Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:00:
[...]
Helaas ben ik toch weer bij IE. Mijn grootste probleem met Firefox is dat ik niet kan "overstappen". Elke keer als ik aan het surfen ben loop ik wel tegen een probleempje aan. Een site werkt niet (jullie weten er zelf genoeg denk ik), een embedded filmje werkt niet goed (op een of andere manier kan ik de quicktime plugins niet installeren???), een IE gerelateerd programma werkt niet (vanuitdelucht.nl of winupdate). Ik kan nog wel even doorgaan. Sommige dingen zullen aan mij liggen, sommige dingen zullen aan de bouwers van websites/applicaties liggen en bovenal heeft M$ zich een standaard aangemeten waar ze zichzelf vaak niet eens aan houden.
Ik ben het met onderstaande post eens dat sites die echt alleen maar IE-only zijn, de moeite niet waard zijn. Dat is een principekwestie: als iedereen voor zulke sites toch weer IE opstart dan wordt het niks. Het is juist de bedoeling de webmasters van zulke sites de plaat voor de kop weg te halen, helaas begrijpen de meeste webmasters alleen maar bezoekersaantallen.
Maar ik denk dat jouw probleem voor een groot deel door plugins wordt veroorzaakt. Iedereen die ik laat overstappen op Firefox stuit op datzelfde probleem: de browser installeren is een eitje, maar vervolgens Flash, Shockwave, Java, Acrobat, Quicktime, Real: voordat het es een keer werkt ben je een uur verder.
Het zou een stuk schelen als de ontwikkelaars van Firefox alle plugins bijleveren en er 1 installscript voor komt, zodat je gewoon met 1 dubbelklik een werkend geheel hebt. Helaas zal dat wel niet toegestaan zijn door Quicktime, Real enzo.
Misschien op deze pagina of ergens anders een overzichtje maken van de belangrijkste plugins?
Ik ben zelf al een heel eind:
Flash Plugin
Shockwave Let op de Yahoo Toolbar
Testen of Flash en Shockwave correct werken:
Klik hier!
Real Alternative
Quicktime Alternative
Java Kies Manual installation
Volgens mij vinden bovenstaande plugins automatisch Firefox (en eventueel andere browsers).
[
Voor 3% gewijzigd door
PhilipsFan op 16-10-2004 11:20
]