Acer Travelmate 80x topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30

Het Acer Travelmate 80x topic deel 5

Afbeeldingslocatie: http://got.chen.nl/Centrino/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://got.chen.nl/Centrino/Logo-Pentium-M.gif

[center]/me Door RS_003[/center]

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
Duitse site met tips

[center]Quote van tomshardware[/center]
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.

[center]Specificaties:[/center]

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Centrino processor van 1.3 Ghz tot 1.6 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.

Het chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

De chipset architectuur
Afbeeldingslocatie: http://www.limietz.com/GoT/Centrino/Chipset/855PM.gif

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA/UXGA TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 16bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke geluids kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
 1 × CardBus type II slot
 1 × RJ-11 jack voor modem
 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
 1 × DC-in jack voor de AC adapter
 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
 1 × external VGA port
 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
 1 × microphone/ line-in jack
 1 × FIR port
 1 × IEEE 1394 poort
 4 × USB 2.0 porten
 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
 1 × 100-pin docking poort
 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V90/92 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

Er zijn nu wel plannen om in het Centrino platform een Intel® PRO/Wireless 2100A te introduceren, die zowel de legale 802.11B ondersteunt als de NIET legale 802.11A op de 5 Ghz band.
Ik quote van tweakers.net : Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten.

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie.

Garantie, u krijgt er 2 jaar garantie bij inclusief 1 jaar internationale dekking.
Vanaf 1 oktober hebben ALLE Acer producten 1 jaar garantie i.p.v. 2 jaar. Ook de extra garantie is veranderd naar Acer Advantage.
[center]Driver Sectie[/center]

2e Hand Drivers:

Geluid Realtek: Klik!
Omega VGA: Klik!
Hp / Compaq Wlan: Klik!
Intel Pro set: Klik!

Acer Drivers:

Platinum Secure 1.0.83: Klik!
Intel PRO/Wireless 7100 LAN Adapters 1.0.28.2: Klik!
Intel Banias Chipset Driver 4.20.1006.0: Klik!
Audio Driver 3.37: Klik!
PCMCIA CARD DRIVER 5.1.2600: Klik!
Lan driver 3.48.00: Klik!
LaunchManager Driver 1.12: Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
Smartcardreader Driver 2.07.02.08: Klik!
Touchpad driver 7.2.0: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
VGA driver 7.83: Klik!
Bluetooth driver 1.3.2.7: Klik!
Platinum Secure 1.10: Klik!

BIOS

Winflash Tool: Klik!
Bios 4A11 Windows Version: Klik!
Bios 4A11 Dos Version: Klik!

Online Handleiding

Engels: Klik!
Nederlands: Klik!

Verkooppunten

TravelMate 800CLi
TravelMate 803CLi

Bekende Problemen

• pieptoon als de laptop uitstaat ( “bijna” niemand heeft er meer last van in de nieuwe revisie 076 )
• power loss van 3% na een nachtje uit ( Bij de meeste opgelost in de nieuwe revisie )
• slechte VGA out ( Nog niet altijd opgelost bij de nieuwe revisie )
• mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk, nog steeds niet perfect, maar het werkt al beter ) /me Oplossing: Bij eigenschappen van de wifi kaart in apparaatbeheer tabblad advanced openen. Daar bij Power Management het vinkje bij default verwijderen en dan naar wens de schuif van lowest naar highest aanpassen.
• opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur.
• Onder het toetsenbord een Hoog Frequente piep.
/me Linker muis knopje wordt lam en klikt niet goed meer.
Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg
Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.
Interessante linkjes

Verder zou ik jullie ook graag naar dit topic verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]
Poll's

Poll: Heeft uw laptop problemen?
Nee, Geen enkel.
Ja, Pieptoon onder toetsenbord.
Ja, Slecht wlan ontvangst.
Ja, Beeld is vaag op externe uitgangen.
Ja, Geluid is slecht.
Meerdere helaas :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3727&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat voor TM heeft u, en heeft u problemen?
800xxx, geen problemen, ben tevreden.
800xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
800xxx, wel problemen, ben tevreden.
800xxx, wel problemen, ben niet tevreden
803xxx, geen problemen, ben tevreden.
803xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
803xxx, wel problemen, ben tevreden.
803xxx, wel problemen, ben niet tevreden
804xxx, geen problemen, ben tevreden.
804xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
804xxx, wel problemen, ben tevreden.
804xxx, wel problemen, ben niet tevreden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4796&layout=2&sort=prc

Poll: Zijn uw muisknopjes plakkend?
Nee.
Ja.
Ze werken al minder goen dan in het begin.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4711&layout=2&sort=prc

Ik weet dat het topic nog niet perfect is.
Maar ik heb morgen ook weer school dus ik stop er nu mee.
Morgen update ik ook de drivers links, ik ben er toch totaal weer 5 uur mee bezig geweest tot nu toe.

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 11-12-2003 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 09:38

FongWan

The Stormrider ...

[off-topic]
Mooie openingspost :)
Ja ik weet het dat het lang duurt om een goede post te maken hahaha had in namelijk ook met de mijne.
Heb dit deel toegevoegd in het Centrino topic.
[/off-topic]

on-topic
Even een vraagje, hebben trouwens veel mensen die 804cli :?
En zijn daar ook dezelfde problemen mee geweest die in de vorige delen ter spraken zijn gekomen :?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FongWan schreef op 19 October 2003 @ 21:12:
[off-topic]
Mooie openingspost :)
Ja ik weet het dat het lang duurt om een goede post te maken hahaha had in namelijk ook met de mijne.
Heb dit deel toegevoegd in het Centrino topic.
[/off-topic]

on-topic
Even een vraagje, hebben trouwens veel mensen die 804cli :?
En zijn daar ook dezelfde problemen mee geweest die in de vorige delen ter spraken zijn gekomen :?
Zelfde model hé ;)

Alleen een andere cpu.

edit:
Post 3000 _/-\o_ 8)7 8) :7

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 19-10-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

mooie openingspost idd
zit nu nog in spanning te w88... morgen komt de koerier met mijn TM800 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 11:18

Speedpete

was barman

Woei! Nummer vief alweer _/-\o_

En alhoewel ik geen 'plaktoetsen' heb, hoor ik in het algemeen wel mensen klagen over Synaptics...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Laatst online: 13-05 14:11
Mijn Complimenten RS300, ik hoop dat het weer een zeer informatief deel wordt. _/-\o_

Mn Reismaat staat voor begin November gepland en heb nu al veel baat bij dit Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 05-05 09:38

FongWan

The Stormrider ...

RS_003 schreef op 19 October 2003 @ 21:13:
[...]

Zelfde model hé ;)

Alleen een andere cpu.

edit:
Post 3000 _/-\o_ 8)7 8) :7
das waar maar dan nog, hoeveel mensen vinden die 100MHz extra het prijsverschil waard tussen een 803 en de 804 :?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:18

Nakebod

Nope.

Denk alleen niet dat de plaktoets(en) aan Synaptics ligt, mijn linker muisknop maakt vrij goed merk/hoorbaar meer geluid dan me rechterknop.
Het leek wel even, na update van driver, wat beter te lopen, maar nu is het weer minder.
Vooral na koude start moet ik eerst bijv eerst 10x goed erop te klikken voor ie weer voor de rest naar behoren functioneerd.
Dus of het nu software matig of hardware matig is, werkelijk geen idee, want nu klikt de knop wel goed, zij het met wat meer geluid dan de rechterknop.

Edit: En natuurlijk, RS_003, bedankt voor de vele uurtjes aan startposts maken _/-\o_ _/-\o_ het ziet er mooi en kleurrijk uit

[ Voor 13% gewijzigd door Nakebod op 19-10-2003 21:51 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ik zit zelf ook hard te denken om een TM aan te schaffen, maar als ik zo lees dat ruim 51% een 1 of ander probleem met zijn notebook heeft weet ik niet of het nu wel zo'n goede keuze is.

edit:

en 17% zelfs meerdere problemen zie ik

[ Voor 18% gewijzigd door mlevd op 19-10-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit zelf ook hard te denken om een TM aan te schaffen, maar als ik zo lees dat ruim 51% een 1 of ander probleem met zijn notebook heeft weet ik niet of het nu wel zo'n goede keuze is.
mmm weet niet hoe betrouwbaar die poll is... vindt t een beetje overdreven reactie
ik denk dat vooral mensen die problemen hebben meedoen aan de poll...

maar tis jouw keuze...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 19-10-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

De polls zijn op zich globaal, en iedereen kan ze invullen, ookal hebben ze geen TM.
En mensen zonder problemen vullen de poll minder snel in.
En mlevd, die poll waar jij het over hebt, is VOORNAMELIJK uit de tijd waar Acer nog een oude revisie had, waar meerdere kinderziektes inzaten, met de nieuwe revisie heeft slechts een enkele nog een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Ik heb de allereerste revisie en ondanks dat mijn VGA-out te wensen overlaat zou ik geen andere laptop willen hebben. Zelfs na ruim 5 maanden vind ik nog steeds dat ik de beste keus gemaakt heb :)

Goeie openingspost weer, overigens Afbeeldingslocatie: http://www.sgop.nl/images/smilies/thumbup.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Laatst online: 09-05 08:10
Nakebod schreef op 19 October 2003 @ 22:31:
...
En mlevd, die poll waar jij het over hebt, is VOORNAMELIJK uit de tijd waar Acer nog een oude revisie had, waar meerdere kinderziektes inzaten, met de nieuwe revisie heeft slechts een enkele nog een probleem.
Ik houd de poll al een tijdje in de gaten en bovenstaand verhaal, dat bij die nieuwe revisie minder fouten voorkomen, is niet wat de poll weergeeft.

Een maand geleden (21 oktober) was de stand in de poll:
Nee: 59.0%
Meerdere: 14.5%
WLAN: 10.3%
Piep: 7.7%
VGA: 5.1%
Geluid: 3.4%

T.o.v. nu (met meer exemplaren van de nieuwe revisie neem ik aan):
Nee: 50.9%
Meerdere: 16.6%
WLAN: 10.1%
Piep: 10.1%
VGA: 7.7%
Geluid: 4.7%

Volgens de poll zijn er dus meer probleem gevallen dan een maand geleden. Ik vind deze daling van 59% naar 51% best wel zorgwekkend. Ik ben zelf van plan om een notebook aan te schaffen en mijn oog was gevallen op dit model, maar sinds deze daling ben ik steeds meer aan het twijfelen.
Misschien is het handig om een extra poll toe te voegen met de vraag: "Ik ben tevreden over mijn TM-80x: Ja, Nee, Mwoah" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

MBV

[b][message=19038524,noline]Kuif schreef op 19 October 2003 @ ...
Volgens de poll zijn er dus meer probleem gevallen dan een maand geleden. Ik vind deze daling van 59% naar 51% best wel zorgwekkend. Ik ben zelf van plan om een notebook aan te schaffen en mijn oog was gevallen op dit model, maar sinds deze daling ben ik steeds meer aan het twijfelen.
...
Als dit soort problemen door slijtage komt (muisknoppen, piep) of door niet vaak gebruikte onderdelen (VGA/WLAN wordt vaak niet in de eerste week gebruikt), zal dat niet direct problemen geven. stel ik koop een nieuwe laptop, dan heb ik die problemen nog niet. Dan vul ik ze later pas in. Ik denk dat dat de stijging verklaart, of voor een gedeelte.
De problemen op zich zijn niet schokkend: geluid is bagger bij veel laptops (oplossing: SB Extingy of MP3+, altijd nodig voor line-in), VGA-out gebruik ik zelden, WLan is een oplossing voor, en pieptoontjes heb ik ook bij mijn Compraq (afhankelijk van CPU/HDD communicatie volgens mij). Oh ja, die muisknop: gewoon tikken op het touchpad werkt toch veel sneller.

Dus voor mij zou het een prima notebook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

MBV schreef op 19 October 2003 @ 23:25:
[...]

Als dit soort problemen door slijtage komt (muisknoppen, piep) of door niet vaak gebruikte onderdelen (VGA/WLAN wordt vaak niet in de eerste week gebruikt), zal dat niet direct problemen geven. stel ik koop een nieuwe laptop, dan heb ik die problemen nog niet. Dan vul ik ze later pas in. Ik denk dat dat de stijging verklaart, of voor een gedeelte.
De problemen op zich zijn niet schokkend: geluid is bagger bij veel laptops (oplossing: SB Extingy of MP3+, altijd nodig voor line-in), VGA-out gebruik ik zelden, WLan is een oplossing voor, en pieptoontjes heb ik ook bij mijn Compraq (afhankelijk van CPU/HDD communicatie volgens mij). Oh ja, die muisknop: gewoon tikken op het touchpad werkt toch veel sneller.

Dus voor mij zou het een prima notebook zijn.
Inderdaad. Het is al veel vaker langsgekomen. Hiervoor had ik een Armada 1750. Als je even gaat zoeken, vind je verschrikkelijk veel foutjes en problemen. Zo ook met de Toshiba Sat. Pro. 6100 van m'n oom waar ik veel op werk.

In topics als deze bespreek je 9 van de 10 keer de problemen, omdat je over werkende onderdelen niet echt veel kan praten.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Alle Laptops hebben kwaaltjes. Het vervelende is altijd dat wanneer alles werkt en goed is niemand er iets over zegt tenzij het ze gevraagd wordt. Als er dingen mis zijn weet iedereen altijd een negatieve shopsurvey te plaatsen of te zeuren in een topic. Dat is eigenlijk best jammer. Zo krijgen veel winkels op Tweakers een negatieve uitstraling terwijl dat misschien helemaal niet zo is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65325

FongWan schreef op 19 oktober 2003 @ 21:44:
[...]

das waar maar dan nog, hoeveel mensen vinden die 100MHz extra het prijsverschil waard tussen een 803 en de 804 :?
En de 20 Gb grotere harde schijf (die ik gebruik voor linux)

Ik heb mijn 804 LCi nu een week in mijn bezit en ben zeer tevreden.
Alleen de bijgeleverde driver voor de WLAN werkte niet.
Probleem verholpen door de installatie van de driver + intel PROset van Dell.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 65325 op 20-10-2003 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:51
Mooie openingspost RS_003 _/-\o_ .

Overigens zijn er gewoon redelijk veel problemen met deze laptop (ondanks het feit dat niet iedereen stemt als ie het goed doet en deze laptop heel veel verkocht is). Er is de laatste tijd wat betreft Centrino laptops veel keus bijgekomen, dus kijk gerust nog wat verder zou ik zeggen...

Overigens ben ik op wat probleempjes na (wifi en muisknop) zeer tevreden met m'n 800LCiB. De combinatie van Centrino, een goede grafische kaart en bluetooth voor deze prijs vind ik nog steeds zeer strak :z .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Klevende toetsen,

Mensen. Ik heb van het weekend mijn laptop weer opgehaald bij mijn ouders, want ik had hem voor de tweede keer opgestuurd als RMA voor een klevende linker muisknop.

Wat blijkt. Ze hebben weer alleen de bovenkant vervangen en dus niet de gehele touchpad, zoals ik nadrukkelijk had gevraagd in mijn begeleidende brief.

Kortom probleem nog steeds aanwezig. Laptop 2 keer opgestuurd en twee weken kwijt geweest! Ik heb de laptop 1 maand! Ik ben dus echt niet te spreken over de RMA afhandeling van Acer.

Dus als je een klevende toets hebt, stuur hem NIET op. Je krijgt hem gewoon weer ongerepareerd met dezelfde vaart weer terug! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93566

Nu snap ik waarom de Acer TM 80x z'on lange batterijduur heeft, komt door de accu van 62 WH mijn accu heeft maar 44WH...dat scheelt dus echt een hoop! Dit kan geen 8 cell zijn, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93566 op 20-10-2003 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:07

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben van mening dat nieuwe producten altijd kinderziektes bevatten, zelf die laptop van HP/Compaq waarvoor ze reclamemaken heeft kinderziektes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

LOL!

Ik heb nu 2 TM 803LCi's !!!

-4e keer teruggestuurd naar leverancier ism Acer.
-leverancier boekt geld terug

-KaoZ besteld een nieuwe
-Kaoz krijgt een nieuwe 803LCi, deze werkt 100% top _/-\o_

-6 week later staat er een pakketdienst voor de deur
-KaoZ ziet zijn oude 803LCi met zijn oude RMA.nr

-KaoZ heeft er nu 2 en is blij :)

Natuurlijk had de laatste 803LCi naar mijn leverancier gemoeten, ipv naar mij.
Maar het is hun eigen fout, ik ga er niet achteraan bellen, als ze hem terug willen nemen ze maar contact met mij op :)

Ik ga ff verder spelen >:)

Groets!

ps. Zie signature ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26375 op 20-10-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46

HellBeast

Oh My GoT!

Lol, jij hebt mazzel dude, al zou ik hem niet verpatsen als ik jou was. als ze er administratief achter komen zul je hem toch echt weer moeten inleveren.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

als je niks hebt getekend dan hebben ze echt geen bewijs :) als je wel een krabbel voor ontvangst hebt geplaatst dan zou ik even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

alienfruit schreef op 20 oktober 2003 @ 13:04:
Ik ben van mening dat nieuwe producten altijd kinderziektes bevatten, zelf die laptop van HP/Compaq waarvoor ze reclamemaken heeft kinderziektes :)
Zat bij CAB Holland, een automatiseerder, met een oud-klasgenoot om naar zijn Toshiba Sat. Pro. te laten kijken. Wat vertelden ze: "De 6000 en 6100 krijgen we enorm vaak terug. Is veel te vroeg op de markt gezet".

Daarom heb ik bijv. ff gewacht met de koop van m'n TM 803lci... Wilde zeker zijn dat ik geen of minder kinderziektes zou hebben.. Elke nieuw product heeft ze. Ik wacht altijd totdat het niet nieuw meer is...
Anoniem: 93566 schreef op 20 oktober 2003 @ 12:02:
Nu snap ik waarom de Acer TM 80x z'on lange batterijduur heeft, komt door de accu van 62 WH mijn accu heeft maar 44WH...dat scheelt dus echt een hoop! Dit kan geen 8 cell zijn, toch?
De accu heeft 2 series van 4 cellen, gewoon 8 dus... Het is gewoon een zuinig beestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76107

Ik zie dat ComputerPirates (opeens?) spreekt over een 5400 rpm harddisk. Ben ik nu zo in de war of is dit inderdaad nieuw? Ik had de indruk dat standaard de 803 lcib met een 4200 rpm harddisk werd verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb m binnen hoor! Zit nu vanaf mn TM800 te typen...
Vanochtend koerier gebeld hoe laat ie bezorgd zou worden » tussen 3 & 5
5 voor 5 stonden ze voor de deur :(
eerste reactie: tering wat een groot scherm :D
notebook is hartstikke stil, werkt lekker. NFS Hot Pursuit 2 via LAN gespeeld: perfect (2e pc zie sig)
Moet nog ff uitzoeken hoe die smartcards werken etc.
tot nu toe geen problemen, geen dooie pixels gevonden... ff ged8 dat ik last had van 'plakmuis', maar nu geen last meer van volgens mij
morgen de tvout ns testen...
met het beantwoorden van de poll w8 ik nog paar dagen zodat ik meer ervaring met dit ding heb.

enig punt is dat de doos volgens mij al open was geweest... (denk getest door dynabyte) en er was al een windhoos profiel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Anoniem: 85511 schreef op 20 oktober 2003 @ 19:54:
...
enig punt is dat de doos volgens mij al open was geweest... (denk getest door dynabyte) en er was al een windhoos profiel gemaakt.
Dan is ie inderdaad al getest door Dynabyte... Ik moets _alles_ helemaal zelf doen (de luxe die jij hebt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog ff een vraagje over dat smartcard gebeuren...
ben dr een beetje mee aan t stoeien ;)
heb m nu in t bios zitten e.d.
kan ik er nu ook voor zorgen dat ik 1x bij bios het password invoer en windhoos zichzelf aanmeldt d.m.v. de smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Laatst online: 10-05 14:15
Heb net ook mijn tm803 binnen, maar ik snap iets niet, op het stickertje enzo staat nergens iets over bluetooth, maar in de device manager enzo staat van alles over bluetooth. Het typenummer is 803LCi, heb ik nu wel of geen bluetooth? :?. Heb ook geen bluetooth apparaten hier om het te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-04 20:59
Ik heb al sinds april een TM 800, ik ben er tevreden over behalve over de service van Acer. Vorige maand kreeg ik problemen met de klep (bij het openen van de klep was er speling tussen het grijs metallic deel en het grijze deel van de cover) hierdoor zat de klep te "los" aan het onderste deel van de laptop.

Ik heb naar Acer gebeld om mijn laptop naar hun te sturen voor reparatie, ik moest de laptop zelf naar Acer opsturen. Het viel mij op dat deze telefonist van Acer niet al te vriendelijk was ingesteld, bij mij waren ze best wel bot. Dus na 2 week maar bellen naar Acer om te vragen hou het met mijn laptop gaat. Tot mijn verbazing kreeg ik een Engels sprekend persoon aan de lijn, deze was wel vriendelijk maar in het Engels.... Volgens hem zou de laptop binnen 10 a 15 dagen gerepareerd worden, en mijn laptop was een week later "ingechecked" nadat ik hem had opgestuurd. Oke dus ik wacht nog een week, hierna heb ik nogmaals Acer Support gebeld om de status van mijn laptop te controleren. Dit maal gelukkig een Nederlands sprekend persoon. Hij kon de status niet opvragen in hun systeem maar ik kreeg een 0900 nummer van hem die ik moest opbellen. Hierbij vertelde hij erbij dat ze niet altijd vriendelijk zijn bij dit nummer. Het nummer was van IMD (een reparatie bedrijf dat los staat van Acer), hier vertelden ze mij dat ze wel meer telefoontjes van Acer klanten krijgen en dat ze dat mijn laptop niet bij hun was. Wat mijzelf verbaasd is dat Acer een telefoonnummer van een bedrijf geeft dat los van hun staat geeft en er ook nog bij zegt dat ze niet altijd vriendelijk zijn, volgens mij is het hun "pakkie an" om te controleren waar mijn laptop is.

Ik heb mijn laptop vandaag terug gekregen, de klep is gerepareerd :), maar ik heb nog een rare nasmaak van de Acer Service. Ik heb meerdere keren naar hun gebeld en ze waren niet altijd "klantvriendelijk". Ik vindt het goede laptops maar de service is slecht. Mijn laptop is ca. een maand weg geweest, gelukkig heb ik een laptop kunnen lenen via een vriend. Voor mijn studie Informatica heb ik een laptop nodig (je kan bijna niet zonder bij de Hanzehogeschool), het is dus dat ik een laptop kon regelen anders was het flink balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

ik kreeg tip van de laptopper om weer contact op te nemen met Acer. Ik heb ze vandaag geprobeerd te bellen en ik werd er tot 3 maal toe opgepleurd. Gewoon verbinding weg, na 3 keer 15 minuten te hebben mogen wachten..... Ik begin echt zeer veel spijt te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Kroxigor schreef op 20 October 2003 @ 21:50:
Heb net ook mijn tm803 binnen, maar ik snap iets niet, op het stickertje enzo staat nergens iets over bluetooth, maar in de device manager enzo staat van alles over bluetooth. Het typenummer is 803LCi, heb ik nu wel of geen bluetooth? :?. Heb ook geen bluetooth apparaten hier om het te testen...
Heb je 2 knopjes voorop, een blauw knipperend lampje, en als je het knopje indrukt verschijnt er op je scherm een Bluetooth Enabled / Disabled melding? Dan heb je Bluetooth...
Klikt minder... Heb (gelukkig) nog geen ervaringen met Acer wat dit betreft... Soms denk ik wel eens dat er gewoon een keurmerk o.i.d. zou moeten zijn voor service... Neem bijv. Kodak. mijn digicam was kapot, ik bel, krijg nummer van DHL en rekeningnummer, bel dit door aan DHL, 's middags staan ze voor m'n deur en een week later wederom met m'n cam.. kijk, da's service... Als ik jouw ervaring zo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Laatst online: 10-05 14:15
Dank je speedpete, ik heb dus inderdaad bluetooth :). Typisch want ik dacht dat er dan een b in het typenummer moest staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De accu heeft 2 series van 4 cellen, gewoon 8 dus... Het is gewoon een zuinig beestje
Of een goede accu...;)
Weet iemand wat voor verschillende 8 cell accu's er bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kroxigor schreef op 20 oktober 2003 @ 23:43:
Dank je speedpete, ik heb dus inderdaad bluetooth :). Typisch want ik dacht dat er dan een b in het typenummer moest staan.
Volgens mij heeft iedereen bluetooth sinds de nieuwe revisie ofzo... Mijn TM800Lci heeft t namelijk ook...
Anoniem: 85511 schreef op 20 oktober 2003 @ 21:48:
nog ff een vraagje over dat smartcard gebeuren...
ben dr een beetje mee aan t stoeien ;)
heb m nu in t bios zitten e.d.
kan ik er nu ook voor zorgen dat ik 1x bij bios het password invoer en windhoos zichzelf aanmeldt d.m.v. de smartcard?
kick...

Nog een vraag: ergens in het vorige topic hadden jullie het over een beschermrand ofzo :? die je er tussen deed als je het notebook dicht klapte... of heb ik dit niet goed begrepen? hoe ziet die eruit want volgens mij heb ik die niet...

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 21-10-2003 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Anoniem: 85511 schreef op 21 October 2003 @ 08:40:
[...]

Volgens mij heeft iedereen bluetooth sinds de nieuwe revisie ofzo... Mijn TM800Lci heeft t namelijk ook...

[...]

kick...

Nog een vraag: ergens in het vorige topic hadden jullie het over een beschermrand ofzo :? die je er tussen deed als je het notebook dicht klapte... of heb ik dit niet goed begrepen? hoe ziet die eruit want volgens mij heb ik die niet...
Het is een soort dun schuim/stof dat tussen het scherm en toetsenbord zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedpete schreef op 21 October 2003 @ 10:10:
[...]

Het is een soort dun schuim/stof dat tussen het scherm en toetsenbord zit.
heeft dynabyte blijkbaar weggegooid :( moet ik daar nog achteraan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik zou er niet achteraan gaan, ik zei in het begin, de 1e 2 dagen, denk dat ik die er wel tussen blijf douwen, en toen vergat ik em soms al :P en na die 2 dagen gebruik je em toch niet meer :P

En ff een oude post van je:
enig punt is dat de doos volgens mij al open was geweest.
Dat is vrij normaal, als winkel installeer je de laptop even, en globale tests uitvoeren.
Zo doen wij het ook met laptops voor klanten (En pc's).
Ik mocht het gelukkig zelf doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 23:26
Anoniem: 93566 schreef op 21 October 2003 @ 01:25:
[...]

Of een goede accu...;)
Weet iemand wat voor verschillende 8 cell accu's er bestaan?
Ga er maar vanuit dat voor elke type laptop er een andere batterij is, er een andere adapter is, er een andere...... is.....

Noem het op. standaardisatie is nog ver te zoeken bij laptops. Dat zij ook de, overigend zeer vriendelijk, man van Acer die ik aan de lijn had voor een nieuwe adapter. Geldt niet alleen voor Acer, maar voor elk merk dat laptops levert :{
Duurde 3 dagen voor ik een nieuwe had... redelijk netjes... (maandag 17.00 opgestuurd, dondedag 10.00 nieuwe binnen)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Kroxigor schreef op 20 October 2003 @ 23:43:
Alle nieuwe versies van de 80x serie hebben bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 22:27

Mooody

elmoody

Ik gebruik mijn 800LCi nu ook al enkele maandjes met veel plezier...

heb alleen 2 (kleine) probleempjes:

1. Soms voel je stroom aan de linker-zijkant (boven de audio aansluitingen)
2. USB is niet plug&play

voor de rest een prima apparaat :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

wat is acer een kutbedrijf!!!! ik sta al een uur bij ze in de wacht!!! gisteren ze geprobeerd te bellen. tot driemaal toe verbinding verbroken!!! ik koop NOOIT meer een acer. stelletje tering prutsers......

na 1:15 in de wacht te hebben gestaan, heb ik dan eindelijk een jongen aan de lijn gekregen en hem verteld wat het probleem was. klevende toets en twee keer de uppercase vervangen, maar wat dus niet de oplossing is. hij wordt nu vrijdag opgehaald op kosten van acer en ik hoop echt dat het nu wel goed gaat komen. jongen heeft het wel netjes allemaal in de rma gezet dus ik ben benieuwd...

ik houd jullie op de hoogte...

[ Voor 51% gewijzigd door HJR op 21-10-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb vandaag ook gebeld naar de Acer support a 20 Eurocentjes per minuut. Na heel lang wachten kreeg ik een Engels sprekende meneer aan de lijn die mij een RMA nummer gaf en het adres waar ik de laptop heen moet sturen ter reparatie.

Nu mijn vraag...
*Hoe versturen jullie deze laptop naar Acer? (via welke koeriersbedrijf)
*Moet ik 'm aangetekend/verzekerd versturen?

Verder heb ik ook niet meer alle orginele verpakkingen c.q. piepschuim dus ik zal 'm maar in m'n laptop tas stoppen en deze weer in een doosje doen. Hopelijk is dat geen probleem en krijg ik deze tas ook weer netjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Wat is er allemaal aan de hand met die Notebooks? Het lijkt wel of iedere Notebook van de gebruikers van dit Forum het ding minstens 1 keer moeten RMA'en. Is het wel verstandig om begin volgende maand ook deze te kopen? Of toch maar naar een ander merk, dat zou ik nie fijn vinden maar dit wil ik ook niet |:(
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

JaP.NeT schreef op 21 October 2003 @ 16:29:
Wat is er allemaal aan de hand met die Notebooks? Het lijkt wel of iedere Notebook van de gebruikers van dit Forum het ding minstens 1 keer moeten RMA'en. Is het wel verstandig om begin volgende maand ook deze te kopen? Of toch maar naar een ander merk, dat zou ik nie fijn vinden maar dit wil ik ook niet |:(
:'(
Lees voor het gemak eens even terug wat er allemaal geschreven wordt. Het lijkt misschien wel zo, maar het is dus absoluut niet altijd het geval... (bij lange na niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 17:41

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik vermoed dat mensen met een probleem eerder geneigd zijn om een topic/reply te posten dan degenen die alleen maar veel plezier met hun kewle 80x hebben (zoals ik :))

Bovendien zijn een paar van de probleem gevallen veel te breed uitgemeten in dit (en vorige) topic. Sommige mensen menen dat iedereen op de hoogte gehouden wil/moet worden van elk detail van hun 'probleem'....

[ Voor 39% gewijzigd door styno op 21-10-2003 16:42 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Styno schreef op 21 October 2003 @ 16:39:
Ik vermoed dat mensen met een probleem eerder geneigd zijn om een topic/reply te posten dan degenen die alleen maar veel plezier met hun kewle 80x hebben (zoals ik :) )
Inderdaad... misschien een idee voor een nieuwe poll... (weer 1 :P)

1. Ik heb een 800lci, geen problemen, ben tevreden
2. Ik heb een 800lci, geen problemen, ben niet tevreden
3. Ik heb een 800lci, wel problemen, ben tevreden
4. Ik heb een 800lci, wel problemen, ben niet tevreden
5. Ik heb een 803lci, geen problemen, ben tevreden
6. Ik heb een 803lci, geen problemen, ben niet tevreden
7. Ik heb een 803lci, wel problemen, ben tevreden
8. Ik heb een 803lci, wel problemen, ben niet tevreden

Eventueel nog met de 804 erbij... Kunnen we in 1 keer zien hoe tevreden iedereen is en welke laptops problemen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Ja dat snap ik allemaal heel goed, bedankt voor de geruststellin ;). Het lijkt er alleen op dat het forum een negatief tintje krijgt, natuurlijk het is er voor bedoeld om te discussieren over problemen maar voor potentiele kopers, zoals ik, geeft het me nie zon goed gevoel. Al ben ik wel blij waar ik evt. op moet letten straks. Kortom voordelen en nadelen, maar ben nog steeds hartstikke blij met dit Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedpete schreef op 21 October 2003 @ 16:43:
[...]

Inderdaad... misschien een idee voor een nieuwe poll... (weer 1 :P)

1. Ik heb een 800lci, geen problemen, ben tevreden
2. Ik heb een 800lci, geen problemen, ben niet tevreden
3. Ik heb een 800lci, wel problemen, ben tevreden
4. Ik heb een 800lci, wel problemen, ben niet tevreden
5. Ik heb een 803lci, geen problemen, ben tevreden
6. Ik heb een 803lci, geen problemen, ben niet tevreden
7. Ik heb een 803lci, wel problemen, ben tevreden
8. Ik heb een 803lci, wel problemen, ben niet tevreden

Eventueel nog met de 804 erbij... Kunnen we in 1 keer zien hoe tevreden iedereen is en welke laptops problemen hebben...
* Roberto = dood op
* Roberto maakt morgen die pol wel :Y)
HJR schreef op 21 oktober 2003 @ 13:19:
wat is acer een kutbedrijf!!!! ik sta al een uur bij ze in de wacht!!! gisteren ze geprobeerd te bellen. tot driemaal toe verbinding verbroken!!! ik koop NOOIT meer een acer. stelletje tering prutsers......

na 1:15 in de wacht te hebben gestaan, heb ik dan eindelijk een jongen aan de lijn gekregen en hem verteld wat het probleem was. klevende toets en twee keer de uppercase vervangen, maar wat dus niet de oplossing is. hij wordt nu vrijdag opgehaald op kosten van acer en ik hoop echt dat het nu wel goed gaat komen. jongen heeft het wel netjes allemaal in de rma gezet dus ik ben benieuwd...

ik houd jullie op de hoogte...
* Roberto denkt... die problemen heb je zo weer terug :Y)
Ik heb namelijk 4x rma gehad + nieuwe laptop en ik heb het nu weer :(
Is gewoon een fout in het model, mijn 4 jaar oude Travelmate TE7100 zijn knopjes werken nog perfect.

[ Voor 38% gewijzigd door Roberto op 21-10-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stiffener schreef op 21 October 2003 @ 12:32:
[...]

Ga er maar vanuit dat voor elke type laptop er een andere batterij is, er een andere adapter is, er een andere...... is.....

Noem het op. standaardisatie is nog ver te zoeken bij laptops. Dat zij ook de, overigend zeer vriendelijk, man van Acer die ik aan de lijn had voor een nieuwe adapter. Geldt niet alleen voor Acer, maar voor elk merk dat laptops levert :{
Duurde 3 dagen voor ik een nieuwe had... redelijk netjes... (maandag 17.00 opgestuurd, dondedag 10.00 nieuwe binnen)
Dat vind ik dus heel vreemd, waarom werken ze niet aan standaardisering? Nu zijn we overgeleverd aan de willekeur van de fabrikant, die weet dat de consument toch geen kant op kan met het kopen van een nieuwe accu. Er is helemaal geen concurrentie op het gebied van laptopbatterijen. Vandaar de hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een update op mijn opmerking van gisteren waar niet op gereageerd is:

ComputerPirates heeft mij vandaag per mail bevestigd dat de harddisk van 40 Gb in de 803clib inderdaad 5400 rpm is. Ik kan dat echter nog steeds niet geloven omdat overal de 803 wordt verkocht met een 4200 rpm 40 gb-er.

Kan iemand hier duidelijkheid over geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had een vraagje over de Garantie bij Acer, als er iets mis is, dan moet je hem opsturen? Zijn de verzendkosten dan voor jou of voor Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

RS_003, edit je TS even.
Vanaf 1 oktober hebben ALLE Acer producten 1 jaar garantie i.p.v. 2 jaar. Ook de extra garantie is veranderd naar Acer Advantage.
Anoniem: 76107 schreef op 21 October 2003 @ 18:18:
Nog even een update op mijn opmerking van gisteren waar niet op gereageerd is:

ComputerPirates heeft mij vandaag per mail bevestigd dat de harddisk van 40 Gb in de 803clib inderdaad 5400 rpm is. Ik kan dat echter nog steeds niet geloven omdat overal de 803 wordt verkocht met een 4200 rpm 40 gb-er.

Kan iemand hier duidelijkheid over geven ?
Het zijn 4200rpm schijven :)

Voor alle mensen hier:
Ik ben werkzaam bij Service en Support, ben daar Support Engineer :)
De reparatietijd voor de standaardgarantie nu is 10~15 werkdagen. Doa's 3~5 werkdagen.

Tip voor toevoegingen aan het type:
L: Laptop
C: Combo-drive
M: Dvd-brander, behalve de 662, die heeft +/-
I: Wireless
B: Bluetooth.

Alle 800 zijn ..b, dus alle Bluetooth.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93566 schreef op 21 oktober 2003 @ 18:26:
Ik had een vraagje over de Garantie bij Acer, als er iets mis is, dan moet je hem opsturen? Zijn de verzendkosten dan voor jou of voor Acer?
Standaard garantie is 1 jaar Return to Base, oftewel send-in.
Terugsturen gebeurd met DHL, kosten voor Acer :)

Doa's worden gehaald op onze kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Laatst online: 08:04

IJ

Anoniem: 34225 schreef op 21 October 2003 @ 18:29:
Ik ben werkzaam bij Service en Support, ben daar Support Engineer :)
De reparatietijd nu is 10~15 werkdagen. Doa's 3~5 werkdagen.
Je zegt dat de reparatietijd 10 a 15 werkdagen duurt op dit moment.... Hoe zit dit dan met de Acer Advantage New Edition garantie? Op de Acer site onder "voordelen" van de New Edition staat letterlijk:

"Herstel binnen vijf werkdagen"

Klopt dit gewoon niet.... of is dit voor klanten met de Advantage New Edition ook echt 5 werkdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik wil nog wel de opmerking plaatsen als gelukkige bezitter van een 800cli, dat er maar weinig andere opties qua laptops zijn met zo'n goede kwaliteits prijs verhouding. Misschien zijn er wel veel problemen mee, ik heb iig nergens last van behalve het synaptics gebeuren wat overduidelijk aan de software ligt.

Die synaptics touchpads zitten in zowat elke laptop, dus ook hier zul je hetzelfde verhaal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IJ schreef op 21 October 2003 @ 18:40:
[...]

Je zegt dat de reparatietijd 10 a 15 werkdagen duurt op dit moment.... Hoe zit dit dan met de Acer Advantage New Edition garantie? Op de Acer site onder "voordelen" van de New Edition staat letterlijk:

"Herstel binnen vijf werkdagen"

Klopt dit gewoon niet.... of is dit voor klanten met de Advantage New Edition ook echt 5 werkdagen?
Heb de post aangepast :)
Voor standaardgarantie is het 10~15 werkdagen.. Excuus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 21-10-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJ
  • Laatst online: 08:04

IJ

Het binnen 5 dagen repareren met Advantage New Edition kunnen ze dan ook echt waar maken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VWK,
Dat betekent dus dat ComputerPirates (www.computerpirates.com) keihard liegt over de harde schijf? Ze zetten duidelijk op hun site neer dat het 5400rpm is en geven in een mail naar mij toe aan dat ze het bij Acer nagevraagd hebben!

Stel, ik koop nu de 803clib bij CP en kom tot de ontdekking dat het toch "gewoon" 4200rpm is. Heb ik dan iets om op te staan? Ik heb namelijk dan een produkt gekocht met een bepaalde eigenschap die is bevestigd door de verkoper. Benieuwd waar ik dan als koper recht op heb. Of geld terug of alsnog een snellere HD uiteraard zonder bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 21 October 2003 @ 18:30:
[...]

Bedankt, dus de verzendkosten naar jullie toe is voor mij? Horen jullie daar niet voor te betalen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22623

Anoniem: 76107 schreef op 21 October 2003 @ 18:57:
VWK,
Dat betekent dus dat ComputerPirates (www.computerpirates.com) keihard liegt over de harde schijf? Ze zetten duidelijk op hun site neer dat het 5400rpm is en geven in een mail naar mij toe aan dat ze het bij Acer nagevraagd hebben!

Stel, ik koop nu de 803clib bij CP en kom tot de ontdekking dat het toch "gewoon" 4200rpm is. Heb ik dan iets om op te staan? Ik heb namelijk dan een produkt gekocht met een bepaalde eigenschap die is bevestigd door de verkoper. Benieuwd waar ik dan als koper recht op heb. Of geld terug of alsnog een snellere HD uiteraard zonder bijbetaling.
Waarom zouden ze moeten liegen? Hardeschijven zijn immers te vervangen en zie dan zelf ook niet inw aarom computerpirates diet niet zou doen dan wel waarom ze niet gewoon een bepaalde serie laptops hebben opgekocht die een 5400 rpm schijf hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22623 schreef op 21 October 2003 @ 19:32:
[...]

Waarom zouden ze moeten liegen? Hardeschijven zijn immers te vervangen en zie dan zelf ook niet inw aarom computerpirates diet niet zou doen dan wel waarom ze niet gewoon een bepaalde serie laptops hebben opgekocht die een 5400 rpm schijf hebben,
Omdat ze het dan niet bij Acer zouden hoeven navragen, wat ze blijkbaar zeggen wel gedaan te hebben. Acer levert ze niet met 5400 rpm schijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Wat fijn dat we nu iemand van Acer zelf in ons midden hebben, een zeer goed initiatief wat ik/we zeer op prijs stel(len) (denk ik). Nu maar hopen dat u dit topic regelmatig bezoekt. 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat van 1 jaar garantie is bullshit
tegenwoordig is het bij wet verplicht 2 jaar garantie te geven
(correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Anoniem: 34225 schreef op 21 oktober 2003 @ 18:30:
[...]

Hoe regel je zoiets dan. Moet ik DHL gewoon bellen en zeggen dat de rekening naar Acer moet?

Nog een vraag. Wat is een Doa eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
xantos schreef op 21 October 2003 @ 21:42:
[...]

Hoe regel je zoiets dan. Moet ik DHL gewoon bellen en zeggen dat de rekening naar Acer moet?

Volgens mij een Death Or Alive. Maar wat Acer daar onder verstaat is natuurlijk aan Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511 schreef op 21 October 2003 @ 21:40:
dat van 1 jaar garantie is bullshit
tegenwoordig is het bij wet verplicht 2 jaar garantie te geven
(correct me if i'm wrong)
De reseller is aan de consument verplicht om 2 jaar garantie te geven, niet de fabrikant, want die verkoopt meestal niet rechtstreeks aan particulieren. Als de reseller van de fabrikant/distributeur maar 1 jaar garantie krijgt, moet-ie zelf maar uitzoeken hoe hij klanten met garantieclaims in het tweede jaar tevreden wil stellen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaP.NeT schreef op 21 October 2003 @ 21:48:
[...]

Volgens mij een Death Or Alive. Maar wat Acer daar onder verstaat is natuurlijk aan Acer.
Lol _/-\o_

Nee, 't-is een 'dead on arrival'. Als dat ding dus al stuk is als je 'm net ontvangen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Anoniem: 87050 schreef op 21 October 2003 @ 21:52:
[...]

Lol _/-\o_

Nee, 't-is een 'dead on arrival'. Als dat ding dus al stuk is als je 'm net ontvangen hebt ;)
:) aha.. bedankt. Helaas heb ik geen Doa dus ik zal 'm zelf moeten versturen. Weet iemand hoe je dit moet regelen met DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 34225 schreef op 21 October 2003 @ 18:29:
RS_003, edit je TS even.
Dit is op zich wel interessant, want ik geloof dat volgens Europees recht je toch recht hebt op 2 jaar garantie (ik heb em toch al in augustus gekocht dus 2 jaar garantie >:) ).

Overigens vind ik net zoals iemand al eerder postte vind ik ook de telefonische ondersteuning heel erg slecht:

Ik heb Acer toen ik hem net had proberen te bellen over de WiFi problemen die ik had en na heel lang in de wacht te hebben gestaan (verscheidene keren) uiteindelijk het probleem zelf opgelost. Met behulp van kanalen/updaten drivers en antenne draaien 8)7 .

Nu heb ik dus probleem met de plakkende muisknop, hij doet nu echt bijna nix meer en daarom weer proberen te bellen. Het is echt onmogelijk om er doorheen te komen, na heel lang te wachten a 20 eurocent wordt de verbinding verbroken :( .

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 21-10-2003 22:07 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
yep, heb ook gehad vandaag. Ben je 10 minuten of langer aan het wachten, wordt plotseling gewoon de verbinding verbroken. Dat is echt heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vwk, weet jij of er vanuit Acer druk is op Synaptics wegens de wazige software problemen met het touchpad? En dan bedoel ik, het uitvallen van de scroll functionaliteit op een willekeurig moment. Het gebied waar je dan normaal scrollt is dan net zo min een muisgebied als met scroll, met als enige verschil dat er niet meer gescrolled wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

RS_003 schreef op 21 October 2003 @ 17:34:
[...]

* Speedpete = dood op
* Speedpete maakt morgen die pol wel :Y)
Desalniettemin, toppie dat je het doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76107 schreef op 21 October 2003 @ 18:57:
VWK,

Ik weet niet of ze liegen. Ik heb alleen gezien dat er in de sparepartlist voor de 800 serie alleen 4200rpm schijven staan. Vraag het morgen ff zeker na, maar ik weet het 99% zeker. Lijkt me sterk dat bij een repair een 5400rpm voor een 4200rpm vervangen word ;)
Jou probleem, om het zo te noemen, met ComputerPirates, is iets tussen jou en hun. Succes :)
Anoniem: 93566 schreef op 21 October 2003 @ 19:10:
[...]

Bedankt, dus de verzendkosten naar jullie toe is voor mij? Horen jullie daar niet voor te betalen? 8)
Als het een DOA is regelen wij de Pick-up. Is het geen DOA, dan moet de klant het zelf regelen, op eigen kosten :)
JaP.NeT schreef op 21 October 2003 @ 20:59:
Wat fijn dat we nu iemand van Acer zelf in ons midden hebben, een zeer goed initiatief wat ik/we zeer op prijs stel(len) (denk ik). Nu maar hopen dat u dit topic regelmatig bezoekt. 8) _/-\o_
Geen u, ben pas 20, anders voel ik me zo oud ;)
Even ter verduidelijking. Dit is een persoonlijk initiatief, niet iets van Acer uit. Ik help waar ik kan, met de info die ik heb en beschikbaar is voor consumenten. Ik ga hier geen toezeggingen doen of wat dan ook. Begrijpelijk, mag ik hopen :)
xantos schreef op 21 oktober 2003 @ 21:42:
[...]

Zie hierboven :)
Bij een DOA word de pick-up door ons geregeld, op onze kosten :)
w-k-pieters schreef op 21 oktober 2003 @ 22:06:
Overigens vind ik net zoals iemand al eerder postte vind ik ook de telefonische ondersteuning heel erg slecht:

Ik heb Acer toen ik hem net had proberen te bellen over de WiFi problemen die ik had en na heel lang in de wacht te hebben gestaan (verscheidene keren) uiteindelijk het probleem zelf opgelost. Met behulp van kanalen/updaten drivers en antenne draaien 8)7 .

Nu heb ik dus probleem met de plakkende muisknop, hij doet nu echt bijna nix meer en daarom weer proberen te bellen. Het is echt onmogelijk om er doorheen te komen, na heel lang te wachten a 20 eurocent wordt de verbinding verbroken :( .
073-6459645.
Grote kans dat je nog doorgezet word naar de helpdesk (queue-grootte..)
Vraag naar de afdeling service & support.
Heb je dit met de linkermuisknop? Dat er geen, ja, gevoel in zit, zeg maar?
Anoniem: 14124 schreef op 21 October 2003 @ 22:11:
vwk, weet jij of er vanuit Acer druk is op Synaptics wegens de wazige software problemen met het touchpad? En dan bedoel ik, het uitvallen van de scroll functionaliteit op een willekeurig moment. Het gebied waar je dan normaal scrollt is dan net zo min een muisgebied als met scroll, met als enige verschil dat er niet meer gescrolled wordt.
Daar weet ik zo niks van... Het enige wat ik weet is wat iemand anders hier postte, dat het Synaptics eigen is... Ik weet er verder niks van, sorry :)

Het lijkt me logisch dat het absoluut niet de bedoeling is dat er gesproken moet gaan worden, in de zin van, ja maar er zit een medewerker van jullie op GoT en ......

Dit is niet Acer gerelateerd. Ik kan jullie tot zover ik daar over beschik informatie geven over afhandelingen e.d. Of ik dat nou aan de telefoon vertel, of als ik mensen buiten werktijd tegenkom in persoon, daar is niks mis mee.
Voor echte reparatieafhandelingen, gaat het gewoon via de normale kanalen.

Voor de rest: brand los :)

Edit: Rs_003, het modemprotocol is V90/V92, niet V9.0/V9.2 :+
[/mierenneuk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel vreemd dat bij reparaties van de laptop de klant zelf moet opdraaien voor de kosten :) Je zou zeggen dat Acer gewoon een goedwerkend exemplaar hoort uit te leveren. Doordat de klant voor die kosten zelf moet opdraaien, mis je ook een stuk extra wil bij Acer om op kwaliteit te letten.

Als Acer die kosten wel zelf zou dragen, zou er ook beter op de kwaliteit van leveringen gelet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het uitvalspercentage is onder de 1% :o
Dat is ook niet weinig ofzo :z :+

Ik snap mensen niet. Ze kopen een laptop met Carry-in garantie, oftewel, zelf zorgen dat hij bij Acer komt. Gaan ze mee akkoord (want ze sluiten de koop). Dat ze er niet op letten, of daar achteraf problemen mee hebben, denk daar dan eerder aan, en niet achteraf.
Bij de koop hebben ze nog de keus om een garantiepakket aan te schaffen (waardoor we nog goedkoper zijn dan een Toshiba o.i.d.) .

Je "statement" dat de klant voor de kosten op moet draaien is een beetje overdone. De reparatie is onze kosten, de terugzending ook. Alleen het opsturen. Het komt vaak genoeg voor dat ik een adapter op heb gestuurd naar een klant, ook al was zijn machine 6 maanden oud.
En dan heb ik niet eens de oude adapter gezien, maar dan word er wel dezelfde dag een andere door mij verstuurd, mits op voorraad. Dan kost het Acer bij elkaar 60 euro ex, bijv. Maar heeft de klant wel de volgende werkdag weer een goeie adapter.
Niet om mezelf op een voetstuk te plaatsen, maar heet dat geen service?

Mijn ervaring bij een vorige werkgever bij andere bedrijven (Dell) is toch wel erg dramatisch te noemen. 2,5u in de wacht staan, voor een fanduct, en hem 4 weken later ontvangen.....

Zal je bij ons niet zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Minder dan 1% uitval?? Wow... zegt veel :)

In de tijd dat ik bij Compaq werkzaam was op de RMA afdeling vroeg ik mij ook wel eens af welke sukkel (nofi) nou weer z'n laptop teruggestuurd had...

Armada's met volledig Napster (destijds wel ja :P) en andere zut installed die teruggestuurd werden met de opmerking dat ze dood waren en de HD niet werkte... ik heb me toch veel RMA's afgekeurd >:)

En toch, 1% is niet veel en geeft misschien een beeld van hoe verdraait het er hier uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dat geval ;)

Weet je hoe het zit met een oplossing voor de matige VGA-out? Ik heb daar in mei de technische dienst over gesproken, en die vertelde dat er al aan een oplossing daarvoor gewerkt werd. Weet jij of er inmiddels al iets op gevonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:07

alienfruit

the alien you never expected

Weew. Ik heb me garantiebewijs/creditcard ding ontvangen! Tijd om de laptop terug naar Base te sturen voor controle door de dokter o.a voor zijn linkermuisknop en dat ie helft van de tijd niet aanspringt (echt irritant). vvk weet jij of dit probleem bekend is dat je op de aan/uit knop drukt en dat ding start niet door (geen biosplaatje ding)...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 34225 schreef op 21 October 2003 @ 23:33:

073-6459645.
Grote kans dat je nog doorgezet word naar de helpdesk (queue-grootte..)
Vraag naar de afdeling service & support.
Heb je dit met de linkermuisknop? Dat er geen, ja, gevoel in zit, zeg maar?
Thnx, dat ga ik dan straks even proberen. En ja wat je zegt klopt, het voelt alsof er geen gevoel meer inzit. Eerst nog een klein beetje maar nu helemaal niets meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 34225 schreef op 21 October 2003 @ 23:45:
Het uitvalspercentage is onder de 1% :o
Dat is ook niet weinig ofzo :z :+
Nou veel beter worden de verkoopargumenten niet 8) :+ :) . Maar bedoel je hiermee doa's, gewoon van alle lapies of specifiek de 80x serie.

Ik vind het overigens wel heel cool van je dat je hier als serviceman van Acer onze vragen wilt beantwoorden (in je vrije tijd) _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op 21 oktober 2003 @ 23:55:
[...]

In dat geval ;)

Weet je hoe het zit met een oplossing voor de matige VGA-out? Ik heb daar in mei de technische dienst over gesproken, en die vertelde dat er al aan een oplossing daarvoor gewerkt werd. Weet jij of er inmiddels al iets op gevonden is?
Is mij eigenlijk niks van bekend :?
Heb echt nog nooit iemand gehad die klaagde over slechte VGA-out kwaliteit.
alienfruit schreef op 22 October 2003 @ 03:47:
Weew. Ik heb me garantiebewijs/creditcard ding ontvangen! Tijd om de laptop terug naar Base te sturen voor controle door de dokter o.a voor zijn linkermuisknop en dat ie helft van de tijd niet aanspringt (echt irritant). vwk weet jij of dit probleem bekend is dat je op de aan/uit knop drukt en dat ding start niet door (geen biosplaatje ding)...?
Is niks bekends :) Kan een productiefoutje zijn.... Waarschijnlijk zullen ze de casing vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

mijn voeding piept de eingelijk altijd... wie heeft daar nog meer problemen mee?
mijn 800 had geen piepende voeding mijn 803 wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w-k-pieters schreef op 22 October 2003 @ 10:12:
[...]

Thnx, dat ga ik dan straks even proberen. En ja wat je zegt klopt, het voelt alsof er geen gevoel meer inzit. Eerst nog een klein beetje maar nu helemaal niets meer :|
Mss krijg ik je zo wel aan de lijn :+
Het probleem met de touchpad is redelijk simpel op te lossen, er is een andere revisie van de casing. Schijnt aan de touchpad zelf te liggen.
w-k-pieters schreef op 22 October 2003 @ 10:21:
[...]

Nou veel beter worden de verkoopargumenten niet 8) :+ :) . Maar bedoel je hiermee doa's, gewoon van alle lapies of specifiek de 80x serie.

Ik vind het overigens wel heel cool van je dat je hier als serviceman van Acer onze vragen wilt beantwoorden (in je vrije tijd) _/-\o_ .
Ik ben geen PR man. Ik weet alleen hoe ik en mijn collega's werken, incl. de mannen van de TD. Van de TD & Service en Support steek ik mn handen voor in het vuur. :)
We kunnen natuurlijk niet iedereen tevreden houden, maar we doen wel allemaal ons best. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Anoniem: 34225 schreef op 22 October 2003 @ 10:26:
[...]

Mss krijg ik je zo wel aan de lijn :+
Het probleem met de touchpad is redelijk simpel op te lossen, er is een andere revisie van de casing. Schijnt aan de touchpad zelf te liggen.
Simpel op te lossen? Simpel vind ik: Nieuwe software ofzo, en klaar. Andere revisie casing, RMA, gaat tijdje overheen, niet zo simpel :P

Maar heb net Acer gebeld gehad, eerst naar dat 0800 nummer, vriendelijke dame verwijst me toch door naar Helpdesk, helaas, niet goedkoop doorverbonden worden :P
Nouwja, paar minuten in de wacht, viel dus gelukkig mee, krijg 1 man aan de lijn, leg mijn Systeem CD probleem uit, volgens mij snapte ie et niet helemaal, iig, hij ging me doorverbinden naar afdeling verkoop.
Denk ik daar aan te zijn gekomen, leg me probleem uit,
"Ok dan ga ik u even doorverbinden naar de afdeling verkoop"
Ik: :? :? Waar spreek ik nu dan mee?
"De receptie".

Ok, kan gebeuren :) Daarna wel doorverbonden met verkoop, probleem uitgelegd, en een mailtje moeten sturen met wat info en beschrijving.
Totaal tijd, viel gelukkig best mee, denk minuut of 7. Nu nog wachtend op reply van mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:23
Er is ook een nederlandse handleiding in PDF formaat op de acer ftp server.

ftp://ftp.support.acer-eu...80x/manual/tm800ug_nl.pdf

Misschien iets om toe te voegen aan de openingspost.

[ Voor 3% gewijzigd door Faxe op 22-10-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 22 October 2003 @ 10:22:
[...]

Is mij eigenlijk niks van bekend :?
Heb echt nog nooit iemand gehad die klaagde over slechte VGA-out kwaliteit.
Echt niet? Het is volgens mij een van de eerst bekende problemen van deze laptop, is al in deel 1 van dit topic vaak aan de orde geweest en is in alle verdere delen van dit topic toch regelmatig teruggekomen. Het staat ook in de openingspost vermeld onder bekende problemen. De Acer-medewerker die ik in mei hierover sprak kende zelfs het probleem al, maar kon toen nog geen oplossing bieden.

Maar maar maar... Hebben ze nou al iets? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M'n CPU-gebruik van m'n TM schiet sinds vandaag trouwens omhoog als ik een pagina op GoT open. Ligt dat wellicht aan die Cinenova-reclamebanner? Normaal laat ik altijd een GoT-venstertje openstaan, maar nu gaat m'n fan zelfs continue draaien als ik dat te lang doe. Als ik m'n reclameblokker echter aanzet heb ik er geen last meer van :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
over 1 uurtje ofzo heb ik mijn huischwerk af en dan begin ik aan het fine tunen van de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

CPU load is idd door banner stuk hoger, net zonder GoT/IE open, 5% cpu load, met winamp aan, met redelijk zware albumlist plugin, tenminste naar mijn idee zwaar, irc, en msn actief, en icq en andere progs standaard op achtergrond.
GoT aan, en dan banner bekijkend, tussen de 30/40 constant. Maar de fan blijft wel uit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375 schreef op 20 October 2003 @ 13:09:
LOL!

Ik heb nu 2 TM 803LCi's !!!

-4e keer teruggestuurd naar leverancier ism Acer.
-leverancier boekt geld terug

-KaoZ besteld een nieuwe
-Kaoz krijgt een nieuwe 803LCi, deze werkt 100% top _/-\o_

-6 week later staat er een pakketdienst voor de deur
-KaoZ ziet zijn oude 803LCi met zijn oude RMA.nr

-KaoZ heeft er nu 2 en is blij :)

Natuurlijk had de laatste 803LCi naar mijn leverancier gemoeten, ipv naar mij.
Maar het is hun eigen fout, ik ga er niet achteraan bellen, als ze hem terug willen nemen ze maar contact met mij op :)

Ik ga ff verder spelen >:)

Groets!

ps. Zie signature ;)
Ik zie deze post nu pas. Ik vind het vreemd, er worden nooit omruilingen gedaan van klanten bij leveranciers, waar Acer ze bij helpt. Niet bij de Helpdesk, niet bij Service & Support.
Als er besloten word om een andere laptop in te zetten, word in de oude case erbij gezet, laptop eigendom Acer, of laptop .. (andere bestemming).
Blijkbaar is dat dus bij jou verkeerd gegaan.
Feit is wel dat jij in het bezit bent van een laptop van iemand anders, waar jij voor getekend hebt. Dit maakt jou nog geen eigenaar. Acer is misschien de fout ingegaan, maar jij zit ook fout. Jij hebt getekend voor iets waar je geen eigenaar van bent. Je hebt immers een creditfactuur van je leverancier. Lijkt me niet echt een Acer-probleem, maar een probleem van je leverancier.
Vind ergens wel flauw dat je het zo laat. Er zijn echter niet veel omruilingen geweest van 800's (zeker op 1 hand te tellen) dus dit is zo terug te vinden. Is altijd te zien welke repeatcase's zijn. Dus kijk niet vreemd op als je mij morgen aan de lijn hebt :+

Over het VGA-out probleem heb ik nog niemand kunnen spreken, ik kijk daar morgen even voor :)
Staat me eerlijk niks van bij, heb er nog nooit een RMA voor gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 22 October 2003 @ 20:09:
[...]
Over het VGA-out probleem heb ik nog niemand kunnen spreken, ik kijk daar morgen even voor :)
Graag. Ik had er eigenlijk al weer eens over willen bellen, dus kijk niet vreemd op als je mij morgen aan de lijn hebt :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 34225 schreef op 22 October 2003 @ 20:09:
[...]

Er zijn echter niet veel omruilingen geweest van 800's (zeker op 1 hand te tellen) dus dit is zo terug te vinden. Is altijd te zien welke repeatcase's zijn. Dus kijk niet vreemd op als je mij morgen aan de lijn hebt :+

VGA out = vaag

En dan moet ik 1 vingertje zijn want mijnes is dus helemaal vervangen nadat een bepaald persoon @ imd mijn laptop had gemaakt maar hij dus niet meer aanging of na 1 min uitviel. :|

Volgens mij ben jij iets te pro acer bezig B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Updated :Y)

Maar natuurlijk sta ik open voor opmerkingen of suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op 22 October 2003 @ 20:23:
[...]

Graag. Ik had er eigenlijk al weer eens over willen bellen, dus kijk niet vreemd op als je mij morgen aan de lijn hebt :+ ;)
Lol :D :+
RS_003 schreef op 22 October 2003 @ 20:30:
[...]
Volgens mij ben jij iets te pro acer bezig B)
Sure B)

Ik krijg m'n salaris toch wel. Ik ben alleen best trost op het feit dat ik bij Acer werk :P
Ik zit er voor service, dus die geef ik mensen ook zoveel mogelijk. Als ik dan hoor dat mss zaken zijn gelopen zoals het niet had moeten lopen, vind ik dat best vervelend ja.
Zoiets heet volgens mij hart voor de zaak hebben ;)

Ik weet waar Acer voor staat, en ik weet waar ik voor sta, alsmede mijn collega's van Service en Support.

En tuurlijk ben ik pro-acer bezig. Als ik vind dat ze kut produkten kopen ga ik er niet werken natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hoeveel tijd gaat er over het algemeen overheen voordat Acer mail beantwoord?
Heb aan het begin van middag mail gestuurd, en ben benieuwd wat de response tijd is.
Mailtje zal waarschijnlijk wel een paar keer intern geforward worden, netzoals vanmiddag aan de telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mail? Ligt eraan waarnaar je het verstuurd hebt :)
Telefonisch is toch makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mail naar ehm, benelux<at>acer-euro<dot>com
Dat was wat ze mij telefonisch zeiden, dus dat maar even gedaan.
Misschien dat jij die mail wel krijgt :P Subject: Systeem CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Anoniem: 14124 schreef op 21 October 2003 @ 23:39:
Wel vreemd dat bij reparaties van de laptop de klant zelf moet opdraaien voor de kosten :)
Als Acer die kosten wel zelf zou dragen, zou er ook beter op de kwaliteit van leveringen gelet worden.
Produkten die je via een winkel koopt in het centrum van je stad/dorp of via een winkel in een winkelcentrum. die breng je toch ook zelf terug :?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.