[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.701 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Vooralsnog was ik redelijk sceptisch tegenover andere browsers, maar door de vele goeie verhalen toch maar even Firefox geprobeerd.

Gevolg: ik ben over, absoluut. Perfecte browser!! Het enige wat me tot nu toe irriteert is dat de cursor te dicht op de tekst staat... Positief vind ik vooral de themes en de plugins/extensies.

Oh ja: hulde voor de TS!

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jeroen1001 schreef op 10 juli 2004 @ 12:21:
Gevolg: ik ben over, absoluut. Perfecte browser!! Het enige wat me tot nu toe irriteert is dat de cursor te dicht op de tekst staat... Positief vind ik vooral de themes en de plugins/extensies.
Voten voor deze bug :) . Is het overigens niet een idee om een blocking blocking-aviary1.0RC1 te proberen voor deze bug? Veel mensen vinden het tenslotte toch vervelend en de bug bestaat echt al tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:05

FlashBang

Hoi.

Stemmen bij ZDNet.nl op welke browser je gebruikt!
(Rechts in het midden van de pagina)

//edit:

Firefox Wallpaper

[ Voor 36% gewijzigd door FlashBang op 10-07-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 10 juli 2004 @ 12:11:
Omdat het eigenlijk zo zou moeten zijn dat in de trunk ontwikkeling plaatsvindt en dat de branch er alleen maar is om bugs te fixen. Dat is het beleid al maanden en daar wordt nu vanaf geweken door Mozilla en dat vind ik vreemd, hoewel ik het ook wel weer op een bepaalde manier kan begrijpen. Overigens draaide ik ook trunk omdat The Burning Edge tot voor kort trunk-changes aangaf. Dat is sinds kort ook branch en dus kon ik ook wel switchen aangezien dan al mijn informatiebronnen branch doen :)
De laatste tijd (sinds de aviary en 1.7 branch) is eigenlijk al het werk in de branch. Maar ben met je eens dat het vroegere beleid beter was, zodat er de laatste periode voor een release echt bugs gefixed werden en niet nog snel features erin gegooid werden(bv theme en extensie manager). Daar komt bij dat 0.9 eigen 'feature complete' was verklaard om bugs te fixen tot 1.0. Door de search toolbar en de live bookmarks verschijnen ook weer extra bugs, niet echt consequent...
Als het het consequent zouden doen dus niet raars, nu lijkt de branch een mix van branch en trunk.
Harm schreef op 10 juli 2004 @ 12:24:
[...]
Voten voor deze bug :) . Is het overigens niet een idee om een blocking blocking-aviary1.0RC1 te proberen voor deze bug? Veel mensen vinden het tenslotte toch vervelend en de bug bestaat echt al tijden.
Ikzelf heb er niet echt last van, maar je hoort er inderdaad vaak problemen over op de Mozillazine forums. Daarom lijkt het me goed die bug er voor 1.0 uit te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Weet iemand hoe ik mijn firefox weer normaal kankrijgen, ik bedoel een normale layout:
;)

:(

edit:

opgelost

[ Voor 30% gewijzigd door shameblaster op 12-07-2004 16:00 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
In Quicktime bestaat een optie in de instellingen: "save movies in disk cache" Deze zorgt ervoor dat streaming quicktime filmpjes opgeslagen worden in je temporary internet files wanneer deze volledig geladen zijn (bij gebruik van internet explorer uiteraard). Handig als je filmpjes lokaal wilt bewaren.

Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om dit in Firefox ook voor elkaar te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 10-07-2004 13:14 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

Maverick schreef op 09 juli 2004 @ 13:32:
iemand nog meer hyet probleem dat downloadstatus bar niet werkt met ff0.9.2 :? ;(
ik krijg hem hier ook nogsteeds niet aan de praat :(
even wachten maar weer op nieuwe versie denk ik.

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
En waarom werkt die niet? Hij raakt niet geïnstalleerd? Well, daarvoor heeft [rml]Harm in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III"[/rml] (ik dus ;) ) de oplossing al gegeven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13
hij wordt wel geinstalleerd, ik kan ook mooi de opties instellen, alleen komt ie bij een download helemaal niet tevoorschijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
In de nightly build van vandaag is de search functie verbeterd. De balk is nu naar onderen verschoven, ik kan weer door gelijk te typen FAYT gebruiken. Verder zijn er een aantal bugs rond de search bar verholpen.
Ook is de livemark feature nu een beetje goed te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu velen zijn overgegaan op Firefox of Thunderbird als alternatief voor IE, kon het niet lang uitblijven. Een 'vulnerability' is aangetroffen. Gelukkig is er meteen een patch beschikbaar. Alleen voor Windows, andere OS'sen zijn niet getroffen.

Lees hier de achtergrond en download link.
http://www.mozilla.org/security/shell.html

Rechtsreekse link naar patch voor de luie surfer:
http://ftp.mozilla.org/pu...zilla1.7.1/shellblock.xpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:25

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:04:
Nu velen zijn overgegaan op Firefox of Thunderbird als alternatief voor IE, kon het niet lang uitblijven. Een 'vulnerability' is aangetroffen. Gelukkig is er meteen een patch beschikbaar. Alleen voor Windows, andere OS'sen zijn niet getroffen.
Nou, Captain Proton to the resque, ej?

We waren er ook al een tijdje achter heur. Overigens is het niet alleen een vulnerability van Mozilla. :).

Die nightly van vandaag vind ik eigenlijk maar mooi kloten. Ik begin die hele findbar behoorlijk klote te vinden, gelukkig is find as you type zonder acceskey weer gewoon aan te zetten, door te gaan typen. Maar natuurlijk rekent 'ie dan natuurlijk de eerste key die je indruk weer niet mee, omdat 'ie daar die bar mee opent. En als je op een link uit bent gekomen kun je niet op enter drukken om naar de link te gaan, omdat 'ie dan naar de volgende result gaat. Frustrerend, frustrerend, frustrerend. Nouja, het is een work-in-progress. :).

[ Voor 3% gewijzigd door Nietzman op 10-07-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nietzman schreef op 10 juli 2004 @ 21:17:
[...]

Nou, Captain Proton to the resque, ej?

We waren er ook al een tijdje achter heur. Overigens is het niet alleen een vulnerability van Mozilla. :).
KNIP
Ik lees het net pas op usenet en ik ga geen 8 pagina's tekst doorploegen om te kijken of iemand anders het al heeft gemeld.
Hou je sarcasme liever voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:41:
[...]

Ik lees het net pas op usenet en ik ga geen 8 pagina's tekst doorploegen om te kijken of iemand anders het al heeft gemeld.
Hou je sarcasme liever voor je.
Nou het is maar 1 pagina terug hoor....

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 21:41:
Maar het is echt niet een grote moeite om de posts van de laatste paar dagen even door te nemen.

Trouwens, een handige functionaliteit van FireFox is de type ahead finder. Probeer eens keywords als "update", "0.9.2" of "patch." Afbeeldingslocatie: http://www.slork.nl/include/slork/smilies/emo.gif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Nietzman schreef op 10 juli 2004 @ 21:17:
Die nightly van vandaag vind ik eigenlijk maar mooi kloten. Ik begin die hele findbar behoorlijk klote te vinden, gelukkig is find as you type zonder acceskey weer gewoon aan te zetten, door te gaan typen. Maar natuurlijk rekent 'ie dan natuurlijk de eerste key die je indruk weer niet mee, omdat 'ie daar die bar mee opent. En als je op een link uit bent gekomen kun je niet op enter drukken om naar de link te gaan, omdat 'ie dan naar de volgende result gaat. Frustrerend, frustrerend, frustrerend. Nouja, het is een work-in-progress. :).
Ik dacht dat het nu goed werkt, maar je hebt idd gelijk. De eerste keer dat je hem oproept gaat het goed, alleen als je begint met typen en de balk staat nog in beeld wordt de 1e letter niet meegenomen.
Idd maar hopen dat het beter wordt, want zo is het echt niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Gert-Paul schreef op 10 juli 2004 @ 22:40:
Ik dacht dat het nu goed werkt, maar je hebt idd gelijk. De eerste keer dat je hem oproept gaat het goed, alleen als je begint met typen en de balk staat nog in beeld wordt de 1e letter niet meegenomen.
Tja, ik probeerde het zonet weer, en toen deed 'ie het wel weer goed. :X.

Nouja, ik wacht de volgende nightly's wel weer af. :P. Het probleem van het niet 'activeren' van een link met enter heb ik nog wel steeds. Ik heb eigenlijk liever dat 'ie met F3 of een dergelijke accesskey naar de volgende result gaat, maar misschien komt daar nog iets voor. :). Het optionsvenster is in ieder geval ook weer wat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:42
Ik kom nogal eens tegen dat Firefox crasht als ik een tab met daarin een pdf file geopend, probeer af te sluiten. Iemand enig idee wat hier tegen te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Ballenman schreef op 10 juli 2004 @ 22:56:
Ik kom nogal eens tegen dat Firefox crasht als ik een tab met daarin een pdf file geopend, probeer af te sluiten. Iemand enig idee wat hier tegen te doen is?
Acrobatondersteuning is nog niet helemaal honderd in FireFox. Crashed je browser écht, of hangt 'ie alleen maar een tijdje? Tegenwoordig hangt FF bij mij alleen maar een seconden of twintig, waarna ik weer verder kan surfen.

Draai je de recentste Acrobat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:22
Een browser zeer onhandig in het gebruik. Ik heb een paar maanden 0.8 gedownload en ben inmiddels allang weer terug naar Internet Explorer 6.

Zit ik in die ellenlang pricewatchlijst te scrollen, klik ik op een item, ga weer terug via de browserknop "back to previous page" en ik kom bovenaan die ellenlange lijst terecht! Mag ik weer lekker terug scrollen door :( . In IE kom ik gewoon terug op de plaats waar ik de pagina verliet.

En dan die Nederlandse vertaling! Al helemaal om te huilen. :'( Wat een troep zeg.
Ik hoop toch dat ik niet hoef uit te leggen wat daar allemaal niet aan klopt!

Het scrollen met een klik op het scrollwieltje kan niet worden beïnvloed door gebruik te maken van de pijltjestoetsen. Je raad het al, dit was iets waar ik graag gebruik van maak en het kan allemaal met IE :Y)

En dan nog die domme speeltjes erbij. Ik heb een of andere skin gedownload, doet dat ding het maar voor de helft! :( Alleen de tabbladen hebben de skin, maar de knoppen en andere balken doen niet mee. |:(

O ja, die tabbladen. Erg handig, maar niet heus. Ik begrijp niet wat voor toegevoegde waarde die dingen hebben. Als je een nieuw venster wil, gebruik je toch gewoon Ctrl+N ? |:( |:(
En als je een link in een ander venster wil gebruik je de mogelijkheden van de rechter muisknop. Dat is ook zo gepiept.
Toegegeven, dit is misschien iets handiger dan IE, maar iig geen reden om over te stappen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Nietzman schreef op 10 juli 2004 @ 23:01:
[...]

Acrobatondersteuning is nog niet helemaal honderd in FireFox. Crashed je browser écht, of hangt 'ie alleen maar een tijdje? Tegenwoordig hangt FF bij mij alleen maar een seconden of twintig, waarna ik weer verder kan surfen.

Ik had vroeger wel problemen met Adrobat en toen bleef de browser idd hangen als ik een PDF afsloot of terug probeerde te gaan. Nu gaat het gelukkig zoals het hoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

henry86 schreef op 10 juli 2004 @ 23:07:
Zit ik in die ellenlang pricewatchlijst te scrollen, klik ik op een item, ga weer terug via de browserknop "back to previous page" en ik kom bovenaan die ellenlange lijst terecht! Mag ik weer lekker terug scrollen door :( . In IE kom ik gewoon terug op de plaats waar ik de pagina verliet.
Gebeurt me slechts zeer zelden, maar is verder een bekende bug. Het is nog betasoftware...

De voornaamste reden waarom het mij niet gebeurd is waarschijnlijk omdat ik alles wat ik in zo'n pricelist lijst zie, gewoon in een nieuwe tab open. Middelstemuisknop.
Dat werkt bij mij toch tientallen keren sneller/effectiever dan het elke keer teruggaan naar de overzichtslijst.
En dan nog die domme speeltjes erbij. Ik heb een of andere skin gedownload, doet dat ding het maar voor de helft! :( Alleen de tabbladen passen hebben de skin, maar de knoppen en andere balken doen niet mee. |:(
Kennelijk heb je een incompatible versie, of een rotte skin te pakken. Misschien de volgende keer even goed opletten voordat je dingen installeert? Haal gewoon je skins van update.mozilla, en de goede versie's. Dan zit je enigzins safe.
O ja, die tabbladen. Erg handig, maar niet heus. Ik begrijp niet wat voor toegevoegde waarde die dingen hebben. Als je een nieuw venster wil, gebruik je toch gewoon Ctrl+N ? |:( |:(
Ik, en met mij velen, vinden tabs vele malen overzichtelijker dan een compleet nieuw venster. Er moet toch een reden zijn waarin IE zo ongeveer de enige browser is die ze nog niet heeft?

[ Voor 11% gewijzigd door Nietzman op 10-07-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nietzman schreef op 10 juli 2004 @ 23:13:
[...]

Gebeurt me slechts zeer zelden, maar is verder een bekende bug. Het is nog betasoftware...

De voornaamste reden waarom het mij niet gebeurd is waarschijnlijk omdat ik alles wat ik in zo'n pricelist lijst zie, gewoon in een nieuwe tab open. Middelstemuisknop.
Dat werkt bij mij toch tientallen keren sneller/effectiever dan het elke keer teruggaan naar de overzichtslijst.
Ik heb het helaas erg vaak en irriteert een beetje. Maar goed, alle voordelen van FireFox wegen zwaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste problemen kwamen door Acrobat 6.0/Acrobat Reader 6.0; eerder een Acrobat probleem dan een Firefox probleem (ook met IE werkt Acrobat 6.0 niet altijd foutloos). De latere versies 6.0.1 en 6.0.2 werken beter samen met Firefox, evenals de oudere versies 5.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballenman schreef op 10 juli 2004 @ 22:56:
Ik gebruik Adobe Reader Speed-Up 1.20 om een stel plugins van de reader uit te schakelen. Hierdoor opent en sluit FF razend snel bij klikken van een pdflink.

http://www.zdnet.be/downl.cfm?id=35959

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ander bugje gevonden/opgemerkt, weet niet wie er nog meer last van heeft:

Als ik in een ander programma (bijvoorbeeld Outlook 2003) op een link klik, opent deze zich keurig in Firefox, echter in de applicatie zelf (outlook dus) krijg ik een windows waarin hij zoekt naar een uitvoerbaar bestand (*.exe)

Opgeslost. kwestie van verwijzing die ergens blijkbaar niet goed stond. Eén keer firefox.exe aangeklikt, en geen last meer...

[ Voor 19% gewijzigd door Spacecowboy op 11-07-2004 01:43 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
jeroen1001 schreef op 11 juli 2004 @ 01:42:
Ander bugje gevonden/opgemerkt, weet niet wie er nog meer last van heeft:

Als ik in een ander programma (bijvoorbeeld Outlook 2003) op een link klik, opent deze zich keurig in Firefox, echter in de applicatie zelf (outlook dus) krijg ik een windows waarin hij zoekt naar een uitvoerbaar bestand (*.exe)

Opgeslost. kwestie van verwijzing die ergens blijkbaar niet goed stond. Eén keer firefox.exe aangeklikt, en geen last meer...
Heb ik ook, maar naar die verwijzing te hebben goed gezet heb ik een ander probleem. Als ik nu namelijk een link aan click in Outlook 2003 dan starten er 2 mozilla browsers. :?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Laatst online: 01-09 01:13
Een browser zeer onhandig in het gebruik. Ik heb een paar maanden 0.8 gedownload en ben inmiddels allang weer terug naar Internet Explorer 6.
Dus wat is dan de reden dat je hier nu je beklag komt doen als je toch al weer helemaal gelukkig terug bent bij IE? Trollen misschien?
Zit ik in die ellenlang pricewatchlijst te scrollen, klik ik op een item, ga weer terug via de browserknop "back to previous page" en ik kom bovenaan die ellenlange lijst terecht!
Klopt, is inderdaad vervelend. IE heeft geen enkel nadeel?
En dan die Nederlandse vertaling! Al helemaal om te huilen. :'( Wat een troep zeg.
Weet ik niet, ik gebruik nooit de nederlandse vertaling. En dat is ook wat het is, een vertaling. Dat wil zeggen dat dit niet gebeurd door mensen van mozilla, maar gewoon door gebruikers van Firefox die op vrijwillige basis de moeite nemen om ervoor te zorgen dat mensen een Nederlandse vertaling kunnen nemen. Ik neem aan dat je contact opgenomen hebt met de vertalers met jouw suggesties en verbeteringen? Want er zijn mensen die alleen maar klagen en het idee hebben dat een gratis produkt volledig op hun wensen gemaakt moet worden.
Het scrollen met een klik op het scrollwieltje kan niet worden beïnvloed door gebruik te maken van de pijltjestoetsen. Je raad het al, dit was iets waar ik graag gebruik van maak en het kan allemaal met IE :Y)
Misschien begrijp ik je niet, maar waarom moet je daarvoor een tik op je scrollwiel voor geven?
En dan nog die domme speeltjes erbij. Ik heb een of andere skin gedownload, doet dat ding het maar voor de helft! :( Alleen de tabbladen hebben de skin, maar de knoppen en andere balken doen niet mee. |:(
Je noemt skins domme speeltjes maar je installeert er wel een...makes sense. De kritiek die je noemt lijken me eerder betrekking hebben op de skin zelf en niet op de browser, en is daardoor irrelevant. Mozilla levert geen skins afgezien van de standaard look.
O ja, die tabbladen. Erg handig, maar niet heus. Ik begrijp niet wat voor toegevoegde waarde die dingen hebben.
Ik wel. Verschillende gebruikers hebben verschillende wensen, niet alles draait om jou.
Als je een nieuw venster wil, gebruik je toch gewoon Ctrl+N ? |:( |:(
Nee dan gebruik ik CTRL-T. CTRL-N is een nieuw venster en geen nieuwe tab. Ik heb vaak al veel vensters openstaan. Daarom is tabbed browsing voor mij ideaal, scheelt een hoop ruimte op m'n taakbalk. Enneh...psst, je kan het uitzetten! Maar dat wist je vast al.
Toegegeven, dit is misschien iets handiger dan IE, maar iig geen reden om over te stappen. :Z
Tja, voor mij en vele anderen wel.

Enneh:
O ja, die tabbladen. Erg handig, maar niet heus.
Tegenstelling :?

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

en heb je waarschijnlijk ook alweer het een en ander aan spy- en malware opgelopen ;)
bekende issue, wordt echt wel gefixed ooit..
Een echte Nederlander kent ook Engels, en ander is er iemand in zijn opvoeding tekort geschoten...
[...]
* crisp is moe en gaat slapen

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

En als je een link in een ander venster wil gebruik je de mogelijkheden van de rechter muisknop. Dat is ook zo gepiept.
Nou...het grote voordeel vind ik dat je taakbalk niet oneindig volloopt met schermen. je ziet ze nu gewoon allemaal boven in je beeld. maakt het wisselen erg makkelijk, ik vind het erg handig.
en dat van die rechtermuisknop: dat kan dan ook nog steeds! sterker nog: je kunt kiezen tussen New Window en New Tab.

wat ik ook handig vind is de pop up blocker en het zeer gemakkelijk verwijderen van dingen als geschiedenis, cookies, saved passwords en de Cache.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:42
[...]

Of ie echt 'crasht' weet ik eigenlijk niet, ik heb nog nooit 20 sec zitten wachten tot het weer over ging ;) Ik draai wel de laatste versie van Acrobat Reader voor zover ikkan zien: 6.0, en hij geeft aan dat er geen updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Ballenman schreef op 11 juli 2004 @ 09:42:
[...]

Of ie echt 'crasht' weet ik eigenlijk niet, ik heb nog nooit 20 sec zitten wachten tot het weer over ging ;) Ik draai wel de laatste versie van Acrobat Reader voor zover ikkan zien: 6.0, en hij geeft aan dat er geen updates zijn.
ik draaide ook 6.0 , en die draaide klote!

Al een tijdje is er 6.0.1 (of heb je die soms ?) en die draait veel fijner en .pdf bestanden openen sneller.

*KLIK*
(23.7 MB)

Hoe Rabobankieren met Firefox
Het wordt uitgelegd voor 0.8 maar de procedure is in 0.9 nagenoeg hetzelfde.

(misschien iets voor de startpost?)

[ Voor 24% gewijzigd door FlashBang op 11-07-2004 13:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Het zal uiteraard wel vaker hier voorgekomen zijn, maar is er ook een mogelijkheid om het google zoekvenstertje groter te maken ? Vind hem nl. beetje aan de kleine kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Change the width of the search bar

The default search bar width is rather small, probably big enough for 20 characters. You can fix this if it bothers you by changing the width by editing your userChrome.css. The userChrome.css file is located in the "chrome" directory in your profile directory. The Firefox Help site has a page explaining how to get to your userChrome.css, if you're not familiar with where your profile folder is. Once you have your userChrome.css, put this bit in there to set the width of the search bar to 350 pixels:
code:
1
#search-container { -moz-box-flex: 350 !important; }

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ben ik nu de enige die het raar vind dat PDF documenten in een browser worden geopend? In MSIE gebeurt hetzelfde met met MS Office documenten waarbij je ook nog eens geen werkbalken hebt.

Een browser hoort in zo'n geval gewoon de downloadmanager te openen, het bestand te downloaden en op te slaat in, of het het bijbehorende programma te openen, niet zodra je er op klikt het programma gaan starten binnen de browser zelf.

Na het wijzigen van behoorlijk wat instellingen kun je het wel zo instellein in Mozilla/FireFox, maar toch blijf ik het een vreemde standaardinstelling vinden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Johnny schreef op 11 juli 2004 @ 14:16:
Ben ik nu de enige die het raar vind dat PDF documenten in een browser worden geopend? In MSIE gebeurt hetzelfde met met MS Office documenten waarbij je ook nog eens geen werkbalken hebt.

Een browser hoort in zo'n geval gewoon de downloadmanager te openen, het bestand te downloaden en op te slaat in, of het het bijbehorende programma te openen, niet zodra je er op klikt het programma gaan starten binnen de browser zelf.

Na het wijzigen van behoorlijk wat instellingen kun je het wel zo instellein in Mozilla/FireFox, maar toch blijf ik het een vreemde standaardinstelling vinden.
Dat systeem is gewoon als handigheid bedoelt, "klik hier voor een weergave van het netwerk van $provider" jij klikt en je verwacht direct de weergave te zien.

Als je het dan wilt neerhalen kun je gewoon op opslaan als linksboven in de pdf klikken.

Ze doen dat gewoon om de gebruikersvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Pretorian_ schreef op 11 juli 2004 @ 03:50:
[...]

Nou...het grote voordeel vind ik dat je taakbalk niet oneindig volloopt met schermen. je ziet ze nu gewoon allemaal boven in je beeld. maakt het wisselen erg makkelijk, ik vind het erg handig.
"Ja maar, in Windows XP kun je al je vensters groeperen"
Klopt ook en werkt ook wel aardig, maar wat je niet kunt is je eigen groeperen doen.

Voorbeeld:
Ik ben met wat schoolwerk bezig en moet het nodige opsnorren op internet. Tegelijk ben ik ook met nog wat eigen persoonlijke dingetjes tegen, beetje pauze tussendoor houden zeg maar :)

Doe je dit met IE en die taskbar grouping in Windows XP dan worden alle IE vensters gegroepeerd onder 1 groep, overzicht is dan aardig zoek met een stuk of 30 vensters.

Met tabbed browsing doe je het anders:
je maakt 2 windows: window 1 bevat alle sites voor je huiswerk en window 2 bevat alle sites van je persoonlijke dingetjes. Stukken overzichtelijker lijkt me zo.

Dat is de manier waarop ik tabbed browsing gebruik, heel handig als je naar diverse onderdelen moet zoeken, dan is dit spreidbaar over diverse windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Die je gewoon aan kunt zetten voor zover ik weet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00

behoorlijk wat instellingen? toch gewoon opties > downloads > plugins, en daar wegdoen wat je niet wil geopend zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ppl schreef op 11 juli 2004 @ 14:54:
[...]

"Ja maar, in Windows XP kun je al je vensters groeperen"
Klopt ook en werkt ook wel aardig, maar wat je niet kunt is je eigen groeperen doen.

Voorbeeld:
Ik ben met wat schoolwerk bezig en moet het nodige opsnorren op internet. Tegelijk ben ik ook met nog wat eigen persoonlijke dingetjes tegen, beetje pauze tussendoor houden zeg maar :)

Doe je dit met IE en die taskbar grouping in Windows XP dan worden alle IE vensters gegroepeerd onder 1 groep, overzicht is dan aardig zoek met een stuk of 30 vensters.

Met tabbed browsing doe je het anders:
je maakt 2 windows: window 1 bevat alle sites voor je huiswerk en window 2 bevat alle sites van je persoonlijke dingetjes. Stukken overzichtelijker lijkt me zo.

Dat is de manier waarop ik tabbed browsing gebruik, heel handig als je naar diverse onderdelen moet zoeken, dan is dit spreidbaar over diverse windows.
volgens mij zijn we het aardig eens dus! :*)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Vraagje...

Ik ben nu net over op FF, en bevalt goed... alleen heb ik een vraag over de favorieten. Ik heb bijvoorbeeld internetbankieren van ABN Amro in mijn favoieten opgeslagen onder 'abn'. In IE ging ik als ik in mijn adresbalk abn typte en op enter ramde direct naar de pagina achter die bookmark. In FF werkt dit niet... iemand een idee?

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
even bij de bookmark van de abn bij keyword abn invullen does the trick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Maverick schreef op 11 juli 2004 @ 22:04:
Mijn held :*

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter

skabouter

Skabouter

Harm schreef op 10 juli 2004 @ 16:04:
En waarom werkt die niet? Hij raakt niet geïnstalleerd? Well, daarvoor heeft [rml]Harm in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III"[/rml] (ik dus ;) ) de oplossing al gegeven :) .
zoals maverik al zegt, hij installeerd prima, kan ook alle opties weizigen, maar de plugin zelf doet gewoon niets, ik heb hetzelfde probleem met meerdere plugins. o.a. linky en IE vieuw.

Wel erg vervelend :(

een compleet nieuwe install van versie 0.9.2 was de remedie :)

[ Voor 8% gewijzigd door skabouter op 11-07-2004 23:40 ]

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Maverick schreef op 11 juli 2004 @ 22:04:
Kuist. dat zocht ik. Dank _/-\o_

Overigens echt een superbrowser :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
BTW, de nieuwe Tabbed Browser Preferences is uit :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
en waar vindt men die? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=112
Russian Phoenix schreef op 11 juli 2004 @ 10:05:
Hoe Rabobankieren met Firefox
Het wordt uitgelegd voor 0.8 maar de procedure is in 0.9 nagenoeg hetzelfde.

(misschien iets voor de startpost?)
Voor nieuwe gebruikers zal het denk ik wel handig zijn. Zal hem zometeen toevoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
bedankt voor de link ;)

rabobankiere werkt hier overigens zowiezo, hoef ik niets extra's voor te doen (o de popup unblocken na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap: waarom activeert firefox die verborgen tab opties niet automatisch?! Nu moet je er een extra extension voor installeren, wat eigenlijk helemaal niet nodig hoeft te zijn, toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 10:43:
Wat ik niet snap: waarom activeert firefox die verborgen tab opties niet automatisch?! Nu moet je er een extra extension voor installeren, wat eigenlijk helemaal niet nodig hoeft te zijn, toch :)
Die functies zijn er helemaal niet :P . TBE voegt die functies juist toe aan Firefox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik vind het iig ontzettend handig die TBE :)

[ Voor 5% gewijzigd door GandalfTheGrey op 12-07-2004 12:11 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
idd, alles opent in tabs, bij middelmuisknop opent het in een tab, zonder de focus, als het opent in een _blank, dan is het wel een tab, met focus.
eigenlijk zou die single window genoeg zijn voor mij, maar die focust tabs die van een _blank komen niet, dan kan met TBE wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op 12 juli 2004 @ 12:10:
[...]

Die functies zijn er helemaal niet :P . TBE voegt die functies juist toe aan Firefox/
Oh ik dacht dat gelezen te hebben, maar kan het nu niet meer vinden :) Verder fijne extension. My point, van mij mogen ze deze functies standaard in firefox zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 14:33:
[...]

Oh ik dacht dat gelezen te hebben, maar kan het nu niet meer vinden :) Verder fijne extension. My point, van mij mogen ze deze functies standaard in firefox zetten. :P
In Firefox-versie na 1.0 gaan dit soort dingen ook wel toegevoegd worden. Maar dat duurt allemaal nog drie maanden ofzo voor men daar aan gaat werken :P . Tabbed browsing gaat namelijk verder uitgewerkt worden dan en dan zullen enkele functies uit extensions ook zeker meegenomen gaan worden in de echte Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Met die TBE plugin, kan ik alleen via Extension bij de properties komen? Is dat normaal? :?

Wel een mooie plugin, iig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Graham schreef op 12 juli 2004 @ 17:33:
Met die TBE plugin, kan ik alleen via Extension bij de properties komen? Is dat normaal? :?

Wel een mooie plugin, iig.
Ja, dat geldt overigens bij elke Extensions. :)
edit:
De meeste dan.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door pasta op 12-07-2004 17:37 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
pastapappie.NET schreef op 12 juli 2004 @ 17:33:
[...]

Ja, dat geldt overigens bij elke Extensions. :)
Mmm jah en nee.

Bij adblock is het toch wat mooier gedaan ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een exploit voor Firefox opgedoken!

voor degene die frans spreken:

* Description Technique - Exploit *

Une vulnérabilité a été identifiée dans Mozilla, Firefox et Thunderbird, elle pourrait être exploitée par un attaquant distant afin de compromettre un système vulnérable. Le problème se situe au niveau du protocole "shell:", qui pourrait être exploité afin de lancer un certain nombre d'exécutables (sous Windows). Il est possible de combiner cette faille avec d'autres vulnérabilités locales afin d'exécuter des commandes arbitraires (par exemple, exploitation d'un buffer overflow présent au niveau du fichier x:\WINDOWS\System32\grpconv.exe, qui ne gère pas correctement les longs noms de fichiers ".grp").

Note : Les prochaines versions de Mozilla Firefox incluront un système de notification/update automatique.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 19:19:
Er is een exploit voor Firefox opgedoken!

voor degene die frans spreken:

* Description Technique - Exploit *

Une vulnérabilité a été identifiée dans Mozilla, Firefox et Thunderbird, elle pourrait être exploitée par un attaquant distant afin de compromettre un système vulnérable. Le problème se situe au niveau du protocole "shell:", qui pourrait être exploité afin de lancer un certain nombre d'exécutables (sous Windows). Il est possible de combiner cette faille avec d'autres vulnérabilités locales afin d'exécuter des commandes arbitraires (par exemple, exploitation d'un buffer overflow présent au niveau du fichier x:\WINDOWS\System32\grpconv.exe, qui ne gère pas correctement les longs noms de fichiers ".grp").

Note : Les prochaines versions de Mozilla Firefox incluront un système de notification/update automatique.

;)
En die exploit is al lang gefixt, door de ShellBlock Patch. Deze is tevens opgenomen in Firefox 0.9.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Boomerang schreef op 12 juli 2004 @ 19:34:
[...]

En die exploit is al lang gefixt, door de ShellBlock Patch. Deze is tevens opgenomen in Firefox 0.9.2
Nederlandse taal is toch kort maar krachtig......:P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he, waar zijn de themes gebleven?, net een clean install en 0.9.2 geinstalled, maar ik kan geen theme meer vinden.

PS, welke settigs moet ik nu ook alweer precies hebben om elke link die naar een externe pagina verwijst naar een tab te sturen. (heb tabbrowser extensions geinstalled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:11:
he, waar zijn de themes gebleven?, net een clean install en 0.9.2 geinstalled, maar ik kan geen theme meer vinden.
Waar kijk je naar thema's? Dit is iig de officiële locatie!
PS, welke settigs moet ik nu ook alweer precies hebben om elke link die naar een externe pagina verwijst naar een tab te sturen. (heb tabbrowser extensions geinstalled)
Ik gebruik geen tabbrowser extensies meer, maakt Firefox te sloom. In plaats daarvan TBP, die de belangrijkste opties voor mij wel heeft. Ik weet dus niet precies waar je het kunt vinden, maar je zult moeten kijken naar iets met external links (duh..). Ik dacht dat het in het begin tab zat of anders in advanced tabs oid.

Voor mensen die trouwens willen weten wat voor dingen er de afgelopen dagen toegevoegd zijn (andere popup melding, melding bij installeren extensies van een site anders dan mozilla.org, RSS integratie en nieuwe zoekfunctie). Dit moeten deze pagina eventjes bekijken met links naar oa screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: kan je 0.9.2 gewoon over 0.9.1 heen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 22:34:
Vraagje: kan je 0.9.2 gewoon over 0.9.1 heen installeren?
Als je een nieuwe versie wilt draaien zou ik altijd voor de zekerheid de vorige versie verwijderen (ook deze keer dus). Je profiel ed zijn echter geen probleem.
Ik verwacht dat het nu geen directe problemen geeft, alleen gaat het soms ook wel eens mis. Ik zou dus geen risico nemen..

In jouw geval is upgraden denk ik niet eens nodig. Het installeren van deze patch is voldoende en biedt dezelfde functionaliteit als 0.9.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'em, sommige themes worden helemaal verkkerd weergegevn met 0.9.2, zonde. Probeer net de populaire: FirefoxModern 0.7.1, maar die neemt features van de standard theme over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 21:11:
In het menu Tools, als je dat bedoelt iig. ;)

Overigens hebben ze in de nieuwste nightly weer een nieuwe feature toegevoegd. Een XP SP2 achtige manier om te vertellen dat je popup geblocked is. Ik dacht dat ze alleen nog maar bugfixes gingen uitvoeren tot 1.0? :?

[ Voor 37% gewijzigd door pasta op 13-07-2004 00:00 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
GandalfTheGrey schreef op 12 juli 2004 @ 12:11:
Ik vind het iig ontzettend handig die TBE :)
Ik vind TBE te bloated, terwijl TBP alle functies heeft die ik nodig heb, zeker de nieuwste versie :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik mis nog steeds de optie 'open in new active tab'

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Daar is een plugin voor dacht die dat wel kan.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
joint_me schreef op 13 juli 2004 @ 09:02:
[...]

Ik vind TBE te bloated, terwijl TBP alle functies heeft die ik nodig heb, zeker de nieuwste versie :)
Is dat dan een soort gelijke extensie? (lijkt me wel ;) ) En wat verschilt er tussen die twee?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

pastapappie.NET schreef op 12 juli 2004 @ 23:36:
[...]

In het menu Tools, als je dat bedoelt iig. ;)

Overigens hebben ze in de nieuwste nightly weer een nieuwe feature toegevoegd. Een XP SP2 achtige manier om te vertellen dat je popup geblocked is. Ik dacht dat ze alleen nog maar bugfixes gingen uitvoeren tot 1.0? :?
Yep, er zijn zelfs 3 (!) nieuwe features: http://www.neilturner.me....tures_for_firefox_10.html

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

ik heb nog 'n klein maar vervelend probleem. 'n forum waar ik de laatste tijd vaak kom (forums.gaming-age.com) laat zich niet goed meer zien onder FireFox. terwijl ik dat toch de fijnste browser ben gaan vinden.

is dat probleem bij jullie ook 't geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Trouwens nu RSP het over verkeerd weergeven heeft dacht ik aan een vrij veel voorkomend 'probleem' wat ik heb (en denk ook andere).

Namelijk dat het textfield bij een forum (waar je je post in typt) vaak vervormd is. Is dit een bekent probleem? Ik heb het niet alleen op GoT maar ook op een ander forum. Vaak als ik dan een lange text typt dan krijg ik van die navibar in de breedte en lengte van het textfield.

iig zal ik anders vanavond eens wat voorbeelden posten (screenshots van FF en IE)...

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
RSP schreef op 13 juli 2004 @ 10:37:
ik heb nog 'n klein maar vervelend probleem. 'n forum waar ik de laatste tijd vaak kom (forums.gaming-age.com) laat zich niet goed meer zien onder FireFox. terwijl ik dat toch de fijnste browser ben gaan vinden.

is dat probleem bij jullie ook 't geval?
Wat is precies het probleem? Want IMHO wordt bij mij de pagina wel goed weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

ik was niet erg duidelijk in m'n stelling :) het topic overzicht wordt correct weergegeven:
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/1.jpg

Maar als ik 'n topic probeer te kijken... zie 't verschil tussen FF en IE
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/3.jpg

vrij vreemd aangezien het "eerst" wel goed ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de Googlebar-extensie geinstalleerd en die bevalt wel goed.
Is er een manier om de standaard searchbar te laten verdwijnen? Twee is wat overdreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Graham schreef op 13 juli 2004 @ 10:49:
Trouwens nu RSP het over verkeerd weergeven heeft dacht ik aan een vrij veel voorkomend 'probleem' wat ik heb (en denk ook andere).

Namelijk dat het textfield bij een forum (waar je je post in typt) vaak vervormd is. Is dit een bekent probleem? Ik heb het niet alleen op GoT maar ook op een ander forum. Vaak als ik dan een lange text typt dan krijg ik van die navibar in de breedte en lengte van het textfield.

iig zal ik anders vanavond eens wat voorbeelden posten (screenshots van FF en IE)...
Het enige probleem dat ik met tekstvelden heb is de selectie erin. Dat gaat nog al eens verkeerd of er blijven sommige delen een andere kleur, terwijl je wel iets anders geslecteerd hebt.
Het probleem wat jij trouwens zult hebben is denk ik met heel lange tekst. Normaal breekt Firefox het allemaal goed af, alleen moeten het wel woorden met spaties ziijn anders gaat het niet goed!
Eigenlijk nog een vierde, je krijgt nu ook een message (net als bij de nieuwe popup blocker) dat een site anders dan mozilla.org een xpi bestand wil installeren. Die kun je dan aan je whitelist toevoegen.
Graham schreef op 13 juli 2004 @ 10:14:
Is dat dan een soort gelijke extensie? (lijkt me wel ;) ) En wat verschilt er tussen die twee?
Op deze pagina kun je meer info over TBP vinden en screenshots van de opties. Zo kun je zien welke opties TBP biedt en of dat wat voor je is.
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 23:36:
'em, sommige themes worden helemaal verkkerd weergegevn met 0.9.2, zonde. Probeer net de populaire: FirefoxModern 0.7.1, maar die neemt features van de standard theme over.
De themes die in geprobeerd heb, deden het gewoon. Wel na een restart, want nadat je ze toepast is het vaak wel een mix van de twee thema's. Voor 1.0 moet die wisselen van thema's wel goed gaan!
pastapappie.NET schreef op 12 juli 2004 @ 23:36:
Ik dacht dat ze alleen nog maar bugfixes gingen uitvoeren tot 1.0? :?
Dat was wel de bedoeling en van sommige dingen snap ik het dan ook niet. Zeker de bugs die het met zich meebrengt. Dan hadden zich beter daar op kunnen focussen. Ik zie alleen zulke dingen als uitbreidingen van UI ed en dat was wel gepland voor 1.0. Net als de opties, want die gaan volgensmij ook op de schop. Die searchbalk zou je daar ook bij kunnen scharen, al zijn ze nog steeds bezig met het fixen van bugs ervoor. En die livemarks, wel grappig. Maar dat vind ik eigenlijk nog steeds een firefox na 1.0..
RSP schreef op 13 juli 2004 @ 11:32:
ik was niet erg duidelijk in m'n stelling :) het topic overzicht wordt correct weergegeven:
[afbeelding]

Maar als ik 'n topic probeer te kijken... zie 't verschil tussen FF en IE
[afbeelding][afbeelding]

vrij vreemd aangezien het "eerst" wel goed ging...
Ik heb het niet als ik jouw topic bekijk. Probeer de pagina eens te laden uit de cache (Shift + reload) en anders je cache helemaal leeg te maken (Options > Privacy).
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 11:41:
Ik heb nu de Googlebar-extensie geinstalleerd en die bevalt wel goed.
Is er een manier om de standaard searchbar te laten verdwijnen? Twee is wat overdreven ;)
Rechterklik op menubalk > Custumize. Dan kun je de kleine googlebar wegslepen.

offtopic:
Zo dat was ff een lang bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Dat cache leeggooien brengt me wel iets verder maar nog niet helemaal. het 1e topic wat ik bekeek zag er zo uit. het tweede topic wat ik bekeek zag er weer net zo uit als 3.jpg :/

edit: het bleek dat ie kut ging doen omdat ik ingelogd was :/ m'n account was verlorgen gegaan met de verhuizing van de server dus ik w8 nog op activation. misschien dat het daar aan ligt.

[ Voor 29% gewijzigd door RSP op 13-07-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Graham schreef op 13 juli 2004 @ 10:14:
[...]

• TBP is een mindere aanslag op de prestatie van firefox
• Minder opties, TBP is er op meer op de feel van de tabs gericht (open alle links in een nieuwe tab, moet goolge search in nieuwe tab openen, etc.)
• TBE heeft opties om de tabs te verplaatsen, standaard grootte in te stellen, maar ook de opties van TBP
• Download size van TBP is kleiner

persoonlijk voor mij heeft TBP alle opties die ik wil, misschien missen er een paar kleinde dingen, waar TBE uitblinkt in de opties die ik toch nooit gebruik. Heb een tijdje single window gebruikt, maar dat was het net niet.

Zo werkt het bij mij zo, dat middel click opent in een nieuwe tab op de achtergrond en gewone click opent in nieuwe tab op de voorgrond :) (behalve als ie in zich zelf opent)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Ben Goodger has updated the Mozilla Firefox Roadmap with the latest information about the path to 1.0.

Development will remain on the AVIARY_1_0_20040515_BRANCH (itself cut from the Mozilla 1.7 branch) until 1.0, with three releases candidates planned. The launch of Mozilla Firefox 1.0 for Windows and Linux is currently scheduled for Tuesday 14th September. The Mac OS X version will be released a little later, following additional work to make Firefox fit in the Aqua look and feel.
Bron: Neowin.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Opzich oud nieuws, een week geleden was dit al bekend: http://www.mozbrowser.nl/node/view/735

Het valt me alleen op dat MozillaZine het pas gisteren plaatste, daarom maakt Neowin er pas vandaag melding van. (MozillaZine is wel vaker wat later...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb TBP extensie (omdat deze sneller schijnt te werken dan TBE), echter vindt het zeer irritant dat er geen close button per tab zit. Zit er ergens een default functie verborgen welke ik niet weet of moet ik de TAB X extensie daarvoor installen. (moet zeggen dat ik ht wel vreemd vind in de gehele layout dat die nog niet standaard is, daar waar mijn ervaring JUIST met tabs is dat je er veel van opend en dus ook veel van sluit, d.i.t. new windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:22

Magic666

No one's neighbour!

"close tab on double click" gebruik ik.
Dubbelklikken op de tab en weg is die :)

In combinatie met TBP (stukken beter dan TBE) onverslaanbaar!

[ Voor 34% gewijzigd door Magic666 op 13-07-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik sinds een aantal dagen ook de nieuw FireFox _/-\o_ .En ik ben er heel tevreden over, voorheen gebruikte ik veel Opra7 maar er waren toch te veel sites die mij een beetje te lelijk werden. En mijnpostbank.nl deed het niet . Dan noodgedwongen weer terug naar IE. Met het gevolg: pc's weer vol met spy / adware.

En na het lezen van dit topic Firefox uitgerust met een aantal handige extentions.

Ik ben definitief over

Bye Bye IE. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter

skabouter

Skabouter

weet iemand waar en of de nieuwe orbit theme al beschikbaar is voor 0.9/0.9.1/0.9.2 ?

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Volgens themes.mozdev.org werkt die gewoon, probeer die eens. :)

[ Voor 31% gewijzigd door pasta op 13-07-2004 23:11 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter

skabouter

Skabouter

nope helaas gaat di versie daar niet verder dan firefoxbird 0.6 :(
krijg hem niet eens geinstalleerd hier |:(

[edit]
http://update.mozilla.org...cation=firefox&id=4&vid=5

deze werkt wel :)
jammer dat de blauwe er niet is maar goed, je kunt niet alles hebben :)

[ Voor 20% gewijzigd door skabouter op 13-07-2004 23:21 ]

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

skabouter schreef op 13 juli 2004 @ 23:14:
[...]

nope helaas gaat di versie daar niet verder dan firefox 0.6 :(
krijg hem niet eens geinstalleerd hier |:(
FireFox heet zowiezo pas FireFox sinds 0.8 ;), daarbij staat onder bij de Compatibility List ook gewoon 0.9 bij hoor. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

Ik heb problemen met JAVA bij het bekijken van websites. Ik heb de SUN module geinstalleerd, maar ik kom maar niet verder.

JAVA werkt dus gewoon niet :?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je onder Tools -> Options -> Web Features wel een vinkje staan bij "Enable Java"?
Als je naar "about:plugins" gaat, zie je dan wel de Java Plug-in erbij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zou er een lijstje van de mogelijkheden van 'about:'' (oa. about:config, about:plugins en meer?) in de startpost kunnen :) Het is namelijk best handig.

Of is er ook ergens een overzicht te vinden in FF zelf?

[ Voor 22% gewijzigd door Graham op 14-07-2004 08:23 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Graham schreef op 14 juli 2004 @ 08:23:
Zou er een lijstje van de mogelijkheden van 'about:'' (oa. about:config, about:plugins en meer?) in de startpost kunnen :) Het is namelijk best handig.

Of is er ook ergens een overzicht te vinden in FF zelf?
Misschien heb je hier wat aan: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=93890

Zowieso denk ik dat vooral about:config handig is. Verder about:plugins als die niet helemaal lekker werken, maar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 08:15:
Heb je onder Tools -> Options -> Web Features wel een vinkje staan bij "Enable Java"?
Check
Als je naar "about:plugins" gaat, zie je dan wel de Java Plug-in erbij staan?
Check en een verwijzing naar de versie van sun 1.4.2

XPI install wou niet dus dan maar handmatig geinstalleerd. Vervolgens nog geen JAVA. De reg fix er op los gelaten: geen JAVA.

Daarna nog in de control panel (JAVA plugin) de mozilla browser aangecheckt, dan krijg ik een melding dat er geen mozilla browser gevonden is. -> geen JAVA

Ik heb firefox geinstalleerd met de installer.

De automatische installer van JAVA loopt stuk omdat ie een XML bestand niet kan vinden...

[update]
ow nu doet ie het wel??? :?

[edit 2]
ow nee, toch niet: geen valid windows installer :?

[ Voor 23% gewijzigd door Schonhose op 14-07-2004 08:55 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb ook het een en ander aan problemen met java op bijvoorbeeld deze pagina: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp . Ik heb deze plugin: Java Plug-in 1.4.2_05 for Netscape Navigator en bij options java aanstaan. De pagina begint met laden, maar houdt er na een tijdje mee op en dan krijg ik een grijs vlak met een rood kruisje.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

@Sallin, dat krijg ik dus ook elke keer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Dit staat er in de Java FAQ, misschien moeten jullie dat maar eens proberen:
On some systems, JRE 1.4.2 does not work. In this case, you can use JRE 1.4.1_07 until the issue you are having is resolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Gert-Paul schreef op 14 juli 2004 @ 08:58:
Dit staat er in de Java FAQ, misschien moeten jullie dat maar eens proberen:
[...]
Jup, vooral voor de Linux users is dit irritant. Ik heb dr al last van vanaf FB 0.7 ofzo. Echt heel irritant. En ik heb echt geen zin om dat JAVA :/ weer een keertje opnieuw te gaan installeren e.d. Ze moeten maar eens een keer in FF 1.0 een aanpassing maken dat het wel werkt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose

Schonhose

Retro Icoon

Het werkt wel, maar ik gebruikte de http://javatester.org/enabled.html pagina om te testen of het werkte.

Toen kreeg ik een rood kruisje dus dacht ik dat het niet goed was. Vervolgens ben ik naar http://www.java.com/en/download/help/testvm.jsp gegaan en daar werkte het wel.

Toen nog een paar keer getest met wat applets en dat werkte allemaal \o/

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.