[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.700 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 14 juli 2004 @ 08:58:
Dit staat er in de Java FAQ, misschien moeten jullie dat maar eens proberen:
[...]
Hmmm daar had ik dus straal overheen gelezen... Inmiddels heb ik de oude versie geinstalleerd en dat werkt over het algemeen goed.
Trend micro housecall doet het nog steeds niet, maar dat blijkt aan de pagina te liggen. Nu wordt er gevraagd wat te installeren in de plugindirectory van netscape communicator. Hij weigert dit in de ff plugindirectory te installeren en dus doet de pagina het niet.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Lezers,

Ik heb een probleem met FF. Hij crashed nml wanneer ik een aantal tabs (7) met veel plaatjes open. Ik had de nieuwste installer van 0.9.2, nu heb ik het geprobeerd met een nieuwere nightly maar zelfde probleem. De oude 0.9 heeft dit niet bij mij.

Ik heb vrij veel cache aanstaan (200mb) en virtual memory in windows op automatisch, tevens zat diskruimte. Ik heb het wanneer ik een aantal paginas van FOK forum open met honderden plaatjes.

Iemand een idee waar het aan ligt? De foutmelding van de crash is van windows en verwijst naar een *.dll (weet zo even de naam niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

code:
1
2
3
4
Error: uncaught exception: [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 
(NS_ERROR_FAILURE) [nsIObserverService.removeObserver]" nsresult: "0x80004005
(NS_ERROR_FAILURE)"  location: "JS frame :: chrome://global/content/bindings/browser.xml 
:: destroy :: line 484"  data: no]

hmm deze error krijg ik zo nu en dan op verschillende pagina's (lijkt haast random te verschijnen) loop me nu rot te zoieken naar die file ("global/content/bindings/browser.xml ") maar kan het nergens vinden.

Zou dit aan FireFox liggen? of aan de pagina zelf ? (dat laatste lijkt me sterk, ik krijgt het zelfs op pagina's met maar 100 regels code ?)

[ Voor 6% gewijzigd door skabouter op 14-07-2004 14:47 ]

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:48
hmm, m'n adblockfilters werken niet meer na een upgrade naar 0.9 :(

in debian is 0.9 er gisteren ingekomen ofzo, maar filteren doet adblock niet en als ik het adblockknopje klik is de enige manier om dat window (waarin helemaal geen elementen staan) weg te krijgen is heel firefox killen... :(

overigens, ik zou ook wel weer de tabbrowser extention terugwillen, daarmee kon ik precies instellen hoe links zich gedragen, lukt me met tabbrowser preferences of singlewindow nog niet echt...

[ Voor 77% gewijzigd door Bananenplant op 14-07-2004 17:27 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
helpt niet... en ik heb m'n profiel weggepleurd en de /usr/lib/mozilla-firefox leeggemaakt en 'm opnieuw geinstalleerd, nog doet adblock raar :(

er staan helemaal geen elementen in die lijst en je kunt dat window niet meer sluiten. net alsof adblock 'er niet meer tussen komt'...

/edit: doh, met TBE erbij doet adblock het ook weer goed :?

[ Voor 15% gewijzigd door Bananenplant op 14-07-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg, ik ben in het verleden geswitched naar firefox omdat ik ergens las dat het mogelijk was om door middel van een soort slepende beweging <back> and <forward> navigatie te doen. Heb echter nooit kunnen achterhalen hoe nu precies.

Is dit waar?, en zo ja hoe?

(maar de rest van de features/security zijn al meer dan voldoende reden om te blijven hangen bij deze browser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
zoek maar eens naar de mouse gestures plugin.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o, ja ben ik de enige waar een pdf geladen pagina in een tab (window nog niet geprobeerd) er voor zorgt dat deze niet lekker wil sluiten, en vaak gewooon blijft hangen en dan crashed.

Heb nu al wel gezegt dat ie pdf plugins niet meer moet openen, maar hij blijft het doen ;(

merkt trouwens ook dat 0.9.2 vaker crashed (gewoon eruit knalt) met activex apps.) dan mijn voorganger 0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op 15 juli 2004 @ 00:20:
zoek maar eens naar de mouse gestures plugin.
thx, zeg vervolg vraag, nu kan ik dus teoretische mijn navigatie balk skippen, behalve mijn url text veld, echter beide zijn een en de zelfde. (rechtermuis navigation vink)

Enig idee hoe ik alleen de url textveld kan behouden en de navigatie buttons kan weghalen (beetje zoals ik IE kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
rechtermuis op de balk > customize, en alle icoontjes die je weg wilt hebben van de balk naar het vlak slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man, te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:22:
o, ja ben ik de enige waar een pdf geladen pagina in een tab (window nog niet geprobeerd) er voor zorgt dat deze niet lekker wil sluiten, en vaak gewooon blijft hangen en dan crashed.

Heb nu al wel gezegt dat ie pdf plugins niet meer moet openen, maar hij blijft het doen ;(

merkt trouwens ook dat 0.9.2 vaker crashed (gewoon eruit knalt) met activex apps.) dan mijn voorganger 0.8
Welke versie van Acrobat heb je? Ik heb hier ook last van gehad met Acr Reader 6.0 icm FF 0.8. Nu met 0.9(.x) en Reader 6.0.2 geen problemen meer.

