Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nounounou, overdrijven is ook een vak.joint_me schreef op 08 juni 2004 @ 13:25:
![]()
Ze hebben qute getorpedeerd, voor release 0.9, stelletje klootzakken en om het goed te maken gaan ze een mac theme poorten zodat het windows native is. Stelletje eikels, hoe kun je nou een interface voor een mac poorten naar windows, Dat klopt niet, kijk hoe lelijk het is bij itunes. Ze proberen het wel meer OS native te laten lijken, dus wel windows colors etc.
Winstripes is lelijk en ziet eruit als een combo tussen IE 3.0 en Opera 7.0 en wat misplaatste schaduw, kortom lelijk.
http://quadrone.org/ <----- hier staat ouwe theme binnekort op hoop ik
Die Winstripe steme is nog niet eens een 0.1 release, en de 0.1 release van Cute zag er ook niet uit.
Ik moet zeggen dat ik Winstripe helemaal zo slecht nog niet vind, al ben ik zelf wel overgegaan op Caramel, aangezien die met een oog voor detail keurig is uitgewerkt.
Wacht eerst nou maar eens af tot Winstripe een beetje verder ontwikkeld is, voordat je er een oordeel over velt. Aangezien dezelfde mensen van de logo's voor FireFox en Thunderbird, en de Pinestripe theme er achterzitten, heb ik er alle vertrouwen in dat Winstripe echt wel een goed theme gaat worden. Trouwens, je vergelijking met iTunes raakt helemaal kant noch wal, want ik denk toch niet dat ze van FireFox een brushed metal applicatie gaan maken.

Bij de rename van FireBird naar FireFox schreeuwde iedereen ook moord en brand, maar hoor je er nu nog iemand over? Neah, FireFox is gewoon een veel betere naam.
Vooral tabbed browsing vind ik erg fijn.
Dit komt doordat er nog een 'oude' .rdf in je profiel staat. Als je je profiel verwijderd en een nieuwe aanmaakt dan zie je dat er geen Arvid meer staat.k7of9 schreef op 07 juni 2004 @ 18:49:
Wat ik wel erg slordig vindt, is dat in het themes venster nog de naam van de maker van het oude theme staat. Beetje lullig gezien de heisa die er is geweest tussen Arvid en Mozilla over de theme wijziging.
- Ruud
Ah ok, dat wist ik niet. Ik bespaar me de moeite want alles staat net ingesteld hoe ik het fijn vindt. Het stoort me verder niet ofzo, maar in de veronderstelling dat dit een foutje was leek het me misplaatstZaagmans schreef op 08 juni 2004 @ 16:29:
[...]
Dit komt doordat er nog een 'oude' .rdf in je profiel staat. Als je je profiel verwijderd en een nieuwe aanmaakt dan zie je dat er geen Arvid meer staat.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Nightlies zijn builds van Firefox en andere Mozila producten die iedere dag uitkomen. Hierin zitten dus veel nieuwe dingen, maar ook bugs. Ze worden op een bepaald tijdstrip aangemaakt en bevatten de code die tot een bepaald moment ingevoerd is. Gebruik ervan is dan ook op eigen risico en daarom is vaak slim om te kijken of er geen rare dingen met de builds zijn voor je ze download. De laatste builds zijn wel goed te gebruiken, hoewel er nog een aantal bugs inzitten met nieuwe thema/extensie manager.inXs schreef op 08 juni 2004 @ 15:51:
wat is nightly eigenlijk?
Tja, het onofficiele logo is ook niet alles:Femme schreef op 08 juni 2004 @ 16:06:
Ik heb Qute altijd lelijk gevonden. Tot voor kort gebruikte ik daarom het oude Phoenix theme. Het nieuwe theme vind ik een stuk beter dan Qute. Wat ik wel irritant vind is dat de (hele mooie) officiële logo's niet gebruikt maken worden in snellere third party builds.

Ik heb ook heel lang een afkeer voor Qute gehad, en heb vooral Smoke gebruikt, maar vond in de recentste builds de nieuwe versie van Qute toch steeds beter worden. Maargoed, ik wacht geduldig af wat Kevin en Stephen er van maken, en hoop ook dat ze dan Thunderbird snel onder handen kunnen nemen.
Het enige wat vervelend is als je profiel weggooid dat je overal opnieuw mag gaan inloggen.ucchan schreef op 08 juni 2004 @ 16:47:
hm, ja, profielen weggooien wil ik toch wel zoveel mogelijk vermijden... toen ik laatst met een upgrade van debian een nieuwere 0.8 binnenhaalde werkte m'n hele profiel niet meer... achteraf lag het niet aan het profiel, ik heb gewoon de /usr/lib/mozilla-firefox weggekeild en daarna werkte alles weer zoals het hoort.
Als je ervoor zorgt dat je bookmark-backup plugin hebt (die elke keer je bookmarks opslaat) is dat ook geen probleem meer.
Ik heb er niet zo'n moeite mee om af en toe opnieuw ergens in te loggen... verder ben je ook meteen van je temporary internet files af...
Ik zou juist wel je profiel weggooien elke keer, aangezien daar ook af en toe veranderingen in worden doorgevoerd. Veranderingen die tot bugs kunnen lijden mocht je je oude profiel gebruiken óf het lijkt alsof de bug niet is opgelost terwijl dat stiekum wel zo is...
zegmaar...
- Ruud

Om de zoveel tijd probeer ik even een nieuwe firefox uit en ik vroeg me af of dit nu al gerealiseerd is of in de planning staat. Dit vind ik het grootste nadeel tov Opera.
Dan liever Tabbed browser Preferences. TBE is nogal zwaar voor zoiets simpels, en nestelt zich ook helemaal in FireFox, waardoor het nou niet bepaald sneller gaat.ucchan schreef op 08 juni 2004 @ 22:33:
moet je de tabbrowser extentions installeren, daar kun je 'm vertellen wat ie wel en niet moet doen
Nope, dat werkt nog niet zo uitgebreid. Van wat ik heb begrepen gaat daar in versie na 1.0 wat in veranderen en gaan zaken die nu in extensions zitten in Firefox zelf gevoegd worden om daarmee de functionaliteit op dit gebied uit te breidenwwillem schreef op 08 juni 2004 @ 22:30:
Kan je nu eigenlijk ook al "tabbed browsing by default" instellen? Dus wanneer je op een link klinkt, dan gaat deze nieuwe pagina automatisch in een tab en niet in een compleet nieuw window.
Om de zoveel tijd probeer ik even een nieuwe firefox uit en ik vroeg me af of dit nu al gerealiseerd is of in de planning staat. Dit vind ik het grootste nadeel tov Opera.
voorbeeld:

...ik besef me alleen wel dat tweakers.net blijkbaar reclameinkomsten nodig heeft, dus, mja

Dus haal je direct de vermeldingen van Webads en Tweakers.net eruit en zorg je dat daar wel ads te zien zijnucchan schreef op 08 juni 2004 @ 23:48:
...ik besef me alleen wel dat tweakers.net blijkbaar reclameinkomsten nodig heeft, dus, mja...
* Bananenplant ziet de vrijwilligers die filters aanbieden al voor zich
[ Voor 22% gewijzigd door Bananenplant op 09-06-2004 00:04 ]
Die zijn er al. De in en exportoptie, en de vrijwilligers.ucchan schreef op 08 juni 2004 @ 23:59:
wat nog beter zou kunnen aan adblock is dat je losse frames los moet laden om te behandelen, en een im-/exportfunctie zou ook erg handig zijn, zodat ik de boedel van adblock kan exporteren.
* Nietzman ziet de vrijwilligers die filters aanbieden al voor zich
en nooit meer kwijt bij een nieuw profiel
trouwens, het filter *ad.* geeft wel weer problemen bij download.gif ofzo, damn

[ Voor 27% gewijzigd door Bananenplant op 09-06-2004 01:17 ]
ik had alleen een vraagje:
kan ik instellen, dat alle pagina's die door een link in een nieuw window openen, in een nieuwe tab terechtkomen ipv dat nieuwe window? Ik kan deze instelling nergens vinden.
bijvoorbeeld als je klikt op dit icoontje bij een willekeurige post:

Deze opent dan in een nieuw window..maar hoe zorg ik ervoor dat zulke pagina's in een nieuwe tab openen?
edit: laat maar! * HyperioN spuit 11
moet dus met tab extensions
[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 09-06-2004 11:26 ]
Voor de rest top, gebruik als theme eens de Noia extreme (http://www.deviantart.com/view/4266778/), erg gave theme!
[ Voor 8% gewijzigd door Magic666 op 09-06-2004 11:37 ]
De install geeft nog versie 0.8 aan
Hmm, wel raar. Ik heb 'm nu dus ff geinstalleerd hier op de stage. Hij neemt alles over van IE. Ik hoef niet eens in te loggen bij GoT
[ Voor 14% gewijzigd door Flint op 09-06-2004 12:48 ]
Ik vind de nieuwe juist heel erg lelijk.MAZZA schreef op 09 juni 2004 @ 12:51:
Er staat dat de belangrijkste wijziging de theme is. Waarom is die gewijzigd eigenlijk? Die huidige FireFox theme vind ik wel best eigenlijk
Net ff getest, hij heeft geen problemen meer met grote hoeveelheden plaatjes op 'n pagina
Ik heb er net 1 van het adblock forum gepikt, vond het wel handig om de /banner/ weg te halen, jezus wat gaf die een problemen, die vent was blond bezig toen hij die invoerdeucchan schreef op 09 juni 2004 @ 11:56:
zijn er ook mensen die ik blij kan maken met een lijstje adblock-filters?
Nog even terugkomend op het theme en dat overdrijven ook een vak is, dat klopt
is trouwens de theme waar het op gebaseerd is. En Dit is waar de discussie over theme wisseling plaats heeft gevonden.
Daarnaast wil ik mijn gezeik over winstripe nog wat afzwakken, ik vind dat ie er best redelijk uitziet als je niet "[v]use small icons" aanvinkt, maar wat moet je met van die grote knoppen op je balk. Qute ziet er klein beter uit dan groot.
Hello fellow humans
dus ik heb maar die regexen genomen die kijken of er iets anders dan letters voor en na 'ad' staat enzo
Nu kan niemand meer zeggen dat ze het niet snappenFor Internet Explorer Users
oh, dat was al zie ik nu
[ Voor 16% gewijzigd door letatcest op 09-06-2004 13:47 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
en... 'for internet explorer users' staat er bij mij niet bij
ucchan schreef op 08 juni 2004 @ 22:33:
moet je de tabbrowser extentions installeren, daar kun je 'm vertellen wat ie wel en niet moet doen
Ok, tnx allebei!Harm schreef op 08 juni 2004 @ 23:17:
[...]
Nope, dat werkt nog niet zo uitgebreid. Van wat ik heb begrepen gaat daar in versie na 1.0 wat in veranderen en gaan zaken die nu in extensions zitten in Firefox zelf gevoegd worden om daarmee de functionaliteit op dit gebied uit te breiden.
Wacht ik nog even tot versie 1.1
Ik had er een aantal geinstellerd en normaal kan je ze gewoon weer bij extensions uninstallen etc... maar bij een paar extensions gaat dit niet want ze staan er gewoonweg niet in.
Hoe kan ik nu deze zogenaamde onzichtbare extensions verwijderen?
Ik heb bijvoorbeeld een extension dat waneer er flash in de site zit en je wilt het zien dat je dan eerst op een knop moet drukken. Op zich wel grappig maar wil er nu vanaf maar dat lukt dus niet. Volgens mij heb ik verder nog wat extensions die onzichtbaar zijn maar daar heb ik niet echt veel last van.
Ik heb al geprobeerd om mozilla en mozilla firefox helemaal te verwijderen en weer te installeren maar al mijn extensions blijven gewoon aanwezig.
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen met dit kleine probleempje.
alleen weet ik niet waar in windows je profiel staat, op *nix is het ~/.firefox
Met v0.9RC zijn m'n imported IE favorites echter weg... hoe krijg ik die weer te zien?
Onder Help heb ik ook geen Help for IE users. Slechts "Release notes" en "About Mozilla Firefox"
[ Voor 23% gewijzigd door catchingfire op 09-06-2004 15:19 ]
catchingfire schreef op 09 juni 2004 @ 15:17:
Tabbrowser Extensions heb ik na vele Fx vastlopers maar erafgegooid. Nu is ie weer wat stabieler.
Met v0.9 zijn m'n imported IE favorites echter weg... hoe krijg ik die weer te zien?
File > Import
Signature
In 0.9 op Windows is het (C:\Documents and Settings\username\)Application Data\Mozilla\Firefox\ucchan schreef op 09 juni 2004 @ 14:38:
hm, als je echt de hele directory verwijderd hebt van firefox zou ik eens je profiel uitmesten als ik jou was, volgens mij staan extentions vaak in de chrome directory.
alleen weet ik niet waar in windows je profiel staat, op *nix is het ~/.firefox
In 0.8 is het nog te vinden in: C:\Documents and Settings\username\)Application Data\Phoenix
Ik vind het oude thema ook nog wel net wat mooier, maar is volgensmij vooral wennen. Daarnaast zal dit nieuwe thema voor 1.0 volgensmij nog wel iets verbeterd worden.MAZZA schreef op 09 juni 2004 @ 12:51:
Er staat dat de belangrijkste wijziging de theme is. Waarom is die gewijzigd eigenlijk? Die huidige FireFox theme vind ik wel best eigenlijk
Het is trouwens vanwege licentie redenen gedaan. De maker van het oude thema wilde niet dat zijn thema aangepast werd, dit past echter niet bij Firefox waarbij dit wel mag.
[ Voor 35% gewijzigd door Unverter op 09-06-2004 15:21 . Reden: nog ff reageren op andere post ]
Ah, dank!!! ik was via "manage bookmarks" -> import aan 't proberen maar daar kon ik alleen afzonderlijke favorites importeren. Dat leek me iets te veel werk.pastapappie.NET schreef op 09 juni 2004 @ 15:17:
zou naar mijn mening gewoon moeten werken.File > Import
Via File->Import (en dan alleen de favorites aangevinkt) is ie nu al een paar minuten bezig, is dat normaal?
EDIT: na 3 maal Fx afschieten via de taskmanager is het uiteindelijk toch gelukt.
[ Voor 13% gewijzigd door catchingfire op 09-06-2004 15:33 ]
Verwijderd
In Internet Explorer komen regelmatig lekken voor. De patches hiervoor zijn eenvoudig via windowsupdate te installeren.
Ook Mozilla zal in de toekomst niet vrij blijken van security fouten. Er zal dan ook een gebruikersvriendelijk manier bedacht moeten worden om Mozilla hiervoor te patchen.
Zijn hier al disscussies over geweest in de Mozilla community?
Ik zit zelf te denken aan een update knop in Mozilla. Die kleine patches voor stable versies download van de Mozilla site en deze installeerd.
Vergelijkbaar met het security.debian.org van Debian principe.
Ik heb hier nog nooit een discussie over gezien, maar in FF 0.9 is er volgensmij een mogelijkheid ingebouwd om op nieuwere versies te controleren. Dat is volgensmij precies wat jij wilt..Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 15:58:
Ik heb nog een andere vraag.
In Internet Explorer komen regelmatig lekken voor. De patches hiervoor zijn eenvoudig via windowsupdate te installeren.
Ook Mozilla zal in de toekomst niet vrij blijken van security fouten. Er zal dan ook een gebruikersvriendelijk manier bedacht moeten worden om Mozilla hiervoor te patchen.
Zijn hier al disscussies over geweest in de Mozilla community?
Ik zit zelf te denken aan een update knop in Mozilla. Die kleine patches voor stable versies download van de Mozilla site en deze installeerd.
Vergelijkbaar met het security.debian.org van Debian principe.
Hier nog ff een link naa het weblog van Ben Goodger, een van de FF ontwikkelaars. Daar staat een screenshot van dit meganisme..
[ Voor 10% gewijzigd door Unverter op 09-06-2004 16:04 . Reden: xtra link ]
Werkt die manier van updaten ook voor Fx zelf? Ik meende dat dat alleen voor de extensions en themes gold?Gert-Paul schreef op 09 juni 2004 @ 16:02:
Ik heb hier nog nooit een discussie over gezien, maar in FF 0.9 is er volgensmij een mogelijkheid ingebouwd om op nieuwere versies te controleren. Dat is volgensmij precies wat jij wilt..
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=81790IschaGast schreef op 09 juni 2004 @ 14:36:
Ik ben sinds vandaag echt helemaal over op Mozilla Firefox maar ik heb een paar probleempjes met extensions.
Ik had er een aantal geinstellerd en normaal kan je ze gewoon weer bij extensions uninstallen etc... maar bij een paar extensions gaat dit niet want ze staan er gewoonweg niet in.
Hoe kan ik nu deze zogenaamde onzichtbare extensions verwijderen?
Ik heb bijvoorbeeld een extension dat waneer er flash in de site zit en je wilt het zien dat je dan eerst op een knop moet drukken. Op zich wel grappig maar wil er nu vanaf maar dat lukt dus niet. Volgens mij heb ik verder nog wat extensions die onzichtbaar zijn maar daar heb ik niet echt veel last van.
Ik heb al geprobeerd om mozilla en mozilla firefox helemaal te verwijderen en weer te installeren maar al mijn extensions blijven gewoon aanwezig.
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen met dit kleine probleempje.
Alstu.
Maarrrrrr.... wanneer je dan een topic opent met veel plaatjes (bijvoorbeeld een topic als GoT's ' [3d] post je 3d stuff maar weer' of een Fok! Forum 'Babes & Hunks' topic) dan gaat Firefox compleet over z'n nek. De beeldopbouw welteverstaan. Die update dan niet meer normaal en alleen als je heel voorzichtig scrollt kan je er nog iets toonbaars van maken.
Het lijkt dus dat Firefox in de problemen komt met pagina's die heel veel geheugen nodig hebben. Alsof het geheugen beheer dan over z'n nek gaat. Hebben meer mensen hier last van? Ik gebruik Firefox nu een paar maanden en verder toppie.
(Relevante, denk ik) info:
Firefox 0.8
Windows XP SP1
Pentium 4 2,4Ghz
1Gb RAM
Internet Explorer kent dit probleem niet.
Edit:
Thanx guys, Gert-Paul en Harm.
[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Cheeks op 09-06-2004 17:21 ]
Daar lees je wel het meeste over, maar als ik die shots op Ben's weblog zie verwacht ik dat het er wel inzit.Harm schreef op 09 juni 2004 @ 16:56:
[...]
Werkt die manier van updaten ook voor Fx zelf? Ik meende dat dat alleen voor de extensions en themes gold?
En bovendien.. In je opties > advanced > software updates zit ook een optie om niet op updates voor FF te controleren.
Dit was een bekende bug en ondertussen is dit gefixed voor 0.9Dr.Cheeks schreef op 09 juni 2004 @ 17:09:
Maarrrrrr.... wanneer je dan een topic opent met veel plaatjes (bijvoorbeeld een topic als GoT's ' [3d] post je 3d stuff maar weer' of een Fok! Forum 'Babes & Hunks' topic) dan gaat Firefox compleet over z'n nek. De beeldopbouw welteverstaan. Die update dan niet meer normaal en alleen als je heel voorzichtig scrollt kan je er nog iets toonbaars van maken.
Het lijkt dus dat Firefox in de problemen komt met pagina's die heel veel geheugen nodig hebben. Alsof het geheugen beheer dan over z'n nek gaat. Hebben meer mensen hier last van? Ik gebruik Firefox nu een paar maanden en verder toppie.
[ Voor 48% gewijzigd door Unverter op 09-06-2004 17:14 ]
Dit probleem is meerdere malen aan de orde geweest in dit topic en zijn voorloper en meerdere malen is gemeld dat het al vrij snel na de release van 0.8 is opgelost. Probeer dus de RC van 0.9 en klaar ben jeDr.Cheeks schreef op 09 juni 2004 @ 17:09:
Ik zie het inderdaad staan. Die optie zit zelfs al in de trunkGert-Paul schreef op 09 juni 2004 @ 17:10:
[...]
Daar lees je wel het meeste over, maar als ik die shots op Ben's weblog zie verwacht ik dat het er wel inzit.
En bovendien.. In je opties > advanced > software updates zit ook een optie om niet op updates voor FF te controleren.
Maar nu de vraag:- ligt dit nu aan mij of heeft iedereen dit en is dit gewoon het nieuwe ontwerp of zo?
Ik heb namelijk ook problemen met mijn themes (ik had smoke geinstalleerd, die overigens 0.9 compatible moet zijn, en sindsdien kan ik niet meer van theme wisselen). het lijkt wel of ie de graphics van smoke gewoon op die grote pictogrammen van het nieuwe theme heeft geplakt.
Maar het mag van mij nog wel veel kleiner want in explorer kan ik de icons heel erg klein krijgen en zo wil ik het in firefox eigenlijk ook!
[ Voor 59% gewijzigd door Yohost! op 09-06-2004 17:54 ]
En het werkt weer perfect.Yohost! schreef op 09 juni 2004 @ 17:52:
Rechtermuisknop op balk -> Customize -> Use small icons
Maar het mag van mij nog wel veel kleiner want in explorer kan ik de icons heel erg klein krijgen en zo wil ik het in firefox eigenlijk ook!
Stom, ik heb me gisteren suf gezocht naar die instelling.
Bedankt!
[ Voor 89% gewijzigd door k7of9 op 09-06-2004 19:36 ]
Firefox 0.9 Release Candidate 1 is uit.
Is het misschien een idee om zonder iconen te surfen? Hier heb ik wat shortcuts gevonden. Eigenlijk heb je alleen back en forward nodig en die zijn:Fantomas schreef op 09 juni 2004 @ 18:00:
En het werkt weer perfect.
Stom, ik heb me gisteren suf gezocht naar die instelling.
Bedankt!
Alt + left en alt + right.
Ik surf al een flinke tijd zonder icoontjes (weliswaar in Opera)
Verwijderd

Heb es een beetje geduld....Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 19:56:
Ik vind die buttons in die nieuwe RC wat minderjammer ook dat je niet kan kiezen tussen die oude en die nieuwe...
Het is een RC, dit wil zeggen dat themes en extensions stilaan worden aangepast maar dit kan niet op 5 seconden gebeuren.
Als je een beetje de moeite had gedaan voor gewoon even te zoeken op het forum van Firefox, dan kwam je het theme gewoon tegen:
http://www.quadrone.org/graphics/
Is er nog een manier om dit terug te halen
(als het al eens geweest is, sorry dan
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
sterker nog een stukje hoger in dit topic staat ie ook alDextro schreef op 09 juni 2004 @ 21:10:
[...]
Heb es een beetje geduld....
Het is een RC, dit wil zeggen dat themes en extensions stilaan worden aangepast maar dit kan niet op 5 seconden gebeuren.
Als je een beetje de moeite had gedaan voor gewoon even te zoeken op het forum van Firefox, dan kwam je het theme gewoon tegen:
http://www.quadrone.org/graphics/
Hello fellow humans
Staat er nog een bookmarks.html in je profiel?GGS_VR6 schreef op 09 juni 2004 @ 22:18:
Hmm, vaag. Vanmiddag PC uitgedaan, en doe hem net weer aan en m'n bookmars zijn ineens verdwenen.
Is er nog een manier om dit terug te halen
(als het al eens geweest is, sorry dan)
C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\USERNAME(waarschijnlijk default)
Deze dan gewoon ff importeren via de bookmark manager
een beetje gek van...
zoals je ziet, heb ik het alleen bij firefox....
sysspecs:
pIII 550mhz
384mb ram
windows XP pro sp1 up2date
firefox 0.8 latest nightly build
iemand?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Probleem ligt in de rendendering engine van Mozilla. Alle mozilla based browsers zullen hier dus last van hebben. Ik vind alleen het wel eens tijd dat ze het gaan fixen, want kom het wel eens vaker tegen..stevenP schreef op 10 juni 2004 @ 07:20:
mw mensen, ik vind firefox echt geweldig alleen wordt ik hier:
[afbeelding]
een beetje gek van...
iemand?
Nope, staat wel 1 in maar die is leeg. Weet ook niet hoe dat ding zomaar verdwijnen kan.k7of9 schreef op 09 juni 2004 @ 23:44:
[...]
Staat er nog een bookmarks.html in je profiel?
C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\USERNAME(waarschijnlijk default)
Deze dan gewoon ff importeren via de bookmark manager
Het staat ook niet ergens anders of dat die nog ergens anders te fixen is
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Thx a lot, dit is een handige tool!
Ik had het probleem al opgelost door in mijn profiel te kijken en invisible mappen aan te zetten toen vond ik wel al die extensions.
Vind het jammer dat er niet een lijst met de meest gedownloade/gewaardeerde extensions want nu ben ik een beetje aan het klooien met welke extensions nou echt handig zijn en welke niet.
Opgelost
Ik heb nu nog wat probleempjes met nieuwe windows openen. Firefox opent soms het programma opnieuw terwijl ik eigenlijk alle links in een nieuwe tab wil openen. Ik heb clone window gedownload dat op zich wel goed werkt maar soms opent hij nog steeds opnieuw het programma.
Een ander probleem is waneer ik een link in outlook open hij de pagina opent in firefox maar tegelijk ook in outlook een window met koppeling openen. Hoe kan ik dat niet meer laten gebeuren.
Ik ga nu ook maar ff rondneuzen op het mozilla forum, kijken of daar nog wat leuke dingen tussenstaan.
Dit zijn trouwens mijn geinstalleerde extensions:
Add Bookmark Here
Enables you to add a bookmark to a folder via context menu
EditCSS
Test current stylesheet in live browser
Web Developer
Adds a menu and toolbar of web devloper tools
All-in-One Gestures
Amalgamtion of various popular gestures based extensions
Clone Window
Makes the New Window command clone the current tab's address and
history
Paste and Go
Paste a URI from the clipboard and automatically go there
IE View
Open pages with IE
Tabbrowser Preferences
Adds GUI options to change some of the hidden tab browser preferences
User Agent Switcher
Easily control the browser's User Agent string from the Tools menu
Show Old Extensions
Display pre-0.9 extensions in the new extension manager. Allows access to the options dialogs of these extensions and to disable/enable them.
Vooral de mouse gestures zijn erg handig vind ik. Komt ook omdat ik opera gewend was en dat werkte altijd prettig en dat kan nu ook in FireFox echt top!
Zelfde geldt eigenlijk voor Paste and Go.
[ Voor 50% gewijzigd door IschaGast op 10-06-2004 20:37 . Reden: Nog een extensie toegevoegd ]
Verwijderd
Het zou idd handig zijn als de bron standaard in Notepad (TextPad) bekeken kan worden in plaats van die stomme editor waar je niet mee kan editen.jfeelders schreef op 10 juni 2004 @ 10:58:
IE heeft een context menu-optie 'Bron weergeven' waarna hij de source laat zien in Kladblok. Dit gebruik ik veel omdat ik mijn sites maak in Kladblok. Mozilla heeft zijn eigen interne source-viewer waar niet in ge-edit kan worden. Hoe kan ik die entry aanpassen of een nieuwe entry naar Kladblok in het menu erbij maken?
De nieuwe standaard is de noodzaak van extensies
Probeer http://texturizer.net/firefox/extensions/#mozex
"Allows the user to use external programs for: view page source, edit content of textareas handle mailto, news, telnet and FTP links and download files"
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 12:19 ]
http://ftp.mozilla.org/pu...g/firefox/releases/0.9rc/
Daar te vinden btw.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Yep, erger nog, mijn laatste nightly was gebasseerd op Mozilla 1.8a2 en de RC is gebasseerd op 1.7!DeMoN schreef op 10 juni 2004 @ 12:49:
Heb nu 0.9 draaien. Ik merk ook wel dat het 0.9 is, alleen geeft ie nog wel 0.8.0+ aan, is dat bij jullie ook?
http://ftp.mozilla.org/pu...g/firefox/releases/0.9rc/
Daar te vinden btw.
M.a.w. een oudere versie is mogelijk nieuwer dan de laatste versie.
Mja, ach.... gaat erom hoe die werkt heVerwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 12:54:
[...]
Yep, erger nog, mijn laatste nightly was gebasseerd op Mozilla 1.8a2 en de RC is gebasseerd op 1.7!
M.a.w. een oudere versie is mogelijk nieuwer dan de laatste versie.
Maar goed, Tab Extensions en de hele zut werken iig niet meer... ff w88 dus tot die extensies worden geupdate
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Vreemd, in al die jaren dat ik al Mozilla gebruik, heb ik dit nog niet gezien als ik naar GoT surf.stevenP schreef op 10 juni 2004 @ 07:20:
mw mensen, ik vind firefox echt geweldig alleen wordt ik hier:
[afbeelding]
een beetje gek van...
sysspecs:
pIII 550mhz
384mb ram
windows XP pro sp1 up2date
firefox 0.8 latest nightly build
iemand?
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.
Zo af en toe eens.. .niet zo heel erg vaak. CTRL-F5 (refresh+refresh Cache) doet vaak wonderen.TaXaN schreef op 10 juni 2004 @ 13:11:
[...]
Vreemd, in al die jaren dat ik al Mozilla gebruik, heb ik dit nog niet gezien als ik naar GoT surf.
Nb, dat er 0.8 ipv. 0.9 staat, wordt al ergens in het topic uitgelegd.
Ja, die F-Lock toets is rete-irritant! damn.. hoe dom kun je zijn om zoiets standaard aan te zetten in de 'firmware' (updaten die hap zeg ik, mja.. dat kan dan weer niet zeggen ze, blaat...)
[ Voor 23% gewijzigd door letatcest op 10-06-2004 13:41 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Begrijp ik dat goed?
Verwijderd
Yep! De Firefox versie van 8 juni is gebouwd op 1.8a1 en heeft bv. de Themes (weer) bij de Options en onder Tools.tatata schreef op 10 juni 2004 @ 13:25:
Dus de 0.9rc is de buitenkant nieuwer maar de nieuwste nightly is de binnenkant nieuwer?
Begrijp ik dat goed?
Met 0.9rc1rv1.7 heb ik al theme problemen die ik met 0.8+rv1.8a niet had.
Mozilla suite heeft ook zo van die eigenaardigheden. Op de homepage onder News:
• 8 June 2004
Mozilla 1.7 RC 3 is available for download.
• 17 May 2004
Mozilla 1.8 Alpha 1 is available for download.
Er zal vast een goede verklaring voor zijn, maar ik weet niet meer welke versie het meest in ontwikkeling is. Zal er nog een versie 1.61 komen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 13:43 . Reden: typo ]
De mensen die in hun nightly 1.8a2 hebben staan hebben een zogenaamde 'trunk' nightly. In deze nightlies zijn veel nieuwe dingen toegevoegd die ook in Mozilla 1.8 zullen zitten. Aangezien Firefox 0.9 en Firefox 1.0 allebei op Mozilla 1.7 gebaseerd zullen zijn, zullen deze dingen pas in versies na Firefox 1.0 zitten. Dit duidt dus ook op die Alpha1 die jij zag op de mozilla site, marzzzz. Ze gaan niet pas aan een volgende Mozilla werken, als de vorige uit is. Ze blijven door gaan nieuwe dingen toe te voegen, alleen soms is er een aftakking, die ze dan stabieler maken en waar ze veel bugs dichten. Dit wordt dan de branch genoemd..Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:40:
[...]
Yep! De Firefox versie van 8 juni is gebouwd op 1.8a1 en heeft bv. de Themes (weer) bij de Options en onder Tools.
Mozilla suite heeft ook zo van die eigenaardigheden. Op de homepage onder News:
• 8 June 2004
Mozilla 1.7 RC 3 is available for download.
• 17 May 2004
Mozilla 1.8 Alpha 1 is available for download.
Er zal vast een goede verklaring voor zijn, maar ik weet niet meer welke versie het meest in ontwikkeling is. Zal er nog een versie 1.61 komen?
Daarnaast heb je ook nog 1.7 nightlies. Deze nightlies komen voort uit de branch. Die is een tijd geleden van de trunk afgesplitst en hier worden dus vooral bugs gedicht om alles stabieler te maken. Aangezien Firefox 0.9 en 1.0 hieruit voort komen worden hier de nieuwe Firefox dingen ingestopt, zoals de nieuwe themes en extentie manager. Hiervoor moeten die idd wel opnieuw verpakt worden, hoewel dit wel voor de meesten gedaan is.
Branch nightlies kunnen trouwens ook gewoon gedownload worden, hier vind je de laaste versie.
@DeMon de meeste extensies zal op geupdate hoor en daar zit Tabbrowser Extentions volgensmij ook bij. Overzicht vind je op extensionmirror.nl
Je zit hier met het verschil tussen de branch en de trunk. De trunk is gebaseerd op Mozilla 1.8 en in de trunk vindt normaliter development plaats voor nieuwe Firefox-versies. De branch is enkele weken geleden ontstaan om daaruit 0.9 en 1.0 te laten ontstaan. De code daarvan is gebaseerd op Mozilla 1.7 en in deze versies zijn ook _alle_ wijzigingen op extensions- en themegebied terug te vinden. Deze wijzigingen zullen na de release van 1.0 teruggeport worden naar de trunk.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:40:
[...]
Yep! De Firefox versie van 8 juni is gebouwd op 1.8a1 en heeft bv. de Themes (weer) bij de Options en onder Tools.
Nee, zeer waarschijnlijk niet. Mozilla 1.4 krijgt updates en Mozilla 1.7 ook. Mozilla 1.5 en 1.6 en ook nu 1.8 weer zijn gewoon tussenupdates die verder niet heel speciaal en extra goed getest zijn. Dat is wel zo bij 1.4 en 1.7 en die versies worden dan ook aangeraden om te gebruiken voor andere software en in bedrijven enzo. Daarom worden die versies ook bijgewerkt terwijl dat niet voor de andere versies geldt.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 13:40:
@Gert-Paul: doe jij ook iets van instant messengers? ICQ oid?
[ Voor 3% gewijzigd door Harm op 10-06-2004 14:16 . Reden: BTW ]
Hij opent een tab als ik op de xpi klik en meer niet. Geen download niks???
Dan werkt de extension dus nog niettatata schreef op 10 juni 2004 @ 14:29:
Het enige probleem wat ik nu heb met de 0.9 nightly (lijkt veel sneller?) is dat de extensions niet werken terwijl http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=284. staat dat dat wel hoort te werken!
Hij opent een tab als ik op de xpi klik en meer niet. Geen download niks???
ThxGert-Paul schreef op 10 juni 2004 @ 14:12:
@DeMon de meeste extensies zal op geupdate hoor en daar zit Tabbrowser Extentions volgensmij ook bij. Overzicht vind je op extensionmirror.nl
Kan aan mij liggen hoor, maar images van servers blokken kan iig ook al in 0.8.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 15:38:
Een handige verniewing van Firefox 0.8.0+ is dat je ook afbeeldingen kan blokken.
Het werkt daar idd niet altijd, maar als hij een xpi niet opent weet ik niet of dat aan een verkeerde extensie ligt. Oude extensies zijn wel te installeren, ze zijn iig niet bereikbaar. Als je soms een link kopieert naar de adresbar dan levert het geen problemen op en installeert hij het gewoon goed. Probeer dat dus eens!Harm schreef op 10 juni 2004 @ 14:32:
[...]
Dan werkt de extension dus nog niet. Sim-pel. Heb je ook die extensie al geprobeerd waarmee je oude extensions ook in de EM komen? Overigens, je bent met een nieuw profiel enzo begonnen?
Waarom zou je dat eigenlijk willen weten??Harm schreef op 10 juni 2004 @ 14:16:
[...]
@Gert-Paul: doe jij ook iets van instant messengers? ICQ oid?
Maar om gelijk ff antwoord te geven: heb MSN messenger wel open staan als mn computer aan staat en chat dan ook best wel eens. Heb trouwens geen ICQ.
het zijn allemaal simpele expressies met wildcards, snap er geen kont van

Enige mogelijkheid die ik nog kan bedenken is dat je nog een oud profiel kan hebben staan onder:GGS_VR6 schreef op 10 juni 2004 @ 09:44:
[...]
Nope, staat wel 1 in maar die is leeg. Weet ook niet hoe dat ding zomaar verdwijnen kan.
Het staat ook niet ergens anders of dat die nog ergens anders te fixen is
C:\Documents and Settings\USERNAME\Application Data\Firefox\Profiles\USERNAME(waarschijnlijk default)
De locatie van de profielen is namelijk sinds een paar builds gewijzigd. Maar dat zou alleen mogen gebeuren wanneer je een nieuwe build hebt geinstalleerd, en niet zomaar ineens
Ben bang dat je ze dan kwijt bent
Om dit in de toekomst te voorkomen zou je de Bookmarks Backup extensie kunnen installeren.
Deze maakt elke voor elke dag van de week een kopie van je bookmarks aan zodat je altijd een recente kopie hebt.
na de installatie zag ik het volgende:
... iemand?
btw, kep nu ook problemen met installeren van de meeste themes want ja idd, die nieuwe komt nu al mn strot uit
maargoed... kan dat daar aan liggen of niet?
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Dan moet je alles van de vorige install weggooien, dus de map \program files\Firefox en ook gelijk een nieuw profiel aanmaken. Deze fout had ik ook toen ik hem over de nightly build heen had geinstalld..stevenP schreef op 10 juni 2004 @ 17:57:
ok, ik heb mn firefox eens even lopen updaten naar .9 rc1...
[afbeelding]
... iemand?
btw, kep nu ook problemen met installeren van de meeste themes want ja idd, die nieuwe komt nu al mn strot uit
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Had ik ook last van. Even je profiel backuppen, Firefox uninstallen, originele profiel verwijderen, nieuwe versie installeren, inhoud profiel terugplaatsen should do the trick.stevenP schreef op 10 juni 2004 @ 17:57:
ok, ik heb mn firefox eens even lopen updaten naar .9 rc1...
[afbeelding]
... iemand?
//edit: zoals dus hierboven werd vermeld

[ Voor 6% gewijzigd door k7of9 op 10-06-2004 18:16 ]
Hello fellow humans
Firefox kan niet overweg met midi en mp3 die mbv een player op een site staan.
Bijvoorbeeld de achtergrondmuziek van een ecard: www.123greetings.com
of deze site:
http://www.mijnhomepage.nl/artikelen/wd/muziek.php
Bij deze code heb ik dus dit probleem:

Ik heb Media Player Classic met Quicktime Alternative, de nieuwste versies, bij Quicktime Alt. installatie vraagt hij zelfs nog om de plugin voor Mozilla Firefox te installeren...
Al gebruik ik de echte Quicktime, het probleem blijft!!
Het gekke is dat radiostations wel werken.. daarvoor wordt windows media player gestart...
en quicktime bestanden ook, bijvoorbeeld de movietrailers op de quicktime site kan ik wel afspelen....daarvoor wordt gewoon quicktime gestart.
Zodra een site dus een ingebouwde player wil laten zien gaat het fout...
dit heeft dus nix met ActiveX te maken...
Ik heb de extensie MimetypeEditor 0.2 geinstalleerd en daarmee voor audio/x-mp3 en audio/mid ipv "open with default player" op open with en dan media player classic geselecteerd, maar dat baat ook niet, zelfs niet als ik de quicktimeplayer of windows media player selecteer...
Dit moet toch gewoon kunnen werken???
Kijk bijv. eens bij Tools>Options>Downloads.
Vervolgens rechtsonder op "PLUGINS"
Als het goed is staat hier nix geregistreerd over MP3 of Midi.
Met Quicktime Alternative kun je de mime settings van Quicktime niet wijzigen.
Met de echte Quicktime wel, bij voorkeuren, browser>mime settings. Als je hier aanvingt dat je ook MP3 en MIDI wil, vervolgens Firefox opnieuw opstart, werkt het wel gewoon!!!
Maar ik wil helemaal geen Quicktime... dus ik ga nu proberen Quicktime te verwijderen.. en kijken of MPC+Quicktime Alt. nu werken.
misschien een stomme vraag, maar de devvers zullen vast wel ergens input krijgen, weet iemand misschien hoe je die kan geven
Je kunt wat posten op de MozillaZine forums. Dan kunnen ze je daar misschien nog wa tips geven en devs kijken daar ook wel rond.ucchan schreef op 10 juni 2004 @ 20:33:
misschien een stomme vraag, maar de devvers zullen vast wel ergens input krijgen, weet iemand misschien hoe je die kan geven?
Of je voert een bug in in het bug systeem van Mozilla (bugzilla) : http://bugzilla.mozilla.org/
Die tweede is het systeem waar meer naar gekeken wordt. Het is trouwens wel ff aan te raden te zoeken of zo'n bug al een keer gemeld is..
Kan ik dit aanpassen, net zoals de regsettings voor IE?
je hebt nu voor back/forward een lijst pagina's. alleen, als je een keer back doet en een link klikt is alles wat er bij forward stond ineens weg. nu even naar een grafische weergave van de datastructuur van je history:
*-*-*-*-*
elke * is een pagina, de - zijn de linkjes ertussen waartussen je kan bladeren, en als je een verband trekt met het plaatje hieronder is een * een knoop en een - een lijn.
wat mij nou handig lijkt is als je een graaf gebruikt. voor mensen die dit wiskundejargon niet kennen, dit is een graaf:

wat dat in de praktijk betekent is dit:
• je surft wat rond, je krijgt een lijstje pagina's waar je met back in terug kunt
• je gaat een paar pagina's terug naar pagina A en klikt daar op een link
• je klikt een paar pagina's verder en dan 'back' tot A
• je klikt 'forward' en er klapt een menuutje uit in welke richtingen je forward kunt: nu kun je beide rijtjes pagina's hervatten en is er geen verloren gegaan.
als je het implementeert dat de browser doorheeft wanneer je via een link ook op een pagina komt die al in je graaf zat kan ie er een cirkel in je graaf van maken. zo bouw je een gemakkelijk te navigeren structuur op van pagina's die je bezocht hebt, mij lijkt het wel een strak idee
[ Voor 7% gewijzigd door Bananenplant op 11-06-2004 01:32 ]
(Aangezien FireFox niet zo diep geïntegreerd is in je Windows)Het bedrijf Secunia, dat zich volledig op computerveiligheid richt, meldt namelijk dat met behulp van twee exploits bestanden die lokaal opgeslagen staan geopend kunnen worden door een internetsite. Bovendien kan een website zich voordoen als lid van een andere security zone en zodoende code laten uitvoeren in een internet zone met minder restricties. Op die manier werd in verschillende gevallen ad- en spyware geïnstalleerd op de pc van het slachtoffer.
Of zit ik ernaast?
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Je kunt met FireFox een bestand downloaden en gelijk na download uit laten voeren. Diepe integratie is hier niet voor nodig. Ik geloof dat dit niet geld voor EXE bestanden bijvoorbeeld, maar dat weet ik niet zeker. Het is aan FireFox om te regelen dat dit soort dingen niet automatisch zonder de toestemming van de gebruiker kunnen. FireFox beschermt dit wel, maar als je via een bug dit kan omzeilen dan kun je in theorie gewoon spyware installleren.Billie schreef op 11 juni 2004 @ 07:53:
Hmmm, in de reacties op dit nieuwsbericht wordt beweerd dat er ook exploits etc. in FireFox gevonden zullen worden als die populairder wordt. Maar dat kan toch niet?Ja, misschien hoogstens een crash, maar toch niet zoiets als
[...]
(Aangezien FireFox niet zo diep geïntegreerd is in je Windows)
Of zit ik ernaast?
Als die exploits daadwerkelijk bestaan dan zie ik geen reden waarom dit niet zou kunnen.
Veel mensen zeggen dat dat nodig is.-=BoKKiE=- schreef op 11 juni 2004 @ 09:31:
even een vraagje ik draai nu 0.8 als ik zuo "upgraden" naar 0.9 moet ik dan 0.8 eerst helemaal verwijderen??
Echter heb ik op een Windows machine brutaal de 0.9 setup gedraait en alles werkte meteen perfect
Verwijderd
Ik heb dus gisteren Firefox 0.8 geinstalleerd. Hardstikke mooi allemaal. Firefox ook tot default browser bestempeld, in de plaats van MyIE2 die ik hiervoor als default browser gebruikte. Maar.... Als ik in mijn email programma (IncrediMail) op een URL in een email druk, dan wordt óf IE6 geopend, óf MyIE2. Welke van de twee geopend wordt is afhankelijk van welke afzender de email afkomstig is.
En wanneer iemand mij een URL in Miranda-IM (ICQ of MSN) stuurt, dan wordt MyIE2 geopend!
Weet iemand waar het probleem ligt? Of moet ik deze vraag in Windows OS stellen ?
Oh, in aanvulling hierop, in mijn registered file types staan HTM en HTML netjes geassocieerd met Firefox, dus daar ligt het niet aan.
[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 11-06-2004 10:21 ]
Dit topic is gesloten.