Als ik op ctrl-f druk voor het find menu onderin dan kan ik hem niet meer sluiten 
Zie geen kruisje meer om hem weg te klikken, meer mensen die dit hebben?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dit soort bugs hebben vaak te maken met de skin die je gebruikt. Heb je de default skin (al geprobeerd)?Yohost! schreef op 29 oktober 2004 @ 09:30:
Als ik op ctrl-f druk voor het find menu onderin dan kan ik hem niet meer sluiten
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Bij mij was het kruisje van rechts (in 1.0PR, geloof ik) naar links (1.0RC1) verplaatstYohost! schreef op 29 oktober 2004 @ 09:30:
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee, ik heb gewoon de 1.0 preview versie gehad (de allernieuwste). Voor de gein opnieuw geinstalleerd, 2 tabs open (frontpage en got), 5 uur naar school geweest en daarna gekeken. Geheugengebruik stond op.. 364 mbE-jey schreef op 28 oktober 2004 @ 17:23:
Bij mij komt het geheugen nooit boven de 100mb uit. Gebruik toevallig nog versie 0.8 ofzo? Daar zat volgensmij wel een geheugenbug in.
Localhost, sweet localhost
Ik weet dat ze na Firefox 1.0 aan de LiveBookmarks nog wat verbeteringen willen doorvoeren zoals betere detectie en beter tonen welke dingen wel/niet gelezen zijn.kvdveer schreef op 30 oktober 2004 @ 06:51:
Ik ben al sinds 0.7 een trouwe en heel tevreden gebruiker. Van de recente features vind ik vooral de live-bookmarks erg handig, al zou ik graag willen dat ik een maximum-aantal op kon geven. Sommige feeds (zoals die van fok!) geven grote aantallen links terug, die op mijn bescheiden monitortje niet zo goed passen...
Ben heeft deze dagen de roadmap geupdate tot enmet versie 1.1. Gezien je vraag heb je die al gezien?Is er trouwens al een roadmap voor na Firefox 1.1?
[ Voor 19% gewijzigd door Unverter op 30-10-2004 09:00 ]
Ik neem aan dat deze optie in de nieuwe nightlies zit of dat je dit aan je prefs.js moet toevoegen want ik zie het niet tussen de about:config staan in mijn RC1 versie.Gert-Paul schreef op 30 oktober 2004 @ 08:32:
Let op!
De mensen die de SingleWindowMode in Firefox willen gebruiken moeten nu eerst de optie browser.tabs.showSingleWindowModePrefs op true zetten. Er waren wat problemen met oa het sluiten van tabbladen door javascript en er was niet genoeg tijd om uitgebreid te kijken wat de oorzaak hiervan was. Op deze manier hopen ze dat de meeste mensen ervanaf blijven en dat mensen die het aanzetten weten dat er kleine problemen op kunnen treden.
Klopt, het zit idd pas in de nightlies van vanavond. Ik zag vanochtend dat ze het veranderd hadden en dacht dat het goed was om te melden omdat mensen deze opties in 1.0 anders niet meer terug konden vinden. Door die instelling toe te voegen zouden de opties wel zichtbaar moeten worden.ppl schreef op 30 oktober 2004 @ 14:48:
[...]
Ik neem aan dat deze optie in de nieuwe nightlies zit of dat je dit aan je prefs.js moet toevoegen want ik zie het niet tussen de about:config staan in mijn RC1 versie.
[ Voor 34% gewijzigd door Electronical op 31-10-2004 10:31 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Gewoon effe een nieuw profiel aanmaken, dan begin je wel helemaal schoon..Aikon schreef op 31 oktober 2004 @ 10:19:
Ok dan.
Ik heb wat problemen met Firefox dus besloot hem opnieuw te installeren. Ik uninstall Firefox, en verwijder de complete folder.
Als ik hem daarna opnieuw installeer zitten al mijn bookmarks en extensions en problemen er gewoon nog in. Wat een ranzige zooi zeg...
Hoe kan ik gewoon echt overnieuw beginnen?
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Kga het even proberen, ik gebruik de standaard 1.0PR versie, geen nightly builds ofzo. Onder XP.Electronical schreef op 31 oktober 2004 @ 10:30:
Het kan zijn dat je 'zooi' nog opgeslagen is in de map %root%/Documents and settings/%user%/application data/Mozilla/Mozilla Firefox. Dat was iig bij de oudere versies van FX wel.
Maar als dit niet het geval is is het misschien slim om even te vertellen welke versie je hebt (en misschien welk OS) enzo, dat maakt het een stuk makkelijker.
Das meer een work-around. Ik vind het schandalig dat er zoveel zooi op m'n pc blijft staan na een un-install. Zeker voor zoiets als Firefox met z'n open-source gedachte enzo.Br@m schreef op 31 oktober 2004 @ 10:32:
[...]
Gewoon effe een nieuw profiel aanmaken, dan begin je wel helemaal schoon..
Oh ja, een nieuw profiel maak je aan door "firefox.exe -p" op te starten
[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 31-10-2004 10:42 ]
Vind ik van niet, maar oké worden we niet eens denk ik. Ik vind het wel fijn dat als ik FF eens uninstall (doe ik trouwnes nooit, mik alleen de complete map weg waar FF in staat) dat dan wel mijn profiel map blijft bestaan. Want dat houd in dat ik ook mijn bookmarks kwijt ben. Nee dank je. En ja, daar is ook weer een extentie voor.Aikon schreef op 31 oktober 2004 @ 10:36:
[...]
Das meer een work-around. Ik vind het schandalig dat er zoveel zooi op m'n pc blijft staan na een un-install. Zeker voor zoiets als Firefox met z'n open-source gedachte enzo.
Dat zou idd een goeie optie zijn. Maar misschien komt dat er nog wel eens in.Aikon schreef op 31 oktober 2004 @ 10:43:
Ja ok, maar geef dan de keuze om het wel of niet te bewaren. Als je iets uninstalled wil je er toch vanaf lijkt me?
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 12:16 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Semyon op 31-10-2004 12:24 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Bananenplant op 31-10-2004 16:36 ]
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Voor extensies is het vrij simpel. Als je zelf extensies wilt updaten kan dat zoals op http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=973 beschreven wordt. Op die site staan trouwens ook al meer versies van extensies die in 1.0RC werken.ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 16:35:
hmm, ik vraag me iets af, met name aan de mensen die nightlies enzo gebruiken:
ik heb debian waarop ik vuurvos draai en normaal zijn die niet zo snel. deze week had ik echter FF 0.10PR (hartstikke leuk, even wat klikklik en alles deed het gelijk weer) en vandaag alweer een upgrade naar 1.0RC. heel veel extentions en themes doen het nu niet meer!!
[afbeelding]
wat ik vooral vervelend vind is dat ik het theme littlefox niet meer kan gebruiken, lekker compact enzo...
nu vraag ik me af: worden de specs waaraan een extension/theme moet voldoen al vastgesteld voor de release? het lijkt me vrij vervelend als je echt bleeding edge bezig bent dat je telkens het zonder die dingen moet doen omdat de devvers noodgedwongen achterlopen bij de FF-releases
vroeg me af hoe de bleeding edgers dat deden?
(hopelijk tot gauw, littlefox)
[ Voor 12% gewijzigd door Unverter op 31-10-2004 17:19 ]
Werken is als alles het doet zoals het moet werken. Dit betekent dat alle functies uit de extensie en standaard in Firefox het allemaal nog goed moeten doen.ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 17:22:
ah, version bumpen dus...
maar wat is hun definitie van "werken" dan
ik wacht iig wel even rustig af, de belangrijkste extensions voor mij doen het wel, ik mis m'n theme alleen een beetje
Van "disable targets for download" is versie 0.7 er, die werkt perfecto in rc1.ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 16:35:
hmm, ik vraag me iets af, met name aan de mensen die nightlies enzo gebruiken:
ik heb debian waarop ik vuurvos draai en normaal zijn die niet zo snel. deze week had ik echter FF 0.10PR (hartstikke leuk, even wat klikklik en alles deed het gelijk weer) en vandaag alweer een upgrade naar 1.0RC. heel veel extentions en themes doen het nu niet meer!!
[afbeelding]
Kijk hier eens..ucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 19:18:
dus de volgende keer maak ik eerst een backup van m'n profiel
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
misschien wat suf dat ik mezelf quote, maar is dat wat ik daar omschrijf normaal gedrag voor iets wat toch niet compatible is of heb ik gewoon een verkrachte xpi gemaaktucchan schreef op 31 oktober 2004 @ 19:18:
hm, zelf een extension bumpen (firesomething, anidisable) is me niet gelukt, ik heb m'n profiel opnieuw moeten maken omdat die dingen aldoor in m'n extension list als "will be uninstalled" bleven staan
Ikzelf heb gisteren ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik installeerde een xpi die niet bedoeld was voor 1.0PR, daar kwam ik tijdens installatie achter. Toch bleef die extension geïnstalleerd staan en als ik 'm wilde verwijderen, bleef ook na diverse malen opnieuw opgestart te hebben, er staan dat die extension uninstalled zou worden bij de volgende herstart. Dus heb ik handmatig in de rdf's zitten kloten, maar dat viel dus zwaarder tegen dan ik dacht. Ik had iets teveel weggehaald, waardoor FX vond dat ie niet meer op hoefde te startenucchan schreef op 01 november 2004 @ 00:19:
[...]
misschien wat suf dat ik mezelf quote, maar is dat wat ik daar omschrijf normaal gedrag voor iets wat toch niet compatible is of heb ik gewoon een verkrachte xpi gemaakt?
Ik zie idd hetzelfde in 0.9/1.0PR. In een nightly build na RC1 staat de balk zelfs onderaan wat er helemaal niet uitziet. Als ik dan Shift + Reload (of Ctrl+F5) doe zie ik ook wat verschuiven (vooral in het bovenste gedeelte). In Opera staat de balk trouwens ook onderaan en werken de menu's ook niet goed.Zoefff schreef op 01 november 2004 @ 11:40:
Ik heb nu met dezelfde pagina als uit mn vorige post wéér een FF bugje ontdekt. Tenminste, ik denk dat het aan FF ligt.
Als ik m'n pagina hard refresh met Ctrl + F5, dan verschuift er een div waardoor het er verneukt uit ziet. Doe ik normaal F5, dan gaat het wel gewoon goed.
[afbeelding]
Links is dus slecht, rechts gaat het goed.
Heel merkwaardig. Ik vermoed dat het komt omdat een pagina bij een normale F5 nog in je cache staat, en dat FF hem dan sneller kan opbouwen ofzo. Met een Ctrl + F5 gaat het iig altijd mis.
De desbetreffende pagina.
Even een domme vraag, hoe krijg ik deze geinstalleerd? Want als ik het goed had begrepen gaat dat via een xpi bestand of zo? Maar die zit er niet in.Gert-Paul schreef op 31 oktober 2004 @ 17:09:
[...]
Ik heb hem hier ook nog eventjes online voor je gezet.
wat ik gedaan heb is naar de themespagina gaan de je krijgt met "get more themes", naar een willekeurig theme gaan, daarna de pagina saven, openen in een editor en bij de link 'install now' de url van de jar-file aanpassen. daarna die aangepaste html-file geopend en op 'install now' geklikt en het werkteBr@m schreef op 01 november 2004 @ 12:39:
[...]
Even een domme vraag, hoe krijg ik deze geinstalleerd? Want als ik het goed had begrepen gaat dat via een xpi bestand of zo? Maar die zit er niet in.
Opslaan op je harde schijf en dan naar je theme manager slepen. Installeren via een pagina als http://texturizer.net/firefox/themes/.Br@m schreef op 01 november 2004 @ 12:39:
[...]
Even een domme vraag, hoe krijg ik deze geinstalleerd? Want als ik het goed had begrepen gaat dat via een xpi bestand of zo? Maar die zit er niet in.
Verwijderd
Heeft echt niemand een oplossing voor mij? Dit, evenals de gebrekkige Thunderbird integratie, houdt mij toch tegen om van Mozilla op Firefox over te stappen. Toch zou ik het wel graag willen, Firefox voelt net iets sneller aan en er zijn meer extensions verkrijgbaar.Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 21:34:
Is het mogelijk om in Firefox van de zoekbalk & urlbalk één balk te maken zoals ook bij Mozilla het geval is? Ik vind het gebruik van een search & go knop niet storend werken, juist bij Firefox vind ik het vervelend dat je twee aparte balken hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 13:24 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
IK ken het niet. Er is wel een extensie die een zoekknop aan de zoekbar toevoegt, maar ik weet niet of die ook de adresbalk als inputbox accepteert.Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 13:14:
[...]
Heeft echt niemand een oplossing voor mij? Dit, evenals de gebrekkige Thunderbird integratie, houdt mij toch tegen om van Mozilla op Firefox over te stappen. Toch zou ik het wel graag willen, Firefox voelt net iets sneller aan en er zijn meer extensions verkrijgbaar.
Idd en vooral dit forum: http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=19ucchan schreef op 01 november 2004 @ 15:18:
wat ik weet is dat je op verschillende fora requests kunt doen voor extensions die zulke dingen doen
Ik heb trouwens net mijn eerste extensie geschreven. Niet dat het iets boeiends is. Ik heb eerst deze tutorial gelezen en die heb ik aangepast zodat er verschillende talen ondersteund werden en ik die tekst die getoond werd kon aanpassen.ik vraag me trouwens af hoe moeilijk het is, extensions maken.
Bijvoorbeeld http://www.intraplanar.net/project/luna/ ofSherlock schreef op 01 november 2004 @ 15:40:
Met het risico om afgeschoten te worden: ik zoek een IE skin voor Firefox 1.0
Tot nu toe heb ik niks anders gevonden dan skins voor oude versies van Mozilla, maar ik zou mijn medegebruiker op de computer ook graag laten Firefoxen, en dat gaat het beste als er zo min mogelijk wijzigingen zijn t.o.v. wat ze gewend is...
[ Voor 16% gewijzigd door Unverter op 01-11-2004 15:50 ]
Verwijderd
Bedankt!Gert-Paul schreef op 01 november 2004 @ 15:43:
[...]
IK ken het niet. Er is wel een extensie die een zoekknop aan de zoekbar toevoegt, maar ik weet niet of die ook de adresbalk als inputbox accepteert.
Dat was precies de extensie die ik bedoeldeVerwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:06:
[...]
Bedankt!
Ik heb deze extension net gevonden en het werkt ook perfect met de urlbalk.
[ Voor 5% gewijzigd door Unverter op 01-11-2004 16:35 ]
Ja ik had dus niet het probleem dat de versie niet goed was, maar ik wilde gewoon die extensie verwijderd hebben, want de goede variant van de extensie had ik naderhand wel gevonden. Maar omdat een of andere [extensionnaam]_pass.xpi niet weg wilde gaan, wilde ik 'm gaan verwijderen uit de rdf. Dit was me ooit al eerder gelukt, maar nu dus niet meer.Harm schreef op 01 november 2004 @ 11:07:
Als je zelf gaat klieren in de rdf-bestanden dan moet je niets verwijderen, maar slechts iets aanpassen. Uit mijn hoofd: het aanpassen van de em:maxVersion naar "1.0" of welk versienummer je ook maar nodig hebt is voldoende. Als het dan niet werkt heb je meer veranderd en doe je het dus niet goed.
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 01-11-2004 22:57 ]
1
| /\D\d{2,3}x\d{2,3}\D/ |
1
| /~(.*tweakers.net|.*ebay)\D\d{2,3}x\d{2,3}\D/ |
Die theme staat 5 posts boven je
[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 01-11-2004 23:42 ]
Ligt aan het thema. Die moet nog geupdate worden voor 1.0. De sluitknop van de zoekbalk is naar links verplaats wat deze problemen veroorzaakt.anandus schreef op 01 november 2004 @ 22:56:
Hoort de zoekbalk zo hoog te zijn? En waar zijn die extra dingen voor? Of kijk ik nu oog-in-oog met een errortje?
(Het kan van een extension zijn, overigens)
Draai RC1, overigens, dus dacht dat het misschien een nieuwe feature was ofzo?
Voorbeeld
Misschien door in de source te duiken. Verder bestaat er volgensmij geen extensie oid om het weer op de oude manier te doen. De meeste mensen, waaronder ik, vinden het een verbetering!Sendy schreef op 02 november 2004 @ 00:33:
Zo, vette zoek balk heb jij zegIk merk pas sinds RC1 (op Debian) dat ik een zoekbalk krijg, en die is maar 1 regel hoog. Eigenlijk wil ik 'm helemaal kwijt. Weet iemand hoe?
Ja, zoiets bedoelde ik! Ik ga het eens proberen, bedankt!
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
op de FTP van Mozilla.org staan ook een heleboel vertaalde versies, waaronder de Nederlandse versieThe Real Falcon schreef op 02 november 2004 @ 10:29:
Is er nu al een dutch language pack voor Firefox?
[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 02-11-2004 13:04 . Reden: typo ]
Ik kan me niet herrinneren dat dit ooit in Firefox gezeten heeft. Deze extensie zal je iig helpen: UndoCloseTabM@NIC schreef op 02 november 2004 @ 12:30:
Bij oudere versies zat altijd een optie dat je een tab "terug" kon krijgen nadat je hem had gesloten.
Zover ik weet had ik daar nooit een extensie voor geinstalleerd en neem ik dus aan dat die functie er standaard in zat.
Maar tegenwoordig zit hij er niet meer in en kan ik 'm ook nergens vinden en mis deze optie toch wel behoorlijk.
Weet iemand misschien of hier een extensie voor is oid ?
Onderaan de pagina's kan ik gewoon de .exe versie vinden hoor. Misschien niet goed genoeg gekeken?gwystyl schreef op 02 november 2004 @ 13:00:
op de FTP van Mozilla.org staan ook een heleboel vertaalde versies, waaronder de Nederlandse versie
Wel vreemd dat er nu allemaal zipjes staan, ik heb er vorige week een .exe vanaf getrokken
Tab X (of hier een geupdate versie)Ander vraagje: ik had een tijdje terug een Tab-extensie waarbij in elke tab een X zat om hem af te sluiten. Ik heb nu Tabbrowser Extensions, maar daarbij zie ik die optie niet. Weet iemand welke extensie die mogelijkheid wel heeft?
[ Voor 5% gewijzigd door Unverter op 02-11-2004 13:54 ]
WindowsUpdate zal niet werken omdat het gebruik maakt van ActiveX. Dit kan soms misschien handig zijn, maar het is vooral onveilig. Dat is waarom Firefox het niet ondersteunt.Macros4 schreef op 02 november 2004 @ 14:00:
Weet iemand hoe ik messenger en windows update ook standaard in firefox kan laten opstarten?
Dat zou kunnen jaGert-Paul schreef op 02 november 2004 @ 13:53:
[...]
Onderaan de pagina's kan ik gewoon de .exe versie vinden hoor. Misschien niet goed genoeg gekeken?
[...]
Hmm die werkt niet goed. Op een gegeven moment kon ik hem wel opslaan met 'save link as', en installeren door FireFox af te sluiten en de xpi te openen, maar het enige dat er gebeurde was dat het X-je geheel rechts ook verdween :(; er kwamen geen kruisjes in de Tabs voor terug.
[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 02-11-2004 15:11 ]
Intentionally left blank
Is het mogelijk om zn kruisje te krijgen op ieder tab en niet alleen aan de rechterkant?quote: Gert-PaulTab X (of hier een geupdate versie
[ Voor 34% gewijzigd door Zhadum op 02-11-2004 15:19 ]
Ik het er idd wel iets over gelezen, maar ik vraag me altijd of dat precies hetzelfde is als in IE. HEt kan iig gebruikt worden om Mozilla op afstand te besturen (bijv in een programmatje dat websites in verschillende browsers naast elkaar toont), maar of daardoor ook WindowsUpdate en andere sites (online virusscanners etc.) het gaan doen?crisp schreef op 02 november 2004 @ 15:08:
ActiveX in Moz kan gewoon: http://www.iol.ie/~locka/mozilla/mozilla.htm (hoewel ik het niemand zou aanraden)
Via Tools > Options > Advanced > Software Update kun je door op Check Now te klikken op updates controleren.Zhadum schreef op 02 november 2004 @ 15:10:
Ik kreeg net een melding, dat er updates aanwezig waren [rechtsonder en schuifende rechthoek] Voordat ik erop kon klikken was ie weg, hoe kan ik het terugvinden?
Dat moet dus met die extensie kunnenIs het mogelijk om zn kruisje te krijgen op ieder tab en niet alleen aan de rechterkant?
Heel handig ja, zo gebruik ik FX ook, want onze sysadmin mocht FX niet installeren van de overkoepelende organisatie (die ook zegt dat onze school per sé Server 2003 Enterprise Edition moet draaien, legaal uiteraard, voor die paar pc'succhan schreef op 02 november 2004 @ 21:00:
naar aanleiding van een hk-topic over usb-sticks heb ik een goedkope aangeschaft en voorzien van portable firefox
alle plugins en extensions er even ingestopt en een andere skin gegeven en het gaat als een tiet. handig voor zouteloze school/unicomputers waar je miniscule quota hebt en waar alleen IE opstaat
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 10:14 ]
Wellicht niet alles; ik heb 'm een keer geprobeerd om te kijken of ik zonder plugins het geluid in mijn DHTML lemmings via de media-player ActiveX control kon laten afspelen, en dat werkte.Gert-Paul schreef op 02 november 2004 @ 15:47:
[...]
Ik het er idd wel iets over gelezen, maar ik vraag me altijd of dat precies hetzelfde is als in IE. HEt kan iig gebruikt worden om Mozilla op afstand te besturen (bijv in een programmatje dat websites in verschillende browsers naast elkaar toont), maar of daardoor ook WindowsUpdate en andere sites (online virusscanners etc.) het gaan doen?
[...]
Intentionally left blank
Tik ook even m'n hand aan m'n hoed,Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 10:13:
Ik denk dat een bedankje naar Gert-Paul wel op z'n plaats is hier, je neemt alle tijd om alle vragen zo goed mogenlijk te beantwoorden, bij deze Gert-Paul!
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Kalfjes wijsheid: Als je je koplampen laat branden, heb je ze niet uitgezet.
LPC wie is er niet groot mee geworden?
La Petite Cows | Get Firefox!
Verwijderd
true true, maar crisp krijgt al genoeg veren in z'n kont in /13darkrain schreef op 03 november 2004 @ 11:17:
Zeker Gert-Paul doet veel en goed werk.
Maar we moeten Harm en Crisp en nog een aantal anderen ook niet vergeten.
en vergeet de firefox developers nietdarkrain schreef op 03 november 2004 @ 11:17:
Thanksdarkrain schreef op 03 november 2004 @ 11:17:
Intentionally left blank
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Dat hele spring gedrag is niet lekker/random in FF:reuzekind schreef op 04 november 2004 @ 09:28:
Ik ben nu al een tijdje helemaal verslaafd aan Firefox. Heb IE uit het huis verbannen ":+ Maar nu zit ik toch nog met een klein vraagje. Is het mogelijk om Firefox zo in te stellen dat als je naar de vorige pagina gaat, dat hij dan weer op de gelijke hoogte staat waar je op de link drukte?
Net zoals in IE dus, vond dat altijd wel handig. Nu moet je helemaal wee rnaar beneden scrollen, en als je meerdere links van 1 site wilt bekijken, werkt het niet echt lekker.
Verwijderd
gebeurd bij mij idd ook, het verschilt per pagina, kan me herrineren dat het niet altijd zo geweest is, zal dus wel een regression zijn.reuzekind schreef op 04 november 2004 @ 09:28:
Ik ben nu al een tijdje helemaal verslaafd aan Firefox. Heb IE uit het huis verbannen ":+ Maar nu zit ik toch nog met een klein vraagje. Is het mogelijk om Firefox zo in te stellen dat als je naar de vorige pagina gaat, dat hij dan weer op de gelijke hoogte staat waar je op de link drukte?
Net zoals in IE dus, vond dat altijd wel handig. Nu moet je helemaal wee rnaar beneden scrollen, en als je meerdere links van 1 site wilt bekijken, werkt het niet echt lekker.
[ Voor 6% gewijzigd door cooolkast op 04-11-2004 10:21 ]
500 "The server made a boo boo"
Verwijderd
Helaas heb je IE nog wel nodig voor Windows Update en andere MS zakenreuzekind schreef op 04 november 2004 @ 09:28:
Ik ben nu al een tijdje helemaal verslaafd aan Firefox. Heb IE uit het huis verbannen "
Let op: ik heb dit net geprobeerd vanuit de Preview Release. Resultaat was een harde Fx crash, en het in onbruikbare toestand achterlaten van Fx (crasht meteen bij opstarten, ook in safe mode). Ik post dit ff snel vanuit Opera voor ik de schade ga herstellen). Zometeen maar even naar BugzillaVaan_Banaan schreef op 04 november 2004 @ 11:35:
Of update volgens de instructies van http://www.mozilla.org/pr...ox/qa/softwareupdate.html
[ Voor 23% gewijzigd door Zpottr op 04-11-2004 12:27 ]
Zoef
En op de officiële Mozilla FTP staat hij ook:darkrain schreef op 04 november 2004 @ 11:16:
Mensen ik heb RC2 gevonden.
http://ftp26moz.newaol.co.../firefox/releases/1.0rc2/
Veel plezier ermee.
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
[ Voor 44% gewijzigd door letatcest op 04-11-2004 13:12 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
dit vind ik ook erg irritant, IE onthoud waar je stond in de pagina, en na een refresh springt ie daar weer naartoe, maar in Firefox dus nietRukapul schreef op 04 november 2004 @ 09:33:
[...]
Dat hele spring gedrag is niet lekker/random in FF:
- regelmatig als ik een pagina refresh op bv GoT dan springt hij helemaal naar boven zodat ik weer naar beneden moet scrollen om de nieuwe reply's te zien
- als je onderaan een pagina staat te lezen, gaat naar boven (scroll of home) en refresht dan springt hij weer helemaal naar beneden
- etc.
Klopt, erg vervelend gedrag en het meest vervelende is dat er geen pijl op te trekken is wanneer het wel of niet voorkomt. Ik heb ergens het idee dat voornamelijk goed gevormde sites, die gebruikmaken van correcte HTML, minder last hebben van dit probleem. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggenExocet schreef op 04 november 2004 @ 14:40:
[...]
dit vind ik ook erg irritant, IE onthoud waar je stond in de pagina, en na een refresh springt ie daar weer naartoe, maar in Firefox dus niet
Same hier nog steedsxtr3me schreef op 14 oktober 2004 @ 15:29:
[...]
Bij mij gebeurt et vrij vaak bij: fok.nl en bij flabber.nl
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Anders probeer je het even. Bij de extension pagina staat ook tot welke versie ze ondersteunen en anders kijk je even op de website van de extension maker...Dutchmega schreef op 04 november 2004 @ 16:42:
Weten jullie nog wat leuke extensions die ook werken met RC1?
En dit probleem is opgelost door extensionsmirror.nl .Alles werkt weer 100% naar behoren!Zpottr schreef op 04 november 2004 @ 11:59:
Alleen nog even kijken of ik een aantal extensies (miniT, LastTab, Linky, TB Prefs, text/plain en undoclosetab) zover kan krijgen dat ze willen installeren in deze versie.
Zoef
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq