Moederbord is vervangen omdat deze waarschijnlijk gewoon op je moederbord zitten.
Al je systeem gerestored met de cd's?
Al je systeem gerestored met de cd's?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Idd vreemd ja. Zoals wellicht heb je kunnen lezen, bevroor bij mij het beeld. Door het lcd-panel te bewegen verdween het weerVerwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:39:
Jup.. daar blijft ie ook in hangen.. zelfs bij de post hangt ie afentoe.. blijft een half opgebouwd bootscreen. Echt vreemd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 14:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hoe bedoel je lang stil gestaan? Ik heb hem 2 week niet gebruikt, maar toen die terug was van de RMA deed de accu het nog. Alleen met een filmpje via Mediaplayer(of een ander programma) was na 10 minuten de laptop uit. Toen ik hem afgelopen donderdag aan de netspanning had hangen, viel het me op dat het batterij lampje oranje, geel en toen uit was, en toen weer oranje, geel enzovoorts. En nu laadt hij dus helemaal niet meer op. Heb met multimeter nog ff de accu onbelast gemeten maar d'r zit geen prik meer in.RS_003 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:28:
Nja, ik denk niet zozeer dat het probleem in de accu zit, maar in het energie beheer, ik heb deze problemen nml eerder gezien, en toen moest het mobo vervangen worden
Aan de andere kant, je accu heeft wel erg lang stil gestaan, en kan idd dood zijn gegaan
Verwijderd
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Met SP2 kun je gewoon de ingebouwde bluetooth gebruiken met een bluetoothmuis.Phusebox schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:37:
hmm ik heb mijn Tm803 ge-reinstalled, maar ik krijg mijn bluetooth muis niet meer aan de gang. heeft iemand nog die patched files ergens compleet met de drivers?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
1
2
3
4
5
6
7
| ---------------------| \ | \ | \ | groen\ | \ | ---------------------| |
[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 02-11-2005 10:48 ]
Verwijderd
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Donec eris felix, multos numerabis amicos
[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 10-11-2005 21:14 ]
Verwijderd
Een Acer verkoper vertelde me van de week dat ze bij Acer niet heel moeilijk doen als je garantie nét is verlopen.
Verwijderd
Moet ik dan direct naar Acer bellen, of moet ik contact opnemen met de winkel waar ik de laptop heb gekocht (de Greef Computers)?Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:33:
[...]
Een Acer verkoper vertelde me van de week dat ze bij Acer niet heel moeilijk doen als je garantie nét is verlopen.
Probeer het zou ik zeggen
Verwijderd
Verwijderd
Dat zou mooi zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:31:
Ik zou gewoon Acer zelf bellen en als die er niet intrappen naar De Greef![]()
Ik denk dat je je laptop binnen 2 weken terughebt (service is enorm verbeterd)
Verwijderd
Dat hebben ze al langer hoor, mijn TM heeft het ook.bosaap22 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:55:
Hebben die nieuwe travelmates voortaan een ingebouwde Wireless Lan aansluiting erin zitten, zodat je niet nogeens een aparte kaart daarvoor moet kopen? .....
Donec eris felix, multos numerabis amicos
check de startpost!bosaap22 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:55:
Hebben die nieuwe travelmates voortaan een ingebouwde Wireless Lan aansluiting erin zitten, zodat je niet nogeens een aparte kaart daarvoor moet kopen? .....
Verwijderd
Verwijderd
De Greef?Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:31:
Ik zou gewoon Acer zelf bellen en als die er niet intrappen naar De Greef![]()
Ik denk dat je je laptop binnen 2 weken terughebt (service is enorm verbeterd)
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 21:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door De_Klusjesman op 15-12-2005 11:26 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door De_Klusjesman op 16-12-2005 00:22 ]
Verwijderd
Geen probleem, heb gister mijn nieuwe schijf binnengekregen, de Hitachi Travelstar 60 GB 7200rpm, oude schijfje eruit (was bij mij ook een Hitachi Travelstar, maar dan de 40 GB 4200rpm uitvoering natuurlijk), Acer recovery CD erin en het werkte prima.De_Klusjesman schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:21:
...
Nu is het dus tijd voor een nieuwe harde schijf, iemand nog tips hiervoor? Kan ik overigens de bijgeleverde Acer instalatie CD voor Windows XP ook gebruiken met een nieuwe (grotere en snellere) harde schijf? Lijkt me logisch van wel, maar misschien dat die CD alleen werkt met de originele configuratie (harde schijf 40 GB, 4200rpm). Better safe than sorry bij het kopen van een nieuwe harde schijf, zeg maar
[ Voor 23% gewijzigd door DieterVDW op 22-01-2006 18:36 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
[ Voor 23% gewijzigd door CAP-Team op 14-08-2006 23:04 ]
[ Voor 10% gewijzigd door MAZZA op 13-09-2006 22:19 ]
Verwijderd
Heeft geen zin, de vorige reparatie was in mei vorig jaar. Dus de garantie op reparatie is ook verlopen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:17:
Ik zou eerst Acer 's bellen. Je hebt sowieso garantie op reparaties en het is een structureel probleem, zou het er niet bij laten zitten.
Inderdaad het is tot daar aan toe dat er problemen zijn, maar als de fabrikant dat vervolgens gewoon toegeeft en niet moeilijk doet bij repareren/omruilen dan heb je een stuk minder gedoe. Volgens mij had Acer zich dan én geld én klanten kunnen besparen.Roberto schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:35:
you gotta love it
Acer ontkent trouwens nogsteeds dat dit een serie is met veel problemen.
Maar als je ziet hoeveel mensen wel niet terugkomende problemen hebben (scherm wat zwiebert, vga kaart die doorfikt en diversen ...)
Eyfulgore schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:01:
[...]
Het wordt 100% zeker NOOIT meer een ACER.
Hyundai Ioniq 28kWh
Dit had ik ook toen mijn Acer terug kwam van reparatie. Moederbord was vervangen en het bleek dat ze vergeten waren het luidsprekersnoertje aan te sluiten..., heb 'm dus zelf opengemaakt en stekkertje erin geprikt.CAP-Team schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:30:
Hmm kreeg gisteren de klacht dat het geluid het niet meer deed.. echt van alles geprobeerd, er komt géén geluid uit de speaker. Als ik een koptelefoon aansluit hoor ik wél geluid.
Morgen maar weer es bellen met IMD, ik ga uiteraard niet betalen voor een reparatie als ik ineens geen geluid meer krijg..
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door BigSurf op 02-03-2007 11:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
met hoeveel geheugen is dat?Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:58:
Heeft iemand al vista derop geplaatst ?
Ik wel en ie start traag op maar werkt verder wel goed hoor.
Heb ik ook gehad..., is toen naar Acer gegaan en hebben ze het moederbord vervangen. Gelukkig zat ik nog binnen de twee jaar garantie. Dus het ziet er slecht voor je uit ben ik bang.The_wave schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:27:
Ik heb echt een k** probleem, vanmorgen leek Windows vastgelopen te zijn, muis en tobo deed het nietmeer, het enigste wat ik nog kon is het nb aan uit zetten, maar toen ging het helemaal mis.
probeer er eens een externe monitor aan te hangenThe_wave schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:27:
Ik heb echt een k** probleem, vanmorgen leek Windows vastgelopen te zijn, muis en tobo deed het nietmeer, het enigste wat ik nog kon is het nb aan uit zetten, maar toen ging het helemaal mis.
Wanneer ik de powerknop induw, gaat de numlock, hdled etc even aan (normaal), ik hoor de hd opspinnen, cdrom word aangesproken en de fan gaat ook even draaien, de normale post dus.
Alleen krijg ik geen beeld, de backlight gaat niet aan en er is ook geen beeld als ik er met een zaklamp op schijn of een externe monitor aansluit.
Windows lijkt ook niet door te starten want de hd blijft na het opspinnen stil.
Hij lijkt wel te reageren op het tobo, met een ctrl + alt + del begint hij weer opnieuw, ook de bleutooth knopjes aan de voorkant reageren.
Wat ik al geprobeert heb:
- De accu eruit en adaptor afgekoppeld en een 10tal aanuit knop ingeduwt (de medion trick)
- Hd, cdrom en ram er een keer uitgehaald en gekeken of hij verder kwam -> nope
Zijn er nog dingen die ik kan uitproberen want ik vind het echt zonde, hij is ook buitengarantie en heb geen zin om nog geld uit te geven aan deze toch wel verouderde nb.
Wat ik ook nog kan testen, maar dat doe ik liever als ik totaal geen idee meer heb waar aan het kan liggen is alle kabeltjes binnenin even aanduwen.
Draai het al een paar maandjes. Werkt snel.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:58:
Heeft iemand al vista derop geplaatst ?
Ik wel en ie start traag op maar werkt verder wel goed hoor.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Kreeg jij alle drivers aan de praat dan? Bij mijn 803 lukte het maar niet om de netwerkkaart te laten werken.
Ik heb op Ebay een mainboard gezien van deze notebook voor een prijs van 180euro en 6maanden garantie. Ik ben aan het twijfelen of dit de moeite is om hem te herstellen, als dit een bekend probleem is en na 1 jaar weer stuk is...BigSurf schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:36:
[...]
Heb ik ook gehad..., is toen naar Acer gegaan en hebben ze het moederbord vervangen. Gelukkig zat ik nog binnen de twee jaar garantie. Dus het ziet er slecht voor je uit ben ik bang.
Het is toch gewoon een standaardkaartje van Intel? En als je bij Intel eens een actuele versie downloadt?WaSteiL schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:32:
[...]
Kreeg jij alle drivers aan de praat dan? Bij mijn 803 lukte het maar niet om de netwerkkaart te laten werken.
Gewoon de Broadcom drivers installeren.WaSteiL schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:32:
[...]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Wie is jouw favoriete fictieve personage? - God
Verwijderd
Stuur me ff een mailtje (zie profiel), ik heb nog een toetsenbordje liggen. En ook nog een vrij nieuwe (half jaar oud) accu. Mijn GPU geeft mooie streepjes, zoals zovelen in dit topic, dus de laptop heb ik weinig meer aan. Als andere mensen nog onderdelen nodig hebben, laat maar weten.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:09:
Vandaag water over het toetsenbord gehad, en nu typt hij nog de juiste letter maar met een dollarteken erna. Weet iemand, of heeft iemand nog een toetsenbordje voor deze laptop ?
Dank
Verwijderd
Ik heb een soortgelijk probleem heb een travelmate 663 en daarvan is ook de dvd brander overleden, deze heeft dezelfde soort als de 800 series het was nu een: Pioneer DVR-K12RA weet iemand of er nog een vervangende te koop is?MrKikker schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:21:
Sorry voor de kick
kheb hier een Acer Travelmate 530 staan. leuk dingetje, enige nadeel is dat de cddrive fucked is.
het gaat om een DVD-RW COMBO DRIVE 24X QSI SBW-241
nou ben ik al 2 dagen fulltime bezig geweest om een vervanger te vinden, die ik ook heb gevonden maar dat zijn meestal buitenlandse sites. ook eentje op marktplaats maar de kans dat die nu nog reageert is miniem.
het probleem met de cddrive is dat hij wel door windows/bios wordt herkend, maar zodra je er een cd in stopt hij onophoudelijk flipt (dwz op volle snelheid spinnen en niets lezen). zodra er een normale dvd in wordt gelegd doet hij dat niet maar via deze computer -> cd drive is geen informatie te krijgen (0kb op schijf, geen info op schijf).
een firmware update is me niet gelukt, ik heb alle juiste stappen gevolgd maar het apparaat wordt niet herkend door de firmware updater.
heeft iemand misschien suggesties hoe deze alsnog te fixen, of natuurlijk de gouden tip: waar kan ik (liefst op een nederlandse site) een (compatible) drive krijgen!
hartelijk dank.
http://www.designyourgoogle.com
Bij een oud collega die ook een TM welliswaar uit 6xx serie, die had dit probleem ook en bleek te liggen dat de accu compleet verrot was. Na het aanschaffen van een nieuwe accu was het probleem verdwenen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:04:
Beste allemaal,
Mijn 803 van 4 jaar oud doet het uitstekend, als hij eenmaal is opgestart!
Als ik hem aanzet springt de fan even aan en de power en caps lampjes knipperen even, maar daarna wordt het ijzig stil. Het scherm blijft zwart. Als ik hem daarna uitzet (4s aanknop ingedrukt houden) en deze cyclus een paar keer herhaal doet hij het wel! En dan ook helemaal geen problemen!
Biosbatterij op? moederbord probleem? Bios probleem? Iemand enig idee?
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Verwijderd
Check even in het BIOS of de poorten NIET in compatability (1.1) mode staan. In sommige BIOSsen kan dat veranderd worden.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:50:
Beste Tweakers,
Ik heb een Acer TM 803 maar heb het idee dat mijn usb ingangen niet op 2.0 draaien?
Ik krijg ook vaak de melding dat het aangesloten USB-apparaat op een langzame hub is aangesloten. Weet iemand hoe dit kan en vooral hoe het verholpen kan worden?
[ Voor 4% gewijzigd door Dr-Fruit op 10-01-2009 16:21 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
[ Voor 79% gewijzigd door Rosalie74 op 01-02-2010 13:10 . Reden: een update op mijn eigen vraag ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq