[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb het probleem dat die popup blocker over actief is :|
zelfs als ik em in de opties uit zet werkt ie nog + als ik een website specifiek toegang geef blocked ie em nog steeds,.. heeeel erg vervelend.
Vooral als je dan op dat balkje klik en dan op die geblocked site... blocked ie em verd*mme weer...

Iemand een oplossing... herinstall heb ik al geprobeert... zelfs een nightly build van 10-okt-2004...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:44
Ik zoek een extension die Javascript per site kan in- of uitschakelen. Dus dat je net als bij de Popup-blocker een lijstje hebt van sites die Javascript niet mogen gebruiken (of juist wel, maar liever andersom). Weet iemand of zoiets al bestaat? Op de mozilla-site en extensionsmirror.nl kon ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
slager schreef op 11 oktober 2004 @ 13:46:
Ik zoek een extension die Javascript per site kan in- of uitschakelen. Dus dat je net als bij de Popup-blocker een lijstje hebt van sites die Javascript niet mogen gebruiken (of juist wel, maar liever andersom). Weet iemand of zoiets al bestaat? Op de mozilla-site en extensionsmirror.nl kon ik niets vinden.
Ik nog nooit zoiets gezien. Iets wat het je wel makkelijker kan maken is iets de Prefbar extensie. Daarmee kun je met 1 klik javascript in/uit schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:49
Maverick schreef op 10 oktober 2004 @ 15:57:
[...]

Kun je niet gewoon bij de opties van mpc mpc asosieren met streaming media? dan opent ie alle streaming met mpc of het nu in een browser is of los.
nope dat werkt inderdaad niet... radio (538 etc) opent nog altijd gewoon met Windows Media Player... heb zelfs gezocht in het register maar kom er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Maverick schreef op 10 oktober 2004 @ 15:57:
[...]

Kun je niet gewoon bij de opties van mpc mpc asosieren met streaming media? dan opent ie alle streaming met mpc of het nu in een browser is of los.
Zijn hier uberhaupt mensen die online streaming (ASP) kunnen openen met een andere Mediaplayer dan WMP?
Ik probeer het met Realplayer (die ik als standaard Mediaplayer gebruik) maar dat werkt niet.
Firefox laat hem dan de temp file openen en Realplayer geeft dan een foutmelding.
Alleen met Windows Media Player lijkt het goed te werken.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:44
Gert-Paul schreef op 11 oktober 2004 @ 16:05:
[...]

Ik nog nooit zoiets gezien. Iets wat het je wel makkelijker kan maken is iets de Prefbar extensie. Daarmee kun je met 1 klik javascript in/uit schakelen.
Helaas, die mogelijkheid heb ik al met de web-developer extensie. Niet wat ik zoek dus. Het moet echt per site op te geven zijn, en dan standaard toegepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Laatste tijd krijg ik af en toe deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/fckok/firefox.PNG
Kheb heel de Firefox dir van read-only afgehaald (niet dat alles read-only was) en heb voldoende schijfruimte. Nu kreeg ik hem net weer, en zag dat de Firefox dir weer gedeeltelijk read-only was.

Ook de site v/d postbank werkt niet 'because SSL is disabled'. Maar bij options staat SSL toch duidelijk aangevinkt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook firefox maar eens proberen :) Net geinstalleerd, werkt prima en snel.

Maar gebruikt mn Mozilla Firefox nou zoveel geheugen of ligt dat aan mij?
39mb voor firefox.exe

en 16mb voor IEXPLORE.exe
explorer.exe: 21mb

Dan kom je gewoon op minder voor IE uit? :? Ik dacht dat firefox juist heel "licht" was?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

slager schreef op 11 oktober 2004 @ 13:46:
Ad-Block kan wel losse scripts blokkeren, misschien helpt dat je een eindje op weg? Misschien kan ie ook wel scripts in HTML blokkeren, dat zou je zelf uit moeten zoeken.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 22:53:
Dan kom je gewoon op minder voor IE uit? :? Ik dacht dat firefox juist heel "licht" was?
Oh my. Daar gaan we weer :P Nee, flauw.
De rede dat IE als proces (iexplorer.exe) minder aangeeft dan Firefox (firefox.exe) is dat IE al grotendeels geladen is bij het starten van windows. Eigenlijk gebruikt IE dus meer geheugen dan staan aangegeven. En is Firefox dus inderdaad lekker licht.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 12-10-2004 00:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:44

Sosabowski

nerd

39mb voor firefox.exe

Probeer FF eens een tijdje. IE is heel erg in Windows verweven, FF is een op zichzelf staand programma. Qua surfen heb ik echt het idee dat het sneller is.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Niet online

39mb voor firefox.exe

Waarschijnlijk meet je dit met 1 website open. Als je intensiever gaat browsen met meerdere tabs dan heeft firefox bij mij een lager geheugengebruik.

Even een testje, 4 dezelfde websites tegelijkertijd open:
Firefox = 52mb
IExplorer = 56mb

Al moet ik zeggen dat ik ook niet altijd even enthousiast ben over het geheugengebruik. Nu ik die 4 sites afsluit heb ik bijvoorbeeld nog steeds hetzelfde geheugengebruik. Op zich kan me dit niet heel veel uitmaken, met 1gig ram heb ik het er zeker voor over, als ik maar FF kan gebruiken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Marijn_S op 12-10-2004 08:59 ]

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg mooie browser alleen heb ik als probleem dat als ik iets download de downloadmanager van firefox een groot grijsvlak blijft en ik dus niet kan zien hoe een download vorderd. Andere mensen hier ook last van met 1.0pre? (alle updates zijn geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 20:51

Halfkakkende

Vandring

xtr3me schreef op 11 oktober 2004 @ 00:49:
Ik heb het probleem dat die popup blocker over actief is :|
zelfs als ik em in de opties uit zet werkt ie nog + als ik een website specifiek toegang geef blocked ie em nog steeds,.. heeeel erg vervelend.
Vooral als je dan op dat balkje klik en dan op die geblocked site... blocked ie em verd*mme weer...

Iemand een oplossing... herinstall heb ik al geprobeert... zelfs een nightly build van 10-okt-2004...
Ik heb precies een zelfde soort probleem. Dit zorgt ervoor dat ik voor deze sites IE moet gebruiken.

Iemand een oplossing?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Halfkakkende schreef op 12 oktober 2004 @ 09:16:
[...]

Ik heb precies een zelfde soort probleem. Dit zorgt ervoor dat ik voor deze sites IE moet gebruiken.

Iemand een oplossing?
Dus als je hem invoerd bij [options] [Web Features] "Block Popup Windows" [Allow sites] dan werkt het nog niet goed? En welke site is dat, wil ik wel eens proberen hier.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Nee, de site met dat probleem staat al bij de allowed sites.

Het gaat hier om de webmail site van de HvA (ken verder niet zoveel sites met gewenste popups :D).

[edit]

Oeh, nog een voorbeeld gevonden: http://www.paradiso.nl/

[ Voor 18% gewijzigd door Halfkakkende op 12-10-2004 19:30 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sinds gister Sage geinstalleerd, damn das echt een stukkie beter dan die live bookmark optie die er standaard inzit, maar wel jammer dat er (bij bijv. GoT rss) wat misgaat met de encodings. Speciale caracters zoals ' enz. worden weergeven als &#039 etc..

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:53
Halfkakkende schreef op 12 oktober 2004 @ 18:34:
Nee, de site met dat probleem staat al bij de allowed sites.

Het gaat hier om de webmail site van de HvA (ken verder niet zoveel sites met gewenste popups :D).

[edit]

Oeh, nog een voorbeeld gevonden: http://www.paradiso.nl/
Net getest werkt hier wel goed als ik hem allow vanuit de balk. Maar ik had dat probleem eerst ook, volgens mij lag het aan Tabbrowser extensions, daar is gister of vandaag een nieuwe versie van uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 25-09 22:04
Halfkakkende schreef op 12 oktober 2004 @ 09:16:
[...]

Iemand een oplossing?
viewIE extensie installeren voor als het echt moet :X

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 26-09 13:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Waar ik ben ingestonken is het feit dat als je ooit iets heb ingesteld met false of true je het eerst moet terug zetten voordat je het verwijderd.
Dit wordt ook gesteld in de extension FlashBlock. Was dus de reden dat FlashBlock op m'n laptop bleef werken en op m'n PC niet. Daar was het 'n nieuwe install op een nieuwe HD.

Dit zal bij de meeste hier wel bekend zijn maar je weet het nooit. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Lizard schreef op 12 oktober 2004 @ 19:53:
[...]

Net getest werkt hier wel goed als ik hem allow vanuit de balk. Maar ik had dat probleem eerst ook, volgens mij lag het aan Tabbrowser extensions, daar is gister of vandaag een nieuwe versie van uitgekomen.
Ik gebruik inderdaad TBE, omdat ik deze gewoon prettiger vind. Ik zal de nieuwe versie eens installeren.

Bedankt.

[edit]

Okidé en even geprobeerd. Werkt inderdaad weer super.
Ik had het eerlijk gezegd niet gedacht dat het door een extensie zou komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Halfkakkende op 13-10-2004 08:52 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er in Firefox de mogelijkheid om de pagina's die je bezoekt altijd te refreshen?
Ik merkte vandaag bij een site pas na een F5 dat ie was bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
cache uitzetten?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

9 November wordt genoemd als de release datum van versie 1.0!
hat's after the currently-planned release date for Firefox 1.0 - the 9th
bron

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:49
Ja de nieuwe FF is idd ideaal :) Niks maar dan ook nix op aan te merken. Ik heb nog nooit een pop-up of ander ongewenst onding op mn scherm gekregen.

Volgens mij haalt IE veel meer zooi binnen...

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Aikon schreef op 11 oktober 2004 @ 17:50:
Laatste tijd krijg ik af en toe deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/fckok/firefox.PNG
Kheb heel de Firefox dir van read-only afgehaald (niet dat alles read-only was) en heb voldoende schijfruimte. Nu kreeg ik hem net weer, en zag dat de Firefox dir weer gedeeltelijk read-only was.

Ook de site v/d postbank werkt niet 'because SSL is disabled'. Maar bij options staat SSL toch duidelijk aangevinkt. :?
Iemand een oplossing voor 1 of beide problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:50

Ottooo

Vuurvlieg

Even een vraagje:

Ik heb op de site van mijn vriendengroep een berichtenbalk geplaatst van connect, maar als ik die site bezoek via Firefox dan verschijnt deze balk dus niet, terwijl er met IE gewoon niks aan de hand is...
Weet iemand of dit op te lossen is?
'vast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Ottooo schreef op 13 oktober 2004 @ 18:23:
Even een vraagje:

Ik heb op de site van mijn vriendengroep een berichtenbalk geplaatst van connect, maar als ik die site bezoek via Firefox dan verschijnt deze balk dus niet, terwijl er met IE gewoon niks aan de hand is...
Weet iemand of dit op te lossen is?
'vast bedankt :)
voorbeeldje? Bron? Ik kan op die site zo snel niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 16:50

Ottooo

Vuurvlieg

Op die site zelf zie je linksbovenin (wat ik dus alleen zie in IE ) een balkje lopen met allemaal berichtjes die je daar op achter kunt laten. Daarnaast staat de tekst Plaats berichtje.

Nou hoop ik dat ik ene instelling moet veranderen ofzo, maar zeker weten doe ik dat dus niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aikon schreef op 13 oktober 2004 @ 17:13:
[...]

Iemand een oplossing voor 1 of beide problemen?
Installeer Firefox even opnieuw én maak een nieuw profiel aan. Zorg er vervolgens voor dat je voor de Postbank de juiste Java-versie geïnstalleerd hebt en dan zouden er geen problemen meer mogen zijn :) .

Interessant interview met Ben Goodger: klik :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Ottooo schreef op 13 oktober 2004 @ 19:23:
Op die site zelf zie je linksbovenin (wat ik dus alleen zie in IE ) een balkje lopen met allemaal berichtjes die je daar op achter kunt laten. Daarnaast staat de tekst Plaats berichtje.

Nou hoop ik dat ik ene instelling moet veranderen ofzo, maar zeker weten doe ik dat dus niet ...
Het betreffende stukje staat hier.
code:
1
2
<marquee width=`400` scrollamount=`5` style=`font-family: verdana; 
font-size: 10 pt; color:000000;` bgcolor=`#cccccc`>

Daar gaat het waarschijnlijk fout omdat MARQUEE geen deel uit maakt van HTML 4.0. Toch werkt dit voorbeeldje wel 8)7
Zou het dan te maken hebben met de overdaad aan javascript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het ook mogelijk om die google functie te laten starten bij google.nl, zodat ik dus niet allemaal engelstalige sites krijg? :) Heb al een beetje zitten kloten in google.src ofzo, maar dan krijg ik errors bij het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Jup is al eens eerder gevraagd in dit of het vorige topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al :) Nog maar eens wat zitten kloten in die google.src en nu werkt het wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Leuk stukje om te lezen: http://news.com.com/Unear.../2008-1032_3-5406708.html
Some people say Firefox has a better security reputation than IE only because it doesn't have enough market share to attract the attention of bug hunters and malicious hackers. Is that a fair estimation of the difference between Firefox and IE?

No. Firefox is better designed in a number of ways--we have no "mode" that allows untrusted content to be executed automatically, for example--no "safe zone."

Another reason: Market share does not predict security. Apache has more market share than has Microsoft IIS, which has more holes than Apache.

[ Voor 78% gewijzigd door seweso op 14-10-2004 09:28 ]

seweso's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Harm schreef op 13 oktober 2004 @ 19:39:
[...]

Installeer Firefox even opnieuw én maak een nieuw profiel aan. Zorg er vervolgens voor dat je voor de Postbank de juiste Java-versie geïnstalleerd hebt en dan zouden er geen problemen meer mogen zijn :) .

Interessant interview met Ben Goodger: klik :) .
Even opnieuw?
Kan ik weer alles gaan instellen enzo... Is dat echt de enige oplossing?

Das wel een nadeel hoor van FF, elke keer als ik het installeer werkt het binnen de korste keren niet meer goed. IE blijft iig wel gewoon werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Aikon schreef op 14 oktober 2004 @ 09:49
Das wel een nadeel hoor van FF, elke keer als ik het installeer werkt het binnen de korste keren niet meer goed. IE blijft iig wel gewoon werken...
Hangt er toch ook wel een beetje vanaf wat je zelf allemaal uitprobeerd. Ik heb firefox vanaf 0.8 met wat extensies en heb nog geen enkele keer een corrupt profiel gehad...

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:26
ok, nu iets waar ik me echt al maanden aan erger bij firefox. als ik bestanden download komen ze in de firefox/download/ dir terecht. zo was het bij opera ook altijd, eg fijn, alles bij elkaar. Alleen als ik "open with" ipv "save to disk" doe, dan gooit ie het dus in een temp directorie, heel leuk, maar zo kan ik die dingen dus niet meer terug vinden. Kan ik ergens instellen welke dir ie hiervoor gebruikt? dmv een setting in de ini's oid, of evt een plugin.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Tools/Options/Downloads en dan boven aan kiezen bij Download Folder. :)

[ Voor 19% gewijzigd door KroontjesPen op 14-10-2004 11:08 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Aikon schreef op 14 oktober 2004 @ 09:49:
[...]

Even opnieuw?
Kan ik weer alles gaan instellen enzo... Is dat echt de enige oplossing?

Ik heb ook bijna geen problemen met mijn probleem. Heel soms moet ik een nieuwe aanmaken.

Door MozillaBackup te installeren kun je snel je bestanden weer overzetten. Had de laaste keer alleen problemen met mijn wachtwoorden omdat blijkbaar niet genoeg bestanden gekopieerd werden. Toen heb ik achteraf nog een aantal bestanden moeten kopiëren.

Als je dus eerst MozBackup draait en al je favoriete extensies opslaat en in 1 map zet. Dan hebje nadat je via Mozilla Backup alles weer teruggezet hebt en al de favoriete extensies naar de extensiemanager sleept weer eigenlijk alles terug. De extensieinstellingen worden namelijk wel gebackupd. Eventuele thema's kun je ook naar de Thema manager slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de history van de adresbalk op frequentie kan laten sorteren? Dus dat de adressen omhoog komen te staan naar mate je ze vaker bezoekt. Voorheen was dat al zo in v0.8 maar sinds ik 1.0PR heb, sorteert hij enkel op meest recent ingevoerd.
edit:
Op de bookmarks toolbar toevoegen zie ik slechts als laatste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
KroontjesPen schreef op 14 oktober 2004 @ 11:01:
Tools/Options/Downloads en dan boven aan kiezen bij Download Folder. :)
lees mijn post nog een keer goed door, en kom dan eens tot de conclusie dat je dat daarnet niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 21:46

RichZ

Keep burning!

Is bij jullie de site http://www.bungie.net ook zo traag?
Als ik scroll dan gaat het behoorlijk haperig, bij IE werkt het wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Je hebt gelijk dat ik je post niet goed heb begrepen Maverick maar je download manager geeft toch aan waar de file dan heengaat.
Zo heb ik bv de Quick Time files terug gevonden om ze te verwijderen.
Zelf heb ik nu de Download Manager Tweak extension geladen en kan niet meer terug zien wat de standaard Download Manager precies laat zien.
Het was iets van -Show file directory- of zo iets.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Maverick schreef op 14 oktober 2004 @ 10:50:
ok, nu iets waar ik me echt al maanden aan erger bij firefox. als ik bestanden download komen ze in de firefox/download/ dir terecht. zo was het bij opera ook altijd, eg fijn, alles bij elkaar. Alleen als ik "open with" ipv "save to disk" doe, dan gooit ie het dus in een temp directorie, heel leuk, maar zo kan ik die dingen dus niet meer terug vinden. Kan ik ergens instellen welke dir ie hiervoor gebruikt? dmv een setting in de ini's oid, of evt een plugin.
dan zoek je toch ff een extension?

http://texturizer.net/firefox/extensions/#downsort
This extension allows you to automatically send downloads to specific folders depending on the file extension. Also, you can specify what to do if there is already a file of that name in the folder: Prompt for a new filename, increment the filename, or cancel the download.

Update:

Compatible with Firebird 0.7 and nightlies later that July 25th (not backwards compatible); Added alternate date format, choose between mm.dd.yyyy or yyyy.mm.dd; Fixed permissions on folders created in linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
RichZ schreef op 14 oktober 2004 @ 11:27:
Ja, heb ik ook last van
KroontjesPen schreef op 14 oktober 2004 @ 11:49:
Je hebt gelijk dat ik je post niet goed heb begrepen Maverick maar je download manager geeft toch aan waar de file dan heengaat.
Zelf heb ik nu de Download Manager Tweak extension geladen en kan niet meer terug zien wat de standaard Download Manager precies laat zien.
Via de rechtermuisknop is 'Open Containing Folder' beschikbaar. Dat zal optie zijn die je bedoeld.
Verder onthoudt File > Save as & Save Links as bij mij de map waar hij opgeslagen is. Werkt het dus niet om dan een andere map te kiezen en die altijd daarvoor te gebruiken?

Ik denk dat dit de beste oplossing voor je is: Deze extensie geeft namelijk nooit meer een melding meer en gebruikt de standaard download folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Die doet niet wat ik wil, ik hoef niet te specificeren waar m'n downloads komen die komen goed, maar als ik een file open ipv download dus niet save to disk maar "open with aplication" dan gaat ie niet naar de download folder maar naar een temp folder. en die wil ik aanpassen
KroontjesPen schreef op 14 oktober 2004 @ 11:49:
ja, ik kan in de temp dir komen, maar dan nog zit ik met het probleem dat die dir door meer gebruikt wordt en er dus tig bestanden in staan, en wordt de dir iedere reboot leeggemieterd door windows waardoor alles dan alsnog weg is.
Gert-Paul schreef op 14 oktober 2004 @ 12:10:
[...]
Ik denk dat dit de beste oplossing voor je is: Deze extensie geeft namelijk nooit meer een melding meer en gebruikt de standaard download folder.
wil em wel proberen, maar de krijg de extensie niet geinstalled, geen geldig install package zegt ie

[ Voor 16% gewijzigd door Maverick op 14-10-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Maverick schreef op 14 oktober 2004 @ 12:15:
wil em wel proberen, maar de krijg de extensie niet geinstalled, geen geldig install package zegt ie
Ik had hem alleen gevonden na een zoektoch op extensionsmirror.nl en net dus ook maar eventjes uitgetest.
IK had geen problemen met installeren, dus probeer het nog eens en sla hem eventueel op je harde schijf op en en open hem dan.

Na het installeren merkte ik dat het geen vervanging is van de optie, maar een extra item. Je zult dus na het installeren via UserChrome.css of de Menueditor
de andere optie onzichtbaar moeten maken om verwarring te voorkomen. Verder werkt hij wel goed, als je de download folder ingesteld hebt (Niet als je hem op de desktop folder laat staan)

Ik zal zometeen eventjes de juiste code voor je zoeken..
Gevonden:
code:
1
2
3
4
/* Save Page As... */
#context-savepage {
   display: none !important;
}

[ Voor 9% gewijzigd door Unverter op 14-10-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Yup, hier is ie ook traag (AMD Athlon 1200Mhz, 640MB Ram)

Maar ik moet zeggen dat ik die site wel heel errug "fancy" vind, hoor. Dit is meer de fout van de webdisigner dan de browser, imo. Wat een logge zooi!
Ok, het draait in IE wel, maar goed.

* Room42 houdt zowiezo van wat strakker (ipv smooth'n'fancy ala WinXP / MSN etc).

Even getest; Hij doet het ook goed in Opera :( Das dan wel jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 14-10-2004 13:28 . Reden: LOL precies 2 uur later dan RichZ :) ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Gert-Paul schreef op 14 oktober 2004 @ 13:08:
[...]

Ik had hem alleen gevonden na een zoektoch op extensionsmirror.nl en net dus ook maar eventjes uitgetest.
IK had geen problemen met installeren, dus probeer het nog eens en sla hem eventueel op je harde schijf op en en open hem dan.

Na het installeren merkte ik dat het geen vervanging is van de optie, maar een extra item. Je zult dus na het installeren via UserChrome.css of de Menueditor
de andere optie onzichtbaar moeten maken om verwarring te voorkomen. Verder werkt hij wel goed, als je de download folder ingesteld hebt (Niet als je hem op de desktop folder laat staan)

Ik zal zometeen eventjes de juiste code voor je zoeken..
Gevonden:
code:
1
2
3
4
/* Save Page As... */
#context-savepage {
   display: none !important;
}
euhm, en waarom zal ik die plugin dan nodig hebben als ik ook gewoon de "open with" functie kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
* simon wordt gek van een crashende firefox bij sommige paginas, dan klapt hij er gewoon uit, krijg zo'n MS venstertje of ik bill op de hoogte wil houden, en poef, al m'n vensters gesloten :/

Hoe fix ik dit, of ligt dit aan FF 1.0 PR

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Maverick schreef op 14 oktober 2004 @ 13:54:
[...]

euhm, en waarom zal ik die plugin dan nodig hebben als ik ook gewoon de "open with" functie kan uitschakelen?
Die plugin voegt idd niet heel veel toe omdat je bij veel links de download ook gewoon kunt downloaden naar de standaard locatie. Het enige voordeel is er als je een bestand wilt opslaan dat normaal door Firefox geopend wordt (bijvoorbeeld pdf) nu snel kunt opslaan.

Je moet dus zelf maar bepalen of het nodig voor je is, of dat het verbergen van de menuoptie ook goed is.
Simon schreef op 14 oktober 2004 @ 13:56:
* simon wordt gek van een crashende firefox bij sommige paginas, dan klapt hij er gewoon uit, krijg zo'n MS venstertje of ik bill op de hoogte wil houden, en poef, al m'n vensters gesloten :/

Heb ik geen bijna geen last van. Het zou eventueel aan een van je extensies kunnen liggen. Maar anders lijkt een nieuw profiel me de enige oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Simon schreef op 14 oktober 2004 @ 13:56:

Heb je voorbeelden van pagina's waarbij dit bij jouw altijd gebeurd?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Sallin schreef op 14 oktober 2004 @ 15:17:
[...]

Heb je voorbeelden van pagina's waarbij dit bij jouw altijd gebeurd?
Bij mij gebeurt et vrij vaak bij: fok.nl en bij flabber.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
xtr3me schreef op 14 oktober 2004 @ 15:29:
[...]

Same here :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mja valt mee mijn scherm blijft paar secs wit to alles is ingeladen en als het geladen is gaat het scrollen opzich wel goed (smooth scroll uit !!!) .

Als ik dan click op Halo 2 dingetje links en als ik daar scroll (inladen gaat wel snel trouwens !!!) dan heb je een beetje het "mijn VGA is te sloom om het snel te refreshen effect" maar voor de rest wel te doen :)

0.9.3 trouwens hier.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
xtr3me schreef op 14 oktober 2004 @ 15:29:
[...]

Geprobeerd en nergens last van....
Heb je een kale FF of ook nog extensies geïnstalleerd?
Je hebt FF 1.0PR?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:00
Heey, bij mij crashed firefox (1.0PR) ook op flabber.nl! Zou dat met extensions te maken hebben? Ik heb er 29, dus heb weinig zin om ze allemaal te gaan testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
ik heb de laatste versie van firefox hier, maar ik krijg vaak een popup met de melding: "This Document Contains No Data" en daarbij een [ok] knop.

Iemand een idee waar het aan ligt?

Ik ben niet de enige met dat probleem (Firebird72 ook)

Ik heb devolgende extensies geinstalleerd:
-SortBookmarks
-Adblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 09:04
DJTimo schreef op 14 oktober 2004 @ 15:39:
Heey, bij mij crashed firefox (1.0PR) ook op flabber.nl! Zou dat met extensions te maken hebben? Ik heb er 29, dus heb weinig zin om ze allemaal te gaan testen :D
29! :o de tering he, wat gebruik je dan allemaal wel niet?

ik heb hier op mijn 1.0PR de volgende draaien en mis verder eigenlijk niks:

- Download Manager Tweak
- Adblock latest nightly dev
- ieview
- gmail extension
- Single Window

verder blijft firefox een super prog ^_^

ben sinds kort ook overgestapt op Thunderbird en ook die ziet en werkt echt fijn. was een beetje een geforceerde overstap maar ben blij ook eigenlijk :P had outlook expres uit me windows cd gesloopt, niks ergs mee kut prog imo, maar blijkt dus fijn dat outlook juist OE nodig heeft om te kunnen functioneren.... :/ naja stap was toen erg makkelijk gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jaguar645 schreef op 14 oktober 2004 @ 16:10:
[...]

29! :o de tering he, wat gebruik je dan allemaal wel niet?
Kijk maar even in dit topic:
[rml][ Firefox] Welke extensions gebruik jij allemaal?[/rml]

Dan kom je ook zo aan 29 ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Gert-Paul schreef op 14 oktober 2004 @ 11:15:
[...]

Ik heb ook bijna geen problemen met mijn probleem. Heel soms moet ik een nieuwe aanmaken.

Door MozillaBackup te installeren kun je snel je bestanden weer overzetten. Had de laaste keer alleen problemen met mijn wachtwoorden omdat blijkbaar niet genoeg bestanden gekopieerd werden. Toen heb ik achteraf nog een aantal bestanden moeten kopiëren.

Als je dus eerst MozBackup draait en al je favoriete extensies opslaat en in 1 map zet. Dan hebje nadat je via Mozilla Backup alles weer teruggezet hebt en al de favoriete extensies naar de extensiemanager sleept weer eigenlijk alles terug. De extensieinstellingen worden namelijk wel gebackupd. Eventuele thema's kun je ook naar de Thema manager slepen.
MozBackup had idd al geinstalleerd, vanwege mijn eerdere slechte ervaringen (bookmarks kwijt opeens).
Ik zal het eens proberen wat je zegt, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 20:57

Bestla

Kvinne

* Bestla meldt zich ook even.

Ik draai Firefox 1.0PR zonder extensies.

Pop-Up probleem :

This Document Contains No Data (OK )

Om gek van te worden
(also see addictive ^^^^^)

Wie o wie heeft een antwoord?

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 14-10-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

joint_me schreef op 03 oktober 2004 @ 21:24:
[...]

late reactie, maar Cnet is toch redelijk bekent ;)
The_Surfer schreef op 30 september 2004 @ 14:31:
[...]

http://browsehappy.com/ :)

Niet speciaal voor Mozilla (Firefox), maar het is denk ik wel wat je zoekt.
ERG late reactie. Sorry daarvoor. Maar nog erg bedankt ;) :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bestla schreef op 14 oktober 2004 @ 16:18:
* nero355 meldt zich ook even.

Ik draai Firefox 1.0PR zonder extensies.

Pop-Up probleem :

This Document Contains No Data (OK )

Om gek van te worden
(also see addictive ^^^^^)

Wie o wie heeft een antwoord?
Hele foute load-balancer van T.net die sommige ip/tcp pakketjes verpest :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
nero355 schreef op 14 oktober 2004 @ 16:30:
[...]

Hele foute load-balancer van T.net die sommige ip/tcp pakketjes verpest :)
en bestaat er een manier omdat te verhelpen? Het werkt me namelijk ontiegelijk op mn zenuwen, en hoe komt het dat IE er wel goed mee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

^^ net op tijd.... ik zat al met de cursor op new topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 16:00
addictive schreef op 14 oktober 2004 @ 16:31:
[...]

en bestaat er een manier omdat te verhelpen? Het werkt me namelijk ontiegelijk op mn zenuwen, en hoe komt het dat IE er wel goed mee omgaat?
Nu je het zegt, ik had dat ook, maar de laatste 2 a 3 weken eigenlijk nooit meer. Vreemd, maar wel lekker. :P
Idd, daar is het alemaal bij begonnen. B)
Spit http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=1037 ff door en voor je het weet heb je er 2 dozijn extensions bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
addictive schreef op 14 oktober 2004 @ 16:31:
[...]

Niet helemaal. Maar door browser.xul.error_pages.enabled in about:config op true te zetten krijg je error pagina's ipv popups. Scheelt denk ik al wat irritaties.
Aikon schreef op 14 oktober 2004 @ 16:16:
[...]

MozBackup had idd al geinstalleerd, vanwege mijn eerdere slechte ervaringen (bookmarks kwijt opeens).
Ik zal het eens proberen wat je zegt, bedankt :)
Zolang je je oude profiel nog niet gelijk weggooit kun je altijd nog handmatig bestanden over kopiëren als zou het fout gegaan zijn.

Ik het trouwens 7 extensies geïnstalleerd. Doordat ik een nightly gebruik heb ik geen TBP meer nodig, anders had ik er dus 8 gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Gert-Paul schreef op 14 oktober 2004 @ 16:47:
[...]

Niet helemaal. Maar door browser.xul.error_pages.enabled in about:config op true te zetten krijg je error pagina's ipv popups. Scheelt denk ik al wat irritaties.
en dat vind ik waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
adresbalk ;)

Ipv een url typ je about:config, en leef je maar uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is het ook mogelijk om op een of andere manier iedereen dezelfde user.js & prefs.js te laten gebruiken ofzo?
Ik heb namelijk daar een aantal wijzigingen in gemaakt van bijvoorbeeld geen nieuwe vensters openen als je op een link klikt, maar die willen alle gebruikers hebben. Ik kan ook niet gewoon ff een batch maken omdat die dir steeds anders heet (default.fp6 enz).

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
anandus schreef op 14 oktober 2004 @ 16:53:
[...]

adresbalk ;)

Ipv een url typ je about:config, en leef je maar uit :P
hey stoer! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
alwinh schreef op 14 oktober 2004 @ 17:04:
Is het ook mogelijk om op een of andere manier iedereen dezelfde user.js & prefs.js te laten gebruiken ofzo?
Ik heb namelijk daar een aantal wijzigingen in gemaakt van bijvoorbeeld geen nieuwe vensters openen als je op een link klikt, maar die willen alle gebruikers hebben. Ik kan ook niet gewoon ff een batch maken omdat die dir steeds anders heet (default.fp6 enz).
Met Chromedit
kun je snel code invoeren in user.js. Dan kun je dus redelijk snel plakken in een tabblad in Firefox, maar moet je wel Firefox iedere keer voor iedere user opstarten. Verder kun je door prefs.js in de defaults\profile map in de programma map van Firefox wel wijzigen maar dat slaat alleen op nieuwe profielen. Ik zie in de map defaults\pref\firefox.js ook wel waarden staan, maar ik vraag me af of die gelijk overgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Gert-Paul schreef op 14 oktober 2004 @ 16:47:
[...]

Geen irritaties meer!

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:01

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb een Logitech draadloos toetsenbord met een knopje voor 'www' erop., Ik heb firefox als standaard browser ingesteld, dus als ik op dat knopje druk krijg ik netjes een FF scherm. Behalve als ik op dat moment toevallig in de Windows Explorer bezig ben, dan wordt IE geopend. Kan ik dit op een of andere manier aanpassen?
Ligt waarschijnlijk aan windows en niet aan firefox, maar het leek me toch het beste dit hier te plaatsen

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 24-09 15:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Bestla schreef op 15 oktober 2004 @ 07:21:
[...]

Geen irritaties meer!

8)
Wanneer laat je je naam veranderen in Firefox72? :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Is het ook mogelijk om de plek van je profiel te veranderen? Dan kan ik op school ook firefox gebruiken zonder dat me profiel steeds gewist word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
E-jey schreef op 15 oktober 2004 @ 13:12:
Is het ook mogelijk om de plek van je profiel te veranderen? Dan kan ik op school ook firefox gebruiken zonder dat me profiel steeds gewist word :P
Met de commandline-optie -Profile "dir/" kun je Firefox die locatie als profiel laten gebruiken. Volgensmij moet die lokatie dan al wel bestaan.

Verder is het ook mogelijk om met de Profile Manager een profiel op een andere locatie te zetten, maar de locatie van het profiel wordt weer in Application Data opgelsagen. Dat is in dit geval dus geen oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door Unverter op 15-10-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hertog schreef op 15 oktober 2004 @ 09:30:
Ik heb een Logitech draadloos toetsenbord met een knopje voor 'www' erop., Ik heb firefox als standaard browser ingesteld, dus als ik op dat knopje druk krijg ik netjes een FF scherm. Behalve als ik op dat moment toevallig in de Windows Explorer bezig ben, dan wordt IE geopend. Kan ik dit op een of andere manier aanpassen?
Ligt waarschijnlijk aan windows en niet aan firefox, maar het leek me toch het beste dit hier te plaatsen
Om heel precies te zijn ligt dit aan je Logitech Software/Drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 00:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nero355 schreef op 15 oktober 2004 @ 16:59:
[...]

Om heel precies te zijn ligt dit aan je Logitech Software/Drivers :)
Je kan dit natuurlijk ook met een omweg oplossen. Kies niet voor 'WWW', maar voor 'Toepassing'. Vul dan bij de opdrachtregel in:
"c:\padnaarFirefox\Firefox.exe http://www.sitediejewiltopenen.com"
Volgens mij zou dat moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Vandaag overgestap naar Firefox en het bevalt me uitstekend... alleen heb ik een aantal vragen en misschien kunnen julloie me helpen.

1) Hoe krijg ik voor elkaar dat mijn boomark gesorteerd wordt op mijn naam, maar dan wel eerst mappen en dan normale linken, ik heb heel veel, dus handmatig gaat me veel tijd kosten.
ik heb uiteraard gezocht en vond deze: Firebird: hoe bookmarks sorteren? *

Maar de link wat hier erin staat is verouderd en werkt niet op firefox 1.0 en de homepage van desbetreffende site, werkt niet meer :(

2) Hoe krijg ik voor elkaar dat elke site die geopend wordt, automatisch als tab geopend wordt en niet als nieuwe window.
Is behalve SHIFT-click een andere optie?

[ Voor 3% gewijzigd door Zhadum op 15-10-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Zhadum schreef op 15 oktober 2004 @ 22:13:
1) Hoe krijg ik voor elkaar dat mijn boomark gesorteerd wordt op mijn naam, maar dan wel eerst mappen en dan normale linken, ik heb heel veel, dus handmatig gaat me veel tijd kosten.
ik heb uiteraard gezocht en vond deze: Firebird: hoe bookmarks sorteren? *
De Sort Bookmarks extension is nog wel te installeren onder 1.0PR. Vul eerst about:config in in je adresbalk en druk op enter.

Vul in het tekstveld "app.extensions.version" in om hierop te filteren. Dubbelklik op de regel die nu verschijnt en verander de al ingevulde waarde "0.10" naar "0.9". Ga vervolgens naar de site van Sort Bookmarks op Extensionroom en klik op Install. De Sort Bookmarks extension zal nu denken dat je Firefox 0.9 draait en op de normale manier installeren. Omdat de veranderingen van 0.9 naar 1.0 geen invloed hebben op de Sort Bookmarks extension kan dit dus gewoon.

Ga nu nogmaals naar about:config, filter op bovenstaande waarde en verander deze terug naar "0.10" en voila :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Genghis Khan schreef op 15 oktober 2004 @ 22:25:
[...]
De Sort Bookmarks extension is nog wel te installeren onder 1.0PR. Vul eerst about:config in in je adresbalk en druk op enter.

Vul in het tekstveld "app.extensions.version" in om hierop te filteren. Dubbelklik op de regel die nu verschijnt en verander de al ingevulde waarde "0.10" naar "0.9". Ga vervolgens naar de site van Sort Bookmarks op Extensionroom en klik op Install. De Sort Bookmarks extension zal nu denken dat je Firefox 0.9 draait en op de normale manier installeren. Omdat de veranderingen van 0.9 naar 1.0 geen invloed hebben op de Sort Bookmarks extension kan dit dus gewoon.

Ga nu nogmaals naar about:config, filter op bovenstaande waarde en verander deze terug naar "0.10" en voila :).
Bedankt voor je heldere uitleg, het werkt perfect _/-\o_ ikke blij :)

Weet jij of jullie hoe ik links boven dat extra google balk weg kan krijgen, ik heb namelijk zelf een extentie geinstaleerd voor Google en heb het niet 2 keer nodig.

Wat me ook opviel was, dat op deze site: site als ik op install druk, wordt iets geweigerd, ik moet eerst kiezen voor allow, is dat bij jullie ook zo, og kan ik het omzeilen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zhadum schreef op 15 oktober 2004 @ 22:37:
Weet jij of jullie hoe ik links boven dat extra google balk weg kan krijgen, ik heb namelijk zelf een extentie geinstaleerd voor Google en heb het niet 2 keer nodig.
View-> Toolbars -> Customize, sleep wat je niet bevalt het venstertje in... dit soort dingen kun je zelf wel vinden toch?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zpottr schreef op 15 oktober 2004 @ 22:41:
[...]

View-> Toolbars -> Customize, sleep wat je niet bevalt het venstertje in... dit soort dingen kun je zelf wel vinden toch?
Ten eerste jij ok bedankt voor je hulp.

Effe een korte toelichting:
Als je jarenlang IE gebruiker bent, dan weet je niet dat je dingen zo eruit kan slepen, ik dacht meer aan uitvinken en daar zat ik eerlijk gezegd naar te zoeken, maar vond niks m.b.t. search bar.
Ik weet het moelijk is om je af en toe in de geest van IE verplaatsen, dus heb begrip voor me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Zhadum schreef op 15 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

Bedankt voor je heldere uitleg, het werkt perfect _/-\o_ ikke blij :)
Alsjeblieft :).
Klik eens met je rechtermuisknop op één van je menu-items of knoppen en kies voor "Customize...". Nu verschijnt er als het goed is een nieuw venster waar ja alles naar toe kunt slepen wat je niet meer wilt of juist alles vandaag kunt slepen wat je juist wel wilt.
Wat me ook opviel was, dat op deze site: site als ik op install druk, wordt iets geweigerd, ik moet eerst kiezen voor allow, is dat bij jullie ook zo, og kan ik het omzeilen? :)
Firefox is vooral geprogrammeerd met het oogpunt op veiligheid en daarom moet je alle sites waar je extensions vandaan wilt installeren, expliciet toegang geven. In 0.9 was dit inderdaad niet zo maar dit vond het Firefox-team schijnbaar niet veilig genoeg. Uit te schakelen is het in ieder geval niet, misschien dat hier een extension voor is, dat zou je even op moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Zhadum schreef op 15 oktober 2004 @ 22:47:
Ik weet het moelijk is om je af en toe in de geest van IE verplaatsen, dus heb begrip voor me :P
Was niet kwaad bedoeld hoor, eerder als aanmoediging ;)
En welkom aan de bright side.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zpottr schreef op 15 oktober 2004 @ 22:51:
[...]

Was niet kwaad bedoeld hoor, eerder als aanmoediging ;)
En welkom aan de bright side.
Begrijp ik uiteraard :) I see the light :+

@Genghis Khan
Duidelijk en bedankt...
m.b.t. je naam: "Genghis Khan" leuk om te zien dat sommige mensen de geschiedenis van verre oosten kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu ruim al een maand of 2 firefox te gebruiken en meer kan ik niet zeggen want ik ben tevreden :+. Laatst op werk geinstaleerd en me baas vond het geweldig. Wij zijn vaak bezig met ebay en nu hebben we minder last van errors die soms de upload onderbreken.

Waar kan ik een feature request submitten ? Ben namelijk verward.

Voor degene die zich afvraagt wat de feature request over gaat, ik zou graag sommige images willen blocken van een site. Ik weet dat het mogelijk is om "alle images te blocken" maar soms wil ik een directory blocken zoals http://gathering.tweakers.net/usericons ( sommige zijn gewoonweg pornografish en me moeder is gelovig dus zodra ze het ziet gaat er heel wat mis.) Trouwens ik heb er niet echt veel last van op GoT maar op andere forums.

Op sommige forums zit er ook een newbie met een Tag 600x100 dus zijn site/folder blocken zou ook leuk zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 23:55:
Voor degene die zich afvraagt wat de feature request over gaat, ik zou graag sommige images willen blocken van een site. Ik weet dat het mogelijk is om "alle images te blocken" maar soms wil ik een directory blocken zoals http://gathering.tweakers.net/usericons ( sommige zijn gewoonweg pornografish en me moeder is gelovig dus zodra ze het ziet gaat er heel wat mis.) Trouwens ik heb er niet echt veel last van op GoT maar op andere forums.
De Adblock-extensie kan volgens mij niet alleen plaatjes van bepaalde locatie (met wildcards) blokkeren, maar ook bepaalde formaten e.d. Ik gebruik 'm zelf niet, dus je moet zelf even experimenteren.
Overigens zijn beheerders van websites zoals T.net niet gelukkig als je hun ads gaat blokkeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 16-10-2004 00:00 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op 15 oktober 2004 @ 23:59:
[...]

De Adblock-extensie kan volgens mij niet alleen plaatjes van bepaalde locatie (met wildcards) blokkeren, maar ook bepaalde formaten e.d. Ik gebruik 'm zelf niet, dus je moet zelf even experimenteren.
Overigens zijn beheerders van websites zoals T.net niet gelukkig als je hun ads gaat blokkeren.
Bedankt voor die extension. Ik zag die namelijk over het hoofd. Heb met een wildcard de tweakers usericon disabled " http://gathering.tweakers.net/usericons/*.* " Maar zou het niet leuker zijn om via rechter click een directory te blocken.

/me is een trouwe tweakers.net user en adds blocken doet die zeker niet :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Zhadum schreef op 15 oktober 2004 @ 22:13:
Maar de link wat hier erin staat is verouderd en werkt niet op firefox 1.0 en de homepage van desbetreffende site, werkt niet meer :(

2) Hoe krijg ik voor elkaar dat elke site die geopend wordt, automatisch als tab geopend wordt en niet als nieuwe window.
Is behalve SHIFT-click een andere optie?
Volgensmij is Shift klikken een nieuw venster openen en Ctrl of middelklikken een nieuw tabblad.
Met extensies als TBP (je hebt v0.6.13 of 14 nodig voor 1.0PR) en Single Window

Maar, gelukkig voor iedereen die deze vraag al een keer gesteld heeft (t is volgensmij de meest gestelde vraag in de 4 delen van dit topic) in 1.0 zit het in Firefox ingebakken.
Zie ook [rml]Gert-Paul in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV"[/rml]
Genghis Khan schreef op 15 oktober 2004 @ 22:25:
[...]

Je kunt ook extensies van www.extensionsmirror.nl downloaden en dan hoef je geen versies in about:config te gaan veranderen. Zie bijvoorbeeeld dit.
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 03:26:
Bedankt voor die extension. Ik zag die namelijk over het hoofd. Heb met een wildcard de tweakers usericon disabled " http://gathering.tweakers.net/usericons/*.* " Maar zou het niet leuker zijn om via rechter click een directory te blocken.
Volgensmij kun je via de rechtermuisknop wel een afbeelding blokkeren maar is het ook mogelijk om die nog aan te passen voordat het filter wordt toegepast. Door de naam van het bestand dan weg te halen kun je volgensmij een hele directory te blokkkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Demoniac schreef op 15 oktober 2004 @ 09:31:
[...]

Wanneer laat je je naam veranderen in Firefox72? :+
Never :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dit topic en aangezien ik pas Firefox geinstalleerd heb gooi ik mijn bevindingen maar eens in de groep.

Ik ben geen computerexpert maar door alle berichten over het onveilige IE ben ik toch maar eens verder gaan kijken dan de standaard browser. Ik heb Opera en Firefox geprobeerd, Opera was er al snel weer vanaf, Ik vond het gewoon niet lekker werken. kan persoonlijk zijn. Firefox gaat lekker. Ik heb alles een beetje ingedeeld en afgesteld zoals ik wil en ben al een week of 4 aan het knoeien nu.

Helaas ben ik toch weer bij IE. Mijn grootste probleem met Firefox is dat ik niet kan "overstappen". Elke keer als ik aan het surfen ben loop ik wel tegen een probleempje aan. Een site werkt niet (jullie weten er zelf genoeg denk ik), een embedded filmje werkt niet goed (op een of andere manier kan ik de quicktime plugins niet installeren???), een IE gerelateerd programma werkt niet (vanuitdelucht.nl of winupdate). Ik kan nog wel even doorgaan. Sommige dingen zullen aan mij liggen, sommige dingen zullen aan de bouwers van websites/applicaties liggen en bovenal heeft M$S zich een standaard aangemeten waar ze zichzelf vaak niet eens aan houden.

Uiteindelijk werkt IE voor 99% van de tijd gewoon goed. De beveiligingsinstellingen zijn er allemaal en met een beetje tijd kan je een hoop dichttimmeren. Tabbed browsing heb ik nooit begrepen.Ik begrijp goed dat het een zware strijd is tegen de monopoly van IE maar ik denk dat er nog een hoop gedaan moet worden aan Firefox en andere browsers om de grote overstap voor elkaar te krijgen. Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag wat anders proberen dus ik blijf de updates in de gaten houden...

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 16-10-2004 11:37 . Reden: M$ roepen is een beetje kinderachtig napraten, n'est-ce-pas? ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sites die niet werken in een andere browser dan IE zijn IMO vaak toch niet de moeite waard om te bezoeken ...

behalve windows update dan maar goed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:06:
Sites die niet werken in een andere browser dan IE zijn IMO vaak toch niet de moeite waard om te bezoeken ...

behalve windows update dan maar goed :o
lekker consequent :/

* addictive gebruikt nu met plezier Firefox, maar ik heb wel vaker problemen met het afspelen van flash animatie's. Sommige gaan wel andere niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 23:47
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:00:
[...]

Helaas ben ik toch weer bij IE. Mijn grootste probleem met Firefox is dat ik niet kan "overstappen". Elke keer als ik aan het surfen ben loop ik wel tegen een probleempje aan. Een site werkt niet (jullie weten er zelf genoeg denk ik), een embedded filmje werkt niet goed (op een of andere manier kan ik de quicktime plugins niet installeren???), een IE gerelateerd programma werkt niet (vanuitdelucht.nl of winupdate). Ik kan nog wel even doorgaan. Sommige dingen zullen aan mij liggen, sommige dingen zullen aan de bouwers van websites/applicaties liggen en bovenal heeft M$ zich een standaard aangemeten waar ze zichzelf vaak niet eens aan houden.
Ik ben het met onderstaande post eens dat sites die echt alleen maar IE-only zijn, de moeite niet waard zijn. Dat is een principekwestie: als iedereen voor zulke sites toch weer IE opstart dan wordt het niks. Het is juist de bedoeling de webmasters van zulke sites de plaat voor de kop weg te halen, helaas begrijpen de meeste webmasters alleen maar bezoekersaantallen.

Maar ik denk dat jouw probleem voor een groot deel door plugins wordt veroorzaakt. Iedereen die ik laat overstappen op Firefox stuit op datzelfde probleem: de browser installeren is een eitje, maar vervolgens Flash, Shockwave, Java, Acrobat, Quicktime, Real: voordat het es een keer werkt ben je een uur verder.

Het zou een stuk schelen als de ontwikkelaars van Firefox alle plugins bijleveren en er 1 installscript voor komt, zodat je gewoon met 1 dubbelklik een werkend geheel hebt. Helaas zal dat wel niet toegestaan zijn door Quicktime, Real enzo.

Misschien op deze pagina of ergens anders een overzichtje maken van de belangrijkste plugins?

Ik ben zelf al een heel eind:

Flash Plugin
Shockwave Let op de Yahoo Toolbar
Testen of Flash en Shockwave correct werken: Klik hier!

Real Alternative
Quicktime Alternative

Java Kies Manual installation

Volgens mij vinden bovenstaande plugins automatisch Firefox (en eventueel andere browsers).

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 16-10-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Zo'n pluginlijst is idd makkelijk, hoewel Java en Flash vanuit Firefox zonder problemen geïnstalleerd kunnen worden (vanaf 1.0PR).
Deze plugins moeten vanaf 1.0 ook vanaf update.mozilla.org te installeren zijn. Zie ook deze bug die opgelost moet zijn voor 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:00:
Helaas ben ik toch weer bij IE. Mijn grootste probleem met Firefox is dat ik niet kan "overstappen". Elke keer als ik aan het surfen ben loop ik wel tegen een probleempje aan. Een site werkt niet (jullie weten er zelf genoeg denk ik), een embedded filmje werkt niet goed (op een of andere manier kan ik de quicktime plugins niet installeren???), een IE gerelateerd programma werkt niet (vanuitdelucht.nl of winupdate). Ik kan nog wel even doorgaan. Sommige dingen zullen aan mij liggen, sommige dingen zullen aan de bouwers van websites/applicaties liggen en bovenal heeft M$<span style="color:blue; font-weight: bold; font-size: 12px;">S</span> zich een standaard aangemeten waar ze zichzelf vaak niet eens aan houden.
Voor het probleem van IE-only sites is de extensie IEview erg handig. Als je een site tegenkomt die het niet goed doet in Firefox, rechtsklik en kies "view this site in IE".
Samen met de extensie "windows update", die een link bevat naar de windows-update site en daarvoor IE opent, kan ik gewoon lekker surfen met FF en alleen even een uitstapje maken naar IE als dat echt nodig is.

Extensies zijn hier te vinden:
IEview
windowsupdate
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.