[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 8.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30

Het Acer Travelmate 80x topic deel 9

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/Logo-Pentium-M.gif

[center]/me Door Roberto[/center]

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
HardAvenue Review
Pentium M review
Duitse site met tips

[center]Quote van tomshardware[/center]
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.

[center]Specificaties:[/center]

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Banias processor van 1.3 Ghz tot 1.7 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.
En sinds kort ook een DVD-+RW drive genaamd: Pioneer DVD-R DVR-K12RA

Het chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

De chipset architectuur
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/855PM.gif

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA+ TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 32bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke geluids kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
• 1 × CardBus type II slot
• 1 × RJ-11 jack voor modem
• 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
• 1 × DC-in jack voor de AC adapter
• 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
• 1 × external VGA port
• 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
• 1 × microphone/ line-in jack
• 1 × FIR port
• 1 × IEEE 1394 poort
• 4 × USB 2.0 porten
• 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
• 1 × 100-pin docking poort
• 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V9.0/9.2 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

Er zijn nu wel plannen om in het Centrino platform een Intel® PRO/Wireless 2100A te introduceren, die zowel de 802.11B standaard ondersteunt als de 802.11A op de 5 Ghz band.
Ik quote van tweakers.net :
Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten.
Deze plannen zijn al tot uitvoering gebracht en ze maken nu centrino G wlan chips: Klik!

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie. Versie 2002 Met SP1

Garantie, u krijgt 1 jaar send-in met International Travellers Warranty.
Eventueel uit te breiden met Acer Advantage naar
3 jaar pick-up & return.
[center]Driver Sectie[/center]

2e Hand Drivers:

Geluid Realtek: Klik!
Mobility Radeon 9000 (ATi Catalyst):
Versie: 3.10:Klik!
Mobility mod: Klik!
Hp / Compaq Wlan: Klik!
Intel Pro set: Klik!
Driver voor Intel Pro/Wireless 2100 (versie 1.6.0.47)
Proset Utility (versie 7.2.0.0)

Linux Drivers

NdisWrapper
DriverLoader
Ook duitse site met linux info
Instal guide voor linux installatie op Travelmate laptops
Duitse site met install tips op Linux

Acer Drivers:

• MS Windows 2000 Drivers & Utilities

LaunchManager Driver 1.2:Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
TouchPad Driver 7.2.0: Klik!
USB2.0 Driver: Klik!
Intel Speedstep driver Version 3.0: Klik!
Intel Speedstep driver Version 3.0: Klik!

• MS Windows XP Drivers & Utilites

Platinum Secure 1.0.83: Klik!
Intel WLAN Driver met ProSet utility 7.2.2.2: Klik!
Intel Banias Chipset Driver 4.20.1006.0: Klik!
Audio Driver 3.37: Klik!
PCMCIA CARD DRIVER 5.1.2600: Klik!
Lan driver 3.48.00: Klik!
LaunchManager Driver 1.12: Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
Smartcardreader Driver 2.07.02.08: Klik!
Touchpad driver 7.2.0: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
VGA driver 7.83: Klik!
Bluetooth driver: [rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]
Acer link is helaas dood
LaunchManager Driver 1.12: Klik!

BIOS

Winflash Tool: Klik!
Bios 4A14 Windows Version: Klik!
Bios 4A14 Dos Version: Klik!

Online Handleiding

Engels: Klik!

Verkooppunten

TravelMate 800LCi
TravelMate 803LCi
TravelMate 804LCib

Bekende Problemen

• pieptoon als de laptop uitstaat ( “bijna” niemand heeft er meer last van in de nieuwe revisie 076 )
• power loss van 3% na een nachtje uit ( Bij de meeste opgelost in de nieuwe revisie )
• slechte VGA out ( Nog niet altijd opgelost bij de nieuwe revisie )
• mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk, nog steeds niet perfect, maar het werkt al beter ) /me Oplossing: Bij eigenschappen van de wifi kaart in apparaatbeheer tabblad advanced openen. Daar bij Power Management het vinkje bij default verwijderen en dan naar wens de schuif van lowest naar highest aanpassen.
• opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur.
* Roberto zwiept meer dan 5 cm in open stand (Heb ik persoonlijk veel last van) Zie ook het filmpje Klik hier!
• Onder het toetsenbord een Hoog Frequente piep.
Linker muis knopje wordt lam en klikt niet goed meer.
• Laptop toont corrupt beeld na uit hibernate komen, kan verholpen worden door VPU Recovery en de PowerPlay functie uit te schakelen.

* Roberto het ergste: De GPU Brandt gewoon door bij normaal gebruik :X
Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg
Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.
Interessante linkjes

Verder zou ik jullie ook graag naar deze 2 topics verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [center][rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml] [rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml][/center]

* DE Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz 2400

Poll's

Poll: Heeft uw laptop problemen?
Nee, Geen enkel.
Ja, Pieptoon onder toetsenbord.
Ja, Slecht wlan ontvangst.
Ja, Beeld is vaag op externe uitgangen.
Ja, Geluid is slecht.
Meerdere helaas :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3727&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat voor TM heeft u, en heeft u problemen?
800xxx, geen problemen, ben tevreden.
800xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
800xxx, wel problemen, ben tevreden.
800xxx, wel problemen, ben niet tevreden
803xxx, geen problemen, ben tevreden.
803xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
803xxx, wel problemen, ben tevreden.
803xxx, wel problemen, ben niet tevreden
804xxx, geen problemen, ben tevreden.
804xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
804xxx, wel problemen, ben tevreden.
804xxx, wel problemen, ben niet tevreden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4796&layout=2&sort=prc

Poll: Wat voor Travelmate uit de 80x serie heeft u?
800CLi
803CLi
804CLi
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6853&layout=2&sort=prc

Poll: Zijn uw muisknopjes plakkend?
Nee.
Ja.
Ze werken al minder goed dan in het begin.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4711&layout=2&sort=prc

Opmerkingen? Mail ze naar mijn hotmail adres

[ Voor 113% gewijzigd door Roberto op 24-09-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hoi, en welkom bij het laatste deel uit de 80x serie topics.

Aan het einde van het achtste topic ging het vooral om de koeling van de Radeon 9000 GPU

Hier kunnen jullie deze discussie weer voortzetten :)

Nog veel plezier in dit deel.

RS_003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 11:18

Speedpete

was barman

Hij's weer fijn RS_003 :)

Van mij mag overigens bij de bekende problemen de oververhitting van de gpu wel vermeld worden, is nu toch al bij meerdere personen langsgekomen (in ieder geval bij RS_003 en mij...)

