[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.277 views sinds 30-01-2008

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

addictive schreef op 22 september 2004 @ 23:30:
* addictive gebruikt ook firefox, maar ik heb toch een vraagje: Is het mogelijk om de bookmarks zo te sorteren dat mappen bovenaan komen te staan?
Ik heb ze nu namelijk op alfabet, maar ik wil de mappen graag bovenaan hebben net zoals in IE :X :P
Jawohl, met de extension sortbookmarks kun je het heel mooi zo sorteren als jij voor ogen hebt :)

Linkje naar SortBookmarks

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 14:07
Iemand een ID of je je bookmarks ook icons kunt toekkennen? Vind dat er altijd wel goed uitzien en handig aangezien je dan nog sneller de links onderscheid. Nu is de helft een icon en de rest niet, dat is helemaal bagger. Uitzetten van die icons ken ik wel, maar ik wil ze juist net zelf aan kunnen geven.

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Graham schreef op 23 september 2004 @ 00:03:
[...]

Ik vind het persoonlijk niet zo erg. Vind het juist wel fijn om een filmpje in z'n geheel te hebben en het dan af te spelen maar dat is misschien heel persoonlijk :D
Ik vind het maar erg irritant, zeker als ik op bv. psv.nl een interview wil bekijken gaat ie eerst 40 MB downloaden, terwijl in IE media player gelijk begint met afspelen. De oplossing die hier paar reacties boven staat werkt iig niet. Volgens mij kan firefox het niet?

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
ppl schreef op 23 september 2004 @ 00:10:
[...]

Jawohl, met de extension sortbookmarks kun je het heel mooi zo sorteren als jij voor ogen hebt :)

Linkje naar SortBookmarks
thanks! :D _o_

• Beasley
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 13:22
xzoticate schreef op 22 september 2004 @ 21:57:
[...]

Met TP word een nieuw venster geopend terwijl ik toch ook voor external links heb aangevinkt dat dit in een tab geopend moet worden.

Heb het probleem ook eigenlijk alleen bij de links van startpagina.nl (voor zover ik weet).
Heb ik ook. :(
Volgens mij komt dit doordat de dochterpagina's van Startpagina met JavaScript-links werken. Als je de bron van zo'n dochterpagina bekijkt dan schrik je je kapot. Het is hele lelijke code - gruwelijk veel JavaScript, geen doctype, etc. Het lijkt me ook onzin om nieuwe vensters te laten openen via een onClick-attribuut terwijl je ook a href target="_blank" kan gebruiken.

Lijkt me typisch iets om bij de mensen van Startpagina over te klagen. Firefox heeft nu toch een zodanig marktaandeel dat ze wel wat meer rekening met Firefox gebruikers mogen houden.

Als je in TBP voor de standaardinstellingen kiest - internal->load links in: new tab dan opent hij de links in een nieuw FireFox venster (dus geen tab). Vink je daarbij het hokje Lock all tabs aan dan opent hij de link wel in een nieuw tab, maar opent hij ook nog een nieuw, leeg venster.

edit:
Ik zie dat ze bij Startpagina een feedback-pagina hebben: [url=http://feedback.pagina.nl/] daar kan je kiezen voor ik heb een technisch probleem en ze een bericht sturen. Als nou genoeg mensen dat doen... ;)

Aan de linkerkant van die pagina kan je ook kiezen voor ik wil geen nieuw venster en dan gaan stoeien met de verschillende opties. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet goed aan de praat met TBP.

[ Voor 17% gewijzigd door Beasley op 23-09-2004 13:36 ]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik start net nog een extra venster om tegelijkertijd een andere site te gebruiken, word er eeneens iets gevraagd over profiles. ik heb toen een nieuw profiel aangemaakt, anders deed'ie het niet meer, alleen nu ben ik dus al mijn bookmarks kwijt en automatisch logins e.d. Ik kan in de help niks vinden.
Ik gebruik Firefox 1.0 en win xp pro. verdere specs zie sig.

//edit lama. Probleem opgelost: firefox.exe -profilemanager

Wel vreemd overigens dat als ik firefox sluit hij vaak toch nog op de achtergrond blijft draaien. En soms wel tot 100MB geheugen gebruikt

[ Voor 23% gewijzigd door Pkunk op 23-09-2004 15:16 ]

Hallo met Tim

Verwijderd

Net geupgrade naar 1.0pre en ik zie dat mijn searchbar kleiner is geworden. Zo te zien negeert firefox nu de code in userChrome.css:

code:
1
2
3
4
/* Make the Search box flex wider */ 
#search-container { 
   -moz-box-flex: 400 !important; 
}

Weet iemand mij hoe je het nu wel kan?

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
kavorka schreef op 23 september 2004 @ 09:03:
[...]

Ik vind het maar erg irritant, zeker als ik op bv. psv.nl een interview wil bekijken gaat ie eerst 40 MB downloaden, terwijl in IE media player gelijk begint met afspelen. De oplossing die hier paar reacties boven staat werkt iig niet. Volgens mij kan firefox het niet?
Het is me gelukt, met de extension DownloadWith is het mogelijk .wmv bestanden direct af te spelen in media player ipv ze eerst te downloaden.

http://www.extensionsmirr...showtopic=203&hl=download

Neem wel de repacked versie..

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:16:
Net geupgrade naar 1.0pre en ik zie dat mijn searchbar kleiner is geworden. Zo te zien negeert firefox nu de code in userChrome.css:

code:
1
2
3
4
#search-container { 
   -moz-box-flex: 400 !important; 
}

Weet iemand mij hoe je het nu wel kan?
Gebruik nu de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#search-container {
-moz-box-flex: 200 !important;
}

#searchbar {
-moz-box-flex: 200 !important;
Roet schreef op 23 september 2004 @ 01:53:
Iemand een ID of je je bookmarks ook icons kunt toekkennen? Vind dat er altijd wel goed uitzien en handig aangezien je dan nog sneller de links onderscheid. Nu is de helft een icon en de rest niet, dat is helemaal bagger. Uitzetten van die icons ken ik wel, maar ik wil ze juist net zelf aan kunnen geven.
Zie deze extensie: http://www.extensionsmirr...?showtopic=617&hl=favicon.
Beasley schreef op 23 september 2004 @ 13:23:
[...]

Heb ik ook. :(
Volgens mij komt dit doordat de dochterpagina's van Startpagina met JavaScript-links werken. Als je de bron van zo'n dochterpagina bekijkt dan schrik je je kapot. Het is hele lelijke code - gruwelijk veel JavaScript, geen doctype, etc. Het lijkt me ook onzin om nieuwe vensters te laten openen via een onClick-attribuut terwijl je ook a href target="_blank" kan gebruiken.
TBP werkt idd alleen nog met normale links. De maker wil proberen in 0.7 ook JavaScript links te ondersteunen. Single Window Mode doet dit volgensmij al.
Verder las ik dat de maker van Single Window al aan het kijken is naar het probleem en oa naar de manier hoe TBP het opgelost heeft.

• FlashBang
  • Laatst online: 26-09 21:08

FlashBang

Hoi.

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 14:07
Wow man bedankt! Had er zelf al naar gezocht maar kon @ extension site en met google niets vinden, super!!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ik zag en het leuke is dat het ook nog eens bovenin hun nieuwsbrief genoemd werd. Ik weet niet hoeveel mensen nieuwsbrief lezen, naast de website (daar hebben wel eerder positieve berichten over Firefox opgestaan). Maar je bereikt nog net een groter publiek.

Verder had Tips en Trucs oktober, het tweede blaadje van HCC naast Computer!Totaal, een 5 pagina tellend lovend artikel over Firefox. Tips en Trucs wordt vaker als het blad voor de simpele computergebruikers aangeprezen (het is erg praktijk gericht) en het is goed dat deze mensen van Firefox horen. Hoewel veel niet veel internetnieuws lezen en op die manier van Firefox horen.

Verwijderd

ik heb een probleempje, krijg firefox namelijk niet meer opgestart. Laatste keer dat ik het gebruikte heb ik met behulp van de useragent switcher de useragent op internet explorer gezet.

Als ik nu firefox 1.0PR wil starten krijg ik de melding:
Java Plug-in error: Java Plug-in for Netscape Navigator should not be used in Microsoft Internet Explorer. Please use Java Plug-in for Microsoft Internet Explorer instead.

Ik draai op xp en heb al geprobeerd om bij de java plug-in in het control panel het gebruik van deze plug-in voor internet explorer uit te schakelen. Ook het opnieuw installeren van firefox mag niet baten. Weet iemand een setting in het register die hiermee te maken heeft of een andere oplossing?

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 21:18:
ik heb een probleempje, krijg firefox namelijk niet meer opgestart. Laatste keer dat ik het gebruikte heb ik met behulp van de useragent switcher de useragent op internet explorer gezet.

Als ik nu firefox 1.0PR wil starten krijg ik de melding:
Java Plug-in error: Java Plug-in for Netscape Navigator should not be used in Microsoft Internet Explorer. Please use Java Plug-in for Microsoft Internet Explorer instead.

Ik draai op xp en heb al geprobeerd om bij de java plug-in in het control panel het gebruik van deze plug-in voor internet explorer uit te schakelen. Ook het opnieuw installeren van firefox mag niet baten. Weet iemand een setting in het register die hiermee te maken heeft of een andere oplossing?
Werkt het om je UserAgent terug te zetten op die van Firefox.

Kijk anders ook eventjes naar deze reactie:
[rml]PYROS in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV"[/rml]

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hehe, wel grappig. Ik open die link en zie tussen de tekst over Firefox een reclame staan van Microsoft met de tekst 'Profiteer van GRATIS beveiligings-tools'.

Ja dat doe ik toch, ik gebruik firefox ;)

Even iets anders, ik kwam achter een rare bug. Als er geen <body> aanwezig is op een pagina kan je de elementen (bijvoorbeeld een div met een id) niet aanspreken via DOM. De DOM-inspector geeft het wel goed weer...
Op zich niet echt een lastige bug, maar wel een rare vind ik. Kon er ook niets over terugvinden in Bugzilla, dus misschien is het wel de bedoeling :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marijn_S op 23-09-2004 22:22 ]

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op 23 september 2004 @ 21:24:
[...]

Werkt het om je UserAgent terug te zetten op die van Firefox.

Kijk anders ook eventjes naar deze reactie:
[rml]PYROS in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV"[/rml]
Ah Pyros heeft inderdaad hetzelfde probleem zo te zien. Is het je al gelukt het op te lossen Pyros?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Cerberus schreef op 23 september 2004 @ 22:21:
[...]
Even iets anders, ik kwam achter een rare bug. Als er geen <body> aanwezig is op een pagina kan je de elementen (bijvoorbeeld een div met een id) niet aanspreken via DOM. De DOM-inspector geeft het wel goed weer...
Op zich niet echt een lastige bug, maar wel een rare vind ik. Kon er ook niets over terugvinden in Bugzilla, dus misschien is het wel de bedoeling :)
Dat is gewoon goed gebruik maken van HTML, de <body> tag is verplicht namelijk. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 00:45:
[...]

Ah Pyros heeft inderdaad hetzelfde probleem zo te zien. Is het je al gelukt het op te lossen Pyros?
De oplossing stond er volgensmij ook in:
de instelling voor general.useragent.override verwijderen uit prefs.js (of via about:config).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
pasta schreef op 24 september 2004 @ 00:46:
[...]

Dat is gewoon goed gebruik maken van HTML, de <body> tag is verplicht namelijk. :)
Ja precies, daarom is het een rare en geen lastige bug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Kun je een site noemen waar dat gebeurt dan?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Cerberus schreef op 24 september 2004 @ 11:48:
[...]

Ja precies, daarom is het een rare en geen lastige bug :)
Dan is het IMO geen bug, als je geen <body> opgeeft is er geen body van het document waar de DOM inspector kan controleren. Dat is nogal logisch IMO.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik FIrefox ook al een hele tijd, echter voor mijn moeder's pc zit ik met een probleempje.
Een site die zij vaak bezoekt (gertjanvanderlinden.com) opent helemaal fout in firefox, ik heb al geprobeerd de webmaster te mailen, maar die zei dat ik maar gewoon IE moest gebruiken.

IEView werkt ook niet, want rechtermuisknop kan niet...

Valt hier nog iets mee/tegen te doen? Want deze site is eigenlijk de enige reden dat ze beneden nog IE gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarom werkt je rechtermuisknop niet dan? Bij mij doet die knop het ook op die website namelijk wel. Trouwens, als het niet zou werken, er is een extensie voor die dat soort vreemd gedrag van websites kan overrulen :) . Moet je maar even zoeken op update.mozilla.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een manier om Firefox te preloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 15:36:
Ik gebruik FIrefox ook al een hele tijd, echter voor mijn moeder's pc zit ik met een probleempje.
Een site die zij vaak bezoekt (gertjanvanderlinden.com) opent helemaal fout in firefox, ik heb al geprobeerd de webmaster te mailen, maar die zei dat ik maar gewoon IE moest gebruiken.

Valt hier nog iets mee/tegen te doen? Want deze site is eigenlijk de enige reden dat ze beneden nog IE gebruiken :)
probeer eens in options/web features/javascript /advanced de replace-disable contextmenu uit te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Gefeliciteerd met de mooiste openingspost die ik tot nog toe heb gezien vandaag.

Ik gebruik Firefox (naast IE in VMware) en vin het lekker werken, op 1 ding na: de lettergrootes zijn buiten proporties. En de CSS werkt niet helemaal zoals in IE; sommige letters zijn nog times, en dat is zeer flut leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
@pelleke: welke site gaat het om dan? Want dit is een siteprobleem en geen probleem van Firefox :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 15:51:
[...]

probeer eens in options/web features/javascript /advanced de replace-disable contextmenu uit te vinken.
werkt helaas ook niet, jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
om me maar even aan het topic te houden en niet op de problemen ingaand :P : ik vind 1.0 echt supr ik vin het helemaal top dat mn bookmark plaatjes nu gewoon blijven staan ook al sluit ik de browser af!!! het is gewoon supr gebsuikvriendelijk... alleen een minpuntje ik weet niet hoe je moet instellen dat je nieuwe links in een tab opent en niet in een nieuw window!! iemand die me kan helpen? vedrer supr :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Rechter muisknop, Open In New Tab. Middelmuisknop of Ctrl-linker muisknop werken ook. Je kunt ook een extension downloaden zoals Single Window, Tabbrowser Preferences of Tabbrowser Extension

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Leuk programma altijd duurt erg lang om het op te starten en als ik bijv met winrar bezig ben en de harde schijf dus druk bezig is het ook lang duurt voordat firefox weer op je beeld staat. Internet explorer heet daarentegen dat probleem niet, staat gewoon binnen 2 seconden op het scherm.

Verder wel een goede browser alleen dat trage opstarten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FreeStyler schreef op 24 september 2004 @ 16:12:
Leuk programma altijd duurt erg lang om het op te starten en als ik bijv met winrar bezig ben en de harde schijf dus druk bezig is het ook lang duurt voordat firefox weer op je beeld staat. Internet explorer heet daarentegen dat probleem niet, staat gewoon binnen 2 seconden op het scherm.

Heb je Turbo aangezet?

als je about:config in de adresbalk intoetst en zoekt naar turbo staat er iets van browser.turbo.enabled ofzo :)

Die staat standaard uit. Als je die op true zet dan scheelt dat stukken :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:07
FreeStyler schreef op 24 september 2004 @ 16:12:

about:config ---> browser.turbo.enabled --> true al geprobeerd? Scheelde op mijn systeem aanzienlijk. :)

edit: Argh!! anandus ;( :)

[ Voor 5% gewijzigd door DJTimo op 24-09-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Schatten, die functie werkt niet. De benodigde code om die functie te laten werken is niet aanwezig in de codebase van Firefox. Dus je kunt doen wat je wilt, maar je houdt jezelf voor de gek :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Het lijkt dat Zone alarm het trage opstarten veroorzaakt, ik had de firewall om de een of andere reden uitgezet en was dat vergeten. En firefox startte niet meer zo langzaam op, maar toen ik de firewall weer aandeed had ik weer hetzelfde :S.

Moet ik nu iedere keer zonealarm uitzetten :?

dat turbo werkte idd niet :(

[ Voor 6% gewijzigd door FreeStyler op 24-09-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:33
DJTimo schreef op 24 september 2004 @ 16:47:
[...]

about:config ---> browser.turbo.enabled --> true al geprobeerd? Scheelde op mijn systeem aanzienlijk. :)

edit: Argh!! anandus ;( :)
Dit had ik idd ook ingesteld op een oudere bak van me, maakte veel verschil in performance van FireFox.

Ik gebruik op het moment nog versie 0.9.2, lees hier voornamelijk positieve reacties. Dadelijk toch maar even upgraden naar versie 1.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zit iedereen toch altijd te zeuren over een paar seconden extra opstart tijd? Als de browser er eenmaal staat dan hoef je toch niet meer op te starten?

Ga eens lekker een jaar in een zuid Europees land wonen, dan leer je wel wat lang wachten is. :) (en dan valt Barcelona nog mee... )

Nederlanders zijn ongeduldig, dat is absoluut een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 17:21:
Wat zit iedereen toch altijd te zeuren over een paar seconden extra opstart tijd? Als de browser er eenmaal staat dan hoef je toch niet meer op te starten?

Ga eens lekker een jaar in een zuid Europees land wonen, dan leer je wel wat lang wachten is. :) (en dan valt Barcelona nog mee... )

Nederlanders zijn ongeduldig, dat is absoluut een feit.
Dat is niet zeuren, natuurlijk probeer je de browser zo te tweaken dat hij sneller wordt als die mogelijkheid er is. Waarom zou je het niet doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTommy schreef op 24 september 2004 @ 17:24:
Dat is niet zeuren, natuurlijk probeer je de browser zo te tweaken dat hij sneller wordt als die mogelijkheid er is. Waarom zou je het niet doen? :P
Ik noem het zeuren, als je getweakte versies wil hebben ga dan eens hier heen en D/L een versie die geoptimaliseerd is voor je processor:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=56929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Iemand de Sage extensie wel eens gebruikt ? is voor RSS erg handig.. en stuk uitgebreider dan de standaard RSS van firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
M55 schreef op 24 september 2004 @ 17:49:
Iemand de Sage extensie wel eens gebruikt ? is voor RSS erg handig.. en stuk uitgebreider dan de standaard RSS van firefox.
klopt. Sage is een goede RSS Reader vanuit Firefox.

De live bookmarks zijn ook als een extreem simpele RSS Reader bedoeld en houdt het allemaal erg simpel,
Zie ook http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/006504.html, waar Ben uitlegd was er nog met Live Bookmarks gaat gebeuren.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Download Width is kennelijk niet meer compatible met versie 1.0 .Ik gebruikte deze toch vrij vaak. Iemand alt om via getright of DAP

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
blogbuster schreef op 25 september 2004 @ 12:13:
Download Width is kennelijk niet meer compatible met versie 1.0 .Ik gebruikte deze toch vrij vaak. Iemand alt om via getright of DAP
Download With is gewoon nog niet geupdate door de maker. Hij is volgensmij wel compatible: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=203.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

Nietzman

Woei!

Gert-Paul schreef op 24 september 2004 @ 18:55:
klopt. Sage is een goede RSS Reader vanuit Firefox.
Zolang 'ie alt+s als accesskey heeft is het niets voor mij.

Weet iemand of dat aan te passen is?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:18
als je je navigatie bar edit, dan kun je ipv de standaard icoontjes ook een blaadje van sage op je balk slepen om sage op te roepen. beter dan een hotkey imho :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 15:36:

Als we allemaal nou ff mailen, power to the tweakers :P

Ik heb het net gedaan, lompe webmasters die denken dat ze god zijn omdat ze alleen voor IE kunnen programmeren :(

[ Voor 10% gewijzigd door joint_me op 25-09-2004 13:29 ]

Hello fellow humans

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk ook maar eens besloten FireFox een kans te geven :), eerste indruk is goed, zit alleen met 2 vragen:

Ik wou mijn eigen site bekijken en liep meteen tegen een probleem aan, ik maak gebruik van Flash Plugin, en die heeft FireFox standaard niet, maar deze is ook niet beschikbaar via de Plugin Finder? Deze is er niet voor FireFox ofzo? Beetje knullig van Macromedia dan....

2e vraag, hoe zit dat met Java VM? Deze moet je apart downloaden he? Maar als ik via java.com naar download ga dowload hij ook één of andere app, ik wil alleen VM voor firefox, is dit ook los ergens te krijgen?

Verder ziet en voelt firefox erg goed aan :)

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 13:29:
Ik heb nu eindelijk ook maar eens besloten FireFox een kans te geven :), eerste indruk is goed, zit alleen met 2 vragen:

Ik wou mijn eigen site bekijken en liep meteen tegen een probleem aan, ik maak gebruik van Flash Plugin, en die heeft FireFox standaard niet, maar deze is ook niet beschikbaar via de Plugin Finder? Deze is er niet voor FireFox ofzo? Beetje knullig van Macromedia dan....

2e vraag, hoe zit dat met Java VM? Deze moet je apart downloaden he? Maar als ik via java.com naar download ga dowload hij ook één of andere app, ik wil alleen VM voor firefox, is dit ook los ergens te krijgen?

Verder ziet en voelt firefox erg goed aan :)
- Het is Mozilla Firefox en derhalve kan je de manual installer van Macromedia gebruiken en daarin voor Mozilla kiezen.

- via java.sun.com kan je de virtual machine downloaden, deze download je niet voor FireFox maar voor Windows met Firefox integratie. Bij de Java VM hoort idd tray icon met console.

• Marijn_S
  • Niet online
pasta schreef op 24 september 2004 @ 15:18:
[...]

Dan is het IMO geen bug, als je geen <body> opgeeft is er geen body van het document waar de DOM inspector kan controleren. Dat is nogal logisch IMO.
Hm, misschien was ik daar niet helemaal duidelijk in :) In de DOM-inspector wordt dus wel automatisch een body geplaatst, terwijl deze niet aanwezig is in de HTML. Maar met Javascript en het gebruik van DOM (bijv. document.getElementById("bla")) zijn de elementen niet aan te spreken.

Verwijderd

Harm schreef op 24 september 2004 @ 15:43:
Waarom werkt je rechtermuisknop niet dan? Bij mij doet die knop het ook op die website namelijk wel. Trouwens, als het niet zou werken, er is een extensie voor die dat soort vreemd gedrag van websites kan overrulen :) . Moet je maar even zoeken op update.mozilla.org.
Deze was het:
https://update.mozilla.or...oreinfo.php?id=89&vid=101

:)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:57
Hoe zijn icoontjes van bookmarks aan te passen? Van sommige sites worden de icoontjes overgenomen. Van andere sites die wel een icoontje hebben komt die niet in de bookmark terug. En van sommige sites die in zijn geheel geen icoontje hebben zou ik er graag zelf eentje toevoegen.....

Stay safe

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Maverick schreef op 25 september 2004 @ 12:56:
als je je navigatie bar edit, dan kun je ipv de standaard icoontjes ook een blaadje van sage op je balk slepen om sage op te roepen. beter dan een hotkey imho :)
Juh, maar mijn punt is dus dat ik zelf al een sidebar gebruik, en elke keer als ik nu ergens een berichtje in wil voeren (alt+s) krijg ik die irritante Sage voor mijn snuffert in mijn sidebar, waar ik dus eigenlijk helemaal niet op te wachten zit. :').

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Master FX schreef op 25 september 2004 @ 16:35:
Hoe zijn icoontjes van bookmarks aan te passen? Van sommige sites worden de icoontjes overgenomen. Van andere sites die wel een icoontje hebben komt die niet in de bookmark terug. En van sommige sites die in zijn geheel geen icoontje hebben zou ik er graag zelf eentje toevoegen.....
Zie deze extensie: http://www.extensionsmirr...topic=617&hl=favicon.
Nietzman schreef op 25 september 2004 @ 16:48:
[...]

Juh, maar mijn punt is dus dat ik zelf al een sidebar gebruik, en elke keer als ik nu ergens een berichtje in wil voeren (alt+s) krijg ik die irritante Sage voor mijn snuffert in mijn sidebar, waar ik dus eigenlijk helemaal niet op te wachten zit. :').
Welke sneltoets wil je hebben, dan verander ik het installatiebestand wel voor je :)
* Unverter gaat eventjes kijken of dat mogelijk is..

edit:

Ja het is mogelijk. Ctrl en Alt keys met 1 letter voor zover ik weet

[ Voor 6% gewijzigd door Unverter op 25-09-2004 17:09 ]

• Maverick
  • Laatst online: 09:18
Nietzman schreef op 25 september 2004 @ 16:48:
[...]

ah zo.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Heb hem nu wat uitvoeriger getest :), dat tab-surfing is echt een verademing :Y

• anandus
  • Niet online
Ik zie mensen die de sidebar gebruiken.
Ikzelf gebruik hem niet.

Waar gebruiken sidebar-gebruikers het voor? :)

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
anandus schreef op 25 september 2004 @ 20:07:
Ikzelf gebruik hem niet.

Bijvoorbeeld voor het bijhouden van RSS feeds met sage :)

[ Voor 6% gewijzigd door Boomerang op 25-09-2004 21:14 ]

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Gert-Paul schreef op 25 september 2004 @ 17:00:
Welke sneltoets wil je hebben, dan verander ik het installatiebestand wel voor je :)
* Nietzman gaat eventjes kijken of dat mogelijk is..

edit:

Ja het is mogelijk. Ctrl en Alt keys met 1 letter voor zover ik weet
Tof. Maakt me verder niet zoveel uit wat voor accesskey het heeft, zolang het maar niet loopt te bokken met een bestaande. alt+r, ofzoiets.
Vaak om mijn favorieten door te gaan, maar toch het meest heb ik er een berichten-pagina van een profielsite staan.

(Toch best handig dat je in feite elke pagina als sidebar kunt zetten.)

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ikzelf gebruik hem niet.

Bijna nooit, maar soms om mn geschiedenis eventjes door te lopen, of voor sommige bookmarks die ik in de sidebar open.
Nietzman schreef op 25 september 2004 @ 21:31:
Tof. Maakt me verder niet zoveel uit wat voor accesskey het heeft, zolang het maar niet loopt te bokken met een bestaande. alt+r, ofzoiets.
Zie http://home.hccnet.nl/e.v...x/ext/Sage_altr_1.2.2.xpi
Ik heb het veranderd in de NL en Engelse vertaling ervan. Als je upgrade zul je het wel weer opnieuw moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds een paar minuten ook firefox, en de eerste indruk is toppie!

Er is alleen 1 puntje wat ik een beetje minder vind...bij de taakbalk heb ik als logo het win32 logo-tje. Dus waar je bij IE normaal zo'n E ziet, en bij MSN die poppetjes, staat er bij FireFox die 'o-zo-mooie' windows vlag...

Ik heb al rondgekeken in de instellingen van FireFox, maar ik kan het volgens mij nergens wijzigen. Moet dit misschien in het register (win98)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vaag, ik heb gewoon het firefox logo in mijn taalbalk :? (winxp)

Heb IE nu definitief naar de 2e plek gegooid, heb hem eig alleen nog voor Windows Update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 13:06:

Er is alleen 1 puntje wat ik een beetje minder vind...bij de taakbalk heb ik als logo het win32 logo-tje. Dus waar je bij IE normaal zo'n E ziet, en bij MSN die poppetjes, staat er bij FireFox die 'o-zo-mooie' windows vlag...

Ik heb al rondgekeken in de instellingen van FireFox, maar ik kan het volgens mij nergens wijzigen. Moet dit misschien in het register (win98)?
Dit is een bekende bug van Firefox ( Bug 171349 om precies te zijn)

Een mogelijke andere oplossing is een ander iconset installeren via deze pagina. Natuurlijk heb je dan niet dezelfde icons, maar alles is beter dan het vlaggetje van windows 98 toch?

edit:
Net iets eerder dan Gert-Paul hehe :)

[ Voor 7% gewijzigd door Boomerang op 26-09-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 13:06:

Dit is een vervelende en bekende bug in Firefox (#171349). Hij staat nog steeds gemarkeerd als een blocker voor 1.0 en geeft voor Win9x gebruikers gelijk een wat minder beeld van Firefox.

Een oplossing is dit: http://texturizer.net/firefox/tips.html#app_icon
met bijvoorbeeld dit icoon: http://www.mozilla.org/products/firefox/ffico.png

edit:
Idd net iets te laat, gelukkig verschillen onze antwoorden nog iets Boomerang ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Unverter op 26-09-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

joint_me schreef op 25 september 2004 @ 13:26:
[...]

Als we allemaal nou ff mailen, power to the tweakers :P

Ik heb het net gedaan, lompe webmasters die denken dat ze god zijn omdat ze alleen voor IE kunnen programmeren :(
Ik heb zo´n mail gestuurd met een waslijst een browser die ik heb gebruikt ;) Zo´n beetje alle browsers op IEX na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
Hoe kan ik dit voorkomen: Had net een crash, van Firefox, en nu zijn al m'n favorieten weg :|
Staan die nog ergens of moet ik alles weer importeren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

file:///C:/Documents%20and%20Settings/%hier je naam%/Application%20Data/Mozilla/Firefox/Profiles/default.spd/bookmarks.html
zou je ze moeten kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
als die file leeg is moet je ook is naar de .bak file kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 22:15
Heel fijne browser, alleen het bookmarksysteem bevalt me niet zo. Bij Internet Explorer heb je allemaal losse *.url files zodat je je bookmarks gemakkelijk kunt synchroniseren met bv je laptop. Hier kan dat dus niet... Weet er iemand of er een workaround is?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Vincent Bovelander schreef op 26 september 2004 @ 17:51:
Heel fijne browser, alleen het bookmarksysteem bevalt me niet zo. Bij Internet Explorer heb je allemaal losse *.url files zodat je je bookmarks gemakkelijk kunt synchroniseren met bv je laptop. Hier kan dat dus niet... Weet er iemand of er een workaround is?
Ja, de bookmarks synchronizer extensie is een mogelijkheid voor je. Helaas zit er nog een vervelende bug in de extensie voor Firefox 1.0 preview release. Het is even wachten tot deze gefixt is.

De extensie op Mozilla update

[ Voor 10% gewijzigd door Boomerang op 26-09-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Bovelander schreef op 26 september 2004 @ 17:51:
Als jij je workstation en laptop tegelijk gebruikt, kun je helaas niet het laatst aangepaste bookmark.html kopieren.

Maar, zonder gekheid, komt dat nu vaak voor dat je beide tegelijk gebruikt?

[edit]
Ik bedenk net dat als je niet regelmatig synchroniseert, er wel degelijk een probleem is!

In dat geval kan je de, hierboven genoemde, extensie proberen.
Misschien kunnen beide machines dmv ftp het bookmark.html uploaden en downloaden??

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 18:09:
[...]

Als jij je workstation en laptop tegelijk gebruikt, kun je helaas niet het laatst aangepaste bookmark.html kopieren.

Maar, zonder gekheid, komt dat nu vaak voor dat je beide tegelijk gebruikt?

[edit]
Ik bedenk net dat als je niet regelmatig synchroniseert, er wel degelijk een probleem is!

In dat geval kan je de, hierboven genoemde, extensie proberen.
Misschien kunnen beide machines dmv ftp het bookmark.html uploaden en downloaden??
Dat is precies wat die extensie doet! Alleen dan worden de bookmarks in een mooi gestructureerd xml bestand opgeslagen. Er is trouwens een workaround gevonden voor de bug, het heeft iets met de bookmark separators te maken. Als je deze teveel gebruikt weigert de extensie om het bestand te uploaden.

Waarschijnlijk wordt die bug snel opgelost.

[edit]
Of bedoel je echt 'realtime' synchronizeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Boomerang op 26-09-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 25-09 22:04
You-Suk schreef op 26 september 2004 @ 17:26:
Hoe kan ik dit voorkomen: Had net een crash, van Firefox, en nu zijn al m'n favorieten weg :|
Staan die nog ergens of moet ik alles weer importeren ??
bookmark backup, opgeven in welke folder hij moet backuppen en klaar :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Woei!

Sinds vandaag ben ik ook Firefox aan het gebruiken! :)

Op dit moment ziet het er goed uit en heeft geen van m'n 'stamsites' problemen. Hij vroeg keurig bij de installatie of ik IE instellingen wilde importeren enzo. En het tabbed browsing is een coole feature!

Yep, ik denk dat dit een blijfertje is!

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Heb ik echter een 3tal vraagjes:

1) Hoe kun je je links (uitklappijltje bovenin) gesorteerd op laats gebruikt krijgen (IE style)?
2) In invoervelden kan je niet de hele pagina scrollen zoals in IE. Kan ik dat ergens instellen?
3) "Shift + klik" & "openen pop-up" gebeurd in een 'new window' ipv 'new tab'. Kan ik dat ook instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 26 september 2004 @ 22:24:
Heb ik echter een 3tal vraagjes:

3) "Shift + klik" & "openen pop-up" gebeurd in een 'new window' ipv 'new tab'. Kan ik dat ook instellen?
De eerste 2 weet ik niet. Deze 3e: zoek eens tussen de 'Extensions' (Tools -> Extensions) en dan zoeken op de site naar Tabbed Browsing ofzow. Even de extension installeren en aangeven dat je elke link in een tab wil openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe kun je in die default downloadmanager aangeven dat je .exe files meteen wilt openen? (als dit uberhaupt kan..) Je kunt nu nl. alleen 'save to disk' doen en dat vind ik in de meeste gevallen wat omslachtig.
ik weet wel dat dat misschien onveiliger is enzo, maar ik heb een virusscanner en ik weet wel wat ik download ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 25-09 08:27
hmm ik heb na de herinstallatie een moox versie van firefox erop gezit maar dan gewoon een zipje uitgepakt en geen installer. Nu is de javaplugin te dom om firefox te selecteren. Heeft iemand de reg settings zodat plugin installers mijn firefox vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
tatata schreef op 27 september 2004 @ 09:05:
hmm ik heb na de herinstallatie een moox versie van firefox erop gezit maar dan gewoon een zipje uitgepakt en geen installer. Nu is de javaplugin te dom om firefox te selecteren. Heeft iemand de reg settings zodat plugin installers mijn firefox vinden?
Ik neem aan dat je Deze regfile bedoelt Gevonden op Plugindoc

@Palomar:
Volgensmij is dat niet mogelijk, ook niet met de download manager tweak extension. Ik neem aan dat men dat heeft gedaan uit veiligheidsoverwegingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Boomerang op 27-09-2004 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Palomar schreef op 27 september 2004 @ 01:26:
Hoe kun je in die default downloadmanager aangeven dat je .exe files meteen wilt openen? (als dit uberhaupt kan..) Je kunt nu nl. alleen 'save to disk' doen en dat vind ik in de meeste gevallen wat omslachtig.
ik weet wel dat dat misschien onveiliger is enzo, maar ik heb een virusscanner en ik weet wel wat ik download ;)
Och, ik weet ook wat ik download enzo, maar toen ik laatst op een cracksite was geweest stond er wel opeens dailer.exe in mijn downloads mapje. Ik was blij dat ik .exe files niet direct kan openen. Je weet dus maar nooit waar het goed voor is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Gert-Paul schreef op 25 september 2004 @ 21:41:
Zie http://home.hccnet.nl/e.v...x/ext/Sage_altr_1.2.2.xpi
Ik heb het veranderd in de NL en Engelse vertaling ervan. Als je upgrade zul je het wel weer opnieuw moeten doen...
Cool, bedankt.

Zal wel eventjes uit gaan zoeken hoe ik het in de toekomst zelf aan kan passen. Altijd handig natuurlijk. 8).
tatata schreef op 27 september 2004 @ 09:05:
En wat als je een XPI gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:25
Merk je echt het verschil tussen die moox versie en de officiële firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 00:57:
[...]

De eerste 2 weet ik niet. Deze 3e: zoek eens tussen de 'Extensions' (Tools -> Extensions) en dan zoeken op de site naar Tabbed Browsing ofzow. Even de extension installeren en aangeven dat je elke link in een tab wil openen :)
Tnx!

Ik heb hier de Extension vandaan.
http://www.pryan.org/mozilla/site/TheOneKEA/tabprefs/

En dan alleen de 'light' version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die ook wel eens via toto.nl gokt? :P Als ik via Toto Select een paar wedstrijden probeer te selecteren wordt FireFox gewoon afgesloten... Geen foutmeldingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DJTimo schreef op 27 september 2004 @ 09:25:
[...]

Och, ik weet ook wat ik download enzo, maar toen ik laatst op een cracksite was geweest stond er wel opeens dailer.exe in mijn downloads mapje. Ik was blij dat ik .exe files niet direct kan openen. Je weet dus maar nooit waar het goed voor is ;)
ehm ja dat heb ik dus nog nooit gehad in al die jaren dat ik al op internet zit... vandaar dat ik exe's gewoon rechtstreeks wil kunnen openen.

Niemand een idee hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

MrJ schreef op 26 september 2004 @ 22:24:
Kan veel makkelijker: Probeer eens CTRL-Click.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik heb het volgende probleem.

Als ik bepaalde sites wil bekijken: bv www.koopjessite.nl dan kan ik de links niet aanklikken terwijl dit in IE wel wil.

Ook kan ik via games.ilse.nl niet de spelen spelen, terwijl ik wel de nodige plugins heb gedownload.

Ik gebruik overigens Windows 2000 met SP 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 26-09 13:54

Zoefff

❤ 

Tsja, dat ligt niet aan FF, maar aan de site zelf. De fouttolerantere IE maakt er wel wat bruikbaars van, maar FF doet daar niet aan mee, en dus kan je er niet op klikken.

Het enige wat je kan doen is de beheerder op de hoogte stellen van het probleem (maak duidelijk dat er steeds meer FF gebruikers zijn, zeker onder zijn doelgroep), en gebruik voorlopig IE om die site te openen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Palomar schreef op 27 september 2004 @ 20:46:
[...]

ehm ja dat heb ik dus nog nooit gehad in al die jaren dat ik al op internet zit... vandaar dat ik exe's gewoon rechtstreeks wil kunnen openen.

Niemand een idee hoe dat moet?
Ja :) . Het kan niet voor zover ik weet. Dat is een feature die erin zit om de veiligheid van het gebruikte computersysteem te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Laatst online: 06-09 23:30
DJTimo schreef op 27 september 2004 @ 09:25:
[...]Och, ik weet ook wat ik download enzo, maar toen ik laatst op een cracksite was geweest stond er wel opeens dailer.exe in mijn downloads mapje. Ik was blij dat ik .exe files niet direct kan openen. Je weet dus maar nooit waar het goed voor is ;)
Is mij ook wel eens gebeurd. Is er een manier om dat tegen te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Harm schreef op 28 september 2004 @ 00:04:
[...]

Ja :) . Het kan niet voor zover ik weet. Dat is een feature die erin zit om de veiligheid van het gebruikte computersysteem te verbeteren.
Ja dat dacht ik al... Toch wel enigszins wrang dat de veiligheid je op zo'n manier 'opgedrongen' wordt.

Maar verder vind ik FF tot nu toe een prima browsertje. Ik had het al een paar keer gebruikt een paar maanden geleden (versie 0.8 geloof ik), maar toen was het toch nog niet helemaal af genoeg om te voldoen aan mijn wensen. Deze versie (1.0) werkt gewoon lekker en heeft ook alle handigheidjes die Internet Explorer heeft (ben ik nou eenmaal gewend, dus heel lastig om dan over te stappen op iet swat anders werkt).
Ik blijf FF nu wel wat langer gebruiken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Eddey schreef op 28 september 2004 @ 00:18:
[...]

Is mij ook wel eens gebeurd. Is er een manier om dat tegen te houden?
Tja, vooral bij lugubere websites wegblijven. Maar zo'n ramp is het verder ook niet hoor. 'T dailertje is zo weer weggegooid. :):)
Palomar schreef op 28 september 2004 @ 00:18:
[...]

Ja dat dacht ik al... Toch wel enigszins wrang dat de veiligheid je op zo'n manier 'opgedrongen' wordt.
Tja, het is niet voor niks blijkt. Ik ben geen uitzondering, getuige Eddey. Het lijkt me verder ook niet het einde van de wereld he, als je ff met de hand een filetje moet starten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Palomar schreef op 28 september 2004 @ 00:18:
[...]

Overigens, wat ik gebruik, en een tussenweg is, is om download statusbar te gebruiken. Je ziet onderin een een balk hoever je download is, en als-ie vol is blijft-ie staan, waardoor je erop kan dubbelklikken om hem te openen :)

Hierdoor hoef je niet naar download-map te gaan, maar kan je een programma tijdens het GoTten openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

weet iemand of er een plugin is die de snelheid waarmee de website jouw data verstuurt laat zien ?

(zoek zoiets ala opera)

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mind_ schreef op 28 september 2004 @ 09:24:
weet iemand of er een plugin is die de snelheid waarmee de website jouw data verstuurt laat zien ?

(zoek zoiets ala opera)
Kan dat niet met de Webdeveloper-extension?
(Ik weet het niet zeker, maar lijkt me wel typisch iets voor die extension. Maar het zal er vast wel zijn, eventjes zoeken :) )

Overigens heb ik, vooral op GoT, met redelijke regelmaat dat ik op een link klik en dan "document contains no data". Dit is on-ge-twijfeld een bekende bug, lijkt mij? Of is het een instellingsfoutje aan mijn kant ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
anandus schreef op 28 september 2004 @ 09:52:
Overigens heb ik, vooral op GoT, met redelijke regelmaat dat ik op een link klik en dan "document contains no data". Dit is on-ge-twijfeld een bekende bug, lijkt mij? Of is het een instellingsfoutje aan mijn kant ofzo? :)
Is bekend, heb het ook, eigenlijk alleen op GoT. Ik had ergens gelezen in het voorgaande topic dat dit te maken heeft met de loadbalancer van Tweakers. Niet iets van FF dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DJTimo schreef op 28 september 2004 @ 10:11:
[...]
Is bekend, heb het ook, eigenlijk alleen op GoT. Ik had ergens gelezen in het voorgaande topic dat dit te maken heeft met de loadbalancer van Tweakers. Niet iets van FF dus. :)
idd, ik heb het met IE ook vaak gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je firefox kan laten weergeven als ms ie dit kan namelijk ook in opera en ik vroeg me af of het ook zou werken in ff voor de rest firefox= _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:51:
Weet iemand hoe je firefox kan laten weergeven als ms ie dit kan namelijk ook in opera en ik vroeg me af of het ook zou werken in ff voor de rest firefox= _/-\o_
Er is een "user agent"-extension, waardoor je kan kiezen als wie je vermomd bent :)

Overigens, is het misschien een idee om dit topic:
[rml][ Firefox] Welke extensions gebruik jij allemaal?[/rml]
in de TS te zetten?

edit:
Ow, ik zie dat dit topic in de HK staat ;(
Gelukkig worden er al een hoop goede extensies in de TS genoemd :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 28-09-2004 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

anandus schreef op 28 september 2004 @ 09:52:
[...]

Kan dat niet met de Webdeveloper-extension?
(Ik weet het niet zeker, maar lijkt me wel typisch iets voor die extension. Maar het zal er vast wel zijn, eventjes zoeken :) )
nee kan niet met webdeveloper :( je kan wel kijken met die extensie hoe snel de pagina in theorie moet laden, maar ik wil echt de actual speed zien die ik van de server waarop de page staat krijg).

en ik heb al gezocht en extensions uitgeprobeerd, maar nog niet gevonden wat ik zocht ;(

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Palomar schreef op 27 september 2004 @ 20:46:
Ja, geweldig... en je hebt zeker ook geen virusscanner 'omdat jij toch nooit virussen hebt'? Een collega van me deed ook zo'n suffe uitspraak en ging toch maar eens kijken toen z'n CPU vrijwel altijd boven de 80% load had. Wat bleek: het systeem zat vol met virussen en spyware. Maar slaap lekker verder :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.