[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Exirion schreef op 28 september 2004 @ 13:15:
[...]

Ja, geweldig... en je hebt zeker ook geen virusscanner 'omdat jij toch nooit virussen hebt'? Een collega van me deed ook zo'n suffe uitspraak en ging toch maar eens kijken toen z'n CPU vrijwel altijd boven de 80% load had. Wat bleek: het systeem zat vol met virussen en spyware. Maar slaap lekker verder :z
Wat is dat nou voor vergelijking? Tuurlijk heb ik wel een virusscanner. En daarom maakt het ook niet uit of je exe's direct opent (oftewel onzichtbaar downloaden naar een temp dir) of eerst downloadt en dan opent. Het principe is precies hetzelfde, alleen is variant 1 wat sneller en minder omslachtig (ik heb bijv. sinds ik FF gebruik mn hele desktop alweer vol staan met gedownloade progs die ik normaal direct open). In Firefox is het direct openen alleen geblokkeerd omdat minder ervaren mensen op die manier een exe gaan openen terwijl ze niet weten wat een exe is. Ik weet dit wel en zodoende download ik ook geen exe's van onbetrouwbare bronnen. Als je gewoon goed oplet krijg je echt niet zomaar virussen binnen.

[/betoog]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26
Exirion schreef op 28 september 2004 @ 13:15:
[...]

Ja, geweldig... en je hebt zeker ook geen virusscanner 'omdat jij toch nooit virussen hebt'? Een collega van me deed ook zo'n suffe uitspraak en ging toch maar eens kijken toen z'n CPU vrijwel altijd boven de 80% load had. Wat bleek: het systeem zat vol met virussen en spyware. Maar slaap lekker verder :z
buiten het feit dat dat natuurlijk puur aan de gebruiker ligt, ikzelf heb bijvoorbeeld ook geen virusscanner, en ook geen virussen, kwestie van geen IE gebruiken ;)
Is dit natuurlijk niet iets dat helpt, je download een exe toch om em daarna te openen, en scan jij alles wat je opent?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maverick schreef op 28 september 2004 @ 14:11:
[...]

buiten het feit dat dat natuurlijk puur aan de gebruiker ligt, ikzelf heb bijvoorbeeld ook geen virusscanner, en ook geen virussen, kwestie van geen IE gebruiken ;)
Is dit natuurlijk niet iets dat helpt, je download een exe toch om em daarna te openen, en scan jij alles wat je opent?
Mwah, geen ik ben het met Exerion eens dat het wel van heel veel naïeviteit getuigt om geen virusscanner te gebruiken, maar ja, iedereen moet dat voor zich weten natuurlijk :)
Als je daarover wil discussieren openen jullie maar elders een topic :+

@ Palomar:
Heb je nog naar die Download Statusbar gekeken?
Ik heb mijn download-map gewoon verzet, scheelt ook een schone desktop :)
(maar daar hoef ik toch nooit heen, omdat ik alles vanuit mijn browser open ;) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:56
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 11:51:
Weet iemand hoe je firefox kan laten weergeven als ms ie dit kan namelijk ook in opera en ik vroeg me af of het ook zou werken in ff voor de rest firefox= _/-\o_
http://firefoxie.net/

Veel plezier!

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Nu de 2 miljoen downloads gehaald zijn, hebben ze bij SpreadFirefox (site opgezet door de MoFo voor initiatieven om Firefox te promoten) een nieuwe actie bedacht: 10.000 nieuwe aanmeldingen in 10 dagen (dit betekend ongeveer een verdubbeling).
Wil jij je ook aanmelden, omdat je ook Firefox wilt promoten en heb jij dit nog niet gedaan, dan kan diti oa hier.
Absoluut de moeite als je het nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:56
Gert-Paul schreef op 28 september 2004 @ 15:53:
Nu de 2 miljoen downloads gehaald zijn, hebben ze bij SpreadFirefox (site opgezet door de MoFo voor initiatieven om Firefox te promoten) een nieuwe actie bedacht: 10.000 nieuwe aanmeldingen in 10 dagen (dit betekend ongeveer een verdubbeling).
Wil jij je ook aanmelden, omdat je ook Firefox wilt promoten en heb jij dit nog niet gedaan, dan kan diti oa hier.
Absoluut de moeite als je het nog niet gedaan hebt.
[ouwehoer modus]
OF HIER ;)
[/ouwehoer modus]

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Zaagmans schreef op 28 september 2004 @ 15:56:
[...]

[ouwehoer modus]
OF HIER ;)
[/ouwehoer modus]
Ja, of als je niemand extra punten op SFX wilt geven kun je natuurlijk ook op www.spreadfirefox.com jezelf gewoon aanmelden. :)

Zoals bij de link die ik en Zaagmans allebei gepost hadden wel het geval was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Hmmm werkt goed dat credit systeem... Spammers! :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Maverick schreef op 28 september 2004 @ 14:11:
Yup. De scanner zit in explorer in het popup menu (rechter knop) dus da's zo gepiept.
Als je beseft wat enkele tientallen bytes assembly/c code in je computer kunnen aanrichten... ;) Dat kan ook zonder dat het een virus betreft, maar goed.. je kan niet elke EXE die je op je computer zet eerst met een disassembler gaan uitpluizen om te checken wat de code allemaal doet 8)7

Ik ben echt niet paranoide ofzo, maar als risico's makkelijk te verminderen zijn dan vind ik dat zinvol.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn werk een mozilla mirror opgezet. Deze kan dus gebruikt gaan worden.
Snelheid is 100 Mbit/sec, max 100 clients.

ftp://ftp.glu.nl/pub/mozilla/

Graag zou ik weten of hij een beetje goed werkt.

Roberti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 17:17:
Ik heb op mijn werk een mozilla mirror opgezet. Deze kan dus gebruikt gaan worden.
Snelheid is 100 Mbit/sec, max 100 clients.

ftp://ftp.glu.nl/pub/mozilla/

Graag zou ik weten of hij een beetje goed werkt.

