruik ook Firefox. Je bent redelijk veilig voor spyware en voor die irritante pop-ups die je vragen om bepaalde software te instaleren.Gijsh schreef op 30 mei 2004 @ 17:45:
Ik gebruik FF nu een week ofzo, iets langer geloof ik, en ik heb IE maar buiten de deur gezet.
Firefox

Anoniem: 82256
Ik gebruik firefox nu al een aantal weken, vrijwel geen last meer van spam en dat soort ongein. Ik heb het zelfs op de computer van mijn vader geinstalleerd en die heeft nog niet 1 keer geklaagd, dus dat moet wel goed zitten.
Ik ben er zeer tevreden over, veel beter als Internet explorer !
Ik ben er zeer tevreden over, veel beter als Internet explorer !
Ik ben sinds kort ook een tevreden gebruiken van Firefox
Nou nog een vraagje, bijvoorbeeld als ik met tiscali een smsje wil sturen, in zo'n textbox typt hij helemaal door en gaat hij niet naar de volgende regel & met IE wel. Hoe komt dit? Komt het omdat tiscali gewoon het niet heeft ingebouwd voor firefox/mozilla
zo dat is zeer zeker een merkbare verbetering want eerst was het zo dat als ik grotere pdf bestanden opende het net leek alsof firefox vastliep maar dan ging hij 30 sec later pas verder.Gert-Paul schreef op 29 mei 2004 @ 19:21:
[...]
Probeer eens http://www.softpedia.com/public/cat/4/2/4-2-60.shtml
[...]
Klopt, maar volgensmij gebeurt er niets als je daarop klikt en kun je daar niets voor instellen. Zou je idd wel verwachten en neem aan dat ze er nog eens iets aan gaan doen.
No signature found
Ik weet niet hoe de HTML van die text box van Tiscali eruit ziet, maar de HTML van bijvoorbeeld de quick reply box hier op GoT (die, bij mij iig, wel goed afbreekt) ziet er als volgt uit:joRDzz schreef op 30 mei 2004 @ 23:23:
Ik ben sinds kort ook een tevreden gebruiken van FirefoxNou nog een vraagje, bijvoorbeeld als ik met tiscali een smsje wil sturen, in zo'n textbox typt hij helemaal door en gaat hij niet naar de volgende regel & met IE wel. Hoe komt dit? Komt het omdat tiscali gewoon het niet heeft ingebouwd voor firefox/mozilla
HTML:
en een andere tekstvak waar het ook goed gaat zo:1
2
| <textarea name="data[content]" wrap="soft" rows="6" cols="60" style="width: 610px; height: 80px;" class="forms" accesskey="w"> |
HTML:
Ik weet niet of Tiscali ook het wrap-argument gebruikt heeft en welke waarde dit argument heeft, maar ik vermoed dat daar het probleem zit (kan het zelf niet controleren, heb geen Tiscali abo).
1
| <textarea name="Text1" cols="70" rows="11" wrap="virtual" class="f3"> |
Bookmark Synchronizer is het uiteindelijk geworden. Lokale FTP-server open gezet en draait als een tierelier! Hulde voor de link.Gert-Paul schreef op 19 mei 2004 @ 07:41:
[...]
Volgensmij gaat het om deze tip uit de Firefox help.
Wat trouwens ook kan helpen is het gebruik maken van een online bookmarkmanager. In een van de laaste Mozilla Nieuwsbrieven is hier wat over te lezen. Of gebruik de bookmarks synchroniszer extensie!
[...]
Die vind ik ook handiger dan TBE en komt ook nog eens eerder uit. Kun je 's avonds gelijk de nieuwste builds proberen
Op mijn werk gebruik ik Mozilla. Omdat het een eenmalige actie was, heb ik daar de bookmarks.html geëxporteerd en thuis, in Firefox, geimporteerd. Dit werkte perfect, zoals ik had verwacht. Toen ik toch aan het importeren was, probeerde ik meteen de .lnk's van Internet Explorer te importeren, dit werkte helaas niet.
Het importeren van IE links gebeurd automatisch bij de setup, maar toen ik de setup van Firefox deed, had ik nog niet de IE links die ik nu heb. Kan ik ze opnieuw importeren?
Dat komt omdat het in je prefs.js wordt bijgehouden; pas even onderstaand aan:PromWarMachine schreef op 01 juni 2004 @ 18:31:
[...]
Het importeren van IE links gebeurd automatisch bij de setup, maar toen ik de setup van Firefox deed, had ik nog niet de IE links die ik nu heb. Kan ik ze opnieuw importeren?
user_pref("browser.bookmarks.added_static_root", false);
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
ik vind het echt een super browser alles is goed, alleen de bookmarks/favorieten zijn heel erg irritant
Wat meer onderbouwing graag? Wat vindt je er zo irritant aan dan?Gohan-san schreef op 01 juni 2004 @ 20:34:
ik vind het echt een super browser alles is goed, alleen de bookmarks/favorieten zijn heel erg irritant
---
ja sorry ik lees mijn post nu door en klopt eigenlijk helemaal niks van.Spider.007 schreef op 01 juni 2004 @ 20:35:
[...]
Wat meer onderbouwing graag? Wat vindt je er zo irritant aan dan?
met name de tabbladen van firefox zijn gewoon reuze handig.
naar mijn inziens is hij een stuk sneller dan IE.
de bookmarks vind ik wat onlogische ingedeeld, je krijgt nu mapje in mapje in mapje.
misschien dat het nog wel anders ingedeeld kan worden, maar nog geen zin gehad om naar te kijken (heb firefox nu al zeker een jaar
dus alleen de IE indeling van bookmarks zijn goed
BedanktKheldar schreef op 01 juni 2004 @ 11:01:
[...]
Ik weet niet hoe de HTML van die text box van Tiscali eruit ziet, maar de HTML van bijvoorbeeld de quick reply box hier op GoT (die, bij mij iig, wel goed afbreekt) ziet er als volgt uit:HTML:en een andere tekstvak waar het ook goed gaat zo:
1 2 <textarea name="data[content]" wrap="soft" rows="6" cols="60" style="width: 610px; height: 80px;" class="forms" accesskey="w">HTML:Ik weet niet of Tiscali ook het wrap-argument gebruikt heeft en welke waarde dit argument heeft, maar ik vermoed dat daar het probleem zit (kan het zelf niet controleren, heb geen Tiscali abo).
1 <textarea name="Text1" cols="70" rows="11" wrap="virtual" class="f3">
[edit]op GoT breekt hij bij mij ook gewoon goed af[/edit]
Op GoT, quickreply, breekt hij bij mij ook niet goed af
[ Voor 26% gewijzigd door jordz. op 01-06-2004 21:01 ]
Dat vind ik dus juist erg handig. Dan kun je tenminste tot in het oneindige verder organiseren als je dat zou willenGohan-san schreef op 01 juni 2004 @ 20:42:
de bookmarks vind ik wat onlogische ingedeeld, je krijgt nu mapje in mapje in mapje.
misschien dat het nog wel anders ingedeeld kan worden, maar nog geen zin gehad om naar te kijken (heb firefox nu al zeker een jaar)
dus alleen de IE indeling van bookmarks zijn goed.
nou draai hier nu een nightly build en dat draaid heerlijk hier! 
mijn mening: good!
mijn mening: good!
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Dat merkte ik net ook, in opera en IE doet hij het nl wel goed. Lijkt me dus een bug in gecko (de rendering engine)..joRDzz schreef op 01 juni 2004 @ 21:00:
[...]
Bedanktwou ik gewoon even weten
stoor met er niet echt aan, het is ook alleen bij de tiscali site
[edit]op GoT breekt hij bij mij ook gewoon goed af[/edit]
Op GoT, quickreply, breekt hij bij mij ook niet goed af
Ik heb nu FIREFOX een tijdje onder W2K gebruikt, sindsdien ook gelijk maar gaan gebruiken voor Linux, nu had ik alleen 2 vraagjes:
1) Kan ik er een default action van maken om links die op een nieuwe pagina openen in tabs te laten openen? (met uitzonderingen op javascript venstertjes)
2) Waarom heb ik onder XP & Linux moeilijkheden met skins? Onder w2k kon ik zo switchen naar de "silver skin" en onder XP en Linux zie ik alleen de tab-balk in die skin
Voor de rest, strakke stabiele browser die doet waarvoor die gemaakt is en nog eens aardig volgens de W3C regeltjes ook
1) Kan ik er een default action van maken om links die op een nieuwe pagina openen in tabs te laten openen? (met uitzonderingen op javascript venstertjes)
2) Waarom heb ik onder XP & Linux moeilijkheden met skins? Onder w2k kon ik zo switchen naar de "silver skin" en onder XP en Linux zie ik alleen de tab-balk in die skin
Voor de rest, strakke stabiele browser die doet waarvoor die gemaakt is en nog eens aardig volgens de W3C regeltjes ook
Probeer eens de volgende extensie: Tabbrowser PreferencesLinuX-TUX schreef op 02 juni 2004 @ 17:33:
Lekker simpel en doet precies wat hij moet doen, externe links (en geen javascript links) in nieuwe tab openen.
Tabbrowser extensions is veel uitgebreider, maar heeft ook extreem veel opties. Maakte vroeger FF wat slomer, weet niet of dat nog steeds het geval is.
Heb je toevallig andere versie van de browser. Met oudere thema's kan het problemen geven dat een thema niet helemaal goed wordt toegepast. Werkt het dus met andere thema's wel, of heb je het met elk thema?2) Waarom heb ik onder XP & Linux moeilijkheden met skins? Onder w2k kon ik zo switchen naar de "silver skin" en onder XP en Linux zie ik alleen de tab-balk in die skin
Daar werkt het hetzelfde als deze mapje-in-mapje structuur, alleen kan Windows onder bepaalde omstandigheden slechts 8 niveau's diep?Harm schreef op 01 juni 2004 @ 21:01:
[...]
Dat vind ik dus juist erg handig. Dan kun je tenminste tot in het oneindige verder organiseren als je dat zou willen. Maar ik zou eigenlijk niet meer zonder de mapje-in-mapje-structuur kunnen van Fx. In IE heb ik nooit Favorieten gebruikt dus ik weet niet of die er toen al in zaten
.
Het grote verschil tussen IE en FX in deze, is dat FX alle tabs in een keer kan bookmarken én openen met 1 klik. Die optie is echt hulde. Het gebeurt maar al te vaak dat ik 30 vensters open heb, maar écht even moet rebooten, dan heb je geen zin om de volgende keer helemaal from scratch opnieuw alles te gaan openen... in pak 'm beet 3 kliks zitten alle vensters in een mapje in de bookmarks. Superoptie.
Overigens heeft Opera ook iets dergelijks..
Ik vroeg mij af of firefox biedt wat ik zoek.
De myIE2 gebruikers kennen het wel: de sidebar. Een geweldig systeem waarin je .htm bestanden kan open (voor bijvoorbeeld een custimized google, windows media player met controls, enz. enz.). Kan dat ook in firefox?
Of moet je dan aan het programmeren (non-html!)?
De myIE2 gebruikers kennen het wel: de sidebar. Een geweldig systeem waarin je .htm bestanden kan open (voor bijvoorbeeld een custimized google, windows media player met controls, enz. enz.). Kan dat ook in firefox?
Als je in Firefox een bookmark aanmaakt en dan 'open in sidebar' aanvinkt, wordt hij daar netje geopend. Hier kun alles neerzetten wat Firefox kan renderen.zerosignal schreef op 02 juni 2004 @ 18:48:
Ik vroeg mij af of firefox biedt wat ik zoek.
Ken MyIE2 niet dus weet niet precies hoe het werkt, maar heb ik het idee dat dit in de richting komt.
EDIT: In het vorige topic kaartte Zoefff het probleem aan met een hover link op met een dual monitor setup. In de branch builds van vandaag is dit gefixed, dus in 0.9 zou dit geen probleem moeten zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Unverter op 02-06-2004 19:38 ]
Nog even wat klungelen met die tabextension, maar hij lijkt toppie ( had er HELE andere voorstelling van, van die extensions, d8 gewoon mime/types, vond het al zo raar dat hij geen SWF/WMV oid daar neergooide en met welk pakketje hij het opendeGert-Paul schreef op 02 juni 2004 @ 17:49:
[...]
Probeer eens de volgende extensie: Tabbrowser Preferences
Lekker simpel en doet precies wat hij moet doen, externe links (en geen javascript links) in nieuwe tab openen.
Tabbrowser extensions is veel uitgebreider, maar heeft ook extreem veel opties. Maakte vroeger FF wat slomer, weet niet of dat nog steeds het geval is.
[...]
Heb je toevallig andere versie van de browser. Met oudere thema's kan het problemen geven dat een thema niet helemaal goed wordt toegepast. Werkt het dus met andere thema's wel, of heb je het met elk thema?
en IDD ... met nieuwere skins heb ik er geen last van (silver skin komt uit 2003) draai nu eentje van begin dit jaar en die doet het zonder problemen.
Ik snap de link nog niet echt, want op w2k draait ook de nieuwste firefox, dus dat maakt firefox zijn skinmanager opeens platform afhankelijk
Anoniem: 58862
Al geruime tijd gebruik ik naast Mozilla ook Firebird/Firefox.
Firefox heeft een handig zoekveld naast het URL-veld. Ook het customizen van de toolbar is "very neat". En "last but not least", het ikoontje is echt geweldig!!
Toch vind ik de "totaal oplossing" Mozilla meer volwassen.
Met name de GUI is veel uitgebreider dan Firefox.
Omdat gemak, security en privacy belangrijk zijn heb ik "Block unrequested popup windows" en "Ask for each cookie" aan staan (tijdens het cookies-dialoog klik ik standaard op "deny").
Als nu een site niet werkt, of als je een instelling in een cookie wilt opslaan, kies ik onder "Tools > Cookie manager > Allow cookies from this site"
Soms heeft een site een belangrijke mededeling (niet-commercieel) dan kies ik "Tools > Popup manager > Allow popups from this site".
Buiten de "Cookie Manager" en "Popup Manager" zit er ook niet een handige "Form Manager" en "Password Manager" in Firefox gebakken.
OK, nu zal er wel geroepen worden dat er een extensie voor probleem X bestaat. Maar eerlijk gezegd, ik wil niet iedere extensie zomaar vertrouwen! Wie kan mij garanderen dat er niet een security-bug in een extensie zit. De extensie sbc_netscape.xpi bevat bijvoorbeeld een keylogger (Keylog-Briss).
Het liefst zie ik dat de Mozilla devs, de Mozilla browser uit de "totaal-oplossing" halen en met Firefox samenvoegen. Misschien kan er dan door samenwerking echt een super browser ontstaan!
Zo, dat wilde ik even kwijt!
Firefox heeft een handig zoekveld naast het URL-veld. Ook het customizen van de toolbar is "very neat". En "last but not least", het ikoontje is echt geweldig!!
Toch vind ik de "totaal oplossing" Mozilla meer volwassen.
Met name de GUI is veel uitgebreider dan Firefox.
Omdat gemak, security en privacy belangrijk zijn heb ik "Block unrequested popup windows" en "Ask for each cookie" aan staan (tijdens het cookies-dialoog klik ik standaard op "deny").
Als nu een site niet werkt, of als je een instelling in een cookie wilt opslaan, kies ik onder "Tools > Cookie manager > Allow cookies from this site"
Soms heeft een site een belangrijke mededeling (niet-commercieel) dan kies ik "Tools > Popup manager > Allow popups from this site".
Buiten de "Cookie Manager" en "Popup Manager" zit er ook niet een handige "Form Manager" en "Password Manager" in Firefox gebakken.
OK, nu zal er wel geroepen worden dat er een extensie voor probleem X bestaat. Maar eerlijk gezegd, ik wil niet iedere extensie zomaar vertrouwen! Wie kan mij garanderen dat er niet een security-bug in een extensie zit. De extensie sbc_netscape.xpi bevat bijvoorbeeld een keylogger (Keylog-Briss).
Het liefst zie ik dat de Mozilla devs, de Mozilla browser uit de "totaal-oplossing" halen en met Firefox samenvoegen. Misschien kan er dan door samenwerking echt een super browser ontstaan!
Zo, dat wilde ik even kwijt!
edit:
omfg spuit 11
sorry, zag niet dat er nog een page was
omfg spuit 11

sorry, zag niet dat er nog een page was
edit:
Bij mij werken die skins dus wel helemaal top onder Linux....LinuX-TUX schreef op 02 juni 2004 @ 21:52:
[...]
