Acer Travelmate 80x topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.975 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57
Het Acer Travelmate 80x topic deel 2

Door RS_003

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
Duitse site met tips

Quote van tomshardware
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.
Specificaties:

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Centrino processor van 1.3 Ghz tot 1.6 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.

De chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA/UXGA TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 16bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke tot goede geluid kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
 1 × CardBus type II slot
 1 × RJ-11 jack voor modem
 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
 1 × DC-in jack voor de AC adapter
 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
 1 × external VGA port
 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
 1 × microphone/ line-in jack
 1 × FIR port
 1 × IEEE 1394 poort
 4 × USB 2.0 porten
 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
 1 × 100-pin docking poort
 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V9.0/9.2 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie.

Garantie, u krijgt er 2 jaar garantie bij inclusief 1 jaar internationale dekking.

Drivers

De Acer FTP Site
De Acer FTP site, waarop het programma winflash staat waarmee u zonder diskette station kunt flashen, en de nieuwste biosen + drivers voor alle systeem onderdelen kunt vinden. En verder ook nog online handleidingen.

Verkooppunten
TravelMate 800CLi
TravelMate 803CLi

Bekende Problemen
- pieptoon als de laptop uitstaat ( Bios update ? )
- power loss van 3% na een nachtje uit ( Bios update ? Niet iedereen heeft er last van. )
- slechte VGA out ( Bios update ? Niet iedereen heeft er last van. )
- mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk )
- opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur ( bij sommige )

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg

Zie ook deel 1

Ik heb er hard aan gewerkt ;) Ben bijna 2 uur bezig geweest. ( Alles gewoon getypt en niet ge-copy pasted. )

Dit is btw me 1e keer dat ik een openings post verzorg. :)

[ Voor 8% gewijzigd door LopeZ op 08-06-2003 12:53 . Reden: Kleine foutjes er uit. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:59
Mooie first post zeer uigebreid :P die Radeon M9 bevalt mij wel :P das volgens mij die 9000 mobility verders jammer dat het een intel is :D ben nou eenmaal AMD fan sorry :)

[ Voor 67% gewijzigd door Astennu op 04-06-2003 17:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84377

Chapeau RS! Je hebt jezelf overtroffen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 84377 schreef op 04 juni 2003 @ 17:13:
Chapeau RS! Je hebt jezelf overtroffen! :D
Dank u, dank u :) 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82586

Weet iemand al wanneer ze die prijzen gaan verlagen (ivm prijsverlaging centrino processors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
deze maand zou dat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46834

Mag ik jullie er op wijzen dat de tm 800 voor 1609 pleuro
te koop is bij http://www.2mcomputers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 46834 schreef op 04 June 2003 @ 18:26:
Mag ik jullie er op wijzen dat de tm 800 voor 1609 pleuro
te koop is bij http://www.2mcomputers.nl
edit:
Laat maar, mag ik nog nixx over zeggen.

Maar als je nu die laptop wil dan zou ik hem zeker daar kopen, ik weet niet hoe goed hun service is maar met die acer laptops zit dat denk wel goed, dus die zal je "hopelijk" niet rma hoeven doen :)

[ Voor 55% gewijzigd door Roberto op 04-06-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4322

En waarom kan daar niet gewoon een indicatie van die grote prijsdaling gegeven worden dan? Grofweg.
[edit]
Het is dus al weg, nouja afwachten dan maar he

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 4322 op 04-06-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

dikkiedik schreef op 04 June 2003 @ 18:04:
deze maand zou dat gebeuren.
Dat is inmiddels al gebeurt, alleen de retailers moeten hun prijzen nog laten zakken.

Ik weet niet of deze vraag nog op prijs wordt gestelt maar oke,

Ik heb vandaag mijn iPod 5 GIG binnen gekregen, nu ben ik nieuwsgierig of de Firewire poort van de Acer ook met de iPod kan samen werken? weet iemand dit zeker, of zou iemand dit kunnen testen? alvast bedankt dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

ik heb beat-it al gemaild of ze de prijs van mijn bestelde laptop nog enigszins omlaag kunnen trekken....ik vind dit echt heel lullig als ik 160 euro meer moet betalen, terwijl ik 'm vandaag heb besteld :/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 12:11

Xan

Hier nog een paar minpuntjes van de Acer Travelmate 80x.:

- De accu heeft een klein beetje speling, daardoor kan de behuizing soms een krakend geluidje maken.
- Bij de linker- en rechtervoorzijde kan de zilveren kleur loslaten/afgeven (ter grote van ca 1mm. spots).
- Het toetsenbord kan vrij makkelijk slijten/afgeven(de text op de knoppen.. er wordt oa. de down-arrow genoemd).

Deze heb ik gevonden op het forum van de duitse link die bovenaan staat, iemand heeft al een 2 maand de Acer 803 en dit gebeurde bij zijn laptop.

Verder zijn de 1e twee nadelen bevestigd door andere mensen op dat forum.

edit: typo, en context ietsjes aangepast.

[ Voor 18% gewijzigd door Xan op 04-06-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
- De accu heeft een klein beetje speling, daardoor kan de behuizing soms een krakend geluidje maken.

geen last van bij mij.
Moet ie wel het slot dicht schuiven he :D

- Bij de linker- en rechtervoorzijde kan de zilveren kleur loslaten (ter grote van ca 1mm. spots)

Merk nog niks

- Het toetsenbord kan vrij makkelijk slijten(de text op de knoppen.. er wordt oa. de spatiebalk genoemd en de down-arrow).

Op de spatiebalk staat geen tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Xanx schreef op 04 June 2003 @ 19:03:
Hier nog een paar minpuntjes van de Acer Travelmate 80x.:

- Bij de linker- en rechtervoorzijde kan de zilveren kleur loslaten/afgeven (ter grote van ca 1mm. spots).
- Het toetsenbord kan vrij makkelijk slijten/afgeven(de text op de knoppen.. er wordt oa. de down-arrow genoemd).

Deze heb ik gevonden op het forum van de duitse link die bovenaan staat, iemand heeft al een 2 maand de Acer 803 en dit gebeurde bij zijn laptop.

Verder zijn de 1e twee nadelen bevestigd door andere mensen op dat forum.

edit: typo, en context ietsjes aangepast.
Als dat bij meer mensen zo is dan voeg ik hem toe aan me openings post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Mijn vorige acer slijte ook de toetsen, alleen de pijltjes, de letters enzo niet, ik gebruik de pijltjes bijna nooit dus, ik denk dat dat wel mee valt, en als binnen 2 jaar dat gebeurt ff acer bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qorne schreef op 04 June 2003 @ 18:44:
[...]

Dat is inmiddels al gebeurt, alleen de retailers moeten hun prijzen nog laten zakken.

Ik weet niet of deze vraag nog op prijs wordt gestelt maar oke,
Wie zijn de retaillers? Wat wordt de nieuwe prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan

Xan

Ook wel leuk om bovenin de post te zetten is de pixelgarantie van Acer:

- Schermgarantie:
Pas bij meer dan 4 defecte pixels per miljoen pixels op een LCD scherm,
en meer dan 1 defecte pixel in het centrum van het scherm (als je het scherm
opdeelt in 9 vakken, 3x3, en dan het centrale vak) val je onder de garantie,
en kan het LCD-scherm gerepareerd worden.

Dus bij de Acer Travelmate 800, moet je of 16 defecte pixels hebben,of meer dan
1 defecte pixel in het centrum van het scherm hebben, voordat de garantie in
werking treed.

Gehaald van: http://support.acer-euro....ts/reports/displaylcd.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had het ook voor €1767 besteld maar ik zie nu dat het al voor €1609. Ik wil nu wel €160 korting over mijn bestelling. Even afwachten wat de rest gaat doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Xanx schreef op 04 juni 2003 @ 20:43:
Ook wel leuk om bovenin de post te zetten is de pixelgarantie van Acer:

- Schermgarantie:
Pas bij meer dan 4 defecte pixels per miljoen pixels op een LCD scherm,
en meer dan 1 defecte pixel in het centrum van het scherm (als je het scherm
opdeelt in 9 vakken, 3x3, en dan het centrale vak) val je onder de garantie,
en kan het LCD-scherm gerepareerd worden.

Dus bij de Acer Travelmate 800, moet je of 16 defecte pixels hebben,of meer dan
1 defecte pixel in het centrum van het scherm hebben, voordat de garantie in
werking treed.

Gehaald van: http://support.acer-euro....ts/reports/displaylcd.pdf
Is een goede suggestie, maar dat is niet alleen van toepassing op deze laptop, maar gewoon algemeen Acer.
Dus daarom vind ik het niet nodig.
nofi ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 04-06-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46834

Als je dan een kaduk pixeltje heb, moet je er maar een paar bijmaken, om onder de garantie te vallen, ja fijn is dat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Anoniem: 46834 schreef op 04 June 2003 @ 21:25:
Als je dan een kaduk pixeltje heb, moet je er maar een paar bijmaken, om onder de garantie te vallen, ja fijn is dat :S
Nee, gewoon als je dat ding koopt in de winkel controleren erop. Want anders gaat de koop niet door. Dat mag gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
dikkiedik schreef op 04 juni 2003 @ 21:33:
[...]

Nee, gewoon als je dat ding koopt in de winkel controleren erop. Want anders gaat de koop niet door. Dat mag gewoon hoor.
Ja maar ik ga hem dus online bestellen, ik neem aan dat ik hem niet kan terug sturen als er 1 dode pixel op zit, of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
tja dat verandert alles. Ik heb um online besteld maar wel zelf opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82586

Ik zie net dat de prijzen flink omlaag zijn van de Acer Travelmate 800

Hij is nu nog maar € 1375 ex. bij de Laptopper.
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=9461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 82586 schreef op 04 June 2003 @ 21:49:
Ik zie net dat de prijzen flink omlaag zijn van de Acer Travelmate 800

Hij is nu nog maar € 1375 ex. bij de Laptopper.
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=9461
Nauw en eerder was er ook al een bedrijf wat op 1600 (incl. BTW) euro zat, dus ik denk dat dit dus die prijsverlaging is ( Terwijl ik hoorde ongv nog 2 weken ) die verwacht werd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Als eerste fijn zo’n topic voor de gebruikers en toekomstige gebruikers van een Acer Travelmate 80* LCi. De opening van deze Topic ziet er ook goed uit mijn complimenten.

* Maar de aanschaf of het hebben van een dergelijk product vergt nog al wat van een mens.

Bij nieuwe aanschaf wat wil je dan: ( globaal)
- Alles van het product weten
- Is de prijs goed
- Maak ik de juiste beslissing
- Alles er over lezen en alle testen doorbladeren/lezen
- Zijn er alternatieven
- Garantie’s en voorwaarden
- De belangrijkste bevestiging van je conclusie
- Enz

Wat wil je als je het product hebt aangeschaft. (globaal)
- Product ondersteuning
- Bevestiging of je de juiste keuze hebt gemaakt
- Alles wat positief is gaat er in als gevulde koek
- Alles wat toch minder is aan het product wil je eigenlijk niet weten, of je maakt excuses hiervoor.
- Heb je er niet te veel voor betaald ( terwijl je dat altijd hebt, prijzen veranderen per dag)
- Enz

En zo kan je nog vele zaken toevoegen. Maar waarom dit?
Iedereen maakt voor zichzelf een Programma van Eisen, en die stel je ook soms bij.

Voor de gene die nog een keuze moeten maken wel of niet aanschaffen, maak voor je zelf een goed PVE en hou daaraan vast. > het is jou keuze. Maar onthoud wel aan elk product mankeert wel iets, het is nooit 100% en morgen is het altijd goedkoper en misschien ook wel beter. Maar blijf je altijd twijfelen dan kom je geen stap verder.
Voor mij gaat dit ook op, eerst alles goed gewogen en tot aanschaf over gegaan van een Travelmate 800LCi en ben er erg tevreden mee. Ik heb hem nu een maand.
Natuurlijk blijkt na dat er steeds meer kopers zijn. Dat er wat kleine zaken niet helemaal goed zijn. En dit had je ook graag van te voren willen weten. Maar zo is het nu eenmaal. Ik zelf loop nog nergens echt tegen aan. En er zijn toch al wat zaken opgelost. Dat was het.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Klopt ik ga hem deze week nog bestellen :) de acer 800 Tenzij ik een andere zeer goedelaptop voor weinig kan krijgen, maar dat zal wel niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 23:48

Tubbietje

Illegaal!

* Tubbietje zit nog een beetje te twijfelen tussen de Acer 800CLi of de Jewel Jade 8070

Jewel Jade 8070
Afbeeldingslocatie: http://www.jewelnotebooks.nl/images/products/jade-8070-big.jpg

Mobile Intel® Centrino Technlogy with Pentium® 4 1.3 GHz processor
15.0" SXGA TFT display
64 MB ATI Mobility M9000
40GB HDD 5400 rpm
512MB DDR
56Kbps modem
wired LAN 10/100
CD/DVD/CDRW/ 16/10/8/24 COMBO
Li-Ion battery
3 x USB 2.0
1 x Firewire/IEEE1394
1x TV OUT
2.68 Kg

€ 1508,92 Incl. BTW

Kan iemand mij hier misschien overhalen om voor de Acer te gaan of juist niet :?

[ Voor 7% gewijzigd door Tubbietje op 05-06-2003 00:51 ]

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:56

Nitai

Live the life you love.

een vraagje aan andere Acer 800 bezitters....

is het normaal dat de bovenkant een beetje meegeeft? Maw, als je op het Acer logo (achterkant scherm) een beetje drukt dat hij dan meegeeft?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Tarod schreef op 05 juni 2003 @ 00:49:
* Timmert zit nog een beetje te twijfelen tussen de Acer 800CLi of de Jewel Jade 8070

Jewel Jade 8070
[afbeelding]

15.0" SXGA TFT display
64 MB ATI Mobility M9000
40GB HDD 5400 rpm
512MB DDR
56Kbps modem
wired LAN 10/100
Li-Ion battery
3 x USB 2.0
1 x Firewire/IEEE1394
1x TV OUT
2.68 Kg

€ 1508,92 Incl. BTW

Kan iemand mij hier misschien overhalen om voor de Acer te gaan of juist niet :?
Ik heb helemaal geen ervaring met Jewel laptops, maar als ik moet geloven wat ik af en toe hoor/lees zijn sommige modellen kwalitatief niet al te best. Hoe het met deze Centrino zit weet ik natuurlijk niet... Die Jewel heeft 1 usb poort minder en geen wlan. Daarnaast moet je je nog maar afvragen hoe de kwaliteit van het scherm is. En geloof me, dat verschilt enorm tussen laptops. Het scherm van de Acer vind ik echt uitmuntend.

Daarnaast kun je natuurlijk nog stellen dat de Acer zich al min of meer bewezen heeft, de Jewel niet. Ik zou voor de Acer gaan, als is het alleen maar om de naar mijn idee betere naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nitai schreef op 05 juni 2003 @ 08:01:
een vraagje aan andere Acer 800 bezitters....

is het normaal dat de bovenkant een beetje meegeeft? Maw, als je op het Acer logo (achterkant scherm) een beetje drukt dat hij dan meegeeft?
Yup, doet mijnes ook. Het scherm zelf heeft er trouwens nix van. Was in het vorige topic ook al ergens aan de orde gesteld geloof ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Timmert op 05-06-2003 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen vanwege de design zou ik al de Acer kopen! Sorry, maar persoonlijk vind ik de indeling en het uiterlijk van de Acer vele malen mooier dan de Jade. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76840

RS_003 schreef op 04 June 2003 @ 21:36:
[...]

Ja maar ik ga hem dus online bestellen, ik neem aan dat ik hem niet kan terug sturen als er 1 dode pixel op zit, of wel ?
Voor € 45,00 garandeert Pcsnel.nl Je dat je geen enkele dode Pixel/subpixel hebt
weet je zeker dat je een perfect schermpje in huis haalt.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76840 schreef op 05 June 2003 @ 08:10:
[...]

Voor € 45,00 garandeert Pcsnel.nl Je dat je geen enkele dode Pixel/subpixel hebt
weet je zeker dat je een perfect schermpje in huis haalt.... :)
Je kunt dan net zo goed bij hen langs gaan en het daar ophalen. Het bespaart je dan €45 (maar er komen dan wel wat reiskosten bij kijken).

Iets anders: Ik zie nu dat er nog een bedrijf de TM's gaat verkopen voor een bedrag van €1606. Dit alles begint er op te lijken dat we straks een TravelMate 800 voor €1600 kunnen aanschaffen! Goed nieuws dus voor iedereen!

Pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/53641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 84377 schreef op 05 June 2003 @ 08:33:
[...]

Je kunt dan net zo goed bij hen langs gaan en het daar ophalen. Het bespaart je dan €45 (maar er komen dan wel wat reiskosten bij kijken).

Iets anders: Ik zie nu dat er nog een bedrijf de TM's gaat verkopen voor een bedrag van €1606. Dit alles begint er op te lijken dat we straks een TravelMate 800 voor €1600 kunnen aanschaffen! Goed nieuws dus voor iedereen!

Pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/53641
geen goed nieuws dus, want ik heb 'm eergisteren voor 1760 euro besteld :/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op 05 juni 2003 @ 08:35:
[...]

geen goed nieuws dus, want ik heb 'm eergisteren voor 1760 euro besteld :/
Het voordeel hiervan is: je hebt twee weken het recht om het op te sturen ivm niet-goed-geld-terug garantie ;) Ik denk dat jij niet tevreden zult zijn over je aanschaf :P Dus probeer iets met hen te regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 05-06-2003 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje

Tubbietje

Illegaal!

Timmert schreef op 05 juni 2003 @ 08:01:
[...]

Ik heb helemaal geen ervaring met Jewel laptops, maar als ik moet geloven wat ik af en toe hoor/lees zijn sommige modellen kwalitatief niet al te best. Hoe het met deze Centrino zit weet ik natuurlijk niet... Die Jewel heeft 1 usb poort minder en geen wlan. Daarnaast moet je je nog maar afvragen hoe de kwaliteit van het scherm is. En geloof me, dat verschilt enorm tussen laptops. Het scherm van de Acer vind ik echt uitmuntend.

Daarnaast kun je natuurlijk nog stellen dat de Acer zich al min of meer bewezen heeft, de Jewel niet. Ik zou voor de Acer gaan, als is het alleen maar om de naar mijn idee betere naam :)
Ik heb de Acer gezien bij compuerland en er een een beetje mee mogen spelen.... eigenlijk was de behuizing best stevig vergeleken met andere laptops...zag er ook steviger uit als de Acer om eerlij kte zijn. Wireless lan heeft ie wel (het is een centrino)
Anoniem: 84377 schreef op 05 juni 2003 @ 08:03:
[...]

Alleen vanwege de design zou ik al de Acer kopen! Sorry, maar persoonlijk vind ik de indeling en het uiterlijk van de Acer vele malen mooier dan de Jade. 8)
Over het design was ik ook heel tevreden en mijn vrienden ook die er misschien ook interrese in hebben :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tarod schreef op 05 juni 2003 @ 08:55:
[...]

Ik heb de Acer gezien bij compuerland en er een een beetje mee mogen spelen.... eigenlijk was de behuizing best stevig vergeleken met andere laptops...zag er ook steviger uit als de Acer om eerlij kte zijn. Wireless lan heeft ie wel (het is een centrino)

[...]

Over het design was ik ook heel tevreden en mijn vrienden ook die er misschien ook interrese in hebben :)
Dan heb jij in feite al een beslissing genomen. Het enige wat jij hier dan wilt horen is een bevestiging van ons over jouw beslissing. :) Ik zou zeggen, koop hetgeen wat JOU het meest aanspreekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje

Tubbietje

Illegaal!

Anoniem: 84377 schreef op 05 June 2003 @ 09:01:
[...]

Dan heb jij in feite al een beslissing genomen. Het enige wat jij hier dan wilt horen is een bevestiging van ons over jouw beslissing. :) Ik zou zeggen, koop hetgeen wat JOU het meest aanspreekt!
Dat is dus eigenlijk niet helemaal zo... Die Acer laptop hadden we eerst ook op het oog... vonden hem alleen net ff te prijzig... maar nu is ie flink in prijs gedaald.

De Jewel zag er goed uit, maarja... het blijft een Jewel... als je begrijpt wat ik bedoel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-03 18:53
Qorne schreef op 04 June 2003 @ 18:44:
[...]
Ik heb vandaag mijn iPod 5 GIG binnen gekregen, nu ben ik nieuwsgierig of de Firewire poort van de Acer ook met de iPod kan samen werken? weet iemand dit zeker, of zou iemand dit kunnen testen? alvast bedankt dan :)
Werkt prima, geen problemen mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 84377 schreef op 05 June 2003 @ 08:47:
[...]

Het voordeel hiervan is: je hebt twee weken het recht om het op te sturen ivm niet-goed-geld-terug garantie ;) Ik denk dat jij niet tevreden zult zijn over je aanschaf :P Dus probeer iets met hen te regelen.
ik heb al gezegd dat ik niet moeilijk ga doen als ze iets van de prijs af doen...
ik wil de bestelling wel annuleren, maar dan moet ik 10% van de aankoop betalen (dus 176 euro)

ik ga ze zo bellen om wat te regelen :)

edit: ik heb gebeld...wat een chagereinig trut zeg :/
ik moest mijn verhaal per email doen, omdat zij er niets over kon zeggen
dus ik heb gemaild en moet nu waarschijnlijk een tijd wachten op antwoord :/

beat-it...beat-it! :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 05-06-2003 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tarod schreef op 05 juni 2003 @ 09:08:
[...]

De Jewel zag er goed uit, maarja... het blijft een Jewel... als je begrijpt wat ik bedoel? :)
Ik begrijp je heel goed! :)
Misschien dat turven helpt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit dit in de openingspost staan:

'De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.'

Heeft iedereen die een TM bezit dus Kingston als memory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:56

Nitai

Live the life you love.

Timmert schreef op 05 June 2003 @ 08:01:
[...]

Yup, doet mijnes ook. Het scherm zelf heeft er trouwens nix van. Was in het vorige topic ook al ergens aan de orde gesteld geloof ik :)
hmm kan me er niet veel van herinnere, zeker overheen geleze :)

Ik volg dit topic al sinds het begin vandaar...

Timmert, u da man! _/-\o_
ik ben gerustgesteld.... :Y)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan

Xan

Ik heb me vanmiddag een Acer Travelmate 800 CLi besteld bij
2Mcomputers, ben van plan om hem op te halen ( maar 1:09 reistijd volgens
ov9292.nl ;) ).

Kan haast niet wachten om hem op te halen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86189

Tarod schreef op 05 June 2003 @ 00:49:
* Anoniem: 86189 zit nog een beetje te twijfelen tussen de Acer 800CLi of de Jewel Jade 8070

Jewel Jade 8070
[afbeelding]

15.0" SXGA TFT display
64 MB ATI Mobility M9000
40GB HDD 5400 rpm
512MB DDR
56Kbps modem
wired LAN 10/100
Li-Ion battery
3 x USB 2.0
1 x Firewire/IEEE1394
1x TV OUT
2.68 Kg

€ 1508,92 Incl. BTW

Dit is inderdaad een hele aantrekkelijke laptop. Deze laptop heeft bijna alles wat de acer ook heeft.

Voordelen tov acer

- 30 dagen pixelvrij garantie, oftewel: bij 1 dode pixel mag je hem ruilen, zie plaatje http://www.jewelnotebooks.nl (erg handig! en je hoeft er niet voor te betalen zoals bij pcsnel)
- Je kan kiezen tussen verschillende grote/snelheden hardeschijven (bij computer pirates), geheugen, cdr drives.
- Ziet er helemaal niet slecht uit (mijn mening)
- Goedkoper dan de acer (afhankelijk van configuratie)

Nadelen tov acer:

- geen OS en andere software
- 1 usb poort minder, geen SmartCard interface slot

OK misschien is acer een bekender en een betrouwbaarder merk dan Jewel maar dat hoeft opzich niets te zeggen over deze laptop. En de voordelen: goedkoper/zelf configureren/0 pixel garantie.... erg aantrekkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen kun je de Acer Travelmate 800 al voor €1605 bestellen. Het blijft maar dalen. Wanneer gaan de prijzen onder de €1600 grens zitten? :D
Ik hou jullie hier wel van op de hoogte!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 05-06-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 84377 schreef op 05 June 2003 @ 13:02:
Ondertussen kun je de Acer Travelmate 800 al voor €1605 bestellen. Het blijft maar dalen. Wanneer gaan de prijzen onder de €1600 grens zitten? :D
Ik hou jullie hier wel van op de hoogte!
ik koop hem deze week, als het goed is krijg je als dealer geld gecrediteert, dus acer geeft je het geld terug als je hem voor de oude prijs hebt gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:24
Ik denk dat ik mijn beslissing genomen heb...

Acer TM 800!! :9 Nu nog even 1 weekje hard studeren en dan daarna bestellen en ophalen...

2M Staat me niet zo aan, matige reviews in shopsurvey. Ik de nkdat ik voor PC Snel ga.. en dan ophalen ;) Benzine kost minder dan die 45 € ;)

Oja.... DAn moet PC Snel wel snel zijn prijs wat meer laten zakken ;) Die 160 euro verschil is toch wel veel.... Anders naar de laptopper :9 of IT Webwinkel...

[ Voor 24% gewijzigd door Loft op 05-06-2003 14:29 . Reden: extra tekst :P ]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:24
De 1e met een prijs onder de 1600 € :9
En ook nog bij mij in de buurt ;)

pricewatch: Acer TravelMate 800LCi (P-M 1.3GHz; 512MB; 40GB; combo; 15" TFT; WXP Home)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woow! Dit is super nieuws! Ik moet zeggen dat het een zeer royale prijsverlaging is. Ik ben benieuwd wat de anderen gaan doen! (hopelijk doet goed voorbeeld volgen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83916

Hey, ik ben van plan een acer 800 1.3ghz te gaan kopen alleen heb ik nog een paar vragen:

-De 1.3 ghz word verteld dat die sneller is dan een "normale" 1.3, waarmee is een 1.3 ghz tevergelijken qua snelheid?
-Dom vraag maar:) wat kan je met wireless lan. Kan ik daarmee ook bijv. terwijl ik op school zit inloggen op mijn internet via casema?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60129

Vraag aan alle bezitters,

zijn er al mensen die last hebben van dode pixels,
Ik overweeg ook deze te kopen alleen die pixel policy van acer is niet je van het .....

dus, wie heeft er al eentje :( en wie nog niet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Anoniem: 83916 schreef op 05 June 2003 @ 16:51:
Hey, ik ben van plan een acer 800 1.3ghz te gaan kopen alleen heb ik nog een paar vragen:

-De 1.3 ghz word verteld dat die sneller is dan een "normale" 1.3, waarmee is een 1.3 ghz tevergelijken qua snelheid?
-Dom vraag maar:) wat kan je met wireless lan. Kan ik daarmee ook bijv. terwijl ik op school zit inloggen op mijn internet via casema?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen;)
1.3 ghz centrino is te vergelijk meten een 2/2.2 ghz pentium 4.

Wireless lan is gewoonweg draadloos internet. Mocht jouw school internet hebben en dat ook draadloos dmv accespoint geven, dan kan je internetten. Ik zou je adviseren om meer informatie op te zoeken over wireless lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 60129 schreef op 05 juni 2003 @ 17:05:
Vraag aan alle bezitters,

zijn er al mensen die last hebben van dode pixels,
Ik overweeg ook deze te kopen alleen die pixel policy van acer is niet je van het .....

dus, wie heeft er al eentje :( en wie nog niet ? :)
ik heb 1 live pixel aan de rechter zijkant van het scherm. Hij is altijd blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Laatst online: 22:37

reiker

dan jij!

<inleidend praatje>
Als mijn printer gekke kleuren gaat printen, maak ik een image met drie vlakken kleuren: een rode, een blauwe en een gele. Zo kan ik bij het printen daarvan zien welke kleur op is.
</inleidend praatje>

Zo zat ik eens te denken, is het mogelijk om bijvoorbeeld drie plaatjes te maken met elk een elementaire kleur, en die dan fullscreen weer te geven, zodat je direct ziet of een of meerdere pixels defect dan wel live zijn?
Dan zou je eigenlijk die plaatjes op cd moeten fikken ofzo, en dan meenemen naar de winkel waar je je laptop koopt...
Want als je gewoon naar dat scherm kijkt zou het kunnen zijn dat die live pixel net de kleur weergeeft die hij zou moeten weergeven...

Laat even weten of jullie denken dat mijn theorie klopt :)

[ Voor 5% gewijzigd door reiker op 05-06-2003 18:25 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

tuurlijk kan dat, gewoon 10plaatjes maken van meerdere kleuren en dan een Slide show starten :D Full screen van windows :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Qorne schreef op 05 juni 2003 @ 18:42:
tuurlijk kan dat, gewoon 10plaatjes maken van meerdere kleuren en dan een Slide show starten :D Full screen van windows :D
Ok, geregeld dan :)
Alleen ga ik nu niet direct een TM800 halen, hoewel het koopavond is. Ik wacht nog even een paar maanden, dan zal de prijs nog wel een eind verder gezakt zijn. En dan kunnen mijn ouders meebetalen, dus dubbel voordeel :D

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

reiker schreef op 05 juni 2003 @ 18:47:
[...]

Ok, geregeld dan :)
Alleen ga ik nu niet direct een TM800 halen, hoewel het koopavond is. Ik wacht nog even een paar maanden, dan zal de prijs nog wel een eind verder gezakt zijn. En dan kunnen mijn ouders meebetalen, dus dubbel voordeel :D
:) dat is wel mooi :) ik moet hem voor 1juli hebben dan ga ik op vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
reiker schreef op 05 June 2003 @ 18:24:
<inleidend praatje>
Als mijn printer gekke kleuren gaat printen, maak ik een image met drie vlakken kleuren: een rode, een blauwe en een gele. Zo kan ik bij het printen daarvan zien welke kleur op is.
</inleidend praatje>

Zo zat ik eens te denken, is het mogelijk om bijvoorbeeld drie plaatjes te maken met elk een elementaire kleur, en die dan fullscreen weer te geven, zodat je direct ziet of een of meerdere pixels defect dan wel live zijn?
Dan zou je eigenlijk die plaatjes op cd moeten fikken ofzo, en dan meenemen naar de winkel waar je je laptop koopt...
Want als je gewoon naar dat scherm kijkt zou het kunnen zijn dat die live pixel net de kleur weergeeft die hij zou moeten weergeven...

je kan ook dit progje downen: http://members.ams.chello.nl/hestrati/Ntest.exe
om te controleren op defecte pixels moet je kiezen voor kleur(1ste knop rechts van WWW)

* Dikkie heeft trouwens nul dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

<inleidend praatje>
</inleidend praatje>

ik zou ook de kleur zwart meenemen in je verhaal: op een zwarte achtergrond vallen live-pixels het beste op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Daar heb je een heel goed punt!
Misschien iets om bij de openingspost te vermelden?

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

2 vragen...

- is er bij aankoop winxp al geinstalleerd?

- hoeveel RAM sloten heeft de laptop?
(2 sloten of 256mb onboard en 1 slot??)

[ Voor 45% gewijzigd door Mooody op 05-06-2003 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 17:02
Mooooody schreef op 05 June 2003 @ 20:01:
is er bij aankoop winxp al geinstalleerd?

denk het wel, maar ik vraag maar ff :)
Het is voorgeinstalleerd en in het openings bericht staat dat 1024 mb het maximium is maar dit klopt niet de chipset onderstuent 2048 mb dus 2 x 1024 mb sticks moeten natuurlijk wel beschikbaar zijn maar das wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan

Xan

ik zou ook de kleur zwart meenemen in je verhaal: op een zwarte achtergrond vallen live-pixels het beste op!
Ik heb even in C++ (/OpenGL) een testprogrammaatje snel geschreven die 7 verschillende kleuren fade (bij elke hoofdkleur blijft hij "hangen" totdat je weer op enter drukt), om pixeldefecten te detecteren (je moet wel zelf kijken ;) ).

Zou wel handig zijn voor bij je aankoop denk ik, dus ik post het hier maar even.
Het programmaatje is 18KB en past dus makkelijk op elk soort medium.

Hiermee kun je meteen ook uitproberen of je laptop OpenGL in 1024x768x32 ondersteunt :D

http://tof.gamepoint.net/school/PixelTest.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MisterH75 schreef op 05 June 2003 @ 20:08:
[...]

Het is voorgeinstalleerd en in het openings bericht staat dat 1024 mb het maximium is maar dit klopt niet de chipset onderstuent 2048 mb dus 2 x 1024 mb sticks moeten natuurlijk wel beschikbaar zijn maar das wat anders
dus de laptop heeft 2 geheugensloten die kunnen worden gevuld?
want de review van tomshardware zegt: 256mb onboard + 1 geheugenslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qorne schreef op 05 June 2003 @ 18:49:
[...]

:) dat is wel mooi :) ik moet hem voor 1juli hebben dan ga ik op vakantie :)
Same here mate! :)
Kunnen we niet aan quantum-voordeel doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
MisterH75 schreef op 05 juni 2003 @ 20:08:
[...]

Op oa de laptopper.nl zeggen ze idd 2gb, maar het Acer mobo zelf kan niet meer dan 2x 512mb adresseren volgens de tech specs en handleiding.
:)

En als je in je handleiding kijkt zie je dat er 2 geheugen sloten zijn.

Ik quote
De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen Geinstaleerd

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 05-06-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

2 x 256 mb

1 maal vij makkelijk aan de onderkant te wisselen, de andere zit onder het
toetsenbord. En wisselen daar vergt iets meer kunde.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Anoniem: 84377 schreef op 05 juni 2003 @ 20:34:
[...]

Same here mate! :)
Kunnen we niet aan quantum-voordeel doen? :P
yup add me MSN qorneprive@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qorne schreef op 05 juni 2003 @ 21:14:
[...]

yup add me MSN qorneprive@hotmail.com
Ohh....niet gek !!..Mag ik ook mee doen..???? :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik mag op GoT niet handelen ik wil niet tegen de policy ingaan maar jullie weten mijn MSN dit is geen illigale handel dit gaat gewoon volgens een officeel bedrijf! nogmaals ik wil geen reclame maken!

add me op MSN en we kunnen een deal maken geen probleem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Qorne op 05-06-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66424

Qorne schreef op 05 June 2003 @ 23:51:
Ik mag op GoT niet handelen ik wil niet tegen de policy ingaan maar jullie weten mijn MSN dit is geen illigale handel dit gaat gewoon volgens een officeel bedrijf! nogmaals ik wil geen reclame maken!

add me op MSN en we kunnen een deal maken geen probleem :)
Koel, koel, koel >:)
Zullen die prijzen zo gezakt zijn door de processorprijzen of omdat Acer met een nieuwe reeks komt? (Las ik ook maar ergens... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Geniaal :+ Ik doe het al jaren zo :P Maar waarom zo ingewikkeld met plaatjes? Wat ik doe is simpeler: bij je DOS console in Windows kun je de achtergrond en tekstkleur instellen. Stel die op de primaire kleuren R,G en B in, en ook nog op zwart en wit. Dan heb je alles gehad om goed te kunnen oordelen.

Als er geen Windows op staat (zoals bij mijn asus) dan neem je een Knoppix linux CD'tje mee naar de winkel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terwijl ik het assortiment van Megatronix aan het bekijken was kwam ik het volgende tegen:

TM 661LMi
P-Centrino 1.4GHz, 15"TFT, 512MB DDR RAM, 30GB HDD, DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, multimedia bay, WIN XP PROF NL version
€ 1759,00

TM 661LCi
P-Centrino 1.4GHz, 15"TFT, 512MB DDR RAM, 30GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, multimedia bay, WIN XP PROF NL version
€ 1689,00

Zouden deze misschien de nieuwe lijn zijn van Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65007

Vreemd, ik kan er nog niet veel over vinden. Wil vandaag de TM800 kopen. Helaas geen verkooppunten in Maastricht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Ik heb ook eens achter die 661LMi aangebeld, zag em nl. ook al staan. Zijn volgens de mensen van Megatronix nog niet officieel door Acer gelanceerd, maar wel al te bestellen (zij kunnen in elk geval al bestellen bij hun leverancier zeiden ze). Er zit idd een release aan te komen van nieuwe laptops! Let op: de LMi heeft een DVD-RW aan boord!! Weet iemand hoe dit precies zit? Ik dacht ooit hiero gelezen te hebben dat DVD+RW juist standaard was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544 schreef op 06 June 2003 @ 07:32:
Ik heb ook eens achter die 661LMi aangebeld, zag em nl. ook al staan. Zijn volgens de mensen van Megatronix nog niet officieel door Acer gelanceerd, maar wel al te bestellen (zij kunnen in elk geval al bestellen bij hun leverancier zeiden ze). Er zit idd een release aan te komen van nieuwe laptops! Let op: de LMi heeft een DVD-RW aan boord!! Weet iemand hoe dit precies zit? Ik dacht ooit hiero gelezen te hebben dat DVD+RW juist standaard was??
De '+' wordt door microsoft als standaard aangewezen. Echt een standaard is er niet. Mijn stand alone dvd-speler van JVC speelt ze beide goed af. Ik zou me daar niet zo druk om maken. Wat ik wel jammer vind is dat er geen echte specificaties erbij staan. Wat voor videokaart heeft het? Ik wil wel weten hoe zwaar zoiets iets en waarom ze hebben gekozen voor een 30gb harddisk ipv 40? Ik hoop stilletjes dat het apparaat minder presteert dan een 800 :7

edit:

Yes! Er is alweer een firma die de TM 800 gaat verkopen onder de magische €1600 grens! :D Even afwachten hoe de markt zich verder gaat ontwikkelen!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 84377 op 06-06-2003 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ok, mijn bestelling bij beat-it is geannuleerd en ik heb nu bij 2mcomputers besteld, waar ik 'm hopelijk vanmiddag kan ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Op naar de magische 1000 euro grens :+

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mooooody schreef op 06 June 2003 @ 12:58:
ok, mijn bestelling bij beat-it is geannuleerd en ik heb nu bij 2mcomputers besteld, waar ik 'm hopelijk vanmiddag kan ophalen...
Het duurt wel 2 weken voor je je geld terug krijgt, ik spreek helaas uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60129

Xanx schreef op 05 juni 2003 @ 20:13:
[...]

Ik heb even in C++ (/OpenGL) een testprogrammaatje snel geschreven die 7 verschillende kleuren fade (bij elke hoofdkleur blijft hij "hangen" totdat je weer op enter drukt), om pixeldefecten te detecteren (je moet wel zelf kijken ;) ).

Zou wel handig zijn voor bij je aankoop denk ik, dus ik post het hier maar even.
Het programmaatje is 18KB en past dus makkelijk op elk soort medium.

Hiermee kun je meteen ook uitproberen of je laptop OpenGL in 1024x768x32 ondersteunt :D

http://tof.gamepoint.net/school/PixelTest.exe
Bij bij doet grijs en zwart het wel, de andere kleuren laden niet, het scherm blijft zwart. Na 5 keer enteren sluit het programma zichzelf af, (windows 98)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan

Xan

Anoniem: 60129 schreef op 06 juni 2003 @ 16:23:
[...]

Bij bij doet grijs en zwart het wel, de andere kleuren laden niet, het scherm blijft zwart. Na 5 keer enteren sluit het programma zichzelf af, (windows 98)
Hmm ja klopt, komt door de Vsync refresh, ik zal er eens een kijkje naar nemen (had op school ca. hetzelfde effect, hij veranderd wel van kleur... alleen heel langzaam).

Enne Moody, reken daar maar niet op ik had em gisteren besteld op "afspraak" via de site, en heb sindsdien nix van hun gehoord (1 confirmatie mailtje and thats it), het is nu al meer dan 24uur geleden dat ik het bij hun besteld had... mooie service daaro.

--edit--:
Ok heb het bestandje aangepast, werkt nu op je CPU clock ipv je framerate.
En je kan met elke key/mouseclick verder gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Xan op 06-06-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

RS_003 schreef op 06 June 2003 @ 16:22:
[...]

Het duurt wel 2 weken voor je je geld terug krijgt, ik spreek helaas uit ervaring.
ik had nog niet betaald, dus dat scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Xanx schreef op 06 June 2003 @ 17:23:

Enne Moody, reken daar maar niet op ik had em gisteren besteld op "afspraak" via de site, en heb sindsdien nix van hun gehoord (1 confirmatie mailtje and thats it), het is nu al meer dan 24uur geleden dat ik het bij hun besteld had... mooie service daaro.
merk ik nu ook...
ze zouden terug bellen, maar hebben ze niet gedaan...
hun bellen is ook onmogelijk, ik krijg steeds de voicemail..

hm, dan maar een andere winkel zoeken...
is Bend Systems Computers wat soeps?

edit: 2mcompters heeft me gebeld en ik kan de laptop dinsdag ophalen...

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 06-06-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Mensen die intresse hebben in de Acer 800Cli of de 803cli dan kunnen ze me op MSN adden.
qorneprive@hotmail.com
Ik lever ze ook voor een prijs onder de 1600euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Qorne schreef op 06 June 2003 @ 17:37:
Mensen die intresse hebben in de Acer 800Cli of de 803cli dan kunnen ze me op MSN adden.
qorneprive@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Qorne schreef op 06 juni 2003 @ 17:37:
qorneprive@hotmail.com
En wat moet ik hier precies bij voorstellen ? zou u me kunnen mailen ( zie profile ) wat hier precies de bedoeling van is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Qorne schreef op 06 juni 2003 @ 17:37:
qorneprive@hotmail.com
ik betaal liever ietsie meer en haal 'm zelf op
als je gezamelijk inkoopt ben je toch weer afhankelijk van de voorraad van de winkel (moet dan minimaal het aantal zijn dat je inkoopt)...
ook heb ik liever geen gezeur met levering en gezamelijke bonnen etc....hoop gedoe voor zo'n kleine korting...

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 06-06-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan

Xan

Trouwens degene met een TM800, heeft de ATI Radeon kaart die erin zit ook een soort batterij besparings systeem erin zitten?

Offtopic:
Moody, 2M heeft mij ook gebeld (hoe ironisch, net nadat ik een annuleer bericht had gestuurd). Maarja hij vroeg wanneer ik em wou, Dinsdag zei ik, hij zou me later terugbellen om te kijken of het kan (hij heeft 15 bestellingen lopen).

--Edit--
Zucht het is al bijna 22:00 en nog steeds heeft 2M niet terug gebeld voor confirmatie (dat ik de laptop dus echt kan ophalen Dinsdag), de communicatie van dit bedrijf is zwaar triest om eerlijk te zijn... en dat is toch een heel groot punt als je een goedlopend bedrijf wilt hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Xan op 06-06-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Mooooody schreef op 06 juni 2003 @ 19:13:
[...]

ik betaal liever ietsie meer en haal 'm zelf op
als je gezamelijk inkoopt ben je toch weer afhankelijk van de voorraad van de winkel (moet dan minimaal het aantal zijn dat je inkoopt)...
ook heb ik liever geen gezeur met levering en gezamelijke bonnen etc....hoop gedoe voor zo'n kleine korting...
Wij ZIJN een winkel wij hebben een KVK enz. dit is GEEN tweakers inkoop actie of wat dan ook. GEEN gezamenlijke bonnen u krijgt gewoon een bon per persoon.

Wij zijn een winkel die een computer winkel er bij gaat starten, wij zijn straks aangesloten bij de computerspecialisten van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Weet iemand of het mogelijk is om Bluetoot in de TavelMate te krijgen ?

Is dit een BTO optie of add-on module ?

In de 803 zit hij standaard maar in de 800 is hij volgens mij BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij zit ie in de 803 ook niet standaard hoor. Je hebt een versie met en zonder bluetooth, volgens mij is dat met de 800 ook zo. Check de pricewatch anders ff ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Qorne schreef op 06 juni 2003 @ 20:35:
[...]

Wij ZIJN een winkel wij hebben een KVK enz. dit is GEEN tweakers inkoop actie of wat dan ook. GEEN gezamenlijke bonnen u krijgt gewoon een bon per persoon.

Wij zijn een winkel die een computer winkel er bij gaat starten, wij zijn straks aangesloten bij de computerspecialisten van Nederland.
Dit riekt naar reclame... Denk niet dat dit dé manier is om klanten te werven... Anders gaat elke Tweakert dit straks doen...

BTW: elke winkel zou wel slachtoffer willen zijn van een IA hoor...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 23544 op 06-06-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn, bij Beat-it kost het voortaan €1.589,84 !
Dat is een zeer nette prijs! Ik hoop dat ze binnen een week nog meer dalen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Xanx schreef op 06 juni 2003 @ 19:19:
Trouwens degene met een TM800, heeft de ATI Radeon kaart die erin zit ook een soort batterij besparings systeem erin zitten?

Offtopic:
Moody, 2M heeft mij ook gebeld (hoe ironisch, net nadat ik een annuleer bericht had gestuurd). Maarja hij vroeg wanneer ik em wou, Dinsdag zei ik, hij zou me later terugbellen om te kijken of het kan (hij heeft 15 bestellingen lopen).

--Edit--
Zucht het is al bijna 22:00 en nog steeds heeft 2M niet terug gebeld voor confirmatie (dat ik de laptop dus echt kan ophalen Dinsdag), de communicatie van dit bedrijf is zwaar triest om eerlijk te zijn... en dat is toch een heel groot punt als je een goedlopend bedrijf wilt hebben.

Antw.
Er zit bij de instelligen "Powerplay" bij batterij gebruik deze melding>
De grafische adapter werkt in de batterij besparende modus. Powerplay technologie maximaliseert de levernsduur van de notebook baterij.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

[Sorry foutje)

[ Voor 98% gewijzigd door Montana op 06-06-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Qorne schreef op 06 June 2003 @ 20:35:
[...]

nou ok, na deze informatie willen we natuurlijk de prijs ook nog wel ff weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pcsnel.nl en Computerpirates zijn nog niet in de prijs verlaging mee gegaan....
nog ff wachten wat zij doen dus...... 8) 8)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.