[Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 10.791 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05

Het Acer Travelmate 80x topic deel 8

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/Logo-Pentium-M.gif

[center]/me Door RS_003[/center]

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
HardAvenue Review
Pentium M review
Duitse site met tips

[center]Quote van tomshardware[/center]
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.

[center]Specificaties:[/center]

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Centrino processor van 1.3 Ghz tot 1.7 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.
En sinds kort ook een DVD-+RW drive genaamd: Pioneer DVD-R DVR-K12RA

Het chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

De chipset architectuur
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/855PM.gif

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA/UXGA TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 16bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke geluids kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
• 1 × CardBus type II slot
• 1 × RJ-11 jack voor modem
• 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
• 1 × DC-in jack voor de AC adapter
• 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
• 1 × external VGA port
• 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
• 1 × microphone/ line-in jack
• 1 × FIR port
• 1 × IEEE 1394 poort
• 4 × USB 2.0 porten
• 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
• 1 × 100-pin docking poort
• 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V9.0/9.2 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

Er zijn nu wel plannen om in het Centrino platform een Intel® PRO/Wireless 2100A te introduceren, die zowel de 802.11B standaard ondersteunt als de 802.11A op de 5 Ghz band.
Ik quote van tweakers.net :
Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten.
Deze plannen zijn al tot uitvoering gebracht en ze maken nu centrino G wlan chips: Klik!

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie. Versie 2002 Met SP1

Garantie, u krijgt 1 jaar send-in met International Travellers Warranty.
Eventueel uit te breiden met Acer Advantage naar
3 jaar pick-up & return.
[center]Driver Sectie[/center]

2e Hand Drivers:

Geluid Realtek: Klik!
Mobility Radeon 9000 (ATi Catalyst):
Versie: 3.10:Klik!
Mobility mod: Klik!
Hp / Compaq Wlan: Klik!
Intel Pro set: Klik!
Driver voor Intel Pro/Wireless 2100 (versie 1.6.0.47)
Proset Utility (versie 7.2.0.0)

Linux Drivers

NdisWrapper
DriverLoader
Ook duitse site met linux info
Instal guide voor linux installatie op Travelmate laptops
Duitse site met install tips op Linux

Acer Drivers:

• MS Windows 2000 Drivers & Utilities

LaunchManager Driver 1.2:Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
TouchPad Driver 7.2.0: Klik!
USB2.0 Driver: Klik!
Intel Speedstep driver Version 3.0: Klik!
Intel Speedstep driver Version 3.0: Klik!

• MS Windows XP Drivers & Utilites

Platinum Secure 1.0.83: Klik!
Intel WLAN Driver met ProSet utility 7.2.2.2: Klik!
Intel Banias Chipset Driver 4.20.1006.0: Klik!
Audio Driver 3.37: Klik!
PCMCIA CARD DRIVER 5.1.2600: Klik!
Lan driver 3.48.00: Klik!
LaunchManager Driver 1.12: Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
Smartcardreader Driver 2.07.02.08: Klik!
Touchpad driver 7.2.0: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
VGA driver 7.83: Klik!
Bluetooth driver: [rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]
Acer link is helaas dood
LaunchManager Driver 1.12: Klik!

BIOS

Winflash Tool: Klik!
Bios 4A14 Windows Version: Klik!
Bios 4A14 Dos Version: Klik!

Online Handleiding

Engels: Klik!

Verkooppunten

TravelMate 800LCi
TravelMate 803LCi
TravelMate 804LCib

Bekende Problemen

• pieptoon als de laptop uitstaat ( “bijna” niemand heeft er meer last van in de nieuwe revisie 076 )
• power loss van 3% na een nachtje uit ( Bij de meeste opgelost in de nieuwe revisie )
• slechte VGA out ( Nog niet altijd opgelost bij de nieuwe revisie )
• mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk, nog steeds niet perfect, maar het werkt al beter ) /me Oplossing: Bij eigenschappen van de wifi kaart in apparaatbeheer tabblad advanced openen. Daar bij Power Management het vinkje bij default verwijderen en dan naar wens de schuif van lowest naar highest aanpassen.
• opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur.
* Roberto zwiept meer dan 5 cm in open stand (Heb ik persoonlijk veel last van) Zie ook het filmpje Klik hier!
• Onder het toetsenbord een Hoog Frequente piep.
/me Linker muis knopje wordt lam en klikt niet goed meer.
• Laptop toont corrupt beeld na uit hibernate komen, kan verholpen worden door VPU Recovery en de PowerPlay functie uit te schakelen.
Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg
Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.
Interessante linkjes

Verder zou ik jullie ook graag naar deze 2 topics verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [center][rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml] [rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml][/center]

* DE Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz 2400

Poll's

Poll: Heeft uw laptop problemen?
Nee, Geen enkel.
Ja, Pieptoon onder toetsenbord.
Ja, Slecht wlan ontvangst.
Ja, Beeld is vaag op externe uitgangen.
Ja, Geluid is slecht.
Meerdere helaas :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3727&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat voor TM heeft u, en heeft u problemen?
800xxx, geen problemen, ben tevreden.
800xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
800xxx, wel problemen, ben tevreden.
800xxx, wel problemen, ben niet tevreden
803xxx, geen problemen, ben tevreden.
803xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
803xxx, wel problemen, ben tevreden.
803xxx, wel problemen, ben niet tevreden
804xxx, geen problemen, ben tevreden.
804xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
804xxx, wel problemen, ben tevreden.
804xxx, wel problemen, ben niet tevreden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4796&layout=2&sort=prc

Poll: Wat voor Travelmate uit de 80x serie heeft u?
800CLi
803CLi
804CLi
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6853&layout=2&sort=prc

Poll: Zijn uw muisknopjes plakkend?
Nee.
Ja.
Ze werken al minder goed dan in het begin.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4711&layout=2&sort=prc

Opmerkingen? Mail ze naar mijn hotmail adres

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 16-06-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb nog geen updates gepost, maar het nieuwe topic moest gemaakt worden omdat de ander al vol zat.

Updates zullen volgen zodra ik daar de tijd voor heb.

Veel plezier in Deel 8

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 29-03-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Positief nieuws over Acer zijn support afdeling.
Iedereen weet denk wel dat ik aardig wat problemen heb gehad, maar altijd heeft Acer mij gewoon netjes te woord gestaan en goed geholpen, helaas kwam mijn laptop 1x defect terug maar dat kan gebeuren.

Jullie weten ook vast wel van mijn laatste 2 probleempjes af.
Namelijk dat mijn scherm op een schommel leek, en dat mijn geluid niet gedempt werd over de laptop speakers als ik een 3.5mm stereo jack in mijn laptop stopte, tenminste bij lange jacks van mijn versterker in een bepaalde positie.

Ik heb net met VWK / Vincent gesproken en ik ben zeer goed en vriendelijk te woord gestaan.
Hij heeft zijn best gedaan zodat ik snel mijn laptop weer terug heb, en ook mijn netwerkkaartje geüpgraded is. En natuurlijk ook hopelijk het dempings probleempje opgelost is.

Ze kwamen net nog mijn laptop kosteloos ophalen.

Thumbs up! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieps,

blijkbaar is de persoon voor mij iets gelukkiger met zijn laptop.
Hier is een verhaaltje over de "support" in België

In het begin van januari zijn de problemen met het ding begonnen. Hij starte niet meer op, eigenlijk kwam er gewoon niets meer op het scherm. Alles waar ik en de vriendelijk meneer in de winkel probeerden kreeg het ding niet aan de praat. Ook niet op externe uitgangen. Heel gezellig allemaal midden in de examenperiode als je al een paar dagen geen backup meer hebt genomen (duh!) en je een pc nodig hebt om je cursussen te studeren. Ik snel de laptop binnen doen natuurlijk zodat'k hem tenminste voor mijn examen programmeren terug had 2 weken later.
Lekker naïef natuurlijk. Na net iets onder de 2 maanden was hij eindelijk terug nadat we thuis al verschillende keren hadden gebeld en niks nuttig waren teweten gekomen. 3 weken is de technieker er aan bezig geweest om dan ineens de stukken juist besteld te hebben?!? Dus het duuurt ongeveer een week of 4 eer ze ginder door hebben dat er nieuwe stukken moeten besteld worde.
En het is nu toch ook niet alsof ze zo maar 1 laptop moeten maken per jaar, een paar stukken in stock hebben mag ook wel.
En er dan nog is een maand over doen om ze in de laptop te steken is ook wel lekker snel natuurlijk.

Na 2 maand ik natuurlijk super blij dat mijn laptopje weer thuis is, wil het klote ding na 5 dagen WEER niet meer opstarten. Weer binnendoen , weer 1 of ander trutje aan de telefoon die wonder boven wonder ineens wel wist dat hij in Nenderland zat.

Ik heb hem net terug gekregen na nog maar is een maand wachten ( 3 maanden in totaal het ding amper te zien). En dat terwijl'k em eigenlijk nodig had voor mijn schooltaken ( ik studeer informatica aan de unief ). Ik heb ondertussen een andere pc moeten bijkopen om voort te kunnen, de geweldige vervanglaptop die ik van de winkel na 2 maand! gekregen had was een pentium 2. krijg daar maar eens iets op klaar.

Het leuke is nu nog dat er 1 of ander stom stuk plastic uitstak , ik heb het er proberen uit te trekken ( ik dacht dat er gewoon een stuk verpakking bij tussengeschroeft was of zo ). Gaat dat ding nog stuk ook. Geen probleem , ik bel ff om te vragen of'k em mag open doen. Zeggen ze daar dat'k een "stukje" wel mag open doen en dat dat stuk plastic zeker niet stuk mag. WTF ? Schroef het dan niet mee tussen de buitenkant van de laptop ook niet he. Blijkbaar is het iets van HD , straks ben'k al men data ook nog kwijt.

Men adapter is ergens deze maand ook nog misplaatst, hopelijk heb'k die niet mee opgestuurt en zijn ze hem vergeten mee terug te sturen maar ligt hij gewoon thuis ergens.

Hier ben'k dus nog lang niet vanaf waarschijnlijk , als hij nu al wil booten tenminste !

Greets }:O |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28
Misschien een idee voor RS_003 om het "start niet meer op" probleem te vermelden bij het kopje bekende problemen? Dit (bericht Burly) is het zoveelste geval dat ik hier in ieder geval al lees... :/

[ Voor 9% gewijzigd door Prutsky op 30-03-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
ik zoek een Acer HDD voor in mijn Travelmate 803Lcib.. kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden ? heb de pricewatch al bekeken, maar daar staan geen Acer HDD's in..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whitehouse schreef op 30 maart 2004 @ 10:55:
ik zoek een Acer HDD voor in mijn Travelmate 803Lcib.. kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden ? heb de pricewatch al bekeken, maar daar staan geen Acer HDD's in..
Misschien omdat die niet bestaan ?? |:(

Je moet zelf gewoon eentje kiezen bijv. Hitachi 60 GB Travelstar 7K60, 7200rpm (€ 205) is lekker snel! En dan laten inbouwen bij Acer servicepoint IMD in lelystad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten inbouwen? Dat kan (en mag) je zelf doen.
Heel makkelijk ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 11:25:
Laten inbouwen? Dat kan (en mag) je zelf doen.
Heel makkelijk ook nog eens.
Maar als iemand zegt dat hij geen Hd's van Acer kan vinden lijkt het me verstandiger als diegene het LAAT doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Gewoon lekker zelf doen... Zien ze toch niet... Zeker niet als je je oude schijfje terug zet op het moment dat je heb opstuurt voor garantie bijvoorbeeld...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:10

DDX

RS_003 schreef op 29 maart 2004 @ 15:43:
De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.
http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search
Virtually any configuration up to 2GB can be reached using any combination of Kingston's 256MB, 512MB, and 1GB modules.
passen er trouwens ook 'normale' kingston DDR modules in ?
(ipv de duurdere 'acer' kingstons ?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
DDX schreef op 30 maart 2004 @ 14:41:
[...]

http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search

[...]

passen er trouwens ook 'normale' kingston DDR modules in ?
(ipv de duurdere 'acer' kingstons ?)
Het zou wel moeten kunnen, en dat er igg 2 gb in kan had iemand mij in deel 4 ook al op gewezen, alleen het is zo moeilijk om aan dat geheugen te komen dat ik het er maar uit heb gelaten. En wie gaat er 2 Gb in een laptop met een 1.7ghz cpu stoppen? Ja er zijn toepassingen die het kunnen gebruiken, maar voor die toepassingen (Grafisch) pak je een laptop met een beter scherm en meestal ook een iets snellere cpu :)

Ik heb een tijdje geleden ook gewoon dane-elec Acer geheugen in een Compaq Evo geinstalleerd en dat werkte dus gewoon. Dus het lijkt mij van wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 30-03-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
@Burly

Kheb iets gelijkaardigs meegemaakt met men vorige laptop (aspire 1403LC). Die kreeg ineens een scheur in de behuizing. Nog wat ongemakken (keyboard zit los, scherm zwiept beetje,...) opgeschreven en via de winkel binnen gedaan (ze mogen toch iets doen voor hun winstmarge).
Na een week, max 2 weken ging hij terug zijn.
4 weken later mocht ik hem eindelijk halen.
Heel die laptop zat onder een fijn laagje stof, cover was vervangen, dat was het.
Keyboard zit nu bovenaan ook los, scherm zwiept nog meer.
Kijk in event log wanneer ze er de eerste keer naar gekeken hadden: 3 weken nadat ik heb binnen gebracht.

Ik heb met deze tm800 ook het probleem van de aflopende batterij en de pieptoon als hij uitstaat enzo, maar ik durf hem gewoon niet meer binnen te doen omdat ik schrik heb om hem nog slechter terug te krijgen.

Toevallig geen bios update die helpt tegen die pieptoon/aflopende batterij, of die slechte vga output?

// edit: kheb nu bios 4A11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Helaas heb ik ook mijn TravelMate 800LCi meerdere malen moeten terugsturen. Het begon met wat "kleine" probleempjes: piepend moederbord, hangende linkermuisknop, een toetsenbord wat niet altijd even goed reageerde. Nadat mijn stage eenmaal was afgelopen waar ik 'm voor nodig had (ben een 3e-jaars HTS informaticastudent), ben ik met Acer gaan bellen. Lange wachttijden (20 minuten en hoger), maar wel altijd vriendelijk te woord gestaan. Ik had alleen het idee dat niet altijd goed doorgevraagd werd, maar dat is misschien in vergelijken met m'n eigen helpdeskervaringen als medewerker bij Orange.
Maar goed, laptop vol goede moed opgestuurd. Er werd mij verteld dat ik 'm met 10, hooguit 15 werkdagen terug kon verwachten. Uiteindelijk bleek dit ruim 5 weken te zijn. Maak ik de doos open: hebben ze er verd*mme een duits toetsenbord (dus QWERTZ) in geplaatst :( . Verder bleken na een testritje de interne boxjes niet aangesloten, terwijl het geluid uit de koptelefoon het wel deed. Ik weer bellen, ze gingen hem ophalen. Een dikke week later had ik 'm weer terug, deze keer gelukkig met een QWERTY toetsenbord en werkende boxen. Wel leek het erop alsof de drukplekken op het TFT-scherm (welke voorheen ook aanwezig waren) groter waren geworden.
Na er een aantal dagen mee gewerkt te hebben (voor school), was de laptop tijdens het werken al een keer of 3 uitgevallen. En geen situatie van "batterij is op, ik ga afsluiten", maar echt "bezig met werken, systeem loopt een seconde of 2 vast, **TIK**, hij valt uit". Verder was gedurende de 4 dagen dat ik met het systeem werkte het ook een 5-tal keer ofzo voorgekomen dat hij niet meer aanging. Ik heb er voor mezelf een beschrijving van gemaakt:
Situatie 1:
Start op
1) Ventilator blaast
2) Harddisk slaat aan
3) CD-ROM gaat draaien
4) **TIK** computer slaat uit
5) Waarna na 5 seconde de laptop weer aangaat, maar met situatie 2

Situatie 2:
Start weer op
1) Ventilator blaast
2) Harddisk slaat weer aan
3) CD-ROM gaat draaien
4) Beeld blijft uit
5) Computer blijft draaien
6) Alleen uit te zetten door lang op aan/uit knop te drukken.
Dit gebeurde op de meest vreemde momenten: aan de netstroom, zonder stroomadapter, aan een geaard stopcontact, etc. En allemaal nadat ik de eerste RMA terug heb gehad.
Ik dus de laptop voor de 3e keer terugsturen, waarna ik 'm na 1 1/2 week weer terugkrijg met de melding:
Systeem 5 dagen getest -> geen hardware problemen gevonden. Er is wel een virus gevonden op het systeem. Aangeraden wordt om een recovery te draaien, etc.
Vreemd, ik bleek dus een virus te hebben. Helemaal vreemd dat de laptop daar niet meer van opstart, en onder het werken zeer rigoreus uitvalt. Nog vreemder is dat het tijdens de 5 dagen testen (met sysoft sandra benchmarks, bleek bij navraag) er helemaal niets gevonden is.
Ik dus vol goede moed opnieuw de recovery draaien, met herstel van de originele acer-partities (de meest rigoreuze optie dus). Na een 10% geïnstalleerd te hebben: **TIK**, systeem valt weer uit. Je kan je misschien wel voorstellen dat ik op dat moment met mijn handen in het haar zat. Ik weer opnieuw recoveren (nadat zich een 3-tal keer situatie 1 voordeed), deze keer ging het wel goed. Ik alles opnieuw instellen, eerst virusscan draaien, natuurlijk niets gevonden. Ook bios voor de zekerheid maar geupgrade. Tijdens de update van office echter weer: **TIK**, situatie 1. :( AArgh!
Ik weer Acer bellen: "wij hebben niets gevonden". Dat kan wel zo zijn, maar ik zit met een systeem waar ik voor geen meter van op aan kan! Ik kan 'm toch maar weer laten ophalen; mocht er niets gevonden worden, dan zou ik gebeld worden hierover.
Behalve mijn verhaal hier kwijt te kunnen, wil ik ook om advies vragen: wat als Acer tijdens hun testrun niets vind? Zijn ze mij verplicht mij tevreden te houden (als onderdeel van de garantie), of kunnen ze zich bij hun punt houden? Wat dus zal betekenen dat ik met een instabiele laptop moet werken, voor studietaken welke toch vrij cruciaal zijn. Heeft iemand hier een mening over?

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Een mening? Ik krijg het gevoel dat Acer niet echt alles goed test, dat is zeer jammer omdat je steeds je laptop voor een tijd kwijt bent. En dan is het nog niet opgelost. Misschien moet je overleggen en vragen voor een nieuw exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het een 2-tal keren gebeurt dat ik na een RMA mijn laptop terug kreeg met de melding dat er rigoreus getest was. Na vervolgens een paar uurtjes gewerkt te hebben kreeg ik een 'situatie 2' :X .
Geen zware apps gedraaid ofzo, gewoon dingen als inet en e-mail. Heel erg frustrerend.
Toeval dat het tijdens het testen niet bij Acer gebeurde en bij mij (2x) binnen 1 dag wel? Werkelijk geen idee natuurlijk. Misschien lullen uit hun nek dat er flink getest is om klanten tevreden te houden, misschien ook niet en heb ik gewoon dubbel pech gehad. Na lang bellen heb ik uiteindelijk een nieuwe gekregen welke strepen -van het keyboard- op het scherm achter laat en sinds vorige week de pieptoon genereerd.

Die vorige had in totaal 5 RMA's, waarvan 3 nutteloos omdat bij retour het probleem niet verhopen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
zugzug: Dit klinkt allemaal zeer bekend. Ook ik heb dezelfde situatie met uitvallen gehad. (is nog wel terug telezen in deel 7 van deze topic geloof ik) Bij Acer grondig getest maar niets gevonden. De dag dat ik hem terugkreeg hetzelfde gez**k weer...
Het is inderdaad erg irritant dat de laptop steeds moet worden opgestuurd en dat er niet mee lijkt te gebeuren wat het probleem op lijkt te lossen.
Succes in ieder geval, en voet bij stuk houden! Een nieuwe laptop heb ik nooit gekrgen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Even op bovenstaande reacties, is dit probleem nu uiteindelijk wel opgelost dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste 800 was zo'n beetje in december gerepareerd en ging daarna dus snel dood.

Ik kreeg in januari ipv een 800 van Acer een 803 retour.
Dit deed al mijn frustraties als sneeuw voor de zon verdwijnen natuurlijk :)
En...dit gaf mij een vermoeden dat iemand bij PCsnel wilde bevestigen;
De TM800 wordt door de grote hoeveelheid problemen al een tijd niet meer gemaakt.
Bij de distributeur liggen ze dan ook niet meer, in een aantal winkels wellicht wel.

Vwk kan, als hij hier nog eens een keertje langskomt, dit misschien ook bevestigen.

Anders een serienummer check/pol van een aantal (recent gekochte) 800's??

edit;
iemand die het tegendeel kan aantonen?
Dan was mijn nieuwe 803 een foutje van de distributeur :+

edit; hmm, het verschil tussen een 800 en 803 is volgens mij alleen de CPU 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Bweach, deze TM800 is de ergste brakbak die ik ooit gehad heb :( :(

Kan iemand van http://awards.scene.org/nominees.php "Farbrausch" een testen op zijn TM800? Bij een vriend werkte die prima op zijn (Benq) Centrino/Radeon9000 combo maar waarschuwing bij mij werd ik na 20 seconden terug naar VGA gesmeten (maw: videodrivers kappen ermee, door brakkigheid in software/hardware). De reboot daarna gaf me wel weer 1400x1050, maar zonder enige hardware acceleratie. Schuiven met hardwareacceleratie slidertje had niet zoveel zin: op "lowest" ging-ie nog het soepelst.
Even later besloot de drivers maar geen 1400x1050 meer te ondersteunen...

Enfin, originele Acer drivers terug gezet. Kon niet meer rebooten, BSoD bij opstarten. Laptop tijdje uit, weer aan, doet weer. Demo nog eens geprobeerd, weer crash. En nu krijg ik weer BSoDs tijdens het opstarten.

* Fuzzillogic baalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe geen demo's en benchmarks meer. Een keer heb ik Aquamark gedraaid en vervolgens ging de vga chip op hol.
Overal blokjes en rare kleuren, niet veel later......je raad het waarschijnlijk al;
dood.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Jemig dat is toch te triest! Dat je geen software meer durft te draaien omdat er anders een gerede kans is dat je laptop van >€1500 naar de mallemoer gaat?!

Ik heb het vertrouwen in deze Acer-serie toch inmiddels wel verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, anders ik wel. :Y)

Ik hoop dat deze nu nog een tijdje blijft werken maar voor mijn volgende laptop ga ik het vooronderzoek een de tijd van aanschaf toch wat anders aanpakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:18
Nexxennium schreef op 31 maart 2004 @ 23:57:
Jemig dat is toch te triest! Dat je geen software meer durft te draaien omdat er anders een gerede kans is dat je laptop van >€1500 naar de mallemoer gaat?!

Ik ben het vertrouwen nog niet verloren. Mijn TM 800 draait nog steeds, meestal dagelijks zijn uurtjes, zonder problemen.
Inmiddels ben ik wel zover (door de inmiddels vele klachten hier) dat ik geen rare dingen meer ga doen, geen tests, geen update, geen gedonder.

Windows update doet hij nog steeds goed, maar verder houdt ik alles driver lekker bij het oude. Ik heb zelft 1 volledige her-install gedaan en dat ging goed en snel.
Op een kapotte lader na, heb ik verder geen problemen.

* Loft klopt dat verder af ;)
succes met all the troubles :/

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Moartn schreef op 30 maart 2004 @ 13:15:
Gewoon lekker zelf doen... Zien ze toch niet... Zeker niet als je je oude schijfje terug zet op het moment dat je heb opstuurt voor garantie bijvoorbeeld...
VWK meldde in een eerder topic al dat ze bijv. aan de staat van de schroefjes kunnen zien of er mee 'gerommeld' is.

Ik meen mij ook te herinneren dat de garantie alleen vervalt voor zelf vervangen onderdelen. Dus bijv. plakkende muistoetsen zouden binnen de garantie vallen ookal is de hd verwisseld... maar spijker mij er niet aan vast.
Nexxennium schreef op 31 maart 2004 @ 23:57:

Je meldt eerder dat je problemen kreeg en daarna de originele Acer drivers teruggezet hebt... kan het niet zo zijn dat het probleem is opgetreden door de alternatieve drivers??

Ik draai overigens zelf nog altijd alles gewoon op m'n lappie, en na 8 maanden werkt ie nog net zo perfect als in het begin.. Enige is de gebruiksslijtage (lak van hoekjes en paar plekjes op TFT, die overigens niet storen...).

* Speedpete is nog altijd een tevreden TM 803lcib gebruiker :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 00:25:
hehe, anders ik wel. :Y)

Ik hoop dat deze nu nog een tijdje blijft werken maar voor mijn volgende laptop ga ik het vooronderzoek een de tijd van aanschaf toch wat anders aanpakken.
Ik heb aardig goed vooronderzoek gedaan voor ik deze aanschafte.... Duidelijk werd dat je niet de 1e serie moest hebben.... Wat me logisch lijkt.. Veelal kinderziektes bij 1e modellen. Eigenlijk ongeacht het product, zijn er altijd bij 1e modellen wel kinderziektes. Dus daarom specifiek naar een 2e serie gevraagd destijds (.076 meen ik uit me hoofd) Daar waren tot op dat moment nog geen/amper problemen mee. Vandaar deze aangeschaft. Ik heb ondanks dat de mijne nog steeds goed werkt, wel mijn twijfels over zowel de kwaliteit van het merk zelf, als over de kwaliteit van de service....

Als ik alles over zou doen, dan denk ik niet dat het weer een Acer wordt... Al was het alleen maar om de service. Wel een aantekening dat iedereen natuurlijk zijn verhaal hoort/leest wat natuurlijk gekleurt is. (zonder afbreuk te willen doen aan jullie problemen :/ )
Jammer dat Acer niet meer service gericht is.... (zo lijkt het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

* Speedpete klopt ff flink af...

Ik met m'n grote bakkes... lig zojuist in bed met lappie op schoot, fan vliegt aan, denk 'nou voor 1 keertje laat ik hum op het dekbed'...

Schrik me helemaal te pletter: beeld corrupt :'( .. reboot: weg... :)

Volgende keer geef ik de koeling dus maar WEL ruimte... :/

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Vrieskist schreef op 31 maart 2004 @ 22:32:
Even op bovenstaande reacties, is dit probleem nu uiteindelijk wel opgelost dan?
Momenteel geen problemen... (afkloppen!!!! |:( )
En ik lees vanochtend dat ik gelukkig niet achteraf nog eens genaaid wordt door de belastingdienst ivm aangepast PC-prive regeling 8)
(geen bijgetaling dus!)

[ Voor 3% gewijzigd door Prutsky op 01-04-2004 08:15 . Reden: even afkloppen!!!!!!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Stiffener schreef op 01 april 2004 @ 00:35:
Eigenlijk ongeacht het product, zijn er altijd bij 1e modellen wel kinderziektes. Dus daarom specifiek naar een 2e serie gevraagd destijds (.076 meen ik uit me hoofd)
Huh??? momenteel mijn 803Lcib niet bij me, maar over wat voor nummers heb je het? is de 800 niet gewoon de eerste serie? Waar kan ik die ".076" vinden? wat is het nummer van de 1e serie??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Je meldt eerder dat je problemen kreeg en daarna de originele Acer drivers teruggezet hebt... kan het niet zo zijn dat het probleem is opgetreden door de alternatieve drivers??
Zo alternatief waren ze niet. Gewoon de Catalyst drivers met de inf-hack zodat ze ook op de mobility radeon te installeren zijn.

De hardware heeft gewoon alle software te vreten die ik naar zijn harses gooi, simpel, punt. (Tenzij die software speciaal engineerd is om dingen stuk te maken, maar dat is zeker niet het geval)

Het zou anders wel erg veel lijken op "Dokter het doet pijn als ik hier druk!" "Dan moet je daar maar niet drukken.". Ik draai gewoon normale software en het ding gaat op zijn plaat. Onacceptabel, lijkt mij.

Overigens is dit crashen niet het enige probleem dat ik nu heb. De RAMDAC is ook gaar: beeld flists zo nu en dan even op zwart, soms groene lijnen, beeld fscked-up als ik op de 2de monitor scroll etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Als ik het zo hoor is deze laptop zeer brak! Ben toch blij dat ik niet voor een acer ben gegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op 01 april 2004 @ 09:27:
[...]

Zo alternatief waren ze niet. Gewoon de Catalyst drivers met de inf-hack zodat ze ook op de mobility radeon te installeren zijn.
Ik heb de gehackte catalyst drivers nooit gedraaid omdat ik het niet vertrouwde. ALS het 100% goede drivers zouden zijn, zou Acer ze ook wel plaatsen, of een andere fabrikant.

Misschien een idee voor de openingspost, een poll met daarin een combinatie van wel/niet gehackte/alternatieve drivers, en problemen. Dus:
-Standaard vga drivers, geen problemen
-Standaard vga drivers, wel vga problemen
-Gehackte/alternatieve vga drivers, geen problemen
-Gehackte/alternatieve vga drivers, wel vga problemen

Volgens mij is het al eerder voorgekomen dat problemen verdwenen zodra terug werd gegaan naar de standaard drivers.
De hardware heeft gewoon alle software te vreten die ik naar zijn harses gooi, simpel, punt. (Tenzij die software speciaal engineerd is om dingen stuk te maken, maar dat is zeker niet het geval)
Ben ik niet met je eens, mede door bugs in software, systeemeisen e.d. Software werkt nooit op alle systemen en ondersteuning voor alle systemen wordt nooit ingebouwd...
Vrieskist schreef op 01 april 2004 @ 10:18:
Als ik het zo hoor is deze laptop zeer brak! Ben toch blij dat ik niet voor een acer ben gegaan :D
Lees eens terug naar een paar eerdere topics, daar worden ook dergelijke uitspraken gedaan (en weerlegt)...

[ Voor 12% gewijzigd door Speedpete op 01-04-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Na 5 maanden een redelijke tevreden Travelmate gebruiker begint nu mijn accu opeens kuren te vertonen.
Na 50% gaat mijn laptop zomaar uit en als ik 'm opnieuw wilt opstarten wilt ie niet meer.
Als ik 'm via de stopconstant opnieuw opstart blijkt dat de batterij op 0% zit.
Ik denk dus dat er een paar cellen in de accu kapot zijn waardoor hij niet meer helemaal werkt.
Ik heb inmiddels naar Acer support lijn gebeld en het blijkt dat we maar 3 maanden garantie oud is, maar ik herinner me dat wij 6 maanden garantie op onze accu hebben.
Kan iemand dat misschien confirmen, want ik kan dat nergens vinden.
En hebben jullie misschien een idee hoe ik eventueel mijn accu kunt redden, want ik vind dit best wel schandalig dat de accu naar 5 maanden al kapot is en dat ik weer opnieuw 200 euro kunt dokken voor een accu.
Weten jullie misschien ook hoe ik vwk kunt bereiken? Want de gozer die ik aan de lijn had had niet echt veel technische kennis (voorbeeld: hij gaf mij de tip om mijn accu 24 uur in de vriezer te gooien)

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Speedpete schreef op 01 april 2004 @ 10:25:
[...]
Ik heb de gehackte catalyst drivers nooit gedraaid omdat ik het niet vertrouwde. ALS het 100% goede drivers zouden zijn, zou Acer ze ook wel plaatsen, of een andere fabrikant.
Alsof ATi zomaar drivers gaat uitbrengen waarvan bekend is dat ze brak zijn. Nee, de grootste reden waarom die laptoptenten hun drivers niet bijwerken, is omdat het geld kost. Zij moeten bij nieuwe drivers controleren of hun systeem geen rare softwarecompatibiliteitsproblemen geeft. En tijd is geld. Zolang zeurende klanten goedkoper zijn dan het uitbrengen van nieuwe drivers zullen ze geen nieuwe drivers releasen.
Volgens mij is het al eerder voorgekomen dat problemen verdwenen zodra terug werd gegaan naar de standaard drivers.
Nou ik heb gisteravond nog de originele terug gezet en ik kom niet verder dan een BSoD bij het opstarten. Niet bepaald een verbetering tov de "gehackte".
Ben ik niet met je eens, mede door bugs in software, systeemeisen e.d. Software werkt nooit op alle systemen en ondersteuning voor alle systemen wordt nooit ingebouwd...
Let me rephrase that: hardware mag niet stuk gaan door gebruik van normale software bij normaal gebruik! En een demootje draaien valt bij mij toch echt nog wel in de categorie "normaal". Toch flipt het ding nu compleet.
Ik heb het dus niet over een "normale" crash door een bug in drivers (software), maar echt over fysiek defect raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Erwinh schreef op 01 april 2004 @ 08:14:
[...]

Huh??? momenteel mijn 803Lcib niet bij me, maar over wat voor nummers heb je het? is de 800 niet gewoon de eerste serie? Waar kan ik die ".076" vinden? wat is het nummer van de 1e serie??? :?
Ik heb het over de 2e revisie van de TM 800 ;) (Acer - TM 800LCi / LX.T2506.076) De 1e eindigde op 030
De 803 heeft als nummer: LX.T2506.044
werd in topic al besproken ;)

De nummers staan volgens mij gewoon onderop je laptop :? Maar in ieder geval op de doos waarin je de laptop kreeg

[ Voor 6% gewijzigd door Loft op 01-04-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Stiffener schreef op 01 april 2004 @ 13:42:
[...]

De nummers staan volgens mij gewoon onderop je laptop :? Maar in ieder geval op de doos waarin je de laptop kreeg
Doos staat (wel) naast mij: .094
Wat heb ik nu gewonnen :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 01 april 2004 @ 13:42:
[...]

Ik heb het over de 2e revisie van de TM 800 ;) (Acer - TM 800LCi / LX.T2506.076) De 1e eindigde op 030
werd in topic al besproken ;)

Enne wat als je laptop nou gereviseerd is ??? en een nieuwe mobo heeft + alles wat er maar vervangen kan worden behalve de behuizing :P

hoe kom je dan aan je nrtje :D ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Hamlet schreef op 01 april 2004 @ 11:47:
Weten jullie misschien ook hoe ik vwk kunt bereiken? Want de gozer die ik aan de lijn had had niet echt veel technische kennis (voorbeeld: hij gaf mij de tip om mijn accu 24 uur in de vriezer te gooien)
De vriezer-truc is een behoorlijk oude... heeft bij een oude laptop van m'n broer wel eens geholpen.. Nieuwe accu kost je b.t.w. 158 euro ex. btw.
Nexxennium schreef op 01 april 2004 @ 12:49:
[...]

Alsof ATi zomaar drivers gaat uitbrengen waarvan bekend is dat ze brak zijn. Nee, de grootste reden waarom die laptoptenten hun drivers niet bijwerken, is omdat het geld kost. Zij moeten bij nieuwe drivers controleren of hun systeem geen rare softwarecompatibiliteitsproblemen geeft. En tijd is geld. Zolang zeurende klanten goedkoper zijn dan het uitbrengen van nieuwe drivers zullen ze geen nieuwe drivers releasen.
Je moet ze toch hacken om ze te kunnen gebruiken op je laptop?? Omdat ze ongetest zijn op je laptop bestaat de kans dat er iets niet goed gaat, dat risico loop je zelf.
[...]
Nou ik heb gisteravond nog de originele terug gezet en ik kom niet verder dan een BSoD bij het opstarten. Niet bepaald een verbetering tov de "gehackte".
Ik heb het niet over specifiek jouw voorval...
Let me rephrase that: hardware mag niet stuk gaan door gebruik van normale software bij normaal gebruik! En een demootje draaien valt bij mij toch echt nog wel in de categorie "normaal". Toch flipt het ding nu compleet.
Ik heb het dus niet over een "normale" crash door een bug in drivers (software), maar echt over fysiek defect raken.
In hoeverre is het een hardware-probleem als het ding opstart en een bsod geeft? In hoeverre is het 'normaal' gebruik als je gehackte drivers gebruikt met software waarvan wordt aangegeven dat in sommige gevallen compatabiliteitsproblemen op kunnen treden?

Als alle gebeurde tijdens een beetje surfen op internet, dan zeg ik: ja, hardware... Maar nu twijfel ik toch.. als ik m'n lappie voluit op netstroom laat renderen trekt ie lange tijd 100% cpu --> koeling slaat aan. Indien de koeling nu niet goed vrij staat (dekbed, papier o.i.d.) loop je toch het risico dat het allemaal te heet wordt.

Ik probeer je niet te veroordelen voor iets, of je de schuld te geven van je problemen. Ik vind alleen dat je iets verder moet kijken naar de situatie waaronder alles mis ging, en wat er algemeen met het laptop gebeurd buiten jezelf voordat je een product de grond in boort...
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 15:24:
[...]

Enne wat als je laptop nou gereviseerd is ??? en een nieuwe mobo heeft + alles wat er maar vervangen kan worden behalve de behuizing :P

hoe kom je dan aan je nrtje :D ??
Via de acer-software... Heb m'n lappie vandaag niet bij, maar met de software van acer (waar je alle instellingen kan doen, ben de naam kwijt...). Daar kan je in ieder geval bij de eigenschappen van je laptop het versienummer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
heb zelf een tm800 en heb alleen in het begin een probleem gehad. Ze hebben toen het mobo gewisseld. Dat was in oktober, vanaf toen heb ik nooit meer problemen gehad.

Ik hou het ook lekker bij de drivers die acer geeft en die werken prima. Zou me niks verbazen dat veel mensen gewoon problemen hebben vanwege (net) verkeerde drivers..

In de zomervakantie moet ik hem alleen ff opsturen vanwege een raar bobbeltje rechts naast mijn muispad. Daar drukt iets al een tijdje naarboven, maar ik kan hem niet missen vanwege mijn studie.

nee, heb nog volledig vertrouwen in Acer...alleen de service is klote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dat verkeerde drivers niet goed werken, a la, kan ik inkomen. Maar dat ze de hardware stuk maken, nee dat gaat er bij mij niet in.
Ik heb zojuist een restore gedaan vanaf de restore CD's en ik kan nog steeds net opstarten, gelijk een BSoD. En ik wil niet opscheppen ofzo, maar ik heb toch zo'n 20 jaar ervaring met computers en ik werk in de ICT. Een softwareprobleempje van een brakbak onderscheiden kan ik toch echt wel. En dit is gewoon een rasechte brakbak. (By design, zo lijkt het :()

Morgen maar weer bellen :/

(Nou is mij wel een geval bekend waarbij de drivers de fan van een videokaart (ATi, naar ik meen) niet goed controleerde in sommige gevallen waardoor de boel te heet werd. Een uitzondering.)

[ Voor 17% gewijzigd door Fuzzillogic op 01-04-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de ati zit geen fan volgens mij. Wel op de cpu natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
My point exactly. Dat kan het dus ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, dacht dat je het over de 80x had, verkeerd gelezen. My bad

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op 01 april 2004 @ 18:09:
Een softwareprobleempje van een brakbak onderscheiden kan ik toch echt wel. En dit is gewoon een rasechte brakbak. (By design, zo lijkt het :()
Heb een beetje rond zitten kijken op het forum van de duitse travelmate-site (zie openingspost) en naast dat er weinig problemen gemeld worden met bijv. Aquamark waar Copia problemen had, las ik een aantal meldingen van schermproblemen in combinatie met modded of omega drivers, of problemen met de koeling van de VGA...

Waar ik in mijn vorige posts eigenlijk op doelde (en niet erg duidelijk in ben geweest) is dat een chip die door een alternatieve driver wat harder werkt (en dus warmer wordt) en niet optimaal wordt gekoeld (de 9000 wordt gekoeld door een enorme plaat onder het tobo, of deze verbonden is met de koeling kan ik niet 1..2..3.. zien) problemen kan krijgen. Eenmaal defect helpt een oude driver daar niet meer aan.

Ik heb dan misschien minder jaren pc-ervaring dan jou, maar ik heb genoeg ervaren om te kunnen zeggen dat twee blijkbaar identieke systemen compleet verschillend kunnen reageren op omstandigheden. Aangezien ik vrijwel nergens jouw probleem terugzie en er veel mensen zijn die probleemloos werken blijf ik erbij dat het geen brakbak is.
Morgen maar weer bellen :/
Lijkt mij ook de beste oplossing ja :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dus je zegt dat vanwege de inadequate koeling van de GPU ze geen nieuwe drivers kunnen releasen. Soort van bougie lostrekken omdat anders de motor oververhit raakt. Dat zou dan precies "brakbak by design" zijn, imho.
Anyway, ik ken de TM800 niet van binnen (garantie enzo) dus ik weet niet hoe het precies met de koeling zit.

Maar stel het zou idd zo zijn dat snellere drivers ervoor zorgen dat de GPU zich letterlijk stukdraait. Ik verwacht eigenlijk niet dat het om tientallen graden verschil kan gaan. Dus m.a.w., de oververhittingproblemen zouden ook kunnen voorkomen als je de laptop in een omgevingstemperatuur van 30-35 graden gebruikt. Gezien vorige zomer, niet geheel onredelijk.

Anyway, behalve deze nieuwe problemen had ik al direct na het terug krijgen van de vorige reparatie last van uitvallend scherm en groene lijntjes op beeld. Defecte RAMDAC, is mijn gok. Dat gebeurde gewoon in 2D mode als er niets spannends gebeurde. Van oververhitting was daar zeker geen sprake van. Daar heb ik ook videoopnames van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op 02 april 2004 @ 00:13:
Dus je zegt dat vanwege de inadequate koeling van de GPU ze geen nieuwe drivers kunnen releasen.
Nee, dat zeg ik niet.

Ati vermeldt dat het geen drivers released omdat deze specifiek op laptop en scherm aangepast worden, bij de mod tools staat dat ze geen enkele verantwoordelijkheid willen dragen voor de drivers. Ook gezien je puntje van de omgevingstemperatuur, is het niet ondenkbaar dat er bij een vga driver van Acer rekening gehouden wordt met de temperatuur van de GPU, gezien het ontwerp. Daarnaast hoeft een andere driver niet per se een hogere temperatuur tot gevolg te hebben, ik noem het puur als voorbeeld.

Ik begrijp de positie van Ati, voor een losse kaart volgens reference design kunnen ze drivers uitbrengen en weten hoe of wat. Voor een mobiele chip die op het moederbord geplaatst wordt is een standaard moeilijker omdat plaatsing van chip, bussen, koeling e.d. veel minder vast staan dan bij desktops. Anderzijds heb je de positie van de pc-makers die niet snel drivers uitbrengen, deze zijn niet gespecialiseerd op drivers zoals een Ati dat is. Ikzelf ben vooralsnog tevreden met de originele drivers, werkt alles probleemloos mee (klop klop).
Anyway, behalve deze nieuwe problemen had ik al direct na het terug krijgen van de vorige reparatie last van uitvallend scherm en groene lijntjes op beeld. Defecte RAMDAC, is mijn gok. Dat gebeurde gewoon in 2D mode als er niets spannends gebeurde. Van oververhitting was daar zeker geen sprake van. Daar heb ik ook videoopnames van.
Dat wist ik niet (tijdje de topics niet gevolgt), maar dit kan natuurlijk ook een verklaring zijn voor de problemen die je recentelijk hebt gekregen. (chip beschadigd bij reparatie, probleem i.v.m. koelpasta, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op 01 april 2004 @ 22:55:
[...]

Heb een beetje rond zitten kijken op het forum van de duitse travelmate-site (zie openingspost) en naast dat er weinig problemen gemeld worden met bijv. Aquamark waar Copia problemen had, las ik een aantal meldingen van schermproblemen in combinatie met modded of omega drivers, of problemen met de koeling van de VGA...
Ik was ten tijde van die Aquamark benchmark wel met de verschillende drivers aan het experimenteren maar kan me helaas niet meer herinneren welke ik gebruikte op het moment dat het fout ging. Waarschijnlijk zag ik die avond te veel groen :7 :D
Dat hij na RMA terug kwam had ik zeker geen modded driver en gebeurde het toch weer. Erg vreemd allemaal.

Zolang hij gewoon goed werkt blijft het een erg cool ding natuurlijk.
Nu al 4 maanden zonder benoemenswaardige problemen, recordje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 09:03:
Zolang hij gewoon goed werkt blijft het een erg cool ding natuurlijk.
Nu al 4 maanden zonder benoemenswaardige problemen, recordje :Y)
Ik 8 maanden :P

Enige problemen:
-twee dagen terug groen beeld omdat ik de koeling afgedekt had door deken, optillen + reboot --> probleem weg en niet meer teruggekomen.
-moeten herinstallen toen het tobo ermee kapte, kwam door de drivers van m'n losse logitech bordje waardoor XP het acer-tobo niet meer zag.

Verder werk ik nog altijd met veel plezier fulltime achter m'n lappie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de AGP rate kan aanpassen? Smartgart start niet bij mij dus ik zoek een andere manier.

edit
Laat maar hij loopt op 4x standaard volgens mij... ik wou hem van 8 naar 4 zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 07:11
Speedpete schreef op 02 april 2004 @ 11:10:
[...]

Ik 8 maanden :P

Enige problemen:
-twee dagen terug groen beeld omdat ik de koeling afgedekt had door deken, optillen + reboot --> probleem weg en niet meer teruggekomen.
-moeten herinstallen toen het tobo ermee kapte, kwam door de drivers van m'n losse logitech bordje waardoor XP het acer-tobo niet meer zag.

Verder werk ik nog altijd met veel plezier fulltime achter m'n lappie :)
Hehehe good old iTouch... ik heb het ook een keer gehad ;)

Is niet zo moeilijk op te lossen hoor:
- iTouch deinstalleren
- alle input devices in hardware manager deleten
- rebooten en de boel opnieuw laten detecteren

Een herinstallatie is een beetje overdreven voor zo'n triviaal probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
pardon.... foutje

[ Voor 95% gewijzigd door Schmoove op 02-04-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Zo ik heb mijn Acertje terug, pics volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Schmoove schreef op 02 april 2004 @ 13:44:
[...]

Hehehe good old iTouch... ik heb het ook een keer gehad ;)

Is niet zo moeilijk op te lossen hoor:
- iTouch deinstalleren
- alle input devices in hardware manager deleten
- rebooten en de boel opnieuw laten detecteren

Een herinstallatie is een beetje overdreven voor zo'n triviaal probleempje.
Ik heb alle inputs destijds ook allemaal weggehaald, maar werken deed het niet. Maarja, aldoende leert men :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03
RS_003 schreef op 02 april 2004 @ 14:37:
Zo ik heb mijn Acertje terug, pics volgen :)
En al gekeken/getest? tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja wel, ik heb nu weer een stevig scherm, en ze zijn er achter gekomen waarom de linker muis knopjes bleven plakken, dat is dus nu ook opgelost, alleen nu plakt de onderste scroll knop 8)7

Verder vertel ik nog niets ivm een foutje :+ O-)

Maar iemand intresse in een Hoe boe ik een andere Wlan kaart in mijn Laptop in guide?

Ik wil er nml met goedkeuring van aikeleer 1 maken :)

[rml]RS_003 in "[ Radeon 9700] Tft werkt maar heel even v..."[/rml]
Ander probleem van mij :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 03-04-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
RS_003 schreef op 03 april 2004 @ 10:37:
Maar iemand intresse in een Hoe boe ik een andere Wlan kaart in mijn Laptop in guide?
Ik heb net vandeweek een Intel Pro Wireless 2200 kaart in mijn TM803LMib geprikt :)
Ik wil wel weten hoe ze precies de plakkende muistoets opgelost hebben!

Tevens heb ik zojuist voor het eerst de nare bluetooth-staat-uit-piep mogen ervaren :S Naast de accu-zit-in-de-uitgeschakelde-laptop-en-ik-hoor-toch-een-piep-piep toch echt geen aanwinst!

[ Voor 4% gewijzigd door BAUKstEr op 03-04-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Waar koop je een 2200 kaartje en uiteraard de €€€ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StRuJeKeR schreef op 30 maart 2004 @ 18:27:
Toevallig geen bios update die helpt tegen die pieptoon/aflopende batterij, of die slechte vga output?

// edit: kheb nu bios 4A11
Pieptoon tijdens uitstaan werd bij mij opgelost door 4A11»4A14
Verder weinig echte problemen, alleen muisknoppie is nog steeds niet 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Maar, zouden jullie dit willen zien? :)

Ik heb high res ( 1600x1200 ) pics gemaakt.

Dus voor iedereen die zijn laptop nog wil upgraden kan dit dus een voordeel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Post het nu maar! jij blij, wij blij, iedereen blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Moet dat niet zijn: jij blij, ik blij, iedereen wifi? :P
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 20:10:
Pieptoon tijdens uitstaan werd bij mij opgelost door 4A11»4A14
Verder weinig echte problemen, alleen muisknoppie is nog steeds niet 100%
Ik draaide al op 4A14 en nu op 4A17, maar die pieptoon is er bij mij nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAUKstEr schreef op 03 april 2004 @ 20:48:
Moet dat niet zijn: jij blij, ik blij, iedereen wifi? :P

[...]

Ik draaide al op 4A14 en nu op 4A17, maar die pieptoon is er bij mij nog steeds...
bedoel je de gewone pieptoon, of die als ie uitstaat? ik die als ie uitstaat namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
De pieptoon die hoorbaar is als de laptop uitstaat en de batterij er in zit. Wanneer ik de batterij loskoppel, is er niets aan de hand uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
BAUKstEr schreef op 03 april 2004 @ 21:19:
De pieptoon die hoorbaar is als de laptop uitstaat en de batterij er in zit. Wanneer ik de batterij loskoppel, is er niets aan de hand uiteraard.
Ergo ook wel logisch ;) Dan is er geen stroom.

De meeste denken btw dat het met de BT temaken heeft, maar ik heb de lay-out van de TM80x serie er eens bij gepakt en de piep komt uit het powermanagement / voeding gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op 03 april 2004 @ 21:46:
[...]

De meeste denken btw dat het met de BT temaken heeft, maar ik heb de lay-out van de TM80x serie er eens bij gepakt en de piep komt uit het powermanagement / voeding gedeelte.
en ik heb toen al gezegd dat het niet waarschijnlijk is dat t aan bluetooth ligt, want de piep is er alleen als bluetooth uitstaat en er geen andere usb apparaten zijn aangesloten. Een usb muisje verhelpt ook het geluid.
vwk heeft hier toen ook naar gekeken bij mijn TM800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
RS_003 schreef op 03 april 2004 @ 21:46:
Daarom staat er ook uiteraard aan het einde van de zin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
BAUKstEr schreef op 04 april 2004 @ 11:39:
[...]

Daarom staat er ook uiteraard aan het einde van de zin :P
my bad :+

Nja, ik ben tot 3 uur bezig met het configgen van een windows 2000 (auw auw :X) server netwerkje met AD enzo.

Maar daarna ga ik de hoe bouw ik een mini pci kaartje in Mini-Faq maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Ik heb van de week ook een andere MiniPCI wireless kaart ingebouwd.

Ik heb nu een Intel Wireless Pro 2200 B/G versie en het werkt uitstekend.

Wat betreft het inbouwen, het is net zo easy als het vervangen van je geheugen.

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nu m'n 800LCI geheugen uitbreiden, door een 256 Mb DDR te vervangen door een 512 Mb DDR.

Maar welke geheugen reepjes kan ik er allemaal in doen?
Moet het persé deze zijn: http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search
Of zijn ze ook ergens anders goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Hamlet schreef op 04 april 2004 @ 16:50:
Ik heb van de week ook een andere MiniPCI wireless kaart ingebouwd.

Ik heb nu een Intel Wireless Pro 2200 B/G versie en het werkt uitstekend.

Wat betreft het inbouwen, het is net zo easy als het vervangen van je geheugen.
Ik neem aan dat bij jou de Launch Manager nu ook geen draadloos netwerkkaart meer herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 800 anderhalve meter laten vallen op een stalen ondergrond. Dacht dus dat ik een nieuwe kon kopen, maar mijn scherm, HD, en moederbord hebben de val overleefd! Driewerf hoera voor mijn Acer!

Helaas heeft de DVD-Combo de val niet overleefd. Hoewel hij nog wel werkt, gaat hij slecht open en zit er een breuk in de lade.

Ik ben dus op zoek naar een defecte DVD-CDR-combo, zodat ik van twee kapotte weer een kan maken. Wie heeft er toevallig een en wil er vanaf?

baronner@aaa.nl (vervang aaa door luna)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 17:48:
Ik wil nu m'n 800LCI geheugen uitbreiden, door een 256 Mb DDR te vervangen door een 512 Mb DDR.

Maar welke geheugen reepjes kan ik er allemaal in doen?
Moet het persé deze zijn: http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search
Of zijn ze ook ergens anders goedkoper?
http://www.interngeheugen...ndmodel=63&brandtype=4472

dit scheelt alvast weer 20 euro :)

zelfs kingston geheugen voor dat ding is nog 10 euri goedkoper op interngeheugen.com

[ Voor 10% gewijzigd door SithWarrior op 05-04-2004 14:37 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Kan er mij iemand zeggen waarvoor station D bij de acer travelmate 803 Lmib kan dienen

dit is 9,75 Gb groot waarvan 6,48 gb vrij maar ik weet niet wat er opstaat en voor wat het gebruikt kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Vandaag Acer opgebeld vanwege mijn defecte laptop. 2 uur later stond DHL aan de deur, om de laptop op te halen! De helpdesker zei dat de achterstand die ze hadden inmiddels weggewerkt hebben en dat ze in een werkdag of 5 de laptop zouden terugsturen. Het kan dus wél!

Helaas wilde ze nog niet tot vervanging overgaan, en ik zal de laptop zeker weer aan een fikse test onderwerpen als het apparaat terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

malinwa schreef op 05 april 2004 @ 19:35:
Kan er mij iemand zeggen waarvoor station D bij de acer travelmate 803 Lmib kan dienen

dit is 9,75 Gb groot waarvan 6,48 gb vrij maar ik weet niet wat er opstaat en voor wat het gebruikt kan worden
Als ik me niet vergis staan op de D schijf o.a. de recoverybestanden van Acer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Gisteravond ook scheurtjes in mijn laptop gevonden. Bij mij zitten ze echter op het plaatje dat de externe koptelefoon/microfoon/etc afdekt. Opvallend genoeg aan beide kanten naast de schroefjes die het paneeltje vasthouden in de hoek waar het plaatje dikker wordt (sorry nog geen foto). Ik heb de laptop nooit laten stuiteren ofzo, en heb het vermoeden dat (aangezien mijn laptop 6 ( :? ben tel kwijt geraakt) keer RMA is gestuurd) dit bij de repariaties van Acer is gestuurd. Misschien de schroefjes te vast aangedaaid??? Ik ga er niet aan klooien, maar lammer is het wel. Hopelijk schreurt het niet verder... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:38
Ik weet niet of meer mensen er last van hebben maar bij mij draait de koeler tegenwoordig bijna constant, in de notebook manager staat hij op automatisch. Weet iemand wat ik hier aan kan dien, ik heb bios 4a17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
toktokcity schreef op 06 april 2004 @ 08:38:
Ik weet niet of meer mensen er last van hebben maar bij mij draait de koeler tegenwoordig bijna constant, in de notebook manager staat hij op automatisch. Weet iemand wat ik hier aan kan dien, ik heb bios 4a17
Even de boel goed uitblazen? Het kan zijn dat er veel stof in het koel systeem zit, en dan moet hij dus vaker aanstaan om toch alles koud te kunnen houden.

Ik draai btw zelfs altijd @ 600mhz (lekker 4.5 uur op accu met zwaar werk) en bij mij gaat de fan nooit aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Ja dat is bij mij ook zo. Ik heb het met 2 identieke exemplaren, met alleen een verschillende bios versie, uit kunnen proberen. Bij versie 4a17 springt de fan al aan bij meer dan 40% processor belasting.
Ik denk dat met name voor de videokaart een goede koeling noodzakelijk is, gezien de vele hieraan gerelateerde problemen. Zo ook bij mij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Voor jullie 80x is er toch al bios 4A20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Smirnoff schreef op 06 april 2004 @ 10:47:
Linkie linkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Het is de Taiwaneese support site, ik heb hier ook de laatste bios voor mijn 663 Lmi vandaan gehaald. (dit werkte perfect)

Changelog versie 4A20 voor de TM80X:
Fix NBM utility "Fan Always on" sometime fan can't turn on issue,
BIOS code changed by EC code updated

Link naar de supportpagina:
http://stkts.sertek.com.t...catex3rd=252&catex3rd=252

Directe link naar de bios 4A20 voor WINFLASH programma:
http://stkts.sertek.com.t...1762c7/$FILE/ZG1T4A20.WPH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Testen jullie het maar uit.... ik hoor wel of het wat is ;)

Draai nu op 4A11 en dat werkt vooralsnog prima, dus ik ben een beetje voorzichtig als het gaat om het flashen van me BIOS. 4A12, 4A14 en 4A17 bleken geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html

Heel handig, zo kan je namelijk snel switchen naar de modus met het laagste energieverbruik (snelheid)... hierdoor wordt je laptop minder warm en gaat dus minder vaak de fan aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Smirnoff schreef op 06 april 2004 @ 10:47:
Mijn laptop kwam vorige week terug van rma, en ik heb hem op mijn laptop staan zag ik.

Geheugen performance blijft but ( 1834mb's a sec in sisoft ) maar piep problemen niet gehad, 1x heel zacht. Maar niet dat aan en uit gepiep.

Goed bios dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:19
Ik heb even een topic in Opslagmedia geopend over mijn problemen met mn 7K60 van de laatste weken.

Firmware update voor Travelstar 5K80 en 7K60

Ik zou zeggen : lees het even door als je een 7K60 of een 5K80 in je Acer hebt/ had zoals ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:38
Ik hem de bios ZG1T4A20.WPH er opgezet, tot nu toe nog geen problemen. Koeler is nog niet uitgegaan, ik wacht af...

Dat uitblazen, bedoelen jullie daar echt blazen mee of perslucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
toktokcity schreef op 06 april 2004 @ 18:48:
Ik hem de bios ZG1T4A20.WPH er opgezet, tot nu toe nog geen problemen. Koeler is nog niet uitgegaan, ik wacht af...

Dat uitblazen, bedoelen jullie daar echt blazen mee of perslucht?
Ik zelf gebruik een compressor als ik de boel moet schoon maken, maar blaas niet gelijk @ volle kracht in dat ding, want dan sloop je denk ik de fan 8)7

Gewoon ff rustig blazen, komt er niks, dan iets harder. Enzz.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Het mag toch niet zo zijn dat je met een laptop van net een half jaar oud ofzo al je ventilator uit moet gaan zitten blazen met perslucht. Komop zeg wat een vreselijke kwaliteit heeft die Acer.

Ik ben echt heel blij dat ik van hem af ben en lekker achter een fluisterstille Powerbook zit.

Owja ik heb van mijn werk een HP nc6000 laptop. Beetje tuinstoelenplastic, maar wel een stuk degelijker dan de Acer. Nadeel, 14" scherm met 1024x768 resolutie. Voordeel lekker portable.

Toshiba heeft ook wel een aardige laptop met Centrino en breedbeeld. Mensen die twijfelen of ze de Acer moeten kopen, NIET doen. Er zijn hier teveel mensen die de laptop al 4+ keer RMA hebben moeten sturen.

Ga voor een iets degelijkere HP/Toshiba/IBM. Ze zijn misschien wat duurder, maar het scheelt je echt veel ellende.

Ow en Dell? Die voelen echt brak en goedkoop aan, dus die zou ik ook niet aanraden.

En als je geld teveel hebt.... iBook of Powerbook van Apple ;) Dat zijn pas schatjes.... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Nou zo erg is het niet.
Ik ben erg tevreden over me Travelmate. Het is een prima notebook. Het is natuurlijk wel zo dat hier voornamelijk de mensen komen die er problemen mee hebben.

Ik heb ook over zo'n powerbook zitten denken, maar heb het niet gedaan omdat ik OSX een draak van een operating system vind. Ik vind het een vreselijk systeem.... maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.

Daarnaast kent Apple ook zo zijn problemen. Zoals moederborden de er zomaar mee ophouden, witte vlekken op de LCD. Acer heeft problemen, Toshiba heeft problemen (de TUE in Eindhoven heeft met Toshiba nogal wat ellende gehad), IBM heeft problemen... het is overal wat. Sommige mensen zullen pech hebben en anderen hebben er geen problemen mee.

Ik koop hierna geen Acer meer, maar niet omdat ik het een slecht notebook vind. Ik heb een Sony Vaio gezien die ik er erg mooi uit vind zien en die zou ik nu eerder aanschaffen dan deze Acer (die er ook best fraai uit ziet hoor). Ook de IBM ThinkPad vind ik een mooi ding... niet zozeer vanwege de looks, maar vooral omdat het een super degelijk ding is.

Ik zou deze laptop niet afraden, hij is zeker niet slecht... maar als je een laptop koopt, dan moet je er gewoon rekening mee houden dat je pech kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HJR schreef op 07 april 2004 @ 09:44:
Het mag toch niet zo zijn dat je met een laptop van net een half jaar oud ofzo al je ventilator uit moet gaan zitten blazen met perslucht. Komop zeg wat een vreselijke kwaliteit heeft die Acer.

Ik ben echt heel blij dat ik van hem af ben en lekker achter een fluisterstille Powerbook zit.

Owja ik heb van mijn werk een HP nc6000 laptop. Beetje tuinstoelenplastic, maar wel een stuk degelijker dan de Acer. Nadeel, 14" scherm met 1024x768 resolutie. Voordeel lekker portable.

Toshiba heeft ook wel een aardige laptop met Centrino en breedbeeld. Mensen die twijfelen of ze de Acer moeten kopen, NIET doen. Er zijn hier teveel mensen die de laptop al 4+ keer RMA hebben moeten sturen.

Ga voor een iets degelijkere HP/Toshiba/IBM. Ze zijn misschien wat duurder, maar het scheelt je echt veel ellende.

Ow en Dell? Die voelen echt brak en goedkoop aan, dus die zou ik ook niet aanraden.

En als je geld teveel hebt.... iBook of Powerbook van Apple ;) Dat zijn pas schatjes.... O+
Ook HP laptops hebben kwalen, ik zelf heb een Acer Travelmate 2000 en ben zeer te vreden. Waar ik werk hebben we alleen maar problemen met toschiba's(1 bepaalde serie) dus ik denk dat je er gewoon geluk mee moet hebben.. En zoals ik al zij heb mijn laptop nu een tijdje en heb nergens last van.

Jouw advies om dus geen acer te komen is dus totaal uit de lucht gegrepen dit model heeft wat meer kuren een ander model wat minder dit zelfde geldt voor toschiba hp of ibm! Op mijn werk hebben we ook een Travelmate 800 en tot nu toe nog niks mee aan de hand.. conclusie: geluk? of betere serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Het is maar net of je het treft en hoe je over een merk denkt. Ikzelf ben dik tevreden met m'n TM (ff afkloppen, maar nog geen RMA) en ook de Aspire van m'n zussie bevalt goed, ookal is dat ding redelijk groot. Het ligt er daarnaast ook aan hoe je met het apparaat omgaat.

Daarnaast is het net als Schmoove zegt natuurlijk wel zo dat de mensen met problemen hier komen. Ik heb in het vorige topic bijv. amper gereageerd, maar volg dit topic weer omdat het versie 8 is, en niet nieuw :)

M'n oom heeft een Toshiba Sat. Pro 6100, zoek daar maar eens naar op google. Een collegaatje van mij heeft een nieuw model Sat Pro en die deed over het opstarten 10 minuten :S, daarnaast hebben die dingen belachelijke stoelpoten aan de achterkant. De Vaio op de zaak hier slurpte z'n accu leeg in 50 minuten (terwijl het zo'n super-licht modelletje was), Dell is inderdaad plastic (en de inspirion die ik installeerde hier bromde ook :/). Mijn voorgaande Compaq lappie was super maar had schermproblemen door een brakke connector. Tenslotte viel mij vorige week aan de Asus M2-laptop van m'n directeur op dat een gedeelte van het scharnier voor het scherm los zat en de lak afsleet, terwijl dat lappie mij zo goed beviel.

En zo kan ik nog even doorgaan. ELK merk heeft zijn problemen en topics als deze vangen alle problemen in 1 keer op. Dan gaan zitten zeuren dat het laptop slecht is omdat er zoveel problemen zijn is even waardeloos als lopen roepen dan Feyenoord slecht is in het forum van de Ajax hooligans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ik heb toch nog een vraag, als ik een DVD kopieer.
Hetzij met het meegeleverde NTI programma/Nero etc.., het inlezen en caching
naar de hardeschijf gaat prima.

Echter als hij de dvd gaat branden en bij de 40% komt is de laptop niet meer bruikbaar, startmenu duurt 20sec voor hij verschijnt, IE afsluiten duurt
+/- 60sec.

De CPU load blijft laag en het geheugengebruik is ook niet hoog, iemand suggesties? (DMA staat aan)

[ Voor 7% gewijzigd door Smirnoff op 07-04-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Probleem was ook niet alleen met de laptops zelf, maar ook met de service van Acer. Omlooptijden van >5 weken zijn gewoon onbeschoft, net zoals "al onze medewerkers zijn in gesprek" gedurende >30 minuten @ 20ct/minuut.

Mijn laatste RMA telefoontje naar Acer is echter hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Nexxennium schreef op 07 april 2004 @ 18:27:
Probleem was ook niet alleen met de laptops zelf, maar ook met de service van Acer. Omlooptijden van >5 weken zijn gewoon onbeschoft, net zoals "al onze medewerkers zijn in gesprek" gedurende >30 minuten @ 20ct/minuut.

Mijn laatste RMA telefoontje naar Acer is echter hoopgevend.
5 weken... pfff... lang :(

Maar niet anders dan ik gewend ben van Toshiba (sat pro is nu 2 dagen terug, is 2 1/2 maand weggeweest, daarvoor 1 week gewerkt na een reparatieperiode van 3 maanden) en Fujitsu (4 weken wachten tot systeem op de zaak gereed is).

Lang moeten wachten aan de telefoon is niet erg, tenzij het zoals je zegt 20 ct per minuut kost :(

Succes iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Fujitsu 4 weken wachten, dan heb jij nog geluk gehad!
Ik heb 3x toe in 4,5 maanden tijd een andere laptop gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRedGuy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Hmmm ik heb dus sinds een week ook zo'n leuke travelmate, geweldig ding, jammer alleen dattie op fat32 draaide. Dat heb ik inmiddels om gegooid... Tevens heb ik besloten windows vanaf scrap op te zetten.. maarrrrr in m'n device manager blijf ik 1 apparaat houden dat niet geinstalleerd is/wordt, ik heb ook geen flauw benul wat voor apparaat het betreft: windows XP sp1 omschrijft het als volgd: 'Base System Device' Iemand een idee waar dit over gaat?? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRedGuy schreef op 07 april 2004 @ 23:28:
Hmmm ik heb dus sinds een week ook zo'n leuke travelmate, geweldig ding, jammer alleen dattie op fat32 draaide. Dat heb ik inmiddels om gegooid... Tevens heb ik besloten windows vanaf scrap op te zetten.. maarrrrr in m'n device manager blijf ik 1 apparaat houden dat niet geinstalleerd is/wordt, ik heb ook geen flauw benul wat voor apparaat het betreft: windows XP sp1 omschrijft het als volgd: 'Base System Device' Iemand een idee waar dit over gaat?? Alvast bedankt.
Ik weet wel dat het eerder ter sprake is gekomen. Ik dacht dat het opgelost was met de driver CD :? weet het alleen niet zeker. Er lopen er hier vast noeg genoeg rond die het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRedGuy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
had hetal ff geprobeerd te zoeken met de search. maar dat leverde nix op :(
op de driver cd zal het idd wel staan, maar weet ff niet waar ik het moet zoeken... dus al iemand het weet :P
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.