[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.960 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Rafe schreef op 11 juni 2004 @ 08:54:
Beide exploits zouden best mogelijk zijn in Fx als er fouten in de code zitten die daarvoor kunnen worden misbruikt denk ik. Firefox kan in principe ook alle bestanden openen en wijzigen waar de ingelogde gebruiker (jij) dat ook kan. Om spyware of andere vreemde plugins te installeren zou het XPI-installatiemechanisme misbruikt kunnen worden.
Dat is niet helemaal waar. Sowieso kunnen xpi's en jar's niet automatisch geïnstalleerd worden, daar is altijd een tussenkomst van de user voor vereist. Verder kunnen die installatiefiles alleen iets in de directories waarin ze dat mogen doen. Hoogstens door een bug of iets dergelijks zouden ze meer rechten kunnen krijgen. Dit in tegenstelling tot Internet Explorer ;) .
-=BoKKiE=- schreef op 11 juni 2004 @ 09:31:
even een vraagje ik draai nu 0.8 als ik zuo "upgraden" naar 0.9 moet ik dan 0.8 eerst helemaal verwijderen??
Ja. Je kunt namelijk problemen krijgen door incompatibiliteitsproblemen van je profiel.
Schmoove schreef op 11 juni 2004 @ 09:39:
[...]

Je kunt met FireFox een bestand downloaden en gelijk na download uit laten voeren. Diepe integratie is hier niet voor nodig. Ik geloof dat dit niet geld voor EXE bestanden bijvoorbeeld, maar dat weet ik niet zeker. Het is aan FireFox om te regelen dat dit soort dingen niet automatisch zonder de toestemming van de gebruiker kunnen. FireFox beschermt dit wel, maar als je via een bug dit kan omzeilen dan kun je in theorie gewoon spyware installleren.
Als die exploits daadwerkelijk bestaan dan zie ik geen reden waarom dit niet zou kunnen.
Maar zelfs als er exploits worden gevonden, dan kun je er wel vanuit gaan dat deze sneller opgelost worden dan in Internet Explorer. Dát is dan wel weer het voordeel van Mozilla tegenover IE ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb met outlook het probleem dat hij een window opens met koppeling zoeken waneer ik op een link klik. Weet iemand of dan aan FireFoz ligt of aan outlook en waar ik het kan oplossen?

Dat is mijn enige probleem met FireFox op het moment verder echt een topbrowser. Nu sinds 2 dagen mijn default browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Als je FireFox als 'default browser' hebt ingesteld (kun je checken door START --> UITVOEREN --> http://www.google.com te doen.. Als dan Firefox opstart is dat je default browser.) en je klinkt in een programma een link aan, en IE wordt opgestart, dan ligt dat aan dat programma, en dan kun je daar weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
jozy2002 schreef op 11 juni 2004 @ 10:22:
Als je FireFox als 'default browser' hebt ingesteld (kun je checken door START --> UITVOEREN --> http://www.google.com te doen.. Als dan Firefox opstart is dat je default browser.) en je klinkt in een programma een link aan, en IE wordt opgestart, dan ligt dat aan dat programma, en dan kun je daar weinig aan doen.
Ik heb Firefox als default browser ingesteld (in Firefox zelf). Ik heb bij de filetypes gecontroleerd dat HTM en HTML gekoppeld zijn aan Firefox. Maar als ik in Start --> Run... --> een URL intyp, dan wordt nog steeds MyIE2 geopend! Vaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Haay schreef op 11 juni 2004 @ 11:05:
[...]

Ik heb Firefox als default browser ingesteld (in Firefox zelf). Ik heb bij de filetypes gecontroleerd dat HTM en HTML gekoppeld zijn aan Firefox. Maar als ik in Start --> Run... --> een URL intyp, dan wordt nog steeds MyIE2 geopend! Vaag!
Als ik op die manier een URL open, dan wordt bij mij gewoon Firefox geopend :) .

[edit]
Probeer anders eens iets met de Programmatoegang en -instellingen-wizard uit Windows XP?

[ Voor 11% gewijzigd door Harm op 11-06-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ucchan schreef op 11 juni 2004 @ 01:31:
hm, wat ik een coole feature zou vinden:
(...)
wat dat in de praktijk betekent is dit:

• je surft wat rond, je krijgt een lijstje pagina's waar je met back in terug kunt
• je gaat een paar pagina's terug naar pagina A en klikt daar op een link
• je klikt een paar pagina's verder en dan 'back' tot A
• je klikt 'forward' en er klapt een menuutje uit in welke richtingen je forward kunt: nu kun je beide rijtjes pagina's hervatten en is er geen verloren gegaan.

als je het implementeert dat de browser doorheeft wanneer je via een link ook op een pagina komt die al in je graaf zat kan ie er een cirkel in je graaf van maken. zo bouw je een gemakkelijk te navigeren structuur op van pagina's die je bezocht hebt, mij lijkt het wel een strak idee :)
Vind ik een mooi klinkende feature :) zou het es doorgeven aan de mozilla-ontwikkelcommunity.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Harm schreef op 11 juni 2004 @ 11:14:
Probeer anders eens iets met de Programmatoegang en -instellingen-wizard uit Windows XP?
Net geprobeerd, maar hij wil alleen op de Custom stand blijven, en voor default Web browser blijft hij op "Use my current Web browser" staan, ook al geef ik specifiek aan dat hij Firefox moet gebruiken. Ook als ik de Non-Microsoft optie kies, dan staat hij na op OK drukken daarna toch weer op de Custom stand.

Misschien moet ik MyIE2 maar uninstallen voordat het werkt, maar dat wil ik nog even niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Letatcest schreef op 11 juni 2004 @ 11:32:
[...]
Vind ik een mooi klinkende feature :) zou het es doorgeven aan de mozilla-ontwikkelcommunity.
Een betere history is een bekend discussiepunt in die community, ik heb er wel eens wat over gelezen in ieder geval. Het is ook een keer een topic geweest bij Slashdot volgens mij -- en eigenlijk is het best vreemd dat er niet al een implementatie van een dergelijke 'history tree' bestaat (hoewel er wel pogingen zijn gedaan).

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
een graaf is echt een superbasale datastructuur, wordt ook uitgemolken bij informatica, dus in dat opzicht zie ik geen probleem... algoritmen ervoor zijn goed bekend enzo :)

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

k eerst dus 0.8 uninstallen nadat ik me bookmarks heb gesaved :)
vanavond maar 0.9 erop knallen dan, kijken wat er allemaal verbeterd is :) ook meteen Noia 2.0 voor 0.9 meeknallen natuurlijk ^_^

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
Br@m schreef op 10 juni 2004 @ 18:00:
[...]

Dan moet je alles van de vorige install weggooien, dus de map \program files\Firefox en ook gelijk een nieuw profiel aanmaken. Deze fout had ik ook toen ik hem over de nightly build heen had geinstalld.. :) Nu werkt tie perfect
tnx! gedaan en werkt weer perfect :)

ik had idd ook over mn nightly build heen gekalkt maargoed, doet t nu dusse.... >:)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Haay schreef op 11 juni 2004 @ 11:36:
[...]

Net geprobeerd, maar hij wil alleen op de Custom stand blijven, en voor default Web browser blijft hij op "Use my current Web browser" staan, ook al geef ik specifiek aan dat hij Firefox moet gebruiken. Ook als ik de Non-Microsoft optie kies, dan staat hij na op OK drukken daarna toch weer op de Custom stand.

Misschien moet ik MyIE2 maar uninstallen voordat het werkt, maar dat wil ik nog even niet doen.
Bij mij deed ie het pas nadat ik IE had geuninstalleerd had, (iig uit de software lijst) maar als ik bv via msn op "email berichten klik" pakt ie wel IE. ik neem aan dat dit ook wel hetzelfde is voor myie2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:44
Terug vind.

Ga nu 0.9 RC 2 proberen

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik gebruikte bij het browsen van opendirs met IE altijd enter, backspace, tab, enter, om door de lijst heen te fietsen.
Dit werkt met firefox niet. Zijn daar handiger oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 10-09 15:07

Nietzman

Woei!

UltraSub schreef op 11 juni 2004 @ 15:38:
Ik gebruikte bij het browsen van opendirs met IE altijd enter, backspace, tab, enter, om door de lijst heen te fietsen.
Al die dirs in aparte tabs openen. 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

UltraSub schreef op 11 juni 2004 @ 15:38:
Ik zie niet in waarom dat met FF niet zou werken. Ik gebruik ook heel veel Backspace, tab en enter als ik op een link sta.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wel wat hij bedoelt. Ik heb hier ook het meest aan moeten wennen toen ik naar Firefox overstapte.

Probeer in Mozilla maar eens het volgende. www.twe( tweakers met de naar beneden knop laten aanvullen en dan op backspace drukken.)

Dan gaat hij weer terug naar www.twe. In Internet Explorer maakt hij er dan www.tweakers.ne van.

Zo is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld www.tweakers.net uit het auto aanvullen te halen en dan handmatig zelf aan te vullen. Je moet dan echter eerst op end drukken.

Net als aan tabbrowsing heb ik hier het meest aan moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
bartware schreef op 11 juni 2004 @ 16:28:
[...]

Ik zie niet in waarom dat met FF niet zou werken. Ik gebruik ook heel veel Backspace, tab en enter als ik op een link sta.
Omdat de focus na de backspace niet meer op de link staat (zodat een tab, enter voldoende is om de volgende te openen) maar bovenin steeds de 1e link pakt.
En je dus weer het hele rijtje, en dus steeds verder, naar beneden moet scrollen.
Tenminste zo doettie het hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ok, ik ben echt een man van de google e.d. maar dit is echt irri.
Ik weet echt mijn weg goed te vinden in FF maar dit keer kijk ik er gewoon overheen ofzo :?
Ik kan het nergens meer vinden:

Als ik bijv. ERGENS op deze page klik met de MIDDELSTE mousebutton wat GEEN link is maar bijv. de paarse GoT background, gaat mijn FF naar een page toe die op dat moment onder mijn CTRL+V zit zeg maar.
Ik wil gewoon dat witte rondje krijgen met die 2 pijltjes. In IE is dit echt WIT en in FF transparant. Vroeger vond ik dat juist irritant maar nu vind ik het juist fijn!
Alleen hoe krijg ik dat terug? Ik wil dus dat je dan kan scrollen door na een middle-click alleen je muis naar boven en naar beneden te bewegen.

:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
tools > options > advanced > browsing > use autoscrolling

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op 11 juni 2004 @ 01:26:
Ik heb het idee weet wel zeker dat FireFox langzamer is als IE op sommige fora. Is veel langer bezig met shit binnen te halen. Hoeveel connecties legt FF standaard naar een server?
Kan ik dit aanpassen, net zoals de regsettings voor IE?
En zo lang FF heel druk bezig is met van alles binnen te halen (terwijl de pagina al compleet lijkt te zijn) kan ik niet op comboboxes klikken. Eerst op "stop" rammen is de enige oplossing dan.

edit:

Net toevallig "about:config" gevonden. Damn handig.
Heb die netwerkconnecties al wat omhoog getrokken en pipelining aangezet.
Helpt niet. Het probleem treedt op bij langzame fora.

[ Voor 42% gewijzigd door UltraSub op 12-06-2004 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
mhr-zip schreef op 11 juni 2004 @ 14:43:
Terug vind.

Ga nu 0.9 RC 2 proberen
Waar vind jij Firefox 0.9 RC2? Ik vind alleen RC1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

UltraSub schreef op 12 juni 2004 @ 09:27:
[...]

En zo lang FF heel druk bezig is met van alles binnen te halen (terwijl de pagina al compleet lijkt te zijn) kan ik niet op comboboxes klikken. Eerst op "stop" rammen is de enige oplossing dan.
Zet de volgende code in je user.js

Ik heb er zelf ook eens mee lopen spelen, dus weet zo niet precies wat mijn standaard instellingen zijn..
code:
1
2
3
4
user_pref("network.http.max-connections", 60);
user_pref("network.http.max-connections-per-server", 32);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-proxy", 16);
user_pref("network.http.max-persistent-connections-per-server", 8);
MozillaOptimer verandert deze dingen ook, en volgensmij zijn dat de waardes die hier gegeven zijn.

@Wimb: Er is idd maar 1 RC en een tweede zal er volgensmij ook niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bedankt Gert-Paul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Je kunt dus ook vanuit FF zelf de dingen veranderen, vind ik toch wel een nette feature: lekker klooien zonder de user.js te openen, gewoon about:config en dubbelklikken op de waarden:
Afbeeldingslocatie: http://krijn.dizkartes.nl/images/ff.gif
edit:
dat had iedereen natuurlijk al lang door...

[ Voor 11% gewijzigd door letatcest op 12-06-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Harm schreef op 11 juni 2004 @ 10:12:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Sowieso kunnen xpi's en jar's niet automatisch geïnstalleerd worden, daar is altijd een tussenkomst van de user voor vereist. Verder kunnen die installatiefiles alleen iets in de directories waarin ze dat mogen doen. Hoogstens door een bug of iets dergelijks zouden ze meer rechten kunnen krijgen. Dit in tegenstelling tot Internet Explorer ;) .
De voorwaarde voor dit alles is natuurlijk dat er bugs in de code zitten die hiervoor kunnen worden misbruikt. In principe is het niet mogelijk dat een site zichzelf kan toevoegen aan Internet Explorers trusted-zone (ook hier hoort een user zich mee te bemoeien) waardoor het automatisch plugins en dergelijke kan installeren. Maar Secunia heeft laten zien dat het toch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
gebruik naar grote tevredenheid firefox 0.8 al een tijdje :p
maar 1 ding vind ik wel irritant
Ik heb in mijn favorieten een aantal sites staan met htacces beveiliging, nu krijg ik iedere keer als ik al op favorieten klik een popup om verbinding te maken met 1 van de sites of meerdere achter elkaar.
het lijkt erop dus dat ie automatisch naar updates zoekt ofzo.....
is hier wat aan te doen?

heb al goed gekeken in de instellingen, op de eigenschappen van de bookmarks staat update op "never". dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als ik onderaan een pagina sta, en mep refresh, laadt FF de pagina weer bovenaan. IE komt hier op dezelfde plaats weer terug na de refresh.

Het zijn de kleine dingen die het hem doen. Ik kan niet echt overtuigd worden van FF atm.
Verdomd irritant, want ik wil eigenlijk wel weer graag van IE af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
UltraSub schreef op 12 juni 2004 @ 18:31:
Als ik onderaan een pagina sta, en mep refresh, laadt FF de pagina weer bovenaan. IE komt hier op dezelfde plaats weer terug na de refresh.

Het zijn de kleine dingen die het hem doen. Ik kan niet echt overtuigd worden van FF atm.
probleem heb ik niet, gebruik jij misschien FF 0.9 rc1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remenic
  • Laatst online: 01-09 20:28
duncanvdlinden schreef op 12 juni 2004 @ 18:33:
[...]
Ik gebruik FF 0.8 en ik heb hetzelfde probleem. Maar eigenlijk kan ik me er niet zo heel druk om maken (ben niet iemand die continu op F5 loopt te rammen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
duncanvdlinden schreef op 12 juni 2004 @ 18:33:
[...]

0.8 draait hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 12 juni 2004 @ 18:27:
gebruik naar grote tevredenheid firefox 0.8 al een tijdje :p
maar 1 ding vind ik wel irritant
Ik heb in mijn favorieten een aantal sites staan met htacces beveiliging, nu krijg ik iedere keer als ik al op favorieten klik een popup om verbinding te maken met 1 van de sites of meerdere achter elkaar.
het lijkt erop dus dat ie automatisch naar updates zoekt ofzo.....
is hier wat aan te doen?

heb al goed gekeken in de instellingen, op de eigenschappen van de bookmarks staat update op "never". dus daar ligt het ook niet aan.
Dit heeft te maken met het feit dat er favicons opgehaald worden bij je bookmarks. Als jij dus je Bookmarksmenu opent wil Firefox die favicons ophalen, maar om toegang te krijgen tot die bestanden moet je dus eerst door de .htaccess heen en dat kan Fx dan weer niet uit zichzelf :) . De functie dat favicons opgeslagen worden is uit te schakelen, maar hoe weet ik niet :P .
UltraSub schreef op 12 juni 2004 @ 18:31:

Probeer eens een nieuw profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Harm schreef op 12 juni 2004 @ 18:56:
De functie dat favicons opgeslagen worden is uit te schakelen, maar hoe weet ik niet :P .
Kijk hier maar eens: http://texturizer.net/firefox/tips.html#beh_icons.

code:
1
2
3
// Disable Bookmark Icons 
user_pref("browser.chrome.site_icons", false); 
user_pref("browser.chrome.favicons", false);

in user.js plaatsen (zie link), of deze instellingen opzoeken in about:config en dan wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 13:58
Okay, ik had een vraagje. Ben sinds een paar weken een over het algemeen tevreden Firefox gebruiker, maar ik heb 1 probleem, en ben al met search bezig geweest in dit forum, maar kan het niet vinden. Het zit namelijk zo: Als ik op een site ben, dat met java popups werkt, laadt die window/popup wel, maar slaat het daarna vast.

Zoals bijvoorbeeld op de site van cdrwinkel.com, als ik daar op de merken cd's/dvd's klik, kun je via een java popup de ervaringen van die gebruikers lezen van dat betreffende merk. Die popup opent ook wel, maar daarna kan ik er niets meer mee beginnen, kan het niet scrollen/wegklikken wat dan ook, kortom het slaat vast. Ik heb daarna geen andere keus dan de boel via windows taakbeheer eruit te halen, maar dan is Firefox ook weer weg, en kan ik de browser dus weer opnieuw gaan starten.

Hebben meer mensen misschien dit probleem, of is er een oplossing voor? Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Voor zover ik kan zien wordt daar geen Java voor gebruikt, hoogstens Javascript en dat is iets anders. Bij mij gaat dat echter gewoon goed en heb ik nergens last van. Ik zou zeggen: probeer eens een nieuw profiel aangezien dat veel problemen op lijkt te lossen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Supersymmetry schreef op 12 juni 2004 @ 20:12:

Zoals bijvoorbeeld op de site van cdrwinkel.com, als ik daar op de merken cd's/dvd's klik, kun je via een java popup de ervaringen van die gebruikers lezen van dat betreffende merk. Die popup opent ook wel, maar daarna kan ik er niets meer mee beginnen, kan het niet scrollen/wegklikken wat dan ook, kortom het slaat vast. Ik heb daarna geen andere keus dan de boel via windows taakbeheer eruit te halen, maar dan is Firefox ook weer weg, en kan ik de browser dus weer opnieuw gaan starten.

Hebben meer mensen misschien dit probleem, of is er een oplossing voor? Alvast bedankt. :)
Geen probleem hiero op die website. Welke versie van FF gebruik je? En welke theme? Probeer anders eens de standaard theme, wil ook wel eens helpen..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20

Ryceck

Constants and Variables

Letatcest schreef op 12 juni 2004 @ 12:44:
Je kunt dus ook vanuit FF zelf de dingen veranderen, vind ik toch wel een nette feature: lekker klooien zonder de user.js te openen, gewoon about:config en dubbelklikken op de waarden:
[afbeelding]
edit:
dat had iedereen natuurlijk al lang door...
Kzal wel spuit 66 zijn maarruuhhh..... een paar 1000 minder zou ook leuk zijn :/
Als jij 1 pagina om mijn hompage opvraagt met die instelling dan blokker ik je ip voordat je me Apache killed met je freaking ddos :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Hmmzz... ik blijf problemen houden met allerlei extensions. Ik krijg heel vaak allerlei XML parsing errors zodra ik naar de options wil van een extension. Ik heb al geprobeerd alles helemaal weg te mikken, een nieuw profiel aan te maken, maar helaas :(

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
TaZz schreef op 12 juni 2004 @ 20:36:
Hmmzz... ik blijf problemen houden met allerlei extensions. Ik krijg heel vaak allerlei XML parsing errors zodra ik naar de options wil van een extension. Ik heb al geprobeerd alles helemaal weg te mikken, een nieuw profiel aan te maken, maar helaas :(

Iemand enig idee?
Welke extensies op welke Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ryceck schreef op 12 juni 2004 @ 20:20:
[...]
Kzal wel spuit 66 zijn maarruuhhh..... een paar 1000 minder zou ook leuk zijn :/
Als jij 1 pagina om mijn hompage opvraagt met die instelling dan blokker ik je ip voordat je me Apache killed met je freaking ddos :)
Haha :) hij staat keurig op 60 hoor... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Harm schreef op 12 juni 2004 @ 20:39:
[...]

Welke extensies op welke Firefox?
Een voorbeeld is "Tabbrowser preferences".
Firefox 9 RC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
ik kan er niet mee op een ftp site komen, (vooral men eigen ftp) dus ik kan niet inloggen ik krijg genees een inlog schermpje. men IE kan ik wel gewoon inloggen. het is trouwend bullet proof ftp server trial versie( dus al bijna 2 maanden telang draait :P)
hoe kan ik met firefox nu wel knap op een ftp komen?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ymoona schreef op 12 juni 2004 @ 21:51:
Niet, maar aan die mogelijkheid wordt wel gewerkt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

ymoona schreef op 12 juni 2004 @ 21:51:
ik kan er niet mee op een ftp site komen, (vooral men eigen ftp) dus ik kan niet inloggen ik krijg genees een inlog schermpje. men IE kan ik wel gewoon inloggen. het is trouwend bullet proof ftp server trial versie( dus al bijna 2 maanden telang draait :P)
Werk het om via ftp://username:password@serveradres/ je ftp te bereiken? Ik kan met trouwens niets herrinneren van een grafische UI hiervoor. Weet wel dat Mozilla 1.7 een Upload UI gekregen heeft, maar hoever dat gaat weet ik ook niet.
TaZz schreef op 12 juni 2004 @ 21:35:
[...]
Een voorbeeld is "Tabbrowser preferences".
Firefox 9 RC1.
Tabbrowser Preferences geeft idd nog een xml error bij de opties, heb ik deze week ook een keer ervaren. Verwacht dat het een probleem met TBP zelf is, maar heb in de laatse dagen wel een keer een bug gezien die hier misschien mee te maken had.
Dit is trouwens de enige extensie waar ik problemen heb met de opties, de rest werkt gewoon goed in FF 0.8+. Ipv TBP heb ik nu Single Window Mode geïnstalleerd bij mij. Die doet ongeveer hetzelfde en die werkt wel goed. Alleen heb je minder opties dan bij TBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
gewoon ff wat positiefs over FireFox 0.8
Ik gebruik m nu een 2 weken ongeveer, heel prettig, had ervoor Firebird 0.4 voor een tijdje + langere periode offline tijd.

Maar wat dus erg handig is , is dat als in windows je explorer om 1 of andere reden eruit knalt en het opnieuw opgestart moet worden, je niet je IE's ook meteen kwijt bent... Firebird blijft gewoon aanstaan, echt relaxed :D

k heb een brak systeem ja, :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, hoewel ik niet zeker weet of het wel aan Firefox ligt:

Ik heb dus gisteren Firefox 0.8 geinstalleerd. Hardstikke mooi allemaal. Firefox ook tot default browser bestempeld, in de plaats van MyIE2 die ik hiervoor als default browser gebruikte. Maar.... Als ik in mijn email programma (IncrediMail) op een URL in een email druk, dan wordt óf IE6 geopend, óf MyIE2. Welke van de twee geopend wordt is afhankelijk van welke afzender de email afkomstig is.

En wanneer iemand mij een URL in Miranda-IM (ICQ of MSN) stuurt, dan wordt MyIE2 geopend!

Weet iemand waar het probleem ligt? Of moet ik deze vraag in Windows OS stellen ?

Oh, in aanvulling hierop, in mijn registered file types staan HTM en HTML netjes geassocieerd met Firefox, dus daar ligt het niet aan.
moet je even 'tabbrowser extensions' installeren. Dat zorgt ervoor dat links van msn en mail in firefox worden geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
Gert-Paul schreef op 12 juni 2004 @ 22:01:
[...]

Werk het om via ftp://username:password@serveradres/ je ftp te bereiken? Ik kan met trouwens niets herrinneren van een grafische UI hiervoor. Weet wel dat Mozilla 1.7 een Upload UI gekregen heeft, maar hoever dat gaat weet ik ook niet.
bedankt dit werkt igg, alleen jammer dat men user name en password in de adress balk blijft staan, maar dan kan ik nu igg helemaal van IE af

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
ymoona schreef op 12 juni 2004 @ 23:30:
[...]

bedankt dit werkt igg, alleen jammer dat men user name en password in de adress balk blijft staan, maar dan kan ik nu igg helemaal van IE af
Kan jij nu ook dingen uploaden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ramon de Jesus schreef op 12 juni 2004 @ 09:22:
tools > options > advanced > browsing > use autoscrolling
ty very much :)

Ik zette dat altijd uit omdat ik ooit had gelezen dat veel plaatjes op een page dan vloeiender weergegeven zouden worden. Gelukkig is dit in 0.9 sowiezo opgelost.

Maar thx :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
Ik zou zeggen: probeer eens een nieuw profiel aangezien dat veel problemen op lijkt te lossen
Hoe doe ik dat? Heb het al eens vaker zien staan, maar kan het niet zo in Firefox vinden, of ik zoek niet goed, kan ook. :?
Geen probleem hiero op die website. Welke versie van FF gebruik je? En welke theme? Probeer anders eens de standaard theme, wil ook wel eens helpen..
Heb even gecheckt, en gebruik volgens mij de 0.8 versie, en de theme die ik gebruik is de standaard, dus dat zou goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Supersymmetry schreef op 13 juni 2004 @ 01:33:
[...]

Hoe doe ik dat? Heb het al eens vaker zien staan, maar kan het niet zo in Firefox vinden, of ik zoek niet goed, kan ook. :?
Je zoekt dus niet echt goed. ;)

http://texturizer.net/firefox/faq.html#profilemanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
Je hebt gelijk, heb het gevonden, en het werkt nu wel goed. Vreemd, misschien een conflict door teveel extensions in die andere profile, wie zal het zeggen. In ieder geval bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb hem er af geflikkerd. Gewoon té veel dingen die zwaar irriteren.
Onbegrijpelijk dat zoveel mensen kunnen zeggen dat het de beste browser is, als er nog zoveel onvolkomenheden zijn. Let's face it. Op alle exploits na ( :P ) is IE gewoon beter. Punt.
Ik ben er zeker van dat ze hun zaakjes wel op orde zullen krijgen, maar nu nog even niet... Nog maar een paar versies wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op 13 juni 2004 @ 09:58:
Ik heb hem er af geflikkerd. Gewoon té veel dingen die zwaar irriteren.
Onbegrijpelijk dat zoveel mensen kunnen zeggen dat het de beste browser is, als er nog zoveel onvolkomenheden zijn. Let's face it. Op alle exploits na ( :P ) is IE gewoon beter. Punt.
Ik ben er zeker van dat ze hun zaakjes wel op orde zullen krijgen, maar nu nog even niet... Nog maar een paar versies wachten dus.
Ik ben alle problemen die jij hier tegenkomt in dit topic even doorgefietst en de meetste (vooral grote) zijn mij vreemd.

Dus misschien ligt het wel aan jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 10:37:
[...]

Ik ben alle problemen die jij hier tegenkomt in dit topic even doorgefietst en de meetste (vooral grote) zijn mij vreemd.

Dus misschien ligt het wel aan jou. :)
Ja daaag... :O
Het algehele gebruik van FF is behoorlijk irritanter als IE.
Ik lig al bijna 8 weken met een gebroken poot omhoog, met niets anders te doen als te surfen. Uitgebreid de tijd voor testwerk dus. En hij bevalt niet. Punt.
Ik moet me niet in allerlei bochten hoeven wringen om iets te bereiken. Het moet gewoon werken.
Was btw FF 0.8, en misschien dat 0.9 het wel beter doet ja, maar ik heb het even gehad met FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
UltraSub schreef op 13 juni 2004 @ 16:09:
[...]

Ja daaag... :O
Het algehele gebruik van FF is behoorlijk irritanter als IE.
Ik lig al bijna 8 weken met een gebroken poot omhoog, met niets anders te doen als te surfen. Uitgebreid de tijd voor testwerk dus. En hij bevalt niet. Punt.
Ik moet me niet in allerlei bochten hoeven wringen om iets te bereiken. Het moet gewoon werken.
Was btw FF 0.8, en misschien dat 0.9 het wel beter doet ja, maar ik heb het even gehad met FF.
Kun je dan ook concreet maken waar je tegenaan liep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 6 maanden mozilla te gebruiken ben ik toch maar teruggegaan naar IE, teveel sites werken niet icm met mozilla, ook werkt de copy paste functie erg brak. De enige reden waarom ik mozilla gebruikte was vanwege de tab browsing functie, dat is gewoon een heerlijk functie!
Ik gebruik nu myie2, dit is ie6 met een tab browsing functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 16:14:
teveel sites werken niet icm met mozilla
teveel sites worden gebouwd door incompetente mensen die niet weten wat standaarden zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucchan schreef op 13 juni 2004 @ 16:18:
[...]

teveel sites worden gebouwd door incompetente mensen die niet weten wat standaarden zijn :+
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Harm schreef op 13 juni 2004 @ 16:12:
[...]

Kun je dan ook concreet maken waar je tegenaan liep?
Natuurlijk.
Gewoon de algehele feeling met het programma zit niet lekker.
- Tab browsing. Werkt niet zoals ik het wil. Nieuwe links die niet willen openen in tabs, ipv nieuwe browsers, na de nodige aanpassingen daar wel openen, maar vervolgens sites die niet meer werken.
Het gehele tab browsing voordeel zie ik niet. Ik wissel net zo makkelijk met alt-tab.
Ook nooit dat je weer eens een venster wilt sluiten waar nog tabs in zitten, hij waarschuwt wel, maar ja... Ok kun je aan wennen. Als het vlekkeloos werkt.

- Snelheid.
Iedereen zegt hier maar dat het sneller is. Maar volgens mij is dat dus ook zo'n gevoel. En mijn gevoel zegt hier dus dat het langzamer is.
Een forum waar ik veel kom (motormaf.nl) is echt gruwelijk langzamer met FF als met IE. Simpelweg omdat het een langzaam forum is, en FF vaak eerst de pagina compleet wil hebben voordat ik combo boxes kan bedienen. En dus weer op stop moet gaan klikken en zo. Moet niet nodig hoeven zijn.

- Onthouden positie op een webpagina. Hetzij bij een refresh, hetzij bij history.
Zeer irritant, als je veel fora leest.

- Sites die niet juist worden weergegeven, of simpelweg stoppen met werken.
Ja, ze houden zich niet aan afspraken, maar IE kan er wel mee omgaan.
Dus moet FF het ook maar kunnen. Er zijn gewoon te veel "foute" sites op het net, om simpelweg te zeggen, "Ja maar die houden zich niet aan de afspraak"...
[...]

Like I said above. So what. Je zit er wel mee. Vaak staat er wel info op die sites die je graag wilt hebben. En als ik dan iedere keer een browser heb wat me zit te fucken, en ik later alsnog IE moet starten, dan gaat dat irriteren.

Dus ik zie op dit moment (nog) niet genoeg voordelen om mezelf er toe te zetten om FF te gebruiken. Ik vind het een hele goede browser, maar zijn capaciteiten worden mijns inziens opgehyped en overschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24

Magic666

No one's neighbour!

dat links in nieuwe tabs moeten openen is een kwestie van opties aanvinken. Persoonlijk vindt ik tabs lekkerder en sneller werken dan elke alt-tab intoetsen, maar goed dat zal een kwestie van gewenning zijn.

De snelheid........ is jou verbinding slecht? Ik zit net een beetje rond te struinen op dat motormaf forum maar de pagina's laden idoot snel! (sneller dan menig tweakerstopic!)
Binnen een sec of 2 staat de hele pagina er.......

Het onthouden van de positie is inderdaad het enige wat mij ook irriteert, alleen gebeurd dat dus niet bij alle pagina's!

hmmmm, de enige site die bij mij niet werkt is de Rabosite maar dat is algemeen bekend. "view in IE" is een handige extensie ervoor ;)

opgehyped en overschat is meer wat voor IE, IMHO........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Magic666 schreef op 13 juni 2004 @ 17:46:
dat links in nieuwe tabs moeten openen is een kwestie van opties aanvinken. Persoonlijk vindt ik tabs lekkerder en sneller werken dan elke alt-tab intoetsen, maar goed dat zal een kwestie van gewenning zijn.
Ja kan wel...
De snelheid........ is jou verbinding slecht? Ik zit net een beetje rond te struinen op dat motormaf forum maar de pagina's laden idoot snel! (sneller dan menig tweakerstopic!)
Binnen een sec of 2 staat de hele pagina er.......
Nope, @home en werkt subliem. 450KB/s max. Hooogst zelden drop outs.
edit:
Maar er loopt al een topic over het feit dat het forum soms stronttraag is, dus ik ben daar zeker niet de enige. Heb je er btw een account dan? Anders is er niet veel te browsen daar :P
Het onthouden van de positie is inderdaad het enige wat mij ook irriteert, alleen gebeurd dat dus niet bij alle pagina's!
Was me nog niet opgevallen dat dat niet bij iedere pagina was.
hmmmm, de enige site die bij mij niet werkt is de Rabosite maar dat is algemeen bekend. "view in IE" is een handige extensie ervoor ;)
Yup, en die gebruik ik dus veel.
Maar idd, goeie extensie, wel gezien, maar weer vergeten.
opgehyped en overschat is meer wat voor IE, IMHO........
Echt niet dus he. Niemand schreeuwt dat IE zo goed is, dat het de beste is.
Hoor je mij ook niet zeggen. Maar ik hoor dat wel iedereen zeggen die FF gebruikt.

Allemaal mooi en aardig, maar ik blijf bij mijn standpunt.. Ik stap wel over, maar nu nog niet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 13-06-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en ? dat boeit mij voor geen **** als het maar werkt, en mozilla werkt niet punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Idem als Magic666: dat forum laadt echt als een dolle... en ik heb ook @home (sinds kort een docsis modempje, scheelt ook weer, maar da's offtopic).
Verder doen alle pagina's die ik regelmatig bezoek het prima, met alle plugins en geleuter. Moet ook zeggen dat 0.9 rc ook dat weer beter doet dan 0.8.
En toegegeven: er zijn wat onhandigheden met van die 'echte' IE-sites, maar ik heb er persoonlijk geen problemen mee verschillende browsers naast elkaar te gebruiken. Ik werk welliswaar voornamelijk op een WinXP-machine, maar in linux-omgevingen is het gebruik - en dus ook de gewenning - aan het verschillende browsers gebruiken niet zo heel vreemd.
Daarbij moet vermeld worden dat het voor het overgrote deel van de mensen irritant zal zijn om verschillende browsers te gebruiken omdat ze niet snel genoeg snappen waarom iets eventueel niet zou werken, en ja. Dat is niet handig.
Aan de andere kant beschermt de gemiddelde tweakert zich prima als het gaat om spyware en zo, maar ik ben altijd verbaasd over de hoeveelheden die je bij de gemiddelde persoon tegen komt. Heb nu bij een aantal mensen 0.8 geinstalleerd en er bij uitgelegd dat als een site niet werkt, ze even in IE moeten proberen. In dit geval dus meer een 'veilig' surfen actie. Vooralsnog geen klachten gehoord.
Vooral riching UltraSub: ik vind dat je erg negatief bent en je blijkbaar makkelijk uit het veld laat slaan. Ik vermoed dat er iets anders niet helemaal in de haak is met je compu, aangezien je problemen hebt die blijkbaar niet door anderen gedeeld worden.
Epo: wat is er dan raar met de copy-paste functie?

Verder valt het mij positief op dat steeds meer sites die een tijdje geleden slecht werkten in FF of anderssoortige browsers nu steeds vaker wel goed werken. Dat is ook belangrijk denk ik :) (het fok-forum werkte in oudere moz-versies ook niet goed, ergens 1.2 of 1.3 of zo, maar dat lag vermoedelijk aan de browser)

Anyway, ik denk dat het innoverend karakter van een browser als FF e.a. van belang is om Microsoft ook aan te zetten tot een beter browserproduct - afgezien van de specifiek windows-omgevings dingetjes zoals activeX, VSB etc.
Voorts: ik ben niet tegen IE-gebruikers of tegen de browser an-sigh en toen ik zelf begon met het gebruiken van de Mozilla-suite heb ik er ruzie genoeg mee gehad, maar het geaccepteerd omdat ik vond dat het melden van bugs of andere fouten van belang was. Dat geeft een prettig gevoel op de een of andere manier, vooral aangezien ik zelf geen programmeur ben waarbij je dan toch probeert iets nuttigs te doen als eindgebruiker.
Wat ik vooralsnog gezien heb bij de RC's van SP2 van XP is dat er toch een aantal zaken zijn overgenomen door Microsoft en dat zou toch ook wel gezien mogen kunnen worden als een kroon op het werk wat gedaan is binnen de alternatieve browser-markt.
De toepassing van extensions en het relatieve gemak om dat te kunnen implementeren is een hele sterke kant van FF, waardoor men ook snel kan zien wat voor features toe te voegen en op wat voor manieren. Ik hoop op een glorieuze toekomst van FF en ik denk dat dat ook wel zal kunnen lukken.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ik heb geen account daar, maar browsen is geen probleem?!

FF werkt voor mij als een speer dus voor mij is het de "beste" browser ooit..... hopelijk werkt de 0.9 versie wel voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach waarom FF promoten als die jehova getuigen. Diegene die met de eigenaardigheden van IE kunnen leven mogen van mij doorgaan. Laatst mijn broertje die altijd met IE heeft gewerkt en die ik in het verleden FF aangeraad heb vertikte toen over te stappen omdat het zo anders is in gebruik. Zo'n week geleden kwam hij bij me toe om te vragen waar ik FF vandaan gehaald heb. Blijkbaar was hij nu eindelijk zat om de spy/adware te verwijderen.

Maw IE gebruikers stappen uiteindelijk wel op een andere browser FF of danwel opera. Ieder persoon heeft een ander pijngrens en de mijne was al jaren geleden overschreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
UltraSub schreef op 13 juni 2004 @ 16:35:
Natuurlijk.
Gewoon de algehele feeling met het programma zit niet lekker.
- Tab browsing. Werkt niet zoals ik het wil. Nieuwe links die niet willen openen in tabs, ipv nieuwe browsers, na de nodige aanpassingen daar wel openen, maar vervolgens sites die niet meer werken.
Het gehele tab browsing voordeel zie ik niet. Ik wissel net zo makkelijk met alt-tab.
Ook nooit dat je weer eens een venster wilt sluiten waar nog tabs in zitten, hij waarschuwt wel, maar ja... Ok kun je aan wennen. Als het vlekkeloos werkt.
Dit is op te lossen met extensies :) , maar als je dat niet wil, probeer Firefox dan ergens na versie 1.0 nog eens aangezien ze een aantal extensionfeats op dit gebied ook naar Firefox willen gaan halen :) . Overigens vind ik het grootste voordeel van tabbed browsing, dat ik niet langer in mijn taakbalk -tig browservensters heb openstaan. Meer overzicht dus :) .
- Snelheid.
Iedereen zegt hier maar dat het sneller is. Maar volgens mij is dat dus ook zo'n gevoel. En mijn gevoel zegt hier dus dat het langzamer is.
Een forum waar ik veel kom (motormaf.nl) is echt gruwelijk langzamer met FF als met IE. Simpelweg omdat het een langzaam forum is, en FF vaak eerst de pagina compleet wil hebben voordat ik combo boxes kan bedienen. En dus weer op stop moet gaan klikken en zo. Moet niet nodig hoeven zijn.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Ik vind Firefox niet sneller dan IE, op sommige sites is het gewoon merkbaar trager voor mijn idee. Ik zal dit argument dus ook niet snel aanhalen omdat ik er zelf niet door overtuigd ben ;) . Ik vind trouwens zelf de FP van T.net trager in Fx dan in IE :D , het uitklappen van menu's bijvoorbeeld gaat in IE bij mij sneller dan in Fx.
- Onthouden positie op een webpagina. Hetzij bij een refresh, hetzij bij history.
Zeer irritant, als je veel fora leest.
Daar heb ik niet altijd last van: soms wel en soms niet. Heel raar en dat is inderdaad vervelend.
- Sites die niet juist worden weergegeven, of simpelweg stoppen met werken.
Ja, ze houden zich niet aan afspraken, maar IE kan er wel mee omgaan.
Dus moet FF het ook maar kunnen. Er zijn gewoon te veel "foute" sites op het net, om simpelweg te zeggen, "Ja maar die houden zich niet aan de afspraak"...
Ik hoor dit argument vaker, maar ik kom amper van die sites tegen :P . Ja, het intranet van mijn school werkt niet goed (ik kan niet op linkjes klikken), maar dat wordt toch niet gebruikt dus dat is niet erg. Verder heb ik amper sites die het niet doen, dus dit geldt voor mij ook niet. Ik kan echter goed begrijpen dat dit wel irritant kan zijn :) .
Like I said above. So what. Je zit er wel mee. Vaak staat er wel info op die sites die je graag wilt hebben. En als ik dan iedere keer een browser heb wat me zit te fucken, en ik later alsnog IE moet starten, dan gaat dat irriteren.
Heb je de 'View in IE'-extension wel geprobeerd? Die maakt het browsen vanuit Fx in IE namelijk stukken eenvoudiger :) .
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 19:57:
Ach waarom FF promoten als die jehova getuigen.
Goed punt. Het voordeel van Fx en andere browsers naast IE is dat men keus heeft. Ik vind niet dat je een keus moet opdringen omdat het dan geen keus meer is B) . Promoten is dus wel goed, al is het maar voor de naamsbekendheid, maar het moet inderdaad niet te ver doorslaan :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 13-06-2004 20:38 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

En wat boeit mij dat als surfer op het internet? Het gaat mij bij het bezoeken van een site niet om de code maar om het goed werken. En lets face it, IE werkt met meer websites. Dat dat komt door brakke code van een hoop websites zou mij spreekwoordelijk aan mijn reet roesten: ik wil een werkende pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

We Are Borg schreef op 13 juni 2004 @ 20:39:
[...]
Dat dat komt door brakke code van een hoop websites zou mij spreekwoordelijk aan mijn reet roesten: ik wil een werkende pagina :)
Tip: gebruik IE voor die 2 pagina's die je vaak bezoekt en die alleen met IE werken (en mail de webmaster!), gebruik Firefox (oid) voor de rest. De voordelen van Firefox wegen mij te zwaar op tegen die paar nadelen, veroorzaakt door brakke websites.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
ik heb eigenlijk sporadisch last van brakke pagina's... meestal is de inhoud daarvan ook niet zo interessant.

[ Voor 37% gewijzigd door Bananenplant op 13-06-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje: Weet iemand hoe je die zoekbox in de FF toolbar kan vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
het zal vast wel eens gevraagd zijn, maar kan het niet vinden, kan ik 0.9 RC gewoon over mijn 0.8 heen zetten? of krijg ik dan troubles?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 22:43:
een vraagje: Weet iemand hoe je die zoekbox in de FF toolbar kan vergroten?
Change the width of the Search Bar

By default, the Search bar on the toolbar is relatively small. To specify your own width in pixels, add the following code to your userChrome.css file:

code:
1
2
3
4
/* Make the Search box flex wider */ 
#search-container { 
   -moz-box-flex: 400 !important; 
}

[ Voor 26% gewijzigd door Br@m op 13-06-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
gladiool schreef op 13 juni 2004 @ 22:48:
het zal vast wel eens gevraagd zijn, maar kan het niet vinden, kan ik 0.9 RC gewoon over mijn 0.8 heen zetten? of krijg ik dan troubles?
Niet doen, begin daar helemaal schoon mee, want anders gaat het niet goed of in ieder geval niet fijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Br@m schreef op 13 juni 2004 @ 22:50:
[...]

Niet doen, begin daar helemaal schoon mee, want anders gaat het niet goed of in ieder geval niet fijn.. ;)
ok thanx, maar moet ik nog dingen redden? zoals files met bookmarks enzo(neem ik aan)? nog meer?

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 13-06-2004 22:54 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
gladiool schreef op 13 juni 2004 @ 22:53:
[...]

ok thanx, maar moet ik nog dingen redden? zoals files met bookmarks enzo(neem ik aan)? nog meer?
Het énigste wat ik altijd appart zet zijn mijn bookmarks. De instellingen die zet ik zelf weer wel effe goed..
Je kan ook eventueel prefs.js bewaren. Daar staan je instellingen in..

[ Voor 13% gewijzigd door Br@m op 13-06-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Letatcest schreef op 13 juni 2004 @ 18:33:
Idem als Magic666: dat forum laadt echt als een dolle...
Ja, de frontpage ja.. Log maar eens in, en kijk dan eens.. En dat had ik al gezegd.
Vooral riching UltraSub: ik vind dat je erg negatief bent en je blijkbaar makkelijk uit het veld laat slaan. Ik vermoed dat er iets anders niet helemaal in de haak is met je compu, aangezien je problemen hebt die blijkbaar niet door anderen gedeeld worden.
:O
Ga toch weg man. Ik heb één keer twee weken geprobeerd fulltime te surfen met FF, en heb daarna 2 weken IE gebruikt. Nu net weer een week FF gehad.
Dit op 2 pc's. Meer dan 15 uur per dag gesurfed (heb atm niets anders te doen, omdat ik verplicht plat lig).. Ik denk dat je je stelling dat ik me makkelijk uit het veld laat slaan, heel rap in kunt trekken dus.
En je zegt het goed. Mijn problemen worden niet door anderen gedeeld, omdat ze het niet belangrijk vinden. Of omdat ze er geen last van hebben. Of omdat ze graag door willen met de illusie dat ze surfen met de beste browser ter wereld.
Je moet misschien eens niet de negativiteit lezen in mijn bericht, maar wat ik nog meer zeg. Welke negativiteit overigens, ik doe gewoon een constatering, en trek mijn eigen conclusies, en wat was de topictitel ook weer???

Ik vind het ZO ontzettend zwak dat enkelen hier mijn problemen (overigens meer irritaties, als problemen) proberen af te schuiven naar mij, of mijn systemen.
Jongens, jullie kennen mij, én mijn ervaring niet... Jullie weten niet wat ik voor werk doe, en hoe lang ik al bezig ben met systemen. Hou dus gewoon je kop als je niets zinnigs kan zeggen.
Ik zie het als een probleem. En dat is genoeg. Ik liet iedereen hier in zijn waarde, en zei alleen dat ik tijdelijk nog even terug ging naar IE, omdat een aantal dingen mij ontzettend stoorden. Moet ik dan omdat jullie het zo'n geweldig pakket vinden, maar door blijven bijten en me irriteren aan dingen, terwijl er verder geen echte meerwaarde komt door het pakket te gebruiken? Spy en adware? Regel ik zelf wel.

NU dus gewoon nog geen FF. Ik check later wel weer eens.
Kijk, een heel goede, nette reply, waarin je mij lijkt te begrijpen in mijn keuze, en niet meteen de heilige graal gaat verdedigen zoals de rest hier. :P
Br@m schreef op 13 juni 2004 @ 22:50:
[...]
Mooi hoor.. Zo'n pakket wat goed te upgraden is naar de volgende versie die een tiende hoger ligt. ;)

Zoals ik al eerder aangaf, een product moet werken zonder dat mensen zich in allerlei bochten moeten wringen of ergens mee moeten leren leven..

Maar goed, ik post hier verder niks meer over. Lijkt wel een Jehova clan hier. Vraag dan niet naar ervaringen in de topictitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
(wie soept hier een vuurvosgraal inelkaar >:) ?)

wat ik me ineens wel afvraag... w3c heeft een website enzo, met regels waaraan je code moet voldoen. heeft microsoft dan ook zoiets gemaakt voor ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
ucchan schreef op 14 juni 2004 @ 00:18:
(wie soept hier een vuurvosgraal inelkaar >:) ?)

wat ik me ineens wel afvraag... w3c heeft een website enzo, met regels waaraan je code moet voldoen. heeft microsoft dan ook zoiets gemaakt voor ie?
Ik snap je vergelijking niet echt. Hetzelfde zou zijn om te zeggen dat Mozilla dan ook een eigen HTML specificatie moet hebben?

W3C beheert de HTML specificaties (richtlijnen, regels), en daar kan (hoort) een ontwikkelaar zich dan aan te houden. Microsoft ontwikkelt deze standaarden niet zelf.

Of doel je nu een pagina waar Microsoft uitlegt op welke manier ze afwijken van de standaarden? :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

Misschien moet ik dit in NOS posten, maar Firefox is Firefox. :Y)

'k Ben net even in Linspire geweest. Daar Firefox gedownload en 'geinstalleerd'. Shortcut gemaakt naar het programma. Werkt meteen. (je hoeft niet te configuren of maken) _o_

Maar als ik -na het openen van 1 venster- een nieuwe probeer te openen met die shortcut dan begint hij te zeuren dat m'n huidige profiel in gebruik is. Onder Windows opent hij dan gewoon een nieuw venster?

Control-T of Control-N voor resp. een nieuwe tab en nieuwe window vanuit het huidige Firefox venster werkt wel.

Ik start in beide gevallen Firefox zonder schakelopties.

Hoe zorg ik dat ik gewoon een extra venster krijg in linux?
Geen idee in welke richting ik het zoeken moet.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Cerberus schreef op 14 juni 2004 @ 00:38:
[...]

Ik snap je vergelijking niet echt. Hetzelfde zou zijn om te zeggen dat Mozilla dan ook een eigen HTML specificatie moet hebben?

W3C beheert de HTML specificaties (richtlijnen, regels), en daar kan (hoort) een ontwikkelaar zich dan aan te houden. Microsoft ontwikkelt deze standaarden niet zelf.

Of doel je nu een pagina waar Microsoft uitlegt op welke manier ze afwijken van de standaarden? :)
het lijkt mij dat als je pagina's kan bouwen volgens een standaard die in ie wel werkt en in iets anders niet die standaard ook ergens gedocumenteerd moet zijn. anders zou je alles maar moeten gokken en uitproberen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

UltraSub schreef op 14 juni 2004 @

Ja, de frontpage ja.. Log maar eens in, en kijk dan eens.. En dat had ik al gezegd.
je hoeft niet in te logen om te surfen daar? Ik kan elk topic in om te lezen en dat gaat echt als een speer! Het zou wel vreemd zijn dat, na het inloggen, opeens alles trager gaat!

Maar goed als je IE wilt blijven moet je dat gewoon doen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 16:49
Daar heb je toch geen REET aan als surfer? Heb boeit je als surfer toch helemaal totaal absoluut NIKS hoe iemand zijn/haar site heeft gebouwd? Zolang je 'm maar kunt bekijken. En met Fx is 't altijd maar afwachten of dat lukt.

Soms heb ik echt 't idee dat iedereen hier een plank voor z'n kop heeft. Je gaat toch ook niet met een Opel Astra de Paris-Dakar rijden onder 't motto van "jah.. moeten ze maar fatsoenlijke wegen aanleggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

eigelijk zou er een lijstje moeten komen met websites die het niet doen in FF?!
Toe te voegen aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Magic666 schreef op 14 juni 2004 @ 08:20:
eigelijk zou er een lijstje moeten komen met websites die het niet doen in FF?!
Toe te voegen aan de startpost.
Dat wordt dan een lange startpost :P, hoewel ik ze bijna nooit tegenkom zijn er best een aantal

Daar is hier op GOT volgensmij al een topic over. In de search kon ik het zo snel ff niet vinden..

En de website Promozilla houdt ook een blacklist bij van sites die niet goed in Mozilla werken: http://www.promozilla.nl/blacklist/blacklist.y

Hier staan nu 260 sites in die niet goed in Mozilla werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ah ok! Die link kende ik nog niet! :)

De enige die mij niet werkt is de rabo maar ja dat is algemeen bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Magic666 schreef op 14 juni 2004 @ 09:01:

Hier wel :P

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 19:32
catchingfire schreef op 14 juni 2004 @ 08:11:
[...]
. Je gaat toch ook niet met een Opel Astra de Paris-Dakar rijden onder 't motto van "jah.. moeten ze maar fatsoenlijke wegen aanleggen".
fout voorbeeld, je weet van die dakar dat dat een race is die wordt gereden door auto's die dat aankunnen als je dan met eje opel astra dat parcour gaat rijden wist je van te voren al dat dat niet goed KAN gaan.

Met websites is dat niet zo, er zijn standaarden en je gaat er (althans ik ) vanuit dat die standaarden ook worden gebruikt zoals ze zijn gedefinieerd, als je dan een website hebt die dat niet doet en je hebt een browser die zich er wel aan houdt dus de code op die website niet goed interpreteert omdat die gewoon fout is dan kan ik niks aan doen, de maker van die site heeft het probleem ontwikkeld door zich niet aan de standaard te houden of om even in dat opel astra verhaal te blijven,

mijn dakar parcour is perfect maar die opel astra die daar over heen wil rijden kan het simpelweg niet aan omdat ie er niet voor gebouwd is ( hierbij is de opel astra dus de website en de weg de browser :P )
Magic666 schreef op 14 juni 2004 @ 09:01:

hier werkt ie wel in ff 8.0 ik had daar eerst nog problemen mee door die popup die je krijgt nadat je bent ingelogd aldaar maar toen ik die blocker goed ingesteld had deed/doet de rabobank het perfect hier :)

krijg natuurlijk nog wel altijd dat zeikschermpje dat het niet zou werken omdat ik niet IE gebruik ..

[ Voor 20% gewijzigd door Webgnome op 14-06-2004 09:18 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hmmmm ik heb de rabosite wel in het lijstje staan van de adblocker dus dan zou die het moeten doen? Vanavond ff proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Voeg www.hotmail.com maar toe aan 't lijstje "wordt niet ondersteund". Ik probeer al uuuuuuuuuuuuuren om in te loggen in hotmail met Fx.. steeds een vage time-out. Ik dacht.. laat ik eens gek doen en 't met MyIE2 proberen: en jawel, meteen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Daar heb je toch geen REET aan als surfer? Heb boeit je als surfer toch helemaal totaal absoluut NIKS hoe iemand zijn/haar site heeft gebouwd? Zolang je 'm maar kunt bekijken. En met Fx is 't altijd maar afwachten of dat lukt.

Soms heb ik echt 't idee dat iedereen hier een plank voor z'n kop heeft. Je gaat toch ook niet met een Opel Astra de Paris-Dakar rijden onder 't motto van "jah.. moeten ze maar fatsoenlijke wegen aanleggen".
Het is vervelend als je browser een site niet kan weergeven, of onjuist weergeeft.

Maar je vergelijking vind ik niet zo fraai. Liever zoiets:

Je gaat toch ook niet een Hummer kopen en in Amsterdam rijden onder 't motto van "jah.. moeten ze maar fatsoenlijke parkeerplaatsen aanleggen".

opel aversie.
sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Magic666 schreef op 14 juni 2004 @ 09:38:
hmmmm ik heb de rabosite wel in het lijstje staan van de adblocker dus dan zou die het moeten doen? Vanavond ff proberen dan :)
Je moet én rabobank.nl en bankieren.rabobank.nl toevoegen zo uit mijn blote hoofd. Dan doet ie het wel.
catchingfire schreef op 14 juni 2004 @ 09:48:
Voeg www.hotmail.com maar toe aan 't lijstje "wordt niet ondersteund". Ik probeer al uuuuuuuuuuuuuren om in te loggen in hotmail met Fx.. steeds een vage time-out. Ik dacht.. laat ik eens gek doen en 't met MyIE2 proberen: en jawel, meteen succes.
Dat ligt toch echt aan jou. Terwijl ik deze post doe, heb ik Hotmail nog geopend en dat werkt gewoon perfect. Weet je zeker dat alles goedgaat met het accepten van cookies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Harm schreef op 14 juni 2004 @ 10:08:
[...]

Je moet én rabobank.nl en bankieren.rabobank.nl toevoegen zo uit mijn blote hoofd. Dan doet ie het wel.
[...]

Dat ligt toch echt aan jou. Terwijl ik deze post doe, heb ik Hotmail nog geopend en dat werkt gewoon perfect. Weet je zeker dat alles goedgaat met het accepten van cookies?
ah! die bankieren.rabobank.nl staat er niet in inderdaad...... ik ga vanavond gelijk ff checken!

Hotmail draait bij mij ook zonder problemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
[...]

Ja bekijken, TOT je dus op een ander platform zit, je een handicap hebt (slechtziend, blind), je de site wil bekijken op je PDA, etc.

En ik, als surfer, vind het er wel toe doen hoe een site gebouwd is, of heeft iedereen die dat vindt ook een plank voor z'n kop....
Deze discussie is al tig keer gevoerd en met zo'n (halve) flamebait draag je niet echt bij aan een fijn topic hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Marijn_S op 14-06-2004 13:26 ]

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dta het grootste "probleem" van firefox is dat hij de plaatjes op een andere manier laadt dan IE. Dit heeft tot gevolg dat bij sommige sites er een tijdvertraging lijkt te ontstaan. Dit is echter niet waar.

Conform de W3C eisen dient een browser eerst de hele html pagina te verwerken en vervolgens grafisch op te bouwen. MS heeft dit idee genegeert zodat hun browser erg snel lijkt. D.m.v. coderegel voor coderegel opbouw zie tenminste wat gebeuren op je scherm in IE. En vaak zie je later dat IE alles op zijn plek schuift.

Ik vindt firefox lekker werken, zelfs de rabosite ik er goed voor. Alleen hadden ze bij rabobank zelf een probleem afgelopen vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Cerberus schreef op 14 juni 2004 @ 13:24:
Deze discussie is al tig keer gevoerd en met zo'n (halve) flamebait draag je niet echt bij aan een fijn topic hier.
Oh dus jij vind de manier van "discussieren" hier wel prettig? Wat mij opvalt is dat als er iemand enige vorm van kritiek uit t.o.v. Fx dat ie dan meteen neergesabeld wordt. Jullie zijn zo enorm Fx-loyal dat jullie al die "bugs" (volgens jullie fouten in de sites, voor mij is 't gewoon een incapabele browser) al niet meer zien.

Probeer ons noobs dan te helpen zodat de Fx user-clan wat groter wordt!
Echt, ik wil _heel_ graag Fx proberen. Het is enorm prettig om na een dag surfen adaware te draaien die vervolgens niets vind, heel anders dan met IE. Maar er zijn gewoon nog teveel sites die niet (volledig) met Fx werken. En dat is irritant. Zeker als dat net sites zijn die ik veel bezoek. Zoals hotmail ik gewoon niet kan inloggen (terwijl dat meteen wel lukt als ik IE probeer), dpreview, burgerking.nl (kwam ik gisteren achter toen ik wilde kijken wat voor menu's ze allemaal hadden), autoweek (veel vage lege vlekken op de site, nee daar stond geen reclame in IE), ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

UltraSub schreef op 14 juni 2004 @ 00:10:
[...]
:O
Ga toch weg man. Ik heb één keer twee weken geprobeerd fulltime te surfen met FF, en heb daarna 2 weken IE gebruikt. Nu net weer een week FF gehad.
Dit op 2 pc's. Meer dan 15 uur per dag gesurfed (heb atm niets anders te doen, omdat ik verplicht plat lig).. Ik denk dat je je stelling dat ik me makkelijk uit het veld laat slaan, heel rap in kunt trekken dus.
En je zegt het goed. Mijn problemen worden niet door anderen gedeeld, omdat ze het niet belangrijk vinden. Of omdat ze er geen last van hebben. Of omdat ze graag door willen met de illusie dat ze surfen met de beste browser ter wereld.
Je moet misschien eens niet de negativiteit lezen in mijn bericht, maar wat ik nog meer zeg. Welke negativiteit overigens, ik doe gewoon een constatering, en trek mijn eigen conclusies, en wat was de topictitel ook weer???

Ik vind het ZO ontzettend zwak dat enkelen hier mijn problemen (overigens meer irritaties, als problemen) proberen af te schuiven naar mij, of mijn systemen.
Jongens, jullie kennen mij, én mijn ervaring niet... Jullie weten niet wat ik voor werk doe, en hoe lang ik al bezig ben met systemen. Hou dus gewoon je kop als je niets zinnigs kan zeggen.
Ik zie het als een probleem. En dat is genoeg. Ik liet iedereen hier in zijn waarde, en zei alleen dat ik tijdelijk nog even terug ging naar IE, omdat een aantal dingen mij ontzettend stoorden. Moet ik dan omdat jullie het zo'n geweldig pakket vinden, maar door blijven bijten en me irriteren aan dingen, terwijl er verder geen echte meerwaarde komt door het pakket te gebruiken? Spy en adware? Regel ik zelf wel.

NU dus gewoon nog geen FF. Ik check later wel weer eens.

Maar goed, ik post hier verder niks meer over. Lijkt wel een Jehova clan hier. Vraag dan niet naar ervaringen in de topictitel.
Dat surfervaringen nogal wat anders zijn als je door omstandigheden helaas (tijdelijk?) niets anders kunt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat FF vaak niet prettig werkt, zeker als je de halve wereld rond surft. Buiten mijn standaard lijstje bookmarks kom ik niet echt meer veel verder tegenwoordig en die enkele keer dat iets niet werkt, nou ja, IE dan maar.

Verder was het niet de bedoeling om over te komen als een Jehova, volgens mij ben ik nog redelijk genuanceerd in mijn vorige post, maar goed, dat kwam blijkbaar niet over en mijn excuses daarvoor.
catchingfire schreef op 14 juni 2004 @ 13:57:
[...]

Probeer ons noobs dan te helpen zodat de Fx user-clan wat groter wordt!
Echt, ik wil _heel_ graag Fx proberen. Het is enorm prettig om na een dag surfen adaware te draaien die vervolgens niets vind, heel anders dan met IE. Maar er zijn gewoon nog teveel sites die niet (volledig) met Fx werken. ......
Zoals ik al eerder schreef: of je moet je er nog een beetje bij neerleggen en meehelpen het sneller allemaal beter te maken en toch meer browsers te gebruiken, of besluiten gewoon IE te blijven gebruiken.

Maar eh... wel es geprobeerd het programaatje op een usb-stick te zetten? Altijd overal je eigen browsertje bij de hand + bookmarks etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@stefimke:

dan heb je toch echt iets niet goed staan: zowel hotmail als autoweek geven geen enkele problemen met FF 0.8. Wel lege vlekken; adblock doet lekker zijn werk :)

BK wel ja, maar ja ik weet onderhand wel wat ze hebben ;)

edit: kun je niet een screen posten van autoweek zodat we kunnen zien wat voor vlekken je bedoeld?

[ Voor 18% gewijzigd door Magic666 op 14-06-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Letatcest schreef op 14 juni 2004 @ 14:31:
[...]

Dat surfervaringen nogal wat anders zijn als je door omstandigheden helaas (tijdelijk?) niets anders kunt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat FF vaak niet prettig werkt, zeker als je de halve wereld rond surft. Buiten mijn standaard lijstje bookmarks kom ik niet echt meer veel verder tegenwoordig en die enkele keer dat iets niet werkt, nou ja, IE dan maar.
Ja maar dat is wat ik nou net bedoelde te zeggen. Ik heb een zwaar uitgebreide test gedaan dus in feite.
En hij voldeed niet. Dus is het niet mijn beste browser.
Ik kan me ook voorstellen dat als het vaste stramien van een gebruiker geen problemen oplevert, dat je dan FF gebruikt.
Verder was het niet de bedoeling om over te komen als een Jehova, volgens mij ben ik nog redelijk genuanceerd in mijn vorige post, maar goed, dat kwam blijkbaar niet over en mijn excuses daarvoor.
Was een beetje in het algemeen gericht hier he, niet zozeer tegen jou alleen. :P

Het viel me gewoon op hier dat iedereen zodra er enige vorm van kritiek over FF verschijnt, ze dat neersabelen, en dat niet geaccepteerd kan worden dat FF nog lang niet zo volgroeid is als dat men roept.
Als er dan niet genoeg argumenten zijn wordt er zelfs keihard gezegd dat men niet dezelfde problemen heeft, en dat het dus wel aan het systeem of aan de gebruiker ligt. En das niet netjes. Volgens mij is er in een hoop gevallen in dit topic hier toch echt wel sprake van een plank voor hun kop.
.... of besluiten gewoon IE te blijven gebruiken.
En dat was precies wat ik hier meldde.. Meer niet :P
Maar eh... wel es geprobeerd het programaatje op een usb-stick te zetten? Altijd overal je eigen browsertje bij de hand + bookmarks etc. :)
Alle favos staan hier al lang op de usb stick die aan mijn sleutelhanger hangt ja. Maar ik ga geen browser meeslepen. Ik werk op teveel systemen om daarmee te gaan messen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Alle favos staan hier al lang op de usb stick die aan mijn sleutelhanger hangt ja. Maar ik ga geen browser meeslepen. Ik werk op teveel systemen om daarmee te gaan messen...
Erm.. er wordt juist helemaal niets met het systeem gedaan. Daarvoor is Portable Firefox nou eenmaal gemaakt. Altijd je eigen browser + bookmarks, en wie weet straks ook eigen extensies bij je.

[ Voor 7% gewijzigd door Boomerang op 14-06-2004 15:17 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.