Ik heb trouwens geen problemen met Firefox als hij eenmaal opgestart is. Eventueel een enkele keer dat hij niet verschijnt en dat ik hem in mn taskmanager moet afsluiten. Daarna is het dan probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acrobat 6.0 en 0.9.2 (zal de update van acrobat is draaien, misschien dat dat helpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
hm, is er ook iemand die me aan een xpi voor orbit purple kan helpen :) ? kan 'm nergens meer vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 00:22:

Inderdaad ik heb hetzelfde.
Op dit moment heb ik firefox even aan de kant gesmeten en gebruik ik toch weer Avant browser.
Ook met de laatste Acrobat had ik problemen in combinatie met Firefox. Tevens wordt hij ook niet bepaald stabiel zodra ik op een site, Quicktime animaties ga bekijken.
En af en toe wat onbenullige fouten. (en nee dat ligt niet aan mijn pc, want op mijn 2de pc exact hetzelfde)
Ik probeer hem wel weer als we op de 1.0 versie zitten, verders is het een fijne browser.
Nou hoef ik ook niet zo nodig Firefox te draaien, want Avant heeft ook alles. alleen tijdens het browsen met Avant kan ik niet snel SSL certificates bekijken.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Mijn firefox crashed met regelmaat op js3250.dll

Ik heb wat gelezen over flash/shockwave waar het misschien aan ligt.
Iemand hier problemen mee?

edit:
"C:\Program Files\firefox\firefox.exe" -p

Waarom krijg ik dan niet meer de profielmanager?
Hoe maak ik dan een nieuwe?

edit2:

Safe mode versie van FF opgestart (wat doet hij dan niet??) en alles werkt perfect!

[ Voor 89% gewijzigd door tatata op 15-07-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
tatata schreef op 15 juli 2004 @ 12:42:

JS3250.dll:

Netscape 32-bit JavaScript Module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 12-09 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat ik wel jammer vind is dat Firefox (standaard) niet (goed) om kan gaan met veel tabs. Met veel bedoel ik +- 30. Dertig, ja.

Dan kan je er zelfs niet meer bij komen, omdat je niet tussen de tabs kunt scrollen. Er zal vast ergens een plugin zijn die het fixed, maar standaard klopt het niet.

Firefox 0.8 @ Win2k

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 15 juli 2004 @ 18:31:
Wat ik wel jammer vind is dat Firefox (standaard) niet (goed) om kan gaan met veel tabs. Met veel bedoel ik +- 30. Dertig, ja.

Dan kan je er zelfs niet meer bij komen, omdat je niet tussen de tabs kunt scrollen. Er zal vast ergens een plugin zijn die het fixed, maar standaard klopt het niet.

Firefox 0.8 @ Win2k
Ctrl + (1-9) werkt idd maar met tot 9 tabs. Daarnaast is Firefox standaard een beetje kaal wat tabfunctionaliteit betreft. Ik heb dan nu ook TBP, MiniT en TabScroller geïnstalleerd en dan werkt het een stuk beter. Die laatste zal ook voor jou wel een oplossing zijn!
Na FF 1.0 komt er wel wat xtra tabfunctionaliteit (iig single window mode), maar ik verwacht niet dat iets als TabScroller het ooit in Firefox zelf haalt. Veel mensen hebben denk ik ook niet zoveel tabs open, ik iig niet! Daarom is een extensie volgensmij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op 15 juli 2004 @ 12:42:

Dat heb ik nu zo'n 1 week ook. Geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

PromWarMachine schreef op 15 juli 2004 @ 18:31:
Met [ctrl]-([shift]-)[tab] en [ctrl]-[pgup]/[pgdn] kom je overal bij toch? Of begrijp ik je verkeerd?
Anyway, het kan natuurlijk beter. Maar daarvoor zijn zoals boven vermeld tig extensies beschikbaar die je waarschijnlijk precies de functionaliteit kunnen geven die je wil. En dat is de kracht van FX :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik heb een "probleempje" met firefox, misschien dat jullie iets kunnen helpen.
'k Zit hier achter een of andere dwaze gateway die alleen poort 22 door laat. Nu wil ik daar af en toe eens met http een filetje achter zetten zodat ik die mee naar huis kan nemen, maar firefox weigert op port 22 te connecten
"Access to the port number given has been disabled for security reasons."
Hoe maak ik firefox wijs dat ik het wel wil?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 00:17

Blauw

De Schreeuw

Ik ben tot nu toe (weekje 0.91 testen) zeeer tevreden over Firefox. Er is echter nog één ding dat me een klein beetje weerhoudt om over te stappen: de scrollsnelheid met het muiswieltje. Die is namelijk iets langzamer dan die van IE en ik weet niet waar ik dat sneller kan maken. Iemand een goeie tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
Jozzz schreef op 16 juli 2004 @ 11:11:
Ik ben tot nu toe (weekje 0.91 testen) zeeer tevreden over Firefox. Er is echter nog één ding dat me een klein beetje weerhoudt om over te stappen: de scrollsnelheid met het muiswieltje. Die is namelijk iets langzamer dan die van IE en ik weet niet waar ik dat sneller kan maken. Iemand een goeie tip? :)
Als je Options -> Advanced -> Smooth scrolling uitzet gaat het iets sneller. Misschien is dat een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Semyon schreef op 16 juli 2004 @ 09:37:
Ik heb een "probleempje" met firefox, misschien dat jullie iets kunnen helpen.
'k Zit hier achter een of andere dwaze gateway die alleen poort 22 door laat. Nu wil ik daar af en toe eens met http een filetje achter zetten zodat ik die mee naar huis kan nemen, maar firefox weigert op port 22 te connecten
"Access to the port number given has been disabled for security reasons."
Hoe maak ik firefox wijs dat ik het wel wil?
Zit hier niks tussen ? :) :?

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 16-07-2004 11:29 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 00:17

Blauw

De Schreeuw

Pred schreef op 16 juli 2004 @ 11:18:
[...]

Als je Options -> Advanced -> Smooth scrolling uitzet gaat het iets sneller. Misschien is dat een mogelijkheid?
Die is al uit, maar dat geeft nog steeds (net) niet de snelheid van scrollen die ik in IE wel kan halen :)

EDIT: zelf nog even goed gezocht. De oplossing ook gevonden.

Nog ff snel de workaround voor de mensen die ook sneller willen scrollen: download de extension Superscroll 1.5 vanaf: http://ftp.eu.mozilla.org...ions/superscroll/?C=D;O=A

installeer het ding en restart Firefox. Vervolgens tools - extensions - superscroll en zet de 2 linkerboxjes op ongeveer 5 lines. Dat is ongeveer overeenkomstige snelheid met IE :)

[ Voor 42% gewijzigd door Blauw op 16-07-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Jozzz schreef op 16 juli 2004 @ 11:11:
In de settings van je mouse het aantal scrollregels aanpassen?? That did the trick...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Ik gebruik het ook sinds een paar dagen *net als thunderbird trouwens*

En op de één of andere manier bevalt het me primaa :)
Ik denk dat ik het lekker bij firefox hou! *wel jammer dat niet alle site's corect werken...

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik word helemaal gek van al die Netscape 32-bit JavaScript Module crashes (JS3250.dll) de laatste tijd.
Ik kan zonder problemen de crash in 99% van de gevallen reproduceren door op een van beide links te klikken:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/44158
http://frontpage.fok.nl/nieuws/44150

Ligt dat nou aan mijn FF installatie of zijn er meer mensen waarbij Firefox crashed bij een van deze 2 pagina's?

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep crashed bij mij ook. dwz de eerste link, de 2de gaat goed.

AppName: firefox.exe AppVer: 0.9.0.0 ModName: js3250.dll
ModVer: 4.0.0.0 Offset: 00021d2a

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kramers schreef op 16 juli 2004 @ 23:49:
Ligt dat nou aan mijn FF installatie of zijn er meer mensen waarbij Firefox crashed bij een van deze 2 pagina's?
Bij mij niet, maar ik heb dan ook geen Java en geen Flash geïnstalleerd in Firefox :) . Schakel die dus eens uit en probeer het eens opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Harm schreef op 16 juli 2004 @ 23:55:
[...]

Bij mij niet, maar ik heb dan ook geen Java en geen Flash geïnstalleerd in Firefox :) . Schakel die dus eens uit en probeer het eens opnieuw?
Zodra als ik java / javascript uitzet dan krijg ik helemaal geen vastlopers meer, heb ik dit wel aanstaan dan zie je dat het nieuwsbericht wel tevoorschijn komt, maar zodra de reacties ingelezen worden gaat het mis op deze pagina's.

Niet echt handig dus.
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 23:52:
yep crashed bij mij ook. dwz de eerste link, de 2de gaat goed.

AppName: firefox.exe AppVer: 0.9.0.0 ModName: js3250.dll
ModVer: 4.0.0.0 Offset: 00021d2a
Bij mij gaat de 2e link een stuk beter, maar die 1e crashed bijna altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefox hier 100% :)
soms wel eens een crash, maar niet zo vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

AMDFreak schreef op 16 juli 2004 @ 17:40:
Ik gebruik het ook sinds een paar dagen *net als thunderbird trouwens*

En op de één of andere manier bevalt het me primaa :)
Ik denk dat ik het lekker bij firefox hou! *wel jammer dat niet alle site's corect werken...
Ik stuur standaard van die leuke mailtjes.

In de trend van:
Ik wilde hier iets kopen maar helaas lukte dat niet omdat jullie foute code alleen werkt met de meest onveilige browser die er is.

Ze zijn allemaal erg teasing maar het valt me op dat iedereen terug mailed! standaard antwoord is "in de volgende versie van de site word dit probleem opgelost".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
moet eigenlijk zeggen dat ik nog geen crashes heb gehad met 0.9.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

SSE2 jpeg decoding wordt uit Firefox gehaald :( Er is een klein aantal processoren met een defecte SSE2 afdeling waardoor de jpegs veranderen in garbage.
Dit is dus een fout in de processor waardoor de software aangepast wordt :S Erg jammer.

Voor mensen die toch nog snelle JPEG decoding willen (en een hele sloot andere speed improvements) zijn er gelukkig nog wel de builds van onder andere mmoy en moox

Zelf ben ik fan van de buils van mmoy: http://www.pryan.org/mozilla/firefox/mmoy/?M=D

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beasley
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-08 00:00
Ik heb Firefox sinds gisteren maar eens als default browser ingesteld voor mijn ouders. :)

Helaas hadden ze nogal last van deze bug. Ze kijken namelijk regelmatig op Ebay.
Als je in een lange lijst met aangeboden items naar een subpagina gaat en daarna met de vorige-knop weer terug naar de hoofdlijst gaat dan wordt de plaats waar je gebleven was in die lijst niet onthouden en begin je weer helemaal bovenaan de lange lijst. Je moet dan weer zoeken waar je gebleven was. :(
Dat vonden ze erg irritant.

Gelukkig is er een "oplossing" (wordt ook op bovenstaande bugpagina genoemd).
Als je de Adblock extension installeert dan heb je hier geen last meer van. Althans, als je de standaardinstellingen in de Adblock Options van de extensie aangevinkt laat staan. Toen ik daar mee ging experimenteren begon hij soms het oude gedrag weer te vertonen. Ik kon er alleen geen patroon in ontdekken. Nu kom ik er maar niet meer aan. :+

Misschien heeft iemand die zich hier ook aan ergert nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kramers schreef op 17 juli 2004 @ 00:27:
[...]

Zodra als ik java / javascript uitzet dan krijg ik helemaal geen vastlopers meer, heb ik dit wel aanstaan dan zie je dat het nieuwsbericht wel tevoorschijn komt, maar zodra de reacties ingelezen worden gaat het mis op deze pagina's.

Niet echt handig dus.

[...]

Bij mij gaat de 2e link een stuk beter, maar die 1e crashed bijna altijd.
Welke FF gebruik je? Ik heb de MozillaFirefox_20040715_BRANCH_P4_AXP.exe van MOOX draaien.

Hmm ik had al een vermoeden dat het mogelijk aan een mijn extensie lag maar na uninstallen van Tabbrowser extension crashed FF niet meer op die links van jou.
De versie was Ver.1.10.2004071201 en ik weet niet of een van de oudere versies dat euvel niet hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 12:04:
[...]

Welke FF gebruik je? Ik heb de MozillaFirefox_20040715_BRANCH_P4_AXP.exe van MOOX draaien.

Hmm ik had al een vermoeden dat het mogelijk aan een mijn extensie lag maar na uninstallen van Tabbrowser extension crashed FF niet meer op die links van jou.
De versie was Ver.1.10.2004071201 en ik weet niet of een van de oudere versies dat euvel niet hebben.
Ik gebruik versie 0.9.2 met tabbrowser extensions 1.10.2004071201, en ik moet zeggen dat sinds ik idd de tabbrowers extensions heb geupdate, de problemen begonnen zijn.

Nu heb ik zonet even de tabbrowser gedeïnstalleerd, en nu loopt ie ook niet meer vast. Dus nu moet ik op zoek naar een oudere versie om die maar weer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Ik heb even dit topic helemaal doorgelezen, en ik ben nog even niet zo dol er op om de vorige te checken (toch meeste 0.8, en het gaat er hier redelijk sympathiek aan toe - dus) - bij 0.8 had ik eigenlijk alleen maar last van de lots-of-images-per-page bug. Bij 0.8 kon ik r-click -> save-as > doen, en dan kreeg ik gelijk dat 'ie de download manager opstartte en 't ding opsloeg in de directory of choice (Desktop). Nu (0.9) vraagt 'ie soms nog "Save as? Mooi. Waar?" op de manier die ik in IE zo heb leren haten. Toch staat 't in de instellingen goed.

Overigens ben ik erachter gekomen dat even alles backuppen toch wel goed is; m'n favorites van 0.8 werden niet goed overgenomen, er werd gewoon een set favs van een maand geleden of zo gebruikt... en dan nog iets niet zo leuks : FF vreet hier 50 mb intern :X, met 1 venster open. Of heb ik dan toevallig last van een build met een memory-allocation probleem?

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Yoozer schreef op 17 juli 2004 @ 15:42:
Overigens ben ik erachter gekomen dat even alles backuppen toch wel goed is; m'n favorites van 0.8 werden niet goed overgenomen, er werd gewoon een set favs van een maand geleden of zo gebruikt... en dan nog iets niet zo leuks : FF vreet hier 50 mb intern :X, met 1 venster open. Of heb ik dan toevallig last van een build met een memory-allocation probleem?
Nee, dat is normaal. Maarre, als je vervolgens nog meer tabs gaat openen, dan neemt je geheugengebruik slechts toe met een paar MB's en dat scheelt dan weer hè :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een dikke week of zo tevreden FF (0.9.2) gebruiker maar heb de volgende twee problemen:
1: Als ik in Outlook op een link klik openen er twee vensters (of tabs), heb ik nog geen oplossing voor gelezen en ik ben niet de enige,
2: Scrollen met m'n Trackman Mable FX werkt niet. Gebruik de nieuwste MouseWare (9.79). Dit is echt super irritant, niet kunnen scrollen op een pagina :(. Iemand hier een oplossing voor???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 17:36 . Reden: tiepo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 17:35:
Sinds een dikke week of zo tevreden FF (0.9.2) gebruiker maar heb de volgende twee problemen:
1: Als ik in Outlook op een link klik openen er twee vensters (of tabs), heb ik nog geen oplossing voor gelezen en ik ben niet de enige,
http://johnhaller.com/jh/mozilla/firefox_bug_246078.asp (is wel eens gevraagd in apart topic in software algemeen, volgensmij niet speciaal in dit topic)

EDIT: gelijk maar eventjes in de startpost gezet.
2: Scrollen met m'n Trackman Mable FX werkt niet. Gebruik de nieuwste MouseWare (9.79). Dit is echt super irritant, niet kunnen scrollen op een pagina :(. Iemand hier een oplossing voor???
Is dit alleen FF, of ook andere programma's?? Anders moet het echt aan je muis liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Unverter op 18-07-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://johnhaller.com/jh/mozilla/firefox_bug_246078.asp (is wel eens gevraagd in apart topic in software algemeen, volgensmij niet speciaal in dit topic)
Jot!
Is dit alleen FF, of ook andere programma's?? Anders moet het echt aan je muis liggen.
Nope, echt alleen in FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

http://www.pcwebwinkel.nl/

Deze site werkt niet met Firefox, ik heb de maker natuurlijk weer even flink in de zeik genomen ;)
Het word hoog tijd dat er eens een weblog word gestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
SSH schreef op 18 juli 2004 @ 23:39:
http://www.pcwebwinkel.nl/

Deze site werkt niet met Firefox, ik heb de maker natuurlijk weer even flink in de zeik genomen ;)
Het word hoog tijd dat er eens een weblog word gestart ;)
Ehm.. wat dacht je van ProMozilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik ga vanmiddag me moeder ook overzetten op Firefox. Kijken wat ze er van vind...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ontdek bij toeval net iets dat misschien bij iedereen al laaang bekend is, maar zoniet:
Als je met je mousepointer op de tab-balk staat en scrollt, dan scroll je door je tabs heen :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Letatcest schreef op 19 juli 2004 @ 11:38:
Ontdek bij toeval net iets dat misschien bij iedereen al laaang bekend is, maar zoniet:
Als je met je mousepointer op de tab-balk staat en scrollt, dan scroll je door je tabs heen :)
ik gebruik daat ctrl + [nummer] voor :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ja, die was me al bekend, deze was echter toeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Letatcest schreef op 19 juli 2004 @ 11:38:
Dat had ik eerst wel en nu werkt het niet meer? Of heb je daar TBE voor nodig?
Kramers schreef op 17 juli 2004 @ 13:43:
[...]

Ik gebruik versie 0.9.2 met tabbrowser extensions 1.10.2004071201, en ik moet zeggen dat sinds ik idd de tabbrowers extensions heb geupdate, de problemen begonnen zijn.

Nu heb ik zonet even de tabbrowser gedeïnstalleerd, en nu loopt ie ook niet meer vast. Dus nu moet ik op zoek naar een oudere versie om die maar weer te installeren.
He gelukkig werkt dit bij mij ook. Nu nog een oudere zoeken.

Waar kan ik zonder TBE instellen dat hij altijd maar 1 window mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tatata >
Als je wil dat _blank link in hetzelfde window worden geopend, moet je even in dit topic terugzoeken naar een reactie van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
tatata schreef op 19 juli 2004 @ 13:07:
Bij mij werkt het niet, dus denk dat TBE iig 1 van de extensies is die het kan. Misschien zijn er ook nog wel anderen.
Waar kan ik zonder TBE instellen dat hij altijd maar 1 window mag gebruiken?
Of idd de reply van Sendy: [rml]Sendy in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III"[/rml]
als standaard alles in het hetzelfde venster moet blijven, maar ook niet automatisch nieuwe tabs.

Wil je wel dat voor '_blank links' in een nieuw tab geopend moeten worden zou ik Single Window Mode proberen. Die ondersteunt nu ook java script links, waardoor hij nog meer in een nieuw tab opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

tatata schreef op 19 juli 2004 @ 13:07:
[...]

[...]
Da's zonder TBE
offtopic:
Damn. ik zit nu op de fac. achter een IE bak... da's ff wennen, zonder te willen jennen, dus dit is geen flame (eh.. wat rijmt daar dan weer op?) dus no one to blame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik versie 0.9.2 en ik kan nu niet meer inloggen op mijnpostbank.nl. Ik krijg de volgende error melding "Security module niet meer actief, controleer of uw browser java-enabled is en log opnieuw aan."

java staat toch enabled in de settings, iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
nog een vraagje:
het viel me op dat je niet op links kan klikken als de pagina nog niet helemaal geladen is.
met shift-klik wil het wel, maar het is toch nogal vervelend

vooral op sites als got, waar een usericon van iemand kan zorgen dat de pagina nog 20 seconds bezig is met laden.

weet iemand daar een oplossing voor?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
BasieP schreef op 19 juli 2004 @ 22:20:
nog een vraagje:
het viel me op dat je niet op links kan klikken als de pagina nog niet helemaal geladen is.
met shift-klik wil het wel, maar het is toch nogal vervelend

vooral op sites als got, waar een usericon van iemand kan zorgen dat de pagina nog 20 seconds bezig is met laden.

weet iemand daar een oplossing voor?
Ik merk het soms ook wel een beetje, en het is ongeveer het enige waar ik me soms nog een klein beetje aan irriteer in FF. Als ik een link in de background open met Ctrl + Click, in bv de MyReact pagina, dan reageer ffidd heel eventjes niet en opent soms een pagina die eigenlijk in een nieuwe tab had moeten openen, toch in het actieve tab. Hopelijk fixen ze dit idd snel :D
Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 21:17:
Ik gebruik versie 0.9.2 en ik kan nu niet meer inloggen op mijnpostbank.nl. Ik krijg de volgende error melding "Security module niet meer actief, controleer of uw browser java-enabled is en log opnieuw aan."

java staat toch enabled in de settings, iemand een oplossing?
Werkt JAVA op andere sites nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik zoek momenteel een theme voor FireFox. Ik ben een pc opnieuw aan het inrichten voor iemand en heb al de dutch versie van FireFox 0.8. Nu wil ik alleen graag een IE theme hebben, maar die kan ik nergens vinden. Bestaat deze :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
We Are Borg schreef op 19 juli 2004 @ 22:37:
Ik zoek momenteel een theme voor FireFox. Ik ben een pc opnieuw aan het inrichten voor iemand en heb al de dutch versie van FireFox 0.8. Nu wil ik alleen graag een IE theme hebben, maar die kan ik nergens vinden. Bestaat deze :) ?
http://www.intraplanar.net/projects/lunablue/ of
http://themes.mozdev.org/themes/ie.htmlhttp://mozfly.sitesled.com/ (deze lijkt me beter als IE5 thema)

[ Voor 8% gewijzigd door Unverter op 19-07-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Super _/-\o_ Ik gebruik de theme van http://www.intraplanar.net/projects/lunablue/ . Zo zien ze nauwelijks het verschil.

Nogmaals thanks. Had gezocht met google en op mozilla.org, maar kreeg alleen een hoop andere themes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
We Are Borg schreef op 19 juli 2004 @ 22:50:
Nogmaals thanks. Had gezocht met google en op mozilla.org, maar kreeg alleen een hoop andere themes :)
In Google vind je ze inderdaad niet (behalve dat verouderde ie5 thema dat ik eerst als link gaf) en op update.mozilla.org zijn ze ook niet te vinden...

Ik wist toevallig dat ze er allebei waren en waar je de eerste kon vinden (had ik volgensmij ergens op mozillazine gelezen). De tweede komt uiteindelijk van een search op mozillazine, ook omdat ik daar al eerder wat gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Thanks, voel ik me niet helemaal een complete zoekn00b ;). Theme werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik bedoelde eigenlijk meer in de afzeik stijl ;)

Maar tnx voor de URL, moet er even een nachtje over slapen maar misschien ga ik me wel opgeven voor die site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige link voor about:config, kan misschien in de startpost?
http://kb.mozillazine.org...Qs_:_About:config_Entries

(link loopt niet door, is dat te fixen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:32

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 12:06:
Handige link voor about:config, kan misschien in de startpost?
http://kb.mozillazine.org...Qs_:_About:config_Entries

(link loopt niet door, is dat te fixen?)
Ziet er handig uit, ik zal hem zo eventjes toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of 'ie al is langsgekomen, maar dit is zeker een leuke Quicksearch-tip voor Van Dale Taalweb. Door slim te bookmarken kun je handig gebruik maken van de quicksearch functie in de adresbalk van Firefox.

1) Maak deze bookmark aan:

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=%s

2) vul bij deze bookmark ook een keyword in, bijvoorbeeld "vd"

Als je nu in de adresbalk typt "vd handig", kom je op deze pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg java maar niet geinstaleerd op firefox, eerst deed java met IE het wel maar hij gebruikt ms java en die heb ik dus verwijdered(hier gevonden hoe het moet)
en dus ging ik weer sun java downloaden zegt ie dit halverwege de setup:
error - java(tm) update cannot retrieve version information from the targeted directory

ik kon wel mozilla aankliken enzo maar als ik nog 1x setup doe zegt ie dat ie al geinstaleerd is of ik hem wel reparen ofzo na een paar herinstals had ik er genoeg van |:(
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen :'( ?

update het werkt nadat ik die oude versie gebruikte maar nu werkt java bij IE het niet marja niet echt erg _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Ik draai inmiddels weer 0.8 omdat 0.9 gaar deed met extensions. Hij gaf XML parsing errors en ik kon nergens de Tabbrowser extensions vinden. Ik wil graag al me tabs/vensters in 1 venster houden. En dat lukte dus niet met 0.9.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik kon nergens de Tabbrowser extensions vinden
Wel geïnstalleerd en zoja al gekeken onder Tools => Extensions 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
eerst ff beginnen met een schoon profiel, dus in je run box typen: "C:/programf files/Mozilla Firefox/firefox.exe"-p

en dan nieuwe aan maken default --> hernoemen --> verwijderen --> nieuw profiel default noemen (hier kan je ook nieuwe positei van persoonlijke folder aangeven, handig voor backup)

OF

Als je weet waar je profiel word opgeslagen daar ff de folder met je inlognaam verwijderen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 15:00:
Weet niet of 'ie al is langsgekomen, maar dit is zeker een leuke Quicksearch-tip voor Van Dale Taalweb. Door slim te bookmarken kun je handig gebruik maken van de quicksearch functie in de adresbalk van Firefox.

Briljant! Weet een heleboel sites die je zo zou kunnen bedienen geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TY dat is nog eens handig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50

Waarom zo? Gewoon toevoegen als search engine ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

In de nieuwste FireFox kun je dit soort keyword bookmarks eenvoudig toevoegen, door in het context menu bij een input-field te kiezen "Add keywords search...". Het %s verhaal etc. wordt dan automatisch afgehandeld!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan, weer wat geleerd. Leuk proggie, dat FireFox :+

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
chem schreef op 21 juli 2004 @ 10:18:
[...]

In de nieuwste FireFox kun je dit soort keyword bookmarks eenvoudig toevoegen, door in het context menu bij een input-field te kiezen "Add keywords search...". Het %s verhaal etc. wordt dan automatisch afgehandeld!
En het is nog leuker... volgensmij kunnen zelfs post-formulieren op die manier afgehandeld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
chem schreef op 21 juli 2004 @ 10:18:
[...]

In de huidige of de toekomstige...

...kan het niet vinden namelijk ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Graham schreef op 21 juli 2004 @ 17:22:
[...]

In de huidige of de toekomstige...

...kan het niet vinden namelijk ;)
In de huidige (dus 0.9.x). Bekijk maar eens de search hier in SA onderaan deze pagina. Klik met rechts op het text input veld (het werkt niet met textareas) en dan zie je de optie 'Add a keyword for this search...' (als onderste in het menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Gert-Paul schreef op 21 juli 2004 @ 17:49:
[...]

In de huidige (dus 0.9.x). Bekijk maar eens de search hier in SA onderaan deze pagina. Klik met rechts op het text input veld (het werkt niet met textareas) en dan zie je de optie 'Add a keyword for this search...' (als onderste in het menu)
ah zo dus....alleen vind ik het jammer dat je perse een bookmark er voor aan moet maken maar niet te min is het wel handig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je kan instellen dat enter+shift www. .nl toevoegt inplaats van .net ? dit had ik bij me vorige browser ook(netcaptor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 20:44:
weet iemand hoe je kan instellen dat enter+shift www. .nl toevoegt inplaats van .net ? dit had ik bij me vorige browser ook(netcaptor
Ga naar about:config en zoek daar naar browser.fixup.alternate.suffixnl en klaar ben je :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Harm schreef op 21 juli 2004 @ 20:58:
[...]

Ga naar <code>about:config</code> en zoek daar naar <cite>browser.fixup.alternate.suffix</cite><kbd>nl</kbd> en klaar ben je :) .
Of gebruik CTRL + ENTER, althans leer het aan ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op 21 juli 2004 @ 20:58:
[...]

Ga naar <code>about:config</code> en zoek daar naar <cite>browser.fixup.alternate.suffix</cite><kbd>nl</kbd> en klaar ben je :) .
maar kan ik niet ctrl shift zo instellen inplaats ctrl enter want .com gebruik ik soms nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 18:54:
[...]

maar kan ik niet ctrl shift zo instellen inplaats ctrl enter want .com gebruik ik soms nog
Je kunt ze toch omwisselen :?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op 22 juli 2004 @ 18:59:
[...]
Je kunt ze toch omwisselen :?
nee want dan blijft ctrl shift .net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik heb een vraag over de bookmarks van firefox. Ik heb vrij veel bookmarks in subcategorieen. Na een herstart van firefox onthoud firefox de mappen die ik verkend heb en die staan (net als in verkenner weergave) als het ware opengeklapt. Ik moet dan al die mappen weer sluiten of heel veel scrollen.

IE had na een herstart altijd de boomstructuur weer dichtgeklapt als het ware. Kan dat op een of andere manier met firefox ook? weinig zin om alle mappen met favorieten nu telkens te gaan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
firefox gebruik ik ook sindskort omdat mozilla niet optimaal werkt (moet ff format c: doen denk ik :+ )

Firefox werkt opzich erg relaxt maar wat ik mis is dat als ik handmatig een url in voer, ik deze niet kan openen in een nieuwe tab. Bij mozilla kan dat wel door ctrl + enter te drukken. Ik heb ook nog in de preferences gekeken om daar ergens deze functie aan te zetten maar heel deze functie ontbreekt en het was toch wel erg handig.

Wat ik ook nog steeds mis is een bookmark openen in een nieuwe tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Jaspov schreef op 23 juli 2004 @ 08:12:
Ik heb een vraag over de bookmarks van firefox. Ik heb vrij veel bookmarks in subcategorieen. Na een herstart van firefox onthoud firefox de mappen die ik verkend heb en die staan (net als in verkenner weergave) als het ware opengeklapt. Ik moet dan al die mappen weer sluiten of heel veel scrollen.

IE had na een herstart altijd de boomstructuur weer dichtgeklapt als het ware. Kan dat op een of andere manier met firefox ook? weinig zin om alle mappen met favorieten nu telkens te gaan sluiten.
Je bedoeld zeker in het 'Manage Bookmarks' venster? Ik weet zo geen manier, maar waarom moet je daar heel vaak komen. Het meeste kan gewoon via het de mappen van je bookmarks rechtstreeks onder Bookmarks en met je rechtermuisknop kun je dan eventueel instellen wijzigen.
Rody schreef op 23 juli 2004 @ 09:00:
Firefox werkt opzich erg relaxt maar wat ik mis is dat als ik handmatig een url in voer, ik deze niet kan openen in een nieuwe tab. Bij mozilla kan dat wel door ctrl + enter te drukken. Ik heb ook nog in de preferences gekeken om daar ergens deze functie aan te zetten maar heel deze functie ontbreekt en het was toch wel erg handig.
In Firefox is Ctrl + Enter ervoor om een link in een nieuw tab te openen en alt + enter om het in de adresbalk ingetikde adres in een nieuwe tab te openen. Die laatste toetsencombinatie moet je dus eens proberen...
Wat ik ook nog steeds mis is een bookmark openen in een nieuwe tab.
Met MiniT kan dat, hij wordt dan alleen wel in de background geopend.

[ Voor 3% gewijzigd door Unverter op 23-07-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Gert-Paul,

Ik bedoel gewoon het bookmarks venster. Ik heb daar een aantal niveaus met mappen. Als ik nu een map of drie diep blader dan opent hij telkens de volgende map in de boomstructuur.
Een volgende sessie staat dan nog de hele boom open en moet ik alles eerst sluiten (inklappen). probeer maar met twee subfolders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Jaspov schreef op 23 juli 2004 @ 11:09:
Gert-Paul,

Ik bedoel gewoon het bookmarks venster. Ik heb daar een aantal niveaus met mappen. Als ik nu een map of drie diep blader dan opent hij telkens de volgende map in de boomstructuur.
Een volgende sessie staat dan nog de hele boom open en moet ik alles eerst sluiten (inklappen). probeer maar met twee subfolders.
Wil je misschien eens een screenshot maken van je probleem. Dus wanneer je net FF heb op gestart en eventueel de structuur van je bookmarks ivm die niveau's.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Met screenshots e.d. ben ik niet zo handig.

Ik heb in mijn bookmarkvenster drie hoofdmappen: computer, dvd en diversen.
Onder computer staan een stuk of 12 submappen: bijvoorbeeld camera. Camera heeft ook weer submappen: canon a70, algemene sites, etc.

Gisteren heb ik een link uit die subsubsubmap a70 geopend.

Daarna heb ik de hoofdmap computer weer gesloten. Als ik echter nu vandaag firefox start en ik open die computer map weer dan rolt hij gelijk (onthouden dus) de submap camera en ook a70 uit. Terwijl ik daar nu niet naar toe wil. Ik moet dan eerst a70 sluiten. Dan canon sluiten en pas dan kan ik weer verder. Vindt ik allemaal veel te veel geklik. Zodra ik de hoofdmap sluit (computer) of firefox sluit wil ik dat ie de hele boom weer inklapt. zo duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Bot gezegd: leuk dat je dat wil, maar dat is geen standaard gedrag voor een filemanager.

Liev gezegd: nee, dat kan niet en ik verwacht ook niet dat het zal gaan gebeuren. De Bookmarks Manager is gebouwd om het gedrag van een filemanager (als explorer.exe) na te bootsen. Dat gedrag sluit namelijk het meeste aan bij het gedrag dat de gemiddelde gebruiker verwacht. Als je daarvan gaat afwijken krijg je weer met usabilityproblemen en kweek je verkeerd gebruikersgedrag. Dat wil je als ontwikkelaar niet ;) . Het gedrag van de bookmarks manager in dezen is volgens mij dan ook gelijk aan dat van explorer.exe. Ook daar klapt iets pas in als je daar expliciet om vraagt (en alles inklappen als je de complete boom inklapt is niet het gedrag van explorer.exe AFAIK), dus dat je ieder mapje apart sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
vette pech dus. Had gehoopt dat er een extension voor was. Dan maar RSI ;)

[ Voor 14% gewijzigd door jaspov op 24-07-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde eigenlijk niet overgaan tot firefox omdat ik toch al mozilla had (en er ging wat mis toen ik pws probeerde te importeren in firefox), maar moest door een rare fout toch mijn c formatteren en alles opnieuw installeren, dus vandaar dat ik nu op firefox zit.

Bevalt me best goed, iig iets flexibeler dan mozilla ivm bookmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 12:07:
Wilde eigenlijk niet overgaan tot firefox omdat ik toch al mozilla had (en er ging wat mis toen ik pws probeerde te importeren in firefox, maar moest door een rare fout toch mijn c formatteren en alles opnieuw installeren, dus vandaar dat ik nu op firefox zit.

Bevalt me best goed, iig iets flexibeler dan mozilla ivm bookmarks.
Ik vindt het een erg goede browser, gebruik het nu al een tijdje, het enigste nadeel voor mij is dat ik steeds weer Htacces moet geven op sites die in me favorieten staan en er willekeurig om vragen, dit ivm het updaten van iconen in favorieten.
Voor de rest uiterst stabiele browser! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 24 juli 2004 @ 12:14:
[...]

Ik vindt het een erg goede browser, gebruik het nu al een tijdje, het enigste nadeel voor mij is dat ik steeds weer Htacces moet geven op sites die in me favorieten staan en er willekeurig om vragen, dit ivm het updaten van iconen in favorieten.
Voor de rest uiterst stabiele browser! :p
Ook dat probleem is volgens mij opgelost in de laatste nightly's. De favicons worden namelijk in je bookmarks.html opgeslagen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:09
ik weet niet of het een FireFox bug is maar ik sinds een tijdje het probleem als ik in de functielijst van php.net iets wil zoeken dat ik de melding krijg:

The document you requested has not been installed on your system.

wie kent dit en heeft er een oplossing voor?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Geef eens een voorbeeld van een URL waar het misgaat? Ik browse namelijk niet zo vaak (understatement :+ ) door de functielijst van PHP ;) .
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.