xzoticate schreef op 22 september 2004 @ 21:57:
[...]
Met TP word een nieuw venster geopend terwijl ik toch ook voor external links heb aangevinkt dat dit in een tab geopend moet worden.
Heb het probleem ook eigenlijk alleen bij de links van startpagina.nl (voor zover ik weet).
Heb ik ook.

Volgens mij komt dit doordat de dochterpagina's van Startpagina met JavaScript-links werken. Als je de bron van zo'n dochterpagina bekijkt dan schrik je je kapot. Het is hele lelijke code - gruwelijk veel JavaScript, geen doctype, etc. Het lijkt me ook onzin om nieuwe vensters te laten openen via een onClick-attribuut terwijl je ook
a href target="_blank" kan gebruiken.
Lijkt me typisch iets om bij de mensen van Startpagina over te klagen. Firefox heeft nu toch een zodanig marktaandeel dat ze wel wat meer rekening met Firefox gebruikers mogen houden.
Als je in TBP voor de standaardinstellingen kiest -
internal->load links in: new tab dan opent hij de links in een nieuw FireFox venster (dus geen tab). Vink je daarbij het hokje
Lock all tabs aan dan opent hij de link wel in een nieuw tab, maar opent hij ook nog een nieuw, leeg venster.
edit:
Ik zie dat ze bij Startpagina een feedback-pagina hebben: [url=http://feedback.pagina.nl/] daar kan je kiezen voor
ik heb een technisch probleem en ze een bericht sturen. Als nou genoeg mensen dat doen...
Aan de linkerkant van die pagina kan je ook kiezen voor
ik wil geen nieuw venster en dan gaan stoeien met de verschillende opties. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet goed aan de praat met TBP.
[
Voor 17% gewijzigd door
Beasley op 23-09-2004 13:36
]