[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.277 views sinds 30-01-2008

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44

GieltjE

Niks te zien...

Ik heb de laatste tijd dat firefox crasht zodra er een flash animatie word gespeelt
Ik heb al een binairy geprobeert en 2x opnieuw geemerged (1.0pre).
Ik heb ff firefox vanuit de console gestart en een pagina met flash bekenen dit is de uitkomst;
gieltje ~ # firefox
No running windows found
The program 'Gecko' received an X Window System error.
This probably reflects a bug in the program.
The error was 'BadMatch (invalid parameter attributes)'.
(Details: serial 85 error_code 8 request_code 146 minor_code 3)
(Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously;
that is, you will receive the error a while after causing it.
To debug your program, run it with the --sync command line
option to change this behavior. You can then get a meaningful
backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.)
gieltje ~ # firefox --sync
/usr/bin/firefox: line 87: 24717 Segmentation fault $mozbin "$@"

Firefox --sync start dus niet eens:S
iemand een idee?

Voor de rest reageert ie ook instabiel en crasht ie op sommige momenten dat er veel cpu wegword getrokken door andere apps (heb flash ff tijdelijk eruit gehaalt).
Voorheen had ik er nooit problemen mee, echt een top browser.

[ Voor 12% gewijzigd door GieltjE op 18-09-2004 22:52 ]

Hell / 0

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
anandus schreef op 17 september 2004 @ 14:44:
Okee, misschien heel suf, maar waar kan je instellen dat een zoekactie (rechtsboven) in een nieuwe tab geopend wordt? Zit ergens in about:config?
Weet iemand dit?

Mij lukt het niet om het antwoord te vinden (maar ik weet ook niet zeker of ik de juiste zoektermen gebruik :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
anandus schreef op 18 september 2004 @ 21:05:
[...]
Weet iemand dit?

Mij lukt het niet om het antwoord te vinden (maar ik weet ook niet zeker of ik de juiste zoektermen gebruik :P )
TBP zou dit moeten kunnen. Zie http://www.extensionsmirr...owtopic=112&hl=tabbrowser
Ik weet wel dat de laatste versie nog een aantal probleempjes heeft met het openen van de searchbar in een nieuwe tab.

De oude versie, waar het wel op werkte kun je downlaoden vanaf http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/firefox/tabprefs_0.6.9.xpi (heb gezorgd dat de oude versie ook in 1.0PR werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:34
Gert-Paul schreef op 18 september 2004 @ 20:55:

Ik verwacht toch dat je een nieuw profiel moet aanmaken als je alles goed wilt laten werken. Hierbij hoef je eigenlijk geen gegegevens (behalve je thema's en extensies) kwijt te raken. Download Mozilla Backup eens (zie de link in mijn post) en draai en programma en selecteer de gegevens die bewaard moeten blijven. Hernoem nu je profiel en start daarna Firefox op. Draai het programma nog een keer en importeer nu je gegevens. Dan moet je misschien wat extensies opnieuw installeren, maar de theme-manager zal weer werken.

Trouwens, werkt "path to firefox" -p echt niet? Probeer het nog eens een keer (gewoon -p achter het pad naar firefox in je snelkoppeling zetten) Dan kun je gewoon een nieuw profiel aanmaken en kun je kijken of het probleem dan nog optreed. Dan kun je daarna met MozillaBackup weer je gegevens overzetten, maar hoef je geen mappen te gaan hernoemen.
Nog een keer geprobeerd, en nu werkt het wel! Bedankt voor de tip van MozillaBackup, scheelt een hoop handmatig gepiel! Thememanager is nu weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 11:00:
ik vind die RSS ondersteuning erg cool van PR1! heb nu alle nu.nl onderdelen links in mn sidebar staan :P
T.net heeft ook een RSS feed hoor :P... klik!

Ik heb trouwens ook een FX wallpapertje gemaakt...klik!

En eindelijk heb ik weer een leuk themepje gevonden...klik!

~DXL

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

die wallpaper doet het niet bij mij.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Hoe kan ik instellen dat Firefox niet meteen bij een 'beetje' data begint te renderen ?
Heb een pagina met een table bestaande uit 3000 rijen. Nu begint hij die continue te renderen, maaromdat de breedte niet vast staat, gaat dat gigantisch traag.

Terwijl IE hem eerst inlaadt en dan rendert, dit gaat vele malen sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door M55 op 19-09-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 09:40:
[...]

T.net heeft ook een RSS feed hoor :P... klik!

Ik heb trouwens ook een FX wallpapertje gemaakt...klik!

En eindelijk heb ik weer een leuk themepje gevonden...klik!

~DXL
weet ik, maar tweakers staat al als mn startpagina :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11

janklp

FortyTwo Capital

Ben druk bezif met het uitproberen van FireFox maar zit nu nog met de vraag. Hoe kan ik msn instellen dat hij daar die pagina´s ook in firefox opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Laatst online: 16-02-2024
GVD, ik kom net thuis, pc was gecrasht.

Ik restart pc nix aan de hand open firefox, wil op tweakers.net klikken in m'n bookmarks toolbar is ie gvd weg.

AL MIJN BOOKMARKS ZIJN VERDWENEN, verder is nog alles compleet, hele history staat er nog startpagina, theme's alles behalve m'n bookmarks gvd.

Iemand idee wat er is gebeurt? :X

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Januszjes schreef op 19 september 2004 @ 21:55:
Ben druk bezif met het uitproberen van FireFox maar zit nu nog met de vraag. Hoe kan ik msn instellen dat hij daar die pagina´s ook in firefox opent?
De link naar je Hotmail postvak in, of normale URLs die je opent vanuit een normaal gespreksvenster?

