Maar dat vind ze nou juist te traagMooooody schreef op 03 juli 2003 @ 15:45:
[...]
bij het fototoestel zit altijd een usb kabel, waarmee je dus (met het kaartje in je camera) je foto's kan downloaden op je laptop...
een reader is dus eigenlijk overbodig in de meeste gevallen...
Een vraagje over de SmartCards.
Ik heb de driver geinstalleerd en PlatinumSecure.
Als ik nu de installatie van die PlatinumSecure probeer te voltooien loopt ik vast op het moment dat ik een lege kaart moet plaatse en het wachtwoord moet opgeven. Hij geeft dan aan dat hij geen kaart kan vinden. Als ik in aparaatbeheer kijk is de reader wel goed geinstalleerd. Kaart heb ik voor de boot er al in gestopt. Ook als ik hem later erinstop heeft dit niet het gewenst resultaat.
Ik gebruik overigens de standaard drivers welke op CD worden bijgeleverd.
Heeft iemand dit ding al aan de praat gekregen ?
Als ik nu de installatie van die PlatinumSecure probeer te voltooien loopt ik vast op het moment dat ik een lege kaart moet plaatse en het wachtwoord moet opgeven. Hij geeft dan aan dat hij geen kaart kan vinden. Als ik in aparaatbeheer kijk is de reader wel goed geinstalleerd. Kaart heb ik voor de boot er al in gestopt. Ook als ik hem later erinstop heeft dit niet het gewenst resultaat.
http://srom.zgp.org || "Did u use Tha Magic Book ?"
Verwijderd
Ik had dus van de Acer helpdesk gehoord dat je dat ding beter niet kon gebruiken. Schijnen nogal wat teruggekomen te zijn van gebruikers die niet meer in hun computer konden komen. Of dat aan de Acer of aan de gebruikers lag was nog niet duidelijk.pret schreef op 03 July 2003 @ 15:59:
[...]
maar blijf 't toch vreemd vinden, zit er een mooi securitysystem in, kun je 'm beter niet gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 16:05 ]
Verwijderd
Inderdaad is een ingebouwde alles-in-1 cardreader erg handig, ik moet nu ook m'n pocketreader steeds meesjouwen. Da's toch weer zo'n 55 gram extraVerwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 15:47:
Het leek me handiger een reader voor deze kaartjes ingebouwd al te hebben in de notebook of niet? Anders moet je toch altijd apart mee nemen zo'n reader. En met een usb kabeltje gaat het natuurlijk ook,maar die moet je ook meenemen en dan moet je toch altijd wat instellingen in de camera doen alvorens te kunnen downloaden. Met een reader is het kaartje erin en hup alles over.
Ellen.
Ik gebruik ook de Smartcard reader van de Acer, maar ik heb verder geen problemen ermee gehad tot nu toe.
PlatinumSecure installeren ging heel gemakkelijk en ik heb hem nu zo geconfigureerd dat ie alleen bij het booten van de laptop kijkt of er wel een geldige kaart inzit.
Werkt verder helemaal perfect!!
PlatinumSecure installeren ging heel gemakkelijk en ik heb hem nu zo geconfigureerd dat ie alleen bij het booten van de laptop kijkt of er wel een geldige kaart inzit.
Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB
hmm 't zou dan mooier zijn als ik er dan meteen een 802.11g kaartje in kan krijgen.. aangezien ik een dergelijk netwerkje aan wil gaan leggen thuis..Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 15:12:
[...]
Nee, ik bedoel de Wireless MiniPCI-kaart aan de onderzijde van je Travelmate. Die is inderdaad te vervangen.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik sluit me hierbij aan, alles gewoon geinstalleerd vanaf de cd's en draaien met die hap. Zit de kaart er niet in bij het booten kom je gewoon niet verder. Lekker makkelijkTarod schreef op 03 juli 2003 @ 16:15:
Ik gebruik ook de Smartcard reader van de Acer, maar ik heb verder geen problemen ermee gehad tot nu toe.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Oh, oh, het word moeilijk hoor. Misschien dan toch voor de 650 gaan ipv de 800??
Zou daar een CF van je camera in gaan?
Ellen.
Ellen.
Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 16:11:
[...]
Inderdaad is een ingebouwde alles-in-1 cardreader erg handig, ik moet nu ook m'n pocketreader steeds meesjouwen. Da's toch weer zo'n 55 gram extra
Verwijderd
Ik heb hem ook zonder problemen aan de praat gekregen....Misschien zit de kaart er niet goed inpret schreef op 03 juli 2003 @ 15:59:
Verwijderd
Volgens de specs op de Acer-site gaat er in de 4-in-1 cardreader van die 650 een SD, een Smartmedia, een MMC en een memorystick. Geen CF-kaartje dus, helaas. Maar nu is de keuze dan toch niet zo moeilijk meer?Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 17:10:
Oh, oh, het word moeilijk hoor. Misschien dan toch voor de 650 gaan ipv de 800??
Ellen.
[...]
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 16:26:
Dat touchpad is echt crisis als je chips zit te eten, zeg
een kabeltje meenemen is altijd minder dan een card reader lijkt meVerwijderd schreef op 03 July 2003 @ 15:47:
De 650 zie ik heeft een 4 in 1 cardreader. de CF zie ik wel niet bij staan.
Nu met mijn gewone pc heb ik inderdaad geen USB2 maar ik download de foto's met een travel flash cardreader 6 in 1. Het leek me handiger een reader voor deze kaartjes ingebouwd al te hebben in de notebook of niet? Anders moet je toch altijd apart mee nemen zo'n reader. En met een usb kabeltje gaat het natuurlijk ook,maar die moet je ook meenemen en dan moet je toch altijd wat instellingen in de camera doen alvorens te kunnen downloaden. Met een reader is het kaartje erin en hup alles over.
Ellen.
en usb is snel genoeg voor foto's...
stel dat je elke dag een kaartje van 256mb vol schiet (niet zo waarschijnlijk), dan heb je alles in 4/5 minuten op je laptop staan....en het is ook niet zo dat je er op moet wachten, want ondertussen kun je een briefje tikken ofzo
ik vind het niet zo slim om een laptop te kiezen aan de hand van het feit of er een card reader in zit of niet...
je kan evt. ook een pcmcia card reader erbij kopen...
[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 03-07-2003 17:39 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Volgens een bericht op http://www.securitytracker.com/alerts/2003/Apr/1006613.html
is de smartcardbeveiliging ook een beetje lek: door op Ctrl-Escape te drukken krijg je in het Platinum Secure scherm gewoon tralalalala een paar seconden toegang tot de taakbalk!
En trouwens, is PlatinumPAS niet gewoon te omzeilen door het BIOS te resetten?
is de smartcardbeveiliging ook een beetje lek: door op Ctrl-Escape te drukken krijg je in het Platinum Secure scherm gewoon tralalalala een paar seconden toegang tot de taakbalk!
En trouwens, is PlatinumPAS niet gewoon te omzeilen door het BIOS te resetten?
Verwijderd
Ik zou het liefst een notebook willen die ALLES erin heeft 
Maar natuurlijk kies ik een laptop niet alleen op basis ve cardreader of niet.
Nu heb ik trouwens wel eens gehoord dat je voor een CF kaartje een "opzetstukje"op de reader kanzetten zodat hij toch die kaarten kan lezen. Zou dit kloppen?
Elen.
Nu heb ik trouwens wel eens gehoord dat je voor een CF kaartje een "opzetstukje"op de reader kanzetten zodat hij toch die kaarten kan lezen. Zou dit kloppen?
Elen.
Mooooody schreef op 03 July 2003 @ 17:38:
[...]
een kabeltje meenemen is altijd minder dan een card reader lijkt me
en usb is snel genoeg voor foto's...
stel dat je elke dag een kaartje van 256mb vol schiet (niet zo waarschijnlijk), dan heb je alles in 4/5 minuten op je laptop staan....en het is ook niet zo dat je er op moet wachten, want ondertussen kun je een briefje tikken ofzo
ik vind het niet zo slim om een laptop te kiezen aan de hand van het feit of er een card reader in zit of niet...
je kan evt. ook een pcmcia card reader erbij kopen...
Verwijderd
Ik heb hem gister gekocht (bij PCSnel).
Maare er zijn vooraf 2 partities van de hard disk gemaakt.
Op de 2e partitie is nog 6,5 Gb vrij.
Kan ik de ACERDATA partitie wissen, of wat moet ik hiermee?
Anders heb ik een verotte partitie die ik helemaal niet wil
en 3gb schijfruimte minder...
Enne er staat totale grootte C: 27,4 Gb
totale grootte D: 9,75 Gb
maar dat is bij elkaar dus 36,15Gb,
Had ik niet 40GB horen te krijgen???
luc
luc
Je kan gewoon een PCMCIA (PC-Card) cardreader kopen dat kost (bijna) niks en dan kan je zo compactflash kaartjes met je laptop uitlezen, ideaalVerwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 18:17:
Ik zou het liefst een notebook willen die ALLES erin heeft
Elen.
[...]
Verwijderd
Die heb ik ook, €8 bij MyCom, ideaal voor bij me camera, gebruik hem ook als extra opslagmedium voor belangrijke bestanden
Verwijderd
Dank jullie wel , dit is wel een goed idee.
Ik zag bij degreef.nl de 800 aan een goede prijs staan en dat er binnenkort ook een 800 met 1024 mb binnenkomt. Interessant lijkt me. Iemand daar al gekocht. Goede ervaring?
Ellen.
Ik zag bij degreef.nl de 800 aan een goede prijs staan en dat er binnenkort ook een 800 met 1024 mb binnenkomt. Interessant lijkt me. Iemand daar al gekocht. Goede ervaring?
Ellen.
Verwijderd
Ik heb daar vorig jaar en notebook gekocht. Ik had hem toen opgehaald.Ik zag bij degreef.nl de 800 aan een goede prijs staan en dat er binnenkort ook een 800 met 1024 mb binnenkomt. Interessant lijkt me. Iemand daar al gekocht. Goede ervaring?
Eigenlijk doen ze dat nooit maar ik was daar in de buurt (Ik was daar in de buurt op vakantie)en vroeg toen of ze er nog een hadden. Dat hadden ze niet dus heb ik er een laten bestellen en kon hem 2 dagen daarna ofzo ophalen. Hele goede service en duidelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 22:09 ]
Klopt het nou dat de TM800 1,3GHz een Pentium-M processor met 512kb L2 cache heeft?! Zo zie ik het staan op de site van De Laptopper, ik dacht juist dat de Pentium-M altijd 1MB L2 cache had...
Ach, het zal wel een vergissinkje van hun kant zijn.
Zo gezegd, zo gedaan.
Lees het topic dan ffVerwijderd schreef op 03 July 2003 @ 19:47:
Ik heb hem gister gekocht (bij PCSnel).
luc

Maar goed, omdat dat temoeilijk is, Ja die partion kan helemaal weg want daar staat precies het zelfde op als op de recovery cd.
En is daarom dus igg nuteloos.
Altijd 1mb, dus idd foutje van hun kant, dus ze zullen zich wel hebben vergist met de P4-Mreiker schreef op 03 July 2003 @ 22:28:
Klopt het nou dat de TM800 1,3GHz een Pentium-M processor met 512kb L2 cache heeft?! Zo zie ik het staan op de site van De Laptopper, ik dacht juist dat de Pentium-M altijd 1MB L2 cache had...
[ Voor 24% gewijzigd door Roberto op 03-07-2003 22:37 ]
Voor de mensen die een beetje duits kunnen lezen is de volgende posting misschien interessant. http://tommy.abi98-sg.de/...06c60b43c7ea839338dfdd109
Kort samengevat gaat het over het verbeteren van het WiFi ontvangst voor onze travelmate. Een persoon heeft zelf een mod gedaan en een externe antenne aan de zijkant gemaakt. Zie http://www.fastwlan.net/ voor een paar leuke foto's.
Vraag me trouwens af of het inderdaad mogelijk is om de antenne te verleggen naar het scherm zodat de ontvangst misschien beter wordt.
Op dit forum staan trouwens nog wel meer leuke postings. Dit alles en meer staat trouwens op http://www.thomyonline.de/ Deze URL is al eerder genoemd in dit topic. Lees ook deze draad eens: http://groups.google.de/g...r%25241%2540news.eweka.nl
Kort samengevat gaat het over het verbeteren van het WiFi ontvangst voor onze travelmate. Een persoon heeft zelf een mod gedaan en een externe antenne aan de zijkant gemaakt. Zie http://www.fastwlan.net/ voor een paar leuke foto's.
Vraag me trouwens af of het inderdaad mogelijk is om de antenne te verleggen naar het scherm zodat de ontvangst misschien beter wordt.
Op dit forum staan trouwens nog wel meer leuke postings. Dit alles en meer staat trouwens op http://www.thomyonline.de/ Deze URL is al eerder genoemd in dit topic. Lees ook deze draad eens: http://groups.google.de/g...r%25241%2540news.eweka.nl
[ Voor 27% gewijzigd door xantos op 03-07-2003 22:59 ]
Hoe heeft die gozer dat geflikt, en waar kan je zo'n mooi grijs antennetje krijgen? Heeft ie geen beschrijving o.i.d.? just photo's?xantos schreef op 03 July 2003 @ 22:38:
Heb deze variant besteld bij De Greef maar helaas waren ze vergeten om er 1024 in te zetten ipv de standaard 512. (de 800 wordt uitsluitend met 512 geleverd door Acer) Moet binnenkort dus even langs.Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 21:43:
Dank jullie wel , dit is wel een goed idee.
Ellen.
Heb verder met De Greef goede ervaring en zijn zeer behulpzaam! Totaal geen klachten en je krijgt ook nog een mooie laptoptas bij je bestelling....
Weet je wel zeker dat je 1024 nodig hebt ? Je moet dan toch zware applicaties gaan draaien mocht 1024 zin hebben. Heb deze top zelf voor videobewerking icm met een externe 100Gb harddisk, vandaar mijn 1024MB.
http://srom.zgp.org || "Did u use Tha Magic Book ?"
Verwijderd
Het is wel zo dat harddiskfabrikanten 'voor het gemak' hun GB's naar beneden afronden op mooie aantallen bytes, dus 1 GB = 1.000.000.000 bytes. En 40 GB = 40.000.000.000 bytes. Als je dat weer terugrekent kom je op 37,25 'normale' GB's. Is het verschil al een stuk kleiner gewordenVerwijderd schreef op 03 July 2003 @ 19:47:
luc
Verder zit er geloof ik ook een 8 MB hidden partitie op. Niet veel, maar goed, hoe dat precies ermee zit weet ik niet, met het ene programma zie ik 'm wel, met het andere weer niet, heel vreemd allemaal
Even over de dode pixels, ik ga waarschijnlijk vanmiddag een TM800 kopen en wil graag even zien of er geen dode pixels in het scherm zitten. Maar als je die laptop opstart moet je eerst nog de pre-install van XP afmaken. Kun je dan al zien of er dode pixels zijn ?
Of kun je dat pas echt controleren met een aantal kleurvlakken op het scherm ?
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Je kunt het dan al wel een beetje zien denk ik, maar ik zou niet zo paranoide zijn voor dode pixels enzo, het komt ongeveer 1 op de 20 laptops voor (althans zo werd mij vertelt bij pcsnel). Ik was ook erg bang voor dead/life pixels maar het blijkt achteraf mee te vallen. Ik heb er geen en nog iemand die ik ken ook niet.
Bovendien is de resolutie vrij hoog dus, zo'n dooie/life pixel zal ook niet zo opvallen, je zal zat vlekjes en stof erop krijgen en daar moet/kun je ook mee leven. (Ik heb vaak gedacht dat ik een dooie pixel had maar 't is dan gewoon een stofje
)
Bovendien is de resolutie vrij hoog dus, zo'n dooie/life pixel zal ook niet zo opvallen, je zal zat vlekjes en stof erop krijgen en daar moet/kun je ook mee leven. (Ik heb vaak gedacht dat ik een dooie pixel had maar 't is dan gewoon een stofje
Ok, thnx QlimaX.
Je kan ook net zoals ik, even knoppix downloaden, is een linux versie die compleet van de cd boot, en dan kan je echt even kijken of alles werktseq_uence schreef op 04 July 2003 @ 13:38:
Even over de dode pixels, ik ga waarschijnlijk vanmiddag een TM800 kopen en wil graag even zien of er geen dode pixels in het scherm zitten. Maar als je die laptop opstart moet je eerst nog de pre-install van XP afmaken. Kun je dan al zien of er dode pixels zijn ?
www.linuxiso.org kan je hem oa downloaden
Nou, de TM800 is binnen ! Mooie laptop, geen dode pixels.
Heb em gehaald bij 2M Computers, goede service daar !
Alleen zit ik nu nog met m'n desktop op internet omdat ik de inbelvoorziening niet op de TM aan de gang krijg. Dat wil zeggen, hij gaat wel inbellen (Planet) maar na controle van naam en wachwoord krijg ik de melding "geen verbinding".
Iemand een idee wat er mis is ?
Heb em gehaald bij 2M Computers, goede service daar !
Alleen zit ik nu nog met m'n desktop op internet omdat ik de inbelvoorziening niet op de TM aan de gang krijg. Dat wil zeggen, hij gaat wel inbellen (Planet) maar na controle van naam en wachwoord krijg ik de melding "geen verbinding".
Iemand een idee wat er mis is ?
Volgens deze enquete heeft ongeveer 20% van de Acer TM800s 1 of meerdere dode pixels.QlimaX schreef op 04 July 2003 @ 14:55:
Je kunt het dan al wel een beetje zien denk ik, maar ik zou niet zo paranoide zijn voor dode pixels enzo, het komt ongeveer 1 op de 20 laptops voor (althans zo werd mij vertelt bij pcsnel). Ik was ook erg bang voor dead/life pixels maar het blijkt achteraf mee te vallen. Ik heb er geen en nog iemand die ik ken ook niet.
Bovendien is de resolutie vrij hoog dus, zo'n dooie/life pixel zal ook niet zo opvallen, je zal zat vlekjes en stof erop krijgen en daar moet/kun je ook mee leven. (Ik heb vaak gedacht dat ik een dooie pixel had maar 't is dan gewoon een stofje)
http://tommy.abi98-sg.de/...fb15acc90b347d966d86b9d8a
Ik denk dat defecte pixels in gradatie verschillen. Als je echt fel van kleur zijn of heel donker vallen ze wel op denk ik.
[druk op een toets om verder te gaan]
Weet iemand of het mogelijk is om een bluetooth module toetevoegen aan de travelmate 800??
Verwijderd
Via een USB-module is het natuurlijk wel mogelijk. Intern lukt (nog?) niet, ook al omdat die modules niet los te krijgen zijn, helaas..CooLStarr schreef op 04 juli 2003 @ 23:15:
Weet iemand of het mogelijk is om een bluetooth module toetevoegen aan de travelmate 800??
doe ik het wel via een usb-module, ok
Verwijderd
Nog bedankt! Heb van de week de Acer helpdesk hierover ook even gebeld en die hadden geen flauw idee. Zal wel in het handboek staan, was hun antwoordSideSwipe_XP schreef op 29 June 2003 @ 09:45:
[...]
Ik heb hier DVD+ al geprobeerd en werkt perfect. Al eens een DVD- proberen
[update]
DVD- werkt hier ook perfect
Gebruikte media:
DVD+ Nashua 2.4x Slimcase
DVD- ThatsWrite

Hoop dat ze meer verstand van zaken hebben, als ik onverhoopt eens een echt probleem krijg

Verwijderd
Nou ja zeg 
Krijg net een dode pixel op m'n scherm
Snap er niks van. 5 minuten geleden zat-ie er nog niet, dat weet ik zeker want anders was-ie me zeker al eerder opgevallen. Hij valt me nu ook gelijk op. Heb m'n Acer nu 7 weken en al die tijd helemaal geen dode pixels. Er kunnen dus wel degelijk later dode pixels ontstaan. En dan is 4 weken dode-pixelgarantie dus ook te weinig, want ik heb 'm dus 7 weken. Heb er ook helemaal geen gekke dingen mee gedaan, ding is nog niet eens van m'n bureau afgeweest.
't-is een witte pixel en hij zit 3,6 cm. van rechts en 5,6 cm. van boven, en zo klein vind ik 'm ook niet
Kan ik daar iets mee, qua garantie? Vind 'm zelf al genoeg in het midden zitten 
Nah... maar eens die truuk proberen van een paar messages terug, hoop dat 't werkt.
Belachelijk zeg dat die schermen zo kwetsbaar zijn. Zelfs als je er alleen maar naar kijkt kan er al een dode pixel ontstaan. Klotezooi, baal er behoorlijk van
Snap er niks van. 5 minuten geleden zat-ie er nog niet, dat weet ik zeker want anders was-ie me zeker al eerder opgevallen. Hij valt me nu ook gelijk op. Heb m'n Acer nu 7 weken en al die tijd helemaal geen dode pixels. Er kunnen dus wel degelijk later dode pixels ontstaan. En dan is 4 weken dode-pixelgarantie dus ook te weinig, want ik heb 'm dus 7 weken. Heb er ook helemaal geen gekke dingen mee gedaan, ding is nog niet eens van m'n bureau afgeweest.
't-is een witte pixel en hij zit 3,6 cm. van rechts en 5,6 cm. van boven, en zo klein vind ik 'm ook niet
Nah... maar eens die truuk proberen van een paar messages terug, hoop dat 't werkt.
Belachelijk zeg dat die schermen zo kwetsbaar zijn. Zelfs als je er alleen maar naar kijkt kan er al een dode pixel ontstaan. Klotezooi, baal er behoorlijk van
Wat dode pixels betreft, ik had laatst een rare stunt. Door een of andere spastische beweging tikte ik per ongeluk met mijn nagel tegen het scherm van m'n notebook aan. Meteen ontstond er een vierkantje van zwarte pixels, ik schrok me rot.
Meteen een brillendoekje gepakt en over het scherm geveegd alsof ik een stofje weg wilde vegen en het ging nog net zo gemakkelijk weg ook! Dus ontzettend mazzel gehad, niets meer van te zien.
Meteen een brillendoekje gepakt en over het scherm geveegd alsof ik een stofje weg wilde vegen en het ging nog net zo gemakkelijk weg ook! Dus ontzettend mazzel gehad, niets meer van te zien.
Verwijderd
Nou, ik wrijf me rot maar krijg 'm niet weg helaas 
Krijg ook niet de indruk dat het iets zal gaan helpen, die dode pixel blijft zelfs door de golfjes heen nog duidelijk te zien. Het lijkt wel alsof-ie zo diep zit, dat wrijven er geen invloed op heeft. Ik kan wrijven wat ik wil, maar het schijnt absoluut niets uit te maken bij mij. En dan moet je inderdaad nog heel goed oppassen dat je het niet erger maakt ook.
Maar heb het er nu wel mee gehad, ik ga naar bed

Krijg ook niet de indruk dat het iets zal gaan helpen, die dode pixel blijft zelfs door de golfjes heen nog duidelijk te zien. Het lijkt wel alsof-ie zo diep zit, dat wrijven er geen invloed op heeft. Ik kan wrijven wat ik wil, maar het schijnt absoluut niets uit te maken bij mij. En dan moet je inderdaad nog heel goed oppassen dat je het niet erger maakt ook.
Woei! Ook ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van de ACER TravelMate 800 !! Dit is m'n eerste laptop waar ik mee werk en ik vind het echt een fantastisch ding! Alleen ben ik me één ding opgevallen.. Toen ik voor de eerste keer in windows kwam zag de resolutie er echt perfect uit.. 1400x1050.. Daarna had ik iets geïnstalleerd waarna ik de computer opnieuw op moest starten.. Toen ik weer terug in windows kwam leek alles wel veel groter te zijn geworden op m'n desktop.. Maar toch staat de resolutie nog op 1400x1050?
Kent iemand dat probleem? Ik kan trouwens nu 10 pictogrammen onder elkaar kwijt..
edit:
Probleem is al opgelost! Dpi-instelling stond op Groot (120dpi) ipv Normaal (96dpi).. Nu ziet alles er weer haarfijn uit! Echt blij met m'n lappie!
Probleem is al opgelost! Dpi-instelling stond op Groot (120dpi) ipv Normaal (96dpi).. Nu ziet alles er weer haarfijn uit! Echt blij met m'n lappie!
[ Voor 13% gewijzigd door blakez op 05-07-2003 12:49 ]
Beeldscherm/instellingen/geavanceerd/dpi-instelling misschien op 96 dpi (100%)zettenblakez schreef op 05 juli 2003 @ 12:40:
Woei! Ook ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van de ACER TravelMate 800 !! Dit is m'n eerste laptop waar ik mee werk en ik vind het echt een fantastisch ding! Alleen ben ik me één ding opgevallen.. Toen ik voor de eerste keer in windows kwam zag de resolutie er echt perfect uit.. 1400x1050.. Daarna had ik iets geïnstalleerd waarna ik de computer opnieuw op moest starten.. Toen ik weer terug in windows kwam leek alles wel veel groter te zijn geworden op m'n desktop.. Maar toch staat de resolutie nog op 1400x1050?Kent iemand dat probleem? Ik kan trouwens nu 10 pictogrammen onder elkaar kwijt..
Misschien is dit een optie
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Waardeloos zeg. Een witte pixel betekent dat alle drie de subpixels (rood, groen, blauw) niet meer aan willen. Dus misschien dat het dan een andere oorzaak heeft, ik weet niet of er met de aansturing van een pixel ook iets mis kan gaan (de thin-film transistor).Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 05:03:
Nou, ik wrijf me rot maar krijg 'm niet weg helaas
De wettelijke norm voor defecte pixels is vrij slecht dus ik ben bang dat het niet onder de garantie valt ofzo. Maar ik zou toch de winkel bellen, wie weet is er iets te regelen.
Hebben jullie Windows XP Proffesional ook al ge-update tot de allernieuwste versie via Windows Update? Ik sta op het punt om dat nu te gaan doen.. Er zijn 22 essentiële updates en service packs, 13 windows XP en 1 update voor stuurprogramma's.. Komt dit een beetje overéén met wat jullie ge-update hebben en kan ik dit zonder problemen doen? Ik heb namelijk weinig zin dat heel m'n Windows XP weer al in de soep loopt als 't er nog geen dag opstaat..
[ Voor 15% gewijzigd door blakez op 05-07-2003 15:12 ]
Verwijderd
Ja, daar was ik gisteren ook al bang voor, dat zo'n witte betekent dat-ie echt compleet stuk is. En het zou volgens mij dus zo nog een keer kunnen gebeuren, elke dag weerLamer_Deluxe schreef op 05 July 2003 @ 13:27:
Waardeloos zeg. Een witte pixel betekent dat alle drie de subpixels (rood, groen, blauw) niet meer aan willen. Dus misschien dat het dan een andere oorzaak heeft, ik weet niet of er met de aansturing van een pixel ook iets mis kan gaan (de thin-film transistor).
De wettelijke norm voor defecte pixels is vrij slecht dus ik ben bang dat het niet onder de garantie valt ofzo. Maar ik zou toch de winkel bellen, wie weet is er iets te regelen.

Maar eigenlijk valt het nog wel mee, omdat de meeste vensters ook een witte achtergrond hebben, valt-ie eigenlijk alleen maar op als ik het bureaublad zie. Zodra ik een venster open is-ie niet meer te zien
Maar toch... Werk al 15 jaar op Toshiba's (vanaf de T1100
Verwijderd
Heb nog geen zin gehad om te updaten, maar als je 'm pas 1 dag hebt, kun je dat toch juist allemaal uitproberen?blakez schreef op 05 July 2003 @ 15:11:
Hebben jullie Windows XP Proffesional ook al ge-update tot de allernieuwste versie via Windows Update? Ik sta op het punt om dat nu te gaan doen.. Er zijn 22 essentiële updates en service packs, 13 windows XP en 1 update voor stuurprogramma's.. Komt dit een beetje overéén met wat jullie ge-update hebben en kan ik dit zonder problemen doen? Ik heb namelijk weinig zin dat heel m'n Windows XP weer al in de soep loopt als 't er nog geen dag opstaat..
Ik bedoel, als het allemaal mis gaat kun je nu nog gewoon alles via de recovery-cd terugzetten, wanneer je er straks je eigen programma's erbij hebt geinstalleerd gaat dat allemaal toch wat moeilijker
Als dat bij mij gebeurd flikker ik m'n travelmate van detrap af!! Dan maar ff naar de verzkering bellenVerwijderd schreef op 05 July 2003 @ 00:42:
Nou ja zeg
't-is een witte pixel en hij zit 3,6 cm. van rechts en 5,6 cm. van boven, en zo klein vind ik 'm ook nietKan ik daar iets mee, qua garantie? Vind 'm zelf al genoeg in het midden zitten
Verwijderd
Dan stuur ik ze een link van dit forum!CooLStarr schreef op 05 July 2003 @ 19:10:
[...]
Als dat bij mij gebeurd flikker ik m'n travelmate van detrap af!! Dan maar ff naar de verzkering bellen
Ik heb sinds een week ook de TravelMate, maar geen 'live' pixel te zien. Iedere keer als ik denk dat het een 'live' pixel is, is het maar gewoon een stofje
Btw, waar heb jij hem verzekerd en hoeveel was je kwijt??? Ik heb namelijk via school te horen gekregen dat veel verzekeringsmaatschappijen dit niet doen met n00tbooks. Via school was ik 5% van de nieuwwaarde kwijt als premie per jaar.....
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 21:04 ]
Ik heb hem verzkerd bij Actua. Het kostte me 178 euro ongeveveer.Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 20:59:
[...]
Dan stuur ik ze een link van dit forum!
Ik heb sinds een week ook de TravelMate, maar geen 'live' pixel te zien. Iedere keer als ik denk dat het een 'live' pixel is, is het maar gewoon een stofje.
Btw, waar heb jij hem verzekerd en hoeveel was je kwijt??? Ik heb namelijk via school te horen gekregen dat veel verzekeringsmaatschappijen dit niet doen met n00tbooks. Via school was ik 5% van de nieuwwaarde kwijt als premie per jaar.....
Maar dan heb je verlengde garantie, dekking van schade van buitemaf + diefstal.
Vond het wel de moeite waar voor die prijs, het is toch een heel bedrag zo'n notebook.
vraag ik me ook wel af, aangezien ik niet opgescheept wil worden met de kinderziektes van de eerste versieVerwijderd schreef op 03 July 2003 @ 12:50:
Hoe kom ik erachter of de laptop een oude of een nieuwe versie is? Iets met het serienummer?
Ik moet namelijk bij een nogal vaag zaakje bestellen ivm pc prive, en ik wil de voorwaarde stellen dat het een nieuwe laptop is.
(ps. ik heb gezocht op "versie" in blz 25 tot hier van het topic en niks gevonden)
De WLAN hotfix moet je kennelijk niet installeren want daar schijn je nogal problemen mee te krijgen, de details kan ik me niet meer herinneren.blakez schreef op 05 July 2003 @ 15:11:
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je je nu niet meer zo op je gemak voelt met dat scherm, dat je het gevoel hebt dat er elk moment weer een pixel mis kan gaan. Ik denk dat statistisch gezien die kans niet zo groot is. Mocht het vrij geregeld gebeuren dan kun je hem uiteindelijk omruilen (hopen dat dit niet het geval is).Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 17:03:
[...]
Ja, daar was ik gisteren ook al bang voor, dat zo'n witte betekent dat-ie echt compleet stuk is. En het zou volgens mij dus zo nog een keer kunnen gebeuren, elke dag weer
Maar eigenlijk valt het nog wel mee, omdat de meeste vensters ook een witte achtergrond hebben, valt-ie eigenlijk alleen maar op als ik het bureaublad zie. Zodra ik een venster open is-ie niet meer te zien
Maar toch... Werk al 15 jaar op Toshiba's (vanaf de T1100), waarvan 8 jaar met TFT, en nog nooit 1 dode pixel gehad. Nu heb ik voor het eerst een ander merk, en hup binnen 7 weken al 1 dode pixel. Zal wel toeval zijn, maar het zet me toch te denken over de kwaliteit..
De 17 inch monitor die ik nu al een tijd voor m'n desktop gebruik heb ik bij de vuilnis container gevonden
Toen ging hij opeens uit, bleek uiteindelijk aan de aan-uit knop te liggen, pasje tussen gepropt, dan bleef hij aan, dat heeft de schakelaar na een paar dagen gefixed, dus de monitor was helemaal goed.
Nu komt de clue, scherm zo scherp mogelijk afstellen, rommelen met de frequentie en sync waardes. Op een gegeven moment is de sync puls te kort en FLITS! Gigantische felle flits en de monitor uit. Enorm geschrokken natuurlijk. Voorzichtig geprobeerd; hij werkte nog... maar helaas een rijtje vlekjes midden in het scherm gebrand. Ik kon mezelf wel even flink voor m'n kop slaan.
Daar zit ik nu dus al een jaar of drie tegenaan te kijken, ze blijven me telkens opvallen.
Daarom wilde ik nu persé een notebook met pixel-vrij garantie, hoewel het dus in jouw geval buiten die garantie zou zijn.
Verwijderd
Das simpel, in de bioscosmo_roel schreef op 05 July 2003 @ 23:32:
[...]
vraag ik me ook wel af, aangezien ik niet opgescheept wil worden met de kinderziektes van de eerste versie
(ps. ik heb gezocht op "versie" in blz 25 tot hier van het topic en niks gevonden)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 01:41 ]
Ja en het staat wel 3x in het topic vermeld, dat je ook onder dat ding kan kijken naar het serie nummer
Verwijderd
Jupz, dat kloptRS_003 schreef op 06 July 2003 @ 12:24:
[...]
Ja en het staat wel 3x in het topic vermeld, dat je ook onder dat ding kan kijken naar het serie nummer076 was toch het nieuwe model he ? ( uit me hoofd ) en 025 oud
Heeft iemand al (net zoals ik
Dat had ik ook maar bij mijn (Jewel) notebook blijkt er dan ook echt geen Bluetooth in te zittenVerwijderd schreef op 06 July 2003 @ 12:58:
Ik heb namelijk die bluetooth drivers van de Acer site gepakt, maar als ik kijk in de NotebookManager dan staat er "Bluetooth bestaat niet", terwijl hij het wel doet (geloof ik, ik kan het niet testen maar hij knippert blauw).
Ik zag dat ze bij Computerland MyCom Bluetooth USB sticks hebben voor 29€ misschien een idee om je Bluetooth mee uit te proberen, gewoon die stick met je desktop gebruiken en dan kijken of je verbinding met je notebook kunt leggen.
Beetje overkill met WLAN samen maar goed. Of als je nog geen wireless access point hebt... ik vraag met af hoe goed Bluetooth door muren heen gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 06-07-2003 13:39 ]
Amper, bleutooth is gemaakt voor file transfer tussen pc's en mobieltje's of pda's en niet 100mbit draadloos netwerkLamer_Deluxe schreef op 06 July 2003 @ 13:27:
[...]
Dat had ik ook maar bij mijn (Jewel) notebook blijkt er dan ook echt geen Bluetooth in te zitten
Ik zag dat ze bij Computerland Bluetooth USB sticks hebben voor 29€ misschien een idee om je Bluetooth mee uit te proberen, gewoon die stick met je desktop gebruiken en dan kijken of je verbinding met je notebook kunt leggen.
Beetje overkill met WLAN samen maar goed. Of als je nog geen wireless access point hebt... ik vraag met af hoe goed Bluetooth door muren heen gaat.
Mja, ik zag ook al dat de snelheid maar 1mbit isRS_003 schreef op 06 July 2003 @ 13:33:
Amper, bleutooth is gemaakt voor file transfer tussen pc's en mobieltje's of pda's en niet 100mbit draadloos netwerk
Er stond wel een bereik van 80 meter zonder muren (voor de Bluetooth stick van Jewel), toch nog verder dan ik dacht.
Die van Jewel heeft een klein antennetje erop en je kunt hem aan het display hangen, LOL, dat ziet er wel weer echt geeky uit.
EDIT:
Leuk met Bluetooth is 'bluejacking' nietsvermoedende Nokia gebruikers business cards sturen met berichten als 'De Matrix has you' of 'Smaakt dat broodje een beetje?'.
[ Voor 15% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 06-07-2003 13:42 ]
in dit nieuwsbericht wordt aangekondigd dat in juli centrino's op grote schaal uitgerust zouden worden met chips die zowel 802.11a als 802.11b ondersteunen. Weet iemand hier iets meer van?
Zo gezegd, zo gedaan.
Ok, ik doe dus echt iets fout! Heb net 3DMark2001 SE gedraaid met alles op default.. Daarbij behaal ik maar 2270 punten!!?? Ik moet er wel even bij vertellen dat ik nog met de standaard drivers draai die er bij de install van WinXP zijn opgezet, dat ik niet op netstroom, maar op accustroom speel en dat ik WinXP volledig ge-update heb..
Welke videodrivers gebruiken jullie eigenlijk? Gewoon de Ati Catalyst 3.5 driver? Of speciale notebook drivers ofzo?
Welke videodrivers gebruiken jullie eigenlijk? Gewoon de Ati Catalyst 3.5 driver? Of speciale notebook drivers ofzo?
Mijn bluetooth in notebook manager stond ook op dof dus je kon hem niet aanklikken. Nu heb ik de bluetooth drivers van acer gedownload en geinstalleerd en nu kan ik hem wel aanklikken in manager
Das niet lekker nee, weetje zeker dat hij op 1.3 ghz liep ? moet je ff op die duitse site met tips kijken ( staat in me start post ) met dat progje kan je hem altijd op 1.3 ghz laten lopen.blakez schreef op 06 juli 2003 @ 15:29:
Ok, ik doe dus echt iets fout! Heb net 3DMark2001 SE gedraaid met alles op default.. Daarbij behaal ik maar 2270 punten!!?? Ik moet er wel even bij vertellen dat ik nog met de standaard drivers draai die er bij de install van WinXP zijn opgezet, dat ik niet op netstroom, maar op accustroom speel en dat ik WinXP volledig ge-update heb..
Hmmm, nee dat kan niet kloppen. Ik haalde met mijn Jewel in laptop accu modus ook nog ruim over de 7000 punten, zo uit de doos.blakez schreef op 06 juli 2003 @ 15:29:
Daarbij waren wel de drivers van de meegeleverde CD geïnstalleerd, dus misschien dat het hem daar in zit? Dat de ingebouwde drivers van XP te oud of ongeschikt zijn?
Wat ik ervan weet staat in dat topic van T.net FP.reiker schreef op 06 July 2003 @ 14:23:
in dit nieuwsbericht wordt aangekondigd dat in juli centrino's op grote schaal uitgerust zouden worden met chips die zowel 802.11a als 802.11b ondersteunen. Weet iemand hier iets meer van?
Maar het lijkt me totaal nutteloos, omdat 802.11a een slecht bereik heeft als de afspraak verder is dan een paar meter.
Als je daar perse op wilt wachten moet je dat natuurlijk doen, maar handger lijkt mij om een Accespoint met 802.11g te kopen en een kaartje in je laptop te doen met ook 802.11g
Ik krijg de indruk dat 802.11a niet erg populair is/wordt in europe
ps:
Ik heb eindelijk een ras gekocht om mijn speelgoed te vervoeren en te beschermen.... Kost een paar centen, heb je ook wat
Samsonite Nurburgring

If I agreed with you, we'd both be wrong.
Ik neem aan dat de drivers op de CD dezelfde zijn als de drivers die op de image op de harde schijf staan.. Aangezien er op die 6 cd's die je erbij krijgt precies hetzelfde staat als op de "d" schijf..Lamer_Deluxe schreef op 06 July 2003 @ 16:47:
[...]
Hmmm, nee dat kan niet kloppen. Ik haalde met mijn Jewel in laptop accu modus ook nog ruim over de 7000 punten, zo uit de doos.
Daarbij waren wel de drivers van de meegeleverde CD geïnstalleerd, dus misschien dat het hem daar in zit? Dat de ingebouwde drivers van XP te oud of ongeschikt zijn?
Waar kan ik trouwens zien of m'n laptop op 1300Mhz loopt? En kan iemand misschien een exacte downloadlink naar dat progje geven, want m'n duits is niet echt al te best..
edit:
Ik heb 't probleem waarschijnlijk al gevonden.. Powerplay stond ingeschakeld en wanneer de laptop dan in accu stand stond, dan werkte de grafische adapter maar minimaal geloof ik, vandaar dat m'n score zo laag was, nu heb ik 't uitgeschakeld en ben ik opnieuw aan het benchmarken.. We zullen zien wat m'n score zodadelijk zal zijn..
Ik heb 't probleem waarschijnlijk al gevonden.. Powerplay stond ingeschakeld en wanneer de laptop dan in accu stand stond, dan werkte de grafische adapter maar minimaal geloof ik, vandaar dat m'n score zo laag was, nu heb ik 't uitgeschakeld en ben ik opnieuw aan het benchmarken.. We zullen zien wat m'n score zodadelijk zal zijn..
edit:
6927 Punten nu in 3Dmark2001 SE
Nu nog even video drivers updaten en dan gaan met die banaan! 
6927 Punten nu in 3Dmark2001 SE
[ Voor 31% gewijzigd door blakez op 06-07-2003 17:07 ]
Zo moeilijk moet dat niet zijn

Zow, ff vraagje aan iedereen... Ik vond het wat nutteloos er een apart topic voor te openen.
Ik sta op het punt een centrino notebook aan te schaffen (bij De Laptopper) en nou wil ik ook graag gebruik kunnen maken van het wireless gedeelte. Dus: een Access Point erbij.
Nu de vraag: welke moet ik hebben?! Bij De Laptopper verkopen ze AP's van Sitecom en E-Tech.
Sitecom W-LAN Accesspoint 54mbps E 156 (ex btw)
E-Tech W-LAN Accesspoint 11mpbs E 125 (ex btw)
Bij Norrod hebben ze weer andere zaken:
E-Tech Wireless LAN router + switch (zelfde als bij laptopper?) E 92,50
Linksys Wireless LAN Access Point / Router E115
Prijzen Norrod zijn inclusief BTW. Dit was de vraag, nu mijn probleem. Als ik een AP bij De Laptopper bestel, dan kan ik via m'n pa 40% korting krijgen (belastingaftrek), koop ik het bij Norrod, betaal ik de hele zut (lees: AP) zelf.
Rekensommetje: bij De Laptopper betaal ik respectievelijk E 111 of E 89 voor een AP, bij Norrod dus E 92,50 of E 115. Maakt mijns insziens weinig uit, maar ik wil voor dat geld natuurlijk het best beschikbare!
Router is in mijn ogen niet direct nodig, daarvoor kan ik ook de router gebruiken die ik van mijn ISP huur/koop.
Ik heb wat positieve geluiden gehoord over Linksys, maar helemaal niks over Sitecom of E-Tech. Wat is jullie mening?
edit: ik heb inmiddels begrepen dat die 54mbps van De Laptopper een 802.11a exemplaar is, en ik die niet moet nemen ivm kleine reikwijdte. Dan vermoed ik dat mijn keus gaat vallen op de Linksys van de Norrod, desalniettemin zou ik graag jullie mening nog vernemen!
Ik sta op het punt een centrino notebook aan te schaffen (bij De Laptopper) en nou wil ik ook graag gebruik kunnen maken van het wireless gedeelte. Dus: een Access Point erbij.
Nu de vraag: welke moet ik hebben?! Bij De Laptopper verkopen ze AP's van Sitecom en E-Tech.
Sitecom W-LAN Accesspoint 54mbps E 156 (ex btw)
E-Tech W-LAN Accesspoint 11mpbs E 125 (ex btw)
Bij Norrod hebben ze weer andere zaken:
E-Tech Wireless LAN router + switch (zelfde als bij laptopper?) E 92,50
Linksys Wireless LAN Access Point / Router E115
Prijzen Norrod zijn inclusief BTW. Dit was de vraag, nu mijn probleem. Als ik een AP bij De Laptopper bestel, dan kan ik via m'n pa 40% korting krijgen (belastingaftrek), koop ik het bij Norrod, betaal ik de hele zut (lees: AP) zelf.
Rekensommetje: bij De Laptopper betaal ik respectievelijk E 111 of E 89 voor een AP, bij Norrod dus E 92,50 of E 115. Maakt mijns insziens weinig uit, maar ik wil voor dat geld natuurlijk het best beschikbare!
Router is in mijn ogen niet direct nodig, daarvoor kan ik ook de router gebruiken die ik van mijn ISP huur/koop.
Ik heb wat positieve geluiden gehoord over Linksys, maar helemaal niks over Sitecom of E-Tech. Wat is jullie mening?
edit: ik heb inmiddels begrepen dat die 54mbps van De Laptopper een 802.11a exemplaar is, en ik die niet moet nemen ivm kleine reikwijdte. Dan vermoed ik dat mijn keus gaat vallen op de Linksys van de Norrod, desalniettemin zou ik graag jullie mening nog vernemen!
[ Voor 15% gewijzigd door reiker op 06-07-2003 20:56 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb testen uit Computer Totaal en PCM thuis liggen. Onder andere over die Sitecom en E-tech en daar zijn ze niet te spreken de doorvoersnelheid. In ieder geval minder dan gemiddelde....
Verdere opties zijn bij allebij redelijk.
Linksys is op alle punten beter
(in de test dan) Actiontec ook
Verdere opties zijn bij allebij redelijk.
Linksys is op alle punten beter
ik heb n.a.v de Computer Totaal test, een Actiontec AP gekocht, kkrijg hem deze week binnen en zal mijn resultaten vermelden. Voor de duidelijkheid, ik heb er een Sweex PCMCIA kaartje bij gekocht, dit omdat ik mijn reismaat pas na de zomer kan kopen
, het kaartje is voor mn oude laptoppie.
Na al weer bijna 2 mnd de trotse bezitter van dit laptopje te zijn, komt me toch nog een vraagje naar boven voor de mede bezitters.
Ik heb na een paar dagen netjes de registratie kaart ingestuurd. Ingevuld en in de envelope gedaan naar Italie. ( eerst wel een foto ervan gemaakt)
Echter nooit iets van ontvangst of zo vernomen. Dus hoe zit dat bij jullie,..
Ik heb na een paar dagen netjes de registratie kaart ingestuurd. Ingevuld en in de envelope gedaan naar Italie. ( eerst wel een foto ervan gemaakt)
Oeps... Dankjewel voor de reminderMontana schreef op 06 juli 2003 @ 22:32:
Na al weer bijna 2 mnd de trotse bezitter van dit laptopje te zijn, komt me toch nog een vraagje naar boven voor de mede bezitters.
Deze week maar eens doen...
weet iemand of dat erg belangrijk is
Verwijderd
Welke heel goed getest is en welke ik zelf wil aanschaffen, althans de router-versie ervan is de Netgear WG602. (zie review )reiker schreef op 06 July 2003 @ 20:39:
Zow, ff vraagje aan iedereen... Ik vond het wat nutteloos er een apart topic voor te openen.
[...]
Ook goed getest is de Belkin 54g (review). Deze is ook als accesspoint verkrijgbaar.
Zowel de Linksys accesspoint (review ), als de wireless router (review ) komen hier wat minder goed uit de bus, voornamelijk qua performance. De a+g versie van de Linksys (review ) is daarentegen weer erg goed.

Verwijderd
Ik doe 't nooit, eigenlijk. Anders blijf ik bezigStiffener schreef op 06 juli 2003 @ 22:35:
[...]
Oeps... Dankjewel voor de reminderIk moet hem nog invullen..
Deze week maar eens doen...
weet iemand of dat erg belangrijk is
Verwijderd
Heb in mei Acer Nederland gebeld, om te vragen wat voor wireless LAN er nou precies in de TM800 zat, en ze vertelden mij dat dat een 802.11a+b was. Nou klopte daar op dat moment natuurlijk helemaal geen moer van, en verstand van zaken hadden ze daar ook niet (ze dachten dat 802.11b nieuwer en sneller was dan 802.11areiker schreef op 06 July 2003 @ 14:23:

Ook bij De Laptopper wordt inmiddels met 802.11a+b op de TM800 geadverteerd.
Overigens dacht ik dat 802.11a in Nederland wettelijk verboden was, maar weet daar verder niet veel van..
Klopt, A is op de 5 ghz bandVerwijderd schreef op 06 July 2003 @ 23:39:
[...]
Heb in mei Acer Nederland gebeld, om te vragen wat voor wireless LAN er nou precies in de TM800 zat, en ze vertelden mij dat dat een 802.11a+b was. Nou klopte daar op dat moment natuurlijk helemaal geen moer van, en verstand van zaken hadden ze daar ook niet (ze dachten dat 802.11b nieuwer en sneller was dan 802.11a![]()
), maar het feit dat ze met 802.11a op de proppen kwamen kan misschien betekenen dat het er toch aan zit te komen.
Ook bij De Laptopper wordt inmiddels met 802.11a+b op de TM800 geadverteerd.
Overigens dacht ik dat 802.11a in Nederland wettelijk verboden was, maar weet daar verder niet veel van..
En is alleen legaal in de usa.
In europa niet
Verwijderd
Dell had de a-versie als optie ook een tijdje bij z'n notebooks, maar die mochten alleen in Belgie verkocht worden. De rest van Europa inderdaad niet.RS_003 schreef op 06 juli 2003 @ 23:46:
Klopt, A is op de 5 ghz band![]()
En is alleen legaal in de usa.
In europa niet
Maar ben benieuwd wat er gaat gebeuren straks, want het is dus verboden, maar er wordt al wel mee geadverteerd..
Verwijderd
Je hebt Bluetooth in 3 verschillende 'soorten': class 1, class 2 en class 3. Class 2 gaat tot zo'n 10 meter, maar class 1 moet tot 100 meter kunnen. Uiteraard rekening houdend met muren etc.Lamer_Deluxe schreef op 06 July 2003 @ 13:27:
[...]
Dat had ik ook maar bij mijn (Jewel) notebook blijkt er dan ook echt geen Bluetooth in te zitten
Ik zag dat ze bij Computerland MyCom Bluetooth USB sticks hebben voor 29€ misschien een idee om je Bluetooth mee uit te proberen, gewoon die stick met je desktop gebruiken en dan kijken of je verbinding met je notebook kunt leggen.
Wel is belangrijk dat zowel zender en ontvanger in dat geval class 1 moeten hebben, anders heeft-ie 't bereik van de zwakste van de 2. Bereik is inderdaad slechts zo'n 1 Mbit, maar wel voldoende om mee te internetten.
Heb zelf een Acer Bluetooth Class 1 USB-stick besteld voor m'n TM, voornamelijk voor contact met m'n pocketpc. Als draadloos netwerk voor je desktop kun je inderdaad beter WLAN gebruiken..
Verwijderd
Da's ook weer waar, als het maar vaak genoeg gebeurt valt het vanzelf weer onder de garantieLamer_Deluxe schreef op 06 juli 2003 @ 01:11:
[...]
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je je nu niet meer zo op je gemak voelt met dat scherm, dat je het gevoel hebt dat er elk moment weer een pixel mis kan gaan. Ik denk dat statistisch gezien die kans niet zo groot is. Mocht het vrij geregeld gebeuren dan kun je hem uiteindelijk omruilen (hopen dat dit niet het geval is).
Hoewel het achteraf gezien toch wel ontzettend meevalt. Je ziet die pixel eigenlijk uitsluitend op het bureaublad, en als je daar een plaatje op zet is-ie eigenlijk helemaal verdwenen
Hoewel ik me nu toch wel afvraag of zoiets geregeld voorkomt, na langere tijd dus, want dan zou het afsluiten van een pixelgarantie niet zoveel zin meer hebben, of het moet ook voor langer dan een maand mogelijk zijn..
Verwijderd
Ik heb geprobeerd wat je zei, maar lukt me niet.....toktokcity schreef op 06 July 2003 @ 15:41:
Mijn bluetooth in notebook manager stond ook op dof dus je kon hem niet aanklikken. Nu heb ik de bluetooth drivers van acer gedownload en geinstalleerd en nu kan ik hem wel aanklikken in manager

Misschien zie ik het ook pas weer in Notebook Manager als ik een idd een Bluetooth apparaat erop aansluit
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 02:39 ]
Verwijderd
Klopt, de Intel Pro Wireless 2100 chips, gaan voortaan Intel Pro Wireless 2100a heten, en die ondersteunen dus ook 802.11a.reiker schreef op 06 juli 2003 @ 14:23:
Roadmaps seen close to an Intel Swindon watering hole have revealed it's now on target to include that support in the third quarter of this year, with the introduction of its Pro Wireless 2100A platform and its Sebring 4.2 software.
(http://www.theinquirer.net/?article=9328)
Support for 802.11b wireless networking using the mini-PCI adaptor is already available, but its 2100A Mini PC adaptor will support 802.11a at 5.15-5.35GHz only and 802.11b then
Toch zou ik liever op de 802.11 g wachten.
AN I-TRIPLE E committee decided to approve the 802.11g wireless LAN standard this morning in the US, opening the way to faster wi-fi communication and better Interweb access speeds. (http://www.theinquirer.net/?article=9983)
misschien een rare vraag, maar mijn centrino sticker zit een flinke kras op. Nou wil ik dus een nieuwe sticker erop, maar weet iemand waar ik die kan kopen?
meen je niet?dikkiedik schreef op 07 July 2003 @ 11:33:
misschien een rare vraag, maar mijn centrino sticker zit een flinke kras op. Nou wil ik dus een nieuwe sticker erop, maar weet iemand waar ik die kan kopen?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Blijkbaar wel
Verwijderd
http://www.amd.directmailsystems.co.uk/index.html
Ze zijn wel nie meer gratis te krijge blijkbaar...
Ze zijn wel nie meer gratis te krijge blijkbaar...
Verwijderd
Op Ebay.com vind je genoeg gekken die t-shirts, badges, ringen etc. met centrino logo aanbieden, misschien ook wel die stickertjes...dikkiedik schreef op 07 July 2003 @ 11:33:
Inderdaad een rare vraag, ik heb die stickers er gelijk afgehaald.dikkiedik schreef op 07 July 2003 @ 11:33:
Kopen ?
Krijg net een 'archive error' als ik de zip open met die bluetooth drivers.Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 12:58:
[...]
Jupz, dat klopt.
Heeft iemand al (net zoals ik) het image al teruggezet van CD? Ik heb namelijk die bluetooth drivers van de Acer site gepakt, maar als ik kijk in de NotebookManager dan staat er "Bluetooth bestaat niet", terwijl hij het wel doet (geloof ik, ik kan het niet testen maar hij knippert blauw
).
Hadden jullie dat probleem ook? Of heb ik de verkeerde ftp site gebruikt?
(ftp://ftp.support.acer-eu...velMate_80x/driver/winxp/)
offtopic: Wow, nog 9, nu dus nog maar 8 posts en we kunnen/men kan al weer aan deel 3 beginnen.
Omdat ik krap in mijn tijd zit, en bovendien de reismaat 800 nog niet in mijn bezit heb, kan ik de openingspost nie maken, al had ik dat graag eens een keer gedaan.
Omdat ik krap in mijn tijd zit, en bovendien de reismaat 800 nog niet in mijn bezit heb, kan ik de openingspost nie maken, al had ik dat graag eens een keer gedaan.
SP1 voor XP net geinstalleerd, maar nogsteeds kan ik de USB-poorten niet direct gebruiken, ik moet eerst het apparaat inpluggen en opnieuw opstarten voordat het wordt herkend...
iemand een oplossing?????????
iemand een oplossing?????????
Wat is er mis met mijn openings post?JaP.NeT schreef op 07 July 2003 @ 18:39:
offtopic: Wow, nog 9, nu dus nog maar 8 posts en we kunnen/men kan al weer aan deel 3 beginnen.
Een modje moet me maar mailen als dit topic te vol wordt en dan maak ik wel een nieuw topic
Verwijderd
Ik heb naar B&B Com in Hoogeveen gebeld. Hier kost de TM 800 LCI. 1545 euro. Nette prijs dacht ik.
Deze meneer vertelde mij dat de standaard Acer garantie twee jaar is en dat dat inhoud dat de TM het eertse jaar door UPC word opgehaald en binnen ongeveer een week gerepareerd word terug gestuurd. (op de kosten van Acer) en dat je in het tweede jaar je hem op je eigen kosten moet opsturen naar Acer. Hij garandeerde mij er bij dat er na een jaar toch niks meer met notebooks gebeurd. Ik heb er op dit forum niks over gelezen. Klopt dit wel, qua garantie enz???????
Jij heb zeker brain aan de telefoon gehad ? aardige man, erg spraakzaamVerwijderd schreef op 07 July 2003 @ 20:27:
Ik heb naar B&B Com in Hoogeveen gebeld. Hier kost de TM 800 LCI. 1545 euro. Nette prijs dacht ik.Deze meneer vertelde mij dat de standaard Acer garantie twee jaar is en dat dat inhoud dat de TM het eertse jaar door UPC word opgehaald en binnen ongeveer een week gerepareerd word terug gestuurd. (op de kosten van Acer) en dat je in het tweede jaar je hem op je eigen kosten moet opsturen naar Acer. Hij garandeerde mij er bij dat er na een jaar toch niks meer met notebooks gebeurd. Ik heb er op dit forum niks over gelezen. Klopt dit wel, qua garantie enz???????
Tja dat klopt niet, je pc kan ook na 1 jaar kapot gaan toch
Kijk als hij al 1 jaar goed werkt dan zal hij het hoogst waarschijnlijk nog wel 1 jaar foutloos blijven doen, maar 100% garantie kan hij nooit geven
Verwijderd
Ja, klopt. Ik bedoel dan vooral de garantie procedure zoals hij vertelde. Iemand btw ervaring met deze winkel???? (B&B Com in Hoogeveen)
Dat klopt volgens mij wel, dat is idd de standaard procedure van Acer.Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 20:40:
Ja, klopt. Ik bedoel dan vooral de garantie procedure zoals hij vertelde. Iemand btw ervaring met deze winkel???? (B&B Com in Hoogeveen)
Ik heb er nooit wat gekocht, maar ze doen wel de moeite voor je ( Ik wou er ooit een acer travelmate 432LC kopen, maar toen kwam de 800 uit
Ik heb dit bericht helemaal niet kwaad bedoelt hoor, sorry als dit bij jou de indruk heeft gewekt. Ik vond je OP juist ToP, ik zeg alleen dat ik het ook graag een keer zou willen doen, al dan niet specifiek bij dit topic.RS_003 schreef op 07 July 2003 @ 20:13:
[...]
Wat is er mis met mijn openings post?
Een modje moet me maar mailen als dit topic te vol wordt en dan maak ik wel een nieuw topic![]()
Nogmaals het was niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen, mijn excuses. Maar omdat ik overal lees dat bij >1000 posts een nieuw deel begonnen mag worden. En daar wilde ik men ff bewust van maken.
Nee is goedJaP.NeT schreef op 07 juli 2003 @ 20:56:
[...]
Ik heb dit bericht helemaal niet kwaad bedoelt hoor, sorry als dit bij jou de indruk heeft gewekt. Ik vond je OP juist ToP, ik zeg alleen dat ik het ook graag een keer zou willen doen, al dan niet specifiek bij dit topic.
Nogmaals het was niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen, mijn excuses. Maar omdat ik overal lees dat bij >1000 posts een nieuw deel begonnen mag worden. En daar wilde ik men ff bewust van maken.
Maar ik vind dat dit topic goed loopt en daarom dus nog niet gesloten hoeft
teworden, dat gebeurt meestal pas als het topic choatisch wordt.
edit:
1000e post
1000e post
[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 07-07-2003 22:13 ]
yeah!
* Diaboluzzz heeft vandaag een 800lcib gekocht ! nieuwste revisie (dus met bluetooth)
ding staat al de hele avond te installen.
heb nu dus 2 vragen:
1: ga ik die smart cards gebruiken ?
2: heeft iemand een handige install handleiding voor dat spul? ik heb dus ff via de standaard way geprobeert, wou niet echt lukken..
* Diaboluzzz kijkt vriendelijk en stelt een use of smartcard discussion voor:
Ik zie namelijk het nut er niet echt van in, stelen doen ze toch wel als je hem ergens laat staan, mn windows is protected met een ww, ook @ bootup en voor de rest staan er niet van der mate belangrijke dingen op dat het encrypted moet zijn.
conclusie, voor de normale huis tuin en keuken gebruiker is de smart card protectie een beetje overbodig.
graag jullie inbreng
* Diaboluzzz heeft vandaag een 800lcib gekocht ! nieuwste revisie (dus met bluetooth)
ding staat al de hele avond te installen.
heb nu dus 2 vragen:
1: ga ik die smart cards gebruiken ?
2: heeft iemand een handige install handleiding voor dat spul? ik heb dus ff via de standaard way geprobeert, wou niet echt lukken..
* Diaboluzzz kijkt vriendelijk en stelt een use of smartcard discussion voor:
Ik zie namelijk het nut er niet echt van in, stelen doen ze toch wel als je hem ergens laat staan, mn windows is protected met een ww, ook @ bootup en voor de rest staan er niet van der mate belangrijke dingen op dat het encrypted moet zijn.
conclusie, voor de normale huis tuin en keuken gebruiker is de smart card protectie een beetje overbodig.
graag jullie inbreng
edit:
hmm tijd voor deel 3
hmm tijd voor deel 3
[ Voor 5% gewijzigd door Diaboluzzz op 07-07-2003 22:58 ]
http://www.NUiPhone.nl/
Ik gebruik die smartcard ook niet, ergens in dit topic worden ook wat problemen aangegeven bij gebruik van dat ding. Asl er dan iets mis is kom je volgens mij nooit meer op die laptop.....
Ik zie overigens in de laatste posts veel meldingen van problemen na install van SP1 voor XP en na install van drivers die gedowned zijn. Nu is het zo dat na restoren van de laptop met de bijgeleverde cd's er een XP met SP1 opstaat en alles werkt, ook bluetooth.
Dus waarom andere drivers gebruiken als deze goed werken ???
Ik zie overigens in de laatste posts veel meldingen van problemen na install van SP1 voor XP en na install van drivers die gedowned zijn. Nu is het zo dat na restoren van de laptop met de bijgeleverde cd's er een XP met SP1 opstaat en alles werkt, ook bluetooth.
Dus waarom andere drivers gebruiken als deze goed werken ???
* ACM heeft hem ook binnen 
Wel gewoon alle nieuwste drivers van de acer site gedownload en geinstalleerd, of het nodig was? Vast niet
Wie maakt er een deel 3 aan trouwens? Dan kan ik dit topic sluiten.
Wel gewoon alle nieuwste drivers van de acer site gedownload en geinstalleerd, of het nodig was? Vast niet
Ik maak deel 3 ook wel, maar moet hij nu al dicht ?ACM schreef op 08 juli 2003 @ 10:44:
* ACM heeft hem ook binnen
edit:
Ik verander er dan niet super veel aan maar gewoon paar dingen die we nu wel weten en ten tijde dat ik het topic maakte nog niet helemaal zeker waren
Ik verander er dan niet super veel aan maar gewoon paar dingen die we nu wel weten en ten tijde dat ik het topic maakte nog niet helemaal zeker waren
Iedere model van de nieuwe rev heeft nu toch bleutooth ?yeah!
[ Voor 40% gewijzigd door Roberto op 08-07-2003 11:11 ]
Ok, maak maar een nieuwe.
De "regel" is dat het bij 1000 posts dicht gaat he, om enigszins het overzicht te bewaren
Btw, mijn 800 heet gewoon LCi en heeft idd ook bluetooth.
De "regel" is dat het bij 1000 posts dicht gaat he, om enigszins het overzicht te bewaren
Btw, mijn 800 heet gewoon LCi en heeft idd ook bluetooth.
Dit topic is gesloten.