Acer Travelmate 80x topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 19:57
Het Acer Travelmate 80x topic deel 3

Door RS_003

Afbeeldingslocatie: http://www.limietz.com/GoT/Centrino/Logo-Pentium-M.gif

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
Duitse site met tips

Quote van tomshardware
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.
Specificaties:

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Centrino processor van 1.3 Ghz tot 1.6 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.

Het chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

De chipset architectuur
Afbeeldingslocatie: http://www.limietz.com/GoT/Centrino/Chipset/855PM.gif

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA/UXGA TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 16bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke tot goede geluid kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
 1 × CardBus type II slot
 1 × RJ-11 jack voor modem
 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
 1 × DC-in jack voor de AC adapter
 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
 1 × external VGA port
 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
 1 × microphone/ line-in jack
 1 × FIR port
 1 × IEEE 1394 poort
 4 × USB 2.0 porten
 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
 1 × 100-pin docking poort
 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V9.0/9.2 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

Er zijn nu wel plannen om in het Centrino platform een Intel® PRO/Wireless 2100A te introduceren, die zowel de legale 802.11B ondersteunt als de NIET legale 802.11A op de 5 Ghz band.
Ik quote van tweakers.net : Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten.

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie.

Garantie, u krijgt er 2 jaar garantie bij inclusief 1 jaar internationale dekking.

Drivers

De Acer FTP Site
De Acer FTP site, waarop het programma winflash staat waarmee u zonder diskette station kunt flashen, en de nieuwste biosen + drivers voor alle systeem onderdelen kunt vinden. En verder ook nog online handleidingen.

Verkooppunten
TravelMate 800CLi
TravelMate 803CLi

Bekende Problemen
- pieptoon als de laptop uitstaat ( “bijna” niemand heeft er meer last van in de nieuwe revisie 076 )
- power loss van 3% na een nachtje uit ( Bij de meeste opgelost in de nieuwe revisie )
- slechte VGA out ( Opgelost bij de nieuwe revisie )
- mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk, nog steeds niet perfect, maar het werkt al beter )
- opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur ( Daar hoor ik niemand meer over dus ik neem aan dat het is opgelost. )

Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg

Zie ook deel 1
En zie: deel 2

Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.

Model Frequency (max / min) Vcore (max / min)
Pentium M 1,6GHz 1,6GHz / 600MHz 1,484v / 0,956v
Pentium M 1,5GHz 1,5GHz / 600MHz 1,484v / 0,956v
Pentium M 1,4GHz 1,4GHz / 600MHz 1,484v / 0,956v
Pentium M 1,3GHz 1,3GHz / 600MHz 1,388v / 0,956v
Pentium M 1,1GHz Low Voltage 1,1GHz / 600MHz 1,180v / 0,956v
Pentium M 900MHz Ultra Low Voltage 900MHz / 600MHz 1,004v / 0,844v

De Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz 2400

Deze vergelijking maak ik op uit Sisoft benches dus of het 100% klopt weet ik niet, als het niet zo is zeg het dan even en dan adjust ik het wel ;)

Verder zou ik jullie ook graag naar dit topic verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]

edit:
2400e post 8)7 _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 13-07-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Over bluetooth nog trouwens. In het bios heb ik geen optie het uit/aan te zetten en in de Launchmanager beweert ie dat het niet bestaat.

Toch rapporteert de software van de bt dat het werkt en als ik de bt-knop aan/uit zet dan reageert ie daar ook netjes op. Beetje slordig in die launchmanager lijkt me :)
Ik heb alleen nog geen BT apparaat om het mee te testen

[ Voor 11% gewijzigd door ACM op 08-07-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ACM schreef op 08 July 2003 @ 12:04:
Over bluetooth nog trouwens. In het bios heb ik geen optie het uit/aan te zetten en in de Launchmanager beweert ie dat het niet bestaat.

Toch rapporteert de software van de bt dat het werkt en als ik de bt-knop aan/uit zet dan reageert ie daar ook netjes op. Beetje slordig in die launchmanager lijkt me :)
Ik heb alleen nog geen BT apparaat om het mee te testen
Dat zal dan wel komen door een oude bios op een nieuw moederbord :?

Want de oude versie had nog geen BT, maybe je bios updaten ? ( want nu ziet dus blijkbaar alleen je moederbord je BT device )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nou, de drivers zien hem ook hoor, maar het is een 3A24 bios en dat lijkt me de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

waar heb jij 'm gehaald ACM? Ben namelijk zelf ook in de markt voor 'n TM800

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij Acesonline, maar hij werd opgestuurd hoor :+ (en nee, daar was ie niet het goedkoopst, maar de reden dat ie daar gekocht werd is meer een zakelijke die ik hier niet ga lopen uitleggen :) )

[ Voor 60% gewijzigd door ACM op 08-07-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik ga de 800CLi met BT waarschijnlijk donderdag halen bij pcsnel, alleen ik heb ze gebeld, en hij kost helemaal geen 1545 euro maar 1553 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Wie heeft er nu nog een pieptoon als de laptop uitstaat ? Het viel mij gisteren voor het eerst op, maar dan moet ik wel m'n oor tegen de laptop houden.

Zijn er ook TM800 users hier die helemaal geen pieptoon horen ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
seq_uence schreef op 08 July 2003 @ 13:32:
Wie heeft er nu nog een pieptoon als de laptop uitstaat ? Het viel mij gisteren voor het eerst op, maar dan moet ik wel m'n oor tegen de laptop houden.

Zijn er ook TM800 users hier die helemaal geen pieptoon horen ?
Iedereen heeft volgens mij die pieptoon, maar het is zo zacht dat het eigenlijk echt niet opvalt.

Als ik heel goed luister kan ik ook heeeeeel zacht me voeding horen bromen maar dat valt me dus echt niet op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Huh, als-ie uitstaat? Ik hoor alleen een pieptoon als-ie aanstaat, en dan nog moet ik m'n oor bovenop de linker polssteun houden, anders hoor je 't niet eens. Maar als-ie uitstaat hoor ik helemaal niets :?
Nu is het wel zo dat ik de batterij er niet in heb, alleen de netvoeding hangt eraan, ook als-ie uit staat. Naja, straks maar even goed luisteren dan, als ik 'm weer uitzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
recman dat is de HDD, de pieptoon die ik hoor zit meer in het midden........

Waarom doe je de batterij er niet in dan ? Is dat beter voor de levensduur van de batterij ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Kort vraagje, ik ga volgend jaar ( school jaar ) naar een ICT school, namelijk het Albeda in Rotterdam stolwijkstraat.

Ik zag daar Intel wireless acces points hangen, nu is het zo dat je een wireless netwerkkaart van de school moet kopen voor 250€ maar in de Acer zit al een intel wireless kaartje, zou dat gewoon gaan werken ? Want ik heb geen zin om nog 1x een kaartje te moeten kopen aangezien dit al een dure laptop is voor gewoon school gebruik.

Er van uit gaande dat het 802.11B is

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 08-07-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:25
RS_003 schreef op 08 juli 2003 @ 15:47:
Kort vraagje, ik ga volgend jaar ( school jaar ) naar een ICT school, namelijk het Albeda in Rotterdam stolwijkstraat.

Ik zag daar Intel wireless acces points hangen, nu is het zo dat je een wireless netwerkkaart van de school moet kopen voor 250€ maar in de Acer zit al een intel wireless kaartje, zou dat gewoon gaan werken ? Want ik heb geen zin om nog 1x een kaartje te moeten kopen aangezien dit al een dure laptop is voor gewoon school gebruik.

Er van uit gaande dat het 802.11B is
Als dat allemaal deze;fde techniek is, ja dan zou het moeten werken. Maar op het moment dat het bij ff niet werkt zullen ze ook geen support geven denk ik ;)

Als 802.11b dan al die Acer gewoon werken ;)
Als er 802.11g hangt dan kun je alsnog een ander merk kaart kopen, dan die van school, want die 250 euro is wel erg duur. :{

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Als het 802.11b is moet het wel gaan werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou heeft Intel in Nederland nog wel een accesspoint gehad, die alleen op 802.11a werkte (de Pro 5000), hoewel het me sterk lijkt dat die daar nog gebruikt wordt, nog afgezien dat ze eigenlijk verboden zouden moeten zijn (ze waren hier wel te koop). Het zou wel de hoge prijs van dat kaartje kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 87050 schreef op 08 July 2003 @ 16:15:
Nou heeft Intel in Nederland nog wel een accesspoint gehad, die alleen op 802.11a werkte (de Pro 5000), hoewel het me sterk lijkt dat die daar nog gebruikt wordt, nog afgezien dat ze eigenlijk verboden zouden moeten zijn (ze waren hier wel te koop). Het zou wel de hoge prijs van dat kaartje kunnen verklaren.
Gelukkig heeft intel nu toch de 2100A in notebooks zitten ? Die A / B support of is dat nog niet helemaal door gevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 08 July 2003 @ 16:20:
Gelukkig heeft intel nu toch de 2100A in notebooks zitten ? Die A / B support of is dat nog niet helemaal door gevoerd?
Weet niet precies hoe het bij de Acer's zit, beetje vaag allemaal. De Laptopper schijnt ze inmiddels wel met a+b te verkopen, volgens deze aanbieding op hun website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

1) geen pieptoon.
2) voor alle nieuwe 800lci users, update iig die VGA driver :o dat scheelt echt SUPERVEEL.
3) 953 3dmark03 score punten.
4) wel wat irri dat hij zichzelf terug klokt in idle positie :)

2 vragen ook nog,

1) wat voor merk/type mobo zit er in?
2) de nog matige kwaliteit van de wlan module is te verhelpen als er nieuwe/betere software voor gemaakt zou worden? of is de hardware niet goed genoeg?

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Diaboluzzz schreef op 08 July 2003 @ 17:19:
4) wel wat irri dat hij zichzelf terug klokt in idle positie :)
Hoe bedoel je dat? MERK jij het of denk je dat je het merkt? Ik merk er iig niks van, behalve in de batterij levensduur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 19:04

FongWan

The Stormrider ...

RS_003 schreef op 08 juli 2003 @ 11:42:

Verder zou ik jullie ook graag naar dit topic verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]

Als het mag van de topic starter van het Centrino topic plaats ik hier ook paar plaatje’s uit hem ze topic maar dan moet ik hem eerst nog mailen :)

edit:
2400e post 8)7 _/-\o_
hehehe bedankt voor de verwijzing naar mijn topic :)
Maar euhhhh kan je de sub ff aanpassen ???
Want je hebt mijn toestemming al gekregen zoals te zien is.

Daarnaast heb ik wat info van jouw in mijn openingspost verwerkt en dit Topic bijgevoegd bij de links.

[ Voor 8% gewijzigd door FongWan op 08-07-2003 22:40 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
FongWan schreef op 08 July 2003 @ 22:39:
[...]

hehehe bedankt voor de verwijzing naar mijn topic :)
Maar euhhhh kan je de sub ff aanpassen ???
Want je hebt mijn toestemming al gekregen zoals te zien is.

Daarnaast heb ik wat info van jouw in mijn openingspost verwerkt en dit Topic bijgevoegd bij de links.
Done :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
ik heb net wat nieuws ontdekt! ik kan scrollen door aan de rechter kant van de touchpad te schuiven :) ik weet niet of dit wat nieuws is, de laatste laptop die ik hiervoor heb gebruikt was een hp omnibook 800 (p133) zonder touchpad..
ik weet trouwens ook niet of het in het boekje staat, daar kijk ik toch nooit in :D ik ontdek alles zelf ;)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DuDePrOdUcTiOnS schreef op 09 July 2003 @ 00:45:
ik heb net wat nieuws ontdekt! ik kan scrollen door aan de rechter kant van de touchpad te schuiven :) ik weet niet of dit wat nieuws is, de laatste laptop die ik hiervoor heb gebruikt was een hp omnibook 800 (p133) zonder touchpad..
ik weet trouwens ook niet of het in het boekje staat, daar kijk ik toch nooit in :D ik ontdek alles zelf ;)
LOL! Dat is snel :D

psssst.... tik eens op de hoeken van het touchpad, dan kun je nog veel meer! Als 't niet werkt moet je het even aan zetten. Hoe dat moet ontdek je nog wel een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Gisteravond heb ik de drivers die je van de acer site kunt downloaden eens bekeken en geïnstalleerd.

Het viel me op dat veel van die driverversies al op de laptop stonden, en dat bv. de update van de Launchmanager tot gevolg had dat er geen Bluetooth meer aanwezig was, volgens de Launchmanager dan..... (is in deel 2 ook door iemand opgemerkt geloof ik)

Heb ook de setup gedraaid van de VGA drivers, maar na installatie zie ik bij de eigenschappen nog steeds dezelfde versie staan, had ik de oude driver eerst moeten verwijderen ofzo ?

edit:

Na een restore zag ik dat er nu wel een icon in de taskbar staat bij inschakelen van BT, en ik kon probleemloos contact maken met mijn Siemens S55 ! :)
Het enige wat dus gewijzigd is, is de BIOS versie, die is zit nu op 3A24.

[ Voor 19% gewijzigd door seq_uence op 09-07-2003 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

" Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt "

M9??? Dacht dat er een radeon9000 op zat? of is de m9 zelfde als een Radeon9000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387 schreef op 09 juli 2003 @ 08:45:
" Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt "

M9??? Dacht dat er een radeon9000 op zat? of is de m9 zelfde als een Radeon9000?
Yep, Mobility Radeon 9000

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 09-07-2003 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85086

Ik zag in topic 2 dat iemand wat prijzen van losse Pentium-M processors had gepost. Hij vermeldde er alleen niet bij waar die dat vandaan had.
Nu heb ik zelf ook even gezocht en zag dat de Pentium-M los verkrijgbaar is bij Alternate in Duitsland (http://www.alternate.de/).
Voor wie het interesseert, De Pentium-M gaat in de socket 479-m.

Pentium-M 1300 249 Euro (Op voorraad)
Pentium-M 1400 284 Euro (Op voorraad)
Pentium-M 1500 349 Euro (Op voorraad)
Pentium-M 1600 489 Euro
Pentium-M 1700 749 Euro

Lijkt off-topic, maar is misschien interessant voor diegenen die hun TM 800's willen upgraden. De TM met 1700 Pentium-M gaat trouwens TM 804 heten... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

't is nog ff wachten tot onze boekhouder een pc privé contractje heeft opgesteld, dan kan ik 'm hopelijk vrijdag bestellen en dan is ie hopelijk maandag binnen :*)

ik ga 'm bij de-laptopper bestellen bij de weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
De TM800 werkt perfect met de Nokia 6310i en de GPRS van KPN... echt relaxt om overal in NL mijn TM800 tevoorschijn te kunnen halen, 6310i in mijn broek te kunnen laten zitten en gewoon draadloos te kunnen internetten :P...

Kun ook heel makkelijk via de bluetooth inbellen op het gsm netwerk en dan met gratis zonnet accountje bijvoorbeeld... alleen de Nokia Suite software werkt nog niet bij mij via de bluetooth... maar die software gebruik ik alleen voor de backup van mijn telefoon en dat doe ik dus maar via de IR poort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Laatst online: 16:35
Heb mijn reismaat vandaag ook opgehaald
Open ik de doos in de trein schrik ik mezelf rot had de verkoper mijn laptoppie al draaiende terug in de doos gestopt ding was loei en loeiheet :X

Gelukkig werkt alles nog perfect, na wat moeite te hebben gehad met mijn wifi verbinding werkt deze nu ook perfect (in de tuin nog steeds een goede ontvangst haal 3 streepjes)

Ben nu bezig met litestep om hem toch een persoonlijk tintje te kunnen geven dat standaard windows ben ik niet eens meer gewend :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik ga als PCSNEL NOUW EENS BELDE !!! :P
Morgen me reismaatje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Momenteel zit ik nu in mijn bed te internetten, Wlan is echt super :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
SideSwipe_XP schreef op 10 juli 2003 @ 00:23:
Momenteel zit ik nu in mijn bed te internetten, Wlan is echt super :)
Dat zou ik ook kunnen doen want ik heb hier een Sitecom WL-018 wireless router + 4poorts utp en printserver.

Maar ... ik heb me router nu uit want ik gebruik altijd een ipv6 tunnel naar het xs4all netwerk en dat werkt nu niet meer met de router ... ik had natuurlijk DMZ ingeschakeld, maar die suport **** bleef er op staan dat het me firewall moest zijn ( xp firewall en die was uit ... later moest ik hem nog uninstallen volgens die suport gast :o ) en afcourse nav 2002, want dat is ook heel slecht !!! 8)

Leuk want zonder die router kon ik met firewall aan en nav 2002 met autoprotect gewoon lekker op het ipv6 netwerk komen ....

Dus wat krijg ik voor mailtje terug ? ( mag helaas de mails niet copy'en wegens de disclaimer ) Helaas zult u toch dmz in moeten schakelen mocht u willen gebruik maken van ipv6..... 8)7 |:(
Ik: MAAAAAAR ik heb al ver***** 5x je verteld dat het constant aan stond |:(

Heldesk terror

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 10-07-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 85086 schreef op 09 July 2003 @ 17:04:
Ik zag in topic 2 dat iemand wat prijzen van losse Pentium-M processors had gepost. Hij vermeldde er alleen niet bij waar die dat vandaan had.
Nu heb ik zelf ook even gezocht en zag dat de Pentium-M los verkrijgbaar is bij Alternate in Duitsland (http://www.alternate.de/).
Voor wie het interesseert, De Pentium-M gaat in de socket 479-m.

Pentium-M 1300 249 Euro (Op voorraad)
Pentium-M 1400 284 Euro (Op voorraad)
Pentium-M 1500 349 Euro (Op voorraad)
Pentium-M 1600 489 Euro
Pentium-M 1700 749 Euro

Lijkt off-topic, maar is misschien interessant voor diegenen die hun TM 800's willen upgraden. De TM met 1700 Pentium-M gaat trouwens TM 804 heten... :*)
Prijsverschil 800 en 803 is groter dan 489-249=240 euro toch of niet?

800= € 1545,-
803= € 2222,-

Beetje jammer dat dat prijsverschil dus blijkbaar niet alleen op kosten is gebaseerd maar puur op wat ze ervoor kunne vragen :( Het is dus goedkoper om een 800 te kopen en hem zelf te upgraden naar 803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Vandaag waren ze toch uitverkocht @ pcsnel, dus ze even gebeld. Loop ik naar boven om me mail te checken en meteen 2 mailtjes van hun _/-\o_

5452 Acer - TM 800LCi / LX.T2506.076 Centrino 1.3GHz 1 € 1304

Die heb ik dus besteld :) en het is dus de nieuwe rev :)

Nu ga ik hem dinsdag kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 10-07-2003 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06-2020
Oscar Mopperkont schreef op 10 juli 2003 @ 10:50:
[...]

800= € 1545,-
803= € 2222,-

Beetje jammer dat dat prijsverschil dus blijkbaar niet alleen op kosten is gebaseerd maar puur op wat ze ervoor kunne vragen :( Het is dus goedkoper om een 800 te kopen en hem zelf te upgraden naar 803.
volgens een telefoontje dat ik aan Acer America heb gepleegd valt de CPU niet te upgraden. Het zou dus kunnen dat de CPU er gewoon erop gesoldeerd is - totdat iemand het ding opendoet en echt upgrade weet blijkbaar niemand het zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op 10 July 2003 @ 10:50:
[...]

800= € 1545,-
803= € 2222,-

Dat prijsverschil komt waarschijnlijk doordat Acer die Procs per 1000 moet afnemen. Setjes 1300 procs nemen ze waarschijnlijk een stuk meer af, en is dus goedkoper. Bovenstaande prijzen zijn retailprijzen, in doos... per stuk...
Misschien gebruikt de 1600 wel duurdere cooling i.v.m. ander thermal eigenschappen...

Maar dat van dat upgraden is inderdaad waar, alleen vraag ik me af of iemand in dit topic dat ook echt van plan is...

Heeft er iemand al eens gekeken hoe de Pentium-M processor op de socket 479-m vastzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hobbit_be schreef op 10 juli 2003 @ 12:39:
[...]

volgens een telefoontje dat ik aan Acer America heb gepleegd valt de CPU niet te upgraden. Het zou dus kunnen dat de CPU er gewoon erop gesoldeerd is - totdat iemand het ding opendoet en echt upgrade weet blijkbaar niemand het zeker...
Dat zegt HP ook van haar desktop PC's waar gewoon een boxed Pentium 4 in zit 8)7
Had je dan verwacht dat Acer zal zeggen: Hey, gaan jullie allemaal lekker goedkoop je notebook up zitten graden..... (8> ...... en vervolgens als het stuk is, je oude proc er weer in en opsturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
Anoniem: 85086 schreef op 10 July 2003 @ 13:09:
[...]
Dat zegt HP ook van haar desktop PC's waar gewoon een boxed Pentium 4 in zit 8)7
Had je dan verwacht dat Acer zal zeggen: Hey, gaan jullie allemaal lekker goedkoop je notebook up zitten graden..... (8> ...... en vervolgens als het stuk is, je oude proc er weer in en opsturen....
Als ze liegen dan breken ze de wet. Je kan ook niet op een doos donuts zetten dat er geen vet in zit hoor... Zo eigenaardig vind ik het niet hoor - zonder socket is het weer wat goedkoper te krijgen. Maar heb dus nog nergens gelezen dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Anoniem: 85086 schreef op 10 juli 2003 @ 13:06:
[...]

Maar dat van dat upgraden is inderdaad waar, alleen vraag ik me af of iemand in dit topic dat ook echt van plan is...

Heeft er iemand al eens gekeken hoe de Pentium-M processor op de socket 479-m vastzit?
De Pentium M 1,4 en hoger hebben ook een hoger maximaal voltage dat ze gebruiken.
De 1,3 versie kan minder aan. Ik weet niet het moederbord van een 800 een hoger geklokte versie aankan in stroom toevoer... :?
Iemand daar al naar gekeken.....

* Loft gaat zijn laptop toch niet upgraden met een andere CPU..... Maximale capaciteit gebruik ik vrij weinig.. Alleen andere HD wil ik nog wel overwegen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

hobbit_be schreef op 10 July 2003 @ 13:12:
Als ze liegen dan breken ze de wet. Je kan ook niet op een doos donuts zetten dat er geen vet in zit hoor... Zo eigenaardig vind ik het niet hoor - zonder socket is het weer wat goedkoper te krijgen. Maar heb dus nog nergens gelezen dat het kan.
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen het technisch mogelijk zijn en er actief support voor bieden...

't Is trouwens waarschijnlijk goedkoper om standaard componenten te nemen,dus als standaard de moederbordjes met een socket uitgebracht worden, dan betwijfel ik of Acer dan ineens de sockets eraf laat slopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
fair enough - het enige wat mensen zou tegenhouden is vast de Warranty ;) als ik wist dat het kon had ik nu ook een Acertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Stiffener schreef op 10 July 2003 @ 13:15:
[...]

Alleen andere HD wil ik nog wel overwegen......
* Diaboluzzz too
60 of indien mogelijk 80 gig @ 7200 zou voor mij een welkome upgrade zijn, proc is me snel genoeg, ben een p3 700 gewent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Diaboluzzz schreef op 10 July 2003 @ 13:38:
[...]

* Diaboluzzz too
60 of indien mogelijk 80 gig @ 7200 zou voor mij een welkome upgrade zijn, proc is me snel genoeg, ben een p3 700 gewent ;)
Ik weet niet of ze een 7200rpm hebben in een notebook formaat (2,5" ) Wel de 5400 rpm.....

Hmmzz.. de pricewatch geeft er maar een paar weer
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/336
Grootste is 80 GB @ 4200rpm
60 GB @ 5400 rpm kan wel.... :)

[ Voor 21% gewijzigd door Loft op 10-07-2003 13:49 . Reden: link en grootte erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

indien mogelijk 80 gig @ 7200 zou voor mij een welkome upgrade zijn
Ik vraag me alleen af hoe heet dan het linker polssteuntje wordt ;) En hoe snel je batterij leeg is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Stiffener schreef op 10 July 2003 @ 13:46:
[...]

Ik weet niet of ze een 7200rpm hebben in een notebook formaat (2,5" ) Wel de 5400 rpm.....

Hmmzz.. de pricewatch geeft er maar een paar weer
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/336
Grootste is 80 GB @ 4200rpm
60 GB @ 5400 rpm kan wel.... :)
Ik vind de 4200RPM al aardig warm worden, een 5400 zal meer herrie maken en warmer worden om over een 7200 (als ze er zijn) maar te zwijgen.

edit:

Had ik de post van ACM gemist of typ ik zo langzaam ? :9

[ Voor 8% gewijzigd door seq_uence op 10-07-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 85086 schreef op 10 July 2003 @ 13:09:
[...]

Eigenlijk jammer dat je dan niet bedrijfjes hebt die dat voor jou doen. Net zoals bijvoorbeeld chiptunen van je auto. Kunnen die gasten meteen de oude proc houden en voor een zacht prijsje weer doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
* Diaboluzzz too
Heb zelf een 80 GB @ 4200 in m'n Travelmate gestopt. Helaas nog geen 5400, want die waren er nog niet. Nou heb ik wel eens gelezen dat het snelheidsverschil niet zoveel uitmaakt als bij een 3,5", omdat zo'n 2,5" een kleiner schijfoppervlak heeft :Y)
Ik merk in elk geval niks van een snelheidswinst of -verlies t.o.v. de standaard 40 GB, voorzover dat duidelijk merkbaar moet zijn.
Overigens, 2,5" schijfjes op 7200 rpm zijn er inderdaad (voorlopig) nog niet..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 10-07-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

hmm daar had ik nog niet aan gedacht :D 7200 zal wel erg warm worden prolly.

naja, gaat me toch om de capacity, misschien ga ik binnenkort wel 80 GB kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

seq_uence schreef op 10 July 2003 @ 13:51:
[...]

Ik vind de 4200RPM al aardig warm worden, een 5400 zal meer herrie maken en warmer worden om over een 7200 (als ze er zijn) maar te zwijgen.

edit:

Had ik de post van ACM gemist of typ ik zo langzaam ? :9
mijn 5400rpm travelstar wordt minder warm dan de 4200rpm schijf die er in zat, zal ook komen door de 8mb buffer, waardoor de HD minder hoeft te spinnen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Hmmm, hoe kan ik achter de horizontale en verticale syncrange komen?

linux vraagt er om @ install :f

edit: tis al fixed, kde running onder vmware \o/

[ Voor 20% gewijzigd door Diaboluzzz op 10-07-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Mijn 5400rpm travelstar wordt ook niet echt warm en herrie maakt hij ook amper. De snelheid is prima, maar ik heb geen 4200 om het mee te vergelijken.

Ik hoorde dat Jewel al aan het testen is met een 7200rpm drive, ik ben benieuwd.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik heb me reismaatje ook nu :) Geen dead pixels maar die piep is nog best hard :'( :| , en ik heb er het minste last van als ik BT uit zet :/

En 3dmark schokt nog een beetje maar goed, dat kan via drivers worden gefixt.

En nu ga ik eens partition magic installen want ik wil de volle 38 gig :)

* Roberto so haaaapy :)

edit:
Owjah, Wlan werkt goed soms in de huiskammer ( acces point staat op me workstation 1 verdieping hoger ) en soms zegtie juist slecht :?

Nja in de boomgaarde hiero haal ik nog altijd 1 streepje en werkt het internet nog goed en dat is toch zon 25 meter, en ik zat onder een appelboom :D
Dit icm een Sitecom WL-018 router

[ Voor 41% gewijzigd door Roberto op 10-07-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

RS_003 schreef op 10 July 2003 @ 20:40:
Ik heb me reismaatje ook nu :) Geen dead pixels maar die piep is nog best hard :'( :| , en ik heb er het minste last van als ik BT uit zet :/

En 3dmark schokt nog een beetje maar goed, dat kan via drivers worden gefixt.

En nu ga ik eens partition magic installen want ik wil de volle 38 gig :)

* SideSwipe so haaaapy :)

edit:
Owjah, Wlan werkt goed soms in de huiskammer ( acces point staat op me workstation 1 verdieping hoger ) en soms zegtie juist slecht :?

Nja in de boomgaarde hiero haal ik nog altijd 1 streepje en werkt het internet nog goed en dat is toch zon 25 meter, en ik zat onder een appelboom :D
Dit icm een Sitecom WL-018 router
Ik heb hier op 25 meter nog steeds 5 streepjes :? E-Tech Wireless AC-point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16614

Heeft iemand toevallig al een replicator gekocht?
Ze hebben twee versies: een complete docking, maar ook serial/parallel docking waarbij alleen de parallel en serieel inzitten.
Bij computerpirates zit er aardig prijsverschil in 108 versus 37 euro (excl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Laatst online: 17:06
Anoniem: 16614 schreef op 10 July 2003 @ 21:11:
Heeft iemand toevallig al een replicator gekocht?
Ze hebben twee versies: een complete docking, maar ook serial/parallel docking waarbij alleen de parallel en serieel inzitten.
Bij computerpirates zit er aardig prijsverschil in 108 versus 37 euro (excl).
Kijk hier eens naar, ik ben ook op zoek naar een dockingstation en zat eerst te twijfelen tussen sitecom, maar nu ik deze specs zie koop ik hem in de toekomst glijk met de TM800 bij pcsnel.

https://ssl.kundenserver....oduct_overview.shopscript

dan bedoel ik natuurlijk wel de complete, dus niet alleen maar de parallel/serieel B)

edit/ euhm sorry ja,
http://www.computerpirates.com/sapphire/Itemdesc.asp?CartId={B06F8151-A6A4-4432-9664-2100B2402F2A}&ic=90%2E43U28%2E001&Tp= (ff selecteren) hier is de computer pirates link, het scheelt 30 eurie met pcsnel, (maar dat is lekker boeie)

[ Voor 19% gewijzigd door JaP.NeT op 10-07-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hobbit_be schreef op 10 July 2003 @ 13:12:
[...]

Donut is een ander verhaal. En als je die bewuste donutmaatschappij, voor mijn part in Amerika, opbelt om te vragen of je hem middels genetische manipulatie tot twee keer zo groot op kan pompen, zeggen ze ook dat dat niet kan. Leugen? 8)7

(Juist in Amerika liegen ze overal over: Je kan je hond niet drogen in de magnetron
staat bijvoorbeeld in elke handleiding. Wedden van wel, je moet em alleen niet te hoog zetten. Ontdooien lijkt me een prima standje voor mijn Jack-Russell. :P )

Op die PC staat ook precies welke proc. erin zit. Je moet alleen niet van de helpdesk verwachten dat ze vertellen of en hoe je de proc kan veranderen.

In de consumentengids van 1 of 2 maanden geleden staat een verhaal over een man van wie de diskettedrive kapot was. Die wilde hij zelf vervangen, maar dat vond HP niet ok: "Een consument is niet kundig genoeg om zelf aan zijn PC te sleutelen", aldus HP. Een consument kan dus ook geen proc vervangen. man moest de PC opsturen en 3 weken wachten. Is dat liegen? Want ik durf te wedden dat die man zelf die diskettedrive kon verwisselen. De winkel (waarschijnlijk dixons) was het er namelijk mee eens, maar HP weigerde die diskettedrive op te sturen.

Is dus geen liegen, gewoon innemen van standpunt, en terecht, er lopen genoeg idioten zoals jij en ik rond die er in ieder geval over nadenken of het mogelijk is dat ding te tweaken. Geen goede zaak voor Acer dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Welke radeon drivers gebruiken jullie ? want ik haal op dit moment maar 2300 3dmarks en een fatsoenlijk potje cs is ook niet echt een optie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

RS_003 schreef op 11 July 2003 @ 10:48:
Welke radeon drivers gebruiken jullie ? want ik haal op dit moment maar 2300 3dmarks en een fatsoenlijk potje cs is ook niet echt een optie 8)7
ik haal 953 3dmarks, versie 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Diaboluzzz schreef op 11 July 2003 @ 10:59:
[...]

ik haal 953 3dmarks, versie 2003
Bedoel 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84496

Heeft iemand al drivers kunnen vinden voor linux???

Misschien zijn meer mensen hier wel geintresseerd in?

Zo ja kan je zeggen waar of naar mij mailen?

Of is het zo dat Linux zonder problemen draait op deze mooie laptop? ;) :P

Ik heb hier een officieel PDF document van Acer waarin staat uit gelegt hoe je een CPU + rest kan vervangen.
Dus deze zit niet vast gesoldeert. :) en das goed nieuws.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 84496 op 11-07-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

linux draait bij mij, onder VMWare welliswaar maar toch :P enigste prob was de geluidskaart die wou niet.

nic enzo werken prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Maaruh, ff over drivers welken usen jullie ? hebben jullie die gewoon van de acer site of de nieuwste ati catalyst gedowned ? ( ik uninstal altijd die drivers via de rage 3d manier )

edit:
***** :( :( Het geluid wat ik afspeel via winamp kraat echt focking zwaar, iemand een idee ? heb al de nieuwste driver gedownload ... ik ben hier echt niet blij mee :(

[ Voor 34% gewijzigd door Roberto op 11-07-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diaboluzzz schreef op 11 July 2003 @ 12:16:
linux draait bij mij, onder VMWare welliswaar maar toch :P enigste prob was de geluidskaart die wou niet.

nic enzo werken prima :)
Dan ga ik dat ook maar ff proberen.
Thnx for the info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 11 July 2003 @ 12:27:
Maaruh, ff over drivers welken usen jullie ? hebben jullie die gewoon van de acer site of de nieuwste ati catalyst gedowned ? ( ik uninstal altijd die drivers via de rage 3d manier )

edit:
***** :( :( Het geluid wat ik afspeel via winamp kraat echt focking zwaar, iemand een idee ? heb al de nieuwste driver gedownload ... ik ben hier echt niet blij mee :(
Ik gebruik Catalyst werkt met spellen het best vind ik, persoonlijk.
Heb verder geen problemen met geluid, heb ook niet echt mee bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 84496 schreef op 11 July 2003 @ 13:15:
Ik gebruik Catalyst werkt met spellen het best vind ik, persoonlijk.
Heb verder geen problemen met geluid, heb ook niet echt mee bezig gehouden.
Ik heb ook de gepatchete Catalyst drivers geprobeerd. Kwa performance maakt het weinig uit, maar ze lijken meer compatible te zijn. RealMyst werkt bij mij alleen met die drivers.
Ik vroeg me alleen af of ze ook energie besparing goed ondersteunen, aangezien de patch niet officieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op 10 July 2003 @ 16:50:
[...]

Heb zelf een 80 GB @ 4200 in m'n Travelmate gestopt. Helaas nog geen 5400, want die waren er nog niet. Nou heb ik wel eens gelezen dat het snelheidsverschil niet zoveel uitmaakt als bij een 3,5", omdat zo'n 2,5" een kleiner schijfoppervlak heeft :Y)
Ik merk in elk geval niks van een snelheidswinst of -verlies t.o.v. de standaard 40 GB, voorzover dat duidelijk merkbaar moet zijn.
Overigens, 2,5" schijfjes op 7200 rpm zijn er inderdaad (voorlopig) nog niet..
Heeft iemand weleens overwogen die 2nd harddisk voor de mediabay aan te schaffen????
I.p.v. die nieuwe schijf kan je natuurlijk ook die extra schijf erin mikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:53

Nohead

PSN ID: Nohead

Ja ja ik kan niet wachten, ik ga de mijne vanavond ophalen.
koste 1575 euro bij de greef computers. leuk prijsje toch als je gaat vergelijken met dynbyte die daar 1799 voor vraagt.
Zal meteen de 3D performance testen jullie horen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:31

Stewie!

Keen must die!

Anoniem: 85086 schreef op 11 July 2003 @ 13:58:
[...]

Heeft iemand weleens overwogen die 2nd harddisk voor de mediabay aan te schaffen????
I.p.v. die nieuwe schijf kan je natuurlijk ook die extra schijf erin mikken....
dan heb je geen cd/dvd/brander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
*** zeg :(

Ik heb dat klote geluid bij alles, het klinkt net alsof je een statische schok krijgt, zon *TIK* geluid.

En ik heb het dan ook echt tijdens alles, tijdens UT of als ik muziek luister ... en cd ... you name it :X gelukkig is het niet constant, maar het is niet fijn... want ik heb hele goede oren en een senheiser en als je dan muziek luister en dan om de 4 sec tot 30 sec zon *TIK* hoort ( soms heel hard snel achter elkaar ) dan wordt je er niet blijer op ;(

Ik gooi zo de nieuwste bios er op maar als dat niet werkt mag me acer nu al rma :( :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Roberto op 11-07-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Volgens mij hebben sommigen van ons toch te hoge verwachtingen van zo'n notebookje....

Overigens valt mij die tik niet op, welke versie heb je de *076 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
seq_uence schreef op 11 July 2003 @ 15:44:
Volgens mij hebben sommigen van ons toch te hoge verwachtingen van zo'n notebookje....

Overigens valt mij die tik niet op, welke versie heb je de *076 ?
Ja, 076 met bleutooth.

Die *** tik hoor je dus ook gewoon over de normale speakers, maar ik heb meestal me sennheiser op

edit:
ook leuk, als ik onder xp pro een cd remove dan geeft deze computer aan dat hij er nog steeds in zit, en als ik dan een andere cd er in doe dan zegt hij nog steeds dat het de 1e cd is 8)7 :(

edit:
nog 1 edit, ik heb bios ver 3A31

[ Voor 45% gewijzigd door Roberto op 11-07-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
RS_003 schreef op 11 July 2003 @ 15:47:
[...]

Ja, 076 met bleutooth.

Die *** tik hoor je dus ook gewoon over de normale speakers, maar ik heb meestal me sennheiser op

edit:
ook leuk, als ik onder xp pro een cd remove dan geeft deze computer aan dat hij er nog steeds in zit, en als ik dan een andere cd er in doe dan zegt hij nog steeds dat het de 1e cd is 8)7 :(

edit:
nog 1 edit, ik heb bios ver 3A31
3A32 staat nu op de acer site.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
seq_uence schreef op 11 July 2003 @ 16:08:
[...]

3A32 staat nu op de acer site.....
En ik heb zojuist geflast, en ik test nu, we zullen wel zien.

Als dat daarna nog niet werkt dan recover ik hem, en daarna .... rma :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 20:28
RS_003 zou je niet een sample kunnen opnemen van dat irritante piepgeluidje (op 20cm afstand) ? Ik ben namelijk best benieuwd hoe dat nou eigenlijk klinkt :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Access schreef op 11 juli 2003 @ 17:00:
RS_003 zou je niet een sample kunnen opnemen van dat irritante piepgeluidje (op 20cm afstand) ? Ik ben namelijk best benieuwd hoe dat nou eigenlijk klinkt :/.
Piep ??? nixx piep ... een *TIK* hoor je, en ik denk dat jullie hem niet eens horen als ik hem op neem met me recorder want je hoort afcourse ook muziek als je die ****** *** tik hoort :(

Ik kan deze laptop wel door me raam gooien..

Maar goed ik zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
is het btw alleen in winamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
JaP.NeT schreef op 11 July 2003 @ 17:26:
is het btw alleen in winamp?
Zie me eerder post ;)

Nee helaas tijdens alles :(

Heb nu net recovery gedaan + nieuwste bios en ik hoor het minder maar goed, dit staat er net 10 min vers op.

Ik hoop echt de volle 100% dat het is opgelost want het is echt heel irie.

Want die *TIK* is ook een stuk harder dan het geluid / muziek dat op dat moment draait / speelt.

Om eerlijk tezijn durf ik me sennheiser niet eens op tezetten omdat ik tebang ben dat het niet heeft geholpen, echt waar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 03-06 20:28
RS_003: Ik bedoelde het volgende:
RS_003 schreef op 10 July 2003 @ 20:40:
Ik heb me reismaatje ook nu :) Geen dead pixels maar die piep is nog best hard *knip*
Of zijn die tikken door je geluid hetzelfde als deze piep ? Ik dacht dat je die piep bedoelde die bij de hdd vandaan lijkt te komen (ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Access schreef op 11 juli 2003 @ 18:06:
RS_003: Ik bedoelde het volgende:

[...]

Of zijn die tikken door je geluid hetzelfde als deze piep ? Ik dacht dat je die piep bedoelde die bij de hdd vandaan lijkt te komen (ofzo).
Nee die piep is wat anders dan die ***** tik ( ow wat baal ik )
De piep ( die nu al minder is :? ) komt uit de buurt van me accu ( en is het hardst als BT aanstaat :? )

Maar goed, ik heb nog steeds niet de sennheiser opgezet omdat ik te bang ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Vaag dat bij jouw het geluid zo is... :? Hier is het perfect... En dat alles met standaard winxp en pre-installed drivers... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 17:19
bij mij is het geluid ook gewoon goed ook met ut en ut2k3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
MisterH75 schreef op 12 July 2003 @ 12:00:
bij mij is het geluid ook gewoon goed ook met ut en ut2k3
RS_003: ik zou direct het ding direct terugbrengen. Niet alle laptops zullen perfect werken - en zolang je garanty hebt. En hoe sneller je het terugbrengt hoe geloofwaardiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 01-06 23:39
Ik heb nu zojuist alles van de D: schijf verwijderd, omdat daar dus exact hetzelfde opstaat als op die recovery cd's.. Maar nu zou ik dus een schone installatie van Windows XP Pro op m'n laptop willen zetten.. Alleen neem ik aan als ik die recovery cd's gebruik er automatisch weer allerlei troep wordt bijgezet die ik helemaal niet nodig heb? Wie kan dit bevestigen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
blakez schreef op 12 July 2003 @ 16:58:
Ik heb nu zojuist alles van de D: schijf verwijderd, omdat daar dus exact hetzelfde opstaat als op die recovery cd's.. Maar nu zou ik dus een schone installatie van Windows XP Pro op m'n laptop willen zetten.. Alleen neem ik aan als ik die recovery cd's gebruik er automatisch weer allerlei troep wordt bijgezet die ik helemaal niet nodig heb? Wie kan dit bevestigen? :)
Ik, ik heb het ook gedaan, gewoon alleen xp cd gebruiken, je kan wel je nav 2003 cd nog 1x gebruiken.

En ga meteen voor nfts, want ik heb partition magic er op los mogen laten :Y)

Het geluids probleem is helaas nog steeds niet opgelost, maar het lijkt wel minder tezijn, maar nog steeds niet zoals het hoort, dus volgende week > RMA :'(

Bedankt voor het nakijken of jullie model het ook niet had, nu weet ik zeker dat ik "weer" eens pech heb ( Deze week zijn nog paar andere dingen gebeurt die een zeer grote inpact hadden ;( )

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 12-07-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 12:31

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Nu al een kleine 1,5 dag nu de bios versie 3A32 draaien, voor mijn gevoel draaid alles iets beter, niet echt gemeten. Maar met de Marine Aquarium screensaver van zijn de Frame Rates van 140 naar 175/190 geschoten.

Ik heb nog steeds niet een bevestigend antwoord gekregen op mijn vraag uit topic 2.
Dat was:
Hebben jullie een ontvangstbevestiging gekregen van Acer nadat je de kaart hebt opgestuurd, daar deze belangrijk is voor de garantie en als je de Smartkaart gebruikt.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Laatst online: 26-11-2021
Krijg met mijn tvout zwart wit beeld... komt dat door het kabeltje...?? Tis een tulp stekker aan de kant van de tv... moet dat ook een s-video zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85166

Heb je 'm op PAL gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

zwart-wit beeld duidt meestal op NTSC willen weergeven op een TV die alleen PAL kent.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Laatst online: 03-06 19:13
RS_003 schreef op 08 July 2003 @ 11:42:
Het Acer Travelmate 80x topic deel 3

Door RS_003

<cut<

Acer TravelMate 80xCLi Link

<cut>

edit:
2400e post 8)7 _/-\o_
De link naar de acer website werkt niet meer. Was ik al achter toen het van deel 2 naar deel 3 ging, echter kon toen niet meer reply'en omdat deel 2 net dicht ging.

link naar acer website zou dus dit moeten zijn:
http://www.acer.nl/vi/pag...,3,,,0,0,3,,225021264.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
RedHead schreef op 13 July 2003 @ 00:34:
[...]

De link naar de acer website werkt niet meer. Was ik al achter toen het van deel 2 naar deel 3 ging, echter kon toen niet meer reply'en omdat deel 2 net dicht ging.

link naar acer website zou dus dit moeten zijn:
http://www.acer.nl/vi/pag...,3,,,0,0,3,,225021264.htm
Oke bedankt, ik kom nu net thuis van "iets" en morgen fix ik het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 17:19
Weet iemand toevallig ook of er ook 12,5 mm hoge 2,5 inch harde schijven in passen of alleen maar de 9,5 mm hoge 2,5 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

ik zie in mijn energie meter het percentage van de accu, is er ook een mogelijkheid om de tijdsduur er op te zien? en hoe zit dat met het powersaving mode werken? speedstepping ofzo? gaat dat automatisch of kan je dat handmatig instellen? vind er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 55387 schreef op 13 July 2003 @ 15:16:
ik zie in mijn energie meter het percentage van de accu, is er ook een mogelijkheid om de tijdsduur er op te zien? en hoe zit dat met het powersaving mode werken? speedstepping ofzo? gaat dat automatisch of kan je dat handmatig instellen? vind er niks over.
In me start post ( zoekuh .. )

Maar goed zoals ik zij, in me startpost staat een link naar een duitste site met tips daar moet je dan speedswitchtxp downloaden, daar mee kan je echt alles mee instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RS_003 schreef op 13 juli 2003 @ 15:27:
In me start post ( zoekuh .. )

Maar goed zoals ik zij, in me startpost staat een link naar een duitste site met tips daar moet je dan speedswitchtxp downloaden, daar mee kan je echt alles mee instellen.
Dat tooltje werkt idd best leuk (had hem al gedownload/geinstalleerd) maar hoe kan je daarin instellen/hem laten uitzoeken wat de levensduur van de accuvoeding is?

Want bij mij staat er gewoon continue dat het nog 999 mins meekan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ACM schreef op 13 July 2003 @ 15:50:
[...]

Dat tooltje werkt idd best leuk (had hem al gedownload/geinstalleerd) maar hoe kan je daarin instellen/hem laten uitzoeken wat de levensduur van de accuvoeding is?

Erm ja ik had het bij mij werkend, maar ik heb zoals eerder te lezen was, is me laptop RMA, dus ik kan nu niet meer kijken ( hij staat hier nog wel maar hij is compleet leeg omdat ik niet wil dat die mensen @ Acer me privé documenten kunnen lezen )

( klere ding heeft volgens mij, me 1000 gulden kostende 5.1 versterker ook nog eens gesloopt. ARGGGGG :X en geen garantie )

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 13-07-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RS_003 schreef op 13 juli 2003 @ 16:00:
( klere ding heeft volgens mij 1000 gulden kostende 5.1 versterker ook nog een gesloopt ARGGGGG :X en geen garantie )
Dat zou wel zwaar klote zijn zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Laatst online: 27-05 12:11

Xan

Trouwens, iets wat ik 1..2..3.. niet zo kon vinden,
als je meer smartcards wilt gebruiken, wat soort smartcard heb je nodig?

16kbit of 2kbit.. etc.. had even op Conrad.nl gekeken maar kon er niet zo uitkomen.
(ik ben namelijk 1tje kwijt hehe, en wil er een paar bijkopen en instellen voor de zekerheid :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

ACM schreef op 13 July 2003 @ 15:50:
[...]

Bij mijn Jade 8070 begint hij altijd bij 2:30 uur en telt dan af op halve snelheid, ook zo bizar. Ik vraag me af of je die begintijd ergens in kunt stellen of dat dat automatisch zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Xanx schreef op 13 July 2003 @ 19:12:
Trouwens, iets wat ik 1..2..3.. niet zo kon vinden,
als je meer smartcards wilt gebruiken, wat soort smartcard heb je nodig?

16kbit of 2kbit.. etc.. had even op Conrad.nl gekeken maar kon er niet zo uitkomen.
(ik ben namelijk 1tje kwijt hehe, en wil er een paar bijkopen en instellen voor de zekerheid :) )
Kijk hier maar eens.

http://www.tweakers.net/pricewatch/39218
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.