Wat is dat nou voor vergelijking? Tuurlijk heb ik wel een virusscanner. En daarom maakt het ook niet uit of je exe's direct opent (oftewel onzichtbaar downloaden naar een temp dir) of eerst downloadt en dan opent. Het principe is precies hetzelfde, alleen is variant 1 wat sneller en minder omslachtig (ik heb bijv. sinds ik FF gebruik mn hele desktop alweer vol staan met gedownloade progs die ik normaal direct open). In Firefox is het direct openen alleen geblokkeerd omdat minder ervaren mensen op die manier een exe gaan openen terwijl ze niet weten wat een exe is. Ik weet dit wel en zodoende download ik ook geen exe's van onbetrouwbare bronnen. Als je gewoon goed oplet krijg je echt niet zomaar virussen binnen.Exirion schreef op 28 september 2004 @ 13:15:
[...]
Ja, geweldig... en je hebt zeker ook geen virusscanner 'omdat jij toch nooit virussen hebt'? Een collega van me deed ook zo'n suffe uitspraak en ging toch maar eens kijken toen z'n CPU vrijwel altijd boven de 80% load had. Wat bleek: het systeem zat vol met virussen en spyware. Maar slaap lekker verder
[/betoog]