[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.277 views sinds 30-01-2008

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 16:39:
Ik mis nog steeds een aantal belangrijke zaken in Firefox 1.0 PR, terwijl Mozilla dit al lang wel heeft.

Als designer maak ik veel gebruik van "View Page Source" om de html code te bekijken. (Het liefst laat ik dit helemaal door TexdPad afhandellen.) Als ik de code op wil slaan blijkt "Save Page As..." grijs te zijn.
[afbeelding]
Klopt. Save as werkte nog niet goed en daarom is het nog grijs. Het staat op dit moment op de lijst met bugs die opgelost moeten worden voor 1.0, dus een redelijke kans dat het in de final opgelost is.
Een ander punt is de "Password Manager" deze kan niet met meerdere user accounts overweg!. Firefox heeft geen "Select User" zoals Mozilla!
[afbeelding]

Firefox heeft alleen deze prompt, die helaas maar 1 user onthoud. Andere users worden niet onthouden door Firefox
[afbeelding]
Ik heb de Mozilla Suite maar kort gebruikt, maar als het daar al wel inzat vind ik het ook jammer dat het eruit is gehaald. Misschien kun je zoeken naar een extensie!
En tot slot een bug/feature.
Klik terwijl je SHIFT indrukt, dubbel op een stuk tekst! :D
[afbeelding]
Dit laatste zie ik niet... Als het je opgelost wilt hebben dus misschien een nieuw profiel proberen?

Verwijderd

Gert-Paul schreef op 15 september 2004 @ 16:58:
[...]

Klopt. Save as werkte nog niet goed en daarom is het nog grijs. Het staat op dit moment op de lijst met bugs die opgelost moeten worden voor 1.0, dus een redelijke kans dat het in de final opgelost is.
Duimen dan maar!
[...]

Ik heb de Mozilla Suite maar kort gebruikt, maar als het daar al wel inzat vind ik het ook jammer dat het eruit is gehaald. Misschien kun je zoeken naar een extensie!
Ik kan wel zoeken, maar niets vinden. :|
[...]

Dit laatste zie ik niet... Als het je opgelost wilt hebben dus misschien een nieuw profiel proberen?
Een nieuw profiel is een heel gedoe om cookies, form-data, passwords enzo terug te zetten. Trouwens het kan toch een bug zijn!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 17:07:
Een nieuw profiel is een heel gedoe om cookies, form-data, passwords enzo terug te zetten. Trouwens het kan toch een bug zijn!
Ik zei het omdat ik het niet ervaar, daarom verwacht ik dat het geen bug is. Als je alleen eventjes een niew profiel aanmaakt om te testen of het dan verholpen is (zonder al je gegevens over te zetten) is dat ook een makkelijke manier van controleren op een bug.

Verder kan MozillaBackup je makkelijk helpen bij het overzetten van gegevens..

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 16:39:
En tot slot een bug/feature.
Klik terwijl je SHIFT indrukt, dubbel op een stuk tekst! :D
[afbeelding]
Dat is volgens mij geen bug, maar een of andere feature. Waarvoor het gebruikt wordt zou ik niet weten. Het werkt iig door ctrl key in gedrukt te houden en dan ergens op te klikken: tekst, plaatje, etc. Wat hij dan doet is dat vak waarin de tekst/plaatje/etc. staat selecteren. Wat je daarna nou mee kunt....

Wat me wel duidelijk is, is dat het dus niet om een bug gaat :)

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:43
Is het ook mogelijk om de tab bar onderin het scherm te krijgen?

Verwijderd

ppl schreef op 15 september 2004 @ 17:36:
[...]

Dat is volgens mij geen bug, maar een of andere feature. Waarvoor het gebruikt wordt zou ik niet weten. Het werkt iig door ctrl key in gedrukt te houden en dan ergens op te klikken: tekst, plaatje, etc. Wat hij dan doet is dat vak waarin de tekst/plaatje/etc. staat selecteren. Wat je daarna nou mee kunt....

Wat me wel duidelijk is, is dat het dus niet om een bug gaat :)
De CTRL functiee zit ook in Mozilla en is inderdaad een feature. Het dient als een select box, best handig om een selectie te kopieren. (zie ook aangepaste context menu)

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Yohost! schreef op 15 september 2004 @ 17:41:
Is het ook mogelijk om de tab bar onderin het scherm te krijgen?
Zet de volgende code in UserChrome.css:
code:
1
2
/* Display the Tabbar at the bottom */
#content > tabbox {-moz-box-direction: reverse;}

Meer info kun je vinden op http://texturizer.net/firefox/edit.html#css

Verder kan Chromedit je het ook wel makkelijker maken om dit in te voegen..

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Nu de servers weer iets rustiger zijn ook geupgrade naar 1.0PR.
(uninstall 0.9, windows installer)
Kleine bugjes met het automagisch upgraden van extensies en themes. Beste is gewoon eerst alles uninstallen en dan afsluiten, opnieuw starten en de nieuwe versies te installeren.

Verder zie ik de 'bug' die marzzzz meldde ook. Alle tekst en plaatjes in een reactie hier op GoT verdwijnen dan. Nog geen nieuw profiel geprobeerd.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:22

Chakotay

Lick here to continue

Iemand een idee hoe je de laatste Shockwave player tegenwoordig in firefox aan de praat krijgt? Macromedia had altijd een losse plugin download voor IE en voor Netscape-browsers, maar tegenwoordig hebben ze alleen deze nog, die op alle browsers onder windows zou moeten werken...

Als ik deze draai zegt hij aan het einde dat het geinstalleerd is, maar firefox wil nog steeds een plugin, en er is in de plugins dir ook niets nieuws terecht gekomen. Uit de plugins folder van IE jatten werkt ook niet, daar staat ook niets nieuws... Google gaf mij dit, maar die lijkt down te zijn?

--

Na lang laden wou de mozdev link via de google cache toch wel werken, maar daar staat dat de shockwave installer een lijst met browsers moet geven waar ik firefox uit kan kiezen... Niets van gezien, hij schiet in 1x door naar het einde. De oude 8.5 ook maar even geprobeerd, maar daar gebeurt hetzelfde.

[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 15-09-2004 18:12 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb het ook (weer) geinstalleerd een weekje geleden.

Maar nu start ik Firefox op (voor de zoveelste keer vandaag) en zeurt ie dat ik een profiel moet aanmaken want 'default' is al in gebruik ofzo. En nu zijn mn instellingen allemaal weg en bij extensions staat niks meer geinstalleerd, maar toch werken mn tabjes nog (ook al mist het menus daarvoor).
Dit is me vroeger ook al een paar keer overkomen.

Dus ja wat vind ik ervan, top, maar dit is zoo hinderlijk. :{
Misschien helpt een reboot nog...

• anandus
  • Niet online
Aikon schreef op 15 september 2004 @ 18:08:

Maar nu start ik Firefox op (voor de zoveelste keer vandaag) en zeurt ie dat ik een profiel moet aanmaken want 'default' is al in gebruik ofzo. En nu zijn mn instellingen allemaal weg en bij extensions staat niks meer geinstalleerd, maar toch werken mn tabjes nog (ook al mist het menus daarvoor).

Heel irritant is dat, wat je moet doen is even in je taakbeheer kijken of firefox.exe nog draait, afsluiten, en dan kan je weer aan de slag met je default-user :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Chakotay schreef op 15 september 2004 @ 18:02:
Iemand een idee hoe je de laatste Shockwave player tegenwoordig in firefox aan de praat krijgt? Macromedia had altijd een losse plugin download voor IE en voor Netscape-browsers, maar tegenwoordig hebben ze alleen deze nog, die op alle browsers onder windows zou moeten werken...

Als ik deze draai zegt hij aan het einde dat het geinstalleerd is, maar firefox wil nog steeds een plugin, en er is in de plugins dir ook niets nieuws terecht gekomen. Uit de plugins folder van IE jatten werkt ook niet, daar staat ook niets nieuws... Google gaf mij dit, maar die lijkt down te zijn?
Ik heb zojuist Shockwave plugin geinstalleerd. Geen probleem.
Heb je wel de registratie doorlopen? (e-mail enzo kan je gewoon leeg laten)

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Oh ja, de automagische plugin finder wou Flash 6.0.whatever installeren, terwijl ik toch al jaren Flash7 had.
Dus annuleren maar, en de offline flash7installer die ik ooit had gedownload weer eens gedaan. Draait als een zonnetje en wil flash installeren in alle netscape/mozilla browsers die hij kan vinden. 8)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
bartware schreef op 15 september 2004 @ 18:00:
Nu de servers weer iets rustiger zijn ook geupgrade naar 1.0PR.
(uninstall 0.9, windows installer)
Kleine bugjes met het automagisch upgraden van extensies en themes. Beste is gewoon eerst alles uninstallen en dan afsluiten, opnieuw starten en de nieuwe versies te installeren.
Waarom dan? Ik heb het updatemechanisme een keer zijn werk correct zien doen en dat ging prima. Inactieve extensions hadden de mogelijkheid om bijgewerkt te worden en andere extensies werken gewoon niet. Reden wordt erbij gegeven. Ik vind het een prima manier en zie dus je probleem niet echt :) .

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Chakotay schreef op 15 september 2004 @ 18:02:

Ik heb eventjes gezocht naar een goede testpagina. Op de testpagina van macromedia kreeg ik in 1.0PR een melding of ik de shockwave plugin wilde installeren maar dat ging fout. Er werd een link gegeven naar de installer die jij bedoelde en die heb ik eventjes gedownload. Hij herkende alle geïnstalleerde browsers goed en met Firefox kon ik die Macromedia startpagina nu wel goed bekijken.
Is Firefox wel geïnstalleerd via de installer en geeft de Shockwave Setup aan dat Firefox 1.0PR (of welke versie je dan ook geïnstaleerd hebt) gevonden is als browser?
Aikon schreef op 15 september 2004 @ 18:08:

Ik heb hier nooit last van gehad. Gebruik je toevallig meerdere Windows gebruikers en ben je bij beide account ingelogd?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:46

PromoX

Flying solo

Heb nu ook de nieuwste firefox geinstalleerd, krijg nu bij sommige sites een geel balkje in beeld dat 'additional plugins are required...'. Maar die plugins wil ik helemaal niet installeren...

Is er een mogelijkheid om dat gele balkje uit te schakelen? (ik heb al even gekeken bij about:config maar heb zosnel niets kunnen vinden..)

And I'm the only one and I walk alone.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
PromoX schreef op 15 september 2004 @ 18:18:
Heb nu ook de nieuwste firefox geinstalleerd, krijg nu bij sommige sites een geel balkje in beeld dat 'additional plugins are required...'. Maar die plugins wil ik helemaal niet installeren...

Is er een mogelijkheid om dat gele balkje uit te schakelen? (ik heb al even gekeken bij about:config maar heb zosnel niets kunnen vinden..)
about:config -> plugin.default_plugin_disabled (false)

Van http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=126945

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gert-Paul schreef op 15 september 2004 @ 18:16:
[...]

Ik heb eventjes gezocht naar een goede testpagina. Op de testpagina van macromedia kreeg ik in 1.0PR een melding of ik de shockwave plugin wilde installeren maar dat ging fout. Er werd een link gegeven naar de installer die jij bedoelde en die heb ik eventjes gedownload. Hij herkende alle geïnstalleerde browsers goed en met Firefox kon ik die Macromedia startpagina nu wel goed bekijken.
Is Firefox wel geïnstalleerd via de installer en geeft de Shockwave Setup aan dat Firefox 1.0PR (of welke versie je dan ook geïnstaleerd hebt) gevonden is als browser?

[...]

Ik heb hier nooit last van gehad. Gebruik je toevallig meerdere Windows gebruikers en ben je bij beide account ingelogd?
De installer gebruik ik eigenlijk nooit, ik werk meestal met de zipjes... Misschien wil die installer persé dat ff ergens in het register staat? Ik gebruik inderdaad 1.0PR, en de installer zei überhaupt niets over gevonden browsers. Op deze laptop gebruik ik ook maar één account, en die heeft adminrechten, dus dat kan het ook niet zijn... Kan ik die dll niet gewoon ergens vandaan trekken?

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:29

FlashBang

Hoi.

Countdown tot 1 miljoen downloads!
Afbeeldingslocatie: http://spreadfirefox.com/community/progress_meter/campaigns/one/cache.png

(Van Spread Firefox!)

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Adblock en ieview werken helaas niet meer op 1.0 PR :'(

• Aikon
  • Niet online
anandus schreef op 15 september 2004 @ 18:10:
[...]

Heel irritant is dat, wat je moet doen is even in je taakbeheer kijken of firefox.exe nog draait, afsluiten, en dan kan je weer aan de slag met je default-user :)
Nope, die draaide volgens mij niet meer. Nu, na een reboot, ben ik nog steeds alles kwijt.
Zie ook nergens iets waar ik van profiel kan switchen ofzo, waar zou zoiets moeten staan?
Gert-Paul schreef op 15 september 2004 @ 18:16:
Nope.

Damn, waarom gaan ze bij 85% al tellen voor 1.000.000 downloads, meer dan een week nog... :?

[ Voor 7% gewijzigd door Aikon op 15-09-2004 19:19 ]

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Dutchmega schreef op 15 september 2004 @ 19:07:
Gewoon ff de nieuwe downloaden van update.mozilla.org en ze werken weer.

Tweakers Discord

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Chakotay schreef op 15 september 2004 @ 18:25:
[...]

De installer gebruik ik eigenlijk nooit, ik werk meestal met de zipjes... Misschien wil die installer persé dat ff ergens in het register staat? Ik gebruik inderdaad 1.0PR, en de installer zei überhaupt niets over gevonden browsers. Op deze laptop gebruik ik ook maar één account, en die heeft adminrechten, dus dat kan het ook niet zijn... Kan ik die dll niet gewoon ergens vandaan trekken?
Ik vraag me af of alleen een dll bestand werkt. Als je zeker weet dat Shockwave goed geïnstalleerd is op de PC hoeft het geen probleem te zijn. Je kunt het proberen, de bestanden staan op http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/shockwave/.

Hier staat trouens nog een hele registry lijst voor FF0.9.3 (http://www.msfn.org/board...&st=10&hl=Mozilla+Firefox), maar ik heb in die map ook eventjes mijn registry settings geëxporteerd, hopelijk heb je er wat aan (http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/Mozilla.reg)
Aikon schreef op 15 september 2004 @ 19:18:
Nope, die draaide volgens mij niet meer. Nu, na een reboot, ben ik nog steeds alles kwijt.
Zie ook nergens iets waar ik van profiel kan switchen ofzo, waar zou zoiets moeten staan?
Start > Uitvoeren > "path to firefox.exe" (eventjes kiezen via bladeren) -p. Dan zie je welke profielen beschikbaar zijn.

Verwijderd

Dutchmega schreef op 15 september 2004 @ 19:07:
Repacked versions voor 1.0PR zijn te vinden op extensionmirror.nl
bartware schreef op 15 september 2004 @ 18:00:

Verder zie ik de 'bug' die marzzzz meldde ook. Alle tekst en plaatjes in een reactie hier op GoT verdwijnen dan. Nog geen nieuw profiel geprobeerd.
Dit is geen bug maar een "Nuke-Anything" feature denk ik. Ik dacht zelf eigenlijk dat het een feature van AdBlock was. Vind het wel handig overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 20:20 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gert-Paul schreef op 15 september 2004 @ 20:18:
[...]

Ik vraag me af of alleen een dll bestand werkt. Als je zeker weet dat Shockwave goed geïnstalleerd is op de PC hoeft het geen probleem te zijn. Je kunt het proberen, de bestanden staan op http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/shockwave/.

Hier staat trouens nog een hele registry lijst voor FF0.9.3 (http://www.msfn.org/board...&st=10&hl=Mozilla+Firefox), maar ik heb in die map ook eventjes mijn registry settings geëxporteerd, hopelijk heb je er wat aan (http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/Mozilla.reg)
De bestanden in de plugin dir zetten en de regfile installeren hielp, hij doet het nu, dank je :)

Verwijderd

Ik ging vandaag firefox installeren maar nu kan ik niet meer de games van jippii.nl spelen
hij vraagt om de java plugin denk ik maar firefox zelf zegt dat er geen plugin is
ik heb java al gedownload maar dat helpt niet :(
wat kan ik nu doen?

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:18:
Ik ging vandaag firefox installeren maar nu kan ik niet meer de games van jippii.nl spelen
hij vraagt om de java plugin denk ik maar firefox zelf zegt dat er geen plugin is
wat kan ik nu doen?
Heel simpele manier: gewoon die site in IE openen. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing...

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Verwijderd

Electronical schreef op 15 september 2004 @ 21:27:
[...]

Heel simpele manier: gewoon die site in IE openen. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing...
idd :P

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:50
wat kan ik nu doen?
Java goed installeren.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
wat kan ik nu doen?
Ik neem aan dat je Java los hebt gedownload? Dus niet op dat icoontje geklikt van "no plugin click here" (of wat ie ook zegt?) die staat dan in het midden van het witte blok. Die moet je dan ook hebben :)

Verwijderd

Maverick schreef op 15 september 2004 @ 21:29:
[...]

Java goed installeren.
dat heb ik gedaan vriend

• Niek
  • Laatst online: 11:34

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:31:
[...]

dat heb ik gedaan vriend
Blijkbaar toch niet, want hier werken al die Java games perfect. Installeer nog eens JRE of JDK en controleer goed of hij de Netscape plugin mee installeerd.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Deze guide kan misschien helpen. :)

Signature

Verwijderd

LifeTecH schreef op 15 september 2004 @ 21:31:
[...]

Ik neem aan dat je Java los hebt gedownload? Dus niet op dat icoontje geklikt van "no plugin click here" (of wat ie ook zegt?) die staat dan in het midden van het witte blok. Die moet je dan ook hebben :)
dan zegt die ook dat er geen plugin is

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:37:
[...]

dan zegt die ook dat er geen plugin is
dan zou ik hem een keer opnieuw instaleren (java).

Verwijderd

geweldig die nieuwe release 1.0. Het is dan wel een preview, maar het gaat nu echt de goeie richting op. Vooral die extension, prachtig gewoon. Alles waarmee je je browser wilt uitbreiden is daar te vinden. Nu nog die webdesigners leren dat sites niet alleen voor IE optimaal gemaakt moet worden, maar voor Firefox :Y)

Verwijderd

ik heb een probleem met de recentste release,
<select> wordt als een kleine textbox weergegeven wanneer ik in mijn css position:absolute; specifieer voor de select...

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heerlijk snel, maar helaas ook snel met:
Geheugen volplempen (100mb :X )
processortijd inpikken (95%..)
Even in de gaten houden of het een issue is met SP2, of een bugje.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:43
Ik heb het idee dat mijn RSS Feeds niet automatisch geupdate worden.
Klopt het dat je dit handmatig moet doen?

Is hier een oplossing voor?

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
2Dutch schreef op 16 september 2004 @ 00:10:
Heerlijk snel, maar helaas ook snel met:
Geheugen volplempen (100mb :X )
processortijd inpikken (95%..)
Even in de gaten houden of het een issue is met SP2, of een bugje.
Viel me ook op, tweakers.net heeft ie nu wel heeel veel moeite mee (beetje scrollen gaat schokkerig processor gebruik 100%.)
M'n XP draait nu ook wel wat langzaam (1,5GHz), maar ik heb niet de hoop dat het heel veel beter wordt als ik 'm weer op 2GHz laat draaien. :|

Voor de rest draait 1.0PR wel super. Alles 'voelt' een stukje vlotter, helemaal met turbo enabled (50% placebo effect :P)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met NT4 heb ik nog geen problemen ontdekt, zal dus wel sp2 gerelateerd zijn.
Ik zal thuis eens proberen :)

Nothing to see here

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

(waar zet je die turbo ook al weer aan? weet het niet meer....)

edit, lama heb um al. browser.turbo.enabled

heb nog iets grappigs ontdekt (als je het zo mag noemen)
als je hier kijkt: http://www.radio538.nl/
dan zie ik rechtsonder een icoontje waarmee je naar een ''alternate page style'' kunt gaan.

[ Voor 91% gewijzigd door Pretorian_ op 16-09-2004 16:22 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Harm
  • Niet online
Pretorian_ schreef op 16 september 2004 @ 15:31:
heb nog iets grappigs ontdekt (als je het zo mag noemen)
als je hier kijkt: http://www.radio538.nl/
dan zie ik rechtsonder een icoontje waarmee je naar een ''alternate page style'' kunt gaan.
Kijk eens hier voor wat duidelijkere voorbeelden van styles die je daarmee kan veranderen :) . Dat heeft wat meer effect dan de style switcher op de 538-site.

• LifeTecH
  • Niet online
Tweeke schreef op 16 september 2004 @ 15:22:
[...]
Viel me ook op, tweakers.net heeft ie nu wel heeel veel moeite mee (beetje scrollen gaat schokkerig processor gebruik 100%.)
M'n XP draait nu ook wel wat langzaam (1,5GHz), maar ik heb niet de hoop dat het heel veel beter wordt als ik 'm weer op 2GHz laat draaien. :|

Voor de rest draait 1.0PR wel super. Alles 'voelt' een stukje vlotter, helemaal met turbo enabled (50% placebo effect :P)
Ik heb echt helemaal geen last van dat hij veel processorsnelheid opslokt. Bij mij loopt alles gewoon lekker soepel. Precies hoe een Webbrowser hoort te zijn :Y)

• Pretorian_
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ja ok, maar het gaat me om het feit dat je dat nu in FX 1.0PR wel ziet.
en idd op die page van jou werkt het idd prima.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 11:50

Padvinder

doet z&#039;n best

Ik heb mijn favoriete extensie weer gevonden voor 1.0PR!

Tabbrowser Extensions 1.11.2004082801
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=111

Een hoop mensen vinden dit een beetje teveel van het goede, maar ik vind het ideaal. Met deze extensie kan je volledig gedrag van FF beheersen wat betreft Tabs en nieuwe pagina's. Bij mij opent er nu nooit een nieuwe pagina, alleen nieuwe tabs. :*)

• Harm
  • Niet online
Pretorian_ schreef op 16 september 2004 @ 16:31:
ja ok, maar het gaat me om het feit dat je dat nu in FX 1.0PR wel ziet.
en idd op die page van jou werkt het idd prima.
Die feature zat er al tijden in hoor. Het is niet iets nieuws wat geïntroduceerd is in Firefox 0.10. De stylesheet switcher is er wel een tijdje uit geweest, maar gelukkig dus weer teruggeplaatst.

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:43
Met de vorige Firefoxjes gebruikte ik het search hokje altijd om op een pagina te zoeken.
Kan dat niet meer? Ik zie het niet bij "options" staan.

Bij de vorige kon je volgens mij in het search hokje (dropdown menuutje) ipv google enz. gewoon kiezen voor "search this page" maar dat kan niet meer

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• joint_me
  • Laatst online: 25-09 22:04
ToniBraxton schreef op 16 september 2004 @ 19:02:
Met de vorige Firefoxjes gebruikte ik het search hokje altijd om op een pagina te zoeken.
Kan dat niet meer? Ik zie het niet bij "options" staan.

Bij de vorige kon je volgens mij in het search hokje (dropdown menuutje) ipv google enz. gewoon kiezen voor "search this page" maar dat kan niet meer
probeer eens ctrl+f

als je dit doet, komt er een search as you type box (sinds pr1.0) onder aan de browser ;)

[ Voor 13% gewijzigd door joint_me op 16-09-2004 19:07 ]

Hello fellow humans

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Padvinder schreef op 16 september 2004 @ 18:11:
Ik heb mijn favoriete extensie weer gevonden voor 1.0PR!

Tabbrowser Extensions 1.11.2004082801
http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=111

Een hoop mensen vinden dit een beetje teveel van het goede, maar ik vind het ideaal. Met deze extensie kan je volledig gedrag van FF beheersen wat betreft Tabs en nieuwe pagina's. Bij mij opent er nu nooit een nieuwe pagina, alleen nieuwe tabs. :*)
Hoe installeer je dat dan? Of tenminste het installeren wil wel maar waar vind je de opties van die exstensie? Hoe krijg je hem zover dat het ook daadwerkelijk wat doet?

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Ik vind 1.0PR1 heerlijk :D. Eindelijk van dat stomme shellscriptje af om TBE werkend te hebben. De besturingspictogrammetjes zijn een stukje ingekort, en de turbo mode (alhoewel ik geen flauw idee heb van wat het precies doet) lijkt ook erg lekker te werken :).

Hij houd trouwens wel erg van geheugen, 100MB is niets vreemds voor FF. Nu heb ik wel een gig, maar toch :p Hij houd er vooral van 4x libasound te laden (zal alsa wel zijn)... Waarom? Als hij m 3x minder laad, scheelt t 30MB. Vink toch de moeite waard om na te kijken :p

[ Voor 36% gewijzigd door RSpliet op 16-09-2004 19:20 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Harm
  • Niet online
Seven of Nine schreef op 16 september 2004 @ 19:14:
Ik vind 1.0PR1 heerlijk :D. Eindelijk van dat stomme shellscriptje af om TBE werkend te hebben. De besturingspictogrammetjes zijn een stukje ingekort, en de turbo mode (alhoewel ik geen flauw idee heb van wat het precies doet) lijkt ook erg lekker te werken :).
Die schijnt niets te doen omdat de bijbehorende code uit de Firefox-codebase is verwijderd.
Seven of Nine schreef op 16 september 2004 @ 19:14:
Hij houd trouwens wel erg van geheugen, 100MB is niets vreemds voor FF. Nu heb ik wel een gig, maar toch :p Hij houd er vooral van 4x libasound te laden (zal alsa wel zijn)... Waarom? Als hij m 3x minder laad, scheelt t 30MB. Vink toch de moeite waard om na te kijken :p
Geen idee of het klopt wat je zegt :P , maar open er eens een topic over op Mozillazine Forums om erover te babbelen met wat mensjes. Zoek ook Bugzilla eens door.

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:43
joint_me schreef op 16 september 2004 @ 19:05:
[...]

probeer eens ctrl+f

als je dit doet, komt er een search as you type box (sinds pr1.0) onder aan de browser ;)
O ja, maar dat is wel een joekel van een balk en ook een beetje dubbelop.
Ik vond het gebruik van die kleine searchbox een stuk handiger.

Iemand nog een tip? :)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Harm schreef op 16 september 2004 @ 19:23:
Geen idee of het klopt wat je zegt :P , maar open er eens een topic over op Mozillazine Forums om erover te babbelen met wat mensjes. Zoek ook Bugzilla eens door.
Heb net een bugreport gedaan :). Numero 259850 voor die FP admin hieronder :p

[ Voor 16% gewijzigd door RSpliet op 16-09-2004 20:06 ]

• Harm
  • Niet online
Nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Harm schreef op 16 september 2004 @ 19:23:
[...]

Die schijnt niets te doen omdat de bijbehorende code uit de Firefox-codebase is verwijderd.
Lol, 100% placebo effect dus, heb ik mezelf goed voor de gek gehouden door te denken dat het sneller was met turbo enabled :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Seven of Nine schreef op 16 september 2004 @ 19:51:
[...]

Heb net een bugreport gedaan :). Numero 259850 voor die FP admin hieronder :p
Thanks :) . Heb je dit ook getest als je Firefox zonder extensions start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, misschien heel suf, maar waar kan je instellen dat een zoekactie (rechtsboven) in een nieuwe tab geopend wordt? Zit ergens in about:config?

* anandus is net achter iets heel fijns gekomen :)
Als je in de bookmark-toolbar mappen aanmaakt, dan kan je daar je bookmarks ingooien, ruimt lekker op uiteraard, maar ik kom er net achter dat je alle bookmarks in 1 map in één keer in tabs kan openen! :D

Dus ik heb mijn mapje "News" en hops 5 tabs met nieuws-sites voor mijn neus!

(Ongetwijfeld kent iedereen dit, maar /me anandus nog niet, en /me anandus is er nu heel blij mee :P )

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 17-09-2004 14:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Wat ik er van vind? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heerlijk snel dingetje, wat me doet denken aan de oudere Opera, maar dan beter.

Die enkele site die het slechts onder IE doet, zal me een worst wezen.
Slechte en incapabele web-masters zijn de enige oorzaak.
Ik ben niet meer dan tevreden over Firefox (gebruik nu 1.0PR), en heb het al aan meerdere kennissen doorgesluist, die allemaal stuk voor stuk enthousiast zijn en IE links laten liggen.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
dmace schreef op 17 september 2004 @ 14:54:
Wat ik er van vind? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heerlijk snel dingetje, wat me doet denken aan de oudere Opera, maar dan beter.

Die enkele site die het slechts onder IE doet, zal me een worst wezen.
Slechte en incapabele web-masters zijn de enige oorzaak.
Ik ben niet meer dan tevreden over Firefox (gebruik nu 1.0PR), en heb het al aan meerdere kennissen doorgesluist, die allemaal stuk voor stuk enthousiast zijn en IE links laten liggen.
Id hele fijne browser ben ook sinds kort overgestapt en wil niet meer terug, ik gebruik zelfs mozilla thunderbird bevalt me uitstekent leuke pakketten met geen zooi en extra stuff die je toch nooit gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 17-09-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Harm schreef op 17 september 2004 @ 14:34:
[...]

Thanks :) . Heb je dit ook getest als je Firefox zonder extensions start?
De enige extension die ik gebruik is de TBE, en met die uitgeschakeld doet hetzelfde probleem zich voor. Ook de plugin dir naar 000 chmodden helpt niet, hij wijst de ruimte gewoon aan een andere library toe.

[ Voor 14% gewijzigd door RSpliet op 17-09-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel een zeikerd zijn maar ik schijt er balen van dat de theme's steeds niet werken in de nieuwe versies. Ik vind de standaard theme lelijk en gebruik graag orbit. Ik begon met een mooie gele orbit, voor FF 0,9 was die er alleen nog in het grijs en nu kan ik hem helemaal niet meer vinden :(

Die theme's op mozilla.org slaan overgens ook nergens op er staan niet eens voorbeelden bij, moet ik de theme raden ofzo :?

Laatste stukje gezeik,

Ctrl f balk is ook kut.

Daar uitgezeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Al sinds een tijdje bezig met Firefox, eerst had ik Firebird. Sinds dien altijd bij Firefox gebleven. En ik wil echt niets anders meer. 'k Vind het een zalige brower. Nooit last van pop-up, of sites die ongewenst openen zo lijk bij IE. Soms misschien wel eens een nadeel dat een site er nie goe uitziet maar dat komt echt HEEL zelden voor.

Persoonlijk zou ik zeggen, weg met IE integratie in Windows, FireFox integratie !! IMO de beste browser van't moment.

Het engiste wat ik eens zou willen weten is of het mogelijk is van bestanden die je download met Firefox of je die direct kan laten scannen door je virusscanner. Bij MSN kon ik dat instellen, maar bij FireFox weet ik het niet te vinden.

Ik gebruik Panda Antivirus Titanium 2004, ook eigenlijk een aanrader moest je op zoek zijn naar een goeie virusscanner en ook echt niet duur. Maar weet misschien iemand hoe ik dit kan instellen. Bij mijn virusscanner staat alles aan wat maar aan kan staan. Dus daar kan het niet aan liggen.

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 17:10:
Ik zal wel een zeikerd zijn maar ik schijt er balen van dat de theme's steeds niet werken in de nieuwe versies. Ik vind de standaard theme lelijk en gebruik graag orbit. Ik begon met een mooie gele orbit, voor FF 0,9 was die er alleen nog in het grijs en nu kan ik hem helemaal niet meer vinden :(

Die theme's op mozilla.org slaan overgens ook nergens op er staan niet eens voorbeelden bij, moet ik de theme raden ofzo :?
http://update.mozilla.org/themes/moreinfo.php?id=4&vid=5
http://themes.mozdev.org/themes/orbit.html

Zullen allebei alleen wel niet werken in FF1.0PR. Er zullen een aantal dingen aangepast moeten worden voor andere toolbaritems etc.
Ctrl f balk is ook kut.
Mag ik vragen waarom. Ik vind het namelijk wel lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 17:10:
Dan moet je de makers mailen of ze er nog wat aan doen en of je het eventueel, als je dat leuk vindt, over kan nemen :) .
Waarom? Ik vind het, vooral in combinatie met find-as-you-type erg goed werken :) .
I_M_P_A_C_T schreef op 17 september 2004 @ 17:15:
Persoonlijk zou ik zeggen, weg met IE integratie in Windows, FireFox integratie !! IMO de beste browser van't moment.
Neuh, geven mensen maar de keus.
I_M_P_A_C_T schreef op 17 september 2004 @ 17:15:
Het engiste wat ik eens zou willen weten is of het mogelijk is van bestanden die je download met Firefox of je die direct kan laten scannen door je virusscanner. Bij MSN kon ik dat instellen, maar bij FireFox weet ik het niet te vinden.

Ik gebruik Panda Antivirus Titanium 2004, ook eigenlijk een aanrader moest je op zoek zijn naar een goeie virusscanner en ook echt niet duur. Maar weet misschien iemand hoe ik dit kan instellen. Bij mijn virusscanner staat alles aan wat maar aan kan staan. Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik neem aan dat antivirussoftware bestanden scant wanneer ze door Firefox afgeleverd worden omdat ze afgerond zijn als download? In die veronderstelling verkeer ik namelijk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik de ctrl f balk a relaxed vindt,

Ctrl f > search string > enter tot je hebt wat je zoekt > en alt f4 om weer aftesluiten.

Nu moet je op het kruisje van die balk drukken om het zoek scherm te verlaten, ik vind dat niet prettig werken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:28:

Ctrl f > search string > enter tot je hebt wat je zoekt > en alt f4 om weer aftesluiten.

Nu moet je op het kruisje van die balk drukken om het zoek scherm te verlaten, ik vind dat niet prettig werken hoor.
je kan ook gewoon op esc drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 18:28:

Daar hebben we dus Escape voor :D

[ Voor 3% gewijzigd door Unverter op 17-09-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok dan, daar valt mee te leven, thx :D Nu mijn skin nog werkend zien te krijgen en ik ben helemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Laatst online: 25-09 14:46
Twee bugs gevonden...

Namelijk in Windows 98 SE, als je daar Firefox (FF/0.10) installeerd, dan heb je in de linkerboven hoek een windows ikoontje ipv het mooi FF logo. Ik weet eigenlijk niet als dit alleen maar is bij de PR.

Ik heb nog een ander plobleem op een andere computer (Windows XP Pro SP1), terwijl ik door (goedgevulde) pagina's surf, dan wordt de pagina in twee verdeeld en schuiven die delen zo langs elkaar. (Dit was (denk ik) al eerder gemeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 11:53
taT0 schreef op 17 september 2004 @ 20:30:
Twee bugs gevonden...

Namelijk in Windows 98 SE, als je daar Firefox (FF/0.10) installeerd, dan heb je in de linkerboven hoek een windows ikoontje ipv het mooi FF logo. Ik weet eigenlijk niet als dit alleen maar is bij de PR.

Ik heb nog een ander plobleem op een andere computer (Windows XP Pro SP1), terwijl ik door (goedgevulde) pagina's surf, dan wordt de pagina in twee verdeeld en schuiven die delen zo langs elkaar. (Dit was (denk ik) al eerder gemeld.)
Dit heb ik ook bij Windows ME, al vanaf versie 0.8 (daarvoor heb ik niet geprobeerd).
Misschien ligt het aan Windows zelf?

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig dingetje gevonden vandaag: downloaden met IE: 115kb/sec, met FF: 30 kb/sec :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
-Mous- schreef op 17 september 2004 @ 20:35:
[...]

Dit heb ik ook bij Windows ME, al vanaf versie 0.8 (daarvoor heb ik niet geprobeerd).
Misschien ligt het aan Windows zelf?
Mmmh, ik denk het niet.

In WinXP werkt het namelijk zonder problemen. Dus veronderstel ik dat het toch aan FF ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 22:27:
grappig dingetje gevonden vandaag: downloaden met IE: 115kb/sec, met FF: 30 kb/sec :o
Ja, dan kijk je zeker naar de downloadsnelheidsweergave van je IE download-venstertje. :P
Das niet eerlijk, want die begint alvast met downloaden als jij nog aan het uitzoeken bent in welke map je de download gaat zetten. De snelheid lijkt hierdoor hoger te zijn, maar is dit niet. Bovendien is de snelheidsindicatie van IE bagger, gebruik dus gewoon een goed extern progje voor je downloadsnelheden. DUmeter bijvoorbeeld.

Wedden dat FF en IE exact even snel zijn bij dezelfde download van dezelfde server. Gaat gewoon om capaciteit van je lijn en die van de server, heeft niets te maken met je browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tweeke schreef op 17 september 2004 @ 22:50:
[...]
Das niet eerlijk, want die begint alvast met downloaden als jij nog aan het uitzoeken bent in welke map je de download gaat zetten.
Ik wil niet zeuren, maar dat doet FF ook hoor.. ;)

Soms zit ik met FF ook even aan een snelheid van 1050KB/sec. Gaat niet lukken als je een 2Mb lijntje hebt. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Br@m op 17-09-2004 22:55 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, je hebt gelijk... (taakbeheer --> bij beide was er 1 % van de 100 Mbit gebruikt)
maar toch snap ik iets niet... Bij IE duurt het 1 uur en bij FF 4 uur :/

• Tweeke
  • Niet online
Br@m schreef op 17 september 2004 @ 22:54:
[...]

Ik wil niet zeuren, maar dat doet FF ook hoor.. ;)

Soms zit ik met FF ook even aan een snelheid van 1050KB/sec. Gaat niet lukken als je een 2Mb lijntje hebt. :)
Dat klopt, maar dan nog is het vergelijken van de downloadsnelheid zoals ie weergeven wordt door beide browsers onzinnig. Want stel nou dat je in IE 10 sec. langer doet over het uitzoeken van een mapje voor je download als in FF 8)7

Gewoon een 3rd party progje gebruiken blijft het beste ;)

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Vraagje over themes. Op de genoemde link in de openingstopic staat volgens mij de officiele site. Daar staan nog maar 18 themes voor 1.0 prv. Daarnaast is het zo dat als ik op ALL klik om alle (18) beschikbare themes te zien dat ik maar van 1 theme een preview zie, en dat is FirefoxModern 0.7.1. Wil ik de rest zien moet ik ze één voor één installeren of de diverse homepages langs.

Is er geen andere theme site met MEER themes en standaard PREVIEWS zodat je snel kan zien of iets je wat lijkt?

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
taT0 schreef op 17 september 2004 @ 20:30:
Twee bugs gevonden...

Klopt, bekende bug. Staat op de lijst om opgelost te worden voor FF1.0.
Nog nooit gemerkt, heb je een goed voorbeeld waar het gebeurd? Dan kan ik kijken of ik het ook heb, of dat het aan bv jouw profiel ligt.
Jaspov schreef op 18 september 2004 @ 00:33:
Vraagje over themes. Op de genoemde link in de openingstopic staat volgens mij de officiele site. Daar staan nog maar 18 themes voor 1.0 prv. Daarnaast is het zo dat als ik op ALL klik om alle (18) beschikbare themes te zien dat ik maar van 1 theme een preview zie, en dat is FirefoxModern 0.7.1. Wil ik de rest zien moet ik ze één voor één installeren of de diverse homepages langs.

Is er geen andere theme site met MEER themes en standaard PREVIEWS zodat je snel kan zien of iets je wat lijkt?
Klopt, de volgende site die een update nodig heeft is update.mozilla.org. Het design is niet mooi en bv met die thema's heb je altijd een preview nodig. Ik ben nog van plan eens zo'n pagina te maken, maar ben er nog niet mee begonnen. Het makkelijkste is naar de site van de auteur te gaan, daar staat altijd wel een goede schermafbeelding.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Net PR1 geinstalleerd en opeens staan er een stuk of wat nieuwe searchplugins bij. Klopt dat? Heb ze maar weer weggemieterd, maar toch een vrij irritante vorm van geldverdienen aan reclame.

Verwijderd

ik vind die RSS ondersteuning erg cool van PR1! heb nu alle nu.nl onderdelen links in mn sidebar staan :P

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik ben ontzettend te spreken over FF1.0 en de extensies, werkt
errug fijn en vooral het tabbed browsen :P

Alleen hij laad bij mij het menu(check ie, onder het logo,
boven de flashshit) op www.jackjones.com niet goed;
Ik heb wel Flash en Java goed installed.

Computer Specs

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:56
Heb firefox 0.10 geïnstalleerd, maar ik loop tegen een paar dingetjes aan, hopelijk weet iemand een oplossing.

- de site update.mozilla.org opent niet. Dat is best jammer, aangezien ik hier vandaan de nieuwe themes en extensions wilde ophalen. De update-functie werkt dus ook niet, want die gaat naar deze site om te zoeken naar updates. Dit ligt overigens niet aan Firefox, want zelfs IE opent de site niet. Na een tijdje krijg ik een time-out melding. Het gekke is dat de site op mijn werk wel opent.

- ik heb dus op mijn werk een aantal themes en extensions gedownload (de .jar en .xpi-files opgeslagen) en naar huis gemaild. Alle themes en extensions die ik heb gedownload zijn compatibel met Firefox 0.10, toch doen de themes het niet. Ik heb de .jar files naar de theme-manager gesleept, hij heeft ze ook geïnstalleerd, maar ze doen het niet.

- Mijn theme-manager staat nu dus vol met themes die het niet doen. Kan ik deze op de een of andere manier verwijderen? De uninstall-functie doet het niet.

Voordat ik versie 0.10 installeerde heb ik eerst versie 0.9.3 verwijderd via Windows configuratiescherm > software. Ik heb de nieuwe versie dus niet gewoon over de oude heengezet.

Verder lukt het me niet om een nieuw profiel te maken, ik heb geprobeerd om via "uitvoeren" te starten met "C/.../firefox.exe" -p, maar het enige dat er dan gebeurt is dat firefox opstart.

Volgens mij heeft gewoon heel firefox opnieuw installeren weinig zin, omdat dan het profiel gewoon blijft staan. En ik weet niet wat er gebeurt als ik het profiel handmatig in de prullenbak gooi, maar dat lijkt me niet de goede manier.

Ik draai onder Windows XP Home SP1 met alle updates (behalve Sp2).

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

wagenveld schreef op 18 september 2004 @ 10:58:
Net PR1 geinstalleerd en opeens staan er een stuk of wat nieuwe searchplugins bij. Klopt dat? Heb ze maar weer weggemieterd, maar toch een vrij irritante vorm van geldverdienen aan reclame.
Hoe bedoel je dat?

Zoef

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 23:40
wagenveld schreef op 18 september 2004 @ 10:58:
Kortom, als alleen Google erin staat is het niet erg, maar als er alternatieven bij gezet worden dan wel :? Op deze manier is het juist onpartijdig, immers worden Google en Yahoo vermeld, en Amazon en Ebay. Door alleen Google te vermelden is het imo meer reclame dan nu.

Ik zie echt het probleem niet. Ik denk dat het voor veel gebruikers best een handige toevoeging kan zijn.

Wie zegt dat ze er geld aan verdienen dan?

Mijn fotografie en videografie

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
Hij bedoelt waarschijnlijk de nieuwe Yahoo, Dictionary.com, Ebay en amazon searches. Maar wees maar zeker, de mensen van mozilla krijgen er niets voor, het is gewoon om de gebuikers het makkelijker te maken...

• tato
Gert-Paul schreef op 18 september 2004 @ 08:01:
[...]

Klopt, bekende bug. Staat op de lijst om opgelost te worden voor FF1.0.

[...]

Nog nooit gemerkt, heb je een goed voorbeeld waar het gebeurd? Dan kan ik kijken of ik het ook heb, of dat het aan bv jouw profiel ligt.
[...]

[...]
Ja, vandaag ben ik het nog niet tegen gekomen. Het probleem had ik dus op de T.net Frontpage, grote topics hier op GoT, etc.

• joint_me
  • Laatst online: 25-09 22:04
Mayco schreef op 18 september 2004 @ 12:22:
Hij bedoelt waarschijnlijk de nieuwe Yahoo, Dictionary.com, Ebay en amazon searches. Maar wees maar zeker, de mensen van mozilla krijgen er niets voor, het is gewoon om de gebuikers het makkelijker te maken...
Je kunt ook naar je search plugin folder toegaan (in je firefox folder) en daar de toegevoegde searches verwijderen. 8)7

Persoonlijk vind ik dat je de keuze moet hebben en dat ze niet het recht hebben er meer toe tevoegen zonder het mij te vragen. Laat die keus bij de user, maar dan weet ik weer uit ervaring dat de user vaak te dom is om te kiezen of de interesse niet heeft.

Hello fellow humans

Verwijderd

Bij mij heeft FF 1.0RC om de minuut ff adempauze nodig lijkt het wel. Alle pagina's zijn aan het laden maar er gebeurd niks en dan ineens komen ze te voorschijn. Dan kun je wel lekker surfen daarna ligt weer alles ff stil.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
joint_me schreef op 18 september 2004 @ 13:07:
Persoonlijk vind ik dat je de keuze moet hebben en dat ze niet het recht hebben er meer toe tevoegen zonder het mij te vragen. Laat die keus bij de user, maar dan weet ik weer uit ervaring dat de user vaak te dom is om te kiezen of de interesse niet heeft.
Ik gebruik hem ook alleen voor Google, maar het biedt de gebruiker idd meer keuze en daarnaast zien ze dat je ook meerdere zoekmachines daar kunt gebruiken. Verder zullen beginnende gebruikers minder snel hun eigen sites daar toevoegen.
migchiell schreef op 18 september 2004 @ 12:08:
Heb firefox 0.10 geïnstalleerd, maar ik loop tegen een paar dingetjes aan, hopelijk weet iemand een oplossing.

- de site update.mozilla.org opent niet. Dat is best jammer, aangezien ik hier vandaan de nieuwe themes en extensions wilde ophalen. De update-functie werkt dus ook niet, want die gaat naar deze site om te zoeken naar updates. Dit ligt overigens niet aan Firefox, want zelfs IE opent de site niet. Na een tijdje krijg ik een time-out melding. Het gekke is dat de site op mijn werk wel opent.
Update.mozilla.org is nu een beetje druk bezocht, omdat er nieuwe versies van Firefox/Thunderbird zijn uitgekomen. Een betere site voor je extensies vind ik zelf www.extensionsmirror.nl. Die is bijna altijd wel goed online en is niet bij de grote massa bekend.
- ik heb dus op mijn werk een aantal themes en extensions gedownload (de .jar en .xpi-files opgeslagen) en naar huis gemaild. Alle themes en extensions die ik heb gedownload zijn compatibel met Firefox 0.10, toch doen de themes het niet. Ik heb de .jar files naar de theme-manager gesleept, hij heeft ze ook geïnstalleerd, maar ze doen het niet.
Welke thema's doen het niet, wat voor melding krijg je? Verschijnen ze wel in de theme-manager en krijg je wel een preview. Ik heb met verschillende thema's die ik geprobeerd heb geen problemen gehad.
- Mijn theme-manager staat nu dus vol met themes die het niet doen. Kan ik deze op de een of andere manier verwijderen? De uninstall-functie doet het niet.
Als zelfs uninstall het niet doet weet ik niet hoe het wel moet. Heb je Firefox al wel een keer opnieuw opgestart?
Verder lukt het me niet om een nieuw profiel te maken, ik heb geprobeerd om via "uitvoeren" te starten met "C/.../firefox.exe" -p, maar het enige dat er dan gebeurt is dat firefox opstart.

Volgens mij heeft gewoon heel firefox opnieuw installeren weinig zin, omdat dan het profiel gewoon blijft staan. En ik weet niet wat er gebeurt als ik het profiel handmatig in de prullenbak gooi, maar dat lijkt me niet de goede manier.
Als zels dat niet lukt zou ik de map Mozilla in je Application Data eerst hernoemen naar wat anders. Als je daarna Firefox opnieuw opstart maakt hij automatisch een nieuw profiel aan als het goed is. Dan kun je daarna de belangrijkste bestanden weer terug kopiëren (of een programma als Mozilla Backup gebruiken)

Misschien is het niet helemaal netjes, maar het zou wel moeten werken.

• A_L
  • Niet online

A_L

Weet iemand of het ook mogelijk is om de "install-missing plugins" een "do not show this again"-optie te geven? >:)

Enigzins irritant dat balkje er steeds voorkomt bij plug-ins die ik niet eens wil installeren.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
A_L schreef op 18 september 2004 @ 14:16:
Weet iemand of het ook mogelijk is om de "install-missing plugins" een "do not show this again"-optie te geven? >:)

Enigzins irritant dat balkje er steeds voorkomt bij plug-ins die ik niet eens wil installeren.
[rml]Gert-Paul in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV"[/rml]

• MAZZA
  • Laatst online: 24-09 13:08

MAZZA

Barbie is er weer!

Beetje minder dat idd bij mij ook de themes niet meer werken en een aantal extensions ook niet. De web devoloper extension werd ook niet compatible geacht maar doet het wel.

Qute 2.1.3 werkt niet met 0.10 blijkbaar, hoewel hij deze wel begon te downloaden bij het opstarten van firefox de eerste keer. Maar nu kan ik er niks mee (niet verwijderen en ook niet selecteren) :(

Statusbar clock (was ik net zo gewend aan geraakt ;( ) en BBcode extensies werken helemaal niet meer.

Jammer ;(

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
MAZZA schreef op 18 september 2004 @ 14:52:
Beetje minder dat idd bij mij ook de themes niet meer werken en een aantal extensions ook niet. De web devoloper extension werd ook niet compatible geacht maar doet het wel.
Iedere extensie moet tegenwoordig aangeven voor welke versies van Firefox het werkt, met als maximum de laatste release. Zo wordt voorkomen dat extensies voor problemen gaan zorgen. Waarschijnlijk heeft de maker van de Webdeveloper extensie dit nummer nog niet verhoogd, terwijl de extensie ook met .10 werkt.
Qute 2.1.3 werkt niet met 0.10 blijkbaar, hoewel hij deze wel begon te downloaden bij het opstarten van firefox de eerste keer. Maar nu kan ik er niks mee (niet verwijderen en ook niet selecteren) :(
Ik zou een nieuw profiel proberen, want ik kan het goed installeren/verwijderen. 2.1.3 is zou volgens de maker ook goed met 1.0PR werken.
Zie http://quadrone.org/graphics/
Statusbar clock (was ik net zo gewend aan geraakt ;( ) en BBcode extensies werken helemaal niet meer.
Probeer deze eens:
http://www.extensionsmirr...hp?showtopic=105&hl=clock
http://www.extensionsmirr...p?showtopic=380&hl=bbcode (of http://www.extensionsmirr...p?showtopic=689&hl=bbcode)
Jammer ;(
idd jammer voor het grootste deel van de Firefox gebruikers. Op extensionmirror vind je alleen voor veel extensies wel werkende versie :)

EDIT: Ik heb de startpost aangepast. Deze is dus ook weer lekker up to date met 1.0PR :)

[ Voor 4% gewijzigd door Unverter op 18-09-2004 16:18 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:56
Gert-Paul schreef op 18 september 2004 @ 14:04:

Welke thema's doen het niet, wat voor melding krijg je? Verschijnen ze wel in de theme-manager en krijg je wel een preview. Ik heb met verschillende thema's die ik geprobeerd heb geen problemen gehad.
Verschillende themes, ze verschijnen wel in de theme-manager maar zonder preview. Als ik bij een van de themes op install klik en firefox opnieuw opstart dan staat toch gewoon het standaardtheme er weer. Kan wel een screenshot plaatsen, maar weet niet waar ik die naartoe kan uploaden...
Als zelfs uninstall het niet doet weet ik niet hoe het wel moet. Heb je Firefox al wel een keer opnieuw opgestart?
Ja, maar dat helpt dus niet, hoewel de themes wel steeds beloven "restart firefox to use"
Als zels dat niet lukt zou ik de map Mozilla in je Application Data eerst hernoemen naar wat anders. Als je daarna Firefox opnieuw opstart maakt hij automatisch een nieuw profiel aan als het goed is. Dan kun je daarna de belangrijkste bestanden weer terug kopiëren (of een programma als Mozilla Backup gebruiken)

Misschien is het niet helemaal netjes, maar het zou wel moeten werken.
Heb hier wat mee zitten pielen, maar ik krijg het niet voor elkaar om ALLEEN de themes te verwijderen, als ik dit doe zijn ook meteen alle instellingen ed. weg. Goddank had ik de extension Backup Bookmarks geinstalleerd...

Hoe dan ook, ik laat het er maar even bij en hoop dat die update-site van Mozilla het weer gaat doen binnenkort. Bedankt voor je hulp iig!

• MAZZA
  • Laatst online: 24-09 13:08

MAZZA

Barbie is er weer!

Hey thanks voor je reply :)

Zal het zo eens nalopen. Iets anders wat ik ook wel jammer vind is die nieuwe manier van werken van de popup blocker. Ik wil helemaal niet zo'n gele balk over m'n beeldscherm hebben staan. Je kan hem wel disablen maar dan zie je helemaal niet meer of een popup is geblocked.

Is er een manier om dit weer op de oude manier terug te krijgen? Gewoon een icoontje onderaan die balk in Firefox? :)

Verwijderd

\o/ Firefox 1.0 PR heeft 1 miljoen downloads gehaald in 4 dagen \o/
Afbeeldingslocatie: http://spreadfirefox.com/community/progress_meter/campaigns/one/cache.png

ze willen in de resterende 6 dagen de 2 miljoen gaan halen :)
bron: http://www.spreadfirefox.com/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 11:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:04:
\o/ Firefox 1.0 PR heeft 1 miljoen downloads gehaald in 4 dagen \o/
[afbeelding]

ze willen in de resterende 6 dagen de 2 miljoen gaan halen :)
bron: http://www.spreadfirefox.com/
Mja das eigenlijk best wel slecht nieuws toch. Ik bedoel hoe meer mensen firefox gaan gebruiken hoe leuker de heren spyware schrijvers het vinden om ook te gaan schrijven voor mozilla/firefox :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:18:
[...]

Mja das eigenlijk best wel slecht nieuws toch. Ik bedoel hoe meer mensen firefox gaan gebruiken hoe leuker de heren spyware schrijvers het vinden om ook te gaan schrijven voor mozilla/firefox :(
Het voordeel van FX is dan ook dat het heel moeilijk is om er spyware voor te schrijven :)
Zelfs al zou dit kunnen, zou het heel moeilijk zijn om de computer te vern**en, en er kunnen via XUL(de standaard voor mozilla extensions) ook geen bestanden op de HDD worden aangepast. (meer hierover op http://www.xulplanet.com)

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
MAZZA schreef op 18 september 2004 @ 18:49:
Hey thanks voor je reply :)

Zal het zo eens nalopen. Iets anders wat ik ook wel jammer vind is die nieuwe manier van werken van de popup blocker. Ik wil helemaal niet zo'n gele balk over m'n beeldscherm hebben staan. Je kan hem wel disablen maar dan zie je helemaal niet meer of een popup is geblocked.

Is er een manier om dit weer op de oude manier terug te krijgen? Gewoon een icoontje onderaan die balk in Firefox? :)
Standaard zie je toch ook een icoontje onderaan? Als dat niet het geval is, dan is er wat raars aan de hand. Die balk is alleen maar extra, naast het icoontje.
migchiell schreef op 18 september 2004 @ 18:48:
Heb hier wat mee zitten pielen, maar ik krijg het niet voor elkaar om ALLEEN de themes te verwijderen, als ik dit doe zijn ook meteen alle instellingen ed. weg. Goddank had ik de extension Backup Bookmarks geinstalleerd...

Hoe dan ook, ik laat het er maar even bij en hoop dat die update-site van Mozilla het weer gaat doen binnenkort. Bedankt voor je hulp iig!
Ik verwacht toch dat je een nieuw profiel moet aanmaken als je alles goed wilt laten werken. Hierbij hoef je eigenlijk geen gegegevens (behalve je thema's en extensies) kwijt te raken. Download Mozilla Backup eens (zie de link in mijn post) en draai en programma en selecteer de gegevens die bewaard moeten blijven. Hernoem nu je profiel en start daarna Firefox op. Draai het programma nog een keer en importeer nu je gegevens. Dan moet je misschien wat extensies opnieuw installeren, maar de theme-manager zal weer werken.

Trouwens, werkt "path to firefox" -p echt niet? Probeer het nog eens een keer (gewoon -p achter het pad naar firefox in je snelkoppeling zetten) Dan kun je gewoon een nieuw profiel aanmaken en kun je kijken of het probleem dan nog optreed. Dan kun je daarna met MozillaBackup weer je gegevens overzetten, maar hoef je geen mappen te gaan hernoemen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.