joint_me schreef op 18 september 2004 @ 13:07:
Persoonlijk vind ik dat je de keuze moet hebben en dat ze niet het recht hebben er meer toe tevoegen zonder het mij te vragen. Laat die keus bij de user, maar dan weet ik weer uit ervaring dat de user vaak te dom is om te kiezen of de interesse niet heeft.
Ik gebruik hem ook alleen voor Google, maar het biedt de gebruiker idd meer keuze en daarnaast zien ze dat je ook meerdere zoekmachines daar kunt gebruiken. Verder zullen beginnende gebruikers minder snel hun eigen sites daar toevoegen.
migchiell schreef op 18 september 2004 @ 12:08:
Heb firefox 0.10 geïnstalleerd, maar ik loop tegen een paar dingetjes aan, hopelijk weet iemand een oplossing.
- de site update.mozilla.org opent niet. Dat is best jammer, aangezien ik hier vandaan de nieuwe themes en extensions wilde ophalen. De update-functie werkt dus ook niet, want die gaat naar deze site om te zoeken naar updates. Dit ligt overigens niet aan Firefox, want zelfs IE opent de site niet. Na een tijdje krijg ik een time-out melding. Het gekke is dat de site op mijn werk wel opent.
Update.mozilla.org is nu een beetje druk bezocht, omdat er nieuwe versies van Firefox/Thunderbird zijn uitgekomen. Een betere site voor je extensies vind ik zelf
www.extensionsmirror.nl. Die is bijna altijd wel goed online en is niet bij de grote massa bekend.
- ik heb dus op mijn werk een aantal themes en extensions gedownload (de .jar en .xpi-files opgeslagen) en naar huis gemaild. Alle themes en extensions die ik heb gedownload zijn compatibel met Firefox 0.10, toch doen de themes het niet. Ik heb de .jar files naar de theme-manager gesleept, hij heeft ze ook geïnstalleerd, maar ze doen het niet.
Welke thema's doen het niet, wat voor melding krijg je? Verschijnen ze wel in de theme-manager en krijg je wel een preview. Ik heb met verschillende thema's die ik geprobeerd heb geen problemen gehad.
- Mijn theme-manager staat nu dus vol met themes die het niet doen. Kan ik deze op de een of andere manier verwijderen? De uninstall-functie doet het niet.
Als zelfs uninstall het niet doet weet ik niet hoe het wel moet. Heb je Firefox al wel een keer opnieuw opgestart?
Verder lukt het me niet om een nieuw profiel te maken, ik heb geprobeerd om via "uitvoeren" te starten met "C/.../firefox.exe" -p, maar het enige dat er dan gebeurt is dat firefox opstart.
Volgens mij heeft gewoon heel firefox opnieuw installeren weinig zin, omdat dan het profiel gewoon blijft staan. En ik weet niet wat er gebeurt als ik het profiel handmatig in de prullenbak gooi, maar dat lijkt me niet de goede manier.
Als zels dat niet lukt zou ik de map Mozilla in je Application Data eerst hernoemen naar wat anders. Als je daarna Firefox opnieuw opstart maakt hij automatisch een nieuw profiel aan als het goed is. Dan kun je daarna de belangrijkste bestanden weer terug kopiëren (of een programma als
Mozilla Backup gebruiken)
Misschien is het niet helemaal netjes, maar het zou wel moeten werken.