Nog even wat klungelen met die tabextension, maar hij lijkt toppie ( had er HELE andere voorstelling van, van die extensions, d8 gewoon mime/types, vond het al zo raar dat hij geen SWF/WMV oid daar neergooide en met welk pakketje hij het opende)
en IDD ... met nieuwere skins heb ik er geen last van (silver skin komt uit 2003) draai nu eentje van begin dit jaar en die doet het zonder problemen.
Ik snap de link nog niet echt, want op w2k draait ook de nieuwste firefox, dus dat maakt firefox zijn skinmanager opeens platform afhankelijk
Debian unstable
FF 0.8
[ Voor 255% gewijzigd door DeMoN op 03-06-2004 11:40 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Nou ondanks dat ik op sommige site's niet fatsoenlijk kan rond surfen omdat ie dat gewoon weigerd (site T-Mobile) gebruik ik hem nog steeds.
Ik heb alleen het idee dat tabellen en de randen er van zo af en toe niet echt lekker herkent worden in firefox. Hier op GOT loopt namelijk ook de tekst vaak zat buiten de omlijning en das best irri.
Verder werkt ie eigenlijk nog steeds wel lekker.
Ik heb alleen het idee dat tabellen en de randen er van zo af en toe niet echt lekker herkent worden in firefox. Hier op GOT loopt namelijk ook de tekst vaak zat buiten de omlijning en das best irri.
Verder werkt ie eigenlijk nog steeds wel lekker.
Allemaal standaard 
Tools > Options > Privacy > Saved Passwords
Ik gebruik geen Mozilla Suite, dus ik heb geen idee wat je er mee zou moeten kunnen doen. Maar er zit wel iets in die richting in dus.
Tools > Options > Web features > Block popup windows (Standaard aan)Anoniem: 58862 schreef op 03 juni 2004 @ 11:02:
Omdat gemak, security en privacy belangrijk zijn heb ik "Block unrequested popup windows"
Tools > Options > Privacy > Cookies > Ask for each cookie (er zit ook een knopje Exceptions bij)en "Ask for each cookie" aan staan (tijdens het cookies-dialoog klik ik standaard op "deny"). Als nu een site niet werkt, of als je een instelling in een cookie wilt opslaan, kies ik onder "Tools > Cookie manager > Allow cookies from this site"
Tools > Options > Web features > Add siteSoms heeft een site een belangrijke mededeling (niet-commercieel) dan kies ik "Tools > Popup manager > Allow popups from this site".
Tools > Options > Privacy > Saved Form Information enBuiten de "Cookie Manager" en "Popup Manager" zit er ook niet een handige "Form Manager" en "Password Manager" in Firefox gebakken.
Ik gebruik geen Mozilla Suite, dus ik heb geen idee wat je er mee zou moeten kunnen doen. Maar er zit wel iets in die richting in dus.
Superfijne browser. Alleen het is nog niet bugloos. Als de ergste bugs er uit zijn ga ik het meer gebruiken. Ik kan bv geen favorieten opslaan in versie 0.8. Misschien is dat nu al weer opgelost dat zou kunnen.
Maar 0.9 ga ik zerker downloaden als ie uitkomt.
Je hebt helemaal gelijk, als je zegt "dat er iets in die richting inzit"!Timpie schreef op 03 juni 2004 @ 12:40:
Allemaal standaard
[...]
Tools > Options > Web features > Block popup windows (Standaard aan)
[...]
Tools > Options > Privacy > Cookies > Ask for each cookie (er zit ook een knopje Exceptions bij)
[...]
Tools > Options > Web features > Add site
[...]
Tools > Options > Privacy > Saved Form Information en
Mijn bezwaar zit in de, te magere User Interface. Tuurlijk, je kan het altijd nog in de Options aanpassen, maar erg gebruikersvriendelijk is dat niet.
Door het ontbreken van een Menu-optie kan ik ook niet met de shortcuts werken.
• Allow popup from this site: Alt, T, P, A
• Allow cookies from this site: Alt, T, C, A
Als er een eenvoudige extentie zou bestaan die alle Tools en Options/Preferences in Firefox zou ontsluiten, dan ga ik voortaan voor Firefox!
Bedoel je dat de MsIE Favorieten niet naar Bookmarks geconverteerd worden? De bookmark functie werkt nl in iedere versie!Sharkys schreef op 03 juni 2004 @ 12:46:
Superfijne browser. Alleen het is nog niet bugloos. Als de ergste bugs er uit zijn ga ik het meer gebruiken. Ik kan bv geen favorieten opslaan in versie 0.8. Misschien is dat nu al weer opgelost dat zou kunnen.
Er zijn wel een aantal extensies die je verder kunnen helpen.Anoniem: 58862 schreef op 03 juni 2004 @ 16:59:
[...]
Als er een eenvoudige extentie zou bestaan die alle Tools en Options/Preferences in Firefox zou ontsluiten, dan ga ik voortaan voor Firefox!
Permit Cookies zorgt ervoor dat je met alt - c cookies voor een site accepteert.
Things they left out is een extensie die weer dingen in Firefox zet, die wel in de suite zitten. Weet niet of jouw opties hier ook bijzitten. Eventueel eens uitproberen.
En iets toevoegen aan de pop-up blokker, gaat via een icoon linksonder in de statusbalk. Dubbelklik en zo heb je weer pop-ups.
Op http://texturizer.net/firefox/extensions vind je veel firefox extensies. Kijk bijvoorbeeld eens naar Autoform, maar er zullen misschien er misschien nog wel meer zijn die jouw aanspreken.
Dit is idd een bug in de rendering van Mozilla. Dus volgensmij hebben alle Mozilla based browsers dit. Heb het nl ook wel eens op andere plekken dan GOT gezien.Reind schreef:
In Firebird 0.7 had ik hier eerst ook last van, toen had ik het venstertje namelijk klein gemaakt. Een nieuw profiel werkt dan goed. Dit doe je door firefox op te starten via firefox.exe -p.Sharkys schreef:
Ik kan bv geen favorieten opslaan in versie 0.8. Misschien is dat nu al weer opgelost dat zou kunnen.
Bij proxies kun je de proxy instellen, maar ook voor welke sites er geen proxies gebruikt moeten worden. Is er een mogelijk om dat om te draaien, dat er ergens een lijst is om alleen daarvoor proxies te gebruiken?
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Het zit iig niet standaard in Firefox. Je zou wel de extensie SwitchProxy kunnen gebruiken. Misschien komt dat in de buurt van jouw wensHyp3rman schreef op 04 juni 2004 @ 10:05:
Bij proxies kun je de proxy instellen, maar ook voor welke sites er geen proxies gebruikt moeten worden. Is er een mogelijk om dat om te draaien, dat er ergens een lijst is om alleen daarvoor proxies te gebruiken?
Wat is er mis metAnoniem: 58862 schreef op 03 juni 2004 @ 16:59:
about:config
?
Bedankt de Permit Cookie is perfect!Gert-Paul schreef op 03 juni 2004 @ 17:32:
[...]
Permit Cookies zorgt ervoor dat je met alt - c cookies voor een site accepteert.
Things they left out is een extensie die weer dingen in Firefox zet, die wel in de suite zitten. Weet niet of jouw opties hier ook bijzitten. Eventueel eens uitproberen.
[...]
Maar Things they left out is het gewoon niet. Een aantal functies zitten al in de nightly. Tis een beetje Things you like in Mozilla, but didn't put in this extension
• GUI
• Shortcuts
• Help
Ik gebruik zelf sinds de release van 0.8 ook FireFox, ben er erg tevreden mee, ook de 'aanpasbaarheid' is erg goed. En ik ben grotendeels van spyware enz. af.
Weet een van jullie wanneer 0.9 uit komt?
En zijn die nightlies goed te gebruiken, of hangen die aan elkaar van de bugs?
One's never alone with a rubber duck.
Ben Goodger meldde enige tijd geleden dat de ontwikkeling van Firefox 0.9 voorspoedig verliep. Geen Blocking bugs oid. Een release-datum is echter nog niet gegeven, maar ik verwacht Firefox 0.9 over een paar weken.daaan schreef op 04 juni 2004 @ 11:57:
Ik gebruik zelf sinds de release van 0.8 ook FireFox, ben er erg tevreden mee, ook de 'aanpasbaarheid' is erg goed. En ik ben grotendeels van spyware enz. af.
edit:
En zoals altijd geldt ook hier: it's finished when it's finished
En zoals altijd geldt ook hier: it's finished when it's finished
Aha kijk eens aan. Ben Goodger meldt op het MozillaZine forum dat Firefox 0.9 voor 12-6-2004 of 14-6-2004 is gepland
[ Voor 27% gewijzigd door Boomerang op 04-06-2004 12:05 ]
Ik gebruik ze zonder problemen, maar ik kan me best voorstellen dat mensen zich aan dingen gaan ergeren.daaan schreef op 04 juni 2004 @ 11:57:
Nieuwe Theme manager ziet er top uit trouwens, jammer dat ik nog geen themes kan applyen in de nightly's.
Hmm, release van 0.9 lekker dichtbij, na de 0.9 ga ik denk ik ook de nightlies installeren, hou wel van een beetje experimenteren
One's never alone with a rubber duck.
Wat houd je tegen om ze nu al te proberen dan? Als je nu de nightlies probeert kan je de laatste paar bugs helpen pletten en al profiteren van de nieuwe features in 0.9daaan schreef op 04 juni 2004 @ 13:11:
Hmm, release van 0.9 lekker dichtbij, na de 0.9 ga ik denk ik ook de nightlies installeren, hou wel van een beetje experimenteren
- Extension ManagerWebgnome schreef op 04 juni 2004 @ 16:27:
wat zijn de grootste nieuwe featres in .9?
- Theme Manager
- Import Wizard (weet ik even niet of die al in 0.8 zat
- Allerlei kleine fixes
Zie ook deze pagina op The Burning Edge
Hmmmm... Zo te zien gaat Cute er helemaal uit met 0.9, omdat Mozilla ook de default theme in eigen handen wil krijgen.
Inmiddels is een 'winstripe' theme ingecheckt voor de nightly's, en het ziet er naar uit dat dat de default theme voor 0.9 gaat worden... Of dit een directe port van de OsX versie is weet ik niet, en ik vraag me af of een OsX theme wel zo denderend staat op een windowsbak.
Pinestripe screenshots.
Cute screenshots.
Topic op Mozillazine.
Inmiddels is een 'winstripe' theme ingecheckt voor de nightly's, en het ziet er naar uit dat dat de default theme voor 0.9 gaat worden... Of dit een directe port van de OsX versie is weet ik niet, en ik vraag me af of een OsX theme wel zo denderend staat op een windowsbak.
Pinestripe screenshots.
Cute screenshots.
Topic op Mozillazine.
Merkte ik toestraks ook op. Had idd te maken dat Qute theme niet aangepast mocht worden.Nietzman schreef op 06 juni 2004 @ 13:59:
Hmmmm... Zo te zien gaat Cute er helemaal uit met 0.9, omdat Mozilla ook de default theme in eigen handen wil krijgen.
Pinestripe screenshots.
Cute screenshots.
Topic op Mozillazine.
Hier trouwens een overzicht van de nieuwe iconen:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=562965#562965
Voordat de iconen daar ook weer verdwijnen, dit zijn ze:Gert-Paul schreef op 06 juni 2004 @ 14:04:
[...]
Merkte ik toestraks ook op. Had idd te maken dat Qute theme niet aangepast mocht worden.
Hier trouwens een overzicht van de nieuwe iconen:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=562965#562965

Om eerlijk te zijn vind ik ze ook niet mooi. Ok, er zal ongetwijfeld wat bijzitten van dat ik gewend ben aan Qute en daar ben ik ook wel van plan om overheen te stappen. Maar zo op het eerste gezicht vind ik de iconen gewoon niet zo gelikt als het huidige theme. Wat ik de makers van dit theme wel mee moet geven is dat de kleuren uit het standaard Windows XP-thema beter uitkomen dan in Qute die op dit moment gebruikt wordt. Dat is denk ik wel een pluspunt ten opzichte van de het toch wat grijzige (ok, in de nightlies is dat al beter
Ik heb zelf de themes van Cristal, die ik persoonlijk heel mooi vind..
Maar smaken verschillen uiteraard...

En ook voor Thunderbird..

Hier zijn ze te vinden: http://www.tom-cat.com/mozilla

En ook voor Thunderbird..

Hier zijn ze te vinden: http://www.tom-cat.com/mozilla
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Anoniem: 21785
Hier is wat meer info over het nieuwe 'Winstripe' theme voor Firefox 0.9. Ik ben er persoonlijk niet erg van onder de indruk; ziet er nogal ouderwets uit.

(klikbaar)

(klikbaar)
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 21785 op 06-06-2004 19:11 ]
Ah, die vink best wel mooi eigenlijk. Maar ik heb nu net de build van 06 jun gedownload, maar ik kan geen themes meer kiezen..
[ Voor 5% gewijzigd door Br@m op 06-06-2004 19:17 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
ik heb orbit purple (en de gtk2-theme is candygirls, de boel draait in fluxbox op linux; klik op het fragment voor het hele window):

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Kennelijk heeft de hele rel om Cute nogal wat verkeer naar forums.mozillazine toegesluist.
. Als dit daadwerkelijk het geval is wil ik niet weten hoe erg de boel op zijn kont gaat als 0.9 uitkomt.
Ik hoop dat ze deze keer snel torrents klaar hebben liggen.
-edit-
forums.mozillazine is al weer up.

Ik hoop dat ze deze keer snel torrents klaar hebben liggen.
-edit-
forums.mozillazine is al weer up.
[ Voor 10% gewijzigd door Nietzman op 06-06-2004 21:35 ]
Ik gebruik nu al een hele tijd Firefox en het is gewoon heerlijk ik geniet er echt van alleen...
Je kan zoeken door gewoon te typen. (naar link, en als je er "/" naar text.) Nou vraag ik mij de hele tijd al af hoe je naar de volgende gaat. Nu doe ik heel de tijd tab en type het opnieuw maar ik denk dat het makkelijk moet kunnen. Iemand?
Je kan zoeken door gewoon te typen. (naar link, en als je er "/" naar text.) Nou vraag ik mij de hele tijd al af hoe je naar de volgende gaat. Nu doe ik heel de tijd tab en type het opnieuw maar ik denk dat het makkelijk moet kunnen. Iemand?
F3.DRaakje schreef op 06 juni 2004 @ 21:37:
Ik gebruik nu al een hele tijd Firefox en het is gewoon heerlijk ik geniet er echt van alleen...
Anoniem: 17264
Ik vindt het nieuwe thema helemaal niks mis. Lekker basic en toch duidelijk herkenbaar. Ik denk dat Mozilla gebruikers een beetje verwend zijn met de thema's
Mijn favoriete thema is trouwens noia2.
Mijn favoriete thema is trouwens noia2.
Dat klopt op zich wel, maar dit thema gaat de nieuwe standaard worden en dan wil je (ik in ieder geval welBr@m schreef op 06 juni 2004 @ 16:22:
Ik heb zelf de themes van Cristal, die ik persoonlijk heel mooi vind..Maar smaken verschillen uiteraard...
Ik kom op de bugfix lijsten van 0.9 en hier niet het probleem met de te dikke caret (text-cursortje) tegen. In textarea's in Firefox en in mails in Thunderbird heb ik hier al tijden last van (0.8 release dan wel).
Het lijkt alsof het al tig keer gefixt is door de versies heen; weet iemand of dat probleem nu echt verleden tijd is inmiddels?
Het lijkt alsof het al tig keer gefixt is door de versies heen; weet iemand of dat probleem nu echt verleden tijd is inmiddels?
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Bedoel je deze bug: caret overlaps the last character in textfield (if positioned after the last char)? Zo ja die is mogelijk wel gefixed, maar ook weer heropend. Dus helemaal goed is het nog niet.
Voor de mensen die het nieuwe thema met hun eigen ogen willen zien, zit in de nightly van vanvond. Zit nu te surfen met een BEAST build, die midden op de dag gemaakt is en waar het thema ook al in zit.
Het nieuwe thema is een beetje wennen, maar valt me eigenlijk nog wel mee.. Het is gewoon compleet anders vergeleken met Qute.
Gewoon ff kijken of het gaat wennen en of de verbeteringen die er aankomen het nog beter maken en anders maar ff uitkijken naar een andere theme..
Het nieuwe thema is een beetje wennen, maar valt me eigenlijk nog wel mee.. Het is gewoon compleet anders vergeleken met Qute.
Gewoon ff kijken of het gaat wennen en of de verbeteringen die er aankomen het nog beter maken en anders maar ff uitkijken naar een andere theme..
Ik heb hem ook, en heb ook maar meteen gebruik gemaakt van de nieuwe thememanager.Gert-Paul schreef op 07 juni 2004 @ 15:15:
Voor de mensen die het nieuwe thema met hun eigen ogen willen zien, zit in de nightly van vanvond. Zit nu te surfen met een BEAST build, die midden op de dag gemaakt is en waar het thema ook al in zit.
Het mag nog wel wat bijgewerkt worden, al moet ik toegeven dat ik hem steeds beter begin te vinden, hoe vaker ik er mee werk.
[ Voor 10% gewijzigd door Nietzman op 07-06-2004 15:28 ]
Dat blijft inderdaad de mooiste!
aarghh, ik weet zeker dat ik dat geprobeerd heb. Maar om de 1 of andere vage reden lukte het toen niet!!! ik weet het zeker!!!
Misschien een linkje?Gert-Paul schreef op 07 juni 2004 @ 15:15:
ftp://ftp.mozilla.org/pub...x/tinderbox-builds/BEAST/
Ja, dat is de BEAST build die ik bedoelde.Billie schreef op 07 juni 2004 @ 18:22:
[...]
Misschien een linkje?Want van die FTP van Mozilla.org word ik niet veel wijzer.
ftp://ftp.mozilla.org/pub...x/tinderbox-builds/BEAST/
De officiele build van vandaag is inmiddels ook uit, welke dus idd het nieuwe theme bevat (branch builds)
Ik moet zeggen, ik vind het er goed uit zien. Het probleem met het Qute theme vond ik altijd dat "large icons" te groot was, en "small icons" weer te klein. Dat is imo bij deze beter.
Ik vind het een professionelere look dan het oude theme. Al vind ik dat de back en forward buttons beter zouden kunnen. Liever echte pijltjes, lijkt mij een stuk duidelijker.
Wat ik wel erg slordig vindt, is dat in het themes venster nog de naam van de maker van het oude theme staat. Beetje lullig gezien de heisa die er is geweest tussen Arvid en Mozilla over de theme wijziging.
Ik moet zeggen, ik vind het er goed uit zien. Het probleem met het Qute theme vond ik altijd dat "large icons" te groot was, en "small icons" weer te klein. Dat is imo bij deze beter.
Ik vind het een professionelere look dan het oude theme. Al vind ik dat de back en forward buttons beter zouden kunnen. Liever echte pijltjes, lijkt mij een stuk duidelijker.
Wat ik wel erg slordig vindt, is dat in het themes venster nog de naam van de maker van het oude theme staat. Beetje lullig gezien de heisa die er is geweest tussen Arvid en Mozilla over de theme wijziging.
[ Voor 21% gewijzigd door k7of9 op 07-06-2004 18:50 ]
BEAST-builds wijzigen toch ieder uur nadat er een build is gemaakt? Het ene uur een trunk- en het andere uur een branchbuild? Of is dat niet meer zo?
Hier nog een interessante en IMHO goede blog over de nieuwe iconen van Firefox: djst'nest: Firefox gets a "new" look
Volgensmij nog wel. Merkte vanochtend op dat het enabled was en wilde toen ff proberen, toen stond er alleen nog een trunk build klaar.Harm schreef op 07 juni 2004 @ 18:49:
[...]
BEAST-builds wijzigen toch ieder uur nadat er een build is gemaakt? Het ene uur een trunk- en het andere uur een branchbuild? Of is dat niet meer zo?.
Anoniem: 17264
Weet iemand of Theme's straks met 0.9 zwaar aangepast moeten worden?
Ik wil straks met 0.9 ook weer noia2 gaan gebruiken.
Ik wil straks met 0.9 ook weer noia2 gaan gebruiken.
noia2 is al gebundeld voor 0.9 te krijgen.
Als mensen een overzicht willen hebben van welke thema's geupdate zijn:Nietzman schreef op 07 juni 2004 @ 19:48:
noia2 is al gebundeld voor 0.9 te krijgen.
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=79513
Oude thema's zullen namelijk helemaal niet installeren.
Voor extensies is er ook zo'n overzicht: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=284. Maar oude extensies zijn dan toch nog te benaderen in FF 0.9 via een nieuwe extensie... Of om de mozillazine forums te ontlasten, hier gelijk de link om hem te installeren.
ik heb het geinstalleerd, lijkt op het eerste oog wel een goede browser, (ik was ie helemaal zat
)
maar, nu heeft mozilla ook de koppelingen naar afbeeldingen veranderd.
Ik wil afbeeldingen gewoon weer met de xp image viewer kunnen bekijken ipv. mozilla browser, alleen kan ik de mogelijkheid om de koppeling weg te halen niet in de browser zelf vinden, ik weet dat je het handmatig kan weizigen maar vanuit het programma zelf vindt ik toch wat netter en werkt meestal beter als een handmatige koppeling
weet iemand waar ik de koppelingen uit kan zetten?
Ik wil afbeeldingen gewoon weer met de xp image viewer kunnen bekijken ipv. mozilla browser, alleen kan ik de mogelijkheid om de koppeling weg te halen niet in de browser zelf vinden, ik weet dat je het handmatig kan weizigen maar vanuit het programma zelf vindt ik toch wat netter en werkt meestal beter als een handmatige koppeling
Yup, nogsteeds wisselend om het uur. En geen manier om het vantevoren zeker te weten of je nu een trunk of branch build download....Harm schreef op 07 juni 2004 @ 18:49:
[...]
BEAST-builds wijzigen toch ieder uur nadat er een build is gemaakt? Het ene uur een trunk- en het andere uur een branchbuild? Of is dat niet meer zo?
Hier nog een interessante en IMHO goede blog over de nieuwe iconen van Firefox: djst'nest: Firefox gets a "new" look.
* DizzyWeb houd het bij de "echte" nightlies.
Op zich via Mapopties (Configuratiescherm of extra - mapopties in verkenner) > Bestandtypen > per image dan weer instellen.duncanvdlinden schreef op 07 juni 2004 @ 20:48:
ik heb het geinstalleerd, lijkt op het eerste oog wel een goede browser, (ik was ie helemaal zat)
De volgende dingen zijn denk ik alleen efficiënter en gaat uiteindelijk sneller:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=448424#448424
--> Die Codes intikken nadat je Start > Uitvoeren > typ cmd uitgevoerd hebt.
En als dat zelfs niet werkt:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=481602#481602
EDIT: is trouwens in de nightlies gefixed, dus in 0.9 moet je hier geen last meer mee hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Unverter op 07-06-2004 21:36 ]
In IE gebruikte ik altijd een aantal afkortingen voor snelle zoekacties (Handig? Zoeken op sites via de adresbalk (IE)). Weet iemand of dit ook in te bouwen is in FireFox? Ik gebruik het programma nu een week en ben er zeer over te spreken, maar deze optie mis ik toch nog...
Het gaat zelfs veel makkelijker dan in IEjfeelders schreef op 07 juni 2004 @ 22:30:
In IE gebruikte ik altijd een aantal afkortingen voor snelle zoekacties (Handig? Zoeken op sites via de adresbalk (IE)). Weet iemand of dit ook in te bouwen is in FireFox? Ik gebruik het programma nu een week en ben er zeer over te spreken, maar deze optie mis ik toch nog...
Maak een bookmark aan en verander in de locatie de term die steeds moet veranderen in %s geef de bookmark een keyword. Typ nu dat keyword in met jouw zoekterm en het werkt..
Jeetje, wat goed is dat! Superprogramma, die FireFox. Tnx voor de tip.Gert-Paul schreef op 07 juni 2004 @ 22:50:
[...]
Het gaat zelfs veel makkelijker dan in IE
Maak een bookmark aan en verander in de locatie de term die steeds moet veranderen in %s geef de bookmark een keyword. Typ nu dat keyword in met jouw zoekterm en het werkt..
Ze hebben qute getorpedeerd, voor release 0.9, stelletje klootzakken en om het goed te maken gaan ze een mac theme poorten zodat het windows native is. Stelletje eikels, hoe kun je nou een interface voor een mac poorten naar windows, Dat klopt niet, kijk hoe lelijk het is bij itunes. Ze proberen het wel meer OS native te laten lijken, dus wel windows colors etc.
Winstripes is lelijk en ziet eruit als een combo tussen IE 3.0 en Opera 7.0 en wat misplaatste schaduw, kortom lelijk.
http://quadrone.org/ <----- hier staat ouwe theme binnekort op hoop ik
Hello fellow humans
Heeft misschien iemand een screensjotje van die nieuwe theme? Heb zelf namelijk niet zo een zin om weer een nieuwe nightly te installeren of om met profielen te klooien
(de nightly van 16 april werkt hier nog prima, wacht wel tot de release van 0.9 voor ik weer aan een nieuwe begin).
Is het probleem met de verspringende focus eigenlijk al opgelost (of ben ik de enige die daar last van heeft)? Als ik een pagina open via mijn bookmark sidebar, of de address bar en ik klik vervolgens op een link in die pagina (of een link in een andere tab), dan verspringt de focus naar de bookmark sidebar of de address bar. Als ik dan met bijv de pijltjes toetsen naar beneden wil scrollen gebeurt dit de bookmark sidebar dan wel de address bar. Het gebeurt echter niet altijd (ben er nog niet helemaal achter wanneer het nu wel en wanneer het niet gebeurd) en dat maakt het best irritant. Verder gebruik ik TBE, dus misschien dat het daar aan kan liggen.
Bij nader inzien wissel ik misschien wel voor release 0.9 naar een nightly als anderen dit gedrag niet herkennen
.
Is het probleem met de verspringende focus eigenlijk al opgelost (of ben ik de enige die daar last van heeft)? Als ik een pagina open via mijn bookmark sidebar, of de address bar en ik klik vervolgens op een link in die pagina (of een link in een andere tab), dan verspringt de focus naar de bookmark sidebar of de address bar. Als ik dan met bijv de pijltjes toetsen naar beneden wil scrollen gebeurt dit de bookmark sidebar dan wel de address bar. Het gebeurt echter niet altijd (ben er nog niet helemaal achter wanneer het nu wel en wanneer het niet gebeurd) en dat maakt het best irritant. Verder gebruik ik TBE, dus misschien dat het daar aan kan liggen.
Bij nader inzien wissel ik misschien wel voor release 0.9 naar een nightly als anderen dit gedrag niet herkennen
Anoniem: 21785
Kheldar schreef op 08 juni 2004 @ 13:59:
Heeft misschien iemand een screensjotje van die nieuwe theme?
Anoniem: 21785 schreef op 06 juni 2004 @ 19:10:
Hier is wat meer info over het nieuwe 'Winstripe' theme voor Firefox 0.9. Ik ben er persoonlijk niet erg van onder de indruk; ziet er nogal ouderwets uit.![]()
(klikbaar)
hmm, hoe stelde je ook alweer in dat als je met knop 3 een nieuwe tab opent die tab niet direct op de voorgrond komt? ik heb namelijk de gewoonte om als ik een lijst links zie ze allemaal te klikken om de tabs voor later te bewaren om te lezen
.
wacht, heb 'm al, het kopje focus bij de tabbrowser extentions
wacht, heb 'm al, het kopje focus bij de tabbrowser extentions
[ Voor 13% gewijzigd door Bananenplant op 08-06-2004 14:28 ]
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Dit topic is gesloten.