[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.698 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 09:36
Webgnome schreef op 24 juli 2004 @ 13:15:
ik weet niet of het een FireFox bug is maar ik sinds een tijdje het probleem als ik in de functielijst van php.net iets wil zoeken dat ik de melding krijg:

The document you requested has not been installed on your system.

wie kent dit en heeft er een oplossing voor?
De nl2.php.net vervangen door nl.php.net. Dat probleem had ik gister namelijk ook, het ligt waarschijnlijk aan de desbetreffende server.

[ Voor 7% gewijzigd door Diabolus op 24-07-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik vroeg me af of ik de scrollspeed ook wat hoger kan zetten. ik heb zo onderdehand een muisarm gekregen van die lage snelheid, en heb ook al even gezocht in about config.
daar vond ik deze regeltjes, maar weet niet echt welke ik moet hebben en waarin ik hem moet veranderen:
code:
1
2
3
mousewheel.horizscroll.withnokey.action 2
mousewheel.horizscroll.withnokey.numlines -1
mousewheel.horizscroll.withnokey.sysnumlines false

ditzelfde voor met shift, ctrl en alt

en ik krijg af en toe een 'this document containts no data' error.
dan moet ik opnieuw op link klikken en dan doet ie het wel

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik denk dat je geen van alle drie moet aanpassen, horizscroll is een afkorting voor 'horizontal scrolling' wat betekent dat je van links naar rechts scrollt (of rechts naar links, wat je maar net wil :P). Ik denk dat je het verder moet zoeken in TweakUI, daar staat volgens mij wel een instelling in, anders kan je nog altijd kijken bij de drivers van je muis.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ja ik wil me muisspeed in windows niet veranderen hoor, die vind ik prima
maar wat me opvalt is dat IE sneller door een pagina scrollt dan FF
daarom wil ik me FF scrollsnelheid wat hoger hebben.

en idd beetje stom van me, moet niet horiscroll hebben natuurlijk

ik bedoelde deze:
code:
1
2
3
mousewheel.withnokey.action 2
mousewheel.withnokey.numlines 1
mousewheel.withnokey.sysnumlines true

maar als ik mouseweel.withnokey.numlines op 10 zet doet ie 3 regels per keer. nu ook, dus dat schiet niet op

edit:
ben er al uit, die sysnumlines moet dan ook op false gezet worden

[ Voor 8% gewijzigd door BasieP op 24-07-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Ik bedoelde ook niet de muissnelheid, alleen in TweakUI kan je ook het aantal regels om te scrollen kiezen. Deze hoger zetten heeft ook wel effect. ;)
Dan laat maar zitten :+

[ Voor 10% gewijzigd door pasta op 24-07-2004 19:01 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 18:54:
[...]

maar kan ik niet ctrl shift zo instellen inplaats ctrl enter want .com gebruik ik soms nog
bump...
en weet iemand hoe ik kan instellen dat de middelste muis knop de pagina op de achtergrond opent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ik zou het zelf ook niet weten, ik dacht zelfs op de MozillaZine forums te hebben gelezen dat het zelfs helemaal niet mogelijk was (behalve dan door in de source te duiken natuurlijk)..
en weet iemand hoe ik kan instellen dat de middenste muis knop de pagina op de achtergrond opent ?
Maar over je andere vraag... Zorgt dat 'Open new tabs opened from links' uitgevinkt staat. Je vind het in Tools > Options > Advanced.

[ Voor 25% gewijzigd door Unverter op 24-07-2004 21:13 . Reden: Quote gewijzgd zodat duidelijk is waarop ik reageerde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 20:27:
[...]

bump...
en weet iemand hoe ik kan instellen dat de middenste muis knop de pagina op de achtergrond opent ?
Voor zover ik weet kan je het wel instellen met Tabbrowser Extensions. Volgens mij valt het niet zo in te stellen. Probeer eens te kijken tussen about:config entries van de Knowledge Base.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt heb het ingestelt met Tabbrowser Extensions
nog iets....
ik heb 2 extensions die ik kreeg toen ik java wou halen maar ze zijn niet volledig gedownload en nu willen ze niet meer weg... uninstall doet helemaal nix :r
en als ik naar deze pagina ga en dan naar zo'n room ga dan laad ie niet, ik heb de site al aan me "vertrouwde" pagina's toegevoegt/ en popups enabled

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
iemand ooit deze gezien?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~penas000/MSNBSthumb.jpg
gebeurt als ik van uit dMSN mn mails wil lezen :r

[ Voor 22% gewijzigd door mono-oXide op 24-07-2004 22:53 . Reden: plaatje verkleint ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 21:25:
bedankt heb het ingestelt met Tabbrowser Extensions
nog iets....
ik heb 2 extensions die ik kreeg toen ik java wou halen maar ze zijn niet volledig gedownload en nu willen ze niet meer weg... uninstall doet helemaal nix :r
en als ik naar deze pagina ga en dan naar zo'n room ga dan laad ie niet, ik heb de site al aan me "vertrouwde" pagina's toegevoegt/ en popups enabled
Ik heb ergens in dit topic een oplossing gegeven voor het verwijderen van (mislukte) extensions. Je kan gewoon in de FF help opzoeken hoe dat ongeveer moet. Let wel dat de help blijkbaar niet up to date is, maar je krijgt wel een idee hoe het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na zoveel mogelijk zoeken in dit topic op google en etc. kan ik het nergens vinden.
Ik vind Firefox geweldig op 1 klein minpuntje na en ik kan maar niet vinden hoe ik dat kan uitschakelen/instellen.

Het volgende is het geval:
Stel je hebt 5 tabs open, je bent op dat moment bezig bij tab 2, daarvandaan klik je op een link en die opent zich dan na tab 5 (dus als tab 6)
Nu ben je klaar met die pagina en sluit je deze, maar nu komt het waar ik me dus een klein beetje aan stoor :P : Firefox gaat dan naar tab 5 ipv tab 2 waar ik vandaan kom.

Is het op de een of andere manier in te stellen dat tab 2 dan gelijk wordt geopend of dat de link die aangeklikt wordt zich opent als tab 3?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen formuleren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
daar heb je een extension voor: FLST, Focus Last Selected Tab
http://gorgias.de/mfe/

[ Voor 17% gewijzigd door Dr_Hell op 25-07-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dank is groot :)

Vaag dat ik dit niet gevonden heb, maar waarschijnlijk dus gewoon de verkeerde zoektermen gebruikt, maar het werkt en nu is Firefox volmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volledig overgestapt, behalve op xml..
kennis ook aangepraat en vindt het ook geweldig.. de popup blocker ook :+
hij heeft ook geen last meer van spam :) ik weet niet hoe dit precies zit maja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op 24 juli 2004 @ 23:24:
[...]

Ik heb ergens in dit topic een oplossing gegeven voor het verwijderen van (mislukte) extensions. Je kan gewoon in de FF help opzoeken hoe dat ongeveer moet. Let wel dat de help blijkbaar niet up to date is, maar je krijgt wel een idee hoe het kan.
heb het gevonden maar ik moet dus in C:\Program Files\Mozilla Firefox\chrome zoeken naar de bestanden van de ext maar kan nix vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 00:31:
[...]

heb het gevonden maar ik moet dus in C:\Program Files\Mozilla Firefox\chrome zoeken naar de bestanden van de ext maar kan nix vinden |:(
Nou, bij mij bleken de bestanden juist in mijn FF profile te zitten (wat de help juist tegenspreekt!). Volgens mij heb ik vooral in chrome.rdf zitten editten, staat in je profiledir. Maak even een backup van die file ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
mono-oXide schreef op 24 juli 2004 @ 22:49:
iemand ooit deze gezien?
[afbeelding]
dit had ik ook toen ik de useragent changer-extensie had geinstalleerd, mss ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
iemand ooit deze gezien?
[afbeelding]
Wat is er mis met die melding? Ze melden gewoon netjes dat je huidige browser niet volledig compatibel is met Hotmail, dus dat je niet raar moet opkijken als bepaalde functies niet werken terwijl je wel verwacht dat ze werken. Dat is toch heel normaal? Dat scheelt hen een heel aantal vragen lijkt me. Kijk, het is jammer dat Hotmail op deze manier in elkaar is gezet en het is ook jammer dat bepaalde functies IE-only zijn. Maar ik vind het klinklare onzin om dan maar af te gaan geven (dat is het gevoel dat ik krijg van jouw bericht, vooral die kotssmiley erachter helpt daaraan mee) op zo'n nette melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Harm schreef op 25 juli 2004 @ 12:48:
[...]

Wat is er mis met die melding? Ze melden gewoon netjes dat je huidige browser niet volledig compatibel is met Hotmail, dus dat je niet raar moet opkijken als bepaalde functies niet werken terwijl je wel verwacht dat ze werken. Dat is toch heel normaal? Dat scheelt hen een heel aantal vragen lijkt me. Kijk, het is jammer dat Hotmail op deze manier in elkaar is gezet en het is ook jammer dat bepaalde functies IE-only zijn. Maar ik vind het klinklare onzin om dan maar af te gaan geven (dat is het gevoel dat ik krijg van jouw bericht, vooral die kotssmiley erachter helpt daaraan mee) op zo'n nette melding.
het is absoluut niet netjes van ms dat ze hun website (expres) volgooien met IE only functies, en dan zodra je ook maar 1 functie mist (zelfs als is ie niet relevant) direct te zeggen dat je browser niet goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:10

krvabo

MATERIALISE!

BasieP schreef op 25 juli 2004 @ 12:51:
[...]

het is absoluut niet netjes van ms dat ze hun website (expres) volgooien met IE only functies,
Welcome to the world of internet :P
Er zijn zoveel sites met IE-only dingen, doe je niets aan.
en dan zodra je ook maar 1 functie mist (zelfs als is ie niet relevant) direct te zeggen dat je browser niet goed is
Zeggen ze ook niet.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
krvabo schreef op 25 juli 2004 @ 12:53:
[...]

Welcome to the world of internet :P
Er zijn zoveel sites met IE-only dingen, doe je niets aan.
nou daar zijn regels voor hoor ;)
en je zegt dat je er niks aan doet, maar ik zou het niet raar vinden dat MS daar ook een keer voor aangeklaagt word, en dan zou verliezen
[...]

Zeggen ze ook niet.
ok.. zo'n loze antwoord vind ik beetje simpel. communicatie gaat 2 kanten op. probeer me eens te begrijpen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog steeds geen werkende methode gevonden om, als ik vanuit msn mn mails wil checken, die te openen in firefox ( zelfde bij windows update )

binnen enkele weken ik een nieuw emailadres buiten hotmail, dus 't maakt me niet echt veel meer uit :p

Ik gebruik van pluging :
-Tabbrowser Preferences
-Download manager Tweak

En ik heb alles wat ik moet hebben :)

[Off-topic]
Mijn ouders heb ik ook aan de firefox gezet :) ze vinden het wel fijn !!!
Alleen zouden ze het graag in het nederlands hebben, ik heb even die site bekeken over Mozilla in het nederlands, maar als ik dan op de homepage zoiets zie als een 'bladerprogramma', weet ik niet of dat zo'n goed idee is :p
Bookmarks worden waarschijnlijk 'markeringen' en Tools 'gebruiksvoorwerpen' ofzo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt wel of FF bij mij niet als default browser is ingesteld terwijl dat wel het geval is. Heel veel links worden nog gewoon in IE geopend. Bijv. vanuit me mail programma of ICQ.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Bramme, ik hoor ook wel mensen klagen dat er geen goede nederlandse versie is. Alleen versie 0.8 is in het nederlands. Heeft iemand een idee hoe je firefox makkelijk kan vertalen? Als het niet te ingewikkeld is wil ik er wel ff naar kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
E-jey schreef op 25 juli 2004 @ 14:22:
Bramme, ik hoor ook wel mensen klagen dat er geen goede nederlandse versie is. Alleen versie 0.8 is in het nederlands. Heeft iemand een idee hoe je firefox makkelijk kan vertalen? Als het niet te ingewikkeld is wil ik er wel ff naar kijken :P
Ik denk dat je dan beter contact op kunt gaan nemen met de huidige vertalers en met hen in discussie moet gaan over de gebruikte termen. De bedoeling van een vertaling zou moeten zijn dat het programma past binnen een Nederlande Windows-installatie. Je zult dan dus moeten kijken welke termen daar gebruikt worden en die termen overnemen. Dat betekent IMHO dus dat je niet de termen bladeraar of gereedschappen gaat gebruiken als Windows dat niet ook doet op vergelijkbare plekken.

[edit]
Overigens zal dit ook wel ergens zijn terug te vinden in MSDN, of bij Gnome/KDE. Vooral bij die laatste twee zal wel voldoende informatie over vertalingen terug zijn te vinden en welke eisen aan een goede vertaling gesteld worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Harm op 25-07-2004 14:38 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
E-jey schreef op 25 juli 2004 @ 14:22:
Het lijkt wel of FF bij mij niet als default browser is ingesteld terwijl dat wel het geval is. Heel veel links worden nog gewoon in IE geopend. Bijv. vanuit me mail programma of ICQ.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Kijk eens of de volgende 'bestandtypen' toebehoren aan Firefox (via configuratiescherm > mapopties > bestandtypen):
# URL:HyperText Transfer Protocol
# URL:Protected HyperText Transfer Protocol
# URL:File Transfer Protocol
# HTML File
# HTM File (optional)
Meer info vind je hier
Ik vind sommige termen ook niet super en heb ook eigenlijk altijd de Engelse versie gebruikt. Ik dacht dat de vertaler (die trouwens ook de suite en nvu in het Nederlands vertaald) voorstander is van echte Nederlandse woorden. Daarom gebruikt hij volgensmij ook vaak webstek ipv website. Ik ben het helemaal met je eens dat we beter de engelse woorden hiervoor kunnen gebruiken, omdat mensen hier bekend mee zijn.

Ik weet niet hoe het nu is, maar de afgelopen tijd zijn de vertaal bestanden in een aparte directory in de source komen te staan en is de Slowaakse taal al op de servers komen te staan. Tegenwoordig kun je dus volgens mij redelijk makkelijk vertaalde builds maken. Je moet idd eens contact met hem opnemen, want er moet denk ik wel gewoon 1 vertaling verschijnen. Anders hebben we straks heel veel vertalingen en weten beginners echt niet welke ze moeten hebben!

En als je al een vertaling voor 0.9 wilt proberen (nog wel in testfase): http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?p=4535#4535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Jammer genoeg is het download-systeem van FireFox verandert tov FireBird. Nu moet ik nogal veel muiskliks in verkenner doen om m'n gedownloade bestandje te vinden en te runnen. Terwijl vroeger met een muisklik op openen ging...

[edit]
aah, de show-button in het download-venster gevonden.
Problem solved...

[ Voor 19% gewijzigd door rapture op 25-07-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op 25 juli 2004 @ 00:42:
[...]

Nou, bij mij bleken de bestanden juist in mijn FF profile te zitten (wat de help juist tegenspreekt!). Volgens mij heb ik vooral in chrome.rdf zitten editten, staat in je profiledir. Maak even een backup van die file ;)
heb gezocht maar kan nix vinden
de 2 extensions die ik heb heten beide "j2re-1_4_2_04-windows-i586.xpi" maar kan er dus nix van vinden 8)7

en nog dit: als ik naar http://games.amishdonkey.com/pool/ pagina ga en dan naar zo'n room ga dan laad ie niet, ik heb de site al aan me "vertrouwde" pagina's toegevoegt/ en popups enabled

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik gebruik nu al maanden Firefox en ben zeer tevreden. De extra features zijn erg fijn (met name tabbed browsing) en spyware e.d. heb vrijwel geen last meer van. Dat vindt ik eigenlijk nog wel het beste van Firefox.

Heel af en toe kom ik op een website die niet goed weergegeven wordt en doe ik het effe met IE, maar verder werkt het heerlijk.

Ik heb net v0.92 geïnstalleerd en ik neem aan dat het alleen maar beter is dan de 'oude' v0.8 die ik had.

Het is alleen wel een beetje jammer dat de cursor bij het tikken van berichten zo dicht op de laatste letter staat. Je kan de laatste letter moeilijk lezen. Is dat eigenlijk aan te passen?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
iemand ooit deze gezien?
[afbeelding]
zoals iemand anders hier ook al zei,
heb je user agent plugin toevallig gebruikt?

ik krijg dit scherm namelijk als ik em bv nog op googlebot heb staan :+

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

koekeeghan schreef op 26 juli 2004 @ 01:10:
Het is alleen wel een beetje jammer dat de cursor bij het tikken van berichten zo dicht op de laatste letter staat. Je kan de laatste letter moeilijk lezen. Is dat eigenlijk aan te passen?
Dat is een bekende bug. Je kunt het zelf niet aanpassen, maar je kunt wel natuurlijk voor deze bugfix voten bij Bugzilla.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Ik weet niet of het al besproken is in één van de threads over FF hier (heb niet alles doorgelezen) maar is het volgende mogelijk?

Onder IE had ik PopupCop geinstalleerd, prima progje overigens. Als er een popup werd geblocked, en ik wilde hem toch zien, dan kon ik de CTRL toets ingedrukt houden en op de link klikken, dan werd de popupblocker voor die link even uitgeschakeld, en kwam de popup gewoon tevoorschijn. Heeft de popup blocker van FF dat ook? Ik kon er niets over vinden.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
SrFr schreef op 26 juli 2004 @ 14:07:
Ik weet niet of het al besproken is in één van de threads over FF hier (heb niet alles doorgelezen) maar is het volgende mogelijk?

Onder IE had ik PopupCop geinstalleerd, prima progje overigens. Als er een popup werd geblocked, en ik wilde hem toch zien, dan kon ik de CTRL toets ingedrukt houden en op de link klikken, dan werd de popupblocker voor die link even uitgeschakeld, en kwam de popup gewoon tevoorschijn. Heeft de popup blocker van FF dat ook? Ik kon er niets over vinden.
Zulke functionaliteit is toegevoegd en zal dus in Firefox 1.0 aanwezig zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer

Surfer

~

OK, afwachten dus :)

Wanneer gaat versie 1.0 zo'n beetje uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 26 juli 2004 @ 14:21:
[...]

Zulke functionaliteit is toegevoegd en zal dus in Firefox 1.0 aanwezig zijn :) .
En als je het nu met 0.9 ook wilt en dus geen nightly wil downloaden, kijk dan eens naar popup allow.

EDIT: 1.0 staat gepland voor 14 september, de eerste preview release van 1.0 voor 2e/3e week van augustus.

[ Voor 15% gewijzigd door Unverter op 26-07-2004 14:37 . Reden: reageren op laatste post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
edit oops, foutje

[ Voor 86% gewijzigd door Maverick op 26-07-2004 15:15 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer

Surfer

~

Gert-Paul schreef op 26 juli 2004 @ 14:36:
[...]

En als je het nu met 0.9 ook wilt en dus geen nightly wil downloaden, kijk dan eens naar popup allow.

EDIT: 1.0 staat gepland voor 14 september, de eerste preview release van 1.0 voor 2e/3e week van augustus.
Thanks for the info. Ik heb de extension net gedownload, ga nu ff browser restarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
SrFr schreef op 26 juli 2004 @ 14:07:

Of options -> web features, daar kun je aangeven welke websites pop ups mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 20:44:
weet iemand hoe je kan instellen dat enter+shift www. .nl toevoegt inplaats van .net ? dit had ik bij me vorige browser ook(netcaptor
Toen wist niemand hier antwoord op (ik ook niet), maar ik zag vandaag een extensie die dit oplost: Canonical URL.
RoamoR schreef op 26 juli 2004 @ 15:18:
Of options -> web features, daar kun je aangeven welke websites pop ups mogen gebruiken.
Het was de bedoeling om snel even 1 popup te openen die geblocked was, in plaats van de hele site daar toe het recht te geven.
Jouw manier is trouwens nog een omweg om dit te bereiken, je kunt nl ook op de button te klikken die in de statusbar verschijnt om de hele site rechten te geven. Op die manier hoef je niets in te typen, maar alleen de site te bevestigen.

[ Voor 41% gewijzigd door Unverter op 26-07-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

misschien handig om in de startpost de Tabbed Browser Prefrences en die Popup Extensie te adden?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
GandalfTheGrey schreef op 26 juli 2004 @ 18:00:
misschien handig om in de startpost de Tabbed Browser Prefrences en die Popup Extensie te adden?
Dit staat er nu in de startpost:
Single Window Mode – voor automatisch openen van externe links in een nieuw tab
Dit heb ik er toen ingezet toen TBP nog beta was en de oude versie niet meer werkte. Nu zou ik dat misschien wel aanraden.

En over Tabbrowser Extensions. Die wordt wel veel gebruikt, maar niet meer door mij. Ik zou hem erbij kunnen zetten, met de waarschuwing dat het voor extra problemen kan zorgen..

Ik het zometeen wel iets veranderen. Eventueel met een link naar losse extensies die hetzelfde als TBE doen, alleen met elkaar voor minder problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

zet er gewoon in dat er twee opties zijn:
TBP en TBE;

-dat TBP minder geavanceerd heeft maar wel alle opties
en weinig problemen veroorzaakt
-TBE, mogelijke problemen wel meer opties..

edit:
great job :)

[ Voor 8% gewijzigd door GandalfTheGrey op 26-07-2004 22:27 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:25

Magic666

No one's neighbour!

hmmmm misschien dat jullie een oplossing weten voor het volgende:
Ik heb FF nu op mijn werk geinstalleerd, vroeger met IE kon ik op het icoontje klikken en IE begon gewoon zonder vragen van net PW en loginnaam.

Nu met FF vraagt ie toch steeds om het PW en loginnaam, ik heb aangevinkt dat ie het moet onthouden.... ik krijg dus steeds het scherm te zien met mijn ingevulde gegevens zodat ik alleen op ok hoef te klikken.

Maar waarom blijft ie dat scherm geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Magic666 schreef op 27 juli 2004 @ 07:45:
hmmmm misschien dat jullie een oplossing weten voor het volgende:
Ik heb FF nu op mijn werk geinstalleerd, vroeger met IE kon ik op het icoontje klikken en IE begon gewoon zonder vragen van net PW en loginnaam.

Nu met FF vraagt ie toch steeds om het PW en loginnaam, ik heb aangevinkt dat ie het moet onthouden.... ik krijg dus steeds het scherm te zien met mijn ingevulde gegevens zodat ik alleen op ok hoef te klikken.

Maar waarom blijft ie dat scherm geven??
Bedoel je het scherm voor het inbellen (dat heb ik al meer dan een jaar niet gezien :P ).

Ik vraag me af of dat specifiek firefox of windowsis . Ik kan me nl herrinneren in Opera toen ongeveer hetzelfde venster gehad te hebben om in te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

meer het inlogscherm, ze hebben nu IE gelinkt met je opstartgegevens van XP. Dus IE klikken en hup op internet ipv eerst loginscherm.

Maar FF blijft dus dat loginscherm geven ondanks de ingevulde gegevens en aangevinkte "remember" optie.

Wat opvalt is dat het pas na een bepaalde tijd is, als ik FF afsluit en gelijk weer opstart kom ik zo internet. Wacht ik een X aantal minuten komt dat loginscherm weer....

Zelfde met surfen, als ik FF open heb staan maar een tijdje niks doe en daarna na een site wil krijg ik ook dat loginscherm te zien. (ingevuld en wel, hoef dus alleen op ok te klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Ik heb idd ook "last" van zo'n schermpje op mijn werk. Zal wel door de proxy komen ofzo :?

Afbeeldingslocatie: http://www.avdberg.demon.nl/ffprompt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

inderdaad dat schermpje. Met IE werkt het feilloos en met FF dus niet.
Aanvinken in FF dat je direct connection hebt met internet resulteert in het niet te zien krijgen van pagina's.

Manual alle proxy's invullen en dan gaat het wel..... met zo nu en dan een opstartscherm... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Goed. Ik gebruik al langere tijd firefox. Fantastische browser. Alleen sinds vanmorgen heb ik een probleem: FF start op, ik krijg de browser te zien, de titel komt in de titelbalk (tweakers.net) en dan scheit 'ie er me uit. Ik kan overal op klikken, alleen niks doet het. Window kan ik gewoon blijven resizen, minimaliseren en afsluiten. Als ik op de knop "New tab" druk, krijg ik niks te zien, maar als ik FF afsluit, waarschuwt 'ie wel dat ik meerdere tabs heb openstaan. Ik kan dus niet bij de about:config komen omdat ik niks kan intikken in de adresbalk. Het rare is, zodra ik onder een andere username inlog op m'n pc (zit in een domein, beide users behoren tot de Admin. groep), dan is er niks aan de hand.

Wat ik heb gedaan:
- Firefox gedeïnstalleerd, alles op m'n schijf weggedonderd
- FF opnieuw geinstalleerd - > zelfde probleem.

Ik ben nu bezig een van de laatste nightly builds te downloaden, om te kijken of daar misschien verbetering inzit.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Probeer maar eens een nieuw profiel, that will do :) . Waar het door komt weet ik niet, maar je hebt waarschijnlijk een corrupt profiel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Even een update:
Nightly geinstallerd (en nu eens op een andere dan standaard locatie); werkte weer perfect. Echter zodra ik een ander theme koos (qute) en ik start FF opnieuw op, zelfde verhaal...
Harm schreef op 27 juli 2004 @ 13:56:
Probeer maar eens een nieuw profiel, that will do :) . Waar het door komt weet ik niet, maar je hebt waarschijnlijk een corrupt profiel gekregen.
In welke map staat je profiel??? Gewoon wegmikken??

Laat maar, al gevonden :)

[ Voor 48% gewijzigd door Spacecowboy op 27-07-2004 13:58 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
jeroen1001 schreef op 27 juli 2004 @ 13:56:
Even een update:
Nightly geinstallerd (en nu eens op een andere dan standaard locatie); werkte weer perfect. Echter zodra ik een ander theme koos (qute) en ik start FF opnieuw op, zelfde verhaal...
Dan zit je volgens mij gewoon met een thema te werken dat niet goed is voor jouw Fx-versie. Dan kun je dat soort problemen inderdaad krijgen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Harm schreef op 27 juli 2004 @ 14:32:
[...]
Dan zit je volgens mij gewoon met een thema te werken dat niet goed is voor jouw Fx-versie. Dan kun je dat soort problemen inderdaad krijgen ja.
Was toch het profiel. even profiel deleted, nieuwe gedaan en klaar met die banaan! thx anyway :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
ff voor informatie, als je de build van gisteren hebt genomen kan je beter die niet gebruiken, er zit namelijk een dikke fout in en je zou geen cookies kunnen gebruiken. (meer info: burning edge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Hmm, ik ben even bezig geweest met het sorteren van mn bookmarks, en ook het verwijderen van een aantal bookmarks. Ik maak zelf namelijk geen gebruik van de Bookmarks Toolbar Folder. Ik heb de bookmarks die erin staan al verwijderd, maar het is zo op het eerste gezicht niet mogelijk om de map te verwijderen. Het wijzigen in bookmarks.html heeft niet geholpen. De Bookmarks Toolbar Folder wordt gewoon weer teruggezet. Iemand enig idee?
edit:
Ik maak gebruik van Fx 0.9.2, gewoon standaard versie :)

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 27-07-2004 18:03 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

rechtermuisknop customize..
iig ik heb de bookmark toolbar volledig weg!

edit:
view->toolbars->bookmark uitvinke!

[ Voor 26% gewijzigd door GandalfTheGrey op 27-07-2004 18:17 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Dat is niet wat ik bedoelde, maar toch bedankt. :)

Ik heb in m'n sidebar de bookmarks staan, en omdat ik de Bookmarks Toolbar Folder leeg heb, wil ik deze ook verwijderen, dit is alleen niet mogelijk. Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://pastapappie.spymac.net/images/bookmarks_small01.gif
Voor het geval dat mensen zich afvragen welke Theme enzo ik gebruiken:
LeBreeze in text mode

[ Voor 50% gewijzigd door pasta op 27-07-2004 18:38 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Mayco schreef op 27 juli 2004 @ 17:27:
ff voor informatie, als je de build van gisteren hebt genomen kan je beter die niet gebruiken, er zit namelijk een dikke fout in en je zou geen cookies kunnen gebruiken. (meer info: burning edge)
Volgens mij loopt The Burning Edge dan achter, aangezien er volgens mij (zie ook MozillaZine Forums) gisterens twee keer een nightly is gebakken en de gewone nightly's zouden ook goed moeten zijn. In het topic op MZF van gisteren stond eerder een waarschuwing, maar die is weggehaald.
pastapappie.NET schreef op 27 juli 2004 @ 18:28:
Dat is niet wat ik bedoelde, maar toch bedankt. :)

Ik heb in m'n sidebar de bookmarks staan, en omdat ik de Bookmarks Toolbar Folder leeg heb, wil ik deze ook verwijderen, dit is alleen niet mogelijk. Ter illustratie:
[afbeelding]
Voor het geval dat mensen zich afvragen welke Theme enzo ik gebruiken:
LeBreeze in text mode
Je kunt de Bookmarks Toolbar niet compleet verwijderen omdat dat ding een onderdeel is van Firefox. Je kunt hem hoogstens onzichtbaar maken op de manier die al is uitgelegd.

[ Voor 1% gewijzigd door Harm op 27-07-2004 18:47 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Harm schreef op 27 juli 2004 @ 18:47:
[...]

Je kunt de Bookmarks Toolbar niet compleet verwijderen omdat dat ding een onderdeel is van Firefox. Je kunt hem hoogstens onzichtbaar maken op de manier die al is uitgelegd.
Hmm, jammer. Ach ja, over een tijdje zal ik toch waarschijnlijk genoeg bookmarks hebben waardoor dat ding buiten beeld zal komen. :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Laatst online: 28-07 00:14

RLB

E Pluribus Unum

Misschien dat ik iets over het hoofd heb gelezen, maar ik heb het iig niet kunnen vinden op Google, en op Got heb ik wel vele Firefox discussies doorgespit, maar niet kunnen vinden hoe bepaalde poorten open kunnen.

Ik kan niet naar poort 13 op m'n interne muziekserver surfen (gewoon http). Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Hij geeft aan dat vanwege security redenen de toegang tot deze poort is geblokkeerd.

Ik heb in about:config ook niets hierover kunnen vinden/ instellen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Zet je muziekserver op een normale poort (80)... port 13 is de daytime service.

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik naar http://games.amishdonkey.com/pool/ pagina ga en dan naar zo'n room ga dan laad ie niet, ik heb de site al aan me "vertrouwde" pagina's toegevoegt/ en popups enabled
heb het ook al op het FF forum geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 11:18:
als ik naar http://games.amishdonkey.com/pool/ pagina ga en dan naar zo'n room ga dan laad ie niet, ik heb de site al aan me "vertrouwde" pagina's toegevoegt/ en popups enabled
heb het ook al op het FF forum geplaatst
Maakt het gebruik van Java? En heb je dat wel geïnstalleerd en sta je het ook toe in Fx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
DHTML wil kennelijk niet echt lukken met firefox.

Kijk eens naar deze site bv: http://users.pandora.be/landschildpadden/

als ik deze in IE open zie ik het DHTML menu boven aan wel. Wat is hier aan te doen?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
blogbuster schreef op 28 juli 2004 @ 19:49:

als ik deze in IE open zie ik het DHTML menu boven aan wel. Wat is hier aan te doen?
Ook in Firefox zie ik en werkt het menu hoor.. Al staat het ietsje naar beneden

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
blogbuster schreef op 28 juli 2004 @ 19:49:

Het werkt prima bij mij (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040727 Firefox/0.9.1+) :) . Sowieso is die site qua HTML best wel een zootje en verbaast het me dus niet eens zo heel erg dat die site het niet helemaal zo in Firefox doet als in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Zoals iedereen weet kun je met ALT-TAB snel en gemakkelijk wisselen tussen de programma's die je in windows open hebt staan. Is er ook zoiets in FF voor het wisselen tussen tab's binnen één FF-venster? Ik raak het liefst zo min mogelijk mijn muis aan namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
DJTimo schreef op 28 juli 2004 @ 21:07:
Zoals iedereen weet kun je met ALT-TAB snel en gemakkelijk wisselen tussen de programma's die je in windows open hebt staan. Is er ook zoiets in FF voor het wisselen tussen tab's binnen één FF-venster? Ik raak het liefst zo min mogelijk mijn muis aan namelijk :P
Ctrl+tab.

En doe iets aan die RSI :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Dat had ik bijna zelf kunnen verzinnen. :P Thanks
En doe iets aan die RSI :+ .
Daar is dit alvast één onderdeel van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

~te laat~ :P

[ Voor 72% gewijzigd door PommeFritz op 28-07-2004 21:23 ]

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLB
  • Laatst online: 28-07 00:14

RLB

E Pluribus Unum

PommeFritz schreef op 27 juli 2004 @ 23:01:
Zet je muziekserver op een normale poort (80)... port 13 is de daytime service.
Ja, daar heb ik al aan gedacht, alleen heb ik daar al m'n homepage draaien, dus dat schiet niet echt op. Ik gebruik Edna (icm Debian) als muziekserver. Zie het dus als 2 webservers.

Misschien dat ik 'm dan maar op poort 8080 ofzo ga draaien.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat dat niet aan te passen is in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

En [Ctrl]-[PgUp] / [Ctrl]-[PgDown] werkt ook prima.

[Ctrl]-[tab] wordt wat mij betreft trouwens prettiger met de Last Tab-extensie: zo wordt, net als met [Alt]-[Tab] in Windows, de laatst geselecteerde tab getoond in plaats van de rechter tab (is dat een beetje duidelijk?). Vooral als je bv. wat aan het copy-pasten bent tussen pagina's werkt dit veel fijner. [Ctrl]-[PgUp] / [Ctrl]-[PgDown] blijven gewoon van links naar rechts door de tabs heen lopen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Sinds een paar dagen werkt mijnpostbank.nl bij mij niet meer met FF :( De Java encryptie applet wordt niet geladen. In IE werkt de applet wel. Heeft de postbank iets veranderd? Tot 2 dagen geleden had ik geen probleem met mijnpostbank.nl en FF ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
VonFoX schreef op 29 juli 2004 @ 09:35:
Sinds een paar dagen werkt mijnpostbank.nl bij mij niet meer met FF :( De Java encryptie applet wordt niet geladen. In IE werkt de applet wel. Heeft de postbank iets veranderd? Tot 2 dagen geleden had ik geen probleem met mijnpostbank.nl en FF ...
Sta je toevallig Java niet meer toe om zijn werk te doen in Firefox? Die optie zit onder Tools > Options... > Web Features > Enable Java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
Had FF al enig sinds een tijdje op mijn pc staan, maar gebruikte IE nog steeds 99% van de tijd en FF alleen maar om websites te testen ed. In ieder geval ben ik na de schone install van zondag nu over gegaan naar FF die ik dus nu 100% van de tijd gebruikt.

Simpele en erg fijne browser, snap achteraf niet waarom ik hem nog niet langer gebruikte. Dus ik ga het topic nog maar eens fijn uitpluizen later voor leuke tips, en plug-ins ed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:44
RonaldMade schreef op 29 juli 2004 @ 11:17:
Had FF al enig sinds een tijdje op mijn pc staan, maar gebruikte IE nog steeds 99% van de tijd en FF alleen maar om websites te testen ed. In ieder geval ben ik na de schone install van zondag nu over gegaan naar FF die ik dus nu 100% van de tijd gebruikt.

Simpele en erg fijne browser, snap achteraf niet waarom ik hem nog niet langer gebruikte. Dus ik ga het topic nog maar eens fijn uitpluizen later voor leuke tips, en plug-ins ed ;)
kijk voor de gein ook eens op www.mozillazine.org daar zijn ook veel firefox (en thunderbird) forums te vinden met laatste nieuwtjes met betrekking tot builds etc.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Harm schreef op 29 juli 2004 @ 11:11:
[...]

Sta je toevallig Java niet meer toe om zijn werk te doen in Firefox? Die optie zit onder Tools > Options... > Web Features > Enable Java
Heb ik gecheckt, en dat staat aan!

edit:
het werkt weer, maar waarom :?

[ Voor 11% gewijzigd door VonFoX op 29-07-2004 17:10 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Ik had een klein probleempje met betrekking tot favicons en het weergeven hiervan in m'n bookmarks-sidebar. Ik had ingesteld in about:config dat er geen favicons gecached moesten worden (browser.chrome.favicons=false), maar er werden af en toe nog favicons geladen in de bookmarks-sidebar. Na het uitzetten van browser.chrome.site_icons doet ie dit dus ook niet meer, dit lijkt mij een bug, gezien favicons volgens mij bedoeld zijn om als icoon in favorieten (/bookmarks) te weergeven en site_icons zijn bedoeld voor in de Location bar. Is dit al bekend bij iemand? Of zal ik hier een nieuwe bug voor moeten submitten?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Nou, op m'n nieuwe bak ook maar eens FireFox geïnstalleerd, meteen wat extenties erbij en maar eens testen:

Niks mis mee, dacht ik zo. Even makkelijk als IE, tabs, GoogleBar, download manager, allemaal geweldig dus :)

Alleen jammer dat sommige sites niet goed te zien zijn, maar dan kan Mozilla niet zo veel aan doen natuurlijk, dat ligt aan de bouwers.

Nu had ik nog een vraagje, is het mogelijk om de blinkende cursor, die je ziet als je aan het typen bent, een beetje smaller te krijgen? Vind 'em verrekte irritant namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Die blinkende cursor is gewoon even groot als de normale blinkende cursor in Windows, dus hier zal je waarschijnlijk niks aan kunnen doen. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
pastapappie.NET schreef op 29 juli 2004 @ 16:47:
Ik had een klein probleempje met betrekking tot favicons en het weergeven hiervan in m'n bookmarks-sidebar. Ik had ingesteld in about:config dat er geen favicons gecached moesten worden (browser.chrome.favicons=false), maar er werden af en toe nog favicons geladen in de bookmarks-sidebar. Na het uitzetten van browser.chrome.site_icons doet ie dit dus ook niet meer, dit lijkt mij een bug, gezien favicons volgens mij bedoeld zijn om als icoon in favorieten (/bookmarks) te weergeven en site_icons zijn bedoeld voor in de Location bar. Is dit al bekend bij iemand? Of zal ik hier een nieuwe bug voor moeten submitten?
Dat is bekend en ik verwacht ook dat het opgelost is. Er zijn namlijk de afgelopen weekjes -tig faviconfixes de code ingegaan. Onder meer code om die icons voortaan in je bookmarks.html op te slaan en niet meer in je cache.
IceEyz schreef op 29 juli 2004 @ 17:01:
Nu had ik nog een vraagje, is het mogelijk om de blinkende cursor, die je ziet als je aan het typen bent, een beetje smaller te krijgen? Vind 'em verrekte irritant namelijk :)
Misschien dat dit met CSS kan in je userchrome.css ofzo. Maar dat weet ik niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Harm schreef op 29 juli 2004 @ 18:46:
[...]

Dat is bekend en ik verwacht ook dat het opgelost is. Er zijn namlijk de afgelopen weekjes -tig faviconfixes de code ingegaan. Onder meer code om die icons voortaan in je bookmarks.html op te slaan en niet meer in je cache.
Ahh, mooi. Ik vind mn standaard icons namelijk iets mooier als de favicons van de meeste sites. Die bepaalde 'gelijkheid' ziet er IMO ook beter uit. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Ik meende dat Firefox 1.0 zou gaan uitkomen op korte termijn, maar nu, begin augustus, is deze er nog steeds niet. :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Laatst online: 12-09 16:15

FlashBang

Hoi.

Dennis schreef op 31 juli 2004 @ 09:20:
Ik meende dat Firefox 1.0 zou gaan uitkomen op korte termijn, maar nu, begin augustus, is deze er nog steeds niet. :'(.
misschien kijk je es op de roadmap |:(

edit: lol btw. het is pas 31 Juli >:)

[ Voor 9% gewijzigd door FlashBang op 31-07-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
http://www.mozilla.org/projects/firefox/roadmap.html voor de luie mensen onder ons...
OUT for 1.0

Font Options UI, Bookmarks Manager UI, any sweeping Help System Engine changes, Security UI update, Page Info Dialog UI, Default Extension Bundles (ben, et al.).
bedoelen ze dan dat dat in 1.0 gaat zitten of net niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Laatst online: 12-09 16:15

FlashBang

Hoi.

Mayco schreef op 31 juli 2004 @ 10:51:
http://www.mozilla.org/projects/firefox/roadmap.html voor de luie mensen onder ons...

[...]

bedoelen ze dan dat dat in 1.0 gaat zitten of net niet?
Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Nope, jammer genoeg niet dus. De genoemde onderdelen krijgen niet de oorspronkelijk geplande verbetereringen; uiteraard blijven ze voor zover nu aanwezig wel gewoon in FX zitten. Zie bv. de discussie op http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=4482

Kun je overigens ook wel een beetje zien aan de woordkeus: "any sweeping Help System Engine changes" klinkt een beetje vreemd voor iets dat je wél gaat implementeren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 31-07-2004 12:03 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
uhm, wel speitig, als er nu een ding is in firefox dat echt enorm lelijk is, dan is het toch wel die page info-dialog (probeer ook eens die splitters te resizen, dat ding zit vol met bugs), maar ja, dat zal dan wel voor een 1.x release worden hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Russian Phoenix schreef op 31 juli 2004 @ 09:58:
misschien kijk je es op de roadmap |:(
Yep, heb gekeken, er staat inderdaad september, maar eerder nog was er sprake van in dit topic dat hij al in juni uit zou komen.

Btw, voor mij is het al augustus 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Mayco schreef op 31 juli 2004 @ 12:24:
uhm, wel speitig, als er nu een ding is in firefox dat echt enorm lelijk is, dan is het toch wel die page info-dialog (probeer ook eens die splitters te resizen, dat ding zit vol met bugs), maar ja, dat zal dan wel voor een 1.x release worden hoop ik...
Just wondering: maar hoeveel gewone gebruikers maken gebruik van dat ding? Ikzelf gebruik het ding al nooit, en als ik het doe, dan is het alleen het eerste tabblad, de rest interesseert me niet echt. Wat zou een gewone gebruiker er dan mee moeten? Ik kan het dus wel begrijpen dat ze er niets aan doen.

Verder, Firefox 1.0 staat gepland voor half september. De release candidates enzo staan gepland vanaf begin augustus AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
waar ik bij 0.9.1 wel eens last van heb is dat als ik een flashfilmpje bekeken heb soms na een tijdje invulvelden niet meer werken, dan staat de cursor er wel, maar hij probeert dan de search as you type uit te voeren...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mayco schreef op 31 juli 2004 @ 12:24:
Hmm, dat heb ik nu al een paar keer gehoord, maar na wat spelen kan ik geen grote problemen ontdekken. Kun je een specifiek voorbeeld noemen van wat er mis gaat? Ben wel benieuwd...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een mirror te vinden van de webdeveloper plugin?

(http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/ is down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Update.mozilla.org, de enige officiële plek waar je extensions kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Zpottr schreef op 31 juli 2004 @ 13:24:
[...]

Hmm, dat heb ik nu al een paar keer gehoord, maar na wat spelen kan ik geen grote problemen ontdekken. Kun je een specifiek voorbeeld noemen van wat er mis gaat? Ben wel benieuwd...
haal eens zo'n splitter (forms, media) naar beneden, je zal dan het onderste deel in een flits zien verdwijnen. voor de rest zijn er listboxen te groot voor de inhoud (ze bevatten witte regels), gaat het weergeven van de links traag. er mag dus nog wat aan gewerkt worden.
niet dat ik dat ding veel gebruik, maar de paar keer dat ik er toch induik zijn er dan toch weer die dingetjes die opvallen, en ja, dat is speitig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mayco schreef op 31 juli 2004 @ 14:21:
haal eens zo'n splitter (forms, media) naar beneden, je zal dan het onderste deel in een flits zien verdwijnen. voor de rest zijn er listboxen te groot voor de inhoud (ze bevatten witte regels), gaat het weergeven van de links traag. er mag dus nog wat aan gewerkt worden.
Ah, ik dacht dat dat zo hoorde :) Ik gok dat je liever een scrollbar zou zien. Overigens vin ik op dezelfde manier het options dialog niet erg netjes: als je 'm resized kunnen er items wegvallen zonder dat er een scollbalkje naast komt te staan.
De overzichten met links en dergelijke worden inderdaad wel eel traag gevuld, dat was me nooit zo opgevallen. Anyway, dat ze deze dingen niet fixen voor 1.0 vind ik niet zo'n ramp.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:25

Super_ik

haklust!

kun je ook ergens instellen dat t venster met de pagina de focus krijgt na het laden (en t liefts ook tijdens het laden). want als k op een link klik, of k doe alt+a op got, krijgt die balk waar je de url kunt intypen focus. iets wat echt rete irritant is, wat je typt komt daar terecht, en je scrolmuis doet nix, na een keer tab krijgt mn google search balk de focus en nog een keer tab de pagina. een keer klikken kan natuurlijk ook. maar k zou t fijn vinden als mn pagina scherm altijd de focus heeft :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Super_ik schreef op 31 juli 2004 @ 19:57:
kun je ook ergens instellen dat t venster met de pagina de focus krijgt na het laden (en t liefts ook tijdens het laden). want als k op een link klik, of k doe alt+a op got, krijgt die balk waar je de url kunt intypen focus. iets wat echt rete irritant is, wat je typt komt daar terecht, en je scrolmuis doet nix, na een keer tab krijgt mn google search balk de focus en nog een keer tab de pagina. een keer klikken kan natuurlijk ook. maar k zou t fijn vinden als mn pagina scherm altijd de focus heeft :)
werkt hier zoals je het zelf zegt, ik doe ALT+D, google.be, ENTER, en mijn cursor knippert lief in het google-vakje.
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7) Gecko/20040730 Firefox/0.9.1+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:25

Super_ik

haklust!

maar da wil ik juist nie, mn pagina moet focus hebben en houden :P
als k zelf de pagina focus geef tijdens t laden, ( om met 'end' al laaste postings op te zoeken :P) schiet de focus toch weer terug naar die url balk als ie klaar is met laden :(

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Vulnerability in Firefox:
http://secunia.com/advisories/12188/

http://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=252198

http://www.nd.edu/~jsmith30/xul/test/spoof.html

Sites kan met XUL de hele UI simuleren, tot en met valse security certificates.

Zorg dat je "hide statusbar" bij de javascript advances prefs uit hebt staan.
Een ander theme wil ook wel helpen. Er is al gerapporteerd dat met het SkyPilot theme het slotje van een SSH verbinding een andere naam heeft, en dus op de gespoofde site niet zichtbaar is.
Ik kan zeggen dat dat ook zo is met Noia2. (FF0.9 winXP)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Super_ik schreef op 31 juli 2004 @ 20:04:
maar da wil ik juist nie, mn pagina moet focus hebben en houden :P
als k zelf de pagina focus geef tijdens t laden, ( om met 'end' al laaste postings op te zoeken :P) schiet de focus toch weer terug naar die url balk als ie klaar is met laden :(
nee dat bedoel ik, de pagina krijgt focus hier. ik kan dus ook met end naar beneden gaan.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.