Daarnaast misschien de wlan drivers van ibm: klik
Deze zijn van 12 mei dit jaar, redelijk recent dus. (en werken prima)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:36

Nakebod

Nope.

Heb laatste tijd een beetje, soms een beetje erg, last van een rattelend geluid van hdd, ook op bad blocks gescant, en die waren er genoeg :S
En om nu te zeggen dat ik erg lomp omga met flappie, valt reuze mee :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Nakebod schreef op 23 juli 2004 @ 01:30:
Heb laatste tijd een beetje, soms een beetje erg, last van een rattelend geluid van hdd, ook op bad blocks gescant, en die waren er genoeg :S
En om nu te zeggen dat ik erg lomp omga met flappie, valt reuze mee :)
Heb je daar geen garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 85511 schreef op 23 juli 2004 @ 09:25:
[...]

Heb je daar geen garantie op?
Tja als de hdd echt crasht heb je daar garantie op (of een S.M.A.R.T melding geeft)

Maar voor alleen bad sectors zijn ze niet verplicht jou garantie te geven. Je kunt het natuurlijk altijd wel proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zover ik weet, kan het idd altijd nog navragen, valt dit niet onder de garantie, maar misschien ook wel.
Denk het alleen niet, door de bad blocks. Heb gelukkig geen dataverlies, tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Nakebod schreef op 23 juli 2004 @ 11:07:
Zover ik weet, kan het idd altijd nog navragen, valt dit niet onder de garantie, maar misschien ook wel.
Denk het alleen niet, door de bad blocks. Heb gelukkig geen dataverlies, tot nu toe :P
Nou ik weet bijna zeker dat een harddisk met bad sectors garantie is. Haal hemanders uit de behuizing, zet een paralizer op de printplaat en stuur op..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Nakebod schreef op 23 juli 2004 @ 11:07:
Elke HD heeft bad sectors. Die ontstaan al tijdens fabrikage, als de koppen over de platters geschoven worden. Maar de firmware van de HD maakt dat transparant.

Dat transparant maken gebeurt overigens ook met bad sectors die de drive zelf opmerkt en kan corrigeren met ECC. Daar merk je (en het OS) niets van, een gedeelte van de HD is sowieso al gereserveerd voor relocated sectors.

Als het OS zelf tegen bad sectors begint aan te lopen, dan is dat dus echt een slecht teken en is data onherstelbaar beschadigd. Reden genoeg voor garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
ik heb van deze laptop niet veel slecht te zeggen
krachtig bakkie dat perfect de zwaarste programma's dat ik heb draai (zal toch wel after effects 6.0 zijn)

een keer is er wat doorgebrandt maar dat was men eigen fout

movie gemaakt in after effects van ongeveer 65 minuten in hoge kwaliteit en dan op reis vertrokken en laten renderen (zou ongeveer 3 dage in beslag nemen) en bij vertrek scherm dichtgeklapt 8)7
resultaat: scherm stuk, mobo doorgebrandt, cpu dito... eigelijk was alles bijna doorgebrandt.

teruggestuurd naar acer en volledig hersteld onder garantie wegens fabricagefout in cooling systeem :)

ik blij, acer pech :)

P.S. ben vooral blij met schermresolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80337

Ik heb sinds gisteren ook last van een ratelend geluid op de plek onder mijn linker pols.

Daar zit toch de HD? Zit daar ook iets van een koelertje op? Want ik denk dat het niet de HD is maar een of ander koelertje. Zit er daar een in de buurt?

EDIT:

Het was dus de HD, die is nu dus kapot :(
Maandag dus maar ff bellen. of kan dat ook vandaag? (denk het niet)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 80337 op 24-07-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90875

Zo ik heb mn travelmate verkocht voor 1300 euries 8) Vind ik best netjes al zeg ik t zelf :) Ga nu voor de 12" powerbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 90875 schreef op 24 juli 2004 @ 17:27:
Zo ik heb mn travelmate verkocht voor 1300 euries 8) Vind ik best netjes al zeg ik t zelf :) Ga nu voor de 12" powerbook :)
Welk model was het ? :)
En welke rev?

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 24-07-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

803Clib rev 0.94 was t dacht ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119209

De enige manier om problemen met de videokaart te voorkomen is om de laptop extra te koelen. Op www.dedigitalerevolutie.nl vond ik een speciale laptopkoeler. Er staat letterlijk:

"Met een laptopkoeler voorkom je dat je notebookcomputer te heet wordt. Daarnaast verbetert het je werkhouding en voorkomt zo RSI.

Dat de temperatuur van een laptop-computer erg hoog kan oplopen weet iedereen die wel eens met zo'n computer op schoot aan het werk is. De onderkant van een laptop wordt soms zo heet dat deze zelfs niet op schoot te houden is. Ga maar eens na hoe heet het dan wel niet binnen in het apparaat is!

Extra koeling is dus geen overbodig luxe voor een laptop. Dit is niet alleen gustig voor de levensduur maar komt ook de prestaties ten goede. Veel laptops worden immers trager naarmate ze warmer worden. NewStar brengt daarom speciale laptopkoelers op de markt. Deze zijn voorzien van een fluisterstille krachtige koeler die de laptop koelt en optimaal laat presteren. Het model NS-LC100 is zeer geschikt voor onderweg. De koeler (die op iedere laptop werkt) is compact en licht genoeg om mee te nemen en betrekt de stroom van één van de usb-poorten van de laptop.

Daarnaast is de koeler meteen een standaard die de laptop een helling van 18 graden plaatst. Dit verbetert de werkhouding waardoor de kans op pols- en gewrichtsproblemen (RSI) wordt verkleint.

Meer informatie over deze en andere laptopkoelers vind je op de www.newstar.nl"

Beetje belachelijk ding misschien, maar het is zeker een handig ding, ook omdat je scherm hoger komt te staan en dat is weer beter voor je nek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 14:49
Er zijn recentelijk ook een 2tal reviews gepost bij The Gadgeteer over laptop coolers:
http://www.the-gadgeteer....tebook-cooler-review.html
en

* zugzug heeft ook recentelijk z'n travelmate de deur uit gedaan, en gaat nu (hoogstwaarschijnlijk) ook voor een 12" powerbook!

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja lekker handig, wil ik mobiel zijn moet ik nog zon extra koelplaat mee slepen :X

Dan gaat het hele mobiele principe eigenlijk ook de deur uit :|

Maargoed, ik verwacht morgen een telefoontje van Acer wanneer ik mijn nieuwe kan verwachten. Ik hoop dat ze bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:40

Stewie!

Keen must die!

Krijg je (alweer) een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

zugzug schreef op 25 juli 2004 @ 15:28:
Er zijn recentelijk ook een 2tal reviews gepost bij The Gadgeteer over laptop coolers:
en

* zugzug heeft ook recentelijk z'n travelmate de deur uit gedaan, en gaat nu (hoogstwaarschijnlijk) ook voor een 12" powerbook!
Ik wacht ff de komst van Virtual Pc 7 af. Als je daarmee fatsoenlijk win programma's kan draaien (wat ik hoop, omdat MS er nu achter zit), dan stap ik ook over. Ik kan namelijk niet zonder enkele programma's die win-only zijn.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 09:00
Ach jezus... Apple, tja je moet er van houden.
Bij mij komen die krengen de deur niet in, veel te duur voor wat je ervoor krijgt en voor OSX loop ik ook niet warm.

Nee dan geef ik liever wat extra geld uit aan een goede IBM laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schmoove schreef op 25 juli 2004 @ 17:07:
Ach jezus... Apple, tja je moet er van houden.
Bij mij komen die krengen de deur niet in, veel te duur voor wat je ervoor krijgt en voor OSX loop ik ook niet warm.

Nee dan geef ik liever wat extra geld uit aan een goede IBM laptop!
Ga nou niet weer over die apple vs. pc beginnen want dat begint een beetje kinderachtig te worden. Ik had zelfs de mogelijkheid mijn laptop voor 1700 te verpatsen. 1 of andere gast in de UK maar daar voelde ik niet zoveel voor. Moet je em helemaal opsturen enzo. Hij had er wel een organisatie voor gevonden die het allemaal regelt maarja toen kwam dat bod van een gast uit mijn eigen woonplaats en dan speel ik het toch liever op safe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Anoniem: 90875 schreef op 26 juli 2004 @ 10:41:
[...]

Ga nou niet weer over die apple vs. pc beginnen want dat begint een beetje kinderachtig te worden. Ik had zelfs de mogelijkheid mijn laptop voor 1700 te verpatsen. 1 of andere gast in de UK maar daar voelde ik niet zoveel voor. Moet je em helemaal opsturen enzo. Hij had er wel een organisatie voor gevonden die het allemaal regelt maarja toen kwam dat bod van een gast uit mijn eigen woonplaats en dan speel ik het toch liever op safe :)
Waar heb je hum te koop gezet??

En ja, apple, wat moet je er mee. Voor webdevven en grafisch werken voldoet het prima. Wat ik nu op m'n laptop doe, sinds ik een goede desktop heb en m'n lappie kapot is geweest, kan even goed op een apple. Ik heb in het vorige topic al uitgelegd dat m'n TM803 gewoon overkill is voor wat ik er nu op doe. M'n Athlon 2800+ met Radeon 7500 is in games en films renderen/converteren sneller. M'n latop is echt een 'maatje voor erbij' geworden, daarvoor een dergelijk zwaar laptop gebruiken is een beetje overdreven. Totaal los daarvan heb ik een berg aan software liggen die mac-only is. Veel sound-, grafische- en filmprogrammatuur wordt alleen op de mac uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb em te koop gezet op marktplaats en op computer.2dehands.nl Hoogste wat ik van nederlanders kreeg was 1100 en ik wilde natuurlijk meer :) Ik wilde er 1300 voor vangen Toen kreeg ik dat bod van 1700 en daar heb ik lang over zitten denken maar dat ie naar de UK moest vond ik gewoon geen fijn gevoel. En toen kreeg ik ineens dat bod van 1300 en toen was de keus snel gemaakt. Ook omdat de betreffende persoon in mijn eigen woonplaats woonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Tot mijn verbazing stond Acer vandaag aan de deur!!

Ik zou me laptop pas vrijdag terug krijgen, maar ze staan dus al (bijna) een week eerder aan de deur. Ik ben me laptop dus precies 2 weken kwijt geweest en hij is prima gemaakt. Ziet er weer goed uit!
Scharnieren zijn gerepareerd, de case zit weer vast, hij kraakt niet meer en volgens mij zit er ook een nieuw scherm in (dode pixels leven weer).

Prima service hoor, ben erg tevreden!!

[ Voor 20% gewijzigd door Schmoove op 26-07-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Als je een Apple Powerbook gaat kopen, koop dan niet de 15" revisie A. Deze hebben een kloksnelheid van 1 GHz of 1.25 GHz. Ik heb dus een rev A 15" Powerbook en zo'n beetje alle rev A Powerbooks gaan terug vanwege een constuctiefout in het LCD. De zogenaamde Uneven Illumination, waardoor een gedeelte van de backlight niet goed opwarmt en er dus een donkerder gedeelte van het scherm ontstaat. De witte vlekken zijn vierkante witte blokken in het LCD die lijken te liggen op een raster.

Mijn Powerbook gaat vandaag zijn derde week in. Ze zijn nog steeds aan het wachten op onderdelen. Er schijnt dus een tekort te zijn aan LCD's (duh! als ze allemaal terugkomen :) ).

De Revisie B, dus 1.33 GHz en 1.5 GHz hebben bovenstaande problemen dus niet. Revisie A is officieel niet meer te koop, mara kan via oude voorraad als aanbieding worden aangeboden. Niet doen dus en minimaal voor Rev B gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Bedankt voor de tip, maar als ik voor een powerbook ga, dan wordt het een 12" :)

Maar eerst m'n vakantie uitvieren, ipod en keyboard komen er nog voor, travelmate moet dan ook eerst verkocht worden. Laptopje werkt voorlopig prima, dus ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Ik ben van plan deze laptop te kopen. Maar is het echt waar dat er nog steeds zoveel problemen mee zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Ik weet niet welke revisie je nu krijgt als je er een koopt, aangezien het laptop niet meer in de lijst staat bij Acer.nl.

Je kan eventueel ook voor de 8000 serie gaan, daar heb ik minder problemen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53805

Ik ben diegene die de Acer van Lennux heeft gekocht.
Hij vertelde er netjes bij dat de GPU problemen kon geven bij 'gamen'.
Aangezien ik toch nooit 'game' lijkt het me geen probleem.

Ik moet tot nu toe juist zeggen dat ik het tot nu toe juist een top-laptop vind.
Lekker snel, een goede resolutie, en fijn toetsenbord.

Ik vind hem alleen wat 'te zwaar' voor een thin & light, dus heb ik hem alweer te koop aangeboden op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laptop is idd snel genoeg. De reden dat ik em verkocht heb is onder andere dat ik ook liever een lichtere heb en dat ik is wat anders wil dan windows. Ik experimenteer graag een beetje ;)

Wat vraag jij er nu trouwens voor Robin?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 90875 op 28-07-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Speedpete schreef op 27 juli 2004 @ 15:32:
Ik weet niet welke revisie je nu krijgt als je er een koopt, aangezien het laptop niet meer in de lijst staat bij Acer.nl.

Je kan eventueel ook voor de 8000 serie gaan, daar heb ik minder problemen over gehoord.
De 800x serie is toch de opvolger van de 80x ? Ik kan zaterdag de Acer 8002 ophalen. Ik laat wel weten hoe die mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

geforce5_guy schreef op 28 juli 2004 @ 14:44:
[...]

De 800x serie is toch de opvolger van de 80x ?
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Lennux: Ik wil er ongeveer hetzelfde voor terug hebben als ik er voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 199% gewijzigd door Anoniem: 53805 op 28-07-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 13:56

htg

Ik heb van Acer te horen gekregen dat die Windows2000 drivers voor speedstep ook moeten werken onder WindowsXP dat is niet zo. Voor die SpeedStep Control als mensen die willen hebben. Die setup komt niet eens verder! Verder heb ik een probleem met mijn speedstep technology van de TravelMate 292LMI. Ik denk dat bij deze serie ze ook niet werken met WindowsXP waar deze topic over gaat.

Misschien zegt Acer wel dat het werkt maargoed

Acer TravelMate SpeedStep technology probleem

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
O M G F

Ik heb net mijn nieuwe laptop gekregen.... is het een DUITSE :X

Ik dus meteen Acer gebeld, de man gaat hem vandaag nog laten ophalen. En hij was er zelf ook niet blij mee. Maar wat een pech zeg :(

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 04-08-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 04 augustus 2004 @ 13:04:
O M G F

Ik heb net mijn nieuwe laptop gekregen.... is het een DUITSE :X

Ik dus meteen Acer gebeld, de man gaat hem vandaag nog laten ophalen. En hij was er zelf ook niet blij mee. Maar wat een pech zeg :(
Kan je nog langer wachten :/

Maarja, een qwertz toetsenbord is niets, maar duitste windows is al helemaal niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Als ze em laten ophalen, zal het zeker wel weer door ups zijn, dus krijg je niet meteen de nieuwe :(
Zou leuker zijn als een manager ofzo persoonlijk nu komt omruilen, en DIRECT een goede leverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nakebod schreef op 04 augustus 2004 @ 15:39:
Als ze em laten ophalen, zal het zeker wel weer door ups zijn, dus krijg je niet meteen de nieuwe :(
Zou leuker zijn als een manager ofzo persoonlijk nu komt omruilen, en DIRECT een goede leverd...
Mja, ik kreeg al een 8002 ipv 800. Dus ik geloof niet dat ik zoveel te zeggen heb, en het is volgens mij niet zo dat Acer dit leuk vind. Want het kost hun nu weer een nieuwe laptop + DHL ophaalkosten.

Al met al, wel jammer. Maar er valt niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zeg, als ik nou Doom3 ga spelen morgen rond een uurtje of 14 buiten (lekker warm), krijg ik dan ook een TM800x? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 14:49
Als het de 9e (?) keer is dat je 'm terugstuurt: ja ;)

@RS_003: Het klinkt weer schrikbarend herkenbaar in m'n oren, helaas... Hetzelfde hadden ze ook bij mijn RMA gestuurde laptop gedaan, hadden ze er een Duits toetsenbord ingezet :X Succes met de verkoop verder! :9

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Nexxennium schreef op 04 augustus 2004 @ 22:23:
Zeg, als ik nou Doom3 ga spelen morgen rond een uurtje of 14 buiten (lekker warm), krijg ik dan ook een TM800x? :)
Denk dat ik dan toch een totaal verschillende laptop heb... heb inderdaad Doom III zitten spelen, maar kwam geen artifact tegen. Het spel draait voor geen meter, maar kwa warmte heeft de laptop het er bepaald niet moeilijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
zugzug schreef op 04 augustus 2004 @ 22:41:
Als het de 9e (?) keer is dat je 'm terugstuurt: ja ;)

@RS_003: Het klinkt weer schrikbarend herkenbaar in m'n oren, helaas... Hetzelfde hadden ze ook bij mijn RMA gestuurde laptop gedaan, hadden ze er een Duits toetsenbord ingezet :X Succes met de verkoop verder! :9
Stttt :+

Heb mijn nieuwe al gehad. Helemaal toppie. Moet wel zeggen dat de 800x serie stukken beter is dan de 80x serie.

Scherm is anders bevestigd. En de Koeling is groter en helemaal van koper.

Mooi ding :9~ Mja, ik heb nu al een T41P op het oog :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 05 augustus 2004 @ 15:11:
[...]

Stttt :+

Heb mijn nieuwe al gehad. Helemaal toppie. Moet wel zeggen dat de 800x serie stukken beter is dan de 80x serie.

Scherm is anders bevestigd. En de Koeling is groter en helemaal van koper.

Mooi ding :9~ Mja, ik heb nu al een T41P op het oog :9~ _/-\o_
Aldoende leert men, ook bij Acer :) M'n laptopje ligt al een week werkloos op m'n 2e bureau... werk er alleen nog maar op voor m'n werk en internet. En internetten op m'n desktop met een ventilator is iets lekkerder dan buiten in de tuin met 30 graden en de zon op het scherm... zodoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 08-05 15:08

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Morgen gaat mijn 800 op de post :) Scheurtjes in rand tft :z :)

Ze garanderen dat ie binnen 10 dagen weer terug is :) Ik ga er van uit dat het werkdagen zijn ;)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Ik heb ook scheurtjes in de randjes van mijn scherm. Buiten dat heb ik nog een groter probleem met mijn batterij, zodra ik de laptop van de stroom afhaal plop valt hij uit. Lijkt wel of hij geen batterij meer heeft. Valt dit ook onder de garantie is nu een jaartje oud precies! Ik wil hem graag opsturen maar ben bang dat ik hem langs kwijt zal zijn.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
blogbuster schreef op 07 augustus 2004 @ 06:30:
Ik heb ook scheurtjes in de randjes van mijn scherm. Buiten dat heb ik nog een groter probleem met mijn batterij, zodra ik de laptop van de stroom afhaal plop valt hij uit. Lijkt wel of hij geen batterij meer heeft. Valt dit ook onder de garantie is nu een jaartje oud precies! Ik wil hem graag opsturen maar ben bang dat ik hem langs kwijt zal zijn.
Dat is toevallig. Ik repareer laptops voor mijn werk (nu eigenlijk niet meer, gister was mijn laatste dag 8) )

En ik heb vorige week nog zon laptop gehad. Wij dachten dat het grotendeels aan het powermanagement van de laptop lag. Want hij gaf gewoon aan dat de accu 100% was. Maar zodra de powercord er uit ging was het *poef* en hij viel uit.

Deze laptop is toch echt RMA gegaan.

Ik hoop dus voor je dat jou laptop het zelfde probleem heeft, zodat je nog garantie hebt. Want op de accu heb je altijd maar een korte garantie.

Ik zou zeggen. Bel Acer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
RS_003 schreef op 07 augustus 2004 @ 09:34:
[...]

Dat is toevallig. Ik repareer laptops voor mijn werk (nu eigenlijk niet meer, gister was mijn laatste dag 8) )

En ik heb vorige week nog zon laptop gehad. Wij dachten dat het grotendeels aan het powermanagement van de laptop lag. Want hij gaf gewoon aan dat de accu 100% was. Maar zodra de powercord er uit ging was het *poef* en hij viel uit.

Deze laptop is toch echt RMA gegaan.

Ik hoop dus voor je dat jou laptop het zelfde probleem heeft, zodat je nog garantie hebt. Want op de accu heb je altijd maar een korte garantie.

Ik zou zeggen. Bel Acer :)
Zal ik zeker doen, nu is het idd accu er uit en hoppa weg batterij, heb helaas geen om te testen... ben de enige met zo'n apparaat. Morgen Acer maar eens bellen, of zondag weet iemand hoelang ik hem kwijt ben?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hightower
  • Laatst online: 04-04-2024
deze laptop schijnt uitgerust te zijn met 2 geheugen bankjes. Maar waar zit in hemelsnaam dat tweede bankje?

mijn tweede vraagje. aan het begin van dit topic staat vermeld dat er maximaal 2x 512 mb in de laptop kan. Als je echter de shop van tweakers bekijkt in de memory configurator dan staat er max 2048 mb. Wie weet hoe dat zit?

.............

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

1 zit onder het toetsenbord (Schijnt, nog nooit gezocht) en de ander gewoon aan de onderkant.
En maximaal geheugen, er staat mij iets van bij dat het 1024 mb per slot was, en niet 1024 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nakebod schreef op 15 augustus 2004 @ 11:43:
1 zit onder het toetsenbord (Schijnt, nog nooit gezocht) en de ander gewoon aan de onderkant.
En maximaal geheugen, er staat mij iets van bij dat het 1024 mb per slot was, en niet 1024 max.
Klopt :)

Waarom heb ik er dan max 1gb neergezet? Omdat er toen bijna geen 1gb dimms tekoop waren + zo ontiegelijk duur waren. En met een 1.7ghz banias is meer dan 1gb echt overkill, bij de Dothan is dat een ander verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Een wallpaper die ik gemaakt heb. Het is van origine een Sony Vaio wallpaper, maar aangezien ik geen Vaio heb, heb ik het Vaio logo eraf gehaald en een Acer erop gekwakt. Naja, voor de liefhebbers zeg maar (click op de thumbnail voor de 1600x1200 versie):

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk265512/tacer.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Schmoove schreef op 17 augustus 2004 @ 22:20:
Een wallpaper die ik gemaakt heb. Het is van origine een Sony Vaio wallpaper, maar aangezien ik geen Vaio heb, heb ik het Vaio logo eraf gehaald en een Acer erop gekwakt. Naja, voor de liefhebbers zeg maar (click op de thumbnail voor de 1600x1200 versie):

[afbeelding]
waarom 1600x1200. De TM80x hebben een scherm met res. 1400 x 1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
j-w schreef op 17 augustus 2004 @ 22:34:
[...]

waarom 1600x1200. De TM80x hebben een scherm met res. 1400 x 1050
Ja en? Hij resized toch automatisch?
Daarnaast gebruik ik em ook op me desktop, die wel 1600x1200 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zonde van de resources. Bovendien resizet The GIMP/Irfan View/Photoshop ietsie beter dan Windows..

offtopic:
me desktop? Ga je mond spoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto

[afbeelding]
mooi :Y)

T'is dat ik nu een IBM heb, anders had ik hem zo gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Nexxennium schreef op 18 augustus 2004 @ 09:23:
Zonde van de resources. Bovendien resizet The GIMP/Irfan View/Photoshop ietsie beter dan Windows..

offtopic:
me desktop? Ga je mond spoelen!
Zonde van de resources?? Dit is echt onzin. Intern resampled Windows (met behulp van een bicubic resizing algorithme (wat PS/GIMP/PSP ook doen)) gewoon terug naar 1400x1050 en DAT komt in het geheugen te staan, niet die 1600x1200 bitmap.

Maar goed, resize maar als je dat wil... maar het maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bicubic levert een ietwat blurry resultaat op IMO. IrfanView heeft meerdere algoritmen om uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:13

[afbeelding]
nice _/-\o_

je brengt me erg aan het twijfelen nu tussen een foto van een ferrari f2004 en deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53729

Ik heb vandaag mijn laptop maar eens een beurt gegeven :P
Helemaal opnieuw geinstalleerd en beveiligd.
Ik ga ermee naar school dus wil ik het wel veilig hebben. :)

Maar nu komt het:
Ik heb in notebookmanager het supervisor wachtwoord en userwachtwoord ingesteld voor de BIOS.
Ik heb in totaal 10 karakters genomen en denk dat daar het probleem zit :/
Wachtwoord bestaat uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens. (jaja :p )
Ik voer het correct in, maar ik zie dat er maar 8 tekens wordt geaccepteerd.
Ik kom er niet meer in. :|

Ik heb met onze search gezocht en google maar niks te vinden wat oplost. Zelf op de site van Acer heb ik niks gevonden.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 53729 schreef op 18 augustus 2004 @ 19:48:
Ik heb vandaag mijn laptop maar eens een beurt gegeven :P
Helemaal opnieuw geinstalleerd en beveiligd.
Ik ga ermee naar school dus wil ik het wel veilig hebben. :)

Maar nu komt het:
Ik heb in notebookmanager het supervisor wachtwoord en userwachtwoord ingesteld voor de BIOS.
Wachtwoord bestaat uit hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens. (jaja :p )

Ik heb met onze search gezocht en google maar niks te vinden wat oplost. Zelf op de site van Acer heb ik niks gevonden.

Bios update / Acer bellen.

Dat is het enige waar ik atm aan kan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 18 augustus 2004 @ 20:07:
[...]

Bios update / Acer bellen.

Dat is het enige waar ik atm aan kan denken.
Ik kan het BIOS niet opbellen omdat BIOS ook beveiligd is met..... 10 karakters. 8)7
Ik kan windows dus ook niet opstarten omdat ik eerst een userwachtwoord (?) moet opgeven en die is dus gelijk aan het BIOS wachtwoord.
Is er geen hack prog voor? of is deze vraag tegen de regels? is voor mijn eigen gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Wat je nu vraagt is inderdaad tegen de regels. Maar in dit geval maakt het toch niks uit want je laptop gaat pas nadat de bios volledig is geboot van je drive’s lezen.

Je kunt nu dus nog Acer bellen of je bios batterij loshalen en daarmee je cmos resetten, ik raad je het 1e aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

En als je nou je 10 karakterige (:? :P) wachtwoord pakt, daar de laatste 2 van afhaalt, en dus er voor zorgt dat je maar 8 echte karakters invoert?

(hoop dat je me snapt, mss ziet het prog dat je meer dan de toegestane 8 in wil voeren en accepteert het daardoor niet) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 18-08-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Schmoove schreef op 17 augustus 2004 @ 22:50:
[...]

Ja en? Hij resized toch automatisch?
Daarnaast gebruik ik em ook op me desktop, die wel 1600x1200 is.
Inderdaad... wat een gezeur om een mooi stukkie werk, als het niet bevalt gebruikt men hum toch niet, of resized hem zelf? Het is dat ik al me eigen mooie BAR Honda achtergrond heb, anders had deze er zeker komen te staan. M'n complimenten in ieder geval! :)
Anoniem: 53729 schreef op 18 augustus 2004 @ 20:18:
[...]

Ik kan het BIOS niet opbellen omdat BIOS ook beveiligd is met..... 10 karakters. 8)7
Ik kan windows dus ook niet opstarten omdat ik eerst een userwachtwoord (?) moet opgeven en die is dus gelijk aan het BIOS wachtwoord.
Is er geen hack prog voor? of is deze vraag tegen de regels? is voor mijn eigen gebruik..
Probeer de eerste acht, en de laatste acht, lukt het niet dan Acer bellen. Zelf gaan stoeien kan problemen geven die je dus niet wilt (garantie-technisch).

edit:

VWK was me net voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Speedpete op 18-08-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de opties die jullie opnoemden geprobeerd maar lukt niet. :/
Ik zal Acer maar mailen aangezien ik niet kan bellen.

Bedankt voor de hulp en ik laat het nog wel weten hoe het gaat.

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 20:59
Een paar weken terug heb ik mijn laptop rma gestuurd i.v.m. een wiebelend scherm. Gister kwam ik er achter dat mijn scherm weer heen en weer zwiepte :X, dit betekent dus dat ze de boel niet fatsoenlijk gerepareerd hebben :o. Omdat ik het zat ben mn laptop nog 1 maand kwijt te zijn heb ik besloten zelf de schroevendraaier in de hand te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://selwerd.mrpw.nl:442/Misc/Picture014.jpg
Grotere foto^^

Voordat je van plan bent het zelfde te doen, het zwiepende scherm repareren. Ik wil je op de volgende punten wijzen:

- De garantie van je laptop vervalt als je hem uit elkaar haalt
- Heb je 2 linkerhanden, vergeet dan maar! ;) Enige handigheid is vereist.
- Heb geduld en gebruik geen brute kracht :*).
- Je hebt de TM800 serviceguide, een kleine schroevedraaier en secondelijm of loctite nodig.
- Heb je scheurtjes in de omlijsting van je scherm? Begin hier dan niet aan. De kans is groot dat de omlijsting verder uitscheurt.

Een groot deel van de inspiratie om mn laptop zelf te repareren heb ik uit de service guide voor de TM800 gehaald (tm800sg.pdf). In deze manual staat beschreven hoe je te werk kan gaan voor het uit elkaar halen van je TM.

In de serviceguide (SG) staat in chapter 3 page 53 hoe je de lcd module kan verwijderen. Het enigste wat je hier hoeft te doen is stap 1, het klepje verwijderen waar de knopjes op zitten. Dus is iets wat met beleid gedaan moet worden want het plastic kan snel breken en het zit goed vast, gebruik ook geen schroevendraaier want hiermee kan je de onderliggende printplaat beschadigen. Breng eerst het scherm helemaal naar beneden. Bij de F2 en de F3 toets zit een "holte" hier kan je beginnen met voorzichtig het klepje op te tillen, werk naar rechts met het optillen/duwen. Na wat gefrummel klikt het klepje los, en kan je deze verwijderen.

Ga daarna naar chapter 3 page 59, hier staat hoe je de lcd module kan demonteren. Hier moeten we stappen 1 en 2 volgen. Stap 1 is geen probleem. Het verwijderen van de schermomlijsting zoals in stap 2 omschreven is lastig. Het schermomlijsting en het metallic deel zitten met een klik systeem vast. Ook hier geld wees voorzichtig want het plastic van de omlijstig is heel dun. Begin links- of rechtsboven om de twee delen van elkaar te scheidden. Ook hier geen schroevedraaier gebruiken om de boel los te peuter, een stel handen met nagels is veiliger :o. Hier is het onderste gedeelste is het lastigste. Nadat je de linker-, rechter- en bovenkant hebt losgeklikt, begin je bij het onderstedeel aan de middelkant (bij het acer logo). Daarna het laatste stukje bij de linker en rechter "inhammen".

Nadat je het klepje en de schermomlijsting hebt gedemonteerd zie je hoe het "scharnier" systeem in elkaar zit.

Afbeeldingslocatie: http://selwerd.mrpw.nl:442/Misc/Picture015.jpg
Grotere foto^^

Het probleem van de zwiepende schermen is dat de rood omcirkelde schroefjes los gaan, bij de linker en rechter scharnier punten. Hier moet ik Acer toch de award voor knulligheid geven, als je de schroefjes met loctite of secondelijm (of met een ander goedje waardoor het moervast zit) vast zet heb je geen last van zwiepende schermen.....

Maar goed, wat ik gedaan heb is in de gaten waar je schroeven inschroeft 1 druppeltje seconden lijm gedaan. Vervolgens de schroeven er weer in. Hierdoor is de kans zeer klein dat de boel los gaat.

Simpele oplossing, maar het demonteren van je laptop is niet wat ik iedereen aanraad en minder simpel. Schroef je laptop alleen uit elkaar als je ook weet wat de gevolgen zijn (geen garantie meer, misschien gaat ie niet meer aan :'( ). In ieder geval gaat mijn laptop aan en ik heb geen last meer van een zwiepend scherm :*) (en ben ca. een half uur tot een uur bezig geweest, das heel wat korter dan 1 maand).

[ Voor 5% gewijzigd door kacee op 19-08-2004 19:03 ]

• Roberto
Mooi gedaan :)

Ik heb de pics ook meteen opgeslagen, kan nog wel eens handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 22:35
Zeker handig, mijn scherm begint ook al een beetje te zwiepen. Heb je ook een link naar die Service Guide? Zie 'm niet in de intro van dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Jemig.
de service guide voor de TM800 gehaald (tm800sg.pdf).
Kun je nu zelf een geschikte google-query verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 07:40

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 53729 schreef op 18 augustus 2004 @ 21:10:
Ik heb de opties die jullie opnoemden geprobeerd maar lukt niet. :/
Ik zal Acer maar mailen aangezien ik niet kan bellen.

Bedankt voor de hulp en ik laat het nog wel weten hoe het gaat.
De eerste 7 plus het laatste teken, probeer dat eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor123
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01-2023
Ik heb een 803 lmbi(tot nu toe zonder problemen, half jaar in bezit)

Is het mogelijk om met het beeldscherm dicht geklapt de computer aan te houden en bijv. winamp te laten spelen??

Weet iemeand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028

Dat kan :)

Kun je, als ik me niet vergis, instellen bij 'Energiebeheer'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

cor123 schreef op 21 augustus 2004 @ 22:33:
Ik heb een 803 lmbi(tot nu toe zonder problemen, half jaar in bezit)

Is het mogelijk om met het beeldscherm dicht geklapt de computer aan te houden en bijv. winamp te laten spelen??

Weet iemeand raad?
het scherm gaat toch automatisch uit als je het dichtklapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
j-w schreef op 22 augustus 2004 @ 01:35:
[...]

het scherm gaat toch automatisch uit als je het dichtklapt?
Normaal wel ja, of als je het kleine (geloof links, ik heb nu geen TM-800 meer maar een IBM X40 :9~) palletje indruk.

Maar zoals altijd kun je ergens het wel instellen dat dit niet gebeurt, maar wat hiervan het nu is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

BigSurf schreef op 20 augustus 2004 @ 23:01:
Zeker handig, mijn scherm begint ook al een beetje te zwiepen. Heb je ook een link naar die Service Guide? Zie 'm niet in de intro van dit topic..
Manual stond eerst in de online library van Acer, maar is daar weggehaald. De manual kan je hier nog wel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

RS_003 schreef op 22 augustus 2004 @ 02:00:
[...]

Normaal wel ja, of als je het kleine (geloof links, ik heb nu geen TM-800 meer maar een IBM X40 :9~) palletje indruk.

Maar zoals altijd kun je ergens het wel instellen dat dit niet gebeurt, maar wat hiervan het nu is? :)
idd als je het palletje (rechts op de TM800) indrukt gaat het scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
RS_003, waar blijven de pics dan ;)
Bij energiebeheer kan je kiezen:
- Standby
- Geen actie (scherm uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smirnoff schreef op 22 augustus 2004 @ 11:45:
RS_003, waar blijven de pics dan ;)
Bij energiebeheer kan je kiezen:
- Standby
- Geen actie (scherm uit)
RS_003 in "Heb je iets nieuws en je MOET het gewoon..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
_o_

Ontoppic: Als je het niet kunt kiezen dan is dat dus helaas geen optie, maargoed. Je kunt je scherm toch niet zien als hij dicht is, en hij gaat weer aan als je hem open doet. (mijn IBM heeft er wel speciale software voor :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46
Anoniem: 53729 schreef op 18 augustus 2004 @ 19:48:
Maar nu komt het:

Volgens mij zit er in NoteBook manager een bug! Mij is (bijna) hetzelfde overkomen als jou:
- Laptop terug van reparatie bij Acer
- PC herinstalleren
- Oh, laat ik er ook een wachtwoord op zetten mbv Notebookmanager
- password 8 karakters lang, hoofd, kleine letter, vreemde tekens
- windows reboot
- vrolijk password invoeren..... PASSWORD INVALID
...
WAT!?!? Tig keer proberen, nee hoor.
Uiteindelijk ik het me gelukt, maar had iets te maken met de vreemde tekens die ik in mijn password had in combinatie van num/scroll lock. Zoek de "Acer travelmate 80x Topic" eens door (deel x?) ik heb dit hier uitgelegd....
Suc6 want het password is niet te hacken of met een batterij verwijderen te resetten... :(
Prijs van Acer 100 euro hoorde ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46834

ik had een vraagje, draaien ze bij acer ook 3dmark om te checken dat de videokaart nog goed is??

ik had namelijk mn laptop opgestuurd, omdat ik allemaal strepen en rare vlakken op mn scherm had als ik een game probeerde te spelen, dr was echt helemaal niks uit te maken wat op het scherm kwam

nou ik dus opgestuurd, krijg hem net terug.
ze hebben het wiebelende scherm gemaakt (wat ik niet eens had opgegeven)
toen ff 3dmark er op gezet
ej jah hoor nog steeds klote beeld :S

kan ik zeker weer zoveel euro aan verzendt kosten betalen en hopen dat ze het nu wel maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Lijkt me redelijk dat je dan eist dat ze hem maar laten ophalen door DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

Mijnes geeft beeldproblemen....
bij het opstartscherm al zie ik vaak rare puntjes en lijntjes, dit is enorm vervelend bij het kijken van filmpjes of dvds...

Soms doet ie het dan weer opeens normaal.

Opnieuw installeren/formatteren heeft niets geholpen.

Iemand bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Indien nodig plaats ik weleens een fotootje, dat toont wat ik precies bedoel.

(tis alleen bij bewegende beelden, of bijvoorbeeld als je bestanden kopieert in verkenner, dat je storing ziet in het kopieer-pop-upje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 91375 schreef op 25 augustus 2004 @ 14:21:
Mijnes geeft beeldproblemen....
bij het opstartscherm al zie ik vaak rare puntjes en lijntjes, dit is enorm vervelend bij het kijken van filmpjes of dvds...

Soms doet ie het dan weer opeens normaal.

Opnieuw installeren/formatteren heeft niets geholpen.

Iemand bekend mee?
GPU = dood.

Heb ik ook gehad. Soms was het echt extreem en na 2 dagen niet gebruiken deed hij het weer even.

RMA dus.
(en dan krijg je het probleem met een beetje pech over paar maanden weer)

Succes!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een 8003LMi.
ben erg benieuwd wat voor verschrikkingen me te wachten staan :)

Anoniem: 102028

daFubar schreef op 26 augustus 2004 @ 01:13:
ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een 8003LMi.
ben erg benieuwd wat voor verschrikkingen me te wachten staan :)
Positieve gedachte :{

Ik ga mijn 8003LMi over een paar uurtjes bestellen :Y)

Erwinh schreef op 23 augustus 2004 @ 15:54:
Dit is onzin...

Ik heb Acer een aantal (6) mailtjes gestuurd met de vraag of er een oplossing is voor het GPU probleem. Mijn 803Lci heeft nog geen problemen en dat wil ik graag zo houden.

Ik heb nu 2 maanden later nog steeds geen mailtje terug ontvangen.

Gaat dat altijd zo met Acer?

• Roberto
Anoniem: 53805 schreef op 26 augustus 2004 @ 20:11:
Ik heb Acer een aantal (6) mailtjes gestuurd met de vraag of er een oplossing is voor het GPU probleem. Mijn 803Lci heeft nog geen problemen en dat wil ik graag zo houden.

Ik heb nu 2 maanden later nog steeds geen mailtje terug ontvangen.

Gaat dat altijd zo met Acer?
Zolang jij geen probleem hebt gaan ze je echt niet vertellen hoe en wat. (blijkbaar)
Maargoed, met een beetje pech kun jij binnenkort ook mee praten :Y)

Hoewel ik toch hoor dat er veel minder 803's zijn met problemen.

(800 heeft andere koeling :? De 800x igg wel)

RS_003 schreef op 26 augustus 2004 @ 20:30:
[...]

Zolang jij geen probleem hebt gaan ze je echt niet vertellen hoe en wat. (blijkbaar)
Maargoed, met een beetje pech kun jij binnenkort ook mee praten :Y)

Hoewel ik toch hoor dat er veel minder 803's zijn met problemen.

(800 heeft andere koeling :? De 800x igg wel)
Ook wel logisch dat de 8000-serie andere koeling heeft he, vanwege de GPU en 2.0GHz Dothan als max nu tegen Banias 1.7GHz max in de 800-serie. (En ja ik weet dat de Dothan energiezuiniger is ;))

Die 9700 wordt volgens mij wel redelijk wat warmer dan de 9000.

Ik had toch wel minstens een reply verwacht....

Ik kan nu op mijn laptop geen games spelen omdat ik bang voor artifacts, ik wil dus eigenlijk gewoon een oplossing.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

ALs je nog garantie heb, gamen maar ;-)
Gamen gaat hier vrijwel perfect. Heb alleen bij iedere game dat hij na het starten terug gaat naar desktop, na flink aantal keer snel met muis klikken krijgt de game pas de focus, heel raar. Drivers/updates enzo hebben tot nu toe niets geholpen. XP ook vaak genoeg gerecovered.
Ach, na bijna een jaar ben ik er ondertussen wel aan gewend

Anoniem: 53805 schreef op 26 augustus 2004 @ 21:11:
Ik had toch wel minstens een reply verwacht....

Ik kan nu op mijn laptop geen games spelen omdat ik bang voor artifacts, ik wil dus eigenlijk gewoon een oplossing.
Inderdaad gewoon gamen, doe ik ook. (TM 800)
Ik heb overigens in een jaar tijd nog geen last gehad van artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116949

Erwinh schreef op 23 augustus 2004 @ 15:54:
[...]

Volgens mij zit er in NoteBook manager een bug! Mij is (bijna) hetzelfde overkomen als jou:
- Laptop terug van reparatie bij Acer
- PC herinstalleren
- Oh, laat ik er ook een wachtwoord op zetten mbv Notebookmanager
- password 8 karakters lang, hoofd, kleine letter, vreemde tekens
- windows reboot
- vrolijk password invoeren..... PASSWORD INVALID
...
WAT!?!? Tig keer proberen, nee hoor.
Uiteindelijk ik het me gelukt, maar had iets te maken met de vreemde tekens die ik in mijn password had in combinatie van num/scroll lock. Zoek de "Acer travelmate 80x Topic" eens door (deel x?) ik heb dit hier uitgelegd....
Suc6 want het password is niet te hacken of met een batterij verwijderen te resetten... :(
Het is vervelend, maar is het ook niet fijn om te weten dat het niet snel te hacken is of te verwijderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 08-05 15:08

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Zo, mijn lappie is weer terug :) Ze hebben een nieuwe bezel geplaatst en het scherm wiebelt niet meer... * SideSwipe is weer happy :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 25 augustus 2004 @ 15:02:
[...]

GPU = dood.

Heb ik ook gehad. Soms was het echt extreem en na 2 dagen niet gebruiken deed hij het weer even.

RMA dus.
(en dan krijg je het probleem met een beetje pech over paar maanden weer)

Succes!
Ah Thanks RS, daar was ik al bang voor.....

Hoe ironisch.... en dom van mezelf. Juist vandaag is het precies een jaar geleden dat ik mijn geliefde apparaatje gekocht had. Dag Garantie :'(

Ik denk dat dat behoorlijk wat gaat kosten. Iemand ENIG idee misschien?
Anders overweeg ik mn beestje gewoon te verkopen en eventueel zon mooie aspire te kopen oid..... Suggesties iemand? Ik vind het gewoon zwaar irritant zo met die storing in mn beeld bij divx en dvds.... (Alhoewel ik nog niet getest heb of dat via de s-video ook stoort - ik denk van wel?).

Ik had steeds gehoopt dat het iets softwarematigs zou zijn, maar helaas...en nu ben ik te laat. Echt stom.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm....
27-08-2004.... een jaar terug... = 27-08-2003....
Producten aangeschaft voor 01-10-2003 hebben 2 jaar send-in....

* Anoniem: 34225 ziet het probleem niet :?

Oftewel: lees je garantievoorwaarden nog eens na, maar deze keer echt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 28-08-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
IANAL, maar vziw moet er volgens de Nederlandse wet minimaal 2 jaar garantie op electronische apparaten zitten. En van een laptop mag men aannemen dat deze langer dan een jaar werkt, dus daar heb je de wet ook nog eens aan je kant. Daarnaast schijnt er nog een regel te zijn over productiefouten, iets waar de TM800 met zijn ongeschikte GPU-koeling toch ook wel voor in aanmerking komt.

Recht hebben en recht krijgen zijn echter twee verschillende dingen.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste