[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
toch wel leuk die extensions, die download manager als tabje is bijvoorbeeld erg handig.

Ik kan alleen niet meer vinden de extensie die er voor zorgt dat hoe dan ook alles in tab's opent, dus altijd maar 1 taskbar knop van firefox.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:28
gladiool schreef op 02 oktober 2004 @ 15:55:
[...]die download manager als tabje is bijvoorbeeld erg handig[...]
Welke bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
https://update.mozilla.or...reinfo.php?id=256&vid=758

deze, je kunt dan kiezen of je de manager wil laten openen in de sidebar of een tab. relaxed want ik vond die lossen maar lastig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
gladiool schreef op 02 oktober 2004 @ 15:55:
Ik kan alleen niet meer vinden de extensie die er voor zorgt dat hoe dan ook alles in tab's opent, dus altijd maar 1 taskbar knop van firefox.
Installeer de nightly van 1 oktober 2004. Die heeft dat soort functies standaard aan boord :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

wow wat een relaxte browser ik wil niet meer zonder. die internet explorer pleurt mijn taakbalk vol sneller dat een een f16 terwel je met firefox 1 window hebt. er word ook hard gewerkt dat merk je wel met elke release. je merkt ook dat et word geprogrammeerd door gebruikers en niet door monopolisten.
toppie:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:44

Sosabowski

nerd

gladiool schreef op 02 oktober 2004 @ 16:21:
https://update.mozilla.or...reinfo.php?id=256&vid=758

deze, je kunt dan kiezen of je de manager wil laten openen in de sidebar of een tab. relaxed want ik vond die lossen maar lastig.
Is dat niet een Thunderbird extenise?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik zou graag in Firefox ergens de mogelijkheid willen hebben om de character encoding vast te zetten op ISO 8859-1. Het komt namelijk voor dat een aantal sites een ander encoding hebben die dan weer niet lekker werkt, terug zetten naar ISO 8859-1 verhelpt het probleem. Dit komt me nogal erg vaak voor met name met tekens zoals het euroteken dat dan weer als iets totaal anders wordt weergegeven.
Op de mozillazine fora kom ik er niet uit met een zoekactie.
Heeft hier misschien iemand een idee of dit te realiseren valt in bijv. de userchrome of prefs.js file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08

FlashBang

Hoi.

lammmetak schreef op 02 oktober 2004 @ 16:28:
wow wat een relaxte browser ik wil niet meer zonder. die internet explorer pleurt mijn taakbalk vol sneller dat een een f16 terwel je met firefox 1 window hebt. er word ook hard gewerkt dat merk je wel met elke release. je merkt ook dat et word geprogrammeerd door gebruikers en niet door monopolisten.
toppie:)
Deze reacties vind ik het coolst, je merkt echt dat er een nieuwe wereld voor mensen opengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ppl schreef op 02 oktober 2004 @ 17:43:
Ik zou graag in Firefox ergens de mogelijkheid willen hebben om de character encoding vast te zetten op ISO 8859-1. Het komt namelijk voor dat een aantal sites een ander encoding hebben die dan weer niet lekker werkt, terug zetten naar ISO 8859-1 verhelpt het probleem. Dit komt me nogal erg vaak voor met name met tekens zoals het euroteken dat dan weer als iets totaal anders wordt weergegeven.
Op de mozillazine fora kom ik er niet uit met een zoekactie.
Heeft hier misschien iemand een idee of dit te realiseren valt in bijv. de userchrome of prefs.js file?
Gewoon onder View -> Character Encoding -> Customize list? Daar kun je de actieve character encodings opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11-2024
Hoi, ben sinds kort weer eens naar Firefox gaan kijken (had voorheen 7.x al eens bekeken). Veel vooruit gang geboekt bij 10PR. Ik heb al een beetje gezocht hier, maar gezien de enorme hoeveelheid posts is het zoeken erg lastig.

Weet iemand of het mogelijk is om de locatie van de bookmarks.htm te veranderen? Dus niet het hele profiel, alleen die file. En ook niet via tooltje om de file snel te backuppen, maar echt de locatie te wijzigen.

Ik maak gebruik van iFolder om diverse files met meerdere pc's te sharen. Dit gebeurd dus realtime en niet in backup vorm. Nu staan mijn IE favorites in iFolder. Wanneer ik op mijn werk (of ergens anders natuurlijk) dus een link aanmaak staat deze binnen 20 seconden op mijn andere pc's. Dit wil ik ook met Firefox. En dus is het het handigst om bookmarks.htm in iFolder te plaatsen. Maar het hele profiel wil ik dus niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Webxorcist op 02-10-2004 21:27 ]

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:26
je hebt zo'n plugin ook voor firefox, die slaat je bookmarks online opzodat je ze overa kunt gebruiken, weet alleen de naam niet :X

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Boomerang schreef op 02 oktober 2004 @ 17:55:
[...]

Gewoon onder View -> Character Encoding -> Customize list? Daar kun je de actieve character encodings opgeven.
Dat werkt kennelijk niet, ik heb er maar 1 staan en dat is die ISO-8859-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een oplossing voor het cpuvretende syndroom dat www.tweakers.net heeft met de nieuwste versie van deze goddelijke browser :Y) ?

Ik heb vlugjes ge ctrl+f't in dit topic maar kon zo snel geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 22:11:
Is er al een oplossing voor het cpuvretende syndroom dat www.tweakers.net heeft met de nieuwste versie van deze goddelijke browser :Y) ?

Ik heb vlugjes ge ctrl+f't in dit topic maar kon zo snel geen oplossing vinden.
Jij bedoelt dit probleem?

Ja? Lees mijn reactie even :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br@m schreef op 02 oktober 2004 @ 22:13:
[...]

Jij bedoelt dit probleem?

Ja? Lees mijn reactie even :)
Aha, dat kan kloppen, want ik heb net geformateerd :)

Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:48
Ric0chet schreef op 02 oktober 2004 @ 21:25:
Weet iemand of het mogelijk is om de locatie van de bookmarks.htm te veranderen? Dus niet het hele profiel, alleen die file. En ook niet via tooltje om de file snel te backuppen, maar echt de locatie te wijzigen.
.
Regeltje toevoegen in prefs.js:
user_pref("browser.bookmarks.file", "C:\\Bookmarks\\bookmarks.html");

Heb dit nog niet uitgeprobeerd, maar op internet gevonden:

http://home.att.net/~cherokee67/ns7sharebkmks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Er is door iemand nu ook een MSI-installer voor Firefox 0.10.1 gemaakt. Erg handig voor bedrijven of voor mensen die een silent install uit willen voeren.

Zie http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=138033 voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11-2024
PhilipsFan schreef op 02 oktober 2004 @ 22:49:
[...]

Regeltje toevoegen in prefs.js:
user_pref("browser.bookmarks.file", "C:\\Bookmarks\\bookmarks.html");

Heb dit nog niet uitgeprobeerd, maar op internet gevonden:

http://home.att.net/~cherokee67/ns7sharebkmks.html
Tnx, de mogenlijkheid onder het kopje Firefox werkt perfect. Ik ga gelijk op mijn andere machines Firefox installeren, nogmaals TNX! _/-\o_

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor mijn werk ms webacces (outlook 2003). In mozilla laat deze de optie balk niet zien waar ik kleur, data en voorkeuren kan wijzigen. in iexplorer lukt dat wel. Komt dit door het feit dat ms alleen maar ms wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:34
migchiell schreef op 30 september 2004 @ 00:05:
Heb een tijdje geleden al gemeld, maar is nog steeds niet opgelost:

ik kan de site update.mozilla.org niet bezoeken.

Hij blijft zoeken en zoeken totdat ik een time-out te zien krijg. Hetzelfde geldt overigens voor de forums op forums.mozillazine.org, dus daar kan ik ook niet in zoeken of om hulp vragen.

Ik heb dit probleem sinds versie 0.10, daarvoor (ben begonnen met 0.8) kon ik beide sites gewoon bezoeken.

Drukte op de sites geloof ik niet meer in. Het lukt me namelijk vanaf mijn werk wél om de sites te bezoeken, terwijl ik thuis altijd, op welk tijdstip ik het ook probeer, een time-out krijg.

Nu kan ik de extensions en themes wel ergens anders vinden (hier en hier bijvoorbeeld), maar op de officiele site staat alles lekker overzichtelijk bij elkaar. Bovendien begint het een soort principekwestie te worden; ik surf met Firefox, dan wil ik hun site kunnen bezoeken ook!

Iemand een idee?

Firefox 0.10
win XP home (zonder SP2, dus daar ligt het niet aan!)
nieuw profiel heb ik al geprobeerd, mocht niet baten
Niemand?

Het probleem lijkt te bestaan bij een aantal Mozilla-gerelateerde sites, want ook mozdev.org kan ik niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 14:25:
Ik gebruik voor mijn werk ms webacces (outlook 2003). In mozilla laat deze de optie balk niet zien waar ik kleur, data en voorkeuren kan wijzigen. in iexplorer lukt dat wel. Komt dit door het feit dat ms alleen maar ms wilt hebben?
Ik denk het wel. Als ik er morgen aan denk zal ik het eens aan iemand vragen die ook OWA in combinatie met Firefox gebruikt, dat doe ik zelf namelijk niet.
migchiell schreef op 03 oktober 2004 @ 20:22:
[...]

Niemand?

Het probleem lijkt te bestaan bij een aantal Mozilla-gerelateerde sites, want ook mozdev.org kan ik niet bereiken.
Draai je iets van een proxy ofzo die zulke sites eruit filtert? Maybe een aangepaste hosts-file? Ik roep maar wat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
migchiell schreef op 03 oktober 2004 @ 20:22:
Ik kan zo 123 niet bedenken wat hier mis is. Typisch zo'n probleem wat moeilijk te vinden is, maar als je de oplossing hebt dan heb je zoiets van 'heb ik daar niet eerder aan gedacht'. Als je andere sites wel kunt bezoeken, dan blijven er nog een paar mogelijkheden over:

1. Surf je via een (al dan niet lokale) proxy en draai je een firewall? Heb je dan niet bij de uitzonderingen in de Firefox instellingen gezet dat deze sites de proxy mogen bypassen (waardoor ze niet door de firewall heen komen)?

2. Worden deze sites ergens geinterpreteerd als adware of reclame (bv lokale proxy/junkbuster o.i.d)

3. (Onwaarschijnlijk, maar toch) Een (pro-MS) virus dat de toegang tot alle Mozilla-gerelateerde sites blokkeert?

Wat is eigenlijk de foutmelding precies? 'Ik kan de site niet bereiken' is wat summier. Als je het ip opvraagt (desnoods even op je werk) en je klopt dat in, lukt het dan wel? Kun je uberhaupt het ip opvragen (met nslookup)? Lukt het misschien in een andere browser wel? Kun je mozilla.org pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
DeMoN schreef op 30 september 2004 @ 13:16:
Weet iemand een link naar een bekende site oid waar goed staat uitgelegd waarom je beter GEEN internet explorer kan gebruiken?
Ik kan er wel een paar vinden maar heb graag een bekende site waar het op staat zodat mensen het sneller accepteren :)
late reactie, maar Cnet is toch redelijk bekent ;)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:34
PhilipsFan schreef op 03 oktober 2004 @ 20:49:
[...]

Ik kan zo 123 niet bedenken wat hier mis is. Typisch zo'n probleem wat moeilijk te vinden is, maar als je de oplossing hebt dan heb je zoiets van 'heb ik daar niet eerder aan gedacht'. Als je andere sites wel kunt bezoeken, dan blijven er nog een paar mogelijkheden over:

1. Surf je via een (al dan niet lokale) proxy en draai je een firewall? Heb je dan niet bij de uitzonderingen in de Firefox instellingen gezet dat deze sites de proxy mogen bypassen (waardoor ze niet door de firewall heen komen)?

2. Worden deze sites ergens geinterpreteerd als adware of reclame (bv lokale proxy/junkbuster o.i.d)

3. (Onwaarschijnlijk, maar toch) Een (pro-MS) virus dat de toegang tot alle Mozilla-gerelateerde sites blokkeert?

Wat is eigenlijk de foutmelding precies? 'Ik kan de site niet bereiken' is wat summier. Als je het ip opvraagt (desnoods even op je werk) en je klopt dat in, lukt het dan wel? Kun je uberhaupt het ip opvragen (met nslookup)? Lukt het misschien in een andere browser wel? Kun je mozilla.org pingen?
Grrrr....ik ben er uit. Protowall blokt de sites. Blijkbaar staan de ip's van deze sites ergens op de zwarte lijst (wellicht aangemeld door Bill Gates :) ). Protowall uit en probleem opgelost.

Bedankt voor de tip van spyware-progjes, het leek me zo onwaarschijnlijk dat dat het geval was, vooral omdat ik niets nieuws had geïnstalleerd. Maar aangezien ik wekelijks nieuwe IP-lijsten installeer in Protowall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:49
Volgens mij was dit al in een eerder forum gepost... maar kan het nergens vinden!

Hoe zorg ik ervoor dat Media Player Classic wordt gebruikt door Firefox (voor windows media streams, radio etc) ipv de Windows Media player?
Moet toch met een simpele regtweak te doen zijn?

(ik heb Quicktime alt. en Real alt. geinstalleerd... voor beide type streams wordt idd mpc gebruikt met quicktime alt. of real alt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jazco2nd, als je bij Tools \ Options \ Downloads \ Plug-ins kijkt, kun je alle bestandstypen die je niet met WMP wil spelen uitvinken, en dan krijg je gewoon een download-venstertje waarna je kan kiezen om de bestanden met MPC kan openen.

Hij opent ze dan overingens niet vanaf de site, maar download ze eerst. Dus Firefox download de bestanden in plaats van MPC zelf.
Zelf vind ik dat fijner, maar ik weet niet of jij dit ook bedoeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 04-10-2004 01:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migchiell schreef op 04 oktober 2004 @ 00:14:
[...]

Grrrr....ik ben er uit. Protowall blokt de sites. Blijkbaar staan de ip's van deze sites ergens op de zwarte lijst (wellicht aangemeld door Bill Gates :) ). Protowall uit en probleem opgelost.

Bedankt voor de tip van spyware-progjes, het leek me zo onwaarschijnlijk dat dat het geval was, vooral omdat ik niets nieuws had geïnstalleerd. Maar aangezien ik wekelijks nieuwe IP-lijsten installeer in Protowall...
Je had het makkelijk kunnen ontdekken als je een ping/traceroute had gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Room42 schreef op 04 oktober 2004 @ 01:28:
Jazco2nd, als je bij Tools \ Options \ Downloads \ Plug-ins kijkt, kun je alle bestandstypen die je niet met WMP wil spelen uitvinken, en dan krijg je gewoon een download-venstertje waarna je kan kiezen om de bestanden met MPC kan openen.

Hij opent ze dan overingens niet vanaf de site, maar download ze eerst. Dus Firefox download de bestanden in plaats van MPC zelf.
Zelf vind ik dat fijner, maar ik weet niet of jij dit ook bedoeld.
Dat lijkt me lastig... een radiostream kan je niet downloaden... denk dat ik dan gewoon melding krijg dat ik Windows Media player moet downloaden... Doel van die radio is ook Klik en luister... tenminste dat is mijn doel :)

het gaat mij vooral om streams... andere dingen download ik inderdaad... maar radiostreams (bijv. 538, yorin, veronica) of videostreams (zoals je op nieuwssites hebt) moeten gewoon net zoals nu automatisch IN de browser een Windows media player venstertje komt, een MPC venster komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 26-09 16:18
had ik niet ergens gelezen dat de 1.0 versie in (begin?) oktober uit zou komen :?
ikw acht denk die versie nog even af oa vw feit dat je dan kan bepalen hoe je externe links wil openen :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jazco2nd schreef op 04 oktober 2004 @ 11:05:
[...]

Dat lijkt me lastig... een radiostream kan je niet downloaden... denk dat ik dan gewoon melding krijg dat ik Windows Media player moet downloaden... Doel van die radio is ook Klik en luister... tenminste dat is mijn doel :)

het gaat mij vooral om streams... andere dingen download ik inderdaad... maar radiostreams (bijv. 538, yorin, veronica) of videostreams (zoals je op nieuwssites hebt) moeten gewoon net zoals nu automatisch IN de browser een Windows media player venstertje komt, een MPC venster komen.
Een radio stream kun je wel downloaden, want wat je namelijk download is een bestand met daarin een link naar de stream :) Ala .ram files.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
yonexfreak schreef op 04 oktober 2004 @ 14:33:
had ik niet ergens gelezen dat de 1.0 versie in (begin?) oktober uit zou komen :?
ikw acht denk die versie nog even af oa vw feit dat je dan kan bepalen hoe je externe links wil openen :)
De roadmap geeft nog steeds 11 oktober aan, maar dat het is sowieso niet eerder dan november.

Ik zou me zelf voor kunnen stellen dat de Mozilla Foundation straks een heel leuk kerstcadeautje voor ons heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb m'n vriendin ook geconvert naar Firefox :)

Ze heeft had alleen een paar rare problemen met Firefox (0.10 en 0.10.1) die ik niet echt kan kon plaatsen.

edit:
Probleem is opgelost, het waren, net als iemand hier onder, de videokaart-drivers. Na het installeren van goede drivers zijn de problemen opgelost!

1) Ze gebruikt een door mij gemaakte startpagina met wat links daarop. Ik gebruik deze startpagina al enkele Firefox versies (ook op 3 PC's in FF 0.10.1) en heb er nooit problemen mee gehad. Als de pagina laadt ziet de pagina er prima uit, maar bij het openen van het context menu (rechtermuisklik) of als je met de muis in de buurt van een dropdown komt wordt de layout een beetje verkloot. Dit loopt ook door over de Navigatiebar.
Als ik minimaliseer / reload / text-size verander springt de layout weer gewoon goed.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://area51.endoria.net/got/startpageprob.png

Gewoon een deel van een simpele tabel. Op geen een PC heb ik deze pagina vaag zien doen, maar bij haar wel dus... :)

2) Toetsenbordindeling van speciale tekens klopt niet.

code:
1
~!@#$%^&*()_+

wordt ->
code:
1
§!"#$%&_()'?

Instelling van toetsenbord is Dutch (Netherlands) en Keyboard layout = United States (International). Verder betreft het hier WinXP pro UK.

Nieuw profiel aanmaken is ook geprobeerd, maar geeft geen verschil.

edit:
Opgelost dus, zie boven ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Marijn_S op 06-10-2004 19:22 ]

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama... zomaar ineens doet FF het weer prima....

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Jazco2nd schreef op 04 oktober 2004 @ 11:05:
[...]

De beschreven methode werkt, ik doe het zelf ook zo. Vink de plugin af en klik op een WMP-link. FF komt dan inderdaad met een downloadvenstertje, het gaat dan zoals gezegd om een bestandje met de link naar de stream. Open deze met MPC en vink 'always etc' aan, dan is het de volgende keer 'klik en luister'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:57
Master FX schreef op 28 september 2004 @ 21:59:
[...]

Het is bij al mijn themes:

[afbeelding]

Na een mouse over is het icoontje wel goed. Maar als ik daarna firefox restart is het weer niet goed.
Nog geen oplossing :(
Even een update.

Het lag aan de videodrivers. Nieuwe drivers en het is weer zoals het moet. Dus mocht iemand hetzelfde overkomen. YKWTD.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 26-09 13:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het is mogelijk dat ik over een zelfde post heen heb gekeken. Mijn excuses daarvoor.

Heb zowel op mijn latop, met XP home, als m'n PC, met XP prof, FF 1.0PR gezet. Alle vorige versies eerst verwijderd. Op m'n PC op het laatst ook de settings. Wel HTML file bewaard. :)

Op mijn PC heb ik nu echter een probleem met Flash.
De eerste keer dat FF is opgestart kreeg ik op zo'n Flash plaats de melding dat er een plug-in geladen moest worden. Het bekende puzzelstukje.
Nadat gedaan te hebben starten nu alle Flash plaatjes direct.
( Met adblock komt er zelfs een adblock tab aan de Flash plaats. )

Op m'n laptop verscheen op de plaatsen waar Fash moest komen de gestileerd f van Flash met als mouse-over de [>] startknop.
Bij de eerste keer starten werdt pas gemeld dat er 'n plug-in nodig was. Die toen ook geladen.

Kan nu op m'n latop wel kiezen of ik een Flash wel of niet wil zien maar op m'n PC niet.
Dit alles is pas gekomen met FF 1.0PR. Wel jammer met een pagina vol met Flash plaatjes.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
KroontjesPen schreef op 05 oktober 2004 @ 19:45:
Het is mogelijk dat ik over een zelfde post heen heb gekeken. Mijn excuses daarvoor.

Heb zowel op mijn latop, met XP home, als m'n PC, met XP prof, FF 1.0PR gezet. Alle vorige versies eerst verwijderd. Op m'n PC op het laatst ook de settings. Wel HTML file bewaard. :)

Op mijn PC heb ik nu echter een probleem met Flash.
De eerste keer dat FF is opgestart kreeg ik op zo'n Flash plaats de melding dat er een plug-in geladen moest worden. Het bekende puzzelstukje.
Nadat gedaan te hebben starten nu alle Flash plaatjes direct.
( Met adblock komt er zelfs een adblock tab aan de Flash plaats. )

Op m'n laptop verscheen op de plaatsen waar Fash moest komen de gestileerd f van Flash met als mouse-over de [>] startknop.
Bij de eerste keer starten werdt pas gemeld dat er 'n plug-in nodig was. Die toen ook geladen.

Kan nu op m'n latop wel kiezen of ik een Flash wel of niet wil zien maar op m'n PC niet.
Dit alles is pas gekomen met FF 1.0PR. Wel jammer met een pagina vol met Flash plaatjes.
Lijkt mij alsof de extension "Click Flash to play" (Ofzo) geïnstalleerd is.. Even een linkje zoeken.
Heb je dat misschien per ongeluk geïnstalleerd?
Kijk eens bij je extensions?

Gaat hierover, trouwens: http://flashblock.mozdev.org/
(Een zilverkleurige playknop/F-knop, met zwart, right?)
Afbeeldingslocatie: http://flashblock.mozdev.org/flashblock-screenshot-mini.png

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 05-10-2004 20:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dan zal die flashblock zijn blijven hangen op m'n laptop waar ik wel degelijk blij mee bent.
Staat alleen niet bij de extensions.
Heb geprobeerd hem nu te laden voor m'n PC maar dat lukt nu niet meer. Jammer.

[Edit]
Site gebookmarked en nu wachten op update. :)

[ Voor 15% gewijzigd door KroontjesPen op 05-10-2004 20:58 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

KroontjesPen schreef op 05 oktober 2004 @ 20:36:
Dan zal die flashblock zijn blijven hangen op m'n laptop waar ik wel degelijk blij mee bent.
Staat alleen niet bij de extensions.
En als je Show Old Extensions installeert?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10
Heb nu Gmail notifier geinstalleerd. Geweldig tool dit. Nu eens kijken of ik mijn vrouw ook volledig om kan zetten naar FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand waarom je verschillende uitkomsten krijgt als je via google iets zoekt via de zoekbalk en wanneer je www.google.com intoetst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
anandus schreef op 06 oktober 2004 @ 16:46:
Weet iemand waarom je verschillende uitkomsten krijgt als je via google iets zoekt via de zoekbalk en wanneer je www.google.com intoetst?
Heb je daar voorbeelden bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Harm schreef op 06 oktober 2004 @ 16:50:
[...]

Heb je daar voorbeelden bij?
Als ik een bevriende site wil checken en ik doe dat via de zoekbalk door daar "site:tekstenuitleg.net" (zonder aanhalginstekens), dan krijg ik 241 hits.
Surf ik naar www.google.com en doe ik hetzelfde krijg ik 504 hits.
Parameters verwijderen of toevoegen, zoals (&client=firefox) helpt niet.

Andere google-IP's (servers)? Maar hij gaat niet naar een IP, maar google.com...

edit:
Het blijkt dus idd wél aan de parameter client=firefox te liggen. Hij geeft dan maar de helft van de results? :? :?

Ook als je dat in IE erbijplakt, dan krijg je dat. Hoe komt dat? Wordt FF deels geblokt ofzo? :?

[ Voor 103% gewijzigd door anandus op 06-10-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Mijn flash probleem is opgelost.
Bij de poging tot het laden van de extension op de http://flashblock.mozdev.org/ site had ik over het hoofd gezien dat mijn popup blocker de oorzaak was van het niet installeren.

Ach ja, oude mensen worden wat kippig voor zo'n smalle gele regel :)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
anandus schreef op 06 oktober 2004 @ 16:52:
edit:
Het blijkt dus idd wél aan de parameter client=firefox te liggen. Hij geeft dan maar de helft van de results? :? :?

Ook als je dat in IE erbijplakt, dan krijg je dat. Hoe komt dat? Wordt FF deels geblokt ofzo? :?
Vage shit dude. Ik heb geen idee eigenlijk waarom Firefox resultaten weglaat. Misschien zijn dat sites die niet weken in Firefox? Iets anders kan ik niet bedenken op dit tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Harm schreef op 06 oktober 2004 @ 22:41:
[...]

Vage shit dude. Ik heb geen idee eigenlijk waarom Firefox resultaten weglaat. Misschien zijn dat sites die niet weken in Firefox? Iets anders kan ik niet bedenken op dit tijdstip.
Heb ook een topic geopend op Webmasterworld.

Het ligt niet aan firefox, maar aan de parameter 'client=', IE voegt dit by default niet toe.
Zelfs al doe je '&client=banaan' dan krijg je andere uitkomsten.

Niemand weet waarom, maar *gelukkig* ligt het niet aan FF :)

edit:
Dit probleem kan hier verder worden besproken, aangezien het geen FF-probleem is :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 07-10-2004 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 00:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik heb net de volgende 2 plug-Ins geinstalleerd:

- Adblock
- Flashblock

Ik krijg echter nog steeds van die irritante flashbanners, die gewoon wordne afgespeeld. Het lijkt er dus op dat Flashblock het geheel niet doet, en adblock ook niet...

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen, of hoe ik deze moet instellen (misschien vergeten :? )

[ Voor 17% gewijzigd door Spacecowboy op 07-10-2004 15:07 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb geen enkele plug-in geinstalleerd, want ik wil zo klein mogelijke browser hebben. Ik stoor me niet aan banners en flash banners. Ik mis ook geen mogelijkheid. Wat mij betreft is Firefox af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 00:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Laat maar, ik had Flashblock nog niet geactiveerd, het werkt nu. Eindelijk van die irritante flashbanners af die midden over je pagina heenkomen :| :(

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jeroen1001 schreef op 07 oktober 2004 @ 15:05:Ik krijg echter nog steeds van die irritante flashbanners, die gewoon wordne afgespeeld. Het lijkt er dus op dat Flashblock het geheel niet doet, en adblock ook niet...
Flashblock heb ik geen ervaring mee, maar met adblock wel. Je moet voor adblock nog regels instellen voordat hij iets gaat blocken.

Standaard regels zouden bijvoorbeeld kunnen zijn:
*.fastclick.net/*
*.webads.nl/*
*/ads/*
*/banner/*
*/banners/*
*adframe*
*adserver*
http://ad.*
http://ads.*

Dat blockt al heel veel. Ikzelf zet verder zo min mogelijk regeltjes omdat ik het idee heb dat hij best traag wordt als je er teveel opgeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 07-10-2004 15:18 . Reden: Twee extra regels toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08

FlashBang

Hoi.

http://www.download.com/ zie de poll daar, en dan specifiek hoeveel mensen al hebben gestemd: "Switch? I am way ahead of you!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op 07 oktober 2004 @ 01:43:
[...]

Heb ook een topic geopend op Webmasterworld.

Het ligt niet aan firefox, maar aan de parameter 'client=', IE voegt dit by default niet toe.
Zelfs al doe je '&client=banaan' dan krijg je andere uitkomsten.

Niemand weet waarom, maar *gelukkig* ligt het niet aan FF :)

edit:
Dit probleem kan hier verder worden besproken, aangezien het geen FF-probleem is :)
Vage bug iig.
offtopic:
Nog een bugje in G: http://www.google.com/sea...%2F+site%3Ava&btnG=Search << ik krijg hier als 7e hit een site geretouneerd met de url va/ en voor de rest geen description alleen de knop Similair pages

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Er zijn altijd veel vragen wanneer 1.0 final uit komt. Ben helpt ons nu uit de brand, 9 november is de geplande datum voor 1.0 final!

Zie http://weblogs.mozillazine.org/ben/archives/006658.html voor meer data en redenen waarom juist deze datum gekozen is.

[ Voor 1% gewijzigd door Unverter op 07-10-2004 21:37 . Reden: Nu wel de goede datum.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
gebruik het nu net, IE is net zo snel voor me... zie wel of ik het hou.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Martinus schreef op 07 oktober 2004 @ 21:20:
gebruik het nu net, IE is net zo snel voor me... zie wel of ik het hou.
Voor mij is het opstarten idd niet zo snel als IE, verder gaat het laden van pagina's wel sneller.
Verder gaat het niet alleen om de snelheid, maar is Firefox ook veiliger en heeft het meer leuke functies!

Maar ja, verder moet je wel gebruiken waar je je het fijnste mee voelt. Geef Firefox iig wel een goede kans (niet te snel opgeven dus ), want het is zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Gert-Paul schreef op 07 oktober 2004 @ 21:18:
Er zijn altijd veel vragen wanneer 1.0 final uit komt. Ben helpt ons nu uit de brand, 18 november is de geplande datum voor 1.0 final!
Misschien is de pagina inmiddels veranderd, maar de geplande release is nu op 9 november (9/11 in Europa >:) )
Op 18/10 komt RC1, 25/10 als het nodig is RC2.
Nog een ruime maand wachten dus!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Zpottr schreef op 07 oktober 2004 @ 21:35:
[...]

Misschien is de pagina inmiddels veranderd, maar de geplande release is nu op 9 november (9/11 in Europa >:) )
Op 18/10 komt RC1, 25/10 als het nodig is RC2.
Nog een ruime maand wachten dus!
Je hebt helemaal gelijk, ik had het bericht doorgelezen en had die 18 nog in mn hoofd.. Heb het bericht getypt zonder de data exact te kopiëren.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorrie voor deze misschien domme vraag maar ik zie steeds gepraat over dat de final nog uit zou moeten komen, ik neem aan dat jullie over de nederlandse final 1.0 praten want de engelse 1.0 is allang uitgekomen? wat is er zo bijzonder aan die final dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:44

Sosabowski

nerd

Engelse final is er net zo als de NL nog niet . We zijn nu bij de "preview" soort release candidate zeg maar.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wie kan mij vertellen hoe ik kan instellen dat links die tekst naar het clipboard kopiëren, ook werken in Firefox? Dit wordt veel gebruikt op DCC-zoeksites en onder FF0.9 had ik het aan het werk, maar ik ben vergeten welke instelling dit ookalweer was :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Waarschijnlijk deze extension...

Ik zoek ook een extension. Ik heb al gezocht, dus wellicht is dit er gewoon niet. Je hebt soms van die sites die je acuut forwarden als je erop komt. Dan krijg je gewoon een pagina te zien, niets aan de hand. Maar op het moment dat je op Back drukt, wordt je weer geforward :( . Dat soort rotgeintjes hou ik helemaal niet van. mocht dit niet duidelijk zijn, dan heb ik een voorbeeldje - klik op de 1e link in google (naar de angelfire.com site)

Nu moet je dus handmatig net naast de Back-knop klikken om dan 2 pagina's terug te gaan... Maar ik kan me zo voorstellen dat dat ook automatisch kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Bij het openen van 'n link in TB krijg ik, zo te zien, 'n 'View Page Source' van de te openen pagina ipv dat de pagina normaal wordt geopend.
In 't register staat, op die plekken die in div tips wordt aangegeven, FF in als brouwser.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

IorGie schreef op 07 oktober 2004 @ 22:34:
Engelse final is er net zo als de NL nog niet . We zijn nu bij de "preview" soort release candidate zeg maar.
We zijn nu in de periode voor de officiele Release Candidates, RC0 zou je het kunnen noemen. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik had eerst het IE lege pagina probleem, dus toen zei een vriend, probeer firefox anders eens. Dat heb ik gedaan en ben er erg tevreden over, IE komt er bij mij niet meer in!

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
ik ben op dit moment radeloos. Mijn vader gebruikt al een hele tijd naar tevredenheid firefox (en ik ook ) nu kijkt hij erg vaak po http://www.l1.nl/ . deze site biedt filmpjes aan. Nu willen deze niet afspelen in firefox maar in IE wel?

ik heb al van alles geprobeert, de plugin aan/uit zetten, wmv etc andere downoad manieren geven en die regtweak op de firefox faq maar niks helpt ik krijg constant undefined in het schermpje te zien. Wie weet hoe je dat oplost?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Webgnome schreef op 09 oktober 2004 @ 19:42:
ik ben op dit moment radeloos. Mijn vader gebruikt al een hele tijd naar tevredenheid firefox (en ik ook ) nu kijkt hij erg vaak po http://www.l1.nl/ . deze site biedt filmpjes aan. Nu willen deze niet afspelen in firefox maar in IE wel?

ik heb al van alles geprobeert, de plugin aan/uit zetten, wmv etc andere downoad manieren geven en die regtweak op de firefox faq maar niks helpt ik krijg constant undefined in het schermpje te zien. Wie weet hoe je dat oplost?
Ik denk dat het door die script komt die ze gebruiken. Als ik de source bekijk en daaruit rechtstreeks de url van hun filmpjes (*.asf files voor zover ik het kan zien) in FF pleur, dan komt de windows media player window op met het filmpje erin. Ik zou zeggen, attendeer de makers van die site dat ze waarschijnlijk IE-only code gebruiken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zojuist ook (weer) overgestapt. En nu ff de tijd genomen, en nu werkt vrijwel alles precies zoals ik het hebben wil :9

Alleen mijnpostbank.nl werkt niet? Hij heeft een plug-in nodig, maar kan deze niet vinden.
Is dit nog te fixen, of is - zoals gewoonlijk - de postbank (-site) gewoon kut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33
Aikon schreef op 09 oktober 2004 @ 21:33:
Alleen mijnpostbank.nl werkt niet? Hij heeft een plug-in nodig, maar kan deze niet vinden. Is dit nog te fixen, of is - zoals gewoonlijk - de postbank (-site) gewoon kut?
De postbank site is functioneel niet zo best, maar hij werkt wel prima met zowel IE als Firefox. De layout in Firefox is soms een beetje fout, maar verder gaat alles goed.

Ik denk dat je de Java VM mist, waardoor je niet kunt inloggen. Je kunt even op java.sun.com de Java Virtual Machine downloaden (http://java.com/en/index.jsp rechtsboven). Met Java krijg je als het goed is een extra popup en hoort alles te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik krijg wel een pop-up v/d postbank, met een linkje waar ik op moet klikken waarna het zeker weten wel werkt.
Niet dus.

Bedoel je dat met extra popup of niet? Zo niet, dan installeer ik die VM wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
  • Laatst online: 02-05 22:43
Ik heb een beetje een vreemd probleem als ik filmpjes op een webpagina wil bekijken met FireFox v.0.10.1. Op sommige pagina's werkt quicktime niet en op andere weer wel (ook het uitvoeren van "install missing extensions" maakt niets uit). Ik gebruik Quicktime Alternative om quicktime filmpjes te bekijken.

Hier een mooi voorbeeld, vijf filmpjes op een site waarvan de eerste twee het wel doen maar de laatste drie niet:
http://elitedesigners.org/08_commercials.asp

Wanneer ik deze filmpjes gewoon download en dan bekijk met mediaplayer classic (die dezelfde quicktime codec gebruikt) werken ze wel. Ik heb ook geprobeerd de standaard quicktime te installeren maar daarmee had ik hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 19% gewijzigd door Alphega op 09-10-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Alphega schreef op 09 oktober 2004 @ 21:58:

Hier een mooi voorbeeld, vijf filmpjes op een site waarvan de eerste twee het wel doen maar de laatste drie niet:
http://elitedesigners.org/08_commercials.asp
De eerste 2 zijn .mov, de laatste 3 .mpg Dus dat zal het probleem zijn denk ik

[ Voor 32% gewijzigd door Br@m op 09-10-2004 22:04 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Br@m schreef op 09 oktober 2004 @ 22:03:
[...]

De eerste 2 zijn .mov, de laatste 3 .mpg Dus dat zal het probleem zijn denk ik
Hmm, maar FireFox wil er wel gewoon quicktime voor downloaden als ik ze aanklik. Terwijl ik dat al heb geïnstalleerd. De standaard verwijzing naar quicktime is dus verkeerd en ik moet een andere plugin hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Alphega op 09-10-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 22:54
Harm schreef op 03 oktober 2004 @ 20:27:
Ik denk het wel. Als ik er morgen aan denk zal ik het eens aan iemand vragen die ook OWA in combinatie met Firefox gebruikt, dat doe ik zelf namelijk niet.
Aangezien jij nog geen antwoord hebt gegeven zal ik het maar even doen ;).

Outlook Web Access, althans de ASPx pagina's die de html genereren, kijken welke browser het betreft en sturen bij een niet-IE6 browser heel andere code naar de client waardoor je, ook in het geval van Mozilla, een groot aantal functionaliteiten mist.

Dus het komt inderdaad omdat Microsoft alleen Microsoft wil.

Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/mozieowa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33
Aikon schreef op 09 oktober 2004 @ 21:39:
Bedoel je dat met extra popup of niet? Zo niet, dan installeer ik die VM wel ja :)
Nee, de popup die ik bedoel krijg je van de Java Plugin. Het is een grijs scherm waarin je op Yes of No kunt klikken (om het certificaat van de Postbank te accepteren). Dat is althans het geval als je de Sun Java VM gebruikt. Mensen met de Microsoft JVM krijgen een Windows schermpje, maar de strekking is hetzelfde.

Als je dat schermpje niet krijgt geeft Mijnpostbank na het inloggen de melding dat er iets niet geinistalieerd is. En dan kom je er dus niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Aikon schreef op 09 oktober 2004 @ 21:39:
Ik krijg wel een pop-up v/d postbank, met een linkje waar ik op moet klikken waarna het zeker weten wel werkt.
Niet dus.
Hij werkt prima met de laatste Java VM, gewoon alles zoals het moet werken.
Het kan zijn dat je éénmalig even het certificate van de postbank moet verwijderen in Firefox. Hier kreeg ik namelijk ook fouten op.
Maar met het verwijderen van het certificate (Je krijgt hem opnieuw, maar dan zie je hem terug in de Java Console) en met de laatste Java gaat het echt perfect.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik gebruik isnds een paar maanden ook ff en vind het fijner werken dan ie. De functie om op ene link te klikken (download) en hij hem gewoon naar je schijf schrijft zonder dat je ook maar ergens op hoeft te klikken vind ik erg handig. Ook tabbed surfen vind ik erg handig. ik heb wel met webdesign gezien dat er in ff soms fouten zijn die niet in ie te zien zijn en anders om. Voor de rest ben ik heel positief over ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tnx, postbank werkt idd nu :)

Ik heb alleen nog 1 dingetje, mijn bookmarks openen zich in een nieuwe tab. Dit wil ik niet.
Ik heb Tabbrowser Preferences geinstalleerd en kan bij 'internal links: load links in: new tab / current tab' dit wel instellen. Maarrr dat geldt dan ook voor vele andere links, en die wil ik wel in een nieuwe tab geopend hebben.

Er is wel een optie 'overwrite open tabs when loading tabbed bookmarks'. Die doet iig niet wat ik wil, maar wat is een tabbed bookmark precies? Want op zich lijkt deze optie wel te doen wat ik wil (qua naam dus)...

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 10-10-2004 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Aikon schreef op 10 oktober 2004 @ 09:30:
Tnx, postbank werkt idd nu :)

Ik heb alleen nog 1 dingetje, mijn bookmarks openen zich in een nieuwe tab. Dit wil ik niet.
Ik heb Tabbrowser Preferences geinstalleerd en kan bij 'internal links: load links in: new tab / current tab' dit wel instellen. Maarrr dat geldt dan ook voor vele andere links, en die wil ik wel in een nieuwe tab geopend hebben.

Er is wel een optie 'overwrite open tabs when loading tabbed bookmarks'. Die doet iig niet wat ik wil, maar wat is een tabbed bookmark precies? Want op zich lijkt deze optie wel te doen wat ik wil (qua naam dus)...
is inderdaad een probleem die in de volgende versie van Tabbrowser Prefs (.15) gefixed zal zijn. Je kan tijdelijk teruggaan naar (.13) als je erg irriteerd.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Misschien een wat offtopic vraagje:
Ik ben ook al een tijd van IE af, maar ik gebruik sindsdien Opera wat ik inmiddels zeer onder de knie heb gekregen. Zeker dingen als mousegestures en tabbed browsen vind ik echt super handig. Tegenwoordig gebruik ik ook regelmatig zelfs de voice functies van opera!!! Maar zover opera... Toch is mijn nieuwsgierigheid wel gewekt door de grote (tweaker) belangstelling voor dit vuurvosje. Zijn er gebruikers die bijvoorbeeld ook opera gebruikers zijn (geweest). En mij kunnen uitleggen waarom ik vuurvos zou nemen boven opera? Ik kan heus wel features lezen maar ik wil het gewoon van gebruikers horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Laatst online: 23-09 09:02

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Waar ik al even naar op zoek ben: een manier om het font van de bookmarks te veranderen (ik wil het vooral kleiner hebben). Weet iemand hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
OkselFris schreef op 10 oktober 2004 @ 00:53:
[...]

Hij werkt prima met de laatste Java VM, gewoon alles zoals het moet werken.
Het kan zijn dat je éénmalig even het certificate van de postbank moet verwijderen in Firefox. Hier kreeg ik namelijk ook fouten op.
Maar met het verwijderen van het certificate (Je krijgt hem opnieuw, maar dan zie je hem terug in de Java Console) en met de laatste Java gaat het echt perfect.
Werkt het nu gewoon?

* anandus download altijd de Java-versie die op www.postbank4all.tk staat...

Maar hij doet het dus met elke Java-versie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ragger schreef op 10 oktober 2004 @ 11:41:
Waar ik al even naar op zoek ben: een manier om het font van de bookmarks te veranderen (ik wil het vooral kleiner hebben). Weet iemand hoe dat moet?
Bedoel je de bookmarks toolbar. Met de volgende code in UserChrome.css moet je die kunnen aanpassen (werkt dan wel voor alle extra werkbalken):
code:
1
2
3
toolbar{
  font: 10pt Tahoma !important;
}
Lt. Marx schreef op 10 oktober 2004 @ 10:18:
Misschien een wat offtopic vraagje:
Ik ben ook al een tijd van IE af, maar ik gebruik sindsdien Opera wat ik inmiddels zeer onder de knie heb gekregen. Zeker dingen als mousegestures en tabbed browsen vind ik echt super handig. Tegenwoordig gebruik ik ook regelmatig zelfs de voice functies van opera!!! Maar zover opera... Toch is mijn nieuwsgierigheid wel gewekt door de grote (tweaker) belangstelling voor dit vuurvosje. Zijn er gebruikers die bijvoorbeeld ook opera gebruikers zijn (geweest). En mij kunnen uitleggen waarom ik vuurvos zou nemen boven opera? Ik kan heus wel features lezen maar ik wil het gewoon van gebruikers horen...
Ik heb Opera nooit intensief gebruikt, maar heel soms probeer er wel eens mee te surfen. Wat mij dan opvalt dat het tabbed browsen in Opera wat lichter en soepeler gaat dan in Firefox.
Wat ik zelf iig het grootste voordeel van Firefox is dat het gewoon een schone interface heeft en dat je hem zelf kunt uitbreiden. Zo kan ik nu makkelijk BBCode invoeren, mn Gmail controleren etc. allemaal vanuit Firefox door middel van extensies. Ik weet niet wat de kwaliteit van de Mouse gestures extensies is, dan kun je nl ook mousgestures in FF gebruiken. Verder zijn er nog geen projecten die ook voice-surfen mogelijk maken.

Ik denk dat de grote uitbreidbaarheid en het feit dat het gratis is, er voor zorgt dat meer tweakers Firefox dan Opera gebruiken.

Een verhaal van een echte Opera gebruiker zal je misschien meer helpen, maar het is beter om zelf te proberen wat je er van vind. Download het dus gewoon en kijk wat je er zelf van vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Gert-Paul schreef op 10 oktober 2004 @ 12:50:
[...]

Bedoel je de bookmarks toolbar. Met de volgende code in UserChrome.css moet je die kunnen aanpassen (werkt dan wel voor alle extra werkbalken):
code:
1
2
3
toolbar{
  font: 10pt Tahoma !important;
}

[...]
Bedankt hiervoor, is ook leuk. Maar ik bedoel toch echt mijn enorme rij bookmarks aan de linkerkant. Mag ik concluderen uit jouw antwoord dat dat niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ragger schreef op 10 oktober 2004 @ 12:54:
[...]

Bedankt hiervoor, is ook leuk. Maar ik bedoel toch echt mijn enorme rij bookmarks aan de linkerkant. Mag ik concluderen uit jouw antwoord dat dat niet mogelijk is?
Het zal vast wel mogelijk moeten zijn. Ik zal zometeen eventjes kijken of ik kan vinden op welke manier de tekst in de sidebar te verkleinen is. Opzich moet je namelijk ongeveer alles qua uiterlijk aan kunnnen passen..

EDIT: Dit moet het doen:
code:
1
#bookmarksPanel {font-size: 8pt !important;}

[ Voor 9% gewijzigd door Unverter op 10-10-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Gert-Paul schreef op 10 oktober 2004 @ 12:56:
[...]
EDIT: Dit moet het doen:
code:
1
#bookmarksPanel {font-size: 8pt !important;}
Het gekke is: mijn userChrome.css werkt helemaal niet. Zo heb ik er bijvoorbeeld ook dit in staan:

code:
1
2
3
#search-container {
   -moz-box-flex: 300 !important;
}

een verbreding van de searchbox, maar dat leidt tot niets. Ik heb de nieuwste versie, in Firefox 0.9.* werkte het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ragger schreef op 10 oktober 2004 @ 14:17:
[...]

Het gekke is: mijn userChrome.css werkt helemaal niet. Zo heb ik er bijvoorbeeld ook dit in staan:

code:
1
2
3
#search-container {
   -moz-box-flex: 300 !important;
}

een verbreding van de searchbox, maar dat leidt tot niets. Ik heb de nieuwste versie, in Firefox 0.9.* werkte het nog wel.
In Firefox 1.0PR is er wat aan de searchba rveranderd. Nu heb je de volgende code nodig om hem te verbreden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
/* Make the Search box flex wider */
#search-container {
-moz-box-flex: 200 !important;
}

#searchbar {

Heb je trouwens die code geprobeerd die ik je gaf of verwachtte je alleen maar dat het niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

anandus schreef op 10 oktober 2004 @ 12:42:
[...]

Werkt het nu gewoon?

* anandus download altijd de Java-versie die op www.postbank4all.tk staat...

Maar hij doet het dus met elke Java-versie? :)
Hier wel: java 1.4.2_05 en nu 1.5.0, werkt perfecto.
Met 1.5.0 wordt er nu wel gebruik gemaakt van de meer windows achtige schermpjes dan de meer Java schermpjes zoals in voorgaande versies.

De snelheid van 1.5.0 is duidelijk te merken met het inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dennis schreef op 09 oktober 2004 @ 22:35:
[...]

Aangezien jij nog geen antwoord hebt gegeven zal ik het maar even doen ;).

Outlook Web Access, althans de ASPx pagina's die de html genereren, kijken welke browser het betreft en sturen bij een niet-IE6 browser heel andere code naar de client waardoor je, ook in het geval van Mozilla, een groot aantal functionaliteiten mist.

Dus het komt inderdaad omdat Microsoft alleen Microsoft wil.
Natuurlijk checkt OWA de browser. OWA werkt standaard met ActiveX, iets wat alleen IE ondersteunt. Als ze die browsercheck niet zouden uitvoeren zou je OWA alleen met IE kunnen bekijken.
Juist door die check (en daardoor andere browsers dus een andere pagina laten zien) is het mogelijk om met iets anders dan IE OWA te gebruiken.

Als Microsoft alleen Microsoft had gewild hadden ze die check er uit moeten laten.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Alphega schreef op 09 oktober 2004 @ 22:09:
[...]

Hmm, maar FireFox wil er wel gewoon quicktime voor downloaden als ik ze aanklik. Terwijl ik dat al heb geïnstalleerd. De standaard verwijzing naar quicktime is dus verkeerd en ik moet een andere plugin hebben?
jaa heel irri is dit... de oplossing is door Firefox Media Player Classic te laten gebruiken ipv Windows Media Player... ik heb op verschillende fora gevraagd of iemand weet hoe dit moet... maar volgens mij is het onmogelijk... je kan dus alleen díe streams bekijken, waarvoor een plugin is geinstalleerd (Quicktime alt/Real alt) deze plugins zijn niet geregistreerd om ook asf of wmv of wms (mms) streams te beluisteren/bekijken, hiervoor is Windows media player geregistreerd... maar ik wil dat Firefox (maar zelfde geld ook voor IE) MPC gebruikt!! ipv WMP..

weet iemand hoe?

het gaat dus niet over het downloaden en vervolgens afspelen van flims, maar over streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:26
Jazco2nd schreef op 10 oktober 2004 @ 15:47:
[...]

jaa heel irri is dit... de oplossing is door Firefox Media Player Classic te laten gebruiken ipv Windows Media Player... ik heb op verschillende fora gevraagd of iemand weet hoe dit moet... maar volgens mij is het onmogelijk... je kan dus alleen díe streams bekijken, waarvoor een plugin is geinstalleerd (Quicktime alt/Real alt) deze plugins zijn niet geregistreerd om ook asf of wmv of wms (mms) streams te beluisteren/bekijken, hiervoor is Windows media player geregistreerd... maar ik wil dat Firefox (maar zelfde geld ook voor IE) MPC gebruikt!! ipv WMP..

weet iemand hoe?

het gaat dus niet over het downloaden en vervolgens afspelen van flims, maar over streams.
Kun je niet gewoon bij de opties van mpc mpc asosieren met streaming media? dan opent ie alle streaming met mpc of het nu in een browser is of los.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Gert-Paul schreef op 10 oktober 2004 @ 14:22:
[...]

In Firefox 1.0PR is er wat aan de searchba rveranderd. Nu heb je de volgende code nodig om hem te verbreden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
/* Make the Search box flex wider */
#search-container {
}

#searchbar {

Heb je trouwens die code geprobeerd die ik je gaf of verwachtte je alleen maar dat het niet zou werken.
Ja, natuurlijk. BTW, mijn searchbar is weer als vanouds, bedankt.

Maar het lettertype in de bookmarks is niet veranderd. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ragger schreef op 10 oktober 2004 @ 16:05:
[...]

Ja, natuurlijk. BTW, mijn searchbar is weer als vanouds, bedankt.

Maar het lettertype in de bookmarks is niet veranderd. Helaas.
Ik dacht dat dit alles was, maar er was blijkbaar nog wat anders nodig:
code:
1
2
3
4
5
6
#bookmarksPanel {font-size: 12pt !important;}

#sidebar {
  font-size: 9pt !important;
  font-family: Verdana !important;
}

Dit moet wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Eddey schreef op 09 oktober 2004 @ 01:28:
Waarschijnlijk deze extension...

Ik zoek ook een extension. Ik heb al gezocht, dus wellicht is dit er gewoon niet. Je hebt soms van die sites die je acuut forwarden als je erop komt. Dan krijg je gewoon een pagina te zien, niets aan de hand. Maar op het moment dat je op Back drukt, wordt je weer geforward :( . Dat soort rotgeintjes hou ik helemaal niet van. mocht dit niet duidelijk zijn, dan heb ik een voorbeeldje - klik op de 1e link in google (naar de angelfire.com site)

Nu moet je dus handmatig net naast de Back-knop klikken om dan 2 pagina's terug te gaan... Maar ik kan me zo voorstellen dat dat ook automatisch kan.
Voor zover ik me herinneren kan was het een instelling in about:config en niet een extension..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Maverick schreef op 10 oktober 2004 @ 15:57:
[...]

Kun je niet gewoon bij de opties van mpc mpc asosieren met streaming media? dan opent ie alle streaming met mpc of het nu in een browser is of los.
Dat helpt niet, dat heb ik al zo staan. Bovendien zoek ik een oplossing waarbij die niet eerst een speler start maar gewoon in de webpagina zelf het filmpje afspeelt. Helaas schijnt dit niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger

Ragger

Gert-Paul schreef op 10 oktober 2004 @ 17:03:
[...]

Ik dacht dat dit alles was, maar er was blijkbaar nog wat anders nodig:
code:
1
2
3
4
5
6
#bookmarksPanel {font-size: 12pt !important;}

#sidebar {
  font-size: 9pt !important;
  font-family: Verdana !important;
}

Dit moet wel werken.
Yes! Bedankt!
Ik heb er trouwens dit van gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
#bookmarksPanel {font-size: 10px !important;}

#sidebar {
  font-size: 10px !important;
  font-family: Tahoma !important;
}

Nu ziet mijn sidebar met favorites er hetzelfde uit als het menu links op tweakers.net. Nog een beetje klooien en ik kan er misschien ook een achtergrondkleurtje aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Wat performance tips: (misschien al eens gepost hoor)

Om te beginnen, type "about:config" in je FireFox address bar.

1.) network.http.pipelining
2.) network.http.pipelining.firstrequest****
3.) network.http.pipelining.maxrequests
4.) network.http.proxy.pipelining
5.) nglayout.ititialpaint.delay****

Zet #1, #2, en #4 op "true", door er op te dubbelklikken.
Zet #3 op een hoger nummer, bijv. 32. Zet #5 op 0.

****ATTENTIE: Mensen met de laatste versie van Firefox (RPE) zullen de met '****' aangegeven tweaks niet kunnen vinden aangezien die achterwege zijn gelaten in deze versie.

Zoek deze string:

browser.turbo.enabled

Zet hem op 'true'

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
MrJ schreef op 10 oktober 2004 @ 19:17:
Wat performance tips: (misschien al eens gepost hoor)

Om te beginnen, type "about:config" in je FireFox address bar.

1.) network.http.pipelining
2.) network.http.pipelining.firstrequest****
3.) network.http.pipelining.maxrequests
4.) network.http.proxy.pipelining
5.) nglayout.ititialpaint.delay****

Zet #1, #2, en #4 op "true", door er op te dubbelklikken.
Zet #3 op een hoger nummer, bijv. 32. Zet #5 op 0.

****ATTENTIE: Mensen met de laatste versie van Firefox (RPE) zullen de met '****' aangegeven tweaks niet kunnen vinden aangezien die achterwege zijn gelaten in deze versie.
Deze tweaks werken inderdaad ook, omdat je gewoon je http-settings aanpast waardoor gegevens beter binnenkomen enzo.
MrJ schreef op 10 oktober 2004 @ 19:17:
Zoek deze string:

browser.turbo.enabled

Zet hem op 'true'
Werkt niet. Echt niet. De benodigde code om deze setting ook te laten werken is al tijden terug uit de Firefox-codebase gehaald. Dus of je hem nu aan of uit zet, het maakt niets uit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Aha, weten we dat ook weer. :)

Ik had deze tweaks overgenomen van iemand anders, en merkte een behoorlijk positief verschil in snelheid. Ik zal het doorgeven dat de laatste tweak geen effect heeft. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iemand ook problemen met de "document contains no data" de laatste tijd?

Wel bekend hier op GoT
Loadbalancer oorzaak van Document contains no data-problemen

Ik heb het echter de laatste 2 dagen (geteld) 23 keer gehad. Normaal eens in de 2/3 dagen...

Met IE heb ik het echter niet, hoewel in bovengenoemd artikel het verschijnsel browseronafhankelijk word genoemd.

offtopic:
weet iemand of ze hier al dichtbij een oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
RoamoR schreef op 10 oktober 2004 @ 22:53:
Iemand ook problemen met de "document contains no data" de laatste tijd?

Wel bekend hier op GoT
Loadbalancer oorzaak van Document contains no data-problemen

Ik heb het echter de laatste 2 dagen (geteld) 23 keer gehad. Normaal eens in de 2/3 dagen...

Met IE heb ik het echter niet, hoewel in bovengenoemd artikel het verschijnsel browseronafhankelijk word genoemd.
Ik heb het inderdaad onder meer op T.net-sites (waaronder GoT) de laatste tijd ook weer recenter. Op een computer zelfs zo erg, dat als ik naar http://webmail.tweakers.net/ ga ik die error krijg en dus niet bij mijn webmail kan. Echter, dat is het rare, als ik https://webmail.tweakers.net/ probeer, dan werkt het wel correct in alle gevallen. Vaagheid ten top.
RoamoR schreef op 10 oktober 2004 @ 22:53:
offtopic:
weet iemand of ze hier al dichtbij een oplossing zijn?
Ik heb geen idee. Ik heb Kees wel eens wat opmerkingen zien maken over een eigen loadbalancerscript, maar wat de status daarvan is? Ich habe wirklich war keine ahnung. Ik ben er ook wel benieuwd naar, dus open eens een topic in Frontpage Algemeen of Lieve Adjes :) .
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.