Roberti
In het begin leek hij een beetje traag, later werd het beter.
Ik had alleen wel problemen met het downloaden van bestanden. Zowel de Firefox installer als de zip build bleven halverwege in mijn Firefox download manager steken zonder dat er meer wat gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
anandus schreef op 28 september 2004 @ 14:28:
[...]
@ Palomar:
Heb je nog naar die Download Statusbar gekeken?
Ik heb mijn download-map gewoon verzet, scheelt ook een schone desktop :)
(maar daar hoef ik toch nooit heen, omdat ik alles vanuit mijn browser open ;) )
Ik heb het even geprobeerd, maar toch niet helemaal wat ik zoek. Toch bedankt voor de tip :) Ik heb ook nog een andere extension geprobeerd (opendownload) waarmee het mogelijk zou zijn om bestanden rechtstreeks te kunnen openen, maar dat werkt niet helemaal lekker (gaat bestanden 2 x openen enzo).
Dus voorlopig hou ik het maar even bij de huidige (omslachtige ;)) manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin leek hij een beetje traag, later werd het beter.
Dat het lang duurt voordat je de dir ziet heb ik ook vanaf thuis, niet vanaf het interne netwerk. Hier zal ik nog even naar kijken.
Ik had alleen wel problemen met het downloaden van bestanden. Zowel de Firefox installer als de zip build bleven halverwege in mijn Firefox download manager steken zonder dat er meer wat gebeurde.
Daar heb ik geen last van. Ook vanuit thuis downloaden de bestanden goed. Welk bestand download je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 19:10:
[...]

Dat het lang duurt voordat je de dir ziet heb ik ook vanaf thuis, niet vanaf het interne netwerk. Hier zal ik nog even naar kijken.

[...]

Daar heb ik geen last van. Ook vanuit thuis downloaden de bestanden goed. Welk bestand download je precies?
Ik heb het nu weer geprobeerd en nu gaat het een stuk sneller.

Het probleem van de afgebroken downloads is er nu trouwens ook niet meer. Ik had eerst de 1.0PR installer en zip build genomen om te testen en dat gaf toen problemen. De laatste downlaods van net (TB 0.8 en 1.0PR.exe) doen het gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Orion84 schreef op 11 september 2004 @ 20:07:
iemand enig idee hoe het precies zit met die mail functie in FF 1.0 preview RC1?
Dan heb ik het dus over Tools -> Read Mail (x new)

Dit opent bij mij thunderbird,maar ik kreeg na wat proberen het idee dat die x new verwijst naar het aantal hotmail wat er nieuw is (match met de melding die msn geeft van aantal nieuw in postvak in).
idd, dat vind ik ook wel heel apart. Ik heb ook liever dat ie het aantal ongelezen berichten van Thunderbird weergeeft, omdat dat mn mailprogramma is. Hotmail interesseert me niet zoveel (toch alleen maar spam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:57
Ik ben wat aan het wisselen geweest met verschillende themes, en nu zit ik hiermee:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/v.a.c.barnar/image/firefox.jpg

Een deel van de menubalk herhaalt zich in de buttons.
Ik gebruik versie 1.0 PR. Iemand hier een oplossing voor?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:00
Master FX schreef op 28 september 2004 @ 20:21:
Een deel van de menubalk herhaalt zich in de buttons.
Ik gebruik versie 1.0 PR. Iemand hier een oplossing voor?
Heb je al weer eens terug (heen en weer) gewisseld tussen themes? Is dit ook bij andere themes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Laatst online: 21:57
DJTimo schreef op 28 september 2004 @ 20:41:
[...]
Heb je al weer eens terug (heen en weer) gewisseld tussen themes? Is dit ook bij andere themes?
Het is bij al mijn themes:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/v.a.c.barnar/image/fire2.jpg

Na een mouse over is het icoontje wel goed. Maar als ik daarna firefox restart is het weer niet goed.
Nog geen oplossing :(

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ik denk dat je profiel corrupt geworden is of heb je nog speciale extensies geïnstalleerd?

Backup met Mozilla Backup , maak een nieuw profiel aan en importeer je backup weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vandaag op mijn stage de bordermanager aan het finetunen (ging dus even down) en ik had net een nieuwe installatie gedaan van firefox. Tot mijn verbazing zat firefox toen via de standaard config op een vreemde proxy waar de locatie niet van bekend is :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
/me ahum

Net verse install op mijn computer, FF erop (daily, Moox, M3), en toen een zootje extensions.
Daarna deed-ie het prima, ook na paar keer firefox herstart te hebben, ivm extensions.

Maar toen startte ik mijn computer opnieuw op en nu laadt FF alleen de homepage, en verder kan ik niet zoveel, bij het minste of geringste crasht-ie :/

En als ik rechtermuisklik doe, dan krijg ik alle opties die er maar kunnen, van "open link in new tab" tot wat dan ook :P

Ik heb het vermoeden dat het aan Tabnogwat Extensions ligt, want dat is de enige extension die ik er nieuw op het gezet, de andere extensions werkte altijd prima, tevens is het laatste wat ik met FF deed, de opties van TBE veranderen...

Maar, hoe krijg ik dat eraf? Überhaupt: Weet iemand wat er aan de hand is? :P
Op verzoek post ik een screenie van een 1200 pixel hoog contextmenu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Laatste dagen toch weer Firefox 1pr aan het draaien en icm de laatste Sun Java, ben ik er bijna dik tevreden mee. Mijn Postbank etc doen het nu probleemloos.
Alleen kom ik 1 vreemd probleempje tegen.

Ik wilde wat streaming audio luisteren op Omroep Friesland, dit wil niet lukken. Vervolgens heb ik de Live audio streaming van Radio 538 geprobeert en hier hetzelfde.

Ik gebruik Realplayer voor alle streaming audio en dat werkte ook altijd goed. Als ik in Firefox bijv Radio 538 live aanklik, wordt netjes Realplayer gestart, echter krijg ik direct de melding dat hij codecs moet downloaden. Vervolgens krijg ik een foutmelding dat er geen codec is gevonden "Unknown File Format".
Doe ik exact hetzelfde in Internet Explorer, dan wordt Realplayer ook netjes gestart en wordt ook keurig zonder problemen de live audiostream gestart.
Lijkt mij dus echt een probleem met Firefox.

Firefox laat Realplayer ook de Cache file openen ipv dat hij realplayer verwijst naar mms://webcast.xs4all.nl/fryslan ( de info in de ASX file)

Iemand dit ooit tegengekomen?
Op mijn 2de pc gebeurt exact hetzelfde.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
anandus schreef op 28 september 2004 @ 22:47:
/me ahum

Net verse install op mijn computer, FF erop (daily, Moox, M3), en toen een zootje extensions.
Daarna deed-ie het prima, ook na paar keer firefox herstart te hebben, ivm extensions.

Maar toen startte ik mijn computer opnieuw op en nu laadt FF alleen de homepage, en verder kan ik niet zoveel, bij het minste of geringste crasht-ie :/

En als ik rechtermuisklik doe, dan krijg ik alle opties die er maar kunnen, van "open link in new tab" tot wat dan ook :P

Ik heb het vermoeden dat het aan Tabnogwat Extensions ligt, want dat is de enige extension die ik er nieuw op het gezet, de andere extensions werkte altijd prima, tevens is het laatste wat ik met FF deed, de opties van TBE veranderen...

Maar, hoe krijg ik dat eraf? Überhaupt: Weet iemand wat er aan de hand is? :P
Op verzoek post ik een screenie van een 1200 pixel hoog contextmenu :+
Probeer via Safe mode (zie snelkoppeling in het starmenu of -safe-mode als commandline optie) TBE te verwijderen. Misschien dat het probleem dan verholpen is.
Anders gelijk maar weer een nieuw profiel.,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

MrJ schreef op 26 september 2004 @ 22:24:
Heb ik echter een 3tal vraagjes:

1) Hoe kun je je links (uitklappijltje bovenin) gesorteerd op laats gebruikt krijgen (IE style)?
2) In invoervelden kan je niet de hele pagina scrollen zoals in IE. Kan ik dat ergens instellen?
3) "Shift + klik" & "openen pop-up" gebeurd in een 'new window' ipv 'new tab'. Kan ik dat ook instellen?
Iemand een idee voor punten 1 en 2?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 28 september 2004 @ 22:58:
[...]

Probeer via Safe mode (zie snelkoppeling in het starmenu of -safe-mode als commandline optie) TBE te verwijderen. Misschien dat het probleem dan verholpen is.
Anders gelijk maar weer een nieuw profiel.,.
Laatste is het geworden, ik ging nog, dapper dat ik was, proberen om TBE handmatig te verwijderen, maar dat is echt een mission impossible.

vers profiel dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
MrJ schreef op 26 september 2004 @ 22:24:
2) In invoervelden kan je niet de hele pagina scrollen zoals in IE. Kan ik dat ergens instellen?
Kan je die nog even toelichten? Ik snap niet echt wat je bedoelt.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• anandus
  • Niet online
Weet iemand hier hoe ik FF (en TB) (in de tray) geminimaliseerd op kan laten starten bij het aanzwengelen van Windows? :P

"geminimaliseerd" opstarten werkt helaas niet :/
(Minimize to tray heb ik uiteraard al)
Iemand anders nog suggesties?

Overigens, volgens mij had Outlook ook zo'n soortgelijk probleem :P

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 29-09-2004 01:04 ]

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:28
Ik probeer de webviewer van VNC (Tightvnc eigenlijk) te gebruiken in Firefox, maar dat lukt niet. Ik zie wel het schermpje maar er staat "click here to download plugin".

Als ik dat vervolgens doe, zegt Firefox dat ie geen plugins kan vinden. (No suitable plugins were found)
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

• anandus
  • Niet online
jozy2002 schreef op 29 september 2004 @ 01:17:
Ik probeer de webviewer van VNC (Tightvnc eigenlijk) te gebruiken in Firefox, maar dat lukt niet. Ik zie wel het schermpje maar er staat "click here to download plugin".

Als ik dat vervolgens doe, zegt Firefox dat ie geen plugins kan vinden. (No suitable plugins were found)
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
De automatische plugin-finder doet het nog niet zo goed geloof ik...
Het beste is de plugin handmatig downloaden en installeren, geloof ik?
(Of weet iemand een andere manier, dan wil ik hem ook wel weten : )

• unitzero
  • Laatst online: 11-07 07:31
hmm, ik kan onder 1.0 PR helemaal geen java meer installeren...

heb er al naar gezocht hier, maar de volledige installatie van 1.4.2_05 laat niet echt merken dat ie firefox heeft gevonden (ik kan java alleen voor ie registreren), en op de installatiesite van sun staat ook niet de mogelijkheid om via xpi te installeren, terwijl dat blijkbaar wel zou moeten kunnen. iemand dit probleem eerder gezien?

• MrJ

MrJ

Cerberus schreef op 28 september 2004 @ 23:58:
[...]

Kan je die nog even toelichten? Ik snap niet echt wat je bedoelt.
Bijv. op een forum in het reply field.

Onder IE kan je in zowel dat veld, als de hele pagina scrollen als je in dat veld staat, in FireFox niet voor zover ik weet. :)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

UltiemeLeek schreef op 29 september 2004 @ 01:29:

heb er al naar gezocht hier, maar de volledige installatie van 1.4.2_05 laat niet echt merken dat ie firefox heeft gevonden (ik kan java alleen voor ie registreren), en op de installatiesite van sun staat ook niet de mogelijkheid om via xpi te installeren, terwijl dat blijkbaar wel zou moeten kunnen. iemand dit probleem eerder gezien?
Bij mij werkt Java prima. Ik heb Firefox niet in het lijstje van browsers staan in de plugin-pagina van Java in het configuratiescherm, maar blijkbaar vindt FF Java wel.
Als er wel een xpi installatie is, maar je die niet kan openen, verschijnt er net onder de adresbalk een geel balkje met een soort melding als: 'een onbekende pagina probeert code uit te voeren op uw computer. klik hier voor opties'. Als je daar dan op klikt kan je een bepaalde site toevoegen die .xpi installaties mag doen. Standaard staat alleen update.mozilla.org daar.

• anandus
  • Niet online
Ik heb overigens Single Window geïnstalleerd, maar dingen zoals bookmarks en dergelijke opent-ie wél in een nieuw venster, weet iemand wat ik daaraan kan doen?
Is er iets wat single window overruled of zit die extension niet goed in mekaar? :?

Tevens heb ik mijn startbalk bovenin zitten, maar als-ie een nieuw venster opent trekt-ie zich daar niets van aan en kan ik niet bij mijn sluitkruisje, terwijl onderin een ruimte overblijft van precies de startbalk :/
edit:
Ow, IE heeft dat ook, zal wel een windows-'feature' zijn :P

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 08:27

Halve pagina omhoog staat de oplossing!

Hieronder gequote:

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
anandus schreef op 29 september 2004 @ 09:17:
Ik heb overigens Single Window geïnstalleerd, maar dingen zoals bookmarks en dergelijke opent-ie wél in een nieuw venster, weet iemand wat ik daaraan kan doen?
Is er iets wat single window overruled of zit die extension niet goed in mekaar? :?
Ik weet dat je met MiniT(even zoeken op extensionsmirror, die nu wel down is) die op dit moment kunt instellen. In de komende versie van TBP moet je ook kunnen instellen waar je je bookmarks wil openen. Deze versie is nog niet uit en zal ook met een Nederlandse vertaling komen (gemaakt door mij..)

Heb je ook de xpi op http://plugindoc.mozdev.org/faqs/ geprobeerd.

Gebruik je trouwens de zip of de installer. Met de zip is het logisch dat het niet werkt. Voer in dat geval eventjes het registry bestandje uit dat je ook op de bovenstaande pagina vindt.
MrJ schreef op 28 september 2004 @ 23:11:

[Heb ik echter een 3tal vraagjes:

1) Hoe kun je je links (uitklappijltje bovenin) gesorteerd op laats gebruikt krijgen (IE style)?
3) "Shift + klik" & "openen pop-up" gebeurd in een 'new window' ipv 'new tab'. Kan ik dat ook instellen?]

Iemand een idee voor punten 1 en 2?
2 is op dit moment idd niet mogelijk. In buzilla zal er vast wel een bugnummer voor zijn. Bij 1 lijkt het of hij de nieuwste wel bovenin houdt (je gedoeld toch de adresbalk)

• anandus
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 29 september 2004 @ 09:48:
[...]

Ik weet dat je met MiniT(even zoeken op extensionsmirror, die nu wel down is) die op dit moment kunt instellen. In de komende versie van TBP moet je ook kunnen instellen waar je je bookmarks wil openen. Deze versie is nog niet uit en zal ook met een Nederlandse vertaling komen (gemaakt door mij..)
|:(

Stom, had TBP wel geïnstalleerd, maar nog niet ingesteld :/
Goedemorgen, /me anandus & bedankt /me Gert-Paul :)

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

anandus schreef op 29 september 2004 @ 01:02:
Weet iemand hier hoe ik FF (en TB) (in de tray) geminimaliseerd op kan laten starten bij het aanzwengelen van Windows? :P

"geminimaliseerd" opstarten werkt helaas niet :/
(Minimize to tray heb ik uiteraard al)
Iemand anders nog suggesties?

Overigens, volgens mij had Outlook ook zo'n soortgelijk probleem :P
http://minimizetotray.mozdev.org/ , et voila!

edit: * Pretorian_ 8)7 kan niet lezen

[ Voor 12% gewijzigd door Pretorian_ op 29-09-2004 11:21 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Verwijderd

Vraagje, heb je Firefox onder Windows of onder Linux draaien? Om Firefox-Java onder Linux te laten draaien moet je een beetje tweaken om het aan de praat te krijgen.
Eerst moet je java installeren. Voorbeeld is hieronder in /usr/java
Dan moet je een sym-link maken naar de mozilla profile directory, er zijn een aantal van de java libraries geschikbaar. Voor mij werkte de onderstaande commando-regel.
(Debian sid, kernel 2.6.8, Firefox 1.0PR, jre 1.4.2_05)
Het commando is (een regel) :

ln -s /usr/java/j2re1.4.2_05/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so /usr/local/mozilla/plugins

- of als je alleen voor een gebruiker java wilt installeren. -

ln -s /usr/java/j2re1.4.2_05/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so ~/.mozilla/plugins

Kijk nu in je firefox browser of de java engine geinstalleerd is. Hiervoor doe je in de URL: about:plugins
Je ziet nu (Deo volente) java als een reeks van plugins geregistreerd.

Hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 11:43 . Reden: Verheldering en typo ]

• anandus
  • Niet online
* anandus blijft bezig :P

Is er een manier om de scrollbar nooit te laten zien? :)
(Google was moeilijk vinden, en about:config zag ik ook niet :) )

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 29-09-2004 11:54 ]

• Jesse
  • Laatst online: 26-09 13:09
Ik ben in Firefox (1PR, op WinXPsp2) een paar RHEL4 beta isotjes aant downen. Op wonderlijke manier zijn de nu bij 943 van 579 MB. (Als voorbeeld van wat er gebeurt) De voortgangsbalk is vol, en na de downloadsnelheid staat iets in de orde van 0-1:0-28:0-12 remain.
Ik begrijp er niets van. Wat gaat er fout?

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 29-09-2004 22:44 ]

• MrJ

MrJ

Gert-Paul schreef op 29 september 2004 @ 09:48:
[..]

2 is op dit moment idd niet mogelijk. In buzilla zal er vast wel een bugnummer voor zijn. Bij 1 lijkt het of hij de nieuwste wel bovenin houdt (je gedoeld toch de adresbalk)
De adresbalk ja. :)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:34
Heb een tijdje geleden al gemeld, maar is nog steeds niet opgelost:

ik kan de site update.mozilla.org niet bezoeken.

Hij blijft zoeken en zoeken totdat ik een time-out te zien krijg. Hetzelfde geldt overigens voor de forums op forums.mozillazine.org, dus daar kan ik ook niet in zoeken of om hulp vragen.

Ik heb dit probleem sinds versie 0.10, daarvoor (ben begonnen met 0.8) kon ik beide sites gewoon bezoeken.

Drukte op de sites geloof ik niet meer in. Het lukt me namelijk vanaf mijn werk wél om de sites te bezoeken, terwijl ik thuis altijd, op welk tijdstip ik het ook probeer, een time-out krijg.

Nu kan ik de extensions en themes wel ergens anders vinden (hier en hier bijvoorbeeld), maar op de officiele site staat alles lekker overzichtelijk bij elkaar. Bovendien begint het een soort principekwestie te worden; ik surf met Firefox, dan wil ik hun site kunnen bezoeken ook!

Iemand een idee?

Firefox 0.10
win XP home (zonder SP2, dus daar ligt het niet aan!)
nieuw profiel heb ik al geprobeerd, mocht niet baten

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
8)7 excuses

[ Voor 100% gewijzigd door Menesis op 30-09-2004 00:08 ]

Mixed Reality dev

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Weet iemand een link naar een bekende site oid waar goed staat uitgelegd waarom je beter GEEN internet explorer kan gebruiken?
Ik kan er wel een paar vinden maar heb graag een bekende site waar het op staat zodat mensen het sneller accepteren :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

dit topic lezen laten en alle de andere delen :)

• seweso
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Firefox/mozilla is coming:

Afbeeldingslocatie: http://www.seweso.com/blog/Mozilla-based.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seweso.com/blog/Internet-explorer.jpg

data in excel, bron

Ik weet niet of dit dé plek is om dit te posten, maar een heel nieuw topic vond ik ook weer zo overdreven.

seweso's blog

• anandus
  • Niet online
seweso schreef op 30 september 2004 @ 13:39:
Firefox/mozilla is coming:

[afbeelding]
[afbeelding]

data in excel, bron

Ik weet niet of dit dé plek is om dit te posten, maar een heel nieuw topic vond ik ook weer zo overdreven.
Ja, bij W3schools hebben ze altijd wel een ...euh.. nogal positieve indruk van Mozilla, in de praktijk valt het vooralsnog redelijk mee, helaas...

• seweso
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

anandus schreef op 30 september 2004 @ 13:42:
[...]

Ja, bij W3schools hebben ze altijd wel een ...euh.. nogal positieve indruk van Mozilla, in de praktijk valt het vooralsnog redelijk mee, helaas...
Het is een voorbode....(denk ik). Wat zijn de stats eigenlijk op tweakers?

seweso's blog

• anandus
  • Niet online
seweso schreef op 30 september 2004 @ 13:45:
[...]
Het is een voorbode....(denk ik). Wat zijn de stats eigenlijk op tweakers?
denk je? Ik weet het niet, mensen stappen niet zo makkelijk op een andere browser over, ook al heeft-ie veel voordelen.

Ik denk dat Tweakers ook relatief veel Firefox-/Mozilla-gebruikers kent (al is het inderdaad wel interessant).

Maar je kan wat dat betreft beter naar Fok!, startpagina.nl, marktplaats, cnn, bbc of een andere algemene site kijken, om een goede doorsnede van de browserbevolking te krijgen, imho :)

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:41
Ik denk dat ik een bug ofzo heb gevonden als je op deze site kijkt worden niet alle plaatjes weergegeven en als je dan kijk naar de link krijg je bv.
code:
1
http://services.trin-it.nl/rodisc/covers/b%5CBattlestarGalactica-CompleteSe03.jpg

In IE krijg je gewoon
code:
1
http://services.trin-it.nl/rodisc/covers/b/BattlestarGalactica-CompleteSe03.jpg

Waarom wordt /b/ vervangen door /b%5C.

[ Voor 6% gewijzigd door grolo2010 op 30-09-2004 14:17 ]

• Niek
  • Laatst online: 26-09 11:34

Niek

f.k.a. The_Surfer

DeMoN schreef op 30 september 2004 @ 13:16:
Weet iemand een link naar een bekende site oid waar goed staat uitgelegd waarom je beter GEEN internet explorer kan gebruiken?
Ik kan er wel een paar vinden maar heb graag een bekende site waar het op staat zodat mensen het sneller accepteren :)
http://browsehappy.com/ :)

Niet speciaal voor Mozilla (Firefox), maar het is denk ik wel wat je zoekt.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Weet iemand hoe je MARQUEE uit zet!
in mijn userContent.css staat al:
code:
1
2
3
4
5
marquee {
    -moz-binding: none;
    overflow: auto;
    display: block;
}
Vroeger was dat genoeg.
grolo2010 schreef op 30 september 2004 @ 14:16:
Ik denk dat ik een bug ofzo heb gevonden als je op deze site kijkt worden niet alle plaatjes weergegeven en als je dan kijk naar de link krijg je bv.
code:
1
http://services.trin-it.nl/rodisc/covers/b%5CBattlestarGalactica-CompleteSe03.jpg

In IE krijg je gewoon
code:
1
http://services.trin-it.nl/rodisc/covers/b/BattlestarGalactica-CompleteSe03.jpg

Waarom wordt /b/ vervangen door /b%5C.
Firefox zou deze plaatjes moeten laten zien, tenzij de optie "for originating web site only" uit staat. Ja, misschien een bug?

%5C staat voor een forward slash, en maakt geen verschil

edit:
Probleem opgelost! In een regel hoger miste ik een }

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 14:02 . Reden: Oploskoffie ]

• Pretorian_
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

The_Surfer schreef op 30 september 2004 @ 14:31:
[...]

http://browsehappy.com/ :)

Niet speciaal voor Mozilla (Firefox), maar het is denk ik wel wat je zoekt.
ja daar is een site voor, ProMozilla, www.promozilla.nl

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• AQuaTiX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 19:49
grolo2010: dat komt doordat de urls naar die plaatjes niet kloppen. Check de source; na de /b staat een backslash in plaats van een normale slash. Die wordt door IE altijd omgezet naar een slash, maar Firefox houdt zich netjes aan de url en probeert de file b\Battlestar... te vinden met een url encoded \

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08

FlashBang

Hoi.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 00:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Goed, ik heb al even door dit topic zitten bladeren, maar ben het probleem of de oplossing nog niet tegengekomen:

Ik had een extension geinstalleerd (Bookmark FTP synchroniser) welke ik verwijderd heb. Echter nu wil ik deze weer installeren, maar als ik nu het XPI bestand/link aanklik, gebeurt er niks meer (ook geen error of iets dergelijks...

Het gaat om deze extensi:

http://texturizer.net/firefox/extensions/#booksync

HENG HENG

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:05:
[...]

Firefox zou deze plaatjes moeten laten zien, tenzij de optie "for originating web site only" uit staat. Ja, misschien een bug?

%5C staat voor een forward slash, en maakt geen verschil
Ik heb wat met die optie gespeeld, maar dat maakt geen verschil.
Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurt.

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
Heeft iemand anders er ook last van, dat externe links soms niet willen openen?

Ik bedoel dus bijvoorbeeld klikbare links in msn, irc etc. Soms als ik dan klik gaat er meteen een firefox scherm open zoals het hoort, soms duurt et 5 seconden, en soms gebeurd er helemaal niets.

Is dit een bekend probleem? Ik gebruik Firefox al best lang, dit is eigenlijk het enige waar ik niet helemaal tevreden over ben.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Lawtje.com schreef op 30 september 2004 @ 15:52:

Ik bedoel dus bijvoorbeeld klikbare links in msn, irc etc. Soms als ik dan klik gaat er meteen een firefox scherm open zoals het hoort, soms duurt et 5 seconden, en soms gebeurd er helemaal niets.

Is dit een bekend probleem? Ik gebruik Firefox al best lang, dit is eigenlijk het enige waar ik niet helemaal tevreden over ben.
Volgens mij is dat een bug omdat firefox zich niet helemaal goed als standaard browser registreerd. Daar is in ieder geval een .reg fix voor. Ik zal eens even zoeken.

edit:

hier: http://johnhaller.com/jh/mozilla/firefox_bug_246078_rev3.reg

Misschien lost dat iets op?

[ Voor 8% gewijzigd door Spacecowboy op 30-09-2004 16:40 ]

HENG HENG

Verwijderd

Ik ben een blije mozilla gebruiker sinds ± v1.0 Nu dus firefox 1.0pr

Als VJ gebruik ook een browser om animaties full screen af te spelen. (java/shockwave/flash) Maar sinds XP-service pack 2 kan ik in IE niet meer de browser fullscreen zetten.

Anyway ik zit nu te vj`n met firefox met de fullscreen (autohide) extentie. Jammer is wel dat alt-leftarrow niet werkt als je fullscreen flash/java/shockwave animaties hebt runnen..

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
jeroen1001 schreef op 30 september 2004 @ 16:39:
[...]

Volgens mij is dat een bug omdat firefox zich niet helemaal goed als standaard browser registreerd. Daar is in ieder geval een .reg fix voor. Ik zal eens even zoeken.

edit:

hier: http://johnhaller.com/jh/mozilla/firefox_bug_246078_rev3.reg

Misschien lost dat iets op?
thnx, et lijkt al meteen beter te gaan :)

ff verder testen.

• Spacecowboy

Spacecowboy

jeroen1001 schreef op 30 september 2004 @ 15:32:
Goed, ik heb al even door dit topic zitten bladeren, maar ben het probleem of de oplossing nog niet tegengekomen:

Ik had een extension geinstalleerd (Bookmark FTP synchroniser) welke ik verwijderd heb. Echter nu wil ik deze weer installeren, maar als ik nu het XPI bestand/link aanklik, gebeurt er niks meer (ook geen error of iets dergelijks...

Het gaat om deze extensie:

http://texturizer.net/firefox/extensions/#booksync
Iemand dat ^^ al tegengekomen??

HENG HENG

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
jeroen1001 schreef op 30 september 2004 @ 19:51:
[...]

Iemand dat ^^ al tegengekomen??
Ik gebruik hem niet, maar werkt ook deze versie niet: http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=15?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sta je texturizer.net toe om XPI's te installeren (Tools -> Options -> Advanced -> Software update in mijn iets verouderde versie)? Probeer de xpi een lokaal te saven en vervolgens op een Fx-venster te slepen.

[ Voor 33% gewijzigd door Zpottr op 30-09-2004 21:25 ]

Zoef

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lawtje.com schreef op 30 september 2004 @ 15:52:

Als je "altenratief gaat" moet je wel helemaal gaan he :

Met Trillian heb ik nergens last van :Y) ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
nero355 schreef op 30 september 2004 @ 21:42:
[...]

Als je "altenratief gaat" moet je wel helemaal gaan he :

Met Trillian heb ik nergens last van :Y) ;)
Idd met trillian werkt het perfect maar met msn (msnplus) niet bepaalde lekker.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het schijnt dat msn gewoon altijd IE opent voor links, dit is niet afhankelijk van de instellingen voor je standaard browser. Er zijn op internet wel wat workarounds te vinden maar allemaal relatief ingewikkeld. Trillian of Miranda is idd een makkelijkere oplossing :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Eindelijk instellingen in Firefox hoe externe links geopend moeten worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/11017N01yjekQ.png
Zit in de nightly builds van vanavond en dus ook in de RC's en de final van 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Zpottr schreef op 30 september 2004 @ 21:24:
[...]

Sta je texturizer.net toe om XPI's te installeren (Tools -> Options -> Advanced -> Software update in mijn iets verouderde versie)? Probeer de xpi een lokaal te saven en vervolgens op een Fx-venster te slepen.
Ach, stom, ik had "Allow websites to install software" uitstaan 7(8)7 . Hij werkt al. Ik dank u allen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 01-10-2004 09:19 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op 01 oktober 2004 @ 08:16:
[afbeelding]
Zit in de nightly builds van vanavond en dus ook in de RC's en de final van 1.0.
Ik vind dat de RC's en Final erg lang op zich laten wachten!
http://www.mozilla.org/pr...p.html#milestone-schedule

Ik begin onrustig te worden nu al mijn extensions en themes het weer doen met de PR. Mischien dat een nighly mij weer nachtrust geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wat is trouwens dat rare RSS knopje wat je onder rechts soms ziet? subscriben?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 22:44

Sosabowski

nerd

idd op die manier krijg je een "live-bookmark". Een bookmark die steeds automatisch update. Bijvoorbeeld de laatste headlines van tweakers.net.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Moest em ff met jullie delen :)

Afbeeldingslocatie: http://maverick.dynasoft.nl/pics/Ffox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
lol, grappig t-shirt. Als jij dat bent op die foto, waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige browser, op een ding na. Als ik links in nieuwe tabs wil openen moet ik telkens Ctrl ingedrukt houden en de linkermuisknop gebruiken. Ik wil graag links in nieuwe tabs kunnen openen met de rechtermuisknop of de duimknop. Maar ik kan nergens vinden hoe, niet in de startpost en niet met google. Met de tabbrowser extensions kan ik zoiets ook niet instellen. Weet iemand misschien hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-09 18:59
Gert-Paul schreef op 01 oktober 2004 @ 08:16:
[afbeelding]
Dat schilt weer een plugin lijkt me ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmmm, weet iemand of er al een hack of extension is waardoor Find as you Type weer standaard alleen in links zoekt ipv hele tekst? Text search activeren met / ipv constant text search is veel fijner :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15
Ik heb mijn PC opnieuw geinstalleerd, mét Firefox natuurlijk. Maar wat ik nu niet meer voor elkaar krijg is om Bookmarks te openen in de tab die op dat moment open staat en niet in een nieuwe tab. Ik heb de Tabbrowser Preferences extenstion geinstalleerd, maar daarin kan ik de optie niet terugvinden...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Vincent Bovelander schreef op 01 oktober 2004 @ 17:36:
Ik heb mijn PC opnieuw geinstalleerd, mét Firefox natuurlijk. Maar wat ik nu niet meer voor elkaar krijg is om Bookmarks te openen in de tab die op dat moment open staat en niet in een nieuwe tab. Ik heb de Tabbrowser Preferences extenstion geinstalleerd, maar daarin kan ik de optie niet terugvinden...
Welke versie van TBP gebruik je? In v0.6.14 is TheONEKea (de maker van TBP) bezig geweest met de bookmarks. In 0.6.15 moet er een duidelijke instellingen komen waar je bookmarks geopend moeten worden.

De oude versie is gelukkig dan ook nog te downloaden vanaf http://www.pryan.org/mozi...prefs/tabprefs_0.6.13.xpi .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Nou, ik ben hem ook aan het proberen maar ik erger me nu aan één ding: Als je scrolt op een pagina (zoals de topic-list op GoT), op een link klikt en even later weer terug gaat dan begin je weer bovenaan de pagina, ipv waar je was gebleven met scrollen. Met IE is dat wel (terug naar je "scrollplaats"), hoe krijg ik dat met FireFox voor elkaar?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15
Gert-Paul schreef op 01 oktober 2004 @ 17:42:
[...]

Welke versie van TBP gebruik je? In v0.6.14 is TheONEKea (de maker van TBP) bezig geweest met de bookmarks. In 0.6.15 moet er een duidelijke instellingen komen waar je bookmarks geopend moeten worden.

De oude versie is gelukkig dan ook nog te downloaden vanaf http://www.pryan.org/mozi...prefs/tabprefs_0.6.13.xpi
Hmmm, geen idee welke versie ik had. Ik heb 'jouw' versie geinstalleerd en nu werkt het weer goed :)

Dank!

offtopic:
je linkje klopt niet helemaal trouwens, je moet even de punt weghalen aan het eind

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
DarkX schreef op 01 oktober 2004 @ 17:28:
Hmmm, weet iemand of er al een hack of extension is waardoor Find as you Type weer standaard alleen in links zoekt ipv hele tekst? Text search activeren met / ipv constant text search is veel fijner :)
Op dit moment is dat niet meer mogelijk. Het moet trouwens nog wel voor 1.0 komen: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=251073
Verbal Kint schreef op 01 oktober 2004 @ 17:45:
Nou, ik ben hem ook aan het proberen maar ik erger me nu aan één ding: Als je scrolt op een pagina (zoals de topic-list op GoT), op een link klikt en even later weer terug gaat dan begin je weer bovenaan de pagina, ipv waar je was gebleven met scrollen. Met IE is dat wel (terug naar je "scrollplaats"), hoe krijg ik dat met FireFox voor elkaar?
Dit verschilt erg per pagina. Op T.net werkt het bijvoorbeeld niet, maar met simpele HTML pagina's gaat het wel goed. In 1.0PR is dit probleem opgelost dat mensen hadden met ebay, maar het is nog niet helemaal opgelost.
Vincent Bovelander schreef op 01 oktober 2004 @ 17:46:
offtopic:
je linkje klopt niet helemaal trouwens, je moet even de punt weghalen aan het eind
Zal het zometeen nog wel eventjes aanpassen als er anderen zijn die dat interessant vinden.

offtopic:
Had er nog wel aangedacht toen ik het typte, maar dacht dat ik het hier wel vaker goed had zien gaan. Is dan blijkbaar ergens anders geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Gert-Paul schreef op 01 oktober 2004 @ 17:50:
[...]

Op dit moment is dat niet meer mogelijk. Het moet trouwens nog wel voor 1.0 komen: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=251073
Okay thanks, dat wordt dus nog gefixt :)

Weet ik weer genoeg :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 16:29:
Ik wil graag links in nieuwe tabs kunnen openen met de rechtermuisknop of de duimknop.
Gebruik de drivers van je muis om de duimknop op "Middle button" oid in te stellen. Dan moet het goed gaan.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op 01 oktober 2004 @ 20:37:
[...]

Gebruik de drivers van je muis om de duimknop op "Middle button" oid in te stellen. Dan moet het goed gaan.
Heel erg bedankt! Ik had idd al wel gelezen dat dat met de middle button kon, maar ik dacht dat met de middle button klikken op het muiswiel werd bedoeld. Het werkt nu, maar ik zou toch graag zien dat ze even de optie geven om zoiets in Firefox zelf in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook wat het nut eigenlijk is van dat stylesheet icoontje rechtsonderin. Ik kom het bij weinig sites tegen (eigenlijk alleen ngo op GoT) en ik kan dan kiezen uit meerdere stylesheets (ws. omdat ik tweakers abo ben en dus meerdere stylesheets kan instellen in mn prefs). Als ik van style verander verandert de pagina ook wel, maar na het klikken van een link pakt ie weer de oude style. Beetje nutteloos imo. Of kun je hier meer mee, wat ik nog niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Palomar schreef op 02 oktober 2004 @ 00:27:
Weet iemand ook wat het nut eigenlijk is van dat stylesheet icoontje rechtsonderin. Ik kom het bij weinig sites tegen (eigenlijk alleen ngo op GoT) en ik kan dan kiezen uit meerdere stylesheets (ws. omdat ik tweakers abo ben en dus meerdere stylesheets kan instellen in mn prefs). Als ik van style verander verandert de pagina ook wel, maar na het klikken van een link pakt ie weer de oude style. Beetje nutteloos imo. Of kun je hier meer mee, wat ik nog niet weet?
Het is de bedoeling dat je van style kunt wisselen die aangeboden worden. Ik heb al een site gezien waar het gewoon goed werkte en Firefox het over de sessie heen onthield. Ik kan me voorstellen dat die nog een beetje buggy is, om onder andere deze reden is hij er in de nighlies een tijd uitgeweest maar is besloten hem toch mee te nemen met 1.0PR.

Er is trouwens een beveilgingsupdate voor Firefox beschikbaar. Zie oa http://www.mozilla.org/press/mozilla-2004-10-01-02.html .

De patch is ook te installeren door het update systeem van Firefox te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 02 oktober 2004 @ 08:23:
[...]

Het is de bedoeling dat je van style kunt wisselen die aangeboden worden. Ik heb al een site gezien waar het gewoon goed werkte en Firefox het over de sessie heen onthield. Ik kan me voorstellen dat die nog een beetje buggy is, om onder andere deze reden is hij er in de nighlies een tijd uitgeweest maar is besloten hem toch mee te nemen met 1.0PR.

Er is trouwens een beveilgingsupdate voor Firefox beschikbaar. Zie oa http://www.mozilla.org/press/mozilla-2004-10-01-02.html.

De patch is ook te installeren door het update systeem van Firefox te gebruiken.
die link geeft een 404 op mijn computer....

Waar zit overigens het update-systeem van Firefox? Is dat die knop updates in de extension-manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
anandus schreef op 02 oktober 2004 @ 08:36:
[...]

die link geeft een 404 op mijn computer....

Waar zit overigens het update-systeem van Firefox? Is dat die knop updates in de extension-manager?
8)7 Zet ik er weer een punt achter... is nu opgelost.

Via Tools > Options > Advanced > Software Update kun je controleren. Verder moet het ook binnen 24 uur automatisch gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hey ik zie nu dat er ook een knopje is voor de updates, rechtsboven, naast het knopje voor de FF-homepage :)
Da's handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
anandus schreef op 02 oktober 2004 @ 08:54:
Hey ik zie nu dat er ook een knopje is voor de updates, rechtsboven, naast het knopje voor de FF-homepage :)
Da's handig :)
Dat is dus de automatische update. Standaard kun je die niet naar de werkbalk slepen, behalve als je 'Restore defaults' kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 26-09 17:47
Hehe, ik kreeg net de beveiligingsupdate automatisch binnen. Ik had echt zo iets van sjees, da's makkelijk. Je hoeft alleen maar op 'Install Now' te klikken en de critical update wordt toegepast.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online
Is er na het installeren van die beveiligingsupdate ergens te zien of deze succesvol geinstalleerd is?

Het versienummer van Firefox blijft gewoon op 0.10 staan. Het zou eigenlijk wel handig zijn dat ze ergens dit soort updates aangeven, of gewoon het versienummer updaten (als de fix van dit lek het enige verschil tussen 0.10 en 0.10.1 is tenminste).

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:06

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Bij mij staat nu wel 0.10.1.
Ik weet niet of dit voor de update 0.10 was en dus met de update veranderd is.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkrain schreef op 02 oktober 2004 @ 14:17:
Bij mij staat nu wel 0.10.1.
Ik weet niet of dit voor de update 0.10 was en dus met de update veranderd is.
Hij was eerst 0.10, je moet FireFox afsluiten en starten, dan krijg je 0.10.1 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Laatst online: 26-09 09:42
LifeTecH schreef op 01 oktober 2004 @ 15:25:
[...]

lol, grappig t-shirt. Als jij dat bent op die foto, waar heb je hem vandaan?
Ik heb ook een shirt besteld, alleen dan het gewone T-shirt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

K-2SO schreef op 02 oktober 2004 @ 15:35:
[...]

Ik heb ook een shirt besteld, alleen dan het gewone T-shirt. :)
Waar bestel je die? (en wat kosten ze??)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
jeroen1001 schreef op 02 oktober 2004 @ 15:46:
[...]

Waar bestel je die? (en wat kosten ze??)
Heeft Marverick ook al gezegd, maar nog maar een keer: http://www.mozillastore.com/

$17 voor een T-shirt en $25 voor een polo-shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:28
Gert-Paul schreef op 02 oktober 2004 @ 15:50:
[...]

Heeft Marverick ook al gezegd, maar nog maar een keer: http://www.mozillastore.com/

$17 voor een T-shirt en $25 voor een polo-shirt.
+ $8 verzendkosten :S
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.