Dat laatste zou geen geen probleem moeten zijn als Firefox als standaard browser ingesteld staat. Daar moet je dus eventjes naar kijken. Werken andere externe links trouwens wel goed?

Als je om je hotmail postvak in gaat, moet je kijken naar de uitbreiding StuffPlug-NG. Daarmee kun je instellen dat je hotmail postvak in geopend wordt in de standaard browser.
Cold Shadow schreef op 19 september 2004 @ 22:00:

Ik restart pc nix aan de hand open firefox, wil op tweakers.net klikken in m'n bookmarks toolbar is ie gvd weg.

AL MIJN BOOKMARKS ZIJN VERDWENEN, verder is nog alles compleet, hele history staat er nog startpagina, theme's alles behalve m'n bookmarks gvd.

Kijk eens in Application Data/Mozilla/Firefox/Profiles/profilenaam/ naar het bestand bookmarks.html. Als dat er nog staat (en een redelijke grootte heeft) dan zijn je bookmarks er gewoon nog. Die eventjes veiligstellen en dan Firefox opnieuw opstarten. Ik kan met vaag nog wel herrinneren dat ik ook 1x zoiets gehad had en dat geen van mn bookmarks weergegeven werd, terwijl bookmarks.html gewoon onbeschadigd was. Een herstart loste het toen op.

[ Voor 39% gewijzigd door Unverter op 19-09-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44

GieltjE

Niks te zien...

Cold Shadow schreef op 19 september 2004 @ 22:00:

Toevallig scandisk laten draaien? Ik heb dat altijd als ik die F*CK scandisk laat draaien, alle opensource proggies zijn dan kapot/bookmarks etc kwijt (ook als de proggies niet draaiden tijdens de crash).

(blij dat ik full time gentoo draai nu)

[ Voor 6% gewijzigd door GieltjE op 19-09-2004 22:08 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Okay, heb weer een vraagje: weet iemand of het mogelijk is om de google search results vanuit de ingebouwde zoekfunctie ook in een nieuwe tab geopend kunnen worden ? Kan in de about:config nl. niets daarover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DoRRoN schreef op 19 september 2004 @ 23:04:
Okay, heb weer een vraagje: weet iemand of het mogelijk is om de google search results vanuit de ingebouwde zoekfunctie ook in een nieuwe tab geopend kunnen worden ? Kan in de about:config nl. niets daarover vinden.
[rml]anandus in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV"[/rml]
...en verder...

Maar bij mij werkt het niet, maar ik denk dat het aan mijn computer ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Gert-Paul schreef op 19 september 2004 @ 22:02:
[...]

De link naar je Hotmail postvak in, of normale URLs die je opent vanuit een normaal gespreksvenster?

Dat laatste zou geen geen probleem moeten zijn als Firefox als standaard browser ingesteld staat. Daar moet je dus eventjes naar kijken. Werken andere externe links trouwens wel goed?

Als je om je hotmail postvak in gaat, moet je kijken naar de uitbreiding StuffPlug-NG. Daarmee kun je instellen dat je hotmail postvak in geopend wordt in de standaard browser.
waar vind je die uitbreiding dan? bij mijn weten is het een extra plugin als je MSN plus gebruikt? (http://www.stuffplug.com/)
is er geen andere manier trouwens? MSN plus sucks ass namelijk

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11

janklp

FortyTwo Capital

Pretorian_ schreef op 20 september 2004 @ 00:19:
[...]

waar vind je die uitbreiding dan? bij mijn weten is het een extra plugin als je MSN plus gebruikt? (http://www.stuffplug.com/)
En als je dat programma hebt wat moet je dan veranderen want het lukt me niet om msn te linken met firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Januszjes schreef op 20 september 2004 @ 07:11:
[...]

En als je dat programma hebt wat moet je dan veranderen want het lukt me niet om msn te linken met firefox.
Via Plus! > Voorkeuren > Plugins > StuffPlugNG > Instellingen moet je 'Open Hotmail Inbox in default browser' aanvinken.
Pretorian_ schreef op 20 september 2004 @ 00:19:
Voor zover ik weet niet. Ik heb andere dingen geprobeerd, maar dan werd mijn homepage opgeroepen en niet de hotmail inbox.
Er zitten wel handige opties in Plus!, je moet alleen eventjes goed opletten tijdens de installatie.

Andere optie is natuurlijk het installeren van MirandaIM/Gaim/Jabber etc. Die kunnen ook met het MSN protocol omgaan (Jabber met een omweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owke nieuwe firefox, en gelijk weer wat ergernissen :P Die stomme gele balk ben ik alweer kwijt. Maar nu die vernieuwde search is die nog uit te schakelen?
Want ik vond het maar te fijn dat ik links gewoon meteen naar toe kon mbv een toets op mijn toetsenbord. Nu moet ik eerst ctrl f doen (en krijg ik weer een ding wat ruimte inneemt, ga dan in mijn statusbalk ofzo :S) krijg ik zo'n stomme balk kan ik typen en dan verspingt iet pas ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Laatst online: 26-09 11:34

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:59:
Owke nieuwe firefox, en gelijk weer wat ergernissen :P Die stomme gele balk ben ik alweer kwijt. Maar nu die vernieuwde search is die nog uit te schakelen?
Want ik vond het maar te fijn dat ik links gewoon meteen naar toe kon mbv een toets op mijn toetsenbord. Nu moet ik eerst ctrl f doen (en krijg ik weer een ding wat ruimte inneemt, ga dan in mijn statusbalk ofzo :S) krijg ik zo'n stomme balk kan ik typen en dan verspingt iet pas ;/
Tools -> preferences -> Advanced -> Use Find As You Type

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Laatst online: 16-02-2024
:( , mijn bookmarks zijn weg. Het kan ook zijn dat het was omdat ik diezelfde dag Norton Antivirus 2005 heb geinstalld. Najah nog bedankt voor de hulp.

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45
Cold Shadow schreef op 20 september 2004 @ 12:40:
:( , mijn bookmarks zijn weg. Het kan ook zijn dat het was omdat ik diezelfde dag Norton Antivirus 2005 heb geinstalld. Najah nog bedankt voor de hulp.
Zelfde probleem, na een crash zijn alle bookmarks weg (2e keer overigens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cold Shadow schreef op 20 september 2004 @ 12:40:
^^ Met stom.

Bij mij crashte FF direcht na het importeren vanuit IE. Daarna handmatig toegevoegd en dat ging wel goed :). Ik vind het een hele fijne browser, maar helaas moet ik IE toch nog gebruiken voor bepaalde sites. Ook vind ik IE wat veiliger qua gevoel voor internet bankieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 11:59:
met / kan je ook zoeken starten...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
vogelspin schreef op 20 september 2004 @ 12:53:
[...]

Zelfde probleem, na een crash zijn alle bookmarks weg (2e keer overigens...)
had het zelfde probleem na een clean install, probeer eens je bookmarks te exporteren naar je firefox folder, werkte voor mij. 8)7

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:06:
[...]
^^ Met stom.

Bij mij crashte FF direcht na het importeren vanuit IE. Daarna handmatig toegevoegd en dat ging wel goed :). Ik vind het een hele fijne browser, maar helaas moet ik IE toch nog gebruiken voor bepaalde sites. Ook vind ik IE wat veiliger qua gevoel voor internet bankieren.
het is toch echt niet zo hoor, FF is stukken veiliger, dus ook daar

/iets anders:
mooi artikeltje: http://www.webwereld.nl/nieuws/19536.phtml

[ Voor 9% gewijzigd door Pretorian_ op 20-09-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tools -> preferences -> Advanced -> Use Find As You Type
Owke dat werkt inderdaad, helaas komt die balk nog in beeld, is dat nog te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 13:06:
[...]
Ook vind ik IE wat veiliger qua gevoel voor internet bankieren.
Onzin want Firefox kan met 256 bit versleutelde sites overweg en dat kan IE niet.
Michael Dickopf, a spokesperson for the German Federal Office for Information Security, was quoted by the newspaper Berliner Zeitung in an article about online banking. Mr Dickopf reportedly said that users may avoid having their machines compromised by worms and viruses by switching to alternative browsers such as Opera or Mozilla.
linkage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pretorian_ schreef op 20 september 2004 @ 15:16:
[...]

het is toch echt niet zo hoor, FF is stukken veiliger, dus ook daar

/iets anders:
mooi artikeltje: http://www.webwereld.nl/nieuws/19536.phtml
Ik vind het een nogal vaag artikel, eigenlijk.

Wat bedoelen ze nou precies?
(Of het is een allesbehalve representatieve enquete :P )
'Internetvoorhoede doet IE in de ban'

Maandag, 20 september 2004 - Ervaren internetters weigeren steeds vaker met Microsofts webbrowser Internet Explorer te werken en stappen over op alternatieven.
Door Laurens Verhagen

Dit blijkt althans uit de online enquête die momenteel op WebWereld draait. Maar liefst 54 procent van de WebWereld-bezoekers die hieraan hebben meegedaan, zegt standaard Firefox te gebruiken. Het gebruik van Internet Explorer als de voorkeursbrowser is onder de deelnemers aan de poll afgekalfd tot een magere 32 procent.

De helft van de deelnemers aan de online opiniepeiling zegt Firefox te zijn gaan gebruiken omdat deze webbladeraar veiliger zou zijn dan Internet Explorer. Overigens is ook Firefox niet feilloos, maar de software is voor hackers nu nog minder interessant dan marktleider Internet Explorer.

Een overweldigende 71 procent van de WebWereld-bezoekers die Firefox nu al als eerste of tweede browser gebruiken, heeft al enige tijd ervaring met deze software. Nog eens 10 procent zegt binnenkort alsnog over te stappen.

Een even groot percentage heeft Firefox wel gebruikt, maar is hier weer mee gestopt. Meest genoemde nadeel van deze browser is dat sommige internetpagina's niet correct worden weergegeven.

Niet alleen uit deze online peiling, maar ook uit diverse onderzoeken blijkt dat het marktaandeel van Microsofts Internet Explorer tanende is. De vele berichten van de afgelopen maanden waarin beveiligingsproblemen met IE breed werden uitgemeten, spelen daar ongetwijfeld een belangrijke rol in.

Wat hierbij meespeelt, is de komst van de versie 1.0 van Firefox. Deze versie is in een paar dagen tijd al meer dan een miljoen keer gedownload. Vooral bij de meer ervaren internetters geniet deze browser grote populariteit.

Ook de serverlogs van WebWereld blijkt dat Microsoft voor zijn positie moet streven. Waar het aandeel van IE landelijk nog altijd op zo'n 95 procent ligt, is dat bij de lezers van WebWereld 76 procent. Mozilla 1.x (Firefox) is met 17 procent een goede tweede. De rest, waaronder Apple Safari en Opera, mag de kruimels verdelen.

Update, 16:50 uur: Op veler verzoek ook informatie uit de serverlogs toegevoegd.
edit:
Aha, dit is info uit een poll.

Dus logisch dat een alternatieve browser hoog scoort, jan-met-de-pet geeft niet zoveel om polls.

Wel grappig dat er alsnog zo'n verschil is tussen de poll en de logs :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 20-09-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08

FlashBang

Hoi.

offtopic:
Waarom zuigt MSN Plus? die mensen die maar gewoon doorklikken bij de installatie en niet LEZEN zuigen pas, op die manier krijg je spyware, en anders niet!

Jammer dat sommige mensen denken dat Firefox de schuld is van de verkeerd weergegeven pagina's terwijl de schuld bij de webmasters ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wacht even tot de final van 1.0 uit is, alleen wanneer zou dat komen, is daar een indicatie van?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.mozilla.org/projects/firefox/rm-20040819.png

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Die is nog niet geüpdate. Dit is betrouwbaarder (en zeker reëler):
1.0RC1: Oct '04
1.0: Nov '04

Bron:http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=125207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dank voor de toelichting. :)
Als ik een beetje kon photoshoppen, dan had ik de nieuwe data erin gesoept.... :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
Ik heb Ff ook weer s geinstalleerd, maar loop tegen 2 "problemen" op,

1. Als ik op got eerst halverwege naar beneden scroll in een pagina, dan op een link klik, en dan vorig doe, dan staat hij weer bovenaan. Zo browse je natuurlijk niet lekker door de topics heen :). Iemand idee hoe dit te fixen?

2. Als ik iets post, of in elk willekeurig textvak eigenlijk, heb ik een lelijke dikke cursor-streep, die aangeeft waar je bent met typen, maar tegelijkertijd de halve laatsgetypte letter opslokt. Iemand iedee hoe ik hier een gewoon, standaard, strak lijntje tevoorschijn tover? (Het gekke is dat ie in zo'n textvak waar je maar 1 regel kan ingeven (bv: reden van edit) wel een dun streepje laat zien.)

Voor de rest bevalt het me, met de nodige extensions, wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Splash op 20-09-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

mensen,

er stond ergens een link hier (volgens mij in deel III) naar een versie van firefox die je op een USB stick kon zetten zodat je op elke pc die je gebruikt (bijv. univeriteit e.d.) firefox kon gebruiken.....

ik zoek me helemaal gek 8)7 , heeft iemand die link nog voor me?

edit: I am an idiot |:( , na dit ten einde raad gepost te hebben vond ik het een paar minuten later :X http://johnhaller.com/jh/mozilla/portable_firefox/

[ Voor 22% gewijzigd door Pretorian_ op 20-09-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Splash schreef op 20 september 2004 @ 22:31:
Ik heb Ff ook weer s geinstalleerd, maar loop tegen 2 "problemen" op,

1. Als ik op got eerst halverwege naar beneden scroll in een pagina, dan op een link klik, en dan vorig doe, dan staat hij weer bovenaan. Zo browse je natuurlijk niet lekker door de topics heen :). Iemand idee hoe dit te fixen?

2. Als ik iets post, of in elk willekeurig textvak eigenlijk, heb ik een lelijke dikke cursor-streep, die aangeeft waar je bent met typen, maar tegelijkertijd de halve laatsgetypte letter opslokt. Iemand iedee hoe ik hier een gewoon, standaard, strak lijntje tevoorschijn tover? (Het gekke is dat ie in zo'n textvak waar je maar 1 regel kan ingeven (bv: reden van edit) wel een dun streepje laat zien.)

Voor de rest bevalt het me, met de nodige extensions, wel.
Op welke pagina's heb je het eerste probleem. Op bijna elke pagina die ik bezoek gaat het goed. Alleen tweakers.net pakt hij niet goed. Het probleem met ebay is iig in 1.0PR opgelost.

En 2. is een bekende bug. Ik heb er niet zoveel last van, maar het is het geen van ik heel vaak als suggestie voor Firefox heb gelezen. Ik weet zo eventjes geen bugnummer.
Pretorian_ schreef op 20 september 2004 @ 22:33:
mensen,

er stond ergens een link hier (volgens mij in deel III) naar een versie van firefox die je op een USB stick kon zetten zodat je op elke pc die je gebruikt (bijv. univeriteit e.d.) firefox kon gebruiken.....

ik zoek me helemaal gek 8)7 , heeft iemand die link nog voor me?
http://johnhaller.com/jh/mozilla/portable_firefox/ (sinds een paar weken is het er ook voor Thunderbird)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Meldt er een bug voor in Bugzilla :) .
Is ook een bug voor in Bugzilla: #98564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Harm schreef op 20 september 2004 @ 22:38:
[...]

Meldt er een bug voor in Bugzilla :) .
Niet nodig, die is er al. Bug in kwestie gaat oorspronkelijk over ebay of amazon.com waar dit ook optreedt. Het is later echter uitgebreidt omdat er steeds meer sites hetzelfde euvel hadden. Als ik nu alleen nog eens wist wat daarvan het bugnr van was...
Zoeken op mozillazine.org maybe?

[EDIT] Ah, found it. Op mozillazine.org in het forum gezocht op: ebay scroll.
Dit vond ik:
- http://forums.mozillazine...977&highlight=ebay+scroll
- http://forums.mozillazine...166&highlight=ebay+scroll

De 1e staat het bugnr bij als link zelfs nog en de 2e verschaft wat info over de huidige status.
Zoals in link nr 2 al staat, in 1.0 PR (of 0.10) is het dus nog niet opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door ppl op 20-09-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik weet welke bug je bedoeld, maar die bug is dus al enige tijd fixed volgens mij. Vandaar dat ik een nieuwe bug zou filen, maar ik heb dan ook niet gezocht naar de bug in kwestie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 21:39

Magic666

No one's neighbour!

heb net 1.0PR op mijn pc gezet maar volgens mij zie ik wat dingen over het hoofd:

waar is dat loepje gebleven zodat ik op de website kan zoeken? Ik zie nu alleen Google en een hoop andere search engines....

Met 0.9.3 kon ik, op de telegraaf website, op een foto klikken en die werd dan in een apart venster geopend. Nu gaat dat ook niet meer......

Zie ik wat over het hoofd qua instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Magic666 schreef op 21 september 2004 @ 08:20:
heb net 1.0PR op mijn pc gezet maar volgens mij zie ik wat dingen over het hoofd:

waar is dat loepje gebleven zodat ik op de website kan zoeken? Ik zie nu alleen Google en een hoop andere search engines....
Ctrl+F?
Magic666 schreef op 21 september 2004 @ 08:20:
Met 0.9.3 kon ik, op de telegraaf website, op een foto klikken en die werd dan in een apart venster geopend. Nu gaat dat ook niet meer......

Zie ik wat over het hoofd qua instellingen?
Dat werkt bij mij gewoon :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ctrl+F werkt wel ja maar ik vond dat loepje wel erg handig...

hmmm dan ligt TBP misschien dwars in deze! Dat ga ik dan eens nader onderzoeken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Magic666 schreef op 21 september 2004 @ 09:19:
Ctrl+F werkt wel ja maar ik vond dat loepje wel erg handig...

hmmm dan ligt TBP misschien dwars in deze! Dat ga ik dan eens nader onderzoeken! :)
Ikzelf kan me geen loepje herinneren, behalve misschien in de google toolbar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

je kan natuurlijk ook gewoon type ahead find gebruiken om binnen de pagina te zoeken. Is veel makkelijker dan CTRL+F vind ik. De functionaliteit daarvan hebben ze wel een beetje uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

anandus schreef op 21 september 2004 @ 09:20:
[...]
Ikzelf kan me geen loepje herinneren, behalve misschien in de google toolbar ofzo?
inderdaad, daar staat nu de G van Google maar in de eerdere versie kon je ook kiezen voor een loepje (zodat je in de pagina zelf kon zoeken)

"type ahead find"? ehhh....... is dat hetzelfde als "find as your type"?

[ Voor 11% gewijzigd door Magic666 op 21-09-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Aja, dát loepje bedoel je :) . Die is er al weer zolang uit, dat ik niet eens meer wist dat het erin zat :P . Moet je nagaan :+ . Geen idee of die functie weer is terug te brengen, ik denk zelf van niet aangezien de gewone zoekfunctie nu zover is uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

eruit??? :( Damn dat vond ik juist zo handig! Die googleoptie gebruikte ik toch nooit maar die zoekfunctie wel.

Maar goed CTRL-F is een redelijk alternatief ;) (enig idee of die zoekbalk ook continu zichtbaar te maken is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Laatst online: 26-09 11:34

Niek

f.k.a. The_Surfer

Magic666 schreef op 21 september 2004 @ 12:57:
eruit??? :( Damn dat vond ik juist zo handig! Die googleoptie gebruikte ik toch nooit maar die zoekfunctie wel.

Maar goed CTRL-F is een redelijk alternatief ;) (enig idee of die zoekbalk ook continu zichtbaar te maken is?)
Here we go again:

Tools -> Options -> Advanced -> Use Find As You Type

(Gewoon typen en hij begint met zoeken)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Gebruik 1.0PR nu een paar dagen en vind het weer top. Alleen als een foto/image niet geladen kan worden of de link is gewoon dood dan krijg je zo'n rood puntje en dat vind ik wat lelijk.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41775/full.jpg

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22
Op een één of andere manier kan ik met mozilla firefox 1.0 preview release niet http://www.microsoft.com/ bezoeken :?
Foutmelding: www.microsoft.com could not be found. Please check the name and try again.
Niet dat ik zo graag die site wil bezoeken maar het lukt momenteel gewoon niet.

Microsoft internet explorer werkt overigens wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

The_Surfer schreef op 21 september 2004 @ 13:36:
[...]

Here we go again:

Tools -> Options -> Advanced -> Use Find As You Type

(Gewoon typen en hij begint met zoeken)
verdomd! dat werkt nu anders inderdaad!

* Magic666 schaamt zich diep...... }:O

edit: microsoft werkt hier gewoon....

[ Voor 10% gewijzigd door Magic666 op 21-09-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is er trouwens een manier om een nieuwe tab te maken, zonder dat je er al twee hebt? Want nu doe ik elke keer "open link in new tab" en typ daar het adres is waar ik heen wil. Maar dit moet toch makkelijker kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 26-09 13:54

Zoefff

❤ 

Ctrl + T

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Semetrix schreef op 21 september 2004 @ 14:24:
Op een één of andere manier kan ik met mozilla firefox 1.0 preview release niet http://www.microsoft.com/ bezoeken :?
Foutmelding: www.microsoft.com could not be found. Please check the name and try again.
Niet dat ik zo graag die site wil bezoeken maar het lukt momenteel gewoon niet.

Microsoft internet explorer werkt overigens wel.....
Vaag, werkt prima hier.
LifeTecH schreef op 21 september 2004 @ 14:36:
Is er trouwens een manier om een nieuwe tab te maken, zonder dat je er al twee hebt? Want nu doe ik elke keer "open link in new tab" en typ daar het adres is waar ik heen wil. Maar dit moet toch makkelijker kunnen?
Zie Zoefff z'n post ;)

Damn....

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dank u

Toch maar is die hotkeys gebruiken 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niox
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

Aja, dát loepje bedoel je :) . Die is er al weer zolang uit, dat ik niet eens meer wist dat het erin zat :P
In 0.9.3 zat het er anders nog in.
Of met rechts op je Navigation Toolbar klikken, Customize en dan het 'New Tab' knopje in de toolbar zetten :) :

[ Voor 19% gewijzigd door Niox op 21-09-2004 14:48 ]

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook handig: In de extensie TabBrowser Preferences kun je kiezen voor de optie Load URLs typed in the adress bar in new tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

find as you type is veranderd, ff aanvinken en tikken. Zodra je tikt komt onderin de zoekbalk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, begint al lekker na de update naar 1.0 Pre: als je de About box opent kom je er met geen mogelijkheid meer uit. OK clicken, whatever... je moet firefox killen en vooral de About niet meer openen. Stelletje prutsers :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Java Plug-in for Netscape Navigator should not be used in Microsoft Internet Explorer. Please use Java Plug-n for Microsoft Internet Explorer instead."

Wat moet ik in godsnaam met deze error? :?
edit:
ah, ff de string met "general.useragent.override" erin in je prefs.js verwijderen. Komt door de user agent plugin oid.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 18:35:
"Java Plug-in for Netscape Navigator should not be used in Microsoft Internet Explorer. Please use Java Plug-n for Microsoft Internet Explorer instead."

Wat moet ik in godsnaam met deze error? :?
Heb je toevallig een UserAgentSwitcher en zorgt die ervoor dat Firfox als IE geindentificeerd wordt. Toen ik dat had, gaf hij ook die error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Exirion schreef op 21 september 2004 @ 18:35:
Nou, begint al lekker na de update naar 1.0 Pre: als je de About box opent kom je er met geen mogelijkheid meer uit. OK clicken, whatever... je moet firefox killen en vooral de About niet meer openen. Stelletje prutsers :{
geen last van hier.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Blijkbaar hebben ze de themes bugs nog niet opgelost. Het bleek eraan te liggen dat ik geen standaard theme gebruik, maar bij de setup krijg je daar geen waarschuwing over ofzo. De back/forward navigatieknoppen werkten ook niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Niox schreef op 21 september 2004 @ 14:46:
[...]

Als je iedere dag een nieuwe nightly installeert, dan is een paar maanden heel lang ;) . Voor mijn gevoel was het dus heel lang zeg maar :) .
Magic666 schreef op 21 september 2004 @ 15:31:
[...]

find as you type is veranderd, ff aanvinken en tikken. Zodra je tikt komt onderin de zoekbalk! :)
Hij wil het loepje terug in de zoekbalk, waar standaard het Google-ding staat, en dát is dus volgens mij niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

dat wilde ik ook ;)

Maar met FAYT aangevinkt werkt het ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ook al o.a. op de FP vermeld, Google & Mozilla gezamenlijk in nieuwe browser?

Nog een interessante link:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=226572

Nu gesloten maar was heel even te bekijken.

Stel je voor met de dollars en de know how van Google & de ervaring van de mozilla engineers, zou dit wel eens heel vervelend voor MS kunnen worden.

Firefox rebranded deel IV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 21:59
korte vraag:
kun je de 1.0 versie gewoon over 0.9.3 heen installeren zonder instellingen/bookmarks kwijt te raken?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 21:49:
Zoals ook al o.a. op de FP vermeld, Google & Mozilla gezamenlijk in nieuwe browser?

Nog een interessante link:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=226572

Nu gesloten maar was heel even te bekijken.

Stel je voor met de dollars en de know how van Google & de ervaring van de mozilla engineers, zou dit wel eens heel vervelend voor MS kunnen worden.

Firefox rebranded deel IV ;)
dat zou toch wat wezen, eindelijk MS van de troon qua browser...
* Pretorian_ hoopt stiekem dat dat gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
-ScuL- schreef op 21 september 2004 @ 22:40:
korte vraag:
kun je de 1.0 versie gewoon over 0.9.3 heen installeren zonder instellingen/bookmarks kwijt te raken?
Instellingen/bookmarks zullen bewaard blijven en er zullen ook geen grote problemen meer voorkomen (bestanden die voor problemen kunnen zorgen worden eerst verwijderd).

Je blijft op dit moment nog wel zitten met een dubbele vermelding in je software lijst zitten. Een uninstall (bookmarks etc. worden gewoon behouden) vind ik dus toch nog het prettigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Pretorian_ schreef op 21 september 2004 @ 22:45:
[...]

dat zou toch wat wezen, eindelijk MS van de troon qua browser...
* Pretorian_ hoopt stiekem dat dat gebeurd
Phoe, dat gebeurt nog niet zo snel, maar ik zal de dag dat het gebeurt nooit meer vergeten.

Ik erger me steeds weer meer aan IE, het is gewoon een ramp om een fatsoenlijke website te maken met wat leuke CSS frutsels. Ziet het er heel sjiek uit in FF, gaat IE ineens margins verdubbelen, paddings vergeten en elementen niet ondersteunen. Zucht |:(

Is het geen idee om iedere tweaker 1 euro te laten betalen, en dat we van dat geld wat tijd kopen om een reclamespotje voor FF te maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 19-09 23:13
firefox, ja handig
alle instellingen blijven behouden, inclusief de proxy server voor proxomitron
ook minder last van spyware nu, en alle sites doen het
Ik ben voorlopig overtuigd

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
ik heb een klein probleempje met Firefox.
Als er een java script start gaat het browser venster stuiteren.
ik heb de laatste 1.0 versie.
Hoe kan ik dit verhelpen.
Voor de rest is het een prima programma.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoefff schreef op 21 september 2004 @ 22:52:
Phoe, dat gebeurt nog niet zo snel, maar ik zal de dag dat het gebeurt nooit meer vergeten.

Ik erger me steeds weer meer aan IE, het is gewoon een ramp om een fatsoenlijke website te maken met wat leuke CSS frutsels. Ziet het er heel sjiek uit in FF, gaat IE ineens margins verdubbelen, paddings vergeten en elementen niet ondersteunen. Zucht |:(
Firefox is in het dagelijks gebruik anders ook niet alles hoor. Ik gebruik Firefox al vrij lang, maar ik erger me echt groen en geel aan de traagheid en crashgevoeligheid van die klote Download Manager. Als ik 'm wil openen dan duurt dat meestal 5 a 15 seconden! Soms als je meerdere dingen aan het downloaden bent dan crasht het zaakje al snel.

Bovendien vind ik het opslaan van een plaatje tergend stroperig verlopen in vergelijking met IE. Er is nog genoeg te verbeteren, want IE blijft toch wel wat soepeler werken. En ik heb Firefox op meerdere machines draaien, zowel op Windows als Linux.

• anandus
  • Niet online
Exirion schreef op 22 september 2004 @ 10:26:
[...]

Firefox is in het dagelijks gebruik anders ook niet alles hoor. Ik gebruik Firefox al vrij lang, maar ik erger me echt groen en geel aan de traagheid en crashgevoeligheid van die klote Download Manager. Als ik 'm wil openen dan duurt dat meestal 5 a 15 seconden! Soms als je meerdere dingen aan het downloaden bent dan crasht het zaakje al snel.

Bovendien vind ik het opslaan van een plaatje tergend stroperig verlopen in vergelijking met IE. Er is nog genoeg te verbeteren, want IE blijft toch wel wat soepeler werken. En ik heb Firefox op meerdere machines draaien, zowel op Windows als Linux.
Vreemd, volgens mij is er gewoon iets gaars met je setup :P

Eerst ook al dat theme probleem enzo. Ik gebruik nu FF al een aardig lange tijd en het is een stuk stabieler danIE, in ieder geval :)

En de downloadmanager veroorzaakt hier geen problemen whatsoever, plaatjes gaan ook snel en soepel.

En aangezien je het op meerdere computers gebruikt is het misschien een theme of extension die je regelmatig gebruikt?

Kan je een lijst posten met themes en extensions die je gebruikt (of hebt gebruikt)?

Kijken of we het probleem kunnen vinden want mijn ervaringen met FF (ook meerdere computers) zijn tegenovergesteld aan jouw ervaringen, dus ben benieuwd of we de boosdoener kunnen pinpointen :) )

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 22-09-2004 12:26 ]

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 21:37:
[...]

dan zegt die ook dat er geen plugin is
Ga naar conf scherm, dan naar Java plug-in, zet dan een vinkje bij Mozilla / Netscape.

iOS developer

• Zoefff

Zoefff

❤ 

[...]

Hm merkwaardig, want ik ervaar het precies andersom. En met dat plaatje geef je nou net een verkeerd voorbeeld. Probeer maar eens fatsoenlijk met IE een plaatje op te slaan of op de slaan door het te slepen, grote kans dat ie gewoon de HTML file, of het plaatje als .bmp opslaat. Om nog maar niet te spreken over de .png support van IE.

Maarja, iedereen heeft natuurlijk zo zijn voorkeur, en als jou voorkeur IE is, moet je dat helemaal zelf weten natuurlijk :)

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
ik kan met firefox 1.0 niet meer inloggen op mijnpotbank.nl. Andere mensen hier ook last van?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Heb je Java VM van Sun geïnstalleerd?

Signature

• anandus
  • Niet online
kavorka schreef op 22 september 2004 @ 17:00:
ik kan met firefox 1.0 niet meer inloggen op mijnpotbank.nl. Andere mensen hier ook last van?
Het werkt (geloof ik, correct me if I'm wrong) alleen met bepaalde versies van Java.
Zie hier:
www.postbank4all.tk, en dan de sectie "techtalk" :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 22-09-2004 17:27 ]

• ericck
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 23:15
[...]

Dit vind ik helemaal geen vreemde opmerking. Ik gebruik standaard Mozilla Firefox en daarnaast IE voor de niet-compatibele sites. Op een wat sneller systeem heb je hier weinig last van, maar als ik Firefox op een Pentium II 233 draai, merk ik inderdaad dat het opslaan van een plaatje een paar seconden duurt. Dit kan heel vervelend zijn als je veel plaatjes wilt opslaan.
Ook de problemen van de Download Manager zijn bij mij bekend.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10
Ik heb een probleempje met tabbed browsen. Ik gebruik single window maar als ik bijvoorbeeld een link via startpagina open dan word ook een blanco scherm geopend, terwijl de link geforceerd word in een tabblad. Kan ik dus alsnog weer schermen sluiten.

Verder bevalt FF me steeds beter.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15
kavorka schreef op 22 september 2004 @ 17:00:
Hier werkt het wel gewoon. Wel even Java installeren zoals anderen al zeiden. Dat doe je overigens hier.

omniscale.nl

• Harm
  • Niet online
xzoticate schreef op 22 september 2004 @ 17:45:
Ik heb een probleempje met tabbed browsen. Ik gebruik single window maar als ik bijvoorbeeld een link via startpagina open dan word ook een blanco scherm geopend, terwijl de link geforceerd word in een tabblad. Kan ik dus alsnog weer schermen sluiten.

Verder bevalt FF me steeds beter.
Heb je Firefox 1.0PR? En, draai je wel de nieuwste versie van de SingleWindows-extensie?

• MewBie
  • Laatst online: 22:24
ik kan geen extensions uninstallen :( hij blijft maar zeggen dat dat gedaan worden bij een restart van FireFox, maar zelfs een reboot van mn pc mocht niet baten :(

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 22 september 2004 @ 18:41:
[...]

Heb je Firefox 1.0PR? En, draai je wel de nieuwste versie van de SingleWindows-extensie?
Ik weet niet of SingleWindow Mode al geupdate is, maar de nieuwste versie van TBP (0.6.13) lost het probleem iig op in 1.0PR.
Als je trouwens SingleWindow gewend bent kun je ook TBP lite installeren, dan heb je alleen wat minder opties.
Zie http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=112

• Harm
  • Niet online
Single Window zit op versie 1.4 en die versie is compatibel met Firefox 1.0PR, dus die is geüpdatet.

@MewBie: probeer eens een nieuw profiel voor Firefox?

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
ik heb nog een probleem met streaming media. Bijvoorbeeld .wmv bestanden, in IE opent ie gelijk Windows Media Player (10) en begint met afspelen.

Firefox 1.0 gaat eerst het hele bestand downloaden en opent daarna pas windows media player. Wat kan ik hier aan doen?

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op 22 september 2004 @ 19:38:
Single Window zit op versie 1.4 en die versie is compatibel met Firefox 1.0PR, dus die is geüpdatet.

Maar volgensmij werkt die nog niet goed met externe links

Zie bv http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=989.

Het verwijderen van Single window en het installeren van TBP (Lite) lost volgensmij je probleem op.

[ Voor 5% gewijzigd door Unverter op 22-09-2004 20:27 ]

• Graham
kavorka schreef op 22 september 2004 @ 19:51:
ik heb nog een probleem met streaming media. Bijvoorbeeld .wmv bestanden, in IE opent ie gelijk Windows Media Player (10) en begint met afspelen.

Firefox 1.0 gaat eerst het hele bestand downloaden en opent daarna pas windows media player. Wat kan ik hier aan doen?
Tools > Options > Downloads > dan even WMV bestand bij File Types opzoeken en dan selecteren Change Action > en dan op de radio button bij Open them in default application klikken.

Dat zou het moeten oplossen denk ik.

grahamofthewheels.com

• Mannes
  • Laatst online: 01-09 15:37
Zijn er meer mensen die last hebben van vastlopers als je achter elkaar meerdere links aanklikt die in een nieuw window openen ?

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Graham schreef op 22 september 2004 @ 20:16:
[...]

Tools > Options > Downloads > dan even WMV bestand bij File Types opzoeken en dan selecteren Change Action > en dan op de radio button bij Open them in default application klikken.

Dat zou het moeten oplossen denk ik.
Ik heb ook ergens anders gelezen over dit probleem, maar na het downloaden worden de bestanden wel in Windows Media Player geopend. Het verschil is dat het bestand gedownload vanuit in IE gelijk begint met afspelen en niet eerst het hele bestand afspeelt. In Firefox wordt eerst het hele bestand gedownload en dan geopend door de media player.

Ik heb hier nog geen oplossing voor weten te vinden en denk dat het te maken heeft met de manier hoe IE Windows Media Player aanroept (uitzondering oid). Firefox behandeld het als een gewone download.

• Niox
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

Mannes schreef op 22 september 2004 @ 20:28:
Zijn er meer mensen die last hebben van vastlopers als je achter elkaar meerdere links aanklikt die in een nieuw window openen ?
Soms. voornamelijk als het 'zware' pagina's zijn met veel images e.d.

• MewBie
  • Laatst online: 22:24
Harm schreef op 22 september 2004 @ 19:38:

profiel voor FF :? volgens mij mis ik ergens iets :P of XP profiel?

heb m al, de ProfileManager :)

[ Voor 5% gewijzigd door MewBie op 22-09-2004 22:21 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10
Gert-Paul schreef op 22 september 2004 @ 19:51:
[...]

Maar volgensmij werkt die nog niet goed met externe links

Zie bv http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=989.

Het verwijderen van Single window en het installeren van TBP (Lite) lost volgensmij je probleem op.
Met TP word een nieuw venster geopend terwijl ik toch ook voor external links heb aangevinkt dat dit in een tab geopend moet worden.

Heb het probleem ook eigenlijk alleen bij de links van startpagina.nl (voor zover ik weet).

• addictive
  • Laatst online: 22-09 17:04
* addictive gebruikt ook firefox, maar ik heb toch een vraagje: Is het mogelijk om de bookmarks zo te sorteren dat mappen bovenaan komen te staan?
Ik heb ze nu namelijk op alfabet, maar ik wil de mappen graag bovenaan hebben net zoals in IE :X :P

• Niox
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

addictive schreef op 22 september 2004 @ 23:30:
* addictive gebruikt ook firefox, maar ik heb toch een vraagje: Is het mogelijk om de bookmarks zo te sorteren dat mappen bovenaan komen te staan?
Ik heb ze nu namelijk op alfabet, maar ik wil de mappen graag bovenaan hebben net zoals in IE :X :P
Bookmarks -> Manage Bookmarks

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15
Niox schreef op 22 september 2004 @ 23:40:
[...]

Bookmarks -> Manage Bookmarks
En dan? Ik kan daar niets vinden om dat in te stellen...

omniscale.nl

• Harm
  • Niet online
En dan? Want dan heb je nog tig opties, zeg maar ;) .

• addictive
  • Laatst online: 22-09 17:04
hmz... dan moet ik ze met de hand goed gaan zetten he? Of zie ik nu iets over het hoofd?

• Graham
Gert-Paul schreef op 22 september 2004 @ 20:30:
[...]

Ik heb ook ergens anders gelezen over dit probleem, maar na het downloaden worden de bestanden wel in Windows Media Player geopend. Het verschil is dat het bestand gedownload vanuit in IE gelijk begint met afspelen en niet eerst het hele bestand afspeelt. In Firefox wordt eerst het hele bestand gedownload en dan geopend door de media player.

Ik heb hier nog geen oplossing voor weten te vinden en denk dat het te maken heeft met de manier hoe IE Windows Media Player aanroept (uitzondering oid). Firefox behandeld het als een gewone download.
Ik vind het persoonlijk niet zo erg. Vind het juist wel fijn om een filmpje in z'n geheel te hebben en het dan af te spelen maar dat is misschien heel persoonlijk :D

grahamofthewheels